"break"quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:15 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Zoals ze in de US of A altijd zeggen: you brake it, you fix it.
Ben jij een echte, of ben je bekeerd?quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Bron
Dit staat nota bene ook in de bron die je zelf linkt:
[..]
De Palestijnse samenleving is zeer divers, er zijn Palestijnen die lokaal inheems zijn afstammelingen met name bekeerde Christenen aangevuld met Arabieren vanuit de gehele regio, van Saoedie-Arabië tot Noord-Afrika en zelfs Sub-Sahara.
Daarom clusteren Palestijnen ook meer richting het Arabisch Schiereiland dan met bijvoorbeeld Libanezen (zie afbeelding hierboven). Daarnaast is er een groot verschil zichtbaar tussen Christenen en moslims, waarbij Christenen (zowel Libanees als Palestijns) nagenoeg volledig inheems zijn, voor moslims gaat dit niet op.
En ook hier wordt dit wederom bevestigd op de door jou gelinkte pagina:
[..]
De comments eronder staan leuke memes inquote:Op donderdag 26 maart 2026 11:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze smeken hem zelfs om de nieuwe ayatollah te worden. Kun je nagaan!
[ x ]
Tja, ik denk niet dat het voor FOK! een positieve zaak is als zelfs twee mensen van de crew een post gaan liken waarin Israël gelijk wordt gesteld aan Nazi-Duitsland. Maar goed, doe vooral wat je niet laten kunt.quote:
Ach ventje toch, jouw illiberale alt-right gebazel krijgt hier ook genoeg duimpjes.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, toch krijgt zo een post de nodige duimpjes, wat natuurlijk genoeg zegt over hoe sommigen naar deze kwestie kijken.
Ik ben niet illiberaal en al helemaal niet alt-right. Mijn weldenkende rechts en conservatieve visie vind hier gelukkig nog enig gehoor, maar het is soms een beetje vechten tegen de bierkaai. Dat neem ik voor lief.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:22 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
[..]
Ach ventje toch, jouw illiberale alt-right gebazel krijgt hier ook genoeg duimpjes.
Wat een onzin. Het is geen toeval dat Netanyahu alleen Trump overtuigd krijgt van een inval in Iran, hij probeert het namelijk al 40 jaar.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik call hem hier. Over 50 jaar zullen historici zeggen dat dit het moment was dat Amerika de status als wereldwijde supermacht verloor. Ze zijn praktisch failliet en kunnen nog niet eens winnen van een armlastige regionale macht. 25 jaar geleden hadden ze de oorlog in een maand kunnen beslissen.
Hoeveel zieltjes heb je al gewonnen?quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben niet illiberaal en al helemaal niet alt-right. Mijn weldenkende rechts en conservatieve visie vind hier gelukkig nog enig gehoor, maar het is soms een beetje vechten tegen de bierkaai. Dat neem ik voor lief.
Ik denk dat het voor fok! geen positieve zaak is als zelfs het wel of niet geven van likes al gezeik oplevertquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, ik denk niet dat het voor FOK! een positieve zaak is als zelfs twee mensen van de crew een post gaan liken waarin Israël gelijk wordt gesteld aan Nazi-Duitsland. Maar goed, doe vooral wat je niet laten kunt.
Tja, die functie is er nu eenmaal. Het geeft blijk van in hoeverre mensen het met een bepaald standpunt eens zijn of niet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor fok! geen positieve zaak is als zelfs het wel of niet geven van likes al gezeik oplevert
Niet echt, meestal like ik een post omdat ik goed vind, dan kunnen we het best oneens zijn met elkaarquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, die functie is er nu eenmaal. Het geeft blijk van in hoeverre mensen het met een bepaald standpunt eens zijn of niet.
Je plaatst nu zelf de eerste.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom zijn er uberhaupt allemaal van die schedelmeet posts in een topic over de oorlog in en rond Iran?
Ah, en wat is de 'Global Epstein Class'?quote:
Wat vindt je van het idee om Israël uit te ruilen voor het openen van de straat?quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, die functie is er nu eenmaal. Het geeft blijk van in hoeverre mensen het met een bepaald standpunt eens zijn of niet.
Haha je schreef niet terwijl je net bedoelde, waardoor er nu het tegenovergestelde staatquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je plaatst nu zelf de eerste.
Niemand heeft het namelijk over het meten van scheldels, wel over genealogie en dat zijn niet totaal verschillende dingen.
Dit gaat leiden tot versneld vergroenen van energie en toch is het links die het meest bezorgd is dat we niet veel meer olie en gas kunnen verbranden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:39 schreef Simmertje het volgende:
Enorm irritant die rassendiscussie in dit topic.
Brent momenteel weer op 107 dollar, gaat lekker dus.
Links had vooral niet zo panisch moeten doen over kernenergie.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dit gaat leiden tot versneld vergroenen van energie en toch is het links die het meest bezorgd is dat we niet veel meer olie en gas kunnen verbranden.
100% mee eensquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:44 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Links had vooral niet zo panisch moeten doen over kernenergie.
Links wilde het verminderen doen op een manier dat er geen miljoenen mensen in de armoede en hongersnood gederukt werden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dit gaat leiden tot versneld vergroenen van energie en toch is het links die het meest bezorgd is dat we niet veel meer olie en gas kunnen verbranden.
Ja want kernenergie is er morgen meteenquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:44 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Links had vooral niet zo panisch moeten doen over kernenergie.
Dat zijn de (vermeende) kinderbepotelaars van de VS, inclusief Trump, Lutnick en een flink aantal anderen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, en wat is de 'Global Epstein Class'?
Wellicht handig zulke termen even toe te lichten.
Roomser dan de Paus natuurlijk. In Nederland werden mensen al armer van het beleid en dat was pas het begin.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Links wilde het verminderen doen op een manier dat er geen miljoenen mensen in de armoede en hongersnood gederukt werden.
Ik vermoed om een weldenkende rechtse en conservatieve visie te ondersteunen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom zijn er uberhaupt allemaal van die schedelmeet posts in een topic over de oorlog in en rond Iran?
Soms (ok ik lieg; vaak) denk ik dat hij meerdere mini-infarcten per dag heeft...quote:
Rechtse meneer Trump heeft met begrip van de rechtse regering van Nederland de benzine duurder gemaakt dan Groenlinks ooit heeft gewild.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:54 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Roomser dan de Paus natuurlijk. In Nederland werden mensen al armer van het beleid en dat was pas het begin.
Hun Grote Roerganger eiste gisteren in het 2ekamer debat zelfs een prijsplafond voor benzine.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
"... and it won't be pretty."quote:
Daarnaast wou Klaver ook beleid om de kosten voor de armere gezinnen op langere termijn te verminderen. Dus ja... Best wel links.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:55 schreef kibo het volgende:
[..]
Hun Grote Roerganger eiste gisteren in het 2ekamer debat zelfs een prijsplafond voor benzine.
Klaver op de barricades voor de automobilisten, wie had dat ooit kunnen bedenken .....
Iedereen die de afgelopen jaren een beetje heeft opgelet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:55 schreef kibo het volgende:
[..]
Hun Grote Roerganger eiste gisteren in het 2ekamer debat zelfs een prijsplafond voor benzine.
Klaver op de barricades voor de automobilisten, wie had dat ooit kunnen bedenken .....
Ja, het duurt al 40 jaar te lang om kerncentrales te bouwen, en ze zijn nog veel smeriger dan fossiele brandstoffen! We moeten zonnepanelen en windmolens hebben, en bergen waterstof voor 's avonds en in de winter! Dat hebben we zo gebouwd! En die waterstof kan gewoon aardgas vervangen, daar kunnen de mensen thuis gewoon op stoken en koken!quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja want kernenergie is er morgen meteen![]()
Doe dan tenminsten een beetje onderzoek voordat je makkelijke en simpele posts maakt waarbij je claimt: "Het is de schuld van links!!!111 hurr durr"
Kloptquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, het duurt al 40 jaar te lang om kerncentrales te bouwen
Mwah, kernenergie begint steeds meer zijn stigma kwijt te raken. De investering die er nodig is qua geld, tijd en kennis is nog een drempel, maar die wordt wel steeds minder. Ik denk dat er steeds minder mensen tegen zullen zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, het duurt al 40 jaar te lang om kerncentrales te bouwen, en ze zijn nog veel smeriger dan fossiele brandstoffen! We moeten zonnepanelen en windmolens hebben, en bergen waterstof voor 's avonds en in de winter! Dat hebben we zo gebouwd! En die waterstof kan gewoon aardgas vervangen, daar kunnen de mensen thuis gewoon op stoken en koken!
En in het tempo waarmee die waterstof infrastructuur van de grond komt, is hij ergens eind deze eeuw wel klaar. Dus schaf maar alvast een houtkachel aan, en olielampen als je geen zonnepanelen en een dikke thuisaccu hebt.
Hurr, durr.
Dus voor 1200 gedode Israëliers moeten 40.000+ Palestijnen worden gedood? Je snapt zelf toch ook wel hoe scheef dat is?quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sentimenten is wil zeggen dat je het gedachtegoed wat jij opnoemde inderdaad in FvD contreien kunt terugvinden.
[..]
Inderdaad, Arabieren die in Israël zelf wonen hebben alle rechten die andere Israëliërs ook hebben. Ze worden niet zomaar grootschalig vermoord en ook worden hulporganisaties niet afgemaakt. Ik vind die claims ook best bizar moet ik zeggen.
Wel is er natuurlijk een verwoestende oorlog geweest omdat de Palestijnen die oorlog zelf zijn begonnen door slachtend en verkrachtend van Israëlisch dorp naar Israëlisch dorp te trekken en het nog trots te filmen en ook en doodgemaakte mensen op pick-up trucks door de straten te paraderen voor uitzinnige menigten mensen.
Die oorlog hebbend de Palestijnen dus volledig over zichzelf uitgeroepen. Wat mij betreft waren de terreurgroeperingen daar actief nog veel harder aangepakt, met behulp van Westerse troepen erbij.
En dit soort terreur is dus gefinancierd en gesteund door het Iraanse regime, vandaar dat we ook met de huidige oorlog zitten.
Ja, de enige alternatieven zijn ondertussen steenkool en bruinkool. Dus dan wordt de keuze steeds makkelijker.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:10 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Mwah, kernenergie begint steeds meer zijn stigma kwijt te raken. De investering die er nodig is qua geld, tijd en kennis is nog een drempel, maar die wordt wel steeds minder. Ik denk dat er steeds minder mensen tegen zullen zijn.
Het ziet er niet naar uit, dat ze daar stoppen. Een paar miljoen "terroristen" ligt meer voor de hand.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:23 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dus voor 1200 gedode Israëliers moeten 40.000+ Palestijnen worden gedood? Je snapt zelf toch ook wel hoe scheef dat is?
Dat zegt niemand. De grote aantallen slachtoffers aan de kant van de Palestijnen is een resultaat van hoe zij zelf vechten. Als je geen scheiding aanbrengt tussen burgers en strijders dan kan dit het gevolg zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:23 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dus voor 1200 gedode Israëliers moeten 40.000+ Palestijnen worden gedood? Je snapt zelf toch ook wel hoe scheef dat is?
En waar zijn de bewijzen dat Trump en Lutnick zich hier schuldig aan zouden maken?quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:51 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat zijn de (vermeende) kinderbepotelaars van de VS, inclusief Trump, Lutnick en een flink aantal anderen.
Rassen bestaan niet eens, dus dat kan niet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:39 schreef Simmertje het volgende:
Enorm irritant die rassendiscussie in dit topic.
Brent momenteel weer op 107 dollar, gaat lekker dus.
Ik stem zelf links hoorquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja want kernenergie is er morgen meteen![]()
Doe dan tenminsten een beetje onderzoek voordat je makkelijke en simpele posts maakt waarbij je claimt: "Het is de schuld van links!!!111 hurr durr"
Bron?quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:37 schreef Simmertje het volgende:
Maar het waren wel vooral de linkse partijen die kerncentrales bij voorbaat geen kans gaven.
Greenpeace.quote:
quote:Het probleem
Kernenergie heeft een aantal nadelen. De kosten zijn hoog, de bouw van een kerncentrale duurt lang en er blijft een grote hoeveelheid radioactief afval over wat zeer lange tijd levensgevaarlijk is. De kans op een groot ongeval met een kerncentrale zit in een klein hoekje. En als het goed fout gaat, zoals 11 jaar geleden in Fukushima, zijn we daar slecht op voorbereid. En dan is er nog een belangrijk nadeel: in kerncentrales ontstaat plutonium, de grondstof voor kernbommen.
https://www.pvda.nl/verki(...)id/duurzame-energie/quote:
Vreemde opmerking. Vaderlijn en moederlijn = het geheel. Zeker mbt DNA en herkomst ervan. Ook als de resultaten daarvan niet overeenkomen met je ideologisch gekleurde brilquote:Op donderdag 26 maart 2026 12:23 schreef HowardRoark het volgende:
Je moet niet alleen naar vaderlijke of moederlijke afstamming kijken maar naar het geheel.
Niet volgens DNA resultaten. Het Arabische substratum mbt DNA is voor Palestijnen circa 5/15%. Europees verwaarloosbaar. En Levantijns 80/90%. Ik heb het al met je gedeeld. Hoe je bij Noord-Afrikaans (berbers of egyptisch?) komt is mij een raadsel overigens.quote:Palestijnen zijn per definitie een veel diverser volk, het is letterlijk een verzameling van Arabieren uit de regio (en trouwens ook Noord-Afrikanen).
Je vertelt niets nieuws. Daarom haalde ik de vergelijking tussen Mizrahi Joden en Palestijnen aan om aan te tonen dat ook in die vergelijking Palestijnen meer Levantijns DNA hebben dan bijv Iraaks, Iraanse of Jemenitische Mizrahi Joden.quote:En niet alle Mizrahi Joden zijn volledig Levantijns, zo is het bekend dat Jemenitische Joden (die vallen in de categorie van Mizrachi-Joden Joden) een van de groepen zijn met de meeste inmengingen met de lokale bevolking. Zie ook:
[..]
Hetzelfde (zij het in veel mindere mate) geldt trouwens voor Iraanse Joden, die ook de nodige inmenging met lokale bevolking hebben gehad, Irakese Joden dan juist weer niet. Kortom, de claim die maakt klopt niet en als je AI raadpleegt doe dit in het Engels en check ook welke pagina's er naar gerefereerd wordt, Quora of Reddit vormen geen goede bronnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |