Vind ik ook niet echt eerlijk. Er is genoeg begrip en advies geweest. Maar dan krijg je een aanval terug en dan kan je ook verwachten dat dat tegen je gaat werken natuurlijk.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:14 schreef Puzzie het volgende:
[..]
lol Begrip van hier kan je wel vergeten , sorry![]()
Hoewel er wel een paar mensen zijn die oprecht met je zijn
Mijn indruk is dat het weinig uitmaakt wat hij nog zegt, hij blijft een doelwit.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:25 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Vind ik ook niet echt eerlijk. Er is genoeg begrip en advies geweest. Maar dan krijg je een aanval terug en dan kan je ook verwachten dat dat tegen je gaat werken natuurlijk.
Al is het dan beter om te stoppen met reageren maar dat is natuurlijk ook weer lastig.
Verder is het natuurlijk niet zo dat iets alleen advies is als het is het straatje van TS komt. Er zal toch ook echt aan eigen gedrag gewerkt moeten worden en het verleden zal zeker meespelen.
Ik zie ook niet echt verandering of de bereidheid voor verandering.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:27 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Mijn indruk is dat het weinig uitmaakt wat hij nog zegt, hij blijft een doelwit.
Is dat wel eerlijk?
Heel lang geleden was ik juist populair en gewaardeerd op fok. Misschien komt dat weer terug als mensen zien dat ik mijn best doe? Ik ben net klaar met NA en ga nu naar mijn kerk. Na de dienst ga ik naar de sportschool. Dat is goed toch?quote:Op zondag 10 mei 2026 11:14 schreef Puzzie het volgende:
[..]
lol Begrip van hier kan je wel vergeten , sorry![]()
Hoewel er wel een paar mensen zijn die oprecht met je zijn
Ik zou die gedachte nog eens overdenkenquote:
Oh dat wist ik niet dat dat een subversie van bipolaire is. Lijkt me lastig te managen.quote:
Misschien is het ook een idee om je eens te verdiepen in wat zijn psychische stoornis inhoudt.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:31 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik zie ook niet echt verandering of de bereidheid voor verandering.
Ook naar zijn familie toe krijg ik het idee dat hun de boeman zijn en TS het slachtoffer. Maar kijken naar historie van reacties naar de familie krijg ik het idee dat ze boos zijn om goede redenen. En TS wil dan van ons goedkeuring omtrent zijn gedrag naar Inn familie toe.
Edit: ik bedoel dus dat er geen verandering zit in gedrag sinds zijn vorige ban en gedrag wat daarvoor gaande was. Ook niet het inzicht wat dit doet met mensen.
Dit + altijd het veranderde verhaal trek ik een conclusie uit dat dit ook in zijn leven gebeurt met mensen om hem heen.
Welke geloofstak hang je aan bij de kerk?quote:Op zondag 10 mei 2026 11:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Heel lang geleden was ik juist populair en gewaardeerd op fok. Misschien komt dat weer terug als mensen zien dat ik mijn best doe? Ik ben net klaar met NA en ga nu naar mijn kerk. Na de dienst ga ik naar de sportschool. Dat is goed toch?
Christelijk protestant. Ik ga naar Best Life Church in Zuilenquote:Op zondag 10 mei 2026 11:41 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Welke geloofstak hang je aan bij de kerk?chill dat ze daar late diensten hebben, hier beginnen ze strict om 10 uur
Het zou niet moeten uitmaken of iemand wel of niet populair is, je bent nu iig een doelwit.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Heel lang geleden was ik juist populair en gewaardeerd op fok. Misschien komt dat weer terug als mensen zien dat ik mijn best doe? Ik ben net klaar met NA en ga nu naar mijn kerk. Na de dienst ga ik naar de sportschool. Dat is goed toch?
Bedankt voor je bemoedigende woorden, ik vind je heel lief. Ik drink geen alcohol meer en ben ook gestopt met roken.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:38 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik zou die gedachte nog eens overdenken
https://www.psychologytod(...)p-for-the-real-world
Nu is niet alle kritiek hier gelijk pesten, maar de hele tijd je proberen te triggeren grenst er erg dicht aan.
Er steeds op ingaan helpt ook niet gezien ik denk dat er nu wel een keten is van escalerend gedrag nadat je op iemand ingaat en diegene je verder uitlokt, dan word je steeds kwader, voel je je minder begrepen en wil je nog meer je gelijk halen.
Ik zou echt selectief zijn op wie je reageert en de uitlokkende reacties te laten. Er zijn hier genoeg mensen die het beste met je voor hebben en probeer je op hun te richten
Misschien ook voor jezelf een regel te zetten als niet op internet gaan savonds na 24:00, als je wat gedronken hebt, als je je slecht voelt enzo. Zo doe ik het zelf en ik denk wel meer mensen.
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:31 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik zie ook niet echt verandering of de bereidheid voor verandering.
Ook naar zijn familie toe krijg ik het idee dat hun de boeman zijn en TS het slachtoffer. Maar kijken naar historie van reacties naar de familie krijg ik het idee dat ze boos zijn om goede redenen. En TS wil dan van ons goedkeuring omtrent zijn gedrag naar Inn familie toe.
Edit: ik bedoel dus dat er geen verandering zit in gedrag sinds zijn vorige ban en gedrag wat daarvoor gaande was. Ook niet het inzicht wat dit doet met mensen.
Dit + altijd het veranderde verhaal trek ik een conclusie uit dat dit ook in zijn leven gebeurt met mensen om hem heen.
Ja ik vind het een heerlijke kerk.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:45 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ziet er cool uit op de website die ik net opzocht.
Fijne community daar?
Ik zou sowieso een beetje uitkijken wat je schijft , geeft mensen geen munitie maar hou het bij jezelf!!quote:Op zondag 10 mei 2026 11:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.
Dat ben ik gewend van fok en ik kan het hebben. Woorden doen mij weinig.🤏quote:Op zondag 10 mei 2026 11:44 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Het zou niet moeten uitmaken of iemand wel of niet populair is, je bent nu iig een doelwit.
Dat is niet helemaal waar natuurlijkquote:Op zondag 10 mei 2026 11:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat ben ik gewend van fok en ik kan het hebben. Woorden doen mij weinig.🤏
Dat is wel een goede stap, genade en vergeving zijn belangrijke thema's binnen het christelijke geloof. Volgens C.S Lewis, was genade niet alleen iets dat we cadeau kregen van God, maar is genade er ook voor ons als mens, om te transformeren in een schepsel dat dichter bij God staat.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.
Ik snap de gedachtegang, en je kan het altijd proberen! Het probleem is wel, en dat heb ik zelf ook gemerkt. Als je in de problemen komt, dan staat de tijd voor je stil. Toen ik een depressie kreeg, stond de tijd voor mij stil, maar de buitenwereld ging vrolijk door. Tegen de tijd dat ik eruit was, en aan herstel werkte, was de rest al zoveel verder dan mij. Kinderen, huis gekocht en noem maar op.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben nog steeds verliefd op een mooie Surinaamse vrouw die ik ken van mijn studententijd en aankomende week ga ik haar een brief sturen per post naar haar adres. Ik hoop dat ze weer openstaat om met mij te praten en dat ze mij kan vertrouwen en vergeven voor wat er is gebeurd zes jaren geleden. Ik hou van haar en zal altijd van haar blijven houden, en ik wil niemand anders meer hebben. Als zij het niet wil, dan blijf ik single voor de rest van mijn leven.
Wij kennen het verhaal maar van 1 kant dus oordelen over wie er goed en fout zat is niet mogelijk. Het helpt je alleen niet om jezelf permanent als slachtoffer van x of y neer te zetten of je te blijven fixeren op iets waar jij geen invloed op hebt.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mijn familie zal ik vergeven en mijn boosheid zal ik loslaten, maar zij zijn in beginsel als eerste fout geweest en nog steeds. Het was dom van mij om narigheid te schrijven over hen op social media, maar zij hebben het uitgelokt.
Wel herkenbaar jaquote:Op zondag 10 mei 2026 13:00 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik snap de gedachtegang, en je kan het altijd proberen! Het probleem is wel, en dat heb ik zelf ook gemerkt. Als je in de problemen komt, dan staat de tijd voor je stil. Toen ik een depressie kreeg, stond de tijd voor mij stil, maar de buitenwereld ging vrolijk door. Tegen de tijd dat ik eruit was, en aan herstel werkte, was de rest al zoveel verder dan mij. Kinderen, huis gekocht en noem maar op.
Grote kans dat haar leven ook gewoon heeft doorgetikt. En je gevoelens voor haar, mogen er zeker zijn. En je kan ook prima alleen zijn, je gaf eerder wel aan dat je ook de angst had eenzaam te zijn. Dus denk zeker ook na, hoe je de toekomst voor je zou zien. En je kan altijd weer iemand tegenkomen die het laatste wat je schrijft zomaar ongedaan maakt.
Dat wilde ik je wel een beetje meegeven, denk ik.
Heb je je ook weleens afgevraagd hoe TS zich zou kunnen voelen door alle kritiek die hij hier krijgt? Het is weliswaar meestal constructieve kritiek, waarbij mensen in wezen zeggen: "Ik merk dat je het op deze manier aanpakt. Als je het voortaan nou op de manier probeert die ik jou voorstel, dan ervaar je niet meer de problemen waar je tot nu toe wel tegenaan loopt."quote:Op zondag 10 mei 2026 11:25 schreef Friday12 het volgende:
Er is genoeg begrip en advies geweest. Maar dan krijg je een aanval terug en dan kan je ook verwachten dat dat tegen je gaat werken natuurlijk.
Heb jij je wel een afgevraagd hoe het is om als je iemand probeerde te helpen telkens afgezeken te worden? En van alles en nog wat naar je hoofd krijgtquote:Op zondag 10 mei 2026 13:15 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Heb je je ook weleens afgevraagd hoe TS zich zou kunnen voelen door alle kritiek die hij hier krijgt? Het is weliswaar meestal constructieve kritiek, waarbij mensen in wezen zeggen: "Ik merk dat je het op deze manier aanpakt. Als je het voortaan nou op de manier probeert die ik jou voorstel, dan ervaar je niet meer de problemen waar je tot nu toe wel tegenaan loopt."
Als TS overwegend dit soort adviezen over zich heen krijgt, zal TS zich afvragen of mensen bij hem de dingen kunnen zien die hij wel goed doet. Misschien vraagt hij zich weleens af: "Ben ik nou zelf de loser die alles verkeerd doet en mogelijk een slecht mens, want het lukt mij tot nu toe niet voldoende om mij te gedragen waardoor mensen mij aardig vinden en mij onvoorwaardelijk accepteren. Of is het zo dat ik elke keer te maken krijg met mensen die of te dom zijn om mij te kunnen begrijpen of om een andere reden de pik op mij hebben?" Beide opties zijn verschrikkelijk. Het idee dat je zelf degene bent die alles fout doet en daarom een mislukkeling bent, is wel beangstigender dan wanneer de omgeving en de mensen om je heen vijandig zijn.
Ik vind het daarom ook niet raar dat hij de neiging heeft om tegen anderen aan te trappen als ze op hem reageren met "Ja, maar zou je niet beter..." En al helemaal omdat het over zijn eigen leven gaat.
Wel opmerkelijk is dat als hij gewend is om reacties te krijgen waardoor hij zich in zijn ego aangetast kan voelen, hij toch topics blijft maken. Enerzijds probeert hij hier mensen van zichzelf te overtuigen. Anderzijds laat hij toch enige ruimte over en laat hij het toe dat anderen hun eerlijke mening en gedachten over hem kunnen uiten.
Hij had er ook voor kunnen kiezen om hier geen topics te maken en aandacht te zoeken bij mensen waarvan hij meer zeker is dat ze lieve dingen tegen hem zeggen en waarbij het ook niet uitmaakt of ze eerlijk tegen hem zijn of hem belazeren, omdat het fijn voelt om complimenten te krijgen. Maar blijkbaar is dat niet wat hij zoekt. En dat is ook wel logisch, want als hij de confrontatie niet aandurft met zaken die moeilijk zijn, maar wel dichterbij de realiteit staan, zal het hem nooit lukken om de problemen waar hij tot nu toe tegenaan loopt te kunnen overwinnen.
Dan vraag ik mij af waarom je hem probeert te helpen. Gaat het jou erom dat hij zijn leven op orde krijgt en zich beter gaat voelen? Of gaat het jou erom dat hij "dankjewel" tegen jou zegt?quote:Op zondag 10 mei 2026 13:16 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Heb jij je wel een aangevraagd hoe het is om als je iemand probeerde te helpen telkens afgezeken te worden? En van alles en nog wat naar je hoofd krijgt
In de hoop dat hij inziet dat het op deze manier nooit veranderd. En elke keer als iemand wat zegt tegen hem met de gedachte ik word gepest is niet goed voor niemand niet. Tevens is dat ook een hele ongezonde gedachtengang.quote:Op zondag 10 mei 2026 13:22 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af waarom je hem probeert te helpen. Gaat het jou erom dat hij zijn leven op orde krijgt en zich beter gaat voelen? Of gaat het jou erom dat hij "dankjewel" tegen jou zegt?
Hey kerel, ik heb het gelezen. Het lijkt mij niet verstandig haar een brief te sturen, omdat je zomaar een advocaat op je nek kan krijgen.quote:Op zondag 10 mei 2026 13:02 schreef Keep_Walking het volgende:
Ja ik snap wat je bedoelt, maar ze heeft me afgelopen jaar gebeld en aangesproken op Snapchat. Lees mijn verhaal met haar hier in het Engels: https://docs.google.com/d(...)9g/edit?usp=drivesdk
Laat me weten wat je ervan vindt.
Hij heeft best een zware periode achter de rug, dan kun je zeggen, hij is al genoeg gestraft. Ik denk zelf dat als je allergisch voor hem bent, of hij je teveel heeft beledigd of je het totaal niet met hem eens bent, dat het beter is weg te blijven.quote:Op zondag 10 mei 2026 13:16 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Heb jij je wel een afgevraagd hoe het is om als je iemand probeerde te helpen telkens afgezeken te worden? En van alles en nog wat naar je hoofd krijgt
Hij probeerde in zijn verdraaide gedachten naar familie en users goedkeuring van andere te krijgen ipv kritisch naar zichzelf te kijken
Nee het ging meer uit eigen ervaring. In je negativiteit blijven hangen ondanks zware periode is nooit goed. En moet je eigenlijk ook niet aanmoedigenquote:Op zondag 10 mei 2026 13:38 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Hij heeft best een zware periode achter de rug, dan kun je zeggen, hij is al genoeg gestraft. Ik denk zelf dat als je allergisch voor hem bent, of hij je teveel heeft beledigd of je het totaal niet met hem eens bent, dat het beter is weg te blijven.
Allemaal naar hem wijzen en met stenen gooien gaat ook niet werken. Iedereen zoekt steun in het leven en wil ergens bij horen. Ik vind het niet erg met hem te praten, ook al zou hij mij uitschelden, maar als ik zou merken dat we langs elkaar door praten, ik geen connectie met hem krijg. Dan trek ik mij gewoonweg terug. Ik heb verder geen behoefte hem dat dan nog voor de voeten te gooien.
Ik zie dit vaak gebeuren, maar zelfinzicht moet vanuit je zelf ontstaan.quote:Op zondag 10 mei 2026 13:23 schreef Friday12 het volgende:
[..]
In de hoop dat hij inziet dat het op deze manier nooit veranderd. En elke keer als iemand wat zegt tegen hem met de gedachte ik word gepest is niet goed voor niemand niet. Tevens is dat ook een hele ongezonde gedachtengang.
Edit: de gedachte van ik doe nooit iets fout enzo stoor ik mij aan terwijl je letterlijk het tegenovergestelde ziet gebeuren.
Als ik het iver een patroon heb pest ik hem. Verder ai slop niet gelezen sorryquote:Op zondag 10 mei 2026 13:42 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik zie dit vaak gebeuren, maar zelfinzicht moet vanuit je zelf ontstaan.
Ik ben te lui om nu een hele lap tekst te gaan typen, dus ik vraag mijn vriend ChatGPT
Vaak werkt duurzaam zelfinzicht het best wanneer het uiteindelijk vanuit de persoon zelf ontstaat — maar anderen kunnen wel een belangrijke spiegel zijn.
Er zit een verschil tussen:
iemand vertellen “dit doe je fout”
en
iemand helpen zelf te ontdekken “hé, dit patroon heb ik misschien.”
Mensen veranderen zelden diepgaand door kritiek alleen. Als iemand zich aangevallen, beschaamd of gecontroleerd voelt, gaat die meestal verdedigen, rationaliseren of afhaken. Zeker bij gevoelige onderwerpen zoals gedrag, relaties, ego, onzekerheid of emotionele patronen.
Wat wél vaak helpt:
concreet gedrag benoemen zonder oordeel;
vertellen welk effect het op jou of anderen heeft;
vragen stellen waardoor iemand zelf nadenkt;
ruimte laten zodat die persoon zelf conclusies trekt.
Bijvoorbeeld:
Minder effectief: “Je bent altijd egoïstisch.”
Effectiever: “Ik merk dat gesprekken vaak terug naar jou gaan, en daardoor voel ik me soms niet gehoord. Herken je dat?”
Zelfinzicht groeit meestal pas echt wanneer iemand:
zich veilig genoeg voelt om eerlijk te kijken;
zelf motivatie heeft om te begrijpen of te veranderen;
herhaaldelijk feedback krijgt die ergens resoneert.
Soms heeft iemand nog niet de emotionele rijpheid, timing of openheid om het te zien. Dan kun je het honderd keer uitleggen zonder resultaat. Dat betekent niet automatisch dat je ongelijk hebt — alleen dat inzicht niet afdwingbaar is.
Dus kort gezegd:
feedback van buiten kan een deur openen;
maar echte verandering en zelfinzicht moeten uiteindelijk van binnenuit komen.
En qua het helpen zegt ChatGPT:
Het is meestal onrealistisch om te verwachten:
dat iemand alle adviezen opvolgt;
altijd rationeel reageert;
automatisch respectvol blijft;
of dankbaarheid toont omdat je helpt.
Hulp is geen contract waarbij goed gedrag gegarandeerd terugkomt.
Tegelijkertijd is het ook niet gezond als een helper:
blijft duwen terwijl de ander niet openstaat;
zichzelf verantwoordelijk maakt voor iemands herstel;
grenzen laat overschrijden;
of blijft in discussies die alleen frustratie en beledigingen opleveren.
Wat jij zegt — “openstaan of je terugtrekken als er geen klik is” — is vaak juist een volwassen benadering. Je kunt iemand proberen te ondersteunen, maar je kunt geen inzicht, behandeling of respect afdwingen.
Soms is afstand nemen zelfs beter voor beide mensen:
voor de helper, omdat die niet opgebrand raakt;
voor de ander, omdat weerstand vaak groter wordt als iemand zich geduwd voelt.
Compassie en grenzen horen eigenlijk samen. Zonder grenzen verandert helpen snel in trekken, redden of vechten tegen iemand die misschien nog niet klaar is om geholpen te worden.
Tja als je AI slop niet wil lezen, prima. Dan zeg je eigenlijk dat ik het voor je moet typen.quote:Op zondag 10 mei 2026 13:43 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Als ik het iver een patroon heb pest ik hem. Verder ai slop niet gelezen sorry
Als hij advies niet op wil volgend prima maar dan niet zeggen ik krijg nooit advies en ze pesten mij. Van mij hoeft het niet maar als op gegeven moment 50 mensen het zeggen moet je toch een beetje achter je oren krabben en gaan nadenken of er inderdaad iets niet fout gaat bij jezelf. Of zie ik dit verkeerd?quote:Op zondag 10 mei 2026 13:47 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Tja als je AI slop niet wil lezen, prima. Dan zeg je eigenlijk dat ik het voor je moet typen.
Dan ga ik het wel gewoon ruw typen zonder veel tijd te verspillen.
Als jij iemand wil helpen, prima, maar ga dat niet doen als je dat niet kan dragen. Als degene die jij helpt voor jou aan allerlei eisen moet gaan voldoen, dan ben je niet aan het helpen. Dan ben je ook niet geschikt om te helpen, dan moet je het overlaten aan mensen die daar wel mee om kunnen gaan.
Dus of je helpt iemand, en verwacht daar niks voor terug. Of je stopt ermee. Hier gaan roepen: 'Zwieber niet stelen.' Heeft geen enkel effect, inzicht moet van binnenaf komen en niet omdat Friday12 het zegt.
Eigenlijk zijn de meeste die hier willen 'helpen' heel egoïstisch ik twijfel er soms aan of ze iemand willen helpen, of dat ze gewoon iemands leven willen overnemen. Jij moet mijn adviezen opvolgen, jij moet het zien zoals ik het zie, en zo maar door. Dat werkt niet. Als dat je manier van helpen is, kan je er beter mee stoppen, je doet meer kwaad dan goed.
Dat zie je verkeerd, maar je weigert 'ai' slop te lezen en ik wil geen heel boekwerk gaan typen naar jou. Dus ik zal het heel ruw doen weer.quote:Op zondag 10 mei 2026 13:50 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Als hij advies niet op wil volgend prima maar dan niet zeggen ik krijg nooit advies en ze pesten mij. Van mij hoeft het niet maar als op gegeven moment 50 mensen het zeggen moet je toch een beetje achter je oren krabben en gaan nadenken of er inderdaad iets niet fout gaat bij jezelf. Of zie ik dit verkeerd?
ik heb ook een keer op mn flikker gehad van de psycholoog hoor. Soms moet iemand je net die schop onder je reet gevenquote:Op zondag 10 mei 2026 13:56 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd, maar je weigert 'ai' slop te lezen en ik wil geen heel boekwerk gaan typen naar jou. Dus ik zal het heel ruw doen weer.
Inzicht (in zegt het eigenlijk al) moet vanuit je zelf komen. Net zoals ik een hobby zoek, 50 mensen kunnen wel gaan zeggen ga naar de gym, maar wat als ik daar geen flikker aan vindt? Zo ook kunnen 50 mensen roepen: 'jij bent egoïstisch.' Prima dat kan objectief zo zijn, maar als ik dat subjectief niet zo voel, waarom zou ik dat dan opeens gaan voelen omdat 50 man dat roepen?
Sorry, maar als je dat denkt... Dan kan de hele GGZ wel sluiten, want dan hoeven we, maar vaak genoeg iets te zeggen tegen iemand, en dan komt er gedragsverandering. Inzicht krijgt iemand door dieper in gesprek te gaan, te spiegelen en ruimte te maken. Dat heet counseling en dat is wat psychologen, therapeuten en/of counselors doen. Dat is niet gewoon roepen jij bent x en dan er van uitgaan dat de ander dat dan wel even tot zich neemt.
Ben jij een psycholoog, doe jij alles wat die psycholoog heeft gedaan tot op het moment dat hij je een schop onder zijn kont, geeft? Dat doet hij niet in sessie 1. En een reeks 1 op 1 afspraken met een psycholoog, waar je gezamenlijk ergens aan werkt en een therapeutische relatie doet opbouwen, is heel wat anders dan af en toe eens met elkaar posten.quote:Op zondag 10 mei 2026 14:02 schreef Friday12 het volgende:
[..]
ik heb ook een keer op mn flikker gehad van de psycholoog hoor. Soms moet iemand je net die schop onder je reet geven
Hij liegt. Wat nu?quote:Op zondag 10 mei 2026 14:06 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ben jij een psycholoog, doe jij alles wat die psycholoog heeft gedaan tot op het moment dat hij je een schop onder zijn kont, geeft? Dat doet hij niet in sessie 1. En een reeks 1 op 1 afspraken met een psycholoog, waar je gezamenlijk ergens aan werkt en een therapeutische relatie doet opbouwen, is heel wat anders dan af en toe eens met elkaar posten.
Dus ja, psychologen doen dat ook, maar 1 jij bent er geen, twee als je er een was, je hebt niet genoeg tijd in elkaar geïnvesteerd om een therapeutische relatie op te bouwen om dat in te doen.
Maar ik ben dus al heel veel veranderd, dus mag ik de erkenning daarvoor krijgen? Ik ben gestopt met drank en drugs, ik ga naar de kerk, ik doe vrijwilligerswerk en ben op zoek naar een betaalde baan. Dat is allemaal goed toch?quote:Op zondag 10 mei 2026 13:23 schreef Friday12 het volgende:
[..]
In de hoop dat hij inziet dat het op deze manier nooit veranderd. En elke keer als iemand wat zegt tegen hem met de gedachte ik word gepest is niet goed voor niemand niet. Tevens is dat ook een hele ongezonde gedachtengang.
Edit: de gedachte van ik doe nooit iets fout enzo stoor ik mij aan terwijl je letterlijk het tegenovergestelde ziet gebeuren.
KW liegt volgens jou of wat bedoel je?quote:
Ik vind dat je heel goed bezig bent, en het is uitermate jammer dat mensen zo in het negatieve hangen. Ik zie in jou wel iemand die er voor gaat, en ik vind het echt heel knap dat je er voor gaat.quote:Op zondag 10 mei 2026 14:31 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar ik ben dus al heel veel veranderd, dus mag ik de erkenning daarvoor krijgen? Ik ben gestopt met drank en drugs, ik ga naar de kerk, ik doe vrijwilligerswerk en ben op zoek naar een betaalde baan. Dat is allemaal goed toch?
Dit is geen therapeutische setting, dit is FOK!quote:Op zondag 10 mei 2026 14:32 schreef Hetekip het volgende:
[..]
KW liegt volgens jou of wat bedoel je?
Mensen zo moeilijk is het niet, dan stap je uit de situatie en blijf je weg.
In mijn topic zeiden ook mensen dat ik loog, ik heb toen mijn psychologisch rapport naar Lenny gestuurd, zodat mensen niet bij de mods zouden gaan zeiken dat ik mijn topic moest dichtgooien. Dat is toch helemaal van de zotten eigenlijk.
Als je het niet geloofd blijf je weg, en als hij zich tegenspreekt of zo, dat is menselijk. Verder zoekt hij wat steun en begrip, ook een leugenaar kan begrip en steun zoeken. Maar ik weet niet of hij liegt, ik heb hem niet op een leugen kunnen betrappen, maar dat is ook niet echt waarom ik in dit topic meepost.
Ze heeft me afgelopen jaar berichten op Snapchat gestuurd en mij een keer gebeld met dat ze mij mist, dus ik ga haar wel een brief sturen. Ik doe niets illegaals door haar een brief te sturen, er is geen contactverbod en één brief sturen staat niet gelijk aan stalken. Wat ik je heb laten lezen ga ik niet aan haar sturen, maar een beknopte brief met uitleg dat ik betreur hoe alles is gegaan en dat ik het goed wil maken met haar. De brief die ik voor haar heb geschreven ga ik hier niet delen, daar staat te veel privé informatie in.quote:Op zondag 10 mei 2026 13:33 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Hey kerel, ik heb het gelezen. Het lijkt mij niet verstandig haar een brief te sturen, omdat je zomaar een advocaat op je nek kan krijgen.
Ik ken haar kant van het verhaal niet, maar je noemt in je stuk Thijs H, en ik denk dat mensen niet zo zeer neerkijken op mensen met psychoses, maar mensen vooral bang zijn, omdat een Thijs H het nieuws haalt. Iemand met psychoses, die niemand kwaad doet, en dat zijn er veel, komen gewoonweg niet in het nieuws. Ik was helemaal onbekend met psychoses, totdat ik eens een groep moest aanspreken die daar in zaten, en ik had mij wat ingelezen in de materie...
Ik zie dat jij niet klaar met haar bent, maar dat zij dat wel is. Het vallen van de OV chipkaart, ik denk dat het misschien ook angst kan zijn. Zij heeft een advocaat op jou afgestuurd en misschien is ze bang dat je wraak zoekt of iets dergelijks, of dat je in een psychose zit en doorslaat.
Ik denk dat je een goed mens bent met een goed hart, en ik weet zeker dat je telt in de ogen van God. En je bent absoluut niet minder dan andere ongeacht je afkomst of whatever. Maar ik denk dat mensen wel bang zijn voor mensen als jou of mij.
