abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220436856
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:20 schreef recidivist het volgende:

[..]
Kan dus alleen met maximale pijn dat Iran deze landen en de Golfstaten en de wereldeconomie heeft aangedaan. Dat men snakt naar een deal. Dus niet alleen Hormuz blokkeren maar ook de Rode Zee met de Houthis en zo de Amerikanen op hun knieën proberen te dwingen dat zij akkoord gaan met volledige opheffing van sancties allereerst en voornaamst. Zonder opheffing daarvan kan Iran zich niet terug opwerken en nodigt dat feit juist uit naar een nieuwe aanval. Maar ik denk niet dat men tot een deal kan komen in de dynamiek die er nu is om sancties volledig op te heffen en dus is de kans groter dat het een hele lange (jaren) oorlog gaat worden met van beide kanten alles ingezet en dan dus ook de buurlanden die volledig door het putje gaan (energie infrastructuur etc). Voor de Amerikanen staat nu al ook de hegemonie van de laatste 60 jaar in die regio en enigzins ook daarmee wereldwijd direct op het spel. Als ze op hun knieën worden gedwongen om met eisen van Iran akkoord te gaan heeft dat enorm grote gevolgen voor PAX AMERICANA en is dat het einde. Met nog grotere gevolgen voor o.a. de dollarstatus en veel daaraan verbonden zaken.
[..]
Wat men weleens vergeet is dat die hele regio Israel als 1 grote Westerse proxie beschouwd die daar met geweld is geplant, met wapens onvoorwaardelijk wordt gesteund en daarmee dat privilege gebruikt om steeds meer land in te nemen onder allerlei voorwendselen. Ik zei het al eerder: men zal zich daar afvragen waar de bufferzones blijven van de omringende niet-joodse volkeren/staten want het wordt te gek. Het is al lang geen louter Palestijns probleem meer. Syrie is meer land ingenomen in 2024, en 2025 nogmaals. Zuid Libanon nu. En daarna zal een ander deel van Libanon onder exact dezelfde voorwendselen volgen want natuurlijk blijft er gewapend verzet bestaan als je land afpakt en mensen verdrijft: ideale voorwendsel daarmee je gebied verder uit te breiden. Het is een vicieuze cirkel waardoor die hele regio compleet verwoest is en nog verder zal raken.
Van deze post word ik enorm pessimistisch en saggerijnig, nog erger dan de posts van HR. Die kun je nog wegzetten als hilarische kwats. Dit toekomstig wereldbeeld wil ik even niet zien.
pi_220436857
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het overgrote merendeel van de inwoners in de VS is daar niet inheems. Ik denk dat niemand anders zal beweren.
Ja bedankt Hans, dat was het hele punt. Het gros van de Israëliers is daar gewoon later heen gemigreerd. Dat is verder geen verwijt, maar een beroep doen op een soort van recht op gebied omdat je ergens woont is natuurlijk vrij hilarisch als je bondgenoot die originele bevolking grotendeels bruut heeft uitgemoord en er niet bepaald sympathiek mee is omgegaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:00:37 #278
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220436874
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nee maar, het overkomt Israel gewoon. Opeens hebben ze een lap land bij. Het is niet te geloven.

Al die dorpjes in Westelijk Jordaanoever vallen gewoon in hun handen omdat die vermadelijde Palestijnen daar ruzie zoeken.
Nee hoor, Israël kreeg de Westelijke Jordaanoever in handen sinds tijdens Zesdaagse Oorlog, in de periode voorheen was het geannexeerd door Jordanië. Maar opmerkelijk genoeg werd die annexatie (van Jordanië dus) nooit geproblematiseerd door de internationale gemeenschap. Het pas toen Jordanië dat gebied verloor (en ook niet meer terug wilde) de roep ontstond om een 'Palestijnse staat' en de claim dat Israël zogenaamd ineens gebied van de Palestijnen zou 'bezetten'.

Mocht de Zesdaagse Oorlog niet hebben plaatsgevonden was het gebied nu waarschijnlijk officieel onderdeel van Jordanië.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:03:50 #279
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220436882
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:57 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja bedankt Hans, dat was het hele punt. Het gros van de Israëliers is daar gewoon later heen gemigreerd. Dat is verder geen verwijt, maar een beroep doen op een soort van recht op gebied omdat je ergens woont is natuurlijk vrij hilarisch als je bondgenoot die originele bevolking grotendeels bruut heeft uitgemoord en er niet bepaald sympathiek mee is omgegaan.
Het gros van de Israëliërs kent hun oorsprong dan ook in dat gebied. Dat gaat natuurlijk niet op voor mensen die vanuit Europa naar de VS zijn geïmmigreerd. De oprichting van Israël zou je kunnen zien als de puurste vorm van dekolonisatie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220436884
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gros van de Israëliërs kent hun oorsprong dan ook in dat gebied. Dat gaat natuurlijk niet op voor mensen die vanuit Europa naar de VS zijn geïmmigreerd. De oprichting van Israël zou je kunnen zien als de puurste vorm van dekolonisatie.
Moest lachen.
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 16:04:41 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220436885
slechts 3 landen (UK, Irak en Pakistan for some reason) erkenden de annexatie van de westelijke Jordaanoever door Jordanie, de rest vond het in de regel illegaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:05:27 #282
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220436890
Trump: "All of the sudden the war starts, and they start shooting at Qatar, Saudi Arabia, UAE, Kuwait, Oman. Everybody was shocked, including us."

Haha, deze kerel.

Bizar gesprek weer.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:08:22 #283
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220436898
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Moest lachen.
Dat is dan vreemd, want wat ik daar stelt klopt namelijk gewoon. Met name wetende dat men de Britten heeft verdreven.
quote:
88s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:04 schreef sp3c het volgende:
slechts 3 landen (UK, Irak en Pakistan for some reason) erkenden de annexatie van de westelijke Jordaanoever door Jordanie, de rest vond het in de regel illegaal
In de regel ja, maar het heeft nooit tot de ophef geleid die je nu ziet rondom Israël.
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 16:09:54 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220436907
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:08 schreef HowardRoark het volgende:
In de regel ja, maar het heeft nooit tot de ophef geleid die je nu ziet rondom Israël.
men zag het als illegaal, in breach of the UN charter

net als wat je nu ziet rondom Israel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220436908
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je zit echt zo in je eigen wereldje dat je totaal niet leest he? Het equivalent van Israël is de controle over de VS overhandigen aan de stammen die daar van oudsher was en wat Europeanen hooguit tolereren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220436913
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is dan vreemd, want wat ik daar stelt klopt namelijk gewoon. Met name wetende dat men de Britten heeft verdreven.
[..]
Je begrijpt niet eens waar ik om moest lachen, ik moest lachen om 'de puurste vorm'.
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 16:14:58 #287
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220436924
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je zit echt zo in je eigen wereldje dat je totaal niet leest he? Het equivalent van Israël is de controle over de VS overhandigen aan de stammen die daar van oudsher was en wat Europeanen hooguit tolereren.
Wanneer gaan de Indianen en de Inuit dan nou eindelijk eens dekoloniseren?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220436925
twitter

We blijven de doelwitten van het Iraanse terroristische regime krachtig aanvallen.

Gisteravond hebben we de commandant van de marine van de Revolutionaire Garde uitgeschakeld. Deze man heeft veel bloed aan zijn handen en hij is degene die de blokkade van de Straat van Hormuz heeft geleid.

Dit is wederom een voorbeeld van de samenwerking tussen ons en onze vriend de Verenigde Staten, met als gemeenschappelijk doel het bereiken van de oorlogsdoelen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:15:16 #289
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220436927
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
Inderdaad, maar dat is toch ook gewoon zo? Dat zul je mij niet horen ontkennen. Daar zijn er alleen amper meer van.

Dat is een schril contrast met het Joodse volk dat naar allerlei andere gebieden gedreven, met name de Romeinen hebben daar nogal huisgehouden. Het had namelijk niet veel gescheeld of er waren ook geen Joden meer over, gelukkig dat enkele honderduizenden hun weg naar het Britse Mandaatgebied/Israël hebben weten te vinden tijdens en na de Holocaust.

En dan hebben we nadien natuurlijk nog de verdrijvingen uit de Islamitische en Arabische landen, waar de vervolgingen en discriminatie van Joden rap toenamen na de oprichting van Israël.
pi_220436932
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, maar dat is toch ook gewoon zo? Dat zul je mij niet horen ontkennen. Daar zijn er alleen amper meer van.

Dat is een schril contrast met het Joodse volk dat naar allerlei andere gebieden gedreven, met name de Romeinen hebben daar nogal huisgehouden. Het had namelijk niet veel gescheeld of er waren ook geen Joden meer over, gelukkig dat enkele honderduizenden hun weg naar het Britse Mandaatgebied/Israël hebben weten te vinden tijdens en na de Holocaust.

En dan hebben we nadien natuurlijk nog de verdrijvingen uit de Islamitische en Arabische landen, waar de vervolgingen en discriminatie van Joden rap toenamen na de oprichting van Israël.
Wel ja, joh, alweer gelachen, haal de Romeinen er even bij.. _O-
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:17:41 #291
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220436933
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:15 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]

We blijven de doelwitten van het Iraanse terroristische regime krachtig aanvallen.

Gisteravond hebben we de commandant van de marine van de Revolutionaire Garde uitgeschakeld. Deze man heeft veel bloed aan zijn handen en hij is degene die de blokkade van de Straat van Hormuz heeft geleid.

Dit is wederom een voorbeeld van de samenwerking tussen ons en onze vriend de Verenigde Staten, met als gemeenschappelijk doel het bereiken van de oorlogsdoelen.
Dat is toch echt het werk van het Iraanse regime, niet dat van Bibi.
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:17:57 #292
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220436934
Dus Palestijnen verdrijven mag wel omdat er ook nog maar weinig Joden meer zijn.

Mooi ja.
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:18:56 #293
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220436939
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Als je de geschiedenis van het gebied daar niet kent, hou dit soort reacties dan gewoon voor je.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dus Palestijnen verdrijven mag wel omdat er ook nog maar weinig Joden meer zijn.

Mooi ja.
Letterlijk niemand die dit hier zegt.
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:19:34 #294
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220436945
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:18 schreef HowardRoark het volgende:

Och. Nee maar. Je komt nu eens een keer op voor de Palestijnen *O*
pi_220436948
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je de geschiedenis van het gebied daar niet kent, hou dit soort reacties dan gewoon voor je.
[..]
Het is houd en ik ken de geschiedenis wel.
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:20:23 #296
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220436953
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Och. Nee maar. Je komt nu eens een keer op voor de Palestijnen *O*
Nee, jij tuigt een stropop op.

Idealiter hadden de Palestijnen het VN-verdelingsplan gewoon geaccepteerd. Dat wilde men echter niet en vervolgens zijn zij een burgeroorlog begonnen.
pi_220436959
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Asterix belde, hij wil met rust gelaten worden.
pi_220436966
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:15 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]

Wel fijn om mee samen te werken zo'n bondgenoot. De VS is (naar eigen zeggen) in onderhandeling, en de bondgenoot van de VS blijft ondertussen volop bommetjes droppen.
pi_220436992
quote:
88s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
lachen is sowieso niet moeilijk, probeer het ook eens
Ik had het net nog over lachen, maar dat was te spicy voor fok.
pi_220436995
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Voorheen hadden ze de capaciteit om niet louter vanuit de lucht te schieten. En ook als de VS ingehaald is door nieuwe technologie, dan kun je stellen dat hun relatieve kracht afgenomen is.
Eens met dat laatste. Ik betwijfel het eerste. Er is wb Iran noet echt een vergelijking.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')