abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 februari 2021 @ 16:48:55 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197764475
Het blijkt dus dat mijn diagnose schizo-affectieve stoornis is, en geen schizofrenie. Niet alleen dat, ik heb niet zoveel last van de negatieve symptomen, ik functioneer best goed en komt normaal over.

Goed nieuws dus...
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197764635
Kan je daar weer 20 topics over maken. Super nieuws inderdaad
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 1 februari 2021 @ 17:01:29 #3
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_197764679
Ben blij voor je. Waar blijven de volgende topics hierover?
Praat over de hel en je komt er.
  maandag 1 februari 2021 @ 17:17:28 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197765018
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:01 schreef Scheepskok het volgende:
Ben blij voor je. Waar blijven de volgende topics hierover?
Hoeveel wil je hebben?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 1 februari 2021 @ 17:18:50 #5
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_197765029
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hoeveel wil je hebben?
-37
Praat over de hel en je komt er.
pi_197765450
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Niet alleen dat, ik heb niet zoveel last van de negatieve symptomen, ik functioneer best goed en komt normaal over.
Ehm, heb jij niet meerdere psychoses gehad en te kampen met de bekende pieken en dalen? Hoe kan er dan beweerd worden dat je er "niet zoveel last" van hebt?
  maandag 1 februari 2021 @ 17:52:21 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197765599
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ehm, heb jij niet meerdere psychoses gehad en te kampen met de bekende pieken en dalen? Hoe kan er dan beweerd worden dat je er "niet zoveel last" van hebt?
Nou ik functioneer goed als ik stabiel ben. En ik blijf stabiel als ik mijn medicatie neem.
pi_197765710
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou ik functioneer goed als ik stabiel ben. En ik blijf stabiel als ik mijn medicatie neem.
Dus de keren dat je psychoses hebt gehad was omdat je gestopt was met het nemen van je medicatie?
  maandag 1 februari 2021 @ 18:16:47 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197765978
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus de keren dat je psychoses hebt gehad was omdat je gestopt was met het nemen van je medicatie?
Of problemen met medicatie. De vorige medicatie die ik had werkte niet meer goed. Dat gebeurt soms, dat een medicatie niet goed werkt na een tijdje.
pi_197766086
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Of problemen met medicatie. De vorige medicatie die ik had werkte niet meer goed. Dat gebeurt soms, dat een medicatie niet goed werkt na een tijdje.
Oke, dat is vervelend. Maar, als dat zo is, en het is niet te voorspellen wanneer die medicatie niet meer goed werkt, maar zodra dat gebeurt kom jij in de problemen, dan is dat toch op zich ook een teken dat je toch wel degelijk last hebt van de negatieve symptomen?

Daarnaast hebben we hier een aantal meegemaakt dat het niet goed met je ging, dus ik vind jouw uitspraak wel wat...verbazend. Maar, wat is dan het verschil met wat men dacht dat je had, en wat men nu denkt dat je hebt?
  maandag 1 februari 2021 @ 18:30:29 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197766188
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oke, dat is vervelend. Maar, als dat zo is, en het is niet te voorspellen wanneer die medicatie niet meer goed werkt, maar zodra dat gebeurt kom jij in de problemen, dan is dat toch op zich ook een teken dat je toch wel degelijk last hebt van de negatieve symptomen?

Daarnaast hebben we hier een aantal meegemaakt dat het niet goed met je ging, dus ik vind jouw uitspraak wel wat...verbazend. Maar, wat is dan het verschil met wat men dacht dat je had, en wat men nu denkt dat je hebt?
Negatieve symptomen is het aspect van psychosegevoeligheid dat een mens verliest. Energie, motivatie, concentratie, het vermogen om voor zichzelf te zorgen. Daar heb ik weinig last van, wat betekent dat ik met geluk een normaal en succesvol leven kan leiden. Voor mij is dat goed nieuws.

Wat ik nu heb is minder heftig. Minder gestigmatiseerd. Veel schizofrenen hebben een ellendig en eenzaam bestaan. Ze kunnen amper voor zichzelf zorgen, moeilijk relaties en vriendschappen onderhouden, komen aan de onderkant van de maatschappij te staan. Dat hoef niet zo te gaan bij mij.
pi_197766269
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Negatieve symptomen is het aspect van psychosegevoeligheid dat een mens verliest. Energie, motivatie, concentratie, het vermogen om voor zichzelf te zorgen. Daar heb ik weinig last van, wat betekent dat ik met geluk een normaal en succesvol leven kan leiden. Voor mij is dat goed nieuws.

Wat ik nu heb is minder heftig. Minder gestigmatiseerd. Veel schizofrenen hebben een ellendig en eenzaam bestaan. Ze kunnen amper voor zichzelf zorgen, moeilijk relaties en vriendschappen onderhouden, komen aan de onderkant van de maatschappij te staan. Dat hoef niet zo te gaan bij mij.
Dat eerste deel is inderdaad goed nieuws. Maar, als jij niet voor jezelf kunt zorgen, (ik beweer niet dat je dat niet kan) dan kun je dat niet, of je nou het labeltje schizofrenie hebt, of een ander labeltje. Feit is en blijft dat je niet voor jezelf kunt zorgen. Maar dat had je net zo goed ook niet kunnen kunnen als je iets heel anders had gehad toch?
  maandag 1 februari 2021 @ 18:46:48 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197766449
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat eerste deel is inderdaad goed nieuws. Maar, als jij niet voor jezelf kunt zorgen, (ik beweer niet dat je dat niet kan) dan kun je dat niet, of je nou het labeltje schizofrenie hebt, of een ander labeltje. Feit is en blijft dat je niet voor jezelf kunt zorgen. Maar dat had je net zo goed ook niet kunnen kunnen als je iets heel anders had gehad toch?
Klopt. Het lijkt me wel logisch dat de meeste van ons zo zelfstandig en onafhankelijk mogelijk willen leven, met mensen die van ons houden waarmee we tot ouderdom leuke dingen mee kan doen en beleven. Of ben je tevreden als je de rest van je leven eenzaam in een kleine studio zit, kwijlend van de medicatie zonder perspectief?
pi_197766513
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:46 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Klopt. Het lijkt me wel logisch dat de meeste van ons zo zelfstandig en onafhankelijk mogelijk willen leven, met mensen die van ons houden waarmee we tot ouderdom leuke dingen mee kan doen en beleven. Of ben je tevreden als je de rest van je leven eenzaam in een kleine studio zit, kwijlend van de medicatie zonder perspectief?
Nee, maar dat zit ik niet en jij naar eigen zeggen ook niet dus je gaat nu ineens naar ene hele extreme hoek toe maar ik snap niet wat je wil zeggen?
  maandag 1 februari 2021 @ 18:58:39 #15
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_197766623
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Het blijkt dus dat mijn diagnose schizo-affectieve stoornis is, en geen schizofrenie. Niet alleen dat, ik heb niet zoveel last van de negatieve symptomen, ik functioneer best goed en komt normaal over.

Goed nieuws dus...
Mooi toch? Hopelijk blijf je stabiel.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  maandag 1 februari 2021 @ 19:14:50 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197766901
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, maar dat zit ik niet en jij naar eigen zeggen ook niet dus je gaat nu ineens naar ene hele extreme hoek toe maar ik snap niet wat je wil zeggen?
Nou jij stelt mij een vraag of stelling, dat als ik schizofrenie of iets anders had, als je niet voor jezelf kan zorgen kan je niet voor jezelf zorgen. Je snapt wel dat het heel kut is als iemand zo gehandicapt is dat hij niet voor zichzelf kan zorgen.
pi_197767260
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou jij stelt mij een vraag of stelling, dat als ik schizofrenie of iets anders had, als je niet voor jezelf kan zorgen kan je niet voor jezelf zorgen. Je snapt wel dat het heel kut is als iemand zo gehandicapt is dat hij niet voor zichzelf kan zorgen.
Natuurlijk, maar dat is niet meer of minder erg, alleen maar vanwege labeltje B in plaats van labeltje A toch? Als je niet voor jezelf kunt zorgen kun je dat niet, ongeacht het labeltje.
  maandag 1 februari 2021 @ 19:38:00 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197767288
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat is niet meer of minder erg, alleen maar vanwege labeltje B in plaats van labeltje A toch? Als je niet voor jezelf kunt zorgen kun je dat niet, ongeacht het labeltje.
Gaat ook niet om het label. Niet voor jezelf kunnen zorgen is een ellendige leven.
pi_197767317
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Gaat ook niet om het label. Niet voor jezelf kunnen zorgen is een ellendige leven.
Dat ben ik met je eens, maar dat is dus niet van toepassing op jou zeg je. Dat is toch goef?
  maandag 1 februari 2021 @ 19:41:31 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197767352
Van Wikipedia.

“ Een schizoaffectieve stoornis is een psychische aandoening die zowel kenmerken heeft van schizofrenie als van een stemmingsstoornis. Een patiënt heeft dus niet alleen klachten over wanen, hallucinaties en verward denken, maar ook over manische buien en klinische depressie. ”

Is dat echt ‘beter’ dan alleen schizofrenie? -O-
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 1 februari 2021 @ 19:51:50 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197767564
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar dat is dus niet van toepassing op jou zeg je. Dat is toch goef?
Dat zeg ik ook.
  maandag 1 februari 2021 @ 19:53:08 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197767596
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:41 schreef Lienekien het volgende:
Van Wikipedia.

“ Een schizoaffectieve stoornis is een psychische aandoening die zowel kenmerken heeft van schizofrenie als van een stemmingsstoornis. Een patiënt heeft dus niet alleen klachten over wanen, hallucinaties en verward denken, maar ook over manische buien en klinische depressie. ”

Is dat echt ‘beter’ dan alleen schizofrenie? -O-
In mijn geval is het beter. En het klinkt minder zwaar...

Mensen hebben een hele negatieve beeld bij schizofrenie. Schizo-affectief kennen mensen niet.
  maandag 1 februari 2021 @ 19:54:06 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197767625
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

In mijn geval is het beter. En het klinkt minder zwaar...

Mensen hebben een hele negatieve beeld bij schizofrenie. Schizo-affectief kennen mensen niet.
Ik zou er niet blij van worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197768325
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Voor iemand die zegt tegen het stigmatiseren van schizofrenie te zijn, stigmatiseer je schizofrenie nogal erg. :|W
pi_197768937
Met verbazing lees ik hoe jij stigma's als symptoom opschrijft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')