Ik ben schizotypisch en ze noemen mij soms een gek, ik kan op werk niet eens mezelf zijn, ik moet een masker dragen om mijn dag door te komen. Maar ik heb dat besef nog, omdat ik schizotypisch ben en niet psychotisch.
Het is natuurlijk aan jou, of je die brief wil sturen ja of nee. Maar ik zou je willen aanraden naar de toekomst te kijken en het verleden wat los te laten. Er is veel gebeurd in je leven, en ik zie dat je nog heel erg vasthoudt aan alles wat je is overkomen en misschien terug wil naar een tijd waarin het je beter ging in het verleden. Maar je gaat die moeten maken in de toekomst.
Je bent een goeie kerel, met het hart op de goede plek, en ik zou het heel sneu vinden als je dadelijk een advocaat op je dak krijgt. Wat ik jou zou gunnen, is een goeie toekomst. Dat je weer wat werk kan oppakken en je weg kan vinden.
Dat gun ik je echt, en ik snap dat je nu zoiets hebt van of met haar, of met jouw ex en geen andere vrouwen in jouw leven. Maar dat is iets wat je nu mag voelen en het mag ook zo zijn nu, maar je weet niet wat je kan verwachten. Probeer minder naar het verleden te kijken maar meer naar de toekomst. Je hebt zo hard aan je herstel gewerkt, dat je gewoon mag durven dromen over de toekomst. Je hoeft niet terug naar hoe je was voor de psychoses en alles, je kan gewoon naar voren treden met wie je nu bent.
En je bent gewoon iemand die veel heeft meegemaakt, maar die ook nog staat en doorvecht. En daarvoor verdien je wel mijn respect, het is jammer dat mensen met mentale problemen vaak nog als eng worden bestempeld of gevaarlijk maar je gaat er wel komen, daar geloof ik in
Ik heb nooit gelogen hier op fok. Ik ben goudeerlijk, the good the bad and the ugly. Waarom zou ik over alles wat ik vertel over mezelf liegen? Wat bereik ik daarmee denk je?quote:
Ja, dus? Omdat het FOK! is mag je mensen wel pesten en blijven vragen: 'WAAROM LIEG JE? WAAROM LIEG JE?' Laat mensen toch gewoon met rust, en ga toch gewoon weg als je niks toe te voegen hebt behalve negatief, bah bah.quote:Op zondag 10 mei 2026 14:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is geen therapeutische setting, dit is FOK!
Ff serieus boca_raton. Waarom blijf je zeggen dat ik lieg? Ik weet dat fok geen therapeutische setting is, maar dat vind ik juist fijn aan fok. Het heeft mij echt wel geholpen.quote:Op zondag 10 mei 2026 14:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is geen therapeutische setting, dit is FOK!
Op deze manier wordt dit zo’n langgggggggggggggg topic.quote:Op zondag 10 mei 2026 14:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb nooit gelogen hier op fok. Ik ben goudeerlijk, the good the bad and the ugly. Waarom zou ik over alles wat ik vertel over mezelf liegen? Wat bereik ik daarmee denk je?
Oh duidelijk, er is weer wat contact tussen jullie, dat zij heeft geïnitieerd. Nee, dat klopt, je doet daar niks illegaals mee, zeker als zij eerst contact met jou heeft opgenomen. Dat laatste wist ik niet, maar volgens mij is dat dan een nieuwe ontwikkeling die nog niet in jouw schrijven stond.quote:Op zondag 10 mei 2026 14:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ze heeft me afgelopen jaar berichten op Snapchat gestuurd en mij een keer gebeld met dat ze mij mist, dus ik ga haar wel een brief sturen. Ik doe niets illegaals door haar een brief te sturen, er is geen contactverbod en één brief sturen staat niet gelijk aan stalken. Wat ik je heb laten lezen ga ik niet aan haar sturen, maar een beknopte brief met uitleg dat ik betreur hoe alles is gegaan en dat ik het goed wil maken met haar. De brief die ik voor haar heb geschreven ga ik hier niet delen, daar staat te veel privé informatie in.
Ik heb een TR gezet, ga gewoon weg als je hier enkel wat stemmingmakerij wil.quote:Op zondag 10 mei 2026 14:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Op deze manier wordt dit zo’n langgggggggggggggg topic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |