abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2026 @ 07:53:04 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219846683
quote:
18s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 07:52 schreef Perrin het volgende:
En als Trump zo bang is dat Rusland Groenland inpikt, waarom doet hij dan niks als Rusland daadwerkelijk Oekraïne probeert in te pikken?
Ben je niet teveel bezig met dat alles?
Op een gegeven moment houdt het je teveel bezig.
Vakman pur sang
  vrijdag 16 januari 2026 @ 08:09:02 #3
38496 Perrin
pi_219846693
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 08:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ben je niet teveel bezig met dat alles?
Op een gegeven moment houdt het je teveel bezig.
Ik merk dat het veel mensen nauwelijks wat kan boeien. Zolang dat zo is, doe ik graag wat meer.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219846706
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 08:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik merk dat veel mensen het nauwelijks wat kan boeien. Zolang dat zo is, doe ik graag wat meer.
Het is niet zo dat je iets oplost door te posten op een anoniem forum of door zelf er alles over te willen lezen. In Nl is er niks ad hand je kunt gewoon werken, leven en genieten!
En dat zal niet snel veranderen
Vakman pur sang
  vrijdag 16 januari 2026 @ 08:13:27 #5
38496 Perrin
pi_219846708
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 08:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is niet zo dat je iets oplost door te posten op een anoniem forum of door zelf er alles over te willen lezen. In Nl is er niks ad hand je kunt gewoon werken, leven en genieten!
Misschien kun je het lekker ontopic houden en je zorgen maken om jezelf. Doe je best!
pi_219846713
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 08:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Misschien kun je het lekker ontopic houden en je zorgen maken over jezelf. Doe je best!
Nou ja, er gebeurt veel op wereldschaal en ik houd me er ook wel iets meer mee bezig soms dan nodig. Dus misschien een reminder aan ons allemaal. Leef, alsof het je laatste dag is, leef.
Lalallala

Game one. :P
Vakman pur sang
  vrijdag 16 januari 2026 @ 08:15:56 #7
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219846714
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 08:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
:')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_219846785
quote:
18s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 07:52 schreef Perrin het volgende:
En als Trump zo bang is dat Rusland Groenland inpikt, waarom doet hij dan niks als Rusland daadwerkelijk Oekraïne probeert in te pikken?
Trump is helemaal niet bang dat Groenland door Rusland wordt ingepikt. Hij gebruikt dit alleen maar als motief om zelf Groenland in te kunnen nemen. En Vance vindt dit helemaal prima, als hiermee de NAVO-verplichtingen (artikel 5) voor de VS in een klap wordt opgeblazen.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 09:01:42 #9
38496 Perrin
pi_219846883
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 08:35 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Trump is helemaal niet bang dat Groenland door Rusland wordt ingepikt. Hij gebruikt dit alleen maar als motief om zelf Groenland in te kunnen nemen. En Vance vindt dit helemaal prima, als hiermee de NAVO-verplichtingen (artikel 5) voor de VS in een klap wordt opgeblazen.
Bingo.
pi_219847047
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 09:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bingo.
Mao Ning, de woordvoerster van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken zegt hierover letterlijk: "Do not use other countries as a pretext for seeking Selfish Gains".
  vrijdag 16 januari 2026 @ 09:39:21 #11
38496 Perrin
pi_219847106
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 09:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Mao Ning, de woordvoerster van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken zegt hierover letterlijk: "Do not use other countries as a pretext for seeking Selfish Gains".
Ik heb weinig illusies over de Chinese regering maar Trump en zijn handlangers slagen erin die Chinezen inmiddels te laten afsteken als een toonbeeld van morele helderheid.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 09:51:21 #12
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219847156
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 09:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik heb weinig illusies over de Chinese regering maar Trump en zijn handlangers slagen erin die Chinezen inmiddels te laten afsteken als een toonbeeld van morele helderheid.
Dit soort acties van de VS zorgen ervoor dat landen als China en Rusland kunnen zeggen: "Kijk, wat wij doen is niet zo erg. De VS is net zo erg of erger"

Dus niet komen zeiken over Oekraïne of Oeigoeren.
Autocratie bv - Anne Applebaum
Het uur van de wolven - Giuliano da Empoli
pi_219848091
Hoge inflatie, al is die hoger dan dat het kremlin wil toegeven, duurder eten, maar he, er werd me vertelt dat er "overal arme mensen zijn" :') , en rus die niet bij machte is om haar invloedsfeer overeind te houden.

twitter
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219848351
quote:
PARIS, Jan 15 (Reuters) - President Emmanuel Macron said on Thursday that France was now providing two-thirds of intelligence information to Ukraine, largely replacing the United States, which until last year had delivered the bulk of those services.
Als dit klopt dan is dat een zeer goede ontwikkeling. Langzaamaan zal Oekraïne in staat zijn om zichzelf te blijven verdedigen als de Amerikaanse steun helemaal wegvalt. En dat zou ook de onderhandelingspositie van Zelensky/Europa vergroten richting Trump.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 12:37:10 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219848363
Over de TT

twitter

Trump is zo bang dat Rusland zich met de Groenland gaat bemoeien mimimi. Als je dat nog steeds als de reden ziet van al dit gedoe ben je wel een beetje zacht tussen de oren.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 12:50:13 #16
38496 Perrin
pi_219848466
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:37 schreef Momo het volgende:
Over de TT

[ x ]

Trump is zo bang dat Rusland zich met de Groenland gaat bemoeien mimimi. Als je dat nog steeds als de reden ziet van al dit gedoe ben je wel een beetje zacht tussen de oren.
Ja dat druk je dan nog keurig uit.
pi_219848582
Stuk uit de NRC hieronder. Wel opmerkelijk welke positie Nederland inneemt. Ik weet niet of dit nu vanuit het Oekraïne belang is gedacht, of dat Nederland nog steeds loyaal de Amerikaanse belangen zit te verdedigen.

quote:
Voor wat hoort wat, zegt Brussel tegen Kyiv. Het is de bedoeling dat Oekraïne het merendeel van de lening van 90 miljard euro die het van de EU krijgt, gebruikt om defensiematerieel van Europese makelij te kopen. Alleen als het Oekraïense leger materieel nodig heeft dat in Europa niet op korte termijn beschikbaar is, kan het zijn inkopen in de Verenigde Staten of elders doen.

Nederland en Duitsland hadden de afgelopen dagen bepleit dat Oekraïne de ruimte moest krijgen om sommige inkopen te doen bij andere bondgenoten, met name de VS. Denk aan Patriot-luchtafweersystemen, of onderdelen om F-16’s in de lucht te houden. Kyiv moet zulk materieel zonder tekst en uitleg aan Brussel kunnen inkopen in de VS, vond Nederland, ook al kwam het geld uit Europa.

De Europese Commissie gaat daar maar gedeeltelijk in mee. Kyiv kan elders inkopen doen, maar zal eerst moeten onderbouwen dat er een „urgente behoefte” aan specifiek materieel is, waardoor levering uit de EU of een Europees partnerland geen optie is. De Commissie en een meerderheid van de EU-landen zullen er mee moeten instemmen.

Een Nederlandse suggestie om bij voorbaat een bedrag van minstens 15 miljard euro te reserveren waarmee Oekraïne zonder papierwerk buiten Europa kan winkelen, haalde het niet. In totaal zal Oekraïne met het Europese geld zo’n 60 miljard euro aan defensieuitgaven kunnen financieren. De overige 30 miljard is bedoeld om andere gaten op de begroting te dichten.
pi_219848595
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 09:51 schreef Peligrosso het volgende:

[..]
Dit soort acties van de VS zorgen ervoor dat landen als China en Rusland kunnen zeggen: "Kijk, wat wij doen is niet zo erg. De VS is net zo erg of erger"

Dus niet komen zeiken over Oekraïne
of Oeigoeren.
Nou, onbeschoft dreigen met het militair innemen van het land van een bondgenoot is nog wel iets anders dan in Oekraine heel veel mensen vermoorden, verkrachten, martelen, de boel kapotbombarderen en een redelijk deel van het land bezetten.
pi_219849076
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 13:04 schreef Breekfast het volgende:
Stuk uit de NRC hieronder. Wel opmerkelijk welke positie Nederland inneemt. Ik weet niet of dit nu vanuit het Oekraïne belang is gedacht, of dat Nederland nog steeds loyaal de Amerikaanse belangen zit te verdedigen.
[..]

Ik neem aan gewoon in het belang van Oekraïne. Geld geven zodat ze materiaal kunnen kopen, maar wel alleen bij jou en je kan het misschien ook niet direct leveren is geen onvoorwaardelijke steun wat wij wel zeggen te doen.

Snap waarom de EU dat wilt, goed voor onze industrie maar ja, als je F-16 onderdelen of een luchtafweersysteem nodig hebt en die kunnen wij niet leveren dan heb je verder ook weinig aan dat geld.
pi_219849160
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 13:04 schreef Breekfast het volgende:
Ik weet niet of dit nu vanuit het Oekraïne belang is gedacht, of dat Nederland nog steeds loyaal de Amerikaanse belangen zit te verdedigen.

Ik hamer hier vaker op, de VS' defensieindustrie is ook dermate kapot geconsolideert dat er nog maar zeer weinig echte VS producten zijn.

Van de vuurwapens waar VS soldaten mee lopen tot hun pantservoertuigen is het allemaal europees (allicht wel gemaak aldaar. Maar winst -> europese hoofdkantoren). Paradepaardje F-35 = 30% europees.

Munitie voor patriot, voor himars en idd spares voor F-16 (puur VS makelij) en dan ben je er wel. Artillerie munitie productie in de VS is helemaal belachelijk achtergebleven (maar 1 fabriek in monumentaal pand, niet uit te breiden, nieuwe fabriek met onbewezen technologie waardoor ze terug naar de tekentafel mogen).

En voor die eerste 2 is DE nog aan het opschalen ook, zijn begonnen met het zelf maken.

Dus hier zie ik weinig "VS belangen behartigen" in.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 14:20:22 #21
38496 Perrin
pi_219849170
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik hamer hier vaker op, de VS' defensieindustrie is ook dermate kapot geconsolideert dat er nog maar zeer weinig echte VS producten zijn.

Van de vuurwapens waar VS soldaten mee lopen tot hun pantservoertuigen is het allemaal europees (allicht wel gemaak aldaar. Maar winst -> europese hoofdkantoren). Paradepaardje F-35 = 30% europees.

Munitie voor patriot, voor himars en idd spares voor F-16 (puur VS makelij) en dan ben je er wel. Artillerie munitie productie in de VS is helemaal belachelijk achtergebleven (maar 1 fabriek in monumentaal pand, niet uit te breiden, nieuwe fabriek met onbewezen technologie waardoor ze terug naar de tekentafel mogen).

En voor die eerste 2 is DE nog aan het opschalen ook, zijn begonnen met het zelf maken.

Dus hier zie ik weinig "VS belangen behartigen" in.
Veel onderdelen worden in China gemaakt:

klik voor iets groter
pi_219849176
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Alles wordt in China gemaakt:

Ja, tuurlijk :O
pi_219849192
China:

twitter
  vrijdag 16 januari 2026 @ 14:27:05 #24
38496 Perrin
pi_219849206
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, tuurlijk :O
pagina 5: NUMBERS MATTER - DEFENSE ACQUISITION, U.S. PRODUCTION CAPACITY, AND DETERRING CHINA

Maar goed, ExTec weet het natuurlijk beter.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 14:27:44 #25
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219849211
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:24 schreef ExTec het volgende:
China:

[ x ]
Ik dacht dat je nu wel geleerd had om wapensystemen van anderen belachelijk te maken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219849214
twitter

Duitsland wordt wakker.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 14:29:47 #27
38496 Perrin
pi_219849226
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:28 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
Duitsland wordt wakker.
Ik denk dat ze weer op de snooze-knop drukken. Die wekker is al tientallen keren gegaan de afgelopen 10 jaar.
pi_219849256
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
pagina 5: NUMBERS MATTER - DEFENSE ACQUISITION, U.S. PRODUCTION CAPACITY, AND DETERRING CHINA

Maar goed, ExTec weet het natuurlijk beter.
Denk dat met een paar chips je moeilijk elkaar te lijf kan gaan, denk je ook niet?

Je noemt 1% van de onderdelen, weliswaar redelijk belangrijk, en zet het weer op je gebruikelijke janken:

quote:
WEEEE WEEEEE WEEEE, ALLES KOMT UIT CHINA :'(
Voor de rest is het same old same old: ja, wij besteden werk uit.

Voordeel is dat jij en ik niet als slaven ergens achter een lopende band staan, en onze natuur niet veranderd in een chemische dump.
pi_219849267
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik dacht dat je nu wel geleerd had om wapensystemen van anderen belachelijk te maken.
Nee, ondermaats presterende wapen systemen was ik altijd al kritisch op, dan heb ik niet hoeven leren.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 14:35:23 #30
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219849272
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Denk dat met een paar chips je moeilijk elkaar te lijf kan gaan, denk je ook niet?

Je noemt 1% van de onderdelen, weliswaar redelijk belangrijk, en zet het weer op je gebruikelijke janken:
[..]
Voor de rest is het same old same old: ja, wij besteden werk uit.

Voordeel is dat jij en ik niet als slaven ergens achter een lopende band staan, en onze natuur niet veranderd in een chemische dump.
We zijn het eens.
Het is een zegen dat een ander producten voor ons maakt tegen betaalbare prijzen.
Het werk en alle nadelen daarvan hebben wij gelukkig niet hier.

Na China kan India die taak op zich nemen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:53:38 #31
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_219849841
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:28 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
Duitsland wordt wakker.
Waar in het filmpje word gezegd dat Rusland aan het winnen is?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_219850282
Om tot een een serieuze duurzame vrede te komen zullen alle Russische troepen uit geheel Oekraïne teruggetrokken moeten worden en zal Rusland een serieuze compensatie voor de illegaal aangebrachte materiele en immateriële oorlogsschade moeten betalen.
Alle andere vormen zijn feitelijk onacceptabel en zullen niet tot een duurzame vrede leiden.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 17:47:34 #33
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219850472
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 17:11 schreef Pegos het volgende:
Om tot een een serieuze duurzame vrede te komen zullen alle Russische troepen uit geheel Oekraïne teruggetrokken moeten worden en zal Rusland een serieuze compensatie voor de illegaal aangebrachte materiele en immateriële oorlogsschade moeten betalen.
Alle andere vormen zijn feitelijk onacceptabel en zullen niet tot een duurzame vrede leiden.
Natuurlijk zal er een compromis moeten komen, en iets bruikbaars waar redelijkheidshalve Rusland ook een flinke duit in het zakje doet.
Maar hier loopt u m.i. wel heel hard van stapel hoor!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219850765
quote:
Ja, maar van welke muntjes moet Rusland dat straks nog gefinancierd krijgen?
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_219850970
Oekraïne kan maar 60% van haar energievoorziening opwekken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 18:54:14 #36
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219851100
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 17:47 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Natuurlijk zal er een compromis moeten komen, en iets bruikbaars waar redelijkheidshalve Rusland ook een flinke duit in het zakje doet.
Maar hier loopt u m.i. wel heel hard van stapel hoor!
Totaal geschift. Door dergelijke retoriek die door het grote publiek als zoete koek geslikt wordt is er draagvlak om de oorlog maar eindeloos te verlengen.
En het verlengen van de oorlog is tegen het Oekraïense belang.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 16 januari 2026 @ 18:58:47 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219851155
quote:
Dit is een onvoorwaardelijke overgave. Dat zal Rusland nooit accepteren. En Rusland volledig verslaan is onrealistisch.
The End Times are wild
  vrijdag 16 januari 2026 @ 19:02:51 #38
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219851203
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 18:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit is een onvoorwaardelijke overgave. Dat zal Rusland nooit accepteren. En Rusland volledig verslaan is onrealistisch.
Natuurlijk is dat ook zo. Alleen dan ben je iemand die oorlogsmisdaden goedkeurt of het toestaat dat het internationaal recht niet gerespecteerd wordt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219853393
quote:

[..]
Terugtrekken is wat anders dan onvoorwaardelijke overgave he.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 21:54:01 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219853412
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Terugtrekken is wat anders dan onvoorwaardelijke overgave he.
Zonder onvoorwaardelijke overgave gaat dit dus nooit gebeuren"

Voor een duurzame vrede heb je overigens een akkoord nodig dat voor beide partijen te slikken is. Dat is zelfs bijna de definitie.
The End Times are wild
pi_219853433
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zonder onvoorwaardelijke overgave gaat dit dus nooit gebeuren"

Voor een duurzame vrede heb je overigens een akkoord nodig dat voor beide partijen te slikken is. Dat is zelfs bijna de definitie.
4 woorden: noord en zuid korea.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 21:58:33 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219853474
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
4 woorden: noord en zuid korea.
Daar is het nog steeds geen vrede maar een wapenstilstand. En de demarcatielijn komt ongeveer overeen met de toestand van voor de oorlog..
The End Times are wild
pi_219853516
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
Daar is het nog steeds geen vrede maar een wapenstilstand. En de demarcatielijn komt ongeveer overeen met de toestand van voor de oorlog..
Maar dat geeft toch niet. Op het moment dat de laatste rus is opgetieft omdat hun gezinnen in modda rossia aan de geelhonger zijn, doodvriezen, geen water of stroom hebben, rolt oekraine de boel gewoon netjes op tot aan de grens, allicht bufferzone'tje erbij en they'll call it a day.

Geen enkele noodzaak om verder rus in te gaan, oekraine is niet imperialistisch bezig.
pi_219853520
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
De toestand voor de oorlog lijkt me voldoende voor Oekraïne.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219853719
twitter

Weet niet of deze al voorbij was gekomen, de nieuwste dreiging met NOEKS.
pi_219853738
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:21 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

pi_219853751
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:21 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Heeft die Tucker trouwens eoa mentale beperking oid?
pi_219853793
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:24 schreef havanagila het volgende:

[..]
Heeft die Tucker trouwens eoa mentale beperking oid?
Syndroom van MAGA.
pi_219854139
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:30 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Syndroom van MAGA.
Tucker is niet MAGA. Gezien zijn Israël positie.
pi_219854318
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:59 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Tucker is niet MAGA. Gezien zijn Israël positie.
Een Maga met een identiteitscrisis.

Kan de beste overkomen, Musk is inmiddels ook weer goeie maatjes met Trump.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 16 januari 2026 @ 23:47:46 #51
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219854382
Om toch een beetje vrolijk het weekend in te gaan:

Bekijk deze YouTube-video
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219854389
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
Om toch een beetje vrolijk het weekend in te gaan:

Niet geklikt.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 23:51:10 #53
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219854395
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niet geklikt.
Maar wel gehapt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219854414
quote:
De Oekraïense minister Sjmyhal van Energie zegt dat Oekraïne door de aanhoudende Russische raket- en droneaanvallen nog maar 60 procent van zijn elektriciteitsbehoefte kan opwekken.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 00:16:35 #55
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219854460
En op deze manier blijft het aanmodderen:

LIVE | ’Gewonden bij grote brand in Russische chemische fabriek in buitenwijk van Moskou’
© https://www.telegraaf.nl/(...)oskou/124182877.html
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219854498
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 00:16 schreef Scjvb het volgende:

LIVE | ’Gewonden bij grote brand in Russische chemische fabriek in buitenwijk van Moskou’
Mooi man.
pi_219854517
quote:

Lekker om zo het weekend in te gaan
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 01:30:46 #58
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_219854581
quote:

[..]
Dit is een onvoorwaardelijke overgave. onrealistisch.
Voor Rusland? Word Rusland dan bezet of zo?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 01:36:23 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219854585
quote:
ze gaan sowieso niet betalen

en er is geen enkele mogelijkheid om ze te dwingen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219854591
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 01:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
ze gaan sowieso niet betalen

en er is geen enkele mogelijkheid om ze te dwingen
Ligt een beetje aan de omstandigheden.

Als ze straks door het putje gaan, niveau n-korea enzo, en je wil weer graag meedoen in de beschaafde wereld, is je meewerkend opstellen toch wel een must.
  Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 01:47:54 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219854593
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 01:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ligt een beetje aan de omstandigheden.

Als ze straks door het putje gaan, niveau n-korea enzo, en je wil weer graag meedoen in de beschaafde wereld, is je meewerkend opstellen toch wel een must.
dat zou ik graag zien maar ik zie het niet gebeuren
pi_219854596
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 01:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat zou ik graag zien maar ik zie het niet gebeuren
Dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat de sancties ooit weg gaan.
  Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 01:50:38 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219854597
imo hebben Zelensky en co (niet de EU en niet de VS/CIA) gegokt en verloren

speeltip 9
  Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 01:52:04 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219854600
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 01:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
gaan nu al stemmen op om Rusland weer mee te laten doen aan de olympische spelen

is wat het is
pi_219854607
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 01:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
gaan nu al stemmen op om Rusland weer mee te laten doen aan de olympische spelen

is wat het is
Ja, totdat de roebels op zijn en dat soort functionarissen niet meer omgekocht kunnen worden.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 06:04:58 #66
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219854894
quote:

_O_
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 17 januari 2026 @ 07:44:18 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219855047
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 01:50 schreef sp3c het volgende:

speeltip 9
Dé factor daarin is toch wel Trump. Met een andere president had het er allemaal anders uit gezien. En Trump is zo’n bizarre uitzondering..

Rusland begint in veel opzichten ook op zijn tandvlees te lopen. Zoveel maakt het ook niet uit.
The End Times are wild
  zaterdag 17 januari 2026 @ 07:45:57 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219855051
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 01:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
En als de VS dat wel doet en veel gaat verdienen en de EU industrieel inzakt wegens te dure energie.. wat doen we dan? Hoe lang blijven we principieel?
The End Times are wild
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:01:27 #69
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219855632
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 01:50 schreef sp3c het volgende:

speeltip 9
Volgens mij hebben wij altijd Oekraïne opgejut om door te gaan en te blijven zeggen dat het aan hun is om aan tafel te schuiven.
Dit was absoluut voorzienbaar. Ook onder Biden werd er niet gewonnen. Bovendien is er weinig verschil tussen Biden en Trump in technisch opzicht, alleen de wijze van financiering is veranderd. Europa betaalt alles.

Dit is het grootste debacle ooit. En dat kun je absoluut op conto schrijven van de EU. EU :r

In het hele Groenland dossier sta ik genuanceerder, dat was moeilijk te voorzien. Maar dit is gewoon absolute domheid. Onkunde.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:16:45 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219855712
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volgens mij hebben wij altijd Oekraïne opgejut om door te gaan
Opgejut om door te blijven gaan, leuk hoor, ze willen hun eigen land verdedigen tegen een buitenlandse invasie. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?

Maar goed tegen wie praat ik. MAGA yanks kunnen ook niet begrijpen dat de Groenlanders niet staan te juichen om een invasie.
pi_219855739
'Oud-topmilitair vermoedt deal tussen Trump en Poetin: ‘Dan zijn we in een heel nieuwe wereld beland’' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=4jivX (gratis te lezen)
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:30:39 #72
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219855805
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:20 schreef nostra het volgende:
'Oud-topmilitair vermoedt deal tussen Trump en Poetin: ‘Dan zijn we in een heel nieuwe wereld beland’' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=4jivX (gratis te lezen)
Wel grappig dat Berlijn aan complotdenken doet.
Suggereert een zogenoemd pact tussen Trump en Poetin zonder enige bewijs.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219855829
quote:

[..]
Volgens mij hebben wij altijd Oekraïne opgejut om door te gaan en te blijven zeggen dat het aan hun is om aan tafel te schuiven.
Dit was absoluut voorzienbaar. Ook onder Biden werd er niet gewonnen. Bovendien is er weinig verschil tussen Biden en Trump in technisch opzicht, alleen de wijze van financiering is veranderd. Europa betaalt alles.

Dit is het grootste debacle ooit. En dat kun je absoluut op conto schrijven van de EU. EU :r

In het hele Groenland dossier sta ik genuanceerder, dat was moeilijk te voorzien. Maar dit is gewoon absolute domheid. Onkunde.
Plaats nog even een afbeelding van Verhofstadt en Van Baalen in Kiev, dan is de zoveelste ronde van dit cliché kletspraatje van de putinverstehers weer afgerond.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:47:32 #74
38496 Perrin
pi_219855858
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:20 schreef nostra het volgende:
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:48:33 #75
38496 Perrin
pi_219855861
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Trump en Poetin die afspraken maken? COMPLOT! :')
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:49:47 #76
38496 Perrin
pi_219855866
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Opgejut om door te blijven gaan, leuk hoor, ze willen hun eigen land verdedigen tegen een buitenlandse invasie. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?

Maar goed tegen wie praat ik. MAGA yanks kunnen ook niet begrijpen dat de Groenlanders niet staan te juichen om een invasie.
Hij begrijpt het wel, hij redeneert alleen vanuit Russisch perspectief.

Dat Oekraïeners na een Russische verovering al hun vrijheden kwijtraken, alsnog ingelijfd worden in het Russische leger en zich alsnog dood mogen vechten, ach.
pi_219855892
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Lijkt mijn kat wel, die wil ook altijd zijn pootje bovenop mijn hand hebben.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 11:26:05 #78
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219856027
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Prachtig portret.
2 guys with guts
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219856112
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 11:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Prachtig portret.
2 guys with guts
Misschien is er nog ergens een plekje aan de muur O+
  Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 11:52:03 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219856126
quote:

[..]

jaaaaaaja
pi_219856227
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 07:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
En als de VS dat wel doet en veel gaat verdienen en de EU industrieel inzakt wegens te dure energie.. wat doen we dan? Hoe lang blijven we principieel?
Wil je dat dit over 30 jaar gewoon weer opnieuw begint?

Want dat gebeurt als er geen schoon schip wordt gemaakt in dat land en wij wel normaliseren? Zadel je de volgende generaties hier mee op?

De VS gaat daar geen geld verdienen. In navolging van venezuela zeggen de industrien dat rus "uninvestible" is, zolang daar geen rechtsstaat verschijnt.
pi_219856329
Vreemd, geen enkel nieuws in de officiele rus media over het auto ongeluk van Adam Kadyrov (zoon van).
  zaterdag 17 januari 2026 @ 12:32:47 #83
38496 Perrin
pi_219856355
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:27 schreef oheng het volgende:
Vreemd, geen enkel nieuws in de officiele rus media over het auto ongeluk van Adam Kadyrov (zoon van).
Wel wat over gelezen maar wist niet in hoeverre het bevestigd is. Wie weet helpt het om Tsjetsjenië los te weken van Rusland.
pi_219856899
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:27 schreef oheng het volgende:
Je ziet zovaak verhalen op twitter die dan ineens 2-3 dagen later bij de Nederlandse pers terecht komen.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 15:20:26 #86
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219857758
After September 11, Denmark fought alongside its ally. The families of fallen soldiers have a message for Trump.

Gratis te lezen artikel in The Atlantic.

quote:
Denmark is small, with a population of just 6 million. But it has tried to uphold its end of the bargain. It lost more soldiers per capita than the United States did in Afghanistan. In all, there were 43 deaths, a sacrifice that Danes accepted as the cost of their international obligations.

[ Bericht 15% gewijzigd door Peligrosso op 17-01-2026 15:34:21 ]
Autocratie bv - Anne Applebaum
Het uur van de wolven - Giuliano da Empoli
pi_219857780
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 07:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee joh.
Vakman pur sang
pi_219858889
quote:
Rampzalige gevolgen voor machtspositie
Als Amerika uit de Navo wordt gegooid is de schade voor de Amerikaanse machtspositie in de wereld rampzalig. De luchtmachtbasis Ramstein en het hoofdkwartier Stuttgart zijn bijvoorbeeld essentieel voor de Amerikaanse operaties in Afrika en het Midden-Oosten. Vanuit Ramstein worden drones over de hele wereld aangestuurd. Bovendien is het terughalen en herhuisvesten van Amerikaanse troepen – 80.000 tot 100.000 soldaten met hun familie – en de ontmanteling van bases zelfs voor de Amerikanen onbetaalbaar.
Gooi de Verenigde Staten uit de Navo
pi_219859979
quote:
Je zit al jaren de Wijk belachelijk te maken en ineens ben je het eens met deze D66’er.

quote:
De Amerikaanse troepen zijn eenvoudig door Europese te vervangen. Franse en Britse kernwapens kunnen de nucleaire taak van de Amerikanen overnemen. Met behulp van het Oekraïense Delta-systeem gekoppeld aan Europese satellietsystemen kunnen we ook zelf grote militaire operaties uitvoeren. Geavanceerde langeafstandswapens kunnen we inmiddels samen met Oekraïne ontwikkelen. Het EU-programma ReArm Europe komt op stoom. Over een paar jaar zijn de belangrijkste gaten in de Europese defensie gedicht.
Niks is onmogelijk maar dit is alles behalve eenvoudig Rob.

En de Britse kernwapens kunnen absoluut niet zonder de steun van de VS functioneren.
Ik geloof niet dat Rob hier goed op de hoogte is.
Vakman pur sang
pi_219860483
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:36 schreef Lospedrosa het volgende:
En de Britse kernwapens kunnen absoluut niet zonder de steun van de VS functioneren.
Ow, die hebben zeker een killswitch, net als de F-35?
pi_219860984
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij was degene die beweerde dat de ontmoeting in Alaska een Jalta 2.0 zou worden waar Trump en Poetin samen wel even de wereld zouden opdelen in invloedssferen. Nu zegt Berlijn dat hij vermoedt dat er daadwerkelijk iets gebeurd is en dan noem jij hem een complotdenker :')
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:55:06 #92
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219861035
Hoelang zal het duren dat Trump de droefkaart trekt: Groenland of anders geen Oekraïne ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219861046
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Jij was degene die beweerde dat de ontmoeting in Alaska een Jalta 2.0 zou worden waar Trump en Poetin samen wel even de wereld zouden opdelen in invloedssferen. Nu zegt Berlijn dat hij vermoedt dat er daadwerkelijk iets gebeurd is en dan noem jij hem een complotdenker :')
Ik snap jullie niet.. waarom blijven jullie op die trol reageren???

Negeren... gewoon negeren
pi_219861050
quote:
Ik zeg het al een paar maanden en word continu weggehoond, maar de VS is onder Trump geen bondgenoot meer.

Al lijkt het me effectiever om die kleine 300 biljoen aan Amerikaans schuldpapier die Europa heeft per direct te dumpen dan ze uit de NAVO te gooien of een handelsoorlog te starten. De Amerikanen kunnen evengoed niet zonder de Europese afzetmarkt. Trump maakt alles kapot. Dit heeft ook niets meer met het belang van de VS of de Amerikaanse bevolking te maken.
pi_219861053
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:56 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Ik snap jullie niet.. waarom blijven jullie op die trol reageren???

Negeren... gewoon negeren
Je hebt gelijk.
pi_219861124
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Al lijkt het me effectiever om die kleine 300 biljoen aan Amerikaans schuldpapier die Europa heeft per direct te dumpen dan ze uit de NAVO te gooien of een handelsoorlog te starten
Ik roep al maanden dat we deze leverage moeten gebruiken. Eerder dan de oostenrijker met z'n te grote broek, eerder dan de dronken fransoos, eerder dan "wappie" berlijn, eerder dan Rob de Wijk :') .

Begin maar met:

quote:
Ja, vanwege europese militaire oefeningen zit het luchtruim ff vol. Keer maar om.
Bonds dumpen is de nucleaire optie.

Beter om geleidelijk de duimschroeven aan te draaien, zodat je ook weer terug kunt.
pi_219861145
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Al lijkt het me effectiever om die kleine 300 biljoen aan Amerikaans schuldpapier die Europa heeft per direct te dumpen
Of: begin eens met 10%.

Of whatever een ECB econoom je kan vertellen welk percentage de boot doet schommelen, maar nog niet beyond the point of no return.
pi_219861178
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 21:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik roep al maanden dat we deze leverage moeten gebruiken. Eerder dan de oostenrijker met z'n te grote broek, eerder dan de dronken fransoos, eerder dan "wappie" berlijn, eerder dan Rob de Wijk :') .

Begin maar met:
[..]
Bonds dumpen is de nucleaire optie.

Beter om geleidelijk de duimschroeven aan te draaien, zodat je ook weer terug kunt.
Hoe dan ook moeten we stoppen met Trump te likken en gewoon een keer terugslaan.
pi_219861201
Sluit alle datacenters van Microsoft, Meta en Google en trek de helft van de slots van Delta, United en American Airlines in. Of weer ze uit het Europese luchtruim. Praten we daarna verder.
pi_219861285
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 21:09 schreef Spablauw214 het volgende:
Sluit alle datacenters van Microsoft, Meta en Google en trek de helft van de slots van Delta, United en American Airlines in. Of weer ze uit het Europese luchtruim. Praten we daarna verder.
Mooie slechte ideeen heb jij.

MS cloud weg, dan kan half werkend NL naar huis. Google iets minder maar net zo goed. Meta is bagger al is het wel heel vervelend dat whatsapp dan niet meer werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')