abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220308677
O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220308682
Nog iemand zo'n weetje?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 16:47:27 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220308734
De kleurstof in een korenbloem en een klaproos is dezelfde.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 10 maart 2026 @ 16:48:17 #4
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220308746
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:41 schreef Vanyel het volgende:
Nog iemand zo'n weetje?
Als je het velletje van verse worst haalt houd je geen gehakt over, maar worstevlees?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 16:49:56 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220308764
Heerlijk droog commentaar _O- Bekijk deze YouTube-video
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 16:50:44 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220308770
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:48 schreef fietsie het volgende:

[..]
Als je het velletje van verse worst haalt houd je geen gehakt over, maar worstevlees?
Het is ook een metworst, geen gehaktworst
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220308834
In de categorie nonfood:

Dat het mooie blauw op delen van je nieuwe roestvrijstalen apparaat, dat je jaren ziet als 'mooi', niets anders is dan het beschermfolielaagje op je apparaat.

Ok niet helemaaaaaal een goeie vergelijking maar het kwam toch ff naar boven _O-
pi_220308901
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:47 schreef derLudolf het volgende:
De kleurstof in een korenbloem en een klaproos is dezelfde.
O+
Daarom zijn ze allebei mijn lievelings
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220309054
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:49 schreef derLudolf het volgende:
Heerlijk droog commentaar _O- Bekijk deze YouTube-video
Wat een leuk filmpje!
En herkenbaar ook, van die mislukte foto's _O- en dia's van vakantie kijken bij familie :O :O
pi_220309061
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+
Daarom zijn ze allebei mijn lievelings
Korenbloemen _O_
pi_220309128
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:41 schreef Vanyel het volgende:
Nog iemand zo'n weetje?
In samples ztten geen caloos *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220309136
En toetjes in een TGTG pakket tellen ook niet O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220309301
Tijdens de reünie kwamen ook oude foto’s voorbij (een nichtje is bezig een grote doos door te nemen en had een selectie meegenomen)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:17:34 #14
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220309427
Een blikje regular coca cola zinkt in water maar een blikje cola light blijft drijven.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220309516
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Tijdens de reünie kwamen ook oude foto’s voorbij (een nichtje is bezig een grote doos door te nemen en had een selectie meegenomen)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Awww O+
pi_220309517
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Een blikje regular coca cola zinkt in water maar een blikje cola light blijft drijven.
:Y
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 18:31:11 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220309542
Mentos in cola is niet echt een chemische reactie. Koolzuur uit drinken komt vrij als er zuurstof bij komt. Het oppervlak van een Mentos is eigenlijk heel ruw, dus veel kleine kamers met lucht. Daardoor komt ineens veel koolzuur vrij. Hetzelfde schijnt te gebeuren met een papieren rietjes, deze heeft in vergelijking met de plastic uitvoering een heel ruw oppervlak
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:38:14 #18
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220309590
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:41 schreef Vanyel het volgende:
Nog iemand zo'n weetje?
Queen Elisabeth II had een diploma in vrachtwagentechniek.

damn ik had ooit een scheurkalender vol met deze ongein :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:40:54 #19
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220309609
Albert Einstein heeft ooit eens gezegd dat zijn op één na beste idee (na de relativiteitstheorie) was om een ei te koken in een pan soep, zodat hij twee gerechten had en maar één pan hoefde af te wassen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:44:00 #20
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220309629
Ananassen waren een statussymbool in het Engeland van de 18e eeuw. Ze waren zo duur dat je ze voor een avond kon huren om mee te nemen naar een feest.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220309655
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Albert Einstein heeft ooit eens gezegd dat zijn op één na beste idee (na de relativiteitstheorie) was om een ei te koken in een pan soep, zodat hij twee gerechten had en maar één pan hoefde af te wassen.
Ik vind eieren vies, dat komt zo uit die cloaca gezeild met poep en veertjes er nog aan. Van het idee om soep te eten waar een ongeschild ei in geborreld heeft, trek ik een beetje groen weg :r
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220309666
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Albert Einstein heeft ooit eens gezegd dat zijn op één na beste idee (na de relativiteitstheorie) was om een ei te koken in een pan soep, zodat hij twee gerechten had en maar één pan hoefde af te wassen.
:D
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 18:48:00 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220309668
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Queen Elisabeth II had een diploma in vrachtwagentechniek.

damn ik had ooit een scheurkalender vol met deze ongein :D
En geen rijbewijs omdat die "uit naam der Koningin" werd uitgereikt maar ze dit niet aan zichzelf kon doen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:52:36 #24
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220309711
Tom Hanks en George Clooney zijn allebei nazaten van Abraham Lincoln.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:53:07 #25
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220309723
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik vind eieren vies, dat komt zo uit die cloaca gezeild met poep en veertjes er nog aan. Van het idee om soep te eten waar een ongeschild ei in geborreld heeft, trek ik een beetje groen weg :r
je KUNT het eerst even onder de kraan en zo hmm *) :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220309741
Bananen zijn radio actief
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:56:38 #27
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220309770
Het slijm van vampiervleermuizen bevat een eiwit genaamd draculine, dat het stollen van bloed tegengaat }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:02:53 #28
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220309850
Een kameel kan 115 liter water in een kwartier drinken.

En trouwens, paarden kunnen niet kotsen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220309878
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik vind eieren vies, dat komt zo uit die cloaca gezeild met poep en veertjes er nog aan. Van het idee om soep te eten waar een ongeschild ei in geborreld heeft, trek ik een beetje groen weg :r
Ik zag vandaag een filmpje op reddit van een ei in een schaaltje wat er gewoon uitzag als en ei... wit... dooier... maar er leek een hartslag in te zitten... Daar kreeg ik bepaalde gevoelens van.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:06:13 #30
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220309884
Ongeveer 1 op de 20 Japanse shishito pepers is scherp en de enige manier om erachter te komen is opeten :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:09:34 #31
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220309921
Ieder cruiseschip heeft een mortuarium aan boord. Elk jaar overlijden ongeveer 200 mensen aan boord tijdens een cruise, vooral cruises met veel bejaarden (duh).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:13:36 #32
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220309957
De eerste honderd jaar na de introductie van hete pepers in Japan, gebruikten de Japanners ze in hun sokken om hun tenen warm te houden. Pas daarna ontdekten ze dat je ze ook op kunt eten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:19:28 #33
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220310008
Je kunt gemiddeld 35 caloriëne per pizza slice besparen door met een papieren servetje het vet eraf te deppen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220310035
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Een kameel kan 115 liter water in een kwartier drinken.

En trouwens, paarden kunnen niet kotsen.
Konijnen ook niet! (En ik dacht ratten ook niet, maar dat weet ik niet meer zeker).
Echt meest idiote ontwerpfout van die dieren }:|
pi_220310053
Ben ik nou de enige die de vraag beantwoord?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:33:35 #36
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220310150
Nog eentje dan:



En dat ziet er dan zo uit:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:35:01 #37
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220310173
Anyway, hoe is jullie avond? :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220310177
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Konijnen ook niet! (En ik dacht ratten ook niet, maar dat weet ik niet meer zeker).
Echt meest idiote ontwerpfout van die dieren }:|
Konijnen zijn dan ook gewoon miniatuur paardjes.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220310203
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:31 schreef derLudolf het volgende:
Mentos in cola is niet echt een chemische reactie. Koolzuur uit drinken komt vrij als er zuurstof bij komt. Het oppervlak van een Mentos is eigenlijk heel ruw, dus veel kleine kamers met lucht. Daardoor komt ineens veel koolzuur vrij. Hetzelfde schijnt te gebeuren met een papieren rietjes, deze heeft in vergelijking met de plastic uitvoering een heel ruw oppervlak
Hannah Fry volger gespot.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220310421
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Anyway, hoe is jullie avond? :s)
Ik mocht een dag Safe-training volgen. Dus dat we een PI-planning maakten.
Safe -> Scaled agile framework

Ik mocht de product manager spelen, dus ik was de baas. Dat hebben ze geweten *)

Dus nu ben ik zo gaar als een klontje. Dat is mijn avond.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 10 maart 2026 @ 20:08:33 #41
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220310582
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:55 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik mocht een dag Safe-training volgen. Dus dat we een PI-planning maakten.
Safe -> Scaled agile framework

Ik mocht de product manager spelen, dus ik was de baas. Dat hebben ze geweten *)

Dus nu ben ik zo gaar als een klontje. Dat is mijn avond.
Okee, geweldig! Dank je wel! :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220310698
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:55 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik mocht een dag Safe-training volgen. Dus dat we een PI-planning maakten.
Safe -> Scaled agile framework

Ik mocht de product manager spelen, dus ik was de baas. Dat hebben ze geweten *)

Dus nu ben ik zo gaar als een klontje. Dat is mijn avond.
Hoe vond je dat? De baas spelen? Zou je ook int echie willen?
Hoe gaat het in de verschillende torens eigenlijk?

Vandaag een antwoord mail van de ceo van een maaltijdenbox.
Dat was een leuk bericht om te lezen.

Verder vandaag weer eens op tournee en wel 6 stops onderweg.
En hier en daar mensen gesproken en ben ik weer op de hoogte.
Oa. iemand, die alle tickets heeft ( én betaald!) naar dochter 1 op Bali en dochter 2 in Sidney, die zwanger is van eerste kleinkind.
Dat staat dus op losse schroeven.

En ook getankt 😢
pi_220310773
Ik heb vanaaf lekker een uur podcast liggen luisteren *) Boekestijn en de Wijk en Schaduwoorlog. Fijne info.
Zometeen een tv avondje met vanalles. :s)
pi_220310920
@AnneX ik heb geen enkele behoefte de baas te spelen. Ik wil lekker ongenuanceerd mijn versie van de waarheid anderen in het gezicht slingeren. En de prijs voor dat soort functies is heel hoog. Vergaderen vergaderen vergaderen. Er is voor mij geen salaris dat dat voldoende compenseert.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220310924
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:17 schreef AnneX het volgende:
Vandaag een antwoord mail van de ceo van een maaltijdenbox.
Dat was een leuk bericht om te lezen.
Vertel!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220311124
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Vertel!
Euh . Toch maar niet. Later misschien eens.

quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:43 schreef sigme het volgende:
@:annex ik heb geen enkele behoefte de baas te spelen. Ik wil lekker ongenuanceerd mijn versie van de waarheid anderen in het gezicht slingeren. En de prijs voor dat soort functies is heel hoog. Vergaderen vergaderen vergaderen. Er is voor mij geen salaris dat dat voldoende compenseert.
kon het mij ook niet zo voorstellen. Misschien was het voor een dagje leuk. Spelen…

Nou wil ik de rest van de avond Shaffy liedjes luisteren.
Iedere ademteug ken ik wel. 🎶🎼🥰
# grijsgedraaid.
pi_220311390
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:55 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik mocht een dag Safe-training volgen. Dus dat we een PI-planning maakten.
Safe -> Scaled agile framework

Ik mocht de product manager spelen, dus ik was de baas. Dat hebben ze geweten *)

Dus nu ben ik zo gaar als een klontje. Dat is mijn avond.
B z'n collega's willen ook graag Safe doen. Hij zegt, zijn collega's kunnen de pot op.

Gaan jullie het implementeren?
pi_220311412
Als het gaat over matige software, Duolingo heeft ineens op alle letters J en j accenten.

B denkt dat er ergens een beetje gevibecoded is en is nu aan het uitzoeken hoe ze deze vergissing hebben kunnen maken O+

Het is zo lelijk! Mijn gebruikersnaam heeft nu een J-met-streepje-naar-boven. Een raar genoege letter dat mijn toetsenbord het niet eens kan.

Blijkbaar is er wel een plek waar je een j met zo'n streepje zou willen - als je een ij wilt benadrukken in het Nederlands. Dus míjn... is het mooist met ook een streepje op de j. Als je toetsenbord het kan.
pi_220311491
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ieder cruiseschip heeft een mortuarium aan boord. Elk jaar overlijden ongeveer 200 mensen aan boord tijdens een cruise, vooral cruises met veel bejaarden (duh).
Hoeveel overlijden er buiten boord? :+

Duikeling (of sprong) over de reling schijnt niet zo gezond te zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 22:10:54 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220311494
Net weer binnen. Ging even container van straat halen na het eten en in de brievenbus kijken. Post van het Finanzamt: Grundstücksteuer. Belasting over grote (vierkante meters) van de woning en perceelsgroote. Als ik met het percentage van Emmen reken is er niet veel verschil met de de OZB niet heel groot. Behalve dat een vergelijkbare woning in NL veel duurder is :+

En dacht dat een "mannetje dat in hout handelt" bij de overbuurman was, maar deze witte Caddy was van iemand anders. Toch blijven hangen. Hij had een groot stuk Krustenbraten gekregen, die moest ik maar es klaarmaken en dan kwam ie wel langs :D Nu es even opzoeken hoe en wat precies.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220311505
Ik deed vergaderen. Voorzitter was ziek en toen konden we sneller door de punten heen *O*

Verder moe, minder eetlust, nu wat spierpijnig. Ik heb echt geen tijd om ziek te worden hoor :{w
Doe ik normaliter ook niet aan dus ik leg het lijf dadelijk in bed en dan moet het morgenochtend maar weer normaal gaan doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220311532
Da’s toch buikspek?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220311533
Vacature voor mijn baan (minder uren) staat online.
Alleen op de vacaturesite van mn werk kan je niet doorklikken naar pagina 2 en/of 3.
Stelletje prutsers _O-

Maar via indeed wel gevonden.
pi_220311563
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Da’s toch buikspek?
Wat cats vermoeide lijf? :7 8-)
pi_220311565
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat cats vermoeide lijf? :7 8-)
_O- Was voorr @derLudolf
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 22:24:36 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220311570
Ja de griep gaat (nog steeds) rond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 22:25:46 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220311584
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Da’s toch buikspek?
Nee ham, met zwoerd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220311586
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik vind eieren vies, dat komt zo uit die cloaca gezeild met poep en veertjes er nog aan. Van het idee om soep te eten waar een ongeschild ei in geborreld heeft, trek ik een beetje groen weg :r
Ja, dit!!
Ik vind het zelfs zo vies dat als ik mijn eieren in een pan gekookt heb, ik die pan erna ook meteen in vaatwasser doe en hem niet bv omspoel en volgende dag of die avond er nog pasta in kook.

@Cat-astrophe ik duim voor je dat het niet door zet!

Ik zou hockey skippen en dan op tijd in bed. Ik ging eten bij de buren en daarna thuis nog even een eerste keer de slides voor morgen doorkijken. Bij bekijken vond ik het echter totaal onduidelijk, rare volgorde, verwarrend. Ik heb dit college gewoon zelf gegeven vorig jaar ook :+ maargoed. Dus ik ben alles om gaan gooien en heb mezelf om 21.40 van de laptop geschopt. De NL versie moet ik morgen tussen 11 en 13.30 nog afmaken, en idealiter dan ook meteen de handel vertalen naar ENG, en anders dat doen tussen 15.15 en 17.30. Nu braaf in bed nog even afschakelen een hopelijk snel daadwerkelijk in slaap.

Lees net na plaatsen de post van @derLudolf - gecondoleerd :*

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 10-03-2026 22:33:23 ]
pi_220311587
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat cats vermoeide lijf? :7 8-)
Ze noemt me dik :'(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 22:31:35 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220311618
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ze noemt me dik :'(
Of lekker en met een krokant jasje :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220311622
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Of lekker en met een krokant jasje :+
_O-

Ik zo niet durven (en kunnen) @Cat-astrophe (zet er voor de zekerheid de naam er maar bij :D )
We have far more in common than that which devides us..
pi_220311647
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:24 schreef derLudolf het volgende:
Ja de griep gaat (nog steeds) rond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gecondoleerd.
En gebruik maar niet meer de term 'zak met botten ' :{
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 22:43:27 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220311665
Vel over been is beter?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220311678
Ach gecondoleerd @derLudolf
We have far more in common than that which devides us..
pi_220311698
Kennissen hebben een zoontje van bijna 3, jochie heet Ali. Gisteren is hun dochter geboren, die heet Alia. Eén keer roepen en er komen meteen 2 kinderen _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220311703
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:24 schreef derLudolf het volgende:
Ja de griep gaat (nog steeds) rond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gecondoleerd met je oudtante.

@vlindertje89 De eieren kook ik mijn levenlang al in een speciale eierkoker.
Er zit een maatbekertje bij voor hard, half en zachte eieren en het aantal.
Max is geloof ik 7 stuks. Eieren in een pannetje koken lukt mij sowieso niet.
En van huis uit al dat handige apparaatje gekend. Mijn vader kreeg het ooit als relatiegeschenk.
Bijvoorbeeld: https://kooksamen.nl/eierkoker/
Oh, dit zijn allemaal hele prijzige via bol.
De Hema zal hem ook wel hebben. Blijkbaar zijn ze nu ook met automatische uitschakeling. Anders heb je een alarmsignaal dat vrolijk loeit.
pi_220311722
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:26 schreef Cat-astrophe het volgende:


Ze noemt me dik :'(
Je hebt wel een krokant jasje O+
pi_220311748
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:43 schreef derLudolf het volgende:
Vel over been is beter?
Erg vermagerd?
pi_220311749
Ik moet toch even kwijt dat ik wel content ben met mijn topic(titel). Zoveel lollige weetjes O+


Minder enthousiast over het idee van de floepende cloaca waar eieren uit zeilen. Als dat mijn eiplezier gaat verpesten, weet ik bij wie ik moet klagen }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220311768
Ik heb een eierkoker gekocht van airmiles die dreigden te vervallen. Maar echt, ik heb nog nooit zo over eieren gedacht. Veertjes erop, even afspoelen en daarna gewoon koken, pan afspoelen/afwassen.
Zie wel eens mensen die eieren meekoken met bijvoorbeeld aardappels, dat nooit gedaan. Maar wel een ei in een bakje met (ongekookte) risottorijst en truffel bewaard. Dat ei was zo lekker en de rijst ook :9~
We have far more in common than that which devides us..
pi_220311819
Waterkoker aanzetten, als ie afslaat in pannetje met 2 eitjes gieten, aan de kook brengen, voor mij net aan 5 min voor g 10 min.
Hij griezelt van zachte eieren :D

#eierpraat
pi_220311837
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 23:22 schreef Blues het volgende:
Waterkoker aanzetten, als ie afslaat in pannetje met 2 eitjes gieten, aan de kook brengen, voor mij net aan 5 min voor g 10 min.
Hij griezelt van zachte eieren :D

#eierpraat
Zo deed ik het voor de eierkoker. En ik ben met g (en gooi dan het bolletje eigeel weg brrr)
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 11 maart 2026 @ 00:34:33 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220311920
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 23:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zo deed ik het voor de eierkoker. En ik ben met g (en gooi dan het bolletje eigeel weg brrr)
Eigeel weggooien? :o :{
Dat is net het lekkerste!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 11 maart 2026 @ 03:34:17 #74
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220312068
Vrijwillig snoteieren eten :r minstens half-hard. Minstens.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220312089
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:56 schreef Blues het volgende:
In de categorie nonfood:

Dat het mooie blauw op delen van je nieuwe roestvrijstalen apparaat, dat je jaren ziet als 'mooi', niets anders is dan het beschermfolielaagje op je apparaat.

Ok niet helemaaaaaal een goeie vergelijking maar het kwam toch ff naar boven _O-
Hahaha ja
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220312103
Weet je wat lollig is? Als om 4:40 je bakje met tandenborstels en gezichtsreiniger en dagcrème enzo, die met stevige zuignappen aan de muur zit, eraf dondert :( . Precies die ene nacht dat je echt even een goede nacht wilde maken want heel moe en een lange dag te gaan. Terwijl het ding ongeveer eens in de zes maanden maar valt. Uiteraard altijd 's nachts.
}:| }:|
  Moderator woensdag 11 maart 2026 @ 07:06:28 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220312224
Dan zijn de zuignappen misschien toch niet zo stevig, heb je nog wel verder kunnen slapen uiteindelijk?

Ik zei ook een keer dat ik nog zo'n rekje moest. M'n ouders zagen een bij Action met zuignappen en namen die mee. Blijkbaar zijn de muren in m'n badkamer niet zuiver haaks dus kon er niets mee. :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220312310
Wij hebben in de douche geen zuignaprekje meer want dat donderde er idd telkens af. Ikea verkoopt ook rekjes die je aan de stang van de douche klemt, ideaal
pi_220312312
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hoeveel overlijden er buiten boord? :+

Duikeling (of sprong) over de reling schijnt niet zo gezond te zijn.
Blijf jij maar gewoon aan wal, is voor iedereen beter :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 maart 2026 @ 07:28:06 #80
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220312315
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:56 schreef Blues het volgende:
In de categorie nonfood:

Dat het mooie blauw op delen van je nieuwe roestvrijstalen apparaat, dat je jaren ziet als 'mooi', niets anders is dan het beschermfolielaagje op je apparaat.

Ok niet helemaaaaaal een goeie vergelijking maar het kwam toch ff naar boven _O-
Mijn moeder was woest toen ik het er af haalde, ze vond dat blauw zo mooi
pi_220312326
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 23:22 schreef Blues het volgende:
Waterkoker aanzetten, als ie afslaat in pannetje met 2 eitjes gieten, aan de kook brengen, voor mij net aan 5 min voor g 10 min.
Hij griezelt van zachte eieren :D

#eierpraat
10 minuten dan is de dooier wel blauw ja 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2026 @ 07:31:24 #82
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220312333
ei... Ik gedoog het. Zowel gebakken als gekookt.
Al vind ik een lopend eitje in een Steak tartaar toch ook prima :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220312373
Hij hangt naast mn wastafel, dus kan ook niet klemmen, enige andere optie is een kastje neerzetten maar dat is ook niet heel praktisch. Ik vind dat met 1x in een half jaar eraf donderen niet per se de zuignappen toch niet zo sterk zijn, eerlijk gezegd, ik had er eerder een andere in de douche en die ging elke week zo'n beetje.

Ben rond 5.30 nog in slaap gevallen gelukkig. Nu opstaan, katten eten geven, douchen, spullen pakken en naar de uni. Verder wel beter geslapen dan vorige twee nachten in elk geval, toen was ik veel vaker wakker, dus dat is wel fijn.
pi_220312400
quote:
11s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
10 minuten dan is de dooier wel blauw ja 8)7
Yellowwwwwwwwww
pi_220312402
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mijn moeder was woest toen ik het er af haalde, ze vond dat blauw zo mooi
Ik ook :D
pi_220312404
Eennalaatstedagje :o
pi_220312405
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 05:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Weet je wat lollig is? Als om 4:40 je bakje met tandenborstels en gezichtsreiniger en dagcrème enzo, die met stevige zuignappen aan de muur zit, eraf dondert :( . Precies die ene nacht dat je echt even een goede nacht wilde maken want heel moe en een lange dag te gaan. Terwijl het ding ongeveer eens in de zes maanden maar valt. Uiteraard altijd 's nachts.
}:| }:|
Schijtlollig van zo'n bakje :(
pi_220312452
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 05:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Weet je wat lollig is? Als om 4:40 je bakje met tandenborstels en gezichtsreiniger en dagcrème enzo, die met stevige zuignappen aan de muur zit, eraf dondert :( . Precies die ene nacht dat je echt even een goede nacht wilde maken want heel moe en een lange dag te gaan. Terwijl het ding ongeveer eens in de zes maanden maar valt. Uiteraard altijd 's nachts.
}:| }:|
Daarom heb ik geen zuignappen meer

Herkenbaar
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220312483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Hij hangt naast mn wastafel, dus kan ook niet klemmen, enige andere optie is een kastje neerzetten maar dat is ook niet heel praktisch. Ik vind dat met 1x in een half jaar eraf donderen niet per se de zuignappen toch niet zo sterk zijn, eerlijk gezegd, ik had er eerder een andere in de douche en die ging elke week zo'n beetje.

Ben rond 5.30 nog in slaap gevallen gelukkig. Nu opstaan, katten eten geven, douchen, spullen pakken en naar de uni. Verder wel beter geslapen dan vorige twee nachten in elk geval, toen was ik veel vaker wakker, dus dat is wel fijn.
Nanotape


Koop het. Het is briljant.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220312581
quote:
3s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:06 schreef sigme het volgende:

[..]
Nanotape
[ afbeelding ]

Koop het. Het is briljant.
Niet altijd. Of ik was zuinig en gebruikte een té klein stukje om een sliert kerstkaarten op te hangen.
De deurbel zit nog wel vast.

Hier viel zo’n rekke ook 2 x . Bij de wastafel zit geen planchet o|O
De gladde tegel is nu ontvet met benzine. En de 2 zuignappen worden met een draaiknop nog meer aangedraaid.
Vergelijkbaar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder baal ik, want de favo tab bladen zijn ‘opgelost’ van de iPad.
Het waren er slechts 38, want ik had al opgeruimd en bijgelezen.
Standaard zijn het er tien. En ik kan het niet terugvinden. Het moet wel kunnen.
#overnieuw beginnen.
  Moderator woensdag 11 maart 2026 @ 08:27:47 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220312605
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:27 schreef Tele6 het volgende:
Wij hebben in de douche geen zuignaprekje meer want dat donderde er idd telkens af. Ikea verkoopt ook rekjes die je aan de stang van de douche klemt, ideaal
Als je daar tegenaan tikt pleurt je spul er af. In de badkamer beneden zat ook zo'n ding om de stang. Die wou ik boven gebruiken totdat ik een echt rekje had, maar blijkbaar heb je verschillende diameters van die stangen :+

De volgende die ik koop wordt er een die je kunt schroeven.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220312705
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als je daar tegenaan tikt pleurt je spul er af. In de badkamer beneden zat ook zo'n ding om de stang. Die wou ik boven gebruiken totdat ik een echt rekje had, maar blijkbaar heb je verschillende diameters van die stangen :+

De volgende die ik koop wordt er een die je kunt schroeven.
Nee zo een:



Bij ons valt er nooit wat af.

Huur dus we mogen niet in tegels schroeven.
pi_220312798
Mogge!

Hier ook van die loslatende zuignapjes, voor de handdoeken. Voor badderspul heb ik een rek over de douchewand gehangen. Ook ooit zo’n plankjes ding gehad wat je klemde tussen vloer en plafond, deed ook best prima
Maar volgens mij hangt/hing dat ding van @vlindertje89 gezien de inhoud, niet bij de douche.

Fijne laatste volledige werkdag @Blues
We have far more in common than that which devides us..
pi_220312800
quote:
3s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:06 schreef sigme het volgende:

[..]
Nanotape
[ afbeelding ]

Koop het. Het is briljant.
Ik heb dit zelfs liggen ergens :o nooit aan gedacht. Dank!

Wat ei betreft: in heet kraanwater in de pan, en dan vanaf water kookt 4 minuten. Dooier nog net niet gestold, dus geen snot-ei maar wel nog net vloeibaar. En eigeel O+ . Nichtje lust juist het eigeel niet, dus als die er is krijgt zij wat van mn eiwit en ik haar eigeel O+ :9

Inmiddels in de trein. Eerst jaargesprek met leidinggevende, daar kijk ik nog niet echt naar uit. Daarna aanpassen college afmaken, kopiëren en vertalen voor Engelse versie, en dan het college twee keer geven met 2u pauze ertussen. En dan zit de drukte erop voor deze week *O* . Het aanpassen van de slides is ff wat werk, maar het wordt er ook voor mij wel makkelijker uitleggen van denk ik. En ik denk ook korter, dus hopelijk ben ik dan voor 19.15 al klaar :7
pi_220312835
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als je daar tegenaan tikt pleurt je spul er af. In de badkamer beneden zat ook zo'n ding om de stang. Die wou ik boven gebruiken totdat ik een echt rekje had, maar blijkbaar heb je verschillende diameters van die stangen :+

De volgende die ik koop wordt er een die je kunt schroeven.
Je krijgt er meestal 2 of 3 pasrubbertjes bij zodat ie altijd om jouw stang past :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 maart 2026 @ 09:44:36 #97
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220313180
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nee zo een:

[ afbeelding ]

Bij ons valt er nooit wat af.

Huur dus we mogen niet in tegels schroeven.
Ik huurde ooit een huis van de WBV, een vorige bewoner had er een badkuip in geïnstalleerd. Toen ik vertrok uit de woning kreeg ik een “boete” daarvoor, moest in de originele toestand worden teruggebracht.
Toevallig had ik de contactgegevens van de vorige bewoner, wat bleek, ook haar was dat in rekening gebracht, en ook zij had de woning overgenomen met bad. Brief gestuurd aan de WBV dat wanneer ze van plan waren mij dit in rekening te brengen ik hun graag voor de rechter zag omdat ze het al minstens 1 keer eerder in rekening hadden gebracht
/lief dagboek
  woensdag 11 maart 2026 @ 09:46:15 #98
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220313198
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:56 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Wat ei betreft: in heet kraanwater in de pan, en dan vanaf water kookt 4 minuten. Dooier nog net niet gestold, dus geen snot-ei maar wel nog net vloeibaar. En eigeel O+ . Nichtje lust juist het eigeel niet, dus als die er is krijgt zij wat van mn eiwit en ik haar eigeel O+ :9

Verschilt natuurlijk wel per formaat ei.
pi_220313307
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik huurde ooit een huis van de WBV, een vorige bewoner had er een badkuip in geïnstalleerd. Toen ik vertrok uit de woning kreeg ik een “boete” daarvoor, moest in de originele toestand worden teruggebracht.
Toevallig had ik de contactgegevens van de vorige bewoner, wat bleek, ook haar was dat in rekening gebracht, en ook zij had de woning overgenomen met bad. Brief gestuurd aan de WBV dat wanneer ze van plan waren mij dit in rekening te brengen ik hun graag voor de rechter zag omdat ze het al minstens 1 keer eerder in rekening hadden gebracht
/lief dagboek
Mijn vader huurde een appartement van een particulier bedrijf. Had op schrift laten zetten dat het zeil (waar parket overheen werd gelegd) er al lag. Bedrijf wilde dat wij het weg moesten halen, niet gedaan. Mijn ouders hadden ook de boiler overgenomen, die was nog prima maar die moest ook weg. De nieuwe bewoners konden kiezen uit 2 bedrijven om een nieuwe boiler te kopen. Bedrijven waren uiteraard verbonden aan de verhuurder. Wij hadden de boiler zo geschonken aan de nieuwe bewoners
Vuile spelletjes dit
We have far more in common than that which devides us..
pi_220313360
De miskoop:
En blij met houder van tandenborstel, scheelt een los snoer.
En de handdoeken houder. Tja, ik vind iets van handdoeken, die naast en over theedoeken hangen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verdorie…als je het zo ziet: allemaal zwart.
Daarvan wordt ik wel depri zeg. |:(

Succes @vlindertje89 Keep smiling.😉
pi_220313704
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:58 schreef Vanyel het volgende:
Ik moet toch even kwijt dat ik wel content ben met mijn topic(titel). Zoveel lollige weetjes O+


Minder enthousiast over het idee van de floepende cloaca waar eieren uit zeilen. Als dat mijn eiplezier gaat verpesten, weet ik bij wie ik moet klagen }:|
Graag gedaan *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220313710
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, dit!!
Ik vind het zelfs zo vies dat als ik mijn eieren in een pan gekookt heb, ik die pan erna ook meteen in vaatwasser doe en hem niet bv omspoel en volgende dag of die avond er nog pasta in kook.

Ja!!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220313717
Ik heb als reden dat ik nauwelijks nog hardloop dat ik er weinig tijd voor hem met kind en baan. Maar nu zit mn vrouw between jobs dus die is thuis en nu heb ik geen reden meer }:|

Ik ga maar even hardlopen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 11 maart 2026 @ 10:30:39 #104
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220313750
Ik heb ook een eierkoker. Toen ik die niet had, ging de steelpan waar ik eieren in kookte natuurlijk ook in de vaatwasser.

@AnneX, waarom mogen handdoeken en theedoeken niet naast elkaar?
Spoilers!
pi_220313764
Wat is er mis met die miskoop @AnneX ?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220313766
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook een eierkoker. Toen ik die niet had, ging de steelpan waar ik eieren in kookte natuurlijk ook in de vaatwasser.

@:annex, waarom mogen handdoeken en theedoeken niet naast elkaar?
Sch.ma had een speciaal steelpannetje voor de eieren. Helemaal dik aangeslagen met kalk.😂

…omdat ik dat niét hygiesch vind… 😇
pi_220313810
Doen de bacillen aan verspringen? :D. Theoretisch belandt in beide alleen schoon water toch, is het een viezer dan het ander? Vaatdoekjes vind ik weer een ander verhaal.

Maar ik ben ook team "handdoeken in de badkamer kun je prima een paar dagen gebruiken als je ze uithangt". Zat mensen die ze elke dag wisselen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 11 maart 2026 @ 10:38:51 #108
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220313845
Je bent schoon als je je afdroogt dus ik zou niet weten waarom je elke dag een schone handdoek moet. Wat een enorme verspilling zeg. Van stroom, water, milieu, grondstoffen en ruimte in de kast.
Spoilers!
pi_220313847
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:36 schreef Clubsoda het volgende:
Doen de bacillen aan verspringen? :D. Theoretisch belandt in beide alleen schoon water toch, is het een viezer dan het ander? Vaatdoekjes vind ik weer een ander verhaal.

Maar ik ben ook team "handdoeken in de badkamer kun je prima een paar dagen gebruiken als je ze uithangt". Zat mensen die ze elke dag wisselen.
Ik hoor ook tot dat team. Veel schoner dan onder de douche vandaan kan haast niet. Uithangen en volgende dag weer.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220313851
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:36 schreef Clubsoda het volgende:
Doen de bacillen aan verspringen? :D. Theoretisch belandt in beide alleen schoon water toch, is het een viezer dan het ander? Vaatdoekjes vind ik weer een ander verhaal.

Maar ik ben ook team "handdoeken in de badkamer kun je prima een paar dagen gebruiken als je ze uithangt". Zat mensen die ze elke dag wisselen.
Tja…hierop volgen ws. tal van duimpjes.
Omdat ik het niét hygiesch vind. Ws. een beetje smetvrees vanuit het ok verleden.
pi_220313860
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat is er mis met die miskoop @:annex ?
Niet stabiel genoeg én het bovenkastje moest omgebouwd worden.
Nu roterende van So Clever.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 11 maart 2026 @ 10:43:45 #112
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220313869
Handdoek en theedoek hangt hier doorgaans naast elkaar. Maar als ik heb gekookt is de handdoek vaak vochtig dus dan hangt hij even over de oven te drogen, daar kan hij breeduit in plaats van aan een haakje.
Spoilers!
pi_220313888
Nou zeg: als je huishoudt m.b.v. AI ben je lekker bezig.😂

…Het wordt afgeraden om handdoeken en theedoeken samen te wassen vanwege hygiënische redenen en het risico op kruisbesmetting. Badhanddoeken kunnen bacteriën overbrengen op theedoeken en vice versa. Voor een hygiënisch resultaat wast u theedoeken (keukendoeken) bij voorkeur apart op 60°C tot 90°C, en badhanddoeken eveneens op 60°C.
Bron: Margriet
pi_220313935
Met zo’n inhoud moet het inderdaad wel stabiel zijn. Zo’n linker heb ik ook op diverse plekken, maar dan van de Action :D

En ik doe net als @Lucky_Strike met de keuken hand- en theedoek. Vaatdoek gaat wel regelmatig in de was, soms iedere dag, wanneer ik iets onhandigs doe 2x per dag en soms om de andere dag
We have far more in common than that which devides us..
pi_220313946
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:44 schreef AnneX het volgende:
Nou zeg: als je huishoudt m.b.v. AI ben je lekker bezig.😂

…Het wordt afgeraden om handdoeken en theedoeken samen te wassen vanwege hygiënische redenen en het risico op kruisbesmetting. Badhanddoeken kunnen bacteriën overbrengen op theedoeken en vice versa. Voor een hygiënisch resultaat wast u theedoeken (keukendoeken) bij voorkeur apart op 60°C tot 90°C, en badhanddoeken eveneens op 60°C.
Bron: Margriet

Dan moet ik er een huis bij hebben om al dat spul te bewaren of op te slaan. _O-
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 11 maart 2026 @ 10:54:13 #116
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220313991
Vaatdoek in minimaal om de 2-3 dagen in de was, keukendoeken ook. Soms worden er alleen maar wat kruimels mee weggeveegd. Maar gisteren had ik ontploffende mergez, dat doekje gaat zodra het opgedroogd is in de was.

Die AI is niet goed snik :D
Spoilers!
pi_220314060
@Vanyel en anderen, die de A27 gebruiken.
Vandaag:
https://www.rtvutrecht.nl(...)breding-ring-utrecht

w/
Had ik weer in bomen moeten klimmen op mijn ouwe dag 😉
pi_220314170
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:39 schreef AnneX het volgende:

[..]
Tja…hierop volgen ws. tal van duimpjes.
Omdat ik het niét hygiesch vind. Ws. een beetje smetvrees vanuit het ok verleden.
Zo was het niet bedoeld hoor. Probeerde het gewoon te begrijpen.

Ik doe wel wekelijks een lapjeswas, ik vind het vies als de dweil bij het beddengoed zit. Deze week zitten daar al lapjes van het schoonmaken van de kozijnen buiten en de wasmachine enzo in.

Badhanddoeken gaan dan samen met het ondergoed of het beddengoed. Nu we een lits-jumeaux, een tweepersoonsbed en een twijfelaar hebben, tikt dat laatste ook flink aan :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220314276
Team vaker met een handdoek *O*


M’n werkgever had wat fouten gemaakt met uitbetalingen de afgelopen 5 jaar. (Een extern belastingsbedrijf heeft alles onderzocht.)
Mogen ze van mij vaker doen, want we hebben er 50% compensatie bij gekregen, bovenop het misgelopen bedrag :D
  woensdag 11 maart 2026 @ 11:42:31 #120
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220314325
Heerlijk eitjes eten van eigen kippen met of zonder kak eraan _O-
Pannetje spoel ik een beetje af als ik hem weer gebruik, heeft toch lang gekookt, alles is dood :D

Handdoek gebruik ik ook vaker. Inderdaad zonde van alle extra was enz.
pi_220314554
Vaatdoekje heb ik niet, dat vind ik dan weer smerig. Ik heb keukenrol en allesreinigerdoekjes daarvoor. Ook omdat ik bij voorbaat heb opgegeven mijn katten van het aanrecht te weren, dus alleen een nat doekje erover vind ik daarbij niet voldoende. Keukenhanddoek is alleen voor handen na wassen en keukenvaatdoek is alleen voor schone vaat afdrogen. Die hangen naast elkaar aan de ovenhandgreep. 1x per week verwissel ik de twee handdoekjes bij toiletten, keukenhanddoek, keukenvaatdoek, grote en kleine badhanddoek en badjas. Als ik een washandje gebruikt heb gaat die na drogen meteen in de wasmand. En na een week of twee a drie heb ik dan een volledige handdoeken was verzameld en gaat het samen in de 60 graden was.

Als ik een keer wel iets gebruik als vaatdoekje, en het dus wel echt vies wordt, dan gaat het apart in 60 graden was.
pi_220314569
Verder viel het gesprek enorm mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels lunch gehad, NL college af. Nu even kijken hoe ver ik kom met vertalen en over half uurtje richting college-gebouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 11-03-2026 15:16:48 ]
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:36:12 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220314643
Lapjes en keukendoeken - kookwas apart
Handdoeken - kookwas apart
Hondendekens en mandenlappen - Kookwas Apart
Kleding/beddegoed afhankelijk van hoe vuil - 40-60 graden
pi_220314670
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:27 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb als reden dat ik nauwelijks nog hardloop dat ik er weinig tijd voor hem met kind en baan. Maar nu zit mn vrouw between jobs dus die is thuis en nu heb ik geen reden meer }:|

Ik ga maar even hardlopen :+
Ik hoop dat het regende, cloacavloeker }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220314732
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vaatdoek in minimaal om de 2-3 dagen in de was,
:N
Elke dag.
Ik ben echt een smerige ransaap met zo'n beetje alles, maar een tweededagsdoekje vind ik echt :r
Bacteriewise maar vooral door :r nattedoekjesgeurtrauma :r

En alles wat heet moet gaat samen. Op 90 wel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220314754
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Want ik irriteerde me daar wel nogal aan.
:'( :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220314761
Kwartet
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220314783
quote:
6s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik hoop dat het regende, cloacavloeker }:|
Absoluut, opdekastgejaagde O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220314789
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Absoluut, opdekastgejaagde O+
Mooi }:| Je verdiende het }:|

:*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220314864
Ik vind hardlopen sowieso wel stom, niet per se stommer met regen. Maar ik wil wel doen hoor, alsof ik geleden heb :+

Klaar zijn met hardlopen, dat is leuk!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220314907
Helaas, geen ticket -O- In 2 minuten uitverkocht. :o

[ Bericht 34% gewijzigd door Kaatje1 op 11-03-2026 13:08:44 ]
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:28:00 #132
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220315157
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Het is ook een metworst, geen gehaktworst
Het was wel een smaakvol ingredient in onze bleekselderijschotel van gisteravond.
Ik deed een variant op mijn oma's originele recept en dat werd gewaardeerd.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:35:41 #133
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220315238
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, dit!!
Ik vind het zelfs zo vies dat als ik mijn eieren in een pan gekookt heb, ik die pan erna ook meteen in vaatwasser doe en hem niet bv omspoel en volgende dag of die avond er nog pasta in kook.
Het water heeft toch gekookt? Dan is er toch niets meer wat leeft in die pan ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220315251
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:57 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind hardlopen sowieso wel stom, niet per se stommer met regen. Maar ik wil wel doen hoor, alsof ik geleden heb :+

Klaar zijn met hardlopen, dat is leuk!
Waarom doe je het dan :?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:37:40 #135
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220315259
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Je krijgt er meestal 2 of 3 pasrubbertjes bij zodat ie altijd om jouw stang past :Y
En dat past altijd ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:43:23 #136
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220315309
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Helaas, geen ticket -O- In 2 minuten uitverkocht. :o
-O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220315529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:28 schreef fietsie het volgende:

[..]
Het was wel een smaakvol ingredient in onze bleekselderijschotel van gisteravond.
Ik deed een variant op mijn oma's originele recept en dat werd gewaardeerd.
@Vanyel, wat is erger? Het beeld van een floepende cloaca of van een bleekselderijschotel?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220315547
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom doe je het dan :?
Omdat het om verschillende redenen goed voor me is. En de deal blijkbaar niet was dat in dit leven de dingen die goed zijn ook leuk zijn. }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 11 maart 2026 @ 14:09:58 #139
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220315634
Iemand van communicatie heeft vernomen dat ik ga spreken op een congres. En wil mijn presentatie controleren op de verhaallijn, om te controleren of ik wel hetzelfde vertel als wat de organisatie elders uitdraagt.

Ik vraag me af of ze ooit een presentatie voor architecten heeft gegeven....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220315678
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
@:Vanyel, wat is erger? Het beeld van een floepende cloaca of van een bleekselderijschotel?
:r Bleekselderijschotel :r
Not even a contest.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220315687
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Omdat het om verschillende redenen goed voor me is. En de deal blijkbaar niet was dat in dit leven de dingen die goed zijn ook leuk zijn. }:|
Toch blij dat nog niemand heeft geopperd dat hardlopen goed voor mij zou zijn O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 11 maart 2026 @ 14:17:14 #142
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220315716
Was echt lekker, ik zet dit jaar weer een heel oerwoud bleekselder in de tuin.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220315760
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Toch blij dat nog niemand heeft geopperd dat hardlopen goed voor mij zou zijn O+
Goed opletten bij de volgende pandemie, dat verhoogt het risico nogal.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220315875
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:09 schreef fietsie het volgende:
Iemand van communicatie heeft vernomen dat ik ga spreken op een congres. En wil mijn presentatie controleren op de verhaallijn, om te controleren of ik wel hetzelfde vertel als wat de organisatie elders uitdraagt.

Ik vraag me af of ze ooit een presentatie voor architecten heeft gegeven....
Zo ligt nu mijn poster bij een commissie die VIJFENDERTIG dagen nodig heeft om te beoordelen of ik dingen in de poster heb staan die intellectueel eigendom zijn van een van de bedrijven van ons consortium.

Conferentie waar ik de poster wil presenteren is 30 maart. Ja ik had eerder moeten beginnen om die poster te maken. Maar pfffffff vijfendertig dagen. :(
  woensdag 11 maart 2026 @ 14:38:39 #145
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220315960
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:33 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Zo ligt nu mijn poster bij een commissie die VIJFENDERTIG dagen nodig heeft om te beoordelen of ik dingen in de poster heb staan die intellectueel eigendom zijn van een van de bedrijven van ons consortium.

Conferentie waar ik de poster wil presenteren is 30 maart. Ja ik had eerder moeten beginnen om die poster te maken. Maar pfffffff vijfendertig dagen. :(
Wellicht dat ze de bedrijven 30 dagen geven oid ? En dan zelf nog 5?
Maar wel irritant; lijkt me dat het mogelijk moet zijn om eerst "gerede twijfel" vast te stellen, en dan in dat geval een periode in te gaan ofzo ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220316214
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Goed opletten bij de volgende pandemie, dat verhoogt het risico nogal.
Echt? Dat moet ik helemaal gemist hebben.

Wandelen. Krachttraining. Soms HIIT (ook niet mijn favorietje, maar tenminste sneller voorbij dan hardlopen). Dat is mij allemaal aangeraden lately.
Oh en yoga.

Vind ik ook niet allemaal even leuk moet in bekennen, maar allemaal beter dan hardlopen. Zelfs dat is beter dan bleekselderijschotel, al lijkt dat wellicht wat ongerelateerd.

Ik heb overigens vandaag nog geen van de mij aangeraden dingen gedaan. Het voornemen was iets yoga-igs, ik vind dat ik flexibeler moet. Kan iemand me even aanzwengelen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220316216
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:33 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Zo ligt nu mijn poster bij een commissie die VIJFENDERTIG dagen nodig heeft om te beoordelen of ik dingen in de poster heb staan die intellectueel eigendom zijn van een van de bedrijven van ons consortium.

Conferentie waar ik de poster wil presenteren is 30 maart. Ja ik had eerder moeten beginnen om die poster te maken. Maar pfffffff vijfendertig dagen. :(
Werkdagen ook nog?

Wel fijn trouwens dat ze dat zo specifiek kunnen voorspellen O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 11 maart 2026 @ 15:13:41 #148
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220316226
wow! topic in rotgang!

ik heb niet alle weetjes op me in laten werken geloof ik, maar das vast prima.

meeting gister was intressant. het ontwerp moet nog een beetje aangepast worden voor onze deur, dus dat komt hopelijk wel goed.. de vraag blijft hoever van het fietspad we een heg mogen zetten :P lekker zwiepende takken erover ;)

verder mis ik de zon, en dat heeft effect op m'n mood. maar wel zo tickets naar de schapeneilanden boeken om daar samen met pa en ma heen te gaan O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220316242
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:'( :'(
:@ Kan ik dit gooien op algemene gaarheid? :@

quote:
11s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:35 schreef fietsie het volgende:

[..]
Het water heeft toch gekookt? Dan is er toch niets meer wat leeft in die pan ?
Ja, maar, nee, het is gewoon alsnog vies :+
Vraag maar aan @Clubsoda! Die heeft altijd gelijk.
pi_220316251
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Echt? Dat moet ik helemaal gemist hebben.

Wandelen. Krachttraining. Soms HIIT (ook niet mijn favorietje, maar tenminste sneller voorbij dan hardlopen). Dat is mij allemaal aangeraden lately.
Oh en yoga.

Vind ik ook niet allemaal even leuk moet in bekennen, maar allemaal beter dan hardlopen. Zelfs dat is beter dan bleekselderijschotel, al lijkt dat wellicht wat ongerelateerd.

Ik heb overigens vandaag nog geen van de mij aangeraden dingen gedaan. Het voornemen was iets yoga-igs, ik vind dat ik flexibeler moet. Kan iemand me even aanzwengelen?
Zwengel!!
pi_220316277
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:17 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Zwengel!!
Maar moet het eeeecht?

Ik lig in beeeed. Zooo moooeeee
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220316318
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:15 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
:@ Kan ik dit gooien op algemene gaarheid? :@
[..]
Ja, maar, nee, het is gewoon alsnog vies :+
Vraag maar aan @:Clubsoda! Die heeft altijd gelijk.
Dat is absoluut waar! *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220316320
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar moet het eeeecht?

Ik lig in beeeed. Zooo moooeeee
Hup hup!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220316334
2 tegen 1 :'(

Ik sta al op
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220316343
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Echt? Dat moet ik helemaal gemist hebben.

Wandelen. Krachttraining. Soms HIIT (ook niet mijn favorietje, maar tenminste sneller voorbij dan hardlopen). Dat is mij allemaal aangeraden lately.
Oh en yoga.

Vind ik ook niet allemaal even leuk moet in bekennen, maar allemaal beter dan hardlopen. Zelfs dat is beter dan bleekselderijschotel, al lijkt dat wellicht wat ongerelateerd.

Ik heb overigens vandaag nog geen van de mij aangeraden dingen gedaan. Het voornemen was iets yoga-igs, ik vind dat ik flexibeler moet. Kan iemand me even aanzwengelen?
Allemaal leuker dan hardlopen :Y Ik hou van tabata's ook. Heb zelf een tabatatimer op mijn telefoon (hoewel ik ook altijd aan die enge Tabatha moet denken die op TLC treurige kapsalons overneemt :@ ) maar goed, de kern is dat hardlopen oerend saai is en ik van meer afwisseling hou. Ik loop nu intervallen, dat helpt wel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220316358
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:33 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Zo ligt nu mijn poster bij een commissie die VIJFENDERTIG dagen nodig heeft om te beoordelen of ik dingen in de poster heb staan die intellectueel eigendom zijn van een van de bedrijven van ons consortium.

Conferentie waar ik de poster wil presenteren is 30 maart. Ja ik had eerder moeten beginnen om die poster te maken. Maar pfffffff vijfendertig dagen. :(
35 dagen, als een maand niet genoeg is O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220316421
Niet ziek. Niet fit }:|

Dus uitslaapje gedaan, patacetamol erin, paar uur gewerkt en nu vegeteren op de bank voordat ik training ga geven. Morgenmiddag mag ik een workshop (bege)leiden, jottum!

Verder was ik mijn eieren niet. Ben nooit ziek geworden van kakelverse (uit de cloaca) eieren van de ouderlijke kippen.
En handdoek na het douchen is schoon. Die gaat echt niet elke dag in de was.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220316424
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:31 schreef Vanyel het volgende:
2 tegen 1 :'(

Ik sta al op
Ik lig op de bank. Helpt dat?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220316470
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik lig op de bank. Helpt dat?
Nee. Dat is zout in de wonde. Ik ben opgestaan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator woensdag 11 maart 2026 @ 16:00:10 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220316525
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar moet het eeeecht?

Ik lig in beeeed. Zooo moooeeee
"Komt dreigend aanlopen met startkabels" :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220316642
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee. Dat is zout in de wonde. Ik ben opgestaan.
O -O-

Ik moet dat dadelijk ook. En dan 40 km rijden ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 11 maart 2026 @ 16:23:57 #162
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220316699
Ik doe niet meer aan hardlopen, maar vond het altijd wel ok. Niet "fantastisch, je hoofd leeg lopen", daar hoef ik natuurlijk niet voor te lopen, ik ben een man :D Maar gewoon ok, vooral als je klaar bent met het loopje :P

Padel daarentegen blijf ik echt geweldig leuk vinden. Gisteravond weer met vrouwli mijn partner, die grote sprongen vooruit maakt O+ Nog even en ze speelt beter dan ik :@ En morgenochtend weer training. Al ga ik wel kijken of ik niet samen met iemand kan lessen, scheelt behalve in de kosten ook in tomatenrood hoofd... En nee, mijn partner wil geen les -O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220316978
Ik vind hardlopen de hel. Ik ben ook geen duurconditie-mens. Ik ben een intervalconditie-mens. Sprintje, even chillen, sprintje. Ik vermoed dat dat meespeelt in waarom ik hardlopen de hel vind.

Op een hockeyveld rennen is wel prima. Want zowel interessanter (want altijd met een reden aan het rennen), als op mijn positie betere match met intervalconditie.

Ik sta te wachten bij zaal tot de voorganger klaar is. Officieel nog 6 minuten. Hopelijk iets eerder, zodat ik wat meer tijd heb om alles klaar te zetten.

Mijn NL versie duurde een uur. Hopelijk de ENG versie ook *O* dan zijn we zelfs al mooi voor de iftar pauze helemaal klaar. En duurt mijn dag iets minder achterlijk lang.
pi_220317483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Helaas, geen ticket -O- In 2 minuten uitverkocht. :o
Wat jammer! g heeft er 2 kunnen scoren in Hlem voor try out in november, niet op superplekken maar maakt niet uit.Wel goeie plekken, niet goed geluisterd :@
pi_220317608
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 18:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat jammer! g heeft er 2 kunnen scoren in Hlem voor try out in november, niet op superplekken maar maakt niet uit.Wel goeie plekken, niet goed geluisterd :@
Ja, de vrijdag had wel één plek maar die is heel lastig te bereiken en toen ik de zaterdag probeerde was die vol. Jammer, maar ik blijf kijken of er kaarten loskomen. Ze hebben helaas geen wachtlijst.

Hoe was je laatste volle werkdag?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220317828
Ik heb zo'n apart pannetje voor de eikokerij. Daar passen maximaal 4 eieren in. Morgen kook ik er 6 of 10 in 1 keer en dan gaat het in een gewone kookpan. Die ik daarna alleen maar afwas als er een ei stukgegaan is bij het koken. En dan ook nog niet per se.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 11 maart 2026 @ 19:34:37 #167
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220317895
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:28 schreef sigme het volgende:
Ik heb zo'n apart pannetje voor de eikokerij. Daar passen maximaal 4 eieren in. Morgen kook ik er 6 of 10 in 1 keer en dan gaat het in een gewone kookpan. Die ik daarna alleen maar afwas als er een ei stukgegaan is bij het koken. En dan ook nog niet per se.
Zijn jullie nog steeds boos op sluwe Albertje? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220317898
De puppies blijven net an genoeg groeien wanneer ik 's nachts viermaal opsta om Mooitje te motiveren ze te laten drinken. Daarnaast gewoon werk enzo, ik ben geradbraakt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220317922
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Zijn jullie nog steeds boos op sluwe Albertje? :P
Sorry Fles, als het een verwijzing is die ik had moeten begrijpen, zie m'n voorgaande post. M'n hersens voelen alsof ik 3 tripels opheb en m'n ogen alsof ik in een zandstorm gestaan heb.

Wie is sluwe Albert en waarom was ik er boos op?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220317952
Oef @sigme en volgens mij ben jij iemand die gaat slapen en pas uren later weer wakker wordt? Hoor jou nooit over slapeloze nachten
We have far more in common than that which devides us..
pi_220317982
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:34 schreef sigme het volgende:
De puppies blijven net an genoeg groeien wanneer ik 's nachts viermaal opsta om Mooitje te motiveren ze te laten drinken. Daarnaast gewoon werk enzo, ik ben geradbraakt.
Klinkt als zware nachten :* hopelijk schiet Mooitje zelf wat in gang om te voeden.
  woensdag 11 maart 2026 @ 19:45:37 #172
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220318026
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:36 schreef sigme het volgende:

[..]
Sorry Fles, als het een verwijzing is die ik had moeten begrijpen, zie m'n voorgaande post. M'n hersens voelen alsof ik 3 tripels opheb en m'n ogen alsof ik in een zandstorm gestaan heb.

Wie is sluwe Albert en waarom was ik er boos op?
Ik postte gisteravond een wonderlijk wetenswaardigheidje over ALbert Einstein en zijn manier van eieren koken. Maar laat anders maar :* :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220318041
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef @:sigme en volgens mij ben jij iemand die gaat slapen en pas uren later weer wakker wordt? Hoor jou nooit over slapeloze nachten
Oh nee, soms slaap ik aan 1 stuk maar heel vaak niet. Ik klaag daar nooit over omdat ik dat helemaal niet erg vind. Bijvoorbeeld even Mooitje uitlaten, elke nacht, toen ze nog pup was en niet een hele nacht kon doorslapen, vind ik prima. Dan loop ik even naar buiten, kwartiertje later lig ik weer in m'n bed.

Maar dit is wat veel en langdurig; vier keer ongeveer een half uur. Dan heb ik onvoldoende slaaptijd over. Ik slaap op zich de tijd eromheen prima. Ook daar kan ik relatief goed tegen, voor 1 nachtje. Drie op rij is pittig. Hierna komen er zeker nog een paar, maar dan ben ik overdag vrij en kan ik dus proberen ergens een overdagdut te doen (doe ik nooit, kan ik helemaal niet, maar wie weet nu wel).

Jij slaapt wel vaak slecht he? Klote is dat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220318094
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Klinkt als zware nachten :* hopelijk schiet Mooitje zelf wat in gang om te voeden.
Nee, Mooitje gaat meer richting afbouw dan opbouw. Vanaf eind deze week kunnen de pups langzaam beginnen met wat anders slobberen dan moedermelk. Over een week zouden ze dat ook echt moeten doen en nog een week later beginnen ze tandjes te krijgen en dat is wel het begin van het einde van de moedermelk, dacht ik.

Ik zal blij zijn als ze wat minder afhankelijk zijn van Mooitje. Voor hun welzijn en dat van haar. Ze is moe, het is keihard werken om genoeg te vreten om genoeg melk te kunnen geven.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 11 maart 2026 @ 19:50:50 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220318105
Maar er is toch ook een pensionado onder hetzelfde dak? Of heeft die niks met honden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220318164
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee, Mooitje gaat meer richting afbouw dan opbouw. Vanaf eind deze week kunnen de pups langzaam beginnen met wat anders slobberen dan moedermelk. Over een week zouden ze dat ook echt moeten doen en nog een week later beginnen ze tandjes te krijgen en dat is wel het begin van het einde van de moedermelk, dacht ik.

Ik zal blij zijn als ze wat minder afhankelijk zijn van Mooitje. Voor hun welzijn en dat van haar. Ze is moe, het is keihard werken om genoeg te vreten om genoeg melk te kunnen geven.
Ah zoals je leest heb ik totaal geen ervaring met puppies (of kittens, of zelfs babies :') )

Hopen dat de weken snel gaan en de puppies goed groeien.
pi_220318188
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:50 schreef derLudolf het volgende:
Maar er is toch ook een pensionado onder hetzelfde dak? Of heeft die niks met honden?
't Is een sabaticaller. Of langharig werkschuw tuig, zo u wil.

Maar die kan dus slecht tegen slaaponderbrekingen :D Overdagdienst doe ik dan weer niet.
Komende dagen is liefste niet thuis, dus dan komt het sowieso volledig op mij neer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220318227
Hopen (voor jou en Mooitje) dat de minimooitjes snel en ook veel zelf gaan eten. Dan zal er ook wel een grotere poepproductie komen

Ik slaap vrijwel nooit door, meestal 2x per nacht wakker. Meestal is het plassen en slapen maar (te) vaak ook dat ik wakker word en dan niet goed meer kan slapen van pijn.
Maar vandaag al de hele dag geen last van pijn in mijn bovenbenen gehad terwijl ik dat door NiB wel verwacht had, hopelijk vannacht ook niet.
Vandaag op m'n dooie akkertje heel veel dingen in huis opgeruimd, ander plekje gegeven, dingen besteld. Nu is het alleen nog in de kasten een zooi, maar niet meer in mijn zicht waar ik me dan aan erger.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220318326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
grotere poepproductie
Mooitje kan het nu al niet bijbenen, en als ze eenmaal andere zaken dan moedermelk eten houdt zij ook op met poep eten. 't Is een gesloten kringloop of geen kringloop, geloof ik.

Minimooitjes mogen nu ook een deel van de dag vrij rondkruipen door de kamer. We hebben de vloerkleden maar weggehaald en extra keukenrollen aangerukt. Als ze weg zijn doen we een grote schoonmaak met veel dweil :+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220318355
Hoe werkt dat met zindelijk worden van honden? Gaat dat ook, min of meer, vanzelf als bij katten?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220318493
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 18:48 schreef Kaatje1 het volgende:

Hoe was je laatste volle werkdag?
Lekker druk :o :D Maar wel gezellig en alweer van veel mensen afscheid genomen die vrijdag niet werken.
Mooie bossen tulpen met chocolade van mijn stagiaire gekregen O+

Op naar de vrijdag!
pi_220318512
Wow @sigme wat een pittige tijd met die mini-mooitjes en moedermooierd :o Sterkte ermee, schattigheid krijg je niet cadeau.
pi_220318640
Even snel voor bijlees: kijken degenen die dat willen al naar de livestream van Zilveren bal? Of moet ik linkje delen? 100m wedstrijd, én rond 21.25 Joy tegen Jenning op 3km!!
  woensdag 11 maart 2026 @ 20:38:07 #184
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220318667
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Even snel voor bijlees: kijken degenen die dat willen al naar de livestream van Zilveren bal? Of moet ik linkje delen? 100m wedstrijd, én rond 21.25 Joy tegen Jenning op 3km!!
Ik wou eigenlijk naar bed :D Maar dit lijkt me wel leuk :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 maart 2026 @ 20:40:15 #185
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220318690
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Even snel voor bijlees: kijken degenen die dat willen al naar de livestream van Zilveren bal? Of moet ik linkje delen? 100m wedstrijd, én rond 21.25 Joy tegen Jenning op 3km!!
Check. Heb een wekker gezet. We kijken nu naar De Slimste, daar lopen we flink mee achter. Wat zijn Herman en Paulien toch leuk samen _O_

Verder wil ik steeds dingen zeggen tegen mensen hier maar het komt er niet van en ik vergeet steeds wat ook alweer tegen wie.
Spoilers!
pi_220318708
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Even snel voor bijlees: kijken degenen die dat willen al naar de livestream van Zilveren bal? Of moet ik linkje delen? 100m wedstrijd, én rond 21.25 Joy tegen Jenning op 3km!!
Ik zit nog net niet klaar ;-) omdat het te vroeg is.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220318713
Puppies klinken als mensenbaby's; onderbroken slaap, focus op groei en genoeg vreten om melk te maken :Y Ik geloof niet dat ik in de nabije toekomst puppies wil :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220318774
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder viel het gesprek enorm mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels lunch gehad, NL college af. Nu even kijken hoe ver ik kom met vertalen en over half uurtje richting college-gebouw.
Wat dapper dat je het durfde te delen en fijn dat de reactie wel goed was O+ ^O^
  woensdag 11 maart 2026 @ 20:47:56 #189
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220318797
Ik had vandaag iets geinigs. Ik ben dus af en toe een beetje aan het solliciteren. Maandag was ik uitgenodigd voor een eerste gesprek voor een medium leuke functie. Goed gesprek maar ze lieten gelijk weten dat ze veel kandidaten hadden en er ook al tweede gesprekken waren gepland.

Vandaag werd ik netjes gebeld. Goed gesprek, pakte ze heel goed aan. Maar ik ben afgewezen omdat ze vermoeden dat ik niet assertief genoeg zou zijn _O- Ik weet niet waar deze error is ontstaan maar er is niemand die ik ooit in mijn leven tegenkom die dit denkt behalve deze mensen :D
Spoilers!
  woensdag 11 maart 2026 @ 20:48:21 #190
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220318804
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Even snel voor bijlees: kijken degenen die dat willen al naar de livestream van Zilveren bal? Of moet ik linkje delen? 100m wedstrijd, én rond 21.25 Joy tegen Jenning op 3km!!
Het geluid is nauwelijks te horen :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 maart 2026 @ 20:50:21 #191
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220318828
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat dapper dat je het durfde te delen en fijn dat de reactie wel goed was O+ ^O^
Dat is dus een van de dingen die ik ook wilde zeggen.
Spoilers!
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:02:21 #192
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220318980
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Het geluid is nauwelijks te horen :?
Nou ja laat ook maar. Dit had toch wel iets beter gekund denk je dan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220319087
Thanks @Blues en @Lucky_Strike!
Was makkelijker omdat ik er niet meer midden in zit, en ook omdat het een functie had om het te delen. Ik vond het wel beetje spannend ook hoor, want heel moeilijk hoe dat landt - ik vermoedde vallende kwartjes en mogelijk voor mij gunstige verandering in beeld van mij, maar het had ook 'ahh ja zie je wel, kwetsbaar dus niet teveel belasten' kunnen worden.

En heel eerlijk: het zou ook nog steeds kunnen veranderen. Hoe nu gereageerd wordt hoeft niks te betekenen over wat ze morgen of volgende week denkt. Dat klinkt wat onaardig allemaal, maar er zijn vaker dingen geweest die gezegd zijn waar 2d later geen actieve herinnering meer aan was of zelfs het tegenovergestelde van werd gezegd }:| .

Maargoed, voor nu was het goed en ook inhoudelijk verder nuttig, en ik hoop dat dat zo blijft.

@sigme dat klinkt vrij slopend zo! Hopelijk gaan ze snel ook wat vast voedsel eten en daarmee ook wat langer slapen!

@ eventuele zilveren bal willen kijkende mensen die de link nog niet gevonden hadden: Bekijk deze YouTube-video . Je moet tv idd wat harder dan normaal zetten @Dr_Flash! Normaal is er überhaupt geen livestream dus ze hebben vrij kortdag wat in elkaar moeten zetten. Met geluid hard is t bij mij prima te horen.

@Lucky_Strike ha, wat apart dat ze dan zo'n ander beeld van je hadden! Wat voor soort dingen solliciteer je op? En hoe gaat het met je vrijwilligerswerk met het opschrijven van verhalen van toeslagenaffaireouders eigenlijk? Of was dat eenmalig?

@Blues nog maar een dag(deel)!!

Mijn college vanavond was weer maar een uur, keurig 3 minuten voor iftar klaar, en thuis nog een bietjes-spinazie-witte kaas salade voor mezelf gemaakt. Psych zou trots op me zijn, maandag na thuiskomst om 21u nog gekookt en vanavond om 20u ook nog eten gemaakt :Y . Nu moe en gaar maar lekker met katjes op schoot op de bank O+ . Morgen wel 8u wekker om buurmeisje weer naar opvang te brengen, maar verder alleen mail bijwerken, urgente dingen daaruit oppakken en 1 afspraak. Rest van de tijd ga ik lekker chillen om te compenseren voor de lange dagen tm vandaag *O*
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:22:57 #194
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220319225
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:34 schreef sigme het volgende:
De puppies blijven net an genoeg groeien wanneer ik 's nachts viermaal opsta om Mooitje te motiveren ze te laten drinken. Daarnaast gewoon werk enzo, ik ben geradbraakt.
Wij hadden jaren geleden een doos met 9 pups van nog geen 4 weken oud bij ons voor de poort staan. DAN ben je pas geradbraakt... Ook gelijk afgesproken dat we dat NOOIT meer doen. Wel voor alle 9 een nieuw huis gevonden O+
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:32:02 #195
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220319320
Ik ga vooralsnog even niet uitwijden over de sollicitaties :)

Ik heb na een ronde met een toeslagenouder de boel even gepauzeerd. Het was enorm heftig, vooral omdat mijn ouder iemand was die ik in een ander leven ook had kunnen zijn. Het kostte heel veel tijd, omdat ik het natuurlijk echt goed wilde doen. Zijn dankbaarheid deed me heel veel, en ook dat hij het zo'n fijn verhaal vond dat hij het op termijn aan zijn kinderen wilde laten lezen. Ik heb het ook een beetje voor hen geschreven en wat dingen weggelaten die zij beter niet kunnen lezen.
Spoilers!
pi_220319349
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe werkt dat met zindelijk worden van honden? Gaat dat ook, min of meer, vanzelf als bij katten?
Halfhalf geloof ik. Als ze heel klein zijn piesen/poepen ze alleen wanneer moeder ze 'stimuleert' (waarbij het dan ook gelijk wordt opgelikt). Nu kunnen ze op eigen initiatief piesen en poepen, en vooral piesen doen ze dan ook veel op eigen momenten. Daarbij kruipen ze dan even weg van de plek waar ze (allemaal) liggen te slapen. Maar de slapende bult ligt enige tijd later rustig op de piesplaats.

Tegen de tijd dat je een pup in huis neemt zou die wel een voorkeur moeten hebben voor piesen/poepen buiten nest, maar is het lastig om te leren dat het hele (nieuwe) huis 'nest' is. Mooitje heeft volgens mij nooit binnen gepiest/gepoept, ze kon veel naar buiten en 's nachts nam ik haar dus actief even mee.
Maar van een buurvrouw hoorde ik dat haar hondje de hele dag lekker buiten was, maar om te piesen dus speciaal even naar binnen liep. Dan wordt het lastig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220319356
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had vandaag iets geinigs. Ik ben dus af en toe een beetje aan het solliciteren. Maandag was ik uitgenodigd voor een eerste gesprek voor een medium leuke functie. Goed gesprek maar ze lieten gelijk weten dat ze veel kandidaten hadden en er ook al tweede gesprekken waren gepland.

Vandaag werd ik netjes gebeld. Goed gesprek, pakte ze heel goed aan. Maar ik ben afgewezen omdat ze vermoeden dat ik niet assertief genoeg zou zijn _O- Ik weet niet waar deze error is ontstaan maar er is niemand die ik ooit in mijn leven tegenkom die dit denkt behalve deze mensen :D
Ze posten hier niet mee ;)

Bijzonder altijd hoe mensen je 'zien' he.

Vandaag ook, hoe men aannames doen over wat ze allemaal denken dat ik ga 'doen' :D
pi_220319357
quote:
80s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:22 schreef flipsen het volgende:

[..]
Wij hadden jaren geleden een doos met 9 pups van nog geen 4 weken oud bij ons voor de poort staan. DAN ben je pas geradbraakt... Ook gelijk afgesproken dat we dat NOOIT meer doen. Wel voor alle 9 een nieuw huis gevonden O+
Pffffffffff. Anonieme donatie?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:37:53 #199
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220319377
Kjeld schijnt de wedstrijd op Instagram live van commentaar te gaan voorzien.
Spoilers!
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:38:15 #200
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220319383
quote:
80s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:22 schreef flipsen het volgende:

[..]
Wij hadden jaren geleden een doos met 9 pups van nog geen 4 weken oud bij ons voor de poort staan. DAN ben je pas geradbraakt... Ook gelijk afgesproken dat we dat NOOIT meer doen. Wel voor alle 9 een nieuw huis gevonden O+
-O-
Spoilers!
pi_220319396
quote:
80s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:22 schreef flipsen het volgende:


Wij hadden jaren geleden een doos met 9 pups van nog geen 4 weken oud bij ons voor de poort staan. DAN ben je pas geradbraakt... Ook gelijk afgesproken dat we dat NOOIT meer doen. Wel voor alle 9 een nieuw huis gevonden O+
:o -O- en *O*
pi_220319409
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga vooralsnog even niet uitwijden over de sollicitaties :)

Ik heb na een ronde met een toeslagenouder de boel even gepauzeerd. Het was enorm heftig, vooral omdat mijn ouder iemand was die ik in een ander leven ook had kunnen zijn. Het kostte heel veel tijd, omdat ik het natuurlijk echt goed wilde doen. Zijn dankbaarheid deed me heel veel, en ook dat hij het zo'n fijn verhaal vond dat hij het op termijn aan zijn kinderen wilde laten lezen. Ik heb het ook een beetje voor hen geschreven en wat dingen weggelaten die zij beter niet kunnen lezen.
Het is zo ongelofelijk schrijnend allemaal :{ :( :*
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:51:02 #203
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220319526
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:41 schreef Blues het volgende:

[..]
Het is zo ongelofelijk schrijnend allemaal :{ :( :*
Ja echt ;(
Spoilers!
pi_220319528
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kjeld schijnt de wedstrijd op Instagram live van commentaar te gaan voorzien.
Is niet gelukt. Te veel mensen die ook aan het streamen waren
We have far more in common than that which devides us..
pi_220319541
@Lucky_Strike wat een knap werk heb je verricht O+ en snap de pauze ook gezien de emotionele belasting. Je hebt een hoop voor iemand kunnen betekenen :*
pi_220319546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Is niet gelukt. Te veel mensen die ook aan het streamen waren
Ik heb m wel gezien :Y of bedoelde je dat het jou niet gelukt is die te kijken?
pi_220319550
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga vooralsnog even niet uitwijden over de sollicitaties :)

Ik heb na een ronde met een toeslagenouder de boel even gepauzeerd. Het was enorm heftig, vooral omdat mijn ouder iemand was die ik in een ander leven ook had kunnen zijn. Het kostte heel veel tijd, omdat ik het natuurlijk echt goed wilde doen. Zijn dankbaarheid deed me heel veel, en ook dat hij het zo'n fijn verhaal vond dat hij het op termijn aan zijn kinderen wilde laten lezen. Ik heb het ook een beetje voor hen geschreven en wat dingen weggelaten die zij beter niet kunnen lezen.
Echt, wat voor land zijn wij dat wij mensen zulke dingen aandoen. Ook dat gepraat nu weer om de gasvelden open te gooien. Nee, de mensen daar hebben genoeg ellende gehad, daar kan geen geld tegenop.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:52:55 #208
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220319551
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Is niet gelukt. Te veel mensen die ook aan het streamen waren
Wij zagen hem wel. J heeft de socials nog niet in de ban gedaan, dat kwam nu eens goed uit. Het was heel leuk :D
Spoilers!
pi_220319559
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik heb m wel gezien :Y of bedoelde je dat het jou niet gelukt is die te kijken?
De livestream van kjeld lukte niet. Youtube wel (met slecht geluid)

Maar JOY *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_220319567
De gasvelden ligt volgens mij wel wat genuanceerder - wat ik in elk geval begreep is dat het gaat om een aantal die mensen die pleiten tegen het met dikke lagen beton dichtstorten van alle toegangen tot de gasvoorraad. Zodat als er ooit écht nood aan de man is, we er wel nog bij kunnen. Dat vond ik wel een vrij zinnig argument. Ik zag er een Lubach aflevering over geloof ik.
pi_220319579
Ja, ik vond commentaar van Kjeld ook mooi ^O^ . Had YouTube stream op tv en Kjeld op telefoon. *O*
pi_220319592
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:54 schreef vlindertje89 het volgende:
De gasvelden ligt volgens mij wel wat genuanceerder - wat ik in elk geval begreep is dat het gaat om een aantal die mensen die pleiten tegen het met dikke lagen beton dichtstorten van alle toegangen tot de gasvoorraad. Zodat als er ooit écht nood aan de man is, we er wel nog bij kunnen. Dat vond ik wel een vrij zinnig argument. Ik zag er een Lubach aflevering over geloof ik.
Dat zou op zich wel een goed argument zijn, maar je zag nu al dat bepaalde partijen (Ja21 en FvD) meteen die velden wilden open gooien. Stel dat die aan de macht komen dan gaan de velden meteen weer open.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 11 maart 2026 @ 22:05:56 #213
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220319640
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:52 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike wat een knap werk heb je verricht O+ en snap de pauze ook gezien de emotionele belasting. Je hebt een hoop voor iemand kunnen betekenen :*
Het betekende echt heel veel voor hem. Daar ging hij in het begin ook niet van uit, dat was wel mooi om te zien. Zijn insteek was eigenlijk om beter gecompenseerd te worden. Uiteindelijk vond hij het verhaal doen belangrijker. Er moest meer uit dan hij dacht en het was fijn om het zo goed chronologisch opgeschreven te zien.

Het uitzoeken van de chronologie kostte heel veel tijd. Welk kind wanneer op welke opvang, welke ouder welke periode zonder baan, welke lening wanneer, welke brief wanneer, etc. Het was een periode van 14 jaar stress, dat hou je niet goed scherp.

Hij heeft gezegd me op de hoogte te houden. Dat hoeft hij zeker niet te doen, dat weet hij. Maar hij vond het (op dat moment) ook onderdeel van de afsluiting.
Spoilers!
pi_220319710
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat zou op zich wel een goed argument zijn, maar je zag nu al dat bepaalde partijen (Ja21 en FvD) meteen die velden wilden open gooien. Stel dat die aan de macht komen dan gaan de velden meteen weer open.
Dat vraag ik me af, ik zou denken dat daar wel iets in dicht te timmeren valt. Dat alleen in geval x of y het open mag. En dat het ook langs Eerste Kamer moet oid.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 22:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het betekende echt heel veel voor hem. Daar ging hij in het begin ook niet van uit, dat was wel mooi om te zien. Zijn insteek was eigenlijk om beter gecompenseerd te worden. Uiteindelijk vond hij het verhaal doen belangrijker. Er moest meer uit dan hij dacht en het was fijn om het zo goed chronologisch opgeschreven te zien.

Het uitzoeken van de chronologie kostte heel veel tijd. Welk kind wanneer op welke opvang, welke ouder welke periode zonder baan, welke lening wanneer, welke brief wanneer, etc. Het was een periode van 14 jaar stress, dat hou je niet goed scherp.

Hij heeft gezegd me op de hoogte te houden. Dat hoeft hij zeker niet te doen, dat weet hij. Maar hij vond het (op dat moment) ook onderdeel van de afsluiting.
Kan me voorstellen dat het met zo lang stress ingewikkeld is geweest met de chronologie. En lijkt me wel veel voldoening geven, naast de emotionele zwaarte. Knap hoor. Ook dat je het zo mooi hebt opgeschreven dat hij het later aan de kinderen wil laten lezen. Mooier compliment kun je niet krijgen O+

We hebben op de opleiding een studente gehad die toeslagenaffaireouder is, en ik was er officieel niet van op de hoogte dus heb haar er niet naar gevraagd, maar ik heb met de collega die wel meer persoonlijk contact met haar had (en mij heeft ingelicht) wel extra aandacht gegeven en tijd in gestoken om haar in elk geval binnen de studie zoveel mogelijk op weg te helpen en houden. Het was echt verdrietig om te zien hoe ver haar vertrouwen in systemen, incl op de uni, gedaald was. Geheel begrijpelijk overigens natuurlijk.. ;(
  woensdag 11 maart 2026 @ 22:25:55 #215
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220319771
Wat verdrietig inderdaad ;(

Er is zo veel blijvend kapot gemaakt. Alleen al voor mensen zoals jij en ik die nu weten dat we een onbetrouwbare overheid kunnen hebben. Met dat idee ben ik zeker niet opgegroeid.
Spoilers!
pi_220319862
En er is nog steeds niets van geleerd.er komen nog heel vaak verhalen langs waar mensen nog steeds uitgeknepen worden, kinderen nog kwijt zijn, jongeren die nu zwaar in de schulden zitten omdat hun studiefinanciering naar het gezin ging.
En dan zijn er ook rare compensaties. Ken iemand die een ton kreeg omdat ex toeslagenouder is (wat ze zeer betwijfelt omdat het een frauderende klootzak is die vaak in de bak heeft gezeten). Zij heeft nooit een toeslag gevraagd of gekregen maar omdat hij zich heeft gemeld krijgt ze geld waar ze ook niet om gevraagd heeft.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 11 maart 2026 @ 23:00:49 #217
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220319977
quote:
11s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:36 schreef sigme het volgende:

[..]
Pffffffffff. Anonieme donatie?
Jup, maar het was letterlijk op onze trouwdag van 9 jaar, dus we zagen het maar als een "teken". Maar hell, wat een werk. Dacht eigenlijk dat ik daar vast wel een topic of in ieder geval wat foto´s van had gedeeld op het forum, maar ik vind het zo gauw niet terug...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220320027
Over de gasvelden: …” Hoe lang duurt het totdat alle gasputten van het Groningenveld gesloten zijn?
3 mrt 2026 — ... duurt nog tien jaar voordat alle putten écht dicht zijn ... Hoe lang duurt het totdat alle gasputten van het Groningenveld gesloten zijn?

Wat gun ik de Groningers rust en compensatie!
Van alle gasinkomsten en geen cent ging naar hun. ~O>
Dan kunnen Ja/neen21 wel even afwachten of daar gaan wonen misschien.

Wat leuk van de stagiaire @Blues 💐 veel succes morgen bij het dagzeggen.

Die Lucky…zo hoor je nog eens wat. 😎succes met de volgende solli’s!

@morgane af en toe glimlach ik bij de ondertiteling van Blind Gekocht in België op rtlZ. Weet jij er meer van😇 Vermakelijk.

Vanavond Happy Together ingezongen in whats app voor een stel, dat elkaar heeft ontmoet bij het popkoor. 😎🎼🎶 sinds vandaag is het officieel. ^)
pi_220320160
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 23:11 schreef AnneX het volgende:


Wat leuk van de stagiaire @:Blues 💐 veel succes morgen bij het dagzeggen.



Vanavond Happy Together ingezongen in whats app voor een stel, dat elkaar heeft ontmoet bij het popkoor. 😎🎼🎶 sinds vandaag is het officieel. ^)
Wat leuk en origineel ^)

Vrijdag is mn laatste werkdag!

Ik gaf de stagiaire op mijn beurt een beker met zakje minthartjes er in met toepasselijke tekst op beker over studenten met een tekstkaartje eraan in folie verpakt. Ze was blij verrast.
pi_220320161
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat verdrietig inderdaad ;(

Er is zo veel blijvend kapot gemaakt. Alleen al voor mensen zoals jij en ik die nu weten dat we een onbetrouwbare overheid kunnen hebben. Met dat idee ben ik zeker niet opgegroeid.
Dit heb ik met politie en justitie.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220320190
@sigme Wat een werk en gebroken nachten zeg met Zeven puppies en Mooitje!
Bijna weekend om bij te komen.
pi_220320197
Vanwege de terugloop op fok en alles afgelopen stuitte ik op Monitor in GC / Dagcijfers #251 post eens een post
Blijkbaar is er een user, die VijfHonderdAchtenZestig berichten heeft gepost. Vandaag 8)7

Of ik lees en begrijp het niet. Dan kan vast wel iemand het mij uitleggen…
  donderdag 12 maart 2026 @ 07:16:05 #223
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220320589
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:19 schreef AnneX het volgende:
Vanwege de terugloop op fok en alles afgelopen stuitte ik op Monitor in GC / Dagcijfers #251 post eens een post
Blijkbaar is er een user, die VijfHonderdAchtenZestig berichten heeft gepost. Vandaag 8)7

Of ik lees en begrijp het niet. Dan kan vast wel iemand het mij uitleggen…
Als je continue post in de teltopics, dan kom je er wel…

Zie https://forum.fok.nl/userposts/505120 voor een inkijkje in z'n posts…
  donderdag 12 maart 2026 @ 07:48:33 #224
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220320718
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
De livestream van kjeld lukte niet. Youtube wel (met slecht geluid)

Maar JOY *O*
Hoe is het afgelopen? Joy gewonnen? Groot verschil?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220320780
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 23:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit heb ik met politie en justitie.
Ja, dat heb je ;(
Spoilers!
  donderdag 12 maart 2026 @ 08:24:35 #226
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220320799
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:19 schreef AnneX het volgende:
Vanwege de terugloop op fok en alles afgelopen stuitte ik op Monitor in GC / Dagcijfers #251 post eens een post
Blijkbaar is er een user, die VijfHonderdAchtenZestig berichten heeft gepost. Vandaag 8)7

Of ik lees en begrijp het niet. Dan kan vast wel iemand het mij uitleggen…
Oh als ik er eens een dagje voor ga zitten haal ik dat met gemak hoor :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220320841
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2026 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oh als ik er eens een dagje voor ga zitten haal ik dat met gemak hoor :D
😳

Goeiemorgen!
  donderdag 12 maart 2026 @ 08:41:01 #228
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220320842
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 08:40 schreef AnneX het volgende:

[..]
😳

Goeiemorgen!
Hoi goeiemorgen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 12 maart 2026 @ 08:57:33 #229
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220320913
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 07:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Hoe is het afgelopen? Joy gewonnen? Groot verschil?
ja en nee dus :P

https://nos.nl/artikel/26(...)-duel-op-3-000-meter
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220321094
@Vanyel ;( :*

Morgen!
Ik sliep iets na half twaalf en lag van 4-6.30 ongeveer wakker :( en om 7.45 ging de wekker. Buurmeisje weggebracht, nu even wat lekkere boodschapjes doen, huis weer even op orde maken en dan om 13u een uur meetings. Tot die tijd werk ik lekker even niet :).
pi_220321208
Begrijpelijk @Vanyel -O-

Weer een slechte nacht, eerst aan een stuk door nachtmerries en daarna door pijn, alleen laatste uurtje ging het lekker.

Het is heerlijk zonnig buiten, hopelijk blijft het zo nog even
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 12 maart 2026 @ 09:57:19 #232
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220321269
Ik heb wel goed geslapen eigenlijk. En iets wat ik wel vaker heb na drie dagen geen bier: Lucide dromen. Niet per se onprettig op zich :D Wel heel intensief. Maar dat hoort erbij :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220321388
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2026 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb wel goed geslapen eigenlijk. En iets wat ik wel vaker heb na drie dagen geen bier: Lucide dromen. Niet per se onprettig op zich :D Wel heel intensief. Maar dat hoort erbij :Y
Van de week wel drie glaasjes rode wijn. Het sliep heerlijk ook nog.
Tót 3 uur. En daarna draaien tot zeven uur. Ongeveer.
Dat had ik kunnen weten. Het gebeurde vaker. Voortaan als eigenlijk gebruikelijk dan bij 1 glas houden.

In de mail een betaalbericht van het pensioenfonds.
Nieuwe regels en wel ¤ 3,54 verhoogd plus nabetaling van ¤ 7,08 van januari en februari. Langer geleden een jaartje daarvoor gewerkt in een perifeer zknhs. w/
Afkopen was destijds geen optie.

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 12-03-2026 10:24:49 ]
pi_220321557
Prima nachtje hier van 1.15 (serie uitgebinged, op skyshowtime, aanrader; Landman) tot wakker om 7.40, plasje, terug en wakker liggen tot kwart over 9 :P
Douchen wat fruit met thee en ook alweer gegymd ^O^ (NiB).

Balen @Kaatje1 van het slechte slapen en de pijn.

Vanyel ;( :*

Lekker @AnneX, dat zijn weer 2 flesjes wijn :+

Ik schoot wel ff vanochtend onder de douche in een soort 'stress'.... ben gewoon een collega vergeten die best een stukkie van ons secr. af zit tegenwoordig, maar wel bij ons 'cluster' van 4 specialismes hoort. Ze heeft overal gezworven, en heeft eindelijk haar plekkie gevonden bij die eenvrouwspoli.
Maar daardoor en dat ze niet meer zo in beeld is maar er wel bij hoort was ik haar met de telling en de kaartjes maken en hangen aan de zakjes bijna vergeten o|O

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 12-03-2026 11:00:55 ]
pi_220321639
Ai, had je nog een reserve cadeautje?
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 12 maart 2026 @ 11:13:07 #236
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220321661
Ik slaap duidelijk beter zonder alcohol
pi_220322089
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 11:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ai, had je nog een reserve cadeautje?
Ja en ik kon maar niet bedenken waarom ik die over had.... 8)7 :D
pi_220322359
En weer knalt er een koolmeesje tegen mijn raam, deze heeft het niet gered, ligt in de tuin beneden waar ik niet bij kan. Heb dat in voorgaande jaren nooit eerder gezien -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220322427
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 12:45 schreef Kaatje1 het volgende:
En weer knalt er een koolmeesje tegen mijn raam, deze heeft het niet gered, ligt in de tuin beneden waar ik niet bij kan. Heb dat in voorgaande jaren nooit eerder gezien -O-
https://www.vogelbescherm(...)els-zich-doodvliegen
pi_220322439
Wandeling was koud! Ik zag wel weer het koppeltje futen ipv 1tje. Regelmatig dus ff met verrekijker/fotocamera langs de vijver... vind die gestreepte baby's op de rug zo leuk O+
pi_220322452
Net even een fotootje gemaakt van alle losse zakjes met kaartjes, setjes gebundelde zakjes met kaartje en de doos met bekers en inhoud voor dinsdagavond. :D Nieuwe dopper is voor TL, die drinkt nooit uit bekers, maar al jaren uit een ouwe dopper :+
Niet quoten maar.
(die initialen die je ziet gebruiken we altijd voor de artsen ;) )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220322718
Pfff de “dode” vogel heeft nu als naam Lazarus, hij is uit de dood herrezen
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 12 maart 2026 @ 13:53:49 #243
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220322846
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 13:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff de “dode” vogel heeft nu als naam Lazarus, hij is uit de dood herrezen
Ja dat zie je vaker. Dan liggen ze even versuft op de grond en dan gaan ze weer verder O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220323277
Net een mailtje met de uitnodiging voor een van de grootste bierfestivals in Nederland *O*
Verder beginnen we dit weekend met het bezorgen van de 2 nieuwe bieren. De problemen met de labels zijn zo goed als allemaal opgelost.
pi_220324010
Keukenkast flink opgeruimd, vrij weinig over de datum. Rommellade in de vriezer is ook weer netjes, nog 4 lades te gaan maar geen zin meer
We have far more in common than that which devides us..
pi_220324046
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 14:52 schreef Sarabi het volgende:
Net een mailtje met de uitnodiging voor een van de grootste bierfestivals in Nederland *O*
Verder beginnen we dit weekend met het bezorgen van de 2 nieuwe bieren. De problemen met de labels zijn zo goed als allemaal opgelost.
Oh ja, dat moest ik nog doen. Besteld!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220324297

@Dr_Flash weet jij waarom het spoor blauwe voetjes heeft? Is hier vast nog niet heel lang zo, ik heb het niet eerder gezien.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220324308
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2026 16:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh ja, dat moest ik nog doen. Besteld!
Super *O*
pi_220324311
Oh, en er dook ook een blauw auto'tje op nadat het waterschap maar weer eens omgeknaagde bomen wat had opgekuisd. Ik vond 't nogal fotogeniek :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 12 maart 2026 @ 17:39:08 #250
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220324451
quote:
7s.gif Op donderdag 12 maart 2026 17:29 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
@:dr_flash weet jij waarom het spoor blauwe voetjes heeft? Is hier vast nog niet heel lang zo, ik heb het niet eerder gezien.
Nou zo te zien aan de rest van de onderbouw (dwarsliggers, ballast) ligt het er al een tijdje (anders is het lichtgrijs). Lijkt me niet dat ze alleen die railklemmen recent vervangen hebben. Dan doen ze meteen alles :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220324475
quote:
84s.gif Op donderdag 12 maart 2026 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou zo te zien aan de rest van de onderbouw (dwarsliggers, ballast) ligt het er al een tijdje (anders is het lichtgrijs). Lijkt me niet dat ze alleen die railklemmen recent vervangen hebben. Dan doen ze meteen alles :Y
Ze vervangen het spul hier heel vaak. 't Slijt hier hard. Maar dat het hippe blauwe klemmetjes zijn is mij nieuw.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220324805
quote:
7s.gif Op donderdag 12 maart 2026 17:30 schreef sigme het volgende:
Oh, en er dook ook een blauw auto'tje op nadat het waterschap maar weer eens omgeknaagde bomen wat had opgekuisd. Ik vond 't nogal fotogeniek :D
[ afbeelding ]
Wat grappig ook leuk gefotografeerd
pi_220324843
Workshopmiddag gedaan over diverse sociale thema's.
Politiek liet zich (niet geheel verrassend) ook in groten getale zien. Inclusief wethouder.
Toen die aan mijn tafel zat had ik een best klusje om de spraakwaterval in te dammen :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220325009
Gelukkig leverde het wel weer vlaai op. Anders zou het de tweede vlaailoze werkweek op rij zijn geworden :o
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220325335
Mmm ik had laatst stoofpeertjes gekocht en wilde die maken voor mijn nichtje volgende week. Koel bewaard in de schuur (dacht ik). Moet nu iets anders verzinnen, ze waren een nogal sponzig.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 maart 2026 @ 20:07:08 #256
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220325659
Na 2x 1730 en 1x 1800u vind ik het wel weekend. (en netjes 7u beginnen). Het is zo'n dag dat je aan het eind echt gaar bent na vele overleggen. En dan is er nog een hobby (lees politiek). Gelukkig komt er aan de hobby volgende week een eind en is het nog maar op één vlak druk en kan ik s´avonds wat meer sporten, wandelen of gewoon op de bank liggen. :+

Naast Bloes gaat ook vrouw van oom* met pensioen. Die is vandaag 67 geworden en dat wordt morgen gevierd in de bossen van Ermelo. Morgenochtend flyeren, richting Laren voor kleine wandeling en Singer. Ik stap ergens in bij broertjetaxi richting Ermelo.

*officieel mag je tante zeggen toch? Maar ja zo zou ik haar nooit noemen. .Het is niet de ma van mijn neven. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 12 maart 2026 @ 20:13:49 #257
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220325752
Spannen Blues, morgen de laatste dag. Lijkt mij zo raar!

Borisz, ik dacht al de hele tijd: wat zit hij toch steeds te vliegeren?
Dat was een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang vallend kwartje 8)7
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator donderdag 12 maart 2026 @ 20:17:54 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220325794
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 20:07 schreef borisz het volgende:

*officieel mag je tante zeggen toch? Maar ja zo zou ik haar nooit noemen. .Het is niet de ma van mijn neven. :s)

Ja daar "worstel" ik ook mee met oom waar ik m'n huis van heb gekocht.
Als ze geen kinderen hadden gehad en het eerst huwelijk was, was het ook wel een oom. En vader van m'n neef en nicht ken ik heb ik ook niet echt gekend/geen actieve herinneringen. En volgens mij is m'n tante nu ook al weer langer samen met hem dan met partner 1.
Dus wat betreft kan ik een gewoon oom zeggen vind ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220325875
Wij zijn op een gegeven moment gestopt met oom en tante te zeggen, niet besproken maar dat ging vanzelf

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 12-03-2026 20:34:52 ]
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator donderdag 12 maart 2026 @ 20:29:42 #260
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220325948
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Wij zijn op een gegeven moment gestopt met oom en tante te zeggen, niet besproken maar dat gong vanzelf
Dat heb ik ook nooit gezegd, maar als je het over de persoon hebt, bijvoorbeeld hier.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220326034
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 20:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat heb ik ook nooit gezegd, maar als je het over de persoon hebt, bijvoorbeeld hier.
Wij kregen ooit een nieuwe “oom” en later ook een nieuwe “tante” en daar heb ik ook nooit oom/tante tegen gezegd, op hun eigen verzoek.
En afgelopen zondag hadden we het er nog over, bij een gezin in onze familie noemden de kinderen de ouders bij de voornaam en dat vonden wij, zo’n 50 jaar geleden zo raar :D
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 12 maart 2026 @ 20:41:03 #262
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220326057
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 20:38 schreef Kaatje1 het volgende:
En afgelopen zondag hadden we het er nog over, bij een gezin in onze familie noemden de kinderen de ouders bij de voornaam en dat vonden wij, zo’n 50 jaar geleden zo raar :D
Ik vind dat anno nu nog steeds raar eerlijk gezegd. Maar ik ben dan ook ouderwets :@
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator donderdag 12 maart 2026 @ 20:41:59 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220326067
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 20:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wij kregen ooit een nieuwe “oom” en later ook een nieuwe “tante” en daar heb ik ook nooit oom/tante tegen gezegd, op hun eigen verzoek.
En afgelopen zondag hadden we het er nog over, bij een gezin in onze familie noemden de kinderen de ouders bij de voornaam en dat vonden wij, zo’n 50 jaar geleden zo raar :D
Een zoon die noemt z'n vader Piet
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220326103
quote:
80s.gif Op donderdag 12 maart 2026 20:41 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik vind dat anno nu nog steeds raar eerlijk gezegd. Maar ik ben dan ook ouderwets :@
Ik ook wel hoor. Ooms en tantes (nog maar weinig) noem ik wel bij de voornaam maar wanneer m’n ouders nog hadden geleefd echt niet
We have far more in common than that which devides us..
pi_220326133
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 20:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik ook wel hoor. Ooms en tantes (nog maar weinig) noem ik wel bij de voornaam maar wanneer m’n ouders nog hadden geleefd echt niet
Ooms en tantes blijven ome <naam> en tante <naam> hier.
Meestal ook met de U erbij (die in dialect een stuk minder formeel/afstandelijk overkomt).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 12 maart 2026 @ 20:51:36 #266
63722 z80
I fink you freaky
pi_220326145
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 20:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Een zoon die noemt z'n vader Piet
en je fiets staat nergens veilig.

wat het volgende resultaat geeft:
En je fiets is aan de haal
Inclusief lantarenpaal
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator donderdag 12 maart 2026 @ 21:00:11 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220326202
Was vanavond bij broertje te eten, ouders waren er ook. Oud tante had op sterfbed gezegd dat iedereen even de groeten moest doen, dat dochter aan zichzelf moest denken en dat het jammer was dat de buren nu niet langs komen komen met hun baby.

Wel de uitzondering in de hele reeks broers/zussen van m'n oma in het geïnteresseerd zijn in anderen :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220326217
Gossie…ik heb geen omes en tantes meer. Wel een aantal neven en nichten, die ik al jaren niet heb gesproken.
Oh wacht…oudste nichtje van de ene oom en tante en de oudste neef om het nieuwe adres te delen. En met nichtje digitaal wat foto’s van haar ouders voordat die in de vuilniszak verdwenen.
pi_220326231
Ik had hele moderne ouders en ging met een half jaar al naar de crèche. Daar kwam ik er achter dat alle moeders "Mama" heetten en dat vond ik zo verwarrend dat ik mijn moeder nooit zo genoemd heb. Mijn zusje en broertje dus ook niet. Het zal ook geholpen hebben dat mijn ouders never nooit elkaar zouden aanduiden als mama en papa.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220326245
Mijn wollen wintermantel is versleten op de mouw randen enzo.
Het begint er een beetje armoeiig uit te zien.
Dus tijd voor een nieuwe. Misschien zelfs slagen in de sale.
Vanmiddag op de werkplek was het best rustig tussendoor en ik had er wel 25 gegoogled. Daar bleef er eentje van over.
Toch maar even de review opgezocht. Die waren negatief over het bedrijf.
Dus nog geen nieuwe jas. 😢
  Moderator donderdag 12 maart 2026 @ 21:07:07 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220326252
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 20:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ooms en tantes blijven ome <naam> en tante <naam> hier.
Meestal ook met de U erbij (die in dialect een stuk minder formeel/afstandelijk overkomt).
Is het dan ook u in het Limburgs of vertaal ja? In Nedersaksische dialecten heb je "joe" en "doe". Joe is vergelijkbaar met u maar inderdaad minder afstandelijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 maart 2026 @ 21:15:02 #272
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220326313
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Wij zijn op een gegeven moment gestopt met oom en tante te zeggen, niet besproken maar dat ging vanzelf
Sowieso zeg ik nooit oom tegen oom.
Ook niet ma of pa tegen ma en pa :+. Ben al vroeg overgeschakeld op voornamen.

Maar tegen L. zou het niet eens in me op komen om tante te zeggen . :s). Ook al zou het wellicht mogen. Dit zonder kwalificaties met of tegen L. heb gewoon geen band met dr, los van vrouw van. Ik zie alleen dat ze goed is voor oom en dat verdient op zo'n dag als vandaag en morgen ook credits.

[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 12-03-2026 21:28:18 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220326322
quote:
7s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:04 schreef sigme het volgende:
Ik had hele moderne ouders en ging met een half jaar al naar de crèche. Daar kwam ik er achter dat alle moeders "Mama" heetten en dat vond ik zo verwarrend dat ik mijn moeder nooit zo genoemd heb. Mijn zusje en broertje dus ook niet. Het zal ook geholpen hebben dat mijn ouders never nooit elkaar zouden aanduiden als mama en papa.
Mijn ouders noemden elkaar alleen zo wanneer ze elkaar plaagden.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 12 maart 2026 @ 21:25:31 #274
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220326407
Pa en Ma hier, maar toen ik kleiner was papa en mama. En ooms (oeps, die zijn er niet meer) en tantes noem ik nog steeds Tante x. Wel tutoyeren, al vind ik dat nog steeds lastig bij mijn peettante. Die ik afgelopen zondag nog aan de lijn had, want ze was 94 geworden *O*

And now for something completely different: net bioscoopkaartjes besteld voor straks. Iets met voorproevers voor Hitler :? True story en de trailer intrigeerde me wel, dus ik wil hem wel zien. En verdomd, gewoon in het Duits ipv nagesynchroniseerd (want dan was ik niet gegaan). Vrouwlief* keek wel even benauwd: "Moet ik dan de hele film ondertiteling lezen?". Eh, ja en :? Die mensen uit nasynchronisatielanden (3x woordwaarde, niet mauwen!) zijn maar raar...

* Ik ga het toch weer gewoon over vrouwlief hebben hoor, iedereen hier weet wel dat het over mijn vrouw gaat als ik partner zeg :{w
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220326558
Je zult maar in de familie getrouwd zijn en geen oom of tante mogen heten omdat je er later bij kwam :{

Gelukkig noemen mijn nichtjes mijn vrouw al jaren 'tante X', ook al is ze niet de moeder van hun oudste neef. Sterker nog, eentje noemde mij óók tante X omdat dat blijkbaar beter te onthouden was :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220326574
Wij zijn mama en mami. Ik ben ook vaak mam. Het laatste jaar ben ik echter ook regelmatig 'bro' :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator donderdag 12 maart 2026 @ 21:51:23 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220326612
quote:
80s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:25 schreef flipsen het volgende:
Pa en Ma hier, maar toen ik kleiner was papa en mama. En ooms (oeps, die zijn er niet meer) en tantes noem ik nog steeds Tante x. Wel tutoyeren, al vind ik dat nog steeds lastig bij mijn peettante. Die ik afgelopen zondag nog aan de lijn had, want ze was 94 geworden *O*

And now for something completely different: net bioscoopkaartjes besteld voor straks. Iets met voorproevers voor Hitler :? True story en de trailer intrigeerde me wel, dus ik wil hem wel zien. En verdomd, gewoon in het Duits ipv nagesynchroniseerd (want dan was ik niet gegaan). Vrouwlief* keek wel even benauwd: "Moet ik dan de hele film ondertiteling lezen?". Eh, ja en :? Die mensen uit nasynchronisatielanden (3x woordwaarde, niet mauwen!) zijn maar raar...

* Ik ga het toch weer gewoon over vrouwlief hebben hoor, iedereen hier weet wel dat het over mijn vrouw gaat als ik partner zeg :{w
Genoeg mensen die Duits spreken in Zuid Amerika toch? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220326615
De tweede oom en tweede tante wilden dat beiden niet. Zeker bij de oom heb ik er jaren omheen gedraaid, die man was zelfs jaren ouder dan mijn vader.
Mijn neef en nicht noemen mij ook gewoon bij m’n voornaam (of “mini tantetje” omdat ik zeker 30 cm kleiner ben). En de zoon van mijn beste vriendin noemde mij “nep tante” :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_220326693
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:47 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn mama en mami. Ik ben ook vaak mam. Het laatste jaar ben ik echter ook regelmatig 'bro' :+
Bro ben ik ook O+
Mrs V dan weer niet. Die is wel mam en ik zelden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220326707
Ik noem mijn ooms en tantes bij de voornaam (mijn ouders niet). Oom en tante was voorbehouden aan de ouders van kinderen uit de buurt :?

De aangetrouwde later gescheiden tante is gewoon nog steeds tante. Meestal wordt zij nog steeds uitgenodigd bij familiedingen, haar exman niet altijd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220326717
Als er iemand vanavond naar het jeugdjournaal heeft gekeken, zag je 2x kleinzoonA in een interview(tje) O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 12-03-2026 22:16:33 ]
pi_220326748
quote:
7s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:04 schreef sigme het volgende:
Ik had hele moderne ouders en ging met een half jaar al naar de crèche. Daar kwam ik er achter dat alle moeders "Mama" heetten en dat vond ik zo verwarrend dat ik mijn moeder nooit zo genoemd heb. Mijn zusje en broertje dus ook niet. Het zal ook geholpen hebben dat mijn ouders never nooit elkaar zouden aanduiden als mama en papa.
Grappige reden. Mijn zonen hebben ons ook altijd bij de voornaam genoemd. Zonder reden... gewoon zo gegroeid.
Maar tegenwoordig zegt F wel 'ma' ik vind dat best lief klinken.
Kleink zeggen oma en opa ook dat voelt lief O+
pi_220326749
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Is het dan ook u in het Limburgs of vertaal ja? In Nedersaksische dialecten heb je "joe" en "doe". Joe is vergelijkbaar met u maar inderdaad minder afstandelijk.
Gae vs dich (niet op zijn duits uitgesproken) :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220326757
Geniet van morgen Blues *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220326758
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 22:08 schreef Vanyel het volgende:
Ik noem mijn ooms en tantes bij de voornaam (mijn ouders niet). Oom en tante was voorbehouden aan de ouders van kinderen uit de buurt :?

De aangetrouwde later gescheiden tante is gewoon nog steeds tante. Meestal wordt zij nog steeds uitgenodigd bij familiedingen, haar exman niet altijd.
Zo’n tante hebben wij ook. Bij de uitvaart van haar ex man zat ze naast de weduwe, bij de uitvaarten van mijn ouders kwamen de dames met z’n tweeën met het ov.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220326771
@Blues heb een allerbeste laatste werkdag morgen!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220326802
Mijn neefjes en nichtjes noemen me dan wel weer alleen bij mijn voornaam. Tenzij ik ze niet meteen hoor en vooral als ze iets van me moeten, dan wordt er lieflijk tante Cat gekweeld :')

Ouders zijn pap en mam. Tenzij ze me niet meteen horen want dan kweel ik de voornaam :7 Niet altijd handig bij familie want daar lopen gemiddeld 3 voornaamgenoten rond voor beiden.

Broer idem dito. Neef heet exact hetzelfde (tikje ruzie over wie stamhouder was/werd). Na wat heibel tijdens de pubquiz over de antwoordbordjes want met hun naam had je twee keer zoveel kans op punten kwam de regel dat je er 'grote' of 'kleine' voor moest zetten. Net zoals we ze vroeger uit elkaar hielden. Inmiddels niet meer want de 'grote' is, ondanks zijn 1.95m in lengte, voorbijgestreefd door de kleine _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220326812
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 22:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gae vs dich (niet op zijn duits uitgesproken) :)
Ja ik vroeg me dus al af hoe je dat ging schrijven. Hoe spreek je dat uit?
Ik ken alleen met uitspraak geej, maar dat zou ik niet uit jouw schrijfwijze destilleren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220326855
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 22:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja ik vroeg me dus al af hoe je dat ging schrijven. Hoe spreek je dat uit?
Ik ken alleen met uitspraak geej, maar dat zou ik niet uit jouw schrijfwijze destilleren.
Klinkers in gea als yeah (engelse uitspraak). Want zo rollen wij in mijn hoekje van de provincie. Wij doen niet aan geej of geer of gear of gej en wat anderen ook verzinnen.
Dich: letterlijk zoals je het schrijft, met de i van missen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220326865
@Vanyel spreak, proat of kal jij?
Dat is toch wel degene waar ik het meeste commentaar op krijg op mijn werkplekken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 13 maart 2026 @ 00:00:16 #291
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220327171
Bedankt voor jullie heerlijke gekeuvel mensen. Hier zijn dingen momenteel reteingewikkeld, ik kon wel wat gekeuvel gebruiken O+

Geniet van je feestdag morgen Blues!
Spoilers!
pi_220327299
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 00:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bedankt voor jullie heerlijke gekeuvel mensen. Hier zijn dingen momenteel reteingewikkeld, ik kon wel wat gekeuvel gebruiken O+

Geniet van je feestdag morgen Blues!
Daarvoor doen wij het😉
  vrijdag 13 maart 2026 @ 04:18:09 #293
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220327320
Mocht ik morgen niet online zijn (yeah right...), dan alvast een hele mooie, ontroerende maar vooral leuke laatste werkdag gewenst @Blues :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220327460
quote:
5s.gif Op donderdag 12 maart 2026 22:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:vanyel spreak, proat of kal jij?
Dat is toch wel degene waar ik het meeste commentaar op krijg op mijn werkplekken.
Waar ik opgegroeid ben kallen ze. Thuis proaten. Al zeggen ze ook af en toe wel sjpreak volgens mij.
Ik doe het eigenlijk allemaal niet, maar ik zing het wel.

Komen ze op jouw werk allemaal direct daar uit de buurt en ben jij de enige 'van ver'?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220327463
Werk ze Blues :*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220327478
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 06:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waar ik opgegroeid ben kallen ze. Thuis proaten. Al zeggen ze ook af en toe wel sjpreak volgens mij.
Ik doe het eigenlijk allemaal niet, maar ik zing het wel.

Komen ze op jouw werk allemaal direct daar uit de buurt en ben jij de enige 'van ver'?
Ik ben de immigrant :Y Best goed geïntegreerd wel, alleen die taaaaaal :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220327482
Laatste werkdag @Blues :D
Geniet van je afscheid en op naar vele mooie vrije dagen *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220327495
Hele fijne laatste werkdag vandaag @Blues
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 maart 2026 @ 07:15:42 #299
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220327525
Succes Bloes!
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220327538
Dank jullie O+ Op naar een vreemde werkdag. Mijn innervibe is ook vreemd en licht onrustig :D
Nu eerst door storm en regen naar de trein wandelen :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')