Of met een mes doodsteken als je nou net met een kutwijf getrouwd bent, goh, femicide, wasdatookweer?quote:Op maandag 12 januari 2026 22:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan mag je die persoon doodschieten.
Of zoiets.
dit zegt niemandquote:Op maandag 12 januari 2026 22:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan mag je die persoon doodschieten.
Of zoiets.
dit is lalalandquote:Op maandag 12 januari 2026 22:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Of met een mes doodsteken als je nou net met een kutwijf getrouwd bent, goh, femicide, wasdatookweer?
Waarom wordt daar in de context van het schieten dan de nadruk op gelegd.quote:
geen idee volgens mij wordt de nadruk gelegd op het aanrijden van die vogelquote:Op maandag 12 januari 2026 22:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom wordt daar in de context van het schieten dan de nadruk op gelegd.
Dat zegt niemand, nee, maar het victimblaming is wel in volle gang. Het kutwijf had het gewoon aan zichzelf te wijten toch?quote:
absoluutquote:Op maandag 12 januari 2026 22:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat zegt niemand, nee, maar het victimblaming is wel in volle gang. Het kutwijf had het gewoon aan zichzelf te wijten toch?
Niet meegekregen? Slordig, hoor. Dat is juist de reden dat ICE daar in Minnesota zo fanatiek aanwezig is.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:40 schreef sp3c het volgende:
wat is dat met die somaliers de hele tijd
open er alstjeblieft een topic over
Nog veel erger, legale Somaliers zelfs.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:39 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Neuh, de Somaliërs gaan gewoon verder met frauderen in Minnesota.
Renee is letterlijk gestorven/zichzelf opgeofferd voor een stel Somaliërs die haar staat financiëel uitkleden.
Dom wijf.
quote:Op maandag 12 januari 2026 22:40 schreef sp3c het volgende:
wat is dat met die somaliers de hele tijd
open er alstjeblieft een topic over
Mwa, doelbewust over die man rijden kun je zeker niet stellen. Had ze hem echt willen raken was ie plat. En nu is het maar de vraag of ze überhaupt goed kon inschatten of hij in de baan van de auto stond.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou niet onhandig, ze rijd doelbewust die man overhoop, die reageert daarop door te schieten
persoonlijk had ik wat meer afstand gehouden en het nummerbord opgeschreven maar zo gaan die dingen
ik was al oud en ik ga niet je matige hipsters googelenquote:Op maandag 12 januari 2026 22:43 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Op dat moment besef je dat je oud wordt.Hint, youtube naar Nick Shirley.
Nope, die agent is te verwijten. Natuurlijk is de kans groot dat dat niet gebeurt.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
absoluut
als ze geen gas had gegeven leefde ze nu nog
Als ze geen gas had gegeven was er niet geschotenquote:Op maandag 12 januari 2026 22:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nope, die agent is te verwijten. Natuurlijk is de kans groot dat dat niet gebeurt.
Plus dat ze vlak van te voren nog tegen hem zei: "I am not mad at you." Die gaat geen secondes later hemquote:Op maandag 12 januari 2026 22:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mwa, doelbewust over die man rijden kun je zeker niet stellen. Had ze hem echt willen raken was ie plat. En nu is het maar de vraag of ze überhaupt goed kon inschatten of hij in de baan van de auto stond.
Je laat zelf al duidelijk merken dat je snapt dat die agent(en) fout zaten. Deze horen te leren zichzelf zo te positioneren dat gevaar tot een minimum wordt beperkt. Naast doelbewust wegrijden of willen aanrijden is er nog schrik, in paniek verkeerde pendelen raken, onwel worden of gewoon een stomme fout. Van al deze gevallen is er maar 1 waarin schieten eventueel terecht zou zijn, maar door zijn eigen handelen bracht hij zichzelf in deze situatie.
Paar weken terug nog mee gemaakt dat mijn kameraad, na een dag rijden van de wintersport, de auto uitstapt bij de pomp waarbij hij vergat dat de automaat niet uit D was en de motor waarschijnlijk afsloeg door de startstop. Dom, maar door de vermoeidheid.. afijn in dit geval moesten er formulieren ingevuld worden, maar met zulken zou je bang moeten zijn dat ze je hartstikke overhoop schoten.
Ze zat eerder op de kruising dansbewegingen te maken in de auto. Zijn honderden filmpjes van te vinden op Youtube. Sterker nog. Ze had dit dagen van tevoren gepland. Die dag urenlang ICE agtenten lopen achtervolgen, treiteren en blokkeren.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mwa, doelbewust over die man rijden kun je zeker niet stellen. Had ze hem echt willen raken was ie plat. En nu is het maar de vraag of ze überhaupt goed kon inschatten of hij in de baan van de auto stond.
Je laat zelf al duidelijk merken dat je snapt dat die agent(en) fout zaten. Deze horen te leren zichzelf zo te positioneren dat gevaar tot een minimum wordt beperkt. Naast doelbewust wegrijden of willen aanrijden is er nog schrik, in paniek verkeerde pendelen raken, onwel worden of gewoon een stomme fout. Van al deze gevallen is er maar 1 waarin schieten eventueel terecht zou zijn, maar door zijn eigen handelen bracht hij zichzelf in deze situatie.
Paar weken terug nog mee gemaakt dat mijn kameraad, na een dag rijden van de wintersport, de auto uitstapt bij de pomp waarbij hij vergat dat de automaat niet uit D was en de motor waarschijnlijk afsloeg door de startstop. Dom, maar door de vermoeidheid.. afijn in dit geval moesten er formulieren ingevuld worden, maar met zulken zou je bang moeten zijn dat ze je hartstikke overhoop schoten.
Hij had die halve tot een seconde beter kunnen gebruiken om zichzelf in veiligheid te brengen.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:26 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Als je niet wilt dat 3 ton ijzer op je beland dan zou ik mijn hele magazijn leegschieten.
Tel daarbij op wat haar partner op de video zegt en op dat moment de motor begint te toeren.
Je hebt dan maar maar een halve tot een seconde de tijd om een beslissing maken. Denk je dat in dat tijdbestek de agent echt even gaat zitten nadenken van, oh ik zal haar maar in de schouder schieten en misschien houd ik er verbrijzelde benen aan over en blijft ze leven. All good!
Serieus?
quote:Op 23 juli 2020 tekende Walz de Minnesota Police Accountability Act (ook wel bekend als politiehervormingswet na de dood van George Floyd). Deze wet wijzigde onder andere Minnesota Statutes § 609.066, die de regels voor het gebruik van dodelijk geweld door politieagenten (peace officers) aanscherpt.
De wet stelt expliciet dat dodelijk geweld gerechtvaardigd is als een "objectief redelijke agent" gelooft dat het noodzakelijk is om zichzelf of anderen te beschermen tegen dood of ernstig lichamelijk letsel, gebaseerd op de totality of the circumstances (alle bekende feiten op dat moment, zonder hindsight).
Belangrijke punten uit de wet (subd. 2):
Het dreigingsniveau moet specifiek te beschrijven zijn.
Het moet redelijkerwijs waarschijnlijk zijn dat het gebeurt als de agent niet ingrijpt.
Het moet onmiddellijk aangepakt worden met dodelijk geweld (zonder onredelijke vertraging)
Walz tekende in 2020 een wet die agenten toestaat te handelen (inclusief dodelijk geweld) als een auto versnelt richting hen, zonder te hoeven wachten op daadwerkelijke impact, zolang de dreiging redelijk imminent lijkt. Het is geen expliciete "auto-clausule", maar de wet maakt dit expliciet mogelijk onder de nieuwe, strengere maar nog steeds defensieve standaard.
De ironie van deze tekst zie je zelf niet in waarschijnlijk.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:52 schreef Omnyakom220 het volgende:
Paniek is een ingeldige redsn. Dat kan voor alles gebruikt worden en zelfs in het Nederlandse strafrecht wuift de rechter dat lachend weg. Ik was in paniek dus im heb dit en dat maar gedaan? Dan zou je met heel veel dingen weg kunnen komen, overval, steekpartij, verbieljng.
Dat kan niet eens, ICE kondigt echt niet dagen van te voren aan dat ze haar woonwijk gaan binnenvallen. Jemig, wat een onzin ook. En stel dat dat wel zo is? De bewoners hoeven die lui niet in hun wijk.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:52 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Ze zat eerder op de kruising dansbewegingen te maken in de auto. Zijn honderden filmpjes van te vinden op Youtube. Sterker nog. Ze had dit dagen van tevoren gepland. Die dag urenlang ICE agtenten lopen achtervolgen, treiteren en blokkeren.
Paniek is een ingeldige redsn. Dat kan voor alles gebruikt worden en zelfs in het Nederlandse strafrecht wuift de rechter dat lachend weg. Ik was in paniek dus im heb dit en dat maar gedaan? Dan zou je met heel veel dingen weg kunnen komen, overval, steekpartij, verbieljng.
Punt is ook dat zij zichzelf in die situatie heeft gebracht.
Wat jij met je tokkie maat hebt meegemaakt maakt ons niets uit met zijn pauperbak
quote:Op maandag 12 januari 2026 22:52 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Ze zat eerder op de kruising dansbewegingen te maken in de auto. Zijn honderden filmpjes van te vinden op Youtube. Sterker nog. Ze had dit dagen van tevoren gepland. Die dag urenlang ICE agtenten lopen achtervolgen, treiteren en blokkeren.
Punt is ook dat zij zichzelf in die situatie heeft gebracht.
Wat jij met je tokkie maat hebt meegemaakt maakt ons niets uit met zijn pauperbak
quote:Op maandag 12 januari 2026 23:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat kan niet eens, ICE kondigt echt niet dagen van te voren aan dat ze haar woonwijk gaan binnenvallen. Jemig, wat een onzin ook. En stel dat dat wel zo is? De bewoners hoeven die lui niet in hun wijk.
Vast. Als die agent verstandig had gehandeld ook niet. Een moeder van 3 neerschieten omdat jij verzuimt je werk te doen. Ik zou doodziek zijn ervan.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als ze geen gas had gegeven was er niet geschoten
Nadat de massala fraude gepleegd door Somaliërs aan het licht kwam ging de federale overheid er vol op.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat kan niet eens, ICE kondigt echt niet dagen van te voren aan dat ze haar woonwijk gaan binnenvallen. Jemig, wat een onzin ook. En stel dat dat wel zo is? De bewoners hoeven die lui niet in hun wijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |