abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219815629
quote:
ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest

Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.

De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.

Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."

Burgemeester: 'onzinverhaal'

Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."

In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."

Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
NOS

twitter

Niet mijn OP.
pi_219815632
15 topics dezelfde discussies !

Dan weet zeker dat er een politieke lading aan de noodlottige gebeurtenis hangt.
pi_219815641
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
ICE zou door de politie moeten worden beschermd als ze door mensen worden lastig gevallen. Maar die politie laat het afweten, omdat ze niet gesteund worden door burgemeesters van sanctuary cities of door linkse gouverneurs.
Kan een burgemeester bepalen of de politie in zijn of haar stad ergens wel of niet optreed?
pi_219815643
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het viel mij ook direct op hoeveel Fokkers superfanatiek extreemrechtse talking points (lees: leugens) hier delen. Het zijn ook vooral dezelfden namen die dat doen, die kennelijk compleet ongewis zijn hoe diep ze in die fabeltjesfuiken zijn geraakt.
O? Welke extreemrechtse talking points kwamen hier voorbij dan?
pi_219815657
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:29 schreef Viv het volgende:
Verschillende genodigden bij de Golden Globe Awards droegen gisteren een button met "Be Good"
[ afbeelding ]
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)den-globes-2026.html
Stupide.

Naar dat ze dood is, maar ze was overduidelijk geen ‘good citizen’. Als er namelijk niet geschoten was, dan had ze nu vastgezeten voor poging tot doodslag.
pi_219815664
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ook in die tijd had je gekke witte vrouwen die in hun blote kont om een paddenstoelenkring in het bos aan het dansen waren, daar schonk echter niemand heel veel aandacht aan.
Waren ze zo lelijk ja? ;)
  maandag 12 januari 2026 @ 09:56:33 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219815676
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O? Welke extreemrechtse talking points kwamen hier voorbij dan?
Geneuzel over hoe ze twee partners zou hebben, hoe lesbische vrouwen abnormaal zijn, versnelde filmpjes, neppe AI-meuk, ...
Huilen dan.
pi_219815689
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Geneuzel over hoe ze twee partners zou hebben, hoe lesbische vrouwen abnormaal zijn, versnelde filmpjes, neppe AI-meuk, ...
Nu heb je het over incidentele opmerkingen van een enkeling.

Dat is wat anders dan de grote hoeveelheid idioten hier die (tot nu aan toe!) beweren dat het een koelbloedige moord is, dat ICE agenten geen agenten zijn, enz.

Grapjurk!
pi_219815718
Kunnen we iets leren van Amerika? Misschien hoe je als land niet afglijdt naar een gekkenhuis?
pi_219815734
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
zucht....

Hier een foto van de agent. Lees eens wat er op zijn uniform staat:

[ afbeelding ]
[..]
Aangezien je eerste zin al de plank mis slaat ga ik er vanuit dat dit ook uit je duim komt.
Net zoals ik beter had moeten lezen ('alleenstaande ouder' in plaats van 'moeder') had jij dat ook moeten doen. Je werd te gretig om met gestrekt been mijn blote scheenbeen te breken en vergat daarbij eerst goed te lezen. Ik zei nog dat 'sommige ICE agenten' meer mogen, er is een verschil tussen ERO en HSI

Heb jij anders even een fatsoenlijke bron dat ICE politie is en dezelfde taken mag verrichten?
pi_219815736
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 08:43 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Een moeder hoort al helemaal niet op zo'n plek te zijn.
Dus mocht ze dood.

Jezus. :')
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 10:10:17 #12
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219815743
quote:

[..]
Blanke liberale vrouwen zijn het grootste gevaar voor de westerse samenleving!1!1!1!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219815766
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:08 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Dus mocht ze dood.

Jezus. :')
Waar schrijf ik dat?
  Redactie Sport maandag 12 januari 2026 @ 10:19:52 #14
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219815799
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:15 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Waar schrijf ik dat?
Als je haar dood niet gerechtvaardigd vindt is ´waarom is iemand met kinderen daar´ een staaltje victim blaming waar je u tegen zegt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219815805
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:15 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Waar schrijf ik dat?
Wat is anders de reden dat je het benoemt?
pi_219815806
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Als je haar dood niet gerechtvaardigd vindt is ´waarom is iemand met kinderen daar´ een staaltje victim blaming waar je u tegen zegt.
Ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach........
  Redactie Sport maandag 12 januari 2026 @ 10:21:43 #17
pi_219815816
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:20 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach........
Oei, de inhoud was op?
pi_219815826
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Oei, de inhoud was op?
Nee, dit:

Redactie Sport maandag 12 januari 2026 @ 10:23:32 #19
pi_219815834
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:22 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nee, dit:

[ afbeelding ]
Oei, zonde van mijn tijd dan ja.
pi_219815868
Inmiddels is dit deel 15.

NWS / Islamitisch geweld tegen Christenen in Nigeria
Nog steeds bij deel 1.

:')
Corporate translator
  maandag 12 januari 2026 @ 10:29:34 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_219815874
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:28 schreef HSG het volgende:

Nog steeds bij deel 1.

Tsjemig
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_219815882
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Kan een burgemeester bepalen of de politie in zijn of haar stad ergens wel of niet optreed?
Blijkbaar wel een beetje maar als overheid wil worden ze overruled natuurlijk
life is like a box of chocolates
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 10:31:23 #23
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219815887
quote:

Nog steeds bij deel 1.

Nou en?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Redactie Sport maandag 12 januari 2026 @ 10:31:41 #24
pi_219815890
quote:

Nog steeds bij deel 1.

Heb je zo graag dat de 10 geplaatste posts daar nog 3x herhaald worden?
pi_219815892
quote:

Nog steeds bij deel 1.

Oh wacht maar, als straks Trump zich tegen Islamitische staat gaat keren dan lopen ze straks weer in Amerika in bepaalde clubjes met ISIS/ISIL vlaggen.

Net zoals voor het volgende trucje Trump de linksdenkenden/democraten/libs pro-Iran regiem gaat maken.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  maandag 12 januari 2026 @ 10:33:38 #26
319979 Fok-it
All is well
pi_219815906
Laten we allemaal een voorbeeld nemen aan een user zo humanitair als HSG
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219815923
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Net zoals ik beter had moeten lezen ('alleenstaande ouder' in plaats van 'moeder') had jij dat ook moeten doen. Je werd te gretig om met gestrekt been mijn blote scheenbeen te breken en vergat daarbij eerst goed te lezen. Ik zei nog dat 'sommige ICE agenten' meer mogen, er is een verschil tussen ERO en HSI

Heb jij anders even een fatsoenlijke bron dat ICE politie is en dezelfde taken mag verrichten?
ICE is federal law enforcement. Net zoals de FBI, ATF, DHS etc. Politie dus. Dat het allemaal politie is betekent niet dat ze allemaal dezelfde taken hebben. De ATF heeft andere taken en bevoegdheden dan de FBI. Beiden politie.

Lees je even in.

https://www.ice.gov/immig(...)ntly-asked-questions
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219815930
quote:

Nog steeds bij deel 1.

Denk dat deze vrouw de nieuwe George Floyd gaat worden...

Maar ja, wat doet de BLM-beweging nu? Oei oei....
pi_219815955
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:37 schreef Toine51 het volgende:

[..]

De zwarten geven niet meer of minder om een wit vrouwke. Die gaan echt geen footlocker plunderen omdat er een witte vrouw is omgekomen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  maandag 12 januari 2026 @ 10:42:33 #30
319979 Fok-it
All is well
pi_219815958
quote:

[..]

Waarmee je dus eigenlijk tot de conclusie komt dat deze vrouw 'niet' de nieuwe George Floyd gaat worden.

Lekker hoor _O_

Maga intelligentie genot
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219815975
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Waarmee je dus eigenlijk tot de conclusie komt dat deze vrouw 'niet' de nieuwe George Floyd gaat worden.

Lekker hoor _O_

Maga intelligentie genot
Tja, sarcasme is niet aan jou besteedt, dat is wel duidelijk...
pi_219815979
quote:

[..]

Nou wil het toeval dat de tragedie van Rene Good zich vlakbij de tragedie van George Floyd bevindt. De afstand is ongeveer 1 km.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219815996
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
ICE is federal law enforcement. Net zoals de FBI, ATF, DHS etc. Politie dus. Dat het allemaal politie is betekent niet dat ze allemaal dezelfde taken hebben. De ATF heeft andere taken en bevoegdheden dan de FBI. Beiden politie.

Lees je even in.

Thanks voor de link. Ik kwam dit tegen:

quote:
What happens if someone resists arrest?
ICE officials use reasonable and necessary force when someone resists arrest. ICE officers and agents prioritize safety — including the safety of the people they arrest — and are highly trained in de-escalation.

Hoe zou dit afgelopen zijn met goed getrainde ICE-agenten?
pi_219816008
twitter
pi_219816034
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
[..]

Hetzelfde want IEDERE agent in de VS zal je beschieten als je met de auto op hem of zijn collega inrijdt.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219816038
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Heb je zo graag dat de 10 geplaatste posts daar nog 3x herhaald worden?
Het heeft in ieder geval je aandacht.
Corporate translator
pi_219816047
quote:

[..]
Dat geneuzel over de twee partners was idd van hetzelfde kaliber. Daar mag de rechtse echo bubbel wel wat voorzichtiger mee zijn. Maar het doet in dit geval niet ter zake. Het zal de rechter worst wezen met wie ze het bed deelt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219816056
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hetzelfde want IEDERE agent in de VS zal je beschieten als je met de auto op hem of zijn collega inrijdt.
Waarom zijn het in vredesnaam allemaal vrouwen die hen volgen? Wat bezielt een vrouw om 5 uur lang te rijden om de politie in de weg te lopen?
pi_219816093
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
[..]

Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat ICE belaagd wordt door emotionele en beschadigde Karens.

https://youtube.com/shorts/p1Ay8Un0byI?si=SCw6iL7F4CQX9Vm6

Er zullen vast rotte appels tussen het ICE personeel zitten, het is wel de Amerikaanse overheid waar we het over hebben, maar ook die overheid moet aan bepaalde eisen voldoen en zich aan wetten houden. Dit is geen training issue: dit is een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219816177
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219816205
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja, daar gaat de burgemeester over. Die heeft ook te maken met state en federal law, maar in het geval van sanctuary cities lappen ze federal law aan hun laars.
pi_219816225
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:15 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Fatherless behavior.
pi_219816272
Een grote inrichting daarzo

twitter

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219816304
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Fatherless behavior.
Triest maar waar
pi_219816404
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:15 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
:|W
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219816419
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:02 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Waarom zijn het in vredesnaam allemaal vrouwen die hen volgen? Wat bezielt een vrouw om 5 uur lang te rijden om de politie in de weg te lopen?
Die zijn het meest vatbaar voor progressief liberale hersenspoeling.

Ik las ook een andere verklaring. Weet niet of het klopt maar de gedachte kan ik volgen.

De meeste mannen die in hun jeugd een grote bek hadden zijn weleens hard op hun gezicht geslagen. Dat is een goed ding want dat leert je belangrijke lessen. Vrouwen leren deze les slechts zeer zelden in hun jeugd en daarom staan ze daar met een enorm grote bek en onverdiende strijdlust van iemand die nog nooit de fysieke gevolgen voor het hebben van een grote bek gedragen hebben.
  maandag 12 januari 2026 @ 11:31:05 #47
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219816469
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik las ook een andere verklaring. Weet niet of het klopt maar de gedachte kan ik volgen.

De meeste mannen die in hun jeugd een grote bek hadden zijn weleens hard op hun gezicht geslagen. Dat is een goed ding want dat leert je belangrijke lessen. Vrouwen leren deze les slechts zeer zelden in hun jeugd en daarom staan ze daar met een enorm grote bek en onverdiende strijdlust van iemand die nog nooit de fysieke gevolgen voor het hebben van een grote bek gedragen hebben.
Dus eigenlijk komt het toch weer neer op 'kort houden'
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219816653
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En als huismoeders hebben ze er alle tijd voor.
Vakman pur sang
pi_219816713
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En als huismoeders hebben ze er alle tijd voor.
Huismoeders horen hun kinderen te zogen en te koken in plaats van politieagenten proberen te vermoorden.
pi_219816721
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Huismoeders horen hun kinderen te zogen en te koken in plaats van politieagenten proberen te vermoorden.
Dat kan allemaal net tussen de kinderen naar school brengen en avondeten koken.
Vakman pur sang
pi_219816742
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dus eigenlijk komt het toch weer neer op 'kort houden'
Gewoon zelf verantwoordelijk houden voor de gevolgen van het gedrag en hetzelfde behandelen als een man die zich zo gedraagt.
pi_219816926
pi_219817011
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ja, daar gaat de burgemeester over. Die heeft ook te maken met state en federal law, maar in het geval van sanctuary cities lappen ze federal law aan hun laars.
Oh joh ik dacht dat je full of shit was, i stand corrected. Ik zie dat Trump overdrijft alleen Trump verzint het niet en is er wel degelijks iets aan de hand.
pi_219817044
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:52 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Stupide. Maar goed, dat geldt helemaal voor de presidential pardon. Biden heeft er ook misbruik van gemaakt.
pi_219817066
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat geneuzel over de twee partners was idd van hetzelfde kaliber. Daar mag de rechtse echo bubbel wel wat voorzichtiger mee zijn. Maar het doet in dit geval niet ter zake. Het zal de rechter worst wezen met wie ze het bed deelt.
Het was ook dusdanig weinig naar voren gebracht dat ik het nergens ben tegengekomen. In tegenstelling tot de ‘het was geen agent’ ‘ICE mag alleen illegalen staande houden’ ‘de ICE agent was nooit in gevaar’ enz.
pi_219817077
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het was ook dusdanig weinig naar voren gebracht dat ik het nergens ben tegengekomen. In tegenstelling tot de ‘het was geen agent’ ‘ICE mag alleen illegalen staande houden’ ‘de ICE agent was nooit in gevaar’ enz.
Wellicht ben ik dan te laat ingestapt in de reeks, maar dat heb ik al enkele delen niet gezien.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219817089
quote:

[..]

Ik denk veeleer dat het te maken heeft met idioten als Tim Walz die keer op keer ICE aanduiden als Gestapo.

Iedereen is het er over eens dat mensen die in het verzet zaten tegen de Gestapo helden waren (met enige nuancering wellicht, maar je begrijpt wat ik bedoel hoop ik).

Als Walz dat zegt, dan is het zo gek niet dat iemand in een linksere bubble denkt dat het belangrijk is om je te verzetten en dat je zelfs ICE mag hinderen en wie weet zelfs meer dan dat. Want ja… Gestapo!!!
pi_219817095
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:52 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Een rechtsstaat hebben is ook maar overdreven gedoe natuurlijk.
pi_219817114
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Wellicht ben ik dan te laat ingestapt in de reeks, maar dat heb ik al enkele delen niet gezien.
Was in 1 van de 1ste topics.
Een stuk of 10 posten denk ik.
pi_219817115
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Al vind ik het op zich een zeer goed idee wanneer ICE enige interactie met andere mensen (als in, niet hun verdachten) zoveel mogelijk overlaat aan de lokale politie. Die hebben daar toch meer ervaring mee.

Er in, doen waarvoor je komt, zsm er uit.

In dit geval; langs die vrouw en haar auto rijden terwijl je haar en haar nummerplaat filmt, en dan mag ze de volgende dag gewoon de politie aan de deur verwachten en krijgt ze later een brief op de mat dat ze in de rechtbank verwacht wordt.
pi_219817122
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Kan. Het bevoegdheid in twijfel trekken heb ik toch echt vandaag nog gezien, maar goed.

Het viel mij ook al op omdat ik hier op fok precies dezelfde argumentatie zag als op hele andere plekken. Alsof er een script lag.

Toch wat anders dan die enkeling die de andere kant de bocht uit vloog. Tenminste: zo zie ik dat.

Hetzelfde zag je bij Kirk. De onzin over dat de dader GOP/Extreem rechts was. Ongelofelijk. En de felheid waarmee dat verdedigd werd.

Sorry, maar dan heb je geen realiteitszin.

Iets vergelijkbaars andersom zag ik niet bij bv Floyd. Ja, velen hadden het over zijn criminele verleden, maar dat was feitelijk juist (maar geen reden om hem te behandelen zoals hij behandeld is).
pi_219817145
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:44 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Was in 1 van de 1ste topics.
Een stuk of 10 posten denk ik.
Veel meer en veel langer.
pi_219817163
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:44 schreef probeer het volgende:

[..]
Al vind ik het op zich een zeer goed idee wanneer ICE enige interactie met andere mensen (als in, niet hun verdachten) zoveel mogelijk overlaat aan de lokale politie. Die hebben daar toch meer ervaring mee.

Er in, doen waarvoor je komt, zsm er uit.

In dit geval; langs die vrouw en haar auto rijden terwijl je haar en haar nummerplaat filmt, en dan mag ze de volgende dag gewoon de politie aan de deur verwachten en krijgt ze later een brief op de mat dat ze in de rechtbank verwacht wordt.
Eens. Maar dat vereist samenwerking en dat wil de lokale politiek niet.

In Nederland zie je dat ook: landelijk beleid waarvan lokale (steevast linkse) politici zeggen ‘gaan we niet doen’. Dat zorgt voor een janboel.

Gelukkig minder rampzalig dan daar, maar toch.
pi_219817171
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eens. Maar dat vereist samenwerking en dat wil de lokale politiek niet.

In Nederland zie je dat ook: landelijk beleid waarvan lokale (steevast linkse) politici zeggen ‘gaan we niet doen’. Dat zorgt voor een janboel.

Gelukkig minder rampzalig dan daar, maar toch.
Trump zou met de red states kunnen beginnen ... :D
pi_219817282
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, sinds users zoals jij vertrokken zijn is de discussie anders een stuk volwassener geworden. Er is zelfs hier en daar consensus bereikt.
Consensus over dat onwettig ingestelde agenten met alsnog wettig zijn omdat Trump dat roept?

Consensus over het feit dat shoot first ask later oke is?

Consensus over het feit dat opgepakte mensen gewoon geen eerlijk proces hoeven te krijgen?
pi_219817300
Het is vooral een mooie oefening voor wat Europa (EU landen) ook moeten gaan doen.
Alleen doen wij dat cleaner, netter en efficiënter. En met betere communicatie over het waarom, en met echt snelrecht om mensen snel uit te zetten en dat juridisch recht hebben staan.

Maar ook hier zal dat tot protesten gaan leiden.
Vakman pur sang
pi_219817381
Right here, shoot me in the face

twitter
  maandag 12 januari 2026 @ 13:32:07 #68
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_219817412
quote:
8s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:27 schreef Ali_boo het volgende:
Right here, shoot me in the face

[ x ]
Karen logica: hoe harder ik schreeuw, hoe groter mijn gelijk is. :')
pi_219818011
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Veel meer en veel langer.
Ok.
  maandag 12 januari 2026 @ 15:12:22 #70
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219818134
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk veeleer dat het te maken heeft met idioten als Tim Walz die keer op keer ICE aanduiden als Gestapo.

Iedereen is het er over eens dat mensen die in het verzet zaten tegen de Gestapo helden waren (met enige nuancering wellicht, maar je begrijpt wat ik bedoel hoop ik).

Als Walz dat zegt, dan is het zo gek niet dat iemand in een linksere bubble denkt dat het belangrijk is om je te verzetten en dat je zelfs ICE mag hinderen en wie weet zelfs meer dan dat. Want ja… Gestapo!!!
Tim walz zat zich binnenkort moeten verantwoorden waarom de Somalische inwoners van zijn staat zich niet aanpassen en waarom ze alles bij elkaar frauderen.
Het komt hem nu mooi uit hij wil geen federaal onderzoek geen ICE geen FBI want wie weet wat ze vinden en wat hem aan deze corruptie kan linken.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219818181
quote:

[..]

Ja, dat was Kevin Bridges:

Bekijk deze YouTube-video
pi_219818390
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ja, dat was Kevin Bridges:

ik heb het zeker niet van hem want ik versta maar 30%>
pi_219818647
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mensen in het verzet waren ook bereid te sterven, als ICE de Gestapo is dan moet je dus bereid zijn te sterven (misschien was die mevrouw dat wel, ze zag er iig niet angstig uit).
pi_219818648
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
ik heb het zeker niet van hem want ik versta maar 30%>
Dat was ook maar een grapje. Maar Kevin (ja, sterk Schots accent) maakt dezelfde opmerking: that man was clearly never punched in the face.
pi_219818708

1 van de belangrijkste ICE figuren. Toeval natuurlijk dat hij er bij loopt als Nazi.
pi_219818754
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:06 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

1 van de belangrijkste ICE figuren. Toeval natuurlijk dat hij er bij loopt als Nazi.
Iedereen die bij marechaussee werkt of aan grens bewaking doet is een nazi hurr durr.

Vergeet je niet dat dit onder Obama was?

quote:
In the Freezer
Abusive Conditions for Women and Children in US Immigration Holding Cells

Clockwise, from top right: Six women and children confined to an immigration holding cell in Douglas, Arizona, appear to share two sleeping mats, September 2015; a boy paces in an immigration holding cell as other detainees sleep under Mylar blankets, Douglas, Arizona, September 2015; a woman changes a child’s diaper on top of Mylar sheets laid on the concrete floor of a trash-strewn immigration holding cell in Douglas, Arizona, September 2015. Customs and Border Protection via American Immigration Council
Chief of deportations _O_ maar toen liepen er nog geen gekke witte gehersenspoelde vrouwtjes rond die hen belemmerden in het werk of dit filmden.
pi_219818834
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:14 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Iedereen die bij marechaussee werkt of aan grens bewaking doet is een nazi hurr durr.

Vergeet je niet dat dit onder Obama was?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Chief of deportations _O_ maar toen liepen er nog geen gekke witte gehersenspoelde vrouwtjes rond die hen belemmerden in het werk of dit filmden.
Obama gedroeg zich dan ook presidentieel.

Trump is uit op polarisatie en escalatie, en wordt op zijn wenken bediend.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219818859
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:12 schreef theguyver het volgende:

[..]
Tim walz zat zich binnenkort moeten verantwoorden waarom de Somalische inwoners van zijn staat zich niet aanpassen en waarom ze alles bij elkaar frauderen.
Beetje raar dat hij zich daarvoor moet verantwoorden.
quote:
Het komt hem nu mooi uit hij wil geen federaal onderzoek geen ICE geen FBI want wie weet wat ze vinden en wat hem aan deze corruptie kan linken.
Maar dan ga je er van uit dat Tim zelf gefraudeerd heeft?
pi_219818999
quote:
[ afbeelding ]

Lijkt wel wat op de gitarist van Rammstein.
pi_219819006
Je zou jezelf maar zo opzichtig aan de verkeerde kant van de geschiedenis plaatsen. Trump flikkert je direct onder de bus als het uitkomt.
pi_219819025

Niemand die het over de labrador heeft...
pi_219819028
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Beetje raar dat hij zich daarvoor moet verantwoorden.
[..]
Maar dan ga je er van uit dat Tim zelf gefraudeerd heeft?
Er zijn geruchten dat Walz inderdaad niet brandschoon is. Maar goed, geruchten. Dus who knows?
pi_219819035
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:55 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]

Niemand die het over de labrador heeft...
Jawel, vanochtend nog.
Ontzettend zielig dat die hond werd meegesleept in alle ellende en onrust.
pi_219819127
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er zijn geruchten dat Walz inderdaad niet brandschoon is. Maar goed, geruchten. Dus who knows?
Walz wist dat het niet goed ging, Whistle blowers werden ontslagen, tuurlijk wist hij ervan, waarschijnlijk zelfs door de Somaliërs gesponsord, hij stopt niets voor niets met campagne.
pi_219819129
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:56 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Jawel, vanochtend nog.
Elk mens met een beetje gevoel houd rekening met zijn dieren.
pi_219819195
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:56 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Jawel, vanochtend nog.
Die ontstond pas toen ICE aan de wagen ging lopen trekken.
pi_219819202
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:12 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Walz wist dat het niet goed ging, Whistle blowers werden ontslagen, tuurlijk wist hij ervan, waarschijnlijk zelfs door de Somaliërs gesponsord, hij stopt niets voor niets met campagne.
Klinkt als de toeslagenaffaire..
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 17:28:02 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219819204
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is vooral een mooie oefening voor wat Europa (EU landen) ook moeten gaan doen.
Alleen doen wij dat cleaner, netter en efficiënter. En met betere communicatie over het waarom, en met echt snelrecht om mensen snel uit te zetten en dat juridisch recht hebben staan.

Maar ook hier zal dat tot protesten gaan leiden.
nou als Frontex hier op orders van de EU hier mensen op gaat lopen pakken heb ik daar ook wel een pittige mening over, zelfs als ze er wat netter uitzien dan deze bandieten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219819209
Mijn god wat een open inrichting daar, tel daar wat triggerhappy agenten bij en geen wonder dat het mis gaat
pi_219819217
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:28 schreef tjoptjop het volgende:
Mijn god wat een open inrichting daar, tel daar wat triggerhappy agenten bij en geen wonder dat het mis gaat
En dat na nog geeneens 1 jaar Trump...
pi_219819283
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kun je nagaan hoe stapelknettergekker de democraten en hun aanhang over drie jaar zullen zijn.... alsof het nog erger kan dan nu al het geval is.
pi_219819307
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
pi_219819444
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:12 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Tsja, dat merken we dan vanzelf wel. Ik sluit ook niet uit dat hij gewoon incapabel is.
pi_219819461
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die ontstond pas toen ICE aan de wagen ging lopen trekken.
Dat getoeter van haar was al voordat ICE bij haar auto aankwam.

Lijkt me ook verre van prettig voor de hond.
pi_219819501
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou als Frontex hier op orders van de EU hier mensen op gaat lopen pakken heb ik daar ook wel een pittige mening over, zelfs als ze er wat netter uitzien dan deze bandieten
Nou ja, oppakken?
Als de politie iemand aanhoudt die illegaal verblijft, vind je daar ook wat van?
Vakman pur sang
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 18:01:33 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219819515
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja, oppakken?
Als de politie iemand aanhoudt die illegaal verblijft, vind je daar ook wat van?
Ja dat vind ik een goed plan

Nederlandse politie, niet een of andere vanuit Brussel aangestuurde boevenbende
pi_219819517
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:39 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Kun je nagaan hoe stapelknettergekker de democraten en hun aanhang over drie jaar zullen zijn.... alsof het nog erger kan dan nu al het geval is.
Oh, wacht maar af.
Nog 3 jaar een corrupte megalomane mafklapper aan het roer en het land is rijp voor het gesticht.

Hopelijk zien we geen WW3 in de tussentijd.
pi_219819523
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:55 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat getoeter van haar was al voordat ICE bij haar auto aankwam.

Lijkt me ook verre van prettig voor de hond.
En die constante fluitjes en het geschreeuw. Geeft heel veel stress voor een hond.
En twee baasjes die zich lijp gedragen... echt niet fijn voor een dier, die snapt daar niks van.
  Forum Admin maandag 12 januari 2026 @ 18:04:14 #99
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219819536
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Frontex is in ieder geval nog competent. Die lui van ice zien er uit alsof ze van een airsoft baan zijn geplukt
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219819564
twitter

Intifada ook echt. Dit clubje is kennelijk geïnspireerd door de radicale islam.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 18:07:23 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219819570
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Frontex is in ieder geval nog competent. Die lui van ice zien er uit alsof ze van een airsoft baan zijn geplukt
dichtsbijzijnde militiekampje

zou me niet veiligvoelen met deze malloten op straat
pi_219819667
quote:
[ afbeelding ]

Ze verhullen het ook niet meer...

maandag 12 januari 2026 @ 18:23:52 #103
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219819698
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
dichtsbijzijnde militiekampje

zou me niet veiligvoelen met deze malloten op straat
Gezien je huidskleur zou ik goed met de handjes omhoog zitten inderdaad. En zelf de motor afzetten aangezien ze zelf niet de knowhow hebben daarom te vragen voor ze voor je motorkap gaan staan.
pi_219819705
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja dat vind ik een goed plan

Nederlandse politie, niet een of andere vanuit Brussel aangestuurde boevenbende
Het wordt natuurlijk rampzalig slecht aangepakt daar in de VS tegen het absurde aan.
Toch zullen wij dit ooit op onze eigen goede manier gelijksoortig moeten doen, in heel de EU moeten figuren die niet geregistreerd staan op een gegeven moment actief worden uitgezet.
Vakman pur sang
pi_219819707
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Cijfers zeggen wel wat anders.

ICE deporteerde tot nu toe 5 keer zoveel illegalen dan Frontex zoals het naar uitziet. Ga er ook even vanuit dat de grens met Mexico nu potdicht zit. Met "removals" kun je ervan uitgaan dat illegalen ontrokken ( lees: eruitgegooid ) worden zonder nieuwe aanwas.

Fontex vermeld alleen terugkeer. Wat daarmee wordt bedoeld wordt is onduidelijk (iig uit de A.I. uitleg. Terugkeer aan de grens of vanuit te landen waar de illegalen dus illegaal binnen zijn gekomen. Bij dat eerste heeft de EU nogal een inhaalslag te maken.

Tot nu toe lijken de "cowboys" van ICE nog effectiever werk te verrichten dan Frontex wat na een paar boot pushbacks met Afrikanen en Middenoosten lui op het matje worden geroepen door EU immigratie Karens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Omnyakom220 op 12-01-2026 18:32:00 ]
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 18:25:57 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219819718
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:23 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Gezien je huidskleur zou ik goed met de handjes omhoog zitten inderdaad. En zelf de motor afzetten aangezien ze zelf niet de knowhow hebben daarom te vragen voor ze voor je motorkap gaan staan.
ow dat zou ik sowieso doen
  maandag 12 januari 2026 @ 18:26:50 #107
40566 Ericr
Livewrong
pi_219819726
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze verhullen het ook niet meer...

[ afbeelding ]
Ik raad iedereen aan om ooit naar Lidice te gaan. Deel is nooit meer opgebouwd net zoals Oradour sur Glane in Frankrijk. Alleen de ruïnes en de plekken waar de slachting plaats vond resteren.

Schaamteloze honden killer boeit het niet eens meer dat ze Nazi retoriek uiten. Ze is zo slim dat ze deze week nog zei dat de regering niet te vertrouwen is, de interviewer moest haar er op wijzen dat ze zelf deel uitmaakt van die regering.
pi_219819751
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:24 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ICE deporteerd 5 keer zoveel illegalen dan Frontex zoals het naar uitziet. Ga er ook even vanuit dat de grens met Mexico nu pottdicht zit. Met "removals" kun je ervan uitgaan dat illegalen ontrokken ( lees: eruitgegooid ) worden zonder nieuwe aanwas.

Fontex vermeld alleen terugkeer. Wat daarmee wordt bedoeld wordt is onduidelijk (iig uit de A.I. uitleg. Terugkeer aan de grens of vanuit te landen waar de illegalen dus illegaal binnen zijn gekomen. Bij dat eerste heeft de EU nogal een inhaalslag te maken.

Tot nu doe lijken de cowboys van ICE nog effectiever werk te verrichten dan Frontex wat na een paar bootjes met Afrikanen en Middenoosten lui op het matje worden geroepen door EU immigratie Karens.
Met competent werd iets anders bedoeld.
pi_219819797
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het wordt natuurlijk rampzalig slecht aangepakt daar in de VS tegen het absurde aan.
Toch zullen wij dit ooit op onze eigen goede manier gelijksoortig moeten doen, in heel de EU moeten figuren die niet geregistreerd staan op een gegeven moment actief worden uitgezet.
Die worden actief uitgezet.
pi_219819801
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die worden actief uitgezet.
Oké gelukkig. ^O^
Vakman pur sang
  Forum Admin maandag 12 januari 2026 @ 18:35:40 #111
pi_219819814
quote:

[..]

[ afbeelding ]

ICE deporteerde tot nu toe 5 keer zoveel illegalen dan Frontex zoals het naar uitziet. Ga er ook even vanuit dat de grens met Mexico nu potdicht zit. Met "removals" kun je ervan uitgaan dat illegalen ontrokken ( lees: eruitgegooid ) worden zonder nieuwe aanwas.

Tot nu toe lijken de "cowboys" van ICE nog effectiever werk te verrichten dan Frontex wat na een paar boot pushbacks met Afrikanen en Middenoosten lui op het matje worden geroepen door EU immigratie Karens.
Je meent het. Misschien omdat Frontex geen (heimelijk) mandaat heeft om te doen wat ze wil? Iets met mensenrechten, staats en strafrecht.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219819823
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Met competent werd iets anders bedoeld.
En dat in een land waar iedereen mogelijk wapens bij zich kan dragen en een potentieel gevaar kan vormen, incl doorgeflipte Karens die het werk bemoeilijken.
pi_219819866
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je meent het. Misschien omdat Frontex geen (heimelijk) mandaat heeft om te doen wat ze wil? Iets met mensenrechten, staats en strafrecht.
Die zogenaamde mensen, staats en strafrechten beperken zich echter tot alleen de EU grenzen. Op grote geopolitieke schaal hebben ze niets te betekenen. Grootmachten bepalen de regels en regelen de boel. Op grotere wereldschaal hebben wij als EU niets te willen of te bepalen. Dus eigenlijk een bubbel.
pi_219819914
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:41 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Die zogenaamde mensen, staats en strafrechten beperken zich echter tot alleen de EU grenzen. Op grote geopolitieke schaal hebben ze niets te betekenen. Grootmachten bepalen de regels en regelen de boel. Op grotere wereldschaal hebben wij als EU niets te willen of te bepalen. Dus eigenlijk een bubbel.
Waarom zou het uitzetten van illegale migranten iets moeten betekenen op de grote wereldschaal.
pi_219819934
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Beide clubs zijn niet met elkaar te vergelijken. Frontex moet zich aan Europese regelgeving houden en ICE doet vooral wat hun goed dunkt. ICE is actief illegalen aan het opsporen en deporteert abusievelijk ook wel eens een legaal iemand. Frontex doet dat soort speurwerk niet en is vooral gericht op grensbewaking.

Frontex zou ook veel effectiever zijn als ze zich niet hoeven te verantwoorden.
pi_219820138
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Beide clubs zijn niet met elkaar te vergelijken. Frontex moet zich aan Europese regelgeving houden en ICE doet vooral wat hun goed dunkt. ICE is actief illegalen aan het opsporen en deporteert abusievelijk ook wel eens een legaal iemand. Frontex doet dat soort speurwerk niet en is vooral gericht op grensbewaking.

Frontex zou ook veel effectiever zijn als ze zich niet hoeven te verantwoorden.
ICE en Frontex zijn aardig met elkaar te vergelijken hoor. Ten eerste, de inwoners aantallen van de VS en EU komen met elkaar overeen als je kijkt per honderd miljoen aantal per inwoners. Immers daardoor vormen zij een machtsblok en wij als EU ook ( tenminste, dat willen we )

ICE doet helemaal niet wat "hun goed dunkt". Ze handelen vanuit een mandaat. Een mandaat dat door het Amerikaanse volk is toegekend aan hun president d.m.v. verkiezingen. Dit heeft het volk gewild en wordt nu uitgevoerd. Dat Frontex niet dezelfde handelswijze als ICE hanteerd is hierin irrelevant.

Beiden hebben het doel namelijk om het aantal illegalen binnen de grenzen te verminderen. Wie welk soort aanpak daarvoor heeft of kiest maakt verder niet uit. Als een legaal iemand wordt gedeporteerd kan dat als collatheral worden meegerekend en zelfs dan kan er verzet worden ingesteld. Dat is waardoor
Arbrego Garcia nu weer terug in de VS is voor een herbeoordeling. Ik merk dat veel mensen hier de VS voor een soort bananen wild west republiek aanmerken maar weinig weten van hoe het er eenmaal in een land als de VS aan toe gaat wat regels betreft. Het is een ander machtsblok, andere juridische procedures maar nog altijd humaan. Op HUN manier. Daar vingerwijzend naar doen heeft geen zin of effect. We moeten eerst onze eigen strontzooi wat betreft immigratie oplossen hier anders krijg je hier ook gehersenspoelde wijven die zich met auto's op agenten inrijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Omnyakom220 op 12-01-2026 19:14:51 ]
pi_219820236
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:08 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
ICE en Frontex zijn aardig met elkaar te vergelijken hoor. Ten eerste, de inwoners aantallen van de VS en EU komen met elkaar overeen als je kijkt per honderd miljoen aantal per inwoners. Immers daardoor vormen zij een machtsblok en wij als EU ook ( tenminste, dat willen we )

ICE doet helemaal niet wat "hun goed dunkt". Ze handelen vanuit een mandaat. Een mandaat dat het Amerikaanse volk heeft toegekend aan hun president d.m.v. verkiezingen. Dit heeft het volk gewild en wordt nu uitgevoerd. Dat Frontex niet dezelfde handelswijze als ICE hanteerd is hierin irrelevant.

Beiden hebben het doel namelijk om het aantal illegalen binnen de grenzen te verminderen. Wie welk soort aanpak daarvoor heeft of kiest maakt verder niet uit. Als een legaal iemand wordt gedeporteerd kan dat als collatheral worden meegerekend en zelfs dan kan er verzet worden ingesteld. Dat is waardoor
Arbrego Garcia nu weer terug in de VS is voor een herbeoordeling. Ik merk dat veel mensen hier de VS voor een soort bananen wild west republiek aanmerken maar weinig weten van hoe het er eenmaal in een land als de VS aan toe gaat wat regels betreft. Het is een ander machtsblok, andere juridische procedures maar nog altijd humaan. Op HUN manier. Daar vingerwijzend naar doen heeft geen zin of effect. We moeten eerst onze eigen strontzooi wat betreft immigratie oplossen hier anders krijg je hier ook gehersenspoelde wijven die zich met auto's op agenten rijden.
Wie welk soort aanpak daarvoor heeft of kiest maakt verder niet uit.

We zien juist dat dat heel veel uit maakt.

ICE bestaat bijna 25 jaar, en pas bij de huidige aanpak wekt de organisatie enorme weerstand op.

En dat gaat alleen maar erger worden als de overheid niet in ziet dat ze fout bezig is.
pi_219820270
Hoe durf je het woord humaan nog te gebruiken als ICE 300 mensen naar de CECOT gevangenis heeft gedeporteerd. Gevangenis waar folteringen plaatsvinden en de mensen geen recht hebben op contact met een advocaat en familie.
  maandag 12 januari 2026 @ 19:25:32 #119
40566 Ericr
Livewrong
pi_219820332
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:19 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe durf je het woord humaan nog te gebruiken als ICE 300 mensen naar de CECOT gevangenis heeft gedeporteerd. Gevangenis waar folteringen plaatsvinden en de mensen geen recht hebben op contact met een advocaat en familie.
Ja maar Obama!

Vergeet niet dat velen het dehumaniseren alleen maar aanmoedigen. Dat werkt prima in de opmaat naar meer geweld. Noem ze tuig, ongedierte, vuilnis etc en op den duur maakt het hele groepen niet meer uit hoe er wordt omgegaan met mensen. Vaak niet eens illegalen, een vermoeden is al voldoende om behandeld te worden als vodden waarbij geweld niet geschuwd wordt.
pi_219820507
quote:
quote:
Wie welk soort aanpak daarvoor heeft of kiest maakt verder niet uit.
Zo ver is het al gezonken.
pi_219820931
quote:
Die 300 zullen vast lieverdjes zijn geweest. Ben je met hun op een koffiesprek gegaan en verhalen aangehoord?

Aangezien Garcia terug is in de VS en een appeal lopend heeft zal hij vast contact hebben gehad met advocaat en zelfs vanaf de dag van zijn deportatie. Naar alle waarschijnlijk is dit ook door de Amerikaanse belastingbetaler vergoed. Tijdens zijn interview in gevangenschap zag hij er ook niet uitgehongerd of gemarteld uit.

Laat ik over één ding duidelijk zijn, en dat is mijn standpunt. Als we ook maar bijvoorbeeld één Nederlander hier kunnen beschermen door duizend ( goed of slecht ) willekeurige illegalen het land uit te zetten dan ben ik daarvoor. Helaas zijn wij hier lang niet tot dat punt gekomen maar de VS zit gelukkig aardig op weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Omnyakom220 op 12-01-2026 20:14:49 ]
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 20:11:21 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219820997
Toch wel

quote:
Meer gedwongen vertrekken
DTenV heeft zijn capaciteit uitgebreid zodat vreemdelingen die hun vertrek frustreren vaker in bewaring gesteld kunnen worden. Dat zorgde voor een toename van het aantal gedwongen vertrekken: van 2.370 in 2023 naar 2.750 in 2024. In totaal is 46% van de vreemdelingen die Nederland aantoonbaar hebben verlaten, gedwongen vertrokken (2.750 van de 5.990). In totaal 3.240 mensen zonder recht op verblijf die Nederland aantoonbaar hebben verlaten, deden dat zelfstandig.
De terugkeer van vreemdelingen die veroordeeld zijn voor strafbare feiten (VRIS) had ook in 2024 zeer hoge prioriteit. Waar mogelijk vertrekken zij aansluitend op hun straf uit Nederland. In 2024 is dit gelukt in 960 van de 1220 gevallen (bijna 80%).
https://www.dienstterugke(...)rland-heeft-verlaten
pi_219821014
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Zo ver is het al gezonken.
Not my problem.
pi_219821076
Nog wel eventjes t volgende: de ICE krijgt het mandaat van het congres, niet de president.
Daarnaast heeft het volk, of een deel dan toch, gekozen voor de president die plannen had met een verregaand illegalen/immigratiebeleid. Maar dat wil niet zeggen dat het volk dat dan ook maar gewoon zomaar goed moet vinden wat de president uit hun naam doet. Dat zou een mooie bak worden zeg. Dan verklaar je elke president van USA als het ware een autocraat en zo ver is het in Amerika nog nog.
pi_219821166
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:17 schreef Vliegbaard het volgende:
Nog wel eventjes t volgende: de ICE krijgt het mandaat van het congres, niet de president.
Daarnaast heeft het volk, of een deel dan toch, gekozen voor de president die plannen had met een verregaand illegalen/immigratiebeleid. Maar dat wil niet zeggen dat het volk dat dan ook maar gewoon zomaar goed moet vinden wat de president uit hun naam doet. Dat zou een mooie bak worden zeg. Dan verklaar je elke president van USA als het ware een autocraat en zo ver is het in Amerika nog nog.
Wat heeft autocratie te maken met illegalen uitzetten? Dat heeft slechts te maken met beleid. De president heeft de taak om het Amerikaanse volk te beschermen. Als het uitzetten van illegalen daaraan toedraagt dan kan hij zijn gang gaan.

Zie recente inzet van ICE. Daar is geen congress voor nodig, ook al word beweerd van wel. Net zoals het opblazen van Iraanse kern-installaties of het extraheren van dictators zoals Maduro. Sterker nog, via het congress zaken doen levert alleen maar vertraging op of kans op lekken wat binnen en buitenlandse operaties ( millitairen ) in gevaar kan brengen. ICE wordt geregeld door het DHS. Aangesteld door de president. Weet niet vanuit welk TikTok filmpje jij jou informatie van hebt.

Als een doorgedraaide linkse Karen al in staat is om een federale ICE agent om te brengen, waarom zou je dan dat risico nemen. De president heeft het volle mandaat.

Daarnaast zou je ook mogen uitleggen wat er verregaand is aan dit huidige beleid. Je klinkt als een Nu.nl stagiaire die 80% knip en plakwerk doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Omnyakom220 op 12-01-2026 20:33:42 ]
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 20:33:16 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219821221
probleem is (wmb) niet dat ze illegalen uitzetten maar de manier waarop
pi_219821222
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:26 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Wat heeft autocratie te maken met illegalen uitzetten? Dat heeft slechts te maken met beleid.De president heeft de taak om het Amerikaanse volk te beschermen. Als het uitzetten van illegalen daaraan toedraagt dan kan hij zijn gang gaan.

Zie recente inzet van ICE. Daar is geen congress voor nodig, ook al word beweerd van wel. Net zoals het opblazen van Iraanse kern-installaties of het extraheren van dictators zoals Maduro. Sterker nog, via het congress zaken doen levert alleen maar vertraging op of kans op lekken wat binnen en buitenlandse operaties ( millitairen ) in gevaar kan brengen.

Als een doorgedraaide linkse Karen al in staat is om een federale ICE agent om te brengen, waarom zou je dan dat risico nemen. De president heeft het volle mandaat.
Is gewoon niet waar. Het congres is, als het gaat over ICE, de uitvoerende macht. Niet de president.

Waarom je de buitenlandse operaties erbij haalt is me een raadsel want daarin speelt het congres een compleet andere rol. En ook daarin is de rol van Trump discutabel.

Nee de president heeft als het over de ICE gaat NIET het mandaat.

Het congres is er juist voor bedoeld om bepaalde overhaaste beslissingen van 1 persoon te kunnen blokkeren. Immigratiebeleid is er daar 1 van, dat heeft verder niet zoveel te maken met buitenlandse operaties.
pi_219821244
quote:

Daarnaast zou je ook mogen uitleggen wat er verregaand is aan dit huidige beleid. Je klinkt als een Nu.nl stagiaire die 80% knip en plakwerk doet.
Je weet wel, een beleid dat verder gaat dan wat onder de vorige president gevoerd werd. Hij heeft de verkiezingen nota bene mede op basis van een strenger immigratiebeleid gewonnen.

Ik klink als een nu.nl stagiaire maar jij klinkt als iemand die de klok hoort slaan maar die niet weet waar de klepel hangt.
pi_219821250
quote:

[..]
Wat heeft autocratie te maken met illegalen uitzetten? Dat heeft slechts te maken met beleid. De president heeft de taak om het Amerikaanse volk te beschermen. Als het uitzetten van illegalen daaraan toedraagt dan kan hij zijn gang gaan.

Zie recente inzet van ICE. Daar is geen congress voor nodig, ook al word beweerd van wel. Net zoals het opblazen van Iraanse kern-installaties of het extraheren van dictators zoals Maduro. Sterker nog, via het congress zaken doen levert alleen maar vertraging op of kans op lekken wat binnen en buitenlandse operaties ( millitairen ) in gevaar kan brengen. ICE wordt geregeld door het DHS. Aangesteld door de president. Weet niet vanuit welk TikTok filmpje jij jou informatie van hebt.

Vervolgens schiet ICE een Amerikaans staatsburger dood...
Fucking Bitch!
En nog twee kogels er achteraan.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 20:38:09 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219821257
als iemand mij aanrijd roep ik ook hele onaardige dingen
pi_219821273
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:12 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Not my problem.
Niets geleerd van de geschiedenis merk ik...
pi_219821278
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:38 schreef sp3c het volgende:
als iemand mij aanrijd roep ik ook hele onaardige dingen
En dan nog twee kogels er achteraan?
pi_219821282
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:06 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Die 300 zullen vast lieverdjes zijn geweest. Ben je met hun op een koffiesprek gegaan en verhalen aangehoord?

Aangezien Garcia terug is in de VS en een appeal lopend heeft zal hij vast contact hebben gehad met advocaat en zelfs vanaf de dag van zijn deportatie. Naar alle waarschijnlijk is dit ook door de Amerikaanse belastingbetaler vergoed. Tijdens zijn interview in gevangenschap zag hij er ook niet uitgehongerd of gemarteld uit.

Laat ik over één ding duidelijk zijn, en dat is mijn standpunt. Als we ook maar bijvoorbeeld één Nederlander hier kunnen beschermen door duizend ( goed of slecht ) willekeurige illegalen het land uit te zetten dan ben ik daarvoor. Helaas zijn wij hier lang niet tot dat punt gekomen maar de VS zit gelukkig aardig op weg.
Je doet veel aannames met je 'vast' en 'waarschijnlijk' en ondertussen ben je even vergeten dat zijn status drie maanden lang onbekend was... Het maakt ook niet uit want je laatste alinea is inderdaad erg duidelijk. Het verklaart je eerdere alinea's en posts. Je had dat ook direct kunnen zeggen zonder lange epistels met verzinnerij te schrijven, dat is veel efficiënter en eerlijker
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 20:45:31 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219821322
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dan nog twee kogels er achteraan?
denk meer
pi_219821539
Afgelopen jaar heeft wel duidelijk antwoord gegeven op de vraag wie zich bij de fascisten hadden aangesloten. Is dat maar helder.
pi_219821607
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vervolgens schiet ICE een Amerikaans staatsburger dood...
Fucking Bitch!
En nog twee kogels er achteraan.
Ik kan van dat schelden echt niks vinden. En hij schiet zo achterlijk snel dat ik bijna zou willen voorstellen om die twee kogels als 1 te tellen :+
pi_219821671
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Is gewoon niet waar. Het congres is, als het gaat over ICE, de uitvoerende macht. Niet de president.

Waarom je de buitenlandse operaties erbij haalt is me een raadsel want daarin speelt het congres een compleet andere rol. En ook daarin is de rol van Trump discutabel.

Nee de president heeft als het over de ICE gaat NIET het mandaat.

Het congres is er juist voor bedoeld om bepaalde overhaaste beslissingen van 1 persoon te kunnen blokkeren. Immigratiebeleid is er daar 1 van, dat heeft verder niet zoveel te maken met buitenlandse operaties.
Daar ga je al. Hoe kan beleid wat al vastgelegd is overhaast zijn. Je zou ook kunnen stellen. Seniele opa Biden wist niet eens waar hij mee bezig was en überhaupt niet wist dat hij bestond. Dat hebben we al die jaren op TV kunnen zien.

Dus ze hebben alles maar laten varen vanuit de democratische coulissen. Vandaar dat we hier ook doodgegooid werden met het nieuws jarenlang dat er caravaans onderweg waren uit Zuid Amerika naar de VS.

Deze hebben wel degelijk een impact gehad op de Amerikaanse samenleving en daarop heeft Trump ( slim gespeeld ) op gewonnen waardoor het Laken Riley act o.a. tot stand is gekomen.

Een jonge vrouw die aan het joggen was en op een gruwelijke wijze aan haar einde kwam door een "illegal alien". Kortom een illegaal die niet in het land moest zijn.

quote:
Riley's roommates reported her missing at 12:05 p.m., and a University of Georgia police officer found her body 65 feet off the trail at 12:38 p.m., witnesses previously testified. Data from the Garmin watch she was wearing on her run showed her heart stopped at 9:28 a.m., witnesses previously testified.

Riley had sustained significant blunt force trauma to her head, including eight injuries to the left side of her skull and an injury just above her right temple, Dr. Michelle DiMarco, who conducted her autopsy, testified on Tuesday. One of the injuries was significant enough that it caused brain bleeding and could have been fatal, she said.

There was also evidence of asphyxiation, though DiMarco said she was unable to categorize how that occurred. Her cause of death was determined to be the "combined effects of blunt force head trauma and asphyxia," DiMarco said.
Dit bedoel ik met dat één Nederlandse leven, maakt niet uit welke, kleur, afkomst, ras of geloof je bent. Je kunt niet één nederlander hier ook bijvoorbeeld opofferen voor 1000 illegalen. En voor degene die mij eerder in dit draadje uitmaakte voor racist op een subtiele wijze.

De vraag, stel je haalt 1000 illegalen binnen met alle risico's van dien. Hoeveel nederlanders ben je bereid daarvoor op te offeren. Nou, ik zeg niet één! Wat zeg jij? Kennelijk vind je mij daardoor een n*zi. Tot hoeveel ben jij bereid? Je hebt al eentje te pakken in Amsterdam Duivendrecht. Of ga je een Karen die eruit ziet als een downsyndroom patient ( niets tegen mensen met down trouwens )in een SUV truck op de discussie inrijden?
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 21:24:10 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219821699
maar niemand heeft problemen met het uitzetten van illegalen
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 21:25:45 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219821721
wie in dit topic heeft problemen met het uitzetten van illegale vreemdelingen?
pi_219821737
En we halen ook geen illegalen binnen. En als ze illegaal worden verklaard ( :') ) dan mogen ze ook zsm het land uit. Maar wel gewoon op een normale manier zonder dat de samenleving daar last van heeft.
  maandag 12 januari 2026 @ 21:28:25 #141
40566 Ericr
Livewrong
pi_219821753
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:25 schreef sp3c het volgende:
wie in dit topic heeft problemen met het uitzetten van illegale vreemdelingen?
Uitzetten niet. Niet humaan behandelen wel. Het kleine beetje zwaar criminele figuren daargelaten ook al hebben die nog steeds rechten.

Zet ze uit zowel je wil zou ik zeggen. Daarvoor heb je geen stormtoepen nodig.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 21:29:27 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219821763
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:28 schreef Ericr het volgende:

[..]
Uitzetten niet. Niet humaan behandelen wel. Het kleine beetje zwaar criminele figuren daargelaten ook al hebben die nog steeds rechten.

dat bedoel ik

@Omnyakom220 is in discussie met windmolens
pi_219821779
POLL
  Forum Admin maandag 12 januari 2026 @ 21:31:49 #144
pi_219821807
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:30 schreef Wantie het volgende:
[poll=9585]
Die moet je uitzetten, maar dat doe je niet met een semi paramilitaire organisatie die weinig tot niets op heeft met de wet en mensenrechten
pi_219821842
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:28 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ja want als je vriendelijk vraagt of ze weg willen gaan dan gaan ze meteen hun koffers pakken?
pi_219821870
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik kan van dat schelden echt niks vinden. En hij schiet zo achterlijk snel dat ik bijna zou willen voorstellen om die twee kogels als 1 te tellen :+
Hij roept dat als ie na het schieten naar haar gecrashte auto loopt.
pi_219821898
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hij roept dat als ie na het schieten naar haar gecrashte auto loopt.
Ja dus, ga je je nou zielig voelen? Ga je lopen huilen? Ik ben zelf turks net zoals jou. Schelden zit in ons cultuur. Had haar voor nog erger uitgemaakt. Die gast zat op zijn minst voor het rest van zijn leven met pijn in een roelstoel. En voor wat?
pi_219821902
twitter

Lol 1 magat vs 10 liberals
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 21:43:15 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219821903
er zijn naar schatting tussen de 20 en de 100.000 illegalen in Nederland, pak ze op, zet ze uit maar ik wil niet de dirty dozen op random mensen schietend door de schilderswijk zien trekken
pi_219821913
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:42 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Ja dus, ga je je nou zielig voelen? Ga je lopen huilen? Ik ben zelf turks net zoals jou. Schelden zit in ons cultuur. Had haar voor nog erger uitgemaakt hebben. Die gast zat op zijn minst voor het rest van zijn leven met pijn in een roelstoel. En voor wat?
Rustig maar, joh, het was een constatering. Die ICE-agent zat nog vol adrenaline.
pi_219821922
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:43 schreef sp3c het volgende:
er zijn naar schatting tussen de 20 en de 100.000 illegalen in Nederland, pak ze op, zet ze uit maar ik wil niet de dirty dozen op random mensen schietend door de schilderswijk zien trekken
Beste tactiek dat ICE gewoon kan hebben is bij de volgende verkiezingen ID's checken.
Ice bij elke voting station paraat.
pi_219821923
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja want als je vriendelijk vraagt of ze weg willen gaan dan gaan ze meteen hun koffers pakken?
In Nederland vertrekt ongeveer de helft vrijwillig.
pi_219821929
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
denk meer
Ik heb een mitrailleur bij voor als iemand mij aanrijdt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219821933
quote:
6s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:45 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Beste tactiek dat ICE gewoon kan hebben is bij de volgende verkiezingen ID's checken.
ID's checken is sowieso een goed idee bij verkiezingen.

Maar dat gaat ICE niet helpen tijdens verkiezingen.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 21:47:20 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219821934
quote:
6s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:45 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
snap sowieso niet waarom ze niet om ID's vragen bij het stemmen

bizar land _O-
pi_219821935
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:42 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Ja dus, ga je je nou zielig voelen? Ga je lopen huilen? Ik ben zelf turks net zoals jou. Schelden zit in ons cultuur. Had haar voor nog erger uitgemaakt hebben. Die gast zat op zijn minst voor het rest van zijn leven met pijn in een roelstoel. En voor wat?
Weinig medelijden mee. Hij heeft zich in heel de situatie niet één keer om zijn eigen lijf en leden bekommerd.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 21:47:57 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219821939
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik heb een mitrailleur bij voor als iemand mij aanrijdt.
ik meestal niet maar als ik een pistool bij me heb en iemand probeert me dood te rijden dan schiet ik het he-le-maal leeg
pi_219821953
quote:
99s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:43 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

Lol 1 magat vs 10 liberals
Het zijn ook een stel mafklappers bij elkaar.

Wat mankeert dat volk eigenlijk.
pi_219821960
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik meestal niet maar als ik een pistool bij me heb en iemand probeert me dood te rijden dan schiet ik het he-le-maal leeg
Dat is hier niet het geval.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 21:51:50 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219821965
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is hier niet het geval.
dat is hier absoluut het geval
  maandag 12 januari 2026 @ 21:52:15 #161
40566 Ericr
Livewrong
pi_219821969
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Overal een karikatuur van maken is vrij zinloos. Maar huizen binnenvallen gelijk razzia's is in ieder geval niet de beste optie. Een stevige aanpak is niks mis mee maar ICE gaat ver over die grens heen.
pi_219821984
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
Helaas kun je niet meer in het hoofd van een dode vrouw kijken, maar zoals ik het zag leek het erop dat zij totaal geen intentie had om de agent dood te rijden.
pi_219821985
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:42 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Ja dus, ga je je nou zielig voelen? Ga je lopen huilen? Ik ben zelf turks net zoals jou. Schelden zit in ons cultuur. Had haar voor nog erger uitgemaakt. Die gast zat op zijn minst voor het rest van zijn leven met pijn in een roelstoel. En voor wat?
We hebben het hier over een getrainde agent met een geweldsmonopoli en bijhorende geweldsinstructie.
  maandag 12 januari 2026 @ 21:54:49 #164
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219821990
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat probeerde ze niet. En je moet van agenten uitgaan dat die verantwoord handelen kunnen. Zeker omdat ze gewapend zijn.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 21:55:09 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219821996
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Helaas kun je niet meer in het hoofd van een dode vrouw kijken, maar zoals ik het zag leek het erop dat zij totaal geen intentie had om de agent dood te rijden.
ik bekijk het vanuit het perspectief van de agent in kwestie
pi_219822011
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee, zij rijdt achteruit zodat ze weg kan rijden.
Voordat ze naar voren rijdt trekt hij al het pistool.
Je ziet door zijn mobiele opname dat ze het stuur draait om naar rechts te gaan.
Hij staat links.

Als ze hem wilde aanrijden had ze vol op hem in kunnen rijden. In plaats van eerst naar achteren, en dan naar rechts.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 21:57:20 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822014
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:54 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat probeerde ze niet. En je moet van agenten uitgaan dat die verantwoord handelen kunnen. Zeker omdat ze gewapend zijn.
nou ik heb al de hele tijd kritiek op hoe agressief ze op die auto afstappen, ik zeg al de hele tijd dat ze zichzelf in deze situatie hebben geplaatst door idioot optreden

maar als iemand doelbewust gasgeeft terwijl ik voor de auto in kwestie ga dan moet ik ervanuit gaan dat ze me dood probeert te rijden en dan schiet ik idd mijn hele pistool leeg
pi_219822015
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik bekijk het vanuit het perspectief van de agent in kwestie
Je vult het voor hem in.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 21:57:40 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822019
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je vult het voor hem in.
jij vult het voor haar in
pi_219822020
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, zij rijdt achteruit zodat ze weg kan rijden.
Voordat ze naar voren rijdt trekt hij al het pistool.
Je ziet door zijn mobiele opname dat ze het stuur draait om naar rechts te gaan.
Hij staat links.

Als ze hem wilde aanrijden had ze vol op hem in kunnen rijden. In plaats van eerst naar achteren, en dan naar rechts.
Precies, zo zag ik het ook.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 21:58:03 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822021
feit is dat ze de man heeft aangereden

ik zou schieten
pi_219822025
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou ik heb al de hele tijd kritiek op hoe agressief ze op die auto afstappen, ik zeg al de hele tijd dat ze zichzelf in deze situatie hebben geplaatst door idioot optreden

maar als iemand doelbewust gasgeeft terwijl ik voor de auto in kwestie ga dan moet ik ervanuit gaan dat ze me dood probeert te rijden en dan schiet ik idd mijn hele pistool leeg
Met als gevolg dat de auto als een ongeleid projectiel alsnog over je heen dendert.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 21:58:30 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822028
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Met als gevolg dat de auto als een ongeleid projectiel alsnog over je heen dendert.
dat mis ik op de beelden
pi_219822034
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een automaat in de Drive rijdt van zichzelf al.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 21:59:52 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822036
sterker nog ik had al geschoten zodra ik zag dat ze van R naar 1 ging
pi_219822048
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:43 schreef sp3c het volgende:
De illegalen zijn niet het probleem opzich. Het merendeel komt hier voor een goed toekomst. Zou ik ook doen als ik in een arm afrikaans land was geboren met weinig toekomst perspectief of een verstikkend religieus land zoals Iran of Afghanistan met weinig tot geen geen rechten.

Het echte probleem is Renee Good, en volgens mij gaat dit topic ook erover. Nu heb ik net met een aantal klonen van haar gediscussïeerd but never mind.

Het gaat erom dat we ook genoeg Renee's hier hebben. Ze zitten bij het IND achter het bureau, bij het COA, zure droge kutten. Zoals mevrouw Sargentini met haar Vluchtelingenwerk subsidiespons en zo gaat het verder. Die keten gaat door tot de hoogste kamers.

Onderaan heb je de dikke linkse zeugen ( Asha XR ) types, daarna groeit het door naar iets hogere ( ja ook bij vrouwen heb je rangen, ter info voor de incels hier ) posities zoals Dijksma en Halsema. Lekker trappen. Vervolgens heb je de beleidsmakers, totale koekwous wijven in de politiek. Ik hoef geen namen te noemen maar de kattenvrouwtjes in de Kamer kent u wel.

Hier achter zit een massale linkse ambtenaren apparaatbmet dikke vette zeugen die bij stadskantoren, gemeentehuizen,instanties en gerechtsgebouwen werken.

Allemaal vormen ze een linkse conglomeraat wat onze ondergang wordt met vele potentiële Renee's. Hun goed betaalde baan stelt ze ook in staat om een SUV aan te schaffen en dan gaan ze bij het minst geringste vol op de gas. Een rijke leven waar een eerlijk doorploeterende gozer hedendaags niet van zou durven dromen.

Als je morgen ipv alleenstaande arabisch/afrikaanse mannen alleen maar hete latina's of mooie aziatische vrouwen zou importeren zouden deze blanke zeugen in één nacht de SS oprichten.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:02:22 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822059
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:01 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
De illegalen zijn niet het probleem opzich. Het merendeel komt hier voor een goed toekomst. Zou ik ook doen als ik in een arm afrikaans land was geboren met weinig toekomst perspectief of een verstikkend religieus land zoals Iran of Afghanistan met weinig tot geen geen rechten.

Het echte probleem is Renee Good, en volgens mij gaat dit topic ook erover. Nu heb ik net met een aantal klonen van haar gediscussïeerd but never mind.

Het gaat erom dat we ook genoeg Renee's hier hebben. Ze zitten bij het IND achter het bureau, bij het COA, zure droge kutten. Zoals mevrouw Sargentini met haar Vluchtelingenwerk subsidiespons en zo gaat het verder. Die keten gaat door tot de hoogste kamers.

Onderaan heb je de dikke linkse zeugen ( Asha XR ) types, daarna groeit het door naar iets hogere ( ja ook bij vrouwen heb je rangen, ter info voor de incels hier ) posities zoals Dijksma en Halsema. Lekker trappen. Vervolgens heb je de beleidsmakers, totale koekwous wijven in de politiek. Ik hoef geen namen te noemen maar de kattenvrouwtjes in de Kamer kent u wel.

Hier achter zit een massale linkse ambtenaren apparaatbmet dikke vette zeugen die bij stadskantoren, gemeentehuizen,instanties en gerechtsgebouwen werken.

Allemaal vormen ze een linkse conglomeraat wat onze ondergang wordt met vele potentiële Renee's. Hun goed betaalde baan stelt ze ook in staat om een SUV aan te schaffen en dan gaan ze bij het minst geringste vol op de gas. Een rijke leven waar een eerlijk doorploeterende gozer hedendaags niet van zou durven dromen.
vermoeiend dit
  maandag 12 januari 2026 @ 22:02:52 #178
40566 Ericr
Livewrong
pi_219822064
Het is afgunst dus of waarom die agressieve toon?
  maandag 12 januari 2026 @ 22:03:30 #179
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219822072
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja. Maar ben je dus wel fout. Je ziet haar wegdraaien bij de agenten, bij opzet had ie niet gericht kunnen schieten denk ik.

Die agent moet nimmer nooit niet voor zo’n auto gaan staan zolang de motor nog draait. Je wil of dat ze wegrijd, of dat ze blijft staan en in beide gevallen dien je te zorgen voor eigen veiligheid en die van anderen (ook een eventuele verdachte).

Natuurlijk is het schieten uiteindelijk nog wel te verklaren. Hij zal ook best angst hebben gehad.
Probleem ligt waarschijnlijk nog het meest bij zijn opleiding. Die is gewoon erg matig bij Amerikaanse politieagenten, die worden veel te snel de straat op gestuurd.
pi_219822079
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:01 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]

Gotsamme, zo erg dat ik er bijna om moet lachen en dat is jouw cultuur? Turks zei je? _O-
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:06:43 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822097
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:03 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ja. Maar ben je dus wel fout. Je ziet haar wegdraaien bij de agenten, bij opzet had ie niet gericht kunnen schieten denk ik.

Die agent moet nimmer nooit niet voor zo’n auto gaan staan zolang de motor nog draait. Je wil of dat ze wegrijd, of dat ze blijft staan en in beide gevallen dien je te zorgen voor eigen veiligheid en die van anderen (ook een eventuele verdachte).

Natuurlijk is het schieten uiteindelijk nog wel te verklaren. Hij zal ook best angst hebben gehad.
Probleem ligt waarschijnlijk nog het meest bij zijn opleiding. Die is gewoon erg matig bij Amerikaanse politieagenten, die worden veel te snel de straat op gestuurd.
ik denk niet dat het fout is, de manier van handelen is fout maar op het moment dat iemand een agent aanrijdt met een auto schiet elke agent waar ook ter wereld je gewoon kapot
pi_219822114
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik denk niet dat het fout is, de manier van handelen is fout maar op het moment dat iemand een agent aanrijdt met een auto schiet elke agent waar ook ter wereld je gewoon kapot
In een reflex zeker, het punt is wat al 15 topics loopt, hij hoefde het niet af te maken toen ie al in veiligheid stond.
  maandag 12 januari 2026 @ 22:10:15 #183
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219822121
quote:

[..]
Kan. Ik denk dat we vooral meer respect moeten hebben voor agenten die met zulken te maken krijgen en dit zonder schieten oplossen.

En nogmaals, hij herstelt zijn eigen fout door een moeder van 3 dood te knallen. Misschien dat ze in zijn geval hem zo het hand boven het hoofd houden en op hem in praten dat ie gaat denken dat hij goed zat. Ik kan je vertellen dat een agent hier in NL kapot zou zijn mocht hem dit overkomen.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:10:33 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822124
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
In een reflex zeker, het punt is wat al 15 topics loopt, hij hoefde het niet af te maken toen ie al in veiligheid stond.
dat zijn drills dat gaat automatisch
pi_219822130
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:58 schreef sp3c het volgende:
feit is dat ze de man heeft aangereden

ik zou schieten
Het voelt bij mij alsof dat een reactie uit wraak is: "ik gewond, dan de ander ook"

Ik zou niet geschoten hebben. Ik was al uit de weg gegaan toen ze achteruit reed en het stuur omgooide om naar rechts te kunnen.
En stel dat ik dat had gemist, dan had ik de tijd die voor hem nodig was om zijn mobiel in de andere hand te nemen, het pistool te pakken en te schieten, gebruikt om opzij te gaan zodat de auto mij niet raakt.

Met schieten houd je die auto niet tegen. Die rijdt alsnog op je in.

En moet je kijken wat voor impact dit heeft op de agent.
Die moet er levenslang mee leven dat hij haar heeft doodgeschoten. Die zit nu kennelijk ondergedoken door alle commotie en toestanden die hier het gevolg van zijn.
En dat zal nog wel een tijd door gaan.
pi_219822135
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat zijn drills dat gaat automatisch
Verkeerd gedrild.
Dit is geen oorlogssituatie of zo.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:12:07 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822141
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:10 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Kan. Ik denk dat we vooral meer respect moeten hebben voor agenten die met zulken te maken krijgen en dit zonder schieten oplossen.

En nogmaals, hij herstelt zijn eigen fout door een moeder van 3 dood te knallen. Misschien dat ze in zijn geval hem zo het hand boven het hoofd houden en op hem in praten dat ie gaat denken dat hij goed zat. Ik kan je vertellen dat een agent hier in NL kapot zou zijn mocht hem dit overkomen.
een agent in Nederland zou niet schreeuwend, gekleed als een halve commando op die auto afstappen om er vervolgens voor te gaan staan

als ik die vrouw was zou ik ook weg proberen te rijden
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:12:40 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822157
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Verkeerd gedrild.
als het militairen waren was er niets meer over van die hele auto
pi_219822164
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Verkeerd gedrild.
Ja, de man had duidelijk isseus als oud Irak-soldaat, wie weet hoeveel Irakezen hij ooit afgeknald heeft.
pi_219822169
quote:

[..]
Nee, dat is niet zo
Uit meerdere Amerikaanse korpsen is hier op gereageerd dat dit tegen hun geweldsinstructie in gaat.

Dat er agenten zijn die schieten hebben we gezien.
Maar het is niet zo dat letterlijk elke agent in zo'n geval schiet.
pi_219822172
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
als het militairen waren was er niets meer over van die hele auto
Met 1 pistool?
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:14:02 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822176
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Met 1 pistool?
man of 4/5?
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:14:13 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822177
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat is niet zo
Uit meerdere Amerikaanse korpsen is hier op gereageerd dat dit tegen hun geweldsinstructie in gaat.

Dat er agenten zijn die schieten hebben we gezien.
Maar het is niet zo dat letterlijk elke agent in zo'n geval schiet.
ja is wel zo
pi_219822179
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hij moet het wel afmaken want...

-Je hebt een seniele vrouw in een -moordwapen op wielen van 3000kg die anderen kan aanrijden

-Band kapot schieten. Met alleen een velg kun je ook rijden, mogelijk nog gevaarlijker voor omstanders omdat de auto op den duur oncontroleerbaar wordt.

-In de knie schieten. Mensem die zit zeggen hebben sowiezo teveel films gekeken. Knie,been. Je bloed in een minuut dood door de grote slagaders die er zitten.
pi_219822184
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
man of 4/5?
We hebben het over de reactie van 1 agent hè.
pi_219822191
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:14 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Hij mket het wel afmaken want...

-Je hebt een seniele vrouw in een -moordwapen op wielen van 3000kg die anderen kan aanrijden

-Band kapot schieten. Met alleen een velg kun je ook rijden, mogelijk nog gevaarlijker voor omstanders omdat de auto op den duur oncontroleerbaar wordt.

-In de knie schieten. Mensem die zit zeggen hebbem sowiezo teveel films gekeken. Knie,been. Je bloed in een minuut dood door de grote slagaders die er zitten.
Er zit geen enkele reden tussen waarom hij haar dood moest schieten.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:16:42 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822193
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
We hebben het over de reactie van 1 agent hè.
jij hebt het over een oorlogssituatie

dan hadden ze allemaal geschoten en waren ze pas opgehouden als het voertuig tot stilstand kwam
pi_219822207
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan hadden ze allemaal geschoten en waren ze pas opgehouden als het voertuig tot stilstand kwam
Het gaat puur om de handeling van die ene agri.
Die zat niet in een oorlogssituatie.

De andere agenten erbij betrekken heeft geen zin, want we weten niet wat die gedaan hadden als zij waren aangereden.
  maandag 12 januari 2026 @ 22:19:10 #199
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219822210
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
een agent in Nederland zou niet schreeuwend, gekleed als een halve commando op die auto afstappen om er vervolgens voor te gaan staan

als ik die vrouw was zou ik ook weg proberen te rijden
Dus jij zou altijd jezelf doodschieten of dood worden geschoten worden door jezelf. :p

Voorlopig ben ik nog altijd blij dat ik in NL woon.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:19:37 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822213
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het gaat puur om de handeling van die ene agri.
Die zat niet in een oorlogssituatie.

De andere agenten erbij betrekken heeft geen zin, want we weten niet wat die gedaan hadden als zij waren aangereden.
punt is dat ik zijn reactie nog vrij beheerst vind

hij had daar alleen nooit mogen staan op dat moment
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:20:07 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822220
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dus jij zou altijd jezelf doodschieten of dood worden geschoten worden door jezelf. :p

Voorlopig ben ik nog altijd blij dat ik in NL woon.
ik ook

waarom zou ik mezelf in godsnaam doodschieten?
  maandag 12 januari 2026 @ 22:21:07 #202
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219822233
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik ook

waarom zou ik mezelf in godsnaam doodschieten?
Jij zegt dat jij achter het stuur altijd weg zou rijden en als agent altijd zou afdrukken.
pi_219822237
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

Het is allemaal supertriest, zowel voor de achterblijvende kinderen en partner van dat provocerende (I am not mad at you, riep ze nog naar die gast) mens als die getraumatiseerde agent en zijn gezin. Maar goed, die zal wel een heldenspeldje krijgen van zijn leider.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:21:56 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822239
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:21 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Jij zegt dat jij achter het stuur altijd weg zou rijden en als agent altijd zou afdrukken.
ik zou wel proberen de man niet omver te rijden want dat is gewoon niet aardig en vragen om problemen en ik zou als agent niet voor die auto gaan staan
pi_219822249
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Of juist wel.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:22:53 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822257
wel schattig geprobeerd O+
  maandag 12 januari 2026 @ 22:23:20 #207
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219822262
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zou wel proberen de man niet omver te rijden want dat is gewoon niet aardig en vragen om problemen
En dat deed zij dan ook wel. Misschien wel over het hoofd gezien ofzo. Nogmaals; welke gek gaat er dan ook staan?
pi_219822264
Maar wij kijken teveel met een Nederlands idealistisch en nuffig brilletje naar dit voorval, ook een hoop illegalen zijn gewoon bewapend in de VS natuurlijk.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:23:54 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822266
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:23 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
En dat deed zij dan ook wel. Misschien wel over het hoofd gezien ofzo. Nogmaals; welke gek gaat er dan ook staan?
dat is niet zo goed gelukt
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:24:16 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822268
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:23 schreef UitStraling het volgende:
Maar wij kijken teveel met een Nederlands idealistisch en nuffig brilletje naar dit voorval, ook een hoop illegalen zijn gewoon bewapend in de VS natuurlijk.
de dame in kwestie was niet illegaal
pi_219822278
quote:
Hoeveel schietincidenten zijn er door vrouwen gepleegd in de VS? In vergelijk dan met die opgefokte kereltjes?
pi_219822287
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
punt is dat ik zijn reactie nog vrij beheerst vind
En ik totaal niet.

quote:
hij had daar alleen nooit mogen staan op dat moment
Van A tot Z straalt de onprofessionaliteit er van af.

Hij gaat dit zijn hele leven bij zich dragen.
Ik reken dat vooral de organisatie aan, die deze ICE-agenten als milities de woonwijken in stuurt zonder goede training om met dit soort situaties om te gaan.

Ik snap je reflex wel om meteen te schieten in zo'n situatie.
Maar het is de slechtste keuze op dat moment.
pi_219822290
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er zit geen enkele reden tussen waarom hij haar dood moest schieten.
Als je niet wilt dat 3 ton ijzer op je beland dan zou ik mijn hele magazijn leegschieten.

Tel daarbij op wat haar partner op de video zegt en op dat moment de motor begint te toeren.

Je hebt dan maar maar een halve tot een seconde de tijd om een beslissing maken. Denk je dat in dat tijdbestek de agent echt even gaat zitten nadenken van, oh ik zal haar maar in de schouder schieten en misschien houd ik er verbrijzelde benen aan over en blijft ze leven. All good!

Serieus?
pi_219822293
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
de dame in kwestie was niet illegaal
ICE was daar ook niet om hysterische vrouwen in een tuinbroek op te pakken.
pi_219822298
quote:
Dan moet je al helemaal niet de situatie aanvliegen zoals hier is gebeurd.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:27:46 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822303
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
En ik totaal niet.
[..]
Van A tot Z straalt de onprofessionaliteit er van af.

Hij gaat dit zijn hele leven bij zich dragen.
Ik reken dat vooral de organisatie aan, die deze ICE-agenten als milities de woonwijken in stuurt zonder goede training om met dit soort situaties om te gaan.

Ik snap je reflex wel om meteen te schieten in zo'n situatie.
Maar het is de slechtste keuze op dat moment.
hij schiet niet meteen

hij schiet nadat die tante hem overhoop probeert te rijden
pi_219822304
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
ICE was daar ook niet om hysterische vrouwen in een tuinbroek op te pakken.
Dus hebben ze er eentje doodgeschoten.
pi_219822312
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
hij schiet niet meteen

hij schiet nadat die tante hem overhoop probeert te rijden
Had hij niet moeten doen.
Het voorkomt niet dat de auto op hem in rijdt, en hij zit hier nu levenslang aan vast.
pi_219822317
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus hebben ze er eentje doodgeschoten.
Kijk en luister de vier minuten eens voor het doodschieten :)
pi_219822322
Is ze al begraven? En zo niet, kunnen we dat ergens live volgen?
pi_219822325
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Kijk en luister de vier minuten eens voor het doodschieten :)
Gedaan en er werd getreiterd, ok, en dan?
  maandag 12 januari 2026 @ 22:31:36 #222
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219822332
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat is niet zo goed gelukt
Tja maar dan gaat het al weer om onhandig rijden. Waarbij een agent niet zou moeten schieten.
pi_219822340
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:26 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Als je niet wilt dat 3 ton ijzer op je beland dan zou ik mijn hele magazijn leegschieten.
Daarmee stop je die auto niet.
Die stopte pas toen hij een andere auto raakte.

quote:
Tel daarbij op wat haar partner op de video zegt en op dat moment de motor begint te toeren.

Je hebt dan maar maar een halve tot een seconde de tijd om een beslissing maken. Denk je dat in dat tijdbestek de agent echt even gaat zitten nadenken van, oh ik zal haar maar in de schouder schieten en misschien houd ik er verbrijzelde benen aan over en blijft ze leven. All good!

Serieus?
Door te schieten voorkom je niet dat de auto je raakt.

Dan kun je beter de tijd die je nodig hebt om de telefoon in je andere hand te nemen, je pistool te trekken, richten en schieten gebruiken om je eigen leven te redden.

Want die red je niet als je op een auto schiet die op nog geen meter afstand op je af komt.
pi_219822349
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Gedaan en er werd getreiterd, ok, en dan?
Dan mag je die persoon doodschieten.
Of zoiets.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:33:34 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822351
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:31 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tja maar dan gaat het al weer om onhandig rijden. Waarbij een agent niet zou moeten schieten.
nou niet onhandig, ze rijd doelbewust die man overhoop, die reageert daarop door te schieten

persoonlijk had ik wat meer afstand gehouden en het nummerbord opgeschreven maar zo gaan die dingen
pi_219822359
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Of zoiets.
Of met een mes doodsteken als je nou net met een kutwijf getrouwd bent, goh, femicide, wasdatookweer?
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:36:34 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822367
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Of zoiets.
dit zegt niemand
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:36:48 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822368
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Of met een mes doodsteken als je nou net met een kutwijf getrouwd bent, goh, femicide, wasdatookweer?
dit is lalaland
pi_219822372
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
dit zegt niemand
Waarom wordt daar in de context van het schieten dan de nadruk op gelegd.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:37:44 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822373
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom wordt daar in de context van het schieten dan de nadruk op gelegd.
geen idee volgens mij wordt de nadruk gelegd op het aanrijden van die vogel
pi_219822375
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
dit zegt niemand
Dat zegt niemand, nee, maar het victimblaming is wel in volle gang. Het kutwijf had het gewoon aan zichzelf te wijten toch?
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:38:53 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822378
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat zegt niemand, nee, maar het victimblaming is wel in volle gang. Het kutwijf had het gewoon aan zichzelf te wijten toch?
absoluut

als ze geen gas had gegeven leefde ze nu nog
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:40:00 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822384
wat is dat met die somaliers de hele tijd :?

open er alstjeblieft een topic over
pi_219822389
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:40 schreef sp3c het volgende:

Niet meegekregen? Slordig, hoor. Dat is juist de reden dat ICE daar in Minnesota zo fanatiek aanwezig is.
pi_219822401
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:39 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Neuh, de Somaliërs gaan gewoon verder met frauderen in Minnesota.

Renee is letterlijk gestorven/zichzelf opgeofferd voor een stel Somaliërs die haar staat financiëel uitkleden.

Dom wijf.
Nog veel erger, legale Somaliers zelfs.
pi_219822413
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:40 schreef sp3c het volgende:

Op dat moment besef je dat je oud wordt.Hint, youtube naar Nick Shirley.
  maandag 12 januari 2026 @ 22:44:26 #237
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219822419
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou niet onhandig, ze rijd doelbewust die man overhoop, die reageert daarop door te schieten

persoonlijk had ik wat meer afstand gehouden en het nummerbord opgeschreven maar zo gaan die dingen
Mwa, doelbewust over die man rijden kun je zeker niet stellen. Had ze hem echt willen raken was ie plat. En nu is het maar de vraag of ze überhaupt goed kon inschatten of hij in de baan van de auto stond.

Je laat zelf al duidelijk merken dat je snapt dat die agent(en) fout zaten. Deze horen te leren zichzelf zo te positioneren dat gevaar tot een minimum wordt beperkt. Naast doelbewust wegrijden of willen aanrijden is er nog schrik, in paniek verkeerde pendelen raken, onwel worden of gewoon een stomme fout. Van al deze gevallen is er maar 1 waarin schieten eventueel terecht zou zijn, maar door zijn eigen handelen bracht hij zichzelf in deze situatie.

Paar weken terug nog mee gemaakt dat mijn kameraad, na een dag rijden van de wintersport, de auto uitstapt bij de pomp waarbij hij vergat dat de automaat niet uit D was en de motor waarschijnlijk afsloeg door de startstop. Dom, maar door de vermoeidheid.. afijn in dit geval moesten er formulieren ingevuld worden, maar met zulken zou je bang moeten zijn dat ze je hartstikke overhoop schoten.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:44:40 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822420
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:43 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Op dat moment besef je dat je oud wordt.Hint, youtube naar Nick Shirley.
ik was al oud en ik ga niet je matige hipsters googelen
  maandag 12 januari 2026 @ 22:46:13 #239
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219822429
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
absoluut

als ze geen gas had gegeven leefde ze nu nog
Nope, die agent is te verwijten. Natuurlijk is de kans groot dat dat niet gebeurt.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 22:49:52 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219822454
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:46 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nope, die agent is te verwijten. Natuurlijk is de kans groot dat dat niet gebeurt.
Als ze geen gas had gegeven was er niet geschoten
pi_219822455
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:44 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Mwa, doelbewust over die man rijden kun je zeker niet stellen. Had ze hem echt willen raken was ie plat. En nu is het maar de vraag of ze überhaupt goed kon inschatten of hij in de baan van de auto stond.

Je laat zelf al duidelijk merken dat je snapt dat die agent(en) fout zaten. Deze horen te leren zichzelf zo te positioneren dat gevaar tot een minimum wordt beperkt. Naast doelbewust wegrijden of willen aanrijden is er nog schrik, in paniek verkeerde pendelen raken, onwel worden of gewoon een stomme fout. Van al deze gevallen is er maar 1 waarin schieten eventueel terecht zou zijn, maar door zijn eigen handelen bracht hij zichzelf in deze situatie.

Paar weken terug nog mee gemaakt dat mijn kameraad, na een dag rijden van de wintersport, de auto uitstapt bij de pomp waarbij hij vergat dat de automaat niet uit D was en de motor waarschijnlijk afsloeg door de startstop. Dom, maar door de vermoeidheid.. afijn in dit geval moesten er formulieren ingevuld worden, maar met zulken zou je bang moeten zijn dat ze je hartstikke overhoop schoten.
Plus dat ze vlak van te voren nog tegen hem zei: "I am not mad at you." Die gaat geen secondes later hem
proberen doelbewust dood te rijden.

Als er werkelijk mensen zijn die dat denken zitten ze in ook in een fuik of een tunnelvisie. Ze is onnodig dood geschoten.
pi_219822473
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:44 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Ze zat eerder op de kruising dansbewegingen te maken in de auto. Zijn honderden filmpjes van te vinden op Youtube. Sterker nog. Ze had dit dagen van tevoren gepland. Die dag urenlang ICE agtenten lopen achtervolgen, treiteren en blokkeren.

Paniek is een ingeldige redsn. Dat kan voor alles gebruikt worden en zelfs in het Nederlandse strafrecht wuift de rechter dat lachend weg. Ik was in paniek dus im heb dit en dat maar gedaan? Dan zou je met heel veel dingen weg kunnen komen, overval, steekpartij, verbieljng.

Punt is ook dat zij zichzelf in die situatie heeft gebracht.

Wat jij met je tokkie maat hebt meegemaakt maakt ons niets uit met zijn pauperbak
pi_219822480
quote:

[..]

Serieus?
Hij had die halve tot een seconde beter kunnen gebruiken om zichzelf in veiligheid te brengen.

Het trieste is, het betreft hier een agent. Als het een burger was geweest dan had ik ergens nog enigszins kunnen snappen dat hij had geschoten maar dan had ik het ook logisch gevonden als hij er met een straf vanaf zou komen.

Maar we hebben het hier over een agent. Daarvan mag worden geacht dat die zichzelf maar ook de veiligheid van de omgeving kan garanderen.
Die agent heeft met zijn actie niet alleen zijn eigen gezondheid op het spel gezet maar hij heeft ook letterlijk niet nagedacht over wat er had kunnen gebeuren. Zo te zien waren er genoeg omstanders. De auto krijgt pas écht snelheid op t moment dat de vrouw een kogel in haar hoofd heeft. Hij had met een verdwaalde kogel een omstander kunnen raken. De agent heeft in wezen geluk dat het nog met 1 dodelijk slachtoffer af loopt. En dat allemaal omdat hij een positie kiest die hij nooit had moeten kiezen.
pi_219822501
Die hele discussie over het wel of niet onnodig is doodgeschoten, natuurlijk is ze onnodig dood geschoten. Maar in deze situatie is helaas het enige wat die agent KON raken het hoofd. Als ze al uitgestapt was was dit zeker niet gebeurd.

Daarnaast is het Tim Walz (TamponTim) die zelfs een wet heeft doorgevoerd wat de acties van de agent als noodweer doen verklaren:

quote:
Op 23 juli 2020 tekende Walz de Minnesota Police Accountability Act (ook wel bekend als politiehervormingswet na de dood van George Floyd). Deze wet wijzigde onder andere Minnesota Statutes § 609.066, die de regels voor het gebruik van dodelijk geweld door politieagenten (peace officers) aanscherpt.

De wet stelt expliciet dat dodelijk geweld gerechtvaardigd is als een "objectief redelijke agent" gelooft dat het noodzakelijk is om zichzelf of anderen te beschermen tegen dood of ernstig lichamelijk letsel, gebaseerd op de totality of the circumstances (alle bekende feiten op dat moment, zonder hindsight).

Belangrijke punten uit de wet (subd. 2):

Het dreigingsniveau moet specifiek te beschrijven zijn.
Het moet redelijkerwijs waarschijnlijk zijn dat het gebeurt als de agent niet ingrijpt.
Het moet onmiddellijk aangepakt worden met dodelijk geweld (zonder onredelijke vertraging)

Walz tekende in 2020 een wet die agenten toestaat te handelen (inclusief dodelijk geweld) als een auto versnelt richting hen, zonder te hoeven wachten op daadwerkelijke impact, zolang de dreiging redelijk imminent lijkt. Het is geen expliciete "auto-clausule", maar de wet maakt dit expliciet mogelijk onder de nieuwe, strengere maar nog steeds defensieve standaard.
pi_219822527
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:52 schreef Omnyakom220 het volgende:

Paniek is een ingeldige redsn. Dat kan voor alles gebruikt worden en zelfs in het Nederlandse strafrecht wuift de rechter dat lachend weg. Ik was in paniek dus im heb dit en dat maar gedaan? Dan zou je met heel veel dingen weg kunnen komen, overval, steekpartij, verbieljng.

De ironie van deze tekst zie je zelf niet in waarschijnlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2026 23:00:35 ]
pi_219822531
quote:

[..]
Ze zat eerder op de kruising dansbewegingen te maken in de auto. Zijn honderden filmpjes van te vinden op Youtube. Sterker nog. Ze had dit dagen van tevoren gepland. Die dag urenlang ICE agtenten lopen achtervolgen, treiteren en blokkeren.

Wat jij met je tokkie maat hebt meegemaakt maakt ons niets uit met zijn pauperbak

Dat kan niet eens, ICE kondigt echt niet dagen van te voren aan dat ze haar woonwijk gaan binnenvallen. Jemig, wat een onzin ook. En stel dat dat wel zo is? De bewoners hoeven die lui niet in hun wijk.
  maandag 12 januari 2026 @ 23:08:50 #247
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219822560
quote:

[..]

pi_219822573
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:01 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat kan niet eens, ICE kondigt echt niet dagen van te voren aan dat ze haar woonwijk gaan binnenvallen. Jemig, wat een onzin ook. En stel dat dat wel zo is? De bewoners hoeven die lui niet in hun wijk.
:') _!
  maandag 12 januari 2026 @ 23:12:59 #249
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219822574
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als ze geen gas had gegeven was er niet geschoten
Vast. Als die agent verstandig had gehandeld ook niet. Een moeder van 3 neerschieten omdat jij verzuimt je werk te doen. Ik zou doodziek zijn ervan.
pi_219822577
quote:

[..]
Nadat de massala fraude gepleegd door Somaliërs aan het licht kwam ging de federale overheid er vol op.

Je kunt er bloed op wedden dat Renee erop afkwam. Volgens mij onderschatten velen hier ook hoever dit linkse apparaat in de VS reikt. Uiteindelijk komt het op één ding neer. Chaos en geweld veroorzaken zolang Trump aan de macht is. Tijdens de Floyd rellen zagen we ook hele steden afgebrand worden.

Renee zat al aardig lang in deze scenes met verschillende andere NGO's die info aan elkaar doorspelen. Het is duidelijk dat deze links anarchistische gasten in bepaalde kanalen met elkaar het erover hebben. En het is niet eens zo geheim. Het gebeurt op reddit, facebook etc. Vergeet niet dat burgermeesters en gouveneurs ook hieraan werken. Daarom komen ze telkens ermee weg.

Net als die pallets met bakstenen tijdens de George Floyd rellen die op mysterieuze wijze op straten verschenen :').
pi_219822592
Waarom nemen we trouwens iemand serieus die hier speciaal voor dit topic een account aan maakt?
pi_219822598
quote:

[..]
Zijn ze bang de goedkope tuinman kwijt te raken?
pi_219822605
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:16 schreef Vliegbaard het volgende:
Waarom nemen we trouwens iemand serieus die hier speciaal voor dit topic een account aan maakt?
Fijn om te horen dat iemand mij serieus neemt. Als eerste!
pi_219822607
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:13 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Nadat de massala fraude gepleegd door Somaliërs aan het licht kwam ging de federale overheid er vol op.

Je kunt er bloed op wedden dat Renee erop afkwam. Volgens mij onderschatten velen hier ook hoever dit linkse apparaat in de VS reikt. Uiteindelijk komt het op één ding neer. Chaos en geweld veroorzaken zolang Trump aan de macht is. Tijdens de Floyd rellen zagen we ook hele steden afgebrand worden.

Renee zat al aardig lang in deze scenes met verschillende andere NGO's die info aan elkaar doorspelen. Het is duidelijk dat deze links anarchistische gasten in bepaalde kanalen met elkaar het erover hebben. En het is niet eens zo geheim. Het gebeurt op reddit, facebook etc. Vergeet niet dat burgermeesters en gouveneurs ook hieraan werken. Daarom komen ze telkens ermee weg.

Net als die pallets met bakstenen tijdens de George Floyd rellen die op mysterieuze wijze op straten verschenen :').
Dat fluitje dat je constant hoort is "ICE in de buurt", de binnenlandse terroristen hebben een heel fluitjesprotocol opgesteld, vergis je niet waar men hier mee te maken hebt, de hysterische woke club als de snelwegplakkers, de beroepswerkelozen, de voedselbonnenbedelaars en de Pro Pallie roepers.
pi_219822622
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:16 schreef Vliegbaard het volgende:
Oh, daar kijk ik nooit naar. Neem alleen teksten serieus.
pi_219822628
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:22 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat fluitje dat je constant hoort is "ICE in de buurt", de binnenlandse terroristen hebben een heel fluitjesprotocol opgesteld, vergis je niet waar men hier mee te maken hebt, de hysterische woke club als de snelwegplakkers, de beroepswerkelozen, de voedselbonnenbedelaars en de Pro Pallie roepers.
Ik ben het pertinent oneens met alles waar ze voor staan. Dat staat echter geheel los van hoe ik vind dat een agent zou moeten handelen.
pi_219822644
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:12 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Vast. Als die agent verstandig had gehandeld ook niet. Een moeder van 3 neerschieten omdat jij verzuimt je werk te doen. Ik zou doodziek zijn ervan.
Moeder van drie? Wat doet dat er toe. Ik voel me als alleenstaande man evenveel waard. Oja, was het vergeten, op emoties inspelen.

Dit is wel een mooi moment voor Karens met mentale gezondheidsproblemen dat ze geen uitzondering vormen op het wet. Je makkelijke leventje kent ook grenzen.

In dit geval, drie kogels in het gezicht voor het niet luisteren.
pi_219822646
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik ben het pertinent oneens met alles waar ze voor staan. Dat staat echter geheel los van hoe ik vind dat een agent zou moeten handelen.
Wie waar voor staat?
pi_219822648
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wie waar voor staat?
De hysterische beroepswerkelozen als Renée Good.
pi_219822655
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De hysterische beroepswerkelozen als Renée Good.
Als je in alle roddels gelooft, wel. Inmiddels is ze al beschreven als een hysterische gefrustreerde ontaarde moeder, gore lesbo, werkeloze uitkeringstrekker etc etc.

Gelukkig maar dan dat ze door de kop geschoten is, iig eentje minder, nu de rest nog.
pi_219822670
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Als je in alle roddels gelooft, wel. Inmiddels is ze al beschreven als een hysterische gefrustreerde ontaarde moeder, gore lesbo, werkeloze uitkeringstrekker etc etc.

Gelukkig maar dan dat ze door de kop geschoten is, iig eentje minder, nu de rest nog.
Ik dacht dat ze ook maar Canada geëmigreerd waren toen Trump President werd. Maar dat viel toch tegen dus weer terug Minneapolis.
pi_219822731
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ow? Dat doelbewuste lijkt me nogal onbewezen.
pi_219822750
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 00:15 schreef probeer het volgende:

[..]
Ow? Dat doelbewuste lijkt me nogal onbewezen.
Deze modelmoeder heeft zelf die auto dwars op de weg gezet, haar hysterische knettergekke vrouw uit laten stappen om nog meer te provoceren en te filmen, beetje dansen en claxonneren in de auto (snap niet dat die hond haar niet aangevallen heeft), proberen weg te rijden terwijl er een agent aan de klink hangt en een ander ervoor staat, aanwijzingen genegeerd.......allemaal doelbewuste verkeerde keuzes.

Als ze het overleefd had dan zou zoiets in een psychiatrische kliniek terecht dienen te komen.
pi_219822792
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:22 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het ergste is nog wel dat die witte voornamelijk vrouwen eigenlijk zelf heel erg racistisch bezig zijn om in wijken waar legale zwarten/hispanics wonen te gaan fluiten, alsof alle zwarten/hispanics illegaal zijn.

Je zal maar 40 jaar geboren Amerikaanse black skinned zijn en komt er zo'n kaalgeschoren gek naast je staan met een fluitje, om je te waarschuwen voor de illegalen politie.

Je zou bijna zeggen tegen ice, follow the flutes, want daar zitten volgens de witte vrouwkes illegalen.

Stel je voor dat ik hier naast elke allochtoon of gekleurde met een fluitje ga staan blazen als ik de politie zie. _O- _O- 8)7
pi_219822856
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 01:03 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het ergste is nog wel dat die witte voornamelijk vrouwen eigenlijk zelf heel erg racistisch bezig zijn om in wijken waar legale zwarten/hispanics wonen te gaan fluiten, alsof alle zwarten/hispanics illegaal zijn.

Je zal maar 40 jaar geboren Amerikaanse black skinned zijn en komt er zo'n kaalgeschoren gek naast je staan met een fluitje, om je te waarschuwen voor de illegalen politie.

Je zou bijna zeggen tegen ice, follow the flutes, want daar zitten volgens de witte vrouwkes illegalen.

Stel je voor dat ik hier naast elke allochtoon of gekleurde met een fluitje ga staan blazen als ik de politie zie. _O- _O- 8)7
Het gebruik van die fluitjes bij ICE-raids is juist bedacht door Hispanics :{w

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 13-01-2026 03:16:29 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219822945
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:42 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Nou hoort schelden niet in de christelijke nederlandse cultuur dus over een paar jaar als ice europa op volle toeren draait ben jij dan ook 1 van de niet goed geintegreerde immigranten die zomaar uitgezet zal worden. 8-)
pi_219822948
quote:

[..]

Grappig, ICE komt speciaal naar Minneapolis om Somaliërs op te pakken, en dan zijn het de demonstranten die racistisch zijn?
  dinsdag 13 januari 2026 @ 06:40:46 #268
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219822985
quote:
81s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 02:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het gebruik van die fluitjes bij ICE-raids is juist bedacht door Hispanics :{w
Deze man is dus strafbaar bezig, hij houdt met zulke praktijken de hand boven het hoofd van illegalen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 06:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Grappig, ICE komt speciaal naar Minneapolis om Somaliërs op te pakken, en dan zijn het de demonstranten die racistisch zijn?
Wat zou er racistisch zijn aan het oppakken van Somaliërs die illegaal in de VS zijn? Probeer dat eens te onderbouwen ..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219822997
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 06:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze man is dus strafbaar bezig, hij houdt met zulke praktijken de hand boven het hoofd van illegalen.
[..]
Wat zou er racistisch zijn aan het oppakken van Somaliërs die illegaal in de VS zijn? Probeer dat eens te onderbouwen ..
Leuke draai Howard, maar daar trap ik niet in.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 07:06:06 #270
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219823023
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 06:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Leuke draai Howard, maar daar trap ik niet in.
Welke draai? ICE is er voor het oppakken van illegale migranten, het kan heel goed dat er ook illegalen onder de Somalische gemeenschap in Minnesota zijn. Jij claimt vervolgens dat dit racistisch zou zijn, dat mag je natuurlijk vinden, maar dan mag je dat ook wel wat beter onderbouwen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219823075
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 07:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke draai? ICE is er voor het oppakken van illegale migranten, het kan heel goed dat er ook illegalen onder de Somalische gemeenschap in Minnesota zijn. Jij claimt vervolgens dat dit racistisch zou zijn, dat mag je natuurlijk vinden, maar dan mag je dat ook wel wat beter onderbouwen.
ICE wordt naar Minneapolis gestuurd om illegale Somaliërs op te pakken.
Demonstranten patrouilleren in woonwijken met Somaliërs om die te waarschuwen.

Ergo: de demonstranten zijn racisten.

Jij probeert die stelling te verdraaien.
pi_219823079
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_219823085
quote:
De praktijk is anders hè.
pi_219823187
quote:
Als Biden grenzen niet had open gezet en de lokale overheden gewoon hun werk hadden gedaan en nog zouden moeten doen was dit allemaal niet nodig geweest.
pi_219823239
quote:

[..]

Juist ja, ICE pakt letterlijk random bruine mensen op maar de racisten staan aan de andere kant :') Is het leuk daar in La La Land?
What Would Goku Do
pi_219823264
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:00 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Als Biden grenzen niet had open gezet en de lokale overheden gewoon hun werk hadden gedaan en nog zouden moeten doen was dit allemaal niet nodig geweest.
Als je zegt dat het aan Obama ligt dan heb je een sterker punt. Die heeft een kleurtje immers.
pi_219823280
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:18 schreef Harmankardon het volgende:

[..]
Als je zegt dat het aan Obama ligt dan heb je een sterker punt. Die heeft een kleurtje immers.
Obama heeft natuurlijk heel veel illegalen eruit gezet wat zelfs protesten heeft opgeleverd. Onder Biden was het echt belachelijk wat ze allemaal binnen lieten en nu zit je met de ellende, niets met huidskleur te maken.
  Manager PR/Moderator dinsdag 13 januari 2026 @ 08:38:07 #278
269689 crew  Viv
pi_219823316
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:23 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Onder Biden was het echt belachelijk wat ze allemaal binnen lieten en nu zit je met de ellende, niets met huidskleur te maken.
Voor zover ik weet is het gros van de doelwitten van ICE al veel langer in de VS.
pi_219823320
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:38 schreef Viv het volgende:

[..]
Voor zover ik weet is het gros van de doelwitten van ICE al veel langer in de VS.
How many migrants have crossed the US southern border?
US border officials record "encounters" with migrants - these include people who attempted to cross illegally and people who tried to enter legally but were deemed inadmissible.
These encounters have risen to record highs under the Biden administration but not to the level Trump - who has not provided a source for his claim - maintains.
Since January 2021, when Joe Biden came to office, there have been more than 10 million encounters - about 8 million came over the southwest land border with Mexico.
Under the Trump administration, there were 2.4 million encounters on this border.
Encounters fell at the start of 2020 as arrivals slowed because of the pandemic.
The number of encounters is not a count of individuals who stay in the US as some migrants will be returned and the same person can be recorded trying to enter multiple times.
These figures don't include people who may have crossed the border undetected.
The US Department of Homeland Security has estimated there were 11 million illegal migrants living in the US as of January 2022.
It says about a fifth of them arrived in 2010 or later but the majority arrived before this time, some as early as the 1980s.
  Manager PR/Moderator dinsdag 13 januari 2026 @ 08:42:32 #280
269689 crew  Viv
pi_219823332
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:40 schreef hondonspain het volgende:

[..]
US border officials record "encounters" with migrants - these include people who attempted to cross illegally and people who tried to enter legally but were deemed inadmissible.
These encounters have risen to record highs under the Biden administration but not to the level Trump - who has not provided a source for his claim - maintains.
Since January 2021, when Joe Biden came to office, there have been more than 10 million encounters - about 8 million came over the southwest land border with Mexico.
Under the Trump administration, there were 2.4 million encounters on this border.
Encounters fell at the start of 2020 as arrivals slowed because of the pandemic.
The number of encounters is not a count of individuals who stay in the US as some migrants will be returned and the same person can be recorded trying to enter multiple times.
The US Department of Homeland Security has estimated there were 11 million illegal migrants living in the US as of January 2022.
It says about a fifth of them arrived in 2010 or later but the majority arrived before this time, some as early as the 1980s.
^O^
pi_219823333
quote:

[..]
De bewoners gaan daar niet over. Simpel.

Op het woonwagenkamp in Oss hoeven ze ook de FIOD en de nationale recherche niet in "de wijk". Gelukkig hadden de FIOD en recherche daar schijt aan.
pi_219823371
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:42 schreef Viv het volgende:

[..]
^O^
Toename onder Biden

Estimates for the number of unauthorized immigrants in the U.S. in 2025 vary widely, with some sources like the Center for Immigration Studies suggesting around 15.4 million as of early 2025, while Department of Homeland Security (DHS) officials discussed figures potentially upwards of 20 million by mid-2025
pi_219823385
Het gaat ook niet om het ‘waarom’ maar het ‘hoe’. Er zullen altijd mensen tegen het uitzetten van illegalen zijn maar ook democraten snappen in brede zin dat het moet. Echter, op de wijze hoe ICE opereert en de regering de wet aan de laars lapt….

Als je dit alles aanschouwt en je reactie is ‘ja maar Biden’, dan ben je dom, ter kwader trouw of allebei.
pi_219823712
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:51 schreef Harmankardon het volgende:
Echter, op de wijze hoe ICE opereert en de regering de wet aan de laars lapt….
Heb je getallen? Hoe veel mensen zijn uitgezet, en in hoe veel getallen was die uitzetting illegaal?

Waar was de verontwaardiging toen Biden miljoenen immigranten in het holst van de nacht illegaal het land binnensmokkelde? Heb je enig idee hoe dit de Amerikaanse samenleving ontwricht? Al die illegalen worden wel meegeteld in de census en kunnen de balans tussen rode en blauwe staten veranderen, omdat het tot meer of minder volksvertegenwoordigers kan leiden. En hoe veel stemmen (illegaal) mee, als linkse staten niet weten wie wel of niet gestemd heeft, omdat ze niet naar een identiteitsbewijs vragen of stemmen per post propageren?

Heb je gezien wat er in het uiterst linkse Minnesota speelt, waar zo’n 100,000 Somali’s (40% werkloos) wonen, en waar Somali’s voor miljarden gefraudeerd hebben? Het uiterst linkse Californië schijnt een nog groter fraudeprobleem te hebben.

Kortom, dit is niet een triviaal probleem, waarbij de VS de kat uit de boom kan kijken. Hier moet hard worden ingegrepen, om een einde aan wetteloosheid te maken. Het is ongelofelijk hoe Biden, Newsom en Waltz zulk mismanagement hebben kunnen leveren zonder dat dit onderzocht werd door de legacy media.
pi_219823756
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Kortom, dit is niet een triviaal probleem, waarbij de VS de kat uit de boom kan kijken. Hier moet hard worden ingegrepen, om een einde aan wetteloosheid te maken. Het is ongelofelijk hoe Biden, Newsom en Waltz zulk mismanagement hebben kunnen leveren zonder dat dit onderzocht werd door de legacy media.
Omdat de media anti alles is wat Conservatief/Republikeins is.
pi_219823808
quote:

[..]
Heb je getallen? Hoe veel mensen zijn uitgezet, en in hoe veel getallen was die uitzetting illegaal?

Waar was de verontwaardiging toen Biden miljoenen immigranten in het holst van de nacht illegaal het land binnensmokkelde? Heb je enig idee hoe dit de Amerikaanse samenleving ontwricht? Al die illegalen worden wel meegeteld in de census en kunnen de balans tussen rode en blauwe staten veranderen, omdat het tot meer of minder volksvertegenwoordigers kan leiden. En hoe veel stemmen (illegaal) mee, als linkse staten niet weten wie wel of niet gestemd heeft, omdat ze niet naar een identiteitsbewijs vragen of stemmen per post propageren?

Heb je gezien wat er in het uiterst linkse Minnesota speelt, waar zo’n 100,000 Somali’s (40% werkloos) wonen, en waar Somali’s voor miljarden gefraudeerd hebben? Het uiterst linkse Californië schijnt een nog groter fraudeprobleem te hebben.

Hier ga ik lekker niks mee doen, alsof ik tig retorische vragen ga beantwoorden waarbij er geen mogelijkheid is dat jij je mening bij gaat stellen met je ‘in het holst van de nacht’, ‘legacymedia’ en ‘ uiterst linkse California’. Koekoek.

Voor de goede orde, waar we elkaar helemaal vinden is dat illegalen niet horen waar ze illegaal zijn en stemmen zonder ID lijkt me ook bijzonder. Helemaal eens met de conservatieven daar. Waar het mis gaat is dat als de instantie met de macht zelf niet zuiver omgaat met dat mandaat. Dat is aantoonbaar het geval en je weet het.
pi_219823873
quote:

[..]

https://empoweringstrateg(...)li-minnesotans-2024/

Jouw 40% is eigenlijk 7.6%
Wat wel hoger is dan het algehele werkloosheidscijfer van 3.7
pi_219823890
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 10:00 schreef Harmankardon het volgende:

[..]
Hier ga ik lekker niks mee doen, alsof ik tig retorische vragen ga beantwoorden waarbij er geen mogelijkheid is dat jij je mening bij gaat stellen met je ‘in het holst van de nacht’, ‘legacymedia’ en ‘ uiterst linkse California’. Koekoek.

Voor de goede orde, waar we elkaar helemaal vinden is dat illegalen niet horen waar ze illegaal zijn en stemmen zonder ID lijkt me ook bijzonder. Helemaal eens met de conservatieven daar. Waar het mis gaat is dat als de instantie met de macht zelf niet zuiver omgaat met dat mandaat. Dat is aantoonbaar het geval en je weet het.
Het zijn wel feiten die hij benoemt.
pi_219823912
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:53 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Omdat de media anti alles is wat Conservatief/Republikeins is.
Waarom was er dan zoveel ophef over de demente Biden hier en hebben we diezelfde fophef over objectief zichtbare seniele Trump niet? :+
pi_219823967
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 10:10 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Het zijn wel feiten die hij benoemt.
Als jij vindt dat Grote Smurf groen is en een roze muts heeft dan ga ik je niet overtuigen van iets anders. Prima joh.
pi_219824124
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 10:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waarom was er dan zoveel ophef over de demente Biden hier en hebben we diezelfde fophef over objectief zichtbare seniele Trump niet? :+
Huh?

Ik vermoed dat je het over social media hebt. Daarin kwam de seniliteit van Biden vaak ter sprake. Pas tegen het einde van zijn laatste termijn nam de reguliere media dat hier en daar wat over. Toen kwamen ze er echt niet meer onderuit, dat wat een aantal jaren al vrij duidelijk was. Dat 'niet willen weten' gedrag zou er ook voor gezorgd kunnen hebben dat Trump nu president is, zeker als je het paniekvoetbal van de Democraten zag toen bij hen ook duidelijk werd dat ze met Biden echt niet meer konden doorgaan. Toen was het dus al te laat.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 11:38:03 #292
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219824334
quote:

[..]

Serieus?
Het is geen agent.

Waarom blijven jullie deze onzin herhalen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 13 januari 2026 @ 11:39:06 #293
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219824344
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:40 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Moeilijk he lezen :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_219824412
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 10:58 schreef Montagui het volgende:

Pas tegen het einde van zijn laatste termijn nam de reguliere media dat hier en daar wat over.
Rekenen nu de conservatieven fox news met een kijkaandeel van 70% in de VS opeens niet meer tot de reguliere media? :D
  dinsdag 13 januari 2026 @ 11:55:46 #295
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219824446
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 11:38 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Het is geen agent.

Waarom blijven jullie deze onzin herhalen
Not this shit again.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219824527
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 11:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Not this shit again.
pi_219824681
twitter
pi_219824755
lol

twitter
  dinsdag 13 januari 2026 @ 12:52:38 #299
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219824782
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:48 schreef Ali_boo het volgende:
lol

[ x ]
_O-

Gast in de rode jas gaat wel erg makkelijk gestrekt.
pi_219825173
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
_O-

Ach het zijn ook verkapte vrouwen :+
pi_219825243
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
_O-

We liepen vroeger weg als we zagen dat iemand beetje sterker :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')