https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Nee hoor, ik benoem welke sentimenten er in de Islamitische contreien leven. Aantoonbare sentimenten trouwens, bijvoorbeeld als het gaat over antisemitisme, homofobie of fundamentalisme. Waarom zou dat dehumaniseren zijn?quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je loopt zelf al jarenlang de aanhangers van een religie te dehumaniseren, gap. Denk nu niet dat je op een morele heuvel staat.
Ok, dus ik mag mensen niet persoonlijk direct aanspreken op hun bias. Want dat kan door sommige mensen als een belediging kan worden gezien. Maar hele bevolkingen beledigen, wat hier al jarenlang gaande is, is prima? Ok dan.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waarom beledig jij eigenlijk constant mensen persoonlijk?
Om vervolgens woorden als morele heuvel te gebruiken.
Ik vind daar wat van.
Ik moet een beetje gniffelen om de speciale behandeling zoals kosjere maaltijden, zeker aangezien er op FOK! zo vaak geroepen wordt dat "men zich maar aan ons aanpast!"quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
[..]
https://www.dji.nl/over-d(...)estelijke-verzorging
Tot je dienst.
juist totaal nietquote:Op donderdag 26 maart 2026 00:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik benoem welke sentimenten er in de Islamitische contreien leven. Aantoonbare sentimenten trouwens, bijvoorbeeld als het gaat over antisemitisme, homofobie of fundamentalisme. Waarom zou dat dehumaniseren zijn?
Je had "in sommige contreien" moeten zeggen, dan is 't okequote:Op donderdag 26 maart 2026 00:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok, dus ik mag mensen niet persoonlijk direct aanspreken op hun bias. Want dat kan door sommige mensen als een belediging kan worden gezien. Maar hele bevolkingen beledigen, wat hier al jarenlang gaande is, is prima? Ok dan.
quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waarom beledig jij eigenlijk constant mensen persoonlijk?
Om vervolgens woorden als morele heuvel te gebruiken.
Ik vind daar wat van.
Je bent bekend met de Islamitische contreien? Leef je er tussen?quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik benoem welke sentimenten er in de Islamitische contreien leven. Aantoonbare sentimenten trouwens, bijvoorbeeld als het gaat over antisemitisme, homofobie of fundamentalisme. Waarom zou dat dehumaniseren zijn?
Omdat je het al jarenlang aan het uitspreiden bent over alles en iedereen die niet jouw conservatieve gedenkgoed onderstreept. Als pindakaas.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh ja, sorry.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je had "in sommige contreien" moeten zeggen, dan is 't oke
Conservatief vind ik nog best wel aardig gezegd..quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Omdat je het al jarenlang aan het uitspreiden bent over alles en iedereen die niet jouw conservatieve gedenkgoed onderstreept. Als pindakaas.
We zitten heel erg dicht bij het verboden 'n'-woord. Héél dichtbij.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Conservatief vind ik nog best wel aardig gezegd..
Zit je nu serieus te beweren dat moslims niet onverdraagzaam zijn tegenover homo's of vrouwen?quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
[..]
Je bent bekend met de Islamitische contreien? Leef je er tussen?
sooooo typerend!!quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok, dus ik mag mensen niet persoonlijk direct aanspreken op hun bias. Want dat kan door sommige mensen als een belediging kan worden gezien. Maar hele bevolkingen beledigen, wat hier al jarenlang gaande is, is prima? Ok dan.
Ok Einstein, waar hielden de N's niet van?quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
We zitten heel erg dicht bij het verboden 'n'-woord. Héél dichtbij.
Ok, you sex in the city watching person, wat is daar zo typerend aan?quote:
thisquote:Op donderdag 26 maart 2026 00:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok, you sex in the city watching person, wat is daar zo typerend aan?
Mijn grisselijke oude buurman heeft het ook niet zo op flikkers en hoerenwijven. Maar daarom gooi ik niet alle grisselijken op een hoop.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zit je nu serieus te beweren dat moslims niet onverdraagzaam zijn tegenover homo's of vrouwen?
Ik zou zeggen kijk eens wat men (o.a.) in POL allemaal schrijft over conservatieven en MAGA-aahangers (je weet wel, half de VS), dat is structureel generaliserend, bespottend en beledigend. De rancune en haat druipt er vanaf.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Daar heb ik al eens een lijstje van gepost, maar dat werd verwijderd. Dus u hebt het vrije woord. Dus ga vooral door, laat uw kleuren zien.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ok Einstein, waar hielden de N's niet van?
Treffende vergelijking, weet waartussen je jezelf bevind.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:11 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mijn grisselijke oude buurman heeft het ook niet zo op flikkers en hoerenwijven. Maar daarom gooi ik niet alle grisselijken op een hoop.
Overleven tussen tokkies, je moet het maar kunnen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Treffende vergelijking, weet waartussen je jezelf bevind.
Is dit een rebus puzzel of zo?quote:
jij laat vooral je kleur zien!!!quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Daar heb ik al eens een lijstje van gepost, maar dat werd verwijderd. Dus u hebt het vrije woord. Dus ga vooral door, laat uw kleuren zien.
Amerika heeft ook een uitstekende track-record om met geld en militaire middelen te strooien 'in sommige contreien'. Met daarbij een sterke voorkeur voor fundamentalistische, cultuur-conservatieve, fascistoïde (terroristische?) regimes en junta's.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je had "in sommige contreien" moeten zeggen, dan is 't oke
Ik zou zeggen: je bent altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen uitspraken. Lijkt mij dat jij specifiek het daar mee eens bent, aangezien eigen verantwoordelijkheid echt een van je vaandels is.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou zeggen kijk eens wat men (o.a.) in POL allemaal schrijft over conservatieven en MAGA-aahangers (je weet wel, half de VS), dat is structureel generaliserend, bespottend en beledigend. De rancune en haat druipt er vanaf.
Prima hoor, moet men vooral lekker doen, maar kom dan anderen niet de maat nemen als het over moslims en de Islam gaat.
Waarbij ik trouwens altijd juist wél die nuance aanbreng. Ik heb nog nooit gezegd dat álle moslims kut zijn of zo, wel dat er veel te veel fundamentalisten zijn en ook veel te veel die vervelend gedachtegoed aanhangen en dat is ook zo.
Nou, mag ik in dat geval een klinker kopen? Geen idee hoe dat spelletje verder gaat.quote:
HowardRoark spuwt geen haat, slechts feiten en een volwaardige polemiek waar anderen in pure onmacht juist hatelijke reacties op plaatsen, stop met de zaken omdraaien.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: je bent altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen uitspraken. Lijkt mij dat jij specifiek het daar mee eens bent, aangezien eigen verantwoordelijkheid echt een van je vaandels is.
Nou bedenk eens hoe het gaat voelen als je jarenlang alle haat, gal en pure onzin over je religie uitgespoten ziet worden hier.
Nou bedenk je eens dat jij diegene bent die al die haat, gal en pure onzin uitspuwd.
En bedenk je eens dat je het over joden hebt.
Gewoon, echt gemeend, denk je nu echt dat jij JIJ geen bijdrage hebt aan de huidige polarisatie?
Slechts feiten? Ja, zijn eigen feiten, ok. En jij gelooft in die feiten..quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
HowardRoark spuwt geen haat, slechts feiten en een volwaardige polemiek waar anderen in pure onmacht juist hatelijke reacties op plaatsen, stop met de zaken omdraaien.
Ik denk dat hij prima voor zichzelf kan antwoorden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
HowardRoark spuwt geen haat, slechts feiten en een volwaardige polemiek waar anderen in pure onmacht juist hatelijke reacties op plaatsen, stop met de zaken omdraaien.
Oorlog in het klein en hoe iets kan ontstaan.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:25 schreef Vallon het volgende:
Gaat het hier nog over Iran of zijn users bezig elkaar te Iraniseren ?
Dat kan je alleen weten als je ertussen woont. Niemand weet iets van een andere cultuur of religiequote:Op donderdag 26 maart 2026 00:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zit je nu serieus te beweren dat moslims niet onverdraagzaam zijn tegenover homo's of vrouwen?
Is gewoon gezond verstand en een historisch belezen opsomming, verder niets, zoiets noemen ze feiten in plaats van een mening inderdaad.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Slechts feiten? Ja, zijn eigen feiten, ok. En jij gelooft in die feiten..
Ik denk dat ik dat prima zelf mag weten.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk dat hij prima voor zichzelf kan antwoorden.
We volgen allemaal de strategie uitgestippeld door Kegseth en trumpie hier. Just winging it, bro. De straat is toch nog steeds dicht, de oorlog is nog steeds gewonnen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:25 schreef Vallon het volgende:
Gaat het hier nog over Iran of zijn users bezig elkaar te Iraniseren ?
Ik neem niks aan van een persoonlijk feit. Begrijp wel dan de mening.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is gewoon gezond verstand en een historisch belezen opsomming, verder niets, zoiets noemen ze feiten in plaats van een mening inderdaad.
Stop eens met dit soort simplitische onderbuikretoriek.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
We volgen allemaal de strategie uitgestippeld door Kegseth en trumpie hier. Just winging it, bro. De straat is toch nog steeds dicht, de oorlog is nog steeds gewonnen.
Nu moest ik even hardop lachen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Stop eens met dit soort simplitische onderbuikretoriek.
Zegt de gast die vind dat bommetjes gooien prima is. Dude. Echt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Stop eens met dit soort simplitische onderbuikretoriek.
Poeh, is dat oprecht gezegd? Dat zou wel bizar laag zijn. Het getuigt ook van een ernstig gebrek aan historisch besef.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:21 schreef UitStraling het volgende:
Had Dolf Jansen het er afgelopen week niet over dat de woorden genocide en holocaust hun waarde totaal hebben verloren omdat wat er in Gaza en Libanon gaande is vele malen erger is dan dat, dit is het rotte spuuglelijke gezicht van N. Links.
Inderdaad, daar ben ik het mee eens. Ik denk verder dat het voor veel moslims eens goed is om wat zelfreflectie te tonen. De kritiek die er wordt gegeven is vaak terecht en aantoonbaar. De vergelijking met Joden gaat vervolgens niet op. Daar is de kritiek namelijk vaak niet te terecht en bestaat het uit complottheorieën en ethnische haat. Joden zijn ook een etnische groep namelijk, moslims niet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: je bent altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen uitspraken. Lijkt mij dat jij specifiek het daar mee eens bent, aangezien eigen verantwoordelijkheid echt een van je vaandels is.
Nou bedenk eens hoe het gaat voelen als je jarenlang alle haat, gal en pure onzin over je religie uitgespoten ziet worden hier.
Nou bedenk je eens dat jij diegene bent die al die haat, gal en pure onzin uitspuwd.
En bedenk je eens dat je het over joden hebt.
Gewoon, echt gemeend, denk je nu echt dat jij JIJ geen bijdrage hebt aan de huidige polarisatie?
Oh, ok, dus alleen moslims moeten aan zelfreflectie doen. En waarom zijn Joden een etnische groep?quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh, is dat oprecht gezegd? Dat zou wel bizar laag zijn. Het getuigt ook van een ernstig gebrek aan historisch besef.
[..]
Inderdaad, daar ben ik het mee eens. Ik denk verder dat het voor veel moslims eens goed is om wat zelfreflectie te tonen. De kritiek die er wordt gegeven is vaak terecht en aantoonbaar. De vergelijking met Joden gaat vervolgens niet op. Daar is de kritiek namelijk vaak niet te terecht en bestaat het uit complottheorieën en ethnische haat. Joden zijn ook een etnische groep namelijk, moslims niet.
Zelfreflectie is goed voor iedereen. Te beginnen met mij/jouzelf. Daar is geen etnische of religische aanduiding voor nodig.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh, is dat oprecht gezegd? Dat zou wel bizar laag zijn. Het getuigt ook van een ernstig gebrek aan historisch besef.
[..]
Inderdaad, daar ben ik het mee eens. Ik denk verder dat het voor veel moslims eens goed is om wat zelfreflectie te tonen. De kritiek die er wordt gegeven is vaak terecht en aantoonbaar. De vergelijking met Joden gaat vervolgens niet op. Daar is de kritiek namelijk vaak niet te terecht en bestaat het uit complottheorieën en ethnische haat. Joden zijn ook een etnische groep namelijk, moslims niet.
Maak er nou geen ad hominem van, joh.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zelfreflectie is goed voor iedereen. Te beginnen met mij/jouzelf. Daar is geen etnische of religische aanduiding voor nodig.
Omdat Joden nagenoeg allemaal dezelfde ethnische origine hebben, net zoals bijvoorbeeld Romani. Het is een etniciteit en een religie. Het Jodendom is de religie van de ethnische groep het Joodse volk. Islam is daarentegen gewoon een religie net zoals het Christendom, als mensen daar niet meer in geloven is men geen onderdeel van de groep meer. Je kunt geen DNA-test doen en 50% Christen scoren, je kunt wel een DNA-test doen en 50% Joods of Roma scoren.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, ok, dus alleen moslims moeten aan zelfreflectie doen. En waarom zijn Joden een etnische groep?
Ok, mag ik dan concluderen dat jij de rassenleer omarmt?quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat Joden nagenoeg allemaal dezelfde ethnische origine hebben, net zoals bijvoorbeeld Romani. Het is een etniciteit en een religie. Het Jodendom is de religie van de ethnische groep het Joodse volk. Islam is daarentegen gewoon een religie net zoals het Christendom, als mensen daar niet meer in geloven is men geen onderdeel van de groep meer. Je kunt geen DNA-test doen en 50% Christen scoren, je kunt wel een DNA-test doen en 50% Joods of Roma scoren.
Hoewel geen etnische origine, zo'n 18% van de Israëli's is moslim. Hoe combineer je dat met het beschermen van Israël?quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat Joden nagenoeg allemaal dezelfde ethnische origine hebben, net zoals bijvoorbeeld Romani. Het is een etniciteit en een religie. Het Jodendom is de religie van de ethnische groep het Joodse volk. Islam is daarentegen gewoon een religie net zoals het Christendom, als mensen daar niet meer in geloven is men geen onderdeel van de groep meer. Je kunt geen DNA-test doen en 50% Christen scoren, je kunt wel een DNA-test doen en 50% Joods of Roma scoren.
Toch staan ethniciteit en godsdienst bij joden niet helemaal los van elkaar. Zodra een jood zich tot een andere godsdienst bekeert, dan wordt hij niet meer beschouwd als iemand die tot het joodse volk (voor zover er een joods volk bestaat) behoort.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:43 schreef HowardRoark het volgende:
Omdat Joden nagenoeg allemaal dezelfde ethnische origine hebben, net zoals bijvoorbeeld Romani. Het is een etniciteit en een religie.
Nee, want rassenleer is een is een bizarre pseudowetenschappelijke theorie die de mensheid opdeelt in 'rassen' met een aangeboren hiërarchie van superioriteit en inferioriteit (denk aan de nazis een eeuw geleden).quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ok, mag ik dan concluderen dat jij de rassenleer omarmt?
Dat valt mee, het merendeel van Israël is Joods en seculier. Er zullen zelfs Joden zijn die zich tot het Christendom of de Islam hebben bekeerd (wellicht, ik ken ze verder niet dus dit is een aanname). Toch zijn ze nog Joods qua afkomst.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Toch staan ethniciteit en godsdienst bij joden niet helemaal los van elkaar. Zodra een jood zich tot een andere godsdienst bekeert, dan wordt hij niet meer beschouwd als iemand die tot het joodse volk (voor zover er een joods volk bestaat) behoort.
Een aanzienlijk deel van Israël is inderdaad moslim, dat kan toch? Je hebt er ook Druzen, dat vormt ook wel een mooi voorbeeld van een etnische groep met een hele eigen religie. Best een fascinerende groep mensen dat trouwens. Maar dat zijn dus ook geen Joden, tenzij het wellicht een tot de Islam bekeerde Jood betreft, Druzen staan geen bekeerlingen toe.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hoewel geen etnische origine, zo'n 18% van de Israëli's is moslim. Hoe combineer je dat met het beschermen van Israël?
In je eigen uiteenzetting is 't denk ik ook belangrijk onderscheid te maken tussen de etnische groep joden en de religieuze groep. Dat is geen 1 op 1 overeenkomstigheid.
Echt, sorry, hoor, dikke onzinkwats. Hier val jij voor mij echt totaal door de mand. Etniciteiten heeft te maken met DNA en waar je oorspronkelijk veel mee gemeenschappelijk hebt en als je dat onderzoekt zit zowat de halve wereldbevolking met elkaar verweven.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, want rassenleer is een is een bizarre pseudowetenschappelijke theorie die de mensheid opdeelt in 'rassen' met een aangeboren hiërarchie van superioriteit en inferioriteit (denk aan de nazis een eeuw geleden).
Ik stel simpelweg dat er verschillende etniciteiten zijn, dat is ook feitelijk zo. Denk aan Basken, Koerden of zelfs Sami, maar dus ook Romani en Joden. Daar is niets superieurs of inferieurs aan.
Dat mag wel zo zijn, maar een jood die zich tot een andere godsdienst bekeert, zal door veel joden niet meer worden beschouwd als iemand die tot het "joodse volk" behoort. In Israel is dat ook zo bij wet geregeld. Als een jood van buiten Israel zich tot een andere godsdienst bekeert, dan vervalt het recht om zich in Israel te mogen vestigen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:53 schreef HowardRoark het volgende:
Dat valt mee, het merendeel van Israël is Joods en seculier. Er zullen zelfs Joden zijn die zich tot het Christendom of de Islam hebben bekeerd (wellicht, ik ken ze verder niet dus dit is een aanname). Toch zijn ze nog Joods qua afkomst.
dit is het dus aanvallen en verdedigen! als dit niet duidelijk is tja.......realiteit en necrologiequote:Op donderdag 26 maart 2026 00:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat valt mee, het merendeel van Israël is Joods en seculier. Er zullen zelfs Joden zijn die zich tot het Christendom of de Islam hebben bekeerd (wellicht, ik ken ze verder niet dus dit is een aanname). Toch zijn ze nog Joods qua afkomst.
[..]
Een aanzienlijk deel van Israël is inderdaad moslim, dat kan toch? Je hebt er ook Druzen, dat vormt ook wel een mooi voorbeeld van een etnische groep met een hele eigen religie. Best een fascinerende groep mensen dat trouwens. Maar dat zijn dus ook geen Joden, tenzij het wellicht een tot de Islam bekeerde Jood betreft, Druzen staan geen bekeerlingen toe.
Nee, alleen van een Joodse moeder blijf je Joods in de strenge leer. Een Joodse vader zegt niks.quote:Op donderdag 26 maart 2026 01:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat mag wel zo zijn, maar een jood die zich tot een andere godsdienst bekeert, zal door veel joden niet meer worden beschouwd als iemand die tot het "joodse volk" behoort. In Israel is dat ook zo bij wet geregeld. Als een jood van buiten Israel zich tot een andere godsdienst bekeert, dan vervalt het recht om zich in Israel te mogen vestigen.
Bij seculiere joden is het anders. Die blijven wel beschouwd worden als joods.
Nee hoor, het betreft een hele academische discipline zelfs. Er worden talloze studies gedaan naar de historische origine van mensen. En dit zijn gewoon normale academici en geen aanhangers van 'rassenleer'. Zie ook:quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Echt, sorry, hoor, dikke onzinkwats. Hier val jij voor mij echt totaal door de mand. Etniciteiten heeft te maken met DNA en waar je oorspronkelijk veel mee gemeenschappelijk hebt en als je dat onderzoekt zit zowat de halve wereldbevolking met elkaar verweven.
Manoman, wat een kulkoek.
quote:Genealogy is not inherently race theory, but it can be used or misused to support racial, nationalist, or essentialist viewpoints. While traditional genealogy tracks family lines and ancestry, it can become problematic when it's used to create exclusive, artificial, or discriminatory definitions of identity, rather than just understanding one's heritage.
Key Perspectives on Genealogy, Race, and Genetics:
• Social Construction of Race: Sociologists and anthropologists generally view race as a social construct with no biological foundation, meaning it is not scientifically valid to use genetics or genealogy to define racial groups.
• Genetic Ancestry vs. Race: While genealogical DNA tests can identify geographical ancestry or the likely origin of an ancestor, this is different from the social category of "race". Genetic studies show that race does not equate to DNA.
• Misuse in "Race Theory": Historically and currently, genealogical data has been used for "scientific racism" or "eugenics" to promote ideas of racial superiority or purity.
• Genealogy and Anti-Racism: Many people use genealogy as an anti-racist tool to uncover forgotten, mixed, or hidden heritages, challenging narrow, "white-only" narratives of history.
In summary, genealogy is a tool for exploring personal history and family connections, but its application is influenced by broader social and political ideas, including those relating to race.
Bron: Google Gemini
Correct.quote:Op donderdag 26 maart 2026 01:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, alleen van een Joodse moeder blijf je Joods in de strenge leer. Een Joodse vader zegt niks.
Nou en? Netanyanu is niet voor de progressieve stromingen, heb je dat niet door dan?quote:Op donderdag 26 maart 2026 01:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Al zijn de liberale en progressieve stromingen hier ruimdenkend in. Daar heb je tegenwoordig ook vrouwelijke rabbijnen en is er plek voor homo's en lesbiennes etc.
ach hoepel uberhaupt daar toch mee op!!! je wordt zwart of asian of joods geboren protestant katholiek of moslim zijn een geloof ,,,dat kan je veranderen!!quote:
Ja, zo is dat.quote:Op donderdag 26 maart 2026 01:12 schreef Thorelf het volgende:
[..]
ach hoepel uberhaupt daar toch mee op!!! je wordt zwart of asian of joods geboren protestant katholiek of moslim zijn een geloof ,,,dat kan je veranderen!!
Huh? Bron van die bewering?quote:Op donderdag 26 maart 2026 01:21 schreef Since2003 het volgende:
Rara waarom DNA tests zo ingewikkeld zijn in Israël.
nee hoor.. negatieve aannamequote:Op donderdag 26 maart 2026 01:21 schreef Since2003 het volgende:
Rara waarom DNA tests zo ingewikkeld zijn in Israël.
Dat sektarisch denken / die rassenleer, is een belangrijke oorzaak van veel problemen in deze wereld. Nu snap ik ook waarom je zo’n voorstander bent van oorlog en geweld…quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gelukkig wordt het op universiteiten gedoceerd.quote:Op donderdag 26 maart 2026 06:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat sektarisch denken / die rassenleer, is een belangrijke oorzaak van veel problemen in deze wereld. Nu snap ik ook waarom je zo’n voorstander bent van oorlog en geweld…
Dat 'Joods geboren worden' is natuurlijk ook gewoon een flauw religieus trucje.quote:Op donderdag 26 maart 2026 01:12 schreef Thorelf het volgende:
[..]
ach hoepel uberhaupt daar toch mee op!!! je wordt zwart of asian of joods geboren protestant katholiek of moslim zijn een geloof ,,,dat kan je veranderen!!
??quote:Op donderdag 26 maart 2026 07:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zie ik nou dat er allemaal gekke cryptische filmpjes gepost zijn door het witte huis? Wtf is dat?
Aandachttrekkerij.quote:Op donderdag 26 maart 2026 07:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zie ik nou dat er allemaal gekke cryptische filmpjes gepost zijn door het witte huis? Wtf is dat?
Eerst 'per ongeluk' boots on the ground :quote:
Zelfs al zou het waar zijn (het kan zijn dat bepaalde delen van het regime wel willen praten om hun matties te verraden), dan is het niet zo handig van Trump dan rond te gaan blaten.quote:
Boots on the ground? Ik zie en hoor het er niet in hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2026 08:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eerst 'per ongeluk' boots on the ground :
[ x ]
En daarna vervangen door: 'omg glitchy'
[ x ]
Waarschijnlijk een 'psyop' bedacht door een stagiair.
Behalve als de hoofdreden is om de markt wat te manipuleren en wat tijd te rekken.quote:Op donderdag 26 maart 2026 08:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelfs al zou het waar zijn (het kan zijn dat bepaalde delen van het regime wel willen praten om hun matties te verraden), dan is het niet zo handig van Trump dan rond te gaan blaten.
Eerste filmpje worden 'boots on the ground' gefilmd. En ze hebben het over iets met launch.quote:Op donderdag 26 maart 2026 08:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Boots on the ground? Ik zie en hoor het er niet in hoor.
Een paar nietszeggende filmpjes.quote:Op donderdag 26 maart 2026 08:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
Ik zie vrouwenschoenen. Dat zijn toch geen boots.quote:Op donderdag 26 maart 2026 08:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eerste filmpje worden 'boots on the ground' gefilmd. En ze hebben het over iets met launch.
Wat jij wil.quote:Op donderdag 26 maart 2026 08:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zie vrouwenschoenen. Dat zijn toch geen boots.
was van een soldaat in een hoerentent ?quote:Op donderdag 26 maart 2026 08:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
Als er iemand hier bekend staat om zijn leugens, omdraaien van zaken en persoonlijke aanvallenquote:Op donderdag 26 maart 2026 00:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Trump is niet echt subtiel he?quote:Op donderdag 26 maart 2026 08:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelfs al zou het waar zijn (het kan zijn dat bepaalde delen van het regime wel willen praten om hun matties te verraden), dan is het niet zo handig van Trump dan rond te gaan blaten.
Zoals dus al toegelicht betreft dit geen 'rassenleer' maar simpele feiten over geologie en etniciteit. Maar ik ben erg benieuwd waarom jij denkt dat ik een voorstander zou zijn van oorlog en geweld. Een aantijging is een, de onderbouwing blijft weer eens achterwege, dus licht maar toe ...quote:Op donderdag 26 maart 2026 06:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat sektarisch denken / die rassenleer, is een belangrijke oorzaak van veel problemen in deze wereld. Nu snap ik ook waarom je zo’n voorstander bent van oorlog en geweld…
Rassenleer wordt niet gedoceerd op universiteiten. En wat ik besprak betreft dus ook geen rassenleer. Echt, zoek de definities van zulke termen eens op. En aangezien ik die al eerder had gegeven in deze discussie kan ik niets anders dan concluderen dat het ook 'bad faith' argumenten zijn met als bedoeling een bepaald beeld op te kunnen tuigen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 06:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Gelukkig wordt het op universiteiten gedoceerd.
Op universiteiten wordt overigens ook - bij diezelfde vakgroepen, en bij een vakgroep als geschiedenis - gedoceerd wat voor diep tragische gevolgen rassenleer en sektarisme, en vooral de aannames daarbij, kunnen hebben.
Hoe dan ook, geef mij Thé Lau maar.
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.
Zou ook op universiteiten gedoceerd moeten worden, bij het vakgebied Geen Gelul Gebak Van Krul.
Of eigenlijk bij alle vakgroepen.
Precies dit. Is het puur geloof. En joden (religie) geloven dat je Joodse zielen hebt (joden) waar je mee geboren wordt en die van niet-joden (niet Joodse zielen). Iemand die zich bekeerd tot het jodendom? “Dat betekent dat ondanks dat hij niet jood was hij toch een joodse ziel had en hij is met zijn bekering teruggekomen tot zijn Joodse ziel”. En zo heb je dat rechtgebreid.quote:Op donderdag 26 maart 2026 07:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat 'Joods geboren worden' is natuurlijk ook gewoon een flauw religieus trucje.
Uiteindelijk is dat ook gewoon geloof. Als jij Joods geboren wordt, maar je gelooft niet dat er zoiets is als een god die heeft bepaald dat jij Joods bent omdat je moeder dat was, dan ben je dus niet meer Joods.
Mooi staaltje maffiaretoriek.quote:Iran wil tol heffen voor doorgang Straat van Hormuz
Iran wil tol gaan heffen voor schepen die de Straat van Hormuz willen passeren. Daarover schrijven de Iraanse staatsmedia Fars en Tasnim. Beiden hebben nauwe banden met de Revolutionaire Garde en zeggen dat het plan nu wordt besproken in het parlement.
"Wij zorgen voor de veiligheid, dus het is logisch dat schepen en olietankers tol betalen", zegt een parlementslid bij de staatsmedia.
Sinds het begin van de oorlog controleert Iran de belangrijke zeestraat. Sinds die tijd gaan er nauwelijks schepen doorheen.
Het Jodendom laat amper bekeerlingen toe, dus dit is niet is nooit op massale schaal gebeurd. Ook is het Europese deel van Asjkenazische Joden met name Zuid-Europees in origine, stammende vanuit het Romeinse en Byzantijnse Rijk. Het Slavische deel is naar schatting maar 10%. Daarnaast was dit gebied tot aan het begin van de eeuw zeer dunbevolkt. Waar nu bijna 15 miljoen mensen wonen, woonden er in 1900 maar een half miljoen mensen daar. En die kwamen uit allerlei windstreken.quote:Op donderdag 26 maart 2026 09:39 schreef recidivist het volgende:
[..]
Precies dit. Is het puur geloof. En joden (religie) geloven dat je Joodse zielen hebt (joden) waar je mee geboren wordt en die van niet-joden (niet Joodse zielen). Iemand die zich bekeerd tot het jodendom? “Dat betekent dat ondanks dat hij niet jood was hij toch een joodse ziel had en hij is met zijn bekering teruggekomen tot zijn Joodse ziel”. En zo heb je dat rechtgebreid.
Precies zoals moslims verklaren “iedereen is moslim geboren”, niemand buiten henzelf neemt dat serieus omdat het puur geloof is zo een claim.
Overigens bestaan de ashkenazi Europese joden gemiddeld voor 50% uit Europees niet-levantijns DNA. En met name via de kant van de vrouw/moeder…..terwijl in het jodendom de religie via de moeder alleen geldig is. Ooit zijn er dus waarschijnlijk ten tijde van het Romeinse Rijk joods-levantijnse mannen geweest die huwden met Europees niet-Joodse vrouwen en vrij massaal die dan het jodendom als religie aannamen als bekeerlingen en zeker in patriarchale tijden en vervolgens *floep* in een keer Joods waren…..nu is dat geen probleem maar wel wanneer je daar opeens op basis van “etniciteit” claims bij gaat neerleggen op land en zeker 2000 jaar later en ten koste van de mensen die daar in dat land al generaties wonen.
Bepaalde aanleg voor genetische aandoeningen komt met name voor onder Asjkenazische Joden door de ethnische homogeniteit van deze groep. Dat heeft dus niets te maken met Oost-Europese genen, want die hebben ze amper.quote:Op donderdag 26 maart 2026 09:39 schreef recidivist het volgende:
[..]
Het is ook niet verwonderlijk gezien het feit dat circa 50% van Joodse ashkenazis (Oost) Europese genen en dna hebben dat in het zeer warme Israël het opvallend is dat men daar enorm veel huidkanker heeft in vergelijking tot volkeren in omringende landen daar. Het bleke huidje met weinig tot geen pigment matched moeilijke met die hete zon vijf maanden per jaar dag in en dag uit.
Er wordt over rassenleer gedoceerd op universiteiten, en over de gevolgen ervan.quote:Op donderdag 26 maart 2026 08:52 schreef HowardRoark het volgende:
.
[..]
Rassenleer wordt niet gedoceerd op universiteiten. En wat ik besprak betreft dus ook geen rassenleer. Echt, zoek de definities van zulke termen eens op. En aangezien ik die al eerder had gegeven in deze discussie kan ik niets anders dan concluderen dat het ook 'bad faith' argumenten zijn met als bedoeling een bepaald beeld op te kunnen tuigen.
Er zijn veel dingen idioot aan deze oorlog, maar misschien nog wel het meest verachtelijke is de gameificatie van oorlog. Filmpjes waarin je 100+ mensen ziet sterven met highscores en nu dit soort gametrailer lijkende teasers over het sturen van 18 jarigen in een gehaktmolen. Ziek is het.quote:Op donderdag 26 maart 2026 08:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
Zegt de ene maffia baas tegen de andere hoe kunnen we de hele wereld afpersen..quote:
Waar ga ik op de inhoud niet in? Kom eens met concrete punten waar ik niet op zou inhaken ..quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er wordt over rassenleer gedoceerd op universiteiten, en over de gevolgen ervan.
Er wordt ook over vermenging van begrippen en definities gedoceerd op universiteiten.
En er is nog steeds bij tijd en wijle (op diverse plaatsen in de wereld) ophef over docenten en vakgroepen waarbij begrippen als etniciteit, afkomst en rassenleer met elkaar vermengd worden. Ondanks dat een dergelijke vermenging 'officieel' tot het verleden zou behoren.
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een term als 'woke': ook een term uit de geschiedenis waarmee zowel links als rechts aan de haal is gegaan en het nu loslaten op heel andere opvattingen, en de onjuiste nieuwe terminologieën gebruiken om andersdenken onterecht te framen.
Succes met de woordenboekenstrijd, maar op de inhoud ga je voor de zoveelste keer niet in. En keer je de problematiek waar je zelf zo druk mee bezig bent, namelijk het 'stempelen' van groepen mensen (verbonden aan superioriteit, inferioriteit of iets van vergelijkbare walgelijke aard), weer om en verwijt je juist anderen dat ze met framen of andere dubieuze praktijken bezig zijn.
Hummus is veel meer dan een dip van gepureerde kikkererwten en tahini; het is een symbool van identiteit, bodem en overleven. De naam zelf verklapt de basis: hummus is simpelweg het Arabische woord voor "kikkererwt". De volledige naam van het gerecht is van oudsher hummus bi-tahina.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar ga ik op de inhoud niet in? Kom eens met concrete punten waar ik niet op zou inhaken ..
Hoe verklaar jij de Holocaust en dat er volgens Ronit Palache er nog steeds vormen zijn van "filosemitisme" in zogenaamde joods-christelijke wortels?quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Leuk; precies het antwoord dat ik had verwacht.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar ga ik op de inhoud niet in? Kom eens met concrete punten waar ik niet op zou inhaken ..
JA21 is een antisemitische partij? Bijzonder. En op welke manier uit dit zich in hun beleid? En welke neonazi's mogen in het Westen van alles ongestraft doen? Je claimt hier veel, maar de onderbouwing ontbreekt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij de Holocaust en dat er volgens Ronit Palache er nog steeds vormen zijn van "filosemitisme" in zogenaamde joods-christelijke wortels?
Hoe verklaar jij het succes van antisemitische partijen als FvD en JA21? Waar een Baudet ongefundeerde complottheorieën over joden mag doen en niet de partij wordt uitgegooid?
Of dat er in het Westen neonazi's ongestraft van alles mogen doen? Veroordeel jij dat?
Je beticht mij ergens van, dan mag je ook uitleggen waarom.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:27 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Leuk; precies het antwoord dat ik had verwacht.
En etniciteit of genealogie leidt niet tot oorlogen, we hebben namelijk pas sinds kort de wetenschappelijke tools op hier goed onderzoek naar te doen. En oorlogen zijn al zo oud als de mensheid. De meeste conflicten en oorlogen die we momenteel zien komen door cultuur en religie, en dan speelt met name één religie daar een hele grote rol in en dat is de Islam.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:27 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Lees de post waarop je hiervoor reageerde nog maar eens door.
Als je het daarna nog niet begrijpt (of eigenlijk: doet alsof je het niet begrijpt), dan is het verder niet zo belangrijk wat mij betreft.
Er zijn geen redenen tot zorgen voor je: het geleuter over etniciteit/afkomst/geologie of wat dan ook zal tot in de verre toekomst toch wel tot zinloze (of, zoals jij zult stellen: zinvolle) oorlogen blijven leiden.
Je hebt zelf talloze keren de oorlog in Gaza en de huidige Iran oorlog goed gepraat omdat Israël zichzelf moet verdedigen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 08:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals dus al toegelicht betreft dit geen 'rassenleer' maar simpele feiten over geologie en etniciteit. Maar ik ben erg benieuwd waarom jij denkt dat ik een voorstander zou zijn van oorlog en geweld. Een aantijging is een, de onderbouwing blijft weer eens achterwege, dus licht maar toe ...
[..]
Rassenleer wordt niet gedoceerd op universiteiten. En wat ik besprak betreft dus ook geen rassenleer. Echt, zoek de definities van zulke termen eens op. En aangezien ik die al eerder had gegeven in deze discussie kan ik niets anders dan concluderen dat het ook 'bad faith' argumenten zijn met als bedoeling een bepaald beeld op te kunnen tuigen.
Jammer.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
JA21 is een antisemitische partij? Bijzonder. En op welke manier uit dit zich in hun beleid? En welke neonazi's mogen in het Westen van alles ongestraft doen? Je claimt hier veel, maar de onderbouwing ontbreekt.
[..]
Je beticht mij ergens van, dan mag je ook uitleggen waarom.
[..]
En etniciteit of genealogie leidt niet tot oorlogen, we hebben namelijk pas sinds kort de wetenschappelijke tools op hier goed onderzoek naar te doen. En oorlogen zijn al zo oud als de mensheid. De meeste conflicten en oorlogen die we momenteel zien komen door cultuur en religie, en dan speelt met name één religie daar een hele grote rol in en dat is de Islam.
Correct. Maar wat heeft dit met deze discussie te maken? Dat conflict gaat met name over religie. Wat trouwens ook hier in de oorlog met Iran doorslaggevend is, het is namelijk de moslimfundamentalistische overtuigingen van het Iraanse regime dat het zo kwaadaardig en destabiliserend maakt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:35 schreef Nexum het volgende:
[..]
Je hebt zelf talloze keren de oorlog in Gaza en de huidige Iran oorlog goed gepraat omdat Israël zichzelf moet verdedigen.
Ah, geen onderbouwing dus meer, dat dacht ik al.quote:
Bewust iets niet willen begrijpen (of zelfs niet willen lezen) is voor sommige mensen het fijnste dat er is.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. Maar wat heeft dit met deze discussie te maken? Dat conflict gaat met name over religie. Wat trouwens ook hier in de oorlog met Iran doorslaggevend is, het is namelijk de moslimfundamentalistische overtuigingen van het Iraanse regime dat het zo kwaadaardig en destabiliserend maakt.
[..]
Ah, geen onderbouwing dus meer, dat dacht ik al.
Zomaar, lukraak dingen claimen en mensen van dingen beschuldigen, maar onderbouwen ho maar.
Maar dat is toch een voorstander zijn van oorlog en geweld?quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. Maar wat heeft dit met deze discussie te maken? Dat conflict gaat met name over religie. Wat trouwens ook hier in de oorlog met Iran doorslaggevend is, het is namelijk de moslimfundamentalistische overtuigingen van het Iraanse regime dat het zo kwaadaardig en destabiliserend maakt.
[..]
Ah, geen onderbouwing dus meer, dat dacht ik al.
Zomaar, lukraak dingen claimen en mensen van dingen beschuldigen, maar onderbouwen ho maar.
Ach kom op. Deze discussie hebben we al een paar keer gevoerd en nog steeds hou jij je bewust van de domme.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
JA21 is een antisemitische partij? Bijzonder. En op welke manier uit dit zich in hun beleid? En welke neonazi's mogen in het Westen van alles ongestraft doen? Je claimt hier veel, maar de onderbouwing ontbreekt.
Vindt jij dat Netanyahu als hij op Nederlands grondgebied is moet worden uitgeleverd aan de ICC?quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
Het ICC is een geld en tijdslurpende clownshow. Onafhankelijk zijn ze ook niet. Hij moet (eventueel) berecht en gestraft worden door mensen in het gebied waar de misdaden zijn begaan.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Vindt jij dat Netanyahu als hij op Nederlands grondgebied is moet worden uitgeleverd aan de ICC?
Ik heb het even voor je gecorrigeerd.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. Maar wat heeft dit met deze discussie te maken? Dat conflict gaat met name over religie. Wat trouwens ook hier in de oorlog met Iran doorslaggevend is, het is namelijk de moslim Joods fundamentalistische overtuigingen van het Iraanse Israëlitische regime dat het zo kwaadaardig en destabiliserend maakt.
Bijzonder wat er allemaal bij weet te slepen, zelfs mensen hun grootouders. En ik heb in een eerdere discussie al aangegeven FvD een werkelijk totaalidiote en gevaarlijke partij te vinden, waar ik niet op stem.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ach kom op. Deze discussie hebben we al een paar keer gevoerd en nog steeds hou jij je bewust van de domme.
- JA21 is een afsplitsing van FvD dat al vanaf oprichting antisemitisme kent.
- Geestelijke leider Nanninga gaf David Irving (vorige keer al benoemd) een podium als journalist. Het gebeurt niet vaak dat een veroordeelde Holocaust ontkenner een podium krijgt.
- Nanninga haar tweets waarin ze de Holocaust verheerlijkt onder de noemer satire.
- Eerdmans zijn uitspraken over dat zijn opa bij het verzet zou zitten terwijl zijn opa na onderzoek bij een partij van de bezetter bleek te zitten
- Ook Diederik Boomsma die voor de oprichting van FvD al Baudet kende en meeschreef aan zijn boek de natiestaat.
Maar goed volgens jou zal zelfs Baudet niks kwaad doen. En is het een normale man zonder ideeen over een borreale wereld, complottheorieen over joden en die neonazi's hartelijk verwelkomt in zijn partij of op uitnodiging
Nee, absoluut niet. Want hij heeft niets misdaan. Ik vind alle aantijgingen jegens Israël een grove schande en een verdraaiing van de realiteit. Israël wordt beticht van wat de Palestijnse terroristen het liefst met Israël willen doen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Vindt jij dat Netanyahu als hij op Nederlands grondgebied is moet worden uitgeleverd aan de ICC?
Maar is het een partij waar complotten over joden de boventoon voeren, neonazi's welkom zijn en er antisemistische uitlatingen worden gedaan?quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder wat er allemaal bij weet te slepen, zelfs mensen hun grootouders. En ik heb in een eerdere discussie al aangegeven FvD een werkelijk totaalidiote en gevaarlijke partij te vinden, waar ik niet op stem.
Dan zit je volledig mis want wat jij er nu van maakt is totale onzin. Joods fundamentalisme (voor zover dit überhaupt bestaat) is niet de reden dat een land als Jemen of Syrië met verschrikkelijke oorlogen te maken heeft gehad of de Iraanse burgers als decennialang onderdrukt worden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb het even voor je gecorrigeerd.
Bij FvD? Daar kun je dit sentimenten zeker terugvinden. Ik heb ook nooit anders willen beweren. Dit is een van de redenen dat ik ook niets met die partij te maken wil hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Maar is het een partij waar complotten over joden de boventoon voeren, neonazi's welkom zijn en er antisemistische uitlatingen worden gedaan?
Waar wijt jij de hongersnood in Gaza aan?quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, absoluut niet. Want hij heeft niets misdaan. Ik vind alle aantijgingen jegens Israël een grove schande en een verdraaiing van de realiteit. Israël wordt beticht van wat de Palestijnse terroristen het liefst met Israël willen doen.
Wat bedoel je met "sentimenten"?quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
Bij FvD? Daar kun je dit sentimenten zeker terugvinden. Ik heb ook nooit anders willen beweren. Dit is een van de redenen dat ik ook niets met die partij te maken wil hebben.
Dus je wilt met droge ogen beweren, dat de Palestijnse burgers in Israël net zoveel rechten hebben als de Joodse? Dat ze niet grootschalig vermoord worden? Niet eens gedeporteerd, want ze zijn vaak opgesloten en kunnen er niet uit? In een soort groot concentratiekamp dat door bombardementen ontdaan is van bebouwing, zoals huizen en ziekenhuizen? Terwijl de hulporganisaties ook worden afgemaakt als ze naar binnen durven te gaan? En ze net genoeg eten krijgen om hun lijden flink te rekken, maar niet genoeg om te kunnen overleven?quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan zit je volledig mis want wat jij er nu van maakt is totale onzin. Joods fundamentalisme (voor zover dit überhaupt bestaat) is niet de reden dat een land als Jemen of Syrië met verschrikkelijke oorlogen te maken heeft gehad of de Iraanse burgers als decennialang onderdrukt worden.
Zeker.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Sentimenten is wil zeggen dat je het gedachtegoed wat jij opnoemde inderdaad in FvD contreien kunt terugvinden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "sentimenten"?
Is er wel sprake van neonazistische gedachtegoed of niet?
Inderdaad, Arabieren die in Israël zelf wonen hebben alle rechten die andere Israëliërs ook hebben. Ze worden niet zomaar grootschalig vermoord en ook worden hulporganisaties niet afgemaakt. Ik vind die claims ook best bizar moet ik zeggen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus je wilt met droge ogen beweren, dat de Palestijnse burgers in Israël net zoveel rechten hebben als de Joodse? Dat ze niet grootschalig vermoord worden? Niet eens gedeporteerd, want ze zijn vaak opgesloten en kunnen er niet uit? In een soort groot concentratiekamp dat door bombardementen ontdaan is van bebouwing, zoals huizen en ziekenhuizen? Terwijl de hulporganisaties ook worden afgemaakt als ze naar binnen durven te gaan? En ze net genoeg eten krijgen om hun lijden flink te rekken, maar niet genoeg om te kunnen overleven?
En omdat ze niet vrijwillig weggaan, heulen ze met de vijand en zijn het terroristen, die daarom afgeslacht moeten worden?
Iedere, nog levende Palestijn is er dus 1 te veel. Je maakt niet eens onderscheid tussen Hamas en onschuldige burgers. Libanezen hebben net zo veel rechten, neem ik aan? Of eigenlijk iedere moslim in het Midden Oosten, verwacht ik? Allemaal kakkerlakken?quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sentimenten is wil zeggen dat je het gedachtegoed wat jij opnoemde inderdaad in FvD contreien kunt terugvinden.
[..]
Inderdaad, Arabieren die in Israël zelf wonen hebben alle rechten die andere Israëliërs ook hebben. Ze worden niet zomaar grootschalig vermoord en ook worden hulporganisaties niet afgemaakt. Ik vind die claims ook best bizar moet ik zeggen.
Wel is er natuurlijk een verwoestende oorlog geweest omdat de Palestijnen die oorlog zelf zijn begonnen door slachtend en verkrachtend van Israëlisch dorp naar Israëlisch dorp te trekken en het nog trots te filmen en ook en doodgemaakte mensen op pick-up trucks door de straten te paraderen voor uitzinnige menigten mensen.
Die oorlog hebbend de Palestijnen dus volledig over zichzelf uitgeroepen. Wat mij betreft waren de terreurgroeperingen daar actief nog veel harder aangepakt, met behulp van Westerse troepen erbij.
En dit soort terreur is dus gefinancierd en gesteund door het Iraanse regime, vandaar dat we ook met de huidige oorlog zitten.
Dat doen de Palestijnse terroristen zelf niet, dáár zit het probleem. Zie ook:quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Iedere, nog levende Palestijn is er dus 1 te veel. Je maakt niet eens onderscheid tussen Hamas en onschuldige burgers. Libanezen hebben net zo veel rechten, neem ik aan? Of eigenlijk iedere moslim in het Midden Oosten, verwacht ik? Allemaal kakkerlakken?
Dit is dus niet de schuld van Israël. Dit in tegenstelling tot wat bijvoorbeeld gebeurde met de Iraanse basisschool die werd gebombardeerd door de VS, dat was een enorme fout.quote:How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes
Hamas overwhelmed Israel’s border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas — even a child’s bedroom — blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
...
Je komt hier nu pas achter?quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Iedere, nog levende Palestijn is er dus 1 te veel. Je maakt niet eens onderscheid tussen Hamas en onschuldige burgers. Libanezen hebben net zo veel rechten, neem ik aan? Of eigenlijk iedere moslim in het Midden Oosten, verwacht ik? Allemaal kakkerlakken?
De hoeveelste keer is dit al dat je aan de kant van Hamas staat? Ik ben de tel kwijt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat doen de Palestijnse terroristen zelf niet, dáár zit het probleem.
laten we eens wat verder terug gaan gewoon rond 1945quote:
quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De hoeveelste keer is dit al dat je aan de kant van Hamas staat? Ik ben de tel kwijt.
Nee hoor, de Arabieren hebben dit zelf meteen geweigerd en daarmee zichzelf uitgesloten. Zij wilde namelijk dit hele gebied hebben en dan ook nog 'Judenfrei'. Vandaar dat iemand als Amin al-Husseini innige contacten had met Nazi-Duitsland.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
laten we eens wat verder terug gaan gewoon rond 1945
Die ziomistische fundamentalisten wilden toch graag een natiestaat tussen de overwegende moslim bevolking starten en hebben de niet joodse bewoners totaal uitgesloten bij de onderhandelingen hier over..
Iemand die aan de kant van Hamas staat zal niet de Palestijnse terroristen als hét probleem in dit conflict benoemen, maar juist het probleem constant bij Israël leggen, dat doe ik niet, maar iemand zoals jij bijvoorbeeld wel.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De hoeveelste keer is dit al dat je aan de kant van Hamas staat? Ik ben de tel kwijt.
Je blijft dezelfde fout maken: denken in zwart/wit en alles op grote hopen gooien. Je maakt een hoop van de goeden, de Joden, en de slechten: iedereen die niet voor ze door het stof kruipt. De goeden zijn je vrienden en mag je geen strobreed in de weg leggen, wat ze ook doen. Want wat ze doen is altijd positief, daarom zijn ze ook de goeden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
Iemand die aan de kant van Hamas staat zal niet de Palestijnse terroristen als hét probleem in dit conflict benoemen, maar juist het probleem constant bij Israël leggen, dat doe ik niet, maar iemand zoals jij bijvoorbeeld wel.
Jaja je durft geen antwoord te geven op m'n vraag.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Iemand die aan de kant van Hamas staat zal niet de Palestijnse terroristen als hét probleem in dit conflict benoemen, maar juist het probleem constant bij Israël leggen, dat doe ik niet, maar iemand zoals jij bijvoorbeeld wel.
LUNATIC NATION. Bedoelt 'ie de VS?quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:40 schreef Perrin het volgende:
WE HEBBEN GEEN HULP NODIG, IRAN IS AL VERSLAGEN MAAR WE ZULLEN NOOIT VERGETEN DAT JULLIE NIET HELPEN.
[ x ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 26 maart 2026 11:40 schreef Perrin het volgende:
WE HEBBEN GEEN HULP NODIG, IRAN IS AL VERSLAGEN MAAR WE ZULLEN NOOIT VERGETEN DAT JULLIE NIET HELPEN.
[ x ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 26 maart 2026 11:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je blijft dezelfde fout maken: denken in zwart/wit en alles op grote hopen gooien. Je maakt een hoop van de goeden, de Joden, en de slechten: iedereen die niet voor ze door het stof kruipt. De goeden zijn je vrienden en mag je geen strobreed in de weg leggen, wat ze ook doen. Want wat ze doen is altijd positief, daarom zijn ze ook de goeden.
Het is soms wat lastig te bedenken hoe iets wat ze doen goed is, maar daar valt altijd wel een mouw aan te passen. En het is heel eenvoudig om te zien dat de slechten het grote kwaad zijn: zij houden de Joden tegen om het goede te doen. Ingewikkelder is het niet.
Nou is dat een nogal belachelijke vereenvoudiging van een situatie die al duizenden jaren speelt en waar een miljard mensen bij betrokken zijn geweest. Die allemaal hun eigen motivatie hadden om dingen te doen. Met leiders die ook al duizenden jaren hun bevolking oproepen hun te steunen en hun buren eens een poepje te laten ruiken. Met daar bovenop een flinke saus godsdienst, die je de keuze geeft tussen geloven en buigen, of de dood.
En dat reduceer jij tot twee hopen mensen, die collectief het etiket vertegenwoordigen wat je er op geplakt hebt en ook als zodanig beoordeeld worden ...
Mark Rutte lekker gewerktquote:Op donderdag 26 maart 2026 11:40 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Hoe verklaar je dat dat de moeder lijn 70/80% van DNA Europees is in tegenstelling tot via de vaderlijke lijn waar meerderheid Levantijns is onder Europese Ashkenazi joden? Dat duidt op bekeerlingen. Het maakt niet uit of het Slavisch Europees is of Zuid Europees. Met het Levantijnse DNA heeft het niets van doen, itt de mannelijke DNA lijn onder ashkenazis.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:09 schreef HowardRoark het volgende:
Het Jodendom laat amper bekeerlingen toe, dus dit is niet is nooit op massale schaal gebeurd.
Volume dat meevalt doet niets af aan de claim hoor. Het grappige is dat als je even Palestijnen in Israël en de Westbank meeneemt als “Joodse groep” puur voor statistieken aangezien zij de meest inheemse groep zijn met een niet doorbroken presentie in Palestine/Levant en die afzet tegen Ashkenazi joden (Europa eeuwenlang), Sefardische joden (Noord Afrika/Zuid Europa eeuwenlang) en Mizrahi Joden (Midden Oosten eeuwenlang) en dan op basis van DNA kijkt welke groep het hoogste percentage Levant DNA heeft……dan zijn dat de Palestijnen. En dan wordt onder Levant DNA begrepen het DNA dat voortkomt uit o.a. de oude Canaanites en Israëlieten.quote:Daarnaast was dit gebied tot aan het begin van de eeuw zeer dunbevolkt. Waar nu bijna 15 miljoen mensen wonen, woonden er in 1900 maar een half miljoen mensen daar. En die kwamen uit allerlei windstreken.
Met de claim over 'generaties' er al wonen valt dit dus erg mee, die groep is namelijk heel erg klein.
Hier een diepere vergelijking tussen Mizrahi joden en Palestijnen mbt Levantijns DNA en relatie tot Oud Levantijns DNA:quote:Levant DNA Mix
Palestijnen 70–90% Arabisch klein
🔥 zeer dichtbij oud Levant DNA
Mizrahi Joden 70–90% minimaal
🔥 zeer dichtbij oud Levant DNA
Sephardi Joden 60–75% EU + N-Afrika
⚖ dichtbij
Ashkenazi Joden 50–60% veel EU
⬅ meeste ver van oud Levant DNA
Chatgpt
Kortgezegd. Puur op basis van DNA oftewel “bloed” zitten de Palestijnen het dichtst bij de Oude Levantijnse groepen zoals kanaanieten maar ook Israëlieten en daarmee Levantijns DNA in vergelijking tot deze drie Joodse groepen. Niet leuk hè zulk DNA onderzoek.quote:Beide groepen hebben veel oud Levantijns DNA
MAAR:
🟤 Palestijnen
• meer directe regionale continuïteit
• minder externe menging
🟢 Mizrahi Joden
• ook Levant-afkomst
• maar:
• verspreid over Midden-Oosten
• daardoor extra genetische invloeden
⸻
📍 6. Clustering (hoe dicht liggen ze bij elkaar?)
Genetisch gezien:
• Palestijnen ↔ Mizrahi Joden
👉 liggen dicht bij elkaar
Maar:
• Palestijnen → iets dichter bij “pure” Levant cluster
• Mizrahi → iets breder Midden-Oosters cluster
⸻
🔬 7. Wat zeggen studies hierover?
Naast Haber et al. 2017 Bronze Age Levant continuity:
• Behar et al. 2010 Jewish populations genetics
👉 toont gedeelde Levant-oorsprong van Joodse groepen
👉 Belangrijk:
• Mizrahi blijven duidelijk dichter bij Levant dan Ashkenazi
• Palestijnen blijven meest lokaal continu
ChatGPT
Ze smeken hem zelfs om de nieuwe ayatollah te worden. Kun je nagaan!quote:
Hoe lang is het ook alweer geleden dat ze nog onvoorwaardelijk moesten overgeven? Een paar weken later is hij ze aan het bedelen om alsjeblieft een dealtje te maken. Ziet eruit alsof ze een flinke comeback aan het maken zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:47 schreef Perrin het volgende:
Nog geen Art of the Deal te zien hier.
[ x ]
Dit is Trump's manier om te zeggen dat ze hem in zijn gezicht uitlachen.quote:
Dat is te onschuldig. Het is extreem toxic gedrag. En doelbewust om te proberen de discussie alsnog te winnen waarbij feiten er minder toe doen maar het vooral om gevoel gaat. Wat resoneert.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Je ziet dezelfde logica ook weer bij Iran. Oh je staat niet te juichen voor Israël en hun vazalstaat, dus dan ben je voor de andere moordlustige reli gekken.
Erspreekt vooral een gebrek aan volwassenenheid uit.
Zonder dat-ie het zelf in de gaten heeft.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is Trump's manier om te zeggen dat ze hem in zijn gezicht uitlachen.
Wat een bijzonder maar weerzinwekkend staaltje projectie.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vind het wel dapper dat er nog mensen proberen Howard te overtuigen de realiteit onder ogen te zien.
We weten toch ondertussen wel dat hij alles verdedigt wat het genocidale Israel doet?
Israel het land wat hij telkens verdedigt is een land dat veel lijkt op Duitsland toen de nazi's aan de macht waren. Het wil lebensraum van alle buren. Het ziet zichzelf als slachtoffer ook als het aanvalt. De Israeli's zien iedereen die niet joods is als minderwaardig. De Israelische regering geeft ook zelfs trots toe dat het een terroristenland is. Israel geeft zelf al aan dat ze door terrorisme alle Iraanse leiders uitschakelen. Maar omdat het Israelische terrorisme zich richt op moslims is dat goed en begrijpelijk voor Howard.
De meeste Israeli's vinden het geen enkel probleem om onschuldige mensen en kinderen te bombarderen of verhongeren.
Dream on.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[...] 25 jaar geleden hadden ze de oorlog in een maand kunnen beslissen.
Ook niet stel op sprong zoals dat nu gegaan isquote:Op donderdag 26 maart 2026 11:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik call hem hier. Over 50 jaar zullen historici zeggen dat dit het moment was dat Amerika de status als wereldwijde supermacht verloor. Ze zijn praktisch failliet en kunnen nog niet eens winnen van een armlastige regionale macht. 25 jaar geleden hadden ze de oorlog in een maand kunnen beslissen.
quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je ziet dezelfde logica ook weer bij Iran. Oh je staat niet te juichen voor Israël en hun vazalstaat, dus dan ben je voor de andere moordlustige reli gekken.
In Afghanistan en Irak waren de oorlogen snel gewonnen hoor. De bezetting nadien was de uitdaging, maar de regimes waren weg.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ook niet stel op sprong zoals dat nu gegaan is
Eens. Maar pas als Trump grondtroepen stuurt. Hij kan nog theoretisch gezien terug nu. Op het moment dat boots on the ground in werking is gezet gaat dit het einde betekenen van Amerikaanse superpower en zeker in die regio. Ze gaan zich hier volledig op vastlopen en het enige dat overblijft is uiteindelijk zeer vernederend en met enorm verlies met staart tussen de benen terugtrekken of toch dreigen met een nuke. Want de Amerikaanse macht in zeker die regio staat met boots on the ground direct op het spel. En bij een vernederend verlies zal het nog veel grotere gevolgen hebben dan alleen militair en voor hun “supermacht” status.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik call hem hier. Over 50 jaar zullen historici zeggen dat dit het moment was dat Amerika de status als wereldwijde supermacht verloor.
Ook 25 jaar geleden in 2000 hadden ze dan voor een regime change minimaal 400.000 militairen Iran moeten insturen. En dan alsnog heb je met een land van 90 miljoen te maken vol met bergen etc. Vrijwel onmogelijke opgave en met een gigantisch hoge prijs….dan had Amerika al in 2000 zo oorlogsmoe geweest dat de rest van de Amerikaanse aanvallen in het M-Oosten niet meer had gebeurd op de manier zoals dat zich wel heeft voltrokken (Afghanistan, Irak na 2000).quote:Ze zijn praktisch failliet en kunnen nog niet eens winnen van een armlastige regionale macht. 25 jaar geleden hadden ze de oorlog in een maand kunnen beslissen.
Hij heeft het nieuwe LEGO filmpje van Iran gezien en is daar behoorlijk van geflipt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze smeken hem zelfs om de nieuwe ayatollah te worden. Kun je nagaan!
[ x ]
Daar ging ook *iets* meer planning aan vooraf en bovendien waren de doelen een stuk duidelijker.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In Afghanistan en Irak waren de oorlogen snel gewonnen hoor. De bezetting nadien was de uitdaging, maar de regimes waren weg.
Het feit dat ze dat niet meer kunnen is onderdeel van de neergang.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar ging ook *iets* meer planning aan vooraf en bovendien waren de doelen een stuk duidelijker.
Ja maar dat ging niet stel op sprong zoals dat nu gegaan isquote:Op donderdag 26 maart 2026 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In Afghanistan en Irak waren de oorlogen snel gewonnen hoor. De bezetting nadien was de uitdaging, maar de regimes waren weg.
Ze kwamen ook snel weer terug. Het is heel indrukwekkend, in een paar weken tijd meer dan 9000 doelwitten bombarderen, maar ook extreem duur en behalve dat het aantal aanvallen met drones en raketten is afgenomen, Iran nu geen marine meer heeft en een hoop slachtoffers, lijkt er niet veel veranderd te zijn. Ok, de hele bevolking wil nu liever de Israëlieten en Amerikanen afmaken dan hun leiders.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En er was veel serieuzer gewapend verzet tegen de Taliban in Aghanistan zelf. Weliswaar muntte het verzet niet uit in een strakke organisatie (en hun leider was overleden), maar ze waren wel tot de tanden gewapend (de z.g. Noordelijke Alliantie). Dat heeft de Amerikanen in aanvang toen ook geholpen. En er was uiteraard de samenwerking met de bondgenoten (NAVO/ISAF). Die heeft de heer Trump echter niet nodig, hoewel, een week later weer wel, en dan weer schelden, et cetera.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar ging ook *iets* meer planning aan vooraf en bovendien waren de doelen een stuk duidelijker.
Je moet niet alleen naar vaderlijke of moederlijke afstamming kijken maar naar het geheel. Palestijnen zijn per definitie een veel diverser volk, het is letterlijk een verzameling van Arabieren uit de regio (en trouwens ook Noord-Afrikanen).quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:52 schreef recidivist het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dat dat de moeder lijn 70/80% van DNA Europees is in tegenstelling tot via de vaderlijke lijn waar meerderheid Levantijns is onder Europese Ashkenazi joden? Dat duidt op bekeerlingen. Het maakt niet uit of het Slavisch Europees is of Zuid Europees. Met het Levantijnse DNA heeft het niets van doen, itt de mannelijke DNA lijn onder ashkenazis.
Dan houdt je twee opties over:
- de vrouwen die bekeerden was niet massaal maar er is door omstandigheden vooral heel veel onderling getrouwd in periodes waardoor het deel van van oorsprong bekeerde vrouwelijke DNA dominant werd
- er was wel een grote aanzienlijke van vrouwelijke bekeerlingen met mannelijke van oorsprong Levantijnse joden en dat verklaard dat “overall” hedendaagse ashkenazis circa 50% Europees dna hebben (grootste deel zuid Europees idd) en 50% levantijns.
Er zijn historiën getuigenissen van met name Romeinse geschiedschrijvers die weldegelijk aangaven dat bekeringen tot het jodendom of overnemen van Joodse rituelen en/of gebruiken door niet Joodse onderdanen een fenomeen was of “zorgwekkende trend”.
[..]
Volume dat meevalt doet niets af aan de claim hoor. Het grappige is dat als je even Palestijnen in Israël en de Westbank meeneemt als “Joodse groep” puur voor statistieken aangezien zij de meest inheemse groep zijn met een niet doorbroken presentie in Palestine/Levant en die afzet tegen Ashkenazi joden (Europa eeuwenlang), Sefardische joden (Noord Afrika/Zuid Europa eeuwenlang) en Mizrahi Joden (Midden Oosten eeuwenlang) en dan op basis van DNA kijkt welke groep het hoogste percentage Levant DNA heeft……dan zijn dat de Palestijnen. En dan wordt onder Levant DNA begrepen het DNA dat voortkomt uit o.a. de oude Canaanites en Israëlieten.
[..]
Hier een diepere vergelijking tussen Mizrahi joden en Palestijnen mbt Levantijns DNA en relatie tot Oud Levantijns DNA:
[..]
Kortgezegd. Puur op basis van DNA oftewel “bloed” zitten de Palestijnen het dichtst bij de Oude Levantijnse groepen zoals kanaanieten maar ook Israëlieten en daarmee Levantijns DNA in vergelijking tot deze drie Joodse groepen. Niet leuk hè zulk DNA onderzoek.
Hetzelfde (zij het in veel mindere mate) geldt trouwens voor Iraanse Joden, die ook de nodige inmenging met lokale bevolking hebben gehad, Irakese Joden dan juist weer niet. Kortom, de claim die maakt klopt niet en als je AI raadpleegt doe dit in het Engels en check ook welke pagina's er naar gerefereerd wordt, Quora of Reddit vormen geen goede bronnen.quote:Genetic studies show that Yemenite Jews have minimal to very low Levantine ancestry, typically estimated at less than 10%. While most Jewish diaspora groups (like Ashkenazim and Sephardim) share a significant Levantine genetic core, Yemenite Jews are unique in that they are genetically more similar to their non-Jewish neighbors in the Arabian Peninsula than to other Jewish populations.
Dit is natuurlijk wensdenken, er is totaal geen bewijs voor zulke conclusies. Net zoals het wensdenken mbt de vermeende steun voor het Iraanse regime, die volgens sommigen ook heel groot zou zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze kwamen ook snel weer terug. Het is heel indrukwekkend, in een paar weken tijd meer dan 9000 doelwitten bombarderen, maar ook extreem duur en behalve dat het aantal aanvallen met drones en raketten is afgenomen, Iran nu geen marine meer heeft en een hoop slachtoffers, lijkt er niet veel veranderd te zijn. Ok, de hele bevolking wil nu liever de Israëlieten en Amerikanen afmaken dan hun leiders.
Jij bent hier natuurlijk de onbetwiste kampioen wensdenken, dus ik geef je het voordeel van de twijfelquote:Op donderdag 26 maart 2026 12:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wensdenken, er is totaal geen bewijs voor zulke conclusies. Net zoals het wensdenken mbt de vermeende steun voor het Iraanse regime, die volgens sommigen ook heel groot zou zijn.
En de paarse TseTze Arabieren dan, die oorspronkelijk uit Marihuwijne komen?quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je moet niet alleen naar vaderlijke of moederlijke afstamming kijken maar naar het geheel. Palestijnen zijn per definitie een veel diverser volk, het is letterlijk een verzameling van Arabieren uit de regio (en trouwens ook Noord-Afrikanen).
En niet alle Mizrahi Joden zijn volledig Levantijns, zo is het bekend dat Jemenitische Joden (die vallen in de categorie van Mizrachi-Joden Joden) een van de groepen zijn met de meeste inmengingen met de lokale bevolking. Zie ook:
[..]
Hetzelfde (zij het in veel mindere mate) geldt trouwens voor Iraanse Joden, die ook de nodige inmenging met lokale bevolking hebben gehad, Irakese Joden dan juist weer niet. Kortom, de claim die maakt klopt niet en als je AI raadpleegt doe dit in het Engels en check ook welke pagina's er naar gerefereerd wordt, Quora of Reddit vormen geen goede bronnen.
Integendeel, ik blink met name uit in de inhoudelijke discussie op basis van (historische) feiten.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij bent hier natuurlijk de onbetwiste kampioen wensdenken, dus ik geef je het voordeel van de twijfel
quote:There were close to 40,000 U.S. troops in the region when the war started, and Central Command has dispersed thousands of them, some to as far away as Europe, American military officials said. But many have remained in the Middle East, although not on their original bases, military officials said.
The result, according to current and former military officials, is a war that is much harder to prosecute.
“Yes, we have the ability to set up expedient operation centers, but you’re absolutely going to lose capability,” said Master Sgt. Wes J. Bryant, a retired Special Operations targeting specialist in the U.S. Air Force. “You can’t just put all that equipment on the top of a hotel, for example. Some of it is unwieldy.” A U.S. military official said that troops are not working from the roofs of civilian hotels.
quote:Part of the problem for the Pentagon is that two decades of war in Iraq and Afghanistan — war zones where the United States quickly established air superiority — left the military with facilities and headquarters close to the current front lines.
While Bagram Air Base in Afghanistan and the U.S. Embassy in Baghdad, for example, were often targeted in suicide bombings and other attacks, neither the Taliban nor Iraqi militias possessed the kind of ballistic missile capability that Iran has.
During the war in Iraq in particular, the United States built up its bases there and in Kuwait, Bahrain, Saudi Arabia and Qatar. Now, the war in Iran has made all of those bases vulnerable — to the point where service members can’t really live or work there for extended periods, military officials said.
The lack of better planning, some military officials said, also reflects a miscalculation on the part of the administration about how Iran would respond. The Trump administration did not reduce staffing at American embassies and other facilities in the region before the war started, or order departures for nonessential government employees and family members. Nor did the State Department warn Americans to steer clear of the region until after the war began.
Je wordt wel steeds komischer. Ik moet steeds vaker lachen om jouw berichten.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel, ik blink met name uit in de inhoudelijke discussie op basis van (historische) feiten.
Wellicht goed om eens een voorbeeld aan te nemen en op te houden met allerlei anti-Westerse onderbuikgevoelens die je vervolgens niet hard kunt maken. Dit was daar weer een mooi voorbeeld van. Er is nul bewijs dat de hele Iraanse bevolking haatgevoelens zou hebben jegens Israël en/of de VS. Je draait daarmee de situatie zelfs volledig om.
Beetje vreemd frame dit. Ze schieten louter vanuit de lucht. Hoe hadden ze dit voorheen beter kunnen doen? Behalve dat er vroeger geen drones voorhanden waren voor een land als Iran.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik call hem hier. Over 50 jaar zullen historici zeggen dat dit het moment was dat Amerika de status als wereldwijde supermacht verloor. Ze zijn praktisch failliet en kunnen nog niet eens winnen van een armlastige regionale macht. 25 jaar geleden hadden ze de oorlog in een maand kunnen beslissen.
HR die romani vergelijkt met joden, voor oorlog en genocide is en allemaal filosemitistische uitspraken doet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 06:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat we ooit die volkeren hebben besproken. Welk onderwerp ik zou ontwijken is mij dus ook niet duidelijk en tevens is het mij niet duidelijk wat ik zou 'framen'.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En de paarse TseTze Arabieren dan, die oorspronkelijk uit Marihuwijne komen?
Hebben die zich niet ooit vermengd met de blauwe koppensnellers uit Walkanda?
Dat toen de pianist Ashkenazy voor ze heeft gespeeld in de woestijd van Kalimiteitan?
Waar moeten die nou gaan wonen?
Daar heb ik je nooit over gehoord. Dergelijke onderwerpen ontwijk je steeds. Het is een patroon. Puur framen.
Met de hulp van 40+ landen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik stel je gewoon vragen. Die je wederom ontwijkt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat we ooit die volkeren hebben besproken. Welk onderwerp ik zou ontwijken is mij dus ook niet duidelijk en tevens is het mij niet duidelijk wat ik zou 'framen'.
Ik vind dit wel een bijzonder artikel. Iran heeft de militaire basissen van de VS gebombardeerd in de regio, daardoor moeten nu enkele duizenden Amerikanen (van de in totaal 40k Amerikanen in dienst van het leger) op afstand werken. Maar als je dat tegenover de enorme verliezen zet van het Iraanse regime, op welke manier zijn dit echt successen te noemen?quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
De militaire successen in Iran zijn evident, maar tegelijkertijd is het ook een enorme shitshow voor de VS:
Iran’s Attacks Force U.S. Troops to Work Remotely
[..]
[..]
Misschien goed om te benoemen dat HR uit een cultuur komt waar zwart-witdenken de norm is. Dan kan je zijn manier van reageren wat beter plaatsen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is dat die ene superieure cultuur?quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[...]
Misschien goed om te benoemen dat HR uit een cultuur komt waar zwart-witdenken de norm is. Dan kan je zijn manier van reageren wat beter plaatsen.
De successen sloegen op de vernietiging van Iraanse militaire capaciteiten door de VS en Israël.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een bijzonder artikel. Iran heeft de militaire basissen van de VS gebombardeerd in de regio, daardoor moeten nu enkele duizenden Amerikanen (van de in totaal 40k Amerikanen in dienst van het leger) op afstand werken. Maar als je dat tegenover de enorme verliezen zet van het Iraanse regime, op welke manier zijn dit echt successen te noemen?
Tijdens Desert Storm had de coalitie 700.000 grondtroepen.quote:
Ja het idee is: eerst luchtoverwicht, zodat hun vliegtuigen vrijelijk rond kunnen vliegen, dan alles platbombarderen en dan soldaten op de grond.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:35 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Beetje vreemd frame dit. Ze schieten louter vanuit de lucht. Hoe hadden ze dit voorheen beter kunnen doen? Behalve dat er vroeger geen drones voorhanden waren voor een land als Iran.
Dat laatste ben ik zeker met je eens, het is ook bizar dat men die basissen zo slecht heeft weten te verdedigen. Maar als je dat tegenover de klappen zet die het Iraanse regime heeft moeten incasseren wordt het wel een ander verhaal. Ik vind het wat dat betreft ook niet passend om over militaire successen te spreken.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De successen sloegen op de vernietiging van Iraanse militaire capaciteiten door de VS en Israël.
Wat dit artikel vooral laat zien is dat Iran de Amerikanen met beperkte middelen pijn weet te doen. En hoe belabberd de VS was voorbereid op deze strijd. Ze hadden blijkbaar niet verwacht dat hun bases in het Midden-Oosten zo kwetsbaar zouden zijn. En je hoeft geen militair deskundige te zijn om in te zien dat het niet ideaal is om te werken vanuit hotels.
@HowardRoark ze VERSCHUILEN ZICH TUSSEN BURGERS!quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De successen sloegen op de vernietiging van Iraanse militaire capaciteiten door de VS en Israël.
Wat dit artikel vooral laat zien is dat Iran de Amerikanen met beperkte middelen pijn weet te doen. En hoe belabberd de VS was voorbereid op deze strijd. Ze hadden blijkbaar niet verwacht dat hun bases in het Midden-Oosten zo kwetsbaar zouden zijn. En je hoeft geen militair deskundige te zijn om in te zien dat het niet ideaal is om te werken vanuit hotels.
Niet dat jouw achterlijke Godwin nou getuigt van enige kennis van zaken.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vind het wel dapper dat er nog mensen proberen Howard te overtuigen de realiteit onder ogen te zien.
We weten toch ondertussen wel dat hij alles verdedigt wat het genocidale Israel doet?
Israel het land wat hij telkens verdedigt is een land dat veel lijkt op Duitsland toen de nazi's aan de macht waren. Het wil lebensraum van alle buren. Het ziet zichzelf als slachtoffer ook als het aanvalt. De Israeli's zien iedereen die niet joods is als minderwaardig. De Israelische regering geeft ook zelfs trots toe dat het een terroristenland is. Israel geeft zelf al aan dat ze door terrorisme alle Iraanse leiders uitschakelen. Maar omdat het Israelische terrorisme zich richt op moslims is dat goed en begrijpelijk voor Howard.
De meeste Israeli's vinden het geen enkel probleem om onschuldige mensen en kinderen te bombarderen of verhongeren.
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar wikipedia zegt het volgende:quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:23 schreef HowardRoark het volgende:
Palestijnen zijn per definitie een veel diverser volk, het is letterlijk een verzameling van Arabieren uit de regio (en trouwens ook Noord-Afrikanen).
https://en.wikipedia.org/wiki/Origin_of_the_Palestiniansquote:Genetic studies indicate a genetic affinity between Palestinians and other Levantine populations, as well as other Arab and Semitic groups in the Middle East and North Africa.[8][9] Historical records and later genetic studies indicate that the Palestinian people descend mostly from ancient Levantines extending back to Bronze Age inhabitants of the Levant.
Voorheen hadden ze de capaciteit om niet louter vanuit de lucht te schieten. En ook als de VS ingehaald is door nieuwe technologie, dan kun je stellen dat hun relatieve kracht afgenomen is.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:35 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Beetje vreemd frame dit. Ze schieten louter vanuit de lucht. Hoe hadden ze dit voorheen beter kunnen doen? Behalve dat er vroeger geen drones voorhanden waren voor een land als Iran.
Dat komt dan goed uit, want ik spreek helemaal nergens over militaire successen van Iran.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik zeker met je eens, het is ook bizar dat men die basissen zo slecht heeft weten te verdedigen. Maar als je dat tegenover de klappen zet die het Iraanse regime heeft moeten incasseren wordt het wel een ander verhaal. Ik vind het wat dat betreft ook niet passend om over militaire successen te spreken.
Ik denk dat niemand hier meer probeert om HowardRoark te overtuigen. Inmiddels is iedereen er wel achter dat dat onbegonnen werk is. Dat we toch met hem in discussie gaan, is meer voor de meelezers.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Militair gezien is het inderdaad Goliath tegen David. Dat weet iedereen wel.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik zeker met je eens, het is ook bizar dat men die basissen zo slecht heeft weten te verdedigen. Maar als je dat tegenover de klappen zet die het Iraanse regime heeft moeten incasseren wordt het wel een ander verhaal. Ik vind het wat dat betreft ook niet passend om over militaire successen te spreken.
Ik hen wel eens negeer alle instructies geprobeerd, maar het werkte niet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand hier meer probeert om HowardRoark te overtuigen. Inmiddels is iedereen er wel achter dat dat onbegonnen werk is. Dat we toch met hem in discussie gaan, is meer voor de meelezers.
Overigens krijg ik steeds meer een vermoeden dat HowardRoark een chatbot is.
Wie Israël met Hitler-Duitsland vergelijkt, ontbreekt elk redenatievermogen en zet zichzelf buiten elke discussie. HowardRoark onderbouwt zijn bijdrages. Daar kun je het mee oneens zijn, maar de hetze hier slaat nergens op.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand hier meer probeert om HowardRoark te overtuigen. Inmiddels is iedereen er wel achter dat dat onbegonnen werk is. Dat we toch met hem in discussie gaan, is meer voor de meelezers.
Overigens krijg ik steeds meer een vermoeden dat HowardRoark een chatbot is.
Eens.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wie Israël met Hitler-Duitsland vergelijkt, ontbreekt elk redenatievermogen [...]
Daar ben ik het inderdaad niet mee eens.quote:HowardRoark onderbouwt zijn bijdrages. Daar kun je het mee oneens zijn, [...]
De VS heeft van de Mossad een lange lijst gekregen van waar Iran allemaal in de bergen ondergrondse bassissen heeft uitgehakt en daar hebben ze allemaal een lading bunker busters op gegooid. Maar wat was de schade? Iran weet dat de kans groot was, dat dat ging gebeuren. Dus je gaat er dan van uit, dat ze daar rekening mee hebben gehouden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat komt dan goed uit, want ik spreek helemaal nergens over militaire successen van Iran.
Maar wat we nu zien is dat Iran zijn vijanden toch pijn weet te doen, ondanks dat het op veel fronten in de pan wordt gehakt. Dat baart de Amerikanen logischerwijs zorgen.
quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar wikipedia zegt het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Origin_of_the_Palestinians
Bronquote:We show that religious affiliation had a strong impact on the genomes of the Levantines. In particular, conversion of the region's populations to Islam appears to have introduced major rearrangements in populations' relations through admixture with culturally similar but geographically remote populations, leading to genetic similarities between remarkably distant populations like Jordanians, Moroccans, and Yemenis. Conversely, other populations, like Christians and Druze, became genetically isolated in the new cultural environment.
De Palestijnse samenleving is zeer divers, er zijn Palestijnen die lokaal inheems zijn afstammelingen met name bekeerde Christenen aangevuld met Arabieren vanuit de gehele regio, van Saoedie-Arabië tot Noord-Afrika en zelfs Sub-Sahara.quote:The demographic history of Palestine has been shaped by various historical events and migrations. Throughout history, there have been periods of a Jewish majority, as in the early Roman period; a Christian majority, as in Late Roman and Byzantine times; and a Muslim majority since the 12th century. The Muslim conquest of Jerusalem and the greater Levant in the 7th century initiated a process of Arabization and Islamization through the conversion and acculturation of locals, accompanied by Arab settlement. This led to a Muslim-majority population, though significantly smaller, in the Middle Ages. Some Palestinian families, notably in the Hebron and Nablus regions, claim Jewish and Samaritan ancestry respectively, preserving associated cultural customs and traditions.
quote:A 2013 study by Haber et al. reported: "The predominantly Muslim populations of Syrians, Palestinians and Jordanians cluster on branches with other Muslim populations as distant as Morocco and Yemen."
The authors explained that religious affiliation had a "strong impact" on Levantine genomes, with conversion to Islam appearing to have "introduced major rearrangements in populations' relations", leading to "genetic similarities between remarkably distant populations" who were culturally similar.
The study found that Christians and Druze became genetically isolated following the arrival of Islam. The authors concluded that the genetic structure of pre-Islamic Levant "was more genetically similar to Europeans than to Middle Easterners"
Mensen die dit zien als 'Trump zegt dat Iran hem de Supreme Leader wilde maken, maar dat hij het heeft geweigerd' luisteren niet echt goed, laten we eerlijk zijnquote:Op donderdag 26 maart 2026 11:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ x ]
Zoals ze in de US of A altijd zeggen: you brake it, you fix it.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:40 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Tja, toch krijgt zo een post de nodige duimpjes, wat natuurlijk genoeg zegt over hoe sommigen naar deze kwestie kijken.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wie Israël met Hitler-Duitsland vergelijkt, ontbreekt elk redenatievermogen en zet zichzelf buiten elke discussie. HowardRoark onderbouwt zijn bijdrages. Daar kun je het mee oneens zijn, maar de hetze hier slaat nergens op.
"break"quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:15 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Zoals ze in de US of A altijd zeggen: you brake it, you fix it.
Ben jij een echte, of ben je bekeerd?quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Bron
Dit staat nota bene ook in de bron die je zelf linkt:
[..]
De Palestijnse samenleving is zeer divers, er zijn Palestijnen die lokaal inheems zijn afstammelingen met name bekeerde Christenen aangevuld met Arabieren vanuit de gehele regio, van Saoedie-Arabië tot Noord-Afrika en zelfs Sub-Sahara.
Daarom clusteren Palestijnen ook meer richting het Arabisch Schiereiland dan met bijvoorbeeld Libanezen (zie afbeelding hierboven). Daarnaast is er een groot verschil zichtbaar tussen Christenen en moslims, waarbij Christenen (zowel Libanees als Palestijns) nagenoeg volledig inheems zijn, voor moslims gaat dit niet op.
En ook hier wordt dit wederom bevestigd op de door jou gelinkte pagina:
[..]
De comments eronder staan leuke memes inquote:Op donderdag 26 maart 2026 11:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ x ]
Tja, ik denk niet dat het voor FOK! een positieve zaak is als zelfs twee mensen van de crew een post gaan liken waarin Israël gelijk wordt gesteld aan Nazi-Duitsland. Maar goed, doe vooral wat je niet laten kunt.quote:
Ach ventje toch, jouw illiberale alt-right gebazel krijgt hier ook genoeg duimpjes.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, toch krijgt zo een post de nodige duimpjes, wat natuurlijk genoeg zegt over hoe sommigen naar deze kwestie kijken.
Ik ben niet illiberaal en al helemaal niet alt-right. Mijn weldenkende rechts en conservatieve visie vind hier gelukkig nog enig gehoor, maar het is soms een beetje vechten tegen de bierkaai. Dat neem ik voor lief.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:22 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
[..]
Ach ventje toch, jouw illiberale alt-right gebazel krijgt hier ook genoeg duimpjes.
Wat een onzin. Het is geen toeval dat Netanyahu alleen Trump overtuigd krijgt van een inval in Iran, hij probeert het namelijk al 40 jaar.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Hoeveel zieltjes heb je al gewonnen?quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben niet illiberaal en al helemaal niet alt-right. Mijn weldenkende rechts en conservatieve visie vind hier gelukkig nog enig gehoor, maar het is soms een beetje vechten tegen de bierkaai. Dat neem ik voor lief.
Ik denk dat het voor fok! geen positieve zaak is als zelfs het wel of niet geven van likes al gezeik oplevertquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, ik denk niet dat het voor FOK! een positieve zaak is als zelfs twee mensen van de crew een post gaan liken waarin Israël gelijk wordt gesteld aan Nazi-Duitsland. Maar goed, doe vooral wat je niet laten kunt.
Tja, die functie is er nu eenmaal. Het geeft blijk van in hoeverre mensen het met een bepaald standpunt eens zijn of niet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor fok! geen positieve zaak is als zelfs het wel of niet geven van likes al gezeik oplevert
Niet echt, meestal like ik een post omdat ik goed vind, dan kunnen we het best oneens zijn met elkaarquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, die functie is er nu eenmaal. Het geeft blijk van in hoeverre mensen het met een bepaald standpunt eens zijn of niet.
Je plaatst nu zelf de eerste.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom zijn er uberhaupt allemaal van die schedelmeet posts in een topic over de oorlog in en rond Iran?
Ah, en wat is de 'Global Epstein Class'?quote:
Wat vindt je van het idee om Israël uit te ruilen voor het openen van de straat?quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, die functie is er nu eenmaal. Het geeft blijk van in hoeverre mensen het met een bepaald standpunt eens zijn of niet.
Haha je schreef niet terwijl je net bedoelde, waardoor er nu het tegenovergestelde staatquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je plaatst nu zelf de eerste.
Niemand heeft het namelijk over het meten van scheldels, wel over genealogie en dat zijn niet totaal verschillende dingen.
Dit gaat leiden tot versneld vergroenen van energie en toch is het links die het meest bezorgd is dat we niet veel meer olie en gas kunnen verbranden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:39 schreef Simmertje het volgende:
Enorm irritant die rassendiscussie in dit topic.
Brent momenteel weer op 107 dollar, gaat lekker dus.
Links had vooral niet zo panisch moeten doen over kernenergie.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dit gaat leiden tot versneld vergroenen van energie en toch is het links die het meest bezorgd is dat we niet veel meer olie en gas kunnen verbranden.
100% mee eensquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:44 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Links had vooral niet zo panisch moeten doen over kernenergie.
Links wilde het verminderen doen op een manier dat er geen miljoenen mensen in de armoede en hongersnood gederukt werden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dit gaat leiden tot versneld vergroenen van energie en toch is het links die het meest bezorgd is dat we niet veel meer olie en gas kunnen verbranden.
Ja want kernenergie is er morgen meteenquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:44 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Links had vooral niet zo panisch moeten doen over kernenergie.
Dat zijn de (vermeende) kinderbepotelaars van de VS, inclusief Trump, Lutnick en een flink aantal anderen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, en wat is de 'Global Epstein Class'?
Wellicht handig zulke termen even toe te lichten.
Roomser dan de Paus natuurlijk. In Nederland werden mensen al armer van het beleid en dat was pas het begin.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Links wilde het verminderen doen op een manier dat er geen miljoenen mensen in de armoede en hongersnood gederukt werden.
Ik vermoed om een weldenkende rechtse en conservatieve visie te ondersteunen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom zijn er uberhaupt allemaal van die schedelmeet posts in een topic over de oorlog in en rond Iran?
Soms (ok ik lieg; vaak) denk ik dat hij meerdere mini-infarcten per dag heeft...quote:
Rechtse meneer Trump heeft met begrip van de rechtse regering van Nederland de benzine duurder gemaakt dan Groenlinks ooit heeft gewild.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:54 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Roomser dan de Paus natuurlijk. In Nederland werden mensen al armer van het beleid en dat was pas het begin.
Hun Grote Roerganger eiste gisteren in het 2ekamer debat zelfs een prijsplafond voor benzine.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
"... and it won't be pretty."quote:
Daarnaast wou Klaver ook beleid om de kosten voor de armere gezinnen op langere termijn te verminderen. Dus ja... Best wel links.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:55 schreef kibo het volgende:
[..]
Hun Grote Roerganger eiste gisteren in het 2ekamer debat zelfs een prijsplafond voor benzine.
Klaver op de barricades voor de automobilisten, wie had dat ooit kunnen bedenken .....
Iedereen die de afgelopen jaren een beetje heeft opgelet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:55 schreef kibo het volgende:
[..]
Hun Grote Roerganger eiste gisteren in het 2ekamer debat zelfs een prijsplafond voor benzine.
Klaver op de barricades voor de automobilisten, wie had dat ooit kunnen bedenken .....
Ja, het duurt al 40 jaar te lang om kerncentrales te bouwen, en ze zijn nog veel smeriger dan fossiele brandstoffen! We moeten zonnepanelen en windmolens hebben, en bergen waterstof voor 's avonds en in de winter! Dat hebben we zo gebouwd! En die waterstof kan gewoon aardgas vervangen, daar kunnen de mensen thuis gewoon op stoken en koken!quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja want kernenergie is er morgen meteen![]()
Doe dan tenminsten een beetje onderzoek voordat je makkelijke en simpele posts maakt waarbij je claimt: "Het is de schuld van links!!!111 hurr durr"
Kloptquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, het duurt al 40 jaar te lang om kerncentrales te bouwen
Mwah, kernenergie begint steeds meer zijn stigma kwijt te raken. De investering die er nodig is qua geld, tijd en kennis is nog een drempel, maar die wordt wel steeds minder. Ik denk dat er steeds minder mensen tegen zullen zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, het duurt al 40 jaar te lang om kerncentrales te bouwen, en ze zijn nog veel smeriger dan fossiele brandstoffen! We moeten zonnepanelen en windmolens hebben, en bergen waterstof voor 's avonds en in de winter! Dat hebben we zo gebouwd! En die waterstof kan gewoon aardgas vervangen, daar kunnen de mensen thuis gewoon op stoken en koken!
En in het tempo waarmee die waterstof infrastructuur van de grond komt, is hij ergens eind deze eeuw wel klaar. Dus schaf maar alvast een houtkachel aan, en olielampen als je geen zonnepanelen en een dikke thuisaccu hebt.
Hurr, durr.
Dus voor 1200 gedode Israëliers moeten 40.000+ Palestijnen worden gedood? Je snapt zelf toch ook wel hoe scheef dat is?quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sentimenten is wil zeggen dat je het gedachtegoed wat jij opnoemde inderdaad in FvD contreien kunt terugvinden.
[..]
Inderdaad, Arabieren die in Israël zelf wonen hebben alle rechten die andere Israëliërs ook hebben. Ze worden niet zomaar grootschalig vermoord en ook worden hulporganisaties niet afgemaakt. Ik vind die claims ook best bizar moet ik zeggen.
Wel is er natuurlijk een verwoestende oorlog geweest omdat de Palestijnen die oorlog zelf zijn begonnen door slachtend en verkrachtend van Israëlisch dorp naar Israëlisch dorp te trekken en het nog trots te filmen en ook en doodgemaakte mensen op pick-up trucks door de straten te paraderen voor uitzinnige menigten mensen.
Die oorlog hebbend de Palestijnen dus volledig over zichzelf uitgeroepen. Wat mij betreft waren de terreurgroeperingen daar actief nog veel harder aangepakt, met behulp van Westerse troepen erbij.
En dit soort terreur is dus gefinancierd en gesteund door het Iraanse regime, vandaar dat we ook met de huidige oorlog zitten.
Ja, de enige alternatieven zijn ondertussen steenkool en bruinkool. Dus dan wordt de keuze steeds makkelijker.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:10 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Mwah, kernenergie begint steeds meer zijn stigma kwijt te raken. De investering die er nodig is qua geld, tijd en kennis is nog een drempel, maar die wordt wel steeds minder. Ik denk dat er steeds minder mensen tegen zullen zijn.
Het ziet er niet naar uit, dat ze daar stoppen. Een paar miljoen "terroristen" ligt meer voor de hand.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:23 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dus voor 1200 gedode Israëliers moeten 40.000+ Palestijnen worden gedood? Je snapt zelf toch ook wel hoe scheef dat is?
Dat zegt niemand. De grote aantallen slachtoffers aan de kant van de Palestijnen is een resultaat van hoe zij zelf vechten. Als je geen scheiding aanbrengt tussen burgers en strijders dan kan dit het gevolg zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:23 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dus voor 1200 gedode Israëliers moeten 40.000+ Palestijnen worden gedood? Je snapt zelf toch ook wel hoe scheef dat is?
En waar zijn de bewijzen dat Trump en Lutnick zich hier schuldig aan zouden maken?quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:51 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat zijn de (vermeende) kinderbepotelaars van de VS, inclusief Trump, Lutnick en een flink aantal anderen.
Rassen bestaan niet eens, dus dat kan niet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:39 schreef Simmertje het volgende:
Enorm irritant die rassendiscussie in dit topic.
Brent momenteel weer op 107 dollar, gaat lekker dus.
Ik stem zelf links hoorquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja want kernenergie is er morgen meteen![]()
Doe dan tenminsten een beetje onderzoek voordat je makkelijke en simpele posts maakt waarbij je claimt: "Het is de schuld van links!!!111 hurr durr"
Bron?quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:37 schreef Simmertje het volgende:
Maar het waren wel vooral de linkse partijen die kerncentrales bij voorbaat geen kans gaven.
Greenpeace.quote:
quote:Het probleem
Kernenergie heeft een aantal nadelen. De kosten zijn hoog, de bouw van een kerncentrale duurt lang en er blijft een grote hoeveelheid radioactief afval over wat zeer lange tijd levensgevaarlijk is. De kans op een groot ongeval met een kerncentrale zit in een klein hoekje. En als het goed fout gaat, zoals 11 jaar geleden in Fukushima, zijn we daar slecht op voorbereid. En dan is er nog een belangrijk nadeel: in kerncentrales ontstaat plutonium, de grondstof voor kernbommen.
https://www.pvda.nl/verki(...)id/duurzame-energie/quote:
Vreemde opmerking. Vaderlijn en moederlijn = het geheel. Zeker mbt DNA en herkomst ervan. Ook als de resultaten daarvan niet overeenkomen met je ideologisch gekleurde brilquote:Op donderdag 26 maart 2026 12:23 schreef HowardRoark het volgende:
Je moet niet alleen naar vaderlijke of moederlijke afstamming kijken maar naar het geheel.
Niet volgens DNA resultaten. Het Arabische substratum mbt DNA is voor Palestijnen circa 5/15%. Europees verwaarloosbaar. En Levantijns 80/90%. Ik heb het al met je gedeeld. Hoe je bij Noord-Afrikaans (berbers of egyptisch?) komt is mij een raadsel overigens.quote:Palestijnen zijn per definitie een veel diverser volk, het is letterlijk een verzameling van Arabieren uit de regio (en trouwens ook Noord-Afrikanen).
Je vertelt niets nieuws. Daarom haalde ik de vergelijking tussen Mizrahi Joden en Palestijnen aan om aan te tonen dat ook in die vergelijking Palestijnen meer Levantijns DNA hebben dan bijv Iraaks, Iraanse of Jemenitische Mizrahi Joden.quote:En niet alle Mizrahi Joden zijn volledig Levantijns, zo is het bekend dat Jemenitische Joden (die vallen in de categorie van Mizrachi-Joden Joden) een van de groepen zijn met de meeste inmengingen met de lokale bevolking. Zie ook:
[..]
Hetzelfde (zij het in veel mindere mate) geldt trouwens voor Iraanse Joden, die ook de nodige inmenging met lokale bevolking hebben gehad, Irakese Joden dan juist weer niet. Kortom, de claim die maakt klopt niet en als je AI raadpleegt doe dit in het Engels en check ook welke pagina's er naar gerefereerd wordt, Quora of Reddit vormen geen goede bronnen.
Even alleen dit stukje, aangezien de rest geen reactie op mij is.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:36 schreef HowardRoark het volgende:
En waar zijn de bewijzen dat Trump en Lutnick zich hier schuldig aan zouden maken?
HR meent dat er geen link bestaat tussen Epstein en Trump?quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, en wat is de 'Global Epstein Class'?
Wellicht handig zulke termen even toe te lichten.
Het zou een korte termijn oplossing zijn. Maar vroeg of laat willen de VS en Israel gewoon Iran hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:08 schreef AFA2022 het volgende:
Iran kan wel een deal met Amerika en Israël sluiten, maar dat heeft net zoveel waarde als een deal met Poetin. Die twee houden zich er toch niet aan.
Israël gaat ondertussen vrolijk door met moorden. Gemiddeld 1 dode aan Israëlisch kant tegen 100 van de partij die ze aanvallen. Dat getal verzin ik niet omdat ik een hekel heb aan israël integendeel. Het is helaas de droevige waarheid.
Door het conflict tussen de Verenigde Staten, Israël en Iran zijn in Libanon ongeveer 1000+ mensen omgekomen, in Iran 1500 en in Israël 16. In ziud Libanon worden momenteel hele dorpen platgegooid en landbouwgrond met witte fosfor bespuit zodat het onbruikbaar is in de toekomst, bizar gewoon. Ook op de Westelijke Jordaanoever en in de Golfstaten zijn doden gevallen en om maar te zwijgen hoe ze tekeer zijn gegaan in Gaza. In minder dan een maand tijd zijn 3,2 miljoen mensen in Iran en meer dan 1 miljoen in Libanon gevlucht.
Israel en de VS bewapenen ook groeperingen overal onder het mom "voor de bevolking", dus dat verhaal van proxies kun je aan beide kanten toeschrijven.
Kan dus alleen met maximale pijn dat Iran deze landen en de Golfstaten en de wereldeconomie heeft aangedaan. Dat men snakt naar een deal. Dus niet alleen Hormuz blokkeren maar ook de Rode Zee met de Houthis en zo de Amerikanen op hun knieën proberen te dwingen dat zij akkoord gaan met volledige opheffing van sancties allereerst en voornaamst. Zonder opheffing daarvan kan Iran zich niet terug opwerken en nodigt dat feit juist uit naar een nieuwe aanval. Maar ik denk niet dat men tot een deal kan komen in de dynamiek die er nu is om sancties volledig op te heffen en dus is de kans groter dat het een hele lange (jaren) oorlog gaat worden met van beide kanten alles ingezet en dan dus ook de buurlanden die volledig door het putje gaan (energie infrastructuur etc). Voor de Amerikanen staat nu al ook de hegemonie van de laatste 60 jaar in die regio en enigzins ook daarmee wereldwijd direct op het spel. Als ze op hun knieën worden gedwongen om met eisen van Iran akkoord te gaan heeft dat enorm grote gevolgen voor PAX AMERICANA en is dat het einde. Met nog grotere gevolgen voor o.a. de dollarstatus en veel daaraan verbonden zaken.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:08 schreef AFA2022 het volgende:
Iran kan wel een deal met Amerika en Israël sluiten, maar dat heeft net zoveel waarde als een deal met Poetin.
Wat men weleens vergeet is dat die hele regio Israel als 1 grote Westerse proxie beschouwd die daar met geweld is geplant, met wapens onvoorwaardelijk wordt gesteund en daarmee dat privilege gebruikt om steeds meer land in te nemen onder allerlei voorwendselen. Ik zei het al eerder: men zal zich daar afvragen waar de bufferzones blijven van de omringende niet-joodse volkeren/staten want het wordt te gek. Het is al lang geen louter Palestijns probleem meer. Syrie is meer land ingenomen in 2024, en 2025 nogmaals. Zuid Libanon nu. En daarna zal een ander deel van Libanon onder exact dezelfde voorwendselen volgen want natuurlijk blijft er gewapend verzet bestaan als je land afpakt en mensen verdrijft: ideale voorwendsel daarmee je gebied verder uit te breiden. Het is een vicieuze cirkel waardoor die hele regio compleet verwoest is en nog verder zal raken.quote:Door het conflict tussen de Verenigde Staten, Israël en Iran zijn in Libanon ongeveer 1000+ mensen omgekomen, in Iran 1500 en in Israël 16. In ziud Libanon worden momenteel hele dorpen platgegooid en landbouwgrond met witte fosfor bespuit zodat het onbruikbaar is in de toekomst, bizar gewoon. Ook op de Westelijke Jordaanoever en in de Golfstaten zijn doden gevallen en om maar te zwijgen hoe ze tekeer zijn gegaan in Gaza. In minder dan een maand tijd zijn 3,2 miljoen mensen in Iran en meer dan 1 miljoen in Libanon gevlucht.
Israel en de VS bewapenen ook groeperingen overal onder het mom "voor de bevolking", dus dat verhaal van proxies kun je aan beide kanten toeschrijven.
Partijen die hun samenleving omtoveren tot een bolwerk van terreur en haat dienen hard te worden aangepakt. Dat er dan veel slachtoffers vallen is volledig te wijten aan het feit dat men in veel gevallen (alleen in Iran is hier geen spare van) doelbewust ook nog tussen de burgers gaat schuilen. Zie ook:quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:08 schreef AFA2022 het volgende:
Iran kan wel een deal met Amerika en Israël sluiten, maar dat heeft net zoveel waarde als een deal met Poetin. Die twee houden zich er toch niet aan.
Israël gaat ondertussen vrolijk door met moorden. Gemiddeld 1 dode aan Israëlisch kant tegen 100 van de partij die ze aanvallen. Dat getal verzin ik niet omdat ik een hekel heb aan israël integendeel. Het is helaas de droevige waarheid.
Door het conflict tussen de Verenigde Staten, Israël en Iran zijn in Libanon ongeveer 1000+ mensen omgekomen, in Iran 1500 en in Israël 16. In ziud Libanon worden momenteel hele dorpen platgegooid en landbouwgrond met witte fosfor bespuit zodat het onbruikbaar is in de toekomst, bizar gewoon. Ook op de Westelijke Jordaanoever en in de Golfstaten zijn doden gevallen en om maar te zwijgen hoe ze tekeer zijn gegaan in Gaza. In minder dan een maand tijd zijn 3,2 miljoen mensen in Iran en meer dan 1 miljoen in Libanon gevlucht.
'Ja, maar Israël'quote:Hezbollah’s military infrastructure in South Lebanon is a highly sophisticated, multi-layered system that is both deeply embedded within civilian areas and independently established in rugged rural terrain. While it shares some "blending" tactics with Hamas, Hezbollah's infrastructure is generally considered more advanced and expansive.
Infrastructure Types
Hezbollah maintains two primary types of military presence:
• Village Strongholds (Embedded): In many Shiite villages, Hezbollah has converted civilian homes and buildings into military installations. Estimates suggest that in some frontline villages, roughly one in every three houses is used for military purposes, such as storing weapons (mortars, anti-tank missiles), housing tunnel entrances, or acting as rocket launchpads.
• Nature Reserves (Independent): Outside of villages, Hezbollah has established extensive underground networks in the "open" rocky terrain and deep valleys of South Lebanon. These areas, often called "Nature Reserves," contain:
• Strategic Tunnels: Large-scale tunnels, some capable of transporting trucks and armored vehicles.
• Hidden Launchers: Rocket systems concealed in caves or on rail tracks to be moved out only for firing.
• Closed Military Zones: At least 26 mapped areas that are off-limits to civilians, the Lebanese Army, and UNIFIL forces.
Comparison with Hamas
While both groups use "human shield" tactics by embedding assets in civilian areas, there are key differences in their infrastructure:
Current Military Activity
As of March 2026, the Israeli military (IDF) is conducting operations to dismantle this infrastructure south of the Litani River. This includes the systematic destruction of buildings, tunnels, and bridges suspected of facilitating weapons transport. Many southern villages have reportedly been heavily damaged or destroyed during these efforts to neutralize embedded military sites.
Nee, Israël doet wat het vindt dat het moet doen, en wat jij wil dat ze doen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Partijen die hun samenleving omtoveren tot een bolwerk van terreur en haat dienen hard te worden aangepakt. Dat er dan veel slachtoffers vallen is volledig te wijten aan het feit dat men in veel gevallen (alleen in Iran is hier geen spare van) doelbewust ook nog tussen de burgers gaat schuilen. Zie ook:
[..]
'Ja, maar Israël'
Nee, Israël doet wat het moet doen.
Makkelijk lachen als je engste buurland België is.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:39 schreef sp3c het volgende:
ik moet altijd een beetje lachen om hoe boos kallas altijd is op de Russen
lachen is sowieso niet moeilijk, probeer het ook eensquote:Op donderdag 26 maart 2026 15:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Makkelijk lachen als je engste buurland België is.
Nou ja, ik snap dat de Balten net iets minder lacherig doen om de Russen dan de Nederlanders.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:39 schreef sp3c het volgende:
En ik weer op mensen die helemaal apeshit gaan op haarquote:Op donderdag 26 maart 2026 15:39 schreef sp3c het volgende:
ik ook maar tering hequote:Op donderdag 26 maart 2026 15:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, ik snap dat de Balten net iets minder lacherig doen om de Russen dan de Nederlanders.
Juist als de zon opkomt toch? 🤔quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ook maar tering he
als de zon onder gaat kijkt ze naar Rusland
Je spreekt nu je eigen bron tegen dit mijn standpunt nota bene weet te bevestigen. Zie post #165.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:56 schreef recidivist het volgende:
[..]
Vreemde opmerking. Vaderlijn en moederlijn = het geheel. Zeker mbt DNA en herkomst ervan. Ook als de resultaten daarvan niet overeenkomen met je ideologisch gekleurde bril
[..]
Niet volgens DNA resultaten. Het Arabische substratum mbt DNA is voor Palestijnen circa 5/15%. Europees verwaarloosbaar. En Levantijns 80/90%. Ik heb het al met je gedeeld. Hoe je bij Noord-Afrikaans (berbers of egyptisch?) komt is mij een raadsel overigens.
[..]
Je vertelt niets nieuws. Daarom haalde ik de vergelijking tussen Mizrahi Joden en Palestijnen aan om aan te tonen dat ook in die vergelijking Palestijnen meer Levantijns DNA hebben dan bijv Iraaks, Iraanse of Jemenitische Mizrahi Joden.
Uiteindelijk hebben de Palestijnen het meest inheemse Levantijnse DNA in vergelijking tot elk van de drie eerdergenoemde joodse groepen; ashkenazi europees, sefardische noord afrikaans of zuid europees en mizrahi midden oosters. Dat is best ironisch zeker voor iemand als jij die recht op land claimt vanwege een bepaalde bloedlijn die teruggaat tot dat land.....de groep die daarin op 1 staat sla je dan selectief over en mogen niet eens in de rij aansluiten
Israël is echter geen Westerse proxy. Israël is het thuisland van de inheemse bewoners van dit gebied, namelijk het Joodse volk. De omringende landen hadden dit van het eerste moment kunnen accepteren, men besloot echter anders en heeft tot op de dag van vandaar met geweld Israël proberen te terroriseren en ideaal gezien zelfs vernietigen. Dáár zit het grote probleem.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:20 schreef recidivist het volgende:
[..]
Wat men weleens vergeet is dat die hele regio Israel als 1 grote Westerse proxie beschouwd die daar met geweld is geplant, met wapens onvoorwaardelijk wordt gesteund en daarmee dat privilege gebruikt om steeds meer land in te nemen onder allerlei voorwendselen. Ik zei het al eerder: men zal zich daar afvragen waar de bufferzones blijven van de omringende niet-joodse volkeren/staten want het wordt te gek. Het is al lang geen louter Palestijns probleem meer. Syrie is meer land ingenomen in 2024, en 2025 nogmaals. Zuid Libanon nu. En daarna zal een ander deel van Libanon onder exact dezelfde voorwendselen volgen want natuurlijk blijft er gewapend verzet bestaan als je land afpakt en mensen verdrijft: ideale voorwendsel daarmee je gebied verder uit te breiden. Het is een vicieuze cirkel waardoor die hele regio compleet verwoest is en nog verder zal raken.
Het overgrote merendeel van de inwoners in de VS is daar niet inheems. Ik denk dat niemand anders zal beweren.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:50 schreef Monolith het volgende:
Inheemse bevolkingen die gebied gaan claimen, laat het de VS maar niet horen.
Van deze post word ik enorm pessimistisch en saggerijnig, nog erger dan de posts van HR. Die kun je nog wegzetten als hilarische kwats. Dit toekomstig wereldbeeld wil ik even niet zien.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:20 schreef recidivist het volgende:
[..]
Kan dus alleen met maximale pijn dat Iran deze landen en de Golfstaten en de wereldeconomie heeft aangedaan. Dat men snakt naar een deal. Dus niet alleen Hormuz blokkeren maar ook de Rode Zee met de Houthis en zo de Amerikanen op hun knieën proberen te dwingen dat zij akkoord gaan met volledige opheffing van sancties allereerst en voornaamst. Zonder opheffing daarvan kan Iran zich niet terug opwerken en nodigt dat feit juist uit naar een nieuwe aanval. Maar ik denk niet dat men tot een deal kan komen in de dynamiek die er nu is om sancties volledig op te heffen en dus is de kans groter dat het een hele lange (jaren) oorlog gaat worden met van beide kanten alles ingezet en dan dus ook de buurlanden die volledig door het putje gaan (energie infrastructuur etc). Voor de Amerikanen staat nu al ook de hegemonie van de laatste 60 jaar in die regio en enigzins ook daarmee wereldwijd direct op het spel. Als ze op hun knieën worden gedwongen om met eisen van Iran akkoord te gaan heeft dat enorm grote gevolgen voor PAX AMERICANA en is dat het einde. Met nog grotere gevolgen voor o.a. de dollarstatus en veel daaraan verbonden zaken.
[..]
Wat men weleens vergeet is dat die hele regio Israel als 1 grote Westerse proxie beschouwd die daar met geweld is geplant, met wapens onvoorwaardelijk wordt gesteund en daarmee dat privilege gebruikt om steeds meer land in te nemen onder allerlei voorwendselen. Ik zei het al eerder: men zal zich daar afvragen waar de bufferzones blijven van de omringende niet-joodse volkeren/staten want het wordt te gek. Het is al lang geen louter Palestijns probleem meer. Syrie is meer land ingenomen in 2024, en 2025 nogmaals. Zuid Libanon nu. En daarna zal een ander deel van Libanon onder exact dezelfde voorwendselen volgen want natuurlijk blijft er gewapend verzet bestaan als je land afpakt en mensen verdrijft: ideale voorwendsel daarmee je gebied verder uit te breiden. Het is een vicieuze cirkel waardoor die hele regio compleet verwoest is en nog verder zal raken.
Ja bedankt Hans, dat was het hele punt. Het gros van de Israëliers is daar gewoon later heen gemigreerd. Dat is verder geen verwijt, maar een beroep doen op een soort van recht op gebied omdat je ergens woont is natuurlijk vrij hilarisch als je bondgenoot die originele bevolking grotendeels bruut heeft uitgemoord en er niet bepaald sympathiek mee is omgegaan.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het overgrote merendeel van de inwoners in de VS is daar niet inheems. Ik denk dat niemand anders zal beweren.
Nee hoor, Israël kreeg de Westelijke Jordaanoever in handen sinds tijdens Zesdaagse Oorlog, in de periode voorheen was het geannexeerd door Jordanië. Maar opmerkelijk genoeg werd die annexatie (van Jordanië dus) nooit geproblematiseerd door de internationale gemeenschap. Het pas toen Jordanië dat gebied verloor (en ook niet meer terug wilde) de roep ontstond om een 'Palestijnse staat' en de claim dat Israël zogenaamd ineens gebied van de Palestijnen zou 'bezetten'.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nee maar, het overkomt Israel gewoon. Opeens hebben ze een lap land bij. Het is niet te geloven.
Al die dorpjes in Westelijk Jordaanoever vallen gewoon in hun handen omdat die vermadelijde Palestijnen daar ruzie zoeken.
Het gros van de Israëliërs kent hun oorsprong dan ook in dat gebied. Dat gaat natuurlijk niet op voor mensen die vanuit Europa naar de VS zijn geïmmigreerd. De oprichting van Israël zou je kunnen zien als de puurste vorm van dekolonisatie.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja bedankt Hans, dat was het hele punt. Het gros van de Israëliers is daar gewoon later heen gemigreerd. Dat is verder geen verwijt, maar een beroep doen op een soort van recht op gebied omdat je ergens woont is natuurlijk vrij hilarisch als je bondgenoot die originele bevolking grotendeels bruut heeft uitgemoord en er niet bepaald sympathiek mee is omgegaan.
Moest lachen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gros van de Israëliërs kent hun oorsprong dan ook in dat gebied. Dat gaat natuurlijk niet op voor mensen die vanuit Europa naar de VS zijn geïmmigreerd. De oprichting van Israël zou je kunnen zien als de puurste vorm van dekolonisatie.
Dat is dan vreemd, want wat ik daar stelt klopt namelijk gewoon. Met name wetende dat men de Britten heeft verdreven.quote:
In de regel ja, maar het heeft nooit tot de ophef geleid die je nu ziet rondom Israël.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:04 schreef sp3c het volgende:
slechts 3 landen (UK, Irak en Pakistan for some reason) erkenden de annexatie van de westelijke Jordaanoever door Jordanie, de rest vond het in de regel illegaal
men zag het als illegaal, in breach of the UN charterquote:Op donderdag 26 maart 2026 16:08 schreef HowardRoark het volgende:
In de regel ja, maar het heeft nooit tot de ophef geleid die je nu ziet rondom Israël.
Je zit echt zo in je eigen wereldje dat je totaal niet leest he? Het equivalent van Israël is de controle over de VS overhandigen aan de stammen die daar van oudsher was en wat Europeanen hooguit tolereren.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gros van de Israëliërs kent hun oorsprong dan ook in dat gebied. Dat gaat natuurlijk niet op voor mensen die vanuit Europa naar de VS zijn geïmmigreerd. De oprichting van Israël zou je kunnen zien als de puurste vorm van dekolonisatie.
Je begrijpt niet eens waar ik om moest lachen, ik moest lachen om 'de puurste vorm'.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is dan vreemd, want wat ik daar stelt klopt namelijk gewoon. Met name wetende dat men de Britten heeft verdreven.
[..]
In de regel ja, maar het heeft nooit tot de ophef geleid die je nu ziet rondom Israël.
Wanneer gaan de Indianen en de Inuit dan nou eindelijk eens dekoloniseren?quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je zit echt zo in je eigen wereldje dat je totaal niet leest he? Het equivalent van Israël is de controle over de VS overhandigen aan de stammen die daar van oudsher was en wat Europeanen hooguit tolereren.
Inderdaad, maar dat is toch ook gewoon zo? Dat zul je mij niet horen ontkennen. Daar zijn er alleen amper meer van.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je zit echt zo in je eigen wereldje dat je totaal niet leest he? Het equivalent van Israël is de controle over de VS overhandigen aan de stammen die daar van oudsher was en wat Europeanen hooguit tolereren.
Wel ja, joh, alweer gelachen, haal de Romeinen er even bij..quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dat is toch ook gewoon zo? Dat zul je mij niet horen ontkennen. Daar zijn er alleen amper meer van.
Dat is een schril contrast met het Joodse volk dat naar allerlei andere gebieden gedreven, met name de Romeinen hebben daar nogal huisgehouden. Het had namelijk niet veel gescheeld of er waren ook geen Joden meer over, gelukkig dat enkele honderduizenden hun weg naar het Britse Mandaatgebied/Israël hebben weten te vinden tijdens en na de Holocaust.
En dan hebben we nadien natuurlijk nog de verdrijvingen uit de Islamitische en Arabische landen, waar de vervolgingen en discriminatie van Joden rap toenamen na de oprichting van Israël.
Dat is toch echt het werk van het Iraanse regime, niet dat van Bibi.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:15 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
We blijven de doelwitten van het Iraanse terroristische regime krachtig aanvallen.
Gisteravond hebben we de commandant van de marine van de Revolutionaire Garde uitgeschakeld. Deze man heeft veel bloed aan zijn handen en hij is degene die de blokkade van de Straat van Hormuz heeft geleid.
Dit is wederom een voorbeeld van de samenwerking tussen ons en onze vriend de Verenigde Staten, met als gemeenschappelijk doel het bereiken van de oorlogsdoelen.
Als je de geschiedenis van het gebied daar niet kent, hou dit soort reacties dan gewoon voor je.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:17 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wel ja, joh, alweer gelachen, haal de Romeinen er even bij..
Letterlijk niemand die dit hier zegt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dus Palestijnen verdrijven mag wel omdat er ook nog maar weinig Joden meer zijn.
Mooi ja.
Och. Nee maar. Je komt nu eens een keer op voor de Palestijnenquote:Op donderdag 26 maart 2026 16:18 schreef HowardRoark het volgende:
Letterlijk niemand die dit hier zegt.
Het is houd en ik ken de geschiedenis wel.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je de geschiedenis van het gebied daar niet kent, hou dit soort reacties dan gewoon voor je.
[..]
Letterlijk niemand die dit hier zegt.
Nee, jij tuigt een stropop op.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Och. Nee maar. Je komt nu eens een keer op voor de Palestijnen
Asterix belde, hij wil met rust gelaten worden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:17 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wel ja, joh, alweer gelachen, haal de Romeinen er even bij..
Wel fijn om mee samen te werken zo'n bondgenoot. De VS is (naar eigen zeggen) in onderhandeling, en de bondgenoot van de VS blijft ondertussen volop bommetjes droppen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:15 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
We blijven de doelwitten van het Iraanse terroristische regime krachtig aanvallen.
Gisteravond hebben we de commandant van de marine van de Revolutionaire Garde uitgeschakeld. Deze man heeft veel bloed aan zijn handen en hij is degene die de blokkade van de Straat van Hormuz heeft geleid.
Dit is wederom een voorbeeld van de samenwerking tussen ons en onze vriend de Verenigde Staten, met als gemeenschappelijk doel het bereiken van de oorlogsdoelen.
Ik had het net nog over lachen, maar dat was te spicy voor fok.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
lachen is sowieso niet moeilijk, probeer het ook eens
Eens met dat laatste. Ik betwijfel het eerste. Er is wb Iran noet echt een vergelijking.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voorheen hadden ze de capaciteit om niet louter vanuit de lucht te schieten. En ook als de VS ingehaald is door nieuwe technologie, dan kun je stellen dat hun relatieve kracht afgenomen is.
pics?quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik had het net nog over lachen, maar dat was te spicy voor fok.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |