Hoe denken ze bij de NVA en het Vlaams Blok (nou ja, 'Belang') tegenwoordig over economische vluchtelingen?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:01 schreef Kansenjongere het volgende:
Stop toch eens met reageren op die economische vluchteling, hij gaat er niet minder om trollen en de rest van het topic nam hem toch al niet serieus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik doe het ff rustig aan.
Over welke belastingen heb jij het precies? Ik betaal een paar tientjes per maand aan wegenbelasting.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De belastingen op je auto liggen ook significant hoger dan elders in Europa. Mijn vorige auto zou in Nederland qua belasting uitkomen op ongeveer ¤400 per kwartaal terwijl dat in België ongeveer ¤500 per jaar zou zijn.
Motorrijtuigenbelasting. In België ligt die significant lager dan in Nederland. Die paar tientjes die je betaald zal wel zijn omdat je een relatief kleine benzineauto hebt. Mijn vorige auto was een flinke diesel en omdat er wat problemen waren omtrent mijn inschrijving speelde ik met het idee om die wagen tijdelijk te importeren in Nederland. Buiten het feit dat ik een waanzinnig bedrag aan bpm’s moest betalen kwam ik er ook achter dat ik een absurd bedrag aan belasting moest betalen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Over welke belastingen heb jij het precies? Ik betaal een paar tientjes per maand aan wegenbelasting.
Of tel je de accijns daar ook bij op? Want die ligt in Belgie op 0,65 cent per liter, tegen 0,85 cent in Nederland. Verder verwijs ik dan weer naar m'n vorige bijdrage. In relatieve zin is autorijden goedkoper voor de gemiddelde Nederlander.
Misschien moeten we de vrede een kans geven.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:44 schreef Toby56 het volgende:
Zolang Yoko One de benzine nog kan betalen, is er wat mij betreft niets aan de hand.
Dit geeft ook wel aan dat de hoop bij enkelen, dat de planloze heer Trump misschien toch op verzet van hoge officieren kan gaan rekenen, op weinig is gebaseerd.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ook Joe Rogan vindt het inmiddels niet zo leuk meer allemaal.
[ x ]
Geen idee in wat voor tank jij rijdt, maar:quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Motorrijtuigenbelasting. In België ligt die significant lager dan in Nederland. Die paar tientjes die je betaald zal wel zijn omdat je een relatief kleine benzineauto hebt. Mijn vorige auto was een flinke diesel en omdat er wat problemen waren omtrent mijn inschrijving speelde ik met het idee om die wagen tijdelijk te importeren in Nederland. Buiten het feit dat ik een waanzinnig bedrag aan bpm’s moest betalen kwam ik er ook achter dat ik een absurd bedrag aan belasting moest betalen.
Het was voor mij goedkoper om tijdelijk een barrel te kopen zodat ik tijdelijk vervoer had.
Gek genoeg zorgen de lagere belastingen, lagere brandstofkosten en het gebrek aan bpm’s er wel voor dat een nieuwe auto een stuk goedkoper is in België. Dat heeft als gevolg dat het Belgische wagenpark een stuk nieuwer en dus ook schoner en zuiniger is dan het wagenpark in Nederland.
Geeft misschien weer stof tot nadenken voor de klimaatideologen in Nederland.
Net even gecheckt: ik betaal 51 euro per maand. En ik rijd in een gewone 5-deurs personenauto uit 2018.quote:Als eigenaar van een auto moet je elke maand of elk kwartaal wegenbelasting betalen. De gemiddelde kosten hiervoor liggen tussen de ¤ 27 tot ¤ 76,50 per maand.
Bron
Mijn laatste diesel was een coupé uit 2012. Het was inderdaad een gigantische auto qua afmetingen en gewicht. Ik had ook voor dat ik naar België verhuisde een vergelijkbare auto net zoals jij alleen dan een aantal jaar ouder. Die wagen koste mij een tientje meer dan die wagen van jouw maar helaas was het wel een benzine auto. Voor mijn huidige auto betaal ik voor het eerste jaar rond de 700 euro maar daar zit de inschrijving van die auto bij en dat zit dacht ik op ¤280. Kortom voor een vergelijkbare benzineauto ben ik dus op jaarbasis een stuk goedkoper uit dan jij.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee in wat voor tank jij rijdt, maar:
[..]
Net even gecheckt: ik betaal 51 euro per maand. En ik rijd in een gewone 5-deurs personenauto uit 2018.
Maar goed, ik leg dus niet bepaald wakker van de kosten die gepaard gaan met autorijden in NL. Net zoals ik niet direct van m'n stoel val van de huidige prijsstijgingen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mijn laatste diesel was een coupé uit 2012. Het was inderdaad een gigantische auto qua afmetingen en gewicht. Ik had ook voor dat ik naar België verhuisde een vergelijkbare auto net zoals jij alleen dan een aantal jaar ouder. Die wagen koste mij een tientje meer dan die wagen van jouw maar helaas was het wel een benzine auto. Voor mijn huidige auto betaal ik voor het eerste jaar rond de 700 euro maar daar zit de inschrijving van die auto bij en dat zit dacht ik op ¤280. Kortom voor een vergelijkbare benzineauto ben ik dus op jaarbasis een stuk goedkoper uit dan jij.
Pardon? Ik zit rustig uit te leggen dat het in belasting alleen al honderden euro’s scheelt met Nederland en dan had ik het nog niet eens over de brandstofkosten.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar goed, ik leg dus niet bepaald wakker van de kosten die gepaard gaan met autorijden in NL. Net zoals ik niet direct van m'n stoel val van de huidige prijsstijgingen.
Je hebt weer druk lopen schuiven met doelpalen. Je bent iets goedkoper uit dan in NL. Gefeliciteerd, ik hoop voor je dat dat niet de reden was dat je bent verhuisd.
En nu is het zaak om daar adequaat op te reageren door onze politici, helaas zal dat wel niet gebeuren. We kunnen straks wat schepen daar naar toe sturen om de straat te beveiligen en daar houd het ook mee op.quote:Feit blijft dat de prijzen over de hele linie stijgen en er een economische dip dreigt als gevolg van een ondoordachte oorlog, in gang gezet door de Trump-regering en Israël.
Waarom moesten we ook alweer respect en weet ik wat allemaal nog meer, hebben om Charlie Kirk?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:40 schreef Perrin het volgende:
Trump viert de dood van Robert Mueller, de ex-FBI directeur.
[ x ]
Stel je voor dat Jetten zo iets zegt.... dan krijg je een kabinetscrisis.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:40 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Wat een pareltje is ‘t ook hè die kerel. Fatsoen komt uit z’n porieën alsof het niets is.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:40 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Het is trouwens wel 1 van de symptomen van dementie, de schade aan het frontale kwab, dat je "filter" verdwijnt.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:13 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat een pareltje is ‘t ook hè die kerel. Fatsoen komt uit z’n porieën alsof het niets is.
Idiocracy belde. Ze hebben geen goedkeuring gegeven voor deze straight to DVD kopie van hun film
Wat is het toch een walgelijk figuurquote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:40 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Omdat dat volgens domrechts maar 1 kant op werkt.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom moesten we ook alweer respect en weet ik wat allemaal nog meer, hebben om Charlie Kirk?
Omdat rechts/conservatief/MAGA/Trump cs ook altijd respectvol zijn naar iedereen, natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom moesten we ook alweer respect en weet ik wat allemaal nog meer, hebben om Charlie Kirk?
Tsja, ik zie liever dat een oplossing wordt gevonden voor dit conflict en de Trump-regering stopt met chaos veroorzaken.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:49 schreef Chivaz het volgende:
En nu is het zaak om daar adequaat op te reageren door onze politici, helaas zal dat wel niet gebeuren. We kunnen straks wat schepen daar naar toe sturen om de straat te beveiligen en daar houd het ook mee op.
Dansen op het graf van donald trump als ie de pijp uit isquote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat is het toch een walgelijk figuur
Dan zou Donald zo'n beetje dement geboren moeten zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is trouwens wel 1 van de symptomen van dementie, de schade aan het frontale kwab, dat je "filter" verdwijnt.
Het lijkt wel steeds erger te worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |