Die brief heeft ook NIETS te maken met die meid. Het gaat niet om die meid, het gaat om TS. Hij wil wat, hij wil zijn zin doordrijven, ongeacht wat het slachtoffer daar van vindt. Hij is niet bezig met hoe het slachtoffer dat ervaart want als je reactie dan is 'het ergste is dat er geen reactie komt'.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:14 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik zeg altijd als diegene die mij shit heeft aangedaan in het verleden voor de auto komt. Weet ik niet of ik zou remmen of niet. Een brief zit er echt niet in hoor en zeker niet zo een onzin brief als van TS
Iemand die op de brug staat om naar beneden te springen, omdat hij zijn leven als ondragelijk ervaart, is vaak een momentopname. Er is een hele documentaire over een Chinees die op een grote brug mensen tegenhoudt, en die mensen hulp aanbied en die mensen doen het daarna ook niet meer. Ik heb hier begrepen dat het erg structureel is.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat je iemand die op een brug staat om naar beneden te springen omdat hij zijn leven als ondraaglijk ervaart alsnóg probeert daar vanaf te praten, in plaats aan te moedigen en te roepen 'do a flip on your way down faggot'.
Is trauma voor haar.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die brief heeft ook NIETS te maken met die meid. Het gaat niet om die meid, het gaat om TS. Hij wil wat, hij wil zijn zin doordrijven, ongeacht wat het slachtoffer daar van vindt. Hij is niet bezig met hoe het slachtoffer dat ervaart want als je reactie dan is 'het ergste is dat er geen reactie komt'.
Ehm, nee, dat is niét het ergste, niet voor het slachtoffer én niet voor TS.
Nee, maar dat is denk ik dan ook de enige goeie conclusie in deze. De manier waarop ik met TS omga is blijkbaar niet goed, maar de manier waarop andere users proberen te zeggen: 'jij bent gevaarlijk.' Gaat denk ik ook niet helpen. Niet reageren of er geen platform voor hebben, lijkt mij de enige juiste conclusie in deze.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:13 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik denk dat het soms goed is om het aan medicisch (ggz)specialisten over te laten als iemand ziek is.
Wij weten niet wat goed is om te zeggen. Wat goed lijkt kan verkeerd uitpakken en andersom ook.
Daarom ga ik ook met @:CoolGuy mee.
FOK! mag er dan wel voor iedereen zijn. Dat is sympatiek, maar kan ook juist niet helpend zijn.
In de breedste zin des woord
Ja, of een trolltopic, of er komen smilies waarmee hij wil aantonen dat hij zogenaamd iedereen uit de tent wilde lokken en dat dat gelukt is, of hij had weer een psychose, of hij was weer manisch, of of of of of of of.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Stel die vraag in Feedback of in je eigen topic.
Door deze vraag hier te stellen doe je impliciet mee het circus groter te maken.
TS hoort wat mij betreft onder goede hulpverlening geplaatst te worden, en of dat een gesloten of open inrichting is, begeleid wonen of ambulante zorgt.
Dat is aan de hulpverlening. Want misschien speelt ie het allemaal wel he? Want morgen krijgen we weer een reactie "ik verveelde me en wilde mij weerbaarder maken"
En in al die zaken trap ik, probeer ik iig, niet meer in.
Ik snap heel goed dat dat een trauma is voor haar, maar daar heeft TS geen boodschap aan, want als hij daar wél een boodschap aan had, als het hem ook maar iéts kon boeien hoe zij dit zou kúnnen ervaren, dan zou dat genoeg moeten zijn om te zeggen 'weet je, de kans bestaat dat dit bij haar heel fout aan komt, en als ik om haar geef, dan wil ik haar dat risico niet laten lopen, en dat is belangrijker voor me dan het versturen van deze brief, dat is dan pech voor mij'.quote:
Ja dat probeerde ik hetekip ook duidelijk te maken maar helaasquote:Op maandag 11 mei 2026 21:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die brief heeft ook NIETS te maken met die meid. Het gaat niet om die meid, het gaat om TS. Hij wil wat, hij wil zijn zin doordrijven, ongeacht wat het slachtoffer daar van vindt. Hij is niet bezig met hoe het slachtoffer dat ervaart want als je reactie dan is 'het ergste is dat er geen reactie komt'.
Ehm, nee, dat is niét het ergste, niet voor het slachtoffer én niet voor TS.
Hij heeft niet gelogen maar zichzelf tegengesproken!quote:Op maandag 11 mei 2026 21:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, of een trolltopic, of er komen smilies waarmee hij wil aantonen dat hij zogenaamd iedereen uit de tent wilde lokken en dat dat gelukt is, of hij had weer een psychose, of hij was weer manisch, of of of of of of of.
Maak geen grapje hier. Is echt levenslang.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat dat een trauma is voor haar, maar daar heeft TS geen boodschap aan, want als hij daar wél een boodschap aan had, als het hem ook maar iéts kon boeien hoe zij dit zou kúnnen ervaren, dan zou dat genoeg moeten zijn om te zeggen 'weet je, de kans bestaat dat dit bij haar heel fout aan komt, en als ik om haar geef, dan wil ik haar dat risico niet laten lopen, en dat is belangrijker voor me dan het versturen van deze brief, dat is dan pech voor mij'.
Maar dat zegt TS niet, het gaat TS maar om 1 persoon, en dat is hem zelf, ten koste van alles en iedereen, én ten koste van hemzelf.
Ik beweer en/of denk nergens dat jij een grapje maakt. Sterker nog, mijn reacties op je zijn bloedserieus. Daar zit 0 sarcasme of grappen & grollen bij.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:21 schreef Ole het volgende:
[..]
Maak geen grapje hier. Is echt levenslang.
Was ook niet naar jou bedoeld!quote:Op maandag 11 mei 2026 21:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik beweer en/of denk nergens dat jij een grapje maakt. Sterker nog, mijn reacties op je zijn bloedserieus. Daar zit 0 sarcasme of grappen & grollen bij.
In elk geval wil ik van mij zeggen dat het niet zo is!quote:Op maandag 11 mei 2026 21:27 schreef Hetekip het volgende:
Nou ja, ik trek mij terug uit dit topic, ik vind het wel oprecht jammer, dat ik een hele hoop shit over mezelf heb gekregen.
Coolguy heeft het mij eigenlijk fatsoenlijk kunnen uitleggen, maar iedereen daarvoor was vooral gewoon bezig, mij ook gewoon weg te zetten als een stoker, vermoeiend persoon etc. Ik vind het oprecht jammer dat niemand heeft gekeken naar dat ik goede bedoelingen had, maar wellicht tegen een berg aankeek die te steil is.
Ik trek mijn conclusie, dat met ts in gesprek gaan blijkbaar niks gaat oplossen en dat er eigenlijk een heel ander soort hulp nodig is, en dat dit niet het platform is waar TS dat kan krijgen.
Ik ondersteun in mijn werk dagelijks mensen, ook mensen met kwetsbaarheden, en natuurlijk moet ik mensen soms confronteren, maar ik ben allergisch voor mensen die tegen een huilend persoon zeggen: 'niet huilen.' Nee ik wil altijd kijken wat zit erachter, blijkbaar gaat dat bij TS niet.
Maar ik wil toch kwijt dat terwijl iedereen in FB roept dat het een veilige omgeving moet zijn, ik dat absoluut niet heb ervaren, terwijl ik naar mijn mening toch met goede bedoelingen handelde. Dat wil ik wel kwijt.
Ik laat het topic nu ook verder met rust. Ga jullie maar je gang, ik heb eigenlijk geen zin meer shit over mij heen te krijgen voor niks. Terwijl ik wel het gevoel heb, dat ik altijd respectvol ben gebleven in mijn schrijven, terwijl ik van alles naar mijn hoofd geslingerd krijg.
De frustratie gaat meer naar TS dan jou toe van de meeste mensen hier denk ik. Alleen ben jij er nu en hij nietquote:Op maandag 11 mei 2026 21:27 schreef Hetekip het volgende:
Nou ja, ik trek mij terug uit dit topic, ik vind het wel oprecht jammer, dat ik een hele hoop shit over mezelf heb gekregen.
Coolguy heeft het mij eigenlijk fatsoenlijk kunnen uitleggen, maar iedereen daarvoor was vooral gewoon bezig, mij ook gewoon weg te zetten als een stoker, vermoeiend persoon etc. Ik vind het oprecht jammer dat niemand heeft gekeken naar dat ik goede bedoelingen had, maar wellicht tegen een berg aankeek die te steil is.
Ik trek mijn conclusie, dat met ts in gesprek gaan blijkbaar niks gaat oplossen en dat er eigenlijk een heel ander soort hulp nodig is, en dat dit niet het platform is waar TS dat kan krijgen.
Ik ondersteun in mijn werk dagelijks mensen, ook mensen met kwetsbaarheden, en natuurlijk moet ik mensen soms confronteren, maar ik ben allergisch voor mensen die tegen een huilend persoon zeggen: 'niet huilen.' Nee ik wil altijd kijken wat zit erachter, blijkbaar gaat dat bij TS niet.
Maar ik wil toch kwijt dat terwijl iedereen in FB roept dat het een veilige omgeving moet zijn, ik dat absoluut niet heb ervaren, terwijl ik naar mijn mening toch met goede bedoelingen handelde. Dat wil ik wel kwijt.
Ik laat het topic nu ook verder met rust. Ga jullie maar je gang, ik heb eigenlijk geen zin meer shit over mij heen te krijgen voor niks. Terwijl ik wel het gevoel heb, dat ik altijd respectvol ben gebleven in mijn schrijven, terwijl ik van alles naar mijn hoofd geslingerd krijg.
Zo sta ik er ook wel in ja. Hoe goed bedoeld ook van @Hetekip maar het is vechten tegen de bierkaai vrees ik. Helaas, zeg ik er nadrukkelijk bij.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:29 schreef Friday12 het volgende:
[..]
De frustratie gaat meer naar TS dan jou toe van de meeste mensen hier denk ik. Alleen ben jij er nu en hij niet
2 uur genoten, zonder reactie te geven, met een zak chips en nu lijkt het topic door het vertrek van hetekip in te kakken, en kom je weer even zuurstof aan het vuurtje gevenquote:Op maandag 11 mei 2026 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb vaker verteld dat ze mij afgelopen jaar weer heeft aangesproken op Snapchat en mij een keer heeft gebeld. Dus ze heeft als eerste al initiatief genomen, dan is mijn brief niet zo eng of opgepast.
Als ze niet reageert laat ik het los en ga ik verder met mijn leven. Eén brief is niet kankerverwekkend toch?
Waar gaat het topic overquote:
Gelukkig lieg je nooit dus dit is eentje voor jou om te onthouden.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Als ze niet reageert laat ik het los en ga ik verder met mijn leven.
Ik weet helaas goed genoeg waar dit topic over gaat en wat zich aan het ontplooien is...quote:
Ik heb haar nooit mishandeld of bedreigd.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:09 schreef Ole het volgende:
Hetekip bedoelt het goed. Niks persoonlijk naar hem.
Ik spreek uit eigen ervaring. Ook al is het 30 jaar geleden, ik wil de persoon die mij mishandeld/ bedreigd heeft nooit meer spreken. Punt
Je bent niet te benijden. Ik snap werkelijk niet hoe je het volhoudt, ik doe het je echt totaal niet na, nog niet eens voor 10%.quote:
Soms ervaart de ontvanger iets anders dan de zender heeft bedoeld..quote:Op maandag 11 mei 2026 21:36 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb haar nooit mishandeld of bedreigd.
Heel FOK!? Neuh. Ja, machteloos als in K_W de hulp bieden die hij hard nodig heeft, dat ben ik met je eens. Dat is ook niet de taak voor wie dan ook hier anders dan professionals.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik weet helaas goed genoeg waar dit topic over gaat en wat zich aan het ontplooien is...
Daarom... euh.. gewoon geen woorden voor omdat ik machteloos ben. Wij allemaal trouwens, heel FOK!
Dat is de grootste frustratie nog denk ikquote:Op maandag 11 mei 2026 21:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik weet helaas goed genoeg waar dit topic over gaat en wat zich aan het ontplooien is...
Daarom... euh.. gewoon geen woorden voor omdat ik machteloos ben. Wij allemaal trouwens, heel FOK!
Je hebt het al eens geprobeerd, een paar jaar wachten en dan weer contact proberen te zoeken. Dat werd bepaald niet gewaardeerd. Waarom heb je niet toen al losgelaten? Waarom zou je dat nu wel kunnen?quote:Op maandag 11 mei 2026 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Als ze niet reageert laat ik het los en ga ik verder met mijn leven.
quote:Three years later after this last psychosis in 2020, I decided that I had recovered my life well enough to attempt to contact my ex-classmate again. I wasn't looking to have a relationship with her anymore or even necessarily reestablish a friendship. What I mainly wanted to achieve was to make her understand what was going on when I kept sending her all those messages, so that her image of me as a person wouldn't be permanently negative and wouldn't have bad feelings about me and the friendship that we had. I still had her contact details written down in my phone and I decided to make one call to see if her number still worked. It went straight to automatic voicemail and that meant she either stopped using that number or I was still blocked on her phone. I didn't call her again after that.
Nee jullie reageren als dramaqueens. Eén brief heb ik gestuurd waarin ik uitleg geef over wat er is gebeurd en verontschuldigen aan haar over het feit dat ik in een psychose te veel berichten heb gestuurd. Te veel berichten sturen is geen mishandeling of bedreiging, alleen vervelend en opdringerig voor haar. Ik heb spijt dat het zo is gegaan, maar ik ben geen gevaarlijke crimineel en dat weet zei ook.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik weet helaas goed genoeg waar dit topic over gaat en wat zich aan het ontplooien is...
Daarom... euh.. gewoon geen woorden voor omdat ik machteloos ben. Wij allemaal trouwens, heel FOK!
Nee jullie reageren als dramaqueens. Eén brief heb ik gestuurd waarin ik uitleg geef over wat er is gebeurd en verontschuldigen aan haar over het feit dat ik in een psychose te veel berichten heb gestuurd. Te veel berichten sturen is geen mishandeling of bedreiging, alleen vervelend en opdringerig voor haar. Ik heb spijt dat het zo is gegaan, maar ik ben geen gevaarlijke crimineel en dat weet zei ook.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik weet helaas goed genoeg waar dit topic over gaat en wat zich aan het ontplooien is...
Daarom... euh.. gewoon geen woorden voor omdat ik machteloos ben. Wij allemaal trouwens, heel FOK!
Omdat ik haar daarna meerdere keren weer tegenkwam en ze heeft mij weer aangesproken op Snapchat en gebeld.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je hebt het al eens geprobeerd, een paar jaar wachten en dan weer contact proberen te zoeken. Dat werd bepaald niet gewaardeerd. Waarom heb je niet toen al losgelaten? Waarom zou je dat nu wel kunnen?
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |