abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 mei 2026 @ 23:35:52 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220747543
In het vorige deel verweten mensen dat ik weinig empathie laat zien en dat het me wel boeit of zou moeten boeien om de perspectieven van anderen te begrijpen.

Ik geef toe dat het me wel uitmaakt en ik kan ook begrijpen waarom mijn oom tante en twee neven mij hebben afgestoten en verwaarloosd hebben. Ik begrijp wat ze waarschijnlijk denken en vinden, maar ik ben niet mee eens. Ik vind dat ze moreel tekortschieten en makkelijk oordelen over mijn situatie vanuit hun luie stoel terwijl ze een luizenleven hebben. Ze kijken neer op mij omdat ik psychoses heb gehad en verslaafd raakte in 2020 en daarna, waardoor ik geen rijke advocaat ben geworden met een trophie vrouw en dure auto. Ze hebben niet de tegenslagen gehad die ik heb gehad in het leven, waardoor ze niet kunnen voorstellen hoe ik me voel.

Tja, ik weet niet wat ik ermee moet. Ik heb vaak genoeg mezelf weggecijferd om te kunnen inleven in hen. Ik ben daar klaar mee. Ik heb mijn neef zelfs huilend opgebeld en gesmeekt voor vergiffenis en gevraagd voor emotionele steun voor het feit dat mijn moeder op haar sterfbed ligt. Hij begon tegen mij te schreeuwen en denigrerend tegen me te praten. Vervolgens hing hij de telefoon op in mijn oor toen ik mezelf verdedigde. Ik was gekwetst en ik vind het raar dat ik geen medelijden en begrip krijgt voor het feit dat mijn moeder bijna dood is. Is dat verkeerd van mij om emotionele steun te willen van mijn eigen familieleden? Mijn moeder gaat dood. :{
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220747547
Ben je een gamer? Bedoel met gamen kan ik me uren en uren vermaken..
pi_220747717
Je schrijft empathie te voelen voor jouw naasten en hun perspectief op het gebeurde te begrijpen. Maar als ik jouw post lees, denk ik dat je vooral (nog steeds) heel erg boos bent. Ik betwijfel eerlijk gezegd heel erg of jij in je huidige staat hun perspectief wel kunt begrijpen.

De behoefte aan emotionele steun en troost als je moeder op sterven ligt is best te begrijpen, maar jij lijkt die steun te willen afdwingen bij mensen over wie je - zacht gezegd - niet zo'n positief oordeel hebt. Die gaan jou nooit kunnen bieden wat jij verlangt.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 01:15:01 #4
511221 Hetekip
Depressief
pi_220747783
Mwoah, ik vind het moeilijk in te schatten. Ik kom uit een cultuur waar familie geen fuck om je geeft. Alleen je ouders, ooms, tantes en shit, daar hoef je niks van te verwachten. Toen opa en oma dood waren, heeft mijn oom de kluis leeggeroofd en dat was dat.

Dus aan de ene kant ben ik ben mening dat TS niks van familie kan verwachten. Het is niet dat familie jou zou moeten helpen omdat je familie bent.

Aan de andere kant, andere cultuur dan waar ik vandaan kom. Als ze hem altijd geholpen hebben of close met hem waren, maar hem dan opeens laten vallen omdat ze ontdekken dat hij problematiek heeft en niet die succesvolle advocaat is geworden, dan kan ik begrijpen dat je je een soort van verraden voelt.

Dus ik weet niet heeft TS last van entitlement of waren ze altijd close en hebben ze hem toen laten vallen.

Wil je hier iets over kwijt keep walking? Ik denk dat mensen jou niet goed begrijpen. Ze zien je als een slecht mens en dat doet mij wel pijn om dat zo te lezen. Omdat ik denk dat je best een goeie kerel bent, maar gewoon in een verdomd moeilijke situatie zit. Ik snap best dat als je dakloos bent geweest je een hekel hebt aan de mensen die jou in de steek lieten. Anderszijds ben ik ook wel van mening dat niemand ons wat verschuldigd is in dit leven, maar dat komt meer omdat mensen egocentrisch zijn en geen fuck geven om het verdriet van een ander.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:38:54 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220749343
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 01:15 schreef Hetekip het volgende:
Mwoah, ik vind het moeilijk in te schatten. Ik kom uit een cultuur waar familie geen fuck om je geeft. Alleen je ouders, ooms, tantes en shit, daar hoef je niks van te verwachten. Toen opa en oma dood waren, heeft mijn oom de kluis leeggeroofd en dat was dat.

Dus aan de ene kant ben ik ben mening dat TS niks van familie kan verwachten. Het is niet dat familie jou zou moeten helpen omdat je familie bent.

Aan de andere kant, andere cultuur dan waar ik vandaan kom. Als ze hem altijd geholpen hebben of close met hem waren, maar hem dan opeens laten vallen omdat ze ontdekken dat hij problematiek heeft en niet die succesvolle advocaat is geworden, dan kan ik begrijpen dat je je een soort van verraden voelt.

Dus ik weet niet heeft TS last van entitlement of waren ze altijd close en hebben ze hem toen laten vallen.

Wil je hier iets over kwijt keep walking? Ik denk dat mensen jou niet goed begrijpen. Ze zien je als een slecht mens en dat doet mij wel pijn om dat zo te lezen. Omdat ik denk dat je best een goeie kerel bent, maar gewoon in een verdomd moeilijke situatie zit. Ik snap best dat als je dakloos bent geweest je een hekel hebt aan de mensen die jou in de steek lieten. Anderszijds ben ik ook wel van mening dat niemand ons wat verschuldigd is in dit leven, maar dat komt meer omdat mensen egocentrisch zijn en geen fuck geven om het verdriet van een ander.
Mijn familie was altijd heel close met elkaar, maar zes jaar geleden heb ik een zware periode meegemaakt en sindsdien weigeren mijn neven met mij in gesprek te gaan. Antilliaanse mensen hebben hechte families en mijn moeder en ik gingen elke kerst vieren bij mijn oom en tante, met mijn twee neven ook. De oudste neef was heel trots op mij en we hebben diepe gesprekken gevoerd met elkaar over van alles, hij kwam maandelijks bij mij langs om te praten. Zes jaar geleden heeft hij mij geghost.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:47:06 #6
511221 Hetekip
Depressief
pi_220749382
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie was altijd heel close met elkaar, maar zes jaar geleden heb ik een zware periode meegemaakt en sindsdien weigeren mijn neven met mij in gesprek te gaan. Antilliaanse mensen hebben hechte families en mijn moeder en ik gingen elke kerst vieren bij mijn oom en tante, met mijn twee neven ook. De oudste neef was heel trots op mij en we hebben diepe gesprekken gevoerd met elkaar over van alles, hij kwam maandelijks bij mij langs om te praten. Zes jaar geleden heeft hij mij geghost.
Juist ze waren heel close met elkaar, en toen het minder met jou ging, hebben ze jou laten vallen. Maar help mij even de context te begrijpen.

Het ging minder met jou, maar jouw moeder hield dat geheim, en jij ook? Dus jouw familie wist niet dat het jou slecht ging. Ik kan me voorstellen dat je op je dieptepunt misschien ook wel rare dingen hebt gedaan die jouw familie niet kon plaatsen? Is dat voorgekomen, of was het contact gewoon als van voor dat het minder met je ging?

Ik kan mij best voorstellen als mijn neefje mij opeens belt en rare dingen gaat zeggen of veel boos op mij wordt, dat ik gewoon zou ophangen en geen fuck zou geven. Zeker als ik niet weet dat hij iets mankeert.

Dus ik vraag mij een beetje af hoe het is gegaan. Wil niet zeggen dat ik jouw gevoel niet begrijp dat ze je een mes in je rug hebben gestoken en jou hebben laten vallen. Wat ik mij afvraag, is, heb je misschien in je dieptepunt ook dingen gedaan die hen van jou hebben losgemaakt. Terwijl zij niet wisten dat het niet goed met jou ging psychisch.

En die context maakt denk ik wel uit, als ik psychoses heb maar ik hou dat geheim, maar ik ga werken en ik doe opeens hele gekke dingen, zal ik vroeg of laat ontslagen worden. Zou ik zeggen dat ik er last van heb zou ik waarschijnlijk ziek gemeldt worden en dat is dat.

Wil je daar wat over kwijt?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:51:37 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220749401
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:47 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Juist ze waren heel close met elkaar, en toen het minder met jou ging, hebben ze jou laten vallen. Maar help mij even de context te begrijpen.

Het ging minder met jou, maar jouw moeder hield dat geheim, en jij ook? Dus jouw familie wist niet dat het jou slecht ging. Ik kan me voorstellen dat je op je dieptepunt misschien ook wel rare dingen hebt gedaan die jouw familie niet kon plaatsen? Is dat voorgekomen, of was het contact gewoon als van voor dat het minder met je ging?

Ik kan mij best voorstellen als mijn neefje mij opeens belt en rare dingen gaat zeggen of veel boos op mij wordt, dat ik gewoon zou ophangen en geen fuck zou geven. Zeker als ik niet weet dat hij iets mankeert.

Dus ik vraag mij een beetje af hoe het is gegaan. Wil niet zeggen dat ik jouw gevoel niet begrijp dat ze je een mes in je rug hebben gestoken en jou hebben laten vallen. Wat ik mij afvraag, is, heb je misschien in je dieptepunt ook dingen gedaan die hen van jou hebben losgemaakt. Terwijl zij niet wisten dat het niet goed met jou ging psychisch.

En die context maakt denk ik wel uit, als ik psychoses heb maar ik hou dat geheim, maar ik ga werken en ik doe opeens hele gekke dingen, zal ik vroeg of laat ontslagen worden. Zou ik zeggen dat ik er last van heb zou ik waarschijnlijk ziek gemeldt worden en dat is dat.

Wil je daar wat over kwijt?
Ik denk dat mijn moeder de ernst van mijn psychoses en problemen geheim heeft gehouden van mijn oom en tante, omdat ze ervoor schaamde en psychische problematiek schande is in mijn cultuur.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:58:48 #8
511221 Hetekip
Depressief
pi_220749455
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik denk dat mijn moeder de ernst van mijn psychoses en problemen geheim heeft gehouden van mijn oom en tante, omdat ze ervoor schaamde en psychische problematiek schande is in mijn cultuur.
Dat snap ik, maar kunnen we dan een uitstapje maken? Jij voelt je nu heel verraden door je neven, tante en oom bijvoorbeeld.

Maar zijn jullie niet gewoon allemaal slachtoffer geworden van jullie cultuur? Cultuur kan namelijk ook iets heel kwaadaardigs hebben. Bijvoorbeeld mannen plegen vaker zelfmoord, omdat ze zijn opgegroeid in je mag niet huilen, en gevoelens zijn voor vrouwen cultuur.

Ik denk niet dat je het je familie heel ernstig kan nemen, dat zij contact met jou hebben verbroken als zij niet wisten dat jij ziek was, en jij in jouw ziek zijn misschien rare dingen hebt gedaan, gezegd of dergelijke.

Begrijp mij niet verkeerd, ergens is dat heel treurig natuurlijk. En ik snap ook jouw gevoel van verraad. Alleen denk ik wel dat zij wellicht keuzes hebben gemaakt in hoe met jou om te gaan, zonder te weten dat er iets aan jou mankeerde.

Als ik bevriend met iemand ben, en die gaat opeens hele rare fratsen uithalen en hij laat mij niks weten. Dan denk ik gewoon, okay hij is veranderd, wat een klootzak is dat opeens, daar ga ik niet meer mee om. Zou hij mij laten weten dat hij last heeft van psychoses, dan zou ik er heel anders mee omgaan.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:06:26 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220749486
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:58 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar kunnen we dan een uitstapje maken? Jij voelt je nu heel verraden door je neven, tante en oom bijvoorbeeld.

Maar zijn jullie niet gewoon allemaal slachtoffer geworden van jullie cultuur? Cultuur kan namelijk ook iets heel kwaadaardigs hebben. Bijvoorbeeld mannen plegen vaker zelfmoord, omdat ze zijn opgegroeid in je mag niet huilen, en gevoelens zijn voor vrouwen cultuur.

Ik denk niet dat je het je familie heel ernstig kan nemen, dat zij contact met jou hebben verbroken als zij niet wisten dat jij ziek was, en jij in jouw ziek zijn misschien rare dingen hebt gedaan, gezegd of dergelijke.

Begrijp mij niet verkeerd, ergens is dat heel treurig natuurlijk. En ik snap ook jouw gevoel van verraad. Alleen denk ik wel dat zij wellicht keuzes hebben gemaakt in hoe met jou om te gaan, zonder te weten dat er iets aan jou mankeerde.

Als ik bevriend met iemand ben, en die gaat opeens hele rare fratsen uithalen en hij laat mij niks weten. Dan denk ik gewoon, okay hij is veranderd, wat een klootzak is dat opeens, daar ga ik niet meer mee om. Zou hij mij laten weten dat hij last heeft van psychoses, dan zou ik er heel anders mee omgaan.
Dit begrijp ik wel. Curacao heeft de slavernijverleden en mijn tante is opgegroeid met racisme als normaal gezien. Ze heeft haar zonen opgevoed met haar traumatische ervaringen als leidraad.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220749502
De lamme en de blinde.
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 12:12:07 #11
38824 crew  Droopie
pi_220749512
Heeft je tante niet hetzelfde geweld gezien wat jij vroeger gezien hebt?

We kunnen de schuld weer verschuiven naar heel lang geleden, maar de problemen van gisteren, vorige week en maanden ervoor ben je grotendeels zelf verantwoordelijk voor.

Ik denk dat je hoofd, met al dat drugsgebruik van je, nog heel erg herstellende is, en daar nog heel veel egoistisch denken in zit.

Das logisch en begrijpelijk, want herstellen na een verslaving is niet alleen maar stoppen met middelengebruik, tis ook je hersens trainen om niet meer te reageren op triggers.

Wat heb je gisteren besproken bij de NA of geleerd, zonder in details te treden.
Hell To The Liars
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:12:53 #12
511221 Hetekip
Depressief
pi_220749516
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dit begrijp ik wel. Curacao heeft de slavernijverleden en mijn tante is opgegroeid met racisme als normaal gezien. Ze heeft haar zonen opgevoed met haar traumatische ervaringen als leidraad.
Helaas ben ik niet goed opgeleid in het stukje cultuur, maar je hebt wel gelijk dat traumatische ervaringen ook kunnen worden doorgegeven van generatie op generatie. Ik zou zeggen kijk ook eens op deze website: https://www.beschermjassen.nl/beschermjassenhuis/

Misschien kun je met hun ook contact opnemen, en kun je misschien met je oom, tante en neven kijken of het iets is, om daar heen te gaan. Daar is wel aandacht voor het stukje cultuur.

Maar kijk Keep_Walking, ik denk niet dat je een slecht mens bent. Je doet me een beetje denken aan hoe ik was, toen ik heel diep zat. Ik gaf op alles af, voelde me in de steek gelaten door iedereen en was boos, heel erg boos. Wanneer ik nu nog wel eens een terugval heb, dan komt dat bozige ook weer terug.Het heeft me nooit niks gebracht om boos te zijn, het heeft me alleen maar verder de ellende in geduwd.

Ik ben trots op jou, dat je clean bent, weg van de drugs. Dat vind ik heel knap. Hou dat vooral ook vol. En ja, er zijn op dit moment veel spanningen voor jou, ook financieel, maar ik vind het ook heel knap dat je richting vrijwilligerswerk gaat kijken en wellicht richting betaald werk, dat zijn hele mooie dingen.

Betreft het stukje met je familie, zou ik het heel jammer vinden als je daar op gaat stuk lopen. Dat je boos bent op ze, en zoveel met hun bezig bent, dat je zelf niet verder kan. Je moet verder, je moet vooruit. Het is heel triest dat je moeder nu dementerend is, en er niet meer voor jou kan zijn. Dat is voor jou ook lastig, een overgangsfase waarin je op jezelf bent aangewezen.

Hoe kijk je naar de toekomst, hoe ziet het eruit over één jaar, heb je daar een beeld bij?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:19:04 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220749535
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:12 schreef Droopie het volgende:
Heeft je tante niet hetzelfde geweld gezien wat jij vroeger gezien hebt?

We kunnen de schuld weer verschuiven naar heel lang geleden, maar de problemen van gisteren, vorige week en maanden ervoor ben je grotendeels zelf verantwoordelijk voor.

Ik denk dat je hoofd, met al dat drugsgebruik van je, nog heel erg herstellende is, en daar nog heel veel egoistisch denken in zit.

Das logisch en begrijpelijk, want herstellen na een verslaving is niet alleen maar stoppen met middelengebruik, tis ook je hersens trainen om niet meer te reageren op triggers.

Wat heb je gisteren besproken bij de NA of geleerd, zonder in details te treden.
Dat ik goed wil zijn en het goede wil blijven doen, ik wil nooit meer terug naar de duisternis waarin ik zat. Ik wil weg blijven van drugs en criminelen. Het is nu moeilijk, maar ik volhard in mijn geloof. Ik ben angstig voor de toekomst en eenzaam.😢
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:25:21 #14
511221 Hetekip
Depressief
pi_220749565
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dat ik goed wil zijn en het goede wil blijven doen, ik wil nooit meer terug naar de duisternis waarin ik zat. Ik wil weg blijven van drugs en criminelen. Het is nu moeilijk, maar ik volhard in mijn geloof. Ik ben angstig voor de toekomst en eenzaam.😢
Wat denk je daarvoor nodig te hebben, en wat zou je van de toekomst willen? Wat maakt het zo angstig voor jou, om alleen te zijn?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220749590
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dat ik goed wil zijn en het goede wil blijven doen, ik wil nooit meer terug naar de duisternis waarin ik zat. Ik wil weg blijven van drugs en criminelen. Het is nu moeilijk, maar ik volhard in mijn geloof. Ik ben angstig voor de toekomst en eenzaam.😢
Hoe gaat het in de kerk? Heb je daar steun? En mag ik vragen wat voor kerkverband het is?
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 12:40:32 #16
38824 crew  Droopie
pi_220749694
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dat ik goed wil zijn en het goede wil blijven doen, ik wil nooit meer terug naar de duisternis waarin ik zat. Ik wil weg blijven van drugs en criminelen. Het is nu moeilijk, maar ik volhard in mijn geloof. Ik ben angstig voor de toekomst en eenzaam.😢
Goed willen doen is altijd goed, maar altijd maar om je heen schoppen is nooit goed.

Maar je beantwoord mijn vraag niet.
Welke stappen heb je gemaakt in je herstel, welke opofferingen heb je gedaan.

Herstellen van een verslaving is heel veel bergen werk verzetten.

In mijn beleving, en daar kan ik totaal naast zitten, zou je in je herstel ook al op een punt moeten zitten dat je je excuses moet aanbieden (gemeend) aan de mensen die je pijn heb gedaan.

Hoe ik het ervaar, ben je nog steeds in de fase dat je mensen pijn blijft doen, omdat je boos bent.

Welke fouten heb je bv zelf gemaakt die je deze periode zelf kan proberen op te lossen.

Klinkt hard, maar je komt soms nog een beetje over als een junk die met grote ogen naar een zak geld kijkt ipv zelf aan de slag te gaan om in je eigen levensbehoeften te voorzien.

Maar ipv je de les te lezen, of hier een doelloze discussie aan te gaan.

Kijk deze held, ik denk dat jullie veel gemeen hebben.
Jullie zijn creatief, buitenlandse roots, zware verslaving (hij is niet schizofreen, maar had wel psychoses) en zie hoe hij nu in t leven staat.

Hij is open en eerlijk, heeft zelfreflectie en is weer opgestaan.

Bekijk deze YouTube-video

Kijk het, en hopelijk leer je wat van hem wat afkicken echt inhoud en dat je niet perse meer bent wie je was.

Het is heftig, maar zie hoe veerkrachtig een mens kan zijn :)
Hell To The Liars
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 13:53:52 #17
441859 crew  Lenny77
pi_220749988
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dit begrijp ik wel. Curacao heeft de slavernijverleden en mijn tante is opgegroeid met racisme als normaal gezien. Ze heeft haar zonen opgevoed met haar traumatische ervaringen als leidraad.
Dit is geen antwoord op zijn vraag..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:02:18 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220751367
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:40 schreef Droopie het volgende:

[..]
Goed willen doen is altijd goed, maar altijd maar om je heen schoppen is nooit goed.

Maar je beantwoord mijn vraag niet.
Welke stappen heb je gemaakt in je herstel, welke opofferingen heb je gedaan.

Herstellen van een verslaving is heel veel bergen werk verzetten.

In mijn beleving, en daar kan ik totaal naast zitten, zou je in je herstel ook al op een punt moeten zitten dat je je excuses moet aanbieden (gemeend) aan de mensen die je pijn heb gedaan.

Hoe ik het ervaar, ben je nog steeds in de fase dat je mensen pijn blijft doen, omdat je boos bent.

Welke fouten heb je bv zelf gemaakt die je deze periode zelf kan proberen op te lossen.

Klinkt hard, maar je komt soms nog een beetje over als een junk die met grote ogen naar een zak geld kijkt ipv zelf aan de slag te gaan om in je eigen levensbehoeften te voorzien.

Maar ipv je de les te lezen, of hier een doelloze discussie aan te gaan.

Kijk deze held, ik denk dat jullie veel gemeen hebben.
Jullie zijn creatief, buitenlandse roots, zware verslaving (hij is niet schizofreen, maar had wel psychoses) en zie hoe hij nu in t leven staat.

Hij is open en eerlijk, heeft zelfreflectie en is weer opgestaan.

Bekijk deze YouTube-video

Kijk het, en hopelijk leer je wat van hem wat afkicken echt inhoud en dat je niet perse meer bent wie je was.

Het is heftig, maar zie hoe veerkrachtig een mens kan zijn :)
Ik ben ook geen ‘schizofreen’. Ik heb psychoses gehad net als die rapper in de video die jij deelt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:11:59 #19
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220751436
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben angstig voor de toekomst en eenzaam.😢
Ehm ....

quote:
5s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Hoe veel goede vrienden heb je nog over?
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:16 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Heel veel nog steeds.
Heel veel goede vrienden hebben en toch eenzaam zijn?
Huh? :?
Colleziono francobolli di bambini
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:54:57 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220751646
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:11 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Ehm ....
[..]
[..]
Heel veel goede vrienden hebben en toch eenzaam zijn?
Huh? :?
Emotioneel eenzaam want geen familie meer
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:56:09 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220751654
Morgen is moeder dag. Ik heb vandaag mijn moeder op videobellen gezien en ze was aan het glimlachen.☺
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220751680
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Morgen is moeder dag. Ik heb vandaag mijn moeder op videobellen gezien en ze was aan het glimlachen.☺
Dat is heel fijn.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 mei 2026 @ 18:10:14 #23
22592 crew  Ole
pi_220751714
Kun je wel naar haar toe of is ze niet in Nederland?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:16:25 #24
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220751738
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Emotioneel eenzaam want geen familie meer
Maar wel heel veel goede vrienden. Dan ben je niet eenzaam. Eenzaamheid is altijd een emotie.
Colleziono francobolli di bambini
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 mei 2026 @ 18:17:42 #25
22592 crew  Ole
pi_220751743
Ik heb vrienden die ik meer als 'familie' zie hoor
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220751895
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik ben ook geen ‘schizofreen’. Ik heb psychoses gehad net als die rapper in de video die jij deelt.
Jij hebt geen schizofrenie? Ik dacht altijd dat je dat eerder wel zei.

Of bedoel je dat je een persoon bent eerst, en niet je ziekte bent?
Twiddel
pi_220751918
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:35 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Jij hebt geen schizofrenie? Ik dacht altijd dat je dat eerder wel zei.

Of bedoel je dat je een persoon bent eerst, en niet je ziekte bent?
Dit idd
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:29:28 #28
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220752671
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:35 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Jij hebt geen schizofrenie? Ik dacht altijd dat je dat eerder wel zei.

Of bedoel je dat je een persoon bent eerst, en niet je ziekte bent?
Ja ik ben geen ‘schizofreen’, mijn diagnoses zijn schizoaffectieve stoornis en PTSS in remissie. Maar ik ben wel hoogfunctionerend en ben niet anders dan die man in die video die Droopie heeft gegeven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:35:32 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220752725
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 mei 2026 @ 20:39:54 #30
22592 crew  Ole
pi_220752773
Hoogfunctionerend?
Dat interpreteer ik als iemand die functioneert op zichzelf.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 21:02:41 #31
38824 crew  Droopie
pi_220752939
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ja ik ben geen ‘schizofreen’, mijn diagnoses zijn schizoaffectieve stoornis en PTSS in remissie. Maar ik ben wel hoogfunctionerend en ben niet anders dan die man in die video die Droopie heeft gegeven.
ga je nog een keer antwoorden op mijn vragen? Of is het alleen maar zenden?

Misschien heb je wel dezelfde achtergrond, heb jij net als deze gast ook je psychoses bij elkaar gesnoven/ geslikt/ gerookt dan?

Zoals die zelfs zegt, die psychoses werden in de jaren erna minder, maar t middelengebruik heeft het veroorzaakt en door te stoppen werden ze minder.

Maar mijn vraag was oa, wat ga je doen om uit deze bak van ellende te komen?

Een beetje vrijwilligerswerk is nobel, maar 30 uur per week schoonmaken geeft je meer geld om uit de armoede te komen, denk ik dan.


Ps je bent niets verplicht om te antwoorden, maar vragen staat vrij toch?
Hell To The Liars
  zaterdag 9 mei 2026 @ 22:03:49 #32
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220753334
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:02 schreef Droopie het volgende:

[..]
ga je nog een keer antwoorden op mijn vragen? Of is het alleen maar zenden?

Misschien heb je wel dezelfde achtergrond, heb jij net als deze gast ook je psychoses bij elkaar gesnoven/ geslikt/ gerookt dan?

Zoals die zelfs zegt, die psychoses werden in de jaren erna minder, maar t middelengebruik heeft het veroorzaakt en door te stoppen werden ze minder.

Maar mijn vraag was oa, wat ga je doen om uit deze bak van ellende te komen?

Een beetje vrijwilligerswerk is nobel, maar 30 uur per week schoonmaken geeft je meer geld om uit de armoede te komen, denk ik dan.

Ps je bent niets verplicht om te antwoorden, maar vragen staat vrij toch?
Ik ga maandag naar de uitzendbureau Randstad om te vragen voor werk. Ik heb al ingeschreven online op hun website en mijn CV opgestuurd.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 9 mei 2026 @ 22:04:15 #33
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220753339
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:39 schreef Ole het volgende:
Hoogfunctionerend?
Dat interpreteer ik als iemand die functioneert op zichzelf.
Ik woon zelfstandig.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 mei 2026 @ 22:36:29 #34
22592 crew  Ole
pi_220753589
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:04 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik woon zelfstandig.
Dat is heel fijn! Maar er zijn meer gebieden waarop je leven op orde moet zijn om als hoogfunctionerend te worden gezien.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 mei 2026 @ 23:01:14 #35
22592 crew  Ole
pi_220753778
Het zijn er zeven: zingeving, wonen, financiën, sociale relaties, lichamelijke gezondheid, psychische gezondheid en werk & activiteiten
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220753887
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ja ik ben geen ‘schizofreen’, mijn diagnoses zijn schizoaffectieve stoornis en PTSS in remissie. Maar ik ben wel hoogfunctionerend en ben niet anders dan die man in die video die Droopie heeft gegeven.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed weet wat het verschil is tussen schizofrenie en schizo affectieve stoornis, zou je dat uit kunnen leggen?
Twiddel
  zaterdag 9 mei 2026 @ 23:14:48 #37
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220753957
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:04 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik woon zelfstandig.
Ik ook. M'n buren ook. Allemaal.
Colleziono francobolli di bambini
  zondag 10 mei 2026 @ 08:21:13 #38
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220755066
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:09 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed weet wat het verschil is tussen schizofrenie en schizo affectieve stoornis, zou je dat uit kunnen leggen?
Bipolair met af en toe psychoses
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220755381
Dat is toch geen uitleg?
  zondag 10 mei 2026 @ 09:13:00 #40
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220755386
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:12 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Dat is toch geen uitleg?
Nope :s)
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zondag 10 mei 2026 @ 09:16:34 #41
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220755403
Keep_Walking waarom laat jij je zo afzeiken door de mensen?
Ik heb er geen geen woorden voor hoe iedereen zich iedere keer massaal op je stort.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 10 mei 2026 @ 09:23:35 #42
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220755502
Plaatsvervangende schaamte voor wat hier keer op keer gebeurt.
Niet okay dit.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 10 mei 2026 @ 09:31:13 #43
511221 Hetekip
Depressief
pi_220755573
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:16 schreef Puzzie het volgende:
Keep_Walking waarom laat jij je zo afzeiken door de mensen?
Ik heb er geen geen woorden voor hoe iedereen zich iedere keer massaal op je stort.
Dat is een veelvoorkomend iets dat ik in R&P terug zie.

Mensen zijn happig en blij, om adviezen te geven daarna is het: 'waarom doe je niks met mijn adviezen' en veranderd het behulpzaam zijn, in iemand terecht stellen.

Dat gaat ook zo bij diagnoses/ of mensen wel waarheid spreken of liegen en zo maar door.

Ik denk dat als users het hier echt belangrijk vinden, dat een forum als hier bestaat dat tevens veilig is, veel forumgangers kritisch naar hunzelf moeten kijken.

Als iemand je adviezen niet opneemt poehoe, misschien was het niet het juiste advies, blijf dan weg en laat een ander proberen. Zelfde met als je iemand niet geloofd, blijf dan gewoon weg. Niemand is je wat verschuldigd, ook niet welke diagnose je hebt blabla.

En nu zie ik weer dat hij antwoorden verschuldigd is enzovoorts best vermoeiend lijkt me dat.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 09:49:10 #44
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220755727
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:31 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dat is een veelvoorkomend iets dat ik in R&P terug zie.

Mensen zijn happig en blij, om adviezen te geven daarna is het: 'waarom doe je niks met mijn adviezen' en veranderd het behulpzaam zijn, in iemand terecht stellen.

Dat gaat ook zo bij diagnoses/ of mensen wel waarheid spreken of liegen en zo maar door.

Ik denk dat als users het hier echt belangrijk vinden, dat een forum als hier bestaat dat tevens veilig is, veel forumgangers kritisch naar hunzelf moeten kijken.

Als iemand je adviezen niet opneemt poehoe, misschien was het niet het juiste advies, blijf dan weg en laat een ander proberen. Zelfde met als je iemand niet geloofd, blijf dan gewoon weg. Niemand is je wat verschuldigd, ook niet welke diagnose je hebt blabla.

En nu zie ik weer dat hij antwoorden verschuldigd is enzovoorts best vermoeiend lijkt me dat.
Dat zie ik ook ja en ik vind het schaamteloos gedrag.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 10 mei 2026 @ 09:51:05 #45
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220755737
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:16 schreef Puzzie het volgende:
Keep_Walking waarom laat jij je zo afzeiken door de mensen?
Ik heb er geen geen woorden voor hoe iedereen zich iedere keer massaal op je stort.
Het maakt me weerbaar.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 09:54:03 #46
511221 Hetekip
Depressief
pi_220755764
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Het maakt me weerbaar.
Misschien zou het goed zijn als je een beetje zou aangeven welke richting je op wil met het topic, of wat jij eruit hoopt te halen. Dan wordt het voor jou misschien ook prettiger.

Waar ligt je behoefte?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220755777
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Het maakt me weerbaar.
Snap die reactie, en eelt op de ziel kan an sich geen kwaad
Alleen in bepaalde situaties is negeren handiger? Anders ontstaat er zoveel trollenvoer :*
(en ik beticht niemand van trollen specifiek)

Ik bedoel met trollenvoer dat er veel conflicten ontstaan met veel gedonder. Dat is zonde voor jou en de mensen die je steunen

Negeren is niet altijd gemakkelijk, maar soms wel handiger
  zondag 10 mei 2026 @ 09:58:30 #48
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220755792
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Het maakt me weerbaar.
Knap want ik vind het behoorlijk respectloos wat hier gebeurt.
Op mij komt het over als een digitaal schoolplein waar iedereen een persoon in een hoek drijft.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 10 mei 2026 @ 11:11:31 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756426
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:54 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Misschien zou het goed zijn als je een beetje zou aangeven welke richting je op wil met het topic, of wat jij eruit hoopt te halen. Dan wordt het voor jou misschien ook prettiger.

Waar ligt je behoefte?
Begrip en advies. Bemoediging en steun.

Ik heb een fitness abonnement cadeau gekregen van een lieve vrouw en ik ga weer sporten om af te vallen. Ik ben best dik geworden dus ik hoop dat ik het kan volhouden.😅
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 11:14:40 #50
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220756474
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Begrip en advies. Bemoediging en steun.

Ik heb een fitness abonnement cadeau gekregen van een lieve vrouw en ik ga weer sporten om af te vallen. Ik ben best dik geworden dus ik hoop dat ik het kan volhouden.😅
lol Begrip van hier kan je wel vergeten , sorry :D
Hoewel er wel een paar mensen zijn die oprecht met je zijn :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 10 mei 2026 @ 11:25:33 #51
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220756521
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:14 schreef Puzzie het volgende:

[..]
lol Begrip van hier kan je wel vergeten , sorry :D
Hoewel er wel een paar mensen zijn die oprecht met je zijn :P
Vind ik ook niet echt eerlijk. Er is genoeg begrip en advies geweest. Maar dan krijg je een aanval terug en dan kan je ook verwachten dat dat tegen je gaat werken natuurlijk.

Al is het dan beter om te stoppen met reageren maar dat is natuurlijk ook weer lastig.

Verder is het natuurlijk niet zo dat iets alleen advies is als het is het straatje van TS komt. Er zal toch ook echt aan eigen gedrag gewerkt moeten worden en het verleden zal zeker meespelen.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:27:18 #52
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220756525
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:25 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Vind ik ook niet echt eerlijk. Er is genoeg begrip en advies geweest. Maar dan krijg je een aanval terug en dan kan je ook verwachten dat dat tegen je gaat werken natuurlijk.

Al is het dan beter om te stoppen met reageren maar dat is natuurlijk ook weer lastig.

Verder is het natuurlijk niet zo dat iets alleen advies is als het is het straatje van TS komt. Er zal toch ook echt aan eigen gedrag gewerkt moeten worden en het verleden zal zeker meespelen.
Mijn indruk is dat het weinig uitmaakt wat hij nog zegt, hij blijft een doelwit.
Is dat wel eerlijk?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 10 mei 2026 @ 11:31:52 #53
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220756536
quote:
5s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:27 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Mijn indruk is dat het weinig uitmaakt wat hij nog zegt, hij blijft een doelwit.
Is dat wel eerlijk?
Ik zie ook niet echt verandering of de bereidheid voor verandering.

Ook naar zijn familie toe krijg ik het idee dat hun de boeman zijn en TS het slachtoffer. Maar kijken naar historie van reacties naar de familie krijg ik het idee dat ze boos zijn om goede redenen. En TS wil dan van ons goedkeuring omtrent zijn gedrag naar Inn familie toe.

Edit: ik bedoel dus dat er geen verandering zit in gedrag sinds zijn vorige ban en gedrag wat daarvoor gaande was. Ook niet het inzicht wat dit doet met mensen.

Dit + altijd het veranderde verhaal trek ik een conclusie uit dat dit ook in zijn leven gebeurt met mensen om hem heen.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:34:56 #54
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220756546
En als er dan advies gegeven word of een goede vraagstelling word gedaan word dat stuk genegeerd en komt er alleen een reactie op iets onzinnigs.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:37:27 #55
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756559
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:14 schreef Puzzie het volgende:

[..]
lol Begrip van hier kan je wel vergeten , sorry :D
Hoewel er wel een paar mensen zijn die oprecht met je zijn :P
Heel lang geleden was ik juist populair en gewaardeerd op fok. Misschien komt dat weer terug als mensen zien dat ik mijn best doe? Ik ben net klaar met NA en ga nu naar mijn kerk. Na de dienst ga ik naar de sportschool. Dat is goed toch?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220756563
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Het maakt me weerbaar.
Ik zou die gedachte nog eens overdenken
https://www.psychologytod(...)p-for-the-real-world

Nu is niet alle kritiek hier gelijk pesten, maar de hele tijd je proberen te triggeren grenst er erg dicht aan.
Er steeds op ingaan helpt ook niet gezien ik denk dat er nu wel een keten is van escalerend gedrag nadat je op iemand ingaat en diegene je verder uitlokt, dan word je steeds kwader, voel je je minder begrepen en wil je nog meer je gelijk halen.

Ik zou echt selectief zijn op wie je reageert en de uitlokkende reacties te laten. Er zijn hier genoeg mensen die het beste met je voor hebben en probeer je op hun te richten :)

Misschien ook voor jezelf een regel te zetten als niet op internet gaan savonds na 24:00, als je wat gedronken hebt, als je je slecht voelt enzo. Zo doe ik het zelf en ik denk wel meer mensen.
Twiddel
pi_220756597
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:21 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Bipolair met af en toe psychoses
Oh dat wist ik niet dat dat een subversie van bipolaire is. Lijkt me lastig te managen.

Is ook een verschil dat je alleen schizofrene symptomen hebt wanneer je een psychose hebt ipv de hele tijd?
Twiddel
  zondag 10 mei 2026 @ 11:41:31 #58
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220756616
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:31 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ik zie ook niet echt verandering of de bereidheid voor verandering.

Ook naar zijn familie toe krijg ik het idee dat hun de boeman zijn en TS het slachtoffer. Maar kijken naar historie van reacties naar de familie krijg ik het idee dat ze boos zijn om goede redenen. En TS wil dan van ons goedkeuring omtrent zijn gedrag naar Inn familie toe.

Edit: ik bedoel dus dat er geen verandering zit in gedrag sinds zijn vorige ban en gedrag wat daarvoor gaande was. Ook niet het inzicht wat dit doet met mensen.

Dit + altijd het veranderde verhaal trek ik een conclusie uit dat dit ook in zijn leven gebeurt met mensen om hem heen.
Misschien is het ook een idee om je eens te verdiepen in wat zijn psychische stoornis inhoudt.
Ik vind persoonlijk dat hij op zijn tijd absoluut momenten heeft van zelf reflectie. Dit is gewoon iemand continu onderhoud halen in groepsverband
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220756617
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Heel lang geleden was ik juist populair en gewaardeerd op fok. Misschien komt dat weer terug als mensen zien dat ik mijn best doe? Ik ben net klaar met NA en ga nu naar mijn kerk. Na de dienst ga ik naar de sportschool. Dat is goed toch?
Welke geloofstak hang je aan bij de kerk? :) chill dat ze daar late diensten hebben, hier beginnen ze strict om 10 uur :'(
Twiddel
  zondag 10 mei 2026 @ 11:43:40 #60
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756664
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:41 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Welke geloofstak hang je aan bij de kerk? :) chill dat ze daar late diensten hebben, hier beginnen ze strict om 10 uur :'(
Christelijk protestant. Ik ga naar Best Life Church in Zuilen
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 11:44:22 #61
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220756669
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Heel lang geleden was ik juist populair en gewaardeerd op fok. Misschien komt dat weer terug als mensen zien dat ik mijn best doe? Ik ben net klaar met NA en ga nu naar mijn kerk. Na de dienst ga ik naar de sportschool. Dat is goed toch?
Het zou niet moeten uitmaken of iemand wel of niet populair is, je bent nu iig een doelwit.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220756671
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Best Life Church
Ziet er cool uit op de website die ik net opzocht.
Fijne community daar?
Twiddel
  zondag 10 mei 2026 @ 11:48:04 #63
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756677
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:38 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik zou die gedachte nog eens overdenken
https://www.psychologytod(...)p-for-the-real-world

Nu is niet alle kritiek hier gelijk pesten, maar de hele tijd je proberen te triggeren grenst er erg dicht aan.
Er steeds op ingaan helpt ook niet gezien ik denk dat er nu wel een keten is van escalerend gedrag nadat je op iemand ingaat en diegene je verder uitlokt, dan word je steeds kwader, voel je je minder begrepen en wil je nog meer je gelijk halen.

Ik zou echt selectief zijn op wie je reageert en de uitlokkende reacties te laten. Er zijn hier genoeg mensen die het beste met je voor hebben en probeer je op hun te richten :)

Misschien ook voor jezelf een regel te zetten als niet op internet gaan savonds na 24:00, als je wat gedronken hebt, als je je slecht voelt enzo. Zo doe ik het zelf en ik denk wel meer mensen.
Bedankt voor je bemoedigende woorden, ik vind je heel lief. Ik drink geen alcohol meer en ben ook gestopt met roken.

De pesterijen van andere users hier raken me niet, want mijn familieleden en Antilliaanse vrienden zijn erger dan de mensen hier. Ik vind het leerzaam om te weten hoe mensen kunnen denken over mijn leven als ik de reacties hier lees.

Ik beloof plechtig dat ik over een jaar veel beter in het leven zal staan en dan zie je dat mijn tegenstanders zich ook laten inspireren door mij.

:P
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 11:50:31 #64
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756689
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:31 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ik zie ook niet echt verandering of de bereidheid voor verandering.

Ook naar zijn familie toe krijg ik het idee dat hun de boeman zijn en TS het slachtoffer. Maar kijken naar historie van reacties naar de familie krijg ik het idee dat ze boos zijn om goede redenen. En TS wil dan van ons goedkeuring omtrent zijn gedrag naar Inn familie toe.

Edit: ik bedoel dus dat er geen verandering zit in gedrag sinds zijn vorige ban en gedrag wat daarvoor gaande was. Ook niet het inzicht wat dit doet met mensen.

Dit + altijd het veranderde verhaal trek ik een conclusie uit dat dit ook in zijn leven gebeurt met mensen om hem heen.
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 11:51:02 #65
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756693
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:45 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ziet er cool uit op de website die ik net opzocht.
Fijne community daar?
Ja ik vind het een heerlijke kerk.
O+
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 11:51:52 #66
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220756696
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.
Ik zou sowieso een beetje uitkijken wat je schijft , geeft mensen geen munitie maar hou het bij jezelf!!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 10 mei 2026 @ 11:52:03 #67
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756697
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:44 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Het zou niet moeten uitmaken of iemand wel of niet populair is, je bent nu iig een doelwit.
Dat ben ik gewend van fok en ik kan het hebben. Woorden doen mij weinig.🤏
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 11:52:44 #68
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220756701
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dat ben ik gewend van fok en ik kan het hebben. Woorden doen mij weinig.🤏
Dat is niet helemaal waar natuurlijk
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 10 mei 2026 @ 12:09:49 #69
511221 Hetekip
Depressief
pi_220756769
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.
Dat is wel een goede stap, genade en vergeving zijn belangrijke thema's binnen het christelijke geloof. Volgens C.S Lewis, was genade niet alleen iets dat we cadeau kregen van God, maar is genade er ook voor ons als mens, om te transformeren in een schepsel dat dichter bij God staat.

Fijn dat je zoveel kracht put uit het geloof, en ik kan me voorstellen dat de gemeenschap ook goed voor je is.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 12:25:11 #70
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756846
Ik ben nog steeds verliefd op een mooie Surinaamse vrouw die ik ken van mijn studententijd en aankomende week ga ik haar een brief sturen per post naar haar adres. Ik hoop dat ze weer openstaat om met mij te praten en dat ze mij kan vertrouwen en vergeven voor wat er is gebeurd zes jaren geleden. Ik hou van haar en zal altijd van haar blijven houden, en ik wil niemand anders meer hebben. Als zij het niet wil, dan blijf ik single voor de rest van mijn leven. -O-
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 13:00:02 #71
511221 Hetekip
Depressief
pi_220757024
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben nog steeds verliefd op een mooie Surinaamse vrouw die ik ken van mijn studententijd en aankomende week ga ik haar een brief sturen per post naar haar adres. Ik hoop dat ze weer openstaat om met mij te praten en dat ze mij kan vertrouwen en vergeven voor wat er is gebeurd zes jaren geleden. Ik hou van haar en zal altijd van haar blijven houden, en ik wil niemand anders meer hebben. Als zij het niet wil, dan blijf ik single voor de rest van mijn leven. -O-
Ik snap de gedachtegang, en je kan het altijd proberen! Het probleem is wel, en dat heb ik zelf ook gemerkt. Als je in de problemen komt, dan staat de tijd voor je stil. Toen ik een depressie kreeg, stond de tijd voor mij stil, maar de buitenwereld ging vrolijk door. Tegen de tijd dat ik eruit was, en aan herstel werkte, was de rest al zoveel verder dan mij. Kinderen, huis gekocht en noem maar op.

Grote kans dat haar leven ook gewoon heeft doorgetikt. En je gevoelens voor haar, mogen er zeker zijn. En je kan ook prima alleen zijn, je gaf eerder wel aan dat je ook de angst had eenzaam te zijn. Dus denk zeker ook na, hoe je de toekomst voor je zou zien. En je kan altijd weer iemand tegenkomen die het laatste wat je schrijft zomaar ongedaan maakt.

Dat wilde ik je wel een beetje meegeven, denk ik.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 13:02:11 #72
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220757035
Ja ik snap wat je bedoelt, maar ze heeft me afgelopen jaar gebeld en aangesproken op Snapchat. Lees mijn verhaal met haar hier in het Engels: https://docs.google.com/d(...)9g/edit?usp=drivesdk

Laat me weten wat je ervan vindt. :*
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 13:10:30 #73
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220757074
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.
Wij kennen het verhaal maar van 1 kant dus oordelen over wie er goed en fout zat is niet mogelijk. Het helpt je alleen niet om jezelf permanent als slachtoffer van x of y neer te zetten of je te blijven fixeren op iets waar jij geen invloed op hebt.

Edit: uitgelokt of niet dingen lekken op social media is nooit ok
  zondag 10 mei 2026 @ 13:11:49 #74
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220757080
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:00 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik snap de gedachtegang, en je kan het altijd proberen! Het probleem is wel, en dat heb ik zelf ook gemerkt. Als je in de problemen komt, dan staat de tijd voor je stil. Toen ik een depressie kreeg, stond de tijd voor mij stil, maar de buitenwereld ging vrolijk door. Tegen de tijd dat ik eruit was, en aan herstel werkte, was de rest al zoveel verder dan mij. Kinderen, huis gekocht en noem maar op.

Grote kans dat haar leven ook gewoon heeft doorgetikt. En je gevoelens voor haar, mogen er zeker zijn. En je kan ook prima alleen zijn, je gaf eerder wel aan dat je ook de angst had eenzaam te zijn. Dus denk zeker ook na, hoe je de toekomst voor je zou zien. En je kan altijd weer iemand tegenkomen die het laatste wat je schrijft zomaar ongedaan maakt.

Dat wilde ik je wel een beetje meegeven, denk ik.
Wel herkenbaar ja
pi_220757102
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:25 schreef Friday12 het volgende:
Er is genoeg begrip en advies geweest. Maar dan krijg je een aanval terug en dan kan je ook verwachten dat dat tegen je gaat werken natuurlijk.
Heb je je ook weleens afgevraagd hoe TS zich zou kunnen voelen door alle kritiek die hij hier krijgt? Het is weliswaar meestal constructieve kritiek, waarbij mensen in wezen zeggen: "Ik merk dat je het op deze manier aanpakt. Als je het voortaan nou op de manier probeert die ik jou voorstel, dan ervaar je niet meer de problemen waar je tot nu toe wel tegenaan loopt."

Als TS overwegend dit soort adviezen over zich heen krijgt, zal TS zich afvragen of mensen bij hem de dingen kunnen zien die hij wel goed doet. Misschien vraagt hij zich weleens af: "Ben ik nou zelf de loser die alles verkeerd doet en mogelijk een slecht mens, want het lukt mij tot nu toe niet voldoende om mij te gedragen waardoor mensen mij aardig vinden en mij onvoorwaardelijk accepteren. Of is het zo dat ik elke keer te maken krijg met mensen die of te dom zijn om mij te kunnen begrijpen of om een andere reden de pik op mij hebben?" Beide opties zijn verschrikkelijk. Het idee dat je zelf degene bent die alles fout doet en daarom een mislukkeling bent, is wel beangstigender dan wanneer de omgeving en de mensen om je heen vijandig zijn.

Ik vind het daarom ook niet raar dat hij de neiging heeft om tegen anderen aan te trappen als ze op hem reageren met "Ja, maar zou je niet beter..." En al helemaal omdat het over zijn eigen leven gaat.

Wel opmerkelijk is dat als hij gewend is om reacties te krijgen waardoor hij zich in zijn ego aangetast kan voelen, hij toch topics blijft maken. Enerzijds probeert hij hier mensen van zichzelf te overtuigen. Anderzijds laat hij toch enige ruimte over en laat hij het toe dat anderen hun eerlijke mening en gedachten over hem kunnen uiten.

Hij had er ook voor kunnen kiezen om hier geen topics te maken en aandacht te zoeken bij mensen waarvan hij meer zeker is dat ze lieve dingen tegen hem zeggen en waarbij het ook niet uitmaakt of ze eerlijk tegen hem zijn of hem belazeren, omdat het fijn voelt om complimenten te krijgen. Maar blijkbaar is dat niet wat hij zoekt. En dat is ook wel logisch, want als hij de confrontatie niet aandurft met zaken die moeilijk zijn, maar wel dichterbij de realiteit staan, zal het hem nooit lukken om de problemen waar hij tot nu toe tegenaan loopt te kunnen overwinnen.
  zondag 10 mei 2026 @ 13:16:32 #76
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220757107
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:15 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Heb je je ook weleens afgevraagd hoe TS zich zou kunnen voelen door alle kritiek die hij hier krijgt? Het is weliswaar meestal constructieve kritiek, waarbij mensen in wezen zeggen: "Ik merk dat je het op deze manier aanpakt. Als je het voortaan nou op de manier probeert die ik jou voorstel, dan ervaar je niet meer de problemen waar je tot nu toe wel tegenaan loopt."

Als TS overwegend dit soort adviezen over zich heen krijgt, zal TS zich afvragen of mensen bij hem de dingen kunnen zien die hij wel goed doet. Misschien vraagt hij zich weleens af: "Ben ik nou zelf de loser die alles verkeerd doet en mogelijk een slecht mens, want het lukt mij tot nu toe niet voldoende om mij te gedragen waardoor mensen mij aardig vinden en mij onvoorwaardelijk accepteren. Of is het zo dat ik elke keer te maken krijg met mensen die of te dom zijn om mij te kunnen begrijpen of om een andere reden de pik op mij hebben?" Beide opties zijn verschrikkelijk. Het idee dat je zelf degene bent die alles fout doet en daarom een mislukkeling bent, is wel beangstigender dan wanneer de omgeving en de mensen om je heen vijandig zijn.

Ik vind het daarom ook niet raar dat hij de neiging heeft om tegen anderen aan te trappen als ze op hem reageren met "Ja, maar zou je niet beter..." En al helemaal omdat het over zijn eigen leven gaat.

Wel opmerkelijk is dat als hij gewend is om reacties te krijgen waardoor hij zich in zijn ego aangetast kan voelen, hij toch topics blijft maken. Enerzijds probeert hij hier mensen van zichzelf te overtuigen. Anderzijds laat hij toch enige ruimte over en laat hij het toe dat anderen hun eerlijke mening en gedachten over hem kunnen uiten.

Hij had er ook voor kunnen kiezen om hier geen topics te maken en aandacht te zoeken bij mensen waarvan hij meer zeker is dat ze lieve dingen tegen hem zeggen en waarbij het ook niet uitmaakt of ze eerlijk tegen hem zijn of hem belazeren, omdat het fijn voelt om complimenten te krijgen. Maar blijkbaar is dat niet wat hij zoekt. En dat is ook wel logisch, want als hij de confrontatie niet aandurft met zaken die moeilijk zijn, maar wel dichterbij de realiteit staan, zal het hem nooit lukken om de problemen waar hij tot nu toe tegenaan loopt te kunnen overwinnen.
Heb jij je wel een afgevraagd hoe het is om als je iemand probeerde te helpen telkens afgezeken te worden? En van alles en nog wat naar je hoofd krijgt :')

Hij probeerde in zijn verdraaide gedachten naar familie en users goedkeuring van andere te krijgen ipv kritisch naar zichzelf te kijken
pi_220757136
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:16 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Heb jij je wel een aangevraagd hoe het is om als je iemand probeerde te helpen telkens afgezeken te worden? En van alles en nog wat naar je hoofd krijgt :')
Dan vraag ik mij af waarom je hem probeert te helpen. Gaat het jou erom dat hij zijn leven op orde krijgt en zich beter gaat voelen? Of gaat het jou erom dat hij "dankjewel" tegen jou zegt?
  zondag 10 mei 2026 @ 13:23:47 #78
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220757143
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:22 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Dan vraag ik mij af waarom je hem probeert te helpen. Gaat het jou erom dat hij zijn leven op orde krijgt en zich beter gaat voelen? Of gaat het jou erom dat hij "dankjewel" tegen jou zegt?
In de hoop dat hij inziet dat het op deze manier nooit veranderd. En elke keer als iemand wat zegt tegen hem met de gedachte ik word gepest is niet goed voor niemand niet. Tevens is dat ook een hele ongezonde gedachtengang.

Edit: de gedachte van ik doe nooit iets fout enzo stoor ik mij aan terwijl je letterlijk het tegenovergestelde ziet gebeuren.
  zondag 10 mei 2026 @ 13:33:54 #79
511221 Hetekip
Depressief
pi_220757204
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:02 schreef Keep_Walking het volgende:
Ja ik snap wat je bedoelt, maar ze heeft me afgelopen jaar gebeld en aangesproken op Snapchat. Lees mijn verhaal met haar hier in het Engels: https://docs.google.com/d(...)9g/edit?usp=drivesdk

Laat me weten wat je ervan vindt. :*
Hey kerel, ik heb het gelezen. Het lijkt mij niet verstandig haar een brief te sturen, omdat je zomaar een advocaat op je nek kan krijgen.

Ik ken haar kant van het verhaal niet, maar je noemt in je stuk Thijs H, en ik denk dat mensen niet zo zeer neerkijken op mensen met psychoses, maar mensen vooral bang zijn, omdat een Thijs H het nieuws haalt. Iemand met psychoses, die niemand kwaad doet, en dat zijn er veel, komen gewoonweg niet in het nieuws. Ik was helemaal onbekend met psychoses, totdat ik eens een groep moest aanspreken die daar in zaten, en ik had mij wat ingelezen in de materie...

Ik zie dat jij niet klaar met haar bent, maar dat zij dat wel is. Het vallen van de OV chipkaart, ik denk dat het misschien ook angst kan zijn. Zij heeft een advocaat op jou afgestuurd en misschien is ze bang dat je wraak zoekt of iets dergelijks, of dat je in een psychose zit en doorslaat.

Ik denk dat je een goed mens bent met een goed hart, en ik weet zeker dat je telt in de ogen van God. En je bent absoluut niet minder dan andere ongeacht je afkomst of whatever. Maar ik denk dat mensen wel bang zijn voor mensen als jou of mij.

Ik ben schizotypisch en ze noemen mij soms een gek, ik kan op werk niet eens mezelf zijn, ik moet een masker dragen om mijn dag door te komen. Maar ik heb dat besef nog, omdat ik schizotypisch ben en niet psychotisch.

Het is natuurlijk aan jou, of je die brief wil sturen ja of nee. Maar ik zou je willen aanraden naar de toekomst te kijken en het verleden wat los te laten. Er is veel gebeurd in je leven, en ik zie dat je nog heel erg vasthoudt aan alles wat je is overkomen en misschien terug wil naar een tijd waarin het je beter ging in het verleden. Maar je gaat die moeten maken in de toekomst.

Je bent een goeie kerel, met het hart op de goede plek, en ik zou het heel sneu vinden als je dadelijk een advocaat op je dak krijgt. Wat ik jou zou gunnen, is een goeie toekomst. Dat je weer wat werk kan oppakken en je weg kan vinden.

Dat gun ik je echt, en ik snap dat je nu zoiets hebt van of met haar, of met jouw ex en geen andere vrouwen in jouw leven. Maar dat is iets wat je nu mag voelen en het mag ook zo zijn nu, maar je weet niet wat je kan verwachten. Probeer minder naar het verleden te kijken maar meer naar de toekomst. Je hebt zo hard aan je herstel gewerkt, dat je gewoon mag durven dromen over de toekomst. Je hoeft niet terug naar hoe je was voor de psychoses en alles, je kan gewoon naar voren treden met wie je nu bent.

En je bent gewoon iemand die veel heeft meegemaakt, maar die ook nog staat en doorvecht. En daarvoor verdien je wel mijn respect, het is jammer dat mensen met mentale problemen vaak nog als eng worden bestempeld of gevaarlijk maar je gaat er wel komen, daar geloof ik in :)
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 13:38:09 #80
511221 Hetekip
Depressief
pi_220757217
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:16 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Heb jij je wel een afgevraagd hoe het is om als je iemand probeerde te helpen telkens afgezeken te worden? En van alles en nog wat naar je hoofd krijgt :')

Hij probeerde in zijn verdraaide gedachten naar familie en users goedkeuring van andere te krijgen ipv kritisch naar zichzelf te kijken
Hij heeft best een zware periode achter de rug, dan kun je zeggen, hij is al genoeg gestraft. Ik denk zelf dat als je allergisch voor hem bent, of hij je teveel heeft beledigd of je het totaal niet met hem eens bent, dat het beter is weg te blijven.

Allemaal naar hem wijzen en met stenen gooien gaat ook niet werken. Iedereen zoekt steun in het leven en wil ergens bij horen. Ik vind het niet erg met hem te praten, ook al zou hij mij uitschelden, maar als ik zou merken dat we langs elkaar door praten, ik geen connectie met hem krijg. Dan trek ik mij gewoonweg terug. Ik heb verder geen behoefte hem dat dan nog voor de voeten te gooien.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 13:40:18 #81
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220757226
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:38 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Hij heeft best een zware periode achter de rug, dan kun je zeggen, hij is al genoeg gestraft. Ik denk zelf dat als je allergisch voor hem bent, of hij je teveel heeft beledigd of je het totaal niet met hem eens bent, dat het beter is weg te blijven.

Allemaal naar hem wijzen en met stenen gooien gaat ook niet werken. Iedereen zoekt steun in het leven en wil ergens bij horen. Ik vind het niet erg met hem te praten, ook al zou hij mij uitschelden, maar als ik zou merken dat we langs elkaar door praten, ik geen connectie met hem krijg. Dan trek ik mij gewoonweg terug. Ik heb verder geen behoefte hem dat dan nog voor de voeten te gooien.
Nee het ging meer uit eigen ervaring. In je negativiteit blijven hangen ondanks zware periode is nooit goed. En moet je eigenlijk ook niet aanmoedigen
  zondag 10 mei 2026 @ 13:42:29 #82
511221 Hetekip
Depressief
pi_220757240
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:23 schreef Friday12 het volgende:

[..]
In de hoop dat hij inziet dat het op deze manier nooit veranderd. En elke keer als iemand wat zegt tegen hem met de gedachte ik word gepest is niet goed voor niemand niet. Tevens is dat ook een hele ongezonde gedachtengang.

Edit: de gedachte van ik doe nooit iets fout enzo stoor ik mij aan terwijl je letterlijk het tegenovergestelde ziet gebeuren.
Ik zie dit vaak gebeuren, maar zelfinzicht moet vanuit je zelf ontstaan.

Ik ben te lui om nu een hele lap tekst te gaan typen, dus ik vraag mijn vriend ChatGPT

Vaak werkt duurzaam zelfinzicht het best wanneer het uiteindelijk vanuit de persoon zelf ontstaat — maar anderen kunnen wel een belangrijke spiegel zijn.

Er zit een verschil tussen:

iemand vertellen “dit doe je fout”
en
iemand helpen zelf te ontdekken “hé, dit patroon heb ik misschien.”

Mensen veranderen zelden diepgaand door kritiek alleen. Als iemand zich aangevallen, beschaamd of gecontroleerd voelt, gaat die meestal verdedigen, rationaliseren of afhaken. Zeker bij gevoelige onderwerpen zoals gedrag, relaties, ego, onzekerheid of emotionele patronen.

Wat wél vaak helpt:

concreet gedrag benoemen zonder oordeel;
vertellen welk effect het op jou of anderen heeft;
vragen stellen waardoor iemand zelf nadenkt;
ruimte laten zodat die persoon zelf conclusies trekt.

Bijvoorbeeld:

Minder effectief: “Je bent altijd egoïstisch.”
Effectiever: “Ik merk dat gesprekken vaak terug naar jou gaan, en daardoor voel ik me soms niet gehoord. Herken je dat?”

Zelfinzicht groeit meestal pas echt wanneer iemand:

zich veilig genoeg voelt om eerlijk te kijken;
zelf motivatie heeft om te begrijpen of te veranderen;
herhaaldelijk feedback krijgt die ergens resoneert.

Soms heeft iemand nog niet de emotionele rijpheid, timing of openheid om het te zien. Dan kun je het honderd keer uitleggen zonder resultaat. Dat betekent niet automatisch dat je ongelijk hebt — alleen dat inzicht niet afdwingbaar is.

Dus kort gezegd:

feedback van buiten kan een deur openen;
maar echte verandering en zelfinzicht moeten uiteindelijk van binnenuit komen.

En qua het helpen zegt ChatGPT:

Het is meestal onrealistisch om te verwachten:

dat iemand alle adviezen opvolgt;
altijd rationeel reageert;
automatisch respectvol blijft;
of dankbaarheid toont omdat je helpt.

Hulp is geen contract waarbij goed gedrag gegarandeerd terugkomt.

Tegelijkertijd is het ook niet gezond als een helper:

blijft duwen terwijl de ander niet openstaat;
zichzelf verantwoordelijk maakt voor iemands herstel;
grenzen laat overschrijden;
of blijft in discussies die alleen frustratie en beledigingen opleveren.

Wat jij zegt — “openstaan of je terugtrekken als er geen klik is” — is vaak juist een volwassen benadering. Je kunt iemand proberen te ondersteunen, maar je kunt geen inzicht, behandeling of respect afdwingen.

Soms is afstand nemen zelfs beter voor beide mensen:

voor de helper, omdat die niet opgebrand raakt;
voor de ander, omdat weerstand vaak groter wordt als iemand zich geduwd voelt.

Compassie en grenzen horen eigenlijk samen. Zonder grenzen verandert helpen snel in trekken, redden of vechten tegen iemand die misschien nog niet klaar is om geholpen te worden.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 13:43:16 #83
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220757246
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:42 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik zie dit vaak gebeuren, maar zelfinzicht moet vanuit je zelf ontstaan.

Ik ben te lui om nu een hele lap tekst te gaan typen, dus ik vraag mijn vriend ChatGPT

Vaak werkt duurzaam zelfinzicht het best wanneer het uiteindelijk vanuit de persoon zelf ontstaat — maar anderen kunnen wel een belangrijke spiegel zijn.

Er zit een verschil tussen:

iemand vertellen “dit doe je fout”
en
iemand helpen zelf te ontdekken “hé, dit patroon heb ik misschien.”

Mensen veranderen zelden diepgaand door kritiek alleen. Als iemand zich aangevallen, beschaamd of gecontroleerd voelt, gaat die meestal verdedigen, rationaliseren of afhaken. Zeker bij gevoelige onderwerpen zoals gedrag, relaties, ego, onzekerheid of emotionele patronen.

Wat wél vaak helpt:

concreet gedrag benoemen zonder oordeel;
vertellen welk effect het op jou of anderen heeft;
vragen stellen waardoor iemand zelf nadenkt;
ruimte laten zodat die persoon zelf conclusies trekt.

Bijvoorbeeld:

Minder effectief: “Je bent altijd egoïstisch.”
Effectiever: “Ik merk dat gesprekken vaak terug naar jou gaan, en daardoor voel ik me soms niet gehoord. Herken je dat?”

Zelfinzicht groeit meestal pas echt wanneer iemand:

zich veilig genoeg voelt om eerlijk te kijken;
zelf motivatie heeft om te begrijpen of te veranderen;
herhaaldelijk feedback krijgt die ergens resoneert.

Soms heeft iemand nog niet de emotionele rijpheid, timing of openheid om het te zien. Dan kun je het honderd keer uitleggen zonder resultaat. Dat betekent niet automatisch dat je ongelijk hebt — alleen dat inzicht niet afdwingbaar is.

Dus kort gezegd:

feedback van buiten kan een deur openen;
maar echte verandering en zelfinzicht moeten uiteindelijk van binnenuit komen.

En qua het helpen zegt ChatGPT:

Het is meestal onrealistisch om te verwachten:

dat iemand alle adviezen opvolgt;
altijd rationeel reageert;
automatisch respectvol blijft;
of dankbaarheid toont omdat je helpt.

Hulp is geen contract waarbij goed gedrag gegarandeerd terugkomt.

Tegelijkertijd is het ook niet gezond als een helper:

blijft duwen terwijl de ander niet openstaat;
zichzelf verantwoordelijk maakt voor iemands herstel;
grenzen laat overschrijden;
of blijft in discussies die alleen frustratie en beledigingen opleveren.

Wat jij zegt — “openstaan of je terugtrekken als er geen klik is” — is vaak juist een volwassen benadering. Je kunt iemand proberen te ondersteunen, maar je kunt geen inzicht, behandeling of respect afdwingen.

Soms is afstand nemen zelfs beter voor beide mensen:

voor de helper, omdat die niet opgebrand raakt;
voor de ander, omdat weerstand vaak groter wordt als iemand zich geduwd voelt.

Compassie en grenzen horen eigenlijk samen. Zonder grenzen verandert helpen snel in trekken, redden of vechten tegen iemand die misschien nog niet klaar is om geholpen te worden.
Als ik het iver een patroon heb pest ik hem. Verder ai slop niet gelezen sorry
  zondag 10 mei 2026 @ 13:47:58 #84
511221 Hetekip
Depressief
pi_220757270
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:43 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Als ik het iver een patroon heb pest ik hem. Verder ai slop niet gelezen sorry
Tja als je AI slop niet wil lezen, prima. Dan zeg je eigenlijk dat ik het voor je moet typen.

Dan ga ik het wel gewoon ruw typen zonder veel tijd te verspillen.

Als jij iemand wil helpen, prima, maar ga dat niet doen als je dat niet kan dragen. Als degene die jij helpt voor jou aan allerlei eisen moet gaan voldoen, dan ben je niet aan het helpen. Dan ben je ook niet geschikt om te helpen, dan moet je het overlaten aan mensen die daar wel mee om kunnen gaan.

Dus of je helpt iemand, en verwacht daar niks voor terug. Of je stopt ermee. Hier gaan roepen: 'Zwieber niet stelen.' Heeft geen enkel effect, inzicht moet van binnenaf komen en niet omdat Friday12 het zegt.

Eigenlijk zijn de meeste die hier willen 'helpen' heel egoïstisch ik twijfel er soms aan of ze iemand willen helpen, of dat ze gewoon iemands leven willen overnemen. Jij moet mijn adviezen opvolgen, jij moet het zien zoals ik het zie, en zo maar door. Dat werkt niet. Als dat je manier van helpen is, kan je er beter mee stoppen, je doet meer kwaad dan goed.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 13:50:50 #85
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220757284
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:47 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Tja als je AI slop niet wil lezen, prima. Dan zeg je eigenlijk dat ik het voor je moet typen.

Dan ga ik het wel gewoon ruw typen zonder veel tijd te verspillen.

Als jij iemand wil helpen, prima, maar ga dat niet doen als je dat niet kan dragen. Als degene die jij helpt voor jou aan allerlei eisen moet gaan voldoen, dan ben je niet aan het helpen. Dan ben je ook niet geschikt om te helpen, dan moet je het overlaten aan mensen die daar wel mee om kunnen gaan.

Dus of je helpt iemand, en verwacht daar niks voor terug. Of je stopt ermee. Hier gaan roepen: 'Zwieber niet stelen.' Heeft geen enkel effect, inzicht moet van binnenaf komen en niet omdat Friday12 het zegt.

Eigenlijk zijn de meeste die hier willen 'helpen' heel egoïstisch ik twijfel er soms aan of ze iemand willen helpen, of dat ze gewoon iemands leven willen overnemen. Jij moet mijn adviezen opvolgen, jij moet het zien zoals ik het zie, en zo maar door. Dat werkt niet. Als dat je manier van helpen is, kan je er beter mee stoppen, je doet meer kwaad dan goed.
Als hij advies niet op wil volgend prima maar dan niet zeggen ik krijg nooit advies en ze pesten mij. Van mij hoeft het niet maar als op gegeven moment 50 mensen het zeggen moet je toch een beetje achter je oren krabben en gaan nadenken of er inderdaad iets niet fout gaat bij jezelf. Of zie ik dit verkeerd?
  zondag 10 mei 2026 @ 13:56:07 #86
511221 Hetekip
Depressief
pi_220757307
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:50 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Als hij advies niet op wil volgend prima maar dan niet zeggen ik krijg nooit advies en ze pesten mij. Van mij hoeft het niet maar als op gegeven moment 50 mensen het zeggen moet je toch een beetje achter je oren krabben en gaan nadenken of er inderdaad iets niet fout gaat bij jezelf. Of zie ik dit verkeerd?
Dat zie je verkeerd, maar je weigert 'ai' slop te lezen en ik wil geen heel boekwerk gaan typen naar jou. Dus ik zal het heel ruw doen weer.

Inzicht (in zegt het eigenlijk al) moet vanuit je zelf komen. Net zoals ik een hobby zoek, 50 mensen kunnen wel gaan zeggen ga naar de gym, maar wat als ik daar geen flikker aan vindt? Zo ook kunnen 50 mensen roepen: 'jij bent egoïstisch.' Prima dat kan objectief zo zijn, maar als ik dat subjectief niet zo voel, waarom zou ik dat dan opeens gaan voelen omdat 50 man dat roepen?

Sorry, maar als je dat denkt... Dan kan de hele GGZ wel sluiten, want dan hoeven we, maar vaak genoeg iets te zeggen tegen iemand, en dan komt er gedragsverandering. Inzicht krijgt iemand door dieper in gesprek te gaan, te spiegelen en ruimte te maken. Dat heet counseling en dat is wat psychologen, therapeuten en/of counselors doen. Dat is niet gewoon roepen jij bent x en dan er van uitgaan dat de ander dat dan wel even tot zich neemt.

KW zit in een bepaald punt van zijn leven waar hij aan het herstellen is, maar ook nog heel veel meemaakt, er is misschien een beperkte ruimte aanwezig. Dat weten wij niet, dat zou je moeten ontdekken wil je iemand helpen. Wat is iemands bandbreedte, hoe voelt deze persoon zich, waar bevindt deze persoon zich nu?

Hij is gewoon gestopt met hard drugs en al een hele tijd clean, gaat vrijwilligerswerk doen en gaat naar de kerk. DAt zijn toch dingen om aan te moedigen, als je ziet waar hij vandaan komt, wat hij heeft meegemaakt. Waarom dan roepen dat al de rest nog niet perfect is, laat hem lekker aan zijn basis werken, toon een beetje begrip en kijk waar je misschien een beetje kan helpen, door gewoon een luisterend oor te bieden, begripvol te zijn, of wat interesse te tonen. Zo moeilijk is het niet.

Maar ik heb het gevoel dat iedereen die hier komt, om met hem naar het vingertje te wijzen, zelf in de slachtofferrol zit en gewoon egoïstisch is.

Ik ga nu verder ook niet meer erop in, ik wil af en toe kijken hoe het met KW gaat, en kijken waar ik hem wat kan aanmoedigen of helpen, ik heb geen zin om mensen die zich slachtoffer voelen van KW, te gaan begeleiden. Daar ben ik eigenlijk wel klaar mee, blijf gewoon weg als hij je niet zint, of als hij in je allergie zit.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 14:02:13 #87
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220757327
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:56 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dat zie je verkeerd, maar je weigert 'ai' slop te lezen en ik wil geen heel boekwerk gaan typen naar jou. Dus ik zal het heel ruw doen weer.

Inzicht (in zegt het eigenlijk al) moet vanuit je zelf komen. Net zoals ik een hobby zoek, 50 mensen kunnen wel gaan zeggen ga naar de gym, maar wat als ik daar geen flikker aan vindt? Zo ook kunnen 50 mensen roepen: 'jij bent egoïstisch.' Prima dat kan objectief zo zijn, maar als ik dat subjectief niet zo voel, waarom zou ik dat dan opeens gaan voelen omdat 50 man dat roepen?

Sorry, maar als je dat denkt... Dan kan de hele GGZ wel sluiten, want dan hoeven we, maar vaak genoeg iets te zeggen tegen iemand, en dan komt er gedragsverandering. Inzicht krijgt iemand door dieper in gesprek te gaan, te spiegelen en ruimte te maken. Dat heet counseling en dat is wat psychologen, therapeuten en/of counselors doen. Dat is niet gewoon roepen jij bent x en dan er van uitgaan dat de ander dat dan wel even tot zich neemt.
ik heb ook een keer op mn flikker gehad van de psycholoog hoor. Soms moet iemand je net die schop onder je reet geven
  zondag 10 mei 2026 @ 14:06:58 #88
511221 Hetekip
Depressief
pi_220757356
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:02 schreef Friday12 het volgende:

[..]
ik heb ook een keer op mn flikker gehad van de psycholoog hoor. Soms moet iemand je net die schop onder je reet geven
Ben jij een psycholoog, doe jij alles wat die psycholoog heeft gedaan tot op het moment dat hij je een schop onder zijn kont, geeft? Dat doet hij niet in sessie 1. En een reeks 1 op 1 afspraken met een psycholoog, waar je gezamenlijk ergens aan werkt en een therapeutische relatie doet opbouwen, is heel wat anders dan af en toe eens met elkaar posten.

Dus ja, psychologen doen dat ook, maar 1 jij bent er geen, twee als je er een was, je hebt niet genoeg tijd in elkaar geïnvesteerd om een therapeutische relatie op te bouwen om dat in te doen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 14:25:45 #89
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220757470
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:06 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ben jij een psycholoog, doe jij alles wat die psycholoog heeft gedaan tot op het moment dat hij je een schop onder zijn kont, geeft? Dat doet hij niet in sessie 1. En een reeks 1 op 1 afspraken met een psycholoog, waar je gezamenlijk ergens aan werkt en een therapeutische relatie doet opbouwen, is heel wat anders dan af en toe eens met elkaar posten.

Dus ja, psychologen doen dat ook, maar 1 jij bent er geen, twee als je er een was, je hebt niet genoeg tijd in elkaar geïnvesteerd om een therapeutische relatie op te bouwen om dat in te doen.
Hij liegt. Wat nu?
  zondag 10 mei 2026 @ 14:31:25 #90
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220757517
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:23 schreef Friday12 het volgende:

[..]
In de hoop dat hij inziet dat het op deze manier nooit veranderd. En elke keer als iemand wat zegt tegen hem met de gedachte ik word gepest is niet goed voor niemand niet. Tevens is dat ook een hele ongezonde gedachtengang.

Edit: de gedachte van ik doe nooit iets fout enzo stoor ik mij aan terwijl je letterlijk het tegenovergestelde ziet gebeuren.
Maar ik ben dus al heel veel veranderd, dus mag ik de erkenning daarvoor krijgen? Ik ben gestopt met drank en drugs, ik ga naar de kerk, ik doe vrijwilligerswerk en ben op zoek naar een betaalde baan. Dat is allemaal goed toch?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 14:32:05 #91
511221 Hetekip
Depressief
pi_220757519
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:25 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Hij liegt. Wat nu?
KW liegt volgens jou of wat bedoel je?

Mensen zo moeilijk is het niet, dan stap je uit de situatie en blijf je weg.
In mijn topic zeiden ook mensen dat ik loog, ik heb toen mijn psychologisch rapport naar Lenny gestuurd, zodat mensen niet bij de mods zouden gaan zeiken dat ik mijn topic moest dichtgooien. Dat is toch helemaal van de zotten eigenlijk.

Als je het niet geloofd blijf je weg, en als hij zich tegenspreekt of zo, dat is menselijk. Verder zoekt hij wat steun en begrip, ook een leugenaar kan begrip en steun zoeken. Maar ik weet niet of hij liegt, ik heb hem niet op een leugen kunnen betrappen, maar dat is ook niet echt waarom ik in dit topic meepost.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 14:34:37 #92
511221 Hetekip
Depressief
pi_220757526
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Maar ik ben dus al heel veel veranderd, dus mag ik de erkenning daarvoor krijgen? Ik ben gestopt met drank en drugs, ik ga naar de kerk, ik doe vrijwilligerswerk en ben op zoek naar een betaalde baan. Dat is allemaal goed toch?
Ik vind dat je heel goed bezig bent, en het is uitermate jammer dat mensen zo in het negatieve hangen. Ik zie in jou wel iemand die er voor gaat, en ik vind het echt heel knap dat je er voor gaat.

Je hebt ook een sportabonnement gesponsord gekregen toch? Ik hoop dat dat je ook gaat brengen wat je zoekt, dat je af en toe eens naar de sportschool gaat. Je hebt eigenlijk doelen en werk er naar toe, dat is toch knap.

Hoe bevalt het vrijwilligerswerk trouwens, is dat leuk/fijn om te doen?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 14:34:39 #93
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220757527
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:32 schreef Hetekip het volgende:

[..]
KW liegt volgens jou of wat bedoel je?

Mensen zo moeilijk is het niet, dan stap je uit de situatie en blijf je weg.
In mijn topic zeiden ook mensen dat ik loog, ik heb toen mijn psychologisch rapport naar Lenny gestuurd, zodat mensen niet bij de mods zouden gaan zeiken dat ik mijn topic moest dichtgooien. Dat is toch helemaal van de zotten eigenlijk.

Als je het niet geloofd blijf je weg, en als hij zich tegenspreekt of zo, dat is menselijk. Verder zoekt hij wat steun en begrip, ook een leugenaar kan begrip en steun zoeken. Maar ik weet niet of hij liegt, ik heb hem niet op een leugen kunnen betrappen, maar dat is ook niet echt waarom ik in dit topic meepost.
Dit is geen therapeutische setting, dit is FOK!
  zondag 10 mei 2026 @ 14:38:01 #94
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220757546
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:33 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Hey kerel, ik heb het gelezen. Het lijkt mij niet verstandig haar een brief te sturen, omdat je zomaar een advocaat op je nek kan krijgen.

Ik ken haar kant van het verhaal niet, maar je noemt in je stuk Thijs H, en ik denk dat mensen niet zo zeer neerkijken op mensen met psychoses, maar mensen vooral bang zijn, omdat een Thijs H het nieuws haalt. Iemand met psychoses, die niemand kwaad doet, en dat zijn er veel, komen gewoonweg niet in het nieuws. Ik was helemaal onbekend met psychoses, totdat ik eens een groep moest aanspreken die daar in zaten, en ik had mij wat ingelezen in de materie...

Ik zie dat jij niet klaar met haar bent, maar dat zij dat wel is. Het vallen van de OV chipkaart, ik denk dat het misschien ook angst kan zijn. Zij heeft een advocaat op jou afgestuurd en misschien is ze bang dat je wraak zoekt of iets dergelijks, of dat je in een psychose zit en doorslaat.

Ik denk dat je een goed mens bent met een goed hart, en ik weet zeker dat je telt in de ogen van God. En je bent absoluut niet minder dan andere ongeacht je afkomst of whatever. Maar ik denk dat mensen wel bang zijn voor mensen als jou of mij.

Ik ben schizotypisch en ze noemen mij soms een gek, ik kan op werk niet eens mezelf zijn, ik moet een masker dragen om mijn dag door te komen. Maar ik heb dat besef nog, omdat ik schizotypisch ben en niet psychotisch.

Het is natuurlijk aan jou, of je die brief wil sturen ja of nee. Maar ik zou je willen aanraden naar de toekomst te kijken en het verleden wat los te laten. Er is veel gebeurd in je leven, en ik zie dat je nog heel erg vasthoudt aan alles wat je is overkomen en misschien terug wil naar een tijd waarin het je beter ging in het verleden. Maar je gaat die moeten maken in de toekomst.

Je bent een goeie kerel, met het hart op de goede plek, en ik zou het heel sneu vinden als je dadelijk een advocaat op je dak krijgt. Wat ik jou zou gunnen, is een goeie toekomst. Dat je weer wat werk kan oppakken en je weg kan vinden.

Dat gun ik je echt, en ik snap dat je nu zoiets hebt van of met haar, of met jouw ex en geen andere vrouwen in jouw leven. Maar dat is iets wat je nu mag voelen en het mag ook zo zijn nu, maar je weet niet wat je kan verwachten. Probeer minder naar het verleden te kijken maar meer naar de toekomst. Je hebt zo hard aan je herstel gewerkt, dat je gewoon mag durven dromen over de toekomst. Je hoeft niet terug naar hoe je was voor de psychoses en alles, je kan gewoon naar voren treden met wie je nu bent.

En je bent gewoon iemand die veel heeft meegemaakt, maar die ook nog staat en doorvecht. En daarvoor verdien je wel mijn respect, het is jammer dat mensen met mentale problemen vaak nog als eng worden bestempeld of gevaarlijk maar je gaat er wel komen, daar geloof ik in :)
Ze heeft me afgelopen jaar berichten op Snapchat gestuurd en mij een keer gebeld met dat ze mij mist, dus ik ga haar wel een brief sturen. Ik doe niets illegaals door haar een brief te sturen, er is geen contactverbod en één brief sturen staat niet gelijk aan stalken. Wat ik je heb laten lezen ga ik niet aan haar sturen, maar een beknopte brief met uitleg dat ik betreur hoe alles is gegaan en dat ik het goed wil maken met haar. De brief die ik voor haar heb geschreven ga ik hier niet delen, daar staat te veel privé informatie in.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 14:39:53 #95
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220757572
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:25 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Hij liegt. Wat nu?
Ik heb nooit gelogen hier op fok. Ik ben goudeerlijk, the good the bad and the ugly. Waarom zou ik over alles wat ik vertel over mezelf liegen? Wat bereik ik daarmee denk je? :s)
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 14:40:23 #96
511221 Hetekip
Depressief
pi_220757574
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dit is geen therapeutische setting, dit is FOK!
Ja, dus? Omdat het FOK! is mag je mensen wel pesten en blijven vragen: 'WAAROM LIEG JE? WAAROM LIEG JE?' Laat mensen toch gewoon met rust, en ga toch gewoon weg als je niks toe te voegen hebt behalve negatief, bah bah.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 14:41:03 #97
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220757580
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dit is geen therapeutische setting, dit is FOK!
Ff serieus boca_raton. Waarom blijf je zeggen dat ik lieg? Ik weet dat fok geen therapeutische setting is, maar dat vind ik juist fijn aan fok. Het heeft mij echt wel geholpen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 14:41:57 #98
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220757584
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb nooit gelogen hier op fok. Ik ben goudeerlijk, the good the bad and the ugly. Waarom zou ik over alles wat ik vertel over mezelf liegen? Wat bereik ik daarmee denk je? :s)
Op deze manier wordt dit zo’n langgggggggggggggg topic. :O
  zondag 10 mei 2026 @ 14:43:44 #99
511221 Hetekip
Depressief
pi_220757587
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ze heeft me afgelopen jaar berichten op Snapchat gestuurd en mij een keer gebeld met dat ze mij mist, dus ik ga haar wel een brief sturen. Ik doe niets illegaals door haar een brief te sturen, er is geen contactverbod en één brief sturen staat niet gelijk aan stalken. Wat ik je heb laten lezen ga ik niet aan haar sturen, maar een beknopte brief met uitleg dat ik betreur hoe alles is gegaan en dat ik het goed wil maken met haar. De brief die ik voor haar heb geschreven ga ik hier niet delen, daar staat te veel privé informatie in.
Oh duidelijk, er is weer wat contact tussen jullie, dat zij heeft geïnitieerd. Nee, dat klopt, je doet daar niks illegaals mee, zeker als zij eerst contact met jou heeft opgenomen. Dat laatste wist ik niet, maar volgens mij is dat dan een nieuwe ontwikkeling die nog niet in jouw schrijven stond.

Nu snap ik je wat beter, en ik denk zeker dat je dat kan doen, en natuurlijk hoef je die hier niet te delen. Hoe was het voor jou om de brief te schrijven? Heb je denk je, wel kunnen erin leggen wat je met haar wilde delen? Ik hoop voor je dat je wellicht een antwoord terugkrijgt. In ieder geval dat je dan kan kijken of het misschien wat kan worden, of dat het toch meer de kant op gaat van doorgaan.

Ik vind het in ieder geval heel knap hoe je ermee omgaat, en wil jou ook wel een compliment maken, dat je de laatste tijd gewoon positief bent. Ik vind dat fijn om te zien :) En laat je ook niet gek maken door de negativiteit. Je bent gewoon goed bezig.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 14:44:30 #100
511221 Hetekip
Depressief
pi_220757589
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:41 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Op deze manier wordt dit zo’n langgggggggggggggg topic. :O
Ik heb een TR gezet, ga gewoon weg als je hier enkel wat stemmingmakerij wil.
Triest, zeer triest.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 14:45:16 #101
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220757599
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:43 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Oh duidelijk, er is weer wat contact tussen jullie, dat zij heeft geïnitieerd. Nee, dat klopt, je doet daar niks illegaals mee, zeker als zij eerst contact met jou heeft opgenomen. Dat laatste wist ik niet, maar volgens mij is dat dan een nieuwe ontwikkeling die nog niet in jouw schrijven stond.

Nu snap ik je wat beter, en ik denk zeker dat je dat kan doen, en natuurlijk hoef je die hier niet te delen. Hoe was het voor jou om de brief te schrijven? Heb je denk je, wel kunnen erin leggen wat je met haar wilde delen? Ik hoop voor je dat je wellicht een antwoord terugkrijgt. In ieder geval dat je dan kan kijken of het misschien wat kan worden, of dat het toch meer de kant op gaat van doorgaan.

Ik vind het in ieder geval heel knap hoe je ermee omgaat, en wil jou ook wel een compliment maken, dat je de laatste tijd gewoon positief bent. Ik vind dat fijn om te zien :) En laat je ook niet gek maken door de negativiteit. Je bent gewoon goed bezig.
Dankjewel 🙏🏿
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 14:48:29 #102
511221 Hetekip
Depressief
pi_220757617
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:45 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dankjewel 🙏🏿
En als ik je goed begrijp, gaat het vrijwilligerswerk uiteindelijk ook een beetje leiden naar betaald werk correct? Ik geloof ook dat je een Wajong hebt, en je zit nog in behandeling. Je zou kunnen kijken of zij bekend zijn met een IPS traject.

https://www.werkenmetips.nl/wat-is-ips/

Lees je daar ook eens over in, misschien is dat wat voor jou, je krijgt dan ook een jobcoach en die kunnen als je gaat werken ook helpen met bemiddelen en zo.

Ik weet niet of je weet dat dit bestaat, maar misschien is het iets voor je. En als het nu nog niet wat is, dan misschien voor in de toekomst.

Het is dat we op afstand zijn kerel, maar als ik kon zou ik je een knuffel geven en zeggen ga zo door.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 14:59:23 #103
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220757649
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:48 schreef Hetekip het volgende:

[..]
En als ik je goed begrijp, gaat het vrijwilligerswerk uiteindelijk ook een beetje leiden naar betaald werk correct? Ik geloof ook dat je een Wajong hebt, en je zit nog in behandeling. Je zou kunnen kijken of zij bekend zijn met een IPS traject.

https://www.werkenmetips.nl/wat-is-ips/

Lees je daar ook eens over in, misschien is dat wat voor jou, je krijgt dan ook een jobcoach en die kunnen als je gaat werken ook helpen met bemiddelen en zo.

Ik weet niet of je weet dat dit bestaat, maar misschien is het iets voor je. En als het nu nog niet wat is, dan misschien voor in de toekomst.

Het is dat we op afstand zijn kerel, maar als ik kon zou ik je een knuffel geven en zeggen ga zo door.
Ik heb in Juni afspraak met de arbeidsdeskundige van de UWV. Morgen maandag ga ik naar een uitzendbureau in Utrecht voor betaald werk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 16:02:23 #104
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220758014
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:44 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik heb een TR gezet, ga gewoon weg als je hier enkel wat stemmingmakerij wil.
Triest, zeer triest.
Ik vind eerder dat jij mensen de mond snoert.
  zondag 10 mei 2026 @ 16:40:42 #105
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220758274
Kom op mensen, het is mijn dagboek en ik wil niet dat jullie hier ruzie gaan maken met elkaar. Boca_raton je kent mij al heel lang van vroeger op fok weet je nog? Ik was echt geen slechte user in mijn eerste 10 jaar op fok, maar ik heb moeilijke tegenslagen gehad sinds 2016 (terugkerende psychoses omdat mijn medicatie niet meer goed werkte). Het gaat eindelijk weer beter met mij. Wat vind je daarvan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 16:44:58 #106
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220758298
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:40 schreef Keep_Walking het volgende:
Kom op mensen, het is mijn dagboek en ik wil niet dat jullie hier ruzie gaan maken met elkaar. Boca_raton je kent mij al heel lang van vroeger op fok weet je nog? Ik was echt geen slechte user in mijn eerste 10 jaar op fok, maar ik heb moeilijke tegenslagen gehad sinds 2016 (terugkerende psychoses omdat mijn medicatie niet meer goed werkte). Het gaat eindelijk weer beter met mij. Wat vind je daarvan?
Ik heb een slecht geheugen dus ik ken je niet meer van wat jaartjes geleden. Ik zal geen ruzie (meer) maken voorlopig; het is inderdaad jouw topic.
pi_220758402
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb nooit gelogen hier op fok.
Dit is een leugen.
  zondag 10 mei 2026 @ 17:30:10 #108
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220758719
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit is een leugen.
Nee ik heb mezelf tegengesproken of beloftes gemaakt die ik niet ben nagekomen, maar dat zijn geen leugens. Alles wat ik zeg over mijn leven en wat ik meemaak is waar.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220758744
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nee ik heb mezelf tegengesproken of beloftes gemaakt die ik niet ben nagekomen, maar dat zijn geen leugens. Alles wat ik zeg over mijn leven en wat ik meemaak is waar.
Die ga ik onthouden, kan van pas komen ooit :P "nee ik heb niet gelogen, ik heb mezelf gewoon tegengesproken" :P
  zondag 10 mei 2026 @ 19:35:11 #110
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220759716
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb in Juni afspraak met de arbeidsdeskundige van de UWV. Morgen maandag ga ik naar een uitzendbureau in Utrecht voor betaald werk.
Zou mooi zijn als je weer iets zou kunnen doen, maar neem niet al teveel hooi op je vork.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  maandag 11 mei 2026 @ 12:57:29 #111
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220763629
Ik ben vandaag naar Randstad geweest en heb een afspraak gemaakt voor morgen met een medewerker. Ik heb mijn CV opgestuurd naar hun website, maar ik heb een gat in mijn CV. Ik ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor mij om te solliciteren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 mei 2026 @ 13:56:03 #112
511221 Hetekip
Depressief
pi_220764091
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:57 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben vandaag naar Randstad geweest en heb een afspraak gemaakt voor morgen met een medewerker. Ik heb mijn CV opgestuurd naar hun website, maar ik heb een gat in mijn CV. Ik ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor mij om te solliciteren.
Goed gedaan, was het moeilijk om deze stap te zetten? Ik heb het idee dat het je wel goed afgaat? Ik hoop dat ze jou kunnen helpen met het vinden van werk dat ook een beetje bij jou past. Dat gat is jammer, helaas heeft de maatschappij minder capaciteit om om te gaan met het tragische. Een beleid van liberaal individueel hedonisme, heeft dat helaas helemaal gesloopt.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220764214
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nee ik heb mezelf tegengesproken of beloftes gemaakt die ik niet ben nagekomen, maar dat zijn geen leugens. Alles wat ik zeg over mijn leven en wat ik meemaak is waar.
Wat maakt het uit?

Je moet het zelf weten hoor. Als jij graag complimenten wilt krijgen en wilt horen dat je een lieve jongen bent die het allemaal goed doet, dan moet je hier dingen over jezelf vertellen waardoor mensen een positief beeld krijgen van jou. Ik zou daar dan wel een poos mee wachten, want als je dat nu meteen doet, is het ongeloofwaardig. Maar als je je nu eerst een paar maanden hier wat stil houdt en daarna kom je met een topic: "Hallo, hier ben ik weer! Ik heb mijn leven op orde hoor! Ik leef nu een nederig leven, ben altijd vriendelijk tegen iedereen en ik werk in een verzorgingstehuis en help oudjes om hun laatste dagen toch wat leuker te maken. Ik maak een praatje met ze, doe spelletjes met heb. En ze zijn mij allemaal heel dankbaar! Ik krijg daarvan een heel warm gevoel in mijn hart. Jullie hebben gelijk hoor. Geld interesseert mij niet meer." Dan krijg je die complimenten en aandacht wel.

Aangezien je hier (min of meer) toch anoniem bent, komt niemand erachter of je dat allemaal verzonnen hebt of dat het echt waar is. Als je het heel slim en overtuigend kunt vertellen, word je misschien wel officieel benoemd tot FOK!er van het jaar. Het geeft je misschien een enorme kick en een gevoel van macht en controle als je zelf weet dat het allemaal gelogen is en dat jouw leven nog steeds een puinhoop is. Hoe populairder jij jezelf kunt maken, hoe meer controle jij over andere mensen krijgt. Dan hoef jij ook geen eigen verantwoordelijkheid te nemen. Andere mensen lossen het allemaal voor je op. Tja, daar vragen ze natuurlijk zelf om als ze allemaal zo dom zijn om alles te geloven wat je zegt.

Is dit wat je wilt?
  maandag 11 mei 2026 @ 14:25:46 #114
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220764265
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 14:18 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Wat maakt het uit?

Je moet het zelf weten hoor. Als jij graag complimenten wilt krijgen en wilt horen dat je een lieve jongen bent die het allemaal goed doet, dan moet je hier dingen over jezelf vertellen waardoor mensen een positief beeld krijgen van jou. Ik zou daar dan wel een poos mee wachten, want als je dat nu meteen doet, is het ongeloofwaardig. Maar als je je nu eerst een paar maanden hier wat stil houdt en daarna kom je met een topic: "Hallo, hier ben ik weer! Ik heb mijn leven op orde hoor! Ik leef nu een nederig leven, ben altijd vriendelijk tegen iedereen en ik werk in een verzorgingstehuis en help oudjes om hun laatste dagen toch wat leuker te maken. Ik maak een praatje met ze, doe spelletjes met heb. En ze zijn mij allemaal heel dankbaar! Ik krijg daarvan een heel warm gevoel in mijn hart. Jullie hebben gelijk hoor. Geld interesseert mij niet meer." Dan krijg je die complimenten en aandacht wel.

Aangezien je hier (min of meer) toch anoniem bent, komt niemand erachter of je dat allemaal verzonnen hebt of dat het echt waar is. Als je het heel slim en overtuigend kunt vertellen, word je misschien wel officieel benoemd tot FOK!er van het jaar. Het geeft je misschien een enorme kick en een gevoel van macht en controle als je zelf weet dat het allemaal gelogen is en dat jouw leven nog steeds een puinhoop is. Hoe populairder jij jezelf kunt maken, hoe meer controle jij over andere mensen krijgt. Dan hoef jij ook geen eigen verantwoordelijkheid te nemen. Andere mensen lossen het allemaal voor je op. Tja, daar vragen ze natuurlijk zelf om als ze allemaal zo dom zijn om alles te geloven wat je zegt.

Is dit wat je wilt?
Ik wil een goed mens zijn, ongeacht wat anderen van mij denken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 mei 2026 @ 14:26:26 #115
511221 Hetekip
Depressief
pi_220764268
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 14:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik wil een goed mens zijn, ongeacht wat anderen van mij denken.
Sorry beetje filosofische vraag, maar wat is volgens jou een goed mens?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220764325
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 14:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik wil een goed mens zijn, ongeacht wat anderen van mij denken.
Het allereerste en ook het meest belangrijke wat je moet doen om dat te bereiken, is door eerlijk te zijn naar vooral jezelf en ook naar anderen.

Elke leugen die jij vertelt, zal jou steeds verder brengen van "goedheid". Het is heel makkelijk om te liegen, maar een stuk moeilijker om de schade ongedaan te maken.
  maandag 11 mei 2026 @ 15:30:33 #117
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220764666
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 14:26 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Sorry beetje filosofische vraag, maar wat is volgens jou een goed mens?
Jezus Christus
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 mei 2026 @ 15:31:11 #118
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220764671
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 14:36 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Het allereerste en ook het meest belangrijke wat je moet doen om dat te bereiken, is door eerlijk te zijn naar vooral jezelf en ook naar anderen.

Elke leugen die jij vertelt, zal jou steeds verder brengen van "goedheid". Het is heel makkelijk om te liegen, maar een stuk moeilijker om de schade ongedaan te maken.
Ik heb nooit gelogen hier op fok.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 mei 2026 @ 15:34:12 #119
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220764695
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb nooit gelogen hier op fok.
Juist :').

Geen actieve herinnering meer aan de 'belofte' die je onlangs deed waardoor je een week niet kon posten hier?
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220765110
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb nooit gelogen hier op fok.
Misschien is jouw eigen geheugen niet zo goed, maar de anderen kunnen het zich wel herinneren. Denk je dat als je maar vaak genoeg zegt dat je niet gelogen hebt, mensen het op den duur gaan geloven?
  maandag 11 mei 2026 @ 16:16:25 #121
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220765134
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb nooit gelogen hier op fok.
Mensen hier proberen je op zowat alles te pakken , dus ik zou wel eerst goed nadenken voordat je wat zegt, en zeker als het niet helemaal klopt.
Helaas is de sfeer hier tegenwoordig dat we mensen op alles proberen te pakken.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 11 mei 2026 @ 16:18:56 #122
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220765151
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:16 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Mensen hier proberen je op zowat alles te pakken , dus ik zou wel eerst goed nadenken voordat je wat zegt, en zeker als het niet helemaal klopt.
Helaas is de sfeer hier tegenwoordig dat we mensen op alles proberen te pakken.
Leugens worden niet zomaar geaccepteerd. Logisch.
  maandag 11 mei 2026 @ 16:20:00 #123
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220765157
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Leugens worden niet zomaar geaccepteerd. Logisch.
Lekker zwart blijven maken toch
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 11 mei 2026 @ 16:23:11 #124
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220765170
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:20 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Lekker zwart blijven maken toch
Waarom zie je dit telkens zo? Oprechte vraag.

Als ik tegen iemand zeg dat mijn blauwe trui niet blauw, maar knalroze is, dan is het toch niet raar dat ik daar ook maar iets van weerwoord op krijg?

Nog los van veel ergere dingen die je zou kunnen zeggen/hebben gezegd.

Dat heeft helemaal niets met iemand 'ergens op willen pakken' te maken.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  maandag 11 mei 2026 @ 16:50:15 #125
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220765326
Waarover heb ik gelogen dan? Noem een paar voorbeelden. Er is letterlijk een documentaire op uitzending gemist waar je kan zien wie ik ben. Ook hebben jullie mijn Facebook en Instagram. Wat is de leugens die ik heb verteld?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220765354
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:20 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Lekker zwart blijven maken toch
Heeft daar helemaal niks mee te maken.

Mensen die liegen, zijn onbetrouwbaar en hoe dan ook een mogelijke bedreiging voor het welzijn van anderen, want niemand wil door een ander belazerd worden.

Het maakt daarbij eigenlijk geen zak uit of die persoon met bewuste intenties liegt, of teveel gebukt gaat onder schaamte of welke reden dan ook. Leugens zijn leugens.

Als het Keep_Walking nooit gaat lukken om te stoppen met liegen over dingen die hij gedaan heeft, zal hij zich ook nooit gelukkiger voelen op de manier zoals hij aangeeft dat wel te willen. Nooit!

Ik ben het wel met jou eens dat het ook niet fair is om hem continu aan zijn fouten te herinneren. Hij hoeft hier niet op het beklaagdenbankje te zitten. Dan kan hij gerust zeggen dat hij het er niet over wilt hebben.

Maar liegen of dingen die hij wel gedaan heeft, stellig ontkennen? Not done!!!
  maandag 11 mei 2026 @ 16:59:29 #127
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220765377
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:50 schreef Keep_Walking het volgende:
Waarover heb ik gelogen dan? Noem een paar voorbeelden. Er is letterlijk een documentaire op uitzending gemist waar je kan zien wie ik ben. Ook hebben jullie mijn Facebook en Instagram. Wat is de leugens die ik heb verteld?
Vooruit, nog een poging dan zodat je het zelf hopelijk inziet:

quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:34 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Geen actieve herinnering meer aan de 'belofte' die je onlangs deed waardoor je een week niet kon posten hier?
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220765420
Volgens mij vergeten sommige mensen ook dat dit al jarenlang speelt. Als je oudere topics terugleest, zie je veel dezelfde worstelingen terugkomen. Ik denk daarom ook niet dat mensen hem bewust willen aanvallen, maar eerder dat er na verloop van tijd wat vermoeidheid ontstaat wanneer dezelfde feedback steeds terugkomt en het lastig zichtbaar is wat ermee gedaan wordt.
  maandag 11 mei 2026 @ 17:29:39 #129
13309 nostra
ask why
pi_220765786
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben nog steeds verliefd op een mooie Surinaamse vrouw die ik ken van mijn studententijd en aankomende week ga ik haar een brief sturen per post naar haar adres. Ik hoop dat ze weer openstaat om met mij te praten en dat ze mij kan vertrouwen en vergeven voor wat er is gebeurd zes jaren geleden. Ik hou van haar en zal altijd van haar blijven houden, en ik wil niemand anders meer hebben. Als zij het niet wil, dan blijf ik single voor de rest van mijn leven. -O-
Deze vrouw?

quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 15:50 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben nu twee jaar vrijgezel en het bevalt mij prima. Er is wel een vrouw die ik van mijn studententijd ken waar ik nog steeds verliefd op ben. Momenteel heb ik weinig contact met haar gehad, ze sprak me aan op Snapchat en ze zei dat ze me mist, maar ik wacht het af.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 16:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Daar ben ik nu niet klaar voor en er is iets gebeurd tussen mij en haar vijf jaar geleden waardoor ik niet durf initiatief te nemen zonder meer zekerheid van haar kant. Ze heeft twee keer de politie gebeld en mij gedreigd met haar advocaat omdat ik tijdens een zware psychose heb bang gemaakt met overdreven veel berichten sturen naar haar.
Niet. Doen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 17:33:32 #130
22592 crew  Ole
pi_220765830
Sorry geen sorry.. als dit mij zou gebeuren zou ik deze persoon nooit meer toelaten in mijn leven!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220766459
Ja ik zou enig initiatief bij haar laten liggen. Je hebt je zodanig misdragen dat ze de politie en advocaat heeft moeten contacteren, en nu zou ze na jaren een brief krijgen met een dramatische motivatie erachter als "Ik hou van haar en zal altijd van haar blijven houden, en ik wil niemand anders meer hebben. Als zij het niet wil, dan blijf ik single voor de rest van mijn leven". Ik denk dat de kans groot is dat het voor haar een nare verrassing zal zijn, en voor jou een teleurstelling.

Doe maar niet.
pi_220766526
pi_220766541
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:33 schreef Ole het volgende:
Sorry geen sorry.. als dit mij zou gebeuren zou ik deze persoon nooit meer toelaten in mijn leven!
Nee, maar als er dus 2x de politie is gebeld en je bent jaren later nog steeds met haar bezig én hebt dit onderwerp hier al 400x besproken en het wil nog steeds niet tot je doordringen dat het ongezond is wat je aan het doen bent, dan is de kans dat iemand hier kan doordringen tot hem in principe 0.
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 18:40:27 #134
22592 crew  Ole
pi_220766544
D
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, maar als er dus 2x de politie is gebeld en je bent jaren later nog steeds met haar bezig én hebt dit onderwerp hier al 400x besproken en het wil nog steeds niet tot je doordringen dat het ongezond is wat je aan het doen bent, dan is de kans dat iemand hier kan doordringen tot hem in principe 0.
Dat bedoel ik
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 11 mei 2026 @ 18:47:34 #135
13309 nostra
ask why
pi_220766583
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, maar als er dus 2x de politie is gebeld en je bent jaren later nog steeds met haar bezig én hebt dit onderwerp hier al 400x besproken en het wil nog steeds niet tot je doordringen dat het ongezond is wat je aan het doen bent, dan is de kans dat iemand hier kan doordringen tot hem in principe 0.
En dan ook nog met deze grondgedachte:

I must never permanently lose Nerissa from my life, I knew instinctively inside from the beginning I saw her, because the love story that was destined to happen between me and her was to happen as an important part is an important part of destiny that and God's plan for my life and her life, what the complete content of God's could be for the two of us or humanity as a whole.


It's not that I kept sending her hundreds of messages every day, but I was very strange, pushy and transgressive with the content of what I kept writing to her back then. At least my personal assessment of my messages when I read them back is that under normal stable circumstances I would never send those kinds of messages to her. I just wasn't clear-headed, I wasn't myself and I didn't have control and awareness over my own body and mind. 🧞‍♂️ I had already been admitted to the Altrecht tower in the heavily closed department of HC5, when I sent her a message saying that I "can't let her go" or something like that.

Apparently that was the last straw for her and she reported it to the police and blocked me everywhere so that I could no longer contact her. I didn't realize immediately during my psychosis what I had done and I had no idea that I was losing her because of my behavior. In my persistent delusion I thought she was preparing a serious lawsuit to rescue me from Altrecht and make me the owner of the entire WA house so that she and I could start a big company together or something. Again, I was severely psychotic and mentally disturbed at the time.

The police came to visit me and asked me to leave her alone and to stop sending her messages. I was still severely psychotic and unstable when the police spoke to me, but my clinical psychologist from Altrecht was there and I was able to understand that something serious was going on and I promised not to bother her again. the police and signed a document from the police that they had brought with them. The document stated that I was not allowed to contact her for six months and that I had to leave her alone.


Three years later after this last psychosis in 2020, I decided that I had recovered my life well enough to attempt to contact my ex-classmate again.
A week later I received a threatening message in my Hotmail inbox from her lawyer (Peter Schouten), accusing me of committing the criminal offense of stalking Nerissa (my ex-classmate) and I became urgent requested in the threatening letter to stop immediately and never again attempt to make contact with her in any way, not even to speak to her if I happened to encounter her in person somewhere in a public space, because otherwise drastic civil and criminal proceedings would be brought against me with serious consequences and high financial costs that I would have to pay for with my own financial resources (this was stated in the threatening email from her lawyer).

In addition to this threatening email from her lawyer, she also called the police again to report that I had contacted them again after indicating three years ago that she was bothered by my messages and should leave her alone in 2020 I was asked in 2020 not to send any more messages to her for at least six months and I have not done so for those six months and longer. Legally speaking, the agreement not to contact her expires after six months and I have complete freedom to contact her again with messages or by telephone after those six months have expired. So I have not violated any legal agreement or obligation by calling her again or sending a message on her Facebook after three years.

After all, I am a scary black Antillean who cannot impose his problems on a beautiful, protected, rich Surinamese princess. She has the right to continue to live disturbed in her rosy bubble and I am not suitable to be a part of that unfortunately because scary people with psychoses are third-class citizens who do not deserve equal rights or fair treatment in society, logical right?😳 . Nerissa (my ex-classmate) has had such a hard time in her life because she has always been the prettiest girl in class with wealthy parents who could give her everything her heart desired. I have made her very anxious with my messages and because she doesn't know how to use the block function properly, I deserve to be threatened with criminal pursuit and the risk of getting a criminal record... right???😳
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 18:58:42 #136
22592 crew  Ole
pi_220766629
Ik vrees dat dit niet doordringt bij TS
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220766704
quote:
82s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:47 schreef nostra het volgende:

[..]

*lap tekst*

Dat zijn wel behoorlijk zorgelijke gedachtegangen. Ook hier weer het benoemen van betrokkenen met naam- en toenaam, en ervan overtuigd dat hem onrecht is aangedaan.

Hoop dat hij deze vrouw gewoon lekker laat, en zich concentreert op productievere ontwikkelingen in zijn leven.
pi_220766823
quote:
82s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:47 schreef nostra het volgende:

[..]
En dan ook nog met deze grondgedachte:

I must never permanently lose Nerissa from my life, I knew instinctively inside from the beginning I saw her, because the love story that was destined to happen between me and her was to happen as an important part is an important part of destiny that and God's plan for my life and her life, what the complete content of God's could be for the two of us or humanity as a whole.


It's not that I kept sending her hundreds of messages every day, but I was very strange, pushy and transgressive with the content of what I kept writing to her back then. At least my personal assessment of my messages when I read them back is that under normal stable circumstances I would never send those kinds of messages to her. I just wasn't clear-headed, I wasn't myself and I didn't have control and awareness over my own body and mind. 🧞‍♂️ I had already been admitted to the Altrecht tower in the heavily closed department of HC5, when I sent her a message saying that I "can't let her go" or something like that.

Apparently that was the last straw for her and she reported it to the police and blocked me everywhere so that I could no longer contact her. I didn't realize immediately during my psychosis what I had done and I had no idea that I was losing her because of my behavior. In my persistent delusion I thought she was preparing a serious lawsuit to rescue me from Altrecht and make me the owner of the entire WA house so that she and I could start a big company together or something. Again, I was severely psychotic and mentally disturbed at the time.

The police came to visit me and asked me to leave her alone and to stop sending her messages. I was still severely psychotic and unstable when the police spoke to me, but my clinical psychologist from Altrecht was there and I was able to understand that something serious was going on and I promised not to bother her again. the police and signed a document from the police that they had brought with them. The document stated that I was not allowed to contact her for six months and that I had to leave her alone.


Three years later after this last psychosis in 2020, I decided that I had recovered my life well enough to attempt to contact my ex-classmate again.
A week later I received a threatening message in my Hotmail inbox from her lawyer (Peter Schouten), accusing me of committing the criminal offense of stalking Nerissa (my ex-classmate) and I became urgent requested in the threatening letter to stop immediately and never again attempt to make contact with her in any way, not even to speak to her if I happened to encounter her in person somewhere in a public space, because otherwise drastic civil and criminal proceedings would be brought against me with serious consequences and high financial costs that I would have to pay for with my own financial resources (this was stated in the threatening email from her lawyer).

In addition to this threatening email from her lawyer, she also called the police again to report that I had contacted them again after indicating three years ago that she was bothered by my messages and should leave her alone in 2020 I was asked in 2020 not to send any more messages to her for at least six months and I have not done so for those six months and longer. Legally speaking, the agreement not to contact her expires after six months and I have complete freedom to contact her again with messages or by telephone after those six months have expired. So I have not violated any legal agreement or obligation by calling her again or sending a message on her Facebook after three years.

After all, I am a scary black Antillean who cannot impose his problems on a beautiful, protected, rich Surinamese princess. She has the right to continue to live disturbed in her rosy bubble and I am not suitable to be a part of that unfortunately because scary people with psychoses are third-class citizens who do not deserve equal rights or fair treatment in society, logical right?😳 . Nerissa (my ex-classmate) has had such a hard time in her life because she has always been the prettiest girl in class with wealthy parents who could give her everything her heart desired. I have made her very anxious with my messages and because she doesn't know how to use the block function properly, I deserve to be threatened with criminal pursuit and the risk of getting a criminal record... right???😳

Dit is...als je dit leest, wat krijg je daar dan voor gevoel bij? Retorische vraag, ik hoef geen antwoord. Ik krijg er in ieder geval een ontzettend onbehaaglijk gevoel bij. Imho is dit een tikkende tijdbom
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 19:13:24 #139
22592 crew  Ole
pi_220766870
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit is...als je dit leest, wat krijg je daar dan voor gevoel bij? Retorische vraag, ik hoef geen antwoord. Ik krijg er in ieder geval een ontzettend onbehaaglijk gevoel bij. Imho is dit een tikkende tijdbom
Yup.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 11 mei 2026 @ 19:21:10 #140
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220766999
quote:
82s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:47 schreef nostra het volgende:

[..]
En dan ook nog met deze grondgedachte:

I must never permanently lose Nerissa from my life, I knew instinctively inside from the beginning I saw her, because the love story that was destined to happen between me and her was to happen as an important part is an important part of destiny that and God's plan for my life and her life, what the complete content of God's could be for the two of us or humanity as a whole.


It's not that I kept sending her hundreds of messages every day, but I was very strange, pushy and transgressive with the content of what I kept writing to her back then. At least my personal assessment of my messages when I read them back is that under normal stable circumstances I would never send those kinds of messages to her. I just wasn't clear-headed, I wasn't myself and I didn't have control and awareness over my own body and mind. 🧞‍♂️ I had already been admitted to the Altrecht tower in the heavily closed department of HC5, when I sent her a message saying that I "can't let her go" or something like that.

Apparently that was the last straw for her and she reported it to the police and blocked me everywhere so that I could no longer contact her. I didn't realize immediately during my psychosis what I had done and I had no idea that I was losing her because of my behavior. In my persistent delusion I thought she was preparing a serious lawsuit to rescue me from Altrecht and make me the owner of the entire WA house so that she and I could start a big company together or something. Again, I was severely psychotic and mentally disturbed at the time.

The police came to visit me and asked me to leave her alone and to stop sending her messages. I was still severely psychotic and unstable when the police spoke to me, but my clinical psychologist from Altrecht was there and I was able to understand that something serious was going on and I promised not to bother her again. the police and signed a document from the police that they had brought with them. The document stated that I was not allowed to contact her for six months and that I had to leave her alone.


Three years later after this last psychosis in 2020, I decided that I had recovered my life well enough to attempt to contact my ex-classmate again.
A week later I received a threatening message in my Hotmail inbox from her lawyer (Peter Schouten), accusing me of committing the criminal offense of stalking Nerissa (my ex-classmate) and I became urgent requested in the threatening letter to stop immediately and never again attempt to make contact with her in any way, not even to speak to her if I happened to encounter her in person somewhere in a public space, because otherwise drastic civil and criminal proceedings would be brought against me with serious consequences and high financial costs that I would have to pay for with my own financial resources (this was stated in the threatening email from her lawyer).

In addition to this threatening email from her lawyer, she also called the police again to report that I had contacted them again after indicating three years ago that she was bothered by my messages and should leave her alone in 2020 I was asked in 2020 not to send any more messages to her for at least six months and I have not done so for those six months and longer. Legally speaking, the agreement not to contact her expires after six months and I have complete freedom to contact her again with messages or by telephone after those six months have expired. So I have not violated any legal agreement or obligation by calling her again or sending a message on her Facebook after three years.

After all, I am a scary black Antillean who cannot impose his problems on a beautiful, protected, rich Surinamese princess. She has the right to continue to live disturbed in her rosy bubble and I am not suitable to be a part of that unfortunately because scary people with psychoses are third-class citizens who do not deserve equal rights or fair treatment in society, logical right?😳 . Nerissa (my ex-classmate) has had such a hard time in her life because she has always been the prettiest girl in class with wealthy parents who could give her everything her heart desired. I have made her very anxious with my messages and because she doesn't know how to use the block function properly, I deserve to be threatened with criminal pursuit and the risk of getting a criminal record... right???😳

Dat was zijn brief?
  maandag 11 mei 2026 @ 19:23:39 #141
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220767043
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit is...als je dit leest, wat krijg je daar dan voor gevoel bij? Retorische vraag, ik hoef geen antwoord. Ik krijg er in ieder geval een ontzettend onbehaaglijk gevoel bij. Imho is dit een tikkende tijdbom
Ik krijg er heel veel gevoelens van en geen eentje goed. Dit is inderdaad gewoon wachten tot het mis gaat
pi_220767047
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:21 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dat was zijn brief?
:N, dit is blog-post óver de situatie.
Mon 'en!
  maandag 11 mei 2026 @ 19:26:20 #143
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220767084
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:23 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
:N, dit is blog-post óver de situatie.
Ik ga niet in detail want dan pest ik weer maar brrrrr
  maandag 11 mei 2026 @ 19:29:07 #144
13309 nostra
ask why
pi_220767100
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:23 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
:N, dit is blog-post óver de situatie.
(Concept?)brief aan zijn (toenmalige? bestaande?) shrink. Nou ja, link staat in zijn eigen post hierboven.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 19:31:37 #145
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220767117
Ik heb de brief al naar haar verzonden vandaag bij de Primera brievenbus. Ik doe niks illegaals, het ergste wat kan gebeuren is dat ze niet reageert. De tijd zal het leren! *)
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 19:33:21 #146
22592 crew  Ole
pi_220767126
Ik denk dat ze aangifte gaat doen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 11 mei 2026 @ 19:34:28 #147
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220767134
:') |:(
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  maandag 11 mei 2026 @ 19:35:06 #148
511221 Hetekip
Depressief
pi_220767140
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:31 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb de brief al naar haar verzonden vandaag bij de Primera brievenbus. Ik doe niks illegaals, het ergste wat kan gebeuren is dat ze niet reageert. De tijd zal het leren! *)
Nou een grote stap, de meeste maken zich zorgen en speculeren op erop los.

Maar je geeft aan, dat het mogelijk is dat ze niet reageert, zou dat voor jou dan ook een moment zijn om het los te laten en verder te gaan?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 19:36:31 #149
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220767153
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:59 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Vooruit, nog een poging dan zodat je het zelf hopelijk inziet:
[..]

Ik heb gedreigd met genocide plegen tegen witte mensen omdat ik manisch aan het worden was, maar dat is geen leugen. Zoiets kan je geen leugen noemen, het is gedrag wat voortvloeit uit manische psychose.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 mei 2026 @ 19:37:05 #150
511221 Hetekip
Depressief
pi_220767158
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:33 schreef Ole het volgende:
Ik denk dat ze aangifte gaat doen.
Een zwaluw maakt nog geen zomer. Een brief is niet volledige stalking. Ik neem aan dat deze brief het eerste contact is sinds jaren.

Verder denk ik dat het versturen van de brief ook een manier kan zijn om het hoofdstuk eventueel te sluiten maar dat kan KW alleen zelf beantwoorden. Ik denk dat we nu wel allemaal moord en brand kunnen schreeuwen maar beter gaan we hier serieus mee om, op een respectvolle manier.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 19:38:04 #151
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220767171
Aangifte omdat i
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:33 schreef Ole het volgende:
Ik denk dat ze aangifte gaat doen.
Omdat ik een brief heb gestuurd? Vroeger toen zij en ik heel close waren heb ik regelmatig kerstkaarten gestuurd naar haar en één keer bloemen voor haar verjaardag. Dat vond ze toen heel leuk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 mei 2026 @ 19:38:57 #152
511221 Hetekip
Depressief
pi_220767178
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:36 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb gedreigd met genocide plegen tegen witte mensen omdat ik manisch aan het worden was, maar dat is geen leugen. Zoiets kan je geen leugen noemen, het is gedrag wat voortvloeit uit manische psychose.
Je bedoelt het goed, maar ik zou niet teveel ingaan op dat soort post. Nu krijg je misschien weer moorden in de mond gelegd. Ik begrijp wel wat je bedoeld.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 19:39:15 #153
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220767182
Die schrikt zich te pletter.
  maandag 11 mei 2026 @ 19:40:46 #154
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220767193
En terecht
pi_220767207
Ja want een meid die al 2x de politie heeft gebeld wegens jou, die niks van zich laat horen, die geen toenadering zoekt, en het al jaren stil is...weet je wat dan een goed idee is? Een brief sturen!

Ja, want die meid die is vast die hele toestand vergeten, die denkt heyyyy een brief van K_W! Wat e-nig!

8)7 8)7 8)7
  maandag 11 mei 2026 @ 19:44:32 #156
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220767218
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:42 schreef CoolGuy het volgende:
Ja want een meid die al 2x de politie heeft gebeld wegens jou, die niks van zich laat horen, die geen toenadering zoekt, en het al jaren stil is...weet je wat dan een goed idee is? Een brief sturen!

Ja, want die meid die is vast die hele toestand vergeten, die denkt heyyyy een brief van K_W! Wat e-nig!

8)7 8)7 8)7
En dan dat soort enge teksten erin ook nog.
  maandag 11 mei 2026 @ 19:47:52 #157
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220767252
Van K_W kom je nooit meer af.
pi_220767288
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:47 schreef Boca_Raton het volgende:
Van K_W kom je nooit meer af.
Tsja, als je echt gelooft dat een opperwezen heeft voorbestemd dat een individu voor jou De Ene is, en je alles moet doen om haar nooit kwijt te raken heb je voor jezelf een vrijbrief om heel ver te gaan...
  maandag 11 mei 2026 @ 19:52:28 #159
511221 Hetekip
Depressief
pi_220767302
KW ik zal voor je bidden, maar God ook vragen jou te helpen haar los te laten als ze geen contact wenst.

Jammer dat iedereen hier nu sterk reageert. Ik hoop voor jou dat je het wel wat kan afsluiten met de brief mocht ze niet reageren.

En probeer de negativiteit hier een beetje te negeren maat.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 19:52:41 #160
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220767304
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Tsja, als je echt gelooft dat een opperwezen heeft voorbestemd dat een individu voor jou De Ene is, en je alles moet doen om haar nooit kwijt te raken heb je voor jezelf een vrijbrief om heel ver te gaan...
Jij verwoord het heel netjes zoals ik niet had gekund. Maar ja enge gedachte.
  maandag 11 mei 2026 @ 19:55:20 #161
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220767332
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:52 schreef Hetekip het volgende:
KW ik zal voor je bidden, maar God ook vragen jou te helpen haar los te laten als ze geen contact wenst.

Jammer dat iedereen hier nu sterk reageert. Ik hoop voor jou dat je het wel wat kan afsluiten met de brief mocht ze niet reageren.

En probeer de negativiteit hier een beetje te negeren maat.
Iedereen reageert sterk omdat die brief tering eng overkomt man. Je moet niet zo een enabler zijn man
  maandag 11 mei 2026 @ 19:58:17 #162
511221 Hetekip
Depressief
pi_220767361
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:55 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Iedereen reageert sterk omdat die brief tering eng overkomt man. Je moet niet zo een enabler zijn man
Hij heeft hem al opgestuurd. Nu kun je hem allemaal aanvallen of met hem kijken. Wat hij nu gaat doen, ik probeer hem oprecht wat te helpen. Kan hij haar loslaten als er geen antwoord terugkomt? Kan hij het laten gaan, afsluiten en een nieuw hoofdstuk beginnen.

Dat zou mijn inziens goed zijn, maar ja ik kan dat haast niet vragen en kan haast niet opbouwend reageren, want tussen mijn posts staan alle posts die hem heel scherp veroordelen. En misschien gaat die meid schrikken en misschien wordt ze bang.

Maar op deze manier kun je het niet opbouwend bespreken met TS, want jullie lijken meer op een groepje dat de spot met hem drijft, hoe kun je dan een dialoog met elkaar beginnen en ergens uitkomen waar het positief is.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 20:00:20 #163
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220767383
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:58 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Hij heeft hem al opgestuurd. Nu kun je hem allemaal aanvallen of met hem kijken. Wat hij nu gaat doen, ik probeer hem oprecht wat te helpen. Kan hij haar loslaten als er geen antwoord terugkomt? Kan hij het laten gaan, afsluiten en een nieuw hoofdstuk beginnen.

Dat zou mijn inziens goed zijn, maar ja ik kan dat haast niet vragen en kan haast niet opbouwend reageren, want tussen mijn posts staan alle posts die hem heel scherp veroordelen. En misschien gaat die meid schrikken en misschien wordt ze bang.

Maar op deze manier kun je het niet opbouwend bespreken met TS, want jullie lijken meer op een groepje dat de spot met hem drijft, hoe kun je dan een dialoog met elkaar beginnen en ergens uitkomen waar het positief is.
Waar drijven wij de spot met hem?
pi_220767389
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:58 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Hij heeft hem al opgestuurd. Nu kun je hem allemaal aanvallen of met hem kijken. Wat hij nu gaat doen, ik probeer hem oprecht wat te helpen. Kan hij haar loslaten als er geen antwoord terugkomt? Kan hij het laten gaan, afsluiten en een nieuw hoofdstuk beginnen.

Dat zou mijn inziens goed zijn, maar ja ik kan dat haast niet vragen en kan haast niet opbouwend reageren, want tussen mijn posts staan alle posts die hem heel scherp veroordelen. En misschien gaat die meid schrikken en misschien wordt ze bang.

Maar op deze manier kun je het niet opbouwend bespreken met TS, want jullie lijken meer op een groepje dat de spot met hem drijft, hoe kun je dan een dialoog met elkaar beginnen en ergens uitkomen waar het positief is.
Niemand drijft de spot met hem. Enig probleem is dat er al meerdere malen geprobeerd is om dialoog aan te gaan. Maar het is selectief reageren, de waarheid creatief benaderen en herhaling.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:02:16 #165
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220767406
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:00 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Niemand drijft de spot met hem. Enig probleem is dat er al meerdere malen geprobeerd is om dialoog aan te gaan. Maar het is selectief reageren, de waarheid creatief benaderen en herhaling.
Dit ja.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220767427
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Tsja, als je echt gelooft dat een opperwezen heeft voorbestemd dat een individu voor jou De Ene is, en je alles moet doen om haar nooit kwijt te raken heb je voor jezelf een vrijbrief om heel ver te gaan...
Niet een individu maar iemand die zich vergelijkbaar vind met Moses en Jezus…
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  maandag 11 mei 2026 @ 20:04:48 #167
511221 Hetekip
Depressief
pi_220767436
Nouja goed als jullie echt denken dat jullie hem hiermee helpen en dat hij hierdoor tot inzicht komt. Jullie je zin.

Ik voel mij niet veilig, want ik ben direct de boeman omdat ik wel constructief en respectvol iemand met een kwetsbaarheid wil benaderen. @Puzzie heeft gelijk dit is gewoon pesten, zoals op een schoolplein. En als je niet meeloopt ermee ben je de boeman of delulu.

Ondertussen praten jullie het maar goed want ts heeft geen inzicht dus kunnen we nog hard natrappen. Triest.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220767484
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Waar drijven wij de spot met hem?
Ik zou die user lekker negeren, die lijkt opzettelijk de boel te willen ontregelen. Om met de woorden van een wijze user in FB te spreken:

quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vertrouw jou niet.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:25:59 #169
511221 Hetekip
Depressief
pi_220767678
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik zou die user lekker negeren, die lijkt opzettelijk de boel te willen ontregelen. Om met de woorden van een wijze user in FB te spreken:
[..]

Wat van wat ik zeg is de boel opzettelijk ontregelen ik zeg:

1) laten we kijken hoe KW zich voelt, en of hij het na deze brief kan afsluiten met deze meid, indien ze niets terug laat weten.

2) laten we punt 1 afwachten in plaats van nu verbolgen te doen en TS af te schilderen als stalker of iets dergelijks, want daarmee creëer je geen veilige omgeving waarin punt 1 besproken kan worden.

Als dat bewust de boel ontregelen is, snap ik het echt niet.... Wat ik zeg snijdt gewoon hout.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220767784
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:25 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Wat van wat ik zeg is de boel opzettelijk ontregelen ik zeg:

1) laten we kijken hoe KW zich voelt, en of hij het na deze brief kan afsluiten met deze meid, indien ze niets terug laat weten.

2) laten we punt 1 afwachten in plaats van nu verbolgen te doen en TS af te schilderen als stalker of iets dergelijks, want daarmee creëer je geen veilige omgeving waarin punt 1 besproken kan worden.

Als dat bewust de boel ontregelen is, snap ik het echt niet.... Wat ik zeg snijdt gewoon hout.
1. K_W heeft nog nooit iets los kunnen laten, in alle jaren dat ik hem al mee maak hier, en dat zijn er nogal wat, en aangezien de beste voorspeller van toekomstig gedrag relevan gedrag uit het verleden is, als hij dat in het verleden nooit heeft gekund, hoe groot is dan de kans dat hij dat nu ineens out of the blue wél kan?

2. Jij draait oorzaak en gevolg om, en als jij hier al een heel stuk langer mee loopt, dan zou de geschiedenis jou ook bekend moeten zijn, dus óf je bent nieuw, óf je bent niet nieuw en doet alsof, óf je bent niet nieuw en bent nooit in R&P gekomen, maar als je de hele voorgeschiedenis nooit hebt mee gekregen dan snap ik niet zo goed waar je dan nu mee bezig bent.

Nu hoéf ik dat ook niet te weten, want je bent mij 0,0 verantwoording verschuldigd, maar dat zijn anderen jou ook niet.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:38:31 #171
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220767803
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:58 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Hij heeft hem al opgestuurd. Nu kun je hem allemaal aanvallen of met hem kijken. Wat hij nu gaat doen, ik probeer hem oprecht wat te helpen. Kan hij haar loslaten als er geen antwoord terugkomt? Kan hij het laten gaan, afsluiten en een nieuw hoofdstuk beginnen.

Dat zou mijn inziens goed zijn, maar ja ik kan dat haast niet vragen en kan haast niet opbouwend reageren, want tussen mijn posts staan alle posts die hem heel scherp veroordelen. En misschien gaat die meid schrikken en misschien wordt ze bang.

Maar op deze manier kun je het niet opbouwend bespreken met TS, want jullie lijken meer op een groepje dat de spot met hem drijft, hoe kun je dan een dialoog met elkaar beginnen en ergens uitkomen waar het positief is.
Lukt het jou ook om het vanuit haar te zien? Ik heb iets dergelijks meegemaakt en ik kan je vertellen dat bij elk levensteken de angst van toen weer naar boven komt. Als K_W echt iets om haar zou geven, dan zou hij haar met rust laten. Ik snap echt niet waarom hij dat niet in wil zien en waarom we dat niet zouden mogen zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 20:39:55 #172
22592 crew  Ole
pi_220767812
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:38 schreef livelink het volgende:

[..]
Lukt het jou ook om het vanuit haar te zien? Ik heb iets dergelijks meegemaakt en ik kan je vertellen dat bij elk levensteken de angst van toen weer naar boven komt. Als K_W echt iets om haar zou geven, dan zou hij haar met rust laten. Ik snap echt niet waarom hij dat niet in wil zien en waarom we dat niet zouden mogen zeggen.
_O_ dat.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 11 mei 2026 @ 20:42:22 #173
511221 Hetekip
Depressief
pi_220767838
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:38 schreef livelink het volgende:

[..]
Lukt het jou ook om het vanuit haar te zien? Ik heb iets dergelijks meegemaakt en ik kan je vertellen dat bij elk levensteken de angst van toen weer naar boven komt. Als K_W echt iets om haar zou geven, dan zou hij haar met rust laten. Ik snap echt niet waarom hij dat niet in wil zien en waarom we dat niet zouden mogen zeggen.
Dat lukt mij zeker, maar daarom wil ik juist een veilige omgeving creëren, om met hem het erover te hebben op een opbouwende manier. Nu gebeurt het volgende, iedereen roep: 'Zwieber niet stelen.' Gaat Zwieber dan stoppen met stelen?

De brief is al verstuurd, dat kunnen wij niet terugdraaien, we kunnen dan wel vragen, is het hiermee voor jou een manier om het hoofdstuk af te sluiten? Kijken of hij niet nog een brief gaat sturen, afhankelijk van het antwoord daarop kunnen we misschien verder praten.

Kijk als jij jouw verhaal deelt, doet dat zoveel meer dan dat iedereen gewoon op hem springt. Het gaat mij erom dat dit best gevoelig ligt, en dat je dan ook op een goede manier met elkaar het gesprek moet hebben. Dat gaat niet als een hele groep heel verbolgen en vijandig gaat doen.

Je mag van mij best zeggen: 'Die brief sturen, was misschien niet zo handig, wat als ze daar bang voor wordt?' Maar een stuk tekst van hem erbij pakken en roepen dat hij enge dingen gaat doen en zo, dat vind ik niet constructief. Dan zet je iemand met een psychologisch probleem weer in de hoek van die kan op elk moment flippen.

Dat vind ik niet constructief.

Dat die brief heel eng kan zijn voor dat meisje, dat het misschien niet zo slim is om te doen, daar kunnen we het gerust over hebben, maar dan wel met een beetje fatsoen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 20:44:18 #174
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220767856
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:42 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dat lukt mij zeker, maar daarom wil ik juist een veilige omgeving creëren, om met hem het erover te hebben op een opbouwende manier. Nu gebeurt het volgende, iedereen roep: 'Zwieber niet stelen.' Gaat Zwieber dan stoppen met stelen?

De brief is al verstuurd, dat kunnen wij niet terugdraaien, we kunnen dan wel vragen, is het hiermee voor jou een manier om het hoofdstuk af te sluiten? Kijken of hij niet nog een brief gaat sturen, afhankelijk van het antwoord daarop kunnen we misschien verder praten.

Kijk als jij jouw verhaal deelt, doet dat zoveel meer dan dat iedereen gewoon op hem springt. Het gaat mij erom dat dit best gevoelig ligt, en dat je dan ook op een goede manier met elkaar het gesprek moet hebben. Dat gaat niet als een hele groep heel verbolgen en vijandig gaat doen.

Je mag van mij best zeggen: 'Die brief sturen, was misschien niet zo handig, wat als ze daar bang voor wordt?' Maar een stuk tekst van hem erbij pakken en roepen dat hij enge dingen gaat doen en zo, dat vind ik niet constructief. Dan zet je iemand met een psychologisch probleem weer in de hoek van die kan op elk moment flippen.

Dat vind ik niet constructief.
Het probleem is dat dat allemaal al is gevraagd en gedeeld in zijn ontelbare eerdere topics en dat heeft niks geholpen. Die mythe dat we hem allemaal aanvallen moet ook maar eens stoppen. Hij valt net zo goed terug aan overigens. Ik negeer hem meestal, maar omdat het bij mij zo dichtbij komt moet ik soms wel reageren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:44:31 #175
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220767860
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:58 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Hij heeft hem al opgestuurd. Nu kun je hem allemaal aanvallen of met hem kijken. Wat hij nu gaat doen, ik probeer hem oprecht wat te helpen. Kan hij haar loslaten als er geen antwoord terugkomt? Kan hij het laten gaan, afsluiten en een nieuw hoofdstuk beginnen.

Dat zou mijn inziens goed zijn, maar ja ik kan dat haast niet vragen en kan haast niet opbouwend reageren, want tussen mijn posts staan alle posts die hem heel scherp veroordelen. En misschien gaat die meid schrikken en misschien wordt ze bang.

Maar op deze manier kun je het niet opbouwend bespreken met TS, want jullie lijken meer op een groepje dat de spot met hem drijft, hoe kun je dan een dialoog met elkaar beginnen en ergens uitkomen waar het positief is.
Voor hem is het mischien goed( al denk ik het niet) maar wat voor die dame? Wat eigenlijk gewoon een slachtoffer is van zijn gedrag. Op zo een moment boeit mij TS niet zo maar wel de same van zijn fixatie.

Dit is net zoals zeggen ach maar het was zo een lieve jongen. Net nadat diegene iemand vermoord had (dit is geen vergelijking met TS maar een voorbeeld)
  maandag 11 mei 2026 @ 20:45:09 #176
511221 Hetekip
Depressief
pi_220767873
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
1. K_W heeft nog nooit iets los kunnen laten, in alle jaren dat ik hem al mee maak hier, en dat zijn er nogal wat, en aangezien de beste voorspeller van toekomstig gedrag relevan gedrag uit het verleden is, als hij dat in het verleden nooit heeft gekund, hoe groot is dan de kans dat hij dat nu ineens out of the blue wél kan?

2. Jij draait oorzaak en gevolg om, en als jij hier al een heel stuk langer mee loopt, dan zou de geschiedenis jou ook bekend moeten zijn, dus óf je bent nieuw, óf je bent niet nieuw en doet alsof, óf je bent niet nieuw en bent nooit in R&P gekomen, maar als je de hele voorgeschiedenis nooit hebt mee gekregen dan snap ik niet zo goed waar je dan nu mee bezig bent.

Nu hoéf ik dat ook niet te weten, want je bent mij 0,0 verantwoording verschuldigd, maar dat zijn anderen jou ook niet.
1. Dan is de vraag, wat doen we hier überhaupt, waarom reageren we überhaupt nog? Wat haal jij hier bijvoorbeeld uit? Als je weet dat het niks uithaalt.

2. Ik ben niet bekend met TS als zodanig, ik weet dat er vaker 'problemen' waren, maar inhoudelijk weet ik er weinig van. Ik reageer in de hoedanigheid van iemand die in de zorg werkt met kwetsbare mensen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 20:45:29 #177
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220767879
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:04 schreef Hetekip het volgende:
Nouja goed als jullie echt denken dat jullie hem hiermee helpen en dat hij hierdoor tot inzicht komt. Jullie je zin.

Ik voel mij niet veilig, want ik ben direct de boeman omdat ik wel constructief en respectvol iemand met een kwetsbaarheid wil benaderen. @:puzzie heeft gelijk dit is gewoon pesten, zoals op een schoolplein. En als je niet meeloopt ermee ben je de boeman of delulu.

Ondertussen praten jullie het maar goed want ts heeft geen inzicht dus kunnen we nog hard natrappen. Triest.
Jij bent niet constructief, jij bent gefocust op TS een pluim in zijn reet stoppen ongeacht wat deze doet.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:46:20 #178
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220767888
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:38 schreef livelink het volgende:

[..]
Lukt het jou ook om het vanuit haar te zien? Ik heb iets dergelijks meegemaakt en ik kan je vertellen dat bij elk levensteken de angst van toen weer naar boven komt. Als K_W echt iets om haar zou geven, dan zou hij haar met rust laten. Ik snap echt niet waarom hij dat niet in wil zien en waarom we dat niet zouden mogen zeggen.
En dit x100
pi_220767891
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:38 schreef livelink het volgende:

[..]
Lukt het jou ook om het vanuit haar te zien? Ik heb iets dergelijks meegemaakt en ik kan je vertellen dat bij elk levensteken de angst van toen weer naar boven komt. Als K_W echt iets om haar zou geven, dan zou hij haar met rust laten. Ik snap echt niet waarom hij dat niet in wil zien en waarom we dat niet zouden mogen zeggen.
Omdat, gebaseerd op ervaringen op dit forum uit het verleden met hem, het nóóit om anderen gaat. Het gaat altijd om hemzelf, wat hij wil, hoe hij het wil, waarom hij het wil, en de meningen van die anderen zijn daar altijd ondergeschikt aan.

Dat is ook een van de redenen wat dit imho zo ontzettend gevaarlijk maakt.

Combineer dat met dat iemand psychoses heeft, wanen heeft, geesten of engelen of wat dan ook ziet, een geschiedenis heeft van manipuleren, bedreigen, hier én IRL, en zichzelf op dezelfde hoogte plaatst als Moses of welke 2 namen het ook waren die hij recent noemde waar hij zichzelf mee vergelijkt, en dan rolt daar een resultaat uit waarvan ík persoonlijk vind dat je dat geen platform moet bieden.

Wat gaat er straks gezegd worden? Wir haben es nicht gewusst? Ja dag, dit verhaal is al ja-ren bekend. De meeste namen die hier reageren zijn users die de neerwaartse spiraal hebben mee gemaakt over jaren heen, het is niet dat de meningen hier uit de lucht komen vallen.

Ik snap écht niet dat hier een platform voor geboden wordt. Nu hoéf ik dat ook niet te snappen, want het is niet mijn platform, maar ik waarschuw hier al jaren voor. Jaren. In mijn optiek is K_W levensgevaarlijk. Dat is niet 100% puur kwade wil van hem, er zit natuurlijk een psychische/medische geschiedenis bij waardoor je het hem niet voor de volle 100% aan kunt rekenen, maar imho is het wachten tot het een keer mis gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2026 20:49:19 ]
  maandag 11 mei 2026 @ 20:47:08 #180
511221 Hetekip
Depressief
pi_220767897
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:44 schreef livelink het volgende:

[..]
Het probleem is dat dat allemaal al is gevraagd en gedeeld in zijn ontelbare eerdere topics en dat heeft niks geholpen. Die mythe dat we hem allemaal aanvallen moet ook maar eens stoppen. Hij valt net zo goed terug aan overigens. Ik negeer hem meestal, maar omdat het bij mij zo dichtbij komt moet ik soms wel reageren.
Daar wil ik best begrip voor hebben, en ik vind het echt spijtig dat jou dat is overkomen. Ik snap dan ook wel, dat het voor jou dichtbij komt, en dat je misschien het gevoel hebt dat je moet opkomen voor die meid, dat wil ik allemaal best begrijpen.

Wat ik jammer vind, is dat het zo stevig moet. We gaan op deze manier nergens geraken, als ik iets opbouwends wil doen wordt mij gezegd: 'KW valt niet mee te bouwen, het blijft zich herhalen.' Maar dan stel ik mij wel de vraag; waarom reageren we allemaal nog in zijn dagboektopics, is het dan niet beter om gewoon niet te reageren en het te laten voor wat het is?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 20:48:23 #181
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220767914
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:47 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Daar wil ik best begrip voor hebben, en ik vind het echt spijtig dat jou dat is overkomen. Ik snap dan ook wel, dat het voor jou dichtbij komt, en dat je misschien het gevoel hebt dat je moet opkomen voor die meid, dat wil ik allemaal best begrijpen.

Wat ik jammer vind, is dat het zo stevig moet. We gaan op deze manier nergens geraken, als ik iets opbouwends wil doen wordt mij gezegd: 'KW valt niet mee te bouwen, het blijft zich herhalen.' Maar dan stel ik mij wel de vraag; waarom reageren we allemaal nog in zijn dagboektopics, is het dan niet beter om gewoon niet te reageren en het te laten voor wat het is?
:')
  maandag 11 mei 2026 @ 20:50:40 #182
511221 Hetekip
Depressief
pi_220767944
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:45 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Jij bent niet constructief, jij bent gefocust op TS een pluim in zijn reet stoppen ongeacht wat deze doet.
Ik probeer vooral te kijken wat er in zijn belevingswereld speelt, en vandaaruit verder te bouwen. Maar dat gaat niet lukken, als je er meteen confronterend in kan. Je moet eerst wat ruimte geven, om daarna ruimte te kunnen nemen.

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Omdat, gebaseerd op ervaringen uit het verleden met hem, het nóóit om anderen gaat. Het gaat altijd om hemzelf, wat hij wil, hoe hij het wil, waarom hij het wil, en de meningen van die anderen zijn daar altijd ondergeschikt aan.

Dat is ook een van de redenen wat dit imho zo ontzettend gevaarlijk maakt.

Combineer dat met dat iemand psychoses heeft, wanen heeft, geesten of engelen of wat dan ook ziet, een geschiedenis heeft van manipuleren, bedreigen, hier én IRL, en zichzelf op dezelfde hoogte plaatst als Moses of welke 2 namen het ook waren die hij recent noemde waar hij zichzelf mee vergelijkt, en dan rolt daar een resultaat uit waarvan ík persoonlijk vind dat je dat geen platform moet bieden.

Wat gaat er straks gezegd worden? Wir haben es nicht gewusst? Ja dag, dit verhaal is al ja-ren bekend. De meeste namen die hier reageren zijn users die de neerwaartse spiraal hebben mee gemaakt over jaren heen, het is niet dat de meningen hier uit de lucht komen vallen.

Ik snap écht niet dat hier een platform voor geboden wordt. Nu hoéf ik dat ook niet te snappen, want het is niet mijn platform, maar ik waarschuw hier al jaren voor. Jaren. In mijn optiek is K_W levensgevaarlijk. Dat is niet 100% puur kwade wil van hem, er zit natuurlijk een psychische/medische geschiedenis bij waardoor je het hem niet voor de volle 100% aan kunt rekenen, maar imho is het wachten tot het een keer mis gaat.
Juist je stelt dat TS erg egocentrisch is, hij wil dingen en alles en iedereen moet daar voor wijken. Een beetje Godzilla die het meisje gewoon meeneemt.

Als wat jij omschrijft waar is, vraag ik me wel af wat we nog doen hier. Waarom mensen nog überhaupt reageren.
Want gewoon roepen dat hij ermee moet stoppen, of massaal over hem heenvallen gaat ook niet het gewenste resultaat bieden.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 20:50:49 #183
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220767947
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:45 schreef Hetekip het volgende:

[..]
1. Dan is de vraag, wat doen we hier überhaupt, waarom reageren we überhaupt nog? Wat haal jij hier bijvoorbeeld uit? Als je weet dat het niks uithaalt.

2. Ik ben niet bekend met TS als zodanig, ik weet dat er vaker 'problemen' waren, maar inhoudelijk weet ik er weinig van. Ik reageer in de hoedanigheid van iemand die in de zorg werkt met kwetsbare mensen.
Ik ben nu de tegenhanger van de mensen die zeggen dat we dit allemaal maar goed moeten vinden en steunen. Op K_W heb ik geen invloed, maar wel op mensen die hem hierin nog steunen (hoe goed bedoeld ook). Want dit is eng. Ik ben nu plaatsvervangend angstig voor iemand die ik niet ken. En ik hoop natuurlijk van harte dat het allemaal mee gaat vallen, maar daar mag je niet vanuit gaan. Ik zou het liefst inderdaad helemaal niks zeggen en hem compleet negeren, maar dat kan ik nu niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:51:20 #184
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220767956
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:50 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik probeer vooral te kijken wat er in zijn belevingswereld speelt, en vandaaruit verder te bouwen. Maar dat gaat niet lukken, als je er meteen confronterend in kan. Je moet eerst wat ruimte geven, om daarna ruimte te kunnen nemen.
[..]
Juist je stelt dat TS erg egocentrisch is, hij wil dingen en alles en iedereen moet daar voor wijken. Een beetje Godzilla die het meisje gewoon meeneemt.

Als wat jij omschrijft waar is, vraag ik me wel af wat we nog doen hier. Waarom mensen nog überhaupt reageren.
Want gewoon roepen dat hij ermee moet stoppen, of massaal over hem heenvallen gaat ook niet het gewenste resultaat bieden.
Ja en ik beeld mij in in de slachtoffers die iemand als TS kan maken en de schade hiervaan ( ook uit eigen ervaring gesproken dan he)
  maandag 11 mei 2026 @ 20:51:25 #185
511221 Hetekip
Depressief
pi_220767957
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:48 schreef Friday12 het volgende:

[..]
:')
Kijk dit vind ik weer jammer, ik zou de boel ontregelen.

Maar jullie zeggen eigenlijk: 'Met TS in gesprek gaan heeft geen enkele zin.'
En toch wordt het hier massaal gedaan, is het dan zo :') dat ik vraag, waar we dan überhaupt mee bezig zijn? En waarom we dan niet gewoon niet reageren?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 20:53:28 #186
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220767972
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:51 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Kijk dit vind ik weer jammer, ik zou de boel ontregelen.

Maar jullie zeggen eigenlijk: 'Met TS in gesprek gaan heeft geen enkele zin.'
En toch wordt het hier massaal gedaan, is het dan zo :') dat ik vraag, waar we dan überhaupt mee bezig zijn? En waarom we dan niet gewoon niet reageren?
Het enige dat we kunnen proberen is TS te laten inzien hoe slecht en eng zijn gedrag is. Maar bij hem is het lastig. Dan kom jij erbij die er geen fuck van snapt blijkbaar en die alleen maar het slechte gedrag van deze TS aan het bevestigen en goedkeuren is.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:54:05 #187
511221 Hetekip
Depressief
pi_220767974
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:50 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik ben nu de tegenhanger van de mensen die zeggen dat we dit allemaal maar goed moeten vinden en steunen. Op K_W heb ik geen invloed, maar wel op mensen die hem hierin nog steunen (hoe goed bedoeld ook). Want dit is eng. Ik ben nu plaatsvervangend angstig voor iemand die ik niet ken. En ik hoop natuurlijk van harte dat het allemaal mee gaat vallen, maar daar mag je niet vanuit gaan. Ik zou het liefst inderdaad helemaal niks zeggen en hem compleet negeren, maar dat kan ik nu niet.
Daar kan ik best begrip voor opbrengen. Ik zie alleen geen oplossing. Je kan gaan zeggen: 'dit is fout' maar hij gaat zijn gedrag er niet op aanpassen. Als je zegt 'het is goed,' dan is dat ook niet goed.

Wat blijft er over, ik denk dat we ons gewonnen moeten geven en dat dit misschien niet het juiste platform is. Maar dan vind ik, dat er ook of moet worden ingegrepen, of dat we gewoon niet moeten reageren.

Maar toch zie ik dan een grote groep die vocaal zeggen dat het geen zin heeft om met TS in gesprek te gaan, die dat wel doen. Dus ik ben daardoor verward.

Verder vind ik het voor jouw gewoon heel vervelend dat je geconfronteerd wordt met dingen die voor jou helemaal niet fijn zijn. Gaat het wel een beetje met je?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 20:55:12 #188
511221 Hetekip
Depressief
pi_220767983
quote:
6s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:53 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Het enige dat we kunnen proberen is TS te laten inzien hoe slecht en eng zijn gedrag is. Maar bij hem is het lastig. Dan kom jij erbij die er geen fuck van snapt blijkbaar en die alleen maar het slechte gedrag van deze TS aan het bevestigen en goedkeuren is.
Ja, maar jullie zeggen zelf dit gaat al jaren zo, en niks dringt tot hem door.
Net zoals jullie mij vragen, waarom dat nu opeens 'veranderd' zou zijn, vraag ik mij ook af hoe jullie dat dan zien.
Gaat hij nu wel luisteren als jullie het, maar vaak genoeg roepen? Lijkt mij namelijk van niet.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 20:56:13 #189
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220767996
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:54 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Daar kan ik best begrip voor opbrengen. Ik zie alleen geen oplossing. Je kan gaan zeggen: 'dit is fout' maar hij gaat zijn gedrag er niet op aanpassen. Als je zegt 'het is goed,' dan is dat ook niet goed.

Wat blijft er over, ik denk dat we ons gewonnen moeten geven en dat dit misschien niet het juiste platform is. Maar dan vind ik, dat er ook of moet worden ingegrepen, of dat we gewoon niet moeten reageren.

Maar toch zie ik dan een grote groep die vocaal zeggen dat het geen zin heeft om met TS in gesprek te gaan, die dat wel doen. Dus ik ben daardoor verward.

Verder vind ik het voor jouw gewoon heel vervelend dat je geconfronteerd wordt met dingen die voor jou helemaal niet fijn zijn. Gaat het wel een beetje met je?
Ja hoor. Voor mezelf ben ik niet (meer) bang. Wel voor haar. En ik denk dat je de juiste conclusie trekt. We moeten niet reageren, zolang er niet ingegrepen wordt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:56:17 #190
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220767997
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:55 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja, maar jullie zeggen zelf dit gaat al jaren zo, en niks dringt tot hem door.
Net zoals jullie mij vragen, waarom dat nu opeens 'veranderd' zou zijn, vraag ik mij ook af hoe jullie dat dan zien.
Gaat hij nu wel luisteren als jullie het, maar vaak genoeg roepen? Lijkt mij namelijk van niet.
Wat gaat jouw gedrag het helpen? Het goedkeuren van dit alles?
  maandag 11 mei 2026 @ 20:56:45 #191
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220768001
Er gaat niet ingegrepen worden, dat is zo langzamerhand wel duidelijk voor menigeen hier lijkt me.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 20:58:13 #192
22592 crew  Ole
pi_220768014
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:56 schreef Regilio_ het volgende:
Er gaat niet ingegrepen worden, dat is zo langzamerhand wel duidelijk voor menigeen hier lijkt me.
Ik kan niet meer dan melden. Wel gedaan
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 11 mei 2026 @ 21:00:31 #193
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768048
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:56 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja hoor. Voor mezelf ben ik niet (meer) bang. Wel voor haar. En ik denk dat je de juiste conclusie trekt. We moeten niet reageren, zolang er niet ingegrepen wordt.
Gelukkig, daar ben ik blij om. Kan me voorstellen dat dat een hele impact heeft op je leven. Maar knap dat je er nu zo instaat zoals je er instaat.

Ja, ik denk dat dat dan de enige oplossing is.

quote:
6s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:56 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Wat gaat jouw gedrag het helpen? Het goedkeuren van dit alles?
Persoonlijk denk ik als volgt:
De brief is gestuurd, dit kan niet worden teruggedraaid. Het is al gedaan, dan denk ik... Hoe kun je de schade zo zwaar mogelijk minimaliseren? Dan denk ik, ik ga in gesprek. Ik ga vragen, fijn je hebt die brief gestuurd, misschien krijg je geen antwoord terug. Kun jij het dan loslaten, is dit dan voor jou een afgesloten hoofdstuk.

Dan ga je kijken is dat een ja, of een nee, dan ga je het daarover hebben en dan ga je wel kijken of je iemand kan laten inzien, dat het verstandig is om het wellicht af te sluiten.

Misschien zit ik helemaal fout, maar jullie geven zelf eigenlijk aan, dat wat jullie doen ook niet helpt. Want dit gaat al jaren zo door, en al jaren roepen jullie dat hij dit niet moet doen.

Dus het is dan gewoon een beetje de vraag: Zou het niet verstandiger zijn als we collectief, met z'n allen gewoon niet reageren.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 21:00:47 #194
38824 crew  Droopie
pi_220768051
Zeg hetekip.
Het is niet allemaal zo zwart/ wit he.

Niemand hier, behalve K_W zelf, kan hem helpen.

Als je met een glimlach op een forum en een brief in je la van Peter Schouten gaat zeggen dat het niet illegaal is om een vrouw, weer, te gaan schrijven.

Dan is het normaal dat mensen daar op ageren, het is namelijk een forum.

Fuck around, find out.

En als TS, alle verantwoordelijkheid naast hem neerlegt, tot aan het niet nemen van medicatie aan toe, dan krijg je reacties

Ik snap oprecht niet dat jij nu de barmhartige samaritaan wil gaan uithangen voor mannen die vrouwen belagen.

"Nou nou Droopie, een brief is toch niet belagen"

Stuur Peter Schouten een mail en vraag hoe hij erover denkt.
Of nog beter, vraag het je moeder of zus of andere vrouw in je familie.
Hell To The Liars
  maandag 11 mei 2026 @ 21:02:32 #195
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220768069
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:00 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Gelukkig, daar ben ik blij om. Kan me voorstellen dat dat een hele impact heeft op je leven. Maar knap dat je er nu zo instaat zoals je er instaat.

Ja, ik denk dat dat dan de enige oplossing is.
[..]
Persoonlijk denk ik als volgt:
De brief is gestuurd, dit kan niet worden teruggedraaid. Het is al gedaan, dan denk ik... Hoe kun je de schade zo zwaar mogelijk minimaliseren? Dan denk ik, ik ga in gesprek. Ik ga vragen, fijn je hebt die brief gestuurd, misschien krijg je geen antwoord terug. Kun jij het dan loslaten, is dit dan voor jou een afgesloten hoofdstuk.

Dan ga je kijken is dat een ja, of een nee, dan ga je het daarover hebben en dan ga je wel kijken of je iemand kan laten inzien, dat het verstandig is om het wellicht af te sluiten.

Misschien zit ik helemaal fout, maar jullie geven zelf eigenlijk aan, dat wat jullie doen ook niet helpt. Want dit gaat al jaren zo door, en al jaren roepen jullie dat hij dit niet moet doen.

Dus het is dan gewoon een beetje de vraag: Zou het niet verstandiger zijn als we collectief, met z'n allen gewoon niet reageren.
Dit is gewoon achja de crimineel heeft zijn daad al gedaan. Ach nee wat gaan we hier nu mee doen. Foei boef
pi_220768092
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:50 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik probeer vooral te kijken wat er in zijn belevingswereld speelt, en vandaaruit verder te bouwen. Maar dat gaat niet lukken, als je er meteen confronterend in kan. Je moet eerst wat ruimte geven, om daarna ruimte te kunnen nemen.
[..]
Juist je stelt dat TS erg egocentrisch is, hij wil dingen en alles en iedereen moet daar voor wijken. Een beetje Godzilla die het meisje gewoon meeneemt.

Als wat jij omschrijft waar is, vraag ik me wel af wat we nog doen hier. Waarom mensen nog überhaupt reageren.
Want gewoon roepen dat hij ermee moet stoppen, of massaal over hem heenvallen gaat ook niet het gewenste resultaat bieden.
Als wat ik omschrijf waar is, en het ís waar, want ik heb het in al die jaren hier op het forum meegemaakt, en met mij heel veel anderen hier, maar jij niet. Daar is niks mis mee, dat is geen verwijt, maar misschien zijn er dan dingen die jij niet weet, die jij niet hebt gelezen, die jij niet hebt mee gekregen, die wellicht verklaren waarom vrijwel iedereen hier een andere mening over de situatie heeft dan jij.

Zou kunnen dat dat niet zomaar is, en het zou ook kunnen dat dat niet is omdat Hetekip kut is, maar omdat veel informatie die jij dan blijkbaar niet tot je hebt genomen, over vele jaren heen.

Omdat mensen hier uit alle macht proberen duidelijk te maken richting K_W, wellicht tegen beter weten in, dat het niét goed gaat met hem, en dat de ideeën die hij heeft niet de beste ideeën zijn. Vanuit de ijdele hoop dat als er schijnbaar heel veel mensen zijn die datzelfde beeld hebben, hij misschien toch ergens de tegenwoordigheid van geest heeft te beseffen 'oke ik heb wat uitdagingen, dat weet ik van mezelf + hier zijn mensen die allemaal hetzelfde zeggen. De kans dat zij allemaal individueel géén gelijk hebben is dermate klein dat het misschien een goed idee is om daar naar te luisteren'.

De kans dat hij dat zegt is klein, vrijwel nihil, wederom, gebaseerd op resultaten uit het verleden, maar mensen hier geven de hoop nog niet op. Los daarvan, volgens mij, als we wél mensen weren die zeggen zichzelf iets aan te willen doen, wat TS al een paar keer gedaan heeft, maar óók zegt ánderen iets aan te willen doen, dan vraag ik me hardop af waarom de ene uitspraak wel gezien wordt als 'kan niet', (en dat is omdat we hier allemaal geen hulpverleners zijn), maar de andere uitspraak schijnbaar wordt gezien als 'kan op zich wel' (want dezelfde reactie blijft dan ineens uit).

Ik snap dat niet. Imho moet TS juist niet naar de mond gepraat worden, want dat versterkt zijn beeld dat hoe hij het ziet terecht is alleen maar. Als 'we' dat hier niet willen, dan is de oplossing volgens mij niet dat zijn topics leeg blijven van reacties, maar dat de topics er niet zijn.

Ook iets wat ik al jaren zeg, want het is een steil neerwaarts gaande spiraal, en men staat erbij en kijkt er naar.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:05:28 #197
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768096
quote:
6s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:02 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dit is gewoon achja de crimineel heeft zijn daad al gedaan. Ach nee wat gaan we hier nu mee doen. Foei boef
Dus het straffen van KW is belangrijker, dan het creëren van veiligheid voor het slachtoffer? Want ik denk juist: Brief is gestuurd het kwaad is gedaan, hoe ga ik met hem het gesprek aan om realistische verwachtingen te kweken en hem te begrenzen in zijn gedrag richting het slachtoffer.

Maar jij zegt; we moeten gewoon keihard agreren?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 21:06:41 #198
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768107
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:00 schreef Droopie het volgende:
Zeg hetekip.
Het is niet allemaal zo zwart/ wit he.

Niemand hier, behalve K_W zelf, kan hem helpen.

Als je met een glimlach op een forum en een brief in je la van Peter Schouten gaat zeggen dat het niet illegaal is om een vrouw, weer, te gaan schrijven.

Dan is het normaal dat mensen daar op ageren, het is namelijk een forum.

Fuck around, find out.

En als TS, alle verantwoordelijkheid naast hem neerlegt, tot aan het niet nemen van medicatie aan toe, dan krijg je reacties

Ik snap oprecht niet dat jij nu de barmhartige samaritaan wil gaan uithangen voor mannen die vrouwen belagen.

"Nou nou Droopie, een brief is toch niet belagen"

Stuur Peter Schouten een mail en vraag hoe hij erover denkt.
Of nog beter, vraag het je moeder of zus of andere vrouw in je familie.
Dat snap ik, maar die reacties lijken dus ook niet te helpen. Dus nogmaals mijn vraag.
Is dit niet gewoon een maat te groot voor hier, en moeten we dan nog wel reageren?
En op deze vraag kan niemand mij antwoorden. Of wil niemand.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220768122
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:06 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar die reacties lijken dus ook niet te helpen. Dus nogmaals mijn vraag.
Is dit niet gewoon een maat te groot voor hier, en moeten we dan nog wel reageren?
En op deze vraag kan niemand mij antwoorden. Of wil niemand.
I just did.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:09:03 #200
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220768130
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:05 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dus het straffen van KW is belangrijker, dan het creëren van veiligheid voor het slachtoffer? Want ik denk juist: Brief is gestuurd het kwaad is gedaan, hoe ga ik met hem het gesprek aan om realistische verwachtingen te kweken en hem te begrenzen in zijn gedrag richting het slachtoffer.

Maar jij zegt; we moeten gewoon keihard agreren?
Naief gedrag van jou is vermoeiend man
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 21:09:47 #201
22592 crew  Ole
pi_220768135
Hetekip bedoelt het goed. Niks persoonlijk naar hem.
Ik spreek uit eigen ervaring. Ook al is het 30 jaar geleden, ik wil de persoon die mij mishandeld/ bedreigd heeft nooit meer spreken. Punt
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 11 mei 2026 @ 21:11:35 #202
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768157
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Als wat ik omschrijf waar is, en het ís waar, want ik heb het in al die jaren hier op het forum meegemaakt, en met mij heel veel anderen hier, maar jij niet. Daar is niks mis mee, dat is geen verwijt, maar misschien zijn er dan dingen die jij niet weet, die jij niet hebt gelezen, die jij niet hebt mee gekregen, die wellicht verklaren waarom vrijwel iedereen hier een andere mening over de situatie heeft dan jij.

Zou kunnen dat dat niet zomaar is, en het zou ook kunnen dat dat niet is omdat Hetekip kut is, maar omdat veel informatie die jij dan blijkbaar niet tot je hebt genomen, over vele jaren heen.

Omdat mensen hier uit alle macht proberen duidelijk te maken richting K_W, wellicht tegen beter weten in, dat het niét goed gaat met hem, en dat de ideeën die hij heeft niet de beste ideeën zijn. Vanuit de ijdele hoop dat als er schijnbaar heel veel mensen zijn die datzelfde beeld hebben, hij misschien toch ergens de tegenwoordigheid van geest heeft te beseffen 'oke ik heb wat uitdagingen, dat weet ik van mezelf + hier zijn mensen die allemaal hetzelfde zeggen. De kans dat zij allemaal individueel géén gelijk hebben is dermate klein dat het misschien een goed idee is om daar naar te luisteren'.

De kans dat hij dat zegt is klein, vrijwel nihil, wederom, gebaseerd op resultaten uit het verleden, maar mensen hier geven de hoop nog niet op. Los daarvan, volgens mij, als we wél mensen weren die zeggen zichzelf iets aan te willen doen, wat TS al een paar keer gedaan heeft, maar óók zegt ánderen iets aan te willen doen, dan vraag ik me hardop af waarom de ene uitspraak wel gezien wordt als 'kan niet', (en dat is omdat we hier allemaal geen hulpverleners zijn), maar de andere uitspraak schijnbaar wordt gezien als 'kan op zich wel' (want dezelfde reactie blijft dan ineens uit).

Ik snap dat niet. Imho moet TS juist niet naar de mond gepraat worden, want dat versterkt zijn beeld dat hoe hij het ziet terecht is alleen maar. Als 'we' dat hier niet willen, dan is de oplossing volgens mij niet dat zijn topics leeg blijven van reacties, maar dat de topics er niet zijn.

Ook iets wat ik al jaren zeg, want het is een steil neerwaarts gaande spiraal, en men staat erbij en kijkt er naar.
Ik wil je best geloven, en ik kan daar ook wel inkomen.

Maar ik vind het stukje: 'Omdat mensen hier uit alle macht proberen duidelijk te maken....' Dan zeg ik, als jullie dat al jaren proberen en het geen resultaten oplevert. Dan kun je zeggen we gooien het eens over een nieuwe boeg. Maar misschien zijn jullie ook ooit begonnen zoals ik nu begin, met goeie bedoelingen en hoop. Maar als wat jij zegt waar is, en ik heb geen reden aan jou te twijfelen. Dan denk ik dat het vaststaat dat de problematiek te groot is voor hier, en dat andere users hier allerlei inspanningen kunnen verrichten om hem iets duidelijk te maken, maar dat dat dus never nooit gaat gebeuren.

En dat laat mij dan wel achter met de vraag, waar zijn we mee bezig? Jullie zeggen dat wat ik doe niet werkt, en dat TS daar niet ontvankelijk voor is. Maar jullie zeggen ook dat hetgeen dat jullie al jaren doen ook niet werkt. Welke andere conclusie kun je dan trekken dan dat je het beter gewoon kan negeren?

Want wat bereik je eigenlijk door te reageren, als ik jou moet geloven is het antwoord daarop: 'niks' En dat is het laatste stukje van de puzel dat ik dan zoek. Want ik geloof je verhaal en ik wil er ook wel in meegaan, maar het verklaard voor mij niet waarom mensen hier dan toch nog proberen. Als ik tegen jou zeg, je moet gaan douchen zonder nat te worden, verklaar je mij ook voor gek. Maar toch is dat wat jullie zeggen tegen mij, dat dat niet gaat. Maar ondertussen blijven jullie het wel proberen op jullie manier.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220768165
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:09 schreef Ole het volgende:
Hetekip bedoelt het goed. Niks persoonlijk naar hem.
Ik spreek uit eigen ervaring. Ook al is het 30 jaar geleden, ik wil de persoon die mij mishandeld/ bedreigd heeft nooit meer spreken. Punt
Maar stel nou dat jij een brief krijgt van die persoon, dat hij nog steeds denkt dat jullie bij elkaar horen.

Denk jij dan niet van goh, wat romantisch? Nee natuurlijk denk je dat niet, je denkt dan wtf deze persoon is nog steeds volslagen van het padje af. Dat is onderdeel van waarom dat het zo eng maakt, die waanbeelden die zo iemand heeft.

Niet snappen dat wat hij gedaan heeft niet kan, het bagatelliseren, het roepen over hogere machten, niet snappen wat hij de ander aan heeft gedaan en daar ook 0 interesse in hebben, etc.

Echt, het is....8)7
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 21:12:43 #204
38824 crew  Droopie
pi_220768166
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:06 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar die reacties lijken dus ook niet te helpen. Dus nogmaals mijn vraag.
Is dit niet gewoon een maat te groot voor hier, en moeten we dan nog wel reageren?
En op deze vraag kan niemand mij antwoorden. Of wil niemand.
Stel die vraag in Feedback of in je eigen topic.

Door deze vraag hier te stellen doe je impliciet mee het circus groter te maken.

TS hoort wat mij betreft onder goede hulpverlening geplaatst te worden, en of dat een gesloten of open inrichting is, begeleid wonen of ambulante zorgt.

Dat is aan de hulpverlening. Want misschien speelt ie het allemaal wel he? Want morgen krijgen we weer een reactie "ik verveelde me en wilde mij weerbaarder maken"

En in al die zaken trap ik, probeer ik iig, niet meer in.
Hell To The Liars
  maandag 11 mei 2026 @ 21:13:09 #205
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220768171
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:06 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar die reacties lijken dus ook niet te helpen. Dus nogmaals mijn vraag.
Is dit niet gewoon een maat te groot voor hier, en moeten we dan nog wel reageren?
En op deze vraag kan niemand mij antwoorden. Of wil niemand.
Het probleem is dat hij selectief iets aanneemt. Al ziet hij in een zee van 1000 man dat zijn gedrag negatief vind een enkele die hem goedkeuring geeft dan klampt hij zich daar aan vast en negeert de rest.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:13:22 #206
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768173
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:09 schreef Ole het volgende:
Hetekip bedoelt het goed. Niks persoonlijk naar hem.
Ik spreek uit eigen ervaring. Ook al is het 30 jaar geleden, ik wil de persoon die mij mishandeld/ bedreigd heeft nooit meer spreken. Punt
Dat snap ik heel goed, en dat respecteer ik ook echt geloof mij.

Mijn gedachte was veel meer de brief is gestuurd, het kwaad is geschied. Misschien was ik te naïef door te denken, okay mooi dit is gedaan, kunnen we niet meer terugdraaien, laten we het dan hebben over hoe dit het einde is. En hoe je het hoofdstuk nu kan sluiten.

Ik dacht dat dat iets effectiever zou zijn, dan roepen: 'dit mag niet, je bent gevaarlijk etc.' Want naar mijn mening ga je iemand daarmee geen inzicht geven.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220768180
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:11 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik wil je best geloven, en ik kan daar ook wel inkomen.

Maar ik vind het stukje: 'Omdat mensen hier uit alle macht proberen duidelijk te maken....' Dan zeg ik, als jullie dat al jaren proberen en het geen resultaten oplevert. Dan kun je zeggen we gooien het eens over een nieuwe boeg. Maar misschien zijn jullie ook ooit begonnen zoals ik nu begin, met goeie bedoelingen en hoop. Maar als wat jij zegt waar is, en ik heb geen reden aan jou te twijfelen. Dan denk ik dat het vaststaat dat de problematiek te groot is voor hier, en dat andere users hier allerlei inspanningen kunnen verrichten om hem iets duidelijk te maken, maar dat dat dus never nooit gaat gebeuren.

En dat laat mij dan wel achter met de vraag, waar zijn we mee bezig? Jullie zeggen dat wat ik doe niet werkt, en dat TS daar niet ontvankelijk voor is. Maar jullie zeggen ook dat hetgeen dat jullie al jaren doen ook niet werkt. Welke andere conclusie kun je dan trekken dan dat je het beter gewoon kan negeren?

Want wat bereik je eigenlijk door te reageren, als ik jou moet geloven is het antwoord daarop: 'niks' En dat is het laatste stukje van de puzel dat ik dan zoek. Want ik geloof je verhaal en ik wil er ook wel in meegaan, maar het verklaard voor mij niet waarom mensen hier dan toch nog proberen. Als ik tegen jou zeg, je moet gaan douchen zonder nat te worden, verklaar je mij ook voor gek. Maar toch is dat wat jullie zeggen tegen mij, dat dat niet gaat. Maar ondertussen blijven jullie het wel proberen op jullie manier.
Om dezelfde reden dat je iemand die op een brug staat om naar beneden te springen omdat hij zijn leven als ondraaglijk ervaart alsnóg probeert daar vanaf te praten, in plaats aan te moedigen en te roepen 'do a flip on your way down faggot'.
pi_220768182
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:05 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dus het straffen van KW is belangrijker, dan het creëren van veiligheid voor het slachtoffer? Want ik denk juist: Brief is gestuurd het kwaad is gedaan, hoe ga ik met hem het gesprek aan om realistische verwachtingen te kweken en hem te begrenzen in zijn gedrag richting het slachtoffer.

Maar jij zegt; we moeten gewoon keihard agreren?
Ik denk dat het soms goed is om het aan medicisch (ggz)specialisten over te laten als iemand ziek is.
Wij weten niet wat goed is om te zeggen. Wat goed lijkt kan verkeerd uitpakken en andersom ook.

Daarom ga ik ook met @CoolGuy mee.
FOK! mag er dan wel voor iedereen zijn. Dat is sympatiek, maar kan ook juist niet helpend zijn.
In de breedste zin des woord
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 21:14:15 #209
22592 crew  Ole
pi_220768186
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar stel nou dat jij een brief krijgt van die persoon, dat hij nog steeds denkt dat jullie bij elkaar horen.

Denk jij dan niet van goh, wat romik heb antisch? Nee natuurlijk denk je dat niet, je denkt dan wtf deze persoon is nog steeds volslagen van het padje af. Dat is onderdeel van waarom dat het zo eng maakt, die waanbeelden die zo iemand heeft.

Niet snappen dat wat hij gedaan heeft niet kan, het bagatelliseren, het roepen over hogere machten, niet snappen wat hij de ander aan heeft gedaan en daar ook 0 interesse in hebben, etc.

Echt, het is....8)7
Ik heb de knokploeg al klaarstaan! Tuurlijk !
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 11 mei 2026 @ 21:14:32 #210
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220768188
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar stel nou dat jij een brief krijgt van die persoon, dat hij nog steeds denkt dat jullie bij elkaar horen.

Denk jij dan niet van goh, wat romantisch? Nee natuurlijk denk je dat niet, je denkt dan wtf deze persoon is nog steeds volslagen van het padje af. Dat is onderdeel van waarom dat het zo eng maakt, die waanbeelden die zo iemand heeft.

Niet snappen dat wat hij gedaan heeft niet kan, het bagatelliseren, het roepen over hogere machten, niet snappen wat hij de ander aan heeft gedaan en daar ook 0 interesse in hebben, etc.

Echt, het is....8)7
Ik zeg altijd als diegene die mij shit heeft aangedaan in het verleden voor de auto komt. Weet ik niet of ik zou remmen of niet. Een brief zit er echt niet in hoor en zeker niet zo een onzin brief als van TS
pi_220768196
quote:
6s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:14 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ik zeg altijd als diegene die mij shit heeft aangedaan in het verleden voor de auto komt. Weet ik niet of ik zou remmen of niet. Een brief zit er echt niet in hoor en zeker niet zo een onzin brief als van TS
Die brief heeft ook NIETS te maken met die meid. Het gaat niet om die meid, het gaat om TS. Hij wil wat, hij wil zijn zin doordrijven, ongeacht wat het slachtoffer daar van vindt. Hij is niet bezig met hoe het slachtoffer dat ervaart want als je reactie dan is 'het ergste is dat er geen reactie komt'.

Ehm, nee, dat is niét het ergste, niet voor het slachtoffer én niet voor TS.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:15:56 #212
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768200
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Om dezelfde reden dat je iemand die op een brug staat om naar beneden te springen omdat hij zijn leven als ondraaglijk ervaart alsnóg probeert daar vanaf te praten, in plaats aan te moedigen en te roepen 'do a flip on your way down faggot'.
Iemand die op de brug staat om naar beneden te springen, omdat hij zijn leven als ondragelijk ervaart, is vaak een momentopname. Er is een hele documentaire over een Chinees die op een grote brug mensen tegenhoudt, en die mensen hulp aanbied en die mensen doen het daarna ook niet meer. Ik heb hier begrepen dat het erg structureel is.

Dit is iemand die elke avond op die brug staat, als ik jou moet geloven. Dus die vergelijking loopt een beetje mank.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 21:16:17 #213
22592 crew  Ole
pi_220768207
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Die brief heeft ook NIETS te maken met die meid. Het gaat niet om die meid, het gaat om TS. Hij wil wat, hij wil zijn zin doordrijven, ongeacht wat het slachtoffer daar van vindt. Hij is niet bezig met hoe het slachtoffer dat ervaart want als je reactie dan is 'het ergste is dat er geen reactie komt'.

Ehm, nee, dat is niét het ergste, niet voor het slachtoffer én niet voor TS.
Is trauma voor haar.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 11 mei 2026 @ 21:16:43 #214
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768210
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:13 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Ik denk dat het soms goed is om het aan medicisch (ggz)specialisten over te laten als iemand ziek is.
Wij weten niet wat goed is om te zeggen. Wat goed lijkt kan verkeerd uitpakken en andersom ook.

Daarom ga ik ook met @:CoolGuy mee.
FOK! mag er dan wel voor iedereen zijn. Dat is sympatiek, maar kan ook juist niet helpend zijn.
In de breedste zin des woord
Nee, maar dat is denk ik dan ook de enige goeie conclusie in deze. De manier waarop ik met TS omga is blijkbaar niet goed, maar de manier waarop andere users proberen te zeggen: 'jij bent gevaarlijk.' Gaat denk ik ook niet helpen. Niet reageren of er geen platform voor hebben, lijkt mij de enige juiste conclusie in deze.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220768212
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:12 schreef Droopie het volgende:

[..]
Stel die vraag in Feedback of in je eigen topic.

Door deze vraag hier te stellen doe je impliciet mee het circus groter te maken.

TS hoort wat mij betreft onder goede hulpverlening geplaatst te worden, en of dat een gesloten of open inrichting is, begeleid wonen of ambulante zorgt.

Dat is aan de hulpverlening. Want misschien speelt ie het allemaal wel he? Want morgen krijgen we weer een reactie "ik verveelde me en wilde mij weerbaarder maken"

En in al die zaken trap ik, probeer ik iig, niet meer in.
Ja, of een trolltopic, of er komen smilies waarmee hij wil aantonen dat hij zogenaamd iedereen uit de tent wilde lokken en dat dat gelukt is, of hij had weer een psychose, of hij was weer manisch, of of of of of of of.
pi_220768235
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:16 schreef Ole het volgende:

[..]
Is trauma voor haar.
Ik snap heel goed dat dat een trauma is voor haar, maar daar heeft TS geen boodschap aan, want als hij daar wél een boodschap aan had, als het hem ook maar iéts kon boeien hoe zij dit zou kúnnen ervaren, dan zou dat genoeg moeten zijn om te zeggen 'weet je, de kans bestaat dat dit bij haar heel fout aan komt, en als ik om haar geef, dan wil ik haar dat risico niet laten lopen, en dat is belangrijker voor me dan het versturen van deze brief, dat is dan pech voor mij'.

Maar dat zegt TS niet, het gaat TS maar om 1 persoon, en dat is hem zelf, ten koste van alles en iedereen, én ten koste van hemzelf.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:19:26 #217
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220768239
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Die brief heeft ook NIETS te maken met die meid. Het gaat niet om die meid, het gaat om TS. Hij wil wat, hij wil zijn zin doordrijven, ongeacht wat het slachtoffer daar van vindt. Hij is niet bezig met hoe het slachtoffer dat ervaart want als je reactie dan is 'het ergste is dat er geen reactie komt'.

Ehm, nee, dat is niét het ergste, niet voor het slachtoffer én niet voor TS.
Ja dat probeerde ik hetekip ook duidelijk te maken maar helaas
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 21:19:38 #218
22592 crew  Ole
pi_220768240
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, of een trolltopic, of er komen smilies waarmee hij wil aantonen dat hij zogenaamd iedereen uit de tent wilde lokken en dat dat gelukt is, of hij had weer een psychose, of hij was weer manisch, of of of of of of of.
Hij heeft niet gelogen maar zichzelf tegengesproken!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 21:21:27 #219
22592 crew  Ole
pi_220768255
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik snap heel goed dat dat een trauma is voor haar, maar daar heeft TS geen boodschap aan, want als hij daar wél een boodschap aan had, als het hem ook maar iéts kon boeien hoe zij dit zou kúnnen ervaren, dan zou dat genoeg moeten zijn om te zeggen 'weet je, de kans bestaat dat dit bij haar heel fout aan komt, en als ik om haar geef, dan wil ik haar dat risico niet laten lopen, en dat is belangrijker voor me dan het versturen van deze brief, dat is dan pech voor mij'.

Maar dat zegt TS niet, het gaat TS maar om 1 persoon, en dat is hem zelf, ten koste van alles en iedereen, én ten koste van hemzelf.
Maak geen grapje hier. Is echt levenslang.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220768267
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:21 schreef Ole het volgende:

[..]
Maak geen grapje hier. Is echt levenslang.
Ik beweer en/of denk nergens dat jij een grapje maakt. Sterker nog, mijn reacties op je zijn bloedserieus. Daar zit 0 sarcasme of grappen & grollen bij.
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 21:26:59 #221
22592 crew  Ole
pi_220768295
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik beweer en/of denk nergens dat jij een grapje maakt. Sterker nog, mijn reacties op je zijn bloedserieus. Daar zit 0 sarcasme of grappen & grollen bij.
Was ook niet naar jou bedoeld! :*
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 11 mei 2026 @ 21:27:53 #222
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768303
Nou ja, ik trek mij terug uit dit topic, ik vind het wel oprecht jammer, dat ik een hele hoop shit over mezelf heb gekregen.

Coolguy heeft het mij eigenlijk fatsoenlijk kunnen uitleggen, maar iedereen daarvoor was vooral gewoon bezig, mij ook gewoon weg te zetten als een stoker, vermoeiend persoon etc. Ik vind het oprecht jammer dat niemand heeft gekeken naar dat ik goede bedoelingen had, maar wellicht tegen een berg aankeek die te steil is.

Ik trek mijn conclusie, dat met ts in gesprek gaan blijkbaar niks gaat oplossen en dat er eigenlijk een heel ander soort hulp nodig is, en dat dit niet het platform is waar TS dat kan krijgen.

Ik ondersteun in mijn werk dagelijks mensen, ook mensen met kwetsbaarheden, en natuurlijk moet ik mensen soms confronteren, maar ik ben allergisch voor mensen die tegen een huilend persoon zeggen: 'niet huilen.' Nee ik wil altijd kijken wat zit erachter, blijkbaar gaat dat bij TS niet.

Maar ik wil toch kwijt dat terwijl iedereen in FB roept dat het een veilige omgeving moet zijn, ik dat absoluut niet heb ervaren, terwijl ik naar mijn mening toch met goede bedoelingen handelde. Dat wil ik wel kwijt.

Ik laat het topic nu ook verder met rust. Ga jullie maar je gang, ik heb eigenlijk geen zin meer shit over mij heen te krijgen voor niks. Terwijl ik wel het gevoel heb, dat ik altijd respectvol ben gebleven in mijn schrijven, terwijl ik van alles naar mijn hoofd geslingerd krijg.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 21:29:40 #223
22592 crew  Ole
pi_220768316
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:27 schreef Hetekip het volgende:
Nou ja, ik trek mij terug uit dit topic, ik vind het wel oprecht jammer, dat ik een hele hoop shit over mezelf heb gekregen.

Coolguy heeft het mij eigenlijk fatsoenlijk kunnen uitleggen, maar iedereen daarvoor was vooral gewoon bezig, mij ook gewoon weg te zetten als een stoker, vermoeiend persoon etc. Ik vind het oprecht jammer dat niemand heeft gekeken naar dat ik goede bedoelingen had, maar wellicht tegen een berg aankeek die te steil is.

Ik trek mijn conclusie, dat met ts in gesprek gaan blijkbaar niks gaat oplossen en dat er eigenlijk een heel ander soort hulp nodig is, en dat dit niet het platform is waar TS dat kan krijgen.

Ik ondersteun in mijn werk dagelijks mensen, ook mensen met kwetsbaarheden, en natuurlijk moet ik mensen soms confronteren, maar ik ben allergisch voor mensen die tegen een huilend persoon zeggen: 'niet huilen.' Nee ik wil altijd kijken wat zit erachter, blijkbaar gaat dat bij TS niet.

Maar ik wil toch kwijt dat terwijl iedereen in FB roept dat het een veilige omgeving moet zijn, ik dat absoluut niet heb ervaren, terwijl ik naar mijn mening toch met goede bedoelingen handelde. Dat wil ik wel kwijt.

Ik laat het topic nu ook verder met rust. Ga jullie maar je gang, ik heb eigenlijk geen zin meer shit over mij heen te krijgen voor niks. Terwijl ik wel het gevoel heb, dat ik altijd respectvol ben gebleven in mijn schrijven, terwijl ik van alles naar mijn hoofd geslingerd krijg.
In elk geval wil ik van mij zeggen dat het niet zo is!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 11 mei 2026 @ 21:29:45 #224
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220768317
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:27 schreef Hetekip het volgende:
Nou ja, ik trek mij terug uit dit topic, ik vind het wel oprecht jammer, dat ik een hele hoop shit over mezelf heb gekregen.

Coolguy heeft het mij eigenlijk fatsoenlijk kunnen uitleggen, maar iedereen daarvoor was vooral gewoon bezig, mij ook gewoon weg te zetten als een stoker, vermoeiend persoon etc. Ik vind het oprecht jammer dat niemand heeft gekeken naar dat ik goede bedoelingen had, maar wellicht tegen een berg aankeek die te steil is.

Ik trek mijn conclusie, dat met ts in gesprek gaan blijkbaar niks gaat oplossen en dat er eigenlijk een heel ander soort hulp nodig is, en dat dit niet het platform is waar TS dat kan krijgen.

Ik ondersteun in mijn werk dagelijks mensen, ook mensen met kwetsbaarheden, en natuurlijk moet ik mensen soms confronteren, maar ik ben allergisch voor mensen die tegen een huilend persoon zeggen: 'niet huilen.' Nee ik wil altijd kijken wat zit erachter, blijkbaar gaat dat bij TS niet.

Maar ik wil toch kwijt dat terwijl iedereen in FB roept dat het een veilige omgeving moet zijn, ik dat absoluut niet heb ervaren, terwijl ik naar mijn mening toch met goede bedoelingen handelde. Dat wil ik wel kwijt.

Ik laat het topic nu ook verder met rust. Ga jullie maar je gang, ik heb eigenlijk geen zin meer shit over mij heen te krijgen voor niks. Terwijl ik wel het gevoel heb, dat ik altijd respectvol ben gebleven in mijn schrijven, terwijl ik van alles naar mijn hoofd geslingerd krijg.
De frustratie gaat meer naar TS dan jou toe van de meeste mensen hier denk ik. Alleen ben jij er nu en hij niet
  maandag 11 mei 2026 @ 21:30:12 #225
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220768320
Ik heb vaker verteld dat ze mij afgelopen jaar weer heeft aangesproken op Snapchat en mij een keer heeft gebeld. Dus ze heeft als eerste al initiatief genomen, dan is mijn brief niet zo eng of opgepast.

Als ze niet reageert laat ik het los en ga ik verder met mijn leven. Eén brief is niet kankerverwekkend toch? ;)
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 mei 2026 @ 21:32:15 #226
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220768331
quote:
6s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:29 schreef Friday12 het volgende:

[..]
De frustratie gaat meer naar TS dan jou toe van de meeste mensen hier denk ik. Alleen ben jij er nu en hij niet
Zo sta ik er ook wel in ja. Hoe goed bedoeld ook van @Hetekip maar het is vechten tegen de bierkaai vrees ik. Helaas, zeg ik er nadrukkelijk bij.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 21:33:17 #227
38824 crew  Droopie
pi_220768337
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb vaker verteld dat ze mij afgelopen jaar weer heeft aangesproken op Snapchat en mij een keer heeft gebeld. Dus ze heeft als eerste al initiatief genomen, dan is mijn brief niet zo eng of opgepast.

Als ze niet reageert laat ik het los en ga ik verder met mijn leven. Eén brief is niet kankerverwekkend toch? ;)
2 uur genoten, zonder reactie te geven, met een zak chips en nu lijkt het topic door het vertrek van hetekip in te kakken, en kom je weer even zuurstof aan het vuurtje geven :)

T zal je nog wel lukken ook.
Hell To The Liars
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 21:33:37 #228
441859 crew  Lenny77
pi_220768341
Ik wil een modbreak zetten maar zit met open mond te kijken... Ik weet niet meer wat te zeggen..
OT dan maar??
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 21:33:49 #229
441859 crew  Lenny77
pi_220768342
Waardeloze MB :')
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Miss SHO maandag 11 mei 2026 @ 21:35:02 #230
22592 crew  Ole
pi_220768351
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei ;) 2026 21:33 schreef Lenny77 het volgende:
Waardeloze MB :')
Waar gaat het topic over
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 21:35:02 #231
441859 crew  Lenny77
pi_220768352
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:

Als ze niet reageert laat ik het los en ga ik verder met mijn leven.
Gelukkig lieg je nooit dus dit is eentje voor jou om te onthouden.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 21:36:18 #232
441859 crew  Lenny77
pi_220768358
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:35 schreef Ole het volgende:

[..]
Waar gaat het topic over
Ik weet helaas goed genoeg waar dit topic over gaat en wat zich aan het ontplooien is...
Daarom... euh.. gewoon geen woorden voor omdat ik machteloos ben. Wij allemaal trouwens, heel FOK!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 11 mei 2026 @ 21:36:46 #233
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220768362
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:09 schreef Ole het volgende:
Hetekip bedoelt het goed. Niks persoonlijk naar hem.
Ik spreek uit eigen ervaring. Ook al is het 30 jaar geleden, ik wil de persoon die mij mishandeld/ bedreigd heeft nooit meer spreken. Punt
Ik heb haar nooit mishandeld of bedreigd.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 mei 2026 @ 21:36:54 #234
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220768363
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:33 schreef Lenny77 het volgende:
Waardeloze MB :')
Je bent niet te benijden. Ik snap werkelijk niet hoe je het volhoudt, ik doe het je echt totaal niet na, nog niet eens voor 10%.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 21:37:47 #235
441859 crew  Lenny77
pi_220768369
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:36 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb haar nooit mishandeld of bedreigd.
Soms ervaart de ontvanger iets anders dan de zender heeft bedoeld..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220768376
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik weet helaas goed genoeg waar dit topic over gaat en wat zich aan het ontplooien is...
Daarom... euh.. gewoon geen woorden voor omdat ik machteloos ben. Wij allemaal trouwens, heel FOK!
Heel FOK!? Neuh. Ja, machteloos als in K_W de hulp bieden die hij hard nodig heeft, dat ben ik met je eens. Dat is ook niet de taak voor wie dan ook hier anders dan professionals.

Maar datgene wat zich hier aan het ontplooien is krijgt keer op keer de kans zich te ontplooien, en dáár is FOK! niet machteloos in.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:38:59 #237
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220768382
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik weet helaas goed genoeg waar dit topic over gaat en wat zich aan het ontplooien is...
Daarom... euh.. gewoon geen woorden voor omdat ik machteloos ben. Wij allemaal trouwens, heel FOK!
Dat is de grootste frustratie nog denk ik
pi_220768384
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:

Als ze niet reageert laat ik het los en ga ik verder met mijn leven.
Je hebt het al eens geprobeerd, een paar jaar wachten en dan weer contact proberen te zoeken. Dat werd bepaald niet gewaardeerd. Waarom heb je niet toen al losgelaten? Waarom zou je dat nu wel kunnen?

quote:
Three years later after this last psychosis in 2020, I decided that I had recovered my life well enough to attempt to contact my ex-classmate again. I wasn't looking to have a relationship with her anymore or even necessarily reestablish a friendship. What I mainly wanted to achieve was to make her understand what was going on when I kept sending her all those messages, so that her image of me as a person wouldn't be permanently negative and wouldn't have bad feelings about me and the friendship that we had. I still had her contact details written down in my phone and I decided to make one call to see if her number still worked. It went straight to automatic voicemail and that meant she either stopped using that number or I was still blocked on her phone. I didn't call her again after that.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:40:44 #239
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220768391
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik weet helaas goed genoeg waar dit topic over gaat en wat zich aan het ontplooien is...
Daarom... euh.. gewoon geen woorden voor omdat ik machteloos ben. Wij allemaal trouwens, heel FOK!
Nee jullie reageren als dramaqueens. Eén brief heb ik gestuurd waarin ik uitleg geef over wat er is gebeurd en verontschuldigen aan haar over het feit dat ik in een psychose te veel berichten heb gestuurd. Te veel berichten sturen is geen mishandeling of bedreiging, alleen vervelend en opdringerig voor haar. Ik heb spijt dat het zo is gegaan, maar ik ben geen gevaarlijke crimineel en dat weet zei ook.

En nogmaals, ze heeft mij als eerste aangesproken op Snapchat en een keer gebeld. Vind je mijn brief dan nog steeds niet goed?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 mei 2026 @ 21:41:46 #240
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220768400
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik weet helaas goed genoeg waar dit topic over gaat en wat zich aan het ontplooien is...
Daarom... euh.. gewoon geen woorden voor omdat ik machteloos ben. Wij allemaal trouwens, heel FOK!
Nee jullie reageren als dramaqueens. Eén brief heb ik gestuurd waarin ik uitleg geef over wat er is gebeurd en verontschuldigen aan haar over het feit dat ik in een psychose te veel berichten heb gestuurd. Te veel berichten sturen is geen mishandeling of bedreiging, alleen vervelend en opdringerig voor haar. Ik heb spijt dat het zo is gegaan, maar ik ben geen gevaarlijke crimineel en dat weet zei ook.

En nogmaals, ze heeft mij als eerste aangesproken op Snapchat en een keer gebeld. Vind je mijn brief dan nog steeds niet goed?
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Je hebt het al eens geprobeerd, een paar jaar wachten en dan weer contact proberen te zoeken. Dat werd bepaald niet gewaardeerd. Waarom heb je niet toen al losgelaten? Waarom zou je dat nu wel kunnen?
[..]

Omdat ik haar daarna meerdere keren weer tegenkwam en ze heeft mij weer aangesproken op Snapchat en gebeld.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 21:43:06 #241
441859 crew  Lenny77
pi_220768409
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nee jullie reageren als dramaqueens. Eén brief heb ik gestuurd waarin ik uitleg geef over wat er is gebeurd en verontschuldigen aan haar over het feit dat ik in een psychose te veel berichten heb gestuurd. Te veel berichten sturen is geen mishandeling of bedreiging, alleen vervelend en opdringerig voor haar. Ik heb spijt dat het zo is gegaan, maar ik ben geen gevaarlijke crimineel en dat weet zei ook.

En nogmaals, ze heeft mij als eerste aangesproken op Snapchat en een keer gebeld. Vind je mijn brief dan nog steeds niet goed?
Iemand die 2 keer de politie belt en een advocaat inschakelt geeft een sterk signaal af: ik wens geen contact.
Dus ja ik vind het nog steeds niet goed.
Dat meisje gaat de daver op haar lijf krijgen..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220768445
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Iemand die 2 keer de politie belt en een advocaat inschakelt geeft een sterk signaal af: ik wens geen contact.
Dus ja ik vind het nog steeds niet goed.
Dat meisje gaat de daver op haar lijf krijgen..
Het verhaal gaat zijn dat zij de brief geweldig vond, en dat wij hier allemaal géén gelijk hadden. Dat voel je nu al aan alles.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:48:13 #243
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220768450
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Iemand die 2 keer de politie belt en een advocaat inschakelt geeft een sterk signaal af: ik wens geen contact.
Dus ja ik vind het nog steeds niet goed.
Dat meisje gaat de daver op haar lijf krijgen..
Ten eerste ik vind dat zij degene is die overdreven neurotisch reageerde door twee keer de politie bellen, dat deed ze niet omdat ze dacht in gevaar te zijn maar uit een soort vrouwelijke rancune en boosheid. Ik denk dat ze in het verleden raar vond dat ik haar niet heb gevraagd om mijn vriendin te worden en ze voelde zich afgewezen omdat ze wel verliefd op mij was en dat ook liet blijken. Doordat ik geen relatie met haar heb gehad denkt zij dat ik niet geïnteresseerd was en daarom ook afgewezen voelde. De reden waarom ik toen geen relatie met haar nam was omdat ik worstelde met mijn psychoses. Ik zou haar kwetsen als ik een relatie met haar nam toen met de zware problemen die ik had.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 mei 2026 @ 21:48:58 #244
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220768456
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Het verhaal gaat zijn dat zij de brief geweldig vond, en dat wij hier allemaal géén gelijk hadden. Dat voel je nu al aan alles.
Yup in zijn hallucinaties natuurlijk. Maar ik snap wat je bedoelt alleen gelooft hijzelf dit natuurlijk
  maandag 11 mei 2026 @ 21:50:09 #245
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220768465
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:48 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ten eerste ik vind dat zij degene is die overdreven neurotisch reageerde door twee keer de politie bellen, dat deed ze niet omdat ze dacht in gevaar te zijn maar uit een soort vrouwelijke rancune en boosheid. Ik denk dat ze in het verleden raar vond dat ik haar niet heb gevraagd om mijn vriendin te worden en ze voelde zich afgewezen omdat ze wel verliefd op mij was en dat ook liet blijken. Doordat ik geen relatie met haar heb gehad denkt zij dat ik niet geïnteresseerd was en daarom ook afgewezen voelde. De reden waarom ik toen geen relatie met haar nam was omdat ik worstelde met mijn psychoses. Ik zou haar kwetsen als ik een relatie met haar nam toen met de zware problemen die ik had.
Kijk daar komt het narcisme weer boven. Jij vind dit en jij vind dat.
pi_220768476
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nee jullie reageren als dramaqueens. Eén brief heb ik gestuurd waarin ik uitleg geef over wat er is gebeurd en verontschuldigen aan haar over het feit dat ik in een psychose te veel berichten heb gestuurd. Te veel berichten sturen is geen mishandeling of bedreiging, alleen vervelend en opdringerig voor haar. Ik heb spijt dat het zo is gegaan, maar ik ben geen gevaarlijke crimineel en dat weet zei ook.

En nogmaals, ze heeft mij als eerste aangesproken op Snapchat en een keer gebeld. Vind je mijn brief dan nog steeds niet goed?
Vorige keer is je duidelijk gemaakt (of dat is geprobeerd, althans) dat ze niet in je uitleg geinteresseerd is. Maar dat wil je niet weten, en dat past dan weer in het bredere plaatje dat we hier zien. Nee, je hebt geen recht op vergeving. Je hebt zelfs geen recht om je verhaal aan iemand op te dringen. Als mensen geen kennis wensen te nemen van je uitleg dan staat ze dat helemaal vrij.

Als het echt werkelijk zo is dat ze je heeft proberen te bellen enzo, dan zou ik alsnog het initiatief gezien het verleden helmaal bij haar laten liggen.

quote:
But I still don't understand why she finds it so serious and unforgivable that I continued to send her those messages, that when I try to reconcile with her three years later in 2023, she even immediately hires a lawyer to threaten me? If she doesn't want to talk to me, she could just ignore my message and missed call, right? Am I really so dangerous and scary that I deserve serious civil and criminal charges just because I kept messaging her in 2020? Or is it her fault and is she overreacting to me because of her own insecurities or a conceited self-image and sense of superiority because she has been treated like a princess by those around her all her life? What's your take on this, Jim?
https://docs.google.com/d(...)NoDIa9g/edit?tab=t.0
pi_220768497
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:48 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ten eerste ik vind dat zij degene is die overdreven neurotisch reageerde door twee keer de politie bellen, dat deed ze niet omdat ze dacht in gevaar te zijn maar uit een soort vrouwelijke rancune en boosheid. Ik denk dat ze in het verleden raar vond dat ik haar niet heb gevraagd om mijn vriendin te worden en ze voelde zich afgewezen omdat ze wel verliefd op mij was en dat ook liet blijken. Doordat ik geen relatie met haar heb gehad denkt zij dat ik niet geïnteresseerd was en daarom ook afgewezen voelde. De reden waarom ik toen geen relatie met haar nam was omdat ik worstelde met mijn psychoses. Ik zou haar kwetsen als ik een relatie met haar nam toen met de zware problemen die ik had.
Hier is hij weer, dat de mensen geen contact meer willen met K_W is niet omdat hij in z'n psychoses nogal zorgelijk gedrag vertoont, maar omdat K_W heel stoer/mooi/slim is en ze daarom uit jaloersheid hem willen beschadigen.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 21:54:12 #248
441859 crew  Lenny77
pi_220768499
Ok, nu een degelijke modbreak.. Kunnen we het verzenden van die brief loslaten? De toekomst zal het uitwijzen.
Terug naar het stukje Dagboek. Wie moeite met dit alles heeft, aub, laat dit topic dan links liggen. Wat gevoed wordt, groeit
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220768505
@Keep_Walking al die tijd die je hier op dit forum actief ben, zou je die niet beter in je hulpverlening kunnen steken? Je zit niet goed in je vel denk ik en het werkt ook averechts hier.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:59:55 #250
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220768532
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:54 schreef Lenny77 het volgende:
Terug naar het stukje Dagboek.
TS begint.
Colleziono francobolli di bambini
  maandag 11 mei 2026 @ 22:03:10 #251
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220768562
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:54 schreef Duveldrinker het volgende:
@:Keep_Walking al die tijd die je hier op dit forum actief ben, zou je die niet beter in je hulpverlening kunnen steken? Je zit niet goed in je vel denk ik en het werkt ook averechts hier.
Ik heb morgen afspraak met mijn psycholoog voor EMDR. Ik ga elke werkdag naar de Gebiedsteam van Altrecht en Lister komt twee keer per week langs. Is dat voldoende hulpverlening?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220768590
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb morgen afspraak met mijn psycholoog voor EMDR. Ik ga elke werkdag naar de Gebiedsteam van Altrecht en Lister komt twee keer per week langs. Is dat voldoende hulpverlening?
Werkt dat positief in je herstel? Want hier denk ik niet dat heel veel helpt, je bent alleen maar aan het verdedigen.
  maandag 11 mei 2026 @ 22:06:47 #253
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220768597
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb morgen afspraak met mijn psycholoog voor EMDR. Ik ga elke werkdag naar de Gebiedsteam van Altrecht en Lister komt twee keer per week langs. Is dat voldoende hulpverlening?
Als je eerlijk bent bij je behandeling mischien. Ook eerlijk over je eigen gedrag. Maar als ze niet weten van hoe jij je gedraagt helpt het geen hol.
pi_220768637
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb morgen afspraak met mijn psycholoog voor EMDR. Ik ga elke werkdag naar de Gebiedsteam van Altrecht en Lister komt twee keer per week langs. Is dat voldoende hulpverlening?
Klinkt alsof je minder stabiel en stevig bent dan je hier wil doen voorkomen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 22:11:02 #255
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_220768639
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb morgen afspraak met mijn psycholoog voor EMDR. Ik ga elke werkdag naar de Gebiedsteam van Altrecht en Lister komt twee keer per week langs. Is dat voldoende hulpverlening?
Ik zou je willen aanraden om morgen aan de psycholoog feitelijk te vertellen wat je vandaag gedaan hebt.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 11 mei 2026 @ 22:12:44 #256
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220768650
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:05 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Werkt dat positief in je herstel? Want hier denk ik niet dat heel veel helpt, je bent alleen maar aan het verdedigen.
Ik vind fok gewoon leuk en gezellig, en ik doe niks verkeerds met die brief sturen. Ten eerste ik heb haar niks aangedaan zeker niet mishandeld of bedreigd, en ze heeft mij ook aangesproken op Snapchat en gebeld afgelopen november. Ten tweede die brief die ik stuur is geen ongepaste onzin, maar een uitleg en verontschuldigen voor wat er is gebeurd. Stel ze vind het niet leuk dan reageert ze gewoon niet. Simpel. Daar gaat ze niet dood van. Ik doe ook niks illegaals door een brief te sturen naar haar. Ik ben geen stalker, ik heb haar nooit opgezocht en heb haar nooit aangevallen. Ik heb haar jaren met rust gelaten totdat ze mij zag twee keer in mijn wijk en uit haar eigen initiatief weer met mij begon te praten op Snapchat. Als ze de brief niet kan waarderen dan kan ze het negeren toch?

De tijd zal het leren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Armani XL op 12-05-2026 01:46:21 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220768661
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik vind fok gewoon leuk en gezellig, en ik doe niks verkeerds met die brief sturen. Ten eerste ik heb haar niks aangedaan zeker niet mishandeld of bedreigd, en ze heeft mij ook aangesproken op Snapchat en gebeld afgelopen november. Ten tweede die brief die ik stuur is geen ongepaste onzin, maar een uitleg en verontschuldigen voor wat er is gebeurd. Stel ze vind het niet leuk dan reageert ze gewoon niet. Simpel toch? Jullie gedragen als juist neurotische mongolen omdat ik één brief stuur. Daar gaat ze niet dood van. Ik doe ook niks illegaals door een brief te sturen naar haar. Ik ben geen stalker, ik heb haar nooit opgezocht en heb haar nooit aangevallen. Ik heb haar jaren met rust gelaten totdat ze mij zag twee keer in mijn wijk en uit haar eigen initiatief weer met mij begon te praten op Snapchat. Als ze de brief niet kan waarderen dan kan ze het negeren toch?

De tijd zal het leren.
Ok maar ik geef alleen een mening, ik ben niet jullie toch? of een neurotische mongool?
pi_220768675
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik vind fok gewoon leuk en gezellig, en ik doe niks verkeerds met die brief sturen. Ten eerste ik heb haar niks aangedaan zeker niet mishandeld of bedreigd, en ze heeft mij ook aangesproken op Snapchat en gebeld afgelopen november. Ten tweede die brief die ik stuur is geen ongepaste onzin, maar een uitleg en verontschuldigen voor wat er is gebeurd. Stel ze vind het niet leuk dan reageert ze gewoon niet. Simpel toch? Jullie gedragen als juist neurotische mongolen omdat ik één brief stuur. Daar gaat ze niet dood van. Ik doe ook niks illegaals door een brief te sturen naar haar. Ik ben geen stalker, ik heb haar nooit opgezocht en heb haar nooit aangevallen. Ik heb haar jaren met rust gelaten totdat ze mij zag twee keer in mijn wijk en uit haar eigen initiatief weer met mij begon te praten op Snapchat. Als ze de brief niet kan waarderen dan kan ze het negeren toch?

De tijd zal het leren.
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 06:53 schreef Keep_Walking het volgende:
Wie heeft vragen over de inhoud van mijn psychoses? Ik geloof dat het mij toegang geeft tot het geestelijke wereld.
Weet de persoon aan wie je die brief/brieven schrijft over je contact met de paranormale wereld?
  maandag 11 mei 2026 @ 22:17:34 #259
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220768679
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik vind fok gewoon leuk en gezellig, en ik doe niks verkeerds met die brief sturen. Ten eerste ik heb haar niks aangedaan zeker niet mishandeld of bedreigd, en ze heeft mij ook aangesproken op Snapchat en gebeld afgelopen november. Ten tweede die brief die ik stuur is geen ongepaste onzin, maar een uitleg en verontschuldigen voor wat er is gebeurd. Stel ze vind het niet leuk dan reageert ze gewoon niet. Simpel toch? Jullie gedragen als juist neurotische mongolen omdat ik één brief stuur. Daar gaat ze niet dood van. Ik doe ook niks illegaals door een brief te sturen naar haar. Ik ben geen stalker, ik heb haar nooit opgezocht en heb haar nooit aangevallen. Ik heb haar jaren met rust gelaten totdat ze mij zag twee keer in mijn wijk en uit haar eigen initiatief weer met mij begon te praten op Snapchat. Als ze de brief niet kan waarderen dan kan ze het negeren toch?

De tijd zal het leren.
Modbreak gelezen?
Colleziono francobolli di bambini
  maandag 11 mei 2026 @ 22:17:54 #260
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220768682
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:13 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ok maar ik geef alleen een mening, ik ben niet jullie toch? of een neurotische mongool?
Nee natuurlijk niet jij, ik doel meer op user zoals CoolGuy. Die wil mij gewoon naar beneden halen ongeacht wat ik doe. Ik vind het heel kinderachtig van hem.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 mei 2026 @ 22:18:32 #261
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220768687
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Klik het volgende:

[..]
[..]
Weet de persoon aan wie je die brief/brieven schrijft over je contact met de paranormale wereld?
Ze weet dat ik Psychosegevoeligheid heb en ze heeft mijn boek gekocht en gelezen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 mei 2026 @ 22:18:53 #262
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220768691
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet jij, ik doel meer op user zoals CoolGuy. Die wil mij gewoon naar beneden halen ongeacht wat ik doe. Ik vind het heel kinderachtig van hem.
Je hoeft niet op hem te reageren. Gewoon negeren dan.
Colleziono francobolli di bambini
pi_220768721
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet jij, ik doel meer op user zoals CoolGuy. Die wil mij gewoon naar beneden halen ongeacht wat ik doe. Ik vind het heel kinderachtig van hem.
Snap ik, maar dan zou ik iets zo hebben dan kom ik hier niet meer en ga ik me richten op belangrijke zaken, zoals je herstel. Dit is een beetje een dood spoor waar je je in begeeft? Alle adviezen zijn negatief gaat je helemaal niks opleveren. En het klinkt natuurlijk ook wel hard want jij mag hier ook zijn zeker in dit forum. Maar aan de andere kant brengt het je niks positiefs momenteel.
  maandag 11 mei 2026 @ 22:24:46 #264
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220768752
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:22 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Snap ik, maar dan zou ik iets zo hebben dan kom ik hier niet meer en ga ik me richten op belangrijke zaken, zoals je herstel. Dit is een beetje een dood spoor waar je je in begeeft? Alle adviezen zijn negatief gaat je helemaal niks opleveren. En het klinkt natuurlijk ook wel hard want jij mag hier ook zijn zeker in dit forum. Maar aan de andere kant brengt het je niks positiefs momenteel.
Ik vind het geinig eerlijk gezegd. Haters gonna hate
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 mei 2026 @ 22:24:50 #265
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220768753
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet jij, ik doel meer op user zoals CoolGuy. Die wil mij gewoon naar beneden halen ongeacht wat ik doe. Ik vind het heel kinderachtig van hem.
Je snapt weer niet waar men op doelt
  maandag 11 mei 2026 @ 22:25:33 #266
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220768759
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik vind het geinig eerlijk gezegd. Haters gonna hate
Zielig figuur :')
pi_220768761
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik vind het geinig eerlijk gezegd. Haters gonna hate
Maar dat is het niet toch? We hebben het over serieuze zaken hier.
pi_220768776
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ze weet dat ik Psychosegevoeligheid heb en ze heeft mijn boek gekocht en gelezen.
Je zet dat je boek gaat over contact met de paranormale wereld.
Ze weet dat je psychosegevoeligheid hebt.

Je geeft aan dat je alleen haar wilt, en nooit meer iemand anders. (!!!) Noot: dat is geen gezonde visie op relaties, vind ik.

Dit geeft voor sommige mensen echt alarmbellen snap je.

Zweer op je boek:
dat de brief/brieven geen schuld neerlegt bij de vrouw naar wie je de brief schrijft
"" geen schuld neerlegt bij je familie, zoals waar dit topic in mijn optiek vol mee staat
"" dat je nooit of te nimmer hinderlijk gaat communiceren via social media
"" dat je nooit of te nimmer hinderlijk gaat communiceren via de fysieke locatie, het adres waar ze woont c.q. waar je de brief naartoe stuurt
"" niet persoonlijk hebt afgegeven, maar in godsnaam aub via de gewone post
etc etc..
  maandag 11 mei 2026 @ 22:27:57 #269
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220768779
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:25 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Maar dat is het niet toch? We hebben het over serieuze zaken hier.
Hij snapt niet wat hij mensen aandoet. Gaat dit never nooit niet snappen en tevens wil hij het ook niet snappen.

Alleen zijn trauma is belangrijk en wat hij van iets vind. Niet welke trauma hij andere mensen brengt en wat zijn gedrag hen aandoet
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 22:30:37 #270
441859 crew  Lenny77
pi_220768804
Ok... dit gaat op dit moment nergens meer over.. Feit dat het allemaal ook maar amusant is... niet ok. Veel te veel emoties. Dit topic gaat slapen deze nacht. Morgen gaat het weer open.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 09:39:07 #271
441859 crew  Lenny77
pi_220770384
En weer open..


[ Bericht 42% gewijzigd door Lenny77 op 12-05-2026 10:27:22 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:56:08 #272
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220770499
Van krijg ik EMDR. Daarna heb ik gesprek met uitzendbureau. Wish me luck.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:58:07 #273
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220770502
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:27 schreef Klik het volgende:

[..]
Je zet dat je boek gaat over contact met de paranormale wereld.
Ze weet dat je psychosegevoeligheid hebt.

Je geeft aan dat je alleen haar wilt, en nooit meer iemand anders. (!!!) Noot: dat is geen gezonde visie op relaties, vind ik.

Dit geeft voor sommige mensen echt alarmbellen snap je.

Zweer op je boek:
dat de brief/brieven geen schuld neerlegt bij de vrouw naar wie je de brief schrijft
"" geen schuld neerlegt bij je familie, zoals waar dit topic in mijn optiek vol mee staat
"" dat je nooit of te nimmer hinderlijk gaat communiceren via social media
"" dat je nooit of te nimmer hinderlijk gaat communiceren via de fysieke locatie, het adres waar ze woont c.q. waar je de brief naartoe stuurt
"" niet persoonlijk hebt afgegeven, maar in godsnaam aub via de gewone post
etc etc..
Ik zweer op mijn boek:📘

Ik heb de brief via de gewone post gestuurd en ik leg de schuld niet bij de vrouw of mijn familie, ik leg uit wat er aan de hand was en vraag voor vergiffenis. Ik ben niet van plan om haar te belagen op haar fysieke locatie of haar hinderlijk te belagen op wat voor manier dan ook. Ik heb één brief gestuurd naar haar adres en daar blijft het bij.

[ Bericht 7% gewijzigd door Keep_Walking op 12-05-2026 10:22:13 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220770504
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Van krijg ik EMDR. Daarna heb ik gesprek met uitzendbureau. Wish me luck.
Toptip: EMDR kan best heftig zijn, misschien kun je uitzendbureau-gesprekken beter op een aparte dag plannen.

Luck! ^O^
Mon 'en!
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 10:28:10 #275
441859 crew  Lenny77
pi_220770873
Posts van mijzelf en quotes daarop verwijderd. Het gaf verwarring en dat was niet de opzet..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220770957
-dankjewel-

[ Bericht 78% gewijzigd door Lenny77 op 12-05-2026 10:40:16 ]
pi_220771102
Het feit dat jullie soulmates zijn wil nog niet zeggen dat jullie samen je leven gaan doorbrengen, dit hangt van God af. Hoop het voor jullie, afwachten maar.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:03:53 #278
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220771212
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Van krijg ik EMDR. Daarna heb ik gesprek met uitzendbureau. Wish me luck.
EMDR is sowieso goed!!
Succes bij en met het uitzendbureau!! :s)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:06:34 #279
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220771219
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:42 schreef RockToTheBeat het volgende:
Het feit dat jullie soulmates zijn wil nog niet zeggen dat jullie samen je leven gaan doorbrengen, dit hangt van God af. Hoop het voor jullie, afwachten maar.
Dat snap ik ook. De tijd zal het leren. Wat vind je van mijn verhaal Dominance Hierarchy?

Lees hier: https://docs.google.com/d(...)cw/edit?usp=drivesdk
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:14:06 #280
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220771279
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Van krijg ik EMDR. Daarna heb ik gesprek met uitzendbureau. Wish me luck.
Een werkgever wil nog wel eens de naam van een sollicitant bij Google intikken. Dat ze dan een Facebook pagina van je tegenkomen waar je met foto, naam en toenaam en woonplaats familieleden racisten noemt lijkt me niet bepaald in je voordeel werken.

Misschien handig dat te verwijderen?
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:30:19 #281
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220771454
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Van krijg ik EMDR. Daarna heb ik gesprek met uitzendbureau. Wish me luck.
Heel veel succes man!
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:39:31 #282
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220771493
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:14 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Een werkgever wil nog wel eens de naam van een sollicitant bij Google intikken. Dat ze dan een Facebook pagina van je tegenkomen waar je met foto, naam en toenaam en woonplaats familieleden racisten noemt lijkt me niet bepaald in je voordeel werken.

Misschien handig dat te verwijderen?
Wat zie jij als je mijn naam Google intikt? Ik zie alleen mijn Facebook en mijn boek stamgenoten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220771637
Het is wat selectief, I know, maar hier komt ie:

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
ik leg de schuld niet bij de vrouw
Dat rijmt totaal niet met:

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Ten eerste ik vind dat zij degene is die overdreven neurotisch reageerde door twee keer de politie bellen, dat deed ze niet omdat ze dacht in gevaar te zijn maar uit een soort vrouwelijke rancune en boosheid.
Je schuift hier wel degelijk de schuld richting haar en vult bovendien voor haar in wat zij voelde of bedoelde. Dat is precies waarom mensen je reacties ongemakkelijk of dreigend vinden overkomen.

Je oordeelt ondertussen keihard over haar reactie, maar ik zie weinig verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag. Dat zet je, ook met die brief, steeds weg als “ik doe niks fout”, terwijl zij volgens jou degene is die verkeerd reageert.

Verantwoordelijkheid nemen betekent niet dat alles jouw schuld is, maar wel erkennen dat jouw gedrag blijkbaar zo overkwam dat zij reden zag om de politie te bellen, zonder haar meteen weg te zetten als “neurotisch” of “rancuneus”, terwijl je zelf nu hangt in "ik doe niets fout". Ja, nee. Ik snap wel dat mensen twijfelen aan geloofwaardigheid.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:12:24 #284
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220771720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:06 schreef Justinn het volgende:
Het is wat selectief, I know, maar hier komt ie:
[..]
Dat rijmt totaal niet met:
[..]
Je schuift hier wel degelijk de schuld richting haar en vult bovendien voor haar in wat zij voelde of bedoelde. Dat is precies waarom mensen je reacties ongemakkelijk of dreigend vinden overkomen.

Je oordeelt ondertussen keihard over haar reactie, maar ik zie weinig verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag. Dat zet je, ook met die brief, steeds weg als “ik doe niks fout”, terwijl zij volgens jou degene is die verkeerd reageert.

Verantwoordelijkheid nemen betekent niet dat alles jouw schuld is, maar wel erkennen dat jouw gedrag blijkbaar zo overkwam dat zij reden zag om de politie te bellen, zonder haar meteen weg te zetten als “neurotisch” of “rancuneus”, terwijl je zelf nu hangt in "ik doe niets fout". Ja, nee. Ik snap wel dat mensen twijfelen aan geloofwaardigheid.
Geloof me, ik erken zeker dat mijn gedrag tijdens psychoses vervelend is voor mensen om mij mee te maken. Ik snap dat psychoses eng en vervelend zijn, dat is waarom het ook zo taboe is. Ik heb rare gepaste dingen gedaan die anderen als storend en afstootgevend heb ervaren. Het spijt me zeer 😣
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220771847
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dat snap ik ook. De tijd zal het leren. Wat vind je van mijn verhaal Dominance Hierarchy?

Lees hier: https://docs.google.com/d(...)cw/edit?usp=drivesdk
Sorry hoor, maar in je andere docs schrijf je onder andere dat je haar na het politiegesprek meerdere keren tegen bent gekomen en zij van jou schrok, dat mensen jou als een soort van god zien, dat zij jou bedreigd middels een advocaat en politie en dat je niet alleen zonder haar kunt leven.

Wat ik daar las (enorme lappen tekst over haar) heb je haar jarenlang gestalked. Je lijkt obsessief in je hoofd met haar bezig te zijn.

Weten je behandelaars daarvan en ook dat je haar nu weer opnieuw benaderd?

[ Bericht 0% gewijzigd door Iceage op 12-05-2026 12:43:26 ]
pi_220772008
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Geloof me, ik erken zeker dat mijn gedrag tijdens psychoses vervelend is voor mensen om mij mee te maken. Ik snap dat psychoses eng en vervelend zijn, dat is waarom het ook zo taboe is. Ik heb rare gepaste dingen gedaan die anderen als storend en afstootgevend heb ervaren. Het spijt me zeer 😣
Je hebt mensen met de dood bedreigd en bent hiervoor veroordeeld. Dat is wel wat meer dan rare dingen…
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_220772096
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Geloof me, ik erken zeker dat mijn gedrag tijdens psychoses vervelend is voor mensen om mij mee te maken. Ik snap dat psychoses eng en vervelend zijn, dat is waarom het ook zo taboe is. Ik heb rare gepaste dingen gedaan die anderen als storend en afstootgevend heb ervaren. Het spijt me zeer 😣
Het valt mij vooral op dat je oordeelt, naar anderen maar ook naar jezelf. Het zou kunnen dat jij jezelf overtuigingen hebt aangeleerd dat:
- Je een slecht mens bent
- Je door jouw psychoses geen macht hebt over jezelf en je afhankelijk van anderen voelt om jou te redden

Wellicht ben jij je er niet zelf van bewust, omdat je het niet voelt. Het zou kunnen dat de kern van jouw problematiek inhoudt dat jij je schaamt voor wie je bent en hoopt dat die schaamte gaat verdwijnen als mensen maar vaak genoeg bevestiging geven aan wat je wel goed doet.

Dat kost jou zoveel energie dat je daarmee alleen maar met jezelf bezig kan zijn: er is in jouw hoofd dan ook geen ruimte meer om na te denken over anderen. Je wilt die ruimte ook niet maken, omdat jij onbewust heel kwaad bent op iedereen en zoiets hebt van "Als mensen zich niet over mij bekommeren en mij zo laten lijden, bekommer ik mij ook niet om hen!" Tijdens de momenten zelf voelt dat misschien krachtig, maar het is eigenlijk ook heel zelf-destructief, want je bevestigt voor jezelf elke keer weer dat je een slecht mens bent.

Zou dit kunnen kloppen bij jou, denk je?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:51:00 #288
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220772121
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:45 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Je hebt mensen met de dood bedreigd en bent hiervoor veroordeeld. Dat is wel wat meer dan rare dingen…
Ik heb mijn aartsvijand van mijn jeugd bedreigd:

-weg-


Ik heb nooit een vrouw en zeker niet de vrouw waarvan ik hou, bedreigd met de dood. De Antilliaanse man die ik heb bedreigd heeft mijn leven al vanaf de middelbare school op Curaçao zuur gemaakt en is gediagnosticeerd met een narcistische persoonlijkheidsstoornis.

-details weg-

[ Bericht 13% gewijzigd door Lenny77 op 12-05-2026 13:27:05 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220772170
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:51 schreef Keep_Walking het volgende:
-knip-
En weer iemand met zijn prive gegevens met naam en foto hier .DIt zit dicht bij smaad danwel laster uit het wetboek van strafrecht.

[ Bericht 18% gewijzigd door Lenny77 op 12-05-2026 13:27:41 ]
pi_220772172
Joh, kap eens met het verspreiden van makkelijk tot een persoon herleidbare info. Voegt voor ons niets toe, en op basis van stad, ethniciteit en beroep is diegene waar het waarschijnlijk om gaat heel makkelijk terug te vinden.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 13:02:20 #291
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220772176
-Nee!!!-

[ Bericht 98% gewijzigd door Lenny77 op 12-05-2026 13:28:09 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220772193
Dit is gewoon strafbaar wat je hier nu post.
pi_220772218
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Pech, het is gewoon waar. Hij is publieke figuur:

Dat doet er niet toe. Iemands reputatie beschadigen door herleidbare informatie bewust te publiceren, ongeacht of iets waar of niet waar is, mag niet en is niet oké. Sterker nog, het zegt vaak meer over degene die zulke informatie verspreidt dan over de persoon zelf. In jouw geval claim je dat je aan jezelf wilt werken, maar bewust informatie posten die naar iemands identiteit te herleiden is, past daar totaal niet bij. Dat dient meestal een ander doel dan ‘de waarheid vertellen’ of aan jezelf werken.
pi_220772224
Hoe rijm je de duidelijke rancune die je overduidelijk richting deze persoon voelt eigenlijk met je pad van vergeving en verzoening?

quote:
en is gediagnosticeerd met een narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Je gaat er altijd prat op dat je niets kunt doen aan daden die je begaat tijdens psychoses, dus dan heb je vast wel wat begrip voor andere mensen met psychische problemen die mogelijk daarom vervelend gedrag vertonen. Toch?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 13:09:49 #295
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220772228
Oké andere onderwerp dan:

Wat vinden jullie van mijn verhaal Dominance Hierarchy?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 13:12:06 #296
38824 crew  Droopie
pi_220772243
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:09 schreef Keep_Walking het volgende:
Oké andere onderwerp dan:

Wat vinden jullie van mijn verhaal Dominance Hierarchy?
Ieder verhaal wat begint met de benaming kankerjoden vind ik not done, daarna ben ik gestopt met lezen.

Als ik geschockeerd wil worden, kijk ik de the pianist of the boy with the striped pyamas nog wel een keer.
Hell To The Liars
  dinsdag 12 mei 2026 @ 13:14:30 #297
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220772257
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:12 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ieder verhaal wat begint met de benaming kankerjoden vind ik not done, daarna ben ik gestopt met lezen.

Als ik geschockeerd wil worden, kijk ik de the pianist of the boy with the striped pyamas nog wel een keer.
Wil je alsjeblieft je best doen om de eerste twee hoofdstukken te lezen? Alleen het begin zijn er scheldwoorden over Joden daarna niet meer. Het gaat over de fictieve personages Isaiah en Jurandai die in de psychiatrie komen, Isaiah is gebaseerd op mij maar dan gefictionaliseerd en Jurandai is gebaseerd op de Antilliaanse gangster die nu in TBS is. Er zijn meer personages in het verhaal die ook gebaseerd zijn op echte mensen die ik heb gekend in Nederland.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 13:17:39 #298
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220772267
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Wat zie jij als je mijn naam Google intikt? Ik zie alleen mijn Facebook en mijn boek stamgenoten.
Die openbare Facebookpagina van je. Dus niet je profiel zélf, maar die ene die werkgerelateerd is.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  dinsdag 12 mei 2026 @ 13:17:56 #299
13309 nostra
ask why
pi_220772268
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Wil je alsjeblieft je best doen om de eerste twee hoofdstukken te lezen? Alleen het begin zijn er scheldwoorden over Joden daarna niet meer. Het gaat over de fictieve personages Isaiah en Jurandai die in de psychiatrie komen, Isaiah is gebaseerd op mij maar dan gefictionaliseerd en Jurandai is gebaseerd op de Antilliaanse gangster die nu in TBS is. Er zijn meer personages in het verhaal die ook gebaseerd zijn op echte mensen die ik heb gekend in Nederland.
Los van de kwaliteit van het verhaal, lijkt de titel je denkwijze wel goed te omschrijven. Alles draait bij jou kennelijk om de (perceptie van) dominantie: van blanken versus zwarten versus halfbloedjes, jijzelf als Martin Luther King en Mozes, alpha's die vrouwen kapotneuken, gangsters, je vader als MinJus, het als minderwaardig weggezet worden in de maatschappij. Vind je dat zelf niet een wat obsessief dingetje?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 12 mei 2026 @ 13:19:46 #300
22592 crew  Ole
pi_220772289
Wil eigenlijk niet doen. Ff rust
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220772431
Sorry hoor, ik zit het hierboven door TS eerder geposte document even te lezen, en dat is net zo eng (hetzij op een iets andere manier) als wat hij schreef over de vrouw waar hij contact mee zoekt.

quote:
*anoniem gemaakt* heeft mijn moeder gemarteld en bijna vermoord met nog onbekende technologie en
hij heeft minstens drie moordpogingen gepleegd op mij. De reden waarom mijn moeder zo ziek is geworden komt door hem.
Als je dat echt gelooft, zelfs als je naar eigenlijk zeggen nu niet in een psychose zit, dat je een vijand hebt die over futuristische geheime tech beschikt die mensen ziek kan maken. Dan eh... hoop ik maar dat de begeleiding intensief en alert is. Waanzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')