quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Doorgaans liegen politici ook niet. Dat klopt.
[...].
Dat laatste weet ik niet voor 100% zeker.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:48 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/newseye.bsky.social/post/3mhii3brk5k22
Zo doe je verslag van Trumps gevaarlijke onwetende gezwabber!
Dat de media in de USA dit niet kunnen/durven is mij nog steeds een compleet raadsel...
quote:
Allemaal onder de bus.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:32 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Haalt Bondi het einde van volgende week?
Daarna zagen de 2 metende maten uit dikke hout doelpalen, zodat iemand in dit topic die met 2 maten meet deze dan ook kan verzetten.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 01:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hier 2 maten die meten:
[ afbeelding ]
Kennedy ligt ook al bijna onder de wielen. Het wordt nog een race wie er het eerst onder komt.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 05:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
[..]
Allemaal onder de bus.
De crimineel in het Witte Huis blijft nochtans zitten.
Met zijn door al die busslachtoffers rauw gelikte reet.
Het ontroerende is dat de meesten straks, onder de blutsen en builen en met een ruwe tong, nog steeds hun trouw aan De Grote Leider, de Grote Oorzaak van hun lijden, zullen blijven belijden.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 08:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Kennedy ligt ook al bijna onder de wielen. Het wordt nog een race wie er het eerst onder komt.
Fucking hell man lmao!!!!!quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Doorgaans liegen politici ook niet. Dat klopt.
Trump daarentegen liegt continu. Iedere dag in praktisch iedere zin. Hij is een pathologische leugenaar, één van de symptomen van zijn gedragsstoornis: narcisme.
En je begrijpt nog steeds niet dat een whataboutism/ vergelijking geen drogreden is als de vergelijking terecht is en de hypocrisie aantoont van je argument wat hier duidelijk het geval is.
Ik mag graag naar hem luisteren als-ie over geschiedenis praat, of over Texel.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Fucking hell man lmao!!!!!
Het grappige is dat ik gisteren naar Maarten van Rossem zat te luisteren en zelfs die oude malloot stelde gisteren luid en duidelijk dat politici moeten kunnen liegen anders overleven ze het politiek gezien niet. Het probleem is volgens van Rossem dat er niet goed genoeg gelogen word, toch wel leuk dat mijn woorden 1 op 1 herhaald worden door die oude bok die nog steeds heel wat aanzien geniet op links.
Indertijd heeft de FBI geen onderzoek gedaan naar de beschuldigingen richting Trump.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 21:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dit is toch gruwelijk
https://micheleburton.sub(...)b&triedRedirect=true
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mhhkkec4j22f
Elke keer als het hier gaat over prijsstijgingen, begin jij over accijnzen. Maar deze oorlog drijft de prijzen op van veel meer producten.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Fucking hell man lmao!!!!!
Het grappige is dat ik gisteren naar Maarten van Rossem zat te luisteren en zelfs die oude malloot stelde gisteren luid en duidelijk dat politici moeten kunnen liegen anders overleven ze het politiek gezien niet. Het probleem is volgens van Rossem dat er niet goed genoeg gelogen word, toch wel leuk dat mijn woorden 1 op 1 herhaald worden door die oude bok die nog steeds heel wat aanzien geniet op links.
De interventie heeft vervelende gevolgen dat is wel duidelijk. De reden dat ik over accijnzen begin lijkt mij wel duidelijk. Hoe vervelend de oorlog wel niet is voor ons in Europa wij kiezen er zelf voor in Nederland om absurde prijzen te hanteren aan de pomp.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Elke keer als het hier gaat over prijsstijgingen, begin jij over accijnzen. Maar deze oorlog drijft de prijzen op van veel meer producten.
[ x ]
Dat terwijl het Iraanse regime nog altijd stevig in het zadel zit en alleen maar verder lijkt te radicaliseren.
Nog steeds dolgelukkig met Trump?
En weer heb je het weer alleen over accijnzen. Het punt is nou juist dat prijzen over de hele linie stijgen, omdat energieprijzen (ook gas wordt hierdoor geraakt) invloed hebben op tal van producten en diensten.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 11:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De interventie heeft vervelende gevolgen dat is wel duidelijk. De reden dat ik over accijnzen begin lijkt mij wel duidelijk. Hoe vervelend de oorlog wel niet is voor ons in Europa wij kiezen er zelf voor in Nederland om absurde prijzen te hanteren aan de pomp.
Het feit dat ideologisch gedreven figuren zoals Jetten en helaas ook Bontenbal en Yesilgoz aan de knoppen zitten maakt het niet beter. Jetten heeft al aangegeven dat hij voorlopig niets wil doen aan de absurde prijzen omdat hij bang is dat de energietransitie in gevaar komt.
Jammeren over Trump gaat echt niets aan de situatie veranderen want hij is ons geen verantwoording schuldig noch heeft hij de middelen om Nederlands beleid te beïnvloeden.
De persoon die wel aan de knoppen zit en die dus ook alle kritiek verdient zit gewoon in Den Haag.
Een premier word geacht om vooruit te kijken, als je de accijnzen op brandstof al zo hoog zet dat het verschil met België voor de oorlog al ¤0.50 is dan kunnen we toch rustig concluderen dat we dit ons zelf aandoen.
Euro95 kost in België nu ¤1.71, schrikbarend duur voor Belgische begrippen maar nog steeds goedkoper dan Nederland voor de oorlog in Iran.
De "grap" is dat Trump diverse presidenten / kandidaten er van heeft beschuldigd dat ze een oorlog zouden beginnen in Iran en dat nu juist zelf doet.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou jij normaliter met mij eens zijn - als Biden of Obama aan het roer stond, in plaats van 'no more wars' Trump.
Maar Yoko Ono is leuk.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik moest gisteren zo lachen, hoorde dat de vrouw van Peter Brian Hegseth in het Pentagon de bijnaam
Yoko Ono heeft
Haha, wat geestig!quote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik moest gisteren zo lachen, hoorde dat de vrouw van Peter Brian Hegseth in het Pentagon de bijnaam
Yoko Ono heeft
Een aantal jaren geleden was er een overzichtsexpositie van Yoko Ono in Londen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gesproken als een echte boomer
De klus tegen het regime in Rusland zou ook wel eens geklaard mogen worden.quote:
Waar denk je dat de vergelijking met Yoko Ono vandaan komt? Hint: niet haar kunstquote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:27 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Een aantal jaren geleden was er een overzichtsexpositie van Yoko Ono in Londen.
Kreeg zeer gunstige kritieken.
Wat vooral aardig was dat vertegenwoordigers van de jongere generaties haar interactieve kunst zéér konden waarderen.
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Overginds is de olieprijs op de spotmarkt nauwelijks tot geen kostprijs factor voor de diesel en Benzine prijs aan de Pomp. De oliemaatschappijen halen hun olie uit eigen bronnen en met lange termijn contracten met staats olie maatschappijen .
Zeur niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar denk je dat de vergelijking met Yoko Ono vandaan komt? Hint: niet haar kunst
😂😂😂😂😂quote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeur niet.
Het bashen van Yoko Ono is al 60 jaar een gevalletje walgelijk racisme.
Onder de noemer: ze heeft Sjonnie verpest, ze heeft The Beatles verpest.
Stelletje losers.
Yoko Monoquote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeur niet.
Het bashen van Yoko Ono is al 60 jaar een gevalletje walgelijk racisme.
Onder de noemer: ze heeft Sjonnie verpest, ze heeft The Beatles verpest.
Stelletje losers.
The Beatles in Mono.quote:
We gaan weer off topic maarre.... dat maffe knuppelstereo vind ik toch ook wel heel bijzonder.quote:
Ik zeg ook niet dat Trump geen verantwoording draagt, ik zeg alleen dat klagen daarover weinig zin heeft omdat hij niet aan de knoppen zit. Je kan niet gaan jammeren over hoge energiekosten terwijl men de energie in dit land kapotbelast.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En weer heb je het weer alleen over accijnzen. Het punt is nou juist dat prijzen over de hele linie stijgen, omdat energieprijzen (ook gas wordt hierdoor geraakt) invloed hebben op tal van producten en diensten.
En natuurlijk zijn Trump en zijn regering relevant in deze. Zij zijn deze oorlog begonnen en daarmee ook verantwoordelijk voor de gevolgen ervan.
Dat zou jij normaliter met mij eens zijn - als Biden of Obama aan het roer stond, in plaats van 'no more wars' Trump.
De oorlog in Iran heeft overduidelijk gevolgen voor het prijspeil. Niet alleen energie, maar ook op tal van andere producten kosten meer. Dat is wat ik je probeer duidelijk te maken.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 13:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Trump geen verantwoording draagt, ik zeg alleen dat klagen daarover weinig zin heeft omdat hij niet aan de knoppen zit. Je kan niet gaan jammeren over hoge energiekosten terwijl men de energie in dit land kapotbelast.
Trump draagt de volledige verantwoording, met Netanyahu samen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 13:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Trump geen verantwoording draagt
[off-topic] Ken je de remixes van Prof Stoned?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 13:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
We gaan weer off topic maarre.... dat maffe knuppelstereo vind ik toch ook wel heel bijzonder.
Het is spijtig dat de zoon van George Martin, Giles, dat er voor een flink gedeelte uit heeft gemixt bij de laatste re-re-re-releases. Voor een goed opgepoetste en toch authentieke Fab Four moet je de boxen uit 2009 hebben, zowel mono als stereo. Alles wat daarna is heruitgebracht is geldklopperij.
OK, dankzij Hegseth en member Jan even een uitstapje naar mijn favo bandje.
Nu maar weer terug naar onze vrinden in de US of A.
Prima Koos, zover was ik ook al. Feit is dat nummer 1 het enige is waar we invloed op hebben en die invloed word al jaren ingezet om de energietransitie af te dwingen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 13:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De oorlog in Iran heeft overduidelijk gevolgen voor het prijspeil. Niet alleen energie, maar ook op tal van andere producten kosten meer. Dat is wat ik je probeer duidelijk te maken.
Zonder deze oorlog waren die plotse prijsstijgingen er niet. En deze oorlog is hij gestart, samen met Israël. Hij is ook degene die de oorlog kan beëindigen.
En hoewel het blijkbaar ingewikkeld is om te begrijpen: twee dingen kunnen tegelijkertijd waar zijn.
1. Energieprijzen liggen in Nederland relatief hoog door accijnzen.
2. Prijzen van energie (en andere producten) stijgen door de oorlog in Iran.
Nummer 1 maakt niet dat nummer 2 plots geen probleem is.
Ze zouden eens in Nederland moeten tanken, ik denk dat als ze die prijzen hanteren in de VS dat er een gewapende volksopstand komt. Het blijft jammer dat de Nederlander hier niet voor wil protesteren. Ze protesteren tegen een verkiezingsuitslag, voor het klimaat, voor Gaza maar nooit voor de eigen portemonnee of de economie.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Amerikanen klagen inmiddels ook over de hoge brandstofprijzen.
Ik zie daarom liever dat de kritiek op de hoge prijzen terecht komt bij de mensen die daar voor verantwoordelijk zijn.
Eigenlijk wil ik hier niet al te veel woorden aan vuilmaken, aangezien deze discussie niet thuishoort in deze reeks. Jij gebruikt het ook puur om af te leiden van de complete fuck-up die de Trump-regering van deze oorlog maakt.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 15:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Prima Koos, zover was ik ook al. Feit is dat nummer 1 het enige is waar we invloed op hebben en die invloed word al jaren ingezet om de energietransitie af te dwingen.
Het misdadige beleid van Nederland dat bewust mensen in de armoede stort word nu alleen versterkt door de gebeurtenissen in het midden oosten.
Je kan jammeren over de hoge prijzen en ik jammer vrolijk met je mee, alleen weet ik wel wie daar uiteindelijk voor verantwoordelijk zijn en dat zijn onze eigen politici in Den Haag.
Nogmaals benzine is nog steeds goedkoper in België dan in Nederland voor de oorlog en dat geld overigens ook voor gas.
Ik hoop overigens dat de oorlog snel voorbij is en dat we weer normale prijzen kunnen verwachten aan de pomp en elders maar ik vrees dat onze politici niet zitten te wachten op lagere prijzen. Sterker nog als blijkt dat het meerendeel van Nederland deze prijzen met pijn en moeite kunnen opbrengen dan zal dat als een signaal worden gezien dat de accijnzen nog wel verder omhoog kunnen.
Ik zie daarom liever dat de kritiek op de hoge prijzen terecht komt bij de mensen die daar voor verantwoordelijk zijn.
En kijk ook naar de inkomens vs de brandstofprijzen:quote:📊 Europese ranking: % van inkomen besteed aan brandstof
Rang Land % van inkomen naar brandstof
1 Griekenland 13,13%
2 Portugal 9,79%
3 Verenigd Koninkrijk 8,21%
4 Zweden 7,68%
5 Denemarken 6,97%
6 Finland 6,82%
7 Italië 6,67%
8 Frankrijk 6,26%
9 Duitsland 6,02%
10 Spanje 5,41%
11 Ierland 5,39%
12 Nederland 5,33%
13 Oostenrijk 4,44%
14 België 4,41%
15 Luxemburg 3,76%
Bron: Europese vergelijking van brandstofkosten vs. inkomen
🔍 Hoe moet je deze tabel lezen?
Het gaat niet om pompprijzen, maar om betaalbaarheid
Dus: prijs × verbruik ÷ gemiddeld inkomen
Daardoor zie je:
Zuid-Europa → hoog percentage (lage inkomens)
Noordwest-Europa → lager percentage (hogere inkomens)
Als ik naar mezelf kijk: de meeste kilometers die ik rij worden vergoed door m'n werkgever. Uiteindelijk ben ik niet gek veel kwijt aan brandstof. Maar ik rij in de weekenden dan ook niet eindeloos rondjes met de auto.quote:📊 1. Benzineprijs: sterke stijging (maar grillig)
Op basis van CBS- en historische reeksen:
2010: ~¤1,55 – ¤1,65 per liter
2015: ~¤1,45 (dip)
2020: ~¤1,60 (COVID-dip)
2022: piek tot ~¤2,30–2,50
2025: ~¤1,85–¤2,20 gemiddeld
👉 Over de hele periode:
+25% tot +40% stijging (afhankelijk van begin/eindpunt)
Belangrijk:
Grote volatiliteit (olieprijs, oorlog, accijns)
Niet lineair — vooral na 2020 sterke sprong
📊 2. Inkomensgroei: stabieler en structureel
Gebruikmakend van modaal inkomen als proxy:
2010 (schatting): ~¤33.000–34.000
2017: ¤34.000
2021: ¤37.000
2025: ¤46.500
2026: ¤48.000
👉 2010 → 2025:
+35% tot +40% inkomensgroei
En vooral:
Vrij geleidelijk
Versnelling na 2021 (inflatie + loonstijgingen)
⚖️ 3. Directe vergelijking
Periode Benzineprijs Inkomen
2010–2019 licht stijgend / stabiel gestaag stijgend
2020–2022 explosieve stijging lichte stijging
2023–2025 daling/stabilisatie sterke loonstijging
👉 Totaalbeeld 2010–2025:
Benzine: +25–40%
Inkomen: +35–40%
🧠 4. De kern: wat betekent dit?
➤ Lange termijn (2010–2025)
👉 Inkomensgroei houdt gelijke tred of ligt iets hoger dan benzineprijs
Dus:
Brandstof is niet structureel onbetaalbaarder geworden
In relatieve zin zelfs licht verbeterd
Dit zie je ook breder in Europa: brandstofkosten als % van inkomen zijn vaak stabiel of licht gedaald
Tja, dat is 8d chess, snappen wij toch niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef Kijkertje het volgende:
En dan sancties opheffen van niet alleen Rusland maar ook van Iran om de olieprijs te verlagen.
MAGA-logica!![]()
[ afbeelding ]
Trump administration lifts sanctions on millions of barrels of Iranian oil
As oil prices soar, the Treasury Department has lifted sanctions on Iranian crude already loaded onto vessels — giving Iran’s war effort against the U.S. a boost.
Als België iets hogere accijnzen had waren de wegen misschien niet zo beroerd. Ja, de accijnzen zijn hoog. Diezelfde accijnzen zorgen ervoor dat de verbruiker (gedeeltelijk) de kosten draagt.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik hier niet al te veel woorden aan vuilmaken, aangezien deze discussie niet thuishoort in deze reeks. Jij gebruikt het ook puur om af te leiden van de complete fuck-up die de Trump-regering van deze oorlog maakt.
Maar dan toch even. Ja, de prijzen liggen in Nederland relatief hoog. Maar de prijzen zijn slechts één factor. Waar je naar moet kijken is hoe groot de hap is die benzine gemiddeld genomen uit het budget van de Nederlander neemt. Ja, brandstof is duur, maar de inkomens liggen hier ook hoger.
Ik heb ChatGPT gevraagd een overzicht te maken:
[..]
En kijk ook naar de inkomens vs de brandstofprijzen:
[..]
Als ik naar mezelf kijk: de meeste kilometers die ik rij worden vergoed door m'n werkgever. Uiteindelijk ben ik niet gek veel kwijt aan brandstof. Maar ik rij in de weekenden dan ook niet eindeloos rondjes met de auto.
Dit is de nieuwe AI MAGA mascotte toch? Eerste hint: Trump's hand ziet er hier niet uit alsof ie er elk moment af kan vallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:26 schreef Toby56 het volgende:
Laten we het nu maar gewoon toegeven mensen: MAGA is great. En Trump is de GOAT.
"Mèèh!"
Was getekend, Donald Trump, Jake Paul & Jessica Foster.
[ afbeelding ]
Ik neem in ons kleine landje overigens gewoon de benenwagen, de fiets en het OV.
En België is nog kleiner dan Nederland, dus waarom zou er geklaagd moeten worden?
Thank you for your attention to this matter.
Voor 'Jessica' gebruikt-ie de beste make-up.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:28 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dit is de nieuwe AI MAGA mascotte toch? Eerste hint: Trump's hand ziet er hier niet uit alsof ie er elk moment af kan vallen.
En dan moet 'ie binnenkort ook nog naar China om te vragen of Xi alsjeblieft dat uitvoerverbod van 'rare earth elements' op wil heffen, want anders kunnen die door Iran kapot geschoten radarinstallaties van de VS in de Golf namelijk niet vervangen worden. Dat uitvoerverbod was China's antwoord op Trump z'n tariffs.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef Kijkertje het volgende:
En dan sancties opheffen van niet alleen Rusland maar ook van Iran om de olieprijs te verlagen.
MAGA-logica!![]()
[ afbeelding ]
Trump administration lifts sanctions on millions of barrels of Iranian oil
As oil prices soar, the Treasury Department has lifted sanctions on Iranian crude already loaded onto vessels — giving Iran’s war effort against the U.S. a boost.
De belastingen op je auto liggen ook significant hoger dan elders in Europa. Mijn vorige auto zou in Nederland qua belasting uitkomen op ongeveer ¤400 per kwartaal terwijl dat in België ongeveer ¤500 per jaar zou zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik hier niet al te veel woorden aan vuilmaken, aangezien deze discussie niet thuishoort in deze reeks. Jij gebruikt het ook puur om af te leiden van de complete fuck-up die de Trump-regering van deze oorlog maakt.
Maar dan toch even. Ja, de prijzen liggen in Nederland relatief hoog. Maar de prijzen zijn slechts één factor. Waar je naar moet kijken is hoe groot de hap is die benzine gemiddeld genomen uit het budget van de Nederlander neemt. Ja, brandstof is duur, maar de inkomens liggen hier ook hoger.
Ik heb ChatGPT gevraagd een overzicht te maken:
[..]
En kijk ook naar de inkomens vs de brandstofprijzen:
[..]
Als ik naar mezelf kijk: de meeste kilometers die ik rij worden vergoed door m'n werkgever. Uiteindelijk ben ik niet gek veel kwijt aan brandstof. Maar ik rij in de weekenden dan ook niet eindeloos rondjes met de auto.
Altijd gedacht dat er toch nog een SP-er in je schuil ging.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De belastingen op je auto liggen ook significant hoger dan elders in Europa. Mijn vorige auto zou in Nederland qua belasting uitkomen op ongeveer ¤400 per kwartaal terwijl dat in België ongeveer ¤500 per jaar zou zijn.
Dat vele mensen in de Randstad gebruik kunnen maken van het OV betekent niet dat het voor een ieder geld vooral in de provincie niet. Ik zelf woon ook in een gebied waar ik een goed aanbod heb qua openbaar vervoer en daar maak ik dan ook gebruik van. Helaas ontkom ik er niet aan om minimaal 700/800 kilometer per week te maken om op het werk te komen en andere verplichtingen die ik niet met het OV kan vervullen.
Nu heb ik het geluk dat ik in België kan tanken en omdat ik godzijdank een benzineauto rij scheelt het mij bijna ¤100 per maand aan brandstofkosten oftewel een volle tank benzine.
Nu snap ik dat ik wel wat meer tank dan de gemiddelde Nederlander die misschien 2 keer per maand tankt maar ook dan scheelt het dan bijna ¤50 per maand.
Dat is toch best een aanzienlijk bedrag voor iemand die al moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen.
Overigens denk ik dat er maar weinig mensen zijn die voor de lol rondjes gaan rijden op hun vrije dag. En al zouden die er zijn, dan moet dat in mijn ogen ook gewoon kunnen. Het doet een mens goed om eens een keer uit de eigen omgeving te gaan en het land te verkennen.
Hoe denken ze bij de NVA en het Vlaams Blok (nou ja, 'Belang') tegenwoordig over economische vluchtelingen?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:01 schreef Kansenjongere het volgende:
Stop toch eens met reageren op die economische vluchteling, hij gaat er niet minder om trollen en de rest van het topic nam hem toch al niet serieus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik doe het ff rustig aan.
Over welke belastingen heb jij het precies? Ik betaal een paar tientjes per maand aan wegenbelasting.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De belastingen op je auto liggen ook significant hoger dan elders in Europa. Mijn vorige auto zou in Nederland qua belasting uitkomen op ongeveer ¤400 per kwartaal terwijl dat in België ongeveer ¤500 per jaar zou zijn.
Motorrijtuigenbelasting. In België ligt die significant lager dan in Nederland. Die paar tientjes die je betaald zal wel zijn omdat je een relatief kleine benzineauto hebt. Mijn vorige auto was een flinke diesel en omdat er wat problemen waren omtrent mijn inschrijving speelde ik met het idee om die wagen tijdelijk te importeren in Nederland. Buiten het feit dat ik een waanzinnig bedrag aan bpm’s moest betalen kwam ik er ook achter dat ik een absurd bedrag aan belasting moest betalen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Over welke belastingen heb jij het precies? Ik betaal een paar tientjes per maand aan wegenbelasting.
Of tel je de accijns daar ook bij op? Want die ligt in Belgie op 0,65 cent per liter, tegen 0,85 cent in Nederland. Verder verwijs ik dan weer naar m'n vorige bijdrage. In relatieve zin is autorijden goedkoper voor de gemiddelde Nederlander.
Misschien moeten we de vrede een kans geven.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:44 schreef Toby56 het volgende:
Zolang Yoko One de benzine nog kan betalen, is er wat mij betreft niets aan de hand.
Dit geeft ook wel aan dat de hoop bij enkelen, dat de planloze heer Trump misschien toch op verzet van hoge officieren kan gaan rekenen, op weinig is gebaseerd.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ook Joe Rogan vindt het inmiddels niet zo leuk meer allemaal.
[ x ]
Geen idee in wat voor tank jij rijdt, maar:quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Motorrijtuigenbelasting. In België ligt die significant lager dan in Nederland. Die paar tientjes die je betaald zal wel zijn omdat je een relatief kleine benzineauto hebt. Mijn vorige auto was een flinke diesel en omdat er wat problemen waren omtrent mijn inschrijving speelde ik met het idee om die wagen tijdelijk te importeren in Nederland. Buiten het feit dat ik een waanzinnig bedrag aan bpm’s moest betalen kwam ik er ook achter dat ik een absurd bedrag aan belasting moest betalen.
Het was voor mij goedkoper om tijdelijk een barrel te kopen zodat ik tijdelijk vervoer had.
Gek genoeg zorgen de lagere belastingen, lagere brandstofkosten en het gebrek aan bpm’s er wel voor dat een nieuwe auto een stuk goedkoper is in België. Dat heeft als gevolg dat het Belgische wagenpark een stuk nieuwer en dus ook schoner en zuiniger is dan het wagenpark in Nederland.
Geeft misschien weer stof tot nadenken voor de klimaatideologen in Nederland.
Net even gecheckt: ik betaal 51 euro per maand. En ik rijd in een gewone 5-deurs personenauto uit 2018.quote:Als eigenaar van een auto moet je elke maand of elk kwartaal wegenbelasting betalen. De gemiddelde kosten hiervoor liggen tussen de ¤ 27 tot ¤ 76,50 per maand.
Bron
Mijn laatste diesel was een coupé uit 2012. Het was inderdaad een gigantische auto qua afmetingen en gewicht. Ik had ook voor dat ik naar België verhuisde een vergelijkbare auto net zoals jij alleen dan een aantal jaar ouder. Die wagen koste mij een tientje meer dan die wagen van jouw maar helaas was het wel een benzine auto. Voor mijn huidige auto betaal ik voor het eerste jaar rond de 700 euro maar daar zit de inschrijving van die auto bij en dat zit dacht ik op ¤280. Kortom voor een vergelijkbare benzineauto ben ik dus op jaarbasis een stuk goedkoper uit dan jij.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee in wat voor tank jij rijdt, maar:
[..]
Net even gecheckt: ik betaal 51 euro per maand. En ik rijd in een gewone 5-deurs personenauto uit 2018.
Maar goed, ik leg dus niet bepaald wakker van de kosten die gepaard gaan met autorijden in NL. Net zoals ik niet direct van m'n stoel val van de huidige prijsstijgingen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mijn laatste diesel was een coupé uit 2012. Het was inderdaad een gigantische auto qua afmetingen en gewicht. Ik had ook voor dat ik naar België verhuisde een vergelijkbare auto net zoals jij alleen dan een aantal jaar ouder. Die wagen koste mij een tientje meer dan die wagen van jouw maar helaas was het wel een benzine auto. Voor mijn huidige auto betaal ik voor het eerste jaar rond de 700 euro maar daar zit de inschrijving van die auto bij en dat zit dacht ik op ¤280. Kortom voor een vergelijkbare benzineauto ben ik dus op jaarbasis een stuk goedkoper uit dan jij.
Pardon? Ik zit rustig uit te leggen dat het in belasting alleen al honderden euro’s scheelt met Nederland en dan had ik het nog niet eens over de brandstofkosten.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar goed, ik leg dus niet bepaald wakker van de kosten die gepaard gaan met autorijden in NL. Net zoals ik niet direct van m'n stoel val van de huidige prijsstijgingen.
Je hebt weer druk lopen schuiven met doelpalen. Je bent iets goedkoper uit dan in NL. Gefeliciteerd, ik hoop voor je dat dat niet de reden was dat je bent verhuisd.
En nu is het zaak om daar adequaat op te reageren door onze politici, helaas zal dat wel niet gebeuren. We kunnen straks wat schepen daar naar toe sturen om de straat te beveiligen en daar houd het ook mee op.quote:Feit blijft dat de prijzen over de hele linie stijgen en er een economische dip dreigt als gevolg van een ondoordachte oorlog, in gang gezet door de Trump-regering en Israël.
Waarom moesten we ook alweer respect en weet ik wat allemaal nog meer, hebben om Charlie Kirk?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:40 schreef Perrin het volgende:
Trump viert de dood van Robert Mueller, de ex-FBI directeur.
[ x ]
Stel je voor dat Jetten zo iets zegt.... dan krijg je een kabinetscrisis.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:40 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Wat een pareltje is ‘t ook hè die kerel. Fatsoen komt uit z’n porieën alsof het niets is.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:40 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Het is trouwens wel 1 van de symptomen van dementie, de schade aan het frontale kwab, dat je "filter" verdwijnt.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:13 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat een pareltje is ‘t ook hè die kerel. Fatsoen komt uit z’n porieën alsof het niets is.
Idiocracy belde. Ze hebben geen goedkeuring gegeven voor deze straight to DVD kopie van hun film
Wat is het toch een walgelijk figuurquote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:40 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Omdat dat volgens domrechts maar 1 kant op werkt.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom moesten we ook alweer respect en weet ik wat allemaal nog meer, hebben om Charlie Kirk?
Omdat rechts/conservatief/MAGA/Trump cs ook altijd respectvol zijn naar iedereen, natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom moesten we ook alweer respect en weet ik wat allemaal nog meer, hebben om Charlie Kirk?
Tsja, ik zie liever dat een oplossing wordt gevonden voor dit conflict en de Trump-regering stopt met chaos veroorzaken.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:49 schreef Chivaz het volgende:
En nu is het zaak om daar adequaat op te reageren door onze politici, helaas zal dat wel niet gebeuren. We kunnen straks wat schepen daar naar toe sturen om de straat te beveiligen en daar houd het ook mee op.
Dansen op het graf van donald trump als ie de pijp uit isquote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat is het toch een walgelijk figuur
Dan zou Donald zo'n beetje dement geboren moeten zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is trouwens wel 1 van de symptomen van dementie, de schade aan het frontale kwab, dat je "filter" verdwijnt.
Het lijkt wel steeds erger te worden.
Wat mij betreft krijgt-ie geen graf.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:55 schreef TLC het volgende:
[..]
Dansen op het graf van donald trump als ie de pijp uit is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |