SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Ben je niet teveel bezig met dat alles?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:52 schreef Perrin het volgende:
En als Trump zo bang is dat Rusland Groenland inpikt, waarom doet hij dan niks als Rusland daadwerkelijk Oekraïne probeert in te pikken?
Ik merk dat het veel mensen nauwelijks wat kan boeien. Zolang dat zo is, doe ik graag wat meer.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ben je niet teveel bezig met dat alles?
Op een gegeven moment houdt het je teveel bezig.
Het is niet zo dat je iets oplost door te posten op een anoniem forum of door zelf er alles over te willen lezen. In Nl is er niks ad hand je kunt gewoon werken, leven en genieten!quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik merk dat veel mensen het nauwelijks wat kan boeien. Zolang dat zo is, doe ik graag wat meer.
Misschien kun je het lekker ontopic houden en je zorgen maken om jezelf. Doe je best!quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is niet zo dat je iets oplost door te posten op een anoniem forum of door zelf er alles over te willen lezen. In Nl is er niks ad hand je kunt gewoon werken, leven en genieten!
En dat zal niet snel veranderen
Nou ja, er gebeurt veel op wereldschaal en ik houd me er ook wel iets meer mee bezig soms dan nodig. Dus misschien een reminder aan ons allemaal. Leef, alsof het je laatste dag is, leef.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien kun je het lekker ontopic houden en je zorgen maken over jezelf. Doe je best!
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is niet zo dat je iets oplost door te posten op een anoniem forum of door zelf er alles over te willen lezen. In Nl is er niks ad hand je kunt gewoon werken, leven en genieten!
En dat zal niet snel veranderen
Trump is helemaal niet bang dat Groenland door Rusland wordt ingepikt. Hij gebruikt dit alleen maar als motief om zelf Groenland in te kunnen nemen. En Vance vindt dit helemaal prima, als hiermee de NAVO-verplichtingen (artikel 5) voor de VS in een klap wordt opgeblazen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:52 schreef Perrin het volgende:
En als Trump zo bang is dat Rusland Groenland inpikt, waarom doet hij dan niks als Rusland daadwerkelijk Oekraïne probeert in te pikken?
Bingo.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:35 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Trump is helemaal niet bang dat Groenland door Rusland wordt ingepikt. Hij gebruikt dit alleen maar als motief om zelf Groenland in te kunnen nemen. En Vance vindt dit helemaal prima, als hiermee de NAVO-verplichtingen (artikel 5) voor de VS in een klap wordt opgeblazen.
Mao Ning, de woordvoerster van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken zegt hierover letterlijk: "Do not use other countries as a pretext for seeking Selfish Gains".quote:
Ik heb weinig illusies over de Chinese regering maar Trump en zijn handlangers slagen erin die Chinezen inmiddels te laten afsteken als een toonbeeld van morele helderheid.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:28 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Mao Ning, de woordvoerster van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken zegt hierover letterlijk: "Do not use other countries as a pretext for seeking Selfish Gains".
Dit soort acties van de VS zorgen ervoor dat landen als China en Rusland kunnen zeggen: "Kijk, wat wij doen is niet zo erg. De VS is net zo erg of erger"quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb weinig illusies over de Chinese regering maar Trump en zijn handlangers slagen erin die Chinezen inmiddels te laten afsteken als een toonbeeld van morele helderheid.
Als dit klopt dan is dat een zeer goede ontwikkeling. Langzaamaan zal Oekraïne in staat zijn om zichzelf te blijven verdedigen als de Amerikaanse steun helemaal wegvalt. En dat zou ook de onderhandelingspositie van Zelensky/Europa vergroten richting Trump.quote:PARIS, Jan 15 (Reuters) - President Emmanuel Macron said on Thursday that France was now providing two-thirds of intelligence information to Ukraine, largely replacing the United States, which until last year had delivered the bulk of those services.
Ja dat druk je dan nog keurig uit.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:37 schreef Momo het volgende:
Over de TT
[ x ]
Trump is zo bang dat Rusland zich met de Groenland gaat bemoeien mimimi. Als je dat nog steeds als de reden ziet van al dit gedoe ben je wel een beetje zacht tussen de oren.
quote:Voor wat hoort wat, zegt Brussel tegen Kyiv. Het is de bedoeling dat Oekraïne het merendeel van de lening van 90 miljard euro die het van de EU krijgt, gebruikt om defensiematerieel van Europese makelij te kopen. Alleen als het Oekraïense leger materieel nodig heeft dat in Europa niet op korte termijn beschikbaar is, kan het zijn inkopen in de Verenigde Staten of elders doen.
Nederland en Duitsland hadden de afgelopen dagen bepleit dat Oekraïne de ruimte moest krijgen om sommige inkopen te doen bij andere bondgenoten, met name de VS. Denk aan Patriot-luchtafweersystemen, of onderdelen om F-16’s in de lucht te houden. Kyiv moet zulk materieel zonder tekst en uitleg aan Brussel kunnen inkopen in de VS, vond Nederland, ook al kwam het geld uit Europa.
De Europese Commissie gaat daar maar gedeeltelijk in mee. Kyiv kan elders inkopen doen, maar zal eerst moeten onderbouwen dat er een „urgente behoefte” aan specifiek materieel is, waardoor levering uit de EU of een Europees partnerland geen optie is. De Commissie en een meerderheid van de EU-landen zullen er mee moeten instemmen.
Een Nederlandse suggestie om bij voorbaat een bedrag van minstens 15 miljard euro te reserveren waarmee Oekraïne zonder papierwerk buiten Europa kan winkelen, haalde het niet. In totaal zal Oekraïne met het Europese geld zo’n 60 miljard euro aan defensieuitgaven kunnen financieren. De overige 30 miljard is bedoeld om andere gaten op de begroting te dichten.
Nou, onbeschoft dreigen met het militair innemen van het land van een bondgenoot is nog wel iets anders dan in Oekraine heel veel mensen vermoorden, verkrachten, martelen, de boel kapotbombarderen en een redelijk deel van het land bezetten.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:51 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Dit soort acties van de VS zorgen ervoor dat landen als China en Rusland kunnen zeggen: "Kijk, wat wij doen is niet zo erg. De VS is net zo erg of erger"
Dus niet komen zeiken over Oekraïne of Oeigoeren.
Ik neem aan gewoon in het belang van Oekraïne. Geld geven zodat ze materiaal kunnen kopen, maar wel alleen bij jou en je kan het misschien ook niet direct leveren is geen onvoorwaardelijke steun wat wij wel zeggen te doen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:04 schreef Breekfast het volgende:
Stuk uit de NRC hieronder. Wel opmerkelijk welke positie Nederland inneemt. Ik weet niet of dit nu vanuit het Oekraïne belang is gedacht, of dat Nederland nog steeds loyaal de Amerikaanse belangen zit te verdedigen.
[..]
Ik hamer hier vaker op, de VS' defensieindustrie is ook dermate kapot geconsolideert dat er nog maar zeer weinig echte VS producten zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:04 schreef Breekfast het volgende:
Ik weet niet of dit nu vanuit het Oekraïne belang is gedacht, of dat Nederland nog steeds loyaal de Amerikaanse belangen zit te verdedigen.
Veel onderdelen worden in China gemaakt:quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik hamer hier vaker op, de VS' defensieindustrie is ook dermate kapot geconsolideert dat er nog maar zeer weinig echte VS producten zijn.
Van de vuurwapens waar VS soldaten mee lopen tot hun pantservoertuigen is het allemaal europees (allicht wel gemaak aldaar. Maar winst -> europese hoofdkantoren). Paradepaardje F-35 = 30% europees.
Munitie voor patriot, voor himars en idd spares voor F-16 (puur VS makelij) en dan ben je er wel. Artillerie munitie productie in de VS is helemaal belachelijk achtergebleven (maar 1 fabriek in monumentaal pand, niet uit te breiden, nieuwe fabriek met onbewezen technologie waardoor ze terug naar de tekentafel mogen).
En voor die eerste 2 is DE nog aan het opschalen ook, zijn begonnen met het zelf maken.
Dus hier zie ik weinig "VS belangen behartigen" in.
Ja, tuurlijkquote:
quote:
Ik dacht dat je nu wel geleerd had om wapensystemen van anderen belachelijk te maken.quote:
Ik denk dat ze weer op de snooze-knop drukken. Die wekker is al tientallen keren gegaan de afgelopen 10 jaar.quote:
Denk dat met een paar chips je moeilijk elkaar te lijf kan gaan, denk je ook niet?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:27 schreef Perrin het volgende:
[..]![]()
pagina 5: NUMBERS MATTER - DEFENSE ACQUISITION, U.S. PRODUCTION CAPACITY, AND DETERRING CHINA
Maar goed, ExTec weet het natuurlijk beter.
Voor de rest is het same old same old: ja, wij besteden werk uit.quote:WEEEE WEEEEE WEEEE, ALLES KOMT UIT CHINA![]()
Nee, ondermaats presterende wapen systemen was ik altijd al kritisch op, dan heb ik niet hoeven leren.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik dacht dat je nu wel geleerd had om wapensystemen van anderen belachelijk te maken.
We zijn het eens.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat met een paar chips je moeilijk elkaar te lijf kan gaan, denk je ook niet?
Je noemt 1% van de onderdelen, weliswaar redelijk belangrijk, en zet het weer op je gebruikelijke janken:
[..]
Voor de rest is het same old same old: ja, wij besteden werk uit.
Voordeel is dat jij en ik niet als slaven ergens achter een lopende band staan, en onze natuur niet veranderd in een chemische dump.
Waar in het filmpje word gezegd dat Rusland aan het winnen is?quote:
Natuurlijk zal er een compromis moeten komen, en iets bruikbaars waar redelijkheidshalve Rusland ook een flinke duit in het zakje doet.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:11 schreef Pegos het volgende:
Om tot een een serieuze duurzame vrede te komen zullen alle Russische troepen uit geheel Oekraïne teruggetrokken moeten worden en zal Rusland een serieuze compensatie voor de illegaal aangebrachte materiele en immateriële oorlogsschade moeten betalen.
Alle andere vormen zijn feitelijk onacceptabel en zullen niet tot een duurzame vrede leiden.
Ja, maar van welke muntjes moet Rusland dat straks nog gefinancierd krijgen?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:11 schreef Pegos het volgende:
Om tot een een serieuze duurzame vrede te komen zullen alle Russische troepen uit geheel Oekraïne teruggetrokken moeten worden en zal Rusland een serieuze compensatie voor de illegaal aangebrachte materiele en immateriële oorlogsschade moeten betalen.
Alle andere vormen zijn feitelijk onacceptabel en zullen niet tot een duurzame vrede leiden.
Totaal geschift. Door dergelijke retoriek die door het grote publiek als zoete koek geslikt wordt is er draagvlak om de oorlog maar eindeloos te verlengen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:47 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Natuurlijk zal er een compromis moeten komen, en iets bruikbaars waar redelijkheidshalve Rusland ook een flinke duit in het zakje doet.
Maar hier loopt u m.i. wel heel hard van stapel hoor!
Dit is een onvoorwaardelijke overgave. Dat zal Rusland nooit accepteren. En Rusland volledig verslaan is onrealistisch.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:11 schreef Pegos het volgende:
Natuurlijk is dat ook zo. Alleen dan ben je iemand die oorlogsmisdaden goedkeurt of het toestaat dat het internationaal recht niet gerespecteerd wordt.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit is een onvoorwaardelijke overgave. Dat zal Rusland nooit accepteren. En Rusland volledig verslaan is onrealistisch.
Terugtrekken is wat anders dan onvoorwaardelijke overgave he.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit is een onvoorwaardelijke overgave. Dat zal Rusland nooit accepteren. En Rusland volledig verslaan is onrealistisch.
Zonder onvoorwaardelijke overgave gaat dit dus nooit gebeuren"quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Terugtrekken is wat anders dan onvoorwaardelijke overgave he.
4 woorden: noord en zuid korea.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zonder onvoorwaardelijke overgave gaat dit dus nooit gebeuren"
Voor een duurzame vrede heb je overigens een akkoord nodig dat voor beide partijen te slikken is. Dat is zelfs bijna de definitie.
Daar is het nog steeds geen vrede maar een wapenstilstand. En de demarcatielijn komt ongeveer overeen met de toestand van voor de oorlog..quote:
Maar dat geeft toch niet. Op het moment dat de laatste rus is opgetieft omdat hun gezinnen in modda rossia aan de geelhonger zijn, doodvriezen, geen water of stroom hebben, rolt oekraine de boel gewoon netjes op tot aan de grens, allicht bufferzone'tje erbij en they'll call it a day.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar is het nog steeds geen vrede maar een wapenstilstand. En de demarcatielijn komt ongeveer overeen met de toestand van voor de oorlog..
De toestand voor de oorlog lijkt me voldoende voor Oekraïne.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar is het nog steeds geen vrede maar een wapenstilstand. En de demarcatielijn komt ongeveer overeen met de toestand van voor de oorlog..
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:21 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Weet niet of deze al voorbij was gekomen, de nieuwste dreiging met NOEKS.
Heeft die Tucker trouwens eoa mentale beperking oid?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:21 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Weet niet of deze al voorbij was gekomen, de nieuwste dreiging met NOEKS.
Syndroom van MAGA.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:24 schreef havanagila het volgende:
[..]
Heeft die Tucker trouwens eoa mentale beperking oid?
Een Maga met een identiteitscrisis.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:59 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Tucker is niet MAGA. Gezien zijn Israël positie.
Niet geklikt.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
Om toch een beetje vrolijk het weekend in te gaan:
Maar wel gehapt.quote:
quote:De Oekraïense minister Sjmyhal van Energie zegt dat Oekraïne door de aanhoudende Russische raket- en droneaanvallen nog maar 60 procent van zijn elektriciteitsbehoefte kan opwekken.
Mooi man.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 00:16 schreef Scjvb het volgende:
En op deze manier blijft het aanmodderen:
LIVE | ’Gewonden bij grote brand in Russische chemische fabriek in buitenwijk van Moskou’
© https://www.telegraaf.nl/(...)oskou/124182877.html
Lekker om zo het weekend in te gaanquote:Op zaterdag 17 januari 2026 00:16 schreef Scjvb het volgende:
LIVE | ’Gewonden bij grote brand in Russische chemische fabriek in buitenwijk van Moskou’
Voor Rusland? Word Rusland dan bezet of zo?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit is een onvoorwaardelijke overgave. onrealistisch.
ze gaan sowieso niet betalenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:11 schreef Pegos het volgende:
Ligt een beetje aan de omstandigheden.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 01:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze gaan sowieso niet betalen
en er is geen enkele mogelijkheid om ze te dwingen
dat zou ik graag zien maar ik zie het niet gebeurenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 01:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de omstandigheden.
Als ze straks door het putje gaan, niveau n-korea enzo, en je wil weer graag meedoen in de beschaafde wereld, is je meewerkend opstellen toch wel een must.
Dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat de sancties ooit weg gaan.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 01:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zou ik graag zien maar ik zie het niet gebeuren
gaan nu al stemmen op om Rusland weer mee te laten doen aan de olympische spelenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 01:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat de sancties ooit weg gaan.
Ja, totdat de roebels op zijn en dat soort functionarissen niet meer omgekocht kunnen worden.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 01:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
gaan nu al stemmen op om Rusland weer mee te laten doen aan de olympische spelen
is wat het is
quote:Op zaterdag 17 januari 2026 00:16 schreef Scjvb het volgende:
Dé factor daarin is toch wel Trump. Met een andere president had het er allemaal anders uit gezien. En Trump is zo’n bizarre uitzondering..quote:Op zaterdag 17 januari 2026 01:50 schreef sp3c het volgende:
imo hebben Zelensky en co (niet de EU en niet de VS/CIA) gegokt en verloren
speeltip 9
En als de VS dat wel doet en veel gaat verdienen en de EU industrieel inzakt wegens te dure energie.. wat doen we dan? Hoe lang blijven we principieel?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 01:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat de sancties ooit weg gaan.
Volgens mij hebben wij altijd Oekraïne opgejut om door te gaan en te blijven zeggen dat het aan hun is om aan tafel te schuiven.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 01:50 schreef sp3c het volgende:
imo hebben Zelensky en co (niet de EU en niet de VS/CIA) gegokt en verloren
speeltip 9
Opgejut om door te blijven gaan, leuk hoor, ze willen hun eigen land verdedigen tegen een buitenlandse invasie. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij altijd Oekraïne opgejut om door te gaan
Wel grappig dat Berlijn aan complotdenken doet.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:20 schreef nostra het volgende:
'Oud-topmilitair vermoedt deal tussen Trump en Poetin: ‘Dan zijn we in een heel nieuwe wereld beland’' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=4jivX (gratis te lezen)
Plaats nog even een afbeelding van Verhofstadt en Van Baalen in Kiev, dan is de zoveelste ronde van dit cliché kletspraatje van de putinverstehers weer afgerond.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij altijd Oekraïne opgejut om door te gaan en te blijven zeggen dat het aan hun is om aan tafel te schuiven.
Dit was absoluut voorzienbaar. Ook onder Biden werd er niet gewonnen. Bovendien is er weinig verschil tussen Biden en Trump in technisch opzicht, alleen de wijze van financiering is veranderd. Europa betaalt alles.
Dit is het grootste debacle ooit. En dat kun je absoluut op conto schrijven van de EU. EU
In het hele Groenland dossier sta ik genuanceerder, dat was moeilijk te voorzien. Maar dit is gewoon absolute domheid. Onkunde.
quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:20 schreef nostra het volgende:
'Oud-topmilitair vermoedt deal tussen Trump en Poetin: ‘Dan zijn we in een heel nieuwe wereld beland’' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=4jivX (gratis te lezen)
quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel grappig dat Berlijn aan complotdenken doet.
Suggereert een zogenoemd pact tussen Trump en Poetin zonder enige bewijs.
Hij begrijpt het wel, hij redeneert alleen vanuit Russisch perspectief.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Opgejut om door te blijven gaan, leuk hoor, ze willen hun eigen land verdedigen tegen een buitenlandse invasie. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?
Maar goed tegen wie praat ik. MAGA yanks kunnen ook niet begrijpen dat de Groenlanders niet staan te juichen om een invasie.
Lijkt mijn kat wel, die wil ook altijd zijn pootje bovenop mijn hand hebben.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Trump en Poetin die afspraken maken? COMPLOT!![]()
Prachtig portret.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Trump en Poetin die afspraken maken? COMPLOT!![]()
Misschien is er nog ergens een plekje aan de muurquote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Prachtig portret.
2 guys with guts
jaaaaaajaquote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij altijd Oekraïne opgejut om door te gaan en te blijven zeggen dat het aan hun is om aan tafel te schuiven.
Dit was absoluut voorzienbaar. Ook onder Biden werd er niet gewonnen. Bovendien is er weinig verschil tussen Biden en Trump in technisch opzicht, alleen de wijze van financiering is veranderd. Europa betaalt alles.
Dit is het grootste debacle ooit. En dat kun je absoluut op conto schrijven van de EU. EU
In het hele Groenland dossier sta ik genuanceerder, dat was moeilijk te voorzien. Maar dit is gewoon absolute domheid. Onkunde.
Wil je dat dit over 30 jaar gewoon weer opnieuw begint?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 07:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
En als de VS dat wel doet en veel gaat verdienen en de EU industrieel inzakt wegens te dure energie.. wat doen we dan? Hoe lang blijven we principieel?
Wel wat over gelezen maar wist niet in hoeverre het bevestigd is. Wie weet helpt het om Tsjetsjenië los te weken van Rusland.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:27 schreef oheng het volgende:
Vreemd, geen enkel nieuws in de officiele rus media over het auto ongeluk van Adam Kadyrov (zoon van).
Je ziet zovaak verhalen op twitter die dan ineens 2-3 dagen later bij de Nederlandse pers terecht komen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:27 schreef oheng het volgende:
Vreemd, geen enkel nieuws in de officiele rus media over het auto ongeluk van Adam Kadyrov (zoon van).
quote:Denmark is small, with a population of just 6 million. But it has tried to uphold its end of the bargain. It lost more soldiers per capita than the United States did in Afghanistan. In all, there were 43 deaths, a sacrifice that Danes accepted as the cost of their international obligations.
Nee joh.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 07:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
En als de VS dat wel doet en veel gaat verdienen en de EU industrieel inzakt wegens te dure energie.. wat doen we dan? Hoe lang blijven we principieel?
Gooi de Verenigde Staten uit de Navoquote:Rampzalige gevolgen voor machtspositie
Als Amerika uit de Navo wordt gegooid is de schade voor de Amerikaanse machtspositie in de wereld rampzalig. De luchtmachtbasis Ramstein en het hoofdkwartier Stuttgart zijn bijvoorbeeld essentieel voor de Amerikaanse operaties in Afrika en het Midden-Oosten. Vanuit Ramstein worden drones over de hele wereld aangestuurd. Bovendien is het terughalen en herhuisvesten van Amerikaanse troepen – 80.000 tot 100.000 soldaten met hun familie – en de ontmanteling van bases zelfs voor de Amerikanen onbetaalbaar.
Je zit al jaren de Wijk belachelijk te maken en ineens ben je het eens met deze D66’er.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gooi de Verenigde Staten uit de Navo
Niks is onmogelijk maar dit is alles behalve eenvoudig Rob.quote:De Amerikaanse troepen zijn eenvoudig door Europese te vervangen. Franse en Britse kernwapens kunnen de nucleaire taak van de Amerikanen overnemen. Met behulp van het Oekraïense Delta-systeem gekoppeld aan Europese satellietsystemen kunnen we ook zelf grote militaire operaties uitvoeren. Geavanceerde langeafstandswapens kunnen we inmiddels samen met Oekraïne ontwikkelen. Het EU-programma ReArm Europe komt op stoom. Over een paar jaar zijn de belangrijkste gaten in de Europese defensie gedicht.
Ow, die hebben zeker een killswitch, net als de F-35?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:36 schreef Lospedrosa het volgende:
En de Britse kernwapens kunnen absoluut niet zonder de steun van de VS functioneren.
Jij was degene die beweerde dat de ontmoeting in Alaska een Jalta 2.0 zou worden waar Trump en Poetin samen wel even de wereld zouden opdelen in invloedssferen. Nu zegt Berlijn dat hij vermoedt dat er daadwerkelijk iets gebeurd is en dan noem jij hem een complotdenkerquote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel grappig dat Berlijn aan complotdenken doet.
Suggereert een zogenoemd pact tussen Trump en Poetin zonder enige bewijs.
Ik snap jullie niet.. waarom blijven jullie op die trol reageren???quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jij was degene die beweerde dat de ontmoeting in Alaska een Jalta 2.0 zou worden waar Trump en Poetin samen wel even de wereld zouden opdelen in invloedssferen. Nu zegt Berlijn dat hij vermoedt dat er daadwerkelijk iets gebeurd is en dan noem jij hem een complotdenker
Ik zeg het al een paar maanden en word continu weggehoond, maar de VS is onder Trump geen bondgenoot meer.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gooi de Verenigde Staten uit de Navo
Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:56 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik snap jullie niet.. waarom blijven jullie op die trol reageren???
Negeren... gewoon negeren
Ik roep al maanden dat we deze leverage moeten gebruiken. Eerder dan de oostenrijker met z'n te grote broek, eerder dan de dronken fransoos, eerder dan "wappie" berlijn, eerder dan Rob de Wijkquote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Al lijkt het me effectiever om die kleine 300 biljoen aan Amerikaans schuldpapier die Europa heeft per direct te dumpen dan ze uit de NAVO te gooien of een handelsoorlog te starten
Bonds dumpen is de nucleaire optie.quote:Ja, vanwege europese militaire oefeningen zit het luchtruim ff vol. Keer maar om.
Of: begin eens met 10%.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Al lijkt het me effectiever om die kleine 300 biljoen aan Amerikaans schuldpapier die Europa heeft per direct te dumpen
Hoe dan ook moeten we stoppen met Trump te likken en gewoon een keer terugslaan.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik roep al maanden dat we deze leverage moeten gebruiken. Eerder dan de oostenrijker met z'n te grote broek, eerder dan de dronken fransoos, eerder dan "wappie" berlijn, eerder dan Rob de Wijk.
Begin maar met:
[..]
Bonds dumpen is de nucleaire optie.
Beter om geleidelijk de duimschroeven aan te draaien, zodat je ook weer terug kunt.
Mooie slechte ideeen heb jij.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:09 schreef Spablauw214 het volgende:
Sluit alle datacenters van Microsoft, Meta en Google en trek de helft van de slots van Delta, United en American Airlines in. Of weer ze uit het Europese luchtruim. Praten we daarna verder.
Nu ben ik wel benieuwd naar jouw briljante plannenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mooie slechte ideeen heb jij.
MS cloud weg, dan kan half werkend NL naar huis. Google iets minder maar net zo goed. Meta is bagger al is het wel heel vervelend dat whatsapp dan niet meer werkt.
Ik heb ideeen gegeven.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd naar jouw briljante plannen
quote:Op woensdag 3 december 2025 10:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, wat mij betreft wel tijd om alle leger bases van ze te gaan sluiten.
Van lakenheath in het VK, via ramstein in DE, tot aan cyprus en diego garcia.
Of daar in ieder geval serieus mee te gaan dreigen.
Begin maar met opportunistisch ongeveer de helft wat aan komt vliegen terug te sturen.
De VS uit de NAVO gooien? Had nog niet teruggelezen. Geen slecht ideequote:
Was een idee van Rob de Wijk (quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De VS uit de NAVO gooien? Had nog niet teruggelezen. Geen slecht ideeMaar verwacht je dan niet dat de VS die overige zaken zelf in gang zet?
Tja, een heel slecht idee is het niet, maar volgens mij kun je niet zomaar een land uit de navo gooien. Een navo 2.0 oprichten kan natuurlijk wel, maar dat hebben we in principe met de EU. Wat heb je überhaupt aan de navo als de VS toch bepaalt wat er gebeurt?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was een idee van Rob de Wijk ().
Ging mij meer specifiek om ons een bewust te zijn van dat al die bases van ze, ons leverage verschaft.
Dat is natuurlijk dan semantiek.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, een heel slecht idee is het niet, maar volgens mij kun je niet zomaar een land uit de navo gooien. Een navo 2.0 oprichten kan natuurlijk wel, maar dat hebben we in principe met de EU.
Het heeft heel lang z'n nut gehad.quote:Tot nu toe hebben we enkel hun troep mogen oplossen
Ik herhaal het nog maar eens.quote:
Wat de vraag oproept waarom er geen Europees alternatief bestaat.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mooie slechte ideeen heb jij.
MS cloud weg, dan kan half werkend NL naar huis. Google iets minder maar net zo goed. Meta is bagger al is het wel heel vervelend dat whatsapp dan niet meer werkt.
Omdat voor dat Trump bestond, alle kennis richting de vs trok en zij in alles een grote markt hadden. facebook had gelijk 500 miljoen potentiele gebruikers (inc australie, vk en dan nog exc. engelssprekende mensen op aard) , Hives maximaal 20 miljoen. Dus bedrijven konden alle kleine potentiele concurrenten makkelijk opkopen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat de vraag oproept waarom er geen Europees alternatief bestaat.
Venture capital. En de daarbij behorende factor: als ik een goed idee heb, ga ik naar....quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat de vraag oproept waarom er geen Europees alternatief bestaat.
+1 voor je scherptequote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jij was degene die beweerde dat de ontmoeting in Alaska een Jalta 2.0 zou worden waar Trump en Poetin samen wel even de wereld zouden opdelen in invloedssferen. Nu zegt Berlijn dat hij vermoedt dat er daadwerkelijk iets gebeurd is en dan noem jij hem een complotdenker
Doe niet zo stoer.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat jalta 2.0 noemen was ook om te jennen.
Toch blijft het bizarre hoe Trump, leider vand e Vs maar blijft kruipen voor Poetin?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is zijn nieuwe normaal.quote:
Doen alle kneuzen, Baudet ook.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is zijn nieuwe normaal.
Als hij aangesproken wordt op zijn pro-dictatuur reflexen,
Dan bedoelde hij het allemaal ineens niet zo, en was hij aan het "jennen".
Rusland is met haar olie- en gasvoorraden en andere grondstoffen, etc. in feite een rijk land.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:22 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Ja, maar van welke muntjes moet Rusland dat straks nog gefinancierd krijgen?
Verwacht je dat die ff gaat bellen met z'n matties bij de CIA ofzo?quote:
Zou het iemand nog verbazen?quote:
is wel het minste wat hij kan doenquote:Op zondag 18 januari 2026 13:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Verwacht je dat die ff gaat bellen met z'n matties bij de CIA ofzo?
Nee, dat gebeurde onder Biden zelfs.quote:
Wat allemaal wel niet kan, ik geloof er alleen niet in dat het bewust door de VS doorgespeeld is naar RUS. Het lijkt me een stuk aannemelijker dat eea met een halfbrakke UKR open lijn is geshared met de VS en dat de Russen de boel hebben lopen tappen.quote:
Denk je nou echt dat de VS (als 1 van de FVEY) afhankelijk is van de zg. "strategische intel" van Oerkaiene?quote:Op zondag 18 januari 2026 13:59 schreef ExTec het volgende:
Maar denk dat we afscheid kunnen nemen van de fabel dat we 'De VS NODIG HEBBEN VANWEGE DE INTEL DIE ZE LEVEREN!!!!!!!!!!EINZ'.
Lul niet zo slap. Natuurlijk moet er vrede komen, maar niet ten koste van Ukraine. Er is helemaal geen verandering in opstelling.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:24 schreef phpmystyle het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Merz lijkt zijn opstelling aangaande Rusland te wijzigen Diplomatie en herbalancering ipv andere retoriek.
Het is nog maar kort geleden maar als Merz zijn positie bestendigt dan zit ik in kamp Merz.
Nee, de andere kant op.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat de VS (als 1 van de FVEY) afhankelijk is van de zg. "strategische intel" van Oerkaiene?
Dat mag Oekraiene zelf beslissen of ze betreffende intel wel of niet nodig hebben.quote:
Dat zegt toch verder niks over de inlichtingenpositie van de VS?quote:
Volgens mij ging het er over: lekt de VS richting rus, Y/N.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat mag Oekraiene zelf beslissen of ze betreffende intel wel of niet nodig hebben.
[..]
Dat zegt toch verder niks over de inlichtingenpositie van de VS?
En daar had ik al antwoord op gegeven, zie post #129.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij ging het er over: lekt de VS richting rus, Y/N.
Ik denk dat je beter naar de bron van betreffende tweet kunt vragen.quote:Verzoek of je dat ff aan je CIA matties kon vragen
Ja, of een amerikaanse matroos pleurt het op discord he.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:44 schreef AchJa het volgende:
Het lijkt me een stuk aannemelijker dat eea met een halfbrakke UKR open lijn is geshared met de VS en dat de Russen de boel hebben lopen tappen.
Was geen matroos... Dat was een reservist van de luchtmacht (Air National Guard).quote:Op zondag 18 januari 2026 15:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, of een amerikaanse matroos pleurt het op discord he.
Ja, dat zeg ik. Hoe gaat Rusland dat financieren ooit?quote:Op zondag 18 januari 2026 11:39 schreef Pegos het volgende:
[..]
Rusland is met haar olie- en gasvoorraden en andere grondstoffen, etc. in feite een rijk land.
Verder hebben de leiders van het land zich middels machtsmisbruik vele honderden miljarden toegeëigend. Er is dus financieel gezien eigenlijk geen enkel probleem. Poetin zou naar verluidt de rijkste mens op aarde zijn, om van de andere leiders van het regime maar te zwijgen.
netjes, zeker geheim?quote:
Komt goed!quote:Op zondag 18 januari 2026 20:04 schreef sp3c het volgende:
zeg hem volgende keer dat sp3c van fok! zegt dat de groene draak in het pierenbadje zit
he'll know what it means
Dit is inmiddels pijnlijk duidelijk.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:41 schreef Perrin het volgende:
Een kettingreactie van Europese zwakte.
[ x ]
Jammer dat het altijd weer 'wie niet horen wil, moet maar voelen' blijkt.quote:
En ondertussen opent trump een "2e front".quote:Op zondag 18 januari 2026 22:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jammer dat het altijd weer 'wie niet horen wil, moet maar voelen' blijkt.
Komt echt over als een 4D schaakspeler, de simpleton.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:13 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Deze beelden van achter de schermen van bellen met Trump zijn wel interessant.
Als je dat doet heeft morgen 70% geen mail, en ligt 80% van de Nederlandse banken eruit, overigens kan ik je vertellen dat banken op dit moment bezig zijn hun eigen datacenters uit te breiden, als morgen echt de stekker er uit gaat schat ik zo in dat het zeker 6 tot 12 weken duurt voordat alles weer werkt.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:09 schreef Spablauw214 het volgende:
Sluit alle datacenters van Microsoft, Meta en Google en trek de helft van de slots van Delta, United en American Airlines in. Of weer ze uit het Europese luchtruim. Praten we daarna verder.
Je kunt beter alle McDonalds en andere Amerikaanse fastfoodketens sluiten, is nog goed voor de gezondheid ookquote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:09 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat allemaal NLse franchisehouders zijn....quote:Op maandag 19 januari 2026 08:18 schreef TLC het volgende:
[..]
Je kunt beter alle McDonalds en andere Amerikaanse fastfoodketens sluiten, is nog goed voor de gezondheid ook
Bij de Introductie was het van Albert Heijn trouwensquote:Op maandag 19 januari 2026 08:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat allemaal NLse franchisehouders zijn....
Je hebt tuurlijk wel gelijk, daar niet van.
Een stuk of zeven, acht van de inmiddels meer dan 1,2 miljoen Russian casualties in Oekraïne hadden die passagiers naar hun baantje waar ze niets van kunnen betalen kunnen vervoeren.quote:
Geen idee waar je deze info vandaan hebt.. maar los van het betaalsysteem SWIFT draaien Nederlandse banken in eigen datacenters. Volledig in eigen beheer.quote:Op maandag 19 januari 2026 04:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je dat doet heeft morgen 70% geen mail, en ligt 80% van de Nederlandse banken eruit, overigens kan ik je vertellen dat banken op dit moment bezig zijn hun eigen datacenters uit te breiden, als morgen echt de stekker er uit gaat schat ik zo in dat het zeker 6 tot 12 weken duurt voordat alles weer werkt.
Dat kan ik je redelijk uit eigen bron vertellen, de transacties worden in de meeste gevallen inderdaad verwerkt op mainframes in eigen datacenters, maar de rest zit gewoon overal in de cloud, ABN zit in Azure (Ben ik zelf direct bij betrokken), Rabo heeft 5 jaar terug zijn grote datacenter in Zeist gesloten (mix Azure/AWS). ING zit naar mijn weten op AWS. Punt is dat er niet "1 systeem" is doorgaans voor het doen van 1 betaling worden minimaal 10-15 core applicaties geraakt.quote:Op maandag 19 januari 2026 15:58 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Geen idee waar je deze info vandaan hebt.. maar los van het betaalsysteem SWIFT draaien Nederlandse banken in eigen datacenters. Volledig in eigen beheer.
Voorbeelden:
Rabobank: Best en Boxtel
Ing: Rotterdam Airport, Amsterdam en Utrecht
Dit is wel echt bullshit in relatie tot de oorlog, die steden hebben al decennia te kampen met dit soort problematiek. Is vooral te wijten aan de extreem verouderde infrastructuur. Als het dan een paar weken -10 of -20 is loopt de hele boel gelijk in het honderd.quote:Op maandag 19 januari 2026 00:29 schreef skysherrif het volgende:
Novosibirsk
[ x ]
Rostov
[ afbeelding ]
Checkhov
[ afbeelding ]
Voronezh
[ afbeelding ]
Belgorod
[ afbeelding ]
Om even snel wat op te zoeken, maar ik weet dat ook de problemen in Bryansk, Orel, Krasnodar, Kursk etc groot zijn. Om niet te spreken van de Donbas...
Onder andere inderdaad.quote:Op maandag 19 januari 2026 08:18 schreef TLC het volgende:
[..]
Je kunt beter alle McDonalds en andere Amerikaanse fastfoodketens sluiten, is nog goed voor de gezondheid ook
Maar ik werk bij de Rabobank.. wij draaien alles in eigen beheer en niets van ons betalingsverkeer staat in een cloud van een andere partij..quote:Op maandag 19 januari 2026 16:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kan ik je redelijk uit eigen bron vertellen, de transacties worden in de meeste gevallen inderdaad verwerkt op mainframes in eigen datacenters, maar de rest zit gewoon overal in de cloud, ABN zit in Azure (Ben ik zelf direct bij betrokken), Rabo heeft 5 jaar terug zijn grote datacenter in Zeist gesloten (mix Azure/AWS). ING zit naar mijn weten op AWS. Punt is dat er niet "1 systeem" is doorgaans voor het doen van 1 betaling worden minimaal 10-15 core applicaties geraakt.
Waar zeg ik dat alles komt door Oekraiense drones of raketten?quote:Op maandag 19 januari 2026 16:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is wel echt bullshit in relatie tot de oorlog, die steden hebben al decennia te kampen met dit soort problematiek. Is vooral te wijten aan de extreem verouderde infrastructuur. Als het dan een paar weken -10 of -20 is loopt de hele boel gelijk in het honderd.
Nouja omdat je het hier post lijk je te willen suggereren dat een met ander te maken heeft, die teringzooi daar is gewoon een jaarlijks terugkerend fenomeen.quote:Op maandag 19 januari 2026 16:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat alles komt door Oekraiense drones of raketten?
Maar dat Rusland nu honderden miljarden per jaar moet investeren in defensie EN veel arbeidstekort heeft in banen als deze omdat alles nu in de militaire industrie werkt EN door ook drone aanvallen helpt allemaal natuurlijk niet mee.
Dan had ik wel posts weggelaten waar in uitgelegd wordt dat het een andere oorzaak heeft dan Oekraine, maargoed verder niet belangrijk, was niet mijn insteek.quote:Op maandag 19 januari 2026 16:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja omdat je het hier post lijk je te willen suggereren dat een met ander te maken heeft, die teringzooi daar is gewoon een jaarlijks terugkerend fenomeen.
Je moet eens kijken rond St Petersburg daar wonen bijna een miljoen mensen waarvan driekwart de helft van de winter zonder gas licht en stroom zit omdat SU pijplijnen vastvriezen en er schijnbaar geen geld is om het te maken.
Je had op Youtube zo'n vlogger die voor de oorlog daar een appartement huurde die maakte de meest bizarre shit mee qua achterstallig onderhoud. En die woonde dan nog in een redelijk welgesteld gedeelte.
Ja 100% eens.quote:Op maandag 19 januari 2026 16:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dan had ik wel posts weggelaten waar in uitgelegd wordt dat het een andere oorzaak heeft dan Oekraine, maargoed verder niet belangrijk, was niet mijn insteek.
Punt was vooral dat veel burgers in Oekraine en Rusland enorm lijden onder de heel stevige winter die daar nu is ingetrokken met als hoogtepunt dit weekend volgens mij.
Mooi toch, mogen we weer allemaal thuiswerken.quote:Op maandag 19 januari 2026 16:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Als er hier 3cm snil valt rijden er helemaal geen treinen of bussen meer.
Ik denk dat als je dat gaat schrappen men zal tegendreigen dat je ook geen digitale service zoals MS en andere digitale diensten meer mag afnemen. Puur om de boel te ontregelen.quote:Op maandag 19 januari 2026 16:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Onder andere inderdaad.
Er zijn echt wel Amerikaanse bedrijven waar wij niet in 1x vanaf kunnen zoals Microsoft, maar het merendeel van de Amerikaanse producten en diensten kunnen wij prima missen. Begin maar met Amazon, Netflix en de fastfood ellende.
En waar wij niet ineens zonder kunnen geld dat ook andersom. Europa is net zo onmisbaar voor Microsoft als vice versa.
tweede geclaimede patriot geraakt in een paar dagen.quote:Footage of the OK defeat of the SAM system "Patriot" position of the Armed Forces of Ukraine with the use of "Iskander-M" in the area of the village of Shevchenko in the Dnipropetrovsk region.
Further information from the source 🥷:
As a result of the strike, the following were destroyed:
🟠the multifunctional radar station "AN/MPQ-65" - 1 unit;
🟠the combat control vehicle - 1 unit;
🟠the diesel generator - 1 unit.
Wat wil je bereiken met dit soort afschuwelijk mensonterend materiaal continu te posten?quote:
Jou triggeren?quote:Op maandag 19 januari 2026 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat wil je bereiken met dit soort afschuwelijk mensonterend materiaal continu te posten?
Nee, je bedoel dat dat is wat jij zou doen.quote:Op maandag 19 januari 2026 18:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat als je dat gaat schrappen men zal tegendreigen dat je ook geen digitale service zoals MS en andere digitale diensten meer mag afnemen. Puur om de boel te ontregelen.
Ja.quote:
Die ene was een decoy. Dat geeft rus ondertussen ook toe.quote:Op maandag 19 januari 2026 18:07 schreef skysherrif het volgende:
tweede geclaimede patriot geraakt in een paar dagen.
Wat je vind moet je naar de politie brengen.quote:Op maandag 19 januari 2026 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja.
Ik vind dat maar niks die posts waarin mensen lijden en je daar op verlekkeren.
Nou dat zal wel meevallen. De gemiddelde Rus heeft energiekosten van misschien 200 euro voor het hele jaar. Winter en zomer. Denk je nou echt dat mensen daar geen kachels hebben terwijl elke neger onder elke golfplaat in Afrika een smartphone heeft?quote:Op maandag 19 januari 2026 16:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja omdat je het hier post lijk je te willen suggereren dat een met ander te maken heeft, die teringzooi daar is gewoon een jaarlijks terugkerend fenomeen.
Je moet eens kijken rond St Petersburg daar wonen bijna een miljoen mensen waarvan driekwart de helft van de winter zonder gas licht en stroom zit omdat SU pijplijnen vastvriezen en er schijnbaar geen geld is om het te maken.
Je had op Youtube zo'n vlogger die voor de oorlog daar een appartement huurde die maakte de meest bizarre shit mee qua achterstallig onderhoud. En die woonde dan nog in een redelijk welgesteld gedeelte.
Commiebloks hebben doorgaans geen rookkanaal. Omdat het gebouwd is voor CV.quote:Op maandag 19 januari 2026 19:16 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Nou dat zal wel meevallen. De gemiddelde Rus heeft energiekosten van misschien 200 euro voor het hele jaar. Winter en zomer. Denk je nou echt dat mensen daar geen kachels hebben terwijl elke neger onder elke golfplaat in Afrika een smartphone heeft?
Dat klopt. Maar ik durf te wedden dat ook de Russische variant op de Aldi gare elektrische kacheltjes verkoopt.quote:Op maandag 19 januari 2026 19:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Commiebloks hebben doorgaans geen rookkanaal. Omdat het gebouwd is voor CV.
Supermarkten sluiten bij bosjes.quote:Op maandag 19 januari 2026 19:21 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ik durf te wedden dat ook de Russischevariant op de Aldi gate elektrische kacheltjes verkoopt.
Was er maar een oplossing.quote:Op maandag 19 januari 2026 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja.
Niet ingaan op dat gehuichel.quote:Op maandag 19 januari 2026 19:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Was er maar een oplossing.
Nee joh. Nog veel simpeler. Hij is boos want kreeg zijn vrede prijs niet.quote:Op maandag 19 januari 2026 04:11 schreef Ilja2001 het volgende:
Groenland is onderdeel van de navo, dus er is echt NUL procent kans dat China of Rusland het waagt om dat land aan te vallen. Het gaat Trump zoals altijd om de grondstoffen.
Tsja, Rusland heh. Andere landen (proberen) over te nemen. Liever burgerdoelen beschieten dan vrede stichten, en dan ook nog soldaten dood martelen.quote:Op maandag 19 januari 2026 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja.
Nee. De MAGA achterban moet constant propaganda gevoerd krijgen, anders stemmen ze misschien anders. Alles wat Trump, Hegseth, Noem, lievitt e.d. zeggen en posten is enkel en alleen propaganda voor de "links maakt alles kapot" achterban"quote:Op maandag 19 januari 2026 19:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee joh. Nog veel simpeler. Hij is boos want kreeg zijn vrede prijs niet.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 19 januari 2026 19:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet ingaan op dat gehuichel.
Er is maar 1 rus waar meneer php mee begaan is, en die zit in het kremlin (of ergens in een bunker).
Putin is een broekpoepert. In het filmpje zie je dat het water pas word geheiligd nadat hij er in is geweest. Hij zal bang zijn dat hij een bad in wijwater niet overleeft.quote:Op maandag 19 januari 2026 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hij was tot gisteren nog aan het chillen en 3 maal dopen in heilig koud water.
En geeft toe: je geeft hem geen 73
Menig 30er ziet er niet zo goed uit
Dit weerlegt niet wat hij zegt.quote:Op maandag 19 januari 2026 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hij was tot gisteren nog aan het chillen en 3 maal dopen in heilig koud water.
Dat weerlegt dat hij in een bunker leeft.quote:
Dan moet er dan de laatste 4 jaar een enorme turn back zijn geweest, toen ik er in de Covid periode zat was de eis dat alles naar Azure moest, want Zeist moest toen eigenlijk al lang gesloten zijn.quote:Op maandag 19 januari 2026 16:09 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Maar ik werk bij de Rabobank.. wij draaien alles in eigen beheer en niets van ons betalingsverkeer staat in een cloud van een andere partij..
Dat wij Azure gebruiken voor wat applicaties ja.. maar verder niets.
Dit zelfde doet de Volksbank (sns etc). Ing idem.... alleen nog een stuk in Belgie en Duitsland...
Ik volg je niet..
Kom jij wel onder de mensen? Zo zien mensen van in de 70 er gemiddeld wel uit hoorquote:Op maandag 19 januari 2026 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je act is vermoeiend.quote:Op maandag 19 januari 2026 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, het bevestigd het alleen.quote:
Zou hem eerder in de 60 geven.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 08:05 schreef ach het volgende:
[..]
Kom jij wel onder de mensen? Zo zien mensen van in de 70 er gemiddeld wel uit hoorDe mensen in mijn omgeving hebben zelfs nog een volle bos haar (sommigen zelfs nog met kleur!), in tegenstelling tot de sneue landingsbaan van dhr. Putin.
Kan aan mij liggen maar de meest recente datum in dat filmpje is in 2021. Sommige beelden nog ouder.quote:Op maandag 19 januari 2026 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
Nee, dat wordt daarmee niet weerlegd.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat weerlegt dat hij in een bunker leeft.
Je komt meteen met een video van Poetin om te weerleggen dat hij in een bunker zit..quote:En nee. Ik ben niet begaan met de man of welke Rus dan ook:
En dan een video uit nota bene 2018, 8 jaar geleden dus..quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat wordt daarmee niet weerlegd.
Daarnaast was dit de stelling:
Er is maar 1 rus waar meneer php mee begaan is, en die zit in het kremlin (of ergens in een bunker)
[..]
Je komt meteen met een video van Poetin om te weerleggen dat hij in een bunker zit..
Heel doorzichtig.
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet er dan de laatste 4 jaar een enorme turn back zijn geweest, toen ik er in de Covid periode zat was de eis dat alles naar Azure moest, want Zeist moest toen eigenlijk al lang gesloten zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
Not gayquote:
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:44 schreef ExTec het volgende:
[..]Heel toevallig had ik het er pas over waarom de Rabo in Best en Boxtel zaten, zo dicht bij elkaar. Zou het ivm uitval stroom, onrusten, etc niet slimmer zijn om 1 centrum in Boxtel te plaatsen en het andere in Drenthe of zo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The End Times are wild
Beetje OT, kan me herinneren dat wij dat ook vonden, maar goed. Maar die dingen waren wel gloednieuw. Niveau dat als er niemand op de vloer was, de lucht eruit gepompt werd en werd vervangen door een of ander inert gas wat beter was voor koeling. Ze hadden toen iig ook een DC in croydon, londen. Anno nu geen idee meer. Finance is niet leuk om te werken, mensen nemen zichzelf allemaal veel te serieus.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel toevallig had ik het er pas over waarom de Rabo in Best en Boxtel zaten, zo dicht bij elkaar. Zou het ivm uitval stroom, onrusten, etc niet slimmer zijn om 1 centrum in Boxtel te plaatsen en het andere in Drenthe of zo?
We feel your pain bro.quote:
Ja, had ik nog geeneens op gelet.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:09 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
En dan een video uit nota bene 2018, 8 jaar geleden dus..
Op dit punt was ik inderdaad abuis. Hoewel dit fragment wel veel in het nieuws (feeds) is gekomen, en de uploaddatum van dit filmpje was ook van een paar dagen geleden.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, had ik nog geeneens op gelet.
@:phpmystyle probeert met een video ui 2018 te weerleggen dat Poetin op dit moment zich in een bunker verblijft.
En trots zeggen dat hij er goed uit ziet voor zijn leeftijd
Maar hij is niet met Poetin begaan
Je weet dat je hiermee zijn punt alleen maar sterker maakt?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op dit punt was ik inderdaad abuis. Hoewel dit fragment wel veel in het nieuws (feeds) is gekomen, en de uploaddatum van dit filmpje was ook van een paar dagen geleden.
Anyway. Hieronder een foto van circa 5 jaar geleden.
Hij is duidelijk in goede shape.
[ afbeelding ]
https://edition.cnn.com/2(...)dip-russia-scli-intl
Hier een links met mooiere foto's ..
https://www.themoscowtime(...)frozen-plunge-a91709
Ja dat weet ik. Hij zit maar wat te ouwehoeren. Ik doe gewoon mee.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je weet dat je hiermee zijn punt alleen maar sterker maakt?
Jij verdedigt je fort.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Hij zit maar wat te ouwehoeren. Ik doe gewoon mee.
Je zou toch verwachten dat ze inmiddels hebben geleerd te spreiden..quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:22 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
enorm wapendepot in debaltseve (donetsk) opgeblazen door oekraine
Geruchten gaan, maar kans dat oekraine dat bevestigd, is zeer klein, tenzij ze de oranje kleuter tegen zich in het harnas willen jagen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:49 schreef HiZ het volgende:
Ik hoorde net bij beursbox dat de VS Oekraïnse informatie naar de Russen zou lekken.
1 simpele google levert je al je tegenargumenten.quote:
Dit is geen nono :pquote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:56 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
1 simpele google levert je al je tegenargumenten.
Er zijn tal van wapens uit de EU voor de f16 bijvoorbeeld.
Idem met de Patriot: Irist, Sampt
Etc etc..
Een of andere nono roept wat en wordt aangehaald als waarheid...
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 21:20 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
1 of meerdere Russische luchtdefensie raketten zijn ingeslagen op hun eigen stad in Krasnodar.
Ook ff off-topicquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Beetje OT, kan me herinneren dat wij dat ook vonden, maar goed. Maar die dingen waren wel gloednieuw. Niveau dat als er niemand op de vloer was, de lucht eruit gepompt werd en werd vervangen door een of ander inert gas wat beter was voor koeling. Ze hadden toen iig ook een DC in croydon, londen. Anno nu geen idee meer. Finance is niet leuk om te werken, mensen nemen zichzelf allemaal veel te serieus.
Kun je een idee vormen van het volume ijs dat er in zit?quote:Op woensdag 21 januari 2026 00:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zou een toilet niet ontdooien als je erin plast? Of is het zo koud dat je urine afgekoeld is voordat dat lukt?
Nee. Daar zal ik me wel op verkijken.quote:Op woensdag 21 januari 2026 01:06 schreef ExTec het volgende:
Kun je een idee vormen van het volume ijs dat er in zit?
Dat die Putin maar snel een keer dood neer mag vallen.quote:
Oekraïense miljardair (55) richt eigen bataljon op en vecht zelf met succes aan het frontquote:Op woensdag 21 januari 2026 02:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat die Putin maar snel een keer dood neer mag vallen.
quote:Amsterdam - De Oekraïense graanmiljardair Vsevolod Kozhemyako besloot bij de Russische invasie niet comfortabel achterover te gaan leunen op een jacht of op een warm strand, zoals veel rijken deden.
De nu 55-jarige richtte de 13e Khartia-Brigade op, die een belangrijke rol speelt aan het front.
13:05 uur | 19 januari 2026
Zo waren het de mannen van Kozhemyako die een offensief startten tegen de Russen en tot schrik van Poetin Koepjansk heroverden.
Een video van de soldaten die het geelblauw hesen op het gehavende stadhuis was daarvan het bewijs. De overwinning zorgde voor een enorme morele opkikker voor de Oekraïners, die aan het bijna duizend kilometer lange front kilometer na kilometer langzaam land verliezen aan Moskou.
Woede in Rusland om verlies cruciale stad Koepjansk aan Oekraïne: blamage legt zwakke plek leger Poetin pijnlijk bloot
Het gebied rond Koepjansk was het afgelopen jaar een vleesmolen waar de Russen blind golf na golf soldaten vooruit dreven. Volgens de inlichtingendienst van Zelenski vielen de Russen bij bosjes. Op elke gesneuvelde Oekraïense soldaat lieten maar liefst 27 Russen het leven.
Infiltreren
De brigade van de miljardair slaagde erin stilletjes in het gebied te infiltreren en de vijand te verrassen. Nadat ze de cruciale punten van de stad in handen hadden, moesten de Russen met enorme verliezen de benen nemen.
En wie mocht denken dat Vsevolod Kozhemyako zich in het heetst van de strijd terugtrekt, heeft het mis. De man ligt gewoon regelmatig tussen zijn medestrijders in de loopgraven. De kolonel die de dagelijkse leiding heeft over de troepen, spreekt ook altijd over zijn ’familie.’ Geheel tegen de oud-Russische traditie in krijgen soldaten meer verantwoordelijkheid en mogen ze zelf beslissingen nemen. „Ons geheim is dat wij soldaten niet als beesten behandelen”, zegt Kozhemyako tegen The Economist.
.
Atoomagentschap VN volgt situatie op de voetquote:De eenheid van Kozhemyako is een bijzondere mix van ervaren gevechtstroepen, voormalige elite-eenheden en meestal hoogopgeleide beginners die vers achter een bureau vandaan komen.
De brigade wordt als een bedrijfsunit geleid, met een afdeling personeelszaken en een marketingunit.
Dagelijks leveren de chefs spreadsheets met cijfers van de ’prijs per dode Rus’ en de kosten van de frontlinie, uur na uur. Promotie krijg je alleen als je cijfers kloppen, en niet zoals bij de Russen omdat je het drinkmaatje bent van je superieur.
Hun specialiteiten zijn precisieaanvallen uitvoeren net achter de linies en infiltreren. De miljardair probeert zoveel mogelijk moderne NAVO-tactieken voor oorlogsvoering te gebruiken om de Russen te verrassen.
Vsevolod, vader van vier kinderen, had nooit verwacht aan het front te liggen.
Voor de oorlog vierde de ceo van Agrotrade Group luxe vakanties, was hij fanatiek hardloper en zeiler en skiede hij graag in de Alpen. In 2017 liep de man, wiens bedrijf een van de grootste graanexporteurs ter wereld is, nog de marathon van New York in minder dan 3,5 uur.
De Oekraïner heeft in meerdere interviews gezegd dat de oorlog ondanks alle vredesbesprekingen nog lang niet is afgelopen. „
Het wordt de komende tijd alleen maar erger en zwaarder”, waarschuwt hij in Cepa.org. „
En zelfs als we de vrede tekenen, moeten we de komende vijftig jaar of langer vrezen voor een nieuwe Russische invasie.”
quote:Volledige stroomuitval Tsjernobyl na Russische aanval: beruchte kerncentrale in Oekraïne al langer in gevaar
Kiev- De beruchte Oekraïense kerncentrale van Tsjernobyl is dinsdagochtend getroffen door een stroomuitval. Het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) meldt dat de black-out volgde op een grootschalige drone- en raketaanval van Russische troepen in de vroege ochtenduren.
15:05 uur | 20 januari 2026
Volgens het IAEA draait het complex nu volledig op noodgeneratoren, een tijdelijke oplossing die volgens experts nooit langdurig kan worden volgehouden.
,,We volgen de situatie op de voet en beoordelen continu de gevolgen voor de nucleaire veiligheid," waarschuwt IAEA-directeur Rafael Grossi.
Helaas is het dan maar afwachten wie de macht dan grijpt.quote:Op woensdag 21 januari 2026 02:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat die Putin maar snel een keer dood neer mag vallen.
Tragisch. Europa kijkt grotendeels de andere kant op.quote:
Trump's nieuwe "peace board" Met Loekasjenko en Poetin, zegt al genoeg.quote:Op woensdag 21 januari 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
De EU kan helemaal niks doen hè? Militair gezien.
Zelensky doet nu veel moeite Trump op Davos te ontmoeten. Maar daar hebben VS gezanten al meer bedrip voor de Russische acties.![]()
Omdat er gesprekken waren tussen Rusland en de VS.
Al met al wat een zooitje.
Deze oorlog komt niet tot een einde. Die blijft gewoon doorgaan net als na 2014.
Tijd dat tijger EU ook tanden gaat kweken.
De EU gaat geen kernmacht aanvallen vanwege een land dat geen lidstaat is.quote:Op woensdag 21 januari 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelensky doet nu veel moeite Trump op Davos te ontmoeten. Maar daar hebben VS gezanten al meer bedrip voor de Russische acties.![]()
Deze oorlog komt niet tot een einde. Die blijft gewoon doorgaan net als na 2014.
Ja, naar het nog koudere Groenland.quote:Op woensdag 21 januari 2026 08:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tragisch. Europa kijkt grotendeels de andere kant op.
Wat ga je met tanden doen zonder ruggengraat. Laat ze eerst maar eens wat aan dat zwakke leiderschap doen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelensky blijft juist in Oekraïne.quote:Op woensdag 21 januari 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Weer een hoop feitenvrij gelul, met om te beginnen: Zelensky blijft in Oekraïne.quote:Op woensdag 21 januari 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Zoals al eerder gezegd:quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:16 schreef phpmystyle het volgende:
Anyway. Hieronder een foto van circa 5 jaar geleden.
Hij is duidelijk in goede shape.
Ik denk dat Europa gewoon haar verlies moet nemen. Hoe zuur dat ook is omdat dit allemaal niet had gehoeven.quote:Op woensdag 21 januari 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is meer wensdenken dan denken.quote:Op woensdag 21 januari 2026 11:50 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat Europa gewoon haar verlies moet nemen.
quote:Op woensdag 21 januari 2026 11:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat Europa Rusland gewoon haar verlies moet nemen. Hoe zuur dat ook is omdat dit allemaal niet had gehoeven.
Ze maken juist progressie, en de Russen zien ook wel hoe EU nu steggelt met USA en haar hernieuwde ambities.quote:
Voor iemand eind 60 (destijds) is dat een prima torso hoor.quote:Op woensdag 21 januari 2026 11:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd:
Dat is echt niet per se in goede vorm hoor.... Nou kan ik niet over zijn leeftijd spreken, maar als ik er momenteel zo uit zou zien dan zou ik met spoed gaan dieten en sporten.
God, wat een progressie zeg, die 35.000 neergepopte Russische soldaten vorige maand.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze maken juist progressie, en de Russen zien ook wel hoe EU nu steggelt met USA en haar hernieuwde ambities.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een prettige scheut door de pielemuis.
quote:Artikel door ANP • 50m •Witkoff donderdag naar Moskou voor gesprek met Poetin
© Copyright ANP 2026
MOSKOU (ANP/RTR) - De Amerikaanse speciale gezant Steve Witkoff reist donderdag naar Rusland voor een ontmoeting met president Vladimir Poetin. Volgens hem hebben de Russen het initiatief genomen voor het gesprek. "En ik zie dat als een belangrijk statement van hun kant", zei Witkoff tegen CNBC.
Witkoff reist regelmatig naar Moskou om te praten over het beëindigen van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne. Het Kremlin meldde afgelopen week al een nieuwe ontmoeting met Witkoff en Trumps schoonzoon Jared Kushner voor te bereiden, maar noemde toen nog geen datum.
De Amerikaanse gezant sprak dinsdag ook al met de Russische gezant Kirill Dmitriev in het Zwitserse Davos, waar het World Economic Forum plaatsvindt. Ze spraken na afloop van een "zeer positief" en "constructief" gesprek.
© https://www.msn.com/nl-nl(...)1bd9749f43f085&ei=32
Hoezo? Putin leeft toch nog? Daar gaat het toch om? Rest zal hem aan z'n reet roesten.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:54 schreef BennieButtfuck het volgende:
God, wat een progressie zeg, die 35.000 neergepopte Russische soldaten vorige maand.
quote:Op maandag 19 januari 2026 19:29 schreef ExTec het volgende:
Er is maar 1 rus waar meneer php mee begaan is, en die zit in het kremlin (of ergens in een bunker).
Toen ik die post schreef stond dat letterlijk op Oekraïne liveblog van nu.nl.quote:Op woensdag 21 januari 2026 10:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Weer een hoop feitenvrij gelul, met om te beginnen: Zelensky blijft in Oekraïne.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nu.nl/spannin(...)esprek-in-davos.html
Di 21:21
[ Bericht 14% gewijzigd door Lospedrosa op 21-01-2026 14:13:00 ]Vakman pur sang
Maar Rusland ook niet als de EU bomvol zit met kernwapens, tevens kun je dan landen echt beschermen zonder de toestemming van ome Joe.quote:Op woensdag 21 januari 2026 09:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
De EU gaat geen kernmacht aanvallen vanwege een land dat geen lidstaat is.
Dus die tanden kun je wel vergeten.
Eigen kernmachten is inderdaad een optie.quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar Rusland ook niet als de EU bomvol zit met kernwapens, tevens kun je dan landen echt beschermen zonder de toestemming van ome Joe.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)den-als-kanonnenvoerquote:Terwijl de oorlog tussen Rusland en Oekraïne gestaag doorgaat, grijpt Rusland naar onconventionele methodes om militairen te rekruteren: mannen die dronken zijn of kampen met alcoholverslaving zouden onder invloed worden gedwongen om een contract te ondertekenen. Dit meldt The Barents Observer.
Volgens bronnen lijken ronselaars, met name in plattelandsgebieden, zich te richten op alcoholisten. Zij hebben weinig bescherming en laten zich gemakkelijk overtuigen. Uit eerdere berichtgeving blijkt dat het werven van één soldaat kan leiden tot een beloning van een half miljoen roebel.
Lol, klopt ja. Had deze fotos al eens eerder gepost maar:quote:Op woensdag 21 januari 2026 16:40 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)den-als-kanonnenvoer
nou de russen hangen hem een paar kilo dynamiet om zijn nek en hij maakt best wel lawaai als ie van afstand tot ontploffing wordt gebrachtquote:Op woensdag 21 januari 2026 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
Zo'n tegenstander zou iedereen wel willen: eentje die dronken is en niet weet wat die doet.
Je hebt militair gezien natuurlijk niet gek veel aan dit soort mannen. Net zo weinig als aan gevangenen, verslaafden, gestoorden, minder begaafde plattelandsbejaarden etc. Maar het zuivert wel het volk om ze in te zetten.quote:Op woensdag 21 januari 2026 16:40 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)den-als-kanonnenvoer
A.I. beelden hier posten is zeer matige content.quote:
Ik kreeg memes van aliens e.d. terug maar het lijkt wel te bestaan dat nieuwe wapen?quote:Op zondag 11 januari 2026 21:27 schreef Lospedrosa het volgende:
@:Achja
[ x ]
Mits dit verhaal een beetje waarheid bevat, bestaat dat wapen met ultrasoon geluid oid?
Dat is toch pure propaganda.quote:Op woensdag 21 januari 2026 22:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik kreeg memes van aliens e.d. terug maar het lijkt wel te bestaan dat nieuwe wapen?
https://www.nu.nl/buitenl(...)venezuela.html#nujij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |