abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 maart 2026 @ 12:51:54 #226
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220395781
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:43 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zeur niet.

Het bashen van Yoko Ono is al 60 jaar een gevalletje walgelijk racisme.
Onder de noemer: ze heeft Sjonnie verpest, ze heeft The Beatles verpest.

Stelletje losers.
😂😂😂😂😂
pi_220395803
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:43 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zeur niet.

Het bashen van Yoko Ono is al 60 jaar een gevalletje walgelijk racisme.
Onder de noemer: ze heeft Sjonnie verpest, ze heeft The Beatles verpest.

Stelletje losers.
Yoko Mono

pi_220395852
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Yoko Mono

[ afbeelding ]
The Beatles in Mono.
Niks mis mee.

Of deze... samen met Jack Douglas en John voltooid een paar uur voordat klootzak Mark David Chapman een einde maakte aan het leven van Yoko's echtgenoot, John Lennon. Recht voor haar ogen.

Bekijk deze YouTube-video

Iedere vrouw die wordt uitgemaakt voor 'Yoko Ono' kan dat wat mij betreft als een compliment beschouwen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Toby56 op 21-03-2026 13:08:19 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220395995
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:59 schreef Toby56 het volgende:

[..]
The Beatles in Mono.
Niks mis mee.
Beatles horen in mono idd.
pi_220396023
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Beatles horen in mono idd.
We gaan weer off topic maarre.... dat maffe knuppelstereo vind ik toch ook wel heel bijzonder.
Het is spijtig dat de zoon van George Martin, Giles, dat er voor een flink gedeelte uit heeft gemixt bij de laatste re-re-re-releases. Voor een goed opgepoetste en toch authentieke Fab Four moet je de boxen uit 2009 hebben, zowel mono als stereo. Alles wat daarna is heruitgebracht is geldklopperij.

OK, dankzij Hegseth en member Jan even een uitstapje naar mijn favo bandje.

Nu maar weer terug naar onze vrinden in de US of A. ;)
pi_220396328
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En weer heb je het weer alleen over accijnzen. Het punt is nou juist dat prijzen over de hele linie stijgen, omdat energieprijzen (ook gas wordt hierdoor geraakt) invloed hebben op tal van producten en diensten.

En natuurlijk zijn Trump en zijn regering relevant in deze. Zij zijn deze oorlog begonnen en daarmee ook verantwoordelijk voor de gevolgen ervan.

Dat zou jij normaliter met mij eens zijn - als Biden of Obama aan het roer stond, in plaats van 'no more wars' Trump.
Ik zeg ook niet dat Trump geen verantwoording draagt, ik zeg alleen dat klagen daarover weinig zin heeft omdat hij niet aan de knoppen zit. Je kan niet gaan jammeren over hoge energiekosten terwijl men de energie in dit land kapotbelast.
pi_220396338
Ook Joe Rogan vindt het inmiddels niet zo leuk meer allemaal.

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220396413
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat Trump geen verantwoording draagt, ik zeg alleen dat klagen daarover weinig zin heeft omdat hij niet aan de knoppen zit. Je kan niet gaan jammeren over hoge energiekosten terwijl men de energie in dit land kapotbelast.
De oorlog in Iran heeft overduidelijk gevolgen voor het prijspeil. Niet alleen energie, maar ook op tal van andere producten kosten meer. Dat is wat ik je probeer duidelijk te maken.

Zonder deze oorlog waren die plotse prijsstijgingen er niet. En deze oorlog is hij gestart, samen met Israël. Hij is ook degene die de oorlog kan beëindigen.

En hoewel het blijkbaar ingewikkeld is om te begrijpen: twee dingen kunnen tegelijkertijd waar zijn.

1. Energieprijzen liggen in Nederland relatief hoog door accijnzen.
2. Prijzen van energie (en andere producten) stijgen door de oorlog in Iran.

Nummer 1 maakt niet dat nummer 2 plots geen probleem is.
pi_220396766
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat Trump geen verantwoording draagt
Trump draagt de volledige verantwoording, met Netanyahu samen.

Ze hebben dit veroorzaakt.

Trump had gelijk toen hij waarschuwde dat een Amerikaanse president oorlog zou beginnen met Iran.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 15:26:24 #235
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220397129
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:18 schreef Toby56 het volgende:

[..]
We gaan weer off topic maarre.... dat maffe knuppelstereo vind ik toch ook wel heel bijzonder.
Het is spijtig dat de zoon van George Martin, Giles, dat er voor een flink gedeelte uit heeft gemixt bij de laatste re-re-re-releases. Voor een goed opgepoetste en toch authentieke Fab Four moet je de boxen uit 2009 hebben, zowel mono als stereo. Alles wat daarna is heruitgebracht is geldklopperij.

OK, dankzij Hegseth en member Jan even een uitstapje naar mijn favo bandje.

Nu maar weer terug naar onze vrinden in de US of A. ;)
[off-topic] Ken je de remixes van Prof Stoned?

Check bijv z'n mix van 'Eight Days a Week' (Beatles For Sale)
pi_220397170
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De oorlog in Iran heeft overduidelijk gevolgen voor het prijspeil. Niet alleen energie, maar ook op tal van andere producten kosten meer. Dat is wat ik je probeer duidelijk te maken.

Zonder deze oorlog waren die plotse prijsstijgingen er niet. En deze oorlog is hij gestart, samen met Israël. Hij is ook degene die de oorlog kan beëindigen.

En hoewel het blijkbaar ingewikkeld is om te begrijpen: twee dingen kunnen tegelijkertijd waar zijn.

1. Energieprijzen liggen in Nederland relatief hoog door accijnzen.
2. Prijzen van energie (en andere producten) stijgen door de oorlog in Iran.

Nummer 1 maakt niet dat nummer 2 plots geen probleem is.
Prima Koos, zover was ik ook al. Feit is dat nummer 1 het enige is waar we invloed op hebben en die invloed word al jaren ingezet om de energietransitie af te dwingen.
Het misdadige beleid van Nederland dat bewust mensen in de armoede stort word nu alleen versterkt door de gebeurtenissen in het midden oosten.
Je kan jammeren over de hoge prijzen en ik jammer vrolijk met je mee, alleen weet ik wel wie daar uiteindelijk voor verantwoordelijk zijn en dat zijn onze eigen politici in Den Haag.
Nogmaals benzine is nog steeds goedkoper in België dan in Nederland voor de oorlog en dat geld overigens ook voor gas.
Ik hoop overigens dat de oorlog snel voorbij is en dat we weer normale prijzen kunnen verwachten aan de pomp en elders maar ik vrees dat onze politici niet zitten te wachten op lagere prijzen. Sterker nog als blijkt dat het meerendeel van Nederland deze prijzen met pijn en moeite kunnen opbrengen dan zal dat als een signaal worden gezien dat de accijnzen nog wel verder omhoog kunnen.
Ik zie daarom liever dat de kritiek op de hoge prijzen terecht komt bij de mensen die daar voor verantwoordelijk zijn.
pi_220397197
Amerikanen klagen inmiddels ook over de hoge brandstofprijzen.

Ik zie daarom liever dat de kritiek op de hoge prijzen terecht komt bij de mensen die daar voor verantwoordelijk zijn.
pi_220397257
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Amerikanen klagen inmiddels ook over de hoge brandstofprijzen.

Ze zouden eens in Nederland moeten tanken, ik denk dat als ze die prijzen hanteren in de VS dat er een gewapende volksopstand komt. Het blijft jammer dat de Nederlander hier niet voor wil protesteren. Ze protesteren tegen een verkiezingsuitslag, voor het klimaat, voor Gaza maar nooit voor de eigen portemonnee of de economie.
Als MP in Nederland heb je toch een verdomd makkelijke baan, je kan de Nederlander genadeloos belasten en uitknijpen en ze halen de schouders op en roepen “jA mAaR tRuMp”. Ondertussen storten we wel de gasputten vol met beton en zegt de MP doodleuk dat hij niets aan de accijnzen wil doen.

Ik heb het net even nagerekend, de Amerikaanse prijs komt ongeveer uit op ¤1.20 de liter. Dat is voor Amerikaanse begrippen inderdaad behoorlijk stevig maar in Nederland zou ik een gat in de lucht springen. Dit zou ongeveer de Nederlandse prijs zijn als we geen accijnzen zouden heffen op brandstof.
Het laat wederom maar weer eens zien hoe misdadig de Nederlandse overheid bezig is.
pi_220397302
twitter

Musk is echt een geweldig mens, dit geintje gaat hem serieus geld kosten maar dat boeit hem blijkbaar niet.
pi_220397563
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 15:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Prima Koos, zover was ik ook al. Feit is dat nummer 1 het enige is waar we invloed op hebben en die invloed word al jaren ingezet om de energietransitie af te dwingen.
Het misdadige beleid van Nederland dat bewust mensen in de armoede stort word nu alleen versterkt door de gebeurtenissen in het midden oosten.
Je kan jammeren over de hoge prijzen en ik jammer vrolijk met je mee, alleen weet ik wel wie daar uiteindelijk voor verantwoordelijk zijn en dat zijn onze eigen politici in Den Haag.
Nogmaals benzine is nog steeds goedkoper in België dan in Nederland voor de oorlog en dat geld overigens ook voor gas.
Ik hoop overigens dat de oorlog snel voorbij is en dat we weer normale prijzen kunnen verwachten aan de pomp en elders maar ik vrees dat onze politici niet zitten te wachten op lagere prijzen. Sterker nog als blijkt dat het meerendeel van Nederland deze prijzen met pijn en moeite kunnen opbrengen dan zal dat als een signaal worden gezien dat de accijnzen nog wel verder omhoog kunnen.
Eigenlijk wil ik hier niet al te veel woorden aan vuilmaken, aangezien deze discussie niet thuishoort in deze reeks. Jij gebruikt het ook puur om af te leiden van de complete fuck-up die de Trump-regering van deze oorlog maakt.

Maar dan toch even. Ja, de prijzen liggen in Nederland relatief hoog. Maar de prijzen zijn slechts één factor. Waar je naar moet kijken is hoe groot de hap is die benzine gemiddeld genomen uit het budget van de Nederlander neemt. Ja, brandstof is duur, maar de inkomens liggen hier ook hoger.

Ik heb ChatGPT gevraagd een overzicht te maken:

quote:
📊 Europese ranking: % van inkomen besteed aan brandstof
Rang Land % van inkomen naar brandstof
1 Griekenland 13,13%
2 Portugal 9,79%
3 Verenigd Koninkrijk 8,21%
4 Zweden 7,68%
5 Denemarken 6,97%
6 Finland 6,82%
7 Italië 6,67%
8 Frankrijk 6,26%
9 Duitsland 6,02%
10 Spanje 5,41%
11 Ierland 5,39%
12 Nederland 5,33%
13 Oostenrijk 4,44%
14 België 4,41%
15 Luxemburg 3,76%

Bron: Europese vergelijking van brandstofkosten vs. inkomen

🔍 Hoe moet je deze tabel lezen?
Het gaat niet om pompprijzen, maar om betaalbaarheid
Dus: prijs × verbruik ÷ gemiddeld inkomen
Daardoor zie je:
Zuid-Europa → hoog percentage (lage inkomens)
Noordwest-Europa → lager percentage (hogere inkomens)
En kijk ook naar de inkomens vs de brandstofprijzen:

quote:
📊 1. Benzineprijs: sterke stijging (maar grillig)

Op basis van CBS- en historische reeksen:

2010: ~¤1,55 – ¤1,65 per liter
2015: ~¤1,45 (dip)
2020: ~¤1,60 (COVID-dip)
2022: piek tot ~¤2,30–2,50
2025: ~¤1,85–¤2,20 gemiddeld

👉 Over de hele periode:
+25% tot +40% stijging (afhankelijk van begin/eindpunt)

Belangrijk:

Grote volatiliteit (olieprijs, oorlog, accijns)
Niet lineair — vooral na 2020 sterke sprong
📊 2. Inkomensgroei: stabieler en structureel

Gebruikmakend van modaal inkomen als proxy:

2010 (schatting): ~¤33.000–34.000
2017: ¤34.000
2021: ¤37.000
2025: ¤46.500
2026: ¤48.000

👉 2010 → 2025:
+35% tot +40% inkomensgroei

En vooral:

Vrij geleidelijk
Versnelling na 2021 (inflatie + loonstijgingen)

⚖️ 3. Directe vergelijking
Periode Benzineprijs Inkomen
2010–2019 licht stijgend / stabiel gestaag stijgend
2020–2022 explosieve stijging lichte stijging
2023–2025 daling/stabilisatie sterke loonstijging

👉 Totaalbeeld 2010–2025:

Benzine: +25–40%
Inkomen: +35–40%
🧠 4. De kern: wat betekent dit?
➤ Lange termijn (2010–2025)

👉 Inkomensgroei houdt gelijke tred of ligt iets hoger dan benzineprijs

Dus:

Brandstof is niet structureel onbetaalbaarder geworden
In relatieve zin zelfs licht verbeterd

Dit zie je ook breder in Europa: brandstofkosten als % van inkomen zijn vaak stabiel of licht gedaald
Als ik naar mezelf kijk: de meeste kilometers die ik rij worden vergoed door m'n werkgever. Uiteindelijk ben ik niet gek veel kwijt aan brandstof. Maar ik rij in de weekenden dan ook niet eindeloos rondjes met de auto.
pi_220397565
En dan sancties opheffen van niet alleen Rusland maar ook van Iran om de olieprijs te verlagen.

MAGA-logica! :X

Trump administration lifts sanctions on millions of barrels of Iranian oil

As oil prices soar, the Treasury Department has lifted sanctions on Iranian crude already loaded onto vessels — giving Iran’s war effort against the U.S. a boost.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_220397645
quote:
81s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef Kijkertje het volgende:
En dan sancties opheffen van niet alleen Rusland maar ook van Iran om de olieprijs te verlagen.

[ afbeelding ]

As oil prices soar, the Treasury Department has lifted sanctions on Iranian crude already loaded onto vessels — giving Iran’s war effort against the U.S. a boost.
Tja, dat is 8d chess, snappen wij toch niet.
pi_220397700
Laten we het nu maar gewoon toegeven mensen: MAGA is great. En Trump is de GOAT.
"Mèèh!"

Was getekend, Donald Trump, Jake Paul & Jessica Foster.

Ik neem in ons kleine landje overigens gewoon de benenwagen, de fiets en het OV.
En België is nog kleiner dan Nederland, dus waarom zou er geklaagd moeten worden?

Thank you for your attention to this matter.
pi_220397713
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Eigenlijk wil ik hier niet al te veel woorden aan vuilmaken, aangezien deze discussie niet thuishoort in deze reeks. Jij gebruikt het ook puur om af te leiden van de complete fuck-up die de Trump-regering van deze oorlog maakt.

Maar dan toch even. Ja, de prijzen liggen in Nederland relatief hoog. Maar de prijzen zijn slechts één factor. Waar je naar moet kijken is hoe groot de hap is die benzine gemiddeld genomen uit het budget van de Nederlander neemt. Ja, brandstof is duur, maar de inkomens liggen hier ook hoger.

[..]
[..]
Als ik naar mezelf kijk: de meeste kilometers die ik rij worden vergoed door m'n werkgever. Uiteindelijk ben ik niet gek veel kwijt aan brandstof. Maar ik rij in de weekenden dan ook niet eindeloos rondjes met de auto.
Als België iets hogere accijnzen had waren de wegen misschien niet zo beroerd. Ja, de accijnzen zijn hoog. Diezelfde accijnzen zorgen ervoor dat de verbruiker (gedeeltelijk) de kosten draagt.

Het is een beetje een valse discussie telkens. De olieprijs gaat omhoog, dus het is een mooi moment om het stokpaardje over accijnzen weer van stal te halen. De olieprijs gaat niet omhoog door accijnzen, die gaat op dit moment hard omhoog door Trump & Netanyahu.

Ik begrijp wel dat het lastig is. Je kunt niet én tegelijkertijd positief zijn over alles wat Trump doet en erkennen dat dit een fout is geweest, dus geef je een ander maar de schuld. Zo rolt MAGA webcare.
pi_220397739
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:26 schreef Toby56 het volgende:
Laten we het nu maar gewoon toegeven mensen: MAGA is great. En Trump is de GOAT.
"Mèèh!"

Was getekend, Donald Trump, Jake Paul & Jessica Foster.

[ afbeelding ]

Ik neem in ons kleine landje overigens gewoon de benenwagen, de fiets en het OV.
En België is nog kleiner dan Nederland, dus waarom zou er geklaagd moeten worden?

Thank you for your attention to this matter.
Dit is de nieuwe AI MAGA mascotte toch? Eerste hint: Trump's hand ziet er hier niet uit alsof ie er elk moment af kan vallen.
pi_220397797
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit is de nieuwe AI MAGA mascotte toch? Eerste hint: Trump's hand ziet er hier niet uit alsof ie er elk moment af kan vallen.
Voor 'Jessica' gebruikt-ie de beste make-up.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 16:34:07 #247
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220397829
quote:
81s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]

En dan moet 'ie binnenkort ook nog naar China om te vragen of Xi alsjeblieft dat uitvoerverbod van 'rare earth elements' op wil heffen, want anders kunnen die door Iran kapot geschoten radarinstallaties van de VS in de Golf namelijk niet vervangen worden. Dat uitvoerverbod was China's antwoord op Trump z'n tariffs. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door kladderadatsch op 21-03-2026 16:39:41 ]
pi_220397958
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]
[..]
De belastingen op je auto liggen ook significant hoger dan elders in Europa. Mijn vorige auto zou in Nederland qua belasting uitkomen op ongeveer ¤400 per kwartaal terwijl dat in België ongeveer ¤500 per jaar zou zijn.
Dat vele mensen in de Randstad gebruik kunnen maken van het OV betekent niet dat het voor een ieder geld vooral in de provincie niet. Ik zelf woon ook in een gebied waar ik een goed aanbod heb qua openbaar vervoer en daar maak ik dan ook gebruik van. Helaas ontkom ik er niet aan om minimaal 700/800 kilometer per week te maken om op het werk te komen en andere verplichtingen die ik niet met het OV kan vervullen.
Nu heb ik het geluk dat ik in België kan tanken en omdat ik godzijdank een benzineauto rij scheelt het mij bijna ¤100 per maand aan brandstofkosten oftewel een volle tank benzine.
Nu snap ik dat ik wel wat meer tank dan de gemiddelde Nederlander die misschien 2 keer per maand tankt maar ook dan scheelt het dan bijna ¤50 per maand.
Dat is toch best een aanzienlijk bedrag voor iemand die al moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen.

Overigens denk ik dat er maar weinig mensen zijn die voor de lol rondjes gaan rijden op hun vrije dag. En al zouden die er zijn, dan moet dat in mijn ogen ook gewoon kunnen. Het doet een mens goed om eens een keer uit de eigen omgeving te gaan en het land te verkennen.
pi_220398179
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De belastingen op je auto liggen ook significant hoger dan elders in Europa. Mijn vorige auto zou in Nederland qua belasting uitkomen op ongeveer ¤400 per kwartaal terwijl dat in België ongeveer ¤500 per jaar zou zijn.
Dat vele mensen in de Randstad gebruik kunnen maken van het OV betekent niet dat het voor een ieder geld vooral in de provincie niet. Ik zelf woon ook in een gebied waar ik een goed aanbod heb qua openbaar vervoer en daar maak ik dan ook gebruik van. Helaas ontkom ik er niet aan om minimaal 700/800 kilometer per week te maken om op het werk te komen en andere verplichtingen die ik niet met het OV kan vervullen.
Nu heb ik het geluk dat ik in België kan tanken en omdat ik godzijdank een benzineauto rij scheelt het mij bijna ¤100 per maand aan brandstofkosten oftewel een volle tank benzine.
Nu snap ik dat ik wel wat meer tank dan de gemiddelde Nederlander die misschien 2 keer per maand tankt maar ook dan scheelt het dan bijna ¤50 per maand.
Dat is toch best een aanzienlijk bedrag voor iemand die al moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen.

Overigens denk ik dat er maar weinig mensen zijn die voor de lol rondjes gaan rijden op hun vrije dag. En al zouden die er zijn, dan moet dat in mijn ogen ook gewoon kunnen. Het doet een mens goed om eens een keer uit de eigen omgeving te gaan en het land te verkennen.
Altijd gedacht dat er toch nog een SP-er in je schuil ging.
pi_220398199
Stop toch eens met reageren op die economische vluchteling, hij gaat er niet minder om trollen en de rest van het topic nam hem toch al niet serieus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')