abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 mei 2026 @ 23:35:52 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220747543
In het vorige deel verweten mensen dat ik weinig empathie laat zien en dat het me wel boeit of zou moeten boeien om de perspectieven van anderen te begrijpen.

Ik geef toe dat het me wel uitmaakt en ik kan ook begrijpen waarom mijn oom tante en twee neven mij hebben afgestoten en verwaarloosd hebben. Ik begrijp wat ze waarschijnlijk denken en vinden, maar ik ben niet mee eens. Ik vind dat ze moreel tekortschieten en makkelijk oordelen over mijn situatie vanuit hun luie stoel terwijl ze een luizenleven hebben. Ze kijken neer op mij omdat ik psychoses heb gehad en verslaafd raakte in 2020 en daarna, waardoor ik geen rijke advocaat ben geworden met een trophie vrouw en dure auto. Ze hebben niet de tegenslagen gehad die ik heb gehad in het leven, waardoor ze niet kunnen voorstellen hoe ik me voel.

Tja, ik weet niet wat ik ermee moet. Ik heb vaak genoeg mezelf weggecijferd om te kunnen inleven in hen. Ik ben daar klaar mee. Ik heb mijn neef zelfs huilend opgebeld en gesmeekt voor vergiffenis en gevraagd voor emotionele steun voor het feit dat mijn moeder op haar sterfbed ligt. Hij begon tegen mij te schreeuwen en denigrerend tegen me te praten. Vervolgens hing hij de telefoon op in mijn oor toen ik mezelf verdedigde. Ik was gekwetst en ik vind het raar dat ik geen medelijden en begrip krijgt voor het feit dat mijn moeder bijna dood is. Is dat verkeerd van mij om emotionele steun te willen van mijn eigen familieleden? Mijn moeder gaat dood. :{
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220747547
Ben je een gamer? Bedoel met gamen kan ik me uren en uren vermaken..
pi_220747717
Je schrijft empathie te voelen voor jouw naasten en hun perspectief op het gebeurde te begrijpen. Maar als ik jouw post lees, denk ik dat je vooral (nog steeds) heel erg boos bent. Ik betwijfel eerlijk gezegd heel erg of jij in je huidige staat hun perspectief wel kunt begrijpen.

De behoefte aan emotionele steun en troost als je moeder op sterven ligt is best te begrijpen, maar jij lijkt die steun te willen afdwingen bij mensen over wie je - zacht gezegd - niet zo'n positief oordeel hebt. Die gaan jou nooit kunnen bieden wat jij verlangt.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 01:15:01 #4
511221 Hetekip
Depressief
pi_220747783
Mwoah, ik vind het moeilijk in te schatten. Ik kom uit een cultuur waar familie geen fuck om je geeft. Alleen je ouders, ooms, tantes en shit, daar hoef je niks van te verwachten. Toen opa en oma dood waren, heeft mijn oom de kluis leeggeroofd en dat was dat.

Dus aan de ene kant ben ik ben mening dat TS niks van familie kan verwachten. Het is niet dat familie jou zou moeten helpen omdat je familie bent.

Aan de andere kant, andere cultuur dan waar ik vandaan kom. Als ze hem altijd geholpen hebben of close met hem waren, maar hem dan opeens laten vallen omdat ze ontdekken dat hij problematiek heeft en niet die succesvolle advocaat is geworden, dan kan ik begrijpen dat je je een soort van verraden voelt.

Dus ik weet niet heeft TS last van entitlement of waren ze altijd close en hebben ze hem toen laten vallen.

Wil je hier iets over kwijt keep walking? Ik denk dat mensen jou niet goed begrijpen. Ze zien je als een slecht mens en dat doet mij wel pijn om dat zo te lezen. Omdat ik denk dat je best een goeie kerel bent, maar gewoon in een verdomd moeilijke situatie zit. Ik snap best dat als je dakloos bent geweest je een hekel hebt aan de mensen die jou in de steek lieten. Anderszijds ben ik ook wel van mening dat niemand ons wat verschuldigd is in dit leven, maar dat komt meer omdat mensen egocentrisch zijn en geen fuck geven om het verdriet van een ander.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:38:54 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220749343
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 01:15 schreef Hetekip het volgende:
Mwoah, ik vind het moeilijk in te schatten. Ik kom uit een cultuur waar familie geen fuck om je geeft. Alleen je ouders, ooms, tantes en shit, daar hoef je niks van te verwachten. Toen opa en oma dood waren, heeft mijn oom de kluis leeggeroofd en dat was dat.

Dus aan de ene kant ben ik ben mening dat TS niks van familie kan verwachten. Het is niet dat familie jou zou moeten helpen omdat je familie bent.

Aan de andere kant, andere cultuur dan waar ik vandaan kom. Als ze hem altijd geholpen hebben of close met hem waren, maar hem dan opeens laten vallen omdat ze ontdekken dat hij problematiek heeft en niet die succesvolle advocaat is geworden, dan kan ik begrijpen dat je je een soort van verraden voelt.

Dus ik weet niet heeft TS last van entitlement of waren ze altijd close en hebben ze hem toen laten vallen.

Wil je hier iets over kwijt keep walking? Ik denk dat mensen jou niet goed begrijpen. Ze zien je als een slecht mens en dat doet mij wel pijn om dat zo te lezen. Omdat ik denk dat je best een goeie kerel bent, maar gewoon in een verdomd moeilijke situatie zit. Ik snap best dat als je dakloos bent geweest je een hekel hebt aan de mensen die jou in de steek lieten. Anderszijds ben ik ook wel van mening dat niemand ons wat verschuldigd is in dit leven, maar dat komt meer omdat mensen egocentrisch zijn en geen fuck geven om het verdriet van een ander.
Mijn familie was altijd heel close met elkaar, maar zes jaar geleden heb ik een zware periode meegemaakt en sindsdien weigeren mijn neven met mij in gesprek te gaan. Antilliaanse mensen hebben hechte families en mijn moeder en ik gingen elke kerst vieren bij mijn oom en tante, met mijn twee neven ook. De oudste neef was heel trots op mij en we hebben diepe gesprekken gevoerd met elkaar over van alles, hij kwam maandelijks bij mij langs om te praten. Zes jaar geleden heeft hij mij geghost.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:47:06 #6
511221 Hetekip
Depressief
pi_220749382
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie was altijd heel close met elkaar, maar zes jaar geleden heb ik een zware periode meegemaakt en sindsdien weigeren mijn neven met mij in gesprek te gaan. Antilliaanse mensen hebben hechte families en mijn moeder en ik gingen elke kerst vieren bij mijn oom en tante, met mijn twee neven ook. De oudste neef was heel trots op mij en we hebben diepe gesprekken gevoerd met elkaar over van alles, hij kwam maandelijks bij mij langs om te praten. Zes jaar geleden heeft hij mij geghost.
Juist ze waren heel close met elkaar, en toen het minder met jou ging, hebben ze jou laten vallen. Maar help mij even de context te begrijpen.

Het ging minder met jou, maar jouw moeder hield dat geheim, en jij ook? Dus jouw familie wist niet dat het jou slecht ging. Ik kan me voorstellen dat je op je dieptepunt misschien ook wel rare dingen hebt gedaan die jouw familie niet kon plaatsen? Is dat voorgekomen, of was het contact gewoon als van voor dat het minder met je ging?

Ik kan mij best voorstellen als mijn neefje mij opeens belt en rare dingen gaat zeggen of veel boos op mij wordt, dat ik gewoon zou ophangen en geen fuck zou geven. Zeker als ik niet weet dat hij iets mankeert.

Dus ik vraag mij een beetje af hoe het is gegaan. Wil niet zeggen dat ik jouw gevoel niet begrijp dat ze je een mes in je rug hebben gestoken en jou hebben laten vallen. Wat ik mij afvraag, is, heb je misschien in je dieptepunt ook dingen gedaan die hen van jou hebben losgemaakt. Terwijl zij niet wisten dat het niet goed met jou ging psychisch.

En die context maakt denk ik wel uit, als ik psychoses heb maar ik hou dat geheim, maar ik ga werken en ik doe opeens hele gekke dingen, zal ik vroeg of laat ontslagen worden. Zou ik zeggen dat ik er last van heb zou ik waarschijnlijk ziek gemeldt worden en dat is dat.

Wil je daar wat over kwijt?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:51:37 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220749401
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:47 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Juist ze waren heel close met elkaar, en toen het minder met jou ging, hebben ze jou laten vallen. Maar help mij even de context te begrijpen.

Het ging minder met jou, maar jouw moeder hield dat geheim, en jij ook? Dus jouw familie wist niet dat het jou slecht ging. Ik kan me voorstellen dat je op je dieptepunt misschien ook wel rare dingen hebt gedaan die jouw familie niet kon plaatsen? Is dat voorgekomen, of was het contact gewoon als van voor dat het minder met je ging?

Ik kan mij best voorstellen als mijn neefje mij opeens belt en rare dingen gaat zeggen of veel boos op mij wordt, dat ik gewoon zou ophangen en geen fuck zou geven. Zeker als ik niet weet dat hij iets mankeert.

Dus ik vraag mij een beetje af hoe het is gegaan. Wil niet zeggen dat ik jouw gevoel niet begrijp dat ze je een mes in je rug hebben gestoken en jou hebben laten vallen. Wat ik mij afvraag, is, heb je misschien in je dieptepunt ook dingen gedaan die hen van jou hebben losgemaakt. Terwijl zij niet wisten dat het niet goed met jou ging psychisch.

En die context maakt denk ik wel uit, als ik psychoses heb maar ik hou dat geheim, maar ik ga werken en ik doe opeens hele gekke dingen, zal ik vroeg of laat ontslagen worden. Zou ik zeggen dat ik er last van heb zou ik waarschijnlijk ziek gemeldt worden en dat is dat.

Wil je daar wat over kwijt?
Ik denk dat mijn moeder de ernst van mijn psychoses en problemen geheim heeft gehouden van mijn oom en tante, omdat ze ervoor schaamde en psychische problematiek schande is in mijn cultuur.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:58:48 #8
511221 Hetekip
Depressief
pi_220749455
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik denk dat mijn moeder de ernst van mijn psychoses en problemen geheim heeft gehouden van mijn oom en tante, omdat ze ervoor schaamde en psychische problematiek schande is in mijn cultuur.
Dat snap ik, maar kunnen we dan een uitstapje maken? Jij voelt je nu heel verraden door je neven, tante en oom bijvoorbeeld.

Maar zijn jullie niet gewoon allemaal slachtoffer geworden van jullie cultuur? Cultuur kan namelijk ook iets heel kwaadaardigs hebben. Bijvoorbeeld mannen plegen vaker zelfmoord, omdat ze zijn opgegroeid in je mag niet huilen, en gevoelens zijn voor vrouwen cultuur.

Ik denk niet dat je het je familie heel ernstig kan nemen, dat zij contact met jou hebben verbroken als zij niet wisten dat jij ziek was, en jij in jouw ziek zijn misschien rare dingen hebt gedaan, gezegd of dergelijke.

Begrijp mij niet verkeerd, ergens is dat heel treurig natuurlijk. En ik snap ook jouw gevoel van verraad. Alleen denk ik wel dat zij wellicht keuzes hebben gemaakt in hoe met jou om te gaan, zonder te weten dat er iets aan jou mankeerde.

Als ik bevriend met iemand ben, en die gaat opeens hele rare fratsen uithalen en hij laat mij niks weten. Dan denk ik gewoon, okay hij is veranderd, wat een klootzak is dat opeens, daar ga ik niet meer mee om. Zou hij mij laten weten dat hij last heeft van psychoses, dan zou ik er heel anders mee omgaan.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:06:26 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220749486
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:58 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar kunnen we dan een uitstapje maken? Jij voelt je nu heel verraden door je neven, tante en oom bijvoorbeeld.

Maar zijn jullie niet gewoon allemaal slachtoffer geworden van jullie cultuur? Cultuur kan namelijk ook iets heel kwaadaardigs hebben. Bijvoorbeeld mannen plegen vaker zelfmoord, omdat ze zijn opgegroeid in je mag niet huilen, en gevoelens zijn voor vrouwen cultuur.

Ik denk niet dat je het je familie heel ernstig kan nemen, dat zij contact met jou hebben verbroken als zij niet wisten dat jij ziek was, en jij in jouw ziek zijn misschien rare dingen hebt gedaan, gezegd of dergelijke.

Begrijp mij niet verkeerd, ergens is dat heel treurig natuurlijk. En ik snap ook jouw gevoel van verraad. Alleen denk ik wel dat zij wellicht keuzes hebben gemaakt in hoe met jou om te gaan, zonder te weten dat er iets aan jou mankeerde.

Als ik bevriend met iemand ben, en die gaat opeens hele rare fratsen uithalen en hij laat mij niks weten. Dan denk ik gewoon, okay hij is veranderd, wat een klootzak is dat opeens, daar ga ik niet meer mee om. Zou hij mij laten weten dat hij last heeft van psychoses, dan zou ik er heel anders mee omgaan.
Dit begrijp ik wel. Curacao heeft de slavernijverleden en mijn tante is opgegroeid met racisme als normaal gezien. Ze heeft haar zonen opgevoed met haar traumatische ervaringen als leidraad.
pi_220749502
De lamme en de blinde.
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 12:12:07 #11
38824 crew  Droopie
pi_220749512
Heeft je tante niet hetzelfde geweld gezien wat jij vroeger gezien hebt?

We kunnen de schuld weer verschuiven naar heel lang geleden, maar de problemen van gisteren, vorige week en maanden ervoor ben je grotendeels zelf verantwoordelijk voor.

Ik denk dat je hoofd, met al dat drugsgebruik van je, nog heel erg herstellende is, en daar nog heel veel egoistisch denken in zit.

Das logisch en begrijpelijk, want herstellen na een verslaving is niet alleen maar stoppen met middelengebruik, tis ook je hersens trainen om niet meer te reageren op triggers.

Wat heb je gisteren besproken bij de NA of geleerd, zonder in details te treden.
Hell To The Liars
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:12:53 #12
511221 Hetekip
Depressief
pi_220749516
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dit begrijp ik wel. Curacao heeft de slavernijverleden en mijn tante is opgegroeid met racisme als normaal gezien. Ze heeft haar zonen opgevoed met haar traumatische ervaringen als leidraad.
Helaas ben ik niet goed opgeleid in het stukje cultuur, maar je hebt wel gelijk dat traumatische ervaringen ook kunnen worden doorgegeven van generatie op generatie. Ik zou zeggen kijk ook eens op deze website: https://www.beschermjassen.nl/beschermjassenhuis/

Misschien kun je met hun ook contact opnemen, en kun je misschien met je oom, tante en neven kijken of het iets is, om daar heen te gaan. Daar is wel aandacht voor het stukje cultuur.

Maar kijk Keep_Walking, ik denk niet dat je een slecht mens bent. Je doet me een beetje denken aan hoe ik was, toen ik heel diep zat. Ik gaf op alles af, voelde me in de steek gelaten door iedereen en was boos, heel erg boos. Wanneer ik nu nog wel eens een terugval heb, dan komt dat bozige ook weer terug.Het heeft me nooit niks gebracht om boos te zijn, het heeft me alleen maar verder de ellende in geduwd.

Ik ben trots op jou, dat je clean bent, weg van de drugs. Dat vind ik heel knap. Hou dat vooral ook vol. En ja, er zijn op dit moment veel spanningen voor jou, ook financieel, maar ik vind het ook heel knap dat je richting vrijwilligerswerk gaat kijken en wellicht richting betaald werk, dat zijn hele mooie dingen.

Betreft het stukje met je familie, zou ik het heel jammer vinden als je daar op gaat stuk lopen. Dat je boos bent op ze, en zoveel met hun bezig bent, dat je zelf niet verder kan. Je moet verder, je moet vooruit. Het is heel triest dat je moeder nu dementerend is, en er niet meer voor jou kan zijn. Dat is voor jou ook lastig, een overgangsfase waarin je op jezelf bent aangewezen.

Hoe kijk je naar de toekomst, hoe ziet het eruit over één jaar, heb je daar een beeld bij?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:19:04 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220749535
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:12 schreef Droopie het volgende:
Heeft je tante niet hetzelfde geweld gezien wat jij vroeger gezien hebt?

We kunnen de schuld weer verschuiven naar heel lang geleden, maar de problemen van gisteren, vorige week en maanden ervoor ben je grotendeels zelf verantwoordelijk voor.

Ik denk dat je hoofd, met al dat drugsgebruik van je, nog heel erg herstellende is, en daar nog heel veel egoistisch denken in zit.

Das logisch en begrijpelijk, want herstellen na een verslaving is niet alleen maar stoppen met middelengebruik, tis ook je hersens trainen om niet meer te reageren op triggers.

Wat heb je gisteren besproken bij de NA of geleerd, zonder in details te treden.
Dat ik goed wil zijn en het goede wil blijven doen, ik wil nooit meer terug naar de duisternis waarin ik zat. Ik wil weg blijven van drugs en criminelen. Het is nu moeilijk, maar ik volhard in mijn geloof. Ik ben angstig voor de toekomst en eenzaam.😢
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:25:21 #14
511221 Hetekip
Depressief
pi_220749565
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dat ik goed wil zijn en het goede wil blijven doen, ik wil nooit meer terug naar de duisternis waarin ik zat. Ik wil weg blijven van drugs en criminelen. Het is nu moeilijk, maar ik volhard in mijn geloof. Ik ben angstig voor de toekomst en eenzaam.😢
Wat denk je daarvoor nodig te hebben, en wat zou je van de toekomst willen? Wat maakt het zo angstig voor jou, om alleen te zijn?
pi_220749590
quote:

[..]
Hoe gaat het in de kerk? Heb je daar steun? En mag ik vragen wat voor kerkverband het is?
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 12:40:32 #16
38824 crew  Droopie
pi_220749694
quote:

[..]
Goed willen doen is altijd goed, maar altijd maar om je heen schoppen is nooit goed.

Maar je beantwoord mijn vraag niet.
Welke stappen heb je gemaakt in je herstel, welke opofferingen heb je gedaan.

Herstellen van een verslaving is heel veel bergen werk verzetten.

In mijn beleving, en daar kan ik totaal naast zitten, zou je in je herstel ook al op een punt moeten zitten dat je je excuses moet aanbieden (gemeend) aan de mensen die je pijn heb gedaan.

Hoe ik het ervaar, ben je nog steeds in de fase dat je mensen pijn blijft doen, omdat je boos bent.

Welke fouten heb je bv zelf gemaakt die je deze periode zelf kan proberen op te lossen.

Klinkt hard, maar je komt soms nog een beetje over als een junk die met grote ogen naar een zak geld kijkt ipv zelf aan de slag te gaan om in je eigen levensbehoeften te voorzien.

Maar ipv je de les te lezen, of hier een doelloze discussie aan te gaan.

Kijk deze held, ik denk dat jullie veel gemeen hebben.
Jullie zijn creatief, buitenlandse roots, zware verslaving (hij is niet schizofreen, maar had wel psychoses) en zie hoe hij nu in t leven staat.

Hij is open en eerlijk, heeft zelfreflectie en is weer opgestaan.

Bekijk deze YouTube-video

Kijk het, en hopelijk leer je wat van hem wat afkicken echt inhoud en dat je niet perse meer bent wie je was.

Het is heftig, maar zie hoe veerkrachtig een mens kan zijn :)
Hell To The Liars
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 13:53:52 #17
441859 crew  Lenny77
pi_220749988
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dit is geen antwoord op zijn vraag..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:02:18 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220751367
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:40 schreef Droopie het volgende:

[..]
Goed willen doen is altijd goed, maar altijd maar om je heen schoppen is nooit goed.

Maar je beantwoord mijn vraag niet.
Welke stappen heb je gemaakt in je herstel, welke opofferingen heb je gedaan.

Herstellen van een verslaving is heel veel bergen werk verzetten.

In mijn beleving, en daar kan ik totaal naast zitten, zou je in je herstel ook al op een punt moeten zitten dat je je excuses moet aanbieden (gemeend) aan de mensen die je pijn heb gedaan.

Hoe ik het ervaar, ben je nog steeds in de fase dat je mensen pijn blijft doen, omdat je boos bent.

Welke fouten heb je bv zelf gemaakt die je deze periode zelf kan proberen op te lossen.

Klinkt hard, maar je komt soms nog een beetje over als een junk die met grote ogen naar een zak geld kijkt ipv zelf aan de slag te gaan om in je eigen levensbehoeften te voorzien.

Maar ipv je de les te lezen, of hier een doelloze discussie aan te gaan.

Kijk deze held, ik denk dat jullie veel gemeen hebben.
Jullie zijn creatief, buitenlandse roots, zware verslaving (hij is niet schizofreen, maar had wel psychoses) en zie hoe hij nu in t leven staat.

Hij is open en eerlijk, heeft zelfreflectie en is weer opgestaan.

Bekijk deze YouTube-video

Kijk het, en hopelijk leer je wat van hem wat afkicken echt inhoud en dat je niet perse meer bent wie je was.

Het is heftig, maar zie hoe veerkrachtig een mens kan zijn :)
Ik ben ook geen ‘schizofreen’. Ik heb psychoses gehad net als die rapper in de video die jij deelt.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:11:59 #19
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220751436
quote:

[..]

Ik ben angstig voor de toekomst en eenzaam.😢
Ehm ....

quote:
5s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Hoe veel goede vrienden heb je nog over?
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:16 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Heel veel nog steeds.
Heel veel goede vrienden hebben en toch eenzaam zijn?
Huh? :?
Colleziono francobolli di bambini
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:54:57 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220751646
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:11 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Ehm ....
[..]
[..]
Heel veel goede vrienden hebben en toch eenzaam zijn?
Huh? :?
Emotioneel eenzaam want geen familie meer
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:56:09 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220751654
Morgen is moeder dag. Ik heb vandaag mijn moeder op videobellen gezien en ze was aan het glimlachen.☺
pi_220751680
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Morgen is moeder dag. Ik heb vandaag mijn moeder op videobellen gezien en ze was aan het glimlachen.☺
Dat is heel fijn.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 mei 2026 @ 18:10:14 #23
22592 crew  Ole
pi_220751714
Kun je wel naar haar toe of is ze niet in Nederland?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:16:25 #24
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220751738
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Emotioneel eenzaam want geen familie meer
Maar wel heel veel goede vrienden. Dan ben je niet eenzaam. Eenzaamheid is altijd een emotie.
Colleziono francobolli di bambini
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 mei 2026 @ 18:17:42 #25
22592 crew  Ole
pi_220751743
Ik heb vrienden die ik meer als 'familie' zie hoor
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')