abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2026 @ 18:06:27 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220186497
Orginele OP Deel #1:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOS

quote:
Nu zo'n grote organisatie dit uitgesproken heeft sluit het net zich ook juridisch om hen die genocide plegen.

Het is de negende keer in het ruim dertigjarige bestaan van IAGS dat de leden consensus hebben bereikt dat er een genocide gaande is. Gerichte aanvallen op burgers, journalisten, artsen, ziekenhuizen, scholen en universiteiten: daar maakt Israël zich volgens de verklaring schuldig aan. Ook wordt gewezen op de uithongering van de Palestijnse enclave en het vernietigen van ruim 90 procent van alle woningen in Gaza.
Nu ook volgens de VN commissie

Die vier daden zijn het doden van leden van een groep, het toebrengen van ernstig lichamelijk en geestelijk letsel aan hen, het opzettelijk creëren van omstandigheden die erop gericht zijn de groep te vernietigen, en het voorkomen van geboorten. De groep staat voor de Palestijnse bevolking.
De commissie stelt ook dat Israëlische leiders zoals premier Benjamin Netanyahu en voormalig defensieminister Yoav Gallant uitspraken hebben gedaan die "hebben aangezet tot het plegen van genocide". Ook wordt gesteld dat "genocide de enige conclusie is" die getrokken kon worden uit het gedragspatroon van de Israëlische autoriteiten en het leger in Gaza.
Dat patroon bestaat volgens de commissie onder meer uit het opzettelijk doden en ernstig verwonden van een "ongekend aantal Palestijnen", de systematische en wijdverbreide aanvallen op religieuze, culturele en educatieve gebouwen, het opleggen van een blokkade van Gaza en het laten verhongeren van de bevolking.
Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken het rapport in een reactie en zegt dat het "verdraaid en onjuist" is. Een woordvoerder van het ministerie beschuldigt de commissieleden ervan dat ze "proxies van Hamas" zijn en "volledig vertrouwen op leugens van Hamas".

Steeds meer onderzoekers en experts spreken van genocidaal geweld

Sinds Israël de operatie in Gaza is begonnen, nadat Hamas in oktober 2023 een aanslag op Israëlisch grondgebied had uitgevoerd, zijn meer dan 60.000 Palestijnen om het leven gekomen. Het grootste deel van de bevolking is ontheemd geraakt. Naar schatting is meer dan 90 procent van de huizen in de Gazastrook beschadigd of verwoest.
Er is sprake van hongersnood in de Gazastrook. Hulp in de vorm van voedsel, water en medicijnen komt het gebied maar mondjesmaat binnen. Sanitaire en hygiënische voorzieningen en de gezondheidszorg zijn vernietigd. Sinds maart spreken steeds meer onderzoekers en experts van genocidaal geweld in Gaza. Onder meer Amnesty stelde in december vorig jaar dat Israël zich schuldig maakt aan genocide.
De onafhankelijke, internationale onderzoekscommissie van de bezette Palestijnse gebieden is in 2021 opgericht door de Mensenrechtenraad van de VN, om alle vermeende schendingen van mensenrechten te onderzoeken. Het panel van drie deskundigen staat onder leiding van Navi Pillay. Zij was hoge commissaris voor de Mensenrechten van de VN en voorzitter van het internationale tribunaal voor de genocide in Rwanda.[/quote]

Israel pleegt genocide in Gaza

Aldus: de VN-onderzoekscommissie.

De rechters van het Internationaal Gerechtshof hebben zich echter nog niet uitgesproken of Israël zich daadwerkelijk schuldig maakt aan genocide in Gaza. Deze door Zuid-Afrika ingediende zaak loopt nog.

In 2024 heeft het Internationaal Gerechtshof (ICJ) in Den Haag meerdere belangrijke uitspraken gedaan over de situatie met Israël. Op 26 januari 2024 nam het ICJ een tussentijdse uitspraak aan in de genocidezaak die Zuid-Afrika tegen Israël had aangespannen. In het tussenvonnis stelt het Internationaal Gerechtshof dat Israël er alles aan moet doen om genocide te voorkomen. Daaronder valt het doden of lichamelijk schaden van leden van eenzelfde bevolkingsgroep. Ook verplicht het Hof Israël om zoveel mogelijk bewijsmateriaal van diens operaties te behouden en om binnen een maand met een verslag te komen waarin het land toelicht welke maatregelen het neemt om een genocide te voorkomen. Ook roept het Gerechtshof Hamas op om de gijzelaars per direct vrij te laten. Een directe oproep tot het staakt-het-vuren sprak het Hof niet uit.

Op 19 juli 2024 bracht het ICJ een advies uit aan de Verenigde Naties, waarin werd gesteld dat de Israëlische bezetting van Palestijnse gebieden illegaal is en dat Israël alle nederzettingen moet ontruimen. Daarnaast heeft het VN-comité van het Hof een verzoek gedaan om de verplichtingen van Israël met betrekking tot de activiteiten van UNRWA in de bezette Palestijnse gebieden te verduidelijken, naar aanleiding van het verbod dat Israël in oktober 2024 op de organisatie heeft ingesteld.

(Zie: https://www.un.org/unispal/icj-and-question-of-palestine/)

quote:
Een onderzoekscommissie van de Verenigde Naties oordeelt in een nieuw rapport dat Israël genocide pleegt in Gaza. De commissie heeft vastgesteld dat Israël zich sinds oktober 2023 schuldig heeft gemaakt aan vier van de vijf genocidale daden die onder internationaal recht vallen.

Die vier daden zijn het doden van leden van een groep, het toebrengen van ernstig lichamelijk en geestelijk letsel aan hen, het opzettelijk creëren van omstandigheden die erop gericht zijn de groep te vernietigen, en het voorkomen van geboorten. De groep staat voor de Palestijnse bevolking.
De commissie stelt ook dat Israëlische leiders zoals premier Benjamin Netanyahu en voormalig defensieminister Yoav Gallant uitspraken hebben gedaan die "hebben aangezet tot het plegen van genocide". Ook wordt gesteld dat "genocide de enige conclusie is" die getrokken kon worden uit het gedragspatroon van de Israëlische autoriteiten en het leger in Gaza.
Dat patroon bestaat volgens de commissie onder meer uit het opzettelijk doden en ernstig verwonden van een "ongekend aantal Palestijnen", de systematische en wijdverbreide aanvallen op religieuze, culturele en educatieve gebouwen, het opleggen van een blokkade van Gaza en het laten verhongeren van de bevolking.
Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken het rapport in een reactie en zegt dat het "verdraaid en onjuist" is. Een woordvoerder van het ministerie beschuldigt de commissieleden ervan dat ze "proxies van Hamas" zijn en "volledig vertrouwen op leugens van Hamas".

Steeds meer onderzoekers en experts spreken van genocidaal geweld

Sinds Israël de operatie in Gaza is begonnen, nadat Hamas in oktober 2023 een aanslag op Israëlisch grondgebied had uitgevoerd, zijn meer dan 60.000 Palestijnen om het leven gekomen. Het grootste deel van de bevolking is ontheemd geraakt. Naar schatting is meer dan 90 procent van de huizen in de Gazastrook beschadigd of verwoest.
Er is sprake van hongersnood in de Gazastrook. Hulp in de vorm van voedsel, water en medicijnen komt het gebied maar mondjesmaat binnen. Sanitaire en hygiënische voorzieningen en de gezondheidszorg zijn vernietigd. Sinds maart spreken steeds meer onderzoekers en experts van genocidaal geweld in Gaza. Onder meer Amnesty stelde in december vorig jaar dat Israël zich schuldig maakt aan genocide.
De onafhankelijke, internationale onderzoekscommissie van de bezette Palestijnse gebieden is in 2021 opgericht door de Mensenrechtenraad van de VN, om alle vermeende schendingen van mensenrechten te onderzoeken. Het panel van drie deskundigen staat onder leiding van Navi Pillay. Zij was hoge commissaris voor de Mensenrechten van de VN en voorzitter van het internationale tribunaal voor de genocide in Rwanda.

Bron: NU

quote:
LIVE Midden-Oosten | Europese Commissie legt Israël importtarieven op en zet Israëlische ministers op sanctielijst

De Europese Commissie heeft woensdag een pakket maatregelen tegen Israël gepresenteerd. De handelsvoordelen voor export naar de EU worden opgeschort, wat betekent dat er importtarieven op onder meer fruit en groenten worden geheven. Twee extremistische ministers, een aantal Israëlische kolonisten en een aantal Hamas-leiders worden op de sanctielijst gezet. Hun tegoeden worden bevroren en ze mogen niet naar de EU reizen.

De Europese Commissie heeft woensdag een pakket maatregelen tegen Israël gepresenteerd. De handelsvoordelen voor export naar de EU worden opgeschort, wat betekent dat er importtarieven op onder meer fruit en groenten worden geheven. Twee extremistische ministers, een aantal Israëlische kolonisten en een aantal Hamas-leiders worden op de sanctielijst gezet. Hun tegoeden worden bevroren en ze mogen niet naar de EU reizen.
Het gaat om de ministers Itamar Ben-Gvir en Bezalel Smotrich. Daarnaast stopt de Europese Commissie met financiële bijdragen aan uitwisselingsprojecten met een totale waarde van 20 miljoen euro. De maatregelen blijven van kracht tot Israël meer voedsel en humanitaire hulp in Gaza toelaat en ervoor zorgt dat een tweestatenoplossing mogelijk wordt.
Voor het opschorten van het handelsdeel van het associatieverdrag tussen de EU en Israël moet een gekwalificeerde meerderheid van de EU-lidstaten instemmen. Dat betekent dat 55 procent van de lidstaten, die samen minimaal 65 procent van de totale EU-bevolking vertegenwoordigen, akkoord moet gaan. Voor het instellen van sancties is unanimiteit vereist.
Tot nu toe zijn de lidstaten verdeeld.
De EU is voor Israël de belangrijkste handelspartner. 32 procent van zijn handel wordt naar de EU geëxporteerd. Over bijna 6 miljard euro aan exportproducten moet Israël invoerrechten gaan betalen. Het gaat daarbij om een bedrag van jaarlijks 227 miljoen euro.
De Europese Commissie stelt geen importverbod voor de Israëlische nederzettingen in de bezette gebieden voor. Nederland wil dat wel. Het kabinet besloot eind juli de ministers Ben-Gvir en Smotrich een inreisverbod op te leggen.

Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)nctielijst~aafe837f/

OP wordt aangevuld
  dinsdag 24 februari 2026 @ 08:29:27 #2
19595 Chadi
pi_220190053
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het volk zit er nog, nochtans. En er zijn inderdaad delen waar niks meer overeind staat, maar ook delen waar dat wel het geval is. Waar er geen militaire infrastructuur onder zat verstopt, dat staat nog.
[..]
Op de vele miljoenen Israëlische Arabieren na, die de meerderheid van de artsen uitmaken daar bijvoorbeeld en die dienen in de strijdkrachten en alles?
[..]
Ze zeiden zelf 50.000, waarvan iets van 25.000 nu een tuin op hun buik heeft.
[..]
Nou, waarom zou dat zijn? Omdat dat militaire zelfmoord is om zonder de militaire infrastructuur eerste zoveel mogelijk uit te schakelen een gebied binnen te vallen waarvan bekend is dat het compleet ondergraven is met strategisch geplaatste tunnels. Hamas zou dat graag gehad hebben natuurlijk maar helaas voor hen en de burgers waar zij verantwoordelijk voor zijn heeft Israël gekozen voor de veiligheid van de eigen troepen. Geen enkel land is zo nobel dat ze graag soldaten opvoert als kanonnenvlees als dat niet hoeft. De enige entiteit die de eigen mensen als martelaren inzet is Hamas.
[..]
Klopt, heel naar, niet in Gaza, gaat het grootste probleem blijven in die regio.
[..]
Hier is wel degelijk Hamas. Waarom denk je dat dat daar niet zit? En sinds Hamas zich heeft moeten concentreren op Gaza, heeft de Palestijnse Islamitische Jihad daar meer voet aan de grond gekregen, een net zo vervelend clubje.
Een volk bestaat behalve uit individuen ook uit maatschappelijke organisaties en structuren. Door deze aan te vallen val je inderdaad een volk aan.
Als hier alle ziekenhuizen worden plat gegooid en universiteiten, scholen, bibliotheken, bakkers, ambulances val je de structuren aan en maak je het organiseren van het dagelijks leven onmogelijk. Daarmee val je het volk aan.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 08:33:46 #3
19595 Chadi
pi_220190079
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 16:22 schreef ludovico het volgende: [..] Hoe zijn huizen hetzelfde als "een volk." Echt. Mijn hemel!
Christus, worden ze nog dommer dan deze gast gemaakt.

Dakloosheid is natuurlijk de norm om te overleven.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 08:35:12 #4
19595 Chadi
pi_220190092
quote:
7s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:52 schreef HSG het volgende:

[..]
Doe ons een lol en hou eens op met die neppe medelijden van je.
Je zit weer klem en probeert een bekend sprongetje.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 09:37:58 #5
220444 HSG
pi_220190500
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 08:35 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je zit weer klem en probeert een bekend sprongetje.
Vertaling: "ik haat joden en gebruik de ellende van de Palestijnen om dat te verbloemen".

[ Bericht 4% gewijzigd door HSG op 24-02-2026 11:31:17 ]
Corporate translator
  dinsdag 24 februari 2026 @ 09:52:34 #6
401987 ludovico
pi_220190630
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 08:33 schreef Chadi het volgende:

[..]
Christus, worden ze nog dommer dan deze gast gemaakt.

Dakloosheid is natuurlijk de norm om te overleven.
:') :') :')
Ik denk bij dit soort topics, maar misschien binnen verwachting... Wat een treurig vuilnis leef ik mee samen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 24 februari 2026 @ 12:49:03 #7
19595 Chadi
pi_220192130
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 09:37 schreef HSG het volgende:

[..]
Vertaling: "ik haat joden en gebruik de ellende van de Palestijnen om dat te verbloemen".
Ach gut wat een leven moet je hebben zeg. Het is ook altijd jodenhaat zelfs als je een heel ander volk plat gooit.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 12:49:47 #8
19595 Chadi
pi_220192135
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 09:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
:') :') :')
Ik denk bij dit soort topics, maar misschien binnen verwachting... Wat een treurig vuilnis leef ik mee samen.
Goh hoe zouden anderen over je denken?
  dinsdag 24 februari 2026 @ 12:51:03 #9
401987 ludovico
pi_220192143
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Goh hoe zouden anderen over je denken?
Extreemlinks en pro Pally idioten zullen best hetzelfde over mij denken ja.
Daar heb ik helemaal vrede mee, wat gekkies vinden is niet zo relevant, we geven ze veel te veel credits, zie de gehele genderdiscussie en hoe ver dat doorgeslagen is vanwege het serieus nemen van een overdaad aan emo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 24 februari 2026 @ 16:18:55 #10
19595 Chadi
pi_220193474
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Extreemlinks en pro Pally idioten zullen best hetzelfde over mij denken ja.
Daar heb ik helemaal vrede mee, wat gekkies vinden is niet zo relevant, we geven ze veel te veel credits, zie de gehele genderdiscussie en hoe ver dat doorgeslagen is vanwege het serieus nemen van een overdaad aan emo.
Een gek is iemand die denkt dat het slopen van hele steden geen invloed heeft op de overlevingskansen van de populatie.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 16:39:52 #11
401987 ludovico
pi_220193611
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 16:18 schreef Chadi het volgende:

[..]
Een gek is iemand die denkt dat het slopen van hele steden geen invloed heeft op de overlevingskansen van de populatie.
Je hoeft maar naar de bevolkingsstatistieken te kijken en het is al klaar met je onzin.

Echt mijn hemel, andere planeet.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 21:41:24 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220195733
quote:

[..]
Ach gut wat een leven moet je hebben zeg. Het is ook altijd jodenhaat zelfs als je een heel ander volk plat gooit.
Heb je ook enig idee waarom men dat uberhaupt deden?
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  dinsdag 24 februari 2026 @ 21:42:04 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220195737
quote:

[..]
nee totaal niet!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  dinsdag 24 februari 2026 @ 23:59:35 #14
19595 Chadi
pi_220196330
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 16:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je hoeft maar naar de bevolkingsstatistieken te kijken en het is al klaar met je onzin.

Echt mijn hemel, andere planeet.
Vertel wat zijn die?

Ik zal het even voor je uitschrijven. Gaza kent een populatie afname van 6%. Dat kent Nederland niet eens met een vergrijzing. De bevolking van Gaza is heel erg jong en vruchtbaar en (47% is onder 18) je zou een toename van de populatie verwachten zelfs in oorlogstijd.

Het is niet voor niets dat "Objects indispensable to the survival of the civilian population" beschermd zijn door verschillende verdragen. Daar valt civiele infrastructuur en ook energie onder en ook een dak boven je hoofd.

Je maakt jezelf erg belachelijk door te stellen dat wel of geen dak boven je hoofd geen reet uitmaakt voor je overlevingskansen. Zelfs hier in het veilige westen waar geen oorlog is, is een dak boven je hoofd essentieel voor je overlevingskansen en behoort daarom tot de eerste levensbehoeften.

Je maakt jezelf enorm belachelijk.
  woensdag 25 februari 2026 @ 07:22:52 #15
220444 HSG
pi_220196763
quote:

[..]
Vertaald: "ik wil gewoon niet toegeven dat ik Hamas aanbid en met twee maten meet. Dat er elders tienduizenden mensen afgemaakt worden doet mij niks, zolang ik maar een reden heb om op Joden te fitten".
Corporate translator
  woensdag 25 februari 2026 @ 08:48:43 #16
19595 Chadi
pi_220197037
quote:
7s.gif Op woensdag 25 februari 2026 07:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Vertaald: "ik wil gewoon niet toegeven dat ik Hamas aanbid en met twee maten meet. Dat er elders tienduizenden mensen afgemaakt worden doet mij niks, zolang ik maar een reden heb om op Joden te fitten".
Ach arme jongen. Je moet je door allerlei gaten wurmen om een genocide goed te lullen en kritiek daarop weg te zetten als antisemitisme... :D
  woensdag 25 februari 2026 @ 09:49:39 #17
220444 HSG
pi_220197674
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 08:48 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ach arme jongen. Je moet je door allerlei gaten wurmen om een genocide goed te lullen en kritiek daarop weg te zetten als antisemitisme... :D
Vertaling: "ik verzin een genocide en gebruik de ellende van de Palestijnen om mijn antisemitisme goed te lullen. Elders op de wereld vinden echte genocides plaats maar ik geef toch niks om mensen omdat ik mij superieur voel".
Corporate translator
  woensdag 25 februari 2026 @ 11:17:50 #18
448771 Nexum
pi_220198115
quote:
7s.gif Op woensdag 25 februari 2026 09:49 schreef HSG het volgende:

[..]
Vertaling: "ik verzin een genocide en gebruik de ellende van de Palestijnen om mijn antisemitisme goed te lullen. Elders op de wereld vinden echte genocides plaats maar ik geef toch niks om mensen omdat ik mij superieur voel".
Wat is een ‘echte’ genocide dan volgens jou? Welke instanties/analisten vertrouw je dan wel?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 25 februari 2026 @ 11:19:56 #19
332912 bianconeri
pi_220198129
quote:
7s.gif Op woensdag 25 februari 2026 09:49 schreef HSG het volgende:

[..]
Te sneu hoe mensen geschiedenis maar blijven ontkennen omdat het niet in hun straatje past dat alleen moslims slecht zijn.

En hoe sneu hoe mensen blijven janken om ander ellende in de wereld, alsof het bestaan van meer ellende het goed praat wat Israel doet.
  woensdag 25 februari 2026 @ 12:04:12 #20
401987 ludovico
pi_220198487
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 23:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
Vertel wat zijn die?

Ik zal het even voor je uitschrijven. Gaza kent een populatie afname van 6%. Dat kent Nederland niet eens met een vergrijzing. De bevolking van Gaza is heel erg jong en vruchtbaar en (47% is onder 18) je zou een toename van de populatie verwachten zelfs in oorlogstijd.

Het is niet voor niets dat "Objects indispensable to the survival of the civilian population" beschermd zijn door verschillende verdragen. Daar valt civiele infrastructuur en ook energie onder en ook een dak boven je hoofd.

Je maakt jezelf erg belachelijk door te stellen dat wel of geen dak boven je hoofd geen reet uitmaakt voor je overlevingskansen. Zelfs hier in het veilige westen waar geen oorlog is, is een dak boven je hoofd essentieel voor je overlevingskansen en behoort daarom tot de eerste levensbehoeften.

Je maakt jezelf enorm belachelijk.
Dit is gewoon feitelijk af te lezen uit de sterftecijfers vanuit Gaza en ondersteund jouw mening niet. Cq er gaat iets mis in je kronkelhoofd.
  woensdag 25 februari 2026 @ 12:05:08 #21
401987 ludovico
pi_220198493
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2026 11:17 schreef Nexum het volgende:

[..]
Wat is een ‘echte’ genocide dan volgens jou? Welke instanties/analisten vertrouw je dan wel?
Wat dacht je van de definitie opzoeken en een beetje nuchter naar feiten kunnen kijken?
  woensdag 25 februari 2026 @ 13:55:31 #22
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220199248
quote:

[..]
Het ICC bijvoorbeeld, maar die hebben ook nooit gezegd dat er genocide gepleegd wordt.

Met de anderen die het claimen is gewoon heel veel mis.
Amnesty: veranderd de definitie van genocide zodat Israel in het plaatje past, ook is het bellen van 11 Gaza inwoners en vragen of er genocide gepleegd wordt bewijsmateriaal voor genocide.
IAGS: Waar iedereen met $30 lid van kan worden, en bestaande uit veelal studenten, media en journalisten kun je nauwelijks allemaal experts noemen, toch mochten ze stemmen.

En er was nog wel meer mis met deze stemming aldus Dr Sara Brown, lid van IAGS en schrijfster van het boek Gender and Genocide in Rwanda.

twitter
  woensdag 25 februari 2026 @ 13:59:49 #23
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220199269
Oh en nog een bron van het IAGS onderzoek is Franscesca Albanese, je weet wel die VN rapporteur die toch aardig neutraal hoort te zijn.

twitter
  woensdag 25 februari 2026 @ 15:50:27 #24
220444 HSG
pi_220199759
quote:

[..]
400.000 doden in Jemen door KSA. Maar die mogen dat want geen Israël.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 11:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Te sneu hoe mensen geschiedenis maar blijven ontkennen omdat het niet in hun straatje past dat alleen moslims slecht zijn.

En hoe sneu hoe mensen blijven janken om ander ellende in de wereld, alsof het bestaan van meer ellende het goed praat wat Israel doet.
Vertaling: "ik vind dat alleen moslims niet slecht zijn, ze mogen genocides houden in andere landen en ik kijk de andere kant op want ben immers een jankende hypocriet die met twee maten meet".

[ Bericht 2% gewijzigd door HSG op 25-02-2026 15:57:46 ]
Corporate translator
  woensdag 25 februari 2026 @ 15:50:58 #25
19595 Chadi
pi_220199761
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 13:55 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Het ICC bijvoorbeeld, maar die hebben ook nooit gezegd dat er genocide gepleegd wordt.

Amnesty: veranderd de definitie van genocide zodat Israel in het plaatje past, ook is het bellen van 11 Gaza inwoners en vragen of er genocide gepleegd wordt bewijsmateriaal voor genocide.
IAGS: Waar iedereen met $30 lid van kan worden, en bestaande uit veelal studenten, media en journalisten kun je nauwelijks allemaal experts noemen, toch mochten ze stemmen.

En er was nog wel meer mis met deze stemming aldus Dr Sara Brown, lid van IAGS en schrijfster van het boek Gender and Genocide in Rwanda.

[ x ]
Het ICC komt achteraf. Die hebben niet voor niets een arrestatiebevel uitlopen tegen over andere nethanyahu.
Het ICJ spreekt van een Plausible risk. Dat is in alle andere gevallen al genoeg om maatregelen te treffen om genocide te stoppen.

Ieder andere mensenrechten instelling van naam spreekt al van genocide.

Maar blijkbaar is dat niet genoeg. Dezelfde mensen die het nu ontkennen gaan het straks na een uitspraak van het ICJ gegarandeerd ook ontkennen en zullen daar weer een andere bullshit argument voor zoeken.

Albanese is al zwart gemaakt en ze proberen haar buitenspel te zetten. Khan is zwart gemaakt... Ga zo door.
  woensdag 25 februari 2026 @ 16:15:43 #26
504895 Bofjijff
pi_220199882
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 15:50 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het ICC komt achteraf. Die hebben niet voor niets een arrestatiebevel uitlopen tegen over andere nethanyahu.
Het ICJ spreekt van een Plausible risk. Dat is in alle andere gevallen al genoeg om maatregelen te treffen om genocide te stoppen.

Maar blijkbaar is dat niet genoeg. Dezelfde mensen die het nu ontkennen gaan het straks na een uitspraak van het ICJ gegarandeerd ook ontkennen en zullen daar weer een andere bullshit argument voor zoeken.

Albanese is al zwart gemaakt en ze proberen haar buitenspel te zetten. Khan is zwart gemaakt... Ga zo door.
Groetjes van hamas zo te lezen, het westen trapt er volledig in _O_
  woensdag 25 februari 2026 @ 16:34:44 #27
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220199987
Alweer een genocide joh :')
  woensdag 25 februari 2026 @ 16:36:31 #28
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220199997
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 08:29 schreef Chadi het volgende:

[..]
Een volk bestaat behalve uit individuen ook uit maatschappelijke organisaties en structuren. Door deze aan te vallen val je inderdaad een volk aan.
Als hier alle ziekenhuizen worden plat gegooid en universiteiten, scholen, bibliotheken, bakkers, ambulances val je de structuren aan en maak je het organiseren van het dagelijks leven onmogelijk. Daarmee val je het volk aan.
De tunnelstructuren bieden wellicht uitkomst. daar is vanalles in aanwezig
https://youtube.com/shorts/XsR6z92K7mw?si=zpCL0KPNP7vPl8ph
  woensdag 25 februari 2026 @ 19:35:58 #29
332912 bianconeri
pi_220201227
quote:
7s.gif Op woensdag 25 februari 2026 15:50 schreef HSG het volgende:

[..]
400.000 doden in Jemen door KSA. Maar die mogen dat want geen Israël.
[..]
Vertaling: "ik vind dat alleen moslims niet slecht zijn, ze mogen genocides houden in andere landen en ik kijk de andere kant op want ben immers een jankende hypocriet die met twee maten meet".
Haha wat een hypocrisie.
Maar wel het lef hebben anderen te beschuldigen.

ELKE genocide is walgelijk. Niet alleen door moslims of op moslims. Op Joden of door Joden.
Boeit 0,0.

Alleen bij jou en je vriendjes hier.
Genocide en misdaden bestaan alleen als moslims het doen.

Hypocriet.
  woensdag 25 februari 2026 @ 19:36:41 #30
332912 bianconeri
pi_220201243
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2026 16:15 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Groetjes van hamas zo te lezen, het westen trapt er volledig in _O_
Jij trapt er idd in. De IDF en anti moslims propaganda leugens.
  woensdag 25 februari 2026 @ 20:16:14 #31
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220201782
quote:

[..]
En waarom werd dat ook alweer gedaan?
  woensdag 25 februari 2026 @ 20:30:00 #32
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220201927
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 19:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
:')

Wat vind jij van wat er gebeurde op 7 oktober 2023?
Of laat ik het anders verwoorden was 7 oktober onvermijdelijk na wat Israel had gedaan van 2007 tot aan de betreffende datum?
  woensdag 25 februari 2026 @ 20:45:28 #33
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220202130
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 15:50 schreef Chadi het volgende:

[..]

Khan is niet zwart gemaakt, meerdere vrouwen hebben die man beticht van seksueel wangedrag op de werkvloer.

Dat staat volledig los van de situatie in het Midden-Oosten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 25 februari 2026 @ 20:48:36 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220202176
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 20:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

Of laat ik het anders verwoorden was 7 oktober onvermijdelijk na wat Israel had gedaan van 2007 tot aan de betreffende datum?
De user in kwestie stelde op 7 oktober 2023 dat Hamas dit alleen maar deed omdat 'Joden' hetzelfde hadden gedaan. En dat was de reden van de aanslagen van Hamas of zo.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 25 februari 2026 @ 20:50:10 #35
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220202194
quote:
9s.gif Op woensdag 25 februari 2026 20:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De user in kwestie stelde op 7 oktober 2023 dat Hamas dit alleen maar deed omdat 'Joden' hetzelfde hadden gedaan. En dat was de reden van de aanslagen van Hamas of zo.
Dan ben ik heel benieuwd wat dat precies was, en no offence ik wil dat graag van de user zelf horen.

EN ik heb het alleen over de periode dat Israel zich volledig verwijderd had vanuit Gaza tot de escalatie op 7 oktober!
  woensdag 25 februari 2026 @ 20:59:11 #36
19595 Chadi
pi_220202269
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 20:16 schreef the-eye het volgende:

[..]
En waarom werd dat ook alweer gedaan?
Ja vertel eens. Er is menig tiktok video met deze oorlogsmisdaden erop.
  woensdag 25 februari 2026 @ 21:01:24 #37
19595 Chadi
pi_220202284
quote:

[..]

2007? Daar begint de rotzooi niet. Bijna een eeuw eerder graag.
  woensdag 25 februari 2026 @ 21:05:51 #38
70620 Bart2002
pi_220202323
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 18:06 schreef Tarado het volgende:
OP wordt aangevuld
In dat eerste plaatje zo'n dik vet volgevreten Hans Wiegel cq Henry Keizer VVD coryfee. Walgelijke lui. Om het over die uitspraak maar niet te hebben. Howard zal het allemaal weer bijzonder prachtig en legitiem vinden. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 25 februari 2026 @ 21:12:13 #39
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220202364
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2026 21:01 schreef Chadi het volgende:

[..]
2007? Daar begint de rotzooi niet. Bijna een eeuw eerder graag.
Eeuw eerder toen maakte GB de dienst uit en toen was het behoorlijk rustig in de regio!

Ik heb het over de periode september 2005 tot aan 7 oktober 2023

Israel unilaterally withdrew its military forces and evacuated all 21 Jewish settlements from the Gaza Strip in September 2005, ending a 38-year presence. While ground troops left, Israel maintained control over Gaza’s borders, airspace, and coastline, and has continued to conduct military operations there since, particularly following the 2007 Hamas takeover.

Gaza Disengagement (2005): The withdrawal was finalized on September 12, 2005, with roughly 8,000 settlers removed.

Ik houd even deze datum aan als je het niet erg vind dan hebben we het heel duidelijk over een periode van 18 jaar!
  woensdag 25 februari 2026 @ 21:44:47 #40
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220202711
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 20:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja vertel eens. Er is menig tiktok video met deze oorlogsmisdaden erop.
Zie ik daar dan ook eindelijk een keer die hongerende mensen?
  woensdag 25 februari 2026 @ 22:09:25 #41
332912 bianconeri
pi_220202926
quote:

[..]

Ik heb al heel erg vaak 7 oktober veroordeeld.

Was 7 okt te vermijden?
Alles is te vermijden. Maar door de acties van Israël kon je wachten op een tegen reactie.
  woensdag 25 februari 2026 @ 22:28:16 #42
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220203069
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 22:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Was 7 okt te vermijden?
Alles is te vermijden. Maar door de acties van Israël kon je wachten op een tegen reactie.
En welke verschrikkelijke acties heeft Irael uitgevoerd in die periode wat leide tot de actie van Hamas op 7 oktober!
  woensdag 25 februari 2026 @ 22:58:57 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220203264
Het wereldbeeld van de pro-Palestijnse activist blijft soms schrikken.

'Zij vertellen vertegenwoordigen het grootste kwaad wat we in de wereld zien'
'Hebben voor miljoenen doden gezorgd'
'Een volk dat is geworden tot een genocidale soort'

Zorgwekkende teksten. Het legt ook op schrikbarende wijze bloot hoe erg het pro-Palestijnse narratief mensen kan laten radicaliseren. En reken maar dat velen inmiddels in meer of mindere mate zo denken.

twitter
  woensdag 25 februari 2026 @ 23:14:15 #44
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220203303
quote:
9s.gif Op woensdag 25 februari 2026 22:58 schreef HowardRoark het volgende:
Het wereldbeeld van de pro-Palestijnse activist blijft soms schrikken.

'Zij vertellen vertegenwoordigen het grootste kwaad wat we in de wereld zien'
'Hebben voor miljoenen doden gezorgd'
'Een volk dat is geworden tot een genocidale soort'

Zorgwekkende teksten. Het legt ook op schrikbarende wijze bloot hoe erg het pro-Palestijnse narratief mensen kan laten radicaliseren. En reken maar dat velen inmiddels in meer of mindere mate zo denken.

[ twitter ]
In totaal in de afgelopen 100 jaar zijn er in de Islam tussen eigen facties meer dan 4 miljoen mensen gedood door oorlog genocide of terroristische aanslagen.

Tussen israel en Palastijnen zijn er 20.000 israeliers en 100.000 palastijnen gedood door aanslagen oorlogen en andere vormen van geweld in de afgelopen 100 jaar
  donderdag 26 februari 2026 @ 00:54:52 #45
504895 Bofjijff
pi_220203496
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 19:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
sta ik in ieder geval aan de goede kant :)
  donderdag 26 februari 2026 @ 01:17:02 #46
288015 havanagila
pi_220203501
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 22:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Was 7 okt te vermijden?
Maar wee oh wee als Israel daar weer op reageert natuurlijk :') Die moeten zich maar laten afslachten.

En het zijn telkens de Palestijnen die weer aanvallen, juist om een reactie uit te lokken. En dan is het weer de schuld van het grote boze Israel.....
  donderdag 26 februari 2026 @ 01:39:14 #47
19595 Chadi
pi_220203511
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 21:44 schreef the-eye het volgende:

[..]
Zie ik daar dan ook eindelijk een keer die hongerende mensen?
Ook die videos staan daar in overvloed.
  donderdag 26 februari 2026 @ 01:40:29 #48
19595 Chadi
pi_220203512
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 22:28 schreef theguyver het volgende:

[..]
En welke verschrikkelijke acties heeft Irael uitgevoerd in die periode wat leide tot de actie van Hamas op 7 oktober!

Gut... De bekende speelplaat.
  donderdag 26 februari 2026 @ 01:43:12 #49
19595 Chadi
pi_220203513
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 21:12 schreef theguyver het volgende:

[..]
Eeuw eerder toen maakte GB de dienst uit en toen was het behoorlijk rustig in de regio!

Ik heb het over de periode september 2005 tot aan 7 oktober 2023

Israel unilaterally withdrew its military forces and evacuated all 21 Jewish settlements from the Gaza Strip in September 2005, ending a 38-year presence. While ground troops left, Israel maintained control over Gaza’s borders, airspace, and coastline, and has continued to conduct military operations there since, particularly following the 2007 Hamas takeover.

Gaza Disengagement (2005): The withdrawal was finalized on September 12, 2005, with roughly 8,000 settlers removed.

Ik houd even deze datum aan als je het niet erg vind dan hebben we het heel duidelijk over een periode van 18 jaar!
Het maakt niet uit welke datum je aanhoudt en het was zeker niet rustig onder de Britten. Er was volop verzet wat keihard werd terneergeslagen.

Zullen we het over the great march of return hebben? Of de vele palestijnen die door Israël voor de lol werden gedood?
  donderdag 26 februari 2026 @ 04:57:56 #50
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220203602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 01:43 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het maakt niet uit welke datum je aanhoudt en het was zeker niet rustig onder de Britten. Er was volop verzet wat keihard werd terneergeslagen.

Zullen we het over the great march of return hebben? Of de vele palestijnen die door Israël voor de lol werden gedood?
Dus zoals je hier boven kan lezen zijn 8000 Israelische bewoners vanuit gaza terug getrokken vanuit gaza.
En het hele stuk viel onder palasteinse controle, en aangezien je niks kan noemen in die 18 jaar periode wat de aanleding kan zijn tot een aanval op Israel ben je genoodzaakt om een datum aan te halen uit 1948 dat is bijna 80 jaar terug!

Dus samengevat!

Israel trekt zich terug en neemt iedere Israelische bewoner mee uit de regio en draagt het bestuur over aan de Palastijnen om het gebied onder hun eigen hoede te brengen!

2008 ~3.200 Operatie Cast Lead
2012 ~2.700 Operatie Pillar of Defense
2014 ~4.800 Operatie Protective Edge
2021 ~4.400 Operatie Guardian of the Walls

Dit zijn de raket aanvallen vanuit Gaza op Israel 7 oktober niet mee gerekend!

Brandstichting: Heliumballonnen en vliegers, vaak uitgerust met brandende lappen of eenvoudige explosieven (IED's), werden door de wind over het grenshek gevoerd.

Ecologische en economische schade: Dit leidde tot duizenden branden waarbij meer dan 4.000 hectare aan landbouwgrond, bossen en natuurreservaten in het zuiden van Israël in vlammen opging

Sluipschutters en schietincidenten: Israëlische patrouilles en boeren in de grensstreek waren regelmatig doelwit van scherpschutters vanuit Gaza

Bij deze incidenten werden 1500 burgers en Militairen in Israel gedood.

Dus even samen gevat ALs dank je wel voor het vertrekken uit gaza en het leveren van voedsel electriciteit internet en water.

Kreeg men 20.0000 raketten, vuurbommen gewone bommen en kogels vanuit gaza terug!

En daarna kwam de aanval van 7 oktober er nog bij op!

Dus als dank je wel dat wij zelf bestuur krijgen blijf je aanvallen, en in plaats daarvaan haal je iets aan waarbij 99,9% van de inwoners niet eens bewust bij aanwezig was.

In plaats Roep je IOSRAEL MOET OPHOUDEN !!!!

Met wat? kogels koppen, brandbommen koppen? raketten koppen??

Ophouden met wat??

Men had 18 jaar alle tijd om iets te doen voorzichzelf!

In plaats daarvan groef men tunneels bouwdden men raketten bommen en importeerden men wapens!

Laten we nu even een andere staat er bij pakken die ook jaren lang tereur veroorzaakten en ook zelf bestuur kreeg en waarbij de wapens neer had geleged de IRA in noord ierland.

0 doden aan Iers kant
0 doden aan Engels kant

quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 01:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja Gut de bekende speelplaat!

Jij hebt geen idee wat die lui doen, je probeert een volk te verdedigen wat niks anders kent als geweld, dat niks anders wil is de dood van hun Israelische buren!

Maar je hebt zelf een bord voor de kop en negeert elke vorm van feiten!

En btw In 1949 tot 1953 was het gebied Gaza onder controle van Egypte!
En die hebben nu een enorme muur om het stuk lanmd heen gebouwd, omdat het meerendeel van lui daar binnen maar 1 ding kennen, GEWELD!
  donderdag 26 februari 2026 @ 05:06:15 #51
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220203609
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 01:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Dit is hoe een palastijn over jou denkt!
Dit is Hassan Yousef en ik raad je aan om wat van hem op te zoeken want de komende paar dagen gaat hij jou dingen uitleggen over de situatie, in de hoop dat je er wat van gaat leren!

donderdag 26 februari 2026 @ 06:18:39 #52
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220203649
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 01:39 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ook die videos staan daar in overvloed.
Oh.... dus voor de juiste informatie moet ik bij de TikTol video's van Hamas zijn. Nou weten we dat ook weer :')
  donderdag 26 februari 2026 @ 07:57:49 #53
19595 Chadi
pi_220203847
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 06:18 schreef the-eye het volgende:

[..]
Oh.... dus voor de juiste informatie moet ik bij de TikTol video's van Hamas zijn. Nou weten we dat ook weer :')
Dat is tot nu toe een betere bron geweest dan je hashbara vriendjes. Maar je wilde weten of die beelden er waren. Die zijn er op accounts van verschillende nieuwsbronnen. Aangezien de journalisten die er zijn stuk voor stuk geliquideerd worden en anderen geen toegang krijgen is dat wat het is. Mensen die het posten.
  donderdag 26 februari 2026 @ 07:58:49 #54
19595 Chadi
pi_220203850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 05:06 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dit is hoe een palastijn over jou denkt!
Dit is Hassan Yousef en ik raad je aan om wat van hem op te zoeken want de komende paar dagen gaat hij jou dingen uitleggen over de situatie, in de hoop dat je er wat van gaat leren!

Oh ja deze komt ook weer terug. Betaald en onderhouden door Israël.
  donderdag 26 februari 2026 @ 08:04:06 #55
220444 HSG
pi_220203867
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 19:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Haha wat een hypocrisie.
Maar wel het lef hebben anderen te beschuldigen.

ELKE genocide is walgelijk. Niet alleen door moslims of op moslims. Op Joden of door Joden.
Boeit 0,0.

Alleen bij jou en je vriendjes hier.
Genocide en misdaden bestaan alleen als moslims het doen.

Hypocriet.
Vertaling: "Ik beschuldig graag anderen van hypocriet gedrag en doe alsof ik iets om mensen geef maar eigenlijk wil ik gewoon de antisemiet zijn en daar gebruik ik de Palestijnen voor om het goed te praten. Verder weet ik dat er meer genocides plaatsvinden in de wereld maar zolang het woord "Israël" er niet in voorkomt doe ik alsof er niks aan de hand is. Mocht ik wel reageren op een nieuwsitem over genocide in bijvoorbeeld Sudan of China dan bombardeer ik topics vol met whataboutismes over Israël".
Corporate translator
  donderdag 26 februari 2026 @ 08:07:42 #56
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220203876
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 07:57 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is tot nu toe een betere bron geweest dan je hashbara vriendjes. Maar je wilde weten of die beelden er waren. Die zijn er op accounts van verschillende nieuwsbronnen. Aangezien de journalisten die er zijn stuk voor stuk geliquideerd worden en anderen geen toegang krijgen is dat wat het is. Mensen die het posten.
Geef eens wat van je bronnen. Ik wil beeldmateriaal van hongerende Gazanen zien dus niet een ziek kindje maar echt hongerende Gazanen
  donderdag 26 februari 2026 @ 08:24:41 #57
19595 Chadi
pi_220203915
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:07 schreef the-eye het volgende:

[..]
Geef eens wat van je bronnen. Ik wil beeldmateriaal van hongerende Gazanen zien dus niet een ziek kindje maar echt hongerende Gazanen
https://www.amnestyusa.or(...)ve-are-wasting-away/

https://www.reuters.com/b(...)s-tedros-2025-07-23/

https://www.aljazeera.com(...)eli-attacks-continue
  donderdag 26 februari 2026 @ 08:30:17 #58
332912 bianconeri
pi_220203933
quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:04 schreef HSG het volgende:

[..]
Vertaling: "Ik beschuldig graag anderen van hypocriet gedrag en doe alsof ik iets om mensen geef maar eigenlijk wil ik gewoon de antisemiet zijn en daar gebruik ik de Palestijnen voor om het goed te praten. Verder weet ik dat er meer genocides plaatsvinden in de wereld maar zolang het woord "Israël" er niet in voorkomt doe ik alsof er niks aan de hand is. Mocht ik wel reageren op een nieuwsitem over genocide in bijvoorbeeld Sudan of China dan bombardeer ik topics vol met whataboutismes over Israël".
Je weet dat iemand geen argumenten heeft en klem zit als hij continue met dit soort kansloze zaken komt.
  donderdag 26 februari 2026 @ 08:32:12 #59
332912 bianconeri
pi_220203940
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 01:17 schreef havanagila het volgende:

[..]
Maar wee oh wee als Israel daar weer op reageert natuurlijk :') Die moeten zich maar laten afslachten.

En het zijn telkens de Palestijnen die weer aanvallen, juist om een reactie uit te lokken. En dan is het weer de schuld van het grote boze Israel.....
Wie zegt dat Israel niet mag reageren?
Niemand.

Iedereen snapt dat en snapt als Israel aanvallen op Hamas zou uitvoeren.
Dat doen ze alleen niet.

Israel pleegt de eerste aanvallen en Israel blijft constant doorgaan. Dus volgens mij draai jij alles om hier.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 00:54 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
sta ik in ieder geval aan de goede kant :)
Als je oorlogs en humanitaire misdaden steunt en trapt in rare propaganda dan sta je aan de goede kant?
Beetje gek.
  donderdag 26 februari 2026 @ 08:51:37 #60
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220203990
quote:

En:

Hamas hid tons of baby formula to damage Israel with starvation claims, Palestinian activist says

Ik zeg niet dat er geen honger was, dat geloof ik best wel maar veel daarvan is ook fake.
Meerdere keren zijn foto's debunked, kinderen waarvan bekend was dat ze een aandoening hadden en geen eten konden binnenhouden werden gebruikt als Hamas Propaganda.

En westerse media nemen het gewoon aan, gooien het meteen op de voorpagina met dramatische koppen.
En hoe vaak hebben ze zichzelf daarmee al in de vingers gesneden?
Maar dat maakt ze schijnbaar niets uit want na rectificaties doen ze het zo weer.
  donderdag 26 februari 2026 @ 08:52:03 #61
504895 Bofjijff
pi_220203993
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wie zegt dat Israel niet mag reageren?
Niemand.

Iedereen snapt dat en snapt als Israel aanvallen op Hamas zou uitvoeren.
Dat doen ze alleen niet.

Israel pleegt de eerste aanvallen en Israel blijft constant doorgaan. Dus volgens mij draai jij alles om hier.
[..]
Als je oorlogs en humanitaire misdaden steunt en trapt in rare propaganda dan sta je aan de goede kant?
Beetje gek.
Wat jij wil, altijd feest in je bol moet ook lekker zijn.
  donderdag 26 februari 2026 @ 08:59:44 #62
332912 bianconeri
pi_220204024
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:52 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Wat jij wil, altijd feest in je bol moet ook lekker zijn.
Een groter feestje dan voor de groep mensen die lekker geweld en de gruwelijkste misdaden blijven goed praten.
That for sure.
  donderdag 26 februari 2026 @ 09:01:22 #63
504895 Bofjijff
pi_220204034
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Een groter feestje dan voor de groep mensen die lekker geweld en de gruwelijkste misdaden blijven goed praten.
That for sure.
  donderdag 26 februari 2026 @ 09:05:07 #64
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220204055
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 07:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
Oh ja deze komt ook weer terug. Betaald en onderhouden door Israël.
Net als de andere 2.08 miljoen enige verschil is dat deze beste man de zoon is van een van de oprichters van Hamas.
Mijn vraag is het volgende wel punt klopt niet?
  donderdag 26 februari 2026 @ 09:09:00 #65
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220204082
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]
That for sure.
Zoals jij? Je vraagt Israël om te stoppen en dat deden ze voor 18 jaar lang in Gaza en ik gaf heel duidelijk aan waar het geweld vandaan kwam en wat voor geweld met nummers en datums..

Ik heb je meermaals gevraagd welk geweld er vanuit Israël werd gepleegd in die periode en je zwijgen betekend dus dat er geen geweld was want je gaf er geen antwoord op..
In plaats daarvan haal je een issue uit 1948 aan.
  donderdag 26 februari 2026 @ 09:15:04 #66
332912 bianconeri
pi_220204120
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:09 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zoals jij? Je vraagt Israël om te stoppen en dat deden ze voor 18 jaar lang in Gaza en ik gaf heel duidelijk aan waar het geweld vandaan kwam en wat voor geweld met nummers en datums..

Ik heb je meermaals gevraagd welk geweld er vanuit Israël werd gepleegd in die periode en je zwijgen betekend dus dat er geen geweld was want je gaf er geen antwoord op..
Israel is niet 18 jaar lang gestopt...
Alleen al de bezettingen niet en de misdaden in bezet gebied.
  donderdag 26 februari 2026 @ 09:49:52 #67
58768 KaheemSaid
pi_220204402
quote:

[..]

Stoppen is relatief?
  donderdag 26 februari 2026 @ 10:28:00 #68
220444 HSG
pi_220204780
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je weet dat iemand geen argumenten heeft en klem zit als hij continue met dit soort kansloze zaken komt.
Vertaling:"Ik kan slecht tegen feiten over mijzelf omdat ik mijzelf superieur vind tegenover anderen".
Corporate translator
  donderdag 26 februari 2026 @ 10:45:52 #69
422690 Gizmogirl28
pi_220204882
quote:
Ik wacht ook nog steeds op een lijst.
  donderdag 26 februari 2026 @ 10:55:59 #70
277355 Homey
pi_220204938
quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:04 schreef HSG het volgende:

[..]
Het is ook de enorme tijdsverspilling van die bende antisemietjes. Al die tijd dat je in je fantasiewereldje loopt te twitteren en te posten en weet ik wat over joden dit en joden dat, had je die tijd ook kunnen besteden aan positieve zaken, zoals echt werk doen, een opleiding volgen, vrijwilligerswerk, etcetera.

Ergens heel zonde van al die tijd, maar ja het is hun eigen tijd die ze verspillen.

En zullen ze ooit tot inkeer komen, berouw tonen?
  donderdag 26 februari 2026 @ 10:56:37 #71
332912 bianconeri
pi_220204941
quote:

quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Is jullie allang gegeven, maar he....

Operatie Cast Lead. Operatie Pillar of Defense. Operatie Protective Edge.
De ´´grote mars van de terugkeer´´.

Of zijn we alle illegale nederzettingen al vergeten? Of de moorden en verkrachtingen op Palestijnen door kolonisten?

Om maar eens wat dingen te noemen.
  donderdag 26 februari 2026 @ 10:58:35 #72
332912 bianconeri
pi_220204948
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:55 schreef Homey het volgende:

[..]
Het is ook de enorme tijdsverspilling van die bende antisemietjes. Al die tijd dat je in je fantasiewereldje loopt te twitteren en te posten en weet ik wat over joden dit en joden dat, had je die tijd ook kunnen besteden aan positieve zaken, zoals echt werk doen, een opleiding volgen, vrijwilligerswerk, etcetera.

Ergens heel zonde van al die tijd, maar ja het is hun eigen tijd die ze verspillen.

Ik heb nog niemand antisemitisch zien posten hier.
Wel anti-buitenlanders en anti-moslim overigens.

Niemand heeft het over joden, iedereen heeft het over Israel.
De pro-geweld en misdaden kamp praat alleen maar over joden, niet de anderen.
  donderdag 26 februari 2026 @ 11:05:37 #73
422690 Gizmogirl28
pi_220205057
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Is jullie allang gegeven, maar he....

Operatie Cast Lead. Operatie Pillar of Defense. Operatie Protective Edge.
De ´´grote mars van de terugkeer´´.

Of zijn we alle illegale nederzettingen al vergeten? Of de moorden en verkrachtingen op Palestijnen door kolonisten?

Om maar eens wat dingen te noemen.
Operatie Cast Lead: Het doel was het beëindigen van raketbeschietingen op Israël.

Operatie Pillar of Defense: begon de operatie als reactie op de lancering van meer dan 100 raketten op Israël binnen een periode van 24 uur, [ 29 ] een aanval door militanten uit Gaza op een Israëlische militaire patrouillewagen binnen de Israëlische grenzen.
Operatie Protective Edge: Ook al een reactie op raketaanvallen.

Echt serieus weer met voorbeelden komen waarin Israel zich verzette tegen aanvallen van Hamas.
Ik vroeg om aanvallen waarin Israel vanuit het niets aanvalt, net als die ellenlange lijst die ik ik jou gaf en je komt weer hiermee. _O-
  donderdag 26 februari 2026 @ 11:06:47 #74
332912 bianconeri
pi_220205063
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:05 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Operatie Cast Lead: Het doel was het beëindigen van raketbeschietingen op Israël.

Operatie Pillar of Defense: begon de operatie als reactie op de lancering van meer dan 100 raketten op Israël binnen een periode van 24 uur, [ 29 ] een aanval door militanten uit Gaza op een Israëlische militaire patrouillewagen binnen de Israëlische grenzen.

Echt serieus weer met voorbeelden komen waarin Israel zich verzette tegen aanvallen van Hamas.
Ik vroeg om aanvallen waarin Israel vanuit het niets aanvalt, net als die ellenlange lijst die ik ik jou gaf en je komt weer hiermee. _O-
Vandaar dat internationale en mensenrechten organisaties vrijwel altijd de daden van Israel volledig afkeurt....
En ja die kolonisten verkrachten vast ook Palestijnen uit een stukje wraak.....

Lachwekkend hoe ziek mensen moeten zijn om bij alles maar Israel te blijven beschermen.
Accepteer de feiten gewoon, is niet zo lastig.
  donderdag 26 februari 2026 @ 11:11:36 #75
422690 Gizmogirl28
pi_220205088
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Vandaar dat internationale en mensenrechten organisaties vrijwel altijd de daden van Israel volledig afkeurt....
De weg van de minste weerstand, wel zo makkelijk.
Dat is ook wel gebleken de afgelopen jaren in Nederland.
  donderdag 26 februari 2026 @ 11:13:19 #76
332912 bianconeri
pi_220205100
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:11 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
De weg van de minste weerstand, wel zo makkelijk.
Dat is ook wel gebleken de afgelopen jaren in Nederland.
Het opstaan voor vrede en tegen geweld en misdaden is inderdaad de minste weerstand.

Ik kan mij niet voorstellen hoeveel afgrijzen en weerstand mensen krijgen die zelfs nu met alle feiten die we weten nog altijd Israel blijven verdedigen en al die oorlogs en humanitaire misdaden goedpraten.

Lijkt mij heel erg als je je kop zo diep in het stand moet steken om dat standpunt nu nog altijd te behouden.
  donderdag 26 februari 2026 @ 11:16:36 #77
422690 Gizmogirl28
pi_220205112
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het opstaan voor vrede en tegen geweld en misdaden is inderdaad de minste weerstand.

Ik kan mij niet voorstellen hoeveel afgrijzen en weerstand mensen krijgen die zelfs nu met alle feiten die we weten nog altijd Israel blijven verdedigen en al die oorlogs en humanitaire misdaden goedpraten.

Lijkt mij heel erg als je je kop zo diep in het stand moet steken om dat standpunt nu nog altijd te behouden.
Kom nou eens met echte voorbeelden waarbij Israel Palestina vanuit het niets aanvalt zoals Hamas dat continu doet.
Ik ga verder geen discussie aan met iemand die een ander dom en ziek noemt omdat diegene een andere mening heeft.
Je kletst er gewoon weer omheen omdat je geen antwoord hebt. Zoals gewoonlijk.
  donderdag 26 februari 2026 @ 12:04:09 #78
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220205592
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Israel is niet 18 jaar lang gestopt...
Alleen al de bezettingen niet en de misdaden in bezet gebied.
Niet gestopt met wat???

Details aub!
Vraag ik elke keer naar, Israël trekt zich terug uit Gaza en toen!

Ik heb al duidelijk weer gegeven dat het de palasteinen niet weerhield met aanslagen plegen raketten te schieten bommen te gooien, ondanks dat Israël weg is daar.
  donderdag 26 februari 2026 @ 12:08:59 #79
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220205626
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Welke lijst?
  donderdag 26 februari 2026 @ 12:13:58 #80
422690 Gizmogirl28
pi_220205672
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
Welke lijst?
Israelische aanslagen op Palestina vanuit het niets.
De enige voorbeelden die ik krijg zijn verdedigingsaanvallen van Israel na raketaanvallen van Palestina.
  donderdag 26 februari 2026 @ 12:15:33 #81
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220205685
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Bijzonder. Jouw eerste reactie na de aanslagen van 7 oktober was dat 'Joden' hetzelfde hebben gedaan bij Palestijnen dat Hamas daarom was overgegaan tot dergelijke aanslagen. Je blijft jezelf op dit soort manieren maar tegen praten.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:49 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Stoppen is relatief?
Welk punt probeer je hier nu te maken en waarom zou Al Jazeera een goede bron zijn?
  donderdag 26 februari 2026 @ 12:22:01 #82
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220205754
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:13 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Israelische aanslagen op Palestina vanuit het niets.
De enige voorbeelden die ik krijg zijn verdedigingsaanvallen van Israel na raketaanvallen van Palestina.
Oh die staat hier iets terug en in vorige deel alle aanslagen gepost door een andere user vanaf 1948 incl datums.
Ik heb de datums al gegeven van alle raket aanvallen die uit het niets kwamen.
  donderdag 26 februari 2026 @ 12:41:48 #83
422690 Gizmogirl28
pi_220205892
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:22 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oh die staat hier iets terug en in vorige deel alle aanslagen gepost door een andere user vanaf 1948 incl datums.
Ik heb de datums al gegeven van alle raket aanvallen die uit het niets kwamen.
Lol die user was ik. :)
Het antwoord wat ik kreeg is dat ik alles wat Israel doet er bewust buiten laat, ik vroeg om voorbeelden en wacht nog steeds.
Beetje hetzelfde als wat jij vroeg vandaar dat ik zei dat ik ook nog steeds wacht. :)
  donderdag 26 februari 2026 @ 13:33:25 #84
58768 KaheemSaid
pi_220206176
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:04 schreef theguyver het volgende:

[..]
Niet gestopt met wat???

Details aub!
Vraag ik elke keer naar, Israël trekt zich terug uit Gaza en toen!

Ik heb al duidelijk weer gegeven dat het de palasteinen niet weerhield met aanslagen plegen raketten te schieten bommen te gooien, ondanks dat Israël weg is daar.
quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welk punt probeer je hier nu te maken en waarom zou Al Jazeera een goede bron zijn?
Ik reageer op een user die aangeeft dat Israël gestopt zou zijn met daden 18 jaar voor 7 oktober 2023, wat feitelijk onjuist is en hierom voeg ik een lijst toe. Dat dit van Al Jazeera komt betekent niet dat de lijst niet klopt.

December 2008, november 2012, juli 2014, maart 2018, mei 2021 en augustus 2022 zijn gewoon gebeurd en Al Jazeera geeft zelfs aan dat juli 2014 een reactie is op het kipnappen en vermoorden van 3 Israëlischie tieners.

Oftewel het is gewoon onzin dat Israël gestopt is met acties de afgelopen jaar. Zeg ik hiermee dat Hamas niks doet, nee. Zeg ik hiermee dat Hamas niks uitgelokt heeft, nee. Ik zeg gewoon dat het feitelijk onjuist is dat Israël geen 18 jaar gestopt is.
  donderdag 26 februari 2026 @ 13:51:16 #85
220444 HSG
pi_220206257
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:55 schreef Homey het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon minder naar Al-Jazeera kijken en meer dan de realiteit. Het is daarnaast allang duidelijk dat ze geen reet om de Palestijnen geven. Ze zoeken gewoon een reden om lekker op Israël en hun inwoners te spuwen en dat gaat over de ruggen van de Palestijnen.
Corporate translator
  donderdag 26 februari 2026 @ 13:56:36 #86
58768 KaheemSaid
pi_220206280
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 13:55 schreef Zoddie het volgende:

[..]

[ x ]
Het ICJ was er natuurlijk vrij duidelijk over op 26 januari 2024 "the Court concludes that, prima facie, South Africa has standing … concerning alleged violations of obligations under the Genocide Convention … and that the acts and omissions complained of by the Applicant appear to be capable of falling within the provisions of that Convention…" (bron: 1).

In september 2024 was het de VN die concludeerde dat het beleid van Israël in Gaza de kenmerken van genocide had: "The developments in this report lead the Special Committee to conclude that the policies and practices of Israel during the reporting period are consistent with the characteristics of genocide." (bron: 1)

Yesilgüz zei als minister in 2023 "Voor de Nederlandse regering zijn bij de erkenning van genocides uitspraken van internationale gerechts- en strafhoven, eenduidige conclusies volgend uit wetenschappelijk onderzoek en vaststellingen door de VN leidend. Het kabinet is van oordeel dat er voldoende feiten zijn vastgesteld om te kunnen stellen dat IS zich hoogstwaarschijnlijk schuldig heeft gemaakt aan genocide.". Je zou zeggen dat de uitspraak van het ICJ en de VN dan ook voldoende zou zijn in het geval van Gaza, maar dit is niet het geval.

De beide positioning papers voor het ronde tafelgesprek in de tweedekamer waren hier vrij duidelijk over (Bron: 1 en 2).
  donderdag 26 februari 2026 @ 14:52:09 #87
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220206592
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:33 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Ik reageer op een user die aangeeft dat Israël gestopt zou zijn met daden 18 jaar voor 7 oktober 2023, wat feitelijk onjuist is en hierom voeg ik een lijst toe. Dat dit van Al Jazeera komt betekent niet dat de lijst niet klopt.

December 2008, november 2012, juli 2014, maart 2018, mei 2021 en augustus 2022 zijn gewoon gebeurd en Al Jazeera geeft zelfs aan dat juli 2014 een reactie is op het kipnappen en vermoorden van 3 Israëlischie tieners.

Oftewel het is gewoon onzin dat Israël gestopt is met acties de afgelopen jaar. Zeg ik hiermee dat Hamas niks doet, nee. Zeg ik hiermee dat Hamas niks uitgelokt heeft, nee. Ik zeg gewoon dat het feitelijk onjuist is dat Israël geen 18 jaar gestopt is.
Ah, en waar is de lijst met aanvallen (met raketten of individuele terroristen) van de Palestijnen jegens Israël? Israël reageert namelijk altijd op de Palestijnen. Of is de verwachting dat Israël maar stilletjes incasseert terwijl men niets terug doet?
  donderdag 26 februari 2026 @ 15:13:14 #88
152519 opgebaarde
pi_220206754
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Kom nou eens met echte voorbeelden waarbij Israel Palestina vanuit het niets aanvalt zoals Hamas dat continu doet.
Ik ga verder geen discussie aan met iemand die een ander dom en ziek noemt omdat diegene een andere mening heeft.
Je kletst er gewoon weer omheen omdat je geen antwoord hebt. Zoals gewoonlijk.
Ik weet dat je op bianconeri reageert, maar ik wil aanhaken op wat je zegt.

Alles valt in het niet vergeleken met Hamas. Ook de acties van Rusland zijn daarmee niet vergelijkbaar. Waarbij Boetsja misschien nog enigszins vergelijkbaar is.

Ik ben benieuwd hoe jij de situatie in Judea en Samaria ziet. Daar vinden bijna dagelijks aanvallen plaats op woningen en woongemeenschappen waarbij de daders ongestraft blijven. Het lijkt er op dat zij steun krijgen van lokale autoriteiten en misschien zelfs tijdens de aanval bescherming genieten.

Kan je in dat geval wel spreken van “Israël tegen Palestina” of is die frame ongewenst?
  donderdag 26 februari 2026 @ 15:26:27 #89
58768 KaheemSaid
pi_220207015
quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, en waar is de lijst met aanvallen (met raketten of individuele terroristen) van de Palestijnen jegens Israël? Israël reageert namelijk altijd op de Palestijnen. Of is de verwachting dat Israël maar stilletjes incasseert terwijl men niets terug doet?
Acties van het IDF volgen vaak op beschietingen, ontvoeringen en wat al niet van Hamas inderdaad. Al geld dit niet voor december 2008. Hierbij schendt het IDF een 6 maanden durend staak het vuren eindigde om een tunnel in Deid al-Balah aan te vallen. 6 maanden waarin Hamas heel weinig mortieren en raketten af schoten bron: 1 en 2.

Verder is er in zo'n eeuwig conflict natuurljk al lang geen sprake meer van een beginnende partij en ik ben de laatste die een oplossing voor ogen heeft, maar ik kan mij ook echt niet voorstellen dat je enkel en alleen naar Hamas of Gaza als schuldige partij kan wijzen.
  donderdag 26 februari 2026 @ 15:58:59 #90
422690 Gizmogirl28
pi_220207176
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik weet dat je op bianconeri reageert, maar ik wil aanhaken op wat je zegt.

Alles valt in het niet vergeleken met Hamas. Ook de acties van Rusland zijn daarmee niet vergelijkbaar. Waarbij Boetsja misschien nog enigszins vergelijkbaar is.

Ik ben benieuwd hoe jij de situatie in Judea en Samaria ziet. Daar vinden bijna dagelijks aanvallen plaats op woningen en woongemeenschappen waarbij de daders ongestraft blijven. Het lijkt er op dat zij steun krijgen van lokale autoriteiten en misschien zelfs tijdens de aanval bescherming genieten.

Kan je in dat geval wel spreken van “Israël tegen Palestina” of is die frame ongewenst?
Als Palestina niet zo onmenselijk wreed zou zijn en Israel met rust zou laten dan is er denk ik veel meer voor hun mogelijk kunnen zijn.
Oorlogen draaien vrijwel altijd om geloof en of land, onbegrijpelijk.
  donderdag 26 februari 2026 @ 16:05:58 #91
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220207203
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Lol die user was ik. :)
Het antwoord wat ik kreeg is dat ik alles wat Israel doet er bewust buiten laat, ik vroeg om voorbeelden en wacht nog steeds.
Beetje hetzelfde als wat jij vroeg vandaar dat ik zei dat ik ook nog steeds wacht. :)
Ah so sorry.
Okidoki
  donderdag 26 februari 2026 @ 16:07:41 #92
422690 Gizmogirl28
pi_220207207
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 16:05 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ah so sorry.
Okidoki
^O^
  donderdag 26 februari 2026 @ 16:17:35 #93
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220207244
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:33 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]

Israël verliet Gaza en liet het met rust elke keer dat Israël wat deed betrof een reactie.

Zoals je zelf nu ook al weer aan geeft, ik zeg ook niet dat Israël geen acties heeft uitgevoerd.

Maar het is elke keer een vergelding, op raketten aanslagen ontvoeringen bommen schietpartijen en ga maar even door.

Ik zeg ook niet dat alle acties uitgevoerd worden door HAmas maar Hamas is wel de partij die Gaza runt, dat maakt hun mede verantwoordelijk aangezien zijn hun volk indoctrineren men vertrok al in 2005 en de meeste kinderen of net volwassenen kennen niet anders dan dat Israël de vijand is en uitgeroeid moet worden, dit word hun op scholen bijgebracht.

Dus hoe krijg je Gaza door en door verrot door geen vrede te willen.

Alleen dat is iets wat er bij velen hier maar iets onwerkelijk is ofzo.

Maakt niet uit hoeveel feiten er worden neer gelegd.

Ik zeg ook niet dat Israël volkomen onschuldig is, maar je moet je voorstellen dat een klein land wat net +-80 jaar bestaat al zoveel oorlogen en geweld te verduren heeft en het vecht om hun bestaan.
Om maar te zwijgen hoe het er voor in voor 1948 verging.
  donderdag 26 februari 2026 @ 17:23:46 #94
277355 Homey
pi_220207536
quote:

[..]

Typische omkering van een incel.
  donderdag 26 februari 2026 @ 17:27:25 #95
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220207553
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:26 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Acties van het IDF volgen vaak op beschietingen, ontvoeringen en wat al niet van Hamas inderdaad. Al geld dit niet voor december 2008. Hierbij schendt het IDF een 6 maanden durend staak het vuren eindigde om een tunnel in Deid al-Balah aan te vallen. 6 maanden waarin Hamas heel weinig mortieren en raketten af schoten bron: 1 en 2. [ afbeelding ]

Verder is er in zo'n eeuwig conflict natuurljk al lang geen sprake meer van een beginnende partij en ik ben de laatste die een oplossing voor ogen heeft, maar ik kan mij ook echt niet voorstellen dat je enkel en alleen naar Hamas of Gaza als schuldige partij kan wijzen.
Dit is een mooi voorbeeld van cherry-picking, één voorbeeld vinden dat bij het gewenste narratief past en dat dan aandragen als bewijs. Maar waarom zou deze ene maand in 2008 nu zo veelzeggend zijn?

En dit conflict duurt niet eeuwig, het is met name begonnen in het begin van de 20e eeuw. Daarbij is goed gedocumenteerd wie dit conflict toen is begonnen en dat zijn de Arabieren, die vonden dat dit hun grondgebied was en niet dat van Joden en zich bedreigt voelden door de toestroom van Joden naar dit gebied. Het valt ook op hoe gemakkelijk sommigen langs deze historische feiten willen gaan als dit niet goed uitkomt.

Met name als je je dan ook nog realiseert dat in dit gebied Joden de inheemse bewoners zijn en het Jodendom en het daaruit voortgevloeide Christendom, de inheemse culturen. Het is niet voor niets dat de opkomst van de Islam en de verovering van dit gebied door Arabische moslims van het Arabische Schiereiland, de demografie van dit gebied volledig heeft veranderd.
  donderdag 26 februari 2026 @ 19:07:30 #96
288015 havanagila
pi_220208200
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:05 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

En die raketten zijn vanwege de Iron Dome ook nog eens nutteloos, want ze worden toch neergehaald, en het zijn ongeleide projectielen die niet op militaire (of überhaupt) doelen worden gelanceerd, maar met de ogen dicht lukraak richting Israel. Dat is geen verzet maar Israel dwingen tot terugslaan, met als doel zoveel mogelijk (eigen) burgerslachtoffers.

En dat is dan op eoa manier verzet, en de schuld van Israel.....

Maargoed, je kan net zo goed tegen een muur lullen.
  donderdag 26 februari 2026 @ 19:38:41 #97
58768 KaheemSaid
pi_220208438
quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2026 17:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is een mooi voorbeeld van cherry-picking, één voorbeeld vinden dat bij het gewenste narratief past en dat dan aandragen als bewijs. Maar waarom zou deze ene maand in 2008 nu zo veelzeggend zijn?

En dit conflict duurt niet eeuwig, het is met name begonnen in het begin van de 20e eeuw. Daarbij is goed gedocumenteerd wie dit conflict toen is begonnen en dat zijn de Arabieren, die vonden dat dit hun grondgebied was en niet dat van Joden en zich bedreigt voelden door de toestroom van Joden naar dit gebied. Het valt ook op hoe gemakkelijk sommigen langs deze historische feiten willen gaan als dit niet goed uitkomt.

Met name als je je dan ook nog realiseert dat in dit gebied Joden de inheemse bewoners zijn en het Jodendom en het daaruit voortgevloeide Christendom, de inheemse culturen. Het is niet voor niets dat de opkomst van de Islam en de verovering van dit gebied door Arabische moslims van het Arabische Schiereiland, de demografie van dit gebied volledig heeft veranderd.
Wie “begon” hangt af van waar je het startpunt legt. Kijk je naar het eerste geweld in 1920, dan waren het Arabieren. Kijk je naar de zionistische immigratie en politieke organisatie daarvoor, dan zagen veel Arabieren dát als het begin van de dreiging.

Ga je nog verder terug, dan zie je dat Joden er al vóór de 7e eeuw waren. Maar vanaf de Arabische verovering rond 630 tot aan de 19e eeuw was er meer dan duizend jaar continue Arabische aanwezigheid. Ook dat schept een historische claim.

Daarom kun je dit conflict niet eerlijk reduceren tot één oorspronkelijke dader.
  donderdag 26 februari 2026 @ 20:27:33 #98
422690 Gizmogirl28
pi_220208863
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 19:07 schreef havanagila het volgende:

[..]
En die raketten zijn vanwege de Iron Dome ook nog eens nutteloos, want ze worden toch neergehaald, en het zijn ongeleide projectielen die niet op militaire (of überhaupt) doelen worden gelanceerd, maar met de ogen dicht lukraak richting Israel. Dat is geen verzet maar Israel dwingen tot terugslaan, met als doel zoveel mogelijk (eigen) burgerslachtoffers.

En dat is dan op eoa manier verzet, en de schuld van Israel.....

Maargoed, je kan net zo goed tegen een muur lullen.
Idd. :Y
  vrijdag 27 februari 2026 @ 04:32:34 #99
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220210182
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 19:38 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wie “begon” hangt af van waar je het startpunt legt. Kijk je naar het eerste geweld in 1920, dan waren het Arabieren. Kijk je naar de zionistische immigratie en politieke organisatie daarvoor, dan zagen veel Arabieren dát als het begin van de dreiging.

Ga je nog verder terug, dan zie je dat Joden er al vóór de 7e eeuw waren. Maar vanaf de Arabische verovering rond 630 tot aan de 19e eeuw was er meer dan duizend jaar continue Arabische aanwezigheid. Ook dat schept een historische claim.

Daarom kun je dit conflict niet eerlijk reduceren tot één oorspronkelijke dader.
Eh jawel De palastijnen in gaza.
ik heb er 20.000 voorbeelden gegeven!
elke dag 3 vanaf 2007!

Een ander iets is dat een partij snakt naar de vrede de ander naar die lui die vrede willen uitmoorden!
  vrijdag 27 februari 2026 @ 11:05:07 #100
220444 HSG
pi_220211377
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Lachwekkend hoe ziek mensen moeten zijn om bij alles maar Israel te blijven beschermen.
Accepteer de feiten gewoon, is niet zo lastig.
Lachwekkend hoe ziek mensen moeten zijn door geen reet om Palestijnen te geven maar wel hun gebruiken om lekker te spuwen op Israël en de Joden.

Ga lekker wieberen man met je neppe medelijden. :)
Corporate translator
  vrijdag 27 februari 2026 @ 11:21:42 #101
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220211457
quote:

[..]
Dat rechtvaardigt natuurlijk geen bruut geweld tegen de Joodse gemeenschappen, dat was toch echt een keuze die de Arabieren zelf maakten. Nota bene in een gebied dat men zelf ooit heeft veroverd.
quote:

[..]
Uiteraard, dit gebied is inheems Joods. Dat Arabieren het ooit hebben veroverd geeft hen geen claim op het gebied. Zuid-Amerikaanse, Afrikaanse en Aziatische landen zijn soms eeuwen gekoloniseerd geweest. Gaf dit de kolonisator op een gegeven moment een historische claim op dat gebied?
quote:

[..]
Dat kan natuurlijk wel. Zelfs in jouw post erken je dat de Arabieren begonnen en dit een gebied is dat men ooit veroverd heeft.

We zitten echter in het Westen met een grote groep mensen die A) amper tot geen kennis van de geschiedenis van dit conflict hebben en B) een anti-Westers wereldbeeld hanteren waarin dit conflict wordt gereduceerd tot 'wit' en 'Westers' tegen 'van kleur' en 'inheems'. Israël wordt daarbij weggezet als het eerste, de Palestijnen als het tweede, waardoor velen blind voor de Palestijnen kiezen. En C) hebben we natuurlijk nog antisemitisme dat ook bij sommigen een duidelijke rol speelt.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 11:49:11 #102
332912 bianconeri
pi_220211575
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:05 schreef HSG het volgende:

[..]
Lachwekkend hoe ziek mensen moeten zijn door geen reet om Palestijnen te geven maar wel hun gebruiken om lekker te spuwen op Israël en de Joden.

Ga lekker wieberen man met je neppe medelijden. :)
Ik ben ten minste niet hypocriet en hou mij bij mijn standpunten.
Ongeacht ras en religie.

Ik spuw overigens ook niet op joden, dat is een verzinsels.
En ik geef wel degelijk om de gewone burgers.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 12:34:07 #103
251427 Opnaarutrecht
pi_220211755
quote:

[..]

Dan ben je blind. Chadi heeft de antisemitische Kzazaren-complottheorie in deze draad gepost.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 13:00:14 #104
220444 HSG
pi_220211856
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ongeacht ras en religie.

Maak dat de kat maar wijs. Toen Hamas Palestijnen ging executeren was je ook in geen velden of wegen te bekennen.

En dat geeft wel aan dat je geen reet om die mensen geeft. Je gebruikt het alleen maar om je hypocriete dubbele standaarden te verbloemen.
Corporate translator
  vrijdag 27 februari 2026 @ 13:03:32 #105
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220211866
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ongeacht ras en religie.

Nu doe je het gewoon weer. Ik ik ik.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 13:28:13 #106
332912 bianconeri
pi_220211952
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:00 schreef HSG het volgende:

[..]
Maak dat de kat maar wijs. Toen Hamas Palestijnen ging executeren was je ook in geen velden of wegen te bekennen.

En dat geeft wel aan dat je geen reet om die mensen geeft. Je gebruikt het alleen maar om je hypocriete dubbele standaarden te verbloemen.
Wat jij wil joh.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 13:35:08 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220211990
quote:

[..]

Mogen we dat ook kolonialisme noemen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 februari 2026 @ 14:05:18 #108
220444 HSG
pi_220212192
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee dat wordt als "divers", "multicultureel" en "inclusiviteit" gezien.
Corporate translator
  vrijdag 27 februari 2026 @ 15:55:09 #109
58768 KaheemSaid
pi_220212679
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat rechtvaardigt natuurlijk geen bruut geweld tegen de Joodse gemeenschappen, dat was toch echt een keuze die de Arabieren zelf maakten. Nota bene in een gebied dat men zelf ooit heeft veroverd.

[..]
Uiteraard, dit gebied is inheems Joods. Dat Arabieren het ooit hebben veroverd geeft hen geen claim op het gebied. Zuid-Amerikaanse, Afrikaanse en Aziatische landen zijn soms eeuwen gekoloniseerd geweest. Gaf dit de kolonisator op een gegeven moment een historische claim op dat gebied?
Jij vind dus dat Arabieren geen claim hebben op dit gebied omdat er voor 630 na christus voornamelijk Joden waren? Lees ik dit goed?
  vrijdag 27 februari 2026 @ 15:57:49 #110
58768 KaheemSaid
pi_220212689
quote:

[..]
Van mij wel, zou niet weten waarom dit alleen aan Europeanen toebehoord.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 16:06:01 #111
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220212723
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 15:55 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Jij vind dus dat Arabieren geen claim hebben op dit gebied omdat er voor 630 na christus voornamelijk Joden waren? Lees ik dit goed?
Ik vind dat de claim (inmiddels helaas genormaliseerd in steeds meer Westerse contreien) dat Arabieren en de Islam hier inheems zijn, dit waar Joden slechts uit Europa komende ('witte') 'kolonisten' zouden zijn, geschiedvervalsing en Arabieren en de Islam hebben daarom ook geen claim op dit gebied. Joden en het Jodendom wel.

De groep Arabieren die zichzelf sinds de jaren 1960 als 'de Palestijnen' zijn gaan noemen om inheemsheid te veinzen zijn niets meer dan een verzameling van Arabieren uit de regio. Zij hebben hier nooit een eigen land gehad en de Islam heeft in dit gebied per definitie helemaal niets te zoeken.

Ook de kaartjes die je vaak ziet om het narratief aan te wakkeren dat 'Joden' het vermeende land 'Palestina' zouden hebben gestolen gaat niet op. Dit gebied is achtereenvolgens bestuurd door Joden zelf, de Romeinen, Arabieren afkomstig uit het Arabisch Schiereiland (na verovering), Mamelukken, Ottomanen, de Britten en daarna weer Joden via de oprichting van Israël.

De Arabieren is meermaals een aanbod gedaan tot een eigen staat, dit is altijd afgewezen omdat de Arabieren het hele gebied wilde en dan ook nog Judenfrei. Dat steeds meer Westerlingen zich achter deze mensen scharen is niet alleen schrikbarend maar ook moreel verwerpelijk.

Het Westen had dan ook allang moet ingrijpen en alle Arabieren richting de omringende landen moeten sturen. En dat is niet omdat ik voor een zogenaamde 'etnische zuivering' ben, dit is omdat het simpelweg onmogelijk is om hier vrede te stichten zolang de Arabisch en Islamitische droom van een 'Judenfrei' Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' blijft bestaan.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 16:09:07 #112
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220212738
quote:

[..]
Nee, en de influx van de honderdduizenden Arabieren tussen 1920 en 1948 ook niet. Alleen de honderdduizenden Joden die er kwamen wonen zijn een probleem en kunnen allemaal terug naar Polen.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 16:21:49 #113
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220212778
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 16:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, en de influx van de honderdduizenden Arabieren tussen 1920 en 1948 ook niet. Alleen de honderdduizenden Joden die er kwamen wonen zijn een probleem en kunnen allemaal terug naar Polen.
Het ergste is nog dat men de vele Joden uit Arabische landen die werden verdreven of moesten vluchten het liefst zou willen meesturen naar Polen. Er is trouwens een schitterend Instagram account over het leven van deze mensen en hun verhalen.

Trouwens opmerkelijk: velen hebben een op het eerste oog 'Europees uiterlijk', geen Arabisch uiterlijk. Vaak reden genoeg om de Levantijnse afkomst van deze mensen in twijfel te trekken en ze weg te zetten als 'wit'.

Niets is natuurlijk minder waar. Voor de opkomst van de Islam was dit gebied simpelweg meer Europees. Mensen daar zagen er niet uit als een Arabier uit Mekka, Muscat of Sanaa.

Helaas denken veel zeer naïeve Europeanen inmiddels anders en zijn gevallen voor alle propaganda.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 16:29:53 #114
220444 HSG
pi_220212802
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 16:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind dat de claim (inmiddels helaas genormaliseerd in steeds meer Westerse contreien) dat Arabieren en de Islam hier inheems zijn, dit waar Joden slechts uit Europa komende ('witte') 'kolonisten' zouden zijn, geschiedvervalsing en Arabieren en de Islam hebben daarom ook geen claim op dit gebied. Joden en het Jodendom wel.

De groep Arabieren die zichzelf sinds de jaren 1960 als 'de Palestijnen' zijn gaan noemen om inheemsheid te veinzen zijn niets meer dan een verzameling van Arabieren uit de regio. Zij hebben hier nooit een eigen land gehad en de Islam heeft in dit gebied per definitie helemaal niets te zoeken.

Ook de kaartjes die je vaak ziet om het narratief aan te wakkeren dat 'Joden' het vermeende land 'Palestina' zouden hebben gestolen gaat niet op. Dit gebied is achtereenvolgens bestuurd door Joden zelf, de Romeinen, Arabieren afkomstig uit het Arabisch Schiereiland (na verovering), Mamelukken, Ottomanen, de Britten en daarna weer Joden via de oprichting van Israël.

[ afbeelding ]

De Arabieren is meermaals een aanbod gedaan tot een eigen staat, dit is altijd afgewezen omdat de Arabieren het hele gebied wilde en dan ook nog Judenfrei. Dat steeds meer Westerlingen zich achter deze mensen scharen is niet alleen schrikbarend maar ook moreel verwerpelijk.

Het Westen had dan ook allang moet ingrijpen en alle Arabieren richting de omringende landen moeten sturen. En dat is niet omdat ik voor een zogenaamde 'etnische zuivering' ben, dit is omdat het simpelweg onmogelijk is om hier vrede te stichten zolang de Arabisch en Islamitische droom van een 'Judenfrei' Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' blijft bestaan.
Vergeet deze niet

Corporate translator
  vrijdag 27 februari 2026 @ 16:36:30 #115
58768 KaheemSaid
pi_220212825

[ Bericht 100% gewijzigd door KaheemSaid op 27-02-2026 16:37:29 ]
  vrijdag 27 februari 2026 @ 16:54:19 #116
58768 KaheemSaid
pi_220212917
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Of de Arabieren die daar woonden nu woonden in het Ottomaanse Rijk, in Brits mandaatgebied of in Jordanie, Egypte, Syrie of Israël dat doet er toch niet zoveel toe?

De Arabieren woonden daar en woonden daar al eeuwen lang, misschien niet in Palestina maar wel sinds de Arabische verovering. Wil je al zulke historische gebeurtenissen terugdraaien? Waar is wel plek voor de Islam gezien die godsdienst later ontstond.

[ Bericht 4% gewijzigd door KaheemSaid op 27-02-2026 17:47:10 ]
  vrijdag 27 februari 2026 @ 17:27:12 #117
251427 Opnaarutrecht
pi_220213036
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 16:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het ergste is nog dat men de vele Joden uit Arabische landen die werden verdreven of moesten vluchten het liefst zou willen meesturen naar Polen. Er is trouwens een schitterend Instagram account over het leven van deze mensen en hun verhalen.

Trouwens opmerkelijk: velen hebben een op het eerste oog 'Europees uiterlijk', geen Arabisch uiterlijk. Vaak reden genoeg om de Levantijnse afkomst van deze mensen in twijfel te trekken en ze weg te zetten als 'wit'.

Niets is natuurlijk minder waar. Voor de opkomst van de Islam was dit gebied simpelweg meer Europees. Mensen daar zagen er niet uit als een Arabier uit Mekka, Muscat of Sanaa.

Helaas denken veel zeer naïeve Europeanen inmiddels anders en zijn gevallen voor alle propaganda.
Niet alleen dat, maar onder linkse antisemieten als Jan Tervoort is het gemeengoed dat de Joden geen natie/volk zouden zijn, terwijl Joden dat wel degelijk zijn.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 17:31:21 #118
152519 opgebaarde
pi_220213061
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Knip
Fijn dat dat kaartje van jou feitelijk gezien wel realistisch is. Mbt tot dat vanaf 1995. Wordt daar aangegeven dat de hele west bank onder leiding van de Palestijnse autoriteit is behalve de groene stukjes wat van niemand is?
  vrijdag 27 februari 2026 @ 18:13:40 #119
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220213350
quote:

[..]

[ afbeelding ]

het is natuurijk erg irritant als bijna alles groen is behalve dat irirtante vlekje middenin!

Oh en vanuit al die groene gebieden zijn er op dit moment nog een aantal met de hand te tellen Joden over gebleven de rest is al naar het rode plekje gedreven of verhuisd in de afgelopen 80 jaar!

Oh en grappig of bizar detail is dat de laatste israelier uit Afghanistan is gevlucht in 2021.
Zebulon Simentov leefde daar in een synachoge maar toen werd hem het te heet onder de voeten de jaren er voor werd hij ook lang bedreigd maar toen was het amerikaanse leger nog daar, toen zij vertrokken werd hij dus ook gedwongen om te vluchten.
  donderdag 19 maart 2026 @ 09:28:42 #120
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220378157
Weer een bijzondere blik in de prachtige geciviliseerde Palestijnse cultuur. Dit zijn de mensen waar menig Westerling anno 2026 zich diep meer verbonden voelt en graag voor in de bres springt.

In normale culturen is men trots op zelfontwikkeling zoals het behalen van een diploma of een mooie stap maken in je carrière. In de Palestijnse cultuur wordt door velen het afslachten van Joden als het hoogst haalbare gezien.

Deze vrouw is in 2011 vrijgekomen (uiteraard via een deal nadat de Palestijn weer eens een Israëliër hadden gegijzeld) en woont nu in Turkije:
quote:
Awana was tried, and eventually convicted of murder in February 2003 and sentenced to life imprisonment. She was later transferred to the Neveh Tirza prison in 2006 after attacking another inmate.

Though the Israeli government initially said that Awana would not be part of the deal, she was released to Gaza on 18 October 2011 as part of the Gilad Shalit prisoner exchange between Israel and Hamas. Awana is now residing in exile in Turkey.

Bron
twitter
  donderdag 19 maart 2026 @ 09:32:52 #121
332912 bianconeri
pi_220378196
quote:
13s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:28 schreef HowardRoark het volgende:
Weer een bijzondere blik in de prachtige geciviliseerde Palestijnse cultuur. Dit zijn de mensen waar menig Westerling anno 2026 zich diep meer verbonden voelt en graag voor in de bres springt.
Kap toch eens met dat kansloze beledigen en invullen voor anderen.

Niemand voelt zich verbonden met de islam of met palestijnen.
WEL met het opkomen voor mensenrechten en vrede.

Over geciviliseerd gesproken:
Jij steunt een land dat genocide pleegt, meerdere landen illegaal bezet en dat meerdere landen bombardeert in drukbevolkte woongebieden.

Dat is natuurlijk de civilisatie die we willen _O_ _O_
  donderdag 19 maart 2026 @ 10:03:21 #122
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220378429
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Kap toch eens met dat kansloze beledigen en invullen voor anderen.

Ik beledig niemand, ik benoem feiten. En 'opkomen voor mensenrechten en vrede' is geen sprake van als je dit selectief en eenzijdig doet en partijen als Hamas rechtvaardigt als 'verzetsgroepering' die opkomen voor 'onrecht'.
quote:

[..]
Over geciviliseerd gesproken:
Jij steunt een land dat genocide pleegt, meerdere landen illegaal bezet en dat meerdere landen bombardeert in drukbevolkte woongebieden.
Ik steun Soedan niet, ook Turkije niet en ook Iran niet.
  donderdag 19 maart 2026 @ 10:35:59 #123
58768 KaheemSaid
pi_220378640
quote:

[..]
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik beledig niemand, ik benoem feiten. En 'opkomen voor mensenrechten en vrede' is geen sprake van als je dit selectief en eenzijdig doet en partijen als Hamas rechtvaardigt als 'verzetsgroepering' die opkomen voor 'onrecht'.
Volgens mij praten jullie een beetje langs elkaar heen.
Misschien helpt het om eerst te benoemen wat je denkt dat de ander als ideale uitkomst ziet.
Bijvoorbeeld een staat zonder de ander, of juist een tweestatenoplossing zonder geweld.
Daarna kun je checken of dat beeld klopt, in plaats van elkaar meteen van eenzijdigheid te beschuldigen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:05:44 #124
332912 bianconeri
pi_220378837
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het scheelt dat het dan ook niet selectief en eenzijdig is.
Dus jouw probleem valt al weg!

Mensenrechten en vrede geldt voor alles en iedereen. Ongeacht land en achtergrond.

Ik rechtvaardig Hamas helemaal niet, dat zijn terroristen. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen voor je het eindelijk leest?
Dat het terroristen zijn doet echter nog altijd niets af aan het feit dat ze ontstaan en bestaan vanwege verzet.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:35 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Volgens mij praten jullie een beetje langs elkaar heen.
Misschien helpt het om eerst te benoemen wat je denkt dat de ander als ideale uitkomst ziet.
Bijvoorbeeld een staat zonder de ander, of juist een tweestatenoplossing zonder geweld.
Daarna kun je checken of dat beeld klopt, in plaats van elkaar meteen van eenzijdigheid te beschuldigen.
Ik ken Howard al lang genoeg.
Hij heeft al vaak genoeg geroepen hoe moslims het allergrootste kwaad ter wereld zijn.
En heeft al vaak genoeg elk geweld tegen moslims goedgepraat.

Dus nee dat heeft geen enkel nut.
Hij wil moslims uitroeien, ik niet.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:09:29 #125
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220378872
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het scheelt dat het dan ook niet selectief en eenzijdig is.
Dus jouw probleem valt al weg!

Mensenrechten en vrede geldt voor alles en iedereen. Ongeacht land en achtergrond.

Ik rechtvaardig Hamas helemaal niet, dat zijn terroristen. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen voor je het eindelijk leest?
Dat het terroristen zijn doet echter nog altijd niets af aan het feit dat ze ontstaan en bestaan vanwege verzet.
[..]
Ik ken Howard al lang genoeg.
Hij heeft al vaak genoeg geroepen hoe moslims het allergrootste kwaad ter wereld zijn.
En heeft al vaak genoeg elk geweld tegen moslims goedgepraat.

Dus nee dat heeft geen enkel nut.
Hij wil moslims uitroeien, ik niet.
Put your money where your mouth is ...

Laat maar zien waar ik dit heb gezegd. Ik verwacht nu meerdere voorbeelden waar ik zou hebben gezegd dat:

A) Moslims het allergrootste kwaad ter wereld zouden zijn
B) Dat ik moslims uitgegroeid zou willen zien

...
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:16:25 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220378952
twitter
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:33:37 #127
332912 bianconeri
pi_220379052
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Put your money where your mouth is ...

Laat maar zien waar ik dit heb gezegd. Ik verwacht nu meerdere voorbeelden waar ik zou hebben gezegd dat:

A) Moslims het allergrootste kwaad ter wereld zouden zijn
B) Dat ik moslims uitgegroeid zou willen zien

...
Ik moet bekekenen dat ik Croft niet snap :@ :@
Ik had een post gevonden, die geselecteerd maar weg is ie :?

Maar goed mocht ik op wat voor reden er wat tegen komen dan hoor je het.
Wel grappig overigens dat je dit nog blijft ontkennen, terwijl iedereen je manier van posten kan zien.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:37:27 #128
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220379077
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik moet bekekenen dat ik Croft niet snap :@ :@
Ik had een post gevonden, die geselecteerd maar weg is ie :?

Maar goed mocht ik op wat voor reden er wat tegen komen dan hoor je het.
Wel grappig overigens dat je dit nog blijft ontkennen, terwijl iedereen je manier van posten kan zien.
:')_!!!!

Geen voorbeelden dus, dat dacht ik al.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:38:46 #129
332912 bianconeri
pi_220379080
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Zoals gezegd:
Ik had er 1 geselecteerd. Je had post #17 dat weet ik nog.
Maar na er op klikken is die weg.

Dus ja
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:46:02 #130
332912 bianconeri
pi_220379181
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

quote:
Tja, sommigen blijven stug volhouden dat er een morele equivalent is tussen Palestijnen en Israëliërs. Het legt ook bloot dat een deel van de mensen in het Westen, het verschil tussen goed en kwaad niet meer kunnen zien.
quote:
In Indonesië leven deze sentimenten wellicht iets minder, maar zijn zeker aanwezig. Zo erkent bijvoorbeeld Indonesië ook Israël niet en weigert men banden met het land aan te gaan.

De 'Ummah' is wat dit betreft behoorlijk eensgezind vanwege de heilige status die men toekent aan Jerusalem. Ik denk dan ook dat je onderschat hoe groot die steun is, als we kijken naar de hele Islamitische wereld zal het percentage vele malen hoger liggen dan 1%. Dit maakt de Islam ook zo een groot gevaar voor het Westen.
quote:
Prehistorie is het als je een koloniaal genocidale theocratie ondersteunt onder het mom van ze hebben recht op land.
:')_!

Wacht, maar dit is toch wat de hele Islam is? Letterlijk ook echt.

De Islamitische legers die in de vroegere eeuwen de Islam hebben verspreid, wilden een kalifaat stichten over de hele wereld, en alles wat zich niet tot de Islam wilde bekeren werd in het meest positieve geval tot tweederangsburger gedegradeerd, in de meest negatieve gevallen tot slaaf gemaakt, verdreven van hun land of afgeslacht als men weerstand bood.

En dit gedachtegoed is anno 2026 nog altijd springlevend in meer (IS, Boko Haram, Taliban, Al-Qaeda etc.) of in mindere mate (Hamas, Hezbollah, Houthi's, Iraanse regime, etc.). Kortom, de letterlijke interpretatie van de Islam, projecteer jij op Israël.
Waardeloos gequote en maar een deel van wat gezegd is, maar goed je doet het er maar even mee.
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:16:15 #131
2905 Montagui
pi_220379585
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Waardeloos gequote en maar een deel van wat gezegd is, maar goed je doet het er maar even mee.
Daarbij wel even een verschil tussen opvattingen over de Islam of over Moslims.

Je mag de Islam als een 'groot kwaad' zien maar daarmee zeg je niet meteen dat alle Moslims 'groot kwaad' zijn.

Dat is echt wel een groot verschil in dit soort discussies.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:30:10 #132
58768 KaheemSaid
pi_220380885
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:16 schreef Montagui het volgende:

[..]
Daarbij wel even een verschil tussen opvattingen over de Islam of over Moslims.

Je mag de Islam als een 'groot kwaad' zien maar daarmee zeg je niet meteen dat alle Moslims 'groot kwaad' zijn.

Dat is echt wel een groot verschil in dit soort discussies.
Mag ik de Israëlische regering en de kolonisten ook zien als een ‘groot kwaad’ zonder antisemiet te zijn?

Even ter info. Volgens mij zijn zowel Hamas, de kolonisten en de huidige Israëlische regering een verschrikking, maar het “wij tegen zij” en een kamp kiezen maakt de wereld wel overzichtelijker.

[ Bericht 6% gewijzigd door KaheemSaid op 19-03-2026 14:38:24 ]
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:43:27 #133
332912 bianconeri
pi_220380982
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:30 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Mag ik de Israëlische regering en de kolonisten ook zien als een ‘groot kwaad’ zonder antisemiet te zijn?
Nee, volgens de bekende users kan dat niet.

quote:
Even ter info. Volgens mij zijn zowel Hamas, de kolonisten en de huidige Israëlische regering een verschrikking, maar het “wij tegen zij” en een kamp kiezen maakt de wereld wel overzichtelijker.
Precies, zeg ik ook al jaren.
Maar volgens de bekende users moet je dan wel in het pro-Hamas kamp zitten ofzo 8)7

Roepen keihard dat iedereen hypocriet is, maar als je eenduidig een lijn hebt en al het geweld veroordeeld dan ben je juist ineens hypocriet :? :?
  donderdag 19 maart 2026 @ 17:20:19 #134
2905 Montagui
pi_220382123
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:30 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel. Ik zie daar geen antisemitisme in.

Ik vind bv de huidige Iraanse en Afghaanse regeringen 'groot kwaad'. Ik neem aan dat dan ook niet geldt als Islamofobie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')