Ik zag of las ergens (kan het niet meer vinden) dat het personeel, dat de inwoners moet beveiligen, anoniem had laten weten dat het eerste dat ze zullen doen zodra de apocalyps uitbreekt, is de controle van die bunkers overnemen en de eigenaars eruit smijten. Veel plezier daar in je panic room.quote:
Dat zou wel heerlijke karma zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2026 17:55 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ik zag of las ergens (kan het niet meer vinden) dat het personeel, dat de inwoners moet beveiligen, anoniem had laten weten dat het eerste dat ze zullen doen zodra de apocalyps uitbreekt, is de controle van die bunkers overnemen en de eigenaars eruit smijten. Veel plezier daar in je panic room.
Vandaar dat ze zo'n fan zijn van AI...quote:Op woensdag 18 maart 2026 17:55 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ik zag of las ergens (kan het niet meer vinden) dat het personeel, dat de inwoners moet beveiligen, anoniem had laten weten dat het eerste dat ze zullen doen zodra de apocalyps uitbreekt, is de controle van die bunkers overnemen en de eigenaars eruit smijten. Veel plezier daar in je panic room.
Jamaar, het boeit ze ook niks. Ieder argument dat dit politiek slecht zou zijn voor magats is moot. Het zal ze een stoffige campignonnen kut interesseren of de wereld beter of slechter af is. Het Amerikaanse volk mag al dood vallen, laat staan de rest van de wereld.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:42 schreef kladderadatsch het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk ze staan die twee liegende flapdrollen... Hey Lindsey, je moest eens weten hoe kwaad de rest van de wereld op de VS is!
CNN had vandaag een item over hoe de rest van de wereld tegen de VS aankijkt sinds Trump weer president is, dat zag er niet best uit and mind you dit was dus nog vér voor de oorlog met Iran!
[ afbeelding ]
quote:TRANSCRIPT: Fed’s Powell: Outlook Highly Uncertain for Effect of Higher Gasoline Prices on Consumption
>> CHAIR: I think you have to take the two together. In a way, the January report was a positive surprise and the February report was a negative surprise. If you put them together, you get something not quite in the middle. You have to really as you do, realize there was a strike. There was weather. That is about 80,000 of the negative effect total on the February report.
Notwithstanding that — what do you see if you take a step back overall. A number of indicators that suggest the degree of stability. The thing that a good number of people on the committee are concerned about, is just the very low level of job creation.
If you adjust what has been the trend job creation over the past six months, if you adjust that for what our staff thinks is the overstatement due to overcounting, effectively there is zero net job creation in the private sector.
Actually that looks like that is about what the economy needs in terms of dealing with very low nonexistent growth in the labor force. Which we never had in our history. So you have got a sort of zero employment growth equilibrium.
https://www.wsj.com/polit(...)ckade-trump-f96bdd53quote:Before the U.S. went to war, Gen. Dan Caine, the chairman of the Joint Chiefs of Staff, told President Trump that an American attack could prompt Iran to close the Strait of Hormuz.
Caine said in several briefings that U.S. officials had long believed Iran would deploy mines, drones and missiles to close the world’s most vital shipping lane, according to people with knowledge of the discussions.
Trump acknowledged the risk, these people said, but moved forward with the most consequential foreign-policy decision of his two presidencies. He told his team that Tehran would likely capitulate before closing the strait—and even if Iran tried, the U.S. military could handle it.
Natuurlijk hebben ze hem dat risico uitgelegd maar narcist als hij is wist hij het beter: Iran zou voor hem zwichten, de bevolking zou in opstand komen en hij rekende zich al rijk aan de olie. Uiteraard gebeurde dat (heel voorspelbaar) niet.quote:Op donderdag 19 maart 2026 01:38 schreef kladderadatsch het volgende:
Een al wat ouder stuk uit de Wall Street Journal, maar wellicht leerzaam voor degenen die zich nog steeds afvragen of Trump op de hoogte was van het risico dat Iran de straat van Hormuz af zou kunnen sluiten.
[..]
https://www.wsj.com/polit(...)ckade-trump-f96bdd53
Dat somt het wel aardig op. Overigens zit ik zojuist even een stuk terug te kijken van de Rachel Maddow show, van ik meen afgelopen maandag en het is dus allemaal nog veel gekker dan ik dacht. Blijkt dat Jared Kushner een paar miljard van de Saudi's heeft gekregen en dat Kushner in ruil daarvoor Trump over heeft gehaald om zich bij Israël aan te sluiten in de aanval op Iran, de Saudi's hebben er namelijk baat bij dat Iran een kopje kleiner word gemaakt zodat zij het M-O kunnen domineren. Die Saudische kroonprins schijnt elke dag aan de telefoon te hangen om tegen Trump te zeggen dat hij gewoon nog lekker een paar weken door moet gaan met bombarderen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 01:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze hem dat risico uitgelegd maar narcist als hij is wist hij het beter: Iran zou voor hem zwichten, de bevolking zou in opstand komen en hij rekende zich al rijk aan de olie. Uiteraard gebeurde dat (heel voorspelbaar) niet.
En aangezien hij nooit iets fout kan doen gaat hij vervolgens claimen dat 'niemand' het aan zag komen.
Ja ik heb het ook gezien. Zaken doen met Saoedi-Arabie is buitengewoon lucratief voor de fam. Trump.quote:Op donderdag 19 maart 2026 02:14 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dat somt het wel aardig op. Overigens zit ik zojuist even een stuk terug te kijken van de Rachel Maddow show, van ik meen afgelopen maandag en het is dus allemaal nog veel gekker dan ik dacht. Schijnt dat Jared Kushner een paar miljard van de Saudi's heeft gekregen en dat Kushner in ruil daarvoor Trump over heeft gehaald om zich bij Israël aan te sluiten in de aanval op Iran, de Saudi's hebben er namelijk baat bij dat Iran een kopje kleiner word gemaakt zodat zij het M-O kunnen domineren. Die Saudische kroonprins schijnt elke dag aan de telefoon te hangen om tegen Trump te zeggen dat hij gewoon nog lekker een paar weken door moet gaan met bombarderen.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Héél vreemd inderdaad en het is echt te gek voor woorden dat zo'n Kushner de halve wereld op z'n kop zet, alleen maar om er zelf een paar miljard rijker op te kunnen worden.quote:Op donderdag 19 maart 2026 02:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja ik heb het ook gezien. Zaken doen met Saoedi-Arabie is buitengewoon lucratief voor de fam. Trump.
Die Kushner heeft trouwens ook best een vreemde positie. Maakt officieel geen deel uit van Trump's regering maar heeft wel een dikke vinger in de pap bij al die onderhandelingen met Rusland en Iran. Trump vertrouwt hem maar Kushner is natuurlijk totaal ongeschikt voor die taak.
https://www.wsj.com/livec(...)Tog8tEqlCWEZim7yJquiquote:No Living Former President Has Talked to Trump About Iran, Representatives Say
Representatives for all living former presidents—Bill Clinton, George W. Bush, Barack Obama and Joe Biden—said they haven't had conversations with President Trump about Iran.
On Monday, Trump said twice that he had a conversation with a former president who regretted not taking action about Iran.
“I've spoken to a certain president who I like, actually a past president, former president. He said, I wish I did it,” Trump said. When asked about who he spoke with, Trump replied, “I can't tell you that. I don't want to embarrass him. It would be very bad for his career even though he's got no career left.”
Trump was later asked by a reporter if the former president was Bush, to which Trump said “no.” He was also asked if it was Clinton or Obama. “I don’t want to say,” Trump said.
The White House didn’t immediately return a request for comment.
Zelfs al stopt de oorlog in Iran morgen, dan zal het waarschijnlijk alsnog 200 dagen duren eer de wereldeconomie zich compleet heeft hersteld, lees ik net.quote:
Niks aan de hand!quote:Op donderdag 19 maart 2026 03:45 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Zelfs al stopt de oorlog in Iran morgen, dan zal het waarschijnlijk alsnog 200 dagen duren eer de wereldeconomie zich compleet heeft hersteld, lees ik net.
https://www.politico.com/(...)ns-iran-war-00831187quote:Joe Kent, the director of the National Counterterrorism Center, announced Tuesday he was resigning over the war in Iran — a stunning defection that shows how President Donald Trump’s decision to strike Tehran has divided some of the most loyal corners of his administration.
“I cannot in good conscience support the ongoing war in Iran,” Joe Kent, the head of the national counterterrorism center, said in a resignation letter posted to X on Tuesday morning. “Until June of 2025, you understood that the wars in the Middle East were a trap that robbed America of the precious lives of our patriots and depleted the wealth and prosperity of our nation.”
het begint inmiddels aardig op de Gupta familie in zuid-afrika te lijken. drie Indische entrepreneurs die voor veel geld Jacob Zuma kochten, en daarmee invloed in heel zuid-afrika. staatskaping wordt dat nog steeds genoemdquote:Op donderdag 19 maart 2026 02:14 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dat somt het wel aardig op. Overigens zit ik zojuist even een stuk terug te kijken van de Rachel Maddow show, van ik meen afgelopen maandag en het is dus allemaal nog veel gekker dan ik dacht. Blijkt dat Jared Kushner een paar miljard van de Saudi's heeft gekregen en dat Kushner in ruil daarvoor Trump over heeft gehaald om zich bij Israël aan te sluiten in de aanval op Iran, de Saudi's hebben er namelijk baat bij dat Iran een kopje kleiner word gemaakt zodat zij het M-O kunnen domineren. Die Saudische kroonprins schijnt elke dag aan de telefoon te hangen om tegen Trump te zeggen dat hij gewoon nog lekker een paar weken door moet gaan met bombarderen.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Dat laatste maakt het hem toch juist tot een hele logische toevoeging van Trump's regering?quote:Op donderdag 19 maart 2026 02:20 schreef Kijkertje het volgende:
Die Kushner heeft trouwens ook best een vreemde positie. Maakt officieel geen deel uit van Trump's regering maar heeft wel een dikke vinger in de pap bij al die onderhandelingen met Rusland en Iran. Trump vertrouwt hem maar Kushner is natuurlijk totaal ongeschikt voor die taak.
Uiteraard past het helemaal bij Trump's loyaliteitseisen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 06:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat laatste maakt het hem toch juist tot een hele logische toevoeging van Trump's regering?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |