https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Nee hoor, ik benoem welke sentimenten er in de Islamitische contreien leven. Aantoonbare sentimenten trouwens, bijvoorbeeld als het gaat over antisemitisme, homofobie of fundamentalisme. Waarom zou dat dehumaniseren zijn?quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je loopt zelf al jarenlang de aanhangers van een religie te dehumaniseren, gap. Denk nu niet dat je op een morele heuvel staat.
Ok, dus ik mag mensen niet persoonlijk direct aanspreken op hun bias. Want dat kan door sommige mensen als een belediging kan worden gezien. Maar hele bevolkingen beledigen, wat hier al jarenlang gaande is, is prima? Ok dan.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waarom beledig jij eigenlijk constant mensen persoonlijk?
Om vervolgens woorden als morele heuvel te gebruiken.
Ik vind daar wat van.
Ik moet een beetje gniffelen om de speciale behandeling zoals kosjere maaltijden, zeker aangezien er op FOK! zo vaak geroepen wordt dat "men zich maar aan ons aanpast!"quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
[..]
https://www.dji.nl/over-d(...)estelijke-verzorging
Tot je dienst.
juist totaal nietquote:Op donderdag 26 maart 2026 00:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik benoem welke sentimenten er in de Islamitische contreien leven. Aantoonbare sentimenten trouwens, bijvoorbeeld als het gaat over antisemitisme, homofobie of fundamentalisme. Waarom zou dat dehumaniseren zijn?
Je had "in sommige contreien" moeten zeggen, dan is 't okequote:Op donderdag 26 maart 2026 00:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok, dus ik mag mensen niet persoonlijk direct aanspreken op hun bias. Want dat kan door sommige mensen als een belediging kan worden gezien. Maar hele bevolkingen beledigen, wat hier al jarenlang gaande is, is prima? Ok dan.
quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waarom beledig jij eigenlijk constant mensen persoonlijk?
Om vervolgens woorden als morele heuvel te gebruiken.
Ik vind daar wat van.
Je bent bekend met de Islamitische contreien? Leef je er tussen?quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik benoem welke sentimenten er in de Islamitische contreien leven. Aantoonbare sentimenten trouwens, bijvoorbeeld als het gaat over antisemitisme, homofobie of fundamentalisme. Waarom zou dat dehumaniseren zijn?
Omdat je het al jarenlang aan het uitspreiden bent over alles en iedereen die niet jouw conservatieve gedenkgoed onderstreept. Als pindakaas.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh ja, sorry.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je had "in sommige contreien" moeten zeggen, dan is 't oke
Conservatief vind ik nog best wel aardig gezegd..quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Omdat je het al jarenlang aan het uitspreiden bent over alles en iedereen die niet jouw conservatieve gedenkgoed onderstreept. Als pindakaas.
We zitten heel erg dicht bij het verboden 'n'-woord. Héél dichtbij.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Conservatief vind ik nog best wel aardig gezegd..
Zit je nu serieus te beweren dat moslims niet onverdraagzaam zijn tegenover homo's of vrouwen?quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
[..]
Je bent bekend met de Islamitische contreien? Leef je er tussen?
sooooo typerend!!quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok, dus ik mag mensen niet persoonlijk direct aanspreken op hun bias. Want dat kan door sommige mensen als een belediging kan worden gezien. Maar hele bevolkingen beledigen, wat hier al jarenlang gaande is, is prima? Ok dan.
Ok Einstein, waar hielden de N's niet van?quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
We zitten heel erg dicht bij het verboden 'n'-woord. Héél dichtbij.
Ok, you sex in the city watching person, wat is daar zo typerend aan?quote:
thisquote:Op donderdag 26 maart 2026 00:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok, you sex in the city watching person, wat is daar zo typerend aan?
Mijn grisselijke oude buurman heeft het ook niet zo op flikkers en hoerenwijven. Maar daarom gooi ik niet alle grisselijken op een hoop.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zit je nu serieus te beweren dat moslims niet onverdraagzaam zijn tegenover homo's of vrouwen?
Ik zou zeggen kijk eens wat men (o.a.) in POL allemaal schrijft over conservatieven en MAGA-aahangers (je weet wel, half de VS), dat is structureel generaliserend, bespottend en beledigend. De rancune en haat druipt er vanaf.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Daar heb ik al eens een lijstje van gepost, maar dat werd verwijderd. Dus u hebt het vrije woord. Dus ga vooral door, laat uw kleuren zien.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ok Einstein, waar hielden de N's niet van?
Treffende vergelijking, weet waartussen je jezelf bevind.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:11 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mijn grisselijke oude buurman heeft het ook niet zo op flikkers en hoerenwijven. Maar daarom gooi ik niet alle grisselijken op een hoop.
Overleven tussen tokkies, je moet het maar kunnen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Treffende vergelijking, weet waartussen je jezelf bevind.
Is dit een rebus puzzel of zo?quote:
jij laat vooral je kleur zien!!!quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Daar heb ik al eens een lijstje van gepost, maar dat werd verwijderd. Dus u hebt het vrije woord. Dus ga vooral door, laat uw kleuren zien.
Amerika heeft ook een uitstekende track-record om met geld en militaire middelen te strooien 'in sommige contreien'. Met daarbij een sterke voorkeur voor fundamentalistische, cultuur-conservatieve, fascistoïde (terroristische?) regimes en junta's.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je had "in sommige contreien" moeten zeggen, dan is 't oke
Ik zou zeggen: je bent altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen uitspraken. Lijkt mij dat jij specifiek het daar mee eens bent, aangezien eigen verantwoordelijkheid echt een van je vaandels is.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou zeggen kijk eens wat men (o.a.) in POL allemaal schrijft over conservatieven en MAGA-aahangers (je weet wel, half de VS), dat is structureel generaliserend, bespottend en beledigend. De rancune en haat druipt er vanaf.
Prima hoor, moet men vooral lekker doen, maar kom dan anderen niet de maat nemen als het over moslims en de Islam gaat.
Waarbij ik trouwens altijd juist wél die nuance aanbreng. Ik heb nog nooit gezegd dat álle moslims kut zijn of zo, wel dat er veel te veel fundamentalisten zijn en ook veel te veel die vervelend gedachtegoed aanhangen en dat is ook zo.
Nou, mag ik in dat geval een klinker kopen? Geen idee hoe dat spelletje verder gaat.quote:
HowardRoark spuwt geen haat, slechts feiten en een volwaardige polemiek waar anderen in pure onmacht juist hatelijke reacties op plaatsen, stop met de zaken omdraaien.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: je bent altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen uitspraken. Lijkt mij dat jij specifiek het daar mee eens bent, aangezien eigen verantwoordelijkheid echt een van je vaandels is.
Nou bedenk eens hoe het gaat voelen als je jarenlang alle haat, gal en pure onzin over je religie uitgespoten ziet worden hier.
Nou bedenk je eens dat jij diegene bent die al die haat, gal en pure onzin uitspuwd.
En bedenk je eens dat je het over joden hebt.
Gewoon, echt gemeend, denk je nu echt dat jij JIJ geen bijdrage hebt aan de huidige polarisatie?
Slechts feiten? Ja, zijn eigen feiten, ok. En jij gelooft in die feiten..quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
HowardRoark spuwt geen haat, slechts feiten en een volwaardige polemiek waar anderen in pure onmacht juist hatelijke reacties op plaatsen, stop met de zaken omdraaien.
Ik denk dat hij prima voor zichzelf kan antwoorden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
HowardRoark spuwt geen haat, slechts feiten en een volwaardige polemiek waar anderen in pure onmacht juist hatelijke reacties op plaatsen, stop met de zaken omdraaien.
Oorlog in het klein en hoe iets kan ontstaan.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:25 schreef Vallon het volgende:
Gaat het hier nog over Iran of zijn users bezig elkaar te Iraniseren ?
Dat kan je alleen weten als je ertussen woont. Niemand weet iets van een andere cultuur of religiequote:Op donderdag 26 maart 2026 00:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zit je nu serieus te beweren dat moslims niet onverdraagzaam zijn tegenover homo's of vrouwen?
Is gewoon gezond verstand en een historisch belezen opsomming, verder niets, zoiets noemen ze feiten in plaats van een mening inderdaad.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Slechts feiten? Ja, zijn eigen feiten, ok. En jij gelooft in die feiten..
Ik denk dat ik dat prima zelf mag weten.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk dat hij prima voor zichzelf kan antwoorden.
We volgen allemaal de strategie uitgestippeld door Kegseth en trumpie hier. Just winging it, bro. De straat is toch nog steeds dicht, de oorlog is nog steeds gewonnen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:25 schreef Vallon het volgende:
Gaat het hier nog over Iran of zijn users bezig elkaar te Iraniseren ?
Ik neem niks aan van een persoonlijk feit. Begrijp wel dan de mening.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is gewoon gezond verstand en een historisch belezen opsomming, verder niets, zoiets noemen ze feiten in plaats van een mening inderdaad.
Stop eens met dit soort simplitische onderbuikretoriek.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
We volgen allemaal de strategie uitgestippeld door Kegseth en trumpie hier. Just winging it, bro. De straat is toch nog steeds dicht, de oorlog is nog steeds gewonnen.
Nu moest ik even hardop lachen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Stop eens met dit soort simplitische onderbuikretoriek.
Zegt de gast die vind dat bommetjes gooien prima is. Dude. Echt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Stop eens met dit soort simplitische onderbuikretoriek.
Poeh, is dat oprecht gezegd? Dat zou wel bizar laag zijn. Het getuigt ook van een ernstig gebrek aan historisch besef.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:21 schreef UitStraling het volgende:
Had Dolf Jansen het er afgelopen week niet over dat de woorden genocide en holocaust hun waarde totaal hebben verloren omdat wat er in Gaza en Libanon gaande is vele malen erger is dan dat, dit is het rotte spuuglelijke gezicht van N. Links.
Inderdaad, daar ben ik het mee eens. Ik denk verder dat het voor veel moslims eens goed is om wat zelfreflectie te tonen. De kritiek die er wordt gegeven is vaak terecht en aantoonbaar. De vergelijking met Joden gaat vervolgens niet op. Daar is de kritiek namelijk vaak niet te terecht en bestaat het uit complottheorieën en ethnische haat. Joden zijn ook een etnische groep namelijk, moslims niet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: je bent altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen uitspraken. Lijkt mij dat jij specifiek het daar mee eens bent, aangezien eigen verantwoordelijkheid echt een van je vaandels is.
Nou bedenk eens hoe het gaat voelen als je jarenlang alle haat, gal en pure onzin over je religie uitgespoten ziet worden hier.
Nou bedenk je eens dat jij diegene bent die al die haat, gal en pure onzin uitspuwd.
En bedenk je eens dat je het over joden hebt.
Gewoon, echt gemeend, denk je nu echt dat jij JIJ geen bijdrage hebt aan de huidige polarisatie?
Oh, ok, dus alleen moslims moeten aan zelfreflectie doen. En waarom zijn Joden een etnische groep?quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh, is dat oprecht gezegd? Dat zou wel bizar laag zijn. Het getuigt ook van een ernstig gebrek aan historisch besef.
[..]
Inderdaad, daar ben ik het mee eens. Ik denk verder dat het voor veel moslims eens goed is om wat zelfreflectie te tonen. De kritiek die er wordt gegeven is vaak terecht en aantoonbaar. De vergelijking met Joden gaat vervolgens niet op. Daar is de kritiek namelijk vaak niet te terecht en bestaat het uit complottheorieën en ethnische haat. Joden zijn ook een etnische groep namelijk, moslims niet.
Zelfreflectie is goed voor iedereen. Te beginnen met mij/jouzelf. Daar is geen etnische of religische aanduiding voor nodig.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh, is dat oprecht gezegd? Dat zou wel bizar laag zijn. Het getuigt ook van een ernstig gebrek aan historisch besef.
[..]
Inderdaad, daar ben ik het mee eens. Ik denk verder dat het voor veel moslims eens goed is om wat zelfreflectie te tonen. De kritiek die er wordt gegeven is vaak terecht en aantoonbaar. De vergelijking met Joden gaat vervolgens niet op. Daar is de kritiek namelijk vaak niet te terecht en bestaat het uit complottheorieën en ethnische haat. Joden zijn ook een etnische groep namelijk, moslims niet.
Maak er nou geen ad hominem van, joh.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zelfreflectie is goed voor iedereen. Te beginnen met mij/jouzelf. Daar is geen etnische of religische aanduiding voor nodig.
Omdat Joden nagenoeg allemaal dezelfde ethnische origine hebben, net zoals bijvoorbeeld Romani. Het is een etniciteit en een religie. Het Jodendom is de religie van de ethnische groep het Joodse volk. Islam is daarentegen gewoon een religie net zoals het Christendom, als mensen daar niet meer in geloven is men geen onderdeel van de groep meer. Je kunt geen DNA-test doen en 50% Christen scoren, je kunt wel een DNA-test doen en 50% Joods of Roma scoren.quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, ok, dus alleen moslims moeten aan zelfreflectie doen. En waarom zijn Joden een etnische groep?
Ok, mag ik dan concluderen dat jij de rassenleer omarmt?quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat Joden nagenoeg allemaal dezelfde ethnische origine hebben, net zoals bijvoorbeeld Romani. Het is een etniciteit en een religie. Het Jodendom is de religie van de ethnische groep het Joodse volk. Islam is daarentegen gewoon een religie net zoals het Christendom, als mensen daar niet meer in geloven is men geen onderdeel van de groep meer. Je kunt geen DNA-test doen en 50% Christen scoren, je kunt wel een DNA-test doen en 50% Joods of Roma scoren.
Hoewel geen etnische origine, zo'n 18% van de Israëli's is moslim. Hoe combineer je dat met het beschermen van Israël?quote:Op donderdag 26 maart 2026 00:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat Joden nagenoeg allemaal dezelfde ethnische origine hebben, net zoals bijvoorbeeld Romani. Het is een etniciteit en een religie. Het Jodendom is de religie van de ethnische groep het Joodse volk. Islam is daarentegen gewoon een religie net zoals het Christendom, als mensen daar niet meer in geloven is men geen onderdeel van de groep meer. Je kunt geen DNA-test doen en 50% Christen scoren, je kunt wel een DNA-test doen en 50% Joods of Roma scoren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |