abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220368209

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
pi_220368213
Repost van laatste post:

quote:
UK security adviser attended US-Iran talks and judged deal was within reach
Britain’s national security adviser, Jonathan Powell, attended the final talks between the US and Iran and judged that the offer made by Tehran on its nuclear programme was significant enough to prevent a rush to war, the Guardian can reveal.

Powell thought progress had been made in Geneva in late February and that the deal proposed by Iran was “surprising”, according to sources.

Two days after the talks ended, and after a date had been agreed for a further round of technical talks in Vienna, the US and Israel launched the attack on Iran.

Powell’s presence at the talks, and his close knowledge of how they were progressing, was confirmed by three sources.

One source said he was in the building at Oman’s ambassadorial residence in Cologny, Geneva, acting as an adviser, reflecting widespread concern about the US expertise on the talks represented by Donald Trump’s son-in-law Jared Kushner and Steve Witkoff, Trump’s special envoy on several issues.

Kushner and Witkoff had invited Rafael Grossi, the director general of the International Atomic Energy Agency (IAEA), to the Geneva talks, to provide technical expertise, though Kushner would later claim that he and Witkoff had “a pretty deep understanding of the issues that matter in this”.

Nuclear experts would later say that Witkoff’s pronouncements on the Iran nuclear programme were riddled with basic errors.

Powell has long experience as a mediator, and one source said Powell brought an expert from the UK Cabinet Office with him. One western diplomat said: “Jonathan thought there was a deal to be done, but Iran were not quite there yet, especially on the issue of UN inspections of its nuclear sites.”

A former official who was briefed on the Geneva talks by some of the participants said: “Witkoff and Kushner did not bring a US technical team with them. They used Grossi as their technical expert, but that is not his job. So Jonathan Powell took his own team.

“The UK team were surprised by what the Iranians put on the table,” the former official added.

“It was not a complete deal, but it was progress and was unlikely to be the Iranians’ final offer. The British team expected the next round of negotiations to go ahead on the basis of the progress in Geneva.”
Als je Powell moet geloven waren de gesprekken goed onderweg en positief, en leek het erop dat er een deal behaald kon worden. Tot Trump en Netanyahu alles kapot gebombardeerd hebben.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 21:15:30 #3
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220368311
Witkoff :')

Die debiel roept ook nog steeds in interviews dat we de Russen op hun woord kunnen geloven
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_220368320
G V D .

(En ik vloek niet gauw).
  dinsdag 17 maart 2026 @ 22:26:04 #5
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220368758
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 21:16 schreef AnneX het volgende:
G V D .

(En ik vloek niet gauw).
Waarom?
Sorry, er gebeuren altijd een stuk of 5 dingen tegelijk waarover je GVD of :') kunt posten
  dinsdag 17 maart 2026 @ 22:28:10 #6
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220368770
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 21:05 schreef beefkeek het volgende:
Repost van laatste post:
[..]
Als je Powell moet geloven waren de gesprekken goed onderweg en positief, en leek het erop dat er een deal behaald kon worden. Tot Trump en Netanyahu alles kapot gebombardeerd hebben.
Het was voor Netanyahu natuurlijk ook alweer een paar maanden zonder invasietje her of der. We kunnen van zo'n man natuurlijk niet verwachten dat hij braaf ergens met de handen onder de benen gaat zitten afwachten tot de volgende rechtszaak of een afzettingspoging tegen hem in gang gezet wordt, om zoiets triviaals als een wereldwijde recessie te voorkomen.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_220368799
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:26 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Waarom?
Sorry, er gebeuren altijd een stuk of 5 dingen tegelijk waarover je GVD of :') kunt posten
N.a.v. post #2 en # 296 in vorig topic. POL / [AMV] VS #1294
  dinsdag 17 maart 2026 @ 22:55:00 #8
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220368923
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:33 schreef AnneX het volgende:

[..]
N.a.v. post #2 en # 296 in vorig topic. POL / [AMV] VS #1294
En gelijk heb je! GVD! :)
  dinsdag 17 maart 2026 @ 22:57:08 #9
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220368934
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:28 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Het was voor Netanyahu natuurlijk ook alweer een paar maanden zonder invasietje her of der. We kunnen van zo'n man natuurlijk niet verwachten dat hij braaf ergens met de handen onder de benen gaat zitten afwachten tot de volgende rechtszaak of een afzettingspoging tegen hem in gang gezet wordt, om zoiets triviaals als een wereldwijde recessie te voorkomen.
Nee, allicht niet. Daarom is het ook compleet verklaarbaar dat onze 'bondgenoot' Israël wél even 450.000 manschappen op kan hoesten om huis te houden in Libanon, maar blijkbaar niemand heeft om de mede door hen veroorzaakte shitzooi in de straat van Hormuz op te lossen...
  dinsdag 17 maart 2026 @ 23:01:34 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220368949
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 20:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En andersom. Maar ook Musk steekt de vinger op naar Trump als het lastig wordt, die twee haten elkaar.
Je mist het punt. Met een zak geld mocht deze Zuid-Afrikaan zomaar wroeten en snijden in staatbelangrijke gegevens en uitgaven.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220368955
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:55 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
En gelijk heb je! GVD! :)
Zie die chart nu pas, maar die plaatsing van Owens, Piker en The Daily Beast is wel vrij hilarisch inderdaad :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 17 maart 2026 @ 23:03:44 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220368964
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 20:00 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
En die jongen is al uitgeschakeld voor de rest van het seizoen. Jammer, het was een dure aankoop.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 23:15:56 #13
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220369030
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 23:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zie die chart nu pas, maar die plaatsing van Owens, Piker en The Daily Beast is wel vrij hilarisch inderdaad :D
Ik weet niet wat dat met mijn post te maken heeft, maar Candace is nog extremer geworden sedert ze Tucker lief vindt..die staat daar prima tussen Fuentes en Alex Jones ;)
pi_220369521
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 23:15 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ik weet niet wat dat met mijn post te maken heeft, maar Candace is nog extremer geworden sedert ze Tucker lief vindt..die staat daar prima tussen Fuentes en Alex Jones ;)
Heb jij dit eerder gepost? Voor mijn gevoel heb ik dit maanden terug ook al gelezen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220369547
Nu ik dit heb gezien en gehoord, krijg ik toch weer andere gedachten.

Mijn zorgen zijn flink afgenomen. Ik denk dat ALLES echt gewoon goed gaat komen.

twitter
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 18 maart 2026 @ 07:55:04 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220369741
Xi heeft ook even geen trek in de oranje clown.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220369896
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:55 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
De vraag is eerder of hij uberhaubt door xi uitgenodigd is of gewoon zichzelf en zijn artiesten opdringt..
  woensdag 18 maart 2026 @ 08:39:42 #18
38496 Perrin
pi_220369983
De miljardairs zijn er klaar voor.

twitter
  woensdag 18 maart 2026 @ 08:40:39 #19
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220369990
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:13 schreef Toby56 het volgende:
Nu ik dit heb gezien en gehoord, krijg ik toch weer andere gedachten.
unaniem een belachelijk groot succes
Mijn zorgen zijn flink afgenomen. Ik denk dat ALLES echt gewoon goed gaat komen.

[ x ]
unaniem een belachelijk groot succes @ Ivo Niehe
pi_220370003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:55 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Hahaha tering onzeker.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  woensdag 18 maart 2026 @ 09:11:13 #21
38496 Perrin
pi_220370213
Wanneer je graag je eigen onderzoek doet.
twitter
  woensdag 18 maart 2026 @ 12:41:10 #22
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220371650
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Heb jij dit eerder gepost? Voor mijn gevoel heb ik dit maanden terug ook al gelezen.
Nee, eigenlijk niet. Ik val weleens in de herhaling maar kan me hier niks van heugen ;)
  woensdag 18 maart 2026 @ 12:52:12 #23
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220371759
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 08:39 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
quote:

[ x ]
Mooi...nu alleen nog even testen hè :Y

"Meneer Karp, gaat u hier maar zitten..tegenover Meneer Zuckerberg en meneer Bezos. Meneer Musk en meneer Thiel zitten hiernaast in de peeskamer. U kunt zometeen wat druk op de oren voelen. Dat zijn de bunkerbusters"
"Ik hoop dat u uw zwembroek niet bent vergeten, want daarna laten we alles eventjes onderlopen, voor uw eigen veiligheid".
pi_220371962
Het buitenlandse beleid loopt op rolletjes.

En in het binnenland vliegt het op vleugeltjes.
Lang leve de shutdown.

quote:
WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse autoriteiten waarschuwen voor de personeelsproblemen die ontstaan door de aanhoudende shutdown van het ministerie van Binnenlandse Veiligheid. "Als dit zo doorgaat, is het geen overdrijving om te suggereren dat we mogelijk letterlijk luchthavens moeten sluiten, vooral de kleinere", zei topbestuurder Adam Stahl van transportveiligheidsdienst TSA bij Fox News.
Bij de TSA krijgen zo'n 50.000 beveiligers al weken niet meer betaald omdat politici het niet eens worden over de financiering van het ministerie van Binnenlandse Veiligheid. De krant The New York Times schrijft dat zondag en maandag landelijk zo'n 10 procent van de TSA-agenten niet kwam werken. Op luchthavens lopen de wachttijden op.
Steeds meer agenten zoeken ander werk om de rekeningen te kunnen betalen en melden zich dan ziek bij de TSA. Ook hebben honderden mensen ontslag genomen. Stahl zei bij Fox dat sommige medewerkers in hun auto's slapen of tegen betaling bloed doneren.
https://nieuws.nl/buitenl(...)velden-door-shutdown
pi_220371991
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 13:18 schreef Toby56 het volgende:
Het buitenlandse beleid loopt op rolletjes.

En in het binnenland vliegt het op vleugeltjes.
Lang leve de shutdown.
[..]
https://nieuws.nl/buitenl(...)velden-door-shutdown
quote:
tegen betaling bloed doneren.
:')

Goed visitekaartje wel voor "the greatest nation on earth".
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220373714
quote:

[ x ]
Ik zag of las ergens (kan het niet meer vinden) dat het personeel, dat de inwoners moet beveiligen, anoniem had laten weten dat het eerste dat ze zullen doen zodra de apocalyps uitbreekt, is de controle van die bunkers overnemen en de eigenaars eruit smijten. Veel plezier daar in je panic room.
  woensdag 18 maart 2026 @ 17:56:07 #27
38496 Perrin
pi_220373719
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2026 17:55 schreef chibibo het volgende:

[..]
Ik zag of las ergens (kan het niet meer vinden) dat het personeel, dat de inwoners moet beveiligen, anoniem had laten weten dat het eerste dat ze zullen doen zodra de apocalyps uitbreekt, is de controle van die bunkers overnemen en de eigenaars eruit smijten. Veel plezier daar in je panic room.
Dat zou wel heerlijke karma zijn.
  woensdag 18 maart 2026 @ 18:14:15 #28
8783 gbm
Estd. 2001
pi_220373839
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2026 17:55 schreef chibibo het volgende:

[..]
Vandaar dat ze zo'n fan zijn van AI... ;) :P
pi_220376194
Video

Ze zullen hem vast wel ingelicht hebben maar dat toegeven kan natuurlijk niet want dan leggen ze de verantwoordelijkheid bij Trump en daar houdt hij niet van.

Video

[ Bericht 19% gewijzigd door Kijkertje op 18-03-2026 22:32:23 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 18 maart 2026 @ 22:42:37 #30
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220376308

Kijk ze staan die twee liegende flapdrollen... Hey Lindsey, je moest eens weten hoe kwaad de rest van de wereld op de VS is!

CNN had vandaag een item over hoe de rest van de wereld tegen de VS aankijkt sinds Trump weer president is, dat zag er niet best uit and mind you dit was dus nog vér voor de oorlog met Iran!

pi_220376376
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 22:42 schreef kladderadatsch het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk ze staan die twee liegende flapdrollen... Hey Lindsey, je moest eens weten hoe kwaad de rest van de wereld op de VS is!

CNN had vandaag een item over hoe de rest van de wereld tegen de VS aankijkt sinds Trump weer president is, dat zag er niet best uit and mind you dit was dus nog vér voor de oorlog met Iran!

[ afbeelding ]
Jamaar, het boeit ze ook niks. Ieder argument dat dit politiek slecht zou zijn voor magats is moot. Het zal ze een stoffige campignonnen kut interesseren of de wereld beter of slechter af is. Het Amerikaanse volk mag al dood vallen, laat staan de rest van de wereld.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220376582
Oei. Dit is toch wel pijnlijk.

quote:
TRANSCRIPT: Fed’s Powell: Outlook Highly Uncertain for Effect of Higher Gasoline Prices on Consumption
>> CHAIR: I think you have to take the two together. In a way, the January report was a positive surprise and the February report was a negative surprise. If you put them together, you get something not quite in the middle. You have to really as you do, realize there was a strike. There was weather. That is about 80,000 of the negative effect total on the February report.

Notwithstanding that — what do you see if you take a step back overall. A number of indicators that suggest the degree of stability. The thing that a good number of people on the committee are concerned about, is just the very low level of job creation.

If you adjust what has been the trend job creation over the past six months, if you adjust that for what our staff thinks is the overstatement due to overcounting, effectively there is zero net job creation in the private sector.

Actually that looks like that is about what the economy needs in terms of dealing with very low nonexistent growth in the labor force. Which we never had in our history. So you have got a sort of zero employment growth equilibrium.
pi_220376734
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_220376954
Ook zo vaag bij de confirmation hearing van Markwayne Mullin die Kristi Noem moet vervangen bij DHS.

Video

donderdag 19 maart 2026 @ 01:38:56 #35
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220376962
Een al wat ouder stuk uit de Wall Street Journal, maar wellicht leerzaam voor degenen die zich nog steeds afvragen of Trump op de hoogte was van het risico dat Iran de straat van Hormuz af zou kunnen sluiten.

quote:
Before the U.S. went to war, Gen. Dan Caine, the chairman of the Joint Chiefs of Staff, told President Trump that an American attack could prompt Iran to close the Strait of Hormuz.

Caine said in several briefings that U.S. officials had long believed Iran would deploy mines, drones and missiles to close the world’s most vital shipping lane, according to people with knowledge of the discussions.

Trump acknowledged the risk, these people said, but moved forward with the most consequential foreign-policy decision of his two presidencies. He told his team that Tehran would likely capitulate before closing the strait—and even if Iran tried, the U.S. military could handle it.
https://www.wsj.com/polit(...)ckade-trump-f96bdd53
pi_220376969
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 01:38 schreef kladderadatsch het volgende:
Een al wat ouder stuk uit de Wall Street Journal, maar wellicht leerzaam voor degenen die zich nog steeds afvragen of Trump op de hoogte was van het risico dat Iran de straat van Hormuz af zou kunnen sluiten.
[..]
https://www.wsj.com/polit(...)ckade-trump-f96bdd53
Natuurlijk hebben ze hem dat risico uitgelegd maar narcist als hij is wist hij het beter: Iran zou voor hem zwichten, de bevolking zou in opstand komen en hij rekende zich al rijk aan de olie. Uiteraard gebeurde dat (heel voorspelbaar) niet.

En aangezien hij nooit iets fout kan doen gaat hij vervolgens claimen dat 'niemand' het aan zag komen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 02:14:23 #37
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220376978
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 01:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Natuurlijk hebben ze hem dat risico uitgelegd maar narcist als hij is wist hij het beter: Iran zou voor hem zwichten, de bevolking zou in opstand komen en hij rekende zich al rijk aan de olie. Uiteraard gebeurde dat (heel voorspelbaar) niet.

En aangezien hij nooit iets fout kan doen gaat hij vervolgens claimen dat 'niemand' het aan zag komen.
Dat somt het wel aardig op. Overigens zit ik zojuist even een stuk terug te kijken van de Rachel Maddow show, van ik meen afgelopen maandag en het is dus allemaal nog veel gekker dan ik dacht. Blijkt dat Jared Kushner een paar miljard van de Saudi's heeft gekregen en dat Kushner in ruil daarvoor Trump over heeft gehaald om zich bij Israël aan te sluiten in de aanval op Iran, de Saudi's hebben er namelijk baat bij dat Iran een kopje kleiner word gemaakt zodat zij het M-O kunnen domineren. Die Saudische kroonprins schijnt elke dag aan de telefoon te hangen om tegen Trump te zeggen dat hij gewoon nog lekker een paar weken door moet gaan met bombarderen. 8)7

Bekijk deze YouTube-video
pi_220376980
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 02:14 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Dat somt het wel aardig op. Overigens zit ik zojuist even een stuk terug te kijken van de Rachel Maddow show, van ik meen afgelopen maandag en het is dus allemaal nog veel gekker dan ik dacht. Schijnt dat Jared Kushner een paar miljard van de Saudi's heeft gekregen en dat Kushner in ruil daarvoor Trump over heeft gehaald om zich bij Israël aan te sluiten in de aanval op Iran, de Saudi's hebben er namelijk baat bij dat Iran een kopje kleiner word gemaakt zodat zij het M-O kunnen domineren. Die Saudische kroonprins schijnt elke dag aan de telefoon te hangen om tegen Trump te zeggen dat hij gewoon nog lekker een paar weken door moet gaan met bombarderen. 8)7

Ja ik heb het ook gezien. Zaken doen met Saoedi-Arabie is buitengewoon lucratief voor de fam. Trump.

Die Kushner heeft trouwens ook best een vreemde positie. Maakt officieel geen deel uit van Trump's regering maar heeft wel een dikke vinger in de pap bij al die onderhandelingen met Rusland en Iran. Trump vertrouwt hem maar Kushner is natuurlijk totaal ongeschikt voor die taak.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 19-03-2026 02:31:45 ]
  donderdag 19 maart 2026 @ 02:45:17 #39
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220376994
quote:
84s.gif Op donderdag 19 maart 2026 02:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja ik heb het ook gezien. Zaken doen met Saoedi-Arabie is buitengewoon lucratief voor de fam. Trump.

Die Kushner heeft trouwens ook best een vreemde positie. Maakt officieel geen deel uit van Trump's regering maar heeft wel een dikke vinger in de pap bij al die onderhandelingen met Rusland en Iran. Trump vertrouwt hem maar Kushner is natuurlijk totaal ongeschikt voor die taak.
Héél vreemd inderdaad en het is echt te gek voor woorden dat zo'n Kushner de halve wereld op z'n kop zet, alleen maar om er zelf een paar miljard rijker op te kunnen worden.
pi_220377017
  donderdag 19 maart 2026 @ 03:42:37 #41
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220377018
Trump Says Former President Regretted Not Attacking Iran

quote:
No Living Former President Has Talked to Trump About Iran, Representatives Say

Representatives for all living former presidents—Bill Clinton, George W. Bush, Barack Obama and Joe Biden—said they haven't had conversations with President Trump about Iran.

On Monday, Trump said twice that he had a conversation with a former president who regretted not taking action about Iran.

“I've spoken to a certain president who I like, actually a past president, former president. He said, I wish I did it,” Trump said. When asked about who he spoke with, Trump replied, “I can't tell you that. I don't want to embarrass him. It would be very bad for his career even though he's got no career left.”

Trump was later asked by a reporter if the former president was Bush, to which Trump said “no.” He was also asked if it was Clinton or Obama. “I don’t want to say,” Trump said.

The White House didn’t immediately return a request for comment.
https://www.wsj.com/livec(...)Tog8tEqlCWEZim7yJqui

LOL zelfs hier moet Trump nog over liegen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 03:45:26 #42
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220377019
quote:
Zelfs al stopt de oorlog in Iran morgen, dan zal het waarschijnlijk alsnog 200 dagen duren eer de wereldeconomie zich compleet heeft hersteld, lees ik net.
pi_220377020
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 03:45 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Zelfs al stopt de oorlog in Iran morgen, dan zal het waarschijnlijk alsnog 200 dagen duren eer de wereldeconomie zich compleet heeft hersteld, lees ik net.
Niks aan de hand!

Video

donderdag 19 maart 2026 @ 03:55:16 #44
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220377021
quote:
Joe Kent, the director of the National Counterterrorism Center, announced Tuesday he was resigning over the war in Iran — a stunning defection that shows how President Donald Trump’s decision to strike Tehran has divided some of the most loyal corners of his administration.

“I cannot in good conscience support the ongoing war in Iran,” Joe Kent, the head of the national counterterrorism center, said in a resignation letter posted to X on Tuesday morning. “Until June of 2025, you understood that the wars in the Middle East were a trap that robbed America of the precious lives of our patriots and depleted the wealth and prosperity of our nation.”
https://www.politico.com/(...)ns-iran-war-00831187

Het rommelt in MAGAland.
pi_220377026
Bij de Pam Bondi/ Todd Blanche 'briefing' vandaag (achter gesloten deuren) voor de House Oversight Committee mbt de Epstein Files zijn de Democraten weggelopen omdat het volgens hen duidelijk een poging van Bondi was om onder haar subpoena uit te komen waar ze onder ede vragen moet beantwoorden. Dat liegt toch een stuk moeilijker.

Video

Video

Democrats walk out of Pam Bondi briefing on Epstein files over subpoena compliance

The Republican-led House Oversight Committee subpoenaed the attorney general on Tuesday. The Justice Department called it "completely unnecessary."

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 19-03-2026 04:31:47 ]
  donderdag 19 maart 2026 @ 04:15:11 #46
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220377029
Trump kan zoveel oorlogen beginnen als hij wil, onder die Epstein files komt hij niet uit.
pi_220377122
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 02:14 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Dat somt het wel aardig op. Overigens zit ik zojuist even een stuk terug te kijken van de Rachel Maddow show, van ik meen afgelopen maandag en het is dus allemaal nog veel gekker dan ik dacht. Blijkt dat Jared Kushner een paar miljard van de Saudi's heeft gekregen en dat Kushner in ruil daarvoor Trump over heeft gehaald om zich bij Israël aan te sluiten in de aanval op Iran, de Saudi's hebben er namelijk baat bij dat Iran een kopje kleiner word gemaakt zodat zij het M-O kunnen domineren. Die Saudische kroonprins schijnt elke dag aan de telefoon te hangen om tegen Trump te zeggen dat hij gewoon nog lekker een paar weken door moet gaan met bombarderen. 8)7

het begint inmiddels aardig op de Gupta familie in zuid-afrika te lijken. drie Indische entrepreneurs die voor veel geld Jacob Zuma kochten, en daarmee invloed in heel zuid-afrika. staatskaping wordt dat nog steeds genoemd
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 maart 2026 @ 06:58:13 #48
862 Arcee
Look closer
pi_220377142
quote:
84s.gif Op donderdag 19 maart 2026 02:20 schreef Kijkertje het volgende:

Dat laatste maakt het hem toch juist tot een hele logische toevoeging van Trump's regering?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220377155
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 06:58 schreef Arcee het volgende:

[..]
Dat laatste maakt het hem toch juist tot een hele logische toevoeging van Trump's regering?
Uiteraard past het helemaal bij Trump's loyaliteitseisen.
pi_220377158
pi_220377160
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 02:45 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Héél vreemd inderdaad en het is echt te gek voor woorden dat zo'n Kushner de halve wereld op z'n kop zet, alleen maar om er zelf een paar miljard rijker op te kunnen worden.
Helaas heeft hij geen laptop waar fophef over ontstaat. :')
pi_220377170
  donderdag 19 maart 2026 @ 07:35:12 #53
38496 Perrin
pi_220377212
quote:
Als Hormuz nog maanden gesloten blijft dan krijgen we een wereldwijde crisis zoals we in geen decennia hebben meegemaakt.

twitter
  donderdag 19 maart 2026 @ 07:46:42 #54
38496 Perrin
pi_220377253
Ondertussen genieten we van de memes.

twitter
  donderdag 19 maart 2026 @ 08:10:56 #55
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220377342
Epic poverty trap...

Het hoeft niemand te verbazen, maar na 3 casinofaillissementen in Atlantic City draait Trump er ook zijn korstige handje niet voor om om in krap 3 weken tijd de wereldeconomie te torpederen. Gelukkig wordt het wel een bijna volledig LHBTQI-propagandaloze depressie, dus kan iedereen wat dat betreft ongestoord zijn tulpenbolletjes zitten wegknagen. Winning!
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_220377498
Wanneer wordt operatie Epic Fury officieel een oorlog?

En als dat officieel wordt, gaan dan de verkiezingen nog door?
Zouden al die advocaten, juristen en andere snuffelaars rondom het Witte Huis en Mar-a-Lago al wat mazen in de wetgeving hebben gevonden?

De pers is al gedreigd geen anti-patriottische berichten meer te plaatsen.
Het lijkt me dan voor de hand liggend om verkiezingen met een zeer wel mogelijke anti-patriottische uitslag ook niet door te laten gaan. Mocht het wel doorgaan en de zeer wel mogelijke uitslag blijkt onvermijdelijk, dan lijkt het me voor de hand liggen om de uitslag terzijde te leggen, want anti-patriottisch en bovendien - uiteraard - gestolen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 08:49:58 #57
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220377555
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2026 03:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Niks aan de hand!

Video

[ afbeelding ]
De enige die bij het ultieme boksbalhoofd van JD Vance in de buurt komt is deze dude. Wat een misbaksel ook weer :')
pi_220377991
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 02:45 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Jared mocht indertijd zonder noemenswaardige ervaring ineens een soort 'investment fund' leiden en de Saoedi's investeerden daar 2 miljard in. De MAGA adepten, die indertijd zo over Hunter aan het miepen waren hoor je daar niet over dit daadwerkelijke voorbeeld van extreme corruptie.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_220378031
quote:
Boze Qatari hebben even gebeld met Trump. "WTF? We hebben je net een vliegtuig gegeven van 450 miljoen!" Vandaar.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_220378342
quote:
Arme Trump. Weet niet welke lobby hij nu onder "controle" heeft. AIPAC of de Arabieren.
pi_220378377
https://nos.nl/artikel/26(...)tapte-om-iran-oorlog

Joe Kent wordt politiek vervolgd vanwege zijn kritiek.

Gelukkig hebben we de Raymond Mens, Jort Kelder's en Wierd Duk's die het in een talkshow of podcast wel zullen weg bagatelliseren.
pi_220378590
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:17 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Jared mocht indertijd zonder noemenswaardige ervaring ineens een soort 'investment fund' leiden en de Saoedi's investeerden daar 2 miljard in. De MAGA adepten, die indertijd zo over Hunter aan het miepen waren hoor je daar niet over dit daadwerkelijke voorbeeld van extreme corruptie.
Rules for thee, not for me!
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_220378710
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:56 schreef Ambtenaar030 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)tapte-om-iran-oorlog

Joe Kent wordt politiek vervolgd vanwege zijn kritiek.

Gelukkig hebben we de Raymond Mens, Jort Kelder's en Wierd Duk's die het in een talkshow of podcast wel zullen weg bagatelliseren.
Wat denken jullie, heeft Joe Kent een punt? Of is het gewoon een lastercampagne van hem, Badr bin Hamad Al Busaidi en Jonathan Powell?
pi_220378745
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 08:41 schreef Toby56 het volgende:
Wanneer wordt operatie Epic Fury officieel een oorlog?

En als dat officieel wordt, gaan dan de verkiezingen nog door?
Zouden al die advocaten, juristen en andere snuffelaars rondom het Witte Huis en Mar-a-Lago al wat mazen in de wetgeving hebben gevonden?

De pers is al gedreigd geen anti-patriottische berichten meer te plaatsen.
Het lijkt me dan voor de hand liggend om verkiezingen met een zeer wel mogelijke anti-patriottische uitslag ook niet door te laten gaan. Mocht het wel doorgaan en de zeer wel mogelijke uitslag blijkt onvermijdelijk, dan lijkt het me voor de hand liggen om de uitslag terzijde te leggen, want anti-patriottisch en bovendien - uiteraard - gestolen.
De verkiezingen gingen elke oorlog gewoon door, zelfs tijdens de Tweede Wereldoorlog. Er is geen mogelijkheid in de grondwet om verkiezingen uit te stellen in de VS.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220378763
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
De verkiezingen gingen elke oorlog gewoon door, zelfs tijdens de Tweede Wereldoorlog. Er is geen mogelijkheid in de grondwet om verkiezingen uit te stellen in de VS.
Zelensky bracht hem op het idee.
Alleen heeft Oekraïne een oorlog op eigen grond te bevechten.

En dat zal de trump Admin niet weerhouden…
pi_220378784
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:55 schreef AnneX het volgende:

[..]
Zelensky bracht hem op het idee.
Alleen heeft Oekraïne een oorlog op eigen grond te bevechten.

En dat zal de trump Admin niet weerhouden…
De verkiezingen worden echter georganiseerd door de staten zelf. Daar kan de Trump administratie niets aan veranderen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:08:15 #67
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220378860
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:47 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wat denken jullie, heeft Joe Kent een punt? Of is het gewoon een lastercampagne van hem, Badr bin Hamad Al Busaidi en Jonathan Powell?
Joe Kent heeft insiders info en hij is nu een bedreiging voor het shithole circus.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mhexxmlt7s2b
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:25:29 #68
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220379005
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 08:49 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
De enige die bij het ultieme boksbalhoofd van JD Vance in de buurt komt is deze dude. Wat een misbaksel ook weer :')

JD Vance gaat zich ondertussen weer bezighouden met het actief beïnvloeden van de verkiezingen in een Europees land.
Het blijft bizar hoe iets wat tot enkele jaren geleden ondenkbaar was niet eens meer leidt tot ophef of headlines.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:44:49 #69
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220379144
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

JD Vance gaat zich ondertussen weer bezighouden met het actief beïnvloeden van de verkiezingen in een Europees land.
Het blijft bizar hoe iets wat tot enkele jaren geleden ondenkbaar was niet eens meer leidt tot ophef of headlines.
Ja, waar is de goeie ouwe tijd gebleven dat de VS dit alleen in Midden en Zuid-Amerika en Azië deed?
pi_220379262
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn wel meer dingen niet mogelijk volgens de grondwet.
Of volgens kenners van de grondwet.

Buiten dat was het ook onmogelijk dat een gek als Trump president van Amerika zou kunnen worden.
Erg vervelend dat de man zich van geen elke wetgeving iets wenst aan te trekken. Zeker in die volgens velen onmogelijk te verwerven positie.
pi_220379399
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:08 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Joe Kent heeft insiders info en hij is nu een bedreiging voor het shithole circus.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mhexxmlt7s2b
Hij is ook gewoon een Poetin pijper en kan best gelekt hebben. Net als Gabbard.
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:09:03 #72
38496 Perrin
pi_220379537
Het Trump-effect.

twitter
pi_220380031
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:09 schreef Perrin het volgende:
Het Trump-effect.

[ x ]
Mja, dat is toch ook het doel? De VS alleen, zonder ook maar enige connectie?
pi_220380059
On Iran, Gabbard Turned Intelligence Duties Over to Trump

Tja waarom heb je nog ministers en staffunctionarissen nodig als Trump alles kan..
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:13:41 #75
38496 Perrin
pi_220380204

twitter
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:45:53 #76
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220380600
Trumps visie op de toekomst van de VS en de wereld is een kortetermijnvisie en reikt niet verder dan zijn eigen leven.
Het kan hem werkelijk niets schelen wat er met de wereld gebeurt na zijn dood.
pi_220380623
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:53 schreef Basp1 het volgende:
On Iran, Gabbard Turned Intelligence Duties Over to Trump

Tja waarom heb je nog ministers en staffunctionarissen nodig als Trump alles kan..
Gabbard blijft zichzelf voor lul zetten maar mag gewoon blijven ziten :') Wat een farce.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:57:10 #78
38496 Perrin
pi_220380683
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:45 schreef spapaars het volgende:
Trumps visie op de toekomst van de VS en de wereld is een kortetermijnvisie en reikt niet verder dan zijn eigen leven.
Het kan hem werkelijk niets schelen wat er met de wereld gebeurt na zijn dood.
Gezien hoe we als mensheid met de natuur, grondstoffen en het klimaat omgaan, geldt dit voor de meesten.

Korte termijn comfort >>>>> toekomst.

Vandaag feesten we, morgen zien we dan wel weer. *O*
pi_220381212
De Denen waren al tot op de tanden toe bewapend hoorde ik *O*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220381241
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:26:52 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_220381270
quote:
Het Trump-effect.

[ x ]
quote:
Het Trump-effect.

[ x ]
Beetje flauw om Duitsland, UK en Canada de top allies van de VS te noemen. Het zijn niet Rusland, Noord-Korea en Israel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_220381319
twitter

Trump gaat de Europeanen zodanig bespelen dat Europa straks de straat van Hormuz mag gaan bewaken. Rutte zal het wel “fantastic” vinden dat “daddy is lieding wit strengt en wie sjoed bie kreetvol about it”.
Voorlopig moet @viagraap nog wel even dure brandstof blijven tanken want volledig in de lijn van verwachtingen voelt Jetten er niet veel voor om de Nederlanders een handje te helpen.
De energietransitie mag tenslotte niet in gevaar komen.
pi_220381601
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:35 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Trump gaat de Europeanen zodanig bespelen dat Europa straks de straat van Hormuz mag gaan bewaken. Rutte zal het wel “fantastic” vinden dat “daddy is lieding wit strengt en wie sjoed bie kreetvol about it”.
Voorlopig moet @:viagraap nog wel even dure brandstof blijven tanken want volledig in de lijn van verwachtingen voelt Jetten er niet veel voor om de Nederlanders een handje te helpen.
Ik geef toe, het is knap van je dat je het weet te draaien naar: "Trump is geniaal" in plaats van: "Trump heeft er zo'n ontzettende pestbende van gemaakt dat de rest mag komen helpen om het op te lossen."

Het tweede zit dichter bij de waarheid.
pi_220381610
quote:
[ x ]
Voorlopig moet @:viagraap nog wel even dure brandstof blijven tanken want volledig in de lijn van verwachtingen voelt Jetten er niet veel voor om de Nederlanders een handje te helpen.
Beste vriend, de benzineprijzen stijgen overal. Ook de Amerikanen klagen daar massaal over. Je kunt prima een boompje opzetten over de hoogte van accijnzen en de wenselijkheid van de energietransitie, maar dat verandert niets aan het feit dat de prijzen aan de pomp op dit moment hoger liggen als gevolg van de oorlog in Iran.

Jij wilt het ook overal over hebben, behalve over de rol van Trump. Nu begin je over Europa dat de Straat van Hormuz straks zou gaan bewaken. Geen idee waarom we dat zouden doen. Wij hebben weliswaar last van de Iraanse de facto blokkade, omdat die de prijzen opdrijft. Maar we halen ons olie daar niet vandaan. Het is mij dus een raadsel waarom Europa die taak op zich zou moeten nemen.

Maar waar we jou niet over horen, is de uitleg van Trump die alle kanten opschiet of het feit dat de door jou geroemde vredespresident zich in een oorlog in het Midden-Oosten heeft gestort.

We horen jou ook niet over het vertrek van Joe Kent, de directeur van het Amerikaanse Nationaal Centrum voor Contraterrorisme. Een diehard MAGA-wappie, die aangeeft dat deze oorlog van jan lul is gestart, aangezien het nucleaire programma van Iran in de verste verte geen bedreiging vormt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:38:08 #85
38496 Perrin
pi_220381821
Een systeem dat losgezongen van de werkelijkheid raakt en geen correctiemechanisme heeft, maakt zijn eigen ondergang uiteindelijk onvermijdelijk.

twitter
pi_220381948
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Beste vriend, de benzineprijzen stijgen overal. Ook de Amerikanen klagen daar massaal over. Je kunt prima een boompje opzetten over de hoogte van accijnzen en de wenselijkheid van de energietransitie, maar dat verandert niets aan het feit dat de prijzen aan de pomp op dit moment hoger liggen als gevolg van de oorlog in Iran.

Jij wilt het ook overal over hebben, behalve over de rol van Trump. Nu begin je over Europa dat de Straat van Hormuz straks zou gaan bewaken. Geen idee waarom we dat zouden doen. Wij hebben weliswaar last van de Iraanse de facto blokkade, omdat die de prijzen opdrijft. Maar we halen ons olie daar niet vandaan. Het is mij dus een raadsel waarom Europa die taak op zich zou moeten nemen.

Maar waar we jou niet over horen, is de uitleg van Trump die alle kanten opschiet of het feit dat de door jou geroemde vredespresident zich in een oorlog in het Midden-Oosten heeft gestort.

We horen jou ook niet over het vertrek van Joe Kent, de directeur van het Amerikaanse Nationaal Centrum voor Contraterrorisme. Een diehard MAGA-wappie, die aangeeft dat deze oorlog van jan lul is gestart, aangezien het nucleaire programma van Iran in de verste verte geen bedreiging vormt.
Je snapt het niet.
Het is wellicht mogelijk dat die oorlog niet goed is opgestart.
Maar dat is de schuld van Joe Biden, niet van Trump.
Biden moest zo nodig bijspringen in "Joe Biden's War" in Oekraïne.
En daardoor kunnen we nu niet meer in 1 dag heel Iran van de kaart vegen.

In een cult gaan echte volgelingen de cultleider niet afvallen.
  Forum Admin donderdag 19 maart 2026 @ 17:00:10 #87
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220381964
Hoe is dit de schuld van Biden.

Echt ongelooflijk wat een hersengymnastiek
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220382021
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe is dit de schuld van Biden.

Echt ongelooflijk wat een hersengymnastiek
Luister eens even hier: wou jij D. Trump, J.D. Vance en P. Hegseth gaan tegenspreken?
pi_220382026
Two shipments of Russian oil and gas head to Cuba in defiance of US

First cargo on course to arrive on Monday as Donald Trump taunts communist island while administration engages in talks

pi_220382058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:06 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik geef toe, het is knap van je dat je het weet te draaien naar: "Trump is geniaal" in plaats van: "Trump heeft er zo'n ontzettende pestbende van gemaakt dat de rest mag komen helpen om het op te lossen."

Het tweede zit dichter bij de waarheid.
Mooi hoe je hier een draai aan weet te geven. Ongeacht wat Trump heeft gedaan en of het geniaal is doet er niet toe. Ik zie hier overduidelijk dat de Europeanen gedwongen gaan worden om straks de straat van Hormuz veilig te stellen en de Europeanen gaan daar gewoon aan mee werken met de held van Nederland mister Rutte voorop.
We zullen binnenkort zien of ik wederom mijn gelijk ga krijgen.
pi_220382067
quote:
6s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:07 schreef Kijkertje het volgende:
Two shipments of Russian oil and gas head to Cuba in defiance of US

First cargo on course to arrive on Monday as Donald Trump taunts communist island while administration engages in talks

[ afbeelding ]
Greta Thunberg zal wel in haar nopjes zijn.
pi_220382096
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het feit dat onze premier al heeft aangegeven dat ondanks de internationale ellende hij er niets voor voelt om wat te doen aan de prijs vind ik toch best opmerkelijk. Vooral als je meent dat hoge brandstofprijzen een negatief effect heeft op de economie dan zou je toch mogen verwachten dat men daar ook wat aan gaat doen.
Ja MaAr TrUmP is natuurlijk geen beleid waar we wat aan hebben wat mij dus weer laat denken dat Jetten het eigenlijk wel fijn vind dat de prijzen zo absurd hoog liggen.
Zo ziek als onze politici zijn zien ze dit natuurlijk als een mooie incentive om de energietransitie te versnellen.
pi_220382100
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mooi hoe je hier een draai aan weet te geven. Ongeacht wat Trump heeft gedaan en of het geniaal is doet er niet toe. [...]
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:56 schreef Toby56 het volgende:

[..]
In een cult gaan echte volgelingen de cultleider niet afvallen.
pi_220382111
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mooi hoe je hier een draai aan weet te geven. Ongeacht wat Trump heeft gedaan en of het geniaal is doet er niet toe. Ik zie hier overduidelijk dat de Europeanen gedwongen gaan worden om straks de straat van Hormuz veilig te stellen en de Europeanen gaan daar gewoon aan mee werken met de held van Nederland mister Rutte voorop.
We zullen binnenkort zien of ik wederom mijn gelijk ga krijgen.
Knap hè? Ik ben in de les geweest bij jouw posts.
  Forum Admin donderdag 19 maart 2026 @ 17:25:40 #95
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220382156
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:06 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Luister eens even hier: wou jij D. Trump, J.D. Vance en P. Hegseth gaan tegenspreken?
Uiteraard niet ;)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220382166
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Uiteraard niet ;)
Héél verstandig. _O-
pi_220382231
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:17 schreef Toby56 het volgende:

[..]
[..]

Correct, vandaar de zeer eenzijdige berichtgeving in dit topic en de ronduit vijandige houding tegen andersdenkenden. Posten in dit topic is hetzelfde als posten in een diep religieus topic als een afvallige.
pi_220382308
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Correct, vandaar de zeer eenzijdige berichtgeving in dit topic en de ronduit vijandige houding tegen andersdenkenden. Posten in dit topic is hetzelfde als posten in een diep religieus topic als een afvallige.
Ik weet het...

u bent een held.
Een euh.... een cultheld.
pi_220382353
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:55 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik weet het...

u bent een held.
Een euh.... een cultheld.
Aanbid mij.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:15:52 #100
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220382434
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
End Wokeness en DC Draino voelen zich ook onbegrepen...je bent niet alleen... *;
pi_220382435
Helden aanbidden is iets voor onzekere mensen. :D
pi_220382490
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:15 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
End Wokeness en DC Draino voelen zich ook onbegrepen...je bent niet alleen... *;
Denk je? Gezien de gretigheid waarmee hun tweets gedeeld worden denk ik dat ze heel goed begrepen worden. Het onbegrepen en vooral verongelijkte volk hangt nu rond op het zeer fatsoenlijke BlueSky. Is het nog een beetje gezellig daar in die echokamer?
pi_220382535
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Denk je? Gezien de gretigheid waarmee hun tweets gedeeld worden denk ik dat ze heel goed begrepen worden.
Ik wist niet dat Twitter ook 'gretigheid' registreerde.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220382569
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik wist niet dat Twitter ook 'gretigheid' registreerde.
Je bent nooit te oud om wat te leren.
pi_220382726
twitter

De partij voor de illegalen strikes again. Goed dat dit er doorheen is gekomen maar het kan toch geen theorie meer zijn dat de democraten de partij voor de illegalen is.
pi_220382733
Op NBC News zag ik gisteren tenminste echte Trump-aanhangers (in Pennsylvania), geen mensen die plotseling beweren dat het allemaal niet aan Trump lag en alles weer naar de vragenstellers of critici terugkaatsen.
Ja, ze steunden de oorlog, ja, Iran was een groot gevaar en ja, ze zijn bereid om meer te dokken voor benzine en gas als dat het gevolg is van die oorlog.

Er is niets zo goed voor Trump en zijn aanhangers (zelfs in Europa) als een Europese leider die gewoon niets doet en daarmee stilzwijgend aangeeft dat de duurdere benzine en het duurdere gas nu eenmaal de prijs is die we voor Trumps oorlogen moeten betalen.

Trumpaanhangers zouden blij moeten zijn met Rob Jetten.
pi_220382746
twitter

Om even nog wat meer balans te brengen aan de zeer eenzijdige berichtgeving in dit topic hier wat materiaal van Nick Shirley die met gevaar voor eigen leven rapporteert over mogelijke fraude in Californië.
pi_220382752
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:57 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Dit lijstje klopt wel aardig, [...]
pi_220382766
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:02 schreef Toby56 het volgende:
Op NBC News zag ik gisteren tenminste echte Trump-aanhangers (in Pennsylvania), geen mensen die plotseling beweren dat het allemaal niet aan Trump lag en alles weer naar de vragenstellers of critici terugkaatsen.
Wie zijn die mensen eigenlijk? Ik kom ze echt nergens tegen.
quote:
Ja, ze steunden de oorlog, ja, Iran was een groot gevaar en ja, ze zijn bereid om meer te dokken voor benzine en gas als dat het gevolg is van die oorlog.

Er is niets zo goed voor Trump en zijn aanhangers (zelfs in Europa) als een Europese leider die gewoon niets doet en daarmee stilzwijgend aangeeft dat de duurdere benzine en het duurdere gas nu eenmaal de prijs is die we voor Trumps oorlogen moeten betalen.

Trumpaanhangers zouden blij moeten zijn met Rob Jetten.
Het zijn vooral de voorstanders van de energietransitie die in hun handen wrijven. Die lobbyisten die de deur plat lopen bij de VVD en D66 doen goede zaken met het lobbyen voor windmolens, zonneparken en laadpalen.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 19:08:56 #110
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220382775
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Om even nog wat meer balans te brengen aan de zeer eenzijdige berichtgeving in dit topic hier wat materiaal van Nick Shirley die met gevaar voor eigen leven rapporteert over mogelijke fraude in Californië.
Wordt dit weer net zo'n losse flodder als die vermeende miljarden fraude door Somaliers in Minnesota?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220382918
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wie zijn die mensen eigenlijk? Ik kom ze echt nergens tegen.
[..]
Het zijn vooral de voorstanders van de energietransitie die in hun handen wrijven. Die lobbyisten die de deur plat lopen bij de VVD en D66 doen goede zaken met het lobbyen voor windmolens, zonneparken en laadpalen.
Die eerste categorie mensen kwam gisteren aan het woord bij NBC News.
De andere categorie waaraan ik refereerde geeft van alle Trumpshit Biden of de Democraten de schuld. Of verzwijgt dat Trump de oorzaak is en gooit het over een andere boeg.
Al die types komen wereldwijd voor.
W.b. het laatste type: check uw spiegel.

W.b. de energietransitie: de huidige shit geeft aan dat mensen die reeds vanaf een halve eeuw geleden een dergelijke transitie bepleitten gelijk hadden en nog steeds hebben. In de jaren 80 waren er zelfs VVD-ers die dat voluit steunden. Maar, net als de landbouwproblematiek, uiteindelijk schuiven we dat probleem al decennia voor ons uit. En nu Trump de baas van de wereld is zal er helemaal niets meer van terecht komen. Zodat hij te allen tijde toch weer een beroep op ons kan doen, de eeuwige afnemers van rotte verouderde energiebronnen waar vooral Arabieren en dikke patsers rijk van worden: please help us. Safe the oil.

Uw angst voor de lobbyisten voor energietransitie is een idée fixe.
Er wordt al ruim een halve eeuw nauwelijks iets mee gedaan. De oude troep heeft een veel sterkere lobby; altijd al gehad. Anders was die verdomde straat van Hormuz allang geen probleem meer geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toby56 op 19-03-2026 19:26:28 ]
pi_220383163
Moet Melania nu de logeerkamer gaan klaarmaken ? :( :r :'(
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 19:39:53 #113
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220383244
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:33 schreef TLC het volgende:
Moet Melania nu de logeerkamer gaan klaarmaken ? :( :r :'(
Ik hoop maar dat ze slim genoeg zijn de kinderen thuis te laten.
pi_220383358
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:21 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Die eerste categorie mensen kwam gisteren aan het woord bij NBC News.
De andere categorie waaraan ik refereerde geeft van alle Trumpshit Biden of de Democraten de schuld. Of verzwijgt dat Trump de oorzaak is en gooit het over een andere boeg.
Al die types komen wereldwijd voor.
W.b. het laatste type: check uw spiegel.
Check vooral je eigen ogen, nergens heb ik gezegd dat ik een voor of tegenstander was van deze oorlog. Het blijft toch bijzonder hoe vaak men hier mij een standpunt aanmeet en daar vervolgens een hele heisa over gaat maken. Je goede vriend @KoosVogels heeft daar ook een handje van. Waar komt dat toch vandaan?
quote:
W.b. de energietransitie: de huidige shit geeft aan dat mensen die reeds vanaf een halve eeuw geleden een dergelijke transitie bepleitten gelijk hadden en nog steeds hebben. In de jaren 80 waren er zelfs VVD-ers die dat voluit steunden. Maar, net als de landbouwproblematiek, uiteindelijk schuiven we dat probleem al decennia voor ons uit. En nu Trump de baas van de wereld is zal er helemaal niets meer van terecht komen. Zodat hij te allen tijde toch weer een beroep op ons kan doen, de eeuwige afnemers van rotte verouderde energiebronnen waar vooral Arabieren en dikke patsers rijk van worden: please help us. Safe the oil.

Uw angst voor de lobbyisten voor energietransitie is een idée fixe.
Er wordt al ruim een halve eeuw nauwelijks iets mee gedaan. De oude troep heeft een veel sterkere lobby; altijd al gehad. Anders was die verdomde straat van Hormuz allang geen probleem meer geweest.
Er is domweg geen goede vervanging voor fossiele brandstoffen. Sinds de afgelopen jaren heeft de elektromotor en dan vooral de batterij een goede ontwikkeling doorgemaakt maar dan nog is het een utopie om te verwachten dat heel Nederland laat staan Europa wel even zo’n transitie kan maken op last van de overheid.
Ik ben ook erg benieuwd waar men in die grote steden al die laadpalen etc wil gaan wegzetten, buiten het feit dat het stroomnet het niet aankan is er domweg geen ruimte voor zoveel laadpalen en alles wat er bij komt kijken.
Daar komt nog bij dat voor het vrachtvervoer elektrisch rijden natuurlijk helemaal geen optie is laat staan de scheepvaart en luchtvervoer.

Blijkbaar ziet Jetten dit ook in en die gaat ondanks zijn haat voor Trump toch medewerking verlenen aan het beveiligen van de straat van Hormuz.
Tegelijkertijd ziet hij dit natuurlijk ook als een prachtige kans om de energietransitie te versnellen.
De Nederlander heeft immers geld genoeg om voor een liter benzine ¤2.23 te betalen bij de witte onbemande pomp.
pi_220383577
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Check vooral je eigen ogen, nergens heb ik gezegd dat ik een voor of tegenstander was van deze oorlog. Het blijft toch bijzonder hoe vaak men hier mij een standpunt aanmeet en daar vervolgens een hele heisa over gaat maken. Je goede vriend @:koosvogels heeft daar ook een handje van. Waar komt dat toch vandaan?
[..]
Waar zeg ik dan dat je een tegenstander of voorstander bent van deze oorlog?
Sowieso, vanwege uw plaats in de laatste categorie mensen weet ik ook wel dat daarop geen antwoord is gekomen. Zodat er ook geen veroorzaker van de oorlog en aanverwante ellende hoeft te worden aangewezen. En diens naam dus niet hoeft te worden genoemd. We geven gewoon een ander - in dit geval Jetten - de schuld van een door die oorlog ontstaan probleem.

I.c. Koos Vogels: ik ken hem verder niet persoonlijk. Hij passeert wel eens de revue hier. Vaak ben ik het met hem eens, soms ook niet. Maar hij is niet mijn goede vriend. Hij zal dat kunnen beamen.
Waarom noem je hem mijn goede vriend?

quote:
Er is domweg geen goede vervanging voor fossiele brandstoffen. [...]
Leer het woord 'domweg' maar uit uw hoofd. Door alternatieve mogelijkheden vanaf het begin (en dat is al aardig lang geleden) naar het rijk der fabelen te verwijzen zal de domme weg om alles bij het oude te laten het wel blijven winnen. Dat gebeurt al ruim een halve eeuw, vooral ook omdat de lobby voor de huidige fossiele brandstoffen -tig keer machtiger is dan de lobby voor alternatieven. U hoeft zich dus helemaal geen zorgen te maken over die machteloze lobby, ondanks al uw geklaag. Dat gaat allemaal prima worden geregeld door Trump, Shell, Esso en al hun Texaanse en Arabische vrienden. (Plus de rest.)
Dus gaan we fijn die shitstraat van Hormuz beschermen. Of we nu voor of tegen de oorlog zijn. We worden er toch wel weer in betrokken, goedschiks of kwaadschiks. Dankzij de wonderolie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toby56 op 19-03-2026 20:32:33 ]
pi_220383655
quote:
[ x ]
Is dit niet juist wat je veroorzaakt met een winner takes all systeem, waarbij men liever elkaars wetgeving sloopt dan samenwerkt?
pi_220383692
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wordt dit weer net zo'n losse flodder als die vermeende miljarden fraude door Somaliers in Minnesota?
Ach user Chivaz.

De hele dag op Twitter zitten en alles geloven wat er op zijn feed komt om het dan hier te komen posten
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 maart 2026 @ 20:18:56 #118
862 Arcee
Look closer
pi_220383700
twitter
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220383725
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 20:15 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Is dit niet juist wat je veroorzaakt met een winner takes all systeem, waarbij men liever elkaars wetgeving sloopt dan samenwerkt?
Eerlijk is eerlijk: Amerikanen zijn vaak op regionaal en lokaal niveau veel actiever bezig met hun democratie. Van deur tot deur. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik dat soms wel weer ontroerend vind.
En, wederom eerlijk is eerlijk: die grotere activiteit wordt ook wel weer veroorzaakt door het winner takes all systeem.

Maar uiteindelijk is het een uiterst oneerlijk systeem, en, inderdaad, het leidt veel vaker tot tweedeling (met alle gevolgen van dien) in een samenleving dan bijvoorbeeld bij ons systeem. Dat is ook niet perfect, maar uiteindelijk is geen enkel systeem perfect.
pi_220383731
quote:
11s.gif Op donderdag 19 maart 2026 20:18 schreef Arcee het volgende:
[ x ]
What the actually Fuck

_O- _O- _O- dit kan echt niet
pi_220383761
quote:
[ x ]
Ja, was al gepasseerd in NWS.
Ik moest er erg om lachen.
Soms kan ik hufterige humor wel waarderen.

En hij komt er ook gewoon mee weg. Die Japanse journalist zal wellicht diep beledigd zijn, veel Japanners ook (inclusief de zwijgende PM), maar inmiddels heeft de Japanse regering (inclusief de zwijgende PM) aangeboden mee te denken aan het oplossen van het Hormuz-probleem. Trump kan werkelijk iedereen grof beledigen, van mede-Republikeinen tot aan alle bondgenoten toe, hij weet dat ze na de eerste woede toch weer als angsthazen in hun schulp gaan kruipen. Dat is één van de belangrijkste redenen dat hij nog steeds zit waar hij zit.
(Mark Rutte - onder meer en onder andere - zal dit kunnen beamen.)
  donderdag 19 maart 2026 @ 20:26:43 #122
38496 Perrin
pi_220383771
Trump geniet van mensen vernederen.
pi_220383795
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 20:26 schreef Perrin het volgende:
Yep.
En dat genot wordt verdubbeld als ze daarna toch weer voor hem kruipen.

Vooral doorgaan daarmee, zou ik willen zeggen. 8)7
pi_220383967
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 20:26 schreef Perrin het volgende:
Als je dictator wordt van een derdewereldland kan je dit soort dingen maken.

Trump geniet er niet van. Hij is altijd bang voor kritische vragen en beeldvorming en gaat daarom altijd in de aanval. Dat zag je ook in zijn eerste termijn.

Een echte sociopaat zou er wel van genieten. Trump is gewoon een onderontwikkelde babyman die niet weet hoe hij zich moet gedragen of hoe hij moet reageren omdat hij altijd ja knikkers om zich heen gewend is sinds jongs af aan.

P.s: Zijn aanvallen op Kaitlan Collins verhullen dit ook. Haar ervan beschuldigen dat ze nooit lacht omdat hij gewend is dat zijn volgelingen om hem heen altijd lachen in zijn bijzijn. Maar haar werk is kritische vragen stellen, niet Fox News achtige lunch interviews.
pi_220383990
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 20:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als je dictator wordt van een derdewereldland kan je dit soort dingen maken.

Trump geniet er niet van. Hij is altijd bang voor kritische vragen en beeldvorming en gaat daarom altijd in de aanval. Dat zag je ook in zijn eerste termijn.

Een echte sociopaat zou er wel van genieten. Trump is gewoon een onderontwikkelde babyman die niet weet hoe hij zich moet gedragen of hoe hij moet reageren omdat hij altijd ja knikkers om zich heen gewend is sinds jongs af aan
Trump is een sociopaat.

En hij had niet altijd jaknikkers om hem heen.
Zijn vader heeft hem hard moeten aanpakken om een 'echte vent' van hem te maken.
pi_220384019
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 20:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Trump is een sociopaat.

Zijn vader heeft hem hard moeten aanpakken om een 'echte vent' van hem te maken.
Peter Thiel is een sociopaat, Steven Miller is een sociopaat. Trump is een baby met toegang tot nukes en social media.
pi_220384031
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 20:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Trump is een sociopaat.

Stond dat niet in zijn boek? Schijnt blijkbaar een en al propaganda te zijn
pi_220384033
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 20:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Peter Thiel is een sociopaat, Steven Miller is een sociopaat. Trump is een baby met toegang tot nukes en social media.
Ik ben het inzake Trump niet met je eens.
Bovendien vind ik het een belediging voor de gemiddelde baby.

Ik vind hem een sociopaat.
Hij was vanaf zijn jeugd al een afgrijselijk geval.
Alles om zijn pappie te plezieren.
pi_220384054
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 20:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Stond dat niet in zijn boek? Schijnt blijkbaar een en al propaganda te zijn
Geen idee.
Je komt met het boek van Michael D'Antonio en de verhalen van Trumps nicht Mary dichter in de buurt van de ware Donald Trump.
(En, wie weet, ook via de Epstein-files.)

EDIT: ik heb de 'wink' achter de laatste opmerking maar weggehaald.
pi_220384074
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 20:59 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik ben het inzake Trump niet met je eens.
Bovendien vind ik het een belediging voor de gemiddelde baby.

Ik vind hem een sociopaat.
Hij was vanaf zijn jeugd al een afgrijselijk geval.
Alles om zijn pappie te plezieren.
Trump lijkt mij geen sociopaat. Zoiets is genetisch bepaald.

Hegseth is er ook geen. Gewoon een alcoholist op de verkeerde plek. Waar je echt voor moet uitkijken zijn Miller en Thiel. Die zijn knettergek. Ook in wat ze schrijven.
pi_220384162
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 21:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Trump lijkt mij geen sociopaat. Zoiets is genetisch bepaald.

Hegseth is er ook geen. Gewoon een alcoholist op de verkeerde plek. Waar je echt voor moet uitkijken zijn Miller en Thiel. Die zijn knettergek. Ook in wat ze schrijven.
Er kunnen erfelijke factoren zijn bij sociopathie. Maar in minder mate dan bij psychopathie.
Maar volgens veel psychologen wordt sociopathie ook vaak veroorzaakt door omgevingsfactoren, zoals een jeugd met fysiek of psychisch misbruik. En met een vader als Fred sluit ik sowieso het laatste niet uit. Bovendien zijn sociopaten veel impulsiever dan psychopaten. En kunnen ze spijt of wroeging hebben en gevoelens tonen.
Trump is uiteraard een zeer gecompliceerd geval, omdat hij ook nog eens een pure narcist is. Volkomen in de ban van zichzelf, en, als sociopaat, keihard en volkomen onverantwoord in het doen van uitlatingen over en jegens anderen.
pi_220384169
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Tsja gevalletje te dom om te schijten en houdt niet van feiten.
pi_220384247
quote:
[ x ]
pi_220384668
quote:
[ x ]
Lief dat je aan me denkt maar ik heb geen auto. Overigens hadden we hier aanzienlijk minder last van gehad als we die transitie eerder en sneller waren begonnen.
What Would Goku Do
pi_220384676
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 20:15 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Waarom zou dit perse het gevolg moeten zijn van een winner takes all systeem?
Ik denk eerder dat dit het gevolg is van laks optreden en denken dat je te maken hebt met morele mensen met principes.
De Somaliërs bijvoorbeeld komen niet uit een high trust society. Als je die mensen de kans geeft om uit eigen belang de pot leeg te roven dan doen ze dat helaas.
  donderdag 19 maart 2026 @ 22:35:42 #136
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220385017
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 21:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
UHF...topfilm! Stanley Spadowski for president! Die zou er een feest van maken ipv deze teringzooi :')
pi_220385336
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 22:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom zou dit perse het gevolg moeten zijn van een winner takes all systeem?
Ik denk eerder dat dit het gevolg is van laks optreden en denken dat je te maken hebt met morele mensen met principes.
De Somaliërs bijvoorbeeld komen niet uit een high trust society. Als je die mensen de kans geeft om uit eigen belang de pot leeg te roven dan doen ze dat helaas.
Nooit geweten dat Trump een Somalier is
pi_220385375
quote:
[ x ]
Dit is dezelfde Nick Shirley die het bijzonder raar vond dat een kinderopvang geen receptie had waar hij gewoon naar binnen kon komen lopen om te filmen toch? Die Nick Shirley? Die zoveel fraude gevonden had wat helemaal geen fraude was?

Dit is echt onderzoeksjournalistiek van de hoogste plank inderdaad.
pi_220385410
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 00:21 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit is dezelfde Nick Shirley die het bijzonder raar vond dat een kinderopvang geen receptie had waar hij gewoon naar binnen kon komen lopen om te filmen toch? Die Nick Shirley? Die zoveel fraude gevonden had wat helemaal geen fraude was?

Maer hep gestaen op Twitter
pi_220385427
quote:

[..]

Ja de zelf benoemde onafhankelijk 'journalist' Nick Shirley met zijn (nog steeds niet bewezen) fraudebeschuldigingen in Minnesota heeft blijkbaar weer aandacht nodig om zijn YT-kanaal/ Twitter-account een boost te geven en natuurlijk werkt @Chivaz daar weer gretig aan mee ...

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 20-03-2026 01:53:32 ]
pi_220385477
Father of service member killed in Iran war said he never told Pete Hegseth to 'finish' the job

Hegseth said "family after family" of service members killed urged the administration to “not stop until the job is done." President Donald Trump made a similar claim earlier this month.

Camera's worden nu ook geweerd bij de 'dignified transfer of US troops'-ceremonie sinds de ophef over Trump's aanwezigheid daar met een MAGA-pet en zijn misbruik van beelden ervan om mensen donaties af te troggelen want er moet natuurlijk wel aan verdiend worden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 20-03-2026 02:19:26 ]
pi_220385568
quote:

[..]

Diezelfde Nick Shirley die naar al die daycares ging waar geen kinderen te bekennen waren. Best bijzonder hoor om een kinderopvang te runnen zonder kinderen. Die Somaliërs dachten, dat is een gat in de markt.
pi_220385569
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 03:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Diezelfde Nick Shirley die naar al die daycares ging waar geen kinderen te bekennen waren. Best bijzonder hoor om een kinderopvang te runnen zonder kinderen. Die Somaliërs dachten, dat is een gat in de markt.
Waar zijn de rechtszaken dan :?
pi_220385572
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 03:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Waar zijn de rechtszaken dan :?
Wat een haast, de raderen van justitie draaien blijkbaar erg langzaam dat moet je toch weten na al die jaren muh Russia gezever.
pi_220385574
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 03:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat een haast, de raderen van justitie draaien blijkbaar erg langzaam dat moet je toch weten na al die jaren muh Russia gezever.
Tuurlijk! Maar waarom heeft hij dan geen aangifte gedaan :?

[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 20-03-2026 03:42:59 ]
pi_220385577
twitter

De nestor van socialistisch Amerika heeft ook wat te mekkeren. Deze keer tegen de automatisering, Bernie heeft liever dat er weinig tot geen innovatie plaatsvind omdat hij het uiteraard vreselijk vind dat die mensen hun baan dreigen te verliezen.
Dat is uiteraard niet zijn enige reden, hij vind het eigenlijk nog veel erger dat Amazon en in het verlengde Bezos hierdoor nog meer geld gaat verdienen.
Kun je jezelf voorstellen hoe het eruit had gezien in Bernies Amerika? In het Amerika van deze socialistische fossiel hadden werknemers een democratisch recht gehad om mee te beslissen over de koers van het bedrijf. Je kan natuurlijk wel raden waar dat toe gaat lijden als de gekken het gekkenhuis gaan runnen.
pi_220385579
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 03:38 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Je kan natuurlijk wel raden waar dat toe gaat lijden als de gekken het gekkenhuis gaan runnen.
We hoeven al een tijdje niet meer te raden, daar leven we al in.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_220385581
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 03:38 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De nestor van socialistisch Amerika heeft ook wat te mekkeren. Deze keer tegen de automatisering, Bernie heeft liever dat er weinig tot geen innovatie plaatsvind omdat hij het uiteraard vreselijk vind dat die mensen hun baan dreigen te verliezen.
Dat is uiteraard niet zijn enige reden, hij vind het eigenlijk nog veel erger dat Amazon en in het verlengde Bezos hierdoor nog meer geld gaat verdienen.
Kun je jezelf voorstellen hoe het eruit had gezien in Bernies Amerika? In het Amerika van deze socialistische fossiel hadden werknemers een democratisch recht gehad om mee te beslissen over de koers van het bedrijf. Je kan natuurlijk wel raden waar dat toe gaat lijden als de gekken het gekkenhuis gaan runnen.
Nou vertel hoe het eruit had gezien :{w
pi_220385584
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 03:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Tuurlijk! Maar waarom heeft hij dan geen aangifte gedaan :?
De beste man die met Nick Shirley die documentaire heeft gemaakt heeft jarenlang de lokale overheid aangeschreven zonder enige response. Ik snap het ook wel, het is een beetje hetzelfde als met de grooming gangs in het VK. Dat heeft ook 20 jaar lang mogen dooretteren en een ieder die er wat van zij werd monddood gemaakt.
Uiteindelijk is al dit alles onder het tapijt geveegd om de acceptatie van immigranten niet in de weg te zitten. Ik kan mij een zelfde soort scenario in Minnesota heel goed voorstellen.
Het kan immers niet waar zijn dat diversiteit niet per definitie een kracht is.
pi_220385587
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 03:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De beste man die met Nick Shirley die documentaire heeft gemaakt heeft jarenlang de lokale overheid aangeschreven zonder enige response. Ik snap het ook wel, het is een beetje hetzelfde als met de grooming gangs in het VK. Dat heeft ook 20 jaar lang mogen dooretteren en een ieder die er wat van zij werd monddood gemaakt.
Uiteindelijk is al dit alles onder het tapijt geveegd om de acceptatie van immigranten niet in de weg te zitten. Ik kan mij een zelfde soort scenario in Minnesota heel goed voorstellen.
Het kan immers niet waar zijn dat diversiteit niet per definitie een kracht is.
Huh? Er zijn talloze Somali's vervolgd (mda Tim Walz)? Alleen was dat al jaren eerder en was Nick Shirley nog niet met zijn 'onderzoek' begonnen.

Niks 'onder het tapijt geveegd' :N

En nee dat wil niet zeggen dat alle Somali's frauderen.
pi_220385594
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 03:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]
We hoeven al een tijdje niet meer te raden, daar leven we al in.
Ja het is niet best gesteld in Nederland dat geef ik toe, we hebben een MP die geen gelegenheid onbenut laat om zijn vriend af te lebberen en tegelijkertijd doet hij heel erg zijn best om de mensen niet te helpen.
Erg jammer ook dat de journalistiek in Nederland fungeert als een poortwachter/doorgeefluik van de gevestigde orde.
Ik snap nog steeds niet waarom Jetten nog steeds niet stevig aan de tand is gevoeld over zijn leugens over het bouwen van 10 nieuwe steden om maar iets te noemen.
pi_220385595
Een You-Tuber klopt op wat deuren, vindt 1 man met klachten en dat vindt @Chivaz genoeg bewijs voor grootschalige fraude!

Lachwekkend en de waarheid is nog steeds niet in zijn bubbel doorgedrongen :|W

Het was duidelijk een propaganda-actie van de Minnesota GOP.

Minnesota Republicans reportedly helped YouTuber Nick Shirley with fraud investigation:

Werkt als een rode lap op een stier bij het goedgelovige MAGA-volk. Zo goed dat het in California dunnetjes wordt overgedaan en dat wordt dan triomfantelijk hier gepost 'om even nog wat meer balans te brengen aan de zeer eenzijdige berichtgeving in dit topic'.

Echt zo niet serieus te nemen -O-

[ Bericht 23% gewijzigd door Kijkertje op 20-03-2026 04:48:18 ]
pi_220385622
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 03:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja het is niet best gesteld in Nederland dat geef ik toe, we hebben een MP die geen gelegenheid onbenut laat om zijn vriend af te lebberen en tegelijkertijd doet hij heel erg zijn best om de mensen niet te helpen.
Erg jammer ook dat de journalistiek in Nederland fungeert als een poortwachter/doorgeefluik van de gevestigde orde.
Ik snap nog steeds niet waarom Jetten nog steeds niet stevig aan de tand is gevoeld over zijn leugens over het bouwen van 10 nieuwe steden om maar iets te noemen.
Je springt van Amerika naar Nederland en van automatisering naar media. Heb je nog wel enig idee in welk topic je zit?

Minder drinken Chivaz.
pi_220385647
Idioten aan de macht:

Video

Video

Video

Video

Etc ...

etc ...

etc ...

Iedere dag weer :{w

[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 20-03-2026 05:46:57 ]
pi_220385735
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 05:02 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]
Je springt van Amerika naar Nederland en van automatisering naar media. Heb je nog wel enig idee in welk topic je zit?

Minder drinken Chivaz.
Nou ja je hebt het over dat wij leven in een gekkenhuis gerund door gekken. Ik mag toch aannemen dat je in Nederland/west Europa zit?
pi_220385858
Wij als mensen leven op een planeet die door globalisatie erg verweven geworden is, de chaos op dit moment in de wereldwijde markten wordt door amerikaanse en israelische gekke besluiten veroorzaakt. Het maakt niet uit waar je zit.
pi_220385903
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 06:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nou ja je hebt het over dat wij leven in een gekkenhuis gerund door gekken. Ik mag toch aannemen dat je in Nederland/west Europa zit?
Waar maak jij je dan als gelukszoekende Belg druk om Nederlandse politiek in een Amerikaans verkiezingentopic, als je nu opeens gaat neuzelen over ‘we’?

Over gekkenhuizen gesproken.
pi_220385911
Patel Says Agents Who Worked Mar-a-Lago Case Were Fired for Ethics Violations

Als dit stand houdt in een rechtzaak dan zie ik na afloop van trump zijn termijn een compleet vast lopend rechtsysteem, misschien moeten ze dan wel tribunalen instellen.
pi_220385941
quote:

[..]
Een stukje homofobie kon er ook nog wel bij, natuurlijk.

Toen de Epstein Files het nieuws domineerden en je grote held Trump in het nauw werd gedreven, was je nergens te bekennen. Hij noemt de files een 'hoax' en vindt het onderwerp 'onbelangrijk'. Dat terwijl er juist steeds meer koppen rollen door de uitgifte van de files.

Maar ik snap je, Chivaz. Homo zijn is natuurlijk veel kwalijker dan tienermeisjes misbruiken.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 08:01:43 #160
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220386000
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 21:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Er kunnen erfelijke factoren zijn bij sociopathie. Maar in minder mate dan bij psychopathie.
Maar volgens veel psychologen wordt sociopathie ook vaak veroorzaakt door omgevingsfactoren, zoals een jeugd met fysiek of psychisch misbruik. En met een vader als Fred sluit ik sowieso het laatste niet uit. Bovendien zijn sociopaten veel impulsiever dan psychopaten. En kunnen ze spijt of wroeging hebben en gevoelens tonen.
Trump is uiteraard een zeer gecompliceerd geval, omdat hij ook nog eens een pure narcist is. Volkomen in de ban van zichzelf, en, als sociopaat, keihard en volkomen onverantwoord in het doen van uitlatingen over en jegens anderen.
Hij was toch het gouden kind, en zijn broer de loser?
Die is toch overleden aan de gevolgen van alcoholisme?
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 20 maart 2026 @ 08:12:36 #161
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220386053
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 08:01 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hij was toch het gouden kind, en zijn broer de loser?
Die is toch overleden aan de gevolgen van alcoholisme?
Die is alcoholist geworden omdat z'n pa en z'n broer sociopaten waren.
pi_220386104
quote:

[..]
Was jouw take niet dat politici liegen? Kan me daar flink wat discussies over herinneren toen het ging over Trumps leugens.

Opzich bouw je steden ook niet in 2 weken, maar dat terzijde.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 08:22:22 #163
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220386110
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 08:12 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Die is alcoholist geworden omdat z'n pa en z'n broer sociopaten waren.
Hij werd niet gewaardeerd door zijn vader en Trump was het gouden kind.
De term ‘sociopaat’ is wat achterhaald trouwens.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220386121
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 08:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Trumpiopaat?
pi_220386138
quote:
Volgens IEA-directeur Fatih Birol zorgt de Iranoorlog voor de grootste aanvoersverstoring in de geschiedenis van de wereldwijde oliemarkt. De impact op de brandstofvoorziening is in volume nu ook groter dan tijdens de oliecrisis van 1973, die leidde tot de oprichting van het IEA.

IEA waarschuwt voor energiecri­sis door oorlog en komt met advies: ‘Niet alle auto’s in een stad tegelijk de weg op’
Maar blijf jij vooral dooremmeren over accijnzen, @Chivaz.
pi_220386157
quote:

[..]
De term mag verouderd zijn.
Het gedragspatroon niet.
Maar je mag het 'antisociale persoonlijkheid' noemen. Klinkt inderdaad stukken beter.

Iemand kan een gouden kind zijn en toch - of juist daarom - mentaal worden misbruikt.
Reken maar.
pi_220386233
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 08:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar blijf jij vooral dooremmeren over accijnzen, @:Chivaz.
Ik heb me lang afgevraagd hoe Trump de VS in de problemen zou brengen. Me nooit afgevraagd hoe hij de hele wereld in een recessie zou storten. Als het niet zo droevig was zou het indrukwekkend zijn.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 08:59:25 #168
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220386380
quote:

[..]
Het was eigenlijk de bedoeling dat Fred jr. de zaak over zou nemen, maar die voelde niets voor de vastgoed business en gaf de voorkeur aan een carrière als piloot. Pas daarna kwam Donald in beeld.
pi_220386472
Haalt Tulsi het einde van volgende week?
pi_220386698
The man charged with planting pipe bombs at Democratic and Republican party headquarters on the eve of Jan. 6, 2021, says he’s protected from prosecution by the sweeping clemency President Donald Trump decreed for participants in the attack on the Capitol.
Lawyers for Brian Cole Jr. filed the provocative motion Monday arguing that the felony charges he faces of transporting and maliciously using explosives should be dismissed because Trump granted clemency to anyone convicted of or charged with crimes “related to events that occurred at or near the United States Capitol on January 6, 2021.”

Dat zijn dus de gevolgen van een breed algemeen pardon...
https://www.politico.com/(...)rump-pardon-00831086
  vrijdag 20 maart 2026 @ 09:32:20 #171
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220386909
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 09:06 schreef nostra het volgende:
Haalt Bondi het einde van volgende week?

:P
pi_220387246
Bij Iedere Presidentiële Miskleun denk ik terug aan de opmerking van Rex Tillerson in juli 2017 - min van Buitenlandse Zaken - na een overleg in Pentagon tegen/ over trump. Hij werd ontslagen / vervangen in maart 2018.
Trump wilde meer kernwapens…

“Een fff….moron”

[ Bericht 16% gewijzigd door AnneX op 20-03-2026 10:45:36 ]
pi_220387805
Epstein files ? Boooooring !!
An American warvictoy is much more fascinating.
twitter
pi_220387816
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 11:55 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Echt!?
pi_220388047
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 11:55 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
shockedpikachu.jpg
pi_220389303
De trailer was voor mij voldoende. Janken.
All the empty rooms…
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220389806
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:42 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]
Waar maak jij je dan als gelukszoekende Belg druk om Nederlandse politiek in een Amerikaans verkiezingentopic, als je nu opeens gaat neuzelen over ‘we’?

Over gekkenhuizen gesproken.
Jij had het over “we leven in een gekkenhuis”, overigens is de invloed op de Nederlandse politiek door Amerikaans beleid wel degelijk iets waar over gesproken moet worden. Dat is overigens al meerdere malen gebeurt hier alleen nu is het blijkbaar irrelevant. Zou dat misschien iets te maken hebben met het feit dat Jetten en niet Schoof in het torentje zit?
pi_220389844
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Een stukje homofobie kon er ook nog wel bij, natuurlijk.
Dat is natuurlijk de te verwachten reactie die Jetten graag in het nieuws wil houden. Het is een gewiekste politicus die Jetten, dat moet ik hem nageven. Benadruk zoveel mogelijk je homoseksualiteit zodat het makkelijker word om gefundeerde kritiek weg te zetten als homofobie. Dat opzichtige trucje werkte ook redelijk goed met Kaag toen. Later bleek dat Kaag het helemaal niet fijn vond dat de partij zoveel focus legde op het feit dat ze een vrouw was. Toen ik dat hoorde toen is zij toch in mijn achting gestegen.
quote:
Toen de Epstein Files het nieuws domineerden en je grote held Trump in het nauw werd gedreven, was je nergens te bekennen. Hij noemt de files een 'hoax' en vindt het onderwerp 'onbelangrijk'. Dat terwijl er juist steeds meer koppen rollen door de uitgifte van de files.

Maar ik snap je, Chivaz. Homo zijn is natuurlijk veel kwalijker dan tienermeisjes misbruiken.
Ik wil best speculeren over de Epstein files maar ik merk dat speculatie normaal gezien helemaal niet gewaardeerd word in dit topic. Ook dat heb ik meerdere malen mogen ervaren en nu maak je je druk over het feit dat ik niet mee zit te speculeren.
pi_220389863
Gelukkig kunnen alle journalisten onbelemmerd bellen met de president.
En gelukkig “hoeft” de man geen verantwoording af te leggen tegenover Congress. Zegt—ie .
pi_220389952
quote:

[..]
Waarom vraag je je dat bij je grote held niet af :?

Video

Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 15:59:59 #181
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220389969
quote:
82s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:57 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Video

[ afbeelding ]
quote:
Free of government regulations
Dat moeten wel echt fantastische plekken worden om te mogen werken. 8)7 :') Want zoals we al iets van 200 jaar weten is het bedrijfsleven altijd erg begaan met het welzijn van haar werknemers.
pi_220389978
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk de te verwachten reactie die Jetten graag in het nieuws wil houden. Het is een gewiekste politicus die Jetten, dat moet ik hem nageven. Benadruk zoveel mogelijk je homoseksualiteit zodat het makkelijker word om gefundeerde kritiek weg te zetten als homofobie. Dat opzichtige trucje werkte ook redelijk goed met Kaag toen. Later bleek dat Kaag het helemaal niet fijn vond dat de partij zoveel focus legde op het feit dat ze een vrouw was. Toen ik dat hoorde toen is zij toch in mijn achting gestegen.
Je had geen inhoudelijke kritiek, beste vriend. Je meende dat Jetten geen 'moment onbenut laat om zijn vriend af te lebberen'. Misschien dat jij zijn privé-account volgt, maar ik kom Jetten alleen maar tegen in een professionele setting.

quote:
Ik wil best speculeren over de Epstein files maar ik merk dat speculatie normaal gezien helemaal niet gewaardeerd word in dit topic. Ook dat heb ik meerdere malen mogen ervaren en nu maak je je druk over het feit dat ik niet mee zit te speculeren.
Oh, je hebt gelijk hoor. Beweringen doen over de inhoud is grotendeels speculatief. Ik zou Trump ook niet snel neerzetten als een kinderprikker, aangezien dat niet wordt gestaafd door hard bewijs.

Je hoeft echter niet te speculeren over de manier waarop deze regering omgaat met de Epstein Files. Of over hoe Trump erop reageert. Die noemt de files een 'hoax' en vindt het onzinnig om daar zoveel aandacht aan te besteden. Ondertussen is Maxwell overgebracht naar een bijzondere comfy gevangenis.

Geen speculatie, slechts feiten. Het lijkt me dat je daar prima iets van kunt vinden, nietwaar?
pi_220390160
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je had geen inhoudelijke kritiek, beste vriend. Je meende dat Jetten geen 'moment onbenut laat om zijn vriend af te lebberen'. Misschien dat jij zijn privé-account volgt, maar ik kom Jetten alleen maar tegen in een professionele setting.
[..]
Deze keer niet, het valt mij gewoon erg op dat Jetten zijn vriend nogal vaak in de spotlights staat. Dit fenomeen heb ik niet gezien bij Balkenende en Schoof. Hij wil heel graag laten zien en weten dat hij een homo is zodat inhoudelijke kritiek door de media straks kan worden uitgelegd als homofobie. Je deed het net zelf al toen ik stelde dat Jetten geen moment onbenut laat om zijn vriend af te lebberen.
quote:
Oh, je hebt gelijk hoor. Beweringen doen over de inhoud is grotendeels speculatief. Ik zou Trump ook niet snel neerzetten als een kinderprikker, aangezien dat niet wordt gestaafd door hard bewijs.

Je hoeft echter niet te speculeren over de manier waarop deze regering omgaat met de Epstein Files. Of over hoe Trump erop reageert. Die noemt de files een 'hoax' en vindt het onzinnig om daar zoveel aandacht aan te besteden. Ondertussen is Maxwell overgebracht naar een bijzondere comfy gevangenis.

Geen speculatie, slechts feiten. Het lijkt me dat je daar prima iets van kunt vinden, nietwaar?
En die mening heb ik al maanden geleden gegeven toen het net uit was gekomen. Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in om daar constant over te speculeren of gekker nog theorieën te verzinnen dat elke maatregel die hij neemt niets anders is dan een afleidingsmanoeuvre.
pi_220390178
quote:
82s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:57 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Video

[ afbeelding ]
Omdat Jetten en vooral zijn partij enge plannen hadden omtrent een ministerie van waarheid. En toen ik het eerder had over dat politici doorgaans liegen om verkozen te worden toen was men er uit de links progressieve hoek als de kippen bij om te stellen dat politici doorgaans niet liegen.
Ik merk vooral op dat er weer eens met twee maten gemeten word en dat mijn zeer terechte vraag alleen maar beantwoord kan worden met een whataboutism.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 16:48:18 #185
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220390314
https://bsky.app/profile/newseye.bsky.social/post/3mhii3brk5k22

Zo doe je verslag van Trumps gevaarlijke onwetende gezwabber!

Dat de media in de USA dit niet kunnen/durven is mij nog steeds een compleet raadsel...
pi_220390561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Deze keer niet, het valt mij gewoon erg op dat Jetten zijn vriend nogal vaak in de spotlights staat. Dit fenomeen heb ik niet gezien bij Balkenende en Schoof. Hij wil heel graag laten zien en weten dat hij een homo is zodat inhoudelijke kritiek door de media straks kan worden uitgelegd als homofobie. Je deed het net zelf al toen ik stelde dat Jetten geen moment onbenut laat om zijn vriend af te lebberen.
[..]
En die mening heb ik al maanden geleden gegeven toen het net uit was gekomen. Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in om daar constant over te speculeren of gekker nog theorieën te verzinnen dat elke maatregel die hij neemt niets anders is dan een afleidingsmanoeuvre.
Er is nogal wat gebeurd sinds de eerste batch uit is gekomen. De regering censureert en weigert aanvullende documenten vrij te geven, ondanks druk van zowel Republikeinen als Democraten.

Trump blijft de Epstein af doen als een hoax, vindt dat het ergens over moet gaan en toont mededogen richting prominenten die aan de schandpaal worden genageld omdat ze opduiken in de Files.

Er valt genoeg te bespreken, maar om de een of andere heb jij het daar liever niet over. Je vindt het opmerkelijk genoeg zelfs om je standpunt te herhalen - dat je naar eigen zeggen maanden geleden al hebt geuit.
pi_220391086
twitter
pi_220391241
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Omdat Jetten en vooral zijn partij enge plannen hadden omtrent een ministerie van waarheid. En toen ik het eerder had over dat politici doorgaans liegen om verkozen te worden toen was men er uit de links progressieve hoek als de kippen bij om te stellen dat politici doorgaans niet liegen.
Ik merk vooral op dat er weer eens met twee maten gemeten word en dat mijn zeer terechte vraag alleen maar beantwoord kan worden met een whataboutism.
Doorgaans liegen politici ook niet. Dat klopt.

Trump daarentegen liegt continu. Iedere dag in praktisch iedere zin. Hij is een pathologische leugenaar, één van de symptomen van zijn gedragsstoornis: narcisme.

En je begrijpt nog steeds niet dat een whataboutism/ vergelijking geen drogreden is als de vergelijking terecht is en de hypocrisie aantoont van je argument wat hier duidelijk het geval is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 20-03-2026 19:00:55 ]
pi_220391370
pi_220391809
quote:

[..]
Goeie draai. Ik vraag me gewoon af waarom je problemen hebt met Jetten die volgens jou liegt maar het niet meer dan normaal vindt als Trump dat doet.

Dat kun je een whataboutism noemen, ik noem dat eerder hypocriet.

Wie zegt dat ik links progressief ben trouwens? Ik heb gewoon een hekel aan (extreem-)rechtse racistjes die liever de wereld zien branden dan zelf iets inleveren.
pi_220392743
Enige ophef in de media?

Post # 173 om 12 uur vanmiddag. Met hetzelfde bericht.
pi_220392932
  vrijdag 20 maart 2026 @ 23:03:16 #194
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220392969
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 22:07 schreef AnneX het volgende:
Enige ophef in de media?

Post # 173 om 12 uur vanmiddag. Met hetzelfde bericht.
https://m.economictimes.c(...)eoshow/129708157.cms

Verder... *Crickets*
pi_220392995
Judge Rules Pentagon Restrictions on Press Are Unconstitutional

A federal judge tossed parts of the Pentagon’s restrictions on news outlets, saying they violated the First Amendment, in a lawsuit brought by The New York Times.

quote:
A federal judge on Friday ruled that the Pentagon’s restrictions on news outlets violate the First Amendment and issued an order tossing parts of the department’s policy, handing a victory to The New York Times, which filed suit in December over the restrictions.

Judge Paul Friedman, of the U.S. District Court for the District of Columbia, also ordered the Pentagon to restore the press passes of seven journalists for The Times. They had surrendered those passes in October instead of signing the policy, which empowered the Pentagon to declare journalists “security risks” and revoke their press passes if they engage in any conduct that the Pentagon believes threatens national security.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 23:48:34 #196
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220393099
Lol, ik heb veel mensen, die vonden dat de NAVO schuldig is in de zaak Rusland en Putin wel moest aanvallen, nu juist zien roepen dat de NATO zonder kritiek Trump moet gaan helpen in Iran.

Die roepen echt maar wat, als het maar zo lijkt dat Trump een genie is.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 01:21:15 #197
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220393255
Crosspost

Analyse van John Mearsheimer, politicoloog en hoogleraar.

Misschien interessant voor mensen die nog steeds niet begrijpen welk mechanisme Netanyahu/Israël gebruikt heeft om Trump zover te krijgen zich in een oorlog met Iran te storten. Vanaf 14:20 gaat het daarover. Let vooral op over wat hij zegt over Kushner, Witkoff en Graham.

Opmerkelijk is ook wat hij zegt over het feit dat Trump al weken bezig was met het zenden van een armada, wat in de media nogal eens is uitgelegd als zou dat bewijzen dat Trump tóch al van plan was om Iran aan te vallen en dat Israël dus verder niets met z'n beslissing te maken heeft.
pi_220393269
quote:

[..]
Hier 2 maten die meten:

pi_220393351
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jij had het over “we leven in een gekkenhuis”, overigens is de invloed op de Nederlandse politiek door Amerikaans beleid wel degelijk iets waar over gesproken moet worden. Dat is overigens al meerdere malen gebeurt hier alleen nu is het blijkbaar irrelevant. Zou dat misschien iets te maken hebben met het feit dat Jetten en niet Schoof in het torentje zit?
Efficiënt wel, zo'n discussie met jezelf.
pi_220393366
quote:
81s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 22:49 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
""Who knows better about surprises than Japan? Why didn't you tell me about Pearl Harbor?"

Vond het vooral amusant dat hij het woord 'me' gebruikte.
Trump was er nog niet in 1941.
Hij draait, als alleenheerser van de wereld, nu het majesteitelijke meervoud voor het gemak maar even om.
pi_220393368
quote:
82s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 18:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[...].
;)
pi_220393369
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:48 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/newseye.bsky.social/post/3mhii3brk5k22

Zo doe je verslag van Trumps gevaarlijke onwetende gezwabber!

Dat de media in de USA dit niet kunnen/durven is mij nog steeds een compleet raadsel...
Dat laatste weet ik niet voor 100% zeker.
Wat wel zeker is, is dat media die dat wel doen, als fake news terzijde worden geschoven en 'gebiedsverboden' krijgen.

Volgens het voorbeeld van andere repressieve schijndemocratieën en dictaturen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toby56 op 21-03-2026 05:58:52 ]
pi_220393380
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 09:06 schreef nostra het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 09:32 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Haalt Bondi het einde van volgende week?

:P
Allemaal onder de bus.

De crimineel in het Witte Huis blijft nochtans zitten.
Met zijn door al die busslachtoffers rauw gelikte reet.
pi_220393597
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 01:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hier 2 maten die meten:

[ afbeelding ]
Daarna zagen de 2 metende maten uit dikke hout doelpalen, zodat iemand in dit topic die met 2 maten meet deze dan ook kan verzetten. :P
  zaterdag 21 maart 2026 @ 08:29:06 #205
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220393617
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 05:45 schreef Toby56 het volgende:

[..]
[..]
Allemaal onder de bus.

De crimineel in het Witte Huis blijft nochtans zitten.
Met zijn door al die busslachtoffers rauw gelikte reet.
Kennedy ligt ook al bijna onder de wielen. Het wordt nog een race wie er het eerst onder komt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_220393772
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 08:29 schreef livelink het volgende:

[..]
Kennedy ligt ook al bijna onder de wielen. Het wordt nog een race wie er het eerst onder komt.
Het ontroerende is dat de meesten straks, onder de blutsen en builen en met een ruwe tong, nog steeds hun trouw aan De Grote Leider, de Grote Oorzaak van hun lijden, zullen blijven belijden.

Zoals het waarachtige sekteleden betaamt.
pi_220394396
quote:
82s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 18:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Trump daarentegen liegt continu. Iedere dag in praktisch iedere zin. Hij is een pathologische leugenaar, één van de symptomen van zijn gedragsstoornis: narcisme.

En je begrijpt nog steeds niet dat een whataboutism/ vergelijking geen drogreden is als de vergelijking terecht is en de hypocrisie aantoont van je argument wat hier duidelijk het geval is.
Fucking hell man lmao!!!!!

Het grappige is dat ik gisteren naar Maarten van Rossem zat te luisteren en zelfs die oude malloot stelde gisteren luid en duidelijk dat politici moeten kunnen liegen anders overleven ze het politiek gezien niet. Het probleem is volgens van Rossem dat er niet goed genoeg gelogen word, toch wel leuk dat mijn woorden 1 op 1 herhaald worden door die oude bok die nog steeds heel wat aanzien geniet op links.
pi_220394486
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het grappige is dat ik gisteren naar Maarten van Rossem zat te luisteren en zelfs die oude malloot stelde gisteren luid en duidelijk dat politici moeten kunnen liegen anders overleven ze het politiek gezien niet. Het probleem is volgens van Rossem dat er niet goed genoeg gelogen word, toch wel leuk dat mijn woorden 1 op 1 herhaald worden door die oude bok die nog steeds heel wat aanzien geniet op links.
Ik mag graag naar hem luisteren als-ie over geschiedenis praat, of over Texel.

Verder blijkt hij keer op keer in staat om zelf geen lessen te trekken uit het verleden. Wat, gezien zijn eigen achtergrond, merkwaardig is.
Poetin zou van z'n lang zal z'n leven geen aanval op Oekraïne ondernemen.
En hij adviseerde 'ons' eergisteren op YT nog om gewoon een extra sjipje te eten, want de shitzooi in het Midden-Oosten was niet ons probleem, maar alleen het probleem van Trump.

Slaap, Maarten, slaap.

Ik ben zelf links, en ik heb ook wel wat linkse vrinden.
Veel aanzien geniet de man daar niet.
Ook niet bij mijn rechtse vrinden trouwens.
Hij was een bij tijd en wijle amusante eenkopsjury bij De Slimste Mens, meer niet.
pi_220394533
quote:
Indertijd heeft de FBI geen onderzoek gedaan naar de beschuldigingen richting Trump.
Zowel ? Dan zijn die documenten 'verdwenen'
Er zijn meer vrouwen die meer mannen beschuldigen..
Hoeveel vrouwen en hoeveel beschuldigingen?
Hoeveel onderzoeken zijn er geweest en waar zijn die documenten?

Maar we wisten al dat Trump een vrouwenaanrander of verkrachter was.
pi_220394980
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Elke keer als het hier gaat over prijsstijgingen, begin jij over accijnzen. Maar deze oorlog drijft de prijzen op van veel meer producten.

twitter

Dat terwijl het Iraanse regime nog altijd stevig in het zadel zit en alleen maar verder lijkt te radicaliseren.

Nog steeds dolgelukkig met Trump?
  zaterdag 21 maart 2026 @ 11:33:46 #211
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220395051
Schattig hoe ons huis-magaatje de kinderverkrachter en kindermoordenaar blijft verdedigen ondanks werkelijk de meest extreme vorm van extreem amateurisme ooit, leidend tot wellicht de grootste energiecrisis ooit en hoogstwaarschijnlijk een bijbehorende economische recessie van epische omvang.

Echt grappig wordt het wanneer hij daarbij een premier die nauwelijks een maand in functie is nodig heeft om beslissingen van de kinderverkrachter te verdedigen. Daarbij natuurlijk, zoals een “rechts conservatieve denker” betaamt vooral nadruk leggen op de seksuele voorkeur van de persoon in kwestie.

Gelukkig is er altijd TACO. De enige demping van:

pi_220395070
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Elke keer als het hier gaat over prijsstijgingen, begin jij over accijnzen. Maar deze oorlog drijft de prijzen op van veel meer producten.

[ x ]

Dat terwijl het Iraanse regime nog altijd stevig in het zadel zit en alleen maar verder lijkt te radicaliseren.

Nog steeds dolgelukkig met Trump?
De interventie heeft vervelende gevolgen dat is wel duidelijk. De reden dat ik over accijnzen begin lijkt mij wel duidelijk. Hoe vervelend de oorlog wel niet is voor ons in Europa wij kiezen er zelf voor in Nederland om absurde prijzen te hanteren aan de pomp.
Het feit dat ideologisch gedreven figuren zoals Jetten en helaas ook Bontenbal en Yesilgoz aan de knoppen zitten maakt het niet beter. Jetten heeft al aangegeven dat hij voorlopig niets wil doen aan de absurde prijzen omdat hij bang is dat de energietransitie in gevaar komt.
Jammeren over Trump gaat echt niets aan de situatie veranderen want hij is ons geen verantwoording schuldig noch heeft hij de middelen om Nederlands beleid te beïnvloeden.
De persoon die wel aan de knoppen zit en die dus ook alle kritiek verdient zit gewoon in Den Haag.
Een premier word geacht om vooruit te kijken, als je de accijnzen op brandstof al zo hoog zet dat het verschil met België voor de oorlog al ¤0.50 is dan kunnen we toch rustig concluderen dat we dit ons zelf aandoen.
Euro95 kost in België nu ¤1.71, schrikbarend duur voor Belgische begrippen maar nog steeds goedkoper dan Nederland voor de oorlog in Iran.
pi_220395201
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De interventie heeft vervelende gevolgen dat is wel duidelijk. De reden dat ik over accijnzen begin lijkt mij wel duidelijk. Hoe vervelend de oorlog wel niet is voor ons in Europa wij kiezen er zelf voor in Nederland om absurde prijzen te hanteren aan de pomp.
Het feit dat ideologisch gedreven figuren zoals Jetten en helaas ook Bontenbal en Yesilgoz aan de knoppen zitten maakt het niet beter. Jetten heeft al aangegeven dat hij voorlopig niets wil doen aan de absurde prijzen omdat hij bang is dat de energietransitie in gevaar komt.
Jammeren over Trump gaat echt niets aan de situatie veranderen want hij is ons geen verantwoording schuldig noch heeft hij de middelen om Nederlands beleid te beïnvloeden.
De persoon die wel aan de knoppen zit en die dus ook alle kritiek verdient zit gewoon in Den Haag.
Een premier word geacht om vooruit te kijken, als je de accijnzen op brandstof al zo hoog zet dat het verschil met België voor de oorlog al ¤0.50 is dan kunnen we toch rustig concluderen dat we dit ons zelf aandoen.
Euro95 kost in België nu ¤1.71, schrikbarend duur voor Belgische begrippen maar nog steeds goedkoper dan Nederland voor de oorlog in Iran.
En weer heb je het weer alleen over accijnzen. Het punt is nou juist dat prijzen over de hele linie stijgen, omdat energieprijzen (ook gas wordt hierdoor geraakt) invloed hebben op tal van producten en diensten.

En natuurlijk zijn Trump en zijn regering relevant in deze. Zij zijn deze oorlog begonnen en daarmee ook verantwoordelijk voor de gevolgen ervan.

Dat zou jij normaliter met mij eens zijn - als Biden of Obama aan het roer stond, in plaats van 'no more wars' Trump.
pi_220395354
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zou jij normaliter met mij eens zijn - als Biden of Obama aan het roer stond, in plaats van 'no more wars' Trump.
De "grap" is dat Trump diverse presidenten / kandidaten er van heeft beschuldigd dat ze een oorlog zouden beginnen in Iran en dat nu juist zelf doet.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 12:18:59 #215
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220395542
Ik moest gisteren zo lachen, hoorde dat de vrouw van Peter Brian Hegseth in het Pentagon de bijnaam
Yoko Ono heeft
pi_220395592
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik moest gisteren zo lachen, hoorde dat de vrouw van Peter Brian Hegseth in het Pentagon de bijnaam
Yoko Ono heeft
Maar Yoko Ono is leuk.
pi_220395594
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Yoko Ono heeft
Haha, wat geestig!
  zaterdag 21 maart 2026 @ 12:25:16 #218
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220395602
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:24 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar Yoko Ono is leuk.
Gesproken als een echte boomer
pi_220395615
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Gesproken als een echte boomer
Een aantal jaren geleden was er een overzichtsexpositie van Yoko Ono in Londen.
Kreeg zeer gunstige kritieken.

Wat vooral aardig was dat vertegenwoordigers van de jongere generaties haar interactieve kunst zéér konden waarderen.
pi_220395641
Ah ja, Hegseth....

twitter
  zaterdag 21 maart 2026 @ 12:35:30 #221
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220395666
Overginds is de olieprijs op de spotmarkt nauwelijks tot geen kostprijs factor voor de diesel en Benzine prijs aan de Pomp. De oliemaatschappijen halen hun olie uit eigen bronnen en met lange termijn contracten met staats olie maatschappijen .
pi_220395669
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
Ah ja, Hegseth....

[ x ]
De klus tegen het regime in Rusland zou ook wel eens geklaard mogen worden.

Begint illegale oorlogen tegen buurlanden.
Verkoopt wapens aan Iran.
Is een doorlopend gevaar voor de wereldvrede.
Vermoordt politieke tegenstanders.
Sluit politieke tegenstanders op in kampen en gestichten.

twitter
  zaterdag 21 maart 2026 @ 12:37:59 #223
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220395688
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:27 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Een aantal jaren geleden was er een overzichtsexpositie van Yoko Ono in Londen.
Kreeg zeer gunstige kritieken.

Wat vooral aardig was dat vertegenwoordigers van de jongere generaties haar interactieve kunst zéér konden waarderen.
Waar denk je dat de vergelijking met Yoko Ono vandaan komt? Hint: niet haar kunst
pi_220395711
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Overginds is de olieprijs op de spotmarkt nauwelijks tot geen kostprijs factor voor de diesel en Benzine prijs aan de Pomp. De oliemaatschappijen halen hun olie uit eigen bronnen en met lange termijn contracten met staats olie maatschappijen .
Gelukkig maar.

pi_220395725
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waar denk je dat de vergelijking met Yoko Ono vandaan komt? Hint: niet haar kunst
Zeur niet.

Het bashen van Yoko Ono is al 60 jaar een gevalletje walgelijk racisme.
Onder de noemer: ze heeft Sjonnie verpest, ze heeft The Beatles verpest.

Stelletje losers.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 12:51:54 #226
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220395781
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:43 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zeur niet.

Stelletje losers.
😂😂😂😂😂
pi_220395803
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:43 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zeur niet.

Stelletje losers.
Yoko Mono

pi_220395852
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Yoko Mono

[ afbeelding ]
The Beatles in Mono.
Niks mis mee.

Of deze... samen met Jack Douglas en John voltooid een paar uur voordat klootzak Mark David Chapman een einde maakte aan het leven van Yoko's echtgenoot, John Lennon. Recht voor haar ogen.

Iedere vrouw die wordt uitgemaakt voor 'Yoko Ono' kan dat wat mij betreft als een compliment beschouwen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Toby56 op 21-03-2026 13:08:19 ]
pi_220395995
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:59 schreef Toby56 het volgende:

[..]
The Beatles in Mono.
Niks mis mee.
Beatles horen in mono idd.
pi_220396023
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Beatles horen in mono idd.
We gaan weer off topic maarre.... dat maffe knuppelstereo vind ik toch ook wel heel bijzonder.
Het is spijtig dat de zoon van George Martin, Giles, dat er voor een flink gedeelte uit heeft gemixt bij de laatste re-re-re-releases. Voor een goed opgepoetste en toch authentieke Fab Four moet je de boxen uit 2009 hebben, zowel mono als stereo. Alles wat daarna is heruitgebracht is geldklopperij.

OK, dankzij Hegseth en member Jan even een uitstapje naar mijn favo bandje.

Nu maar weer terug naar onze vrinden in de US of A. ;)
pi_220396328
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En weer heb je het weer alleen over accijnzen. Het punt is nou juist dat prijzen over de hele linie stijgen, omdat energieprijzen (ook gas wordt hierdoor geraakt) invloed hebben op tal van producten en diensten.

En natuurlijk zijn Trump en zijn regering relevant in deze. Zij zijn deze oorlog begonnen en daarmee ook verantwoordelijk voor de gevolgen ervan.

Ik zeg ook niet dat Trump geen verantwoording draagt, ik zeg alleen dat klagen daarover weinig zin heeft omdat hij niet aan de knoppen zit. Je kan niet gaan jammeren over hoge energiekosten terwijl men de energie in dit land kapotbelast.
pi_220396338
Ook Joe Rogan vindt het inmiddels niet zo leuk meer allemaal.

twitter
pi_220396413
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat Trump geen verantwoording draagt, ik zeg alleen dat klagen daarover weinig zin heeft omdat hij niet aan de knoppen zit. Je kan niet gaan jammeren over hoge energiekosten terwijl men de energie in dit land kapotbelast.
De oorlog in Iran heeft overduidelijk gevolgen voor het prijspeil. Niet alleen energie, maar ook op tal van andere producten kosten meer. Dat is wat ik je probeer duidelijk te maken.

Zonder deze oorlog waren die plotse prijsstijgingen er niet. En deze oorlog is hij gestart, samen met Israël. Hij is ook degene die de oorlog kan beëindigen.

En hoewel het blijkbaar ingewikkeld is om te begrijpen: twee dingen kunnen tegelijkertijd waar zijn.

1. Energieprijzen liggen in Nederland relatief hoog door accijnzen.
2. Prijzen van energie (en andere producten) stijgen door de oorlog in Iran.

Nummer 1 maakt niet dat nummer 2 plots geen probleem is.
pi_220396766
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat Trump geen verantwoording draagt
Trump draagt de volledige verantwoording, met Netanyahu samen.

Ze hebben dit veroorzaakt.

Trump had gelijk toen hij waarschuwde dat een Amerikaanse president oorlog zou beginnen met Iran.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 15:26:24 #235
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220397129
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:18 schreef Toby56 het volgende:

[..]
We gaan weer off topic maarre.... dat maffe knuppelstereo vind ik toch ook wel heel bijzonder.
Het is spijtig dat de zoon van George Martin, Giles, dat er voor een flink gedeelte uit heeft gemixt bij de laatste re-re-re-releases. Voor een goed opgepoetste en toch authentieke Fab Four moet je de boxen uit 2009 hebben, zowel mono als stereo. Alles wat daarna is heruitgebracht is geldklopperij.

OK, dankzij Hegseth en member Jan even een uitstapje naar mijn favo bandje.

Nu maar weer terug naar onze vrinden in de US of A. ;)
[off-topic] Ken je de remixes van Prof Stoned?

Check bijv z'n mix van 'Eight Days a Week' (Beatles For Sale)
pi_220397170
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De oorlog in Iran heeft overduidelijk gevolgen voor het prijspeil. Niet alleen energie, maar ook op tal van andere producten kosten meer. Dat is wat ik je probeer duidelijk te maken.

Zonder deze oorlog waren die plotse prijsstijgingen er niet. En deze oorlog is hij gestart, samen met Israël. Hij is ook degene die de oorlog kan beëindigen.

En hoewel het blijkbaar ingewikkeld is om te begrijpen: twee dingen kunnen tegelijkertijd waar zijn.

1. Energieprijzen liggen in Nederland relatief hoog door accijnzen.
2. Prijzen van energie (en andere producten) stijgen door de oorlog in Iran.

Nummer 1 maakt niet dat nummer 2 plots geen probleem is.
Prima Koos, zover was ik ook al. Feit is dat nummer 1 het enige is waar we invloed op hebben en die invloed word al jaren ingezet om de energietransitie af te dwingen.
Het misdadige beleid van Nederland dat bewust mensen in de armoede stort word nu alleen versterkt door de gebeurtenissen in het midden oosten.
Je kan jammeren over de hoge prijzen en ik jammer vrolijk met je mee, alleen weet ik wel wie daar uiteindelijk voor verantwoordelijk zijn en dat zijn onze eigen politici in Den Haag.
Nogmaals benzine is nog steeds goedkoper in België dan in Nederland voor de oorlog en dat geld overigens ook voor gas.
Ik hoop overigens dat de oorlog snel voorbij is en dat we weer normale prijzen kunnen verwachten aan de pomp en elders maar ik vrees dat onze politici niet zitten te wachten op lagere prijzen. Sterker nog als blijkt dat het meerendeel van Nederland deze prijzen met pijn en moeite kunnen opbrengen dan zal dat als een signaal worden gezien dat de accijnzen nog wel verder omhoog kunnen.
Ik zie daarom liever dat de kritiek op de hoge prijzen terecht komt bij de mensen die daar voor verantwoordelijk zijn.
pi_220397197
Amerikanen klagen inmiddels ook over de hoge brandstofprijzen.

Ik zie daarom liever dat de kritiek op de hoge prijzen terecht komt bij de mensen die daar voor verantwoordelijk zijn.
pi_220397257
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Amerikanen klagen inmiddels ook over de hoge brandstofprijzen.

Ze zouden eens in Nederland moeten tanken, ik denk dat als ze die prijzen hanteren in de VS dat er een gewapende volksopstand komt. Het blijft jammer dat de Nederlander hier niet voor wil protesteren. Ze protesteren tegen een verkiezingsuitslag, voor het klimaat, voor Gaza maar nooit voor de eigen portemonnee of de economie.
Als MP in Nederland heb je toch een verdomd makkelijke baan, je kan de Nederlander genadeloos belasten en uitknijpen en ze halen de schouders op en roepen “jA mAaR tRuMp”. Ondertussen storten we wel de gasputten vol met beton en zegt de MP doodleuk dat hij niets aan de accijnzen wil doen.

Ik heb het net even nagerekend, de Amerikaanse prijs komt ongeveer uit op ¤1.20 de liter. Dat is voor Amerikaanse begrippen inderdaad behoorlijk stevig maar in Nederland zou ik een gat in de lucht springen. Dit zou ongeveer de Nederlandse prijs zijn als we geen accijnzen zouden heffen op brandstof.
Het laat wederom maar weer eens zien hoe misdadig de Nederlandse overheid bezig is.
pi_220397302
twitter

Musk is echt een geweldig mens, dit geintje gaat hem serieus geld kosten maar dat boeit hem blijkbaar niet.
pi_220397563
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 15:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Prima Koos, zover was ik ook al. Feit is dat nummer 1 het enige is waar we invloed op hebben en die invloed word al jaren ingezet om de energietransitie af te dwingen.
Het misdadige beleid van Nederland dat bewust mensen in de armoede stort word nu alleen versterkt door de gebeurtenissen in het midden oosten.
Je kan jammeren over de hoge prijzen en ik jammer vrolijk met je mee, alleen weet ik wel wie daar uiteindelijk voor verantwoordelijk zijn en dat zijn onze eigen politici in Den Haag.
Nogmaals benzine is nog steeds goedkoper in België dan in Nederland voor de oorlog en dat geld overigens ook voor gas.
Ik hoop overigens dat de oorlog snel voorbij is en dat we weer normale prijzen kunnen verwachten aan de pomp en elders maar ik vrees dat onze politici niet zitten te wachten op lagere prijzen. Sterker nog als blijkt dat het meerendeel van Nederland deze prijzen met pijn en moeite kunnen opbrengen dan zal dat als een signaal worden gezien dat de accijnzen nog wel verder omhoog kunnen.
Eigenlijk wil ik hier niet al te veel woorden aan vuilmaken, aangezien deze discussie niet thuishoort in deze reeks. Jij gebruikt het ook puur om af te leiden van de complete fuck-up die de Trump-regering van deze oorlog maakt.

Maar dan toch even. Ja, de prijzen liggen in Nederland relatief hoog. Maar de prijzen zijn slechts één factor. Waar je naar moet kijken is hoe groot de hap is die benzine gemiddeld genomen uit het budget van de Nederlander neemt. Ja, brandstof is duur, maar de inkomens liggen hier ook hoger.

Ik heb ChatGPT gevraagd een overzicht te maken:

quote:
📊 Europese ranking: % van inkomen besteed aan brandstof
Rang Land % van inkomen naar brandstof
1 Griekenland 13,13%
2 Portugal 9,79%
3 Verenigd Koninkrijk 8,21%
4 Zweden 7,68%
5 Denemarken 6,97%
6 Finland 6,82%
7 Italië 6,67%
8 Frankrijk 6,26%
9 Duitsland 6,02%
10 Spanje 5,41%
11 Ierland 5,39%
12 Nederland 5,33%
13 Oostenrijk 4,44%
14 België 4,41%
15 Luxemburg 3,76%

Bron: Europese vergelijking van brandstofkosten vs. inkomen

🔍 Hoe moet je deze tabel lezen?
Het gaat niet om pompprijzen, maar om betaalbaarheid
Dus: prijs × verbruik ÷ gemiddeld inkomen
Daardoor zie je:
Zuid-Europa → hoog percentage (lage inkomens)
Noordwest-Europa → lager percentage (hogere inkomens)
En kijk ook naar de inkomens vs de brandstofprijzen:

quote:
📊 1. Benzineprijs: sterke stijging (maar grillig)

Op basis van CBS- en historische reeksen:

2010: ~¤1,55 – ¤1,65 per liter
2015: ~¤1,45 (dip)
2020: ~¤1,60 (COVID-dip)
2022: piek tot ~¤2,30–2,50
2025: ~¤1,85–¤2,20 gemiddeld

👉 Over de hele periode:
+25% tot +40% stijging (afhankelijk van begin/eindpunt)

Belangrijk:

Grote volatiliteit (olieprijs, oorlog, accijns)
Niet lineair — vooral na 2020 sterke sprong
📊 2. Inkomensgroei: stabieler en structureel

Gebruikmakend van modaal inkomen als proxy:

2010 (schatting): ~¤33.000–34.000
2017: ¤34.000
2021: ¤37.000
2025: ¤46.500
2026: ¤48.000

👉 2010 → 2025:
+35% tot +40% inkomensgroei

En vooral:

Vrij geleidelijk
Versnelling na 2021 (inflatie + loonstijgingen)

⚖️ 3. Directe vergelijking
Periode Benzineprijs Inkomen
2010–2019 licht stijgend / stabiel gestaag stijgend
2020–2022 explosieve stijging lichte stijging
2023–2025 daling/stabilisatie sterke loonstijging

👉 Totaalbeeld 2010–2025:

Benzine: +25–40%
Inkomen: +35–40%
🧠 4. De kern: wat betekent dit?
➤ Lange termijn (2010–2025)

👉 Inkomensgroei houdt gelijke tred of ligt iets hoger dan benzineprijs

Dus:

Brandstof is niet structureel onbetaalbaarder geworden
In relatieve zin zelfs licht verbeterd

Dit zie je ook breder in Europa: brandstofkosten als % van inkomen zijn vaak stabiel of licht gedaald
Als ik naar mezelf kijk: de meeste kilometers die ik rij worden vergoed door m'n werkgever. Uiteindelijk ben ik niet gek veel kwijt aan brandstof. Maar ik rij in de weekenden dan ook niet eindeloos rondjes met de auto.
pi_220397565
En dan sancties opheffen van niet alleen Rusland maar ook van Iran om de olieprijs te verlagen.

MAGA-logica! :X

Trump administration lifts sanctions on millions of barrels of Iranian oil

As oil prices soar, the Treasury Department has lifted sanctions on Iranian crude already loaded onto vessels — giving Iran’s war effort against the U.S. a boost.
pi_220397645
quote:
81s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef Kijkertje het volgende:
En dan sancties opheffen van niet alleen Rusland maar ook van Iran om de olieprijs te verlagen.

[ afbeelding ]

As oil prices soar, the Treasury Department has lifted sanctions on Iranian crude already loaded onto vessels — giving Iran’s war effort against the U.S. a boost.
Tja, dat is 8d chess, snappen wij toch niet.
pi_220397700
Laten we het nu maar gewoon toegeven mensen: MAGA is great. En Trump is de GOAT.
"Mèèh!"

Was getekend, Donald Trump, Jake Paul & Jessica Foster.

Ik neem in ons kleine landje overigens gewoon de benenwagen, de fiets en het OV.
En België is nog kleiner dan Nederland, dus waarom zou er geklaagd moeten worden?

Thank you for your attention to this matter.
pi_220397713
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Eigenlijk wil ik hier niet al te veel woorden aan vuilmaken, aangezien deze discussie niet thuishoort in deze reeks. Jij gebruikt het ook puur om af te leiden van de complete fuck-up die de Trump-regering van deze oorlog maakt.

Maar dan toch even. Ja, de prijzen liggen in Nederland relatief hoog. Maar de prijzen zijn slechts één factor. Waar je naar moet kijken is hoe groot de hap is die benzine gemiddeld genomen uit het budget van de Nederlander neemt. Ja, brandstof is duur, maar de inkomens liggen hier ook hoger.

[..]
[..]
Als ik naar mezelf kijk: de meeste kilometers die ik rij worden vergoed door m'n werkgever. Uiteindelijk ben ik niet gek veel kwijt aan brandstof. Maar ik rij in de weekenden dan ook niet eindeloos rondjes met de auto.
Als België iets hogere accijnzen had waren de wegen misschien niet zo beroerd. Ja, de accijnzen zijn hoog. Diezelfde accijnzen zorgen ervoor dat de verbruiker (gedeeltelijk) de kosten draagt.

Het is een beetje een valse discussie telkens. De olieprijs gaat omhoog, dus het is een mooi moment om het stokpaardje over accijnzen weer van stal te halen. De olieprijs gaat niet omhoog door accijnzen, die gaat op dit moment hard omhoog door Trump & Netanyahu.

Ik begrijp wel dat het lastig is. Je kunt niet én tegelijkertijd positief zijn over alles wat Trump doet en erkennen dat dit een fout is geweest, dus geef je een ander maar de schuld. Zo rolt MAGA webcare.
pi_220397739
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:26 schreef Toby56 het volgende:
Laten we het nu maar gewoon toegeven mensen: MAGA is great. En Trump is de GOAT.
"Mèèh!"

Was getekend, Donald Trump, Jake Paul & Jessica Foster.

[ afbeelding ]

Ik neem in ons kleine landje overigens gewoon de benenwagen, de fiets en het OV.
En België is nog kleiner dan Nederland, dus waarom zou er geklaagd moeten worden?

Thank you for your attention to this matter.
Dit is de nieuwe AI MAGA mascotte toch? Eerste hint: Trump's hand ziet er hier niet uit alsof ie er elk moment af kan vallen.
pi_220397797
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit is de nieuwe AI MAGA mascotte toch? Eerste hint: Trump's hand ziet er hier niet uit alsof ie er elk moment af kan vallen.
Voor 'Jessica' gebruikt-ie de beste make-up.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 16:34:07 #247
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220397829
quote:
81s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]

En dan moet 'ie binnenkort ook nog naar China om te vragen of Xi alsjeblieft dat uitvoerverbod van 'rare earth elements' op wil heffen, want anders kunnen die door Iran kapot geschoten radarinstallaties van de VS in de Golf namelijk niet vervangen worden. Dat uitvoerverbod was China's antwoord op Trump z'n tariffs. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door kladderadatsch op 21-03-2026 16:39:41 ]
pi_220397958
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]
[..]
De belastingen op je auto liggen ook significant hoger dan elders in Europa. Mijn vorige auto zou in Nederland qua belasting uitkomen op ongeveer ¤400 per kwartaal terwijl dat in België ongeveer ¤500 per jaar zou zijn.
Dat vele mensen in de Randstad gebruik kunnen maken van het OV betekent niet dat het voor een ieder geld vooral in de provincie niet. Ik zelf woon ook in een gebied waar ik een goed aanbod heb qua openbaar vervoer en daar maak ik dan ook gebruik van. Helaas ontkom ik er niet aan om minimaal 700/800 kilometer per week te maken om op het werk te komen en andere verplichtingen die ik niet met het OV kan vervullen.
Nu heb ik het geluk dat ik in België kan tanken en omdat ik godzijdank een benzineauto rij scheelt het mij bijna ¤100 per maand aan brandstofkosten oftewel een volle tank benzine.
Nu snap ik dat ik wel wat meer tank dan de gemiddelde Nederlander die misschien 2 keer per maand tankt maar ook dan scheelt het dan bijna ¤50 per maand.
Dat is toch best een aanzienlijk bedrag voor iemand die al moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen.

Overigens denk ik dat er maar weinig mensen zijn die voor de lol rondjes gaan rijden op hun vrije dag. En al zouden die er zijn, dan moet dat in mijn ogen ook gewoon kunnen. Het doet een mens goed om eens een keer uit de eigen omgeving te gaan en het land te verkennen.
pi_220398179
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De belastingen op je auto liggen ook significant hoger dan elders in Europa. Mijn vorige auto zou in Nederland qua belasting uitkomen op ongeveer ¤400 per kwartaal terwijl dat in België ongeveer ¤500 per jaar zou zijn.
Dat vele mensen in de Randstad gebruik kunnen maken van het OV betekent niet dat het voor een ieder geld vooral in de provincie niet. Ik zelf woon ook in een gebied waar ik een goed aanbod heb qua openbaar vervoer en daar maak ik dan ook gebruik van. Helaas ontkom ik er niet aan om minimaal 700/800 kilometer per week te maken om op het werk te komen en andere verplichtingen die ik niet met het OV kan vervullen.
Nu heb ik het geluk dat ik in België kan tanken en omdat ik godzijdank een benzineauto rij scheelt het mij bijna ¤100 per maand aan brandstofkosten oftewel een volle tank benzine.
Nu snap ik dat ik wel wat meer tank dan de gemiddelde Nederlander die misschien 2 keer per maand tankt maar ook dan scheelt het dan bijna ¤50 per maand.
Dat is toch best een aanzienlijk bedrag voor iemand die al moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen.

Overigens denk ik dat er maar weinig mensen zijn die voor de lol rondjes gaan rijden op hun vrije dag. En al zouden die er zijn, dan moet dat in mijn ogen ook gewoon kunnen. Het doet een mens goed om eens een keer uit de eigen omgeving te gaan en het land te verkennen.
Altijd gedacht dat er toch nog een SP-er in je schuil ging.
pi_220398199
Stop toch eens met reageren op die economische vluchteling, hij gaat er niet minder om trollen en de rest van het topic nam hem toch al niet serieus.
pi_220398221
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 17:01 schreef Kansenjongere het volgende:
Stop toch eens met reageren op die economische vluchteling, hij gaat er niet minder om trollen en de rest van het topic nam hem toch al niet serieus.
Hoe denken ze bij de NVA en het Vlaams Blok (nou ja, 'Belang') tegenwoordig over economische vluchtelingen?

Overigens:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220398278
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Over welke belastingen heb jij het precies? Ik betaal een paar tientjes per maand aan wegenbelasting.

Of tel je de accijns daar ook bij op? Want die ligt in Belgie op 0,65 cent per liter, tegen 0,85 cent in Nederland. Verder verwijs ik dan weer naar m'n vorige bijdrage. In relatieve zin is autorijden goedkoper voor de gemiddelde Nederlander.
pi_220398486
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 17:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Over welke belastingen heb jij het precies? Ik betaal een paar tientjes per maand aan wegenbelasting.

Of tel je de accijns daar ook bij op? Want die ligt in Belgie op 0,65 cent per liter, tegen 0,85 cent in Nederland. Verder verwijs ik dan weer naar m'n vorige bijdrage. In relatieve zin is autorijden goedkoper voor de gemiddelde Nederlander.
Motorrijtuigenbelasting. In België ligt die significant lager dan in Nederland. Die paar tientjes die je betaald zal wel zijn omdat je een relatief kleine benzineauto hebt. Mijn vorige auto was een flinke diesel en omdat er wat problemen waren omtrent mijn inschrijving speelde ik met het idee om die wagen tijdelijk te importeren in Nederland. Buiten het feit dat ik een waanzinnig bedrag aan bpm’s moest betalen kwam ik er ook achter dat ik een absurd bedrag aan belasting moest betalen.
Het was voor mij goedkoper om tijdelijk een barrel te kopen zodat ik tijdelijk vervoer had.

Gek genoeg zorgen de lagere belastingen, lagere brandstofkosten en het gebrek aan bpm’s er wel voor dat een nieuwe auto een stuk goedkoper is in België. Dat heeft als gevolg dat het Belgische wagenpark een stuk nieuwer en dus ook schoner en zuiniger is dan het wagenpark in Nederland.
Geeft misschien weer stof tot nadenken voor de klimaatideologen in Nederland.
pi_220398614
Zolang Yoko One de benzine nog kan betalen, is er wat mij betreft niets aan de hand.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 17:51:35 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220398732
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 17:44 schreef Toby56 het volgende:
Zolang Yoko One de benzine nog kan betalen, is er wat mij betreft niets aan de hand.
Misschien moeten we de vrede een kans geven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220398955
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ook Joe Rogan vindt het inmiddels niet zo leuk meer allemaal.

[ x ]
Dit geeft ook wel aan dat de hoop bij enkelen, dat de planloze heer Trump misschien toch op verzet van hoge officieren kan gaan rekenen, op weinig is gebaseerd.

Veel oorlogen, in het verleden en in het heden, zijn een strijd van religekken hier tegen religekken daar. En vice versa.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 21-03-2026 18:12:39 ]
pi_220399001
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 17:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Motorrijtuigenbelasting. In België ligt die significant lager dan in Nederland. Die paar tientjes die je betaald zal wel zijn omdat je een relatief kleine benzineauto hebt. Mijn vorige auto was een flinke diesel en omdat er wat problemen waren omtrent mijn inschrijving speelde ik met het idee om die wagen tijdelijk te importeren in Nederland. Buiten het feit dat ik een waanzinnig bedrag aan bpm’s moest betalen kwam ik er ook achter dat ik een absurd bedrag aan belasting moest betalen.
Het was voor mij goedkoper om tijdelijk een barrel te kopen zodat ik tijdelijk vervoer had.

Gek genoeg zorgen de lagere belastingen, lagere brandstofkosten en het gebrek aan bpm’s er wel voor dat een nieuwe auto een stuk goedkoper is in België. Dat heeft als gevolg dat het Belgische wagenpark een stuk nieuwer en dus ook schoner en zuiniger is dan het wagenpark in Nederland.
Geeft misschien weer stof tot nadenken voor de klimaatideologen in Nederland.
Geen idee in wat voor tank jij rijdt, maar:

quote:
Als eigenaar van een auto moet je elke maand of elk kwartaal wegenbelasting betalen. De gemiddelde kosten hiervoor liggen tussen de ¤ 27 tot ¤ 76,50 per maand.

Bron
Net even gecheckt: ik betaal 51 euro per maand. En ik rijd in een gewone 5-deurs personenauto uit 2018.
pi_220399095
De kruistochten zijn er niks bij .
pi_220399147
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:08 schreef AnneX het volgende:
De kruistochten zijn er niks bij .
In spijkerbroek!
American Denim.
pi_220399239
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Geen idee in wat voor tank jij rijdt, maar:
[..]
Net even gecheckt: ik betaal 51 euro per maand. En ik rijd in een gewone 5-deurs personenauto uit 2018.
Mijn laatste diesel was een coupé uit 2012. Het was inderdaad een gigantische auto qua afmetingen en gewicht. Ik had ook voor dat ik naar België verhuisde een vergelijkbare auto net zoals jij alleen dan een aantal jaar ouder. Die wagen koste mij een tientje meer dan die wagen van jouw maar helaas was het wel een benzine auto. Voor mijn huidige auto betaal ik voor het eerste jaar rond de 700 euro maar daar zit de inschrijving van die auto bij en dat zit dacht ik op ¤280. Kortom voor een vergelijkbare benzineauto ben ik dus op jaarbasis een stuk goedkoper uit dan jij.
pi_220399300
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mijn laatste diesel was een coupé uit 2012. Het was inderdaad een gigantische auto qua afmetingen en gewicht. Ik had ook voor dat ik naar België verhuisde een vergelijkbare auto net zoals jij alleen dan een aantal jaar ouder. Die wagen koste mij een tientje meer dan die wagen van jouw maar helaas was het wel een benzine auto. Voor mijn huidige auto betaal ik voor het eerste jaar rond de 700 euro maar daar zit de inschrijving van die auto bij en dat zit dacht ik op ¤280. Kortom voor een vergelijkbare benzineauto ben ik dus op jaarbasis een stuk goedkoper uit dan jij.
Maar goed, ik leg dus niet bepaald wakker van de kosten die gepaard gaan met autorijden in NL. Net zoals ik niet direct van m'n stoel val van de huidige prijsstijgingen.

Je hebt weer druk lopen schuiven met doelpalen. Je bent iets goedkoper uit dan in NL. Gefeliciteerd, ik hoop voor je dat dat niet de reden was dat je bent verhuisd.

Feit blijft dat de prijzen over de hele linie stijgen en er een economische dip dreigt als gevolg van een ondoordachte oorlog, in gang gezet door de Trump-regering en Israël.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 18:40:59 #262
38496 Perrin
pi_220399343
Trump viert de dood van Robert Mueller, de ex-FBI directeur.

twitter
pi_220399419
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar goed, ik leg dus niet bepaald wakker van de kosten die gepaard gaan met autorijden in NL. Net zoals ik niet direct van m'n stoel val van de huidige prijsstijgingen.

Je hebt weer druk lopen schuiven met doelpalen. Je bent iets goedkoper uit dan in NL. Gefeliciteerd, ik hoop voor je dat dat niet de reden was dat je bent verhuisd.
Pardon? Ik zit rustig uit te leggen dat het in belasting alleen al honderden euro’s scheelt met Nederland en dan had ik het nog niet eens over de brandstofkosten.
En nee dat is niet de reden dat ik ben verhuisd, verhuizen naar België was een logische keuze. Ik kon kiezen uit huren voor ¤1500 per maand en weinig ruimte of huren voor ¤1000 en een stuk meer ruimte. Dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij. Ik zit prima waar ik nu zit, ik sta voor een paar euro in Antwerpen met het OV en ik woon precies goed om mijn kinderen te zien en om nog enigszins snel op mijn werk te staan. Het enige nadeel is dat de stad zelf niet om aan te gluren is maar goed zoveel tijd breng ik gelukkig niet door in België.
quote:
Feit blijft dat de prijzen over de hele linie stijgen en er een economische dip dreigt als gevolg van een ondoordachte oorlog, in gang gezet door de Trump-regering en Israël.
En nu is het zaak om daar adequaat op te reageren door onze politici, helaas zal dat wel niet gebeuren. We kunnen straks wat schepen daar naar toe sturen om de straat te beveiligen en daar houd het ook mee op.
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 18:57:23 #264
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220399484
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:40 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Waarom moesten we ook alweer respect en weet ik wat allemaal nog meer, hebben om Charlie Kirk?
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 18:57:45 #265
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220399488

[ Bericht 100% gewijzigd door xpompompomx op 21-03-2026 19:07:48 ]
pi_220399500
quote:

[ x ]
Stel je voor dat Jetten zo iets zegt.... dan krijg je een kabinetscrisis.
En als King Lex herhaaldelijk kletst als Trump dan gaan steeds meer mensen roepen om afzetting, Amalia op de troon .... en afschaffing van de showmonarchie. Dan zou het een foute show zijn.
In Amerika vind het Congress dat niet zo erg.
pi_220399604
quote:

[ x ]
Wat een pareltje is ‘t ook hè die kerel. Fatsoen komt uit z’n porieën alsof het niets is.

Idiocracy belde. Ze hebben geen goedkeuring gegeven voor deze straight to DVD kopie van hun film
pi_220399688
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 19:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat een pareltje is ‘t ook hè die kerel. Fatsoen komt uit z’n porieën alsof het niets is.

Idiocracy belde. Ze hebben geen goedkeuring gegeven voor deze straight to DVD kopie van hun film
Het is trouwens wel 1 van de symptomen van dementie, de schade aan het frontale kwab, dat je "filter" verdwijnt.
Het lijkt wel steeds erger te worden.
pi_220399862
quote:

[ x ]
Wat is het toch een walgelijk figuur
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220399895
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom moesten we ook alweer respect en weet ik wat allemaal nog meer, hebben om Charlie Kirk?
Omdat dat volgens domrechts maar 1 kant op werkt.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 19:47:52 #271
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220399925
Niks bijzonders.
Iedereen heeft wel een oom of opa die nog ergere dingen zegt.
Toch? :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 19:48:58 #272
5428 crew  miss_sly
pi_220399932
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Omdat rechts/conservatief/MAGA/Trump cs ook altijd respectvol zijn naar iedereen, natuurlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220399982
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:49 schreef Chivaz het volgende:

En nu is het zaak om daar adequaat op te reageren door onze politici, helaas zal dat wel niet gebeuren. We kunnen straks wat schepen daar naar toe sturen om de straat te beveiligen en daar houd het ook mee op.
Tsja, ik zie liever dat een oplossing wordt gevonden voor dit conflict en de Trump-regering stopt met chaos veroorzaken.

Onze regering kan de prijsstijgingen mitigeren door de accijnzen te verlagen, maar dat geld zal ergens vandaan moeten komen. Je slaat daarmee immers een gat in de begroting. Dat betekent structureel bezuinigen op andere posten (of andere lasten verhogen, al schiet je daar natuurlijk je doel mee voorbij).

Dan heeft een terugkeer naar stabiliteit en lagere olie- en gasprijzen toch echt de voorkeur.
pi_220399988
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 19:40 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wat is het toch een walgelijk figuur
Dansen op het graf van donald trump als ie de pijp uit is *O*
pi_220400514
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is trouwens wel 1 van de symptomen van dementie, de schade aan het frontale kwab, dat je "filter" verdwijnt.
Het lijkt wel steeds erger te worden.
Dan zou Donald zo'n beetje dement geboren moeten zijn.
De man heeft nooit een filter gehad.
Was op school al een enorme zak zand.

Een enorme klootzak en we leven nu eenmaal in een tijd dat zoiets de mensen heel erg aanspreekt.
pi_220400546
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 19:55 schreef TLC het volgende:

[..]
Dansen op het graf van donald trump als ie de pijp uit is *O*
Wat mij betreft krijgt-ie geen graf.
In stukken hakken en de restanten dan op de trappen van het Capitool overlaten aan het grauw.

Zoals vroeger in het oude Rome.

Romeinen waren rare jongens, maar met zware criminelen en volksoplichters wisten ze op die momenten wel raad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')