Als je het velletje van verse worst haalt houd je geen gehakt over, maar worstevlees?quote:
Het is ook een metworst, geen gehaktworstquote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als je het velletje van verse worst haalt houd je geen gehakt over, maar worstevlees?
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:47 schreef derLudolf het volgende:
De kleurstof in een korenbloem en een klaproos is dezelfde.
Wat een leuk filmpje!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:49 schreef derLudolf het volgende:
Heerlijk droog commentaarBekijk deze YouTube-video
Korenbloemenquote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Daarom zijn ze allebei mijn lievelings
In samples ztten geen caloosquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Tijdens de reünie kwamen ook oude foto’s voorbij (een nichtje is bezig een grote doos door te nemen en had een selectie meegenomen)AwwwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Een blikje regular coca cola zinkt in water maar een blikje cola light blijft drijven.
Queen Elisabeth II had een diploma in vrachtwagentechniek.quote:
Ik vind eieren vies, dat komt zo uit die cloaca gezeild met poep en veertjes er nog aan. Van het idee om soep te eten waar een ongeschild ei in geborreld heeft, trek ik een beetje groen wegquote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Albert Einstein heeft ooit eens gezegd dat zijn op één na beste idee (na de relativiteitstheorie) was om een ei te koken in een pan soep, zodat hij twee gerechten had en maar één pan hoefde af te wassen.
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Albert Einstein heeft ooit eens gezegd dat zijn op één na beste idee (na de relativiteitstheorie) was om een ei te koken in een pan soep, zodat hij twee gerechten had en maar één pan hoefde af te wassen.
En geen rijbewijs omdat die "uit naam der Koningin" werd uitgereikt maar ze dit niet aan zichzelf kon doenquote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Queen Elisabeth II had een diploma in vrachtwagentechniek.
damn ik had ooit een scheurkalender vol met deze ongein
je KUNT het eerst even onder de kraan en zo hmmquote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind eieren vies, dat komt zo uit die cloaca gezeild met poep en veertjes er nog aan. Van het idee om soep te eten waar een ongeschild ei in geborreld heeft, trek ik een beetje groen weg
Ik zag vandaag een filmpje op reddit van een ei in een schaaltje wat er gewoon uitzag als en ei... wit... dooier... maar er leek een hartslag in te zitten... Daar kreeg ik bepaalde gevoelens van.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind eieren vies, dat komt zo uit die cloaca gezeild met poep en veertjes er nog aan. Van het idee om soep te eten waar een ongeschild ei in geborreld heeft, trek ik een beetje groen weg
Konijnen ook niet! (En ik dacht ratten ook niet, maar dat weet ik niet meer zeker).quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Een kameel kan 115 liter water in een kwartier drinken.
En trouwens, paarden kunnen niet kotsen.
Konijnen zijn dan ook gewoon miniatuur paardjes.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Konijnen ook niet! (En ik dacht ratten ook niet, maar dat weet ik niet meer zeker).
Echt meest idiote ontwerpfout van die dieren
Hannah Fry volger gespot.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:31 schreef derLudolf het volgende:
Mentos in cola is niet echt een chemische reactie. Koolzuur uit drinken komt vrij als er zuurstof bij komt. Het oppervlak van een Mentos is eigenlijk heel ruw, dus veel kleine kamers met lucht. Daardoor komt ineens veel koolzuur vrij. Hetzelfde schijnt te gebeuren met een papieren rietjes, deze heeft in vergelijking met de plastic uitvoering een heel ruw oppervlak
Ik mocht een dag Safe-training volgen. Dus dat we een PI-planning maakten.quote:
Okee, geweldig! Dank je wel!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik mocht een dag Safe-training volgen. Dus dat we een PI-planning maakten.
Safe -> Scaled agile framework
Ik mocht de product manager spelen, dus ik was de baas. Dat hebben ze geweten
Dus nu ben ik zo gaar als een klontje. Dat is mijn avond.
Hoe vond je dat? De baas spelen? Zou je ook int echie willen?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik mocht een dag Safe-training volgen. Dus dat we een PI-planning maakten.
Safe -> Scaled agile framework
Ik mocht de product manager spelen, dus ik was de baas. Dat hebben ze geweten
Dus nu ben ik zo gaar als een klontje. Dat is mijn avond.
Vertel!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:17 schreef AnneX het volgende:
Vandaag een antwoord mail van de ceo van een maaltijdenbox.
Dat was een leuk bericht om te lezen.
Euh . Toch maar niet. Later misschien eens.quote:
kon het mij ook niet zo voorstellen. Misschien was het voor een dagje leuk. Spelen…quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:43 schreef sigme het volgende:
@:annex ik heb geen enkele behoefte de baas te spelen. Ik wil lekker ongenuanceerd mijn versie van de waarheid anderen in het gezicht slingeren. En de prijs voor dat soort functies is heel hoog. Vergaderen vergaderen vergaderen. Er is voor mij geen salaris dat dat voldoende compenseert.
B z'n collega's willen ook graag Safe doen. Hij zegt, zijn collega's kunnen de pot op.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik mocht een dag Safe-training volgen. Dus dat we een PI-planning maakten.
Safe -> Scaled agile framework
Ik mocht de product manager spelen, dus ik was de baas. Dat hebben ze geweten
Dus nu ben ik zo gaar als een klontje. Dat is mijn avond.
Hoeveel overlijden er buiten boord?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ieder cruiseschip heeft een mortuarium aan boord. Elk jaar overlijden ongeveer 200 mensen aan boord tijdens een cruise, vooral cruises met veel bejaarden (duh).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ja, dit!!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind eieren vies, dat komt zo uit die cloaca gezeild met poep en veertjes er nog aan. Van het idee om soep te eten waar een ongeschild ei in geborreld heeft, trek ik een beetje groen weg
Ze noemt me dikquote:
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of lekker en met een krokant jasje
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:24 schreef derLudolf het volgende:
Ja de griep gaat (nog steeds) rond.Gecondoleerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En gebruik maar niet meer de term 'zak met botten '![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:24 schreef derLudolf het volgende:
Ja de griep gaat (nog steeds) rond.Gecondoleerd met je oudtante.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@vlindertje89 De eieren kook ik mijn levenlang al in een speciale eierkoker.
Er zit een maatbekertje bij voor hard, half en zachte eieren en het aantal.
Max is geloof ik 7 stuks. Eieren in een pannetje koken lukt mij sowieso niet.
En van huis uit al dat handige apparaatje gekend. Mijn vader kreeg het ooit als relatiegeschenk.
Bijvoorbeeld: https://kooksamen.nl/eierkoker/
Oh, dit zijn allemaal hele prijzige via bol.
De Hema zal hem ook wel hebben. Blijkbaar zijn ze nu ook met automatische uitschakeling. Anders heb je een alarmsignaal dat vrolijk loeit.
Zo deed ik het voor de eierkoker. En ik ben met g (en gooi dan het bolletje eigeel weg brrr)quote:Op dinsdag 10 maart 2026 23:22 schreef Blues het volgende:
Waterkoker aanzetten, als ie afslaat in pannetje met 2 eitjes gieten, aan de kook brengen, voor mij net aan 5 min voor g 10 min.
Hij griezelt van zachte eieren![]()
#eierpraat
Eigeel weggooien?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 23:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo deed ik het voor de eierkoker. En ik ben met g (en gooi dan het bolletje eigeel weg brrr)
Hahaha jaquote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:56 schreef Blues het volgende:
In de categorie nonfood:
Dat het mooie blauw op delen van je nieuwe roestvrijstalen apparaat, dat je jaren ziet als 'mooi', niets anders is dan het beschermfolielaagje op je apparaat.
Ok niet helemaaaaaal een goeie vergelijking maar het kwam toch ff naar boven
Blijf jij maar gewoon aan wal, is voor iedereen beterquote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoeveel overlijden er buiten boord?
Duikeling (of sprong) over de reling schijnt niet zo gezond te zijn.
Mijn moeder was woest toen ik het er af haalde, ze vond dat blauw zo mooiquote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:56 schreef Blues het volgende:
In de categorie nonfood:
Dat het mooie blauw op delen van je nieuwe roestvrijstalen apparaat, dat je jaren ziet als 'mooi', niets anders is dan het beschermfolielaagje op je apparaat.
Ok niet helemaaaaaal een goeie vergelijking maar het kwam toch ff naar boven
10 minuten dan is de dooier wel blauw jaquote:Op dinsdag 10 maart 2026 23:22 schreef Blues het volgende:
Waterkoker aanzetten, als ie afslaat in pannetje met 2 eitjes gieten, aan de kook brengen, voor mij net aan 5 min voor g 10 min.
Hij griezelt van zachte eieren![]()
#eierpraat
Yellowwwwwwwwwwquote:Op woensdag 11 maart 2026 07:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
10 minuten dan is de dooier wel blauw ja
Ik ookquote:Op woensdag 11 maart 2026 07:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn moeder was woest toen ik het er af haalde, ze vond dat blauw zo mooi
Schijtlollig van zo'n bakjequote:Op woensdag 11 maart 2026 05:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Weet je wat lollig is? Als om 4:40 je bakje met tandenborstels en gezichtsreiniger en dagcrème enzo, die met stevige zuignappen aan de muur zit, eraf dondert. Precies die ene nacht dat je echt even een goede nacht wilde maken want heel moe en een lange dag te gaan. Terwijl het ding ongeveer eens in de zes maanden maar valt. Uiteraard altijd 's nachts.
![]()
Daarom heb ik geen zuignappen meerquote:Op woensdag 11 maart 2026 05:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Weet je wat lollig is? Als om 4:40 je bakje met tandenborstels en gezichtsreiniger en dagcrème enzo, die met stevige zuignappen aan de muur zit, eraf dondert. Precies die ene nacht dat je echt even een goede nacht wilde maken want heel moe en een lange dag te gaan. Terwijl het ding ongeveer eens in de zes maanden maar valt. Uiteraard altijd 's nachts.
![]()
Nanotapequote:Op woensdag 11 maart 2026 07:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Hij hangt naast mn wastafel, dus kan ook niet klemmen, enige andere optie is een kastje neerzetten maar dat is ook niet heel praktisch. Ik vind dat met 1x in een half jaar eraf donderen niet per se de zuignappen toch niet zo sterk zijn, eerlijk gezegd, ik had er eerder een andere in de douche en die ging elke week zo'n beetje.
Ben rond 5.30 nog in slaap gevallen gelukkig. Nu opstaan, katten eten geven, douchen, spullen pakken en naar de uni. Verder wel beter geslapen dan vorige twee nachten in elk geval, toen was ik veel vaker wakker, dus dat is wel fijn.
Niet altijd. Of ik was zuinig en gebruikte een té klein stukje om een sliert kerstkaarten op te hangen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Nanotape
[ afbeelding ]
Koop het. Het is briljant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder baal ik, want de favo tab bladen zijn ‘opgelost’ van de iPad.
Het waren er slechts 38, want ik had al opgeruimd en bijgelezen.
Standaard zijn het er tien. En ik kan het niet terugvinden. Het moet wel kunnen.
#overnieuw beginnen.
Als je daar tegenaan tikt pleurt je spul er af. In de badkamer beneden zat ook zo'n ding om de stang. Die wou ik boven gebruiken totdat ik een echt rekje had, maar blijkbaar heb je verschillende diameters van die stangenquote:Op woensdag 11 maart 2026 07:27 schreef Tele6 het volgende:
Wij hebben in de douche geen zuignaprekje meer want dat donderde er idd telkens af. Ikea verkoopt ook rekjes die je aan de stang van de douche klemt, ideaal
Nee zo een:quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je daar tegenaan tikt pleurt je spul er af. In de badkamer beneden zat ook zo'n ding om de stang. Die wou ik boven gebruiken totdat ik een echt rekje had, maar blijkbaar heb je verschillende diameters van die stangen
De volgende die ik koop wordt er een die je kunt schroeven.
Ik heb dit zelfs liggen ergensquote:Op woensdag 11 maart 2026 08:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Nanotape
[ afbeelding ]
Koop het. Het is briljant.
Je krijgt er meestal 2 of 3 pasrubbertjes bij zodat ie altijd om jouw stang pastquote:Op woensdag 11 maart 2026 08:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je daar tegenaan tikt pleurt je spul er af. In de badkamer beneden zat ook zo'n ding om de stang. Die wou ik boven gebruiken totdat ik een echt rekje had, maar blijkbaar heb je verschillende diameters van die stangen
De volgende die ik koop wordt er een die je kunt schroeven.
Ik huurde ooit een huis van de WBV, een vorige bewoner had er een badkuip in geïnstalleerd. Toen ik vertrok uit de woning kreeg ik een “boete” daarvoor, moest in de originele toestand worden teruggebracht.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee zo een:
[ afbeelding ]
Bij ons valt er nooit wat af.
Huur dus we mogen niet in tegels schroeven.
Verschilt natuurlijk wel per formaat ei.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:56 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat ei betreft: in heet kraanwater in de pan, en dan vanaf water kookt 4 minuten. Dooier nog net niet gestold, dus geen snot-ei maar wel nog net vloeibaar. En eigeel. Nichtje lust juist het eigeel niet, dus als die er is krijgt zij wat van mn eiwit en ik haar eigeel
![]()
![]()
Mijn vader huurde een appartement van een particulier bedrijf. Had op schrift laten zetten dat het zeil (waar parket overheen werd gelegd) er al lag. Bedrijf wilde dat wij het weg moesten halen, niet gedaan. Mijn ouders hadden ook de boiler overgenomen, die was nog prima maar die moest ook weg. De nieuwe bewoners konden kiezen uit 2 bedrijven om een nieuwe boiler te kopen. Bedrijven waren uiteraard verbonden aan de verhuurder. Wij hadden de boiler zo geschonken aan de nieuwe bewonersquote:Op woensdag 11 maart 2026 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik huurde ooit een huis van de WBV, een vorige bewoner had er een badkuip in geïnstalleerd. Toen ik vertrok uit de woning kreeg ik een “boete” daarvoor, moest in de originele toestand worden teruggebracht.
Toevallig had ik de contactgegevens van de vorige bewoner, wat bleek, ook haar was dat in rekening gebracht, en ook zij had de woning overgenomen met bad. Brief gestuurd aan de WBV dat wanneer ze van plan waren mij dit in rekening te brengen ik hun graag voor de rechter zag omdat ze het al minstens 1 keer eerder in rekening hadden gebracht
/lief dagboek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdorie…als je het zo ziet: allemaal zwart.
Daarvan wordt ik wel depri zeg.![]()
Succes @vlindertje89 Keep smiling.😉
Graag gedaanquote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:58 schreef Vanyel het volgende:
Ik moet toch even kwijt dat ik wel content ben met mijn topic(titel). Zoveel lollige weetjes
Minder enthousiast over het idee van de floepende cloaca waar eieren uit zeilen. Als dat mijn eiplezier gaat verpesten, weet ik bij wie ik moet klagen
Ja!!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dit!!
Ik vind het zelfs zo vies dat als ik mijn eieren in een pan gekookt heb, ik die pan erna ook meteen in vaatwasser doe en hem niet bv omspoel en volgende dag of die avond er nog pasta in kook.
Sch.ma had een speciaal steelpannetje voor de eieren. Helemaal dik aangeslagen met kalk.😂quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook een eierkoker. Toen ik die niet had, ging de steelpan waar ik eieren in kookte natuurlijk ook in de vaatwasser.
@:annex, waarom mogen handdoeken en theedoeken niet naast elkaar?
Ik hoor ook tot dat team. Veel schoner dan onder de douche vandaan kan haast niet. Uithangen en volgende dag weer.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:36 schreef Clubsoda het volgende:
Doen de bacillen aan verspringen?. Theoretisch belandt in beide alleen schoon water toch, is het een viezer dan het ander? Vaatdoekjes vind ik weer een ander verhaal.
Maar ik ben ook team "handdoeken in de badkamer kun je prima een paar dagen gebruiken als je ze uithangt". Zat mensen die ze elke dag wisselen.
Tja…hierop volgen ws. tal van duimpjes.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:36 schreef Clubsoda het volgende:
Doen de bacillen aan verspringen?. Theoretisch belandt in beide alleen schoon water toch, is het een viezer dan het ander? Vaatdoekjes vind ik weer een ander verhaal.
Maar ik ben ook team "handdoeken in de badkamer kun je prima een paar dagen gebruiken als je ze uithangt". Zat mensen die ze elke dag wisselen.
Niet stabiel genoeg én het bovenkastje moest omgebouwd worden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat is er mis met die miskoop @:annex ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan moet ik er een huis bij hebben om al dat spul te bewaren of op te slaan.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:44 schreef AnneX het volgende:
Nou zeg: als je huishoudt m.b.v. AI ben je lekker bezig.😂
…Het wordt afgeraden om handdoeken en theedoeken samen te wassen vanwege hygiënische redenen en het risico op kruisbesmetting. Badhanddoeken kunnen bacteriën overbrengen op theedoeken en vice versa. Voor een hygiënisch resultaat wast u theedoeken (keukendoeken) bij voorkeur apart op 60°C tot 90°C, en badhanddoeken eveneens op 60°C.
Bron: Margriet
Zo was het niet bedoeld hoor. Probeerde het gewoon te begrijpen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja…hierop volgen ws. tal van duimpjes.
Omdat ik het niét hygiesch vind. Ws. een beetje smetvrees vanuit het ok verleden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inmiddels lunch gehad, NL college af. Nu even kijken hoe ver ik kom met vertalen en over half uurtje richting college-gebouw.
[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 11-03-2026 15:16:48 ]
Ik hoop dat het regende, cloacavloekerquote:Op woensdag 11 maart 2026 10:27 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb als reden dat ik nauwelijks nog hardloop dat ik er weinig tijd voor hem met kind en baan. Maar nu zit mn vrouw between jobs dus die is thuis en nu heb ik geen reden meer![]()
Ik ga maar even hardlopen
quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vaatdoek in minimaal om de 2-3 dagen in de was,
quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Want ik irriteerde me daar wel nogal aan.
Absoluut, opdekastgejaagdequote:Op woensdag 11 maart 2026 12:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik hoop dat het regende, cloacavloeker
Mooiquote:
Het was wel een smaakvol ingredient in onze bleekselderijschotel van gisteravond.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is ook een metworst, geen gehaktworst
Het water heeft toch gekookt? Dan is er toch niets meer wat leeft in die pan ?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dit!!
Ik vind het zelfs zo vies dat als ik mijn eieren in een pan gekookt heb, ik die pan erna ook meteen in vaatwasser doe en hem niet bv omspoel en volgende dag of die avond er nog pasta in kook.
Waarom doe je het danquote:Op woensdag 11 maart 2026 12:57 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind hardlopen sowieso wel stom, niet per se stommer met regen. Maar ik wil wel doen hoor, alsof ik geleden heb![]()
Klaar zijn met hardlopen, dat is leuk!
En dat past altijd ?quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je krijgt er meestal 2 of 3 pasrubbertjes bij zodat ie altijd om jouw stang past
quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Helaas, geen ticketIn 2 minuten uitverkocht.
![]()
@Vanyel, wat is erger? Het beeld van een floepende cloaca of van een bleekselderijschotel?quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het was wel een smaakvol ingredient in onze bleekselderijschotel van gisteravond.
Ik deed een variant op mijn oma's originele recept en dat werd gewaardeerd.
Omdat het om verschillende redenen goed voor me is. En de deal blijkbaar niet was dat in dit leven de dingen die goed zijn ook leuk zijn.quote:
quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
@:Vanyel, wat is erger? Het beeld van een floepende cloaca of van een bleekselderijschotel?
Toch blij dat nog niemand heeft geopperd dat hardlopen goed voor mij zou zijnquote:Op woensdag 11 maart 2026 14:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Omdat het om verschillende redenen goed voor me is. En de deal blijkbaar niet was dat in dit leven de dingen die goed zijn ook leuk zijn.
Goed opletten bij de volgende pandemie, dat verhoogt het risico nogal.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Toch blij dat nog niemand heeft geopperd dat hardlopen goed voor mij zou zijn
Zo ligt nu mijn poster bij een commissie die VIJFENDERTIG dagen nodig heeft om te beoordelen of ik dingen in de poster heb staan die intellectueel eigendom zijn van een van de bedrijven van ons consortium.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:09 schreef fietsie het volgende:
Iemand van communicatie heeft vernomen dat ik ga spreken op een congres. En wil mijn presentatie controleren op de verhaallijn, om te controleren of ik wel hetzelfde vertel als wat de organisatie elders uitdraagt.
Ik vraag me af of ze ooit een presentatie voor architecten heeft gegeven....
Wellicht dat ze de bedrijven 30 dagen geven oid ? En dan zelf nog 5?quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zo ligt nu mijn poster bij een commissie die VIJFENDERTIG dagen nodig heeft om te beoordelen of ik dingen in de poster heb staan die intellectueel eigendom zijn van een van de bedrijven van ons consortium.
Conferentie waar ik de poster wil presenteren is 30 maart. Ja ik had eerder moeten beginnen om die poster te maken. Maar pfffffff vijfendertig dagen.
Echt? Dat moet ik helemaal gemist hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Goed opletten bij de volgende pandemie, dat verhoogt het risico nogal.
Werkdagen ook nog?quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zo ligt nu mijn poster bij een commissie die VIJFENDERTIG dagen nodig heeft om te beoordelen of ik dingen in de poster heb staan die intellectueel eigendom zijn van een van de bedrijven van ons consortium.
Conferentie waar ik de poster wil presenteren is 30 maart. Ja ik had eerder moeten beginnen om die poster te maken. Maar pfffffff vijfendertig dagen.
quote:
Ja, maar, nee, het is gewoon alsnog viesquote:Op woensdag 11 maart 2026 13:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het water heeft toch gekookt? Dan is er toch niets meer wat leeft in die pan ?
Zwengel!!quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Echt? Dat moet ik helemaal gemist hebben.
Wandelen. Krachttraining. Soms HIIT (ook niet mijn favorietje, maar tenminste sneller voorbij dan hardlopen). Dat is mij allemaal aangeraden lately.
Oh en yoga.
Vind ik ook niet allemaal even leuk moet in bekennen, maar allemaal beter dan hardlopen. Zelfs dat is beter dan bleekselderijschotel, al lijkt dat wellicht wat ongerelateerd.
Ik heb overigens vandaag nog geen van de mij aangeraden dingen gedaan. Het voornemen was iets yoga-igs, ik vind dat ik flexibeler moet. Kan iemand me even aanzwengelen?
Maar moet het eeeecht?quote:
Dat is absoluut waar!quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]Kan ik dit gooien op algemene gaarheid?
[..]
Ja, maar, nee, het is gewoon alsnog vies![]()
Vraag maar aan @:Clubsoda! Die heeft altijd gelijk.
Hup hup!quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar moet het eeeecht?
Ik lig in beeeed. Zooo moooeeee
Allemaal leuker dan hardlopenquote:Op woensdag 11 maart 2026 15:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Echt? Dat moet ik helemaal gemist hebben.
Wandelen. Krachttraining. Soms HIIT (ook niet mijn favorietje, maar tenminste sneller voorbij dan hardlopen). Dat is mij allemaal aangeraden lately.
Oh en yoga.
Vind ik ook niet allemaal even leuk moet in bekennen, maar allemaal beter dan hardlopen. Zelfs dat is beter dan bleekselderijschotel, al lijkt dat wellicht wat ongerelateerd.
Ik heb overigens vandaag nog geen van de mij aangeraden dingen gedaan. Het voornemen was iets yoga-igs, ik vind dat ik flexibeler moet. Kan iemand me even aanzwengelen?
35 dagen, als een maand niet genoeg isquote:Op woensdag 11 maart 2026 14:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zo ligt nu mijn poster bij een commissie die VIJFENDERTIG dagen nodig heeft om te beoordelen of ik dingen in de poster heb staan die intellectueel eigendom zijn van een van de bedrijven van ons consortium.
Conferentie waar ik de poster wil presenteren is 30 maart. Ja ik had eerder moeten beginnen om die poster te maken. Maar pfffffff vijfendertig dagen.
Ik lig op de bank. Helpt dat?quote:
Nee. Dat is zout in de wonde. Ik ben opgestaan.quote:
"Komt dreigend aanlopen met startkabels"quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar moet het eeeecht?
Ik lig in beeeed. Zooo moooeeee
Oquote:Op woensdag 11 maart 2026 15:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee. Dat is zout in de wonde. Ik ben opgestaan.
Wat jammer! g heeft er 2 kunnen scoren in Hlem voor try out in november, niet op superplekken maar maakt niet uit.Wel goeie plekken, niet goed geluisterdquote:Op woensdag 11 maart 2026 13:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Helaas, geen ticketIn 2 minuten uitverkocht.
![]()
Ja, de vrijdag had wel één plek maar die is heel lastig te bereiken en toen ik de zaterdag probeerde was die vol. Jammer, maar ik blijf kijken of er kaarten loskomen. Ze hebben helaas geen wachtlijst.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat jammer! g heeft er 2 kunnen scoren in Hlem voor try out in november, niet op superplekken maar maakt niet uit.Wel goeie plekken, niet goed geluisterd![]()
Zijn jullie nog steeds boos op sluwe Albertje?quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:28 schreef sigme het volgende:
Ik heb zo'n apart pannetje voor de eikokerij. Daar passen maximaal 4 eieren in. Morgen kook ik er 6 of 10 in 1 keer en dan gaat het in een gewone kookpan. Die ik daarna alleen maar afwas als er een ei stukgegaan is bij het koken. En dan ook nog niet per se.
Sorry Fles, als het een verwijzing is die ik had moeten begrijpen, zie m'n voorgaande post. M'n hersens voelen alsof ik 3 tripels opheb en m'n ogen alsof ik in een zandstorm gestaan heb.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn jullie nog steeds boos op sluwe Albertje?
Klinkt als zware nachtenquote:Op woensdag 11 maart 2026 19:34 schreef sigme het volgende:
De puppies blijven net an genoeg groeien wanneer ik 's nachts viermaal opsta om Mooitje te motiveren ze te laten drinken. Daarnaast gewoon werk enzo, ik ben geradbraakt.
Ik postte gisteravond een wonderlijk wetenswaardigheidje over ALbert Einstein en zijn manier van eieren koken. Maar laat anders maarquote:Op woensdag 11 maart 2026 19:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Sorry Fles, als het een verwijzing is die ik had moeten begrijpen, zie m'n voorgaande post. M'n hersens voelen alsof ik 3 tripels opheb en m'n ogen alsof ik in een zandstorm gestaan heb.
Wie is sluwe Albert en waarom was ik er boos op?
Oh nee, soms slaap ik aan 1 stuk maar heel vaak niet. Ik klaag daar nooit over omdat ik dat helemaal niet erg vind. Bijvoorbeeld even Mooitje uitlaten, elke nacht, toen ze nog pup was en niet een hele nacht kon doorslapen, vind ik prima. Dan loop ik even naar buiten, kwartiertje later lig ik weer in m'n bed.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef @:sigme en volgens mij ben jij iemand die gaat slapen en pas uren later weer wakker wordt? Hoor jou nooit over slapeloze nachten
Nee, Mooitje gaat meer richting afbouw dan opbouw. Vanaf eind deze week kunnen de pups langzaam beginnen met wat anders slobberen dan moedermelk. Over een week zouden ze dat ook echt moeten doen en nog een week later beginnen ze tandjes te krijgen en dat is wel het begin van het einde van de moedermelk, dacht ik.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Klinkt als zware nachtenhopelijk schiet Mooitje zelf wat in gang om te voeden.
Ah zoals je leest heb ik totaal geen ervaring met puppies (of kittens, of zelfs babiesquote:Op woensdag 11 maart 2026 19:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, Mooitje gaat meer richting afbouw dan opbouw. Vanaf eind deze week kunnen de pups langzaam beginnen met wat anders slobberen dan moedermelk. Over een week zouden ze dat ook echt moeten doen en nog een week later beginnen ze tandjes te krijgen en dat is wel het begin van het einde van de moedermelk, dacht ik.
Ik zal blij zijn als ze wat minder afhankelijk zijn van Mooitje. Voor hun welzijn en dat van haar. Ze is moe, het is keihard werken om genoeg te vreten om genoeg melk te kunnen geven.
't Is een sabaticaller. Of langharig werkschuw tuig, zo u wil.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:50 schreef derLudolf het volgende:
Maar er is toch ook een pensionado onder hetzelfde dak? Of heeft die niks met honden?
Mooitje kan het nu al niet bijbenen, en als ze eenmaal andere zaken dan moedermelk eten houdt zij ook op met poep eten. 't Is een gesloten kringloop of geen kringloop, geloof ik.quote:
Lekker drukquote:
Ik wou eigenlijk naar bedquote:Op woensdag 11 maart 2026 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Even snel voor bijlees: kijken degenen die dat willen al naar de livestream van Zilveren bal? Of moet ik linkje delen? 100m wedstrijd, én rond 21.25 Joy tegen Jenning op 3km!!
Check. Heb een wekker gezet. We kijken nu naar De Slimste, daar lopen we flink mee achter. Wat zijn Herman en Paulien toch leuk samenquote:Op woensdag 11 maart 2026 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Even snel voor bijlees: kijken degenen die dat willen al naar de livestream van Zilveren bal? Of moet ik linkje delen? 100m wedstrijd, én rond 21.25 Joy tegen Jenning op 3km!!
Ik zit nog net niet klaar ;-) omdat het te vroeg is.quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Even snel voor bijlees: kijken degenen die dat willen al naar de livestream van Zilveren bal? Of moet ik linkje delen? 100m wedstrijd, én rond 21.25 Joy tegen Jenning op 3km!!
quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder viel het gesprek enorm mee.Wat dapper dat je het durfde te delen en fijn dat de reactie wel goed wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inmiddels lunch gehad, NL college af. Nu even kijken hoe ver ik kom met vertalen en over half uurtje richting college-gebouw.![]()
![]()
Het geluid is nauwelijks te horenquote:Op woensdag 11 maart 2026 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Even snel voor bijlees: kijken degenen die dat willen al naar de livestream van Zilveren bal? Of moet ik linkje delen? 100m wedstrijd, én rond 21.25 Joy tegen Jenning op 3km!!
Dat is dus een van de dingen die ik ook wilde zeggen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat dapper dat je het durfde te delen en fijn dat de reactie wel goed was![]()
Nou ja laat ook maar. Dit had toch wel iets beter gekund denk je dan.quote:
Wij hadden jaren geleden een doos met 9 pups van nog geen 4 weken oud bij ons voor de poort staan. DAN ben je pas geradbraakt... Ook gelijk afgesproken dat we dat NOOIT meer doen. Wel voor alle 9 een nieuw huis gevondenquote:Op woensdag 11 maart 2026 19:34 schreef sigme het volgende:
De puppies blijven net an genoeg groeien wanneer ik 's nachts viermaal opsta om Mooitje te motiveren ze te laten drinken. Daarnaast gewoon werk enzo, ik ben geradbraakt.
Halfhalf geloof ik. Als ze heel klein zijn piesen/poepen ze alleen wanneer moeder ze 'stimuleert' (waarbij het dan ook gelijk wordt opgelikt). Nu kunnen ze op eigen initiatief piesen en poepen, en vooral piesen doen ze dan ook veel op eigen momenten. Daarbij kruipen ze dan even weg van de plek waar ze (allemaal) liggen te slapen. Maar de slapende bult ligt enige tijd later rustig op de piesplaats.quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe werkt dat met zindelijk worden van honden? Gaat dat ook, min of meer, vanzelf als bij katten?
Ze posten hier niet meequote:Op woensdag 11 maart 2026 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had vandaag iets geinigs. Ik ben dus af en toe een beetje aan het solliciteren. Maandag was ik uitgenodigd voor een eerste gesprek voor een medium leuke functie. Goed gesprek maar ze lieten gelijk weten dat ze veel kandidaten hadden en er ook al tweede gesprekken waren gepland.
Vandaag werd ik netjes gebeld. Goed gesprek, pakte ze heel goed aan. Maar ik ben afgewezen omdat ze vermoeden dat ik niet assertief genoeg zou zijnIk weet niet waar deze error is ontstaan maar er is niemand die ik ooit in mijn leven tegenkom die dit denkt behalve deze mensen
Pffffffffff. Anonieme donatie?quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wij hadden jaren geleden een doos met 9 pups van nog geen 4 weken oud bij ons voor de poort staan. DAN ben je pas geradbraakt... Ook gelijk afgesproken dat we dat NOOIT meer doen. Wel voor alle 9 een nieuw huis gevonden
quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wij hadden jaren geleden een doos met 9 pups van nog geen 4 weken oud bij ons voor de poort staan. DAN ben je pas geradbraakt... Ook gelijk afgesproken dat we dat NOOIT meer doen. Wel voor alle 9 een nieuw huis gevonden
quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:22 schreef flipsen het volgende:
Wij hadden jaren geleden een doos met 9 pups van nog geen 4 weken oud bij ons voor de poort staan. DAN ben je pas geradbraakt... Ook gelijk afgesproken dat we dat NOOIT meer doen. Wel voor alle 9 een nieuw huis gevonden
Het is zo ongelofelijk schrijnend allemaalquote:Op woensdag 11 maart 2026 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga vooralsnog even niet uitwijden over de sollicitaties
Ik heb na een ronde met een toeslagenouder de boel even gepauzeerd. Het was enorm heftig, vooral omdat mijn ouder iemand was die ik in een ander leven ook had kunnen zijn. Het kostte heel veel tijd, omdat ik het natuurlijk echt goed wilde doen. Zijn dankbaarheid deed me heel veel, en ook dat hij het zo'n fijn verhaal vond dat hij het op termijn aan zijn kinderen wilde laten lezen. Ik heb het ook een beetje voor hen geschreven en wat dingen weggelaten die zij beter niet kunnen lezen.
Ja echtquote:Op woensdag 11 maart 2026 21:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Het is zo ongelofelijk schrijnend allemaal![]()
![]()
Is niet gelukt. Te veel mensen die ook aan het streamen warenquote:Op woensdag 11 maart 2026 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kjeld schijnt de wedstrijd op Instagram live van commentaar te gaan voorzien.
Ik heb m wel gezienquote:Op woensdag 11 maart 2026 21:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is niet gelukt. Te veel mensen die ook aan het streamen waren
Echt, wat voor land zijn wij dat wij mensen zulke dingen aandoen. Ook dat gepraat nu weer om de gasvelden open te gooien. Nee, de mensen daar hebben genoeg ellende gehad, daar kan geen geld tegenop.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga vooralsnog even niet uitwijden over de sollicitaties
Ik heb na een ronde met een toeslagenouder de boel even gepauzeerd. Het was enorm heftig, vooral omdat mijn ouder iemand was die ik in een ander leven ook had kunnen zijn. Het kostte heel veel tijd, omdat ik het natuurlijk echt goed wilde doen. Zijn dankbaarheid deed me heel veel, en ook dat hij het zo'n fijn verhaal vond dat hij het op termijn aan zijn kinderen wilde laten lezen. Ik heb het ook een beetje voor hen geschreven en wat dingen weggelaten die zij beter niet kunnen lezen.
Wij zagen hem wel. J heeft de socials nog niet in de ban gedaan, dat kwam nu eens goed uit. Het was heel leukquote:Op woensdag 11 maart 2026 21:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is niet gelukt. Te veel mensen die ook aan het streamen waren
De livestream van kjeld lukte niet. Youtube wel (met slecht geluid)quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb m wel gezienof bedoelde je dat het jou niet gelukt is die te kijken?
Dat zou op zich wel een goed argument zijn, maar je zag nu al dat bepaalde partijen (Ja21 en FvD) meteen die velden wilden open gooien. Stel dat die aan de macht komen dan gaan de velden meteen weer open.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:54 schreef vlindertje89 het volgende:
De gasvelden ligt volgens mij wel wat genuanceerder - wat ik in elk geval begreep is dat het gaat om een aantal die mensen die pleiten tegen het met dikke lagen beton dichtstorten van alle toegangen tot de gasvoorraad. Zodat als er ooit écht nood aan de man is, we er wel nog bij kunnen. Dat vond ik wel een vrij zinnig argument. Ik zag er een Lubach aflevering over geloof ik.
Het betekende echt heel veel voor hem. Daar ging hij in het begin ook niet van uit, dat was wel mooi om te zien. Zijn insteek was eigenlijk om beter gecompenseerd te worden. Uiteindelijk vond hij het verhaal doen belangrijker. Er moest meer uit dan hij dacht en het was fijn om het zo goed chronologisch opgeschreven te zien.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:52 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike wat een knap werk heb je verrichten snap de pauze ook gezien de emotionele belasting. Je hebt een hoop voor iemand kunnen betekenen
Dat vraag ik me af, ik zou denken dat daar wel iets in dicht te timmeren valt. Dat alleen in geval x of y het open mag. En dat het ook langs Eerste Kamer moet oid.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zou op zich wel een goed argument zijn, maar je zag nu al dat bepaalde partijen (Ja21 en FvD) meteen die velden wilden open gooien. Stel dat die aan de macht komen dan gaan de velden meteen weer open.
Kan me voorstellen dat het met zo lang stress ingewikkeld is geweest met de chronologie. En lijkt me wel veel voldoening geven, naast de emotionele zwaarte. Knap hoor. Ook dat je het zo mooi hebt opgeschreven dat hij het later aan de kinderen wil laten lezen. Mooier compliment kun je niet krijgenquote:Op woensdag 11 maart 2026 22:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het betekende echt heel veel voor hem. Daar ging hij in het begin ook niet van uit, dat was wel mooi om te zien. Zijn insteek was eigenlijk om beter gecompenseerd te worden. Uiteindelijk vond hij het verhaal doen belangrijker. Er moest meer uit dan hij dacht en het was fijn om het zo goed chronologisch opgeschreven te zien.
Het uitzoeken van de chronologie kostte heel veel tijd. Welk kind wanneer op welke opvang, welke ouder welke periode zonder baan, welke lening wanneer, welke brief wanneer, etc. Het was een periode van 14 jaar stress, dat hou je niet goed scherp.
Hij heeft gezegd me op de hoogte te houden. Dat hoeft hij zeker niet te doen, dat weet hij. Maar hij vond het (op dat moment) ook onderdeel van de afsluiting.
Jup, maar het was letterlijk op onze trouwdag van 9 jaar, dus we zagen het maar als een "teken". Maar hell, wat een werk. Dacht eigenlijk dat ik daar vast wel een topic of in ieder geval wat foto´s van had gedeeld op het forum, maar ik vind het zo gauw niet terug...quote:
Wat leuk en origineelquote:Op woensdag 11 maart 2026 23:11 schreef AnneX het volgende:
Wat leuk van de stagiaire @:Blues 💐 veel succes morgen bij het dagzeggen.
Vanavond Happy Together ingezongen in whats app voor een stel, dat elkaar heeft ontmoet bij het popkoor. 😎🎼🎶 sinds vandaag is het officieel.
Dit heb ik met politie en justitie.quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat verdrietig inderdaad![]()
Er is zo veel blijvend kapot gemaakt. Alleen al voor mensen zoals jij en ik die nu weten dat we een onbetrouwbare overheid kunnen hebben. Met dat idee ben ik zeker niet opgegroeid.
Als je continue post in de teltopics, dan kom je er wel…quote:Op donderdag 12 maart 2026 00:19 schreef AnneX het volgende:
Vanwege de terugloop op fok en alles afgelopen stuitte ik op Monitor in GC / Dagcijfers #251 post eens een post
Blijkbaar is er een user, die VijfHonderdAchtenZestig berichten heeft gepost. Vandaag![]()
Of ik lees en begrijp het niet. Dan kan vast wel iemand het mij uitleggen…
Hoe is het afgelopen? Joy gewonnen? Groot verschil?quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De livestream van kjeld lukte niet. Youtube wel (met slecht geluid)
Maar JOY
Oh als ik er eens een dagje voor ga zitten haal ik dat met gemak hoorquote:Op donderdag 12 maart 2026 00:19 schreef AnneX het volgende:
Vanwege de terugloop op fok en alles afgelopen stuitte ik op Monitor in GC / Dagcijfers #251 post eens een post
Blijkbaar is er een user, die VijfHonderdAchtenZestig berichten heeft gepost. Vandaag![]()
Of ik lees en begrijp het niet. Dan kan vast wel iemand het mij uitleggen…
😳quote:Op donderdag 12 maart 2026 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh als ik er eens een dagje voor ga zitten haal ik dat met gemak hoor
ja en nee dusquote:Op donderdag 12 maart 2026 07:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe is het afgelopen? Joy gewonnen? Groot verschil?
Van de week wel drie glaasjes rode wijn. Het sliep heerlijk ook nog.quote:Op donderdag 12 maart 2026 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb wel goed geslapen eigenlijk. En iets wat ik wel vaker heb na drie dagen geen bier: Lucide dromen. Niet per se onprettig op zichWel heel intensief. Maar dat hoort erbij
https://www.vogelbescherm(...)els-zich-doodvliegenquote:Op donderdag 12 maart 2026 12:45 schreef Kaatje1 het volgende:
En weer knalt er een koolmeesje tegen mijn raam, deze heeft het niet gered, ligt in de tuin beneden waar ik niet bij kan. Heb dat in voorgaande jaren nooit eerder gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat zie je vaker. Dan liggen ze even versuft op de grond en dan gaan ze weer verderquote:Op donderdag 12 maart 2026 13:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff de “dode” vogel heeft nu als naam Lazarus, hij is uit de dood herrezen
Oh ja, dat moest ik nog doen. Besteld!quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:52 schreef Sarabi het volgende:
Net een mailtje met de uitnodiging voor een van de grootste bierfestivals in Nederland![]()
Verder beginnen we dit weekend met het bezorgen van de 2 nieuwe bieren. De problemen met de labels zijn zo goed als allemaal opgelost.
Superquote:Op donderdag 12 maart 2026 16:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, dat moest ik nog doen. Besteld!
Nou zo te zien aan de rest van de onderbouw (dwarsliggers, ballast) ligt het er al een tijdje (anders is het lichtgrijs). Lijkt me niet dat ze alleen die railklemmen recent vervangen hebben. Dan doen ze meteen allesquote:Op donderdag 12 maart 2026 17:29 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
@:dr_flash weet jij waarom het spoor blauwe voetjes heeft? Is hier vast nog niet heel lang zo, ik heb het niet eerder gezien.
Ze vervangen het spul hier heel vaak. 't Slijt hier hard. Maar dat het hippe blauwe klemmetjes zijn is mij nieuw.quote:Op donderdag 12 maart 2026 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou zo te zien aan de rest van de onderbouw (dwarsliggers, ballast) ligt het er al een tijdje (anders is het lichtgrijs). Lijkt me niet dat ze alleen die railklemmen recent vervangen hebben. Dan doen ze meteen alles
Wat grappig ook leuk gefotografeerdquote:Op donderdag 12 maart 2026 17:30 schreef sigme het volgende:
Oh, en er dook ook een blauw auto'tje op nadat het waterschap maar weer eens omgeknaagde bomen wat had opgekuisd. Ik vond 't nogal fotogeniek
[ afbeelding ]
Ja daar "worstel" ik ook mee met oom waar ik m'n huis van heb gekocht.quote:Op donderdag 12 maart 2026 20:07 schreef borisz het volgende:
*officieel mag je tante zeggen toch? Maar ja zo zou ik haar nooit noemen. .Het is niet de ma van mijn neven.![]()
Dat heb ik ook nooit gezegd, maar als je het over de persoon hebt, bijvoorbeeld hier.quote:Op donderdag 12 maart 2026 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Wij zijn op een gegeven moment gestopt met oom en tante te zeggen, niet besproken maar dat gong vanzelf
Wij kregen ooit een nieuwe “oom” en later ook een nieuwe “tante” en daar heb ik ook nooit oom/tante tegen gezegd, op hun eigen verzoek.quote:Op donderdag 12 maart 2026 20:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit gezegd, maar als je het over de persoon hebt, bijvoorbeeld hier.
Ik vind dat anno nu nog steeds raar eerlijk gezegd. Maar ik ben dan ook ouderwetsquote:Op donderdag 12 maart 2026 20:38 schreef Kaatje1 het volgende:
En afgelopen zondag hadden we het er nog over, bij een gezin in onze familie noemden de kinderen de ouders bij de voornaam en dat vonden wij, zo’n 50 jaar geleden zo raar
Een zoon die noemt z'n vader Pietquote:Op donderdag 12 maart 2026 20:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wij kregen ooit een nieuwe “oom” en later ook een nieuwe “tante” en daar heb ik ook nooit oom/tante tegen gezegd, op hun eigen verzoek.
En afgelopen zondag hadden we het er nog over, bij een gezin in onze familie noemden de kinderen de ouders bij de voornaam en dat vonden wij, zo’n 50 jaar geleden zo raar
Ik ook wel hoor. Ooms en tantes (nog maar weinig) noem ik wel bij de voornaam maar wanneer m’n ouders nog hadden geleefd echt nietquote:Op donderdag 12 maart 2026 20:41 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik vind dat anno nu nog steeds raar eerlijk gezegd. Maar ik ben dan ook ouderwets
Ooms en tantes blijven ome <naam> en tante <naam> hier.quote:Op donderdag 12 maart 2026 20:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ook wel hoor. Ooms en tantes (nog maar weinig) noem ik wel bij de voornaam maar wanneer m’n ouders nog hadden geleefd echt niet
en je fiets staat nergens veilig.quote:Op donderdag 12 maart 2026 20:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een zoon die noemt z'n vader Piet
Is het dan ook u in het Limburgs of vertaal ja? In Nedersaksische dialecten heb je "joe" en "doe". Joe is vergelijkbaar met u maar inderdaad minder afstandelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2026 20:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ooms en tantes blijven ome <naam> en tante <naam> hier.
Meestal ook met de U erbij (die in dialect een stuk minder formeel/afstandelijk overkomt).
Sowieso zeg ik nooit oom tegen oom.quote:Op donderdag 12 maart 2026 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Wij zijn op een gegeven moment gestopt met oom en tante te zeggen, niet besproken maar dat ging vanzelf
Mijn ouders noemden elkaar alleen zo wanneer ze elkaar plaagden.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:04 schreef sigme het volgende:
Ik had hele moderne ouders en ging met een half jaar al naar de crèche. Daar kwam ik er achter dat alle moeders "Mama" heetten en dat vond ik zo verwarrend dat ik mijn moeder nooit zo genoemd heb. Mijn zusje en broertje dus ook niet. Het zal ook geholpen hebben dat mijn ouders never nooit elkaar zouden aanduiden als mama en papa.
Genoeg mensen die Duits spreken in Zuid Amerika toch?quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:25 schreef flipsen het volgende:
Pa en Ma hier, maar toen ik kleiner was papa en mama. En ooms (oeps, die zijn er niet meer) en tantes noem ik nog steeds Tante x. Wel tutoyeren, al vind ik dat nog steeds lastig bij mijn peettante. Die ik afgelopen zondag nog aan de lijn had, want ze was 94 geworden![]()
And now for something completely different: net bioscoopkaartjes besteld voor straks. Iets met voorproevers voor HitlerTrue story en de trailer intrigeerde me wel, dus ik wil hem wel zien. En verdomd, gewoon in het Duits ipv nagesynchroniseerd (want dan was ik niet gegaan). Vrouwlief* keek wel even benauwd: "Moet ik dan de hele film ondertiteling lezen?". Eh, ja en
Die mensen uit nasynchronisatielanden (3x woordwaarde, niet mauwen!) zijn maar raar...
* Ik ga het toch weer gewoon over vrouwlief hebben hoor, iedereen hier weet wel dat het over mijn vrouw gaat als ik partner zeg
Bro ben ik ookquote:Op donderdag 12 maart 2026 21:47 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn mama en mami. Ik ben ook vaak mam. Het laatste jaar ben ik echter ook regelmatig 'bro'
Grappige reden. Mijn zonen hebben ons ook altijd bij de voornaam genoemd. Zonder reden... gewoon zo gegroeid.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:04 schreef sigme het volgende:
Ik had hele moderne ouders en ging met een half jaar al naar de crèche. Daar kwam ik er achter dat alle moeders "Mama" heetten en dat vond ik zo verwarrend dat ik mijn moeder nooit zo genoemd heb. Mijn zusje en broertje dus ook niet. Het zal ook geholpen hebben dat mijn ouders never nooit elkaar zouden aanduiden als mama en papa.
Gae vs dich (niet op zijn duits uitgesproken)quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is het dan ook u in het Limburgs of vertaal ja? In Nedersaksische dialecten heb je "joe" en "doe". Joe is vergelijkbaar met u maar inderdaad minder afstandelijk.
Zo’n tante hebben wij ook. Bij de uitvaart van haar ex man zat ze naast de weduwe, bij de uitvaarten van mijn ouders kwamen de dames met z’n tweeën met het ov.quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:08 schreef Vanyel het volgende:
Ik noem mijn ooms en tantes bij de voornaam (mijn ouders niet). Oom en tante was voorbehouden aan de ouders van kinderen uit de buurt
De aangetrouwde later gescheiden tante is gewoon nog steeds tante. Meestal wordt zij nog steeds uitgenodigd bij familiedingen, haar exman niet altijd.
Ja ik vroeg me dus al af hoe je dat ging schrijven. Hoe spreek je dat uit?quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gae vs dich (niet op zijn duits uitgesproken)
Klinkers in gea als yeah (engelse uitspraak). Want zo rollen wij in mijn hoekje van de provincie. Wij doen niet aan geej of geer of gear of gej en wat anderen ook verzinnen.quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja ik vroeg me dus al af hoe je dat ging schrijven. Hoe spreek je dat uit?
Ik ken alleen met uitspraak geej, maar dat zou ik niet uit jouw schrijfwijze destilleren.
Daarvoor doen wij het😉quote:Op vrijdag 13 maart 2026 00:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bedankt voor jullie heerlijke gekeuvel mensen. Hier zijn dingen momenteel reteingewikkeld, ik kon wel wat gekeuvel gebruiken![]()
Geniet van je feestdag morgen Blues!
Waar ik opgegroeid ben kallen ze. Thuis proaten. Al zeggen ze ook af en toe wel sjpreak volgens mij.quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:vanyel spreak, proat of kal jij?
Dat is toch wel degene waar ik het meeste commentaar op krijg op mijn werkplekken.
Ik ben de immigrantquote:Op vrijdag 13 maart 2026 06:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waar ik opgegroeid ben kallen ze. Thuis proaten. Al zeggen ze ook af en toe wel sjpreak volgens mij.
Ik doe het eigenlijk allemaal niet, maar ik zing het wel.
Komen ze op jouw werk allemaal direct daar uit de buurt en ben jij de enige 'van ver'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |