Het is net als een aantal jaar terug. De hele ontwikkeling van de auto heeft Mercedes met de FIA doorgenomen en die zijn akkoord gegaan met hoe zij de regels interpreteerde. En je weet gewoon, dat net als toen, de reden daarachter is dat men Mercedes er graag bij wil houden en met nog een periode van 4 jaar zonder succes is dat natuurlijk niet mogelijk.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:31 schreef pmponer het volgende:
Het blijft ook gewoon dat die loophole overtreding van Merc niet bestraft wordt, dit is toch wel expres vals spelen net als het fuel flow ding van Ferrari in de tijd.
Gelukkig is er altijd nog de kans dat dit een RBR doodlopende weg is, zodat andere teams het gat kunnen dichten. Vind McLaren wel een heel apart geval momenteel.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is net als een aantal jaar terug. De hele ontwikkeling van de auto heeft Mercedes met de FIA doorgenomen en die zijn akkoord gegaan met hoe zij de regels interpreteerde. En je weet gewoon, dat net als toen, de reden daarachter is dat men Mercedes er graag bij wil houden en met nog een periode van 4 jaar zonder succes is dat natuurlijk niet mogelijk.
Het is gewoon weer het zoveelste akkoordje tussen de FIA en een team om de gelederen bij elkaar te houden. Dat we daardoor weer een team hebben met een paar straatlengtes voorsprong op de rest is voor de kijker kut, maar de FIA blijft gewoon lekker harken. Dus niks aan het handje!
Iedereen weet waarom hij dat roept. Zijn opmerking kun je daarom negerenquote:Op zondag 8 maart 2026 15:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alleen zitten we nu in den situatie dat alle coureurs (behalve Russell) zich negatief uitlaten over deze auto's.
Dat deed ik al 5 jaar niet meer.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
‘Die Redbullmotor is de benchmark’
T. Wolff
‘Wacht maar tot ze in Melbourne de zandzakken overboord gooien’
M. Verstappen
Kunnen we vanaf nu afspreken dat we politiek geneuzel van Toto gewoon nooit meer serieus nemen en dus ook niet meer hoeven te bediscussiëren?
Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar dit gaat toch niet over een interpretatie van de regels? Ik bedoel er staat in de regels toch gewoon dat de compressieverhouding niet hoger dan 16:1 mag zijn? Ze geven gewoon toe dat deze in "bepaalde omstandigheden" hoger is. Dus dan lap je de regels aan laars en niet een interpretatie.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is net als een aantal jaar terug. De hele ontwikkeling van de auto heeft Mercedes met de FIA doorgenomen en die zijn akkoord gegaan met hoe zij de regels interpreteerde. En je weet gewoon, dat net als toen, de reden daarachter is dat men Mercedes er graag bij wil houden en met nog een periode van 4 jaar zonder succes is dat natuurlijk niet mogelijk.
Het is gewoon weer het zoveelste akkoordje tussen de FIA en een team om de gelederen bij elkaar te houden. Dat we daardoor weer een team hebben met een paar straatlengtes voorsprong op de rest is voor de kijker kut, maar de FIA blijft gewoon lekker harken. Dus niks aan het handje!
Hamilton riep dat ook bedenk ik me nu, maar die gast kan gewoon niet rijden als de auto niet perfect bij zijn stijl past. En dat doet deze beter dan de vorige, dus vindt ie het fijner.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Iedereen weet waarom hij dat roept. Zijn opmerking kun je daarom negeren
Zal best, feit blijft dat de hele ontwikkeling van de motor in overleg met de FIA is gebeurd, dat hebben beide partijen ook gewoon bevestigd toch? Dus de FIA vond deze interpretatie ook prima. Dat maakt het natuurlijk niet minder problematisch, eerder in tegendeel.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:59 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar dit gaat toch niet over een interpretatie van de regels? Ik bedoel er staat in de regels toch gewoon dat de compressieverhouding niet hoger dan 16:1 mag zijn? Ze geven gewoon toe dat deze in "bepaalde omstandigheden" hoger is. Dus dan lap je de regels aan laars en niet een interpretatie.
Vroeger had je Prost, Senna, Mansell, Villeneuve, schumi, hakkinen, Raikkonen, Alonso, enz.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is net als een aantal jaar terug. De hele ontwikkeling van de auto heeft Mercedes met de FIA doorgenomen en die zijn akkoord gegaan met hoe zij de regels interpreteerde. En je weet gewoon, dat net als toen, de reden daarachter is dat men Mercedes er graag bij wil houden en met nog een periode van 4 jaar zonder succes is dat natuurlijk niet mogelijk.
Het is gewoon weer het zoveelste akkoordje tussen de FIA en een team om de gelederen bij elkaar te houden. Dat we daardoor weer een team hebben met een paar straatlengtes voorsprong op de rest is voor de kijker kut, maar de FIA blijft gewoon lekker harken. Dus niks aan het handje!
Beetje een F1 begraafparty. lol.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:29 schreef pmponer het volgende:
podcast "de Boordradio" lijkt gezien de titel ook erg kritisch
Bekijk deze YouTube-video
De FIA harkt niet, dat is de FOM.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is net als een aantal jaar terug. De hele ontwikkeling van de auto heeft Mercedes met de FIA doorgenomen en die zijn akkoord gegaan met hoe zij de regels interpreteerde. En je weet gewoon, dat net als toen, de reden daarachter is dat men Mercedes er graag bij wil houden en met nog een periode van 4 jaar zonder succes is dat natuurlijk niet mogelijk.
Het is gewoon weer het zoveelste akkoordje tussen de FIA en een team om de gelederen bij elkaar te houden. Dat we daardoor weer een team hebben met een paar straatlengtes voorsprong op de rest is voor de kijker kut, maar de FIA blijft gewoon lekker harken. Dus niks aan het handje!
F1 is ook gewoon dood. Maar omdat jij altijd precies de andere mening hebt dan de massa ga je doen alsof het wel leuk was. Want je hebt wat inhaalacties gezien door lege batterijen. Vraagje: ga jij ook altijd opzettelijk tegen de wind in fietsen? En dan met de bus terug zodat je sowieso geen wind mee hebt?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Beetje een F1 begraafparty. lol.
Kan hier op zich wel om lachen.
De F1 leeft. En ik heb gewoon mijn eigen mening. Die stem ik niet af op wat “de massa” roept. Ik hou van racing sport, en daar horen ook inhaalacties bij.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
F1 is ook gewoon dood. Maar omdat jij altijd precies de andere mening hebt dan de massa ga je doen alsof het wel leuk was.
quote:Op zondag 8 maart 2026 17:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De F1 leeft. En ik heb gewoon mijn eigen mening. Die stem ik niet af op wat “de massa” roept. Ik hou van racing sport, en daar horen ook inhaalacties bij.
En als ze die kwalificatie willen verbeteren, ik vind het prima. Zoek zeker naar de mogelijkheden. Desnoods wat langzamer zodat het clipping meevalt. Voor de rest een leuke race wedstrijd.
Het is erg opvallend dat hij werkelijk al-tijd exact het tegenovergestelde vindt van de meesten hier. Vinden mensen een straf dat Max onterecht? Dan zal jij tot in het oneindige vinden dat hij wel terecht was. Krijgt Norris geen penalty en is de algehele consesus dat dat wel zo had moeten zijn? Dan blijf jij tot vervelends toe betogen dat er geen straf had moeten komen.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De F1 leeft. En ik heb gewoon mijn eigen mening. Die stem ik niet af op wat “de massa” roept. Ik hou van racing sport, en daar horen ook inhaalacties bij.
En als ze die kwalificatie willen verbeteren, ik vind het prima. Zoek zeker naar de mogelijkheden. Desnoods wat langzamer zodat het clipping meevalt. Voor de rest een leuke race wedstrijd.
Omdat ik hier een van de weinigen ben die objectief naar Verstappen kijkt. Laat ik maar een voorbeeld noemen: Abu Dhabi 2024 bocht 1 waar Verstappen Piastri uit de race kegelt. De hele wereld vond het een penalty, maar gek genoeg alleen Nederland niet. Omdat ik niet blindelings allerlei pro-Verstappen propaganda loop te spuwen constant. Dat noem ik een gebalanceerd, objectief beeld schetsen.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het is erg opvallend dat hij werkelijk al-tijd exact het tegenovergestelde vindt van de meesten hier. Vinden mensen een straf dat Max onterecht? Dan zal jij tot in het oneindige vinden dat hij wel terecht was. Krijgt Norris geen penalty en is de algehele consesus dat dat wel zo had moeten zijn? Dan blijf jij tot vervelends toe betogen dat er geen straf had moeten komen.
Alsof ze vorig jaar wel elke ronde van elke race maximaal door de elke bocht gingen. Nee, ook toen was er sprake van bandenmanagement.quote:Je houdt van racing sport, maar coureurs rijden niet eens meer op maximale snelheid door een bocht. Hou toch op man. Je wil gewoon dwarsliggen, meer niet. En dat doe je al jaren.
Wat heeft dit met Verstappen te maken? Echt elke coureur (en je mag verwachten dat die wel weten waar ze over praten) vind dit kut en niks met racen te maken hebben. Behalve Russel omdat die nu wint en een kans op een WDC ruikt. En jij vind het uiteraard ook allemaal geweldig.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat ik hier een van de weinigen ben die objectief naar Verstappen kijkt. Laat ik maar een voorbeeld noemen: Abu Dhabi 2024 bocht 1 waar Verstappen Piastri uit de race kegelt. De hele wereld vond het een penalty, maar gek genoeg alleen Nederland niet. Omdat ik niet blindelings allerlei pro-Verstappen propaganda loop te spuwen constant. Dat noem ik een gebalanceerd, objectief beeld schetsen.
[..]
Alsof ze vorig jaar wel elke ronde van elke race maximaal door de elke bocht gingen. Nee, ook toen was er sprake van bandenmanagement.
Opvallend dat je Max als voorbeeld neemt en Norris niet.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat ik hier een van de weinigen ben die objectief naar Verstappen kijkt. Laat ik maar een voorbeeld noemen: Abu Dhabi 2024 bocht 1 waar Verstappen Piastri uit de race kegelt. De hele wereld vond het een penalty, maar gek genoeg alleen Nederland niet. Omdat ik niet blindelings allerlei pro-Verstappen propaganda loop te spuwen constant. Dat noem ik een gebalanceerd, objectief beeld schetsen.
[..]
Alsof ze vorig jaar wel elke ronde van elke race maximaal door de elke bocht gingen. Nee, ook toen was er sprake van bandenmanagement.
Konden ze niet racen?quote:Op zondag 8 maart 2026 19:56 schreef alopio het volgende:
[..]
Wat heeft dit met Verstappen te maken? Echt elke coureur (en je mag verwachten dat die wel weten waar ze over praten) vind dit kut en niks met racen te maken hebben. Behalve Russel omdat die nu wint en een kans op een WDC ruikt. En jij vind het uiteraard ook allemaal geweldig.
Wat kan je er tof aan vinden dat je niet kan racen maar gas moet terugnemen? Dwars om het dwars doen. Of gewoon een George fanboy, dat mag, maar noem het dan niet anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |