Die 300 zullen vast lieverdjes zijn geweest. Ben je met hun op een koffiesprek gegaan en verhalen aangehoord?quote:Op maandag 12 januari 2026 19:19 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe durf je het woord humaan nog te gebruiken als ICE 300 mensen naar de CECOT gevangenis heeft gedeporteerd. Gevangenis waar folteringen plaatsvinden en de mensen geen recht hebben op contact met een advocaat en familie.
https://www.dienstterugke(...)rland-heeft-verlatenquote:Meer gedwongen vertrekken
DTenV heeft zijn capaciteit uitgebreid zodat vreemdelingen die hun vertrek frustreren vaker in bewaring gesteld kunnen worden. Dat zorgde voor een toename van het aantal gedwongen vertrekken: van 2.370 in 2023 naar 2.750 in 2024. In totaal is 46% van de vreemdelingen die Nederland aantoonbaar hebben verlaten, gedwongen vertrokken (2.750 van de 5.990). In totaal 3.240 mensen zonder recht op verblijf die Nederland aantoonbaar hebben verlaten, deden dat zelfstandig.
De terugkeer van vreemdelingen die veroordeeld zijn voor strafbare feiten (VRIS) had ook in 2024 zeer hoge prioriteit. Waar mogelijk vertrekken zij aansluitend op hun straf uit Nederland. In 2024 is dit gelukt in 960 van de 1220 gevallen (bijna 80%).
Wat heeft autocratie te maken met illegalen uitzetten? Dat heeft slechts te maken met beleid. De president heeft de taak om het Amerikaanse volk te beschermen. Als het uitzetten van illegalen daaraan toedraagt dan kan hij zijn gang gaan.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:17 schreef Vliegbaard het volgende:
Nog wel eventjes t volgende: de ICE krijgt het mandaat van het congres, niet de president.
Daarnaast heeft het volk, of een deel dan toch, gekozen voor de president die plannen had met een verregaand illegalen/immigratiebeleid. Maar dat wil niet zeggen dat het volk dat dan ook maar gewoon zomaar goed moet vinden wat de president uit hun naam doet. Dat zou een mooie bak worden zeg. Dan verklaar je elke president van USA als het ware een autocraat en zo ver is het in Amerika nog nog.
Is gewoon niet waar. Het congres is, als het gaat over ICE, de uitvoerende macht. Niet de president.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:26 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Wat heeft autocratie te maken met illegalen uitzetten? Dat heeft slechts te maken met beleid.De president heeft de taak om het Amerikaanse volk te beschermen. Als het uitzetten van illegalen daaraan toedraagt dan kan hij zijn gang gaan.
Zie recente inzet van ICE. Daar is geen congress voor nodig, ook al word beweerd van wel. Net zoals het opblazen van Iraanse kern-installaties of het extraheren van dictators zoals Maduro. Sterker nog, via het congress zaken doen levert alleen maar vertraging op of kans op lekken wat binnen en buitenlandse operaties ( millitairen ) in gevaar kan brengen.
Als een doorgedraaide linkse Karen al in staat is om een federale ICE agent om te brengen, waarom zou je dan dat risico nemen. De president heeft het volle mandaat.
Je weet wel, een beleid dat verder gaat dan wat onder de vorige president gevoerd werd. Hij heeft de verkiezingen nota bene mede op basis van een strenger immigratiebeleid gewonnen.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:26 schreef Omnyakom220 het volgende:
Daarnaast zou je ook mogen uitleggen wat er verregaand is aan dit huidige beleid. Je klinkt als een Nu.nl stagiaire die 80% knip en plakwerk doet.
Vervolgens schiet ICE een Amerikaans staatsburger dood...quote:Op maandag 12 januari 2026 20:26 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Wat heeft autocratie te maken met illegalen uitzetten? Dat heeft slechts te maken met beleid. De president heeft de taak om het Amerikaanse volk te beschermen. Als het uitzetten van illegalen daaraan toedraagt dan kan hij zijn gang gaan.
Zie recente inzet van ICE. Daar is geen congress voor nodig, ook al word beweerd van wel. Net zoals het opblazen van Iraanse kern-installaties of het extraheren van dictators zoals Maduro. Sterker nog, via het congress zaken doen levert alleen maar vertraging op of kans op lekken wat binnen en buitenlandse operaties ( millitairen ) in gevaar kan brengen. ICE wordt geregeld door het DHS. Aangesteld door de president. Weet niet vanuit welk TikTok filmpje jij jou informatie van hebt.
Als een doorgedraaide linkse Karen al in staat is om een federale ICE agent om te brengen, waarom zou je dan dat risico nemen. De president heeft het volle mandaat.
Daarnaast zou je ook mogen uitleggen wat er verregaand is aan dit huidige beleid. Je klinkt als een Nu.nl stagiaire die 80% knip en plakwerk doet.
En dan nog twee kogels er achteraan?quote:Op maandag 12 januari 2026 20:38 schreef sp3c het volgende:
als iemand mij aanrijd roep ik ook hele onaardige dingen
Je doet veel aannames met je 'vast' en 'waarschijnlijk' en ondertussen ben je even vergeten dat zijn status drie maanden lang onbekend was... Het maakt ook niet uit want je laatste alinea is inderdaad erg duidelijk. Het verklaart je eerdere alinea's en posts. Je had dat ook direct kunnen zeggen zonder lange epistels met verzinnerij te schrijven, dat is veel efficiënter en eerlijkerquote:Op maandag 12 januari 2026 20:06 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Die 300 zullen vast lieverdjes zijn geweest. Ben je met hun op een koffiesprek gegaan en verhalen aangehoord?
Aangezien Garcia terug is in de VS en een appeal lopend heeft zal hij vast contact hebben gehad met advocaat en zelfs vanaf de dag van zijn deportatie. Naar alle waarschijnlijk is dit ook door de Amerikaanse belastingbetaler vergoed. Tijdens zijn interview in gevangenschap zag hij er ook niet uitgehongerd of gemarteld uit.
Laat ik over één ding duidelijk zijn, en dat is mijn standpunt. Als we ook maar bijvoorbeeld één Nederlander hier kunnen beschermen door duizend ( goed of slecht ) willekeurige illegalen het land uit te zetten dan ben ik daarvoor. Helaas zijn wij hier lang niet tot dat punt gekomen maar de VS zit gelukkig aardig op weg.
denk meerquote:Op maandag 12 januari 2026 20:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dan nog twee kogels er achteraan?
Ik kan van dat schelden echt niks vinden. En hij schiet zo achterlijk snel dat ik bijna zou willen voorstellen om die twee kogels als 1 te tellenquote:Op maandag 12 januari 2026 20:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vervolgens schiet ICE een Amerikaans staatsburger dood...
Fucking Bitch!
En nog twee kogels er achteraan.
Daar ga je al. Hoe kan beleid wat al vastgelegd is overhaast zijn. Je zou ook kunnen stellen. Seniele opa Biden wist niet eens waar hij mee bezig was en überhaupt niet wist dat hij bestond. Dat hebben we al die jaren op TV kunnen zien.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is gewoon niet waar. Het congres is, als het gaat over ICE, de uitvoerende macht. Niet de president.
Waarom je de buitenlandse operaties erbij haalt is me een raadsel want daarin speelt het congres een compleet andere rol. En ook daarin is de rol van Trump discutabel.
Nee de president heeft als het over de ICE gaat NIET het mandaat.
Het congres is er juist voor bedoeld om bepaalde overhaaste beslissingen van 1 persoon te kunnen blokkeren. Immigratiebeleid is er daar 1 van, dat heeft verder niet zoveel te maken met buitenlandse operaties.
Dit bedoel ik met dat één Nederlandse leven, maakt niet uit welke, kleur, afkomst, ras of geloof je bent. Je kunt niet één nederlander hier ook bijvoorbeeld opofferen voor 1000 illegalen. En voor degene die mij eerder in dit draadje uitmaakte voor racist op een subtiele wijze.quote:Riley's roommates reported her missing at 12:05 p.m., and a University of Georgia police officer found her body 65 feet off the trail at 12:38 p.m., witnesses previously testified. Data from the Garmin watch she was wearing on her run showed her heart stopped at 9:28 a.m., witnesses previously testified.
Riley had sustained significant blunt force trauma to her head, including eight injuries to the left side of her skull and an injury just above her right temple, Dr. Michelle DiMarco, who conducted her autopsy, testified on Tuesday. One of the injuries was significant enough that it caused brain bleeding and could have been fatal, she said.
There was also evidence of asphyxiation, though DiMarco said she was unable to categorize how that occurred. Her cause of death was determined to be the "combined effects of blunt force head trauma and asphyxia," DiMarco said.
Uitzetten niet. Niet humaan behandelen wel. Het kleine beetje zwaar criminele figuren daargelaten ook al hebben die nog steeds rechten.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:25 schreef sp3c het volgende:
wie in dit topic heeft problemen met het uitzetten van illegale vreemdelingen?
dat bedoel ikquote:Op maandag 12 januari 2026 21:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
Uitzetten niet. Niet humaan behandelen wel. Het kleine beetje zwaar criminele figuren daargelaten ook al hebben die nog steeds rechten.
Zet ze uit zowel je wil zou ik zeggen. Daarvoor heb je geen stormtoepen nodig.
Die moet je uitzetten, maar dat doe je niet met een semi paramilitaire organisatie die weinig tot niets op heeft met de wet en mensenrechtenquote:
Ja want als je vriendelijk vraagt of ze weg willen gaan dan gaan ze meteen hun koffers pakken?quote:Op maandag 12 januari 2026 21:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
Uitzetten niet. Niet humaan behandelen wel. Het kleine beetje zwaar criminele figuren daargelaten ook al hebben die nog steeds rechten.
Zet ze uit zowel je wil zou ik zeggen. Daarvoor heb je geen stormtoepen nodig.
Hij roept dat als ie na het schieten naar haar gecrashte auto loopt.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan van dat schelden echt niks vinden. En hij schiet zo achterlijk snel dat ik bijna zou willen voorstellen om die twee kogels als 1 te tellen![]()
Ja dus, ga je je nou zielig voelen? Ga je lopen huilen? Ik ben zelf turks net zoals jou. Schelden zit in ons cultuur. Had haar voor nog erger uitgemaakt. Die gast zat op zijn minst voor het rest van zijn leven met pijn in een roelstoel. En voor wat?quote:Op maandag 12 januari 2026 21:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hij roept dat als ie na het schieten naar haar gecrashte auto loopt.
Rustig maar, joh, het was een constatering. Die ICE-agent zat nog vol adrenaline.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:42 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Ja dus, ga je je nou zielig voelen? Ga je lopen huilen? Ik ben zelf turks net zoals jou. Schelden zit in ons cultuur. Had haar voor nog erger uitgemaakt hebben. Die gast zat op zijn minst voor het rest van zijn leven met pijn in een roelstoel. En voor wat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |