abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 mei 2026 @ 11:25:33 #51
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220756521
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:14 schreef Puzzie het volgende:

[..]
lol Begrip van hier kan je wel vergeten , sorry :D
Hoewel er wel een paar mensen zijn die oprecht met je zijn :P
Vind ik ook niet echt eerlijk. Er is genoeg begrip en advies geweest. Maar dan krijg je een aanval terug en dan kan je ook verwachten dat dat tegen je gaat werken natuurlijk.

Al is het dan beter om te stoppen met reageren maar dat is natuurlijk ook weer lastig.

Verder is het natuurlijk niet zo dat iets alleen advies is als het is het straatje van TS komt. Er zal toch ook echt aan eigen gedrag gewerkt moeten worden en het verleden zal zeker meespelen.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:27:18 #52
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220756525
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:25 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Vind ik ook niet echt eerlijk. Er is genoeg begrip en advies geweest. Maar dan krijg je een aanval terug en dan kan je ook verwachten dat dat tegen je gaat werken natuurlijk.

Al is het dan beter om te stoppen met reageren maar dat is natuurlijk ook weer lastig.

Verder is het natuurlijk niet zo dat iets alleen advies is als het is het straatje van TS komt. Er zal toch ook echt aan eigen gedrag gewerkt moeten worden en het verleden zal zeker meespelen.
Mijn indruk is dat het weinig uitmaakt wat hij nog zegt, hij blijft een doelwit.
Is dat wel eerlijk?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 10 mei 2026 @ 11:31:52 #53
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220756536
quote:
5s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:27 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Mijn indruk is dat het weinig uitmaakt wat hij nog zegt, hij blijft een doelwit.
Is dat wel eerlijk?
Ik zie ook niet echt verandering of de bereidheid voor verandering.

Ook naar zijn familie toe krijg ik het idee dat hun de boeman zijn en TS het slachtoffer. Maar kijken naar historie van reacties naar de familie krijg ik het idee dat ze boos zijn om goede redenen. En TS wil dan van ons goedkeuring omtrent zijn gedrag naar Inn familie toe.

Edit: ik bedoel dus dat er geen verandering zit in gedrag sinds zijn vorige ban en gedrag wat daarvoor gaande was. Ook niet het inzicht wat dit doet met mensen.

Dit + altijd het veranderde verhaal trek ik een conclusie uit dat dit ook in zijn leven gebeurt met mensen om hem heen.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:34:56 #54
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220756546
En als er dan advies gegeven word of een goede vraagstelling word gedaan word dat stuk genegeerd en komt er alleen een reactie op iets onzinnigs.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:37:27 #55
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756559
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:14 schreef Puzzie het volgende:

[..]
lol Begrip van hier kan je wel vergeten , sorry :D
Hoewel er wel een paar mensen zijn die oprecht met je zijn :P
Heel lang geleden was ik juist populair en gewaardeerd op fok. Misschien komt dat weer terug als mensen zien dat ik mijn best doe? Ik ben net klaar met NA en ga nu naar mijn kerk. Na de dienst ga ik naar de sportschool. Dat is goed toch?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220756563
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Het maakt me weerbaar.
Ik zou die gedachte nog eens overdenken
https://www.psychologytod(...)p-for-the-real-world

Nu is niet alle kritiek hier gelijk pesten, maar de hele tijd je proberen te triggeren grenst er erg dicht aan.
Er steeds op ingaan helpt ook niet gezien ik denk dat er nu wel een keten is van escalerend gedrag nadat je op iemand ingaat en diegene je verder uitlokt, dan word je steeds kwader, voel je je minder begrepen en wil je nog meer je gelijk halen.

Ik zou echt selectief zijn op wie je reageert en de uitlokkende reacties te laten. Er zijn hier genoeg mensen die het beste met je voor hebben en probeer je op hun te richten :)

Misschien ook voor jezelf een regel te zetten als niet op internet gaan savonds na 24:00, als je wat gedronken hebt, als je je slecht voelt enzo. Zo doe ik het zelf en ik denk wel meer mensen.
Twiddel
pi_220756597
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:21 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Bipolair met af en toe psychoses
Oh dat wist ik niet dat dat een subversie van bipolaire is. Lijkt me lastig te managen.

Is ook een verschil dat je alleen schizofrene symptomen hebt wanneer je een psychose hebt ipv de hele tijd?
Twiddel
  zondag 10 mei 2026 @ 11:41:31 #58
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220756616
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:31 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ik zie ook niet echt verandering of de bereidheid voor verandering.

Ook naar zijn familie toe krijg ik het idee dat hun de boeman zijn en TS het slachtoffer. Maar kijken naar historie van reacties naar de familie krijg ik het idee dat ze boos zijn om goede redenen. En TS wil dan van ons goedkeuring omtrent zijn gedrag naar Inn familie toe.

Edit: ik bedoel dus dat er geen verandering zit in gedrag sinds zijn vorige ban en gedrag wat daarvoor gaande was. Ook niet het inzicht wat dit doet met mensen.

Dit + altijd het veranderde verhaal trek ik een conclusie uit dat dit ook in zijn leven gebeurt met mensen om hem heen.
Misschien is het ook een idee om je eens te verdiepen in wat zijn psychische stoornis inhoudt.
Ik vind persoonlijk dat hij op zijn tijd absoluut momenten heeft van zelf reflectie. Dit is gewoon iemand continu onderhoud halen in groepsverband
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220756617
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Heel lang geleden was ik juist populair en gewaardeerd op fok. Misschien komt dat weer terug als mensen zien dat ik mijn best doe? Ik ben net klaar met NA en ga nu naar mijn kerk. Na de dienst ga ik naar de sportschool. Dat is goed toch?
Welke geloofstak hang je aan bij de kerk? :) chill dat ze daar late diensten hebben, hier beginnen ze strict om 10 uur :'(
Twiddel
  zondag 10 mei 2026 @ 11:43:40 #60
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756664
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:41 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Welke geloofstak hang je aan bij de kerk? :) chill dat ze daar late diensten hebben, hier beginnen ze strict om 10 uur :'(
Christelijk protestant. Ik ga naar Best Life Church in Zuilen
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 11:44:22 #61
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220756669
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Heel lang geleden was ik juist populair en gewaardeerd op fok. Misschien komt dat weer terug als mensen zien dat ik mijn best doe? Ik ben net klaar met NA en ga nu naar mijn kerk. Na de dienst ga ik naar de sportschool. Dat is goed toch?
Het zou niet moeten uitmaken of iemand wel of niet populair is, je bent nu iig een doelwit.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220756671
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Best Life Church
Ziet er cool uit op de website die ik net opzocht.
Fijne community daar?
Twiddel
  zondag 10 mei 2026 @ 11:48:04 #63
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756677
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:38 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik zou die gedachte nog eens overdenken
https://www.psychologytod(...)p-for-the-real-world

Nu is niet alle kritiek hier gelijk pesten, maar de hele tijd je proberen te triggeren grenst er erg dicht aan.
Er steeds op ingaan helpt ook niet gezien ik denk dat er nu wel een keten is van escalerend gedrag nadat je op iemand ingaat en diegene je verder uitlokt, dan word je steeds kwader, voel je je minder begrepen en wil je nog meer je gelijk halen.

Ik zou echt selectief zijn op wie je reageert en de uitlokkende reacties te laten. Er zijn hier genoeg mensen die het beste met je voor hebben en probeer je op hun te richten :)

Misschien ook voor jezelf een regel te zetten als niet op internet gaan savonds na 24:00, als je wat gedronken hebt, als je je slecht voelt enzo. Zo doe ik het zelf en ik denk wel meer mensen.
Bedankt voor je bemoedigende woorden, ik vind je heel lief. Ik drink geen alcohol meer en ben ook gestopt met roken.

De pesterijen van andere users hier raken me niet, want mijn familieleden en Antilliaanse vrienden zijn erger dan de mensen hier. Ik vind het leerzaam om te weten hoe mensen kunnen denken over mijn leven als ik de reacties hier lees.

Ik beloof plechtig dat ik over een jaar veel beter in het leven zal staan en dan zie je dat mijn tegenstanders zich ook laten inspireren door mij.

:P
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 11:50:31 #64
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756689
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:31 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ik zie ook niet echt verandering of de bereidheid voor verandering.

Ook naar zijn familie toe krijg ik het idee dat hun de boeman zijn en TS het slachtoffer. Maar kijken naar historie van reacties naar de familie krijg ik het idee dat ze boos zijn om goede redenen. En TS wil dan van ons goedkeuring omtrent zijn gedrag naar Inn familie toe.

Edit: ik bedoel dus dat er geen verandering zit in gedrag sinds zijn vorige ban en gedrag wat daarvoor gaande was. Ook niet het inzicht wat dit doet met mensen.

Dit + altijd het veranderde verhaal trek ik een conclusie uit dat dit ook in zijn leven gebeurt met mensen om hem heen.
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 11:51:02 #65
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756693
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:45 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ziet er cool uit op de website die ik net opzocht.
Fijne community daar?
Ja ik vind het een heerlijke kerk.
O+
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 11:51:52 #66
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220756696
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.
Ik zou sowieso een beetje uitkijken wat je schijft , geeft mensen geen munitie maar hou het bij jezelf!!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 10 mei 2026 @ 11:52:03 #67
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756697
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:44 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Het zou niet moeten uitmaken of iemand wel of niet populair is, je bent nu iig een doelwit.
Dat ben ik gewend van fok en ik kan het hebben. Woorden doen mij weinig.🤏
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 11:52:44 #68
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220756701
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dat ben ik gewend van fok en ik kan het hebben. Woorden doen mij weinig.🤏
Dat is niet helemaal waar natuurlijk
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 10 mei 2026 @ 12:09:49 #69
511221 Hetekip
Depressief
pi_220756769
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.
Dat is wel een goede stap, genade en vergeving zijn belangrijke thema's binnen het christelijke geloof. Volgens C.S Lewis, was genade niet alleen iets dat we cadeau kregen van God, maar is genade er ook voor ons als mens, om te transformeren in een schepsel dat dichter bij God staat.

Fijn dat je zoveel kracht put uit het geloof, en ik kan me voorstellen dat de gemeenschap ook goed voor je is.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 12:25:11 #70
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220756846
Ik ben nog steeds verliefd op een mooie Surinaamse vrouw die ik ken van mijn studententijd en aankomende week ga ik haar een brief sturen per post naar haar adres. Ik hoop dat ze weer openstaat om met mij te praten en dat ze mij kan vertrouwen en vergeven voor wat er is gebeurd zes jaren geleden. Ik hou van haar en zal altijd van haar blijven houden, en ik wil niemand anders meer hebben. Als zij het niet wil, dan blijf ik single voor de rest van mijn leven. -O-
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 13:00:02 #71
511221 Hetekip
Depressief
pi_220757024
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben nog steeds verliefd op een mooie Surinaamse vrouw die ik ken van mijn studententijd en aankomende week ga ik haar een brief sturen per post naar haar adres. Ik hoop dat ze weer openstaat om met mij te praten en dat ze mij kan vertrouwen en vergeven voor wat er is gebeurd zes jaren geleden. Ik hou van haar en zal altijd van haar blijven houden, en ik wil niemand anders meer hebben. Als zij het niet wil, dan blijf ik single voor de rest van mijn leven. -O-
Ik snap de gedachtegang, en je kan het altijd proberen! Het probleem is wel, en dat heb ik zelf ook gemerkt. Als je in de problemen komt, dan staat de tijd voor je stil. Toen ik een depressie kreeg, stond de tijd voor mij stil, maar de buitenwereld ging vrolijk door. Tegen de tijd dat ik eruit was, en aan herstel werkte, was de rest al zoveel verder dan mij. Kinderen, huis gekocht en noem maar op.

Grote kans dat haar leven ook gewoon heeft doorgetikt. En je gevoelens voor haar, mogen er zeker zijn. En je kan ook prima alleen zijn, je gaf eerder wel aan dat je ook de angst had eenzaam te zijn. Dus denk zeker ook na, hoe je de toekomst voor je zou zien. En je kan altijd weer iemand tegenkomen die het laatste wat je schrijft zomaar ongedaan maakt.

Dat wilde ik je wel een beetje meegeven, denk ik.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 10 mei 2026 @ 13:02:11 #72
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220757035
Ja ik snap wat je bedoelt, maar ze heeft me afgelopen jaar gebeld en aangesproken op Snapchat. Lees mijn verhaal met haar hier in het Engels: https://docs.google.com/d(...)9g/edit?usp=drivesdk

Laat me weten wat je ervan vindt. :*
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 mei 2026 @ 13:10:30 #73
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220757074
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.
Wij kennen het verhaal maar van 1 kant dus oordelen over wie er goed en fout zat is niet mogelijk. Het helpt je alleen niet om jezelf permanent als slachtoffer van x of y neer te zetten of je te blijven fixeren op iets waar jij geen invloed op hebt.

Edit: uitgelokt of niet dingen lekken op social media is nooit ok
  zondag 10 mei 2026 @ 13:11:49 #74
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220757080
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:00 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik snap de gedachtegang, en je kan het altijd proberen! Het probleem is wel, en dat heb ik zelf ook gemerkt. Als je in de problemen komt, dan staat de tijd voor je stil. Toen ik een depressie kreeg, stond de tijd voor mij stil, maar de buitenwereld ging vrolijk door. Tegen de tijd dat ik eruit was, en aan herstel werkte, was de rest al zoveel verder dan mij. Kinderen, huis gekocht en noem maar op.

Grote kans dat haar leven ook gewoon heeft doorgetikt. En je gevoelens voor haar, mogen er zeker zijn. En je kan ook prima alleen zijn, je gaf eerder wel aan dat je ook de angst had eenzaam te zijn. Dus denk zeker ook na, hoe je de toekomst voor je zou zien. En je kan altijd weer iemand tegenkomen die het laatste wat je schrijft zomaar ongedaan maakt.

Dat wilde ik je wel een beetje meegeven, denk ik.
Wel herkenbaar ja
pi_220757102
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:25 schreef Friday12 het volgende:
Er is genoeg begrip en advies geweest. Maar dan krijg je een aanval terug en dan kan je ook verwachten dat dat tegen je gaat werken natuurlijk.
Heb je je ook weleens afgevraagd hoe TS zich zou kunnen voelen door alle kritiek die hij hier krijgt? Het is weliswaar meestal constructieve kritiek, waarbij mensen in wezen zeggen: "Ik merk dat je het op deze manier aanpakt. Als je het voortaan nou op de manier probeert die ik jou voorstel, dan ervaar je niet meer de problemen waar je tot nu toe wel tegenaan loopt."

Als TS overwegend dit soort adviezen over zich heen krijgt, zal TS zich afvragen of mensen bij hem de dingen kunnen zien die hij wel goed doet. Misschien vraagt hij zich weleens af: "Ben ik nou zelf de loser die alles verkeerd doet en mogelijk een slecht mens, want het lukt mij tot nu toe niet voldoende om mij te gedragen waardoor mensen mij aardig vinden en mij onvoorwaardelijk accepteren. Of is het zo dat ik elke keer te maken krijg met mensen die of te dom zijn om mij te kunnen begrijpen of om een andere reden de pik op mij hebben?" Beide opties zijn verschrikkelijk. Het idee dat je zelf degene bent die alles fout doet en daarom een mislukkeling bent, is wel beangstigender dan wanneer de omgeving en de mensen om je heen vijandig zijn.

Ik vind het daarom ook niet raar dat hij de neiging heeft om tegen anderen aan te trappen als ze op hem reageren met "Ja, maar zou je niet beter..." En al helemaal omdat het over zijn eigen leven gaat.

Wel opmerkelijk is dat als hij gewend is om reacties te krijgen waardoor hij zich in zijn ego aangetast kan voelen, hij toch topics blijft maken. Enerzijds probeert hij hier mensen van zichzelf te overtuigen. Anderzijds laat hij toch enige ruimte over en laat hij het toe dat anderen hun eerlijke mening en gedachten over hem kunnen uiten.

Hij had er ook voor kunnen kiezen om hier geen topics te maken en aandacht te zoeken bij mensen waarvan hij meer zeker is dat ze lieve dingen tegen hem zeggen en waarbij het ook niet uitmaakt of ze eerlijk tegen hem zijn of hem belazeren, omdat het fijn voelt om complimenten te krijgen. Maar blijkbaar is dat niet wat hij zoekt. En dat is ook wel logisch, want als hij de confrontatie niet aandurft met zaken die moeilijk zijn, maar wel dichterbij de realiteit staan, zal het hem nooit lukken om de problemen waar hij tot nu toe tegenaan loopt te kunnen overwinnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')