abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 15:42:52 #226
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220293328
Lawsons start. (met geluid)

Eén van zijn eerste instincten is ongeveer om op die radio te gaan klagen "i have no fucking boost". Niet handig. Koppeling inhouden, gassen en wegrijden. Dat lukt een paar seconden later ook gewoon.

Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 8 maart 2026 @ 15:45:15 #227
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_220293347
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 15:31 schreef pmponer het volgende:
Het blijft ook gewoon dat die loophole overtreding van Merc niet bestraft wordt, dit is toch wel expres vals spelen net als het fuel flow ding van Ferrari in de tijd.
Het is net als een aantal jaar terug. De hele ontwikkeling van de auto heeft Mercedes met de FIA doorgenomen en die zijn akkoord gegaan met hoe zij de regels interpreteerde. En je weet gewoon, dat net als toen, de reden daarachter is dat men Mercedes er graag bij wil houden en met nog een periode van 4 jaar zonder succes is dat natuurlijk niet mogelijk.

Het is gewoon weer het zoveelste akkoordje tussen de FIA en een team om de gelederen bij elkaar te houden. Dat we daardoor weer een team hebben met een paar straatlengtes voorsprong op de rest is voor de kijker kut, maar de FIA blijft gewoon lekker harken. Dus niks aan het handje!
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2026 @ 15:47:42 #228
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220293369
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 15:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is net als een aantal jaar terug. De hele ontwikkeling van de auto heeft Mercedes met de FIA doorgenomen en die zijn akkoord gegaan met hoe zij de regels interpreteerde. En je weet gewoon, dat net als toen, de reden daarachter is dat men Mercedes er graag bij wil houden en met nog een periode van 4 jaar zonder succes is dat natuurlijk niet mogelijk.

Het is gewoon weer het zoveelste akkoordje tussen de FIA en een team om de gelederen bij elkaar te houden. Dat we daardoor weer een team hebben met een paar straatlengtes voorsprong op de rest is voor de kijker kut, maar de FIA blijft gewoon lekker harken. Dus niks aan het handje!
Gelukkig is er altijd nog de kans dat dit een RBR doodlopende weg is, zodat andere teams het gat kunnen dichten. Vind McLaren wel een heel apart geval momenteel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 maart 2026 @ 15:55:25 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220293472
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 15:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Alleen zitten we nu in den situatie dat alle coureurs (behalve Russell) zich negatief uitlaten over deze auto's.
Iedereen weet waarom hij dat roept. Zijn opmerking kun je daarom negeren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_220293478
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 14:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
‘Die Redbullmotor is de benchmark’
T. Wolff

‘Wacht maar tot ze in Melbourne de zandzakken overboord gooien’
M. Verstappen

Kunnen we vanaf nu afspreken dat we politiek geneuzel van Toto gewoon nooit meer serieus nemen en dus ook niet meer hoeven te bediscussiëren?
Dat deed ik al 5 jaar niet meer.

Heb vanmorgen ook gekeken, zowaar was de start door de nieuwigheid wel vermakelijk. Ik begrijp dat dit het gevolg is van de wisselwerking batterij vol batterij leeg en dat dit Formula E management niet ieders ding is. Maar het was leuk om Leclerc Russell boos te zien maken door steeds terug te komen, eigenlijk jammer dat Ferrari nog steeds Ferrari is en de tactiek niet op orde heeft. Max as usual dotd als hij achteraan start en Lindblad verrast heel positief door niet bang te zijn en er gewoon in te vliegen, jammer dat op het eind de fut er uit leek.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 8 maart 2026 @ 15:59:56 #231
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220293499
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 15:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is net als een aantal jaar terug. De hele ontwikkeling van de auto heeft Mercedes met de FIA doorgenomen en die zijn akkoord gegaan met hoe zij de regels interpreteerde. En je weet gewoon, dat net als toen, de reden daarachter is dat men Mercedes er graag bij wil houden en met nog een periode van 4 jaar zonder succes is dat natuurlijk niet mogelijk.

Het is gewoon weer het zoveelste akkoordje tussen de FIA en een team om de gelederen bij elkaar te houden. Dat we daardoor weer een team hebben met een paar straatlengtes voorsprong op de rest is voor de kijker kut, maar de FIA blijft gewoon lekker harken. Dus niks aan het handje!
Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar dit gaat toch niet over een interpretatie van de regels? Ik bedoel er staat in de regels toch gewoon dat de compressieverhouding niet hoger dan 16:1 mag zijn? Ze geven gewoon toe dat deze in "bepaalde omstandigheden" hoger is. Dus dan lap je de regels aan laars en niet een interpretatie.
Drop you like an ill, bad habit
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2026 @ 16:00:45 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220293506
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2026 15:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Iedereen weet waarom hij dat roept. Zijn opmerking kun je daarom negeren
Hamilton riep dat ook bedenk ik me nu, maar die gast kan gewoon niet rijden als de auto niet perfect bij zijn stijl past. En dat doet deze beter dan de vorige, dus vindt ie het fijner.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 16:01:51 #233
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220293520
Olav Mol: "Ik heb me wel vermaakt, het viel me niet tegen!"

Akkoord.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 8 maart 2026 @ 16:10:28 #234
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_220293624
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 15:59 schreef pmponer het volgende:

[..]
Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar dit gaat toch niet over een interpretatie van de regels? Ik bedoel er staat in de regels toch gewoon dat de compressieverhouding niet hoger dan 16:1 mag zijn? Ze geven gewoon toe dat deze in "bepaalde omstandigheden" hoger is. Dus dan lap je de regels aan laars en niet een interpretatie.
Zal best, feit blijft dat de hele ontwikkeling van de motor in overleg met de FIA is gebeurd, dat hebben beide partijen ook gewoon bevestigd toch? Dus de FIA vond deze interpretatie ook prima. Dat maakt het natuurlijk niet minder problematisch, eerder in tegendeel.

Alleen nu zijn alle andere fabrikanten tegen deze interpretatie en moet het alsnog (deels) aangepast worden. Feit blijft dat Mercedes hiermee weer een enorme voorsprong heeft genomen bij de start van nieuwe reglementen. Zij zullen dat framen als dat ze nu eenmaal de beste ontwikkeling hebben, eenieder die de sport al langer volgt weet dat ze de FIA gewoon in een houtgreep hebben voor wat betreft hun aandeel in de klasse.

Het is gewoon weer een herhaling van zetten omdat de afgelopen periode voor scheve gezichten heeft gezorgd omdat Mercedes 4 jaar lang grotendeels voor lul heeft gereden.
  zondag 8 maart 2026 @ 16:18:05 #235
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220293693
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 15:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is net als een aantal jaar terug. De hele ontwikkeling van de auto heeft Mercedes met de FIA doorgenomen en die zijn akkoord gegaan met hoe zij de regels interpreteerde. En je weet gewoon, dat net als toen, de reden daarachter is dat men Mercedes er graag bij wil houden en met nog een periode van 4 jaar zonder succes is dat natuurlijk niet mogelijk.

Het is gewoon weer het zoveelste akkoordje tussen de FIA en een team om de gelederen bij elkaar te houden. Dat we daardoor weer een team hebben met een paar straatlengtes voorsprong op de rest is voor de kijker kut, maar de FIA blijft gewoon lekker harken. Dus niks aan het handje!
Vroeger had je Prost, Senna, Mansell, Villeneuve, schumi, hakkinen, Raikkonen, Alonso, enz.

Die lagen 1 minuut tot een hele ronde voor, nu is het 15 sec omdat Ferrari gewoon een amateur club is op gebied van strategie.
Ik denk dat het per circuit gaat verschillen wie er vooraan rijden.
Hopelijk kunnen we dan een andere conclusie trekken ipb over een race.
  zondag 8 maart 2026 @ 16:29:28 #236
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220293826
podcast "de Boordradio" lijkt gezien de titel ook erg kritisch
Bekijk deze YouTube-video
Drop you like an ill, bad habit
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 16:38:44 #237
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220293927
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 16:29 schreef pmponer het volgende:
podcast "de Boordradio" lijkt gezien de titel ook erg kritisch
Bekijk deze YouTube-video
Beetje een F1 begraafparty. lol.

Kan hier op zich wel om lachen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 8 maart 2026 @ 17:21:21 #238
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220294658
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 15:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is net als een aantal jaar terug. De hele ontwikkeling van de auto heeft Mercedes met de FIA doorgenomen en die zijn akkoord gegaan met hoe zij de regels interpreteerde. En je weet gewoon, dat net als toen, de reden daarachter is dat men Mercedes er graag bij wil houden en met nog een periode van 4 jaar zonder succes is dat natuurlijk niet mogelijk.

Het is gewoon weer het zoveelste akkoordje tussen de FIA en een team om de gelederen bij elkaar te houden. Dat we daardoor weer een team hebben met een paar straatlengtes voorsprong op de rest is voor de kijker kut, maar de FIA blijft gewoon lekker harken. Dus niks aan het handje!
De FIA harkt niet, dat is de FOM.

Deze regelverandering was om meer automerken binnen te krijgen oa Audi en Porsche, waarvan de laatste afhaakte, dat Mercedes in 2014 een voorsprong had gekregen, is bewezen maar de huidige voorsprong is volgens mij gewoon omdat ze op dat gebied erg goed zijn.

Tenzij jij andere info hebt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 08-03-2026 17:48:30 ]
  zondag 8 maart 2026 @ 17:28:06 #239
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_220294756
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 16:38 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Beetje een F1 begraafparty. lol.

Kan hier op zich wel om lachen.
F1 is ook gewoon dood. Maar omdat jij altijd precies de andere mening hebt dan de massa ga je doen alsof het wel leuk was. Want je hebt wat inhaalacties gezien door lege batterijen. Vraagje: ga jij ook altijd opzettelijk tegen de wind in fietsen? En dan met de bus terug zodat je sowieso geen wind mee hebt?
Rini dankjewel.
pi_220294856
twitter
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 17:41:35 #241
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220294910
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 17:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
F1 is ook gewoon dood. Maar omdat jij altijd precies de andere mening hebt dan de massa ga je doen alsof het wel leuk was.
De F1 leeft. En ik heb gewoon mijn eigen mening. Die stem ik niet af op wat “de massa” roept. Ik hou van racing sport, en daar horen ook inhaalacties bij.

En als ze die kwalificatie willen verbeteren, ik vind het prima. Zoek zeker naar de mogelijkheden. Desnoods wat langzamer zodat het clipping meevalt. Voor de rest een leuke race wedstrijd.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220295011
Drive to survive the ESG ranking
pi_220295020
Gewoon Herlingsgod kijken. Wat een baas
pi_220295154
twitter


Lol
  zondag 8 maart 2026 @ 18:21:21 #245
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_220295247
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 17:41 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
De F1 leeft. En ik heb gewoon mijn eigen mening. Die stem ik niet af op wat “de massa” roept. Ik hou van racing sport, en daar horen ook inhaalacties bij.

En als ze die kwalificatie willen verbeteren, ik vind het prima. Zoek zeker naar de mogelijkheden. Desnoods wat langzamer zodat het clipping meevalt. Voor de rest een leuke race wedstrijd.
:')
  zondag 8 maart 2026 @ 19:37:46 #246
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_220295803
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 17:41 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
De F1 leeft. En ik heb gewoon mijn eigen mening. Die stem ik niet af op wat “de massa” roept. Ik hou van racing sport, en daar horen ook inhaalacties bij.

En als ze die kwalificatie willen verbeteren, ik vind het prima. Zoek zeker naar de mogelijkheden. Desnoods wat langzamer zodat het clipping meevalt. Voor de rest een leuke race wedstrijd.
Het is erg opvallend dat hij werkelijk al-tijd exact het tegenovergestelde vindt van de meesten hier. Vinden mensen een straf dat Max onterecht? Dan zal jij tot in het oneindige vinden dat hij wel terecht was. Krijgt Norris geen penalty en is de algehele consesus dat dat wel zo had moeten zijn? Dan blijf jij tot vervelends toe betogen dat er geen straf had moeten komen.

Je houdt van racing sport, maar coureurs rijden niet eens meer op maximale snelheid door een bocht. Hou toch op man. Je wil gewoon dwarsliggen, meer niet. En dat doe je al jaren.
Rini dankjewel.
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 19:49:52 #247
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220295879
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 19:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Het is erg opvallend dat hij werkelijk al-tijd exact het tegenovergestelde vindt van de meesten hier. Vinden mensen een straf dat Max onterecht? Dan zal jij tot in het oneindige vinden dat hij wel terecht was. Krijgt Norris geen penalty en is de algehele consesus dat dat wel zo had moeten zijn? Dan blijf jij tot vervelends toe betogen dat er geen straf had moeten komen.
Omdat ik hier een van de weinigen ben die objectief naar Verstappen kijkt. Laat ik maar een voorbeeld noemen: Abu Dhabi 2024 bocht 1 waar Verstappen Piastri uit de race kegelt. De hele wereld vond het een penalty, maar gek genoeg alleen Nederland niet. Omdat ik niet blindelings allerlei pro-Verstappen propaganda loop te spuwen constant. Dat noem ik een gebalanceerd, objectief beeld schetsen.
quote:
Je houdt van racing sport, maar coureurs rijden niet eens meer op maximale snelheid door een bocht. Hou toch op man. Je wil gewoon dwarsliggen, meer niet. En dat doe je al jaren.
Alsof ze vorig jaar wel elke ronde van elke race maximaal door de elke bocht gingen. Nee, ook toen was er sprake van bandenmanagement.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220295928
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 19:49 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Omdat ik hier een van de weinigen ben die objectief naar Verstappen kijkt. Laat ik maar een voorbeeld noemen: Abu Dhabi 2024 bocht 1 waar Verstappen Piastri uit de race kegelt. De hele wereld vond het een penalty, maar gek genoeg alleen Nederland niet. Omdat ik niet blindelings allerlei pro-Verstappen propaganda loop te spuwen constant. Dat noem ik een gebalanceerd, objectief beeld schetsen.
[..]
Alsof ze vorig jaar wel elke ronde van elke race maximaal door de elke bocht gingen. Nee, ook toen was er sprake van bandenmanagement.
Wat heeft dit met Verstappen te maken? Echt elke coureur (en je mag verwachten dat die wel weten waar ze over praten) vind dit kut en niks met racen te maken hebben. Behalve Russel omdat die nu wint en een kans op een WDC ruikt. En jij vind het uiteraard ook allemaal geweldig.

Wat kan je er tof aan vinden dat je niet kan racen maar gas moet terugnemen? Dwars om het dwars doen. Of gewoon een George fanboy, dat mag, maar noem het dan niet anders.
  Moderator / Redactie FP zondag 8 maart 2026 @ 20:03:56 #249
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220295969
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 19:49 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Omdat ik hier een van de weinigen ben die objectief naar Verstappen kijkt. Laat ik maar een voorbeeld noemen: Abu Dhabi 2024 bocht 1 waar Verstappen Piastri uit de race kegelt. De hele wereld vond het een penalty, maar gek genoeg alleen Nederland niet. Omdat ik niet blindelings allerlei pro-Verstappen propaganda loop te spuwen constant. Dat noem ik een gebalanceerd, objectief beeld schetsen.
[..]
Alsof ze vorig jaar wel elke ronde van elke race maximaal door de elke bocht gingen. Nee, ook toen was er sprake van bandenmanagement.
Opvallend dat je Max als voorbeeld neemt en Norris niet.

Er wordt door mensen ook objectief naar Max en de andere coureurs gekeken.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 20:05:20 #250
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220295983
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 19:56 schreef alopio het volgende:

[..]
Wat heeft dit met Verstappen te maken? Echt elke coureur (en je mag verwachten dat die wel weten waar ze over praten) vind dit kut en niks met racen te maken hebben. Behalve Russel omdat die nu wint en een kans op een WDC ruikt. En jij vind het uiteraard ook allemaal geweldig.

Wat kan je er tof aan vinden dat je niet kan racen maar gas moet terugnemen? Dwars om het dwars doen. Of gewoon een George fanboy, dat mag, maar noem het dan niet anders.
Konden ze niet racen?

Nou ik heb toch echt een meesterlijk gevecht om de leiding van de wedstrijd gezien tussen Leclerc en Russell. En dat is voor het eerst op dit circuit. Dat de één de ander inhaalde, en andersom. En het leuke is: tijdens zo'n gevecht nemen ze geen gas terug. Dan willen ze allebei voor zitten.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')