Waar ga ik op de inhoud niet in? Kom eens met concrete punten waar ik niet op zou inhaken ..quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er wordt over rassenleer gedoceerd op universiteiten, en over de gevolgen ervan.
Er wordt ook over vermenging van begrippen en definities gedoceerd op universiteiten.
En er is nog steeds bij tijd en wijle (op diverse plaatsen in de wereld) ophef over docenten en vakgroepen waarbij begrippen als etniciteit, afkomst en rassenleer met elkaar vermengd worden. Ondanks dat een dergelijke vermenging 'officieel' tot het verleden zou behoren.
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een term als 'woke': ook een term uit de geschiedenis waarmee zowel links als rechts aan de haal is gegaan en het nu loslaten op heel andere opvattingen, en de onjuiste nieuwe terminologieën gebruiken om andersdenken onterecht te framen.
Succes met de woordenboekenstrijd, maar op de inhoud ga je voor de zoveelste keer niet in. En keer je de problematiek waar je zelf zo druk mee bezig bent, namelijk het 'stempelen' van groepen mensen (verbonden aan superioriteit, inferioriteit of iets van vergelijkbare walgelijke aard), weer om en verwijt je juist anderen dat ze met framen of andere dubieuze praktijken bezig zijn.
Hummus is veel meer dan een dip van gepureerde kikkererwten en tahini; het is een symbool van identiteit, bodem en overleven. De naam zelf verklapt de basis: hummus is simpelweg het Arabische woord voor "kikkererwt". De volledige naam van het gerecht is van oudsher hummus bi-tahina.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar ga ik op de inhoud niet in? Kom eens met concrete punten waar ik niet op zou inhaken ..
Hoe verklaar jij de Holocaust en dat er volgens Ronit Palache er nog steeds vormen zijn van "filosemitisme" in zogenaamde joods-christelijke wortels?quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik benoem welke sentimenten er in de Islamitische contreien leven. Aantoonbare sentimenten trouwens, bijvoorbeeld als het gaat over antisemitisme, homofobie of fundamentalisme. Waarom zou dat dehumaniseren zijn?
Leuk; precies het antwoord dat ik had verwacht.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar ga ik op de inhoud niet in? Kom eens met concrete punten waar ik niet op zou inhaken ..
JA21 is een antisemitische partij? Bijzonder. En op welke manier uit dit zich in hun beleid? En welke neonazi's mogen in het Westen van alles ongestraft doen? Je claimt hier veel, maar de onderbouwing ontbreekt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij de Holocaust en dat er volgens Ronit Palache er nog steeds vormen zijn van "filosemitisme" in zogenaamde joods-christelijke wortels?
Hoe verklaar jij het succes van antisemitische partijen als FvD en JA21? Waar een Baudet ongefundeerde complottheorieën over joden mag doen en niet de partij wordt uitgegooid?
Of dat er in het Westen neonazi's ongestraft van alles mogen doen? Veroordeel jij dat?
Je beticht mij ergens van, dan mag je ook uitleggen waarom.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:27 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Leuk; precies het antwoord dat ik had verwacht.
En etniciteit of genealogie leidt niet tot oorlogen, we hebben namelijk pas sinds kort de wetenschappelijke tools op hier goed onderzoek naar te doen. En oorlogen zijn al zo oud als de mensheid. De meeste conflicten en oorlogen die we momenteel zien komen door cultuur en religie, en dan speelt met name één religie daar een hele grote rol in en dat is de Islam.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:27 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Lees de post waarop je hiervoor reageerde nog maar eens door.
Als je het daarna nog niet begrijpt (of eigenlijk: doet alsof je het niet begrijpt), dan is het verder niet zo belangrijk wat mij betreft.
Er zijn geen redenen tot zorgen voor je: het geleuter over etniciteit/afkomst/geologie of wat dan ook zal tot in de verre toekomst toch wel tot zinloze (of, zoals jij zult stellen: zinvolle) oorlogen blijven leiden.
Je hebt zelf talloze keren de oorlog in Gaza en de huidige Iran oorlog goed gepraat omdat Israël zichzelf moet verdedigen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 08:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals dus al toegelicht betreft dit geen 'rassenleer' maar simpele feiten over geologie en etniciteit. Maar ik ben erg benieuwd waarom jij denkt dat ik een voorstander zou zijn van oorlog en geweld. Een aantijging is een, de onderbouwing blijft weer eens achterwege, dus licht maar toe ...
[..]
Rassenleer wordt niet gedoceerd op universiteiten. En wat ik besprak betreft dus ook geen rassenleer. Echt, zoek de definities van zulke termen eens op. En aangezien ik die al eerder had gegeven in deze discussie kan ik niets anders dan concluderen dat het ook 'bad faith' argumenten zijn met als bedoeling een bepaald beeld op te kunnen tuigen.
Jammer.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
JA21 is een antisemitische partij? Bijzonder. En op welke manier uit dit zich in hun beleid? En welke neonazi's mogen in het Westen van alles ongestraft doen? Je claimt hier veel, maar de onderbouwing ontbreekt.
[..]
Je beticht mij ergens van, dan mag je ook uitleggen waarom.
[..]
En etniciteit of genealogie leidt niet tot oorlogen, we hebben namelijk pas sinds kort de wetenschappelijke tools op hier goed onderzoek naar te doen. En oorlogen zijn al zo oud als de mensheid. De meeste conflicten en oorlogen die we momenteel zien komen door cultuur en religie, en dan speelt met name één religie daar een hele grote rol in en dat is de Islam.
Correct. Maar wat heeft dit met deze discussie te maken? Dat conflict gaat met name over religie. Wat trouwens ook hier in de oorlog met Iran doorslaggevend is, het is namelijk de moslimfundamentalistische overtuigingen van het Iraanse regime dat het zo kwaadaardig en destabiliserend maakt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:35 schreef Nexum het volgende:
[..]
Je hebt zelf talloze keren de oorlog in Gaza en de huidige Iran oorlog goed gepraat omdat Israël zichzelf moet verdedigen.
Ah, geen onderbouwing dus meer, dat dacht ik al.quote:
Bewust iets niet willen begrijpen (of zelfs niet willen lezen) is voor sommige mensen het fijnste dat er is.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. Maar wat heeft dit met deze discussie te maken? Dat conflict gaat met name over religie. Wat trouwens ook hier in de oorlog met Iran doorslaggevend is, het is namelijk de moslimfundamentalistische overtuigingen van het Iraanse regime dat het zo kwaadaardig en destabiliserend maakt.
[..]
Ah, geen onderbouwing dus meer, dat dacht ik al.
Zomaar, lukraak dingen claimen en mensen van dingen beschuldigen, maar onderbouwen ho maar.
Maar dat is toch een voorstander zijn van oorlog en geweld?quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. Maar wat heeft dit met deze discussie te maken? Dat conflict gaat met name over religie. Wat trouwens ook hier in de oorlog met Iran doorslaggevend is, het is namelijk de moslimfundamentalistische overtuigingen van het Iraanse regime dat het zo kwaadaardig en destabiliserend maakt.
[..]
Ah, geen onderbouwing dus meer, dat dacht ik al.
Zomaar, lukraak dingen claimen en mensen van dingen beschuldigen, maar onderbouwen ho maar.
Ach kom op. Deze discussie hebben we al een paar keer gevoerd en nog steeds hou jij je bewust van de domme.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
JA21 is een antisemitische partij? Bijzonder. En op welke manier uit dit zich in hun beleid? En welke neonazi's mogen in het Westen van alles ongestraft doen? Je claimt hier veel, maar de onderbouwing ontbreekt.
Vindt jij dat Netanyahu als hij op Nederlands grondgebied is moet worden uitgeleverd aan de ICC?quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
Het ICC is een geld en tijdslurpende clownshow. Onafhankelijk zijn ze ook niet. Hij moet (eventueel) berecht en gestraft worden door mensen in het gebied waar de misdaden zijn begaan.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Vindt jij dat Netanyahu als hij op Nederlands grondgebied is moet worden uitgeleverd aan de ICC?
Ik heb het even voor je gecorrigeerd.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. Maar wat heeft dit met deze discussie te maken? Dat conflict gaat met name over religie. Wat trouwens ook hier in de oorlog met Iran doorslaggevend is, het is namelijk de moslim Joods fundamentalistische overtuigingen van het Iraanse Israëlitische regime dat het zo kwaadaardig en destabiliserend maakt.
Bijzonder wat er allemaal bij weet te slepen, zelfs mensen hun grootouders. En ik heb in een eerdere discussie al aangegeven FvD een werkelijk totaalidiote en gevaarlijke partij te vinden, waar ik niet op stem.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ach kom op. Deze discussie hebben we al een paar keer gevoerd en nog steeds hou jij je bewust van de domme.
- JA21 is een afsplitsing van FvD dat al vanaf oprichting antisemitisme kent.
- Geestelijke leider Nanninga gaf David Irving (vorige keer al benoemd) een podium als journalist. Het gebeurt niet vaak dat een veroordeelde Holocaust ontkenner een podium krijgt.
- Nanninga haar tweets waarin ze de Holocaust verheerlijkt onder de noemer satire.
- Eerdmans zijn uitspraken over dat zijn opa bij het verzet zou zitten terwijl zijn opa na onderzoek bij een partij van de bezetter bleek te zitten
- Ook Diederik Boomsma die voor de oprichting van FvD al Baudet kende en meeschreef aan zijn boek de natiestaat.
Maar goed volgens jou zal zelfs Baudet niks kwaad doen. En is het een normale man zonder ideeen over een borreale wereld, complottheorieen over joden en die neonazi's hartelijk verwelkomt in zijn partij of op uitnodiging
Nee, absoluut niet. Want hij heeft niets misdaan. Ik vind alle aantijgingen jegens Israël een grove schande en een verdraaiing van de realiteit. Israël wordt beticht van wat de Palestijnse terroristen het liefst met Israël willen doen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Vindt jij dat Netanyahu als hij op Nederlands grondgebied is moet worden uitgeleverd aan de ICC?
Maar is het een partij waar complotten over joden de boventoon voeren, neonazi's welkom zijn en er antisemistische uitlatingen worden gedaan?quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder wat er allemaal bij weet te slepen, zelfs mensen hun grootouders. En ik heb in een eerdere discussie al aangegeven FvD een werkelijk totaalidiote en gevaarlijke partij te vinden, waar ik niet op stem.
Dan zit je volledig mis want wat jij er nu van maakt is totale onzin. Joods fundamentalisme (voor zover dit überhaupt bestaat) is niet de reden dat een land als Jemen of Syrië met verschrikkelijke oorlogen te maken heeft gehad of de Iraanse burgers als decennialang onderdrukt worden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb het even voor je gecorrigeerd.
Bij FvD? Daar kun je dit sentimenten zeker terugvinden. Ik heb ook nooit anders willen beweren. Dit is een van de redenen dat ik ook niets met die partij te maken wil hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Maar is het een partij waar complotten over joden de boventoon voeren, neonazi's welkom zijn en er antisemistische uitlatingen worden gedaan?
Waar wijt jij de hongersnood in Gaza aan?quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, absoluut niet. Want hij heeft niets misdaan. Ik vind alle aantijgingen jegens Israël een grove schande en een verdraaiing van de realiteit. Israël wordt beticht van wat de Palestijnse terroristen het liefst met Israël willen doen.
Wat bedoel je met "sentimenten"?quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
Bij FvD? Daar kun je dit sentimenten zeker terugvinden. Ik heb ook nooit anders willen beweren. Dit is een van de redenen dat ik ook niets met die partij te maken wil hebben.
Dus je wilt met droge ogen beweren, dat de Palestijnse burgers in Israël net zoveel rechten hebben als de Joodse? Dat ze niet grootschalig vermoord worden? Niet eens gedeporteerd, want ze zijn vaak opgesloten en kunnen er niet uit? In een soort groot concentratiekamp dat door bombardementen ontdaan is van bebouwing, zoals huizen en ziekenhuizen? Terwijl de hulporganisaties ook worden afgemaakt als ze naar binnen durven te gaan? En ze net genoeg eten krijgen om hun lijden flink te rekken, maar niet genoeg om te kunnen overleven?quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan zit je volledig mis want wat jij er nu van maakt is totale onzin. Joods fundamentalisme (voor zover dit überhaupt bestaat) is niet de reden dat een land als Jemen of Syrië met verschrikkelijke oorlogen te maken heeft gehad of de Iraanse burgers als decennialang onderdrukt worden.
Zeker.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Sentimenten is wil zeggen dat je het gedachtegoed wat jij opnoemde inderdaad in FvD contreien kunt terugvinden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "sentimenten"?
Is er wel sprake van neonazistische gedachtegoed of niet?
Inderdaad, Arabieren die in Israël zelf wonen hebben alle rechten die andere Israëliërs ook hebben. Ze worden niet zomaar grootschalig vermoord en ook worden hulporganisaties niet afgemaakt. Ik vind die claims ook best bizar moet ik zeggen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus je wilt met droge ogen beweren, dat de Palestijnse burgers in Israël net zoveel rechten hebben als de Joodse? Dat ze niet grootschalig vermoord worden? Niet eens gedeporteerd, want ze zijn vaak opgesloten en kunnen er niet uit? In een soort groot concentratiekamp dat door bombardementen ontdaan is van bebouwing, zoals huizen en ziekenhuizen? Terwijl de hulporganisaties ook worden afgemaakt als ze naar binnen durven te gaan? En ze net genoeg eten krijgen om hun lijden flink te rekken, maar niet genoeg om te kunnen overleven?
En omdat ze niet vrijwillig weggaan, heulen ze met de vijand en zijn het terroristen, die daarom afgeslacht moeten worden?
Iedere, nog levende Palestijn is er dus 1 te veel. Je maakt niet eens onderscheid tussen Hamas en onschuldige burgers. Libanezen hebben net zo veel rechten, neem ik aan? Of eigenlijk iedere moslim in het Midden Oosten, verwacht ik? Allemaal kakkerlakken?quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sentimenten is wil zeggen dat je het gedachtegoed wat jij opnoemde inderdaad in FvD contreien kunt terugvinden.
[..]
Inderdaad, Arabieren die in Israël zelf wonen hebben alle rechten die andere Israëliërs ook hebben. Ze worden niet zomaar grootschalig vermoord en ook worden hulporganisaties niet afgemaakt. Ik vind die claims ook best bizar moet ik zeggen.
Wel is er natuurlijk een verwoestende oorlog geweest omdat de Palestijnen die oorlog zelf zijn begonnen door slachtend en verkrachtend van Israëlisch dorp naar Israëlisch dorp te trekken en het nog trots te filmen en ook en doodgemaakte mensen op pick-up trucks door de straten te paraderen voor uitzinnige menigten mensen.
Die oorlog hebbend de Palestijnen dus volledig over zichzelf uitgeroepen. Wat mij betreft waren de terreurgroeperingen daar actief nog veel harder aangepakt, met behulp van Westerse troepen erbij.
En dit soort terreur is dus gefinancierd en gesteund door het Iraanse regime, vandaar dat we ook met de huidige oorlog zitten.
Dat doen de Palestijnse terroristen zelf niet, dáár zit het probleem. Zie ook:quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Iedere, nog levende Palestijn is er dus 1 te veel. Je maakt niet eens onderscheid tussen Hamas en onschuldige burgers. Libanezen hebben net zo veel rechten, neem ik aan? Of eigenlijk iedere moslim in het Midden Oosten, verwacht ik? Allemaal kakkerlakken?
Dit is dus niet de schuld van Israël. Dit in tegenstelling tot wat bijvoorbeeld gebeurde met de Iraanse basisschool die werd gebombardeerd door de VS, dat was een enorme fout.quote:How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes
Hamas overwhelmed Israel’s border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas — even a child’s bedroom — blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
...
Je komt hier nu pas achter?quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Iedere, nog levende Palestijn is er dus 1 te veel. Je maakt niet eens onderscheid tussen Hamas en onschuldige burgers. Libanezen hebben net zo veel rechten, neem ik aan? Of eigenlijk iedere moslim in het Midden Oosten, verwacht ik? Allemaal kakkerlakken?
De hoeveelste keer is dit al dat je aan de kant van Hamas staat? Ik ben de tel kwijt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat doen de Palestijnse terroristen zelf niet, dáár zit het probleem.
laten we eens wat verder terug gaan gewoon rond 1945quote:
quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De hoeveelste keer is dit al dat je aan de kant van Hamas staat? Ik ben de tel kwijt.
Nee hoor, de Arabieren hebben dit zelf meteen geweigerd en daarmee zichzelf uitgesloten. Zij wilde namelijk dit hele gebied hebben en dan ook nog 'Judenfrei'. Vandaar dat iemand als Amin al-Husseini innige contacten had met Nazi-Duitsland.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
laten we eens wat verder terug gaan gewoon rond 1945
Die ziomistische fundamentalisten wilden toch graag een natiestaat tussen de overwegende moslim bevolking starten en hebben de niet joodse bewoners totaal uitgesloten bij de onderhandelingen hier over..
Iemand die aan de kant van Hamas staat zal niet de Palestijnse terroristen als hét probleem in dit conflict benoemen, maar juist het probleem constant bij Israël leggen, dat doe ik niet, maar iemand zoals jij bijvoorbeeld wel.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De hoeveelste keer is dit al dat je aan de kant van Hamas staat? Ik ben de tel kwijt.
Je blijft dezelfde fout maken: denken in zwart/wit en alles op grote hopen gooien. Je maakt een hoop van de goeden, de Joden, en de slechten: iedereen die niet voor ze door het stof kruipt. De goeden zijn je vrienden en mag je geen strobreed in de weg leggen, wat ze ook doen. Want wat ze doen is altijd positief, daarom zijn ze ook de goeden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
Iemand die aan de kant van Hamas staat zal niet de Palestijnse terroristen als hét probleem in dit conflict benoemen, maar juist het probleem constant bij Israël leggen, dat doe ik niet, maar iemand zoals jij bijvoorbeeld wel.
Jaja je durft geen antwoord te geven op m'n vraag.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Iemand die aan de kant van Hamas staat zal niet de Palestijnse terroristen als hét probleem in dit conflict benoemen, maar juist het probleem constant bij Israël leggen, dat doe ik niet, maar iemand zoals jij bijvoorbeeld wel.
LUNATIC NATION. Bedoelt 'ie de VS?quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:40 schreef Perrin het volgende:
WE HEBBEN GEEN HULP NODIG, IRAN IS AL VERSLAGEN MAAR WE ZULLEN NOOIT VERGETEN DAT JULLIE NIET HELPEN.
[ x ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 26 maart 2026 11:40 schreef Perrin het volgende:
WE HEBBEN GEEN HULP NODIG, IRAN IS AL VERSLAGEN MAAR WE ZULLEN NOOIT VERGETEN DAT JULLIE NIET HELPEN.
[ x ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 26 maart 2026 11:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je blijft dezelfde fout maken: denken in zwart/wit en alles op grote hopen gooien. Je maakt een hoop van de goeden, de Joden, en de slechten: iedereen die niet voor ze door het stof kruipt. De goeden zijn je vrienden en mag je geen strobreed in de weg leggen, wat ze ook doen. Want wat ze doen is altijd positief, daarom zijn ze ook de goeden.
Het is soms wat lastig te bedenken hoe iets wat ze doen goed is, maar daar valt altijd wel een mouw aan te passen. En het is heel eenvoudig om te zien dat de slechten het grote kwaad zijn: zij houden de Joden tegen om het goede te doen. Ingewikkelder is het niet.
Nou is dat een nogal belachelijke vereenvoudiging van een situatie die al duizenden jaren speelt en waar een miljard mensen bij betrokken zijn geweest. Die allemaal hun eigen motivatie hadden om dingen te doen. Met leiders die ook al duizenden jaren hun bevolking oproepen hun te steunen en hun buren eens een poepje te laten ruiken. Met daar bovenop een flinke saus godsdienst, die je de keuze geeft tussen geloven en buigen, of de dood.
En dat reduceer jij tot twee hopen mensen, die collectief het etiket vertegenwoordigen wat je er op geplakt hebt en ook als zodanig beoordeeld worden ...
Mark Rutte lekker gewerktquote:Op donderdag 26 maart 2026 11:40 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Hoe verklaar je dat dat de moeder lijn 70/80% van DNA Europees is in tegenstelling tot via de vaderlijke lijn waar meerderheid Levantijns is onder Europese Ashkenazi joden? Dat duidt op bekeerlingen. Het maakt niet uit of het Slavisch Europees is of Zuid Europees. Met het Levantijnse DNA heeft het niets van doen, itt de mannelijke DNA lijn onder ashkenazis.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:09 schreef HowardRoark het volgende:
Het Jodendom laat amper bekeerlingen toe, dus dit is niet is nooit op massale schaal gebeurd.
Volume dat meevalt doet niets af aan de claim hoor. Het grappige is dat als je even Palestijnen in Israël en de Westbank meeneemt als “Joodse groep” puur voor statistieken aangezien zij de meest inheemse groep zijn met een niet doorbroken presentie in Palestine/Levant en die afzet tegen Ashkenazi joden (Europa eeuwenlang), Sefardische joden (Noord Afrika/Zuid Europa eeuwenlang) en Mizrahi Joden (Midden Oosten eeuwenlang) en dan op basis van DNA kijkt welke groep het hoogste percentage Levant DNA heeft……dan zijn dat de Palestijnen. En dan wordt onder Levant DNA begrepen het DNA dat voortkomt uit o.a. de oude Canaanites en Israëlieten.quote:Daarnaast was dit gebied tot aan het begin van de eeuw zeer dunbevolkt. Waar nu bijna 15 miljoen mensen wonen, woonden er in 1900 maar een half miljoen mensen daar. En die kwamen uit allerlei windstreken.
Met de claim over 'generaties' er al wonen valt dit dus erg mee, die groep is namelijk heel erg klein.
Hier een diepere vergelijking tussen Mizrahi joden en Palestijnen mbt Levantijns DNA en relatie tot Oud Levantijns DNA:quote:Levant DNA Mix
Palestijnen 70–90% Arabisch klein
🔥 zeer dichtbij oud Levant DNA
Mizrahi Joden 70–90% minimaal
🔥 zeer dichtbij oud Levant DNA
Sephardi Joden 60–75% EU + N-Afrika
⚖ dichtbij
Ashkenazi Joden 50–60% veel EU
⬅ meeste ver van oud Levant DNA
Chatgpt
Kortgezegd. Puur op basis van DNA oftewel “bloed” zitten de Palestijnen het dichtst bij de Oude Levantijnse groepen zoals kanaanieten maar ook Israëlieten en daarmee Levantijns DNA in vergelijking tot deze drie Joodse groepen. Niet leuk hè zulk DNA onderzoek.quote:Beide groepen hebben veel oud Levantijns DNA
MAAR:
🟤 Palestijnen
• meer directe regionale continuïteit
• minder externe menging
🟢 Mizrahi Joden
• ook Levant-afkomst
• maar:
• verspreid over Midden-Oosten
• daardoor extra genetische invloeden
⸻
📍 6. Clustering (hoe dicht liggen ze bij elkaar?)
Genetisch gezien:
• Palestijnen ↔ Mizrahi Joden
👉 liggen dicht bij elkaar
Maar:
• Palestijnen → iets dichter bij “pure” Levant cluster
• Mizrahi → iets breder Midden-Oosters cluster
⸻
🔬 7. Wat zeggen studies hierover?
Naast Haber et al. 2017 Bronze Age Levant continuity:
• Behar et al. 2010 Jewish populations genetics
👉 toont gedeelde Levant-oorsprong van Joodse groepen
👉 Belangrijk:
• Mizrahi blijven duidelijk dichter bij Levant dan Ashkenazi
• Palestijnen blijven meest lokaal continu
ChatGPT
Ze smeken hem zelfs om de nieuwe ayatollah te worden. Kun je nagaan!quote:
Hoe lang is het ook alweer geleden dat ze nog onvoorwaardelijk moesten overgeven? Een paar weken later is hij ze aan het bedelen om alsjeblieft een dealtje te maken. Ziet eruit alsof ze een flinke comeback aan het maken zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:47 schreef Perrin het volgende:
Nog geen Art of the Deal te zien hier.
[ x ]
Dit is Trump's manier om te zeggen dat ze hem in zijn gezicht uitlachen.quote:
Dat is te onschuldig. Het is extreem toxic gedrag. En doelbewust om te proberen de discussie alsnog te winnen waarbij feiten er minder toe doen maar het vooral om gevoel gaat. Wat resoneert.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Je ziet dezelfde logica ook weer bij Iran. Oh je staat niet te juichen voor Israël en hun vazalstaat, dus dan ben je voor de andere moordlustige reli gekken.
Erspreekt vooral een gebrek aan volwassenenheid uit.
Zonder dat-ie het zelf in de gaten heeft.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is Trump's manier om te zeggen dat ze hem in zijn gezicht uitlachen.
Wat een bijzonder maar weerzinwekkend staaltje projectie.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vind het wel dapper dat er nog mensen proberen Howard te overtuigen de realiteit onder ogen te zien.
We weten toch ondertussen wel dat hij alles verdedigt wat het genocidale Israel doet?
Israel het land wat hij telkens verdedigt is een land dat veel lijkt op Duitsland toen de nazi's aan de macht waren. Het wil lebensraum van alle buren. Het ziet zichzelf als slachtoffer ook als het aanvalt. De Israeli's zien iedereen die niet joods is als minderwaardig. De Israelische regering geeft ook zelfs trots toe dat het een terroristenland is. Israel geeft zelf al aan dat ze door terrorisme alle Iraanse leiders uitschakelen. Maar omdat het Israelische terrorisme zich richt op moslims is dat goed en begrijpelijk voor Howard.
De meeste Israeli's vinden het geen enkel probleem om onschuldige mensen en kinderen te bombarderen of verhongeren.
Dream on.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[...] 25 jaar geleden hadden ze de oorlog in een maand kunnen beslissen.
Ook niet stel op sprong zoals dat nu gegaan isquote:Op donderdag 26 maart 2026 11:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik call hem hier. Over 50 jaar zullen historici zeggen dat dit het moment was dat Amerika de status als wereldwijde supermacht verloor. Ze zijn praktisch failliet en kunnen nog niet eens winnen van een armlastige regionale macht. 25 jaar geleden hadden ze de oorlog in een maand kunnen beslissen.
quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je ziet dezelfde logica ook weer bij Iran. Oh je staat niet te juichen voor Israël en hun vazalstaat, dus dan ben je voor de andere moordlustige reli gekken.
In Afghanistan en Irak waren de oorlogen snel gewonnen hoor. De bezetting nadien was de uitdaging, maar de regimes waren weg.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ook niet stel op sprong zoals dat nu gegaan is
Eens. Maar pas als Trump grondtroepen stuurt. Hij kan nog theoretisch gezien terug nu. Op het moment dat boots on the ground in werking is gezet gaat dit het einde betekenen van Amerikaanse superpower en zeker in die regio. Ze gaan zich hier volledig op vastlopen en het enige dat overblijft is uiteindelijk zeer vernederend en met enorm verlies met staart tussen de benen terugtrekken of toch dreigen met een nuke. Want de Amerikaanse macht in zeker die regio staat met boots on the ground direct op het spel. En bij een vernederend verlies zal het nog veel grotere gevolgen hebben dan alleen militair en voor hun “supermacht” status.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik call hem hier. Over 50 jaar zullen historici zeggen dat dit het moment was dat Amerika de status als wereldwijde supermacht verloor.
Ook 25 jaar geleden in 2000 hadden ze dan voor een regime change minimaal 400.000 militairen Iran moeten insturen. En dan alsnog heb je met een land van 90 miljoen te maken vol met bergen etc. Vrijwel onmogelijke opgave en met een gigantisch hoge prijs….dan had Amerika al in 2000 zo oorlogsmoe geweest dat de rest van de Amerikaanse aanvallen in het M-Oosten niet meer had gebeurd op de manier zoals dat zich wel heeft voltrokken (Afghanistan, Irak na 2000).quote:Ze zijn praktisch failliet en kunnen nog niet eens winnen van een armlastige regionale macht. 25 jaar geleden hadden ze de oorlog in een maand kunnen beslissen.
Hij heeft het nieuwe LEGO filmpje van Iran gezien en is daar behoorlijk van geflipt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze smeken hem zelfs om de nieuwe ayatollah te worden. Kun je nagaan!
[ x ]
Daar ging ook *iets* meer planning aan vooraf en bovendien waren de doelen een stuk duidelijker.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In Afghanistan en Irak waren de oorlogen snel gewonnen hoor. De bezetting nadien was de uitdaging, maar de regimes waren weg.
Het feit dat ze dat niet meer kunnen is onderdeel van de neergang.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar ging ook *iets* meer planning aan vooraf en bovendien waren de doelen een stuk duidelijker.
Ja maar dat ging niet stel op sprong zoals dat nu gegaan isquote:Op donderdag 26 maart 2026 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In Afghanistan en Irak waren de oorlogen snel gewonnen hoor. De bezetting nadien was de uitdaging, maar de regimes waren weg.
Ze kwamen ook snel weer terug. Het is heel indrukwekkend, in een paar weken tijd meer dan 9000 doelwitten bombarderen, maar ook extreem duur en behalve dat het aantal aanvallen met drones en raketten is afgenomen, Iran nu geen marine meer heeft en een hoop slachtoffers, lijkt er niet veel veranderd te zijn. Ok, de hele bevolking wil nu liever de Israëlieten en Amerikanen afmaken dan hun leiders.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En er was veel serieuzer gewapend verzet tegen de Taliban in Aghanistan zelf. Weliswaar muntte het verzet niet uit in een strakke organisatie (en hun leider was overleden), maar ze waren wel tot de tanden gewapend (de z.g. Noordelijke Alliantie). Dat heeft de Amerikanen in aanvang toen ook geholpen. En er was uiteraard de samenwerking met de bondgenoten (NAVO/ISAF). Die heeft de heer Trump echter niet nodig, hoewel, een week later weer wel, en dan weer schelden, et cetera.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar ging ook *iets* meer planning aan vooraf en bovendien waren de doelen een stuk duidelijker.
Je moet niet alleen naar vaderlijke of moederlijke afstamming kijken maar naar het geheel. Palestijnen zijn per definitie een veel diverser volk, het is letterlijk een verzameling van Arabieren uit de regio (en trouwens ook Noord-Afrikanen).quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:52 schreef recidivist het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dat dat de moeder lijn 70/80% van DNA Europees is in tegenstelling tot via de vaderlijke lijn waar meerderheid Levantijns is onder Europese Ashkenazi joden? Dat duidt op bekeerlingen. Het maakt niet uit of het Slavisch Europees is of Zuid Europees. Met het Levantijnse DNA heeft het niets van doen, itt de mannelijke DNA lijn onder ashkenazis.
Dan houdt je twee opties over:
- de vrouwen die bekeerden was niet massaal maar er is door omstandigheden vooral heel veel onderling getrouwd in periodes waardoor het deel van van oorsprong bekeerde vrouwelijke DNA dominant werd
- er was wel een grote aanzienlijke van vrouwelijke bekeerlingen met mannelijke van oorsprong Levantijnse joden en dat verklaard dat “overall” hedendaagse ashkenazis circa 50% Europees dna hebben (grootste deel zuid Europees idd) en 50% levantijns.
Er zijn historiën getuigenissen van met name Romeinse geschiedschrijvers die weldegelijk aangaven dat bekeringen tot het jodendom of overnemen van Joodse rituelen en/of gebruiken door niet Joodse onderdanen een fenomeen was of “zorgwekkende trend”.
[..]
Volume dat meevalt doet niets af aan de claim hoor. Het grappige is dat als je even Palestijnen in Israël en de Westbank meeneemt als “Joodse groep” puur voor statistieken aangezien zij de meest inheemse groep zijn met een niet doorbroken presentie in Palestine/Levant en die afzet tegen Ashkenazi joden (Europa eeuwenlang), Sefardische joden (Noord Afrika/Zuid Europa eeuwenlang) en Mizrahi Joden (Midden Oosten eeuwenlang) en dan op basis van DNA kijkt welke groep het hoogste percentage Levant DNA heeft……dan zijn dat de Palestijnen. En dan wordt onder Levant DNA begrepen het DNA dat voortkomt uit o.a. de oude Canaanites en Israëlieten.
[..]
Hier een diepere vergelijking tussen Mizrahi joden en Palestijnen mbt Levantijns DNA en relatie tot Oud Levantijns DNA:
[..]
Kortgezegd. Puur op basis van DNA oftewel “bloed” zitten de Palestijnen het dichtst bij de Oude Levantijnse groepen zoals kanaanieten maar ook Israëlieten en daarmee Levantijns DNA in vergelijking tot deze drie Joodse groepen. Niet leuk hè zulk DNA onderzoek.
Hetzelfde (zij het in veel mindere mate) geldt trouwens voor Iraanse Joden, die ook de nodige inmenging met lokale bevolking hebben gehad, Irakese Joden dan juist weer niet. Kortom, de claim die maakt klopt niet en als je AI raadpleegt doe dit in het Engels en check ook welke pagina's er naar gerefereerd wordt, Quora of Reddit vormen geen goede bronnen.quote:Genetic studies show that Yemenite Jews have minimal to very low Levantine ancestry, typically estimated at less than 10%. While most Jewish diaspora groups (like Ashkenazim and Sephardim) share a significant Levantine genetic core, Yemenite Jews are unique in that they are genetically more similar to their non-Jewish neighbors in the Arabian Peninsula than to other Jewish populations.
Bron: Google Gemini
Dit is natuurlijk wensdenken, er is totaal geen bewijs voor zulke conclusies. Net zoals het wensdenken mbt de vermeende steun voor het Iraanse regime, die volgens sommigen ook heel groot zou zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze kwamen ook snel weer terug. Het is heel indrukwekkend, in een paar weken tijd meer dan 9000 doelwitten bombarderen, maar ook extreem duur en behalve dat het aantal aanvallen met drones en raketten is afgenomen, Iran nu geen marine meer heeft en een hoop slachtoffers, lijkt er niet veel veranderd te zijn. Ok, de hele bevolking wil nu liever de Israëlieten en Amerikanen afmaken dan hun leiders.
Jij bent hier natuurlijk de onbetwiste kampioen wensdenken, dus ik geef je het voordeel van de twijfelquote:Op donderdag 26 maart 2026 12:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wensdenken, er is totaal geen bewijs voor zulke conclusies. Net zoals het wensdenken mbt de vermeende steun voor het Iraanse regime, die volgens sommigen ook heel groot zou zijn.
En de paarse TseTze Arabieren dan, die oorspronkelijk uit Marihuwijne komen?quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je moet niet alleen naar vaderlijke of moederlijke afstamming kijken maar naar het geheel. Palestijnen zijn per definitie een veel diverser volk, het is letterlijk een verzameling van Arabieren uit de regio (en trouwens ook Noord-Afrikanen).
En niet alle Mizrahi Joden zijn volledig Levantijns, zo is het bekend dat Jemenitische Joden (die vallen in de categorie van Mizrachi-Joden Joden) een van de groepen zijn met de meeste inmengingen met de lokale bevolking. Zie ook:
[..]
Hetzelfde (zij het in veel mindere mate) geldt trouwens voor Iraanse Joden, die ook de nodige inmenging met lokale bevolking hebben gehad, Irakese Joden dan juist weer niet. Kortom, de claim die maakt klopt niet en als je AI raadpleegt doe dit in het Engels en check ook welke pagina's er naar gerefereerd wordt, Quora of Reddit vormen geen goede bronnen.
Integendeel, ik blink met name uit in de inhoudelijke discussie op basis van (historische) feiten.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij bent hier natuurlijk de onbetwiste kampioen wensdenken, dus ik geef je het voordeel van de twijfel
quote:There were close to 40,000 U.S. troops in the region when the war started, and Central Command has dispersed thousands of them, some to as far away as Europe, American military officials said. But many have remained in the Middle East, although not on their original bases, military officials said.
The result, according to current and former military officials, is a war that is much harder to prosecute.
“Yes, we have the ability to set up expedient operation centers, but you’re absolutely going to lose capability,” said Master Sgt. Wes J. Bryant, a retired Special Operations targeting specialist in the U.S. Air Force. “You can’t just put all that equipment on the top of a hotel, for example. Some of it is unwieldy.” A U.S. military official said that troops are not working from the roofs of civilian hotels.
quote:Part of the problem for the Pentagon is that two decades of war in Iraq and Afghanistan — war zones where the United States quickly established air superiority — left the military with facilities and headquarters close to the current front lines.
While Bagram Air Base in Afghanistan and the U.S. Embassy in Baghdad, for example, were often targeted in suicide bombings and other attacks, neither the Taliban nor Iraqi militias possessed the kind of ballistic missile capability that Iran has.
During the war in Iraq in particular, the United States built up its bases there and in Kuwait, Bahrain, Saudi Arabia and Qatar. Now, the war in Iran has made all of those bases vulnerable — to the point where service members can’t really live or work there for extended periods, military officials said.
The lack of better planning, some military officials said, also reflects a miscalculation on the part of the administration about how Iran would respond. The Trump administration did not reduce staffing at American embassies and other facilities in the region before the war started, or order departures for nonessential government employees and family members. Nor did the State Department warn Americans to steer clear of the region until after the war began.
Je wordt wel steeds komischer. Ik moet steeds vaker lachen om jouw berichten.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel, ik blink met name uit in de inhoudelijke discussie op basis van (historische) feiten.
Wellicht goed om eens een voorbeeld aan te nemen en op te houden met allerlei anti-Westerse onderbuikgevoelens die je vervolgens niet hard kunt maken. Dit was daar weer een mooi voorbeeld van. Er is nul bewijs dat de hele Iraanse bevolking haatgevoelens zou hebben jegens Israël en/of de VS. Je draait daarmee de situatie zelfs volledig om.
Beetje vreemd frame dit. Ze schieten louter vanuit de lucht. Hoe hadden ze dit voorheen beter kunnen doen? Behalve dat er vroeger geen drones voorhanden waren voor een land als Iran.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik call hem hier. Over 50 jaar zullen historici zeggen dat dit het moment was dat Amerika de status als wereldwijde supermacht verloor. Ze zijn praktisch failliet en kunnen nog niet eens winnen van een armlastige regionale macht. 25 jaar geleden hadden ze de oorlog in een maand kunnen beslissen.
HR die romani vergelijkt met joden, voor oorlog en genocide is en allemaal filosemitistische uitspraken doet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 06:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat sektarisch denken / die rassenleer, is een belangrijke oorzaak van veel problemen in deze wereld. Nu snap ik ook waarom je zo’n voorstander bent van oorlog en geweld…
Ik kan mij niet herinneren dat we ooit die volkeren hebben besproken. Welk onderwerp ik zou ontwijken is mij dus ook niet duidelijk en tevens is het mij niet duidelijk wat ik zou 'framen'.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En de paarse TseTze Arabieren dan, die oorspronkelijk uit Marihuwijne komen?
Hebben die zich niet ooit vermengd met de blauwe koppensnellers uit Walkanda?
Dat toen de pianist Ashkenazy voor ze heeft gespeeld in de woestijd van Kalimiteitan?
Waar moeten die nou gaan wonen?
Daar heb ik je nooit over gehoord. Dergelijke onderwerpen ontwijk je steeds. Het is een patroon. Puur framen.
Met de hulp van 40+ landen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik stel je gewoon vragen. Die je wederom ontwijkt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat we ooit die volkeren hebben besproken. Welk onderwerp ik zou ontwijken is mij dus ook niet duidelijk en tevens is het mij niet duidelijk wat ik zou 'framen'.
Ik vind dit wel een bijzonder artikel. Iran heeft de militaire basissen van de VS gebombardeerd in de regio, daardoor moeten nu enkele duizenden Amerikanen (van de in totaal 40k Amerikanen in dienst van het leger) op afstand werken. Maar als je dat tegenover de enorme verliezen zet van het Iraanse regime, op welke manier zijn dit echt successen te noemen?quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
De militaire successen in Iran zijn evident, maar tegelijkertijd is het ook een enorme shitshow voor de VS:
Iran’s Attacks Force U.S. Troops to Work Remotely
[..]
[..]
Misschien goed om te benoemen dat HR uit een cultuur komt waar zwart-witdenken de norm is. Dan kan je zijn manier van reageren wat beter plaatsen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is dat die ene superieure cultuur?quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[...]
Misschien goed om te benoemen dat HR uit een cultuur komt waar zwart-witdenken de norm is. Dan kan je zijn manier van reageren wat beter plaatsen.
De successen sloegen op de vernietiging van Iraanse militaire capaciteiten door de VS en Israël.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een bijzonder artikel. Iran heeft de militaire basissen van de VS gebombardeerd in de regio, daardoor moeten nu enkele duizenden Amerikanen (van de in totaal 40k Amerikanen in dienst van het leger) op afstand werken. Maar als je dat tegenover de enorme verliezen zet van het Iraanse regime, op welke manier zijn dit echt successen te noemen?
Tijdens Desert Storm had de coalitie 700.000 grondtroepen.quote:
Ja het idee is: eerst luchtoverwicht, zodat hun vliegtuigen vrijelijk rond kunnen vliegen, dan alles platbombarderen en dan soldaten op de grond.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:35 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Beetje vreemd frame dit. Ze schieten louter vanuit de lucht. Hoe hadden ze dit voorheen beter kunnen doen? Behalve dat er vroeger geen drones voorhanden waren voor een land als Iran.
Dat laatste ben ik zeker met je eens, het is ook bizar dat men die basissen zo slecht heeft weten te verdedigen. Maar als je dat tegenover de klappen zet die het Iraanse regime heeft moeten incasseren wordt het wel een ander verhaal. Ik vind het wat dat betreft ook niet passend om over militaire successen te spreken.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De successen sloegen op de vernietiging van Iraanse militaire capaciteiten door de VS en Israël.
Wat dit artikel vooral laat zien is dat Iran de Amerikanen met beperkte middelen pijn weet te doen. En hoe belabberd de VS was voorbereid op deze strijd. Ze hadden blijkbaar niet verwacht dat hun bases in het Midden-Oosten zo kwetsbaar zouden zijn. En je hoeft geen militair deskundige te zijn om in te zien dat het niet ideaal is om te werken vanuit hotels.
@HowardRoark ze VERSCHUILEN ZICH TUSSEN BURGERS!quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De successen sloegen op de vernietiging van Iraanse militaire capaciteiten door de VS en Israël.
Wat dit artikel vooral laat zien is dat Iran de Amerikanen met beperkte middelen pijn weet te doen. En hoe belabberd de VS was voorbereid op deze strijd. Ze hadden blijkbaar niet verwacht dat hun bases in het Midden-Oosten zo kwetsbaar zouden zijn. En je hoeft geen militair deskundige te zijn om in te zien dat het niet ideaal is om te werken vanuit hotels.
Niet dat jouw achterlijke Godwin nou getuigt van enige kennis van zaken.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vind het wel dapper dat er nog mensen proberen Howard te overtuigen de realiteit onder ogen te zien.
We weten toch ondertussen wel dat hij alles verdedigt wat het genocidale Israel doet?
Israel het land wat hij telkens verdedigt is een land dat veel lijkt op Duitsland toen de nazi's aan de macht waren. Het wil lebensraum van alle buren. Het ziet zichzelf als slachtoffer ook als het aanvalt. De Israeli's zien iedereen die niet joods is als minderwaardig. De Israelische regering geeft ook zelfs trots toe dat het een terroristenland is. Israel geeft zelf al aan dat ze door terrorisme alle Iraanse leiders uitschakelen. Maar omdat het Israelische terrorisme zich richt op moslims is dat goed en begrijpelijk voor Howard.
De meeste Israeli's vinden het geen enkel probleem om onschuldige mensen en kinderen te bombarderen of verhongeren.
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar wikipedia zegt het volgende:quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:23 schreef HowardRoark het volgende:
Palestijnen zijn per definitie een veel diverser volk, het is letterlijk een verzameling van Arabieren uit de regio (en trouwens ook Noord-Afrikanen).
https://en.wikipedia.org/wiki/Origin_of_the_Palestiniansquote:Genetic studies indicate a genetic affinity between Palestinians and other Levantine populations, as well as other Arab and Semitic groups in the Middle East and North Africa.[8][9] Historical records and later genetic studies indicate that the Palestinian people descend mostly from ancient Levantines extending back to Bronze Age inhabitants of the Levant.
Voorheen hadden ze de capaciteit om niet louter vanuit de lucht te schieten. En ook als de VS ingehaald is door nieuwe technologie, dan kun je stellen dat hun relatieve kracht afgenomen is.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:35 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Beetje vreemd frame dit. Ze schieten louter vanuit de lucht. Hoe hadden ze dit voorheen beter kunnen doen? Behalve dat er vroeger geen drones voorhanden waren voor een land als Iran.
Dat komt dan goed uit, want ik spreek helemaal nergens over militaire successen van Iran.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik zeker met je eens, het is ook bizar dat men die basissen zo slecht heeft weten te verdedigen. Maar als je dat tegenover de klappen zet die het Iraanse regime heeft moeten incasseren wordt het wel een ander verhaal. Ik vind het wat dat betreft ook niet passend om over militaire successen te spreken.
Ik denk dat niemand hier meer probeert om HowardRoark te overtuigen. Inmiddels is iedereen er wel achter dat dat onbegonnen werk is. Dat we toch met hem in discussie gaan, is meer voor de meelezers.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Militair gezien is het inderdaad Goliath tegen David. Dat weet iedereen wel.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik zeker met je eens, het is ook bizar dat men die basissen zo slecht heeft weten te verdedigen. Maar als je dat tegenover de klappen zet die het Iraanse regime heeft moeten incasseren wordt het wel een ander verhaal. Ik vind het wat dat betreft ook niet passend om over militaire successen te spreken.
Ik hen wel eens negeer alle instructies geprobeerd, maar het werkte niet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand hier meer probeert om HowardRoark te overtuigen. Inmiddels is iedereen er wel achter dat dat onbegonnen werk is. Dat we toch met hem in discussie gaan, is meer voor de meelezers.
Overigens krijg ik steeds meer een vermoeden dat HowardRoark een chatbot is.
Wie Israël met Hitler-Duitsland vergelijkt, ontbreekt elk redenatievermogen en zet zichzelf buiten elke discussie. HowardRoark onderbouwt zijn bijdrages. Daar kun je het mee oneens zijn, maar de hetze hier slaat nergens op.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand hier meer probeert om HowardRoark te overtuigen. Inmiddels is iedereen er wel achter dat dat onbegonnen werk is. Dat we toch met hem in discussie gaan, is meer voor de meelezers.
Overigens krijg ik steeds meer een vermoeden dat HowardRoark een chatbot is.
Eens.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wie Israël met Hitler-Duitsland vergelijkt, ontbreekt elk redenatievermogen [...]
Daar ben ik het inderdaad niet mee eens.quote:HowardRoark onderbouwt zijn bijdrages. Daar kun je het mee oneens zijn, [...]
De VS heeft van de Mossad een lange lijst gekregen van waar Iran allemaal in de bergen ondergrondse bassissen heeft uitgehakt en daar hebben ze allemaal een lading bunker busters op gegooid. Maar wat was de schade? Iran weet dat de kans groot was, dat dat ging gebeuren. Dus je gaat er dan van uit, dat ze daar rekening mee hebben gehouden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat komt dan goed uit, want ik spreek helemaal nergens over militaire successen van Iran.
Maar wat we nu zien is dat Iran zijn vijanden toch pijn weet te doen, ondanks dat het op veel fronten in de pan wordt gehakt. Dat baart de Amerikanen logischerwijs zorgen.
quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar wikipedia zegt het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Origin_of_the_Palestinians
Bronquote:We show that religious affiliation had a strong impact on the genomes of the Levantines. In particular, conversion of the region's populations to Islam appears to have introduced major rearrangements in populations' relations through admixture with culturally similar but geographically remote populations, leading to genetic similarities between remarkably distant populations like Jordanians, Moroccans, and Yemenis. Conversely, other populations, like Christians and Druze, became genetically isolated in the new cultural environment.
De Palestijnse samenleving is zeer divers, er zijn Palestijnen die lokaal inheems zijn afstammelingen met name bekeerde Christenen aangevuld met Arabieren vanuit de gehele regio, van Saoedie-Arabië tot Noord-Afrika en zelfs Sub-Sahara.quote:The demographic history of Palestine has been shaped by various historical events and migrations. Throughout history, there have been periods of a Jewish majority, as in the early Roman period; a Christian majority, as in Late Roman and Byzantine times; and a Muslim majority since the 12th century. The Muslim conquest of Jerusalem and the greater Levant in the 7th century initiated a process of Arabization and Islamization through the conversion and acculturation of locals, accompanied by Arab settlement. This led to a Muslim-majority population, though significantly smaller, in the Middle Ages. Some Palestinian families, notably in the Hebron and Nablus regions, claim Jewish and Samaritan ancestry respectively, preserving associated cultural customs and traditions.
quote:A 2013 study by Haber et al. reported: "The predominantly Muslim populations of Syrians, Palestinians and Jordanians cluster on branches with other Muslim populations as distant as Morocco and Yemen."
The authors explained that religious affiliation had a "strong impact" on Levantine genomes, with conversion to Islam appearing to have "introduced major rearrangements in populations' relations", leading to "genetic similarities between remarkably distant populations" who were culturally similar.
The study found that Christians and Druze became genetically isolated following the arrival of Islam. The authors concluded that the genetic structure of pre-Islamic Levant "was more genetically similar to Europeans than to Middle Easterners"
Mensen die dit zien als 'Trump zegt dat Iran hem de Supreme Leader wilde maken, maar dat hij het heeft geweigerd' luisteren niet echt goed, laten we eerlijk zijnquote:Op donderdag 26 maart 2026 11:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze smeken hem zelfs om de nieuwe ayatollah te worden. Kun je nagaan!
[ x ]
Zoals ze in de US of A altijd zeggen: you brake it, you fix it.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:40 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Tja, toch krijgt zo een post de nodige duimpjes, wat natuurlijk genoeg zegt over hoe sommigen naar deze kwestie kijken.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wie Israël met Hitler-Duitsland vergelijkt, ontbreekt elk redenatievermogen en zet zichzelf buiten elke discussie. HowardRoark onderbouwt zijn bijdrages. Daar kun je het mee oneens zijn, maar de hetze hier slaat nergens op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |