abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220398221
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 17:01 schreef Kansenjongere het volgende:
Stop toch eens met reageren op die economische vluchteling, hij gaat er niet minder om trollen en de rest van het topic nam hem toch al niet serieus.
Hoe denken ze bij de NVA en het Vlaams Blok (nou ja, 'Belang') tegenwoordig over economische vluchtelingen?

Overigens:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220398278
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De belastingen op je auto liggen ook significant hoger dan elders in Europa. Mijn vorige auto zou in Nederland qua belasting uitkomen op ongeveer ¤400 per kwartaal terwijl dat in België ongeveer ¤500 per jaar zou zijn.
Over welke belastingen heb jij het precies? Ik betaal een paar tientjes per maand aan wegenbelasting.

Of tel je de accijns daar ook bij op? Want die ligt in Belgie op 0,65 cent per liter, tegen 0,85 cent in Nederland. Verder verwijs ik dan weer naar m'n vorige bijdrage. In relatieve zin is autorijden goedkoper voor de gemiddelde Nederlander.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220398486
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 17:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Over welke belastingen heb jij het precies? Ik betaal een paar tientjes per maand aan wegenbelasting.

Of tel je de accijns daar ook bij op? Want die ligt in Belgie op 0,65 cent per liter, tegen 0,85 cent in Nederland. Verder verwijs ik dan weer naar m'n vorige bijdrage. In relatieve zin is autorijden goedkoper voor de gemiddelde Nederlander.
Motorrijtuigenbelasting. In België ligt die significant lager dan in Nederland. Die paar tientjes die je betaald zal wel zijn omdat je een relatief kleine benzineauto hebt. Mijn vorige auto was een flinke diesel en omdat er wat problemen waren omtrent mijn inschrijving speelde ik met het idee om die wagen tijdelijk te importeren in Nederland. Buiten het feit dat ik een waanzinnig bedrag aan bpm’s moest betalen kwam ik er ook achter dat ik een absurd bedrag aan belasting moest betalen.
Het was voor mij goedkoper om tijdelijk een barrel te kopen zodat ik tijdelijk vervoer had.

Gek genoeg zorgen de lagere belastingen, lagere brandstofkosten en het gebrek aan bpm’s er wel voor dat een nieuwe auto een stuk goedkoper is in België. Dat heeft als gevolg dat het Belgische wagenpark een stuk nieuwer en dus ook schoner en zuiniger is dan het wagenpark in Nederland.
Geeft misschien weer stof tot nadenken voor de klimaatideologen in Nederland.
pi_220398614
Zolang Yoko One de benzine nog kan betalen, is er wat mij betreft niets aan de hand.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 17:51:35 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220398732
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 17:44 schreef Toby56 het volgende:
Zolang Yoko One de benzine nog kan betalen, is er wat mij betreft niets aan de hand.
Misschien moeten we de vrede een kans geven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220398955
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ook Joe Rogan vindt het inmiddels niet zo leuk meer allemaal.

[ x ]
Dit geeft ook wel aan dat de hoop bij enkelen, dat de planloze heer Trump misschien toch op verzet van hoge officieren kan gaan rekenen, op weinig is gebaseerd.

Veel oorlogen, in het verleden en in het heden, zijn een strijd van religekken hier tegen religekken daar. En vice versa.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 21-03-2026 18:12:39 ]
pi_220399001
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 17:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Motorrijtuigenbelasting. In België ligt die significant lager dan in Nederland. Die paar tientjes die je betaald zal wel zijn omdat je een relatief kleine benzineauto hebt. Mijn vorige auto was een flinke diesel en omdat er wat problemen waren omtrent mijn inschrijving speelde ik met het idee om die wagen tijdelijk te importeren in Nederland. Buiten het feit dat ik een waanzinnig bedrag aan bpm’s moest betalen kwam ik er ook achter dat ik een absurd bedrag aan belasting moest betalen.
Het was voor mij goedkoper om tijdelijk een barrel te kopen zodat ik tijdelijk vervoer had.

Gek genoeg zorgen de lagere belastingen, lagere brandstofkosten en het gebrek aan bpm’s er wel voor dat een nieuwe auto een stuk goedkoper is in België. Dat heeft als gevolg dat het Belgische wagenpark een stuk nieuwer en dus ook schoner en zuiniger is dan het wagenpark in Nederland.
Geeft misschien weer stof tot nadenken voor de klimaatideologen in Nederland.
Geen idee in wat voor tank jij rijdt, maar:

quote:
Als eigenaar van een auto moet je elke maand of elk kwartaal wegenbelasting betalen. De gemiddelde kosten hiervoor liggen tussen de ¤ 27 tot ¤ 76,50 per maand.

Bron
Net even gecheckt: ik betaal 51 euro per maand. En ik rijd in een gewone 5-deurs personenauto uit 2018.
pi_220399095
De kruistochten zijn er niks bij .
pi_220399147
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:08 schreef AnneX het volgende:
De kruistochten zijn er niks bij .
In spijkerbroek!
American Denim.
pi_220399239
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Geen idee in wat voor tank jij rijdt, maar:
[..]
Net even gecheckt: ik betaal 51 euro per maand. En ik rijd in een gewone 5-deurs personenauto uit 2018.
Mijn laatste diesel was een coupé uit 2012. Het was inderdaad een gigantische auto qua afmetingen en gewicht. Ik had ook voor dat ik naar België verhuisde een vergelijkbare auto net zoals jij alleen dan een aantal jaar ouder. Die wagen koste mij een tientje meer dan die wagen van jouw maar helaas was het wel een benzine auto. Voor mijn huidige auto betaal ik voor het eerste jaar rond de 700 euro maar daar zit de inschrijving van die auto bij en dat zit dacht ik op ¤280. Kortom voor een vergelijkbare benzineauto ben ik dus op jaarbasis een stuk goedkoper uit dan jij.
pi_220399300
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mijn laatste diesel was een coupé uit 2012. Het was inderdaad een gigantische auto qua afmetingen en gewicht. Ik had ook voor dat ik naar België verhuisde een vergelijkbare auto net zoals jij alleen dan een aantal jaar ouder. Die wagen koste mij een tientje meer dan die wagen van jouw maar helaas was het wel een benzine auto. Voor mijn huidige auto betaal ik voor het eerste jaar rond de 700 euro maar daar zit de inschrijving van die auto bij en dat zit dacht ik op ¤280. Kortom voor een vergelijkbare benzineauto ben ik dus op jaarbasis een stuk goedkoper uit dan jij.
Maar goed, ik leg dus niet bepaald wakker van de kosten die gepaard gaan met autorijden in NL. Net zoals ik niet direct van m'n stoel val van de huidige prijsstijgingen.

Je hebt weer druk lopen schuiven met doelpalen. Je bent iets goedkoper uit dan in NL. Gefeliciteerd, ik hoop voor je dat dat niet de reden was dat je bent verhuisd.

Feit blijft dat de prijzen over de hele linie stijgen en er een economische dip dreigt als gevolg van een ondoordachte oorlog, in gang gezet door de Trump-regering en Israël.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 18:40:59 #262
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220399343
Trump viert de dood van Robert Mueller, de ex-FBI directeur.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220399419
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar goed, ik leg dus niet bepaald wakker van de kosten die gepaard gaan met autorijden in NL. Net zoals ik niet direct van m'n stoel val van de huidige prijsstijgingen.

Je hebt weer druk lopen schuiven met doelpalen. Je bent iets goedkoper uit dan in NL. Gefeliciteerd, ik hoop voor je dat dat niet de reden was dat je bent verhuisd.
Pardon? Ik zit rustig uit te leggen dat het in belasting alleen al honderden euro’s scheelt met Nederland en dan had ik het nog niet eens over de brandstofkosten.
En nee dat is niet de reden dat ik ben verhuisd, verhuizen naar België was een logische keuze. Ik kon kiezen uit huren voor ¤1500 per maand en weinig ruimte of huren voor ¤1000 en een stuk meer ruimte. Dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij. Ik zit prima waar ik nu zit, ik sta voor een paar euro in Antwerpen met het OV en ik woon precies goed om mijn kinderen te zien en om nog enigszins snel op mijn werk te staan. Het enige nadeel is dat de stad zelf niet om aan te gluren is maar goed zoveel tijd breng ik gelukkig niet door in België.
quote:
Feit blijft dat de prijzen over de hele linie stijgen en er een economische dip dreigt als gevolg van een ondoordachte oorlog, in gang gezet door de Trump-regering en Israël.
En nu is het zaak om daar adequaat op te reageren door onze politici, helaas zal dat wel niet gebeuren. We kunnen straks wat schepen daar naar toe sturen om de straat te beveiligen en daar houd het ook mee op.
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 18:57:23 #264
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220399484
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:40 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Waarom moesten we ook alweer respect en weet ik wat allemaal nog meer, hebben om Charlie Kirk?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 18:57:45 #265
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220399488

[ Bericht 100% gewijzigd door xpompompomx op 21-03-2026 19:07:48 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220399500
quote:

[ x ]
Stel je voor dat Jetten zo iets zegt.... dan krijg je een kabinetscrisis.
En als King Lex herhaaldelijk kletst als Trump dan gaan steeds meer mensen roepen om afzetting, Amalia op de troon .... en afschaffing van de showmonarchie. Dan zou het een foute show zijn.
In Amerika vind het Congress dat niet zo erg.
pi_220399604
quote:

[ x ]
Wat een pareltje is ‘t ook hè die kerel. Fatsoen komt uit z’n porieën alsof het niets is.

Idiocracy belde. Ze hebben geen goedkeuring gegeven voor deze straight to DVD kopie van hun film
pi_220399688
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 19:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat een pareltje is ‘t ook hè die kerel. Fatsoen komt uit z’n porieën alsof het niets is.

Idiocracy belde. Ze hebben geen goedkeuring gegeven voor deze straight to DVD kopie van hun film
Het is trouwens wel 1 van de symptomen van dementie, de schade aan het frontale kwab, dat je "filter" verdwijnt.
Het lijkt wel steeds erger te worden.
pi_220399862
quote:

[ x ]
Wat is het toch een walgelijk figuur
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220399895
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom moesten we ook alweer respect en weet ik wat allemaal nog meer, hebben om Charlie Kirk?
Omdat dat volgens domrechts maar 1 kant op werkt.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 19:47:52 #271
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220399925
Niks bijzonders.
Iedereen heeft wel een oom of opa die nog ergere dingen zegt.
Toch? :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 19:48:58 #272
5428 crew  miss_sly
pi_220399932
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Omdat rechts/conservatief/MAGA/Trump cs ook altijd respectvol zijn naar iedereen, natuurlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220399982
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:49 schreef Chivaz het volgende:

En nu is het zaak om daar adequaat op te reageren door onze politici, helaas zal dat wel niet gebeuren. We kunnen straks wat schepen daar naar toe sturen om de straat te beveiligen en daar houd het ook mee op.
Tsja, ik zie liever dat een oplossing wordt gevonden voor dit conflict en de Trump-regering stopt met chaos veroorzaken.

Onze regering kan de prijsstijgingen mitigeren door de accijnzen te verlagen, maar dat geld zal ergens vandaan moeten komen. Je slaat daarmee immers een gat in de begroting. Dat betekent structureel bezuinigen op andere posten (of andere lasten verhogen, al schiet je daar natuurlijk je doel mee voorbij).

Dan heeft een terugkeer naar stabiliteit en lagere olie- en gasprijzen toch echt de voorkeur.
pi_220399988
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 19:40 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wat is het toch een walgelijk figuur
Dansen op het graf van donald trump als ie de pijp uit is *O*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220400514
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is trouwens wel 1 van de symptomen van dementie, de schade aan het frontale kwab, dat je "filter" verdwijnt.
Het lijkt wel steeds erger te worden.
Dan zou Donald zo'n beetje dement geboren moeten zijn.
De man heeft nooit een filter gehad.
Was op school al een enorme zak zand.

Een enorme klootzak en we leven nu eenmaal in een tijd dat zoiets de mensen heel erg aanspreekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')