Als dat zo is, dan is dat schandelijk.quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik weet wel wat je daarvan moet denken. De lobby gaat beleid maken op die manier. Zeer slecht voor onze democratie en onze privacy. Iemand die voor Meta werkt mag ook na het arbeidsverband geen kritiek op Meta hebben, dat staat in hun contract. Dat maakt het dus onmogelijk dat deze man zijn werk goed kan doen.
https://tweakers.net/nieu(...)itspraak-eu-hof.htmlquote:Op woensdag 13 mei 2026 20:26 schreef nostra het volgende:
[..]
For starters, het begrip "gerechtvaardigd belang" in een commerciële wereld (zie KNLTB en de de totaal andere invulling die de AP geeft ten opzichte van hun Europese peers).
Dat hoeft niet het grootbedrijf te zijn hoor, mijn vorige werkgever had ze ook in hun nek hijgen. En dat mag verder, alleen blijkt hun eigen interpretatie dus niet te kloppen en er zijn maar weinigen die doorprocederen tot het Europees Hof. De GDPR zou uniform moeten worden toegepast in alle lidstaten en niet met ieder z'n eigen sausje.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:17 schreef Klopkoek het volgende:
Daarmee zeg je dus dat deze man de belangen van het grootbedrijf gaat dienen. Want de KNLTB zaak ging over het doorspelen/doorverkopen van gegevens over hun leden naar de sponsoren van de KNLTB.
quote:Over en weer verwijten in emotioneel debat
Asielminister over asielstop: ’Het heeft geen zin en het slaat nergens op
Den Haag- Net als in Loosdrecht stijgt de temperatuur ook in Den Haag rondom het asieldebat tot grote hoogte.
Asielminister Bart van den Brink (CDA) doet ook een duit in het zakje en zegt dat de oproep tot een totale asielstop van sommige rechtse partijen ’nergens op slaat’.
quote:Asielstop slaat nergens op
Na het felle debat merkt Van den Brink op dat er maar weinig vragen aan het kabinet worden gesteld. ;
Ik hoef hier niet zoveel antwoorden te geven, omdat vooral over en weer verwijten gaan
Hij houdt zich verre van die discussie.
Mijn bijdrage zal toch echt gaan zijn hoe ik met u en met de samenleving meer grip kan krijgen op migratie.”
Daarin is hij over één punt glashelder.
Een totale asielstop, waar sommige rechtse partijen voor pleiten, gaat er niet komen. „
Er zijn al genoeg valse beloftes gedaan, over grenzen dicht, asielstoppen, of nog een keer de staatsnoodrecht-discussie.
Dat hoeft u niet met mij te proberen, want ik ga het niet doen.
Het heeft geen zin en het slaat ook nergens op.”
Aanhoudende rellen brengen kabinet in verlegenheid: ’We doen wat we moeten doen om de orde te handhaven’
Justitieminister David van Weel (VVD) heeft geen goed woord over voor de acties in Loosdrecht. „
Dit is geen demonstreren meer, dit is rellen.”
Hij zegt bereid te zijn ’alle juridische ruimte’ die er is te gebruiken om grip op migratie te krijgen en vindt het veel te simpel om op te roepen tot een volledige stop op migratie. „
De complexiteit van vraagstukken zoals migratie heeft echt meer nodig dan alleen het woord ’asielstop.’
Dit kabinet heeft ook de wens om op de lange termijn de gehele asielprocedure buiten Europa te plaatsen, maar dat zijn enorme lange adem-trajecten.”
Dat is zo. Maar we moeten ook bedrijven blijven sponsoren. Want als de belastingbetaler niet bijdraagt vallen ze om of gaan ze weg ofzo. Tegelijkertijd wordt beweert dat deze bedrijven die subsidie nodig hebben iets toevoegen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kunt allerlei argumenten aandragen waarom je zou moeten investeren in ontwikkelingssamenwerking of bijvoorbeeld geen oorlogjes voeren of dergelijke maar dat gaat niet in bij ze. Of niet de klimaat verpesten of nog tal van andere dingen.
Er mag geen geld naar hun toe en verder moeten we een hek bouwen om Nederland heen.
nou winstquote:Op woensdag 13 mei 2026 22:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar we moeten ook bedrijven blijven sponsoren. Want als de belastingbetaler niet bijdraagt vallen ze om of gaan ze weg ofzo. Tegelijkertijd wordt beweert dat deze bedrijven die subsidie nodig hebben iets toevoegen.
Zo'n Tata steel maakt blijkbaar gewoon winst, hoezo moet de belastingbetaler dan opdraaien voor hun verduurzaming.
Laat ze het zelf betalen. Zeker bij een buitenlands bedrijf.
Andersom moet de burger telkens de broekriem aanhalen.
Daarbij zet onze regering nog altijd in om werken steeds minder te laten lonen.
quote:EBITDA staat voor Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation, and Amortization (winst vóór rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie).
quote:Onder de streep draaide Tata Steel Nederland in het afgelopen kwartaal quitte.
Het is daarmee het eerste kwartaal in twee jaar zonder verlies.
Over de boekjaren 23/24 en 24/25 werden nettoverliezen gedraaid van respectievelijk zo’n 500 miljoen en 200 miljoen euro.
Ik ben nu voor het AZC in mijn straat op 200 meter, heb ik dan nog recht op geld of moet ik eerst tegen worden?quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk elke directe omwonende op basis van postcode een eenmalige financiële vergoeding moeten geven als er een AZC in de buurt komt. Eens kijken of men dan nog steeds zo "tegen" blijft
Nee dat is administratief te lastigquote:Op donderdag 14 mei 2026 00:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik ben nu voor het AZC in mijn straat op 200 meter, heb ik dan nog recht op geld of moet ik eerst tegen worden?
Dat is een uitstekend idee.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk elke directe omwonende op basis van postcode een eenmalige financiële vergoeding moeten geven als er een AZC in de buurt komt. Eens kijken of men dan nog steeds zo "tegen" blijft
quote:SGP-Kamerlid Diederik van Dijk begrijpt niet dat Griekenland de statushouders 'gewoon laat vertrekken'.
quote:Kabinet zit in de maag met honderden asielzoekers uit Gaza die al status gekregen hebben in Griekenland
Het kabinet zit in de maag met een groep Palestijnse asielzoekers die in Griekenland al asiel hebben gekregen.
Toch vragen ze in Ter Apel om asiel in óns land. In afwachting van een oplossing wordt een klein groepje alvast teruggestuurd naar Griekenland, de rest van de aanvragen wordt niet behandeld.
Wel krijgen zij opvang.
Hanneke Keultjes
Parlementair verslaggever
13 mei 2026, 20:36
Laatste update: gisteren om 21:52
Asielminister Bart van de Brink heeft er een extra asielopgave bij, met de instroom van een nieuwe groep nieuwkomers.
In het aanmeldcentrum in Ter Apel nam het aantal asielzoekers met een ‘onbekende nationaliteit’ plots toe. Immigratiedienst IND deed in december 2025 en januari 2026 onderzoek naar die groep.
Zo’n zeshonderd asielzoekers gaven aan uit de Palestijnse gebieden te komen.
Hoe groot de totale groep is, weet de IND niet.
quote:Het overgrote deel komt uit Gaza, de strook die de afgelopen 2,5 jaar werd verwoest door Israëlische bombardementen.
En opvallend: zo'n 70 procent van die groep heeft al een asielstatus in Griekenland.
In dat land komen veel vluchtelingen buiten Europa aan, terwijl er nauwelijks voorzieningen zijn om ze op te vangen.
Daarom krijgen vluchtelingen versneld een vluchtelingenstatus waardoor ze ook een reisdocument krijgen, in de stiekeme hoop dat zij vertrekken uit Griekenland.
quote:In de Tweede Kamer zijn bij met name PVV, JA21, Mona Keijzer en SGP zorgen over de Palestijnse asielzoekers.
Hij vreest dat er 'Hamas-sympathisanten of IS-aanhangers' onder de asielzoekers kunnen zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |