China vind ik ook niet echt een sterke grand prix. Inderdaad, Japan zou met deze auto weleens goed kunnen worden. Was namelijk de laatste jaren een hele slechte race vond ik. Maar deze auto lijkt dat goed om te draaien.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Op naar het volstrekt sfeerloze China. Gelukkig krijgen we daarna Suzuka.
Ja idd. Ik schoot er zelf een paar keer door in de lach, de kijkers zijn niet achterlijk....quote:Op zondag 8 maart 2026 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit soort LiCo gaat zelfs Ferrari te ver
En de commentatoren van het internationale F1-kanaal bleven volhouden dat het spektaculair en flat-out was terwijl je de snelheid op het rechte stuk terug hoorde lopen
Heb de laatste jaren in Japan een prima race gezienquote:Op zondag 8 maart 2026 11:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
China vind ik ook niet echt een sterke grand prix. Inderdaad, Japan zou met deze auto weleens goed kunnen worden. Was namelijk de laatste jaren een hele slechte race vond ik. Maar deze auto lijkt dat goed om te draaien.
Een race zonder inhaalacties.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb de laatste jaren in Japan een prima race gezien
Vond je? Ik vond het zonder twijfel de slechtste race van het jaar.quote:
Dat ook ja!quote:Op zondag 8 maart 2026 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vond je? Ik vond het zonder twijfel de slechtste race van het jaar.
FAI.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien kunnen ze het nog wat verder opleuken met AI.
Ik heb ergens aan het einde van de race hardop 'oprotten met die onboards' geroepenquote:Op zondag 8 maart 2026 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En de commentatoren van het internationale F1-kanaal bleven volhouden dat het spektaculair en flat-out was terwijl je de snelheid op het rechte stuk terug hoorde lopen
Mooi, ben niet de enige dusquote:Op zondag 8 maart 2026 11:51 schreef Gremen het volgende:
Gevechten en inhaalacties
Inhaalrace Max![]()
(V)SC's![]()
Ferrari gooit het weer weg op strategie![]()
Rookies die het goed doen![]()
Beste race van dit jaar!
tsja, als dat de race moet maken ... Zoals we vandaag hebben gezien is dat niet zaligmakendquote:
Stukje propaganda.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
FAIlquote:
Het is samen de beste en slechtste race van het jaar.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vond je? Ik vond het zonder twijfel de slechtste race van het jaar.
Als lui elkaar niet kunnen inhalen dan vind ik het een beetje saai worden. Weinig spanning. Vandaag had je juist spanning door Leclerc en Russell: je wist niet wie er op het eind over de streep zou komen als eerste.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tsja, als dat de race moet maken ... Zoals we vandaag hebben gezien is dat niet zaligmakend
Het gaat om de spanning die er is
Ja ga de grap uitleggen.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is samen de beste en slechtste race van het jaar.
Er is er nog geweest
Je mag races zonder inhaalacties saai vinden, maar iedere ronde op het randje moeten rijden om iemand voor te kunnen blijven is een mooi onderdeel van het racen.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als lui elkaar niet kunnen inhalen dan vind ik het een beetje saai worden. Weinig spanning. Vandaag had je juist spanning door Leclerc en Russell: je wist niet wie er op het eind over de streep zou komen als eerste.
Dit. Het was zo duidelijk wie er ging winnen.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag races zonder inhaalacties saai vinden, maar iedere ronde op het randje moeten rijden om iemand voor te kunnen blijven is een mooi onderdeel van het racen.
Dat van vandaag was een kunstmatig geknutsel en de winnaar stond al op voorhand vast.
Geloof je dat echt? Ik vond de eerste 10 ronden best vermakelijk, maar ik denk dat dat meer met de start van de nieuwe regels te maken heeft dan met de regels an sich. Gister was al duidelijk dat Merc een 1-2 zou halen.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als lui elkaar niet kunnen inhalen dan vind ik het een beetje saai worden. Weinig spanning. Vandaag had je juist spanning door Leclerc en Russell: je wist niet wie er op het eind over de streep zou komen als eerste.
Prima is ook mooi, maar dat zagen we ook met Norris die Max achter zich hield. En dan maakt het mij niet uit of dat Norris Max achter zich houdt of andersom, maar het is in ieder geval bewezen dat dat kan.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag races zonder inhaalacties saai vinden, maar iedere ronde op het randje moeten rijden om iemand voor te kunnen blijven is een mooi onderdeel van het racen.
Ik vond het leuk.quote:Dat van vandaag was een kunstmatig geknutsel en de winnaar stond al op voorhand vast.
Nelson zei dat Australia typisch ook een circuit is wat goed is voor Mercedes. Even kijken hoe dat bij andere circuits is.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:14 schreef pmponer het volgende:
[..]
Geloof je dat echt? Ik vond de eerste 10 ronden best vermakelijk, maar ik denk dat dat meer met de start van de nieuwe regels te maken heeft dan met de regels an sich. Gister was al duidelijk dat Merc een 1-2 zou halen.
En er gaan (helaas) nog een hoop volgen. Want als de batterij leeg is en je een foefje met je ice doet die niet bestraft wordt dan heb je sowieso voordeel (:"overspeed")
Dat is echt wel een prestatie van formaat van die motorenafdeling.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Max zei zelf dat het er best goed uitzag ondanks dat hij er geen plezier aan beleefde.
8 tienden is heel veel hoor, zal het elders 5 tienden zijn, dat is nog veel.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nelson zei dat Australia typisch ook een circuit is wat goed is voor Mercedes. Even kijken hoe dat bij andere circuits is.
Ferrari komt toch wel sterk voor de dag vind ik. Zeker vanaf juni als Mercedes hun trucje kwijt is kan dat een prachtig gevecht worden.
Je had het over het gevecht om de leiding. Dat was vermakelijk, alleen imo niet om de juiste redenenquote:Op zondag 8 maart 2026 12:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Prima is ook mooi, maar dat zagen we ook met Norris die Max achter zich hield. En dan maakt het mij niet uit of dat Norris Max achter zich houdt of andersom, maar het is in ieder geval bewezen dat dat kan.
Maar als dit een mooi onderdeel is van racen, waarom zou het dan niet mooi zijn als er twee mannen fel om de eerste positie strijden en meerdere malen van positie wisselen?
Mooiquote:[..]
Ik vond het leuk.
Dat ben ik met je eens. Ondanks de uitval van Hadjar is het een enorme prestatie waar ze trots op mogen zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is echt wel een prestatie van formaat van die motorenafdeling.
Dit is toch een hele rare uitspraak van Nelson, ik bedoel iedereen heeft een geheel nieuwe auto mee. Dus waarom zou die van Mercedes het in Australie juist beter doen?quote:Op zondag 8 maart 2026 12:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nelson zei dat Australia typisch ook een circuit is wat goed is voor Mercedes.
Dit ja.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:24 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dit is toch een hele rare uitspraak van Nelson, ik bedoel iedereen heeft een geheel nieuwe auto mee. Dus waarom zou die van Mercedes het in Australie juist beter doen?
Australië is wel een van de circuits waar het vooral op motorvermogen aankomt. Maar goed, ze zagen er ook al goed uit in Bahrein en dat is een heel ander soort circuit, dus ik denk dat Max gelijk heeft dat die Mercedes gewoon overal wel lekker zal gaan.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:24 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dit is toch een hele rare uitspraak van Nelson, ik bedoel iedereen heeft een geheel nieuwe auto mee. Dus waarom zou die van Mercedes het in Australie juist beter doen?
Aston Martin is natuurlijk de grootste afgang, maar McLaren viel me eigenlijk ook wel tegen, die hebben wat Red Bull mensen weggehaald in dat groundeffect tijdperk, maar van deze regels hebben ze dan toch weer minder kaas gegeten, lijkt het.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ondanks de uitval van Hadjar is het een enorme prestatie waar ze trots op mogen zijn.
Ik was verder ook erg onder de indruk van Lindblad. Die reed een hele sterke race en was niet te beroerd om gevechten aan te gaan.
Heb je Nelson ooit op een zinnige opmerking betrapt?quote:Op zondag 8 maart 2026 12:24 schreef pmponer het volgende:
[..]
Inhaalacties zijn de norm niet. Dat is nu net het grootste misverstand in de F1. Dat je een goede race kunt aflezen aan het aantal inhaalacties. Een langzamere coureur zien vechten met de auto om snellere coureurs achter zich te houden. Iemand alles uit een wagen zien persen dat erin zit. Iemand een ander in een foutje zien dwingen. Een andere strategie proberen die werkt. Iemand andere lijnen zien rijden om op die manier in te halen. Dát wil ik zien. Daarom vond ik de inhaalrace van Hamilton in de sprint van Brazilië ook niet indrukwekkend. Allemaal DRS waarbij de tegenstander niet verdedigt en er al ver voor het rempunt voorbij zijn. Dat zegt mij niets. Hakkinen op Schumacher op Spa kan ik me nu nog herinneren. Montoya op Schumacher in São Paulo 2001 ook. Max in de regen van São Paulo andere lijnen zien rijden. Dingen waar je je niet op kunt voorbereiden en die je op het moment zelf bedenkt en dus niet gekopieerd kunnen worden, dat is voor mij racen.quote:
Dat zei die in de paddock te hebben gehoordquote:Op zondag 8 maart 2026 12:24 schreef pmponer het volgende:
[..]
Sterker nog vandaag heb ik me voor het eerst echt geergerd aan het viaplay duo.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heb je Nelson ooit op een zinnige opmerking betrapt?
Dat vooral. AM was echt zo slecht dat het bijna zielig was. Ik zie Newey zijn besluit om naar AM te gaan nog we heroverwegen.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Aston Martin is natuurlijk de grootste afgang, maar McLaren viel me eigenlijk ook wel tegen, die hebben wat Red Bull mensen weggehaald in dat groundeffect tijdperk, maar van deze regels hebben ze dan toch weer minder kaas gegeten, lijkt het.
Durfden ze niet denk ik. Max, Piastri en anderen gingen eraf dit weekend. Dat wilden ze voorkomen.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:27 schreef pmponer het volgende:
Noem me een doemdenker, maar ik denk dat ze niet eens voluit gaan.
Is iets wat je overal ziet. In de officiële F1 feed natuurlijk voorop. Maar ook in het voetbal. De sport moet positief worden verkocht. Dusdanig dat het vaak ongeloofwaardig is. Geloof maar dat Button enzo het ook ‘great’ vonden. Alleen Ecclestone, Villeneuve enzo gaan echt zeggen wat ze ervan vinden. En Max uiteraard.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:28 schreef pmponer het volgende:
[..]
Sterker nog vandaag heb ik me voor het eerst echt geergerd aan het viaplay duo.
Wat een gelul en gemaakt enthousiatme kwam daar uit zeg.
Wellicht, het is ook niet nodig natuurlijk.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Durfden ze niet denk ik. Max, Piastri en anderen gingen eraf dit weekend. Dat wilden ze voorkomen.
Nu nog de strategie in orde krijgenquote:Op zondag 8 maart 2026 12:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat vooral. AM was echt zo slecht dat het bijna zielig was. Ik zie Newey zijn besluit om naar AM te gaan nog we heroverwegen.
McLaren was ook echt meh. Ferrari had me positief verrast. Leclerc toonde ook ballen en zelfs Hamilton was positief.
En tja. Als je mensen wegkoopt die goed zijn op bepaalde punten en die punten doen er ineens veel minder toe, dan loop je ook tegen zulke issues aan.
Ja ik weet het, ik ben wel een beetje klaar met al dat gehype overal eigenlijk.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Is iets wat je overal ziet. In de officiële F1 feed natuurlijk voorop. Maar ook in het voetbal. De sport moet positief worden verkocht. Dusdanig dat het vaak ongeloofwaardig is. Geloof maar dat Button enzo het ook ‘great’ vonden. Alleen Ecclestone, Villeneuve enzo gaan echt zeggen wat ze ervan vinden. En Max uiteraard.
Met Antonelli is weinig misquote:Op zondag 8 maart 2026 12:35 schreef pmponer het volgende:
[..]
Wellicht, het is ook niet nodig natuurlijk.
Je hoort het wel terug bij bijvoorbeeld post race interviews van andere coureurs. Mercedes is dit jaar buitencategorie. Jammer van de drivers line-up.
Ik wacht nog even tot de zomerstop om te zien hoe het gaat. Maar vandaag was Mercedes echt heel sterk.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:35 schreef pmponer het volgende:
[..]
Wellicht, het is ook niet nodig natuurlijk.
Je hoort het wel terug bij bijvoorbeeld post race interviews van andere coureurs. Mercedes is dit jaar buitencategorie. Jammer van de drivers line-up.
Dat blijft een uitdaging.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nu nog de strategie in orde krijgen
George is een lul, maar dat is toch ook wel leuk, ik vond hem vorig seizoen erg sterk, dus het verbaast me ook niet dat hij er het meeste uit heeft gehaald, al had Antonelli door z'n schade sowieso een moeilijker weekend.quote:
De McLaren is niet heel goed nee, maar gezien de resultaten van de vrije trainingen/kwalificatie vraag ik me ook wel af of Piastri er niet meer kan uithalen dan Norris.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Aston Martin is natuurlijk de grootste afgang, maar McLaren viel me eigenlijk ook wel tegen, die hebben wat Red Bull mensen weggehaald in dat groundeffect tijdperk, maar van deze regels hebben ze dan toch weer minder kaas gegeten, lijkt het.
Het zijn Nelson en Melroy. Mol zit er vaak naast of hij ziet iets niet, maar die kan je tenminste niet op zulke onzin betrappen als die 2.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:24 schreef pmponer het volgende:
[..]
Er was ook helemaal geen rede toe.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Durfden ze niet denk ik. Max, Piastri en anderen gingen eraf dit weekend. Dat wilden ze voorkomen.
Da's overal zo waarvoor betaald moeten worden. Bij Viaplay vinden ze elke PL-wedstrijd ook een fantastisch spektakel.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:28 schreef pmponer het volgende:
[..]
Sterker nog vandaag heb ik me voor het eerst echt geergerd aan het viaplay duo.
Wat een gelul en gemaakt enthousiatme kwam daar uit zeg.
McLaren is vanwege de beperkte windtunneltijd denk ik voor nu te voorzichtig geweest met de auto.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De McLaren is niet heel goed nee, maar gezien de resultaten van de vrije trainingen/kwalificatie vraag ik me ook wel af of Piastri er niet meer kan uithalen dan Norris.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |