Tsja, Rusland heh. Andere landen (proberen) over te nemen. Liever burgerdoelen beschieten dan vrede stichten, en dan ook nog soldaten dood martelen.quote:Op maandag 19 januari 2026 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja.
Ik vind dat maar niks die posts waarin mensen lijden en je daar op verlekkeren.
Nee. De MAGA achterban moet constant propaganda gevoerd krijgen, anders stemmen ze misschien anders. Alles wat Trump, Hegseth, Noem, lievitt e.d. zeggen en posten is enkel en alleen propaganda voor de "links maakt alles kapot" achterban"quote:Op maandag 19 januari 2026 19:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee joh. Nog veel simpeler. Hij is boos want kreeg zijn vrede prijs niet.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 19 januari 2026 19:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet ingaan op dat gehuichel.
Er is maar 1 rus waar meneer php mee begaan is, en die zit in het kremlin (of ergens in een bunker).
Putin is een broekpoepert. In het filmpje zie je dat het water pas word geheiligd nadat hij er in is geweest. Hij zal bang zijn dat hij een bad in wijwater niet overleeft.quote:Op maandag 19 januari 2026 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Nee hij was tot gisteren nog aan het chillen en 3 maal dopen in heilig koud water.
En geeft toe: je geeft hem geen 73
Menig 30er ziet er niet zo goed uit
Dit weerlegt niet wat hij zegt.quote:Op maandag 19 januari 2026 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hij was tot gisteren nog aan het chillen en 3 maal dopen in heilig koud water.
Dat weerlegt dat hij in een bunker leeft.quote:
Dan moet er dan de laatste 4 jaar een enorme turn back zijn geweest, toen ik er in de Covid periode zat was de eis dat alles naar Azure moest, want Zeist moest toen eigenlijk al lang gesloten zijn.quote:Op maandag 19 januari 2026 16:09 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Maar ik werk bij de Rabobank.. wij draaien alles in eigen beheer en niets van ons betalingsverkeer staat in een cloud van een andere partij..
Dat wij Azure gebruiken voor wat applicaties ja.. maar verder niets.
Dit zelfde doet de Volksbank (sns etc). Ing idem.... alleen nog een stuk in Belgie en Duitsland...
Ik volg je niet..
Kom jij wel onder de mensen? Zo zien mensen van in de 70 er gemiddeld wel uit hoorquote:Op maandag 19 januari 2026 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je act is vermoeiend.quote:Op maandag 19 januari 2026 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, het bevestigd het alleen.quote:
Zou hem eerder in de 60 geven.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 08:05 schreef ach het volgende:
[..]
Kom jij wel onder de mensen? Zo zien mensen van in de 70 er gemiddeld wel uit hoorDe mensen in mijn omgeving hebben zelfs nog een volle bos haar (sommigen zelfs nog met kleur!), in tegenstelling tot de sneue landingsbaan van dhr. Putin.
Kan aan mij liggen maar de meest recente datum in dat filmpje is in 2021. Sommige beelden nog ouder.quote:Op maandag 19 januari 2026 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
Nee, dat wordt daarmee niet weerlegd.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat weerlegt dat hij in een bunker leeft.
Je komt meteen met een video van Poetin om te weerleggen dat hij in een bunker zit..quote:En nee. Ik ben niet begaan met de man of welke Rus dan ook:
En dan een video uit nota bene 2018, 8 jaar geleden dus..quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat wordt daarmee niet weerlegd.
Daarnaast was dit de stelling:
Er is maar 1 rus waar meneer php mee begaan is, en die zit in het kremlin (of ergens in een bunker)
[..]
Je komt meteen met een video van Poetin om te weerleggen dat hij in een bunker zit..
Heel doorzichtig.
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet er dan de laatste 4 jaar een enorme turn back zijn geweest, toen ik er in de Covid periode zat was de eis dat alles naar Azure moest, want Zeist moest toen eigenlijk al lang gesloten zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
Not gayquote:
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:44 schreef ExTec het volgende:
[..]Heel toevallig had ik het er pas over waarom de Rabo in Best en Boxtel zaten, zo dicht bij elkaar. Zou het ivm uitval stroom, onrusten, etc niet slimmer zijn om 1 centrum in Boxtel te plaatsen en het andere in Drenthe of zo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The End Times are wild
Beetje OT, kan me herinneren dat wij dat ook vonden, maar goed. Maar die dingen waren wel gloednieuw. Niveau dat als er niemand op de vloer was, de lucht eruit gepompt werd en werd vervangen door een of ander inert gas wat beter was voor koeling. Ze hadden toen iig ook een DC in croydon, londen. Anno nu geen idee meer. Finance is niet leuk om te werken, mensen nemen zichzelf allemaal veel te serieus.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel toevallig had ik het er pas over waarom de Rabo in Best en Boxtel zaten, zo dicht bij elkaar. Zou het ivm uitval stroom, onrusten, etc niet slimmer zijn om 1 centrum in Boxtel te plaatsen en het andere in Drenthe of zo?
We feel your pain bro.quote:
Ja, had ik nog geeneens op gelet.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:09 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
En dan een video uit nota bene 2018, 8 jaar geleden dus..
Op dit punt was ik inderdaad abuis. Hoewel dit fragment wel veel in het nieuws (feeds) is gekomen, en de uploaddatum van dit filmpje was ook van een paar dagen geleden.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, had ik nog geeneens op gelet.
@:phpmystyle probeert met een video ui 2018 te weerleggen dat Poetin op dit moment zich in een bunker verblijft.
En trots zeggen dat hij er goed uit ziet voor zijn leeftijd
Maar hij is niet met Poetin begaan
Je weet dat je hiermee zijn punt alleen maar sterker maakt?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op dit punt was ik inderdaad abuis. Hoewel dit fragment wel veel in het nieuws (feeds) is gekomen, en de uploaddatum van dit filmpje was ook van een paar dagen geleden.
Anyway. Hieronder een foto van circa 5 jaar geleden.
Hij is duidelijk in goede shape.
[ afbeelding ]
https://edition.cnn.com/2(...)dip-russia-scli-intl
Hier een links met mooiere foto's ..
https://www.themoscowtime(...)frozen-plunge-a91709
Ja dat weet ik. Hij zit maar wat te ouwehoeren. Ik doe gewoon mee.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je weet dat je hiermee zijn punt alleen maar sterker maakt?
Jij verdedigt je fort.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Hij zit maar wat te ouwehoeren. Ik doe gewoon mee.
Je zou toch verwachten dat ze inmiddels hebben geleerd te spreiden..quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:22 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
enorm wapendepot in debaltseve (donetsk) opgeblazen door oekraine
Geruchten gaan, maar kans dat oekraine dat bevestigd, is zeer klein, tenzij ze de oranje kleuter tegen zich in het harnas willen jagen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:49 schreef HiZ het volgende:
Ik hoorde net bij beursbox dat de VS Oekraïnse informatie naar de Russen zou lekken.
1 simpele google levert je al je tegenargumenten.quote:
Dit is geen nono :pquote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:56 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
1 simpele google levert je al je tegenargumenten.
Er zijn tal van wapens uit de EU voor de f16 bijvoorbeeld.
Idem met de Patriot: Irist, Sampt
Etc etc..
Een of andere nono roept wat en wordt aangehaald als waarheid...
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 21:20 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
1 of meerdere Russische luchtdefensie raketten zijn ingeslagen op hun eigen stad in Krasnodar.
Ook ff off-topicquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Beetje OT, kan me herinneren dat wij dat ook vonden, maar goed. Maar die dingen waren wel gloednieuw. Niveau dat als er niemand op de vloer was, de lucht eruit gepompt werd en werd vervangen door een of ander inert gas wat beter was voor koeling. Ze hadden toen iig ook een DC in croydon, londen. Anno nu geen idee meer. Finance is niet leuk om te werken, mensen nemen zichzelf allemaal veel te serieus.
Kun je een idee vormen van het volume ijs dat er in zit?quote:Op woensdag 21 januari 2026 00:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zou een toilet niet ontdooien als je erin plast? Of is het zo koud dat je urine afgekoeld is voordat dat lukt?
Nee. Daar zal ik me wel op verkijken.quote:Op woensdag 21 januari 2026 01:06 schreef ExTec het volgende:
Kun je een idee vormen van het volume ijs dat er in zit?
Dat die Putin maar snel een keer dood neer mag vallen.quote:
Oekraïense miljardair (55) richt eigen bataljon op en vecht zelf met succes aan het frontquote:Op woensdag 21 januari 2026 02:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat die Putin maar snel een keer dood neer mag vallen.
quote:Amsterdam - De Oekraïense graanmiljardair Vsevolod Kozhemyako besloot bij de Russische invasie niet comfortabel achterover te gaan leunen op een jacht of op een warm strand, zoals veel rijken deden.
De nu 55-jarige richtte de 13e Khartia-Brigade op, die een belangrijke rol speelt aan het front.
13:05 uur | 19 januari 2026
Zo waren het de mannen van Kozhemyako die een offensief startten tegen de Russen en tot schrik van Poetin Koepjansk heroverden.
Een video van de soldaten die het geelblauw hesen op het gehavende stadhuis was daarvan het bewijs. De overwinning zorgde voor een enorme morele opkikker voor de Oekraïners, die aan het bijna duizend kilometer lange front kilometer na kilometer langzaam land verliezen aan Moskou.
Woede in Rusland om verlies cruciale stad Koepjansk aan Oekraïne: blamage legt zwakke plek leger Poetin pijnlijk bloot
Het gebied rond Koepjansk was het afgelopen jaar een vleesmolen waar de Russen blind golf na golf soldaten vooruit dreven. Volgens de inlichtingendienst van Zelenski vielen de Russen bij bosjes. Op elke gesneuvelde Oekraïense soldaat lieten maar liefst 27 Russen het leven.
Infiltreren
De brigade van de miljardair slaagde erin stilletjes in het gebied te infiltreren en de vijand te verrassen. Nadat ze de cruciale punten van de stad in handen hadden, moesten de Russen met enorme verliezen de benen nemen.
En wie mocht denken dat Vsevolod Kozhemyako zich in het heetst van de strijd terugtrekt, heeft het mis. De man ligt gewoon regelmatig tussen zijn medestrijders in de loopgraven. De kolonel die de dagelijkse leiding heeft over de troepen, spreekt ook altijd over zijn ’familie.’ Geheel tegen de oud-Russische traditie in krijgen soldaten meer verantwoordelijkheid en mogen ze zelf beslissingen nemen. „Ons geheim is dat wij soldaten niet als beesten behandelen”, zegt Kozhemyako tegen The Economist.
.
Atoomagentschap VN volgt situatie op de voetquote:De eenheid van Kozhemyako is een bijzondere mix van ervaren gevechtstroepen, voormalige elite-eenheden en meestal hoogopgeleide beginners die vers achter een bureau vandaan komen.
De brigade wordt als een bedrijfsunit geleid, met een afdeling personeelszaken en een marketingunit.
Dagelijks leveren de chefs spreadsheets met cijfers van de ’prijs per dode Rus’ en de kosten van de frontlinie, uur na uur. Promotie krijg je alleen als je cijfers kloppen, en niet zoals bij de Russen omdat je het drinkmaatje bent van je superieur.
Hun specialiteiten zijn precisieaanvallen uitvoeren net achter de linies en infiltreren. De miljardair probeert zoveel mogelijk moderne NAVO-tactieken voor oorlogsvoering te gebruiken om de Russen te verrassen.
Vsevolod, vader van vier kinderen, had nooit verwacht aan het front te liggen.
Voor de oorlog vierde de ceo van Agrotrade Group luxe vakanties, was hij fanatiek hardloper en zeiler en skiede hij graag in de Alpen. In 2017 liep de man, wiens bedrijf een van de grootste graanexporteurs ter wereld is, nog de marathon van New York in minder dan 3,5 uur.
De Oekraïner heeft in meerdere interviews gezegd dat de oorlog ondanks alle vredesbesprekingen nog lang niet is afgelopen. „
Het wordt de komende tijd alleen maar erger en zwaarder”, waarschuwt hij in Cepa.org. „
En zelfs als we de vrede tekenen, moeten we de komende vijftig jaar of langer vrezen voor een nieuwe Russische invasie.”
quote:Volledige stroomuitval Tsjernobyl na Russische aanval: beruchte kerncentrale in Oekraïne al langer in gevaar
Kiev- De beruchte Oekraïense kerncentrale van Tsjernobyl is dinsdagochtend getroffen door een stroomuitval. Het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) meldt dat de black-out volgde op een grootschalige drone- en raketaanval van Russische troepen in de vroege ochtenduren.
15:05 uur | 20 januari 2026
Volgens het IAEA draait het complex nu volledig op noodgeneratoren, een tijdelijke oplossing die volgens experts nooit langdurig kan worden volgehouden.
,,We volgen de situatie op de voet en beoordelen continu de gevolgen voor de nucleaire veiligheid," waarschuwt IAEA-directeur Rafael Grossi.
Helaas is het dan maar afwachten wie de macht dan grijpt.quote:Op woensdag 21 januari 2026 02:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat die Putin maar snel een keer dood neer mag vallen.
Tragisch. Europa kijkt grotendeels de andere kant op.quote:
Trump's nieuwe "peace board" Met Loekasjenko en Poetin, zegt al genoeg.quote:Op woensdag 21 januari 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
De EU kan helemaal niks doen hè? Militair gezien.
Zelensky doet nu veel moeite Trump op Davos te ontmoeten. Maar daar hebben VS gezanten al meer bedrip voor de Russische acties.![]()
Omdat er gesprekken waren tussen Rusland en de VS.
Al met al wat een zooitje.
Deze oorlog komt niet tot een einde. Die blijft gewoon doorgaan net als na 2014.
Tijd dat tijger EU ook tanden gaat kweken.
De EU gaat geen kernmacht aanvallen vanwege een land dat geen lidstaat is.quote:Op woensdag 21 januari 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelensky doet nu veel moeite Trump op Davos te ontmoeten. Maar daar hebben VS gezanten al meer bedrip voor de Russische acties.![]()
Deze oorlog komt niet tot een einde. Die blijft gewoon doorgaan net als na 2014.
Ja, naar het nog koudere Groenland.quote:Op woensdag 21 januari 2026 08:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tragisch. Europa kijkt grotendeels de andere kant op.
Wat ga je met tanden doen zonder ruggengraat. Laat ze eerst maar eens wat aan dat zwakke leiderschap doen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelensky blijft juist in Oekraïne.quote:Op woensdag 21 januari 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Weer een hoop feitenvrij gelul, met om te beginnen: Zelensky blijft in Oekraïne.quote:Op woensdag 21 januari 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Zoals al eerder gezegd:quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:16 schreef phpmystyle het volgende:
Anyway. Hieronder een foto van circa 5 jaar geleden.
Hij is duidelijk in goede shape.
Ik denk dat Europa gewoon haar verlies moet nemen. Hoe zuur dat ook is omdat dit allemaal niet had gehoeven.quote:Op woensdag 21 januari 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is meer wensdenken dan denken.quote:Op woensdag 21 januari 2026 11:50 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat Europa gewoon haar verlies moet nemen.
quote:Op woensdag 21 januari 2026 11:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat Europa Rusland gewoon haar verlies moet nemen. Hoe zuur dat ook is omdat dit allemaal niet had gehoeven.
Ze maken juist progressie, en de Russen zien ook wel hoe EU nu steggelt met USA en haar hernieuwde ambities.quote:
Voor iemand eind 60 (destijds) is dat een prima torso hoor.quote:Op woensdag 21 januari 2026 11:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd:
Dat is echt niet per se in goede vorm hoor.... Nou kan ik niet over zijn leeftijd spreken, maar als ik er momenteel zo uit zou zien dan zou ik met spoed gaan dieten en sporten.
God, wat een progressie zeg, die 35.000 neergepopte Russische soldaten vorige maand.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze maken juist progressie, en de Russen zien ook wel hoe EU nu steggelt met USA en haar hernieuwde ambities.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een prettige scheut door de pielemuis.
quote:Artikel door ANP • 50m •Witkoff donderdag naar Moskou voor gesprek met Poetin
© Copyright ANP 2026
MOSKOU (ANP/RTR) - De Amerikaanse speciale gezant Steve Witkoff reist donderdag naar Rusland voor een ontmoeting met president Vladimir Poetin. Volgens hem hebben de Russen het initiatief genomen voor het gesprek. "En ik zie dat als een belangrijk statement van hun kant", zei Witkoff tegen CNBC.
Witkoff reist regelmatig naar Moskou om te praten over het beëindigen van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne. Het Kremlin meldde afgelopen week al een nieuwe ontmoeting met Witkoff en Trumps schoonzoon Jared Kushner voor te bereiden, maar noemde toen nog geen datum.
De Amerikaanse gezant sprak dinsdag ook al met de Russische gezant Kirill Dmitriev in het Zwitserse Davos, waar het World Economic Forum plaatsvindt. Ze spraken na afloop van een "zeer positief" en "constructief" gesprek.
© https://www.msn.com/nl-nl(...)1bd9749f43f085&ei=32
Hoezo? Putin leeft toch nog? Daar gaat het toch om? Rest zal hem aan z'n reet roesten.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:54 schreef BennieButtfuck het volgende:
God, wat een progressie zeg, die 35.000 neergepopte Russische soldaten vorige maand.
quote:Op maandag 19 januari 2026 19:29 schreef ExTec het volgende:
Er is maar 1 rus waar meneer php mee begaan is, en die zit in het kremlin (of ergens in een bunker).
Toen ik die post schreef stond dat letterlijk op Oekraïne liveblog van nu.nl.quote:Op woensdag 21 januari 2026 10:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Weer een hoop feitenvrij gelul, met om te beginnen: Zelensky blijft in Oekraïne.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nu.nl/spannin(...)esprek-in-davos.html
Di 21:21
[ Bericht 14% gewijzigd door Lospedrosa op 21-01-2026 14:13:00 ]Vakman pur sang
Maar Rusland ook niet als de EU bomvol zit met kernwapens, tevens kun je dan landen echt beschermen zonder de toestemming van ome Joe.quote:Op woensdag 21 januari 2026 09:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
De EU gaat geen kernmacht aanvallen vanwege een land dat geen lidstaat is.
Dus die tanden kun je wel vergeten.
Eigen kernmachten is inderdaad een optie.quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar Rusland ook niet als de EU bomvol zit met kernwapens, tevens kun je dan landen echt beschermen zonder de toestemming van ome Joe.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)den-als-kanonnenvoerquote:Terwijl de oorlog tussen Rusland en Oekraïne gestaag doorgaat, grijpt Rusland naar onconventionele methodes om militairen te rekruteren: mannen die dronken zijn of kampen met alcoholverslaving zouden onder invloed worden gedwongen om een contract te ondertekenen. Dit meldt The Barents Observer.
Volgens bronnen lijken ronselaars, met name in plattelandsgebieden, zich te richten op alcoholisten. Zij hebben weinig bescherming en laten zich gemakkelijk overtuigen. Uit eerdere berichtgeving blijkt dat het werven van één soldaat kan leiden tot een beloning van een half miljoen roebel.
Lol, klopt ja. Had deze fotos al eens eerder gepost maar:quote:Op woensdag 21 januari 2026 16:40 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)den-als-kanonnenvoer
nou de russen hangen hem een paar kilo dynamiet om zijn nek en hij maakt best wel lawaai als ie van afstand tot ontploffing wordt gebrachtquote:Op woensdag 21 januari 2026 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
Zo'n tegenstander zou iedereen wel willen: eentje die dronken is en niet weet wat die doet.
Je hebt militair gezien natuurlijk niet gek veel aan dit soort mannen. Net zo weinig als aan gevangenen, verslaafden, gestoorden, minder begaafde plattelandsbejaarden etc. Maar het zuivert wel het volk om ze in te zetten.quote:Op woensdag 21 januari 2026 16:40 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)den-als-kanonnenvoer
A.I. beelden hier posten is zeer matige content.quote:
Ik kreeg memes van aliens e.d. terug maar het lijkt wel te bestaan dat nieuwe wapen?quote:Op zondag 11 januari 2026 21:27 schreef Lospedrosa het volgende:
@:Achja
[ x ]
Mits dit verhaal een beetje waarheid bevat, bestaat dat wapen met ultrasoon geluid oid?
Dat is toch pure propaganda.quote:Op woensdag 21 januari 2026 22:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik kreeg memes van aliens e.d. terug maar het lijkt wel te bestaan dat nieuwe wapen?
https://www.nu.nl/buitenl(...)venezuela.html#nujij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |