Vind ik ook niet echt eerlijk. Er is genoeg begrip en advies geweest. Maar dan krijg je een aanval terug en dan kan je ook verwachten dat dat tegen je gaat werken natuurlijk.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:14 schreef Puzzie het volgende:
[..]
lol Begrip van hier kan je wel vergeten , sorry![]()
Hoewel er wel een paar mensen zijn die oprecht met je zijn
Mijn indruk is dat het weinig uitmaakt wat hij nog zegt, hij blijft een doelwit.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:25 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Vind ik ook niet echt eerlijk. Er is genoeg begrip en advies geweest. Maar dan krijg je een aanval terug en dan kan je ook verwachten dat dat tegen je gaat werken natuurlijk.
Al is het dan beter om te stoppen met reageren maar dat is natuurlijk ook weer lastig.
Verder is het natuurlijk niet zo dat iets alleen advies is als het is het straatje van TS komt. Er zal toch ook echt aan eigen gedrag gewerkt moeten worden en het verleden zal zeker meespelen.
Ik zie ook niet echt verandering of de bereidheid voor verandering.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:27 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Mijn indruk is dat het weinig uitmaakt wat hij nog zegt, hij blijft een doelwit.
Is dat wel eerlijk?
Heel lang geleden was ik juist populair en gewaardeerd op fok. Misschien komt dat weer terug als mensen zien dat ik mijn best doe? Ik ben net klaar met NA en ga nu naar mijn kerk. Na de dienst ga ik naar de sportschool. Dat is goed toch?quote:Op zondag 10 mei 2026 11:14 schreef Puzzie het volgende:
[..]
lol Begrip van hier kan je wel vergeten , sorry![]()
Hoewel er wel een paar mensen zijn die oprecht met je zijn
Ik zou die gedachte nog eens overdenkenquote:
Oh dat wist ik niet dat dat een subversie van bipolaire is. Lijkt me lastig te managen.quote:
Misschien is het ook een idee om je eens te verdiepen in wat zijn psychische stoornis inhoudt.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:31 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik zie ook niet echt verandering of de bereidheid voor verandering.
Ook naar zijn familie toe krijg ik het idee dat hun de boeman zijn en TS het slachtoffer. Maar kijken naar historie van reacties naar de familie krijg ik het idee dat ze boos zijn om goede redenen. En TS wil dan van ons goedkeuring omtrent zijn gedrag naar Inn familie toe.
Edit: ik bedoel dus dat er geen verandering zit in gedrag sinds zijn vorige ban en gedrag wat daarvoor gaande was. Ook niet het inzicht wat dit doet met mensen.
Dit + altijd het veranderde verhaal trek ik een conclusie uit dat dit ook in zijn leven gebeurt met mensen om hem heen.
Welke geloofstak hang je aan bij de kerk?quote:Op zondag 10 mei 2026 11:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Heel lang geleden was ik juist populair en gewaardeerd op fok. Misschien komt dat weer terug als mensen zien dat ik mijn best doe? Ik ben net klaar met NA en ga nu naar mijn kerk. Na de dienst ga ik naar de sportschool. Dat is goed toch?
Christelijk protestant. Ik ga naar Best Life Church in Zuilenquote:Op zondag 10 mei 2026 11:41 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Welke geloofstak hang je aan bij de kerk?chill dat ze daar late diensten hebben, hier beginnen ze strict om 10 uur
Het zou niet moeten uitmaken of iemand wel of niet populair is, je bent nu iig een doelwit.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Heel lang geleden was ik juist populair en gewaardeerd op fok. Misschien komt dat weer terug als mensen zien dat ik mijn best doe? Ik ben net klaar met NA en ga nu naar mijn kerk. Na de dienst ga ik naar de sportschool. Dat is goed toch?
Bedankt voor je bemoedigende woorden, ik vind je heel lief. Ik drink geen alcohol meer en ben ook gestopt met roken.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:38 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik zou die gedachte nog eens overdenken
https://www.psychologytod(...)p-for-the-real-world
Nu is niet alle kritiek hier gelijk pesten, maar de hele tijd je proberen te triggeren grenst er erg dicht aan.
Er steeds op ingaan helpt ook niet gezien ik denk dat er nu wel een keten is van escalerend gedrag nadat je op iemand ingaat en diegene je verder uitlokt, dan word je steeds kwader, voel je je minder begrepen en wil je nog meer je gelijk halen.
Ik zou echt selectief zijn op wie je reageert en de uitlokkende reacties te laten. Er zijn hier genoeg mensen die het beste met je voor hebben en probeer je op hun te richten
Misschien ook voor jezelf een regel te zetten als niet op internet gaan savonds na 24:00, als je wat gedronken hebt, als je je slecht voelt enzo. Zo doe ik het zelf en ik denk wel meer mensen.
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:31 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik zie ook niet echt verandering of de bereidheid voor verandering.
Ook naar zijn familie toe krijg ik het idee dat hun de boeman zijn en TS het slachtoffer. Maar kijken naar historie van reacties naar de familie krijg ik het idee dat ze boos zijn om goede redenen. En TS wil dan van ons goedkeuring omtrent zijn gedrag naar Inn familie toe.
Edit: ik bedoel dus dat er geen verandering zit in gedrag sinds zijn vorige ban en gedrag wat daarvoor gaande was. Ook niet het inzicht wat dit doet met mensen.
Dit + altijd het veranderde verhaal trek ik een conclusie uit dat dit ook in zijn leven gebeurt met mensen om hem heen.
Ja ik vind het een heerlijke kerk.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:45 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ziet er cool uit op de website die ik net opzocht.
Fijne community daar?
Ik zou sowieso een beetje uitkijken wat je schijft , geeft mensen geen munitie maar hou het bij jezelf!!quote:Op zondag 10 mei 2026 11:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.
Dat ben ik gewend van fok en ik kan het hebben. Woorden doen mij weinig.🤏quote:Op zondag 10 mei 2026 11:44 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Het zou niet moeten uitmaken of iemand wel of niet populair is, je bent nu iig een doelwit.
Dat is niet helemaal waar natuurlijkquote:Op zondag 10 mei 2026 11:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat ben ik gewend van fok en ik kan het hebben. Woorden doen mij weinig.🤏
Dat is wel een goede stap, genade en vergeving zijn belangrijke thema's binnen het christelijke geloof. Volgens C.S Lewis, was genade niet alleen iets dat we cadeau kregen van God, maar is genade er ook voor ons als mens, om te transformeren in een schepsel dat dichter bij God staat.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.
Ik snap de gedachtegang, en je kan het altijd proberen! Het probleem is wel, en dat heb ik zelf ook gemerkt. Als je in de problemen komt, dan staat de tijd voor je stil. Toen ik een depressie kreeg, stond de tijd voor mij stil, maar de buitenwereld ging vrolijk door. Tegen de tijd dat ik eruit was, en aan herstel werkte, was de rest al zoveel verder dan mij. Kinderen, huis gekocht en noem maar op.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben nog steeds verliefd op een mooie Surinaamse vrouw die ik ken van mijn studententijd en aankomende week ga ik haar een brief sturen per post naar haar adres. Ik hoop dat ze weer openstaat om met mij te praten en dat ze mij kan vertrouwen en vergeven voor wat er is gebeurd zes jaren geleden. Ik hou van haar en zal altijd van haar blijven houden, en ik wil niemand anders meer hebben. Als zij het niet wil, dan blijf ik single voor de rest van mijn leven.
Wij kennen het verhaal maar van 1 kant dus oordelen over wie er goed en fout zat is niet mogelijk. Het helpt je alleen niet om jezelf permanent als slachtoffer van x of y neer te zetten of je te blijven fixeren op iets waar jij geen invloed op hebt.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.
Wel herkenbaar jaquote:Op zondag 10 mei 2026 13:00 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik snap de gedachtegang, en je kan het altijd proberen! Het probleem is wel, en dat heb ik zelf ook gemerkt. Als je in de problemen komt, dan staat de tijd voor je stil. Toen ik een depressie kreeg, stond de tijd voor mij stil, maar de buitenwereld ging vrolijk door. Tegen de tijd dat ik eruit was, en aan herstel werkte, was de rest al zoveel verder dan mij. Kinderen, huis gekocht en noem maar op.
Grote kans dat haar leven ook gewoon heeft doorgetikt. En je gevoelens voor haar, mogen er zeker zijn. En je kan ook prima alleen zijn, je gaf eerder wel aan dat je ook de angst had eenzaam te zijn. Dus denk zeker ook na, hoe je de toekomst voor je zou zien. En je kan altijd weer iemand tegenkomen die het laatste wat je schrijft zomaar ongedaan maakt.
Dat wilde ik je wel een beetje meegeven, denk ik.
Heb je je ook weleens afgevraagd hoe TS zich zou kunnen voelen door alle kritiek die hij hier krijgt? Het is weliswaar meestal constructieve kritiek, waarbij mensen in wezen zeggen: "Ik merk dat je het op deze manier aanpakt. Als je het voortaan nou op de manier probeert die ik jou voorstel, dan ervaar je niet meer de problemen waar je tot nu toe wel tegenaan loopt."quote:Op zondag 10 mei 2026 11:25 schreef Friday12 het volgende:
Er is genoeg begrip en advies geweest. Maar dan krijg je een aanval terug en dan kan je ook verwachten dat dat tegen je gaat werken natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |