Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Als je Powell moet geloven waren de gesprekken goed onderweg en positief, en leek het erop dat er een deal behaald kon worden. Tot Trump en Netanyahu alles kapot gebombardeerd hebben.quote:UK security adviser attended US-Iran talks and judged deal was within reach
Britain’s national security adviser, Jonathan Powell, attended the final talks between the US and Iran and judged that the offer made by Tehran on its nuclear programme was significant enough to prevent a rush to war, the Guardian can reveal.
Powell thought progress had been made in Geneva in late February and that the deal proposed by Iran was “surprising”, according to sources.
Two days after the talks ended, and after a date had been agreed for a further round of technical talks in Vienna, the US and Israel launched the attack on Iran.
Powell’s presence at the talks, and his close knowledge of how they were progressing, was confirmed by three sources.
One source said he was in the building at Oman’s ambassadorial residence in Cologny, Geneva, acting as an adviser, reflecting widespread concern about the US expertise on the talks represented by Donald Trump’s son-in-law Jared Kushner and Steve Witkoff, Trump’s special envoy on several issues.
Kushner and Witkoff had invited Rafael Grossi, the director general of the International Atomic Energy Agency (IAEA), to the Geneva talks, to provide technical expertise, though Kushner would later claim that he and Witkoff had “a pretty deep understanding of the issues that matter in this”.
Nuclear experts would later say that Witkoff’s pronouncements on the Iran nuclear programme were riddled with basic errors.
Powell has long experience as a mediator, and one source said Powell brought an expert from the UK Cabinet Office with him. One western diplomat said: “Jonathan thought there was a deal to be done, but Iran were not quite there yet, especially on the issue of UN inspections of its nuclear sites.”
A former official who was briefed on the Geneva talks by some of the participants said: “Witkoff and Kushner did not bring a US technical team with them. They used Grossi as their technical expert, but that is not his job. So Jonathan Powell took his own team.
“The UK team were surprised by what the Iranians put on the table,” the former official added.
“It was not a complete deal, but it was progress and was unlikely to be the Iranians’ final offer. The British team expected the next round of negotiations to go ahead on the basis of the progress in Geneva.”
Waarom?quote:
Het was voor Netanyahu natuurlijk ook alweer een paar maanden zonder invasietje her of der. We kunnen van zo'n man natuurlijk niet verwachten dat hij braaf ergens met de handen onder de benen gaat zitten afwachten tot de volgende rechtszaak of een afzettingspoging tegen hem in gang gezet wordt, om zoiets triviaals als een wereldwijde recessie te voorkomen.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 21:05 schreef beefkeek het volgende:
Repost van laatste post:
[..]
Als je Powell moet geloven waren de gesprekken goed onderweg en positief, en leek het erop dat er een deal behaald kon worden. Tot Trump en Netanyahu alles kapot gebombardeerd hebben.
N.a.v. post #2 en # 296 in vorig topic. POL / [AMV] VS #1294quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Waarom?
Sorry, er gebeuren altijd een stuk of 5 dingen tegelijk waarover je GVD ofkunt posten
En gelijk heb je! GVD!quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
N.a.v. post #2 en # 296 in vorig topic. POL / [AMV] VS #1294
Nee, allicht niet. Daarom is het ook compleet verklaarbaar dat onze 'bondgenoot' Israël wél even 450.000 manschappen op kan hoesten om huis te houden in Libanon, maar blijkbaar niemand heeft om de mede door hen veroorzaakte shitzooi in de straat van Hormuz op te lossen...quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:28 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Het was voor Netanyahu natuurlijk ook alweer een paar maanden zonder invasietje her of der. We kunnen van zo'n man natuurlijk niet verwachten dat hij braaf ergens met de handen onder de benen gaat zitten afwachten tot de volgende rechtszaak of een afzettingspoging tegen hem in gang gezet wordt, om zoiets triviaals als een wereldwijde recessie te voorkomen.
Je mist het punt. Met een zak geld mocht deze Zuid-Afrikaan zomaar wroeten en snijden in staatbelangrijke gegevens en uitgaven.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 20:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En andersom. Maar ook Musk steekt de vinger op naar Trump als het lastig wordt, die twee haten elkaar.
Zie die chart nu pas, maar die plaatsing van Owens, Piker en The Daily Beast is wel vrij hilarisch inderdaadquote:
En die jongen is al uitgeschakeld voor de rest van het seizoen. Jammer, het was een dure aankoop.quote:
Ik weet niet wat dat met mijn post te maken heeft, maar Candace is nog extremer geworden sedert ze Tucker lief vindt..die staat daar prima tussen Fuentes en Alex Jonesquote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zie die chart nu pas, maar die plaatsing van Owens, Piker en The Daily Beast is wel vrij hilarisch inderdaad
Heb jij dit eerder gepost? Voor mijn gevoel heb ik dit maanden terug ook al gelezen.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:15 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dat met mijn post te maken heeft, maar Candace is nog extremer geworden sedert ze Tucker lief vindt..die staat daar prima tussen Fuentes en Alex Jones
De vraag is eerder of hij uberhaubt door xi uitgenodigd is of gewoon zichzelf en zijn artiesten opdringt..quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:55 schreef Perrin het volgende:
Xi heeft ook even geen trek in de oranje clown.
[ x ]
unaniem een belachelijk groot succes @ Ivo Niehequote:Op woensdag 18 maart 2026 07:13 schreef Toby56 het volgende:
Nu ik dit heb gezien en gehoord, krijg ik toch weer andere gedachten.
unaniem een belachelijk groot succes
Mijn zorgen zijn flink afgenomen. Ik denk dat ALLES echt gewoon goed gaat komen.
[ x ]
Hahaha tering onzeker.quote:Op woensdag 18 maart 2026 07:55 schreef Perrin het volgende:
Xi heeft ook even geen trek in de oranje clown.
[ x ]
Nee, eigenlijk niet. Ik val weleens in de herhaling maar kan me hier niks van heugenquote:Op woensdag 18 maart 2026 07:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heb jij dit eerder gepost? Voor mijn gevoel heb ik dit maanden terug ook al gelezen.
quote:
Mooi...nu alleen nog even testen hèquote:
https://nieuws.nl/buitenl(...)velden-door-shutdownquote:WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse autoriteiten waarschuwen voor de personeelsproblemen die ontstaan door de aanhoudende shutdown van het ministerie van Binnenlandse Veiligheid. "Als dit zo doorgaat, is het geen overdrijving om te suggereren dat we mogelijk letterlijk luchthavens moeten sluiten, vooral de kleinere", zei topbestuurder Adam Stahl van transportveiligheidsdienst TSA bij Fox News.
Bij de TSA krijgen zo'n 50.000 beveiligers al weken niet meer betaald omdat politici het niet eens worden over de financiering van het ministerie van Binnenlandse Veiligheid. De krant The New York Times schrijft dat zondag en maandag landelijk zo'n 10 procent van de TSA-agenten niet kwam werken. Op luchthavens lopen de wachttijden op.
Steeds meer agenten zoeken ander werk om de rekeningen te kunnen betalen en melden zich dan ziek bij de TSA. Ook hebben honderden mensen ontslag genomen. Stahl zei bij Fox dat sommige medewerkers in hun auto's slapen of tegen betaling bloed doneren.
quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:18 schreef Toby56 het volgende:
Het buitenlandse beleid loopt op rolletjes.
En in het binnenland vliegt het op vleugeltjes.
Lang leve de shutdown.
[..]
https://nieuws.nl/buitenl(...)velden-door-shutdown
quote:tegen betaling bloed doneren.
Ik zag of las ergens (kan het niet meer vinden) dat het personeel, dat de inwoners moet beveiligen, anoniem had laten weten dat het eerste dat ze zullen doen zodra de apocalyps uitbreekt, is de controle van die bunkers overnemen en de eigenaars eruit smijten. Veel plezier daar in je panic room.quote:
Dat zou wel heerlijke karma zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2026 17:55 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ik zag of las ergens (kan het niet meer vinden) dat het personeel, dat de inwoners moet beveiligen, anoniem had laten weten dat het eerste dat ze zullen doen zodra de apocalyps uitbreekt, is de controle van die bunkers overnemen en de eigenaars eruit smijten. Veel plezier daar in je panic room.
Vandaar dat ze zo'n fan zijn van AI...quote:Op woensdag 18 maart 2026 17:55 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ik zag of las ergens (kan het niet meer vinden) dat het personeel, dat de inwoners moet beveiligen, anoniem had laten weten dat het eerste dat ze zullen doen zodra de apocalyps uitbreekt, is de controle van die bunkers overnemen en de eigenaars eruit smijten. Veel plezier daar in je panic room.
Jamaar, het boeit ze ook niks. Ieder argument dat dit politiek slecht zou zijn voor magats is moot. Het zal ze een stoffige campignonnen kut interesseren of de wereld beter of slechter af is. Het Amerikaanse volk mag al dood vallen, laat staan de rest van de wereld.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:42 schreef kladderadatsch het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk ze staan die twee liegende flapdrollen... Hey Lindsey, je moest eens weten hoe kwaad de rest van de wereld op de VS is!
CNN had vandaag een item over hoe de rest van de wereld tegen de VS aankijkt sinds Trump weer president is, dat zag er niet best uit and mind you dit was dus nog vér voor de oorlog met Iran!
[ afbeelding ]
quote:TRANSCRIPT: Fed’s Powell: Outlook Highly Uncertain for Effect of Higher Gasoline Prices on Consumption
>> CHAIR: I think you have to take the two together. In a way, the January report was a positive surprise and the February report was a negative surprise. If you put them together, you get something not quite in the middle. You have to really as you do, realize there was a strike. There was weather. That is about 80,000 of the negative effect total on the February report.
Notwithstanding that — what do you see if you take a step back overall. A number of indicators that suggest the degree of stability. The thing that a good number of people on the committee are concerned about, is just the very low level of job creation.
If you adjust what has been the trend job creation over the past six months, if you adjust that for what our staff thinks is the overstatement due to overcounting, effectively there is zero net job creation in the private sector.
Actually that looks like that is about what the economy needs in terms of dealing with very low nonexistent growth in the labor force. Which we never had in our history. So you have got a sort of zero employment growth equilibrium.
https://www.wsj.com/polit(...)ckade-trump-f96bdd53quote:Before the U.S. went to war, Gen. Dan Caine, the chairman of the Joint Chiefs of Staff, told President Trump that an American attack could prompt Iran to close the Strait of Hormuz.
Caine said in several briefings that U.S. officials had long believed Iran would deploy mines, drones and missiles to close the world’s most vital shipping lane, according to people with knowledge of the discussions.
Trump acknowledged the risk, these people said, but moved forward with the most consequential foreign-policy decision of his two presidencies. He told his team that Tehran would likely capitulate before closing the strait—and even if Iran tried, the U.S. military could handle it.
Natuurlijk hebben ze hem dat risico uitgelegd maar narcist als hij is wist hij het beter: Iran zou voor hem zwichten, de bevolking zou in opstand komen en hij rekende zich al rijk aan de olie. Uiteraard gebeurde dat (heel voorspelbaar) niet.quote:Op donderdag 19 maart 2026 01:38 schreef kladderadatsch het volgende:
Een al wat ouder stuk uit de Wall Street Journal, maar wellicht leerzaam voor degenen die zich nog steeds afvragen of Trump op de hoogte was van het risico dat Iran de straat van Hormuz af zou kunnen sluiten.
[..]
https://www.wsj.com/polit(...)ckade-trump-f96bdd53
Dat somt het wel aardig op. Overigens zit ik zojuist even een stuk terug te kijken van de Rachel Maddow show, van ik meen afgelopen maandag en het is dus allemaal nog veel gekker dan ik dacht. Blijkt dat Jared Kushner een paar miljard van de Saudi's heeft gekregen en dat Kushner in ruil daarvoor Trump over heeft gehaald om zich bij Israël aan te sluiten in de aanval op Iran, de Saudi's hebben er namelijk baat bij dat Iran een kopje kleiner word gemaakt zodat zij het M-O kunnen domineren. Die Saudische kroonprins schijnt elke dag aan de telefoon te hangen om tegen Trump te zeggen dat hij gewoon nog lekker een paar weken door moet gaan met bombarderen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 01:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze hem dat risico uitgelegd maar narcist als hij is wist hij het beter: Iran zou voor hem zwichten, de bevolking zou in opstand komen en hij rekende zich al rijk aan de olie. Uiteraard gebeurde dat (heel voorspelbaar) niet.
En aangezien hij nooit iets fout kan doen gaat hij vervolgens claimen dat 'niemand' het aan zag komen.
Ja ik heb het ook gezien. Zaken doen met Saoedi-Arabie is buitengewoon lucratief voor de fam. Trump.quote:Op donderdag 19 maart 2026 02:14 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dat somt het wel aardig op. Overigens zit ik zojuist even een stuk terug te kijken van de Rachel Maddow show, van ik meen afgelopen maandag en het is dus allemaal nog veel gekker dan ik dacht. Schijnt dat Jared Kushner een paar miljard van de Saudi's heeft gekregen en dat Kushner in ruil daarvoor Trump over heeft gehaald om zich bij Israël aan te sluiten in de aanval op Iran, de Saudi's hebben er namelijk baat bij dat Iran een kopje kleiner word gemaakt zodat zij het M-O kunnen domineren. Die Saudische kroonprins schijnt elke dag aan de telefoon te hangen om tegen Trump te zeggen dat hij gewoon nog lekker een paar weken door moet gaan met bombarderen.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Héél vreemd inderdaad en het is echt te gek voor woorden dat zo'n Kushner de halve wereld op z'n kop zet, alleen maar om er zelf een paar miljard rijker op te kunnen worden.quote:Op donderdag 19 maart 2026 02:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja ik heb het ook gezien. Zaken doen met Saoedi-Arabie is buitengewoon lucratief voor de fam. Trump.
Die Kushner heeft trouwens ook best een vreemde positie. Maakt officieel geen deel uit van Trump's regering maar heeft wel een dikke vinger in de pap bij al die onderhandelingen met Rusland en Iran. Trump vertrouwt hem maar Kushner is natuurlijk totaal ongeschikt voor die taak.
https://www.wsj.com/livec(...)Tog8tEqlCWEZim7yJquiquote:No Living Former President Has Talked to Trump About Iran, Representatives Say
Representatives for all living former presidents—Bill Clinton, George W. Bush, Barack Obama and Joe Biden—said they haven't had conversations with President Trump about Iran.
On Monday, Trump said twice that he had a conversation with a former president who regretted not taking action about Iran.
“I've spoken to a certain president who I like, actually a past president, former president. He said, I wish I did it,” Trump said. When asked about who he spoke with, Trump replied, “I can't tell you that. I don't want to embarrass him. It would be very bad for his career even though he's got no career left.”
Trump was later asked by a reporter if the former president was Bush, to which Trump said “no.” He was also asked if it was Clinton or Obama. “I don’t want to say,” Trump said.
The White House didn’t immediately return a request for comment.
Zelfs al stopt de oorlog in Iran morgen, dan zal het waarschijnlijk alsnog 200 dagen duren eer de wereldeconomie zich compleet heeft hersteld, lees ik net.quote:
Niks aan de hand!quote:Op donderdag 19 maart 2026 03:45 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Zelfs al stopt de oorlog in Iran morgen, dan zal het waarschijnlijk alsnog 200 dagen duren eer de wereldeconomie zich compleet heeft hersteld, lees ik net.
https://www.politico.com/(...)ns-iran-war-00831187quote:Joe Kent, the director of the National Counterterrorism Center, announced Tuesday he was resigning over the war in Iran — a stunning defection that shows how President Donald Trump’s decision to strike Tehran has divided some of the most loyal corners of his administration.
“I cannot in good conscience support the ongoing war in Iran,” Joe Kent, the head of the national counterterrorism center, said in a resignation letter posted to X on Tuesday morning. “Until June of 2025, you understood that the wars in the Middle East were a trap that robbed America of the precious lives of our patriots and depleted the wealth and prosperity of our nation.”
het begint inmiddels aardig op de Gupta familie in zuid-afrika te lijken. drie Indische entrepreneurs die voor veel geld Jacob Zuma kochten, en daarmee invloed in heel zuid-afrika. staatskaping wordt dat nog steeds genoemdquote:Op donderdag 19 maart 2026 02:14 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dat somt het wel aardig op. Overigens zit ik zojuist even een stuk terug te kijken van de Rachel Maddow show, van ik meen afgelopen maandag en het is dus allemaal nog veel gekker dan ik dacht. Blijkt dat Jared Kushner een paar miljard van de Saudi's heeft gekregen en dat Kushner in ruil daarvoor Trump over heeft gehaald om zich bij Israël aan te sluiten in de aanval op Iran, de Saudi's hebben er namelijk baat bij dat Iran een kopje kleiner word gemaakt zodat zij het M-O kunnen domineren. Die Saudische kroonprins schijnt elke dag aan de telefoon te hangen om tegen Trump te zeggen dat hij gewoon nog lekker een paar weken door moet gaan met bombarderen.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Dat laatste maakt het hem toch juist tot een hele logische toevoeging van Trump's regering?quote:Op donderdag 19 maart 2026 02:20 schreef Kijkertje het volgende:
Die Kushner heeft trouwens ook best een vreemde positie. Maakt officieel geen deel uit van Trump's regering maar heeft wel een dikke vinger in de pap bij al die onderhandelingen met Rusland en Iran. Trump vertrouwt hem maar Kushner is natuurlijk totaal ongeschikt voor die taak.
Uiteraard past het helemaal bij Trump's loyaliteitseisen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 06:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat laatste maakt het hem toch juist tot een hele logische toevoeging van Trump's regering?
Helaas heeft hij geen laptop waar fophef over ontstaat.quote:Op donderdag 19 maart 2026 02:45 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Héél vreemd inderdaad en het is echt te gek voor woorden dat zo'n Kushner de halve wereld op z'n kop zet, alleen maar om er zelf een paar miljard rijker op te kunnen worden.
Als Hormuz nog maanden gesloten blijft dan krijgen we een wereldwijde crisis zoals we in geen decennia hebben meegemaakt.quote:
De enige die bij het ultieme boksbalhoofd van JD Vance in de buurt komt is deze dude. Wat een misbaksel ook weerquote:Op donderdag 19 maart 2026 03:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niks aan de hand!
Video
[ afbeelding ]
Jared mocht indertijd zonder noemenswaardige ervaring ineens een soort 'investment fund' leiden en de Saoedi's investeerden daar 2 miljard in. De MAGA adepten, die indertijd zo over Hunter aan het miepen waren hoor je daar niet over dit daadwerkelijke voorbeeld van extreme corruptie.quote:Op donderdag 19 maart 2026 02:45 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Héél vreemd inderdaad en het is echt te gek voor woorden dat zo'n Kushner de halve wereld op z'n kop zet, alleen maar om er zelf een paar miljard rijker op te kunnen worden.
Boze Qatari hebben even gebeld met Trump. "WTF? We hebben je net een vliegtuig gegeven van 450 miljoen!" Vandaar.quote:
Rules for thee, not for me!quote:Op donderdag 19 maart 2026 09:17 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Jared mocht indertijd zonder noemenswaardige ervaring ineens een soort 'investment fund' leiden en de Saoedi's investeerden daar 2 miljard in. De MAGA adepten, die indertijd zo over Hunter aan het miepen waren hoor je daar niet over dit daadwerkelijke voorbeeld van extreme corruptie.
Wat denken jullie, heeft Joe Kent een punt? Of is het gewoon een lastercampagne van hem, Badr bin Hamad Al Busaidi en Jonathan Powell?quote:Op donderdag 19 maart 2026 09:56 schreef Ambtenaar030 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)tapte-om-iran-oorlog
Joe Kent wordt politiek vervolgd vanwege zijn kritiek.
Gelukkig hebben we de Raymond Mens, Jort Kelder's en Wierd Duk's die het in een talkshow of podcast wel zullen weg bagatelliseren.
De verkiezingen gingen elke oorlog gewoon door, zelfs tijdens de Tweede Wereldoorlog. Er is geen mogelijkheid in de grondwet om verkiezingen uit te stellen in de VS.quote:Op donderdag 19 maart 2026 08:41 schreef Toby56 het volgende:
Wanneer wordt operatie Epic Fury officieel een oorlog?
En als dat officieel wordt, gaan dan de verkiezingen nog door?
Zouden al die advocaten, juristen en andere snuffelaars rondom het Witte Huis en Mar-a-Lago al wat mazen in de wetgeving hebben gevonden?
De pers is al gedreigd geen anti-patriottische berichten meer te plaatsen.
Het lijkt me dan voor de hand liggend om verkiezingen met een zeer wel mogelijke anti-patriottische uitslag ook niet door te laten gaan. Mocht het wel doorgaan en de zeer wel mogelijke uitslag blijkt onvermijdelijk, dan lijkt het me voor de hand liggen om de uitslag terzijde te leggen, want anti-patriottisch en bovendien - uiteraard - gestolen.
Zelensky bracht hem op het idee.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
De verkiezingen gingen elke oorlog gewoon door, zelfs tijdens de Tweede Wereldoorlog. Er is geen mogelijkheid in de grondwet om verkiezingen uit te stellen in de VS.
De verkiezingen worden echter georganiseerd door de staten zelf. Daar kan de Trump administratie niets aan veranderen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zelensky bracht hem op het idee.
Alleen heeft Oekraïne een oorlog op eigen grond te bevechten.
En dat zal de trump Admin niet weerhouden…
Joe Kent heeft insiders info en hij is nu een bedreiging voor het shithole circus.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat denken jullie, heeft Joe Kent een punt? Of is het gewoon een lastercampagne van hem, Badr bin Hamad Al Busaidi en Jonathan Powell?
quote:Op donderdag 19 maart 2026 08:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
De enige die bij het ultieme boksbalhoofd van JD Vance in de buurt komt is deze dude. Wat een misbaksel ook weer
Ja, waar is de goeie ouwe tijd gebleven dat de VS dit alleen in Midden en Zuid-Amerika en Azië deed?quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
JD Vance gaat zich ondertussen weer bezighouden met het actief beïnvloeden van de verkiezingen in een Europees land.
Het blijft bizar hoe iets wat tot enkele jaren geleden ondenkbaar was niet eens meer leidt tot ophef of headlines.
Er zijn wel meer dingen niet mogelijk volgens de grondwet.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
De verkiezingen gingen elke oorlog gewoon door, zelfs tijdens de Tweede Wereldoorlog. Er is geen mogelijkheid in de grondwet om verkiezingen uit te stellen in de VS.
Hij is ook gewoon een Poetin pijper en kan best gelekt hebben. Net als Gabbard.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:08 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Joe Kent heeft insiders info en hij is nu een bedreiging voor het shithole circus.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mhexxmlt7s2b
Mja, dat is toch ook het doel? De VS alleen, zonder ook maar enige connectie?quote:
Gabbard blijft zichzelf voor lul zetten maar mag gewoon blijven zitenquote:Op donderdag 19 maart 2026 12:53 schreef Basp1 het volgende:
On Iran, Gabbard Turned Intelligence Duties Over to Trump
Tja waarom heb je nog ministers en staffunctionarissen nodig als Trump alles kan..
Gezien hoe we als mensheid met de natuur, grondstoffen en het klimaat omgaan, geldt dit voor de meesten.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:45 schreef spapaars het volgende:
Trumps visie op de toekomst van de VS en de wereld is een kortetermijnvisie en reikt niet verder dan zijn eigen leven.
Het kan hem werkelijk niets schelen wat er met de wereld gebeurt na zijn dood.
quote:
Beetje flauw om Duitsland, UK en Canada de top allies van de VS te noemen. Het zijn niet Rusland, Noord-Korea en Israel.quote:
Ik geef toe, het is knap van je dat je het weet te draaien naar: "Trump is geniaal" in plaats van: "Trump heeft er zo'n ontzettende pestbende van gemaakt dat de rest mag komen helpen om het op te lossen."quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:35 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Trump gaat de Europeanen zodanig bespelen dat Europa straks de straat van Hormuz mag gaan bewaken. Rutte zal het wel “fantastic” vinden dat “daddy is lieding wit strengt en wie sjoed bie kreetvol about it”.
Voorlopig moet @:viagraap nog wel even dure brandstof blijven tanken want volledig in de lijn van verwachtingen voelt Jetten er niet veel voor om de Nederlanders een handje te helpen.
De energietransitie mag tenslotte niet in gevaar komen.
Beste vriend, de benzineprijzen stijgen overal. Ook de Amerikanen klagen daar massaal over. Je kunt prima een boompje opzetten over de hoogte van accijnzen en de wenselijkheid van de energietransitie, maar dat verandert niets aan het feit dat de prijzen aan de pomp op dit moment hoger liggen als gevolg van de oorlog in Iran.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:35 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Trump gaat de Europeanen zodanig bespelen dat Europa straks de straat van Hormuz mag gaan bewaken. Rutte zal het wel “fantastic” vinden dat “daddy is lieding wit strengt en wie sjoed bie kreetvol about it”.
Voorlopig moet @:viagraap nog wel even dure brandstof blijven tanken want volledig in de lijn van verwachtingen voelt Jetten er niet veel voor om de Nederlanders een handje te helpen.
Je snapt het niet.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beste vriend, de benzineprijzen stijgen overal. Ook de Amerikanen klagen daar massaal over. Je kunt prima een boompje opzetten over de hoogte van accijnzen en de wenselijkheid van de energietransitie, maar dat verandert niets aan het feit dat de prijzen aan de pomp op dit moment hoger liggen als gevolg van de oorlog in Iran.
Jij wilt het ook overal over hebben, behalve over de rol van Trump. Nu begin je over Europa dat de Straat van Hormuz straks zou gaan bewaken. Geen idee waarom we dat zouden doen. Wij hebben weliswaar last van de Iraanse de facto blokkade, omdat die de prijzen opdrijft. Maar we halen ons olie daar niet vandaan. Het is mij dus een raadsel waarom Europa die taak op zich zou moeten nemen.
Maar waar we jou niet over horen, is de uitleg van Trump die alle kanten opschiet of het feit dat de door jou geroemde vredespresident zich in een oorlog in het Midden-Oosten heeft gestort.
We horen jou ook niet over het vertrek van Joe Kent, de directeur van het Amerikaanse Nationaal Centrum voor Contraterrorisme. Een diehard MAGA-wappie, die aangeeft dat deze oorlog van jan lul is gestart, aangezien het nucleaire programma van Iran in de verste verte geen bedreiging vormt.
Luister eens even hier: wou jij D. Trump, J.D. Vance en P. Hegseth gaan tegenspreken?quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe is dit de schuld van Biden.
Echt ongelooflijk wat een hersengymnastiek
Mooi hoe je hier een draai aan weet te geven. Ongeacht wat Trump heeft gedaan en of het geniaal is doet er niet toe. Ik zie hier overduidelijk dat de Europeanen gedwongen gaan worden om straks de straat van Hormuz veilig te stellen en de Europeanen gaan daar gewoon aan mee werken met de held van Nederland mister Rutte voorop.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:06 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik geef toe, het is knap van je dat je het weet te draaien naar: "Trump is geniaal" in plaats van: "Trump heeft er zo'n ontzettende pestbende van gemaakt dat de rest mag komen helpen om het op te lossen."
Het tweede zit dichter bij de waarheid.
Greta Thunberg zal wel in haar nopjes zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:07 schreef Kijkertje het volgende:
Two shipments of Russian oil and gas head to Cuba in defiance of US
First cargo on course to arrive on Monday as Donald Trump taunts communist island while administration engages in talks
[ afbeelding ]
Het feit dat onze premier al heeft aangegeven dat ondanks de internationale ellende hij er niets voor voelt om wat te doen aan de prijs vind ik toch best opmerkelijk. Vooral als je meent dat hoge brandstofprijzen een negatief effect heeft op de economie dan zou je toch mogen verwachten dat men daar ook wat aan gaat doen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beste vriend, de benzineprijzen stijgen overal. Ook de Amerikanen klagen daar massaal over. Je kunt prima een boompje opzetten over de hoogte van accijnzen en de wenselijkheid van de energietransitie, maar dat verandert niets aan het feit dat de prijzen aan de pomp op dit moment hoger liggen als gevolg van de oorlog in Iran.
Jij wilt het ook overal over hebben, behalve over de rol van Trump. Nu begin je over Europa dat de Straat van Hormuz straks zou gaan bewaken. Geen idee waarom we dat zouden doen. Wij hebben weliswaar last van de Iraanse de facto blokkade, omdat die de prijzen opdrijft. Maar we halen ons olie daar niet vandaan. Het is mij dus een raadsel waarom Europa die taak op zich zou moeten nemen.
Maar waar we jou niet over horen, is de uitleg van Trump die alle kanten opschiet of het feit dat de door jou geroemde vredespresident zich in een oorlog in het Midden-Oosten heeft gestort.
We horen jou ook niet over het vertrek van Joe Kent, de directeur van het Amerikaanse Nationaal Centrum voor Contraterrorisme. Een diehard MAGA-wappie, die aangeeft dat deze oorlog van jan lul is gestart, aangezien het nucleaire programma van Iran in de verste verte geen bedreiging vormt.
quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mooi hoe je hier een draai aan weet te geven. Ongeacht wat Trump heeft gedaan en of het geniaal is doet er niet toe. [...]
quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In een cult gaan echte volgelingen de cultleider niet afvallen.
Knap hè? Ik ben in de les geweest bij jouw posts.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mooi hoe je hier een draai aan weet te geven. Ongeacht wat Trump heeft gedaan en of het geniaal is doet er niet toe. Ik zie hier overduidelijk dat de Europeanen gedwongen gaan worden om straks de straat van Hormuz veilig te stellen en de Europeanen gaan daar gewoon aan mee werken met de held van Nederland mister Rutte voorop.
We zullen binnenkort zien of ik wederom mijn gelijk ga krijgen.
Uiteraard nietquote:Op donderdag 19 maart 2026 17:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Luister eens even hier: wou jij D. Trump, J.D. Vance en P. Hegseth gaan tegenspreken?
Correct, vandaar de zeer eenzijdige berichtgeving in dit topic en de ronduit vijandige houding tegen andersdenkenden. Posten in dit topic is hetzelfde als posten in een diep religieus topic als een afvallige.quote:
Ik weet het...quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Correct, vandaar de zeer eenzijdige berichtgeving in dit topic en de ronduit vijandige houding tegen andersdenkenden. Posten in dit topic is hetzelfde als posten in een diep religieus topic als een afvallige.
Aanbid mij.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:55 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik weet het...
u bent een held.
Een euh.... een cultheld.
End Wokeness en DC Draino voelen zich ook onbegrepen...je bent niet alleen...quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Correct, vandaar de zeer eenzijdige berichtgeving in dit topic en de ronduit vijandige houding tegen andersdenkenden. Posten in dit topic is hetzelfde als posten in een diep religieus topic als een afvallige.
Denk je? Gezien de gretigheid waarmee hun tweets gedeeld worden denk ik dat ze heel goed begrepen worden. Het onbegrepen en vooral verongelijkte volk hangt nu rond op het zeer fatsoenlijke BlueSky. Is het nog een beetje gezellig daar in die echokamer?quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:15 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
End Wokeness en DC Draino voelen zich ook onbegrepen...je bent niet alleen...
Ik wist niet dat Twitter ook 'gretigheid' registreerde.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Denk je? Gezien de gretigheid waarmee hun tweets gedeeld worden denk ik dat ze heel goed begrepen worden.
Je bent nooit te oud om wat te leren.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Twitter ook 'gretigheid' registreerde.
quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:57 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit lijstje klopt wel aardig, [...]
Wie zijn die mensen eigenlijk? Ik kom ze echt nergens tegen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 19:02 schreef Toby56 het volgende:
Op NBC News zag ik gisteren tenminste echte Trump-aanhangers (in Pennsylvania), geen mensen die plotseling beweren dat het allemaal niet aan Trump lag en alles weer naar de vragenstellers of critici terugkaatsen.
Het zijn vooral de voorstanders van de energietransitie die in hun handen wrijven. Die lobbyisten die de deur plat lopen bij de VVD en D66 doen goede zaken met het lobbyen voor windmolens, zonneparken en laadpalen.quote:Ja, ze steunden de oorlog, ja, Iran was een groot gevaar en ja, ze zijn bereid om meer te dokken voor benzine en gas als dat het gevolg is van die oorlog.
Er is niets zo goed voor Trump en zijn aanhangers (zelfs in Europa) als een Europese leider die gewoon niets doet en daarmee stilzwijgend aangeeft dat de duurdere benzine en het duurdere gas nu eenmaal de prijs is die we voor Trumps oorlogen moeten betalen.
Trumpaanhangers zouden blij moeten zijn met Rob Jetten.
Wordt dit weer net zo'n losse flodder als die vermeende miljarden fraude door Somaliers in Minnesota?quote:Op donderdag 19 maart 2026 19:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Om even nog wat meer balans te brengen aan de zeer eenzijdige berichtgeving in dit topic hier wat materiaal van Nick Shirley die met gevaar voor eigen leven rapporteert over mogelijke fraude in Californië.
Die eerste categorie mensen kwam gisteren aan het woord bij NBC News.quote:Op donderdag 19 maart 2026 19:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wie zijn die mensen eigenlijk? Ik kom ze echt nergens tegen.
[..]
Het zijn vooral de voorstanders van de energietransitie die in hun handen wrijven. Die lobbyisten die de deur plat lopen bij de VVD en D66 doen goede zaken met het lobbyen voor windmolens, zonneparken en laadpalen.
Ik hoop maar dat ze slim genoeg zijn de kinderen thuis te laten.quote:Op donderdag 19 maart 2026 19:33 schreef TLC het volgende:
Moet Melania nu de logeerkamer gaan klaarmaken ?![]()
![]()
Check vooral je eigen ogen, nergens heb ik gezegd dat ik een voor of tegenstander was van deze oorlog. Het blijft toch bijzonder hoe vaak men hier mij een standpunt aanmeet en daar vervolgens een hele heisa over gaat maken. Je goede vriend @KoosVogels heeft daar ook een handje van. Waar komt dat toch vandaan?quote:Op donderdag 19 maart 2026 19:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Die eerste categorie mensen kwam gisteren aan het woord bij NBC News.
De andere categorie waaraan ik refereerde geeft van alle Trumpshit Biden of de Democraten de schuld. Of verzwijgt dat Trump de oorzaak is en gooit het over een andere boeg.
Al die types komen wereldwijd voor.
W.b. het laatste type: check uw spiegel.
Er is domweg geen goede vervanging voor fossiele brandstoffen. Sinds de afgelopen jaren heeft de elektromotor en dan vooral de batterij een goede ontwikkeling doorgemaakt maar dan nog is het een utopie om te verwachten dat heel Nederland laat staan Europa wel even zo’n transitie kan maken op last van de overheid.quote:W.b. de energietransitie: de huidige shit geeft aan dat mensen die reeds vanaf een halve eeuw geleden een dergelijke transitie bepleitten gelijk hadden en nog steeds hebben. In de jaren 80 waren er zelfs VVD-ers die dat voluit steunden. Maar, net als de landbouwproblematiek, uiteindelijk schuiven we dat probleem al decennia voor ons uit. En nu Trump de baas van de wereld is zal er helemaal niets meer van terecht komen. Zodat hij te allen tijde toch weer een beroep op ons kan doen, de eeuwige afnemers van rotte verouderde energiebronnen waar vooral Arabieren en dikke patsers rijk van worden: please help us. Safe the oil.
Uw angst voor de lobbyisten voor energietransitie is een idée fixe.
Er wordt al ruim een halve eeuw nauwelijks iets mee gedaan. De oude troep heeft een veel sterkere lobby; altijd al gehad. Anders was die verdomde straat van Hormuz allang geen probleem meer geweest.
Waar zeg ik dan dat je een tegenstander of voorstander bent van deze oorlog?quote:Op donderdag 19 maart 2026 19:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Check vooral je eigen ogen, nergens heb ik gezegd dat ik een voor of tegenstander was van deze oorlog. Het blijft toch bijzonder hoe vaak men hier mij een standpunt aanmeet en daar vervolgens een hele heisa over gaat maken. Je goede vriend @:koosvogels heeft daar ook een handje van. Waar komt dat toch vandaan?
[..]
Leer het woord 'domweg' maar uit uw hoofd. Door alternatieve mogelijkheden vanaf het begin (en dat is al aardig lang geleden) naar het rijk der fabelen te verwijzen zal de domme weg om alles bij het oude te laten het wel blijven winnen. Dat gebeurt al ruim een halve eeuw, vooral ook omdat de lobby voor de huidige fossiele brandstoffen -tig keer machtiger is dan de lobby voor alternatieven. U hoeft zich dus helemaal geen zorgen te maken over die machteloze lobby, ondanks al uw geklaag. Dat gaat allemaal prima worden geregeld door Trump, Shell, Esso en al hun Texaanse en Arabische vrienden. (Plus de rest.)quote:Er is domweg geen goede vervanging voor fossiele brandstoffen. [...]
Is dit niet juist wat je veroorzaakt met een winner takes all systeem, waarbij men liever elkaars wetgeving sloopt dan samenwerkt?quote:Op donderdag 19 maart 2026 19:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Om even nog wat meer balans te brengen aan de zeer eenzijdige berichtgeving in dit topic hier wat materiaal van Nick Shirley die met gevaar voor eigen leven rapporteert over mogelijke fraude in Californië.
Ach user Chivaz.quote:Op donderdag 19 maart 2026 19:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wordt dit weer net zo'n losse flodder als die vermeende miljarden fraude door Somaliers in Minnesota?
Eerlijk is eerlijk: Amerikanen zijn vaak op regionaal en lokaal niveau veel actiever bezig met hun democratie. Van deur tot deur. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik dat soms wel weer ontroerend vind.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dit niet juist wat je veroorzaakt met een winner takes all systeem, waarbij men liever elkaars wetgeving sloopt dan samenwerkt?
Ja, was al gepasseerd in NWS.quote:
Yep.quote:
Als je dictator wordt van een derdewereldland kan je dit soort dingen maken.quote:
Trump is een sociopaat.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Als je dictator wordt van een derdewereldland kan je dit soort dingen maken.
Trump geniet er niet van. Hij is altijd bang voor kritische vragen en beeldvorming en gaat daarom altijd in de aanval. Dat zag je ook in zijn eerste termijn.
Een echte sociopaat zou er wel van genieten. Trump is gewoon een onderontwikkelde babyman die niet weet hoe hij zich moet gedragen of hoe hij moet reageren omdat hij altijd ja knikkers om zich heen gewend is sinds jongs af aan
Peter Thiel is een sociopaat, Steven Miller is een sociopaat. Trump is een baby met toegang tot nukes en social media.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Trump is een sociopaat.
En hij had niet altijd jaknikkers om hem heen.
Zijn vader heeft hem hard moeten aanpakken om een 'echte vent' van hem te maken.
Stond dat niet in zijn boek? Schijnt blijkbaar een en al propaganda te zijnquote:Op donderdag 19 maart 2026 20:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Trump is een sociopaat.
En hij had niet altijd jaknikkers om hem heen.
Zijn vader heeft hem hard moeten aanpakken om een 'echte vent' van hem te maken.
Ik ben het inzake Trump niet met je eens.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Peter Thiel is een sociopaat, Steven Miller is een sociopaat. Trump is een baby met toegang tot nukes en social media.
Geen idee.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Stond dat niet in zijn boek? Schijnt blijkbaar een en al propaganda te zijn
Trump lijkt mij geen sociopaat. Zoiets is genetisch bepaald.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ben het inzake Trump niet met je eens.
Bovendien vind ik het een belediging voor de gemiddelde baby.
Ik vind hem een sociopaat.
Hij was vanaf zijn jeugd al een afgrijselijk geval.
Alles om zijn pappie te plezieren.
Er kunnen erfelijke factoren zijn bij sociopathie. Maar in minder mate dan bij psychopathie.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Trump lijkt mij geen sociopaat. Zoiets is genetisch bepaald.
Hegseth is er ook geen. Gewoon een alcoholist op de verkeerde plek. Waar je echt voor moet uitkijken zijn Miller en Thiel. Die zijn knettergek. Ook in wat ze schrijven.
Tsja gevalletje te dom om te schijten en houdt niet van feiten.quote:Op donderdag 19 maart 2026 19:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wordt dit weer net zo'n losse flodder als die vermeende miljarden fraude door Somaliers in Minnesota?
Lief dat je aan me denkt maar ik heb geen auto. Overigens hadden we hier aanzienlijk minder last van gehad als we die transitie eerder en sneller waren begonnen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:35 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Waarom zou dit perse het gevolg moeten zijn van een winner takes all systeem?quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dit niet juist wat je veroorzaakt met een winner takes all systeem, waarbij men liever elkaars wetgeving sloopt dan samenwerkt?
UHF...topfilm! Stanley Spadowski for president! Die zou er een feest van maken ipv deze teringzooiquote:
Nooit geweten dat Trump een Somalier isquote:Op donderdag 19 maart 2026 22:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom zou dit perse het gevolg moeten zijn van een winner takes all systeem?
Ik denk eerder dat dit het gevolg is van laks optreden en denken dat je te maken hebt met morele mensen met principes.
De Somaliërs bijvoorbeeld komen niet uit een high trust society. Als je die mensen de kans geeft om uit eigen belang de pot leeg te roven dan doen ze dat helaas.
Dit is dezelfde Nick Shirley die het bijzonder raar vond dat een kinderopvang geen receptie had waar hij gewoon naar binnen kon komen lopen om te filmen toch? Die Nick Shirley? Die zoveel fraude gevonden had wat helemaal geen fraude was?quote:Op donderdag 19 maart 2026 19:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Maer hep gestaen op Twitterquote:Op vrijdag 20 maart 2026 00:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dit is dezelfde Nick Shirley die het bijzonder raar vond dat een kinderopvang geen receptie had waar hij gewoon naar binnen kon komen lopen om te filmen toch? Die Nick Shirley? Die zoveel fraude gevonden had wat helemaal geen fraude was?
Dit is echt onderzoeksjournalistiek van de hoogste plank inderdaad.
Ja de zelf benoemde onafhankelijk 'journalist' Nick Shirley met zijn (nog steeds niet bewezen) fraudebeschuldigingen in Minnesota heeft blijkbaar weer aandacht nodig om zijn YT-kanaal/ Twitter-account een boost te geven en natuurlijk werkt @Chivaz daar weer gretig aan mee ...quote:Op vrijdag 20 maart 2026 00:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dit is dezelfde Nick Shirley die het bijzonder raar vond dat een kinderopvang geen receptie had waar hij gewoon naar binnen kon komen lopen om te filmen toch? Die Nick Shirley? Die zoveel fraude gevonden had wat helemaal geen fraude was?
Diezelfde Nick Shirley die naar al die daycares ging waar geen kinderen te bekennen waren. Best bijzonder hoor om een kinderopvang te runnen zonder kinderen. Die Somaliërs dachten, dat is een gat in de markt.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 00:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waar zijn de rechtszaken danquote:Op vrijdag 20 maart 2026 03:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Diezelfde Nick Shirley die naar al die daycares ging waar geen kinderen te bekennen waren. Best bijzonder hoor om een kinderopvang te runnen zonder kinderen. Die Somaliërs dachten, dat is een gat in de markt.
Wat een haast, de raderen van justitie draaien blijkbaar erg langzaam dat moet je toch weten na al die jaren muh Russia gezever.quote:
Tuurlijk! Maar waarom heeft hij dan geen aangifte gedaanquote:Op vrijdag 20 maart 2026 03:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat een haast, de raderen van justitie draaien blijkbaar erg langzaam dat moet je toch weten na al die jaren muh Russia gezever.
We hoeven al een tijdje niet meer te raden, daar leven we al in.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 03:38 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Je kan natuurlijk wel raden waar dat toe gaat lijden als de gekken het gekkenhuis gaan runnen.
Nou vertel hoe het eruit had gezienquote:Op vrijdag 20 maart 2026 03:38 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De nestor van socialistisch Amerika heeft ook wat te mekkeren. Deze keer tegen de automatisering, Bernie heeft liever dat er weinig tot geen innovatie plaatsvind omdat hij het uiteraard vreselijk vind dat die mensen hun baan dreigen te verliezen.
Dat is uiteraard niet zijn enige reden, hij vind het eigenlijk nog veel erger dat Amazon en in het verlengde Bezos hierdoor nog meer geld gaat verdienen.
Kun je jezelf voorstellen hoe het eruit had gezien in Bernies Amerika? In het Amerika van deze socialistische fossiel hadden werknemers een democratisch recht gehad om mee te beslissen over de koers van het bedrijf. Je kan natuurlijk wel raden waar dat toe gaat lijden als de gekken het gekkenhuis gaan runnen.
De beste man die met Nick Shirley die documentaire heeft gemaakt heeft jarenlang de lokale overheid aangeschreven zonder enige response. Ik snap het ook wel, het is een beetje hetzelfde als met de grooming gangs in het VK. Dat heeft ook 20 jaar lang mogen dooretteren en een ieder die er wat van zij werd monddood gemaakt.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 03:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tuurlijk! Maar waarom heeft hij dan geen aangifte gedaan
Huh? Er zijn talloze Somali's vervolgd (mda Tim Walz)? Alleen was dat al jaren eerder en was Nick Shirley nog niet met zijn 'onderzoek' begonnen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 03:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De beste man die met Nick Shirley die documentaire heeft gemaakt heeft jarenlang de lokale overheid aangeschreven zonder enige response. Ik snap het ook wel, het is een beetje hetzelfde als met de grooming gangs in het VK. Dat heeft ook 20 jaar lang mogen dooretteren en een ieder die er wat van zij werd monddood gemaakt.
Uiteindelijk is al dit alles onder het tapijt geveegd om de acceptatie van immigranten niet in de weg te zitten. Ik kan mij een zelfde soort scenario in Minnesota heel goed voorstellen.
Het kan immers niet waar zijn dat diversiteit niet per definitie een kracht is.
Ja het is niet best gesteld in Nederland dat geef ik toe, we hebben een MP die geen gelegenheid onbenut laat om zijn vriend af te lebberen en tegelijkertijd doet hij heel erg zijn best om de mensen niet te helpen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 03:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
We hoeven al een tijdje niet meer te raden, daar leven we al in.
Je springt van Amerika naar Nederland en van automatisering naar media. Heb je nog wel enig idee in welk topic je zit?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 03:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja het is niet best gesteld in Nederland dat geef ik toe, we hebben een MP die geen gelegenheid onbenut laat om zijn vriend af te lebberen en tegelijkertijd doet hij heel erg zijn best om de mensen niet te helpen.
Erg jammer ook dat de journalistiek in Nederland fungeert als een poortwachter/doorgeefluik van de gevestigde orde.
Ik snap nog steeds niet waarom Jetten nog steeds niet stevig aan de tand is gevoeld over zijn leugens over het bouwen van 10 nieuwe steden om maar iets te noemen.
Nou ja je hebt het over dat wij leven in een gekkenhuis gerund door gekken. Ik mag toch aannemen dat je in Nederland/west Europa zit?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 05:02 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Je springt van Amerika naar Nederland en van automatisering naar media. Heb je nog wel enig idee in welk topic je zit?
Minder drinken Chivaz.
Waar maak jij je dan als gelukszoekende Belg druk om Nederlandse politiek in een Amerikaans verkiezingentopic, als je nu opeens gaat neuzelen over ‘we’?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 06:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nou ja je hebt het over dat wij leven in een gekkenhuis gerund door gekken. Ik mag toch aannemen dat je in Nederland/west Europa zit?
Een stukje homofobie kon er ook nog wel bij, natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 03:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja het is niet best gesteld in Nederland dat geef ik toe, we hebben een MP die geen gelegenheid onbenut laat om zijn vriend af te lebberen en tegelijkertijd doet hij heel erg zijn best om de mensen niet te helpen.
Erg jammer ook dat de journalistiek in Nederland fungeert als een poortwachter/doorgeefluik van de gevestigde orde.
Ik snap nog steeds niet waarom Jetten nog steeds niet stevig aan de tand is gevoeld over zijn leugens over het bouwen van 10 nieuwe steden om maar iets te noemen.
Hij was toch het gouden kind, en zijn broer de loser?quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er kunnen erfelijke factoren zijn bij sociopathie. Maar in minder mate dan bij psychopathie.
Maar volgens veel psychologen wordt sociopathie ook vaak veroorzaakt door omgevingsfactoren, zoals een jeugd met fysiek of psychisch misbruik. En met een vader als Fred sluit ik sowieso het laatste niet uit. Bovendien zijn sociopaten veel impulsiever dan psychopaten. En kunnen ze spijt of wroeging hebben en gevoelens tonen.
Trump is uiteraard een zeer gecompliceerd geval, omdat hij ook nog eens een pure narcist is. Volkomen in de ban van zichzelf, en, als sociopaat, keihard en volkomen onverantwoord in het doen van uitlatingen over en jegens anderen.
Die is alcoholist geworden omdat z'n pa en z'n broer sociopaten waren.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij was toch het gouden kind, en zijn broer de loser?
Die is toch overleden aan de gevolgen van alcoholisme?
Was jouw take niet dat politici liegen? Kan me daar flink wat discussies over herinneren toen het ging over Trumps leugens.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 03:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hij werd niet gewaardeerd door zijn vader en Trump was het gouden kind.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:12 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Die is alcoholist geworden omdat z'n pa en z'n broer sociopaten waren.
Trumpiopaat?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij werd niet gewaardeerd door zijn vader en Trump was het gouden kind.
De term ‘sociopaat’ is wat achterhaald trouwens.
Maar blijf jij vooral dooremmeren over accijnzen, @Chivaz.quote:Volgens IEA-directeur Fatih Birol zorgt de Iranoorlog voor de grootste aanvoersverstoring in de geschiedenis van de wereldwijde oliemarkt. De impact op de brandstofvoorziening is in volume nu ook groter dan tijdens de oliecrisis van 1973, die leidde tot de oprichting van het IEA.
IEA waarschuwt voor energiecrisis door oorlog en komt met advies: ‘Niet alle auto’s in een stad tegelijk de weg op’
De term mag verouderd zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb me lang afgevraagd hoe Trump de VS in de problemen zou brengen. Me nooit afgevraagd hoe hij de hele wereld in een recessie zou storten. Als het niet zo droevig was zou het indrukwekkend zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar blijf jij vooral dooremmeren over accijnzen, @:Chivaz.
Het was eigenlijk de bedoeling dat Fred jr. de zaak over zou nemen, maar die voelde niets voor de vastgoed business en gaf de voorkeur aan een carrière als piloot. Pas daarna kwam Donald in beeld.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Echt!?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:55 schreef Bluesdude het volgende:
Epstein files ? Boooooring !!
An American warvictoy is much more fascinating.
[ x ]
shockedpikachu.jpgquote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:55 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij had het over “we leven in een gekkenhuis”, overigens is de invloed op de Nederlandse politiek door Amerikaans beleid wel degelijk iets waar over gesproken moet worden. Dat is overigens al meerdere malen gebeurt hier alleen nu is het blijkbaar irrelevant. Zou dat misschien iets te maken hebben met het feit dat Jetten en niet Schoof in het torentje zit?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:42 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Waar maak jij je dan als gelukszoekende Belg druk om Nederlandse politiek in een Amerikaans verkiezingentopic, als je nu opeens gaat neuzelen over ‘we’?
Over gekkenhuizen gesproken.
Dat is natuurlijk de te verwachten reactie die Jetten graag in het nieuws wil houden. Het is een gewiekste politicus die Jetten, dat moet ik hem nageven. Benadruk zoveel mogelijk je homoseksualiteit zodat het makkelijker word om gefundeerde kritiek weg te zetten als homofobie. Dat opzichtige trucje werkte ook redelijk goed met Kaag toen. Later bleek dat Kaag het helemaal niet fijn vond dat de partij zoveel focus legde op het feit dat ze een vrouw was. Toen ik dat hoorde toen is zij toch in mijn achting gestegen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een stukje homofobie kon er ook nog wel bij, natuurlijk.
Ik wil best speculeren over de Epstein files maar ik merk dat speculatie normaal gezien helemaal niet gewaardeerd word in dit topic. Ook dat heb ik meerdere malen mogen ervaren en nu maak je je druk over het feit dat ik niet mee zit te speculeren.quote:Toen de Epstein Files het nieuws domineerden en je grote held Trump in het nauw werd gedreven, was je nergens te bekennen. Hij noemt de files een 'hoax' en vindt het onderwerp 'onbelangrijk'. Dat terwijl er juist steeds meer koppen rollen door de uitgifte van de files.
Maar ik snap je, Chivaz. Homo zijn is natuurlijk veel kwalijker dan tienermeisjes misbruiken.
Waarom vraag je je dat bij je grote held niet afquote:Op vrijdag 20 maart 2026 03:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom vraag je je dat bij je grote held niet af
Video
[ afbeelding ]
Dat moeten wel echt fantastische plekken worden om te mogen werken.quote:Free of government regulations
Je had geen inhoudelijke kritiek, beste vriend. Je meende dat Jetten geen 'moment onbenut laat om zijn vriend af te lebberen'. Misschien dat jij zijn privé-account volgt, maar ik kom Jetten alleen maar tegen in een professionele setting.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de te verwachten reactie die Jetten graag in het nieuws wil houden. Het is een gewiekste politicus die Jetten, dat moet ik hem nageven. Benadruk zoveel mogelijk je homoseksualiteit zodat het makkelijker word om gefundeerde kritiek weg te zetten als homofobie. Dat opzichtige trucje werkte ook redelijk goed met Kaag toen. Later bleek dat Kaag het helemaal niet fijn vond dat de partij zoveel focus legde op het feit dat ze een vrouw was. Toen ik dat hoorde toen is zij toch in mijn achting gestegen.
Oh, je hebt gelijk hoor. Beweringen doen over de inhoud is grotendeels speculatief. Ik zou Trump ook niet snel neerzetten als een kinderprikker, aangezien dat niet wordt gestaafd door hard bewijs.quote:Ik wil best speculeren over de Epstein files maar ik merk dat speculatie normaal gezien helemaal niet gewaardeerd word in dit topic. Ook dat heb ik meerdere malen mogen ervaren en nu maak je je druk over het feit dat ik niet mee zit te speculeren.
Deze keer niet, het valt mij gewoon erg op dat Jetten zijn vriend nogal vaak in de spotlights staat. Dit fenomeen heb ik niet gezien bij Balkenende en Schoof. Hij wil heel graag laten zien en weten dat hij een homo is zodat inhoudelijke kritiek door de media straks kan worden uitgelegd als homofobie. Je deed het net zelf al toen ik stelde dat Jetten geen moment onbenut laat om zijn vriend af te lebberen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je had geen inhoudelijke kritiek, beste vriend. Je meende dat Jetten geen 'moment onbenut laat om zijn vriend af te lebberen'. Misschien dat jij zijn privé-account volgt, maar ik kom Jetten alleen maar tegen in een professionele setting.
[..]
En die mening heb ik al maanden geleden gegeven toen het net uit was gekomen. Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in om daar constant over te speculeren of gekker nog theorieën te verzinnen dat elke maatregel die hij neemt niets anders is dan een afleidingsmanoeuvre.quote:Oh, je hebt gelijk hoor. Beweringen doen over de inhoud is grotendeels speculatief. Ik zou Trump ook niet snel neerzetten als een kinderprikker, aangezien dat niet wordt gestaafd door hard bewijs.
Je hoeft echter niet te speculeren over de manier waarop deze regering omgaat met de Epstein Files. Of over hoe Trump erop reageert. Die noemt de files een 'hoax' en vindt het onzinnig om daar zoveel aandacht aan te besteden. Ondertussen is Maxwell overgebracht naar een bijzondere comfy gevangenis.
Geen speculatie, slechts feiten. Het lijkt me dat je daar prima iets van kunt vinden, nietwaar?
Omdat Jetten en vooral zijn partij enge plannen hadden omtrent een ministerie van waarheid. En toen ik het eerder had over dat politici doorgaans liegen om verkozen te worden toen was men er uit de links progressieve hoek als de kippen bij om te stellen dat politici doorgaans niet liegen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom vraag je je dat bij je grote held niet af
Video
[ afbeelding ]
Er is nogal wat gebeurd sinds de eerste batch uit is gekomen. De regering censureert en weigert aanvullende documenten vrij te geven, ondanks druk van zowel Republikeinen als Democraten.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Deze keer niet, het valt mij gewoon erg op dat Jetten zijn vriend nogal vaak in de spotlights staat. Dit fenomeen heb ik niet gezien bij Balkenende en Schoof. Hij wil heel graag laten zien en weten dat hij een homo is zodat inhoudelijke kritiek door de media straks kan worden uitgelegd als homofobie. Je deed het net zelf al toen ik stelde dat Jetten geen moment onbenut laat om zijn vriend af te lebberen.
[..]
En die mening heb ik al maanden geleden gegeven toen het net uit was gekomen. Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in om daar constant over te speculeren of gekker nog theorieën te verzinnen dat elke maatregel die hij neemt niets anders is dan een afleidingsmanoeuvre.
Doorgaans liegen politici ook niet. Dat klopt.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat Jetten en vooral zijn partij enge plannen hadden omtrent een ministerie van waarheid. En toen ik het eerder had over dat politici doorgaans liegen om verkozen te worden toen was men er uit de links progressieve hoek als de kippen bij om te stellen dat politici doorgaans niet liegen.
Ik merk vooral op dat er weer eens met twee maten gemeten word en dat mijn zeer terechte vraag alleen maar beantwoord kan worden met een whataboutism.
Goeie draai. Ik vraag me gewoon af waarom je problemen hebt met Jetten die volgens jou liegt maar het niet meer dan normaal vindt als Trump dat doet.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat Jetten en vooral zijn partij enge plannen hadden omtrent een ministerie van waarheid. En toen ik het eerder had over dat politici doorgaans liegen om verkozen te worden toen was men er uit de links progressieve hoek als de kippen bij om te stellen dat politici doorgaans niet liegen.
Ik merk vooral op dat er weer eens met twee maten gemeten word en dat mijn zeer terechte vraag alleen maar beantwoord kan worden met een whataboutism.
Dit is toch gruwelijkquote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:55 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
https://m.economictimes.c(...)eoshow/129708157.cmsquote:Op vrijdag 20 maart 2026 22:07 schreef AnneX het volgende:
Enige ophef in de media?
Post # 173 om 12 uur vanmiddag. Met hetzelfde bericht.
quote:A federal judge on Friday ruled that the Pentagon’s restrictions on news outlets violate the First Amendment and issued an order tossing parts of the department’s policy, handing a victory to The New York Times, which filed suit in December over the restrictions.
Judge Paul Friedman, of the U.S. District Court for the District of Columbia, also ordered the Pentagon to restore the press passes of seven journalists for The Times. They had surrendered those passes in October instead of signing the policy, which empowered the Pentagon to declare journalists “security risks” and revoke their press passes if they engage in any conduct that the Pentagon believes threatens national security.
Hier 2 maten die meten:quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Efficiënt wel, zo'n discussie met jezelf.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij had het over “we leven in een gekkenhuis”, overigens is de invloed op de Nederlandse politiek door Amerikaans beleid wel degelijk iets waar over gesproken moet worden. Dat is overigens al meerdere malen gebeurt hier alleen nu is het blijkbaar irrelevant. Zou dat misschien iets te maken hebben met het feit dat Jetten en niet Schoof in het torentje zit?
""Who knows better about surprises than Japan? Why didn't you tell me about Pearl Harbor?"quote:
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Doorgaans liegen politici ook niet. Dat klopt.
[...].
Dat laatste weet ik niet voor 100% zeker.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:48 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/newseye.bsky.social/post/3mhii3brk5k22
Zo doe je verslag van Trumps gevaarlijke onwetende gezwabber!
Dat de media in de USA dit niet kunnen/durven is mij nog steeds een compleet raadsel...
quote:
Allemaal onder de bus.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:32 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Haalt Bondi het einde van volgende week?
Daarna zagen de 2 metende maten uit dikke hout doelpalen, zodat iemand in dit topic die met 2 maten meet deze dan ook kan verzetten.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 01:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hier 2 maten die meten:
[ afbeelding ]
Kennedy ligt ook al bijna onder de wielen. Het wordt nog een race wie er het eerst onder komt.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 05:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
[..]
Allemaal onder de bus.
De crimineel in het Witte Huis blijft nochtans zitten.
Met zijn door al die busslachtoffers rauw gelikte reet.
Het ontroerende is dat de meesten straks, onder de blutsen en builen en met een ruwe tong, nog steeds hun trouw aan De Grote Leider, de Grote Oorzaak van hun lijden, zullen blijven belijden.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 08:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Kennedy ligt ook al bijna onder de wielen. Het wordt nog een race wie er het eerst onder komt.
Fucking hell man lmao!!!!!quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Doorgaans liegen politici ook niet. Dat klopt.
Trump daarentegen liegt continu. Iedere dag in praktisch iedere zin. Hij is een pathologische leugenaar, één van de symptomen van zijn gedragsstoornis: narcisme.
En je begrijpt nog steeds niet dat een whataboutism/ vergelijking geen drogreden is als de vergelijking terecht is en de hypocrisie aantoont van je argument wat hier duidelijk het geval is.
Ik mag graag naar hem luisteren als-ie over geschiedenis praat, of over Texel.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Fucking hell man lmao!!!!!
Het grappige is dat ik gisteren naar Maarten van Rossem zat te luisteren en zelfs die oude malloot stelde gisteren luid en duidelijk dat politici moeten kunnen liegen anders overleven ze het politiek gezien niet. Het probleem is volgens van Rossem dat er niet goed genoeg gelogen word, toch wel leuk dat mijn woorden 1 op 1 herhaald worden door die oude bok die nog steeds heel wat aanzien geniet op links.
Indertijd heeft de FBI geen onderzoek gedaan naar de beschuldigingen richting Trump.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 21:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dit is toch gruwelijk
https://micheleburton.sub(...)b&triedRedirect=true
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mhhkkec4j22f
Elke keer als het hier gaat over prijsstijgingen, begin jij over accijnzen. Maar deze oorlog drijft de prijzen op van veel meer producten.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Fucking hell man lmao!!!!!
Het grappige is dat ik gisteren naar Maarten van Rossem zat te luisteren en zelfs die oude malloot stelde gisteren luid en duidelijk dat politici moeten kunnen liegen anders overleven ze het politiek gezien niet. Het probleem is volgens van Rossem dat er niet goed genoeg gelogen word, toch wel leuk dat mijn woorden 1 op 1 herhaald worden door die oude bok die nog steeds heel wat aanzien geniet op links.
De interventie heeft vervelende gevolgen dat is wel duidelijk. De reden dat ik over accijnzen begin lijkt mij wel duidelijk. Hoe vervelend de oorlog wel niet is voor ons in Europa wij kiezen er zelf voor in Nederland om absurde prijzen te hanteren aan de pomp.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Elke keer als het hier gaat over prijsstijgingen, begin jij over accijnzen. Maar deze oorlog drijft de prijzen op van veel meer producten.
[ x ]
Dat terwijl het Iraanse regime nog altijd stevig in het zadel zit en alleen maar verder lijkt te radicaliseren.
Nog steeds dolgelukkig met Trump?
En weer heb je het weer alleen over accijnzen. Het punt is nou juist dat prijzen over de hele linie stijgen, omdat energieprijzen (ook gas wordt hierdoor geraakt) invloed hebben op tal van producten en diensten.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 11:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De interventie heeft vervelende gevolgen dat is wel duidelijk. De reden dat ik over accijnzen begin lijkt mij wel duidelijk. Hoe vervelend de oorlog wel niet is voor ons in Europa wij kiezen er zelf voor in Nederland om absurde prijzen te hanteren aan de pomp.
Het feit dat ideologisch gedreven figuren zoals Jetten en helaas ook Bontenbal en Yesilgoz aan de knoppen zitten maakt het niet beter. Jetten heeft al aangegeven dat hij voorlopig niets wil doen aan de absurde prijzen omdat hij bang is dat de energietransitie in gevaar komt.
Jammeren over Trump gaat echt niets aan de situatie veranderen want hij is ons geen verantwoording schuldig noch heeft hij de middelen om Nederlands beleid te beïnvloeden.
De persoon die wel aan de knoppen zit en die dus ook alle kritiek verdient zit gewoon in Den Haag.
Een premier word geacht om vooruit te kijken, als je de accijnzen op brandstof al zo hoog zet dat het verschil met België voor de oorlog al ¤0.50 is dan kunnen we toch rustig concluderen dat we dit ons zelf aandoen.
Euro95 kost in België nu ¤1.71, schrikbarend duur voor Belgische begrippen maar nog steeds goedkoper dan Nederland voor de oorlog in Iran.
De "grap" is dat Trump diverse presidenten / kandidaten er van heeft beschuldigd dat ze een oorlog zouden beginnen in Iran en dat nu juist zelf doet.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou jij normaliter met mij eens zijn - als Biden of Obama aan het roer stond, in plaats van 'no more wars' Trump.
Maar Yoko Ono is leuk.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik moest gisteren zo lachen, hoorde dat de vrouw van Peter Brian Hegseth in het Pentagon de bijnaam
Yoko Ono heeft
Haha, wat geestig!quote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik moest gisteren zo lachen, hoorde dat de vrouw van Peter Brian Hegseth in het Pentagon de bijnaam
Yoko Ono heeft
Een aantal jaren geleden was er een overzichtsexpositie van Yoko Ono in Londen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gesproken als een echte boomer
De klus tegen het regime in Rusland zou ook wel eens geklaard mogen worden.quote:
Waar denk je dat de vergelijking met Yoko Ono vandaan komt? Hint: niet haar kunstquote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:27 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Een aantal jaren geleden was er een overzichtsexpositie van Yoko Ono in Londen.
Kreeg zeer gunstige kritieken.
Wat vooral aardig was dat vertegenwoordigers van de jongere generaties haar interactieve kunst zéér konden waarderen.
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Overginds is de olieprijs op de spotmarkt nauwelijks tot geen kostprijs factor voor de diesel en Benzine prijs aan de Pomp. De oliemaatschappijen halen hun olie uit eigen bronnen en met lange termijn contracten met staats olie maatschappijen .
Zeur niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar denk je dat de vergelijking met Yoko Ono vandaan komt? Hint: niet haar kunst
😂😂😂😂😂quote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeur niet.
Het bashen van Yoko Ono is al 60 jaar een gevalletje walgelijk racisme.
Onder de noemer: ze heeft Sjonnie verpest, ze heeft The Beatles verpest.
Stelletje losers.
Yoko Monoquote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeur niet.
Het bashen van Yoko Ono is al 60 jaar een gevalletje walgelijk racisme.
Onder de noemer: ze heeft Sjonnie verpest, ze heeft The Beatles verpest.
Stelletje losers.
The Beatles in Mono.quote:
We gaan weer off topic maarre.... dat maffe knuppelstereo vind ik toch ook wel heel bijzonder.quote:
Ik zeg ook niet dat Trump geen verantwoording draagt, ik zeg alleen dat klagen daarover weinig zin heeft omdat hij niet aan de knoppen zit. Je kan niet gaan jammeren over hoge energiekosten terwijl men de energie in dit land kapotbelast.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En weer heb je het weer alleen over accijnzen. Het punt is nou juist dat prijzen over de hele linie stijgen, omdat energieprijzen (ook gas wordt hierdoor geraakt) invloed hebben op tal van producten en diensten.
En natuurlijk zijn Trump en zijn regering relevant in deze. Zij zijn deze oorlog begonnen en daarmee ook verantwoordelijk voor de gevolgen ervan.
Dat zou jij normaliter met mij eens zijn - als Biden of Obama aan het roer stond, in plaats van 'no more wars' Trump.
De oorlog in Iran heeft overduidelijk gevolgen voor het prijspeil. Niet alleen energie, maar ook op tal van andere producten kosten meer. Dat is wat ik je probeer duidelijk te maken.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 13:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Trump geen verantwoording draagt, ik zeg alleen dat klagen daarover weinig zin heeft omdat hij niet aan de knoppen zit. Je kan niet gaan jammeren over hoge energiekosten terwijl men de energie in dit land kapotbelast.
Trump draagt de volledige verantwoording, met Netanyahu samen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 13:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Trump geen verantwoording draagt
[off-topic] Ken je de remixes van Prof Stoned?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 13:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
We gaan weer off topic maarre.... dat maffe knuppelstereo vind ik toch ook wel heel bijzonder.
Het is spijtig dat de zoon van George Martin, Giles, dat er voor een flink gedeelte uit heeft gemixt bij de laatste re-re-re-releases. Voor een goed opgepoetste en toch authentieke Fab Four moet je de boxen uit 2009 hebben, zowel mono als stereo. Alles wat daarna is heruitgebracht is geldklopperij.
OK, dankzij Hegseth en member Jan even een uitstapje naar mijn favo bandje.
Nu maar weer terug naar onze vrinden in de US of A.
Prima Koos, zover was ik ook al. Feit is dat nummer 1 het enige is waar we invloed op hebben en die invloed word al jaren ingezet om de energietransitie af te dwingen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 13:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De oorlog in Iran heeft overduidelijk gevolgen voor het prijspeil. Niet alleen energie, maar ook op tal van andere producten kosten meer. Dat is wat ik je probeer duidelijk te maken.
Zonder deze oorlog waren die plotse prijsstijgingen er niet. En deze oorlog is hij gestart, samen met Israël. Hij is ook degene die de oorlog kan beëindigen.
En hoewel het blijkbaar ingewikkeld is om te begrijpen: twee dingen kunnen tegelijkertijd waar zijn.
1. Energieprijzen liggen in Nederland relatief hoog door accijnzen.
2. Prijzen van energie (en andere producten) stijgen door de oorlog in Iran.
Nummer 1 maakt niet dat nummer 2 plots geen probleem is.
Ze zouden eens in Nederland moeten tanken, ik denk dat als ze die prijzen hanteren in de VS dat er een gewapende volksopstand komt. Het blijft jammer dat de Nederlander hier niet voor wil protesteren. Ze protesteren tegen een verkiezingsuitslag, voor het klimaat, voor Gaza maar nooit voor de eigen portemonnee of de economie.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Amerikanen klagen inmiddels ook over de hoge brandstofprijzen.
Ik zie daarom liever dat de kritiek op de hoge prijzen terecht komt bij de mensen die daar voor verantwoordelijk zijn.
Eigenlijk wil ik hier niet al te veel woorden aan vuilmaken, aangezien deze discussie niet thuishoort in deze reeks. Jij gebruikt het ook puur om af te leiden van de complete fuck-up die de Trump-regering van deze oorlog maakt.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 15:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Prima Koos, zover was ik ook al. Feit is dat nummer 1 het enige is waar we invloed op hebben en die invloed word al jaren ingezet om de energietransitie af te dwingen.
Het misdadige beleid van Nederland dat bewust mensen in de armoede stort word nu alleen versterkt door de gebeurtenissen in het midden oosten.
Je kan jammeren over de hoge prijzen en ik jammer vrolijk met je mee, alleen weet ik wel wie daar uiteindelijk voor verantwoordelijk zijn en dat zijn onze eigen politici in Den Haag.
Nogmaals benzine is nog steeds goedkoper in België dan in Nederland voor de oorlog en dat geld overigens ook voor gas.
Ik hoop overigens dat de oorlog snel voorbij is en dat we weer normale prijzen kunnen verwachten aan de pomp en elders maar ik vrees dat onze politici niet zitten te wachten op lagere prijzen. Sterker nog als blijkt dat het meerendeel van Nederland deze prijzen met pijn en moeite kunnen opbrengen dan zal dat als een signaal worden gezien dat de accijnzen nog wel verder omhoog kunnen.
Ik zie daarom liever dat de kritiek op de hoge prijzen terecht komt bij de mensen die daar voor verantwoordelijk zijn.
En kijk ook naar de inkomens vs de brandstofprijzen:quote:📊 Europese ranking: % van inkomen besteed aan brandstof
Rang Land % van inkomen naar brandstof
1 Griekenland 13,13%
2 Portugal 9,79%
3 Verenigd Koninkrijk 8,21%
4 Zweden 7,68%
5 Denemarken 6,97%
6 Finland 6,82%
7 Italië 6,67%
8 Frankrijk 6,26%
9 Duitsland 6,02%
10 Spanje 5,41%
11 Ierland 5,39%
12 Nederland 5,33%
13 Oostenrijk 4,44%
14 België 4,41%
15 Luxemburg 3,76%
Bron: Europese vergelijking van brandstofkosten vs. inkomen
🔍 Hoe moet je deze tabel lezen?
Het gaat niet om pompprijzen, maar om betaalbaarheid
Dus: prijs × verbruik ÷ gemiddeld inkomen
Daardoor zie je:
Zuid-Europa → hoog percentage (lage inkomens)
Noordwest-Europa → lager percentage (hogere inkomens)
Als ik naar mezelf kijk: de meeste kilometers die ik rij worden vergoed door m'n werkgever. Uiteindelijk ben ik niet gek veel kwijt aan brandstof. Maar ik rij in de weekenden dan ook niet eindeloos rondjes met de auto.quote:📊 1. Benzineprijs: sterke stijging (maar grillig)
Op basis van CBS- en historische reeksen:
2010: ~¤1,55 – ¤1,65 per liter
2015: ~¤1,45 (dip)
2020: ~¤1,60 (COVID-dip)
2022: piek tot ~¤2,30–2,50
2025: ~¤1,85–¤2,20 gemiddeld
👉 Over de hele periode:
+25% tot +40% stijging (afhankelijk van begin/eindpunt)
Belangrijk:
Grote volatiliteit (olieprijs, oorlog, accijns)
Niet lineair — vooral na 2020 sterke sprong
📊 2. Inkomensgroei: stabieler en structureel
Gebruikmakend van modaal inkomen als proxy:
2010 (schatting): ~¤33.000–34.000
2017: ¤34.000
2021: ¤37.000
2025: ¤46.500
2026: ¤48.000
👉 2010 → 2025:
+35% tot +40% inkomensgroei
En vooral:
Vrij geleidelijk
Versnelling na 2021 (inflatie + loonstijgingen)
⚖️ 3. Directe vergelijking
Periode Benzineprijs Inkomen
2010–2019 licht stijgend / stabiel gestaag stijgend
2020–2022 explosieve stijging lichte stijging
2023–2025 daling/stabilisatie sterke loonstijging
👉 Totaalbeeld 2010–2025:
Benzine: +25–40%
Inkomen: +35–40%
🧠 4. De kern: wat betekent dit?
➤ Lange termijn (2010–2025)
👉 Inkomensgroei houdt gelijke tred of ligt iets hoger dan benzineprijs
Dus:
Brandstof is niet structureel onbetaalbaarder geworden
In relatieve zin zelfs licht verbeterd
Dit zie je ook breder in Europa: brandstofkosten als % van inkomen zijn vaak stabiel of licht gedaald
Tja, dat is 8d chess, snappen wij toch niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef Kijkertje het volgende:
En dan sancties opheffen van niet alleen Rusland maar ook van Iran om de olieprijs te verlagen.
MAGA-logica!![]()
[ afbeelding ]
Trump administration lifts sanctions on millions of barrels of Iranian oil
As oil prices soar, the Treasury Department has lifted sanctions on Iranian crude already loaded onto vessels — giving Iran’s war effort against the U.S. a boost.
Als België iets hogere accijnzen had waren de wegen misschien niet zo beroerd. Ja, de accijnzen zijn hoog. Diezelfde accijnzen zorgen ervoor dat de verbruiker (gedeeltelijk) de kosten draagt.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik hier niet al te veel woorden aan vuilmaken, aangezien deze discussie niet thuishoort in deze reeks. Jij gebruikt het ook puur om af te leiden van de complete fuck-up die de Trump-regering van deze oorlog maakt.
Maar dan toch even. Ja, de prijzen liggen in Nederland relatief hoog. Maar de prijzen zijn slechts één factor. Waar je naar moet kijken is hoe groot de hap is die benzine gemiddeld genomen uit het budget van de Nederlander neemt. Ja, brandstof is duur, maar de inkomens liggen hier ook hoger.
Ik heb ChatGPT gevraagd een overzicht te maken:
[..]
En kijk ook naar de inkomens vs de brandstofprijzen:
[..]
Als ik naar mezelf kijk: de meeste kilometers die ik rij worden vergoed door m'n werkgever. Uiteindelijk ben ik niet gek veel kwijt aan brandstof. Maar ik rij in de weekenden dan ook niet eindeloos rondjes met de auto.
Dit is de nieuwe AI MAGA mascotte toch? Eerste hint: Trump's hand ziet er hier niet uit alsof ie er elk moment af kan vallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:26 schreef Toby56 het volgende:
Laten we het nu maar gewoon toegeven mensen: MAGA is great. En Trump is de GOAT.
"Mèèh!"
Was getekend, Donald Trump, Jake Paul & Jessica Foster.
[ afbeelding ]
Ik neem in ons kleine landje overigens gewoon de benenwagen, de fiets en het OV.
En België is nog kleiner dan Nederland, dus waarom zou er geklaagd moeten worden?
Thank you for your attention to this matter.
Voor 'Jessica' gebruikt-ie de beste make-up.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:28 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dit is de nieuwe AI MAGA mascotte toch? Eerste hint: Trump's hand ziet er hier niet uit alsof ie er elk moment af kan vallen.
En dan moet 'ie binnenkort ook nog naar China om te vragen of Xi alsjeblieft dat uitvoerverbod van 'rare earth elements' op wil heffen, want anders kunnen die door Iran kapot geschoten radarinstallaties van de VS in de Golf namelijk niet vervangen worden. Dat uitvoerverbod was China's antwoord op Trump z'n tariffs.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef Kijkertje het volgende:
En dan sancties opheffen van niet alleen Rusland maar ook van Iran om de olieprijs te verlagen.
MAGA-logica!![]()
[ afbeelding ]
Trump administration lifts sanctions on millions of barrels of Iranian oil
As oil prices soar, the Treasury Department has lifted sanctions on Iranian crude already loaded onto vessels — giving Iran’s war effort against the U.S. a boost.
De belastingen op je auto liggen ook significant hoger dan elders in Europa. Mijn vorige auto zou in Nederland qua belasting uitkomen op ongeveer ¤400 per kwartaal terwijl dat in België ongeveer ¤500 per jaar zou zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik hier niet al te veel woorden aan vuilmaken, aangezien deze discussie niet thuishoort in deze reeks. Jij gebruikt het ook puur om af te leiden van de complete fuck-up die de Trump-regering van deze oorlog maakt.
Maar dan toch even. Ja, de prijzen liggen in Nederland relatief hoog. Maar de prijzen zijn slechts één factor. Waar je naar moet kijken is hoe groot de hap is die benzine gemiddeld genomen uit het budget van de Nederlander neemt. Ja, brandstof is duur, maar de inkomens liggen hier ook hoger.
Ik heb ChatGPT gevraagd een overzicht te maken:
[..]
En kijk ook naar de inkomens vs de brandstofprijzen:
[..]
Als ik naar mezelf kijk: de meeste kilometers die ik rij worden vergoed door m'n werkgever. Uiteindelijk ben ik niet gek veel kwijt aan brandstof. Maar ik rij in de weekenden dan ook niet eindeloos rondjes met de auto.
Altijd gedacht dat er toch nog een SP-er in je schuil ging.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De belastingen op je auto liggen ook significant hoger dan elders in Europa. Mijn vorige auto zou in Nederland qua belasting uitkomen op ongeveer ¤400 per kwartaal terwijl dat in België ongeveer ¤500 per jaar zou zijn.
Dat vele mensen in de Randstad gebruik kunnen maken van het OV betekent niet dat het voor een ieder geld vooral in de provincie niet. Ik zelf woon ook in een gebied waar ik een goed aanbod heb qua openbaar vervoer en daar maak ik dan ook gebruik van. Helaas ontkom ik er niet aan om minimaal 700/800 kilometer per week te maken om op het werk te komen en andere verplichtingen die ik niet met het OV kan vervullen.
Nu heb ik het geluk dat ik in België kan tanken en omdat ik godzijdank een benzineauto rij scheelt het mij bijna ¤100 per maand aan brandstofkosten oftewel een volle tank benzine.
Nu snap ik dat ik wel wat meer tank dan de gemiddelde Nederlander die misschien 2 keer per maand tankt maar ook dan scheelt het dan bijna ¤50 per maand.
Dat is toch best een aanzienlijk bedrag voor iemand die al moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen.
Overigens denk ik dat er maar weinig mensen zijn die voor de lol rondjes gaan rijden op hun vrije dag. En al zouden die er zijn, dan moet dat in mijn ogen ook gewoon kunnen. Het doet een mens goed om eens een keer uit de eigen omgeving te gaan en het land te verkennen.
Hoe denken ze bij de NVA en het Vlaams Blok (nou ja, 'Belang') tegenwoordig over economische vluchtelingen?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:01 schreef Kansenjongere het volgende:
Stop toch eens met reageren op die economische vluchteling, hij gaat er niet minder om trollen en de rest van het topic nam hem toch al niet serieus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik doe het ff rustig aan.
Over welke belastingen heb jij het precies? Ik betaal een paar tientjes per maand aan wegenbelasting.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De belastingen op je auto liggen ook significant hoger dan elders in Europa. Mijn vorige auto zou in Nederland qua belasting uitkomen op ongeveer ¤400 per kwartaal terwijl dat in België ongeveer ¤500 per jaar zou zijn.
Motorrijtuigenbelasting. In België ligt die significant lager dan in Nederland. Die paar tientjes die je betaald zal wel zijn omdat je een relatief kleine benzineauto hebt. Mijn vorige auto was een flinke diesel en omdat er wat problemen waren omtrent mijn inschrijving speelde ik met het idee om die wagen tijdelijk te importeren in Nederland. Buiten het feit dat ik een waanzinnig bedrag aan bpm’s moest betalen kwam ik er ook achter dat ik een absurd bedrag aan belasting moest betalen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Over welke belastingen heb jij het precies? Ik betaal een paar tientjes per maand aan wegenbelasting.
Of tel je de accijns daar ook bij op? Want die ligt in Belgie op 0,65 cent per liter, tegen 0,85 cent in Nederland. Verder verwijs ik dan weer naar m'n vorige bijdrage. In relatieve zin is autorijden goedkoper voor de gemiddelde Nederlander.
Misschien moeten we de vrede een kans geven.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:44 schreef Toby56 het volgende:
Zolang Yoko One de benzine nog kan betalen, is er wat mij betreft niets aan de hand.
Dit geeft ook wel aan dat de hoop bij enkelen, dat de planloze heer Trump misschien toch op verzet van hoge officieren kan gaan rekenen, op weinig is gebaseerd.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ook Joe Rogan vindt het inmiddels niet zo leuk meer allemaal.
[ x ]
Geen idee in wat voor tank jij rijdt, maar:quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Motorrijtuigenbelasting. In België ligt die significant lager dan in Nederland. Die paar tientjes die je betaald zal wel zijn omdat je een relatief kleine benzineauto hebt. Mijn vorige auto was een flinke diesel en omdat er wat problemen waren omtrent mijn inschrijving speelde ik met het idee om die wagen tijdelijk te importeren in Nederland. Buiten het feit dat ik een waanzinnig bedrag aan bpm’s moest betalen kwam ik er ook achter dat ik een absurd bedrag aan belasting moest betalen.
Het was voor mij goedkoper om tijdelijk een barrel te kopen zodat ik tijdelijk vervoer had.
Gek genoeg zorgen de lagere belastingen, lagere brandstofkosten en het gebrek aan bpm’s er wel voor dat een nieuwe auto een stuk goedkoper is in België. Dat heeft als gevolg dat het Belgische wagenpark een stuk nieuwer en dus ook schoner en zuiniger is dan het wagenpark in Nederland.
Geeft misschien weer stof tot nadenken voor de klimaatideologen in Nederland.
Net even gecheckt: ik betaal 51 euro per maand. En ik rijd in een gewone 5-deurs personenauto uit 2018.quote:Als eigenaar van een auto moet je elke maand of elk kwartaal wegenbelasting betalen. De gemiddelde kosten hiervoor liggen tussen de ¤ 27 tot ¤ 76,50 per maand.
Bron
Mijn laatste diesel was een coupé uit 2012. Het was inderdaad een gigantische auto qua afmetingen en gewicht. Ik had ook voor dat ik naar België verhuisde een vergelijkbare auto net zoals jij alleen dan een aantal jaar ouder. Die wagen koste mij een tientje meer dan die wagen van jouw maar helaas was het wel een benzine auto. Voor mijn huidige auto betaal ik voor het eerste jaar rond de 700 euro maar daar zit de inschrijving van die auto bij en dat zit dacht ik op ¤280. Kortom voor een vergelijkbare benzineauto ben ik dus op jaarbasis een stuk goedkoper uit dan jij.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee in wat voor tank jij rijdt, maar:
[..]
Net even gecheckt: ik betaal 51 euro per maand. En ik rijd in een gewone 5-deurs personenauto uit 2018.
Maar goed, ik leg dus niet bepaald wakker van de kosten die gepaard gaan met autorijden in NL. Net zoals ik niet direct van m'n stoel val van de huidige prijsstijgingen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mijn laatste diesel was een coupé uit 2012. Het was inderdaad een gigantische auto qua afmetingen en gewicht. Ik had ook voor dat ik naar België verhuisde een vergelijkbare auto net zoals jij alleen dan een aantal jaar ouder. Die wagen koste mij een tientje meer dan die wagen van jouw maar helaas was het wel een benzine auto. Voor mijn huidige auto betaal ik voor het eerste jaar rond de 700 euro maar daar zit de inschrijving van die auto bij en dat zit dacht ik op ¤280. Kortom voor een vergelijkbare benzineauto ben ik dus op jaarbasis een stuk goedkoper uit dan jij.
Pardon? Ik zit rustig uit te leggen dat het in belasting alleen al honderden euro’s scheelt met Nederland en dan had ik het nog niet eens over de brandstofkosten.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar goed, ik leg dus niet bepaald wakker van de kosten die gepaard gaan met autorijden in NL. Net zoals ik niet direct van m'n stoel val van de huidige prijsstijgingen.
Je hebt weer druk lopen schuiven met doelpalen. Je bent iets goedkoper uit dan in NL. Gefeliciteerd, ik hoop voor je dat dat niet de reden was dat je bent verhuisd.
En nu is het zaak om daar adequaat op te reageren door onze politici, helaas zal dat wel niet gebeuren. We kunnen straks wat schepen daar naar toe sturen om de straat te beveiligen en daar houd het ook mee op.quote:Feit blijft dat de prijzen over de hele linie stijgen en er een economische dip dreigt als gevolg van een ondoordachte oorlog, in gang gezet door de Trump-regering en Israël.
Waarom moesten we ook alweer respect en weet ik wat allemaal nog meer, hebben om Charlie Kirk?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:40 schreef Perrin het volgende:
Trump viert de dood van Robert Mueller, de ex-FBI directeur.
[ x ]
Stel je voor dat Jetten zo iets zegt.... dan krijg je een kabinetscrisis.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:40 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Wat een pareltje is ‘t ook hè die kerel. Fatsoen komt uit z’n porieën alsof het niets is.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:40 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Het is trouwens wel 1 van de symptomen van dementie, de schade aan het frontale kwab, dat je "filter" verdwijnt.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:13 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat een pareltje is ‘t ook hè die kerel. Fatsoen komt uit z’n porieën alsof het niets is.
Idiocracy belde. Ze hebben geen goedkeuring gegeven voor deze straight to DVD kopie van hun film
Wat is het toch een walgelijk figuurquote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:40 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Omdat dat volgens domrechts maar 1 kant op werkt.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom moesten we ook alweer respect en weet ik wat allemaal nog meer, hebben om Charlie Kirk?
Omdat rechts/conservatief/MAGA/Trump cs ook altijd respectvol zijn naar iedereen, natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom moesten we ook alweer respect en weet ik wat allemaal nog meer, hebben om Charlie Kirk?
Tsja, ik zie liever dat een oplossing wordt gevonden voor dit conflict en de Trump-regering stopt met chaos veroorzaken.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:49 schreef Chivaz het volgende:
En nu is het zaak om daar adequaat op te reageren door onze politici, helaas zal dat wel niet gebeuren. We kunnen straks wat schepen daar naar toe sturen om de straat te beveiligen en daar houd het ook mee op.
Dansen op het graf van donald trump als ie de pijp uit isquote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat is het toch een walgelijk figuur
Dan zou Donald zo'n beetje dement geboren moeten zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is trouwens wel 1 van de symptomen van dementie, de schade aan het frontale kwab, dat je "filter" verdwijnt.
Het lijkt wel steeds erger te worden.
Wat mij betreft krijgt-ie geen graf.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:55 schreef TLC het volgende:
[..]
Dansen op het graf van donald trump als ie de pijp uit is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |