Ja!!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dit!!
Ik vind het zelfs zo vies dat als ik mijn eieren in een pan gekookt heb, ik die pan erna ook meteen in vaatwasser doe en hem niet bv omspoel en volgende dag of die avond er nog pasta in kook.
Sch.ma had een speciaal steelpannetje voor de eieren. Helemaal dik aangeslagen met kalk.😂quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook een eierkoker. Toen ik die niet had, ging de steelpan waar ik eieren in kookte natuurlijk ook in de vaatwasser.
@:annex, waarom mogen handdoeken en theedoeken niet naast elkaar?
Ik hoor ook tot dat team. Veel schoner dan onder de douche vandaan kan haast niet. Uithangen en volgende dag weer.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:36 schreef Clubsoda het volgende:
Doen de bacillen aan verspringen?. Theoretisch belandt in beide alleen schoon water toch, is het een viezer dan het ander? Vaatdoekjes vind ik weer een ander verhaal.
Maar ik ben ook team "handdoeken in de badkamer kun je prima een paar dagen gebruiken als je ze uithangt". Zat mensen die ze elke dag wisselen.
Tja…hierop volgen ws. tal van duimpjes.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:36 schreef Clubsoda het volgende:
Doen de bacillen aan verspringen?. Theoretisch belandt in beide alleen schoon water toch, is het een viezer dan het ander? Vaatdoekjes vind ik weer een ander verhaal.
Maar ik ben ook team "handdoeken in de badkamer kun je prima een paar dagen gebruiken als je ze uithangt". Zat mensen die ze elke dag wisselen.
Niet stabiel genoeg én het bovenkastje moest omgebouwd worden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat is er mis met die miskoop @:annex ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan moet ik er een huis bij hebben om al dat spul te bewaren of op te slaan.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:44 schreef AnneX het volgende:
Nou zeg: als je huishoudt m.b.v. AI ben je lekker bezig.😂
…Het wordt afgeraden om handdoeken en theedoeken samen te wassen vanwege hygiënische redenen en het risico op kruisbesmetting. Badhanddoeken kunnen bacteriën overbrengen op theedoeken en vice versa. Voor een hygiënisch resultaat wast u theedoeken (keukendoeken) bij voorkeur apart op 60°C tot 90°C, en badhanddoeken eveneens op 60°C.
Bron: Margriet
Zo was het niet bedoeld hoor. Probeerde het gewoon te begrijpen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja…hierop volgen ws. tal van duimpjes.
Omdat ik het niét hygiesch vind. Ws. een beetje smetvrees vanuit het ok verleden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inmiddels lunch gehad, NL college af. Nu even kijken hoe ver ik kom met vertalen en over half uurtje richting college-gebouw.
[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 11-03-2026 15:16:48 ]
Ik hoop dat het regende, cloacavloekerquote:Op woensdag 11 maart 2026 10:27 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb als reden dat ik nauwelijks nog hardloop dat ik er weinig tijd voor hem met kind en baan. Maar nu zit mn vrouw between jobs dus die is thuis en nu heb ik geen reden meer![]()
Ik ga maar even hardlopen
quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vaatdoek in minimaal om de 2-3 dagen in de was,
quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Want ik irriteerde me daar wel nogal aan.
Absoluut, opdekastgejaagdequote:Op woensdag 11 maart 2026 12:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik hoop dat het regende, cloacavloeker
Mooiquote:
Het was wel een smaakvol ingredient in onze bleekselderijschotel van gisteravond.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is ook een metworst, geen gehaktworst
Het water heeft toch gekookt? Dan is er toch niets meer wat leeft in die pan ?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dit!!
Ik vind het zelfs zo vies dat als ik mijn eieren in een pan gekookt heb, ik die pan erna ook meteen in vaatwasser doe en hem niet bv omspoel en volgende dag of die avond er nog pasta in kook.
Waarom doe je het danquote:Op woensdag 11 maart 2026 12:57 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind hardlopen sowieso wel stom, niet per se stommer met regen. Maar ik wil wel doen hoor, alsof ik geleden heb![]()
Klaar zijn met hardlopen, dat is leuk!
En dat past altijd ?quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je krijgt er meestal 2 of 3 pasrubbertjes bij zodat ie altijd om jouw stang past
quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Helaas, geen ticketIn 2 minuten uitverkocht.
![]()
@Vanyel, wat is erger? Het beeld van een floepende cloaca of van een bleekselderijschotel?quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het was wel een smaakvol ingredient in onze bleekselderijschotel van gisteravond.
Ik deed een variant op mijn oma's originele recept en dat werd gewaardeerd.
Omdat het om verschillende redenen goed voor me is. En de deal blijkbaar niet was dat in dit leven de dingen die goed zijn ook leuk zijn.quote:
quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
@:Vanyel, wat is erger? Het beeld van een floepende cloaca of van een bleekselderijschotel?
Toch blij dat nog niemand heeft geopperd dat hardlopen goed voor mij zou zijnquote:Op woensdag 11 maart 2026 14:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Omdat het om verschillende redenen goed voor me is. En de deal blijkbaar niet was dat in dit leven de dingen die goed zijn ook leuk zijn.
Goed opletten bij de volgende pandemie, dat verhoogt het risico nogal.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Toch blij dat nog niemand heeft geopperd dat hardlopen goed voor mij zou zijn
Zo ligt nu mijn poster bij een commissie die VIJFENDERTIG dagen nodig heeft om te beoordelen of ik dingen in de poster heb staan die intellectueel eigendom zijn van een van de bedrijven van ons consortium.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:09 schreef fietsie het volgende:
Iemand van communicatie heeft vernomen dat ik ga spreken op een congres. En wil mijn presentatie controleren op de verhaallijn, om te controleren of ik wel hetzelfde vertel als wat de organisatie elders uitdraagt.
Ik vraag me af of ze ooit een presentatie voor architecten heeft gegeven....
Wellicht dat ze de bedrijven 30 dagen geven oid ? En dan zelf nog 5?quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zo ligt nu mijn poster bij een commissie die VIJFENDERTIG dagen nodig heeft om te beoordelen of ik dingen in de poster heb staan die intellectueel eigendom zijn van een van de bedrijven van ons consortium.
Conferentie waar ik de poster wil presenteren is 30 maart. Ja ik had eerder moeten beginnen om die poster te maken. Maar pfffffff vijfendertig dagen.
Echt? Dat moet ik helemaal gemist hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Goed opletten bij de volgende pandemie, dat verhoogt het risico nogal.
Werkdagen ook nog?quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zo ligt nu mijn poster bij een commissie die VIJFENDERTIG dagen nodig heeft om te beoordelen of ik dingen in de poster heb staan die intellectueel eigendom zijn van een van de bedrijven van ons consortium.
Conferentie waar ik de poster wil presenteren is 30 maart. Ja ik had eerder moeten beginnen om die poster te maken. Maar pfffffff vijfendertig dagen.
quote:
Ja, maar, nee, het is gewoon alsnog viesquote:Op woensdag 11 maart 2026 13:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het water heeft toch gekookt? Dan is er toch niets meer wat leeft in die pan ?
Zwengel!!quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Echt? Dat moet ik helemaal gemist hebben.
Wandelen. Krachttraining. Soms HIIT (ook niet mijn favorietje, maar tenminste sneller voorbij dan hardlopen). Dat is mij allemaal aangeraden lately.
Oh en yoga.
Vind ik ook niet allemaal even leuk moet in bekennen, maar allemaal beter dan hardlopen. Zelfs dat is beter dan bleekselderijschotel, al lijkt dat wellicht wat ongerelateerd.
Ik heb overigens vandaag nog geen van de mij aangeraden dingen gedaan. Het voornemen was iets yoga-igs, ik vind dat ik flexibeler moet. Kan iemand me even aanzwengelen?
Maar moet het eeeecht?quote:
Dat is absoluut waar!quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]Kan ik dit gooien op algemene gaarheid?
[..]
Ja, maar, nee, het is gewoon alsnog vies![]()
Vraag maar aan @:Clubsoda! Die heeft altijd gelijk.
Hup hup!quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar moet het eeeecht?
Ik lig in beeeed. Zooo moooeeee
Allemaal leuker dan hardlopenquote:Op woensdag 11 maart 2026 15:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Echt? Dat moet ik helemaal gemist hebben.
Wandelen. Krachttraining. Soms HIIT (ook niet mijn favorietje, maar tenminste sneller voorbij dan hardlopen). Dat is mij allemaal aangeraden lately.
Oh en yoga.
Vind ik ook niet allemaal even leuk moet in bekennen, maar allemaal beter dan hardlopen. Zelfs dat is beter dan bleekselderijschotel, al lijkt dat wellicht wat ongerelateerd.
Ik heb overigens vandaag nog geen van de mij aangeraden dingen gedaan. Het voornemen was iets yoga-igs, ik vind dat ik flexibeler moet. Kan iemand me even aanzwengelen?
35 dagen, als een maand niet genoeg isquote:Op woensdag 11 maart 2026 14:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zo ligt nu mijn poster bij een commissie die VIJFENDERTIG dagen nodig heeft om te beoordelen of ik dingen in de poster heb staan die intellectueel eigendom zijn van een van de bedrijven van ons consortium.
Conferentie waar ik de poster wil presenteren is 30 maart. Ja ik had eerder moeten beginnen om die poster te maken. Maar pfffffff vijfendertig dagen.
Ik lig op de bank. Helpt dat?quote:
Nee. Dat is zout in de wonde. Ik ben opgestaan.quote:
"Komt dreigend aanlopen met startkabels"quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar moet het eeeecht?
Ik lig in beeeed. Zooo moooeeee
Oquote:Op woensdag 11 maart 2026 15:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee. Dat is zout in de wonde. Ik ben opgestaan.
Wat jammer! g heeft er 2 kunnen scoren in Hlem voor try out in november, niet op superplekken maar maakt niet uit.Wel goeie plekken, niet goed geluisterdquote:Op woensdag 11 maart 2026 13:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Helaas, geen ticketIn 2 minuten uitverkocht.
![]()
Ja, de vrijdag had wel één plek maar die is heel lastig te bereiken en toen ik de zaterdag probeerde was die vol. Jammer, maar ik blijf kijken of er kaarten loskomen. Ze hebben helaas geen wachtlijst.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat jammer! g heeft er 2 kunnen scoren in Hlem voor try out in november, niet op superplekken maar maakt niet uit.Wel goeie plekken, niet goed geluisterd![]()
Zijn jullie nog steeds boos op sluwe Albertje?quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:28 schreef sigme het volgende:
Ik heb zo'n apart pannetje voor de eikokerij. Daar passen maximaal 4 eieren in. Morgen kook ik er 6 of 10 in 1 keer en dan gaat het in een gewone kookpan. Die ik daarna alleen maar afwas als er een ei stukgegaan is bij het koken. En dan ook nog niet per se.
Sorry Fles, als het een verwijzing is die ik had moeten begrijpen, zie m'n voorgaande post. M'n hersens voelen alsof ik 3 tripels opheb en m'n ogen alsof ik in een zandstorm gestaan heb.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn jullie nog steeds boos op sluwe Albertje?
Klinkt als zware nachtenquote:Op woensdag 11 maart 2026 19:34 schreef sigme het volgende:
De puppies blijven net an genoeg groeien wanneer ik 's nachts viermaal opsta om Mooitje te motiveren ze te laten drinken. Daarnaast gewoon werk enzo, ik ben geradbraakt.
Ik postte gisteravond een wonderlijk wetenswaardigheidje over ALbert Einstein en zijn manier van eieren koken. Maar laat anders maarquote:Op woensdag 11 maart 2026 19:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Sorry Fles, als het een verwijzing is die ik had moeten begrijpen, zie m'n voorgaande post. M'n hersens voelen alsof ik 3 tripels opheb en m'n ogen alsof ik in een zandstorm gestaan heb.
Wie is sluwe Albert en waarom was ik er boos op?
Oh nee, soms slaap ik aan 1 stuk maar heel vaak niet. Ik klaag daar nooit over omdat ik dat helemaal niet erg vind. Bijvoorbeeld even Mooitje uitlaten, elke nacht, toen ze nog pup was en niet een hele nacht kon doorslapen, vind ik prima. Dan loop ik even naar buiten, kwartiertje later lig ik weer in m'n bed.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef @:sigme en volgens mij ben jij iemand die gaat slapen en pas uren later weer wakker wordt? Hoor jou nooit over slapeloze nachten
Nee, Mooitje gaat meer richting afbouw dan opbouw. Vanaf eind deze week kunnen de pups langzaam beginnen met wat anders slobberen dan moedermelk. Over een week zouden ze dat ook echt moeten doen en nog een week later beginnen ze tandjes te krijgen en dat is wel het begin van het einde van de moedermelk, dacht ik.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Klinkt als zware nachtenhopelijk schiet Mooitje zelf wat in gang om te voeden.
Ah zoals je leest heb ik totaal geen ervaring met puppies (of kittens, of zelfs babiesquote:Op woensdag 11 maart 2026 19:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, Mooitje gaat meer richting afbouw dan opbouw. Vanaf eind deze week kunnen de pups langzaam beginnen met wat anders slobberen dan moedermelk. Over een week zouden ze dat ook echt moeten doen en nog een week later beginnen ze tandjes te krijgen en dat is wel het begin van het einde van de moedermelk, dacht ik.
Ik zal blij zijn als ze wat minder afhankelijk zijn van Mooitje. Voor hun welzijn en dat van haar. Ze is moe, het is keihard werken om genoeg te vreten om genoeg melk te kunnen geven.
't Is een sabaticaller. Of langharig werkschuw tuig, zo u wil.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:50 schreef derLudolf het volgende:
Maar er is toch ook een pensionado onder hetzelfde dak? Of heeft die niks met honden?
Mooitje kan het nu al niet bijbenen, en als ze eenmaal andere zaken dan moedermelk eten houdt zij ook op met poep eten. 't Is een gesloten kringloop of geen kringloop, geloof ik.quote:
Lekker drukquote:
Ik wou eigenlijk naar bedquote:Op woensdag 11 maart 2026 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Even snel voor bijlees: kijken degenen die dat willen al naar de livestream van Zilveren bal? Of moet ik linkje delen? 100m wedstrijd, én rond 21.25 Joy tegen Jenning op 3km!!
Check. Heb een wekker gezet. We kijken nu naar De Slimste, daar lopen we flink mee achter. Wat zijn Herman en Paulien toch leuk samenquote:Op woensdag 11 maart 2026 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Even snel voor bijlees: kijken degenen die dat willen al naar de livestream van Zilveren bal? Of moet ik linkje delen? 100m wedstrijd, én rond 21.25 Joy tegen Jenning op 3km!!
Ik zit nog net niet klaar ;-) omdat het te vroeg is.quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Even snel voor bijlees: kijken degenen die dat willen al naar de livestream van Zilveren bal? Of moet ik linkje delen? 100m wedstrijd, én rond 21.25 Joy tegen Jenning op 3km!!
quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder viel het gesprek enorm mee.Wat dapper dat je het durfde te delen en fijn dat de reactie wel goed wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inmiddels lunch gehad, NL college af. Nu even kijken hoe ver ik kom met vertalen en over half uurtje richting college-gebouw.![]()
![]()
Het geluid is nauwelijks te horenquote:Op woensdag 11 maart 2026 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Even snel voor bijlees: kijken degenen die dat willen al naar de livestream van Zilveren bal? Of moet ik linkje delen? 100m wedstrijd, én rond 21.25 Joy tegen Jenning op 3km!!
Dat is dus een van de dingen die ik ook wilde zeggen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat dapper dat je het durfde te delen en fijn dat de reactie wel goed was![]()
Nou ja laat ook maar. Dit had toch wel iets beter gekund denk je dan.quote:
Wij hadden jaren geleden een doos met 9 pups van nog geen 4 weken oud bij ons voor de poort staan. DAN ben je pas geradbraakt... Ook gelijk afgesproken dat we dat NOOIT meer doen. Wel voor alle 9 een nieuw huis gevondenquote:Op woensdag 11 maart 2026 19:34 schreef sigme het volgende:
De puppies blijven net an genoeg groeien wanneer ik 's nachts viermaal opsta om Mooitje te motiveren ze te laten drinken. Daarnaast gewoon werk enzo, ik ben geradbraakt.
Halfhalf geloof ik. Als ze heel klein zijn piesen/poepen ze alleen wanneer moeder ze 'stimuleert' (waarbij het dan ook gelijk wordt opgelikt). Nu kunnen ze op eigen initiatief piesen en poepen, en vooral piesen doen ze dan ook veel op eigen momenten. Daarbij kruipen ze dan even weg van de plek waar ze (allemaal) liggen te slapen. Maar de slapende bult ligt enige tijd later rustig op de piesplaats.quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe werkt dat met zindelijk worden van honden? Gaat dat ook, min of meer, vanzelf als bij katten?
Ze posten hier niet meequote:Op woensdag 11 maart 2026 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had vandaag iets geinigs. Ik ben dus af en toe een beetje aan het solliciteren. Maandag was ik uitgenodigd voor een eerste gesprek voor een medium leuke functie. Goed gesprek maar ze lieten gelijk weten dat ze veel kandidaten hadden en er ook al tweede gesprekken waren gepland.
Vandaag werd ik netjes gebeld. Goed gesprek, pakte ze heel goed aan. Maar ik ben afgewezen omdat ze vermoeden dat ik niet assertief genoeg zou zijnIk weet niet waar deze error is ontstaan maar er is niemand die ik ooit in mijn leven tegenkom die dit denkt behalve deze mensen
Pffffffffff. Anonieme donatie?quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wij hadden jaren geleden een doos met 9 pups van nog geen 4 weken oud bij ons voor de poort staan. DAN ben je pas geradbraakt... Ook gelijk afgesproken dat we dat NOOIT meer doen. Wel voor alle 9 een nieuw huis gevonden
quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wij hadden jaren geleden een doos met 9 pups van nog geen 4 weken oud bij ons voor de poort staan. DAN ben je pas geradbraakt... Ook gelijk afgesproken dat we dat NOOIT meer doen. Wel voor alle 9 een nieuw huis gevonden
quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:22 schreef flipsen het volgende:
Wij hadden jaren geleden een doos met 9 pups van nog geen 4 weken oud bij ons voor de poort staan. DAN ben je pas geradbraakt... Ook gelijk afgesproken dat we dat NOOIT meer doen. Wel voor alle 9 een nieuw huis gevonden
Het is zo ongelofelijk schrijnend allemaalquote:Op woensdag 11 maart 2026 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga vooralsnog even niet uitwijden over de sollicitaties
Ik heb na een ronde met een toeslagenouder de boel even gepauzeerd. Het was enorm heftig, vooral omdat mijn ouder iemand was die ik in een ander leven ook had kunnen zijn. Het kostte heel veel tijd, omdat ik het natuurlijk echt goed wilde doen. Zijn dankbaarheid deed me heel veel, en ook dat hij het zo'n fijn verhaal vond dat hij het op termijn aan zijn kinderen wilde laten lezen. Ik heb het ook een beetje voor hen geschreven en wat dingen weggelaten die zij beter niet kunnen lezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |