Matiger dan de huidige?quote:Op zondag 8 maart 2026 06:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Russell als wereldkampioen zou wel zeer matig zijn.
Ferrari had wel pech dat bij de tweede VSC ze eerst al voorbij de pit waren en daarna de pits dicht wasquote:
Ja hij was in begin al aan het klagen omdat Leclerc tegen hem aan het racen was!quote:
klopt maar daarvoor was er ook een SC en vrijwel iedereen ging naar binnen.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ferrari had wel pech dat bij de tweede VSC ze eerst al voorbij de pit waren en daarna de pits dicht was
Norris is niet altijd onsympathiek. Russel wel, dat is echt een britse rat. Iedereen weet ook wie die rijders briefing gelekt heeft : Russel.quote:
Maar toch is het het niet.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:03 schreef PzKpfw het volgende: Qua inhaalacties lijken die nieuwe regelementen wel goed uit te pakken.
Dat is helemaal niet ongekend.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Max netjes P6 vanaf P20. Ongekend.
Dit. Allemaal inhaalacties op de batterij. Mijns inziens is dit nog erger dan DRS.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:32 schreef wdn het volgende:
[..]
Maar toch is het het niet.
Ik mis het gevecht om de plek denk ik. Nu ga je er langs als je batterij beter is.
Eigenlijk had het genoeg moeten zijn dat ze minder dirty air genereren.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:34 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit. Allemaal inhaalacties op de batterij. Mijns inziens is dit nog erger dan DRS.
Vrij standaard inderdaad.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:32 schreef shiz het volgende:
Maar ergens ben ik een beetje dood van binnen.
Echt redelijke gevoelloze finish zo.
Veld zou dichter op elkaar moeten zijn en de driver het verschil moeten kunnen uitmaken.
Hopelijk komt dat dan nog, want ergens vond ik dit allemaal zeer kunstmatig en daarna veel te grote gaps en oersaai.
Het was op zich een Chaos race zoals verwacht maar inderdaad het batterij gedoe het voelt heel raar aan.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:32 schreef shiz het volgende:
Veld zou dichter op elkaar moeten zijn en de driver het verschil moeten kunnen uitmaken.
Hopelijk komt dat dan nog, want ergens vond ik dit allemaal zeer kunstmatig en daarna veel te grote gaps en oersaai.
Aan het begin was het wel tof. Naar mate het verder ging, was het meer inhalen op de motor dan op coureurskills. Was deels met drs ook al zo, maar daar zat soms nog een beetje skills bij met misschien wat uitremmen.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:32 schreef shiz het volgende:
Dit.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:32 schreef shiz het volgende:
Dat gevecht voor de leiding was wel het beste scenario wat ik me kon voorstellen met dit reglement. Echt briljante televisie.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:31 schreef heywoodu het volgende:
Rest van de race was gewoon...nou ja, zoals normaal, openingsfase was wel genieten
zijn allebei huilebalkenquote:Op zondag 8 maart 2026 06:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja hij was in begin al aan het klagen omdat Leclerc tegen hem aan het racen was!
max had FL, dus denk dat Mclaren Ferrari Merc en RB toch nog redelijk dicht bij elkaar zit!quote:
Jep.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:36 schreef Watmoetjenou het volgende:
DRS bestaat nog steeds jongens en meisjes. Alleen is de inzet er van veranderd.
bij Leclerc kan ik het me voor stellen met die ferrari fuck ups!!quote:
Bij DRS zag je iig nog dat er iets fysieks veranderde aan de auto als DRS open ging...hier gaat de ene auto 'onzichtbaar' ineens veel harder....quote:Op zondag 8 maart 2026 06:34 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit. Allemaal inhaalacties op de batterij. Mijns inziens is dit nog erger dan DRS.
Uhm.. ja, denk het wel. Al is de huidige natuurlijk ook al zeer matig.quote:
Diegene die het kortst stilgestaan heeft denk ik.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:42 schreef theguyver het volgende:
Wie had de snelste pitstop?
Iemand een idee?
ik mis rocket power mohawk maar lolipopman is ook erg leuk!quote:Op zondag 8 maart 2026 06:39 schreef shiz het volgende:
Het meest verheug ik me nog op wat Lollipopman hiermee aanvangt.![]()
Oh ja, die gast. Die heeft zeker een mening over Bin Russell's winst hier in de eerste Formula 1E race.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
ik mis rocket power mohawk maar lolipopman is ook erg leuk!![]()
OSCAR!!!
BLIIIIIIIIIMY!
Ik had die ook ff gemist.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:43 schreef heywoodu het volgende:
Lawson en Colapinto hadden we wel gezien, Melroy, als je gewoon opgelet had bij de herhaling van boven
ja maar is al jaar geleden dat hij voor laatst iets heeft gepost, die kerel ging van 0 naar pak weg 100.000 subs in 2 filmpjes.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:44 schreef shiz het volgende:
[..]
Oh ja, die gast. Die heeft zeker een mening over Bin Russell's winst hier.
Omdat de race later begint?quote:Op zondag 8 maart 2026 06:45 schreef pmponer het volgende:
Nou volgende week sta ik niet weer zo vroeg op, dat is zeker
Waarom zou je dat ook doen als de race 3 uur later begint?quote:Op zondag 8 maart 2026 06:45 schreef pmponer het volgende:
Nou volgende week sta ik niet weer zo vroeg op, dat is zeker
Ik zie een vervelend aantal Britse vlaggetjes.quote:
Hij heeft nog steeds een patreon waar 9600 man £2,50 per maand betalenquote:Op zondag 8 maart 2026 06:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
ja maar is al jaar geleden dat hij voor laatst iets heeft gepost, die kerel ging van 0 naar pak weg 100.000 subs in 2 filmpjes.
En poste hilarische video's en ineens werd minder en stopte..
zo jammer
Dat is 288.000 per jaar. WTF?!quote:Op zondag 8 maart 2026 07:20 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Hij heeft nog steeds een patreon waar 9600 man £2,50 per maand betalen(https://www.patreon.com/cw/RPMF1)
Hij post daar nog wel zogeheten voicemails.
Niet eens, met DRS heb je als achterligger enkel een voordeel en hoef je alleen domweg die vleugel open te zetten.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:34 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Zou Danny ook moeten doen.quote:Op zondag 8 maart 2026 07:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is 288.000 per jaar. WTF?!
Ik ga ook patreonen denk ik.
quote:Op zondag 8 maart 2026 07:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Het is nog vroeg, al bekend waarom Piastri eraf schoof?
quote:Op zondag 8 maart 2026 04:58 schreef Watmoetjenou het volgende:
Voor de net wakker worders: Dit was Piastri voor de race
[ afbeelding ]
Ja, had ik gezien maar waarom? Eigen fout of ook iets met de software?quote:
quote:Op zondag 8 maart 2026 07:42 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, had ik gezien maar waarom? Eigen fout of ook iets met de software?
De battle was leuk tot je je realiseert dat dat het enige moment inde race was dat de rijders skill er een beetje toe deed. En zelfs dat was 80% een tactisch batterij spelletje.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er is op dit circuit in de F1 nog nooit zo’n heerlijke battle voor P1 vertoond. Eerste keer in de hele geschiedenis van Melbourne dat dit circuit eindelijk tot zijn recht komt.
Maar dat is met name het probleem. Het is misschien wel nog kunstmatiger dan DRS. Je kunt een inhaalactie zien waarbij als je het energieverbruik ziet in beeld hebt weet dat het toch geen stand gaat houden. Je bent sneller, maar puur omdat je op een knop hebt gedrukt.quote:Op zondag 8 maart 2026 07:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Gematigd positief.
Begin fase was ok, zolang de onboard camera niet wordt gebruikt merk je ook niet zoveel van de hoeveelheid energy management.
Oh nou... nee dank je!quote:Op zondag 8 maart 2026 07:20 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Hij heeft nog steeds een patreon waar 9600 man £2,50 per maand betalen(https://www.patreon.com/cw/RPMF1)
Hij post daar nog wel zogeheten voicemails.
Exact. Ik ben totaal niet van de generatie die per se inhaalacties wilt zien. Een goede mooie inhaalactie of een inhaalactie doordat iemand in een fout gedwongen wordt vind ik prima, maar geen DRS en zeker niet dit. Ik heb ook al meer dan 30 jaar fan van de sport en ik ben echt geen conservatieveling die alles hetzelfde wilt houden, maar vergelijk dit eens met een race in de jaren 90 en de tranen springen je in de ogen. ‘Een battle om P1, heerlijk’! Ja, waarom ontstond die battle? Omdat degene die veel sneller is dan de rest een auto heeft die iets minder start, degene die de kop pakt bij de staat iedereen voorbij slalomt en daarna is het even een spel van batterijen. Zodra de orde herstelt is is er helemaal niets meer aan. Nou, geweldig.quote:Op zondag 8 maart 2026 08:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat een shitshow. Stuivertje wisselen voorin omdat de accu's leeg zijn is geen 'spannend gevecht om p1' natuurlijk.
Echt verschrikkelijk dat een sport waar ik al 35 jaar naar kijk is verworden tot deze ellende.
Ik hoop dat er snel iets veranderd anders ga ik mijn tijd anders besteden.
Lijkt ook een beetje alsof de achteras vast schiet zoals bij Max gisterenquote:Op zondag 8 maart 2026 07:51 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De kerbs, maar zo'n glijder is toch wel apart.
Zoals altijd met dit soort wijzigingen duurt het precies lang genoeg voordat ze ingevoerd worden zodat de potentieel getroffene er al een oplossing voor heeft. Remember alle vleugelaanpassingen, vloeraanpassingen enzo.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:12 schreef LTVDK het volgende:
Maar ze gingen pas in juni kijken naar die overpowered Mercedes toch? Met een beetje 'geluk' worden Bahrein en S-A wel overgeslagen
Ja bedoel meer dat Merc nu 2 races minder heeft voor puntenmaximalisatie door overmachtquote:Op zondag 8 maart 2026 09:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Zoals altijd met dit soort wijzigingen duurt het precies lang genoeg voordat ze ingevoerd worden zodat de potentieel getroffene er al een oplossing voor heeft. Remember alle vleugelaanpassingen, vloeraanpassingen enzo.
Rest allemaal gelaptquote:Op zondag 8 maart 2026 09:09 schreef LTVDK het volgende:
Uiteindelijk ook alleen maar de top 6 binnen dezelfde ronde
Ik denk dat er niet veel Amerikanen zullen kijken, de races zijn voor hun op incourante tijden, maar ik kan het uiteraard mis hebben.quote:Op zondag 8 maart 2026 08:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik heb allemaal niets geen tijd dus kijk vanavond die race ff terug.
Grote hamvraag is denk ik hoe het toont voor de “nieuwe” kijker.
Je moet bang zijn dat een amerikaan, die door dts is gaan kijken, het fantastisch vindt. Dan moeten coureurs wel heel hard roepen dat zaken kut zijn.
Ferrari had het bij de 2e VSC ook nog kunnen doen, bij die eerste begreep ik het wel omdat je er wel meer zou kunnen verwachten.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
Geluid bij de start![]()
Hadjar goede start
Ferrari nog betere start
Mercedes poepstart.
De gevechten tussen Mercedes en Ferrari![]()
1 van de Ferrari's had bij de eerste VSC mee moeten pitten om te proberen de winst te pakken. Wel goed dat Hamilton dat opmerkte.
Dat gedoe met die batterijen en niet genoeg hebben om voluit te racen of inhalen![]()
Max![]()
![]()
McLaren kleurloos.
Nog nooit motorplofjes gezien tijdens v10/v8 begin tijdperk.
Met al die batterijniveau's in beeld wel ja.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
Verder heb ik wel gevoel dat ik naar verkapte voor Formule E heb zitten te kijken.
Was het maar net zo spectaculair, dan hadden we geen 4 seconden weg kunnen kijkenquote:Op zondag 8 maart 2026 09:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
Verder heb ik wel gevoel dat ik naar verkapte voor Formule E heb zitten te kijken.
Ik verbaasde bij die 2de VSC dat ze niet gelijk de pitlane closed hadden. Bottas auto lag op een punt waar een tweede auto tegen aan had gereden kunnen worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ferrari had het bij de 2e VSC ook nog kunnen doen, bij die eerste begreep ik het wel omdat je er wel meer zou kunnen verwachten.
Die gevechten vond ik ook een beetje nep, maar we hebben actie gezien, dat de auto's kleiner zijn helpt ook wel wat.
Ik begrijp de achterstand van de andere Mercedes aangedreven auto's (nog) niet zo goed, maar betekent wel dat Mercedes een goed chassis heeft gebouwd.
Lekker directquote:
Nou nee.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:50 schreef Questular het volgende:
In hoeverre is dit saaier dan de drs treinen van vorig seizoen behalve dat het nu niet drs inhalen is maar met de batterij…
En laten we eerlijk wezen als Max met deze auto glansrijk kampioen zou worden dan hadden we allemaal net iets meer vrede met hoe de F1 nu is.
quote:Op zondag 8 maart 2026 06:34 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 maart 2026 06:34 schreef shiz het volgende:
[..]
Eigenlijk had het genoeg moeten zijn dat ze minder dirty air genereren.
quote:Op zondag 8 maart 2026 06:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het was op zich een Chaos race zoals verwacht maar inderdaad het batterij gedoe het voelt heel raar aan.
viel mee niemand echt gecrasht is op Piastri na maar dat was eerder al.
quote:Op zondag 8 maart 2026 06:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Aan het begin was het wel tof. Naar mate het verder ging, was het meer inhalen op de motor dan op coureurskills. Was deels met drs ook al zo, maar daar zat soms nog een beetje skills bij met misschien wat uitremmen.
quote:Op zondag 8 maart 2026 08:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat een shitshow. Stuivertje wisselen voorin omdat de accu's leeg zijn is geen 'spannend gevecht om p1' natuurlijk.
Echt verschrikkelijk dat een sport waar ik al 35 jaar naar kijk is verworden tot deze ellende.
Ik hoop dat er snel iets verandert anders ga ik mijn tijd anders besteden.
De quotes besparen me een heel verhaal. De sport waar ik al ruim 50 jaar naar kijk draaide altijd om gas geven en zo laat mogelijk remmen maar is nu verworden tot een schermpje met een batterij en een lampje met boost en overtake.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
Absoluut niet.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:50 schreef Questular het volgende:
In hoeverre is dit saaier dan de drs treinen van vorig seizoen behalve dat het nu niet drs inhalen is maar met de batterij…
En laten we eerlijk wezen als Max met deze auto glansrijk kampioen zou worden dan hadden we allemaal net iets meer vrede met hoe de F1 nu is.
Haha, dat begreep ik. Maar wat ik bedoelde is dat die overmacht gewoon gaat blijven in juno omdat ze tegen die tijd al wat gevonden hebben waardoor ze net aan de controles voldoen en toch overmacht houden.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja bedoel meer dat Merc nu 2 races minder heeft voor puntenmaximalisatie door overmacht
Gas geven, laat remmen, banden controleren, eerder ook nog zorgen dat je brandstof op orde was, tactiek en strategie en bovenal slim omgaan met de op dat moment weer geldende regels.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:06 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
De quotes besparen me een heel verhaal. De sport waar ik al ruim 50 jaar naar kijk draaide altijd om gas geven en zo laat mogelijk remmen maar is nu verworden tot een schermpje met een batterij en een lampje met boost en overtake.
Nog steeds wel aardig om te kijken maar niet meer om mijn weekend op af te stemmen.
Doe het nietquote:
Dat is een beetje een terugkerend probleem bij Ferrari. Ze luisteren niet naar hun coureurs. Alleen Sainz pikte dat niet durfde er tegen in te gaan en kreeg 90% van de keren gelijk. Hamilton en Leclerc missen een beetje de ballen om die beslissing dan zelf maar te nemen.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
Geluid bij de start![]()
Hadjar goede start
Ferrari nog betere start
Mercedes poepstart.
De gevechten tussen Mercedes en Ferrari![]()
1 van de Ferrari's had bij de eerste VSC mee moeten pitten om te proberen de winst te pakken. Wel goed dat Hamilton dat opmerkte.
Dat gedoe met die batterijen en niet genoeg hebben om voluit te racen of inhalen![]()
Max![]()
![]()
McLaren kleurloos.
Nog nooit motorplofjes gezien tijdens v10/v8 begin tijdperk.
Wat een kul. Ik heb me decennia lang enorm vermaakt met de F1 zonder Max en was van plan ok dat ook na zijn vertrek te blijven doen. Maar als het zo gaat dan neem ik eerder afscheid van de sport dan Max.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:50 schreef Questular het volgende:
Ik vond DRS ook verschrikkelijk, maar er kon wel op andere plekken ingehaald worden dan de straights omdat drivers skill ook een issue is. Buitenom door Blanchimont bijvoorbeeld....... Max liet zien dat dat dus wel kon. NU maakt drivers skill veel minder uit, je hebt gewoon een boost knop waardoor je veel meer power hebt dan de verdedigende partij. Die is eigenlijk bij voorbaat al bijna kansloos.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:50 schreef Questular het volgende:
Wat een achterlijke drogreden man. Er zitten hier heel wat mensen die ook andere raceklasses volgen en al veel langer dan sinds 2015 de sport volgen. En het zijn juist die mensen die het meest kritisch zijn, trek daar je conclusies maar uit.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:50 schreef Questular het volgende:
n we eerlijk wezen als Max met deze auto glansrijk kampioen zou worden dan hadden we allemaal net iets meer vrede met hoe de F1 nu is.
Het tanken en banden managen vind ik ook suf. Begin dan maar op hardere compound.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gas geven, laat remmen, banden controleren, eerder ook nog zorgen dat je brandstof op orde was, tactiek en strategie en bovenal slim omgaan met de op dat moment weer geldende regels.
Ik ben blij dat Max toentertijd de andere coureurs lesjes racen gaf. Voor die tijd was het DRS snooze feest.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:36 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik vond DRS ook verschrikkelijk, maar er kon wel op andere plekken ingehaald worden dan de straights omdat drivers skill ook een issue is. Buitenom door Blanchimont bijvoorbeeld....... Max liet zien dat dat dus wel kon. NU maakt drivers skill veel minder uit, je hebt gewoon een boost knop waardoor je veel meer power hebt dan de verdedigende partij. Die is eigenlijk bij voorbaat al bijna kansloos.
Achterlijk? Jammer van de persoonlijke aanval.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat een achterlijke drogreden man. Er zitten hier heel wat mensen die ook andere raceklasses volgen en al veel langer dan sinds 2015 de sport volgen. En het zijn juist die mensen die het meest kritisch zijn, trek daar je conclusies maar uit.
Dan krijgen we zo'n saaie race als Qatar 2025. Laten we dat nou niet doen.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het tanken en banden managen vind ik ook suf. Begin dan maar op hardere compound.
Ik zeg dan ook nergens dat het nu geweldig is, ik zeg alleen dat we het vast allemaal net iets minder ruk vinden als Max met deze nieuwe regels kampioen zou worden. Maar dat toegeven is natuurlijk een brug te ver als je aan het roepen bent dat het allemaal maar kut is.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat een achterlijke drogreden man. Er zitten hier heel wat mensen die ook andere raceklasses volgen en al veel langer dan sinds 2015 de sport volgen. En het zijn juist die mensen die het meest kritisch zijn, trek daar je conclusies maar uit.
Dit heeft niets met gelijk halen te maken, ik ben zelfs ondanks mijn lage verwachtingen negatief verrast.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:46 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nergens dat het nu geweldig is, ik zeg alleen dat we het vast allemaal net iets minder ruk vinden als Max met deze nieuwe regels kampioen zou worden. Maar dat toegeven is natuurlijk een brug te ver als je aan het roepen bent dat het allemaal maar kut is.
Komende 5 jaarquote:Op zondag 8 maart 2026 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Echt geen zin in Russell als kampioen.
Wel bijzonder dat er tijdens de testdagen nog gesproken werd over dat het inhalen wellicht moeilijk zou worden dan in de groundeffect-tijd. En nu opeens is het "far too easy". Het kan verkerenquote:
Het was beidenquote:Op zondag 8 maart 2026 11:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat er tijdens de testdagen nog gesproken werd over dat het inhalen wellicht moeilijk zou worden dan in de groundeffect-tijd. En nu opeens is het "far too easy". Het kan verkeren
Dat zal wel meevallen maar voorlopig ben ik bang dat niemand structureel in de buurt blijft van Mercedes.quote:
Die hebben hem niet meer nodig, rip marktwaarde.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:19 schreef Questular het volgende:
Max volgend jaar lekker naar Mercedes en meest succesvolle f1 rijder ooit worden.
Max zei zelf dat het er best goed uitzag ondanks dat hij er geen plezier aan beleefde.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:19 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het idee dat RBR niet heel ver achter Ferrari staat, of misschien zelfs op gelijke hoogte.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
Heb net de samenvatting van de race teruggekeken. Vraag me af waar ik naar heb zitten kijken ...
Heb gisteravond meer genoten van de IndyCar
Verstappen heeft de F1 ook niet meer nodig, dat scheelt.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die hebben hem niet meer nodig, rip marktwaarde.
Ach, lekker de show stelen in de gt3 of wec. 24uur le mans, 6 uur spa.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die hebben hem niet meer nodig, rip marktwaarde.
Verschilt misschien ook per circuit, maar Melbourne heeft mij positief verrast. Ik had een optocht verwacht door de hoge energie intensiteit aldaar. Maar dat viel alleszins mee. Heel veel moves en battles gezien. En bovenal voor de leiding van de wedstrijd.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat er tijdens de testdagen nog gesproken werd over dat het inhalen wellicht moeilijk zou worden dan in de groundeffect-tijd. En nu opeens is het "far too easy". Het kan verkeren
Alleen kut dat Rinus er uit gebeukt werd door Palou.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
Heb net de samenvatting van de race teruggekeken. Vraag me af waar ik naar heb zitten kijken ...
Heb gisteravond meer genoten van de IndyCar
Had ook na 2021 kunnen stoppen. Wk geworden, dus doel gehaald.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verstappen heeft de F1 ook niet meer nodig, dat scheelt.
Maar toen was F1 nog leuk.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Had ook na 2021 kunnen stoppen. Wk geworden, dus doel gehaald.
Ook niet.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Maar toen was F1 nog leuk.
Dit soort LiCo gaat zelfs Ferrari te verquote:
China vind ik ook niet echt een sterke grand prix. Inderdaad, Japan zou met deze auto weleens goed kunnen worden. Was namelijk de laatste jaren een hele slechte race vond ik. Maar deze auto lijkt dat goed om te draaien.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Op naar het volstrekt sfeerloze China. Gelukkig krijgen we daarna Suzuka.
Ja idd. Ik schoot er zelf een paar keer door in de lach, de kijkers zijn niet achterlijk....quote:Op zondag 8 maart 2026 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit soort LiCo gaat zelfs Ferrari te ver
En de commentatoren van het internationale F1-kanaal bleven volhouden dat het spektaculair en flat-out was terwijl je de snelheid op het rechte stuk terug hoorde lopen
Heb de laatste jaren in Japan een prima race gezienquote:Op zondag 8 maart 2026 11:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
China vind ik ook niet echt een sterke grand prix. Inderdaad, Japan zou met deze auto weleens goed kunnen worden. Was namelijk de laatste jaren een hele slechte race vond ik. Maar deze auto lijkt dat goed om te draaien.
Een race zonder inhaalacties.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb de laatste jaren in Japan een prima race gezien
Vond je? Ik vond het zonder twijfel de slechtste race van het jaar.quote:
Dat ook ja!quote:Op zondag 8 maart 2026 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vond je? Ik vond het zonder twijfel de slechtste race van het jaar.
FAI.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien kunnen ze het nog wat verder opleuken met AI.
Ik heb ergens aan het einde van de race hardop 'oprotten met die onboards' geroepenquote:Op zondag 8 maart 2026 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En de commentatoren van het internationale F1-kanaal bleven volhouden dat het spektaculair en flat-out was terwijl je de snelheid op het rechte stuk terug hoorde lopen
Mooi, ben niet de enige dusquote:Op zondag 8 maart 2026 11:51 schreef Gremen het volgende:
Gevechten en inhaalacties
Inhaalrace Max![]()
(V)SC's![]()
Ferrari gooit het weer weg op strategie![]()
Rookies die het goed doen![]()
Beste race van dit jaar!
tsja, als dat de race moet maken ... Zoals we vandaag hebben gezien is dat niet zaligmakendquote:
Stukje propaganda.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
FAIlquote:
Het is samen de beste en slechtste race van het jaar.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vond je? Ik vond het zonder twijfel de slechtste race van het jaar.
Als lui elkaar niet kunnen inhalen dan vind ik het een beetje saai worden. Weinig spanning. Vandaag had je juist spanning door Leclerc en Russell: je wist niet wie er op het eind over de streep zou komen als eerste.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tsja, als dat de race moet maken ... Zoals we vandaag hebben gezien is dat niet zaligmakend
Het gaat om de spanning die er is
Ja ga de grap uitleggen.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is samen de beste en slechtste race van het jaar.
Er is er nog geweest
Je mag races zonder inhaalacties saai vinden, maar iedere ronde op het randje moeten rijden om iemand voor te kunnen blijven is een mooi onderdeel van het racen.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als lui elkaar niet kunnen inhalen dan vind ik het een beetje saai worden. Weinig spanning. Vandaag had je juist spanning door Leclerc en Russell: je wist niet wie er op het eind over de streep zou komen als eerste.
Dit. Het was zo duidelijk wie er ging winnen.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag races zonder inhaalacties saai vinden, maar iedere ronde op het randje moeten rijden om iemand voor te kunnen blijven is een mooi onderdeel van het racen.
Dat van vandaag was een kunstmatig geknutsel en de winnaar stond al op voorhand vast.
Geloof je dat echt? Ik vond de eerste 10 ronden best vermakelijk, maar ik denk dat dat meer met de start van de nieuwe regels te maken heeft dan met de regels an sich. Gister was al duidelijk dat Merc een 1-2 zou halen.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als lui elkaar niet kunnen inhalen dan vind ik het een beetje saai worden. Weinig spanning. Vandaag had je juist spanning door Leclerc en Russell: je wist niet wie er op het eind over de streep zou komen als eerste.
Prima is ook mooi, maar dat zagen we ook met Norris die Max achter zich hield. En dan maakt het mij niet uit of dat Norris Max achter zich houdt of andersom, maar het is in ieder geval bewezen dat dat kan.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag races zonder inhaalacties saai vinden, maar iedere ronde op het randje moeten rijden om iemand voor te kunnen blijven is een mooi onderdeel van het racen.
Ik vond het leuk.quote:Dat van vandaag was een kunstmatig geknutsel en de winnaar stond al op voorhand vast.
Nelson zei dat Australia typisch ook een circuit is wat goed is voor Mercedes. Even kijken hoe dat bij andere circuits is.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:14 schreef pmponer het volgende:
[..]
Geloof je dat echt? Ik vond de eerste 10 ronden best vermakelijk, maar ik denk dat dat meer met de start van de nieuwe regels te maken heeft dan met de regels an sich. Gister was al duidelijk dat Merc een 1-2 zou halen.
En er gaan (helaas) nog een hoop volgen. Want als de batterij leeg is en je een foefje met je ice doet die niet bestraft wordt dan heb je sowieso voordeel (:"overspeed")
Dat is echt wel een prestatie van formaat van die motorenafdeling.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Max zei zelf dat het er best goed uitzag ondanks dat hij er geen plezier aan beleefde.
8 tienden is heel veel hoor, zal het elders 5 tienden zijn, dat is nog veel.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nelson zei dat Australia typisch ook een circuit is wat goed is voor Mercedes. Even kijken hoe dat bij andere circuits is.
Ferrari komt toch wel sterk voor de dag vind ik. Zeker vanaf juni als Mercedes hun trucje kwijt is kan dat een prachtig gevecht worden.
Je had het over het gevecht om de leiding. Dat was vermakelijk, alleen imo niet om de juiste redenenquote:Op zondag 8 maart 2026 12:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Prima is ook mooi, maar dat zagen we ook met Norris die Max achter zich hield. En dan maakt het mij niet uit of dat Norris Max achter zich houdt of andersom, maar het is in ieder geval bewezen dat dat kan.
Maar als dit een mooi onderdeel is van racen, waarom zou het dan niet mooi zijn als er twee mannen fel om de eerste positie strijden en meerdere malen van positie wisselen?
Mooiquote:[..]
Ik vond het leuk.
Dat ben ik met je eens. Ondanks de uitval van Hadjar is het een enorme prestatie waar ze trots op mogen zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is echt wel een prestatie van formaat van die motorenafdeling.
Dit is toch een hele rare uitspraak van Nelson, ik bedoel iedereen heeft een geheel nieuwe auto mee. Dus waarom zou die van Mercedes het in Australie juist beter doen?quote:Op zondag 8 maart 2026 12:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nelson zei dat Australia typisch ook een circuit is wat goed is voor Mercedes.
Dit ja.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:24 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dit is toch een hele rare uitspraak van Nelson, ik bedoel iedereen heeft een geheel nieuwe auto mee. Dus waarom zou die van Mercedes het in Australie juist beter doen?
Australië is wel een van de circuits waar het vooral op motorvermogen aankomt. Maar goed, ze zagen er ook al goed uit in Bahrein en dat is een heel ander soort circuit, dus ik denk dat Max gelijk heeft dat die Mercedes gewoon overal wel lekker zal gaan.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:24 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dit is toch een hele rare uitspraak van Nelson, ik bedoel iedereen heeft een geheel nieuwe auto mee. Dus waarom zou die van Mercedes het in Australie juist beter doen?
Aston Martin is natuurlijk de grootste afgang, maar McLaren viel me eigenlijk ook wel tegen, die hebben wat Red Bull mensen weggehaald in dat groundeffect tijdperk, maar van deze regels hebben ze dan toch weer minder kaas gegeten, lijkt het.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ondanks de uitval van Hadjar is het een enorme prestatie waar ze trots op mogen zijn.
Ik was verder ook erg onder de indruk van Lindblad. Die reed een hele sterke race en was niet te beroerd om gevechten aan te gaan.
Heb je Nelson ooit op een zinnige opmerking betrapt?quote:Op zondag 8 maart 2026 12:24 schreef pmponer het volgende:
[..]
Inhaalacties zijn de norm niet. Dat is nu net het grootste misverstand in de F1. Dat je een goede race kunt aflezen aan het aantal inhaalacties. Een langzamere coureur zien vechten met de auto om snellere coureurs achter zich te houden. Iemand alles uit een wagen zien persen dat erin zit. Iemand een ander in een foutje zien dwingen. Een andere strategie proberen die werkt. Iemand andere lijnen zien rijden om op die manier in te halen. Dát wil ik zien. Daarom vond ik de inhaalrace van Hamilton in de sprint van Brazilië ook niet indrukwekkend. Allemaal DRS waarbij de tegenstander niet verdedigt en er al ver voor het rempunt voorbij zijn. Dat zegt mij niets. Hakkinen op Schumacher op Spa kan ik me nu nog herinneren. Montoya op Schumacher in São Paulo 2001 ook. Max in de regen van São Paulo andere lijnen zien rijden. Dingen waar je je niet op kunt voorbereiden en die je op het moment zelf bedenkt en dus niet gekopieerd kunnen worden, dat is voor mij racen.quote:
Dat zei die in de paddock te hebben gehoordquote:Op zondag 8 maart 2026 12:24 schreef pmponer het volgende:
[..]
Sterker nog vandaag heb ik me voor het eerst echt geergerd aan het viaplay duo.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heb je Nelson ooit op een zinnige opmerking betrapt?
Dat vooral. AM was echt zo slecht dat het bijna zielig was. Ik zie Newey zijn besluit om naar AM te gaan nog we heroverwegen.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Aston Martin is natuurlijk de grootste afgang, maar McLaren viel me eigenlijk ook wel tegen, die hebben wat Red Bull mensen weggehaald in dat groundeffect tijdperk, maar van deze regels hebben ze dan toch weer minder kaas gegeten, lijkt het.
Durfden ze niet denk ik. Max, Piastri en anderen gingen eraf dit weekend. Dat wilden ze voorkomen.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:27 schreef pmponer het volgende:
Noem me een doemdenker, maar ik denk dat ze niet eens voluit gaan.
Is iets wat je overal ziet. In de officiële F1 feed natuurlijk voorop. Maar ook in het voetbal. De sport moet positief worden verkocht. Dusdanig dat het vaak ongeloofwaardig is. Geloof maar dat Button enzo het ook ‘great’ vonden. Alleen Ecclestone, Villeneuve enzo gaan echt zeggen wat ze ervan vinden. En Max uiteraard.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:28 schreef pmponer het volgende:
[..]
Sterker nog vandaag heb ik me voor het eerst echt geergerd aan het viaplay duo.
Wat een gelul en gemaakt enthousiatme kwam daar uit zeg.
Wellicht, het is ook niet nodig natuurlijk.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Durfden ze niet denk ik. Max, Piastri en anderen gingen eraf dit weekend. Dat wilden ze voorkomen.
Nu nog de strategie in orde krijgenquote:Op zondag 8 maart 2026 12:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat vooral. AM was echt zo slecht dat het bijna zielig was. Ik zie Newey zijn besluit om naar AM te gaan nog we heroverwegen.
McLaren was ook echt meh. Ferrari had me positief verrast. Leclerc toonde ook ballen en zelfs Hamilton was positief.
En tja. Als je mensen wegkoopt die goed zijn op bepaalde punten en die punten doen er ineens veel minder toe, dan loop je ook tegen zulke issues aan.
Ja ik weet het, ik ben wel een beetje klaar met al dat gehype overal eigenlijk.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Is iets wat je overal ziet. In de officiële F1 feed natuurlijk voorop. Maar ook in het voetbal. De sport moet positief worden verkocht. Dusdanig dat het vaak ongeloofwaardig is. Geloof maar dat Button enzo het ook ‘great’ vonden. Alleen Ecclestone, Villeneuve enzo gaan echt zeggen wat ze ervan vinden. En Max uiteraard.
Met Antonelli is weinig misquote:Op zondag 8 maart 2026 12:35 schreef pmponer het volgende:
[..]
Wellicht, het is ook niet nodig natuurlijk.
Je hoort het wel terug bij bijvoorbeeld post race interviews van andere coureurs. Mercedes is dit jaar buitencategorie. Jammer van de drivers line-up.
Ik wacht nog even tot de zomerstop om te zien hoe het gaat. Maar vandaag was Mercedes echt heel sterk.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:35 schreef pmponer het volgende:
[..]
Wellicht, het is ook niet nodig natuurlijk.
Je hoort het wel terug bij bijvoorbeeld post race interviews van andere coureurs. Mercedes is dit jaar buitencategorie. Jammer van de drivers line-up.
Dat blijft een uitdaging.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nu nog de strategie in orde krijgen
George is een lul, maar dat is toch ook wel leuk, ik vond hem vorig seizoen erg sterk, dus het verbaast me ook niet dat hij er het meeste uit heeft gehaald, al had Antonelli door z'n schade sowieso een moeilijker weekend.quote:
De McLaren is niet heel goed nee, maar gezien de resultaten van de vrije trainingen/kwalificatie vraag ik me ook wel af of Piastri er niet meer kan uithalen dan Norris.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Aston Martin is natuurlijk de grootste afgang, maar McLaren viel me eigenlijk ook wel tegen, die hebben wat Red Bull mensen weggehaald in dat groundeffect tijdperk, maar van deze regels hebben ze dan toch weer minder kaas gegeten, lijkt het.
Het zijn Nelson en Melroy. Mol zit er vaak naast of hij ziet iets niet, maar die kan je tenminste niet op zulke onzin betrappen als die 2.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:24 schreef pmponer het volgende:
[..]
Er was ook helemaal geen rede toe.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Durfden ze niet denk ik. Max, Piastri en anderen gingen eraf dit weekend. Dat wilden ze voorkomen.
Da's overal zo waarvoor betaald moeten worden. Bij Viaplay vinden ze elke PL-wedstrijd ook een fantastisch spektakel.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:28 schreef pmponer het volgende:
[..]
Sterker nog vandaag heb ik me voor het eerst echt geergerd aan het viaplay duo.
Wat een gelul en gemaakt enthousiatme kwam daar uit zeg.
McLaren is vanwege de beperkte windtunneltijd denk ik voor nu te voorzichtig geweest met de auto.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De McLaren is niet heel goed nee, maar gezien de resultaten van de vrije trainingen/kwalificatie vraag ik me ook wel af of Piastri er niet meer kan uithalen dan Norris.
Als VP nog wedstrijden heeftquote:Op zondag 8 maart 2026 12:43 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Da's overal zo waarvoor betaald moeten worden. Bij Viaplay vinden ze elke PL-wedstrijd ook een fantastisch spektakel.
Prime gaat via Viaplay.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als VP nog wedstrijden heeft
Maar dat is offtopic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar idd offtopic, terug naar deze diarree.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Dat laatste begrijp ik niet zo goed, neem aan dat dit een verbeterde versie van de motor is.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
McLaren is vanwege de beperkte windtunneltijd denk ik voor nu te voorzichtig geweest met de auto.
Daarnaast hadden ze pas dit weekend de beschikking over de nieuwste Mercedes-motor die het fabrieksteam al tijdens de test had. Dat heeft ook verschil gemaakt omdat ze nu niet het maximale er uit konden halen.
Ben bang dat het inherent is aan het abonnement-model. Je moet zorgen dat je kijkers willen blijven kijken (en dus ook: betalen) en dat doe je niet door te zeggen dat het saai is o.i.d.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:36 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja ik weet het, ik ben wel een beetje klaar met al dat gehype overal eigenlijk.
Minder spannendquote:Op zondag 8 maart 2026 12:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Ben bang dat het inherent is aan het abonnement-model. Je moet zorgen dat je kijkers willen blijven kijken (en dus ook: betalen) en dat doe je niet door te zeggen dat het saai is o.i.d.
Klopt, alleen het heeft te maken met hoe je de energie in zet. Daar is veel tijd te winnen of te verliezenquote:Op zondag 8 maart 2026 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat laatste begrijp ik niet zo goed, neem aan dat dit een verbeterde versie van de motor is.
Nu luister ik al even niet naar Mol, maar je hoeft X maar open te slaan of je komt al niet de meest intelligente takes tegen.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:40 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Het zijn Nelson en Melroy. Mol zit er vaak naast of hij ziet iets niet, maar die kan je tenminste niet op zulke onzin betrappen als die 2.
Hoeveel bochten nemen ze nog op het randje en in hoeveel zijn ze stroom aan het opwekken?quote:Op zondag 8 maart 2026 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat van vandaag was een kunstmatig geknutsel en de winnaar stond al op voorhand vast.
Oscar wist dat iig nog niet.quote:Op zondag 8 maart 2026 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, alleen het heeft te maken met hoe je de energie in zet. Daar is veel tijd te winnen of te verliezen
Nu wel.quote:
Ik ben een groot Mol-criticaster, maar in deze post heeft hij toch voor 95% gelijk? Niet dat die pole tijd wat boeit, het hoeft van mij niet per se altijd sneller te gaan. Maar verder heeft hij gewoon gelijk in deze.quote:Op zondag 8 maart 2026 13:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nu luister ik al even niet naar Mol, maar je hoeft X maar open te slaan of je komt al niet de meest intelligente takes tegen.
[ x ]
Als analist/verhalenverteller een leuke gast, maar zit er vaak ook gewoon naast. Met zoals zijn “fuck you FIA” nadat die op foute gronden de FIA aan probeerde te pakken.
Met dat plaatje lijkt die juist denken dat het allemaal om het pole getalletje draait.quote:Op zondag 8 maart 2026 13:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik ben een groot Mol-criticaster, maar in deze post heeft hij toch voor 95% gelijk? Niet dat die pole tijd wat boeit, het hoeft van mij niet per se altijd sneller te gaan. Maar verder heeft hij gewoon gelijk in deze.
Fixedquote:Op zondag 8 maart 2026 11:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heel veel kunstmatig gegenereerde moves en battles gezien. En bovenal voor de leiding van de wedstrijd.
Je hebt bij de accelleratie natuurlijk wel grip nodig (en meer is beter) maar ik ben ook bang dat je gelijk hebt, er hoeft niet meer gepushed in bochten.quote:Op zondag 8 maart 2026 13:42 schreef Zorro het volgende:
Want waarom een band kiezen waar je meer grip mee hebt en harder door de bocht kan als dat toch niet gebeurt omdat je aan het liften bent om je accu te laden?
De ironie is natuurlijk wel een beetje dat Max zijn gedrag ook positief is voor de sport (lees de investeerders). Een beetje 'rebels' tegengeluid vinden mensen ook leuk om te zien. Als iedereen alleen maar braaf ja en amen zegt zoals sommige coureurs dan vinden zelfs de meest positieve fans het eentonig worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Is iets wat je overal ziet. In de officiële F1 feed natuurlijk voorop. Maar ook in het voetbal. De sport moet positief worden verkocht. Dusdanig dat het vaak ongeloofwaardig is. Geloof maar dat Button enzo het ook ‘great’ vonden. Alleen Ecclestone, Villeneuve enzo gaan echt zeggen wat ze ervan vinden. En Max uiteraard.
Daarom is het goed dat coureurs als Max er zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De ironie is natuurlijk wel een beetje dat Max zijn gedrag ook positief is voor de sport (lees de investeerders). Een beetje 'rebels' tegengeluid vinden mensen ook leuk om te zien. Als iedereen alleen maar braaf ja en amen zegt zoals sommige coureurs dan vinden zelfs de meest positieve fans het eentonig worden.
Eens.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:36 schreef nils7 het volgende:
Ze moeten wel een vorm van duurzaamheid bieden om de aansluiting met productie auto’s niet te verliezen.
Maar ze hadden daarin best andere keuzes kunnen maken.
‘Die Redbullmotor is de benchmark’quote:Op zondag 8 maart 2026 14:24 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Gelukkig ging niet alles goed voor Toto.
Dit. Je weet dat Max na één blik al gezien heeft hoe het er voor staatquote:Op zondag 8 maart 2026 14:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
‘Die Redbullmotor is de benchmark’
T. Wolff
‘Wacht maar tot ze in Melbourne de zandzakken overboord gooien’
M. Verstappen
Kunnen we vanaf nu afspreken dat we politiek geneuzel van Toto gewoon nooit meer serieus nemen en dus ook niet meer hoeven te bediscussiëren?
En dit ook zegt.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit. Je weet dat Max het na één blik al gezien heeft hoe het er voor staat
Alleen zitten we nu in den situatie dat alle coureurs (behalve Russell) zich negatief uitlaten over deze auto's.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De ironie is natuurlijk wel een beetje dat Max zijn gedrag ook positief is voor de sport (lees de investeerders). Een beetje 'rebels' tegengeluid vinden mensen ook leuk om te zien. Als iedereen alleen maar braaf ja en amen zegt zoals sommige coureurs dan vinden zelfs de meest positieve fans het eentonig worden.
Het is net als een aantal jaar terug. De hele ontwikkeling van de auto heeft Mercedes met de FIA doorgenomen en die zijn akkoord gegaan met hoe zij de regels interpreteerde. En je weet gewoon, dat net als toen, de reden daarachter is dat men Mercedes er graag bij wil houden en met nog een periode van 4 jaar zonder succes is dat natuurlijk niet mogelijk.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:31 schreef pmponer het volgende:
Het blijft ook gewoon dat die loophole overtreding van Merc niet bestraft wordt, dit is toch wel expres vals spelen net als het fuel flow ding van Ferrari in de tijd.
Gelukkig is er altijd nog de kans dat dit een RBR doodlopende weg is, zodat andere teams het gat kunnen dichten. Vind McLaren wel een heel apart geval momenteel.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is net als een aantal jaar terug. De hele ontwikkeling van de auto heeft Mercedes met de FIA doorgenomen en die zijn akkoord gegaan met hoe zij de regels interpreteerde. En je weet gewoon, dat net als toen, de reden daarachter is dat men Mercedes er graag bij wil houden en met nog een periode van 4 jaar zonder succes is dat natuurlijk niet mogelijk.
Het is gewoon weer het zoveelste akkoordje tussen de FIA en een team om de gelederen bij elkaar te houden. Dat we daardoor weer een team hebben met een paar straatlengtes voorsprong op de rest is voor de kijker kut, maar de FIA blijft gewoon lekker harken. Dus niks aan het handje!
Iedereen weet waarom hij dat roept. Zijn opmerking kun je daarom negerenquote:Op zondag 8 maart 2026 15:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alleen zitten we nu in den situatie dat alle coureurs (behalve Russell) zich negatief uitlaten over deze auto's.
Dat deed ik al 5 jaar niet meer.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
‘Die Redbullmotor is de benchmark’
T. Wolff
‘Wacht maar tot ze in Melbourne de zandzakken overboord gooien’
M. Verstappen
Kunnen we vanaf nu afspreken dat we politiek geneuzel van Toto gewoon nooit meer serieus nemen en dus ook niet meer hoeven te bediscussiëren?
Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar dit gaat toch niet over een interpretatie van de regels? Ik bedoel er staat in de regels toch gewoon dat de compressieverhouding niet hoger dan 16:1 mag zijn? Ze geven gewoon toe dat deze in "bepaalde omstandigheden" hoger is. Dus dan lap je de regels aan laars en niet een interpretatie.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is net als een aantal jaar terug. De hele ontwikkeling van de auto heeft Mercedes met de FIA doorgenomen en die zijn akkoord gegaan met hoe zij de regels interpreteerde. En je weet gewoon, dat net als toen, de reden daarachter is dat men Mercedes er graag bij wil houden en met nog een periode van 4 jaar zonder succes is dat natuurlijk niet mogelijk.
Het is gewoon weer het zoveelste akkoordje tussen de FIA en een team om de gelederen bij elkaar te houden. Dat we daardoor weer een team hebben met een paar straatlengtes voorsprong op de rest is voor de kijker kut, maar de FIA blijft gewoon lekker harken. Dus niks aan het handje!
Hamilton riep dat ook bedenk ik me nu, maar die gast kan gewoon niet rijden als de auto niet perfect bij zijn stijl past. En dat doet deze beter dan de vorige, dus vindt ie het fijner.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Iedereen weet waarom hij dat roept. Zijn opmerking kun je daarom negeren
Zal best, feit blijft dat de hele ontwikkeling van de motor in overleg met de FIA is gebeurd, dat hebben beide partijen ook gewoon bevestigd toch? Dus de FIA vond deze interpretatie ook prima. Dat maakt het natuurlijk niet minder problematisch, eerder in tegendeel.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:59 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar dit gaat toch niet over een interpretatie van de regels? Ik bedoel er staat in de regels toch gewoon dat de compressieverhouding niet hoger dan 16:1 mag zijn? Ze geven gewoon toe dat deze in "bepaalde omstandigheden" hoger is. Dus dan lap je de regels aan laars en niet een interpretatie.
Vroeger had je Prost, Senna, Mansell, Villeneuve, schumi, hakkinen, Raikkonen, Alonso, enz.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Beetje een F1 begraafparty. lol.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:29 schreef pmponer het volgende:
podcast "de Boordradio" lijkt gezien de titel ook erg kritisch
Bekijk deze YouTube-video
De FIA harkt niet, dat is de FOM.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
F1 is ook gewoon dood. Maar omdat jij altijd precies de andere mening hebt dan de massa ga je doen alsof het wel leuk was. Want je hebt wat inhaalacties gezien door lege batterijen. Vraagje: ga jij ook altijd opzettelijk tegen de wind in fietsen? En dan met de bus terug zodat je sowieso geen wind mee hebt?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Beetje een F1 begraafparty. lol.
Kan hier op zich wel om lachen.
De F1 leeft. En ik heb gewoon mijn eigen mening. Die stem ik niet af op wat “de massa” roept. Ik hou van racing sport, en daar horen ook inhaalacties bij.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
F1 is ook gewoon dood. Maar omdat jij altijd precies de andere mening hebt dan de massa ga je doen alsof het wel leuk was.
quote:Op zondag 8 maart 2026 17:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De F1 leeft. En ik heb gewoon mijn eigen mening. Die stem ik niet af op wat “de massa” roept. Ik hou van racing sport, en daar horen ook inhaalacties bij.
En als ze die kwalificatie willen verbeteren, ik vind het prima. Zoek zeker naar de mogelijkheden. Desnoods wat langzamer zodat het clipping meevalt. Voor de rest een leuke race wedstrijd.
Het is erg opvallend dat hij werkelijk al-tijd exact het tegenovergestelde vindt van de meesten hier. Vinden mensen een straf dat Max onterecht? Dan zal jij tot in het oneindige vinden dat hij wel terecht was. Krijgt Norris geen penalty en is de algehele consesus dat dat wel zo had moeten zijn? Dan blijf jij tot vervelends toe betogen dat er geen straf had moeten komen.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De F1 leeft. En ik heb gewoon mijn eigen mening. Die stem ik niet af op wat “de massa” roept. Ik hou van racing sport, en daar horen ook inhaalacties bij.
En als ze die kwalificatie willen verbeteren, ik vind het prima. Zoek zeker naar de mogelijkheden. Desnoods wat langzamer zodat het clipping meevalt. Voor de rest een leuke race wedstrijd.
Omdat ik hier een van de weinigen ben die objectief naar Verstappen kijkt. Laat ik maar een voorbeeld noemen: Abu Dhabi 2024 bocht 1 waar Verstappen Piastri uit de race kegelt. De hele wereld vond het een penalty, maar gek genoeg alleen Nederland niet. Omdat ik niet blindelings allerlei pro-Verstappen propaganda loop te spuwen constant. Dat noem ik een gebalanceerd, objectief beeld schetsen.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het is erg opvallend dat hij werkelijk al-tijd exact het tegenovergestelde vindt van de meesten hier. Vinden mensen een straf dat Max onterecht? Dan zal jij tot in het oneindige vinden dat hij wel terecht was. Krijgt Norris geen penalty en is de algehele consesus dat dat wel zo had moeten zijn? Dan blijf jij tot vervelends toe betogen dat er geen straf had moeten komen.
Alsof ze vorig jaar wel elke ronde van elke race maximaal door de elke bocht gingen. Nee, ook toen was er sprake van bandenmanagement.quote:Je houdt van racing sport, maar coureurs rijden niet eens meer op maximale snelheid door een bocht. Hou toch op man. Je wil gewoon dwarsliggen, meer niet. En dat doe je al jaren.
Wat heeft dit met Verstappen te maken? Echt elke coureur (en je mag verwachten dat die wel weten waar ze over praten) vind dit kut en niks met racen te maken hebben. Behalve Russel omdat die nu wint en een kans op een WDC ruikt. En jij vind het uiteraard ook allemaal geweldig.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat ik hier een van de weinigen ben die objectief naar Verstappen kijkt. Laat ik maar een voorbeeld noemen: Abu Dhabi 2024 bocht 1 waar Verstappen Piastri uit de race kegelt. De hele wereld vond het een penalty, maar gek genoeg alleen Nederland niet. Omdat ik niet blindelings allerlei pro-Verstappen propaganda loop te spuwen constant. Dat noem ik een gebalanceerd, objectief beeld schetsen.
[..]
Alsof ze vorig jaar wel elke ronde van elke race maximaal door de elke bocht gingen. Nee, ook toen was er sprake van bandenmanagement.
Opvallend dat je Max als voorbeeld neemt en Norris niet.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat ik hier een van de weinigen ben die objectief naar Verstappen kijkt. Laat ik maar een voorbeeld noemen: Abu Dhabi 2024 bocht 1 waar Verstappen Piastri uit de race kegelt. De hele wereld vond het een penalty, maar gek genoeg alleen Nederland niet. Omdat ik niet blindelings allerlei pro-Verstappen propaganda loop te spuwen constant. Dat noem ik een gebalanceerd, objectief beeld schetsen.
[..]
Alsof ze vorig jaar wel elke ronde van elke race maximaal door de elke bocht gingen. Nee, ook toen was er sprake van bandenmanagement.
Konden ze niet racen?quote:Op zondag 8 maart 2026 19:56 schreef alopio het volgende:
[..]
Wat heeft dit met Verstappen te maken? Echt elke coureur (en je mag verwachten dat die wel weten waar ze over praten) vind dit kut en niks met racen te maken hebben. Behalve Russel omdat die nu wint en een kans op een WDC ruikt. En jij vind het uiteraard ook allemaal geweldig.
Wat kan je er tof aan vinden dat je niet kan racen maar gas moet terugnemen? Dwars om het dwars doen. Of gewoon een George fanboy, dat mag, maar noem het dan niet anders.
Zit het je zo dwars? dat is ongezond hoor.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
Omdat ik hier een van de weinigen ben die objectief naar Verstappen kijkt. Laat ik maar een voorbeeld noemen: Abu Dhabi 2024 bocht 1 waar Verstappen Piastri uit de race kegelt.
Omdat ik van Max dat heel treffende voorbeeld heb, wat heel goed gegrift staat in mijn geheugen.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Opvallend dat je Max als voorbeeld neemt en Norris niet.
Dan hadden ze denk ik niet zo geklaagd om de straf die Verstappen toen kreeg.quote:Er wordt door mensen ook objectief naar Max en de andere coureurs gekeken.
Nogmaals, opvallend dat je die van Max dan wel goed in je geheugen hebt en acties van Norris, Russell, Hamilton, etc niet.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat ik van Max dat heel treffende voorbeeld heb, wat heel goed gegrift staat in mijn geheugen.
[..]
Dan hadden ze denk ik niet zo geklaagd om de straf die Verstappen toen kreeg.
Lekker een paar rondjes om en om op de boostknop drukken tot de batterij weer leeg wasquote:Op zondag 8 maart 2026 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
Meesterlijk gevecht
Daar ging mijn koffie
Omdat de focus op dit forum nogal op Verstappen ligt. Misschien heb je het ooit gemerkt.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nogmaals, opvallend dat je die van Max dan wel goed in je geheugen hebt en acties van Norris, Russell, Hamilton, etc niet.
Inhalen omdat de een een “boost” had en de ander niet is geen racen.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Konden ze niet racen?
Nou ik heb toch echt een meesterlijk gevecht om de leiding van de wedstrijd gezien tussen Leclerc en Russell. En dat is voor het eerst op dit circuit. Dat de één de ander inhaalde, en andersom. En het leuke is: tijdens zo'n gevecht nemen ze geen gas terug. Dan willen ze allebei voor zitten.
Opvallend dat de meesten de acties van andere coureurs wel prima herinneren dan.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat de focus op dit forum nogal op Verstappen ligt. Misschien heb je het ooit gemerkt.
Daar doe je op zich een vrij boude uitspraak, want dat suggereert dat jij dat dan gecontroleerd zou hebben. Anders is het een beetje bijzonder dat jij weet wat "de meesten" zich wel of niet herinneren. Of het is een staaltje invulling, kan ook.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Opvallend dat de meesten de acties van andere coureurs wel prima herinneren dan.
Dat deed je in mijn post ook niet toen ik om andere voorbeelden vroeg.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Daar doe je op zich een vrij boude uitspraak, want dat suggereert dat jij dat dan gecontroleerd zou hebben. Anders is het een beetje bijzonder dat jij weet wat "de meesten" zich wel of niet herinneren. Of het is een staaltje invulling, kan ook.
Wat ik opvallend vind is dat je alleen wijst naar de vorm van mijn post, dat meermaals herhaalt, en totaal niet ingaat op het voorbeeld wat ik aankaart.
Als ik alleen nog even hierop in mag gaan: Je hebt in letterlijke zin ook nooit gevraagd om voorbeelden.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat deed je in mijn post ook niet toen ik om andere voorbeelden vroeg.
quote:Het gaat nu trouwens veel te veel offtopic. Agree to disagree want eens worden we het niet.
Nu weer ontopic
Dan gaan wij er maar van genieten.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:25 schreef Questular het volgende:
Wordt een leeg forum dit seizoen, ik kan me niet voorstellen dat je de sport blijft volgen als je na 1 race alles al zo enorm slecht vindt zoals sommige hier. Ik zelf zou dan gewoon stoppen met kijken.
Als je dat racen noemt dan weet je niet wat racen is. Maar goed, dat Chevy dat niet snapt is geen verrassing.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lekker een paar rondjes om en om op de boostknop drukken tot de batterij weer leeg was
Een meesterlijk gevecht dat lang duurde omdat Russell na afloop toegaf dat hij een keer het overtake knopje was vergeten in te drukkenquote:Op zondag 8 maart 2026 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
Meesterlijk gevecht
Daar ging mijn koffie
Volgens mij kom je nu met een voorbeeld waarbij veruit de meesten, inclusief Verstappen zelf die gewoon zijn excuses aanbood bij Piastri, het gewoon een normale straf vonden. Misschien bedoel je de eerste straf voor Verstappen tegen Norris in Mexico, daar was wel discussie over.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat ik van Max dat heel treffende voorbeeld heb, wat heel goed gegrift staat in mijn geheugen.
[..]
Dan hadden ze denk ik niet zo geklaagd om de straf die Verstappen toen kreeg.
Best onder de indruk van Lindbladquote:
Al tijdens de test liet hij mooie dingen zien en heeft dit weekend geweldig gereden.quote:Op zondag 8 maart 2026 21:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Best onder de indruk van Lindblad
Eens. Lekker met de ellebogen naar buiten. Lawson deed het een stuk minder, ook wel opvallend.quote:Op zondag 8 maart 2026 21:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Al tijdens de test liet hij mooie dingen zien en heeft dit weekend geweldig gereden.
Die had dan ook een poepstartquote:Op zondag 8 maart 2026 21:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eens. Lekker met de ellebogen naar buiten. Lawson deed het een stuk minder, ook wel opvallend.
True, al was hij niet de enigequote:
Zou ook kunnen. Al zag je wel de gebruikelijke rangorde weer terug.quote:Op zondag 8 maart 2026 21:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Eerlijk gezegd vrees ik dat Lindblad en ook Hadjar er vooral goed uitzagen omdat de auto’s totaal niet meer spannend zijn om mee te rijden en je als topper nauwelijks nog het verschil kunt maken. Hard rechtuit rijden kan iedere coureur en waar maak je normaal het verschil? In de bochten. Later remmen, harder de bocht in, eerder op je gas. Maar dat telt allemaal amper meer mee waardoor de mindere coureurs ineens dichtbij hun teamgenoot zitten. Hamilton bij Leclerc, Hadjar bij Verstappen en ook een debutant kan meteen moeiteloos mee. Collapinto zat ook ineens dichtbij Gasly. Echt, wat een farce
Dat is wel mijn verwachting, als de kinderziektes er een beetje uit zijn staan ze dicht bij elkaar en zal er op de baan ook weinig actie meer zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 21:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Eerlijk gezegd vrees ik dat Lindblad en ook Hadjar er vooral goed uitzagen omdat de auto’s totaal niet meer spannend zijn om mee te rijden en je als topper nauwelijks nog het verschil kunt maken. Hard rechtuit rijden kan iedere coureur en waar maak je normaal het verschil? In de bochten. Later remmen, harder de bocht in, eerder op je gas. Maar dat telt allemaal amper meer mee waardoor de mindere coureurs ineens dichtbij hun teamgenoot zitten. Hamilton bij Leclerc, Hadjar bij Verstappen en ook een debutant kan meteen moeiteloos mee. Collapinto zat ook ineens dichtbij Gasly. Echt, wat een farce
Die van Hadjar was best vreemd startte heel goed en vervolgens kakte het even helemaal in.quote:Op zondag 8 maart 2026 21:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
True, al was hij niet de enige
Eens. Binnenkort kent iedereen de tooltjes en vergeten ze ze niet meer in te drukken, gebruiken ze ze overal op hetzelfde moment en vervalt ook dat nog.quote:Op zondag 8 maart 2026 21:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is wel mijn verwachting, als de kinderziektes er een beetje uit zijn staan ze dicht bij elkaar en zal er op de baan ook weinig actie meer zijn.
Lege batterijquote:Op zondag 8 maart 2026 21:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die van Hadjar was best vreemd startte heel goed en vervolgens kakte het even helemaal in.
Of, zoals Alonso al zei, de kok van Aston Martin kan nu ook meedoen.quote:Op zondag 8 maart 2026 21:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Hij gaf al aan problemen te hebben met de motor.quote:Op zondag 8 maart 2026 21:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die van Hadjar was best vreemd startte heel goed en vervolgens kakte het even helemaal in.
Nog een langer recht stuk die de batterij leeg kan trekken.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dan gaan wij er maar van genieten.
Heel ander circuit ook volgende week. Dus ik verwacht ook weer een heel ander soort ervaring. Het is voor nu allemaal één grote ontdekkingsreis. En ik zou wel zeggen: ik hoop voor de mensen die het nu niet leuk vonden dat de sport wel ontwikkelt op een manier die hen ook bevalt. Ik doe er niet moeilijk over.
Vandaag op Albert Park was gewoon een hele dolle race. Het F1 X account heeft vanmiddag nog even een knuppeltje gegooid. (lol). Of misschien eerder een boemerang:
[ afbeelding ]
Echter: maar 57% van de ronde volgas (in plaats van 71.1% op Melbourne), zodat ze de rest gewoon in verhouding meer kunnen opladen. Dus dat wordt misschien al minder manageing van energie.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:04 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Nog een langer recht stuk die de batterij leeg kan trekken.
Vond Audi er ook wel verrassend bijzitten, gelijk ook de eerste race punten. Denk dat die samen met de Racing Bulls nog wel kunnen gaan strijden om de plekjes achter de 4 hoofdteamsquote:Op zondag 8 maart 2026 21:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Best onder de indruk van Lindblad
Idd, Bortoleto deed het echt heel goed. Ben benieuwd wat Hulkenberg had kunnen doen als hij meegedaan had.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vond Audi er ook wel verrassend bijzitten, gelijk ook de eerste race punten. Denk dat die samen met de Racing Bulls nog wel kunnen gaan strijden om de plekjes achter de 4 hoofdteams
Denk dat Hulk er ook wel bij had gezeten, ze waren tenslotte achter elkaar gekwalificeerd. Had die Audi's eigenlijk meer in de buurt van Cadillac verwacht, misschien zelfs in de buurt van Aston Martinquote:Op zondag 8 maart 2026 22:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Idd, Bortoleto deed het echt heel goed. Ben benieuwd wat Hulkenberg had kunnen doen als hij meegedaan had.
Ben vooral benieuwd hoe snel Max gaat zijn als die wel vooraan start, nu zat 'ie er bij de finish bijna een minuut achter omdat die achter Lando vast bleef zittenquote:Op zondag 8 maart 2026 22:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat ik trouwens ook een heel slecht voorteken voor de rest van het seizoen vind is de situatie waarin Verstappen het gat naar Norris in no time dicht rijdt en vervolgens niet 1x zelfs maar in de gelegenheid komt om een aanval in te zetten.
Ik vrees echt dat als de auto's maar elkaar toe groeien dat het dan van start tot finish rijtje rijden in de kwalificatie uitslag wordt.
Interesseert me eigenlijk niets wat Verstappen wel of niet kan. Ik vind dat echt totaal interessant in deze staat van de sport.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd hoe snel Max gaat zijn als die wel vooraan start, nu zat 'ie er bij de finish bijna een minuut achter omdat die achter Lando vast bleef zitten
Nee die batterijen maken het er niet bepaald spannender opquote:Op zondag 8 maart 2026 22:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Interesseert me eigenlijk niets wat Verstappen wel of niet kan. Ik vind dat echt totaal interessant in deze staat van de sport.
Het had eigenlijk simpel moeten zijn met de boost dus ik vraag me af of ze er bewust voor gekozen hebben om er niet voor te gaan.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat ik trouwens ook een heel slecht voorteken voor de rest van het seizoen vind is de situatie waarin Verstappen het gat naar Norris in no time dicht rijdt en vervolgens niet 1x zelfs maar in de gelegenheid komt om een aanval in te zetten.
Ik vrees echt dat als de auto's maar elkaar toe groeien dat het dan van start tot finish rijtje rijden in de kwalificatie uitslag wordt.
Als ik het goed begrepen heb word na Japan gekeken of er veranderingen wenselijk zijn en dat zou dan mooi passen in het gat dat ontstaan is doordat Bahrein en Jeddah vervallen zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee die batterijen maken het er niet bepaald spannender opMisschien dat het na een paar races zo kut wordt dat de FIA toch besluit om dat los te laten, maar als je al ziet hoe lang ze al wachten met Mercedes aanpakken heb ik daar weinig hoop op.
Gewoon de balans blijven brengen in dit topic.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Echter: maar 57% van de ronde volgas (in plaats van 71.1% op Melbourne), zodat ze de rest gewoon in verhouding meer kunnen opladen. Dus dat wordt misschien al minder manageing van energie.
[ afbeelding ]
Dat is nog niet officieel toch? Al verwacht ik niet dat ze de gedoetjes daar in de regio in een maandje hebben opgelostquote:Op zondag 8 maart 2026 22:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb word na Japan gekeken of er veranderingen wenselijk zijn en dat zou dan mooi passen in het gat dat ontstaan is doordat Bahrein en Jeddah vervallen zijn.
Niet officieel nee maar waar rook is... we zullen zien.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is nog niet officieel toch? Al verwacht ik niet dat ze de gedoetjes daar in de regio in een maandje hebben opgelost
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |