abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2026 @ 18:20:04 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220581054
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 18:16 schreef probeer het volgende:
En Howard is er natuurlijk weer om de boel te bagatelliseren, ontkennen, of naar anderen wijzen.
Integendeel, niets wat ik hier nog heb genoemd vandaag betreft ontkennen, bagatelliseren of naar anderen wijzen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220581157
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 17:35 schreef JanKlaassen1 het volgende:

[..]
Hard gelachen _O-
Nou ja zeg nou zelf. Ik heb best wel geleerd over het kwaad van hem.
pi_220581338
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 09:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als ik mij goed herinner was de cope bij dit filmpje dat diegene al dood was. Dood of niet: zo omgaan met een lijk of levend persoon is een oorlogsmisdrijf. Onze vaste lezer zei gisteren nog er nog nooit eentje gezien te hebben van de IDF.
Die Palestijn leefde nog toen hij naar Gaza werd uitgezet. Zijn lot daarna is onbekend.

Wat er in dat filmpje van 10met die Palestijn gebeurde weten we niet. We weten alleen dat hij daarna in het ziekenhuis werd opgenomen met een geperforeerde darm, gebroken ribben, longschade en rectal letsels.

Het onderzoek naar dit incident is gestopt. Omdat de Palestijn al naar Gaza was uitgezet voordat een verklaring opgenomen kon worden (...) en vanwege de "uitzonderlijke omstandigheden" (...) en omdat het bewijs "complex" (...) was. Complex: waar kennen we dat ook alweer van...? Zijn verwondingen zal hij wel spontaan hebben oogelopen.

Vergeet niet: dit is de goede kant van de geschiedenis.

[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 14-04-2026 19:17:00 ]
pi_220581356
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 18:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het kinderachtigheid zit natuurijk vooral bij de mensen die de feitelijke realiteit hier proberen om te draaien en dus in plaats van terreurgroeperingen zoals Hamas of Hezbollah (aangestuurd door het Iraanse regime) als het probleem te zien, te veinzen dat Israël en de VS het probleem zijn en terreurgroeperingen. Het is van hetzelfde niveau als stellen dat Oekraïne de oorlog tegen Rusland is begonnen of de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog de eigenlijke nazi's waren.
Er is niemand hier die ontkent dat Hamas of Hezbollah terroristen zijn.

Daarentegen loop jij constant te beweren dat Israël de goeden zijn, en dat het dus allemaal mag en goed is wat ze doen.

Als jij Ben Gvir hoogstpersoonlijk een dozijn Palestijnse kinderen af zou zien schieten zou je het nog goed lullen.

En nu mag je weer lekker huilie gaan doen over die laatste opmerking.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220581359
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 18:16 schreef probeer het volgende:
En Howard is er natuurlijk weer om de boel te bagatelliseren, ontkennen, of naar anderen wijzen.
Zelf zou ik het al op hebben gegeven en ik heb notabene Duits bloed.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220581371
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 17:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is hij vast en zeker niet vergeten hoor. Daarom is er ook nooit een genocide geweest in de Gazastrook. Zouden mensen of actiegroepen zoals Amnesty, maar eens begrijpen dat dit een term is die niet maar zo gebruikt voor laster.
Als Europa zelfs al geen kritiek op Gvir of Smotrich meer mag hebben.... Volslagen mesjogge maar natuurlijk zijn jij, tweedeklum en tarado het daar pertinent mee oneens lol

Edit:
Voor wie niet weet waar het over gaat mbt minister Gvir. Al bijna twee jaar is er bijna elke dag/avond een pogrom op een Palestijns dorp. Tientallen dorpen/gemeenschappen zijn al volledig verdreven. Bij deze gecoördineerde aanvallen zijn al tientallen Palestijnen omgekomen of zelfs vermoord en tot op heden is daar nog niemand voor veroordeeld tenzij de persoon niet-joods is. De Israëlische politie komt bij dat soort aanvallen zelfs niet eens meer opdagen, in opdracht van minister Gvir

Met betrekking tot Smotrich. Zie hieronder van een paar dagen geleden
twitter

Jup ook dit is de goede kant van de geschiedenis

[ Bericht 42% gewijzigd door opgebaarde op 14-04-2026 19:25:05 ]
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:21:30 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220581426
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als Europa zelfs al geen kritiek op Gvir of Smotrich meer mag hebben.... Volslagen mesjogge maar natuurlijk zijn jij, tweedeklum en tarado het daar pertinent mee oneens lol
Word ik aangesproken? Ik ben pro Israel, in de zin dat het bestaanrecht heeft, dat betekent niet dat ik alles goed vind wat Israel doet, Gvir en Smotrich hoeven net als Netanyahu van mij niet.

Maar Israel van genocide beschuldigen is natuurlijk van de gekke.
pi_220581458
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
Word ik aangesproken? Ik ben pro Israel, in de zin dat het bestaanrecht heeft, dat betekent niet dat ik alles goed vind wat Israel doet, Gvir en Smotrich hoeven net als Netanyahu van mij niet.

Niks geks aan
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:30:12 #209
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220581483
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Schattingen van meer dan 100.000 dode burgers waarvan 22.000 dode kinderen en zo'n 60% van alle gebouwen vernietigd. Noem je het geen genocide, noem je het terroristen. Het zijn cijfers waar IS alleen maar van kon dromen.
Dit, dus.
pi_220581499
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het zijn cijfers waar IS alleen maar van kon dromen.
Goeie vergelijking wel.
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:33:03 #211
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220581505
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Goeie vergelijking wel.
Thanks.
Dit, dus.
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:34:56 #212
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220581524
quote:

[..]
Schattingen van meer dan 100.000 dode burgers waarvan 22.000 dode kinderen en zo'n 60% van alle gebouwen vernietigd. Noem je het geen genocide, noem je het terroristen. Het zijn cijfers waar IS alleen maar van kon dromen.
Dat heeft Hamas dus beter gedaan dan IS.
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:38:26 #213
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220581569
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat heeft Hamas dus beter gedaan dan IS.
Met 1200 doden en 250 gijzelaars? Bijna wel, ja.
Dit, dus.
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:40:21 #214
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220581590
quote:

[..]
Tuurlijk :')
Door Hamas zelf geteld?
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:42:30 #215
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220581617
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Met 1200 doden en 250 gijzelaars? Bijna wel, ja.
Met achter hun eigen burgers schuilen, wat ze nog toegeven ook.

Dat 100k is ook maar een schatting, maar ook al zou dat kloppen, dan nog zie ik niet in hoe die genocide beschuldiging ooit hard gemaakt gaat worden.
Mocht dat wel zo zijn, mag je me er uiteraard tzt op aanspreken.
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:48:59 #216
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220581681
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
Met achter hun eigen burgers schuilen, wat ze nog toegeven ook.

Dat 100k is ook maar een schatting, maar ook al zou dat kloppen, dan nog zie ik niet in hoe die genocide beschuldiging ooit hard gemaakt gaat worden.
Mocht dat wel zo zijn, mag je me er uiteraard tzt op aanspreken.
Ja, als je 60% van de totale oppervlakte platbombardeert zijn exacte cijfers met de duizenden nog moeilijk vast te stellen. Maargoed, het feit dat onze bondgenoot zo beestachtig tekeer gaat zorgt voor zo’n enorm ongemak dat we ons gaan verschuilen achter “het zijn maar schattingen”, “ja, maar ze schuilen achter burgers!” en “cijfers van Hamas!” terwijl iedereen wel door begint te krijgen wat het regime met de gouden stroppen aan het uitspoken is.
Dit, dus.
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:53:21 #217
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220581738
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:48 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, als je 60% van de totale oppervlakte platbombardeert zijn exacte cijfers met de duizenden nog moeilijk vast te stellen. Maargoed, het feit dat onze bondgenoot zo beestachtig tekeer gaat zorgt voor zo’n enorm ongemak dat we ons gaan verschuilen achter “het zijn maar schattingen”, “ja, maar ze schuilen achter burgers!” en “cijfers van Hamas!” terwijl iedereen wel door begint te krijgen wat het regime met de gouden stroppen aan het uitspoken is.
Wie is we? Israel staat volledig in hun recht om HAMAS uit te roeien, want helaas wil HAMAS Israel uitroeien dus veel keus is er niet.
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:57:51 #218
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220581787
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wie is we? Israel staat volledig in hun recht om HAMAS uit te roeien, want helaas wil HAMAS Israel uitroeien dus veel keus is er niet.
Dat is natuurlijk niet de discussie.
Dit, dus.
pi_220581841
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:48 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Uitmoorden is de bekendste manier van genocide, maar het is niet de enige manier. Zo is China de Uygoeren ook niet aan het uitmoorden toch wordt het label genocide daar niet betwist. ICJ heeft de moord op 8.000 Bosnische mannen als genocide aangemerkt terwijl je daar dezelfde kanttekeningen bij kan plaatsen als bij Gaza.

De definitie
Genocide, of volkerenmoord, is de systematische en opzettelijke vernietiging van een nationale, etnische, raciale of religieuze groep, in het geheel of gedeeltelijk. Het wordt in het internationaal recht gedefinieerd door het VN-Genocideverdrag (1948) en omvat het doden, ernstig letsel toebrengen, of levensomstandigheden opleggen die gericht zijn op fysieke vernietiging van de groep

Ik zal Gaza geen geen genocide noemen, de discussie gaat door de dieharders aan beide kanten nergens over. En nee Howardroark ik betwist het bestaansrecht van Israël niet, ik ben pro-Israel
pi_220581868
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die Palestijn leefde nog toen hij naar Gaza werd uitgezet. Zijn lot daarna is onbekend.

Wat er in dat filmpje van 10met die Palestijn gebeurde weten we niet. We weten alleen dat hij daarna in het ziekenhuis werd opgenomen met een geperforeerde darm, gebroken ribben, longschade en rectal letsels.

Het onderzoek naar dit incident is gestopt. Omdat de Palestijn al naar Gaza was uitgezet voordat een verklaring opgenomen kon worden (...) en vanwege de "uitzonderlijke omstandigheden" (...) en omdat het bewijs "complex" (...) was. Complex: waar kennen we dat ook alweer van...? Zijn verwondingen zal hij wel spontaan hebben oogelopen.

Vergeet niet: dit is de goede kant van de geschiedenis.
De mooiste verdediging van dit alles is nog wel: ja maar Hamas doet het ook. Dus je westerse overheid is niet meer te onderscheiden van een islamitische terreurorganisatie? En dan komt een variant op: ja maar je kijkt alleen naar Israël als ze wat stouts doen!! Oh je wil Israël dus hetzelfde behandelen als Hamas/iran/duizend andere vijanden op onze terreurlijst? Nee dat is ook niet de bedoeling.
  dinsdag 14 april 2026 @ 20:17:23 #221
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220582020
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 20:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Uitmoorden is de bekendste manier van genocide, maar het is niet de enige manier. Zo is China de Uygoeren ook niet aan het uitmoorden toch wordt het label genocide daar niet betwist. ICJ heeft de moord op 8.000 Bosnische mannen als genocide aangemerkt terwijl je daar dezelfde kanttekeningen bij kan plaatsen als bij Gaza.

De definitie
Genocide, of volkerenmoord, is de systematische en opzettelijke vernietiging van een nationale, etnische, raciale of religieuze groep, in het geheel of gedeeltelijk. Het wordt in het internationaal recht gedefinieerd door het VN-Genocideverdrag (1948) en omvat het doden, ernstig letsel toebrengen, of levensomstandigheden opleggen die gericht zijn op fysieke vernietiging van de groep

Ik zal Gaza geen geen genocide noemen, de discussie gaat door de dieharders aan beide kanten nergens over. En nee Howardroark ik betwist het bestaansrecht van Israël niet, ik ben pro-Israel
Israël is niet gericht op de vernietiging van een etnische groep, Israël is gericht op de eliminatie van een terreurbeweging die de volledige civiele infrastructuur als militaire uitvalsbasis gebruikt. Dat er bij die eliminatie veel mensen om het leven kom kan niet anders als zij gebruikt worden als menselijk schild, dat is het doel echter niet.

Hier lijkt de al dan niet bewuste denkfout bij sommigen te zitten die veel burgerslachtoffers gelijkstellen aan de intentie hebben dat te willen bereiken, het is echter een neveneffect.

De geallieerden hadden ook nooit de intentie het Duitse volk te vernietigen maar de nazis af te stoppen, toch zijn er Duitse steden volledig plat gebombardeerd met tienduizenden slachtoffers in enkele dagen.

Het is opmerkelijk hoe we in dat laatste geval zo duidelijk de conclusie kunnen trekken dat dit het doel was, maar dat er bij Israël altijd wordt geprobeerd om het beeld op te tuigen dat er eigenlijk genocidale intenties ten grondslag zouden liggen aan het willen elimineren van Hamas (of Hezbollah).

Ik denk dat mensen zich soms de vraag moeten stellen: Oké, waarom wil ik eigenlijk zo graag hier meer achter zoeken? Waarom wil ik Israël kunnen beschuldigen van genocide?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 14 april 2026 @ 20:21:34 #222
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220582054
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 20:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De definitie

Ik denk dat het ook niet echt van belang is of het alle boxjes afvinkt mbt genocide. De eerste stap is erkennen dat terreurgroep Hamas een krankzinnige terroristische aanval heeft gepleegd en daarbij enorme moordaantallen heeft gehaald bij onschuldige burgers. Maar wat daarna gebeurde was evengoed krankzinnig te noemen. Wat bezielde Israël om als beesten tekeer te gaan in de regio en meer dan 20.000 kinderen om zeep te helpen? Beide kanten zijn totaal ontoerekeningsvatbaar en daardoor is überhaupt iets van vrede ondenkbaar.
Dit, dus.
  dinsdag 14 april 2026 @ 20:23:12 #223
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220582067
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 20:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De mooiste verdediging van dit alles is nog wel: ja maar Hamas doet het ook. Dus je westerse overheid is niet meer te onderscheiden van een islamitische terreurorganisatie? En dan komt een variant op: ja maar je kijkt alleen naar Israël als ze wat stouts doen!! Oh je wil Israël dus hetzelfde behandelen als Hamas/iran/duizend andere vijanden op onze terreurlijst? Nee dat is ook niet de bedoeling.
Maar ben je er ondertussen wel uit dat de aanval van 7 oktober '23 toch niet zo slim is geweest?
  dinsdag 14 april 2026 @ 20:24:11 #224
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220582076
Tja, bewust kinderen en journalisten vermoorden en ziekenhuizen beschieten is net een graadje erger dan wat zelfs de Britten in WO2 uitvoerden.

Tienduizenden onschuldige slachtoffers in een strijd die niets met oorlog, maar alles met een moordende bezettingsmacht te maken heeft lijkt dan ook in niets op WO2. Niets mis met het vernietigen van Hamas en Hezbollah, maar teveel Israelische acties hebben niets met vernietiging van terroristen te maken.

Maar he, alle Israeli zijn engeltjes. Dejann verteld het ons ieder deel opnieuw.
pi_220582134
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 20:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël is niet gericht op de vernietiging van een etnische groep, Israël is gericht op de eliminatie van een terreurbeweging die de volledige civiele infrastructuur als militaire uitvalsbasis gebruikt. Dat er bij die eliminatie veel mensen om het leven kom kan niet anders als zij gebruikt worden als menselijk schild, dat is het doel echter niet.

Hier lijkt de al dan niet bewuste denkfout bij sommigen te zitten die veel burgerslachtoffers gelijkstellen aan de intentie hebben dat te willen bereiken, het is echter een neveneffect.

De geallieerden hadden ook nooit de intentie het Duitse volk te vernietigen maar de nazis af te stoppen, toch zijn er Duitse steden volledig plat gebombardeerd met tienduizenden slachtoffers in enkele dagen.

Het is opmerkelijk hoe we in dat laatste geval zo duidelijk de conclusie kunnen trekken dat dit het doel was, maar dat er bij Israël altijd wordt geprobeerd om het beeld op te tuigen dat er eigenlijk genocidale intenties ten grondslag zouden liggen aan het willen elimineren van Hamas (of Hezbollah).

Ik denk dat mensen zich soms de vraag moeten stellen: Oké, waarom wil ik eigenlijk zo graag hier meer achter zoeken? Waarom wil ik Israël kunnen beschuldigen van genocide?
omdat die mensen het vermoeden hebben dat Israël bewust en expres de burgers opzocht. Bij het vernietigen van infrastructuur, vernietigen van alle universiteiten en bibliotheken, slopen van nagenoeg alle agrarische grond, opblazen van waterzuiveringsinstallaties, vernietigen van alle landmarks, slopen van bijna 200.000 woningen, slopen van alle overheidsgebouwen, bijna vijf maanden lang alle grenzen volledig sluiten zodat er geen gram voedsel, druppel water of een willekeurige medicijn het gebied in kan en weet ik veel wat. Of zoals jij het zegt: dit is de goede kant van de geschiedenis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')