abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219815629
quote:
ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest

Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.

De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.

Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."

Burgemeester: 'onzinverhaal'

Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."

In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."

Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
NOS

twitter

Niet mijn OP.
pi_219815632
15 topics dezelfde discussies !

Dan weet zeker dat er een politieke lading aan de noodlottige gebeurtenis hangt.
pi_219815641
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
ICE zou door de politie moeten worden beschermd als ze door mensen worden lastig gevallen. Maar die politie laat het afweten, omdat ze niet gesteund worden door burgemeesters van sanctuary cities of door linkse gouverneurs.
Kan een burgemeester bepalen of de politie in zijn of haar stad ergens wel of niet optreed?
pi_219815643
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het viel mij ook direct op hoeveel Fokkers superfanatiek extreemrechtse talking points (lees: leugens) hier delen. Het zijn ook vooral dezelfden namen die dat doen, die kennelijk compleet ongewis zijn hoe diep ze in die fabeltjesfuiken zijn geraakt.
O? Welke extreemrechtse talking points kwamen hier voorbij dan?
pi_219815657
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:29 schreef Viv het volgende:
Verschillende genodigden bij de Golden Globe Awards droegen gisteren een button met "Be Good"
[ afbeelding ]
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)den-globes-2026.html
Stupide.

Naar dat ze dood is, maar ze was overduidelijk geen ‘good citizen’. Als er namelijk niet geschoten was, dan had ze nu vastgezeten voor poging tot doodslag.
pi_219815664
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ook in die tijd had je gekke witte vrouwen die in hun blote kont om een paddenstoelenkring in het bos aan het dansen waren, daar schonk echter niemand heel veel aandacht aan.
Waren ze zo lelijk ja? ;)
  maandag 12 januari 2026 @ 09:56:33 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219815676
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O? Welke extreemrechtse talking points kwamen hier voorbij dan?
Geneuzel over hoe ze twee partners zou hebben, hoe lesbische vrouwen abnormaal zijn, versnelde filmpjes, neppe AI-meuk, ...
Huilen dan.
pi_219815689
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Geneuzel over hoe ze twee partners zou hebben, hoe lesbische vrouwen abnormaal zijn, versnelde filmpjes, neppe AI-meuk, ...
Nu heb je het over incidentele opmerkingen van een enkeling.

Dat is wat anders dan de grote hoeveelheid idioten hier die (tot nu aan toe!) beweren dat het een koelbloedige moord is, dat ICE agenten geen agenten zijn, enz.

Grapjurk!
pi_219815718
Kunnen we iets leren van Amerika? Misschien hoe je als land niet afglijdt naar een gekkenhuis?
pi_219815734
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
zucht....

Hier een foto van de agent. Lees eens wat er op zijn uniform staat:

[ afbeelding ]
[..]
Aangezien je eerste zin al de plank mis slaat ga ik er vanuit dat dit ook uit je duim komt.
Net zoals ik beter had moeten lezen ('alleenstaande ouder' in plaats van 'moeder') had jij dat ook moeten doen. Je werd te gretig om met gestrekt been mijn blote scheenbeen te breken en vergat daarbij eerst goed te lezen. Ik zei nog dat 'sommige ICE agenten' meer mogen, er is een verschil tussen ERO en HSI

Heb jij anders even een fatsoenlijke bron dat ICE politie is en dezelfde taken mag verrichten?
pi_219815736
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 08:43 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Een moeder hoort al helemaal niet op zo'n plek te zijn.
Dus mocht ze dood.

Jezus. :')
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 10:10:17 #12
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219815743
quote:

[..]
Blanke liberale vrouwen zijn het grootste gevaar voor de westerse samenleving!1!1!1!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219815766
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:08 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Dus mocht ze dood.

Jezus. :')
Waar schrijf ik dat?
  Redactie Sport maandag 12 januari 2026 @ 10:19:52 #14
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219815799
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:15 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Waar schrijf ik dat?
Als je haar dood niet gerechtvaardigd vindt is ´waarom is iemand met kinderen daar´ een staaltje victim blaming waar je u tegen zegt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219815805
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:15 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Waar schrijf ik dat?
Wat is anders de reden dat je het benoemt?
pi_219815806
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Als je haar dood niet gerechtvaardigd vindt is ´waarom is iemand met kinderen daar´ een staaltje victim blaming waar je u tegen zegt.
Ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach........
  Redactie Sport maandag 12 januari 2026 @ 10:21:43 #17
pi_219815816
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:20 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach........
Oei, de inhoud was op?
pi_219815826
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Oei, de inhoud was op?
Nee, dit:

Redactie Sport maandag 12 januari 2026 @ 10:23:32 #19
pi_219815834
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:22 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nee, dit:

[ afbeelding ]
Oei, zonde van mijn tijd dan ja.
pi_219815868
Inmiddels is dit deel 15.

NWS / Islamitisch geweld tegen Christenen in Nigeria
Nog steeds bij deel 1.

:')
Corporate translator
  maandag 12 januari 2026 @ 10:29:34 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_219815874
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:28 schreef HSG het volgende:

Nog steeds bij deel 1.

Tsjemig
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_219815882
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Kan een burgemeester bepalen of de politie in zijn of haar stad ergens wel of niet optreed?
Blijkbaar wel een beetje maar als overheid wil worden ze overruled natuurlijk
life is like a box of chocolates
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 10:31:23 #23
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219815887
quote:

Nog steeds bij deel 1.

Nou en?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Redactie Sport maandag 12 januari 2026 @ 10:31:41 #24
pi_219815890
quote:

Nog steeds bij deel 1.

Heb je zo graag dat de 10 geplaatste posts daar nog 3x herhaald worden?
pi_219815892
quote:

Nog steeds bij deel 1.

Oh wacht maar, als straks Trump zich tegen Islamitische staat gaat keren dan lopen ze straks weer in Amerika in bepaalde clubjes met ISIS/ISIL vlaggen.

Net zoals voor het volgende trucje Trump de linksdenkenden/democraten/libs pro-Iran regiem gaat maken.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  maandag 12 januari 2026 @ 10:33:38 #26
319979 Fok-it
All is well
pi_219815906
Laten we allemaal een voorbeeld nemen aan een user zo humanitair als HSG
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219815923
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Net zoals ik beter had moeten lezen ('alleenstaande ouder' in plaats van 'moeder') had jij dat ook moeten doen. Je werd te gretig om met gestrekt been mijn blote scheenbeen te breken en vergat daarbij eerst goed te lezen. Ik zei nog dat 'sommige ICE agenten' meer mogen, er is een verschil tussen ERO en HSI

Heb jij anders even een fatsoenlijke bron dat ICE politie is en dezelfde taken mag verrichten?
ICE is federal law enforcement. Net zoals de FBI, ATF, DHS etc. Politie dus. Dat het allemaal politie is betekent niet dat ze allemaal dezelfde taken hebben. De ATF heeft andere taken en bevoegdheden dan de FBI. Beiden politie.

Lees je even in.

https://www.ice.gov/immig(...)ntly-asked-questions
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219815930
quote:

Nog steeds bij deel 1.

Denk dat deze vrouw de nieuwe George Floyd gaat worden...

Maar ja, wat doet de BLM-beweging nu? Oei oei....
pi_219815955
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:37 schreef Toine51 het volgende:

[..]

De zwarten geven niet meer of minder om een wit vrouwke. Die gaan echt geen footlocker plunderen omdat er een witte vrouw is omgekomen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  maandag 12 januari 2026 @ 10:42:33 #30
319979 Fok-it
All is well
pi_219815958
quote:

[..]

Waarmee je dus eigenlijk tot de conclusie komt dat deze vrouw 'niet' de nieuwe George Floyd gaat worden.

Lekker hoor _O_

Maga intelligentie genot
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219815975
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Waarmee je dus eigenlijk tot de conclusie komt dat deze vrouw 'niet' de nieuwe George Floyd gaat worden.

Lekker hoor _O_

Maga intelligentie genot
Tja, sarcasme is niet aan jou besteedt, dat is wel duidelijk...
pi_219815979
quote:

[..]

Nou wil het toeval dat de tragedie van Rene Good zich vlakbij de tragedie van George Floyd bevindt. De afstand is ongeveer 1 km.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219815996
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
ICE is federal law enforcement. Net zoals de FBI, ATF, DHS etc. Politie dus. Dat het allemaal politie is betekent niet dat ze allemaal dezelfde taken hebben. De ATF heeft andere taken en bevoegdheden dan de FBI. Beiden politie.

Lees je even in.

Thanks voor de link. Ik kwam dit tegen:

quote:
What happens if someone resists arrest?
ICE officials use reasonable and necessary force when someone resists arrest. ICE officers and agents prioritize safety — including the safety of the people they arrest — and are highly trained in de-escalation.

Hoe zou dit afgelopen zijn met goed getrainde ICE-agenten?
pi_219816008
twitter
pi_219816034
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
[..]

Hetzelfde want IEDERE agent in de VS zal je beschieten als je met de auto op hem of zijn collega inrijdt.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219816038
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Heb je zo graag dat de 10 geplaatste posts daar nog 3x herhaald worden?
Het heeft in ieder geval je aandacht.
Corporate translator
pi_219816047
quote:

[..]
Dat geneuzel over de twee partners was idd van hetzelfde kaliber. Daar mag de rechtse echo bubbel wel wat voorzichtiger mee zijn. Maar het doet in dit geval niet ter zake. Het zal de rechter worst wezen met wie ze het bed deelt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219816056
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hetzelfde want IEDERE agent in de VS zal je beschieten als je met de auto op hem of zijn collega inrijdt.
Waarom zijn het in vredesnaam allemaal vrouwen die hen volgen? Wat bezielt een vrouw om 5 uur lang te rijden om de politie in de weg te lopen?
pi_219816093
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
[..]

Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat ICE belaagd wordt door emotionele en beschadigde Karens.

https://youtube.com/shorts/p1Ay8Un0byI?si=SCw6iL7F4CQX9Vm6

Er zullen vast rotte appels tussen het ICE personeel zitten, het is wel de Amerikaanse overheid waar we het over hebben, maar ook die overheid moet aan bepaalde eisen voldoen en zich aan wetten houden. Dit is geen training issue: dit is een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219816177
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219816205
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja, daar gaat de burgemeester over. Die heeft ook te maken met state en federal law, maar in het geval van sanctuary cities lappen ze federal law aan hun laars.
pi_219816225
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:15 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Fatherless behavior.
pi_219816272
Een grote inrichting daarzo

twitter

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219816304
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Fatherless behavior.
Triest maar waar
pi_219816404
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:15 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
:|W
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219816419
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:02 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Waarom zijn het in vredesnaam allemaal vrouwen die hen volgen? Wat bezielt een vrouw om 5 uur lang te rijden om de politie in de weg te lopen?
Die zijn het meest vatbaar voor progressief liberale hersenspoeling.

Ik las ook een andere verklaring. Weet niet of het klopt maar de gedachte kan ik volgen.

De meeste mannen die in hun jeugd een grote bek hadden zijn weleens hard op hun gezicht geslagen. Dat is een goed ding want dat leert je belangrijke lessen. Vrouwen leren deze les slechts zeer zelden in hun jeugd en daarom staan ze daar met een enorm grote bek en onverdiende strijdlust van iemand die nog nooit de fysieke gevolgen voor het hebben van een grote bek gedragen hebben.
  maandag 12 januari 2026 @ 11:31:05 #47
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219816469
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik las ook een andere verklaring. Weet niet of het klopt maar de gedachte kan ik volgen.

De meeste mannen die in hun jeugd een grote bek hadden zijn weleens hard op hun gezicht geslagen. Dat is een goed ding want dat leert je belangrijke lessen. Vrouwen leren deze les slechts zeer zelden in hun jeugd en daarom staan ze daar met een enorm grote bek en onverdiende strijdlust van iemand die nog nooit de fysieke gevolgen voor het hebben van een grote bek gedragen hebben.
Dus eigenlijk komt het toch weer neer op 'kort houden'
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219816653
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En als huismoeders hebben ze er alle tijd voor.
Vakman pur sang
pi_219816713
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En als huismoeders hebben ze er alle tijd voor.
Huismoeders horen hun kinderen te zogen en te koken in plaats van politieagenten proberen te vermoorden.
pi_219816721
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Huismoeders horen hun kinderen te zogen en te koken in plaats van politieagenten proberen te vermoorden.
Dat kan allemaal net tussen de kinderen naar school brengen en avondeten koken.
Vakman pur sang
pi_219816742
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dus eigenlijk komt het toch weer neer op 'kort houden'
Gewoon zelf verantwoordelijk houden voor de gevolgen van het gedrag en hetzelfde behandelen als een man die zich zo gedraagt.
pi_219816926
pi_219817011
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ja, daar gaat de burgemeester over. Die heeft ook te maken met state en federal law, maar in het geval van sanctuary cities lappen ze federal law aan hun laars.
Oh joh ik dacht dat je full of shit was, i stand corrected. Ik zie dat Trump overdrijft alleen Trump verzint het niet en is er wel degelijks iets aan de hand.
pi_219817044
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:52 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Stupide. Maar goed, dat geldt helemaal voor de presidential pardon. Biden heeft er ook misbruik van gemaakt.
pi_219817066
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat geneuzel over de twee partners was idd van hetzelfde kaliber. Daar mag de rechtse echo bubbel wel wat voorzichtiger mee zijn. Maar het doet in dit geval niet ter zake. Het zal de rechter worst wezen met wie ze het bed deelt.
Het was ook dusdanig weinig naar voren gebracht dat ik het nergens ben tegengekomen. In tegenstelling tot de ‘het was geen agent’ ‘ICE mag alleen illegalen staande houden’ ‘de ICE agent was nooit in gevaar’ enz.
pi_219817077
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het was ook dusdanig weinig naar voren gebracht dat ik het nergens ben tegengekomen. In tegenstelling tot de ‘het was geen agent’ ‘ICE mag alleen illegalen staande houden’ ‘de ICE agent was nooit in gevaar’ enz.
Wellicht ben ik dan te laat ingestapt in de reeks, maar dat heb ik al enkele delen niet gezien.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219817089
quote:

[..]

Ik denk veeleer dat het te maken heeft met idioten als Tim Walz die keer op keer ICE aanduiden als Gestapo.

Iedereen is het er over eens dat mensen die in het verzet zaten tegen de Gestapo helden waren (met enige nuancering wellicht, maar je begrijpt wat ik bedoel hoop ik).

Als Walz dat zegt, dan is het zo gek niet dat iemand in een linksere bubble denkt dat het belangrijk is om je te verzetten en dat je zelfs ICE mag hinderen en wie weet zelfs meer dan dat. Want ja… Gestapo!!!
pi_219817095
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:52 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Een rechtsstaat hebben is ook maar overdreven gedoe natuurlijk.
pi_219817114
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Wellicht ben ik dan te laat ingestapt in de reeks, maar dat heb ik al enkele delen niet gezien.
Was in 1 van de 1ste topics.
Een stuk of 10 posten denk ik.
pi_219817115
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Al vind ik het op zich een zeer goed idee wanneer ICE enige interactie met andere mensen (als in, niet hun verdachten) zoveel mogelijk overlaat aan de lokale politie. Die hebben daar toch meer ervaring mee.

Er in, doen waarvoor je komt, zsm er uit.

In dit geval; langs die vrouw en haar auto rijden terwijl je haar en haar nummerplaat filmt, en dan mag ze de volgende dag gewoon de politie aan de deur verwachten en krijgt ze later een brief op de mat dat ze in de rechtbank verwacht wordt.
pi_219817122
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Kan. Het bevoegdheid in twijfel trekken heb ik toch echt vandaag nog gezien, maar goed.

Het viel mij ook al op omdat ik hier op fok precies dezelfde argumentatie zag als op hele andere plekken. Alsof er een script lag.

Toch wat anders dan die enkeling die de andere kant de bocht uit vloog. Tenminste: zo zie ik dat.

Hetzelfde zag je bij Kirk. De onzin over dat de dader GOP/Extreem rechts was. Ongelofelijk. En de felheid waarmee dat verdedigd werd.

Sorry, maar dan heb je geen realiteitszin.

Iets vergelijkbaars andersom zag ik niet bij bv Floyd. Ja, velen hadden het over zijn criminele verleden, maar dat was feitelijk juist (maar geen reden om hem te behandelen zoals hij behandeld is).
pi_219817145
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:44 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Was in 1 van de 1ste topics.
Een stuk of 10 posten denk ik.
Veel meer en veel langer.
pi_219817163
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:44 schreef probeer het volgende:

[..]
Al vind ik het op zich een zeer goed idee wanneer ICE enige interactie met andere mensen (als in, niet hun verdachten) zoveel mogelijk overlaat aan de lokale politie. Die hebben daar toch meer ervaring mee.

Er in, doen waarvoor je komt, zsm er uit.

In dit geval; langs die vrouw en haar auto rijden terwijl je haar en haar nummerplaat filmt, en dan mag ze de volgende dag gewoon de politie aan de deur verwachten en krijgt ze later een brief op de mat dat ze in de rechtbank verwacht wordt.
Eens. Maar dat vereist samenwerking en dat wil de lokale politiek niet.

In Nederland zie je dat ook: landelijk beleid waarvan lokale (steevast linkse) politici zeggen ‘gaan we niet doen’. Dat zorgt voor een janboel.

Gelukkig minder rampzalig dan daar, maar toch.
pi_219817171
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eens. Maar dat vereist samenwerking en dat wil de lokale politiek niet.

In Nederland zie je dat ook: landelijk beleid waarvan lokale (steevast linkse) politici zeggen ‘gaan we niet doen’. Dat zorgt voor een janboel.

Gelukkig minder rampzalig dan daar, maar toch.
Trump zou met de red states kunnen beginnen ... :D
pi_219817282
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, sinds users zoals jij vertrokken zijn is de discussie anders een stuk volwassener geworden. Er is zelfs hier en daar consensus bereikt.
Consensus over dat onwettig ingestelde agenten met alsnog wettig zijn omdat Trump dat roept?

Consensus over het feit dat shoot first ask later oke is?

Consensus over het feit dat opgepakte mensen gewoon geen eerlijk proces hoeven te krijgen?
pi_219817300
Het is vooral een mooie oefening voor wat Europa (EU landen) ook moeten gaan doen.
Alleen doen wij dat cleaner, netter en efficiënter. En met betere communicatie over het waarom, en met echt snelrecht om mensen snel uit te zetten en dat juridisch recht hebben staan.

Maar ook hier zal dat tot protesten gaan leiden.
Vakman pur sang
pi_219817381
Right here, shoot me in the face

twitter
  maandag 12 januari 2026 @ 13:32:07 #68
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_219817412
quote:
8s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:27 schreef Ali_boo het volgende:
Right here, shoot me in the face

[ x ]
Karen logica: hoe harder ik schreeuw, hoe groter mijn gelijk is. :')
pi_219818011
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Veel meer en veel langer.
Ok.
  maandag 12 januari 2026 @ 15:12:22 #70
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219818134
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk veeleer dat het te maken heeft met idioten als Tim Walz die keer op keer ICE aanduiden als Gestapo.

Iedereen is het er over eens dat mensen die in het verzet zaten tegen de Gestapo helden waren (met enige nuancering wellicht, maar je begrijpt wat ik bedoel hoop ik).

Als Walz dat zegt, dan is het zo gek niet dat iemand in een linksere bubble denkt dat het belangrijk is om je te verzetten en dat je zelfs ICE mag hinderen en wie weet zelfs meer dan dat. Want ja… Gestapo!!!
Tim walz zat zich binnenkort moeten verantwoorden waarom de Somalische inwoners van zijn staat zich niet aanpassen en waarom ze alles bij elkaar frauderen.
Het komt hem nu mooi uit hij wil geen federaal onderzoek geen ICE geen FBI want wie weet wat ze vinden en wat hem aan deze corruptie kan linken.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219818181
quote:

[..]

Ja, dat was Kevin Bridges:

Bekijk deze YouTube-video
pi_219818390
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ja, dat was Kevin Bridges:

Bekijk deze YouTube-video
ik heb het zeker niet van hem want ik versta maar 30%>
pi_219818647
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mensen in het verzet waren ook bereid te sterven, als ICE de Gestapo is dan moet je dus bereid zijn te sterven (misschien was die mevrouw dat wel, ze zag er iig niet angstig uit).
pi_219818648
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
ik heb het zeker niet van hem want ik versta maar 30%>
Dat was ook maar een grapje. Maar Kevin (ja, sterk Schots accent) maakt dezelfde opmerking: that man was clearly never punched in the face.
pi_219818708

1 van de belangrijkste ICE figuren. Toeval natuurlijk dat hij er bij loopt als Nazi.
pi_219818754
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:06 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

1 van de belangrijkste ICE figuren. Toeval natuurlijk dat hij er bij loopt als Nazi.
Iedereen die bij marechaussee werkt of aan grens bewaking doet is een nazi hurr durr.

Vergeet je niet dat dit onder Obama was?

quote:
In the Freezer
Abusive Conditions for Women and Children in US Immigration Holding Cells

Clockwise, from top right: Six women and children confined to an immigration holding cell in Douglas, Arizona, appear to share two sleeping mats, September 2015; a boy paces in an immigration holding cell as other detainees sleep under Mylar blankets, Douglas, Arizona, September 2015; a woman changes a child’s diaper on top of Mylar sheets laid on the concrete floor of a trash-strewn immigration holding cell in Douglas, Arizona, September 2015. Customs and Border Protection via American Immigration Council
Chief of deportations _O_ maar toen liepen er nog geen gekke witte gehersenspoelde vrouwtjes rond die hen belemmerden in het werk of dit filmden.
pi_219818834
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:14 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Iedereen die bij marechaussee werkt of aan grens bewaking doet is een nazi hurr durr.

Vergeet je niet dat dit onder Obama was?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Chief of deportations _O_ maar toen liepen er nog geen gekke witte gehersenspoelde vrouwtjes rond die hen belemmerden in het werk of dit filmden.
Obama gedroeg zich dan ook presidentieel.

Trump is uit op polarisatie en escalatie, en wordt op zijn wenken bediend.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219818859
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:12 schreef theguyver het volgende:

[..]
Tim walz zat zich binnenkort moeten verantwoorden waarom de Somalische inwoners van zijn staat zich niet aanpassen en waarom ze alles bij elkaar frauderen.
Beetje raar dat hij zich daarvoor moet verantwoorden.
quote:
Het komt hem nu mooi uit hij wil geen federaal onderzoek geen ICE geen FBI want wie weet wat ze vinden en wat hem aan deze corruptie kan linken.
Maar dan ga je er van uit dat Tim zelf gefraudeerd heeft?
pi_219818999
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:06 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Lijkt wel wat op de gitarist van Rammstein.
pi_219819006
Je zou jezelf maar zo opzichtig aan de verkeerde kant van de geschiedenis plaatsen. Trump flikkert je direct onder de bus als het uitkomt.
pi_219819025

Niemand die het over de labrador heeft...
pi_219819028
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Beetje raar dat hij zich daarvoor moet verantwoorden.
[..]
Maar dan ga je er van uit dat Tim zelf gefraudeerd heeft?
Er zijn geruchten dat Walz inderdaad niet brandschoon is. Maar goed, geruchten. Dus who knows?
pi_219819035
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:55 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]

Niemand die het over de labrador heeft...
Jawel, vanochtend nog.
Ontzettend zielig dat die hond werd meegesleept in alle ellende en onrust.
pi_219819127
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er zijn geruchten dat Walz inderdaad niet brandschoon is. Maar goed, geruchten. Dus who knows?
Walz wist dat het niet goed ging, Whistle blowers werden ontslagen, tuurlijk wist hij ervan, waarschijnlijk zelfs door de Somaliërs gesponsord, hij stopt niets voor niets met campagne.
pi_219819129
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:56 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Jawel, vanochtend nog.
Elk mens met een beetje gevoel houd rekening met zijn dieren.
pi_219819195
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:56 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Jawel, vanochtend nog.
Die ontstond pas toen ICE aan de wagen ging lopen trekken.
pi_219819202
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:12 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Walz wist dat het niet goed ging, Whistle blowers werden ontslagen, tuurlijk wist hij ervan, waarschijnlijk zelfs door de Somaliërs gesponsord, hij stopt niets voor niets met campagne.
Klinkt als de toeslagenaffaire..
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 17:28:02 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219819204
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is vooral een mooie oefening voor wat Europa (EU landen) ook moeten gaan doen.
Alleen doen wij dat cleaner, netter en efficiënter. En met betere communicatie over het waarom, en met echt snelrecht om mensen snel uit te zetten en dat juridisch recht hebben staan.

Maar ook hier zal dat tot protesten gaan leiden.
nou als Frontex hier op orders van de EU hier mensen op gaat lopen pakken heb ik daar ook wel een pittige mening over, zelfs als ze er wat netter uitzien dan deze bandieten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219819209
Mijn god wat een open inrichting daar, tel daar wat triggerhappy agenten bij en geen wonder dat het mis gaat
pi_219819217
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:28 schreef tjoptjop het volgende:
Mijn god wat een open inrichting daar, tel daar wat triggerhappy agenten bij en geen wonder dat het mis gaat
En dat na nog geeneens 1 jaar Trump...
pi_219819283
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kun je nagaan hoe stapelknettergekker de democraten en hun aanhang over drie jaar zullen zijn.... alsof het nog erger kan dan nu al het geval is.
pi_219819307
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
pi_219819444
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:12 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Tsja, dat merken we dan vanzelf wel. Ik sluit ook niet uit dat hij gewoon incapabel is.
pi_219819461
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die ontstond pas toen ICE aan de wagen ging lopen trekken.
Dat getoeter van haar was al voordat ICE bij haar auto aankwam.

Lijkt me ook verre van prettig voor de hond.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219819501
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou als Frontex hier op orders van de EU hier mensen op gaat lopen pakken heb ik daar ook wel een pittige mening over, zelfs als ze er wat netter uitzien dan deze bandieten
Nou ja, oppakken?
Als de politie iemand aanhoudt die illegaal verblijft, vind je daar ook wat van?
Vakman pur sang
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 18:01:33 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219819515
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja, oppakken?
Als de politie iemand aanhoudt die illegaal verblijft, vind je daar ook wat van?
Ja dat vind ik een goed plan

Nederlandse politie, niet een of andere vanuit Brussel aangestuurde boevenbende
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219819517
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:39 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Kun je nagaan hoe stapelknettergekker de democraten en hun aanhang over drie jaar zullen zijn.... alsof het nog erger kan dan nu al het geval is.
Oh, wacht maar af.
Nog 3 jaar een corrupte megalomane mafklapper aan het roer en het land is rijp voor het gesticht.

Hopelijk zien we geen WW3 in de tussentijd.
pi_219819523
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:55 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat getoeter van haar was al voordat ICE bij haar auto aankwam.

Lijkt me ook verre van prettig voor de hond.
En die constante fluitjes en het geschreeuw. Geeft heel veel stress voor een hond.
En twee baasjes die zich lijp gedragen... echt niet fijn voor een dier, die snapt daar niks van.
  Forum Admin maandag 12 januari 2026 @ 18:04:14 #99
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219819536
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Frontex is in ieder geval nog competent. Die lui van ice zien er uit alsof ze van een airsoft baan zijn geplukt
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219819564
twitter

Intifada ook echt. Dit clubje is kennelijk geïnspireerd door de radicale islam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')