abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220211457
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 19:38 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wie “begon” hangt af van waar je het startpunt legt. Kijk je naar het eerste geweld in 1920, dan waren het Arabieren. Kijk je naar de zionistische immigratie en politieke organisatie daarvoor, dan zagen veel Arabieren dát als het begin van de dreiging.
Dat rechtvaardigt natuurlijk geen bruut geweld tegen de Joodse gemeenschappen, dat was toch echt een keuze die de Arabieren zelf maakten. Nota bene in een gebied dat men zelf ooit heeft veroverd.
quote:

[..]
Ga je nog verder terug, dan zie je dat Joden er al vóór de 7e eeuw waren. Maar vanaf de Arabische verovering rond 630 tot aan de 19e eeuw was er meer dan duizend jaar continue Arabische aanwezigheid. Ook dat schept een historische claim.
Uiteraard, dit gebied is inheems Joods. Dat Arabieren het ooit hebben veroverd geeft hen geen claim op het gebied. Zuid-Amerikaanse, Afrikaanse en Aziatische landen zijn soms eeuwen gekoloniseerd geweest. Gaf dit de kolonisator op een gegeven moment een historische claim op dat gebied?
quote:

[..]
Daarom kun je dit conflict niet eerlijk reduceren tot één oorspronkelijke dader.
Dat kan natuurlijk wel. Zelfs in jouw post erken je dat de Arabieren begonnen en dit een gebied is dat men ooit veroverd heeft.

We zitten echter in het Westen met een grote groep mensen die A) amper tot geen kennis van de geschiedenis van dit conflict hebben en B) een anti-Westers wereldbeeld hanteren waarin dit conflict wordt gereduceerd tot 'wit' en 'Westers' tegen 'van kleur' en 'inheems'. Israël wordt daarbij weggezet als het eerste, de Palestijnen als het tweede, waardoor velen blind voor de Palestijnen kiezen. En C) hebben we natuurlijk nog antisemitisme dat ook bij sommigen een duidelijke rol speelt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220211575
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:05 schreef HSG het volgende:

[..]
Lachwekkend hoe ziek mensen moeten zijn door geen reet om Palestijnen te geven maar wel hun gebruiken om lekker te spuwen op Israël en de Joden.

Ga lekker wieberen man met je neppe medelijden. :)
Ik ben ten minste niet hypocriet en hou mij bij mijn standpunten.
Ongeacht ras en religie.

Ik spuw overigens ook niet op joden, dat is een verzinsels.
En ik geef wel degelijk om de gewone burgers.
pi_220211755
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik heb nog niemand antisemitisch zien posten hier.
Wel anti-buitenlanders en anti-moslim overigens.

Niemand heeft het over joden, iedereen heeft het over Israel.
De pro-geweld en misdaden kamp praat alleen maar over joden, niet de anderen.
Dan ben je blind. Chadi heeft de antisemitische Kzazaren-complottheorie in deze draad gepost.
pi_220211856
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ongeacht ras en religie.

Maak dat de kat maar wijs. Toen Hamas Palestijnen ging executeren was je ook in geen velden of wegen te bekennen.

En dat geeft wel aan dat je geen reet om die mensen geeft. Je gebruikt het alleen maar om je hypocriete dubbele standaarden te verbloemen.
Corporate translator
  vrijdag 27 februari 2026 @ 13:03:32 #105
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220211866
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ongeacht ras en religie.

Nu doe je het gewoon weer. Ik ik ik.
pi_220211952
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:00 schreef HSG het volgende:

[..]
Maak dat de kat maar wijs. Toen Hamas Palestijnen ging executeren was je ook in geen velden of wegen te bekennen.

En dat geeft wel aan dat je geen reet om die mensen geeft. Je gebruikt het alleen maar om je hypocriete dubbele standaarden te verbloemen.
Wat jij wil joh.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 13:35:08 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220211990
quote:

[..]
Wie “begon” hangt af van waar je het startpunt legt. Kijk je naar het eerste geweld in 1920, dan waren het Arabieren. Kijk je naar de zionistische immigratie en politieke organisatie daarvoor, dan zagen veel Arabieren dát als het begin van de dreiging.

Ga je nog verder terug, dan zie je dat Joden er al vóór de 7e eeuw waren. Maar vanaf de Arabische verovering rond 630 tot aan de 19e eeuw was er meer dan duizend jaar continue Arabische aanwezigheid. Ook dat schept een historische claim.

Daarom kun je dit conflict niet eerlijk reduceren tot één oorspronkelijke dader.
Mogen we dat ook kolonialisme noemen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220212192
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee dat wordt als "divers", "multicultureel" en "inclusiviteit" gezien.
Corporate translator
pi_220212679
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat rechtvaardigt natuurlijk geen bruut geweld tegen de Joodse gemeenschappen, dat was toch echt een keuze die de Arabieren zelf maakten. Nota bene in een gebied dat men zelf ooit heeft veroverd.

[..]
Uiteraard, dit gebied is inheems Joods. Dat Arabieren het ooit hebben veroverd geeft hen geen claim op het gebied. Zuid-Amerikaanse, Afrikaanse en Aziatische landen zijn soms eeuwen gekoloniseerd geweest. Gaf dit de kolonisator op een gegeven moment een historische claim op dat gebied?
Jij vind dus dat Arabieren geen claim hebben op dit gebied omdat er voor 630 na christus voornamelijk Joden waren? Lees ik dit goed?
pi_220212689
quote:

[..]
Van mij wel, zou niet weten waarom dit alleen aan Europeanen toebehoord.
pi_220212723
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 15:55 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Jij vind dus dat Arabieren geen claim hebben op dit gebied omdat er voor 630 na christus voornamelijk Joden waren? Lees ik dit goed?
Ik vind dat de claim (inmiddels helaas genormaliseerd in steeds meer Westerse contreien) dat Arabieren en de Islam hier inheems zijn, dit waar Joden slechts uit Europa komende ('witte') 'kolonisten' zouden zijn, geschiedvervalsing en Arabieren en de Islam hebben daarom ook geen claim op dit gebied. Joden en het Jodendom wel.

De groep Arabieren die zichzelf sinds de jaren 1960 als 'de Palestijnen' zijn gaan noemen om inheemsheid te veinzen zijn niets meer dan een verzameling van Arabieren uit de regio. Zij hebben hier nooit een eigen land gehad en de Islam heeft in dit gebied per definitie helemaal niets te zoeken.

Ook de kaartjes die je vaak ziet om het narratief aan te wakkeren dat 'Joden' het vermeende land 'Palestina' zouden hebben gestolen gaat niet op. Dit gebied is achtereenvolgens bestuurd door Joden zelf, de Romeinen, Arabieren afkomstig uit het Arabisch Schiereiland (na verovering), Mamelukken, Ottomanen, de Britten en daarna weer Joden via de oprichting van Israël.

De Arabieren is meermaals een aanbod gedaan tot een eigen staat, dit is altijd afgewezen omdat de Arabieren het hele gebied wilde en dan ook nog Judenfrei. Dat steeds meer Westerlingen zich achter deze mensen scharen is niet alleen schrikbarend maar ook moreel verwerpelijk.

Het Westen had dan ook allang moet ingrijpen en alle Arabieren richting de omringende landen moeten sturen. En dat is niet omdat ik voor een zogenaamde 'etnische zuivering' ben, dit is omdat het simpelweg onmogelijk is om hier vrede te stichten zolang de Arabisch en Islamitische droom van een 'Judenfrei' Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' blijft bestaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 27 februari 2026 @ 16:09:07 #112
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220212738
quote:

[..]
Nee, en de influx van de honderdduizenden Arabieren tussen 1920 en 1948 ook niet. Alleen de honderdduizenden Joden die er kwamen wonen zijn een probleem en kunnen allemaal terug naar Polen.
pi_220212778
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 16:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, en de influx van de honderdduizenden Arabieren tussen 1920 en 1948 ook niet. Alleen de honderdduizenden Joden die er kwamen wonen zijn een probleem en kunnen allemaal terug naar Polen.
Het ergste is nog dat men de vele Joden uit Arabische landen die werden verdreven of moesten vluchten het liefst zou willen meesturen naar Polen. Er is trouwens een schitterend Instagram account over het leven van deze mensen en hun verhalen.

Trouwens opmerkelijk: velen hebben een op het eerste oog 'Europees uiterlijk', geen Arabisch uiterlijk. Vaak reden genoeg om de Levantijnse afkomst van deze mensen in twijfel te trekken en ze weg te zetten als 'wit'.

Niets is natuurlijk minder waar. Voor de opkomst van de Islam was dit gebied simpelweg meer Europees. Mensen daar zagen er niet uit als een Arabier uit Mekka, Muscat of Sanaa.

Helaas denken veel zeer naïeve Europeanen inmiddels anders en zijn gevallen voor alle propaganda.
pi_220212802
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 16:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind dat de claim (inmiddels helaas genormaliseerd in steeds meer Westerse contreien) dat Arabieren en de Islam hier inheems zijn, dit waar Joden slechts uit Europa komende ('witte') 'kolonisten' zouden zijn, geschiedvervalsing en Arabieren en de Islam hebben daarom ook geen claim op dit gebied. Joden en het Jodendom wel.

De groep Arabieren die zichzelf sinds de jaren 1960 als 'de Palestijnen' zijn gaan noemen om inheemsheid te veinzen zijn niets meer dan een verzameling van Arabieren uit de regio. Zij hebben hier nooit een eigen land gehad en de Islam heeft in dit gebied per definitie helemaal niets te zoeken.

Ook de kaartjes die je vaak ziet om het narratief aan te wakkeren dat 'Joden' het vermeende land 'Palestina' zouden hebben gestolen gaat niet op. Dit gebied is achtereenvolgens bestuurd door Joden zelf, de Romeinen, Arabieren afkomstig uit het Arabisch Schiereiland (na verovering), Mamelukken, Ottomanen, de Britten en daarna weer Joden via de oprichting van Israël.

[ afbeelding ]

De Arabieren is meermaals een aanbod gedaan tot een eigen staat, dit is altijd afgewezen omdat de Arabieren het hele gebied wilde en dan ook nog Judenfrei. Dat steeds meer Westerlingen zich achter deze mensen scharen is niet alleen schrikbarend maar ook moreel verwerpelijk.

Het Westen had dan ook allang moet ingrijpen en alle Arabieren richting de omringende landen moeten sturen. En dat is niet omdat ik voor een zogenaamde 'etnische zuivering' ben, dit is omdat het simpelweg onmogelijk is om hier vrede te stichten zolang de Arabisch en Islamitische droom van een 'Judenfrei' Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' blijft bestaan.
Vergeet deze niet

Corporate translator
pi_220212825

[ Bericht 100% gewijzigd door KaheemSaid op 27-02-2026 16:37:29 ]
pi_220212917
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Of de Arabieren die daar woonden nu woonden in het Ottomaanse Rijk, in Brits mandaatgebied of in Jordanie, Egypte, Syrie of Israël dat doet er toch niet zoveel toe?

De Arabieren woonden daar en woonden daar al eeuwen lang, misschien niet in Palestina maar wel sinds de Arabische verovering. Wil je al zulke historische gebeurtenissen terugdraaien? Waar is wel plek voor de Islam gezien die godsdienst later ontstond.

[ Bericht 4% gewijzigd door KaheemSaid op 27-02-2026 17:47:10 ]
pi_220213036
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 16:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het ergste is nog dat men de vele Joden uit Arabische landen die werden verdreven of moesten vluchten het liefst zou willen meesturen naar Polen. Er is trouwens een schitterend Instagram account over het leven van deze mensen en hun verhalen.

Trouwens opmerkelijk: velen hebben een op het eerste oog 'Europees uiterlijk', geen Arabisch uiterlijk. Vaak reden genoeg om de Levantijnse afkomst van deze mensen in twijfel te trekken en ze weg te zetten als 'wit'.

Niets is natuurlijk minder waar. Voor de opkomst van de Islam was dit gebied simpelweg meer Europees. Mensen daar zagen er niet uit als een Arabier uit Mekka, Muscat of Sanaa.

Helaas denken veel zeer naïeve Europeanen inmiddels anders en zijn gevallen voor alle propaganda.
Niet alleen dat, maar onder linkse antisemieten als Jan Tervoort is het gemeengoed dat de Joden geen natie/volk zouden zijn, terwijl Joden dat wel degelijk zijn.
pi_220213061
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Knip
Fijn dat dat kaartje van jou feitelijk gezien wel realistisch is. Mbt tot dat vanaf 1995. Wordt daar aangegeven dat de hele west bank onder leiding van de Palestijnse autoriteit is behalve de groene stukjes wat van niemand is?
  vrijdag 27 februari 2026 @ 18:13:40 #119
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220213350
quote:

[..]

[ afbeelding ]

het is natuurijk erg irritant als bijna alles groen is behalve dat irirtante vlekje middenin!

Oh en vanuit al die groene gebieden zijn er op dit moment nog een aantal met de hand te tellen Joden over gebleven de rest is al naar het rode plekje gedreven of verhuisd in de afgelopen 80 jaar!

Oh en grappig of bizar detail is dat de laatste israelier uit Afghanistan is gevlucht in 2021.
Zebulon Simentov leefde daar in een synachoge maar toen werd hem het te heet onder de voeten de jaren er voor werd hij ook lang bedreigd maar toen was het amerikaanse leger nog daar, toen zij vertrokken werd hij dus ook gedwongen om te vluchten.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')