1200 mensen vermoorden is krankzinnig. Maar dat je reactie bestaat uit het vrijwel compleet wegvagen van het woongebied van 2 miljoen mensen is evengoed krankzinnig. Tapijtbombardementen, stroomafsluiting, waterafsluiting. Ook dat moet worden benoemd, maar dat is zo ongemakkelijk dat het wordt gebagatelliseerd.quote:Op dinsdag 14 april 2026 20:23 schreef the-eye het volgende:
[..]
Maar ben je er ondertussen wel uit dat de aanval van 7 oktober '23 toch niet zo slim is geweest?
Van het doelbewust vermoorden van kinderen en journalisten is dan ook niets waar natuurlijk. Maar bijzondere bloedsprookjes die je daar ophoest. De gelijkenissen zoals ik die had geschetst met de Tweede Wereldoorlog blijven dan ook staan.quote:Op dinsdag 14 april 2026 20:24 schreef mcmlxiv het volgende:Tja, bewust kinderen en journalisten vermoorden en ziekenhuizen beschieten is net een graadje erger dan wat zelfs de Britten in WO2 uitvoerden.
Tienduizenden onschuldige slachtoffers in een strijd die niets met oorlog, maar alles met een moordende bezettingsmacht te maken heeft lijkt dan ook in niets op WO2. Niets mis met het vernietigen van Hamas en Hezbollah, maar teveel Israelische acties hebben niets met vernietiging van terroristen te maken.
Maar he, alle Israeli zijn engeltjes. Dejann verteld het ons ieder deel opnieuw.
Je bedoelt dat er heel veel valse en ongefundeerde aantijgingen zijn gedaan jegens Israël? Dat is iets anders dan een daadwerkelijk vermoeden hebben met gegronde redenen. We zien uniek bij Israël dat mensen vooral heel erg gretig zijn allerlei redenen te zoeken om het slechtst mogelijk van de Israëliërs te denken.quote:Op dinsdag 14 april 2026 20:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
omdat die mensen het vermoeden hebben dat Israël bewust en expres de burgers opzocht. Bij het vernietigen van infrastructuur, vernietigen van alle universiteiten en bibliotheken, slopen van nagenoeg alle agrarische grond, opblazen van waterzuiveringsinstallaties, vernietigen van alle landmarks, slopen van bijna 200.000 woningen, slopen van alle overheidsgebouwen, bijna vijf maanden lang alle grenzen volledig sluiten zodat er geen gram voedsel, druppel water of een willekeurige medicijn het gebied in kan en weet ik veel wat. Of zoals jij het zegt: dit is de goede kant van de geschiedenis.
daar is niets unieks aan, jij doet dit bv over bepaalde contreienquote:Op dinsdag 14 april 2026 20:38 schreef HowardRoark het volgende:
We zien uniek bij Israël dat mensen vooral heel erg gretig zijn allerlei redenen te zoeken om het slechtst mogelijk van de Israëliërs te denken.
Dat ligt er toch wel aan over welke contreien je het hebt, ik gebruik die term zelf niet in maar een context.quote:Op dinsdag 14 april 2026 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar is niets unieks aan, jij doet dit bv over bepaalde contreien
bepaalde contreienquote:Op dinsdag 14 april 2026 20:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat ligt er toch wel aan over welke contreien je het hebt, ik gebruik die term zelf niet in een context.
Zelfs al reduceer je het tot bepaalde linkse contreien, dan kan het nog over alles gaan. Volgende keer dat ik die term weer gebruik moet je maar naar de context vragen, dan ben ik meer dan bereid dat wat beter te onderbouwen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 20:54 schreef sp3c het volgende:
in het verleden was het bepaalde linkse contreien maar dat lijkt een beetje weggevallen te zijn
nu zijn bepaalde contreien de boeman
daar geef je nooit antwoord opquote:Op dinsdag 14 april 2026 20:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zelfs al reduceer je het tot bepaalde linkse contreien, dan kan het nog over alles gaan. Volgende keer dat ik die term weer gebruik moet je maar naar de context vragen, dan ben ik meer dan bereid dat wat beter te onderbouwen.
Je bent een beetje aan het zeuren.quote:
valt wel meequote:
50.000 burgerdoden in Gaza.quote:Op dinsdag 14 april 2026 20:38 schreef HowardRoark het volgende:
Je bedoelt dat er heel veel valse en ongefundeerde aantijgingen zijn gedaan jegens Israël? Dat is iets anders dan een daadwerkelijk vermoeden hebben met gegronde redenen. We zien uniek bij Israël dat mensen vooral heel erg gretig zijn allerlei redenen te zoeken om het slechtst mogelijk van de Israëliërs te denken.
Zeker, maar ik dacht ik maak het even duidelijk.quote:
Mij staat ook niet bij dat je dat vaak hebt gevraagd.quote:
het is meer gezeur omdat er nooit antwoord op komt en het komt veel en veel meer terug dan een keerquote:Op dinsdag 14 april 2026 21:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mij staat ook niet bij dat je dat vaak hebt gevraagd.
Ik heb even in je pohi gezocht en zie die vraag één keer terugkomen, dat was gisteren waarbij je mij niet hebt gequote. Verder zie ik met name weer gesneer en gebrom over het gebruik van dat woord, maar daar kan ik niet veel mee.
Het waren er toch 60k volgens Hamas? Waarbij uiteraard geen scheiding wordt gemaakt tussen burgers en strijders.quote:
Lijk uit mometeen krijg je een paar AI foto's die je "ongelijk" bewijzen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het waren er toch 60k volgens Hamas? Waarbij uiteraard geen scheiding wordt gemaakt tussen burgers en strijders.
WHO cijfers. En zijn meerdere bronnen die het 40-60k schatten.quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het waren er toch 60k volgens Hamas? Waarbij uiteraard geen scheiding wordt gemaakt tussen burgers en strijders.
Je weet toch dat er geen onschuldige Palestijnen bestaan? Sterker nog dat er eigenlijk helemaal geen Palestijnen bestaan.quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
WHO cijfers. En zijn meerdere bronnen die het 40-60k schatten.
Herhaling van zetten.quote:Op dinsdag 14 april 2026 20:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er heel veel valse en ongefundeerde aantijgingen zijn gedaan jegens Israël? Dat is iets anders dan een daadwerkelijk vermoeden hebben met gegronde redenen. We zien uniek bij Israël dat mensen vooral heel erg gretig zijn allerlei redenen te zoeken om het slechtst mogelijk van de Israëliërs te denken.
Israël heeft verder ook niet vijf maanden lang de grenzen gesloten, we hebben de vele beelden kunnen zien van volle markten en trucks met voedsel die naar binnen zijn gegaan, gek genoeg waren sommige Westerse media vooral geïnvesteerd in het presenteren van doodzieke kinderen met onderliggend lijden als emblematisch voor elke Gazaan.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er stond 'bijna drie maanden'. 1 maart tot 19 mei 0 kg
COGAT meldt
https://govextra.gov.il/cogat/humanitarian-efforts/main/
27 feb 12.902 tn
28 feb 328 tn
19 mei 125 tn
20 mei 2.052 tn
Jerusalem Post voor het geval je cogat niet gelooft.
https://www.jpost.com/breaking-news/article-854018
[..]
Opmerkelijk dat jij tiktok filmpjes, waar je niet van weet wanneer het en waar ter wereld het opgenomen is, nog steeds hoger aanschrijft dan COGAT of de Israëlische overheid. Heb je negatieve ervaringen met COGAT?
[..]
Gaan mensen dood van maar één maaltijd per dag? Mag toch hopen van niet, GHF is ingericht op maar 1 tot 1,5 miljoen maaltijden per dag....
Toen kreeg men toch voedsel van de Gaza Humanitarian Foundation? Daarnaast is het natuurlijk ook belangrijk te kijken naar hoeveel voedsel er al de Gazastrook in was geloodst en hoeveel er gekaapt was door Hamas? Mij staat nog bij dat er drukke markten waren te zien met allerlei voedsel, inclusief bakkerijen met chocoladetaart. Beeldmateriaal op het internet geslingerd door de Palestijnen zelf nota bene.quote:Op woensdag 15 april 2026 14:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Herhaling van zetten.
Zie hieronder mijn eerdere reactie op een vergelijkbare post van jou.
[..]
"Zijn helemaal geen 60k doden!"quote:Op dinsdag 14 april 2026 18:16 schreef probeer het volgende:
En Howard is er natuurlijk weer om de boel te bagatelliseren, ontkennen, of naar anderen wijzen.
Reageer je nu op jezelf?quote:Op woensdag 15 april 2026 22:03 schreef probeer het volgende:
[..]
"Zijn helemaal geen 60k doden!"
"Ja maar Hamas dan, mimimiiii"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |