abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219798519
quote:
ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest

Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.

De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.

Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."

Burgemeester: 'onzinverhaal'

Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."

In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."

Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
NOS

twitter

Niet mijn OP.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219798568
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zolang die persoon illegaal is of vanaf dat moment voor altijd?
Voor altijd. Het is niet eerlijk als mensen die wachten op een visum anders worden behandeld dan mensen die het allemaal worst zal wezen, en illegaal in de VS verblijven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219798572
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:46 schreef theguyver het volgende:

[..]
Niks tegen vrouwen maar wel tegen degene die mij een racist fascist of Nazi noemen wanneer men een andere mening heeft, ook wanneer men niks anders kan doen als krijsen om een standpunt te maken.logica ontbreekt en maar gaan af of gevoel.

https://youtube.com/shorts/kqk6A7pudNQ?si=aOM55u6O_H746hrR

Voorbeeldje.

Btw ooit gehoord van de neusring theorie?
Ik gok dat het hiermee te maken heeft

https://threadreaderapp.com/thread/1248823584111439872.html
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219798575
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
100%

Daarom doet ICE deze controles.
Het feit dat de ICE de controles doet waardoor mensen worden uitgezet zal hooguit voor een handjevol linkse deugmensen al reden genoeg zijn om de ICE het werk lastig te maken.

Het gaat erom HOE de ICE door Trump momenteel ingezet wordt als een soort orde handhavers waar ze helemaal niet geschikt en opgeleid voor zijn.
pi_219798592
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Voor altijd. Het is niet eerlijk als mensen die wachten op een visum anders worden behandeld dan mensen die het allemaal worst zal wezen, en illegaal in de VS verblijven.
Nou er zijn expats of toeristen die wel eens vergeten hun visum te verlengen. Dan zijn ze tijdelijk illegaal. Ik vind het nogal hard om die mensen aan te pakken alsof het criminelen zijn, maar ze zijn inderdaad illegaal
  zaterdag 10 januari 2026 @ 13:59:32 #6
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219798595
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:56 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja maar als je traditionele liefdesverhoudingen en gezinslevens aanmoedigt ben je slecht.

Maar dit krijg je er wel van ja. Geldt trouwens neit alleen voor vrouwen ook voor mannen. Dat te lang single blijven is niet goed voor je zo blijkt maar weer. Mensen zijn al honderden jaren of zelfs duizenden jaren gewoon met elkaar en opeens zit iedereen afgezonderd als een zombie op een telefoon propaganda te nuttigen en te radicaliseren zelfs mensen waar je het totaal niet van verwacht.
pi_219798604
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:43 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Die zullen de rest van hun leven op domencraten stemmen. Vind het alleen maar logisch dat ze met fluwelen handschoenen aangepakt worden.
Is dat zo, worden zij in tegenstelling tot andere fraudeurs met fluwelen handschoenen aangepakt? En om hoeveel Somaliers gaat het?

Dit heb ik al een paar keer gevraagd maar geen enkele druktemaker weet het. Alsof het er niet toe doet maar zo simpel is niemand lijkt me
pi_219798612
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het feit dat de ICE de controles doet waardoor mensen worden uitgezet zal hooguit voor een handjevol linkse deugmensen al reden genoeg zijn om de ICE het werk lastig te maken.

Het gaat erom HOE de ICE door Trump momenteel ingezet wordt als een soort orde handhavers waar ze helemaal niet geschikt en opgeleid voor zijn.
Daar mag je de democraten voor bedanken die hun eigen staten hebben veranderd in sanctuary states om de illegalen te beschermen tegen de federale overheid. Zoals Homan al vaker heeft gesteld, als de staten zouden meewerken en criminele illegalen bijvoorbeeld in gevangenissen op zouden halen dan zou er veel ellende voorkomen kunnen worden.
Nu moet je wel actief op straat bezig zijn om die illegalen op te sporen en op te pakken. Dat de media en politici dan ook nog eens deze agenten afschildert als de Gestapo met als gevolg dat burgers er zich ook mee gaan bemoeien dan is het hek van de dam.
pi_219798623
quote:

[..]

Dat zal best, maar dat komt niet door ICE, maar door links tuig en gouverneurs Waltz en Prisker (ik herhaal mezelf) en de burgemeesters van sanctuary cities, ook links tuig), die weigeren om de politie hun werk te laten doen.
pi_219798630
Dat hele USA kan als verloren worden beschouwd. Net nog wat nieuwe beelden gezien die moeten bewijzen dat de vrouw is doodgeschoten vanwege zelfverdediging van de agent. Ik zie het nog steeds niet overigens. Dat hele ICE belichaamt waar Trump en consorten voor staan. Botte bijl, onredelijkheid, en leugens en bedrog blijkbaar.
Way to go USA. :')
pi_219798650
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou er zijn expats of toeristen die wel eens vergeten hun visum te verlengen. Dan zijn ze tijdelijk illegaal. Ik vind het nogal hard om die mensen aan te pakken alsof het criminelen zijn, maar ze zijn inderdaad illegaal
Zeker. Maar ik denk niet dat we het daar over hebben; het zal ook om een relatief kleine groep gaan. Het gaat om mensen die bewust het systeem proberen te omzeilen. We doen nu net of het heel moeilijk is om legaal de VS binnen te komen, maar dat was jaren lang geen enkel probleem, ook niet voor ongeschoolde arbeid. Dat is ondertussen trouwens wel wat moeilijker gemaakt, men zit bijvoorbeeld nog steeds om seizoensarbeid te springen.
pi_219798662
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:04 schreef Seeburg54 het volgende:
Dat hele USA kan als verloren worden beschouwd. Net nog wat nieuwe beelden gezien die moeten bewijzen dat de vrouw is doodgeschoten vanwege zelfverdediging van de agent. Ik zie het nog steeds niet overigens. Dat hele ICE belichaamt waar Trump en consorten voor staan. Botte bijl, onredelijkheid, en leugens en bedrog blijkbaar.
Beter kijken.
pi_219798676
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Beter kijken.
Sommige lieden willen iets zien wat er niet is.
Voor zulke "stoere" lieden als ICE zijn ze wel snel over de zeik dan.
pi_219798692
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:08 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Sommige lieden willen iets zien wat er niet is.
Precies.
pi_219798693
ICE moet het symptoom oplossen en niet het probleem. Gaat nooit werken omdat de regering het probleem prima bevalt.
pi_219798710
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat zal best, maar dat komt niet door ICE, maar door links tuig en gouverneurs Waltz en Prisker (ik herhaal mezelf) en de burgemeesters van sanctuary cities, ook links tuig), die weigeren om de politie hun werk te laten doen.
Daar zullen ze een reden voor hebben. Maar om dan de ICE de straten in te sturen lijkt je een goed idee om de orde en rust te handhaven?
pi_219798722
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Precies.
Ach :')
Om voor zoiets iemand door de hersens te schieten, doe normaal.
pi_219798731
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Daar zullen ze een reden voor hebben. Maar om dan de ICE de straten in te sturen lijkt je een goed idee om de orde en rust te handhaven?
Nee. Maar nogmaals, de fout ligt hier bij de burgemeesters van sanctuary cities, die op de stoel van de federale overheid gaan zitten en niet snappen dat federale rechten belangrijker zijn dan de rechten van de staten of van steden.
pi_219798779
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee. Maar nogmaals, de fout ligt hier bij de burgemeesters van sanctuary cities, die op de stoel van de federale overheid gaan zitten en niet snappen dat federale rechten belangrijker zijn dan de rechten van de staten of van steden.
Het geheel zit wel een heel stuk gecompliceerder in elkaar.
pi_219798831
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je brengt het heel stellig, maar het is kolder wat je schrijft.
Vertel maar wat er niet klopt.
Dit, dus.
pi_219798879
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die worden ook opgepakt, krijgen een bekeuring, worden land uitgeknikkerd en komen er nooit meer in en kan gewoon een blanke Europeaan zijn. Maar nu mag je het woord illegaal niet gebruiken en groep illegalen krijgen gewoon een rijbewijs, zelfs voor vrachtwagens zonder dat ze Engels kunnen. Het systeem is zo dat de Democraten hier een voordeel van hebben, ze worden gewoon meegeteld als bewoners.
life is like a box of chocolates
pi_219798933
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:34 schreef Iceage het volgende:
Kan dat gevit en gezeik tussen @:VEM2012 en @:Wantie ook stoppen. Ik vind dat hoogst irritant bij teruglezen evenals de overvloed aan herhalingspost van @:Incel .
Al tig keer gerapporteerd
anonieme razernist
pi_219798954
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:10 schreef Harmankardon het volgende:
ICE moet het symptoom oplossen en niet het probleem. Gaat nooit werken omdat de regering het probleem prima bevalt.
Je moet natuurlijk wel de stemmen aan beide kanten binnenharken op een pro of anti immigratiebeleid.
pi_219798991
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:34 schreef Iceage het volgende:
Kan dat gevit en gezeik tussen @:VEM2012 en @:Wantie ook stoppen. Ik vind dat hoogst irritant bij teruglezen evenals de overvloed aan herhalingspost van @:Incel .
Je kan dacht ik niet mensen blocken als op Facebook? Weet er wel een paar die graag niet meer zie.
  Moderator zaterdag 10 januari 2026 @ 14:47:24 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219799036
Je kent de vrouw dr intenties niet en ze lijkt met de auto jou of je collega aan te willen rijden

Ik zou ook schieten denk maar ze plaatsen zichzelf wel in die situatie door er als een stel bandieten op af te springen 8)7

Totaal zinloos verhaal dit -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219799043
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:44 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Je kan dacht ik niet mensen blocken als op Facebook? Weet er wel een paar die graag niet meer zie.
Kan wel met abo maar als ze elkaar quoten blijf je dat zien volgens mij.
  Moderator zaterdag 10 januari 2026 @ 14:48:25 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219799056
Niet als je beiden geblokkeerd hebt

Maar dat gevit moet gewoon stoppen idd
  zaterdag 10 januari 2026 @ 14:48:30 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219799059
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:47 schreef Iceage het volgende:

[..]
Kan wel met abo maar als ze elkaar quoten blijf je dat zien volgens mij.
Klopt.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_219799132
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Vertel maar wat er niet klopt.
quote:
ICE is niet opgericht voor civiele immigratiezaken.
Dat is het wel. Van de ICE website:

quote:
Congress granted ICE a unique combination of civil and criminal authorities to better protect national security and public safety in answer to the tragic events on 9/11. Leveraging those authorities, ICE's primary mission is to promote homeland security and public safety through the criminal and civil enforcement of federal laws governing border control, customs, trade and immigration.
quote:
Het orgaan wordt nu misbruikt voor iets wat geen controlerende tak heeft.
"Criminal and civil enforcement" is de de definitie van controlerende taak.

Als je het over het leger had gehad, dan had je een punt. Maar ICE is niet het leger.
pi_219799172
Kan iemand me uitleggen waarom je nauwelijks leest dat de politie in Europese landen mensen door het hoofd schiet? Zijn ze Amerikanen zoveel beter in mikken?
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:02:33 #31
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219799174
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:11 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ach :')
Om voor zoiets iemand door de hersens te schieten, doe normaal.
Dit soort dingen gebeuren niet zomaar het is een enorme opstapeling van incidenten wat leide tot deze situatie, wat me eigenlijk meer verbaasd is dat mensen verbaasd zijn dat het zover heeft moeten komen.
Als je een beetje op de hoogte bent van hoe de VS in elkaar zit op politiek gebied zou je verwachten dat dit al veel eerder had kunnen gebeuren.

Maar er waren al verschillende incidenten vooraf geweest.

Zoals een schietpartij op een ICE faciliteit waarbij ik meen 2 opgepakte illegalen het slachtoffer werden
https://edition.cnn.com/2(...)acticed-shooting-hnk

De aanslag op Charlie Kirk die tijdens een vreedzaam debat op een campus werd doodgeschoten.

De schietpartij waarbij 2 National guards members werden dood geschoten
Bekijk deze YouTube-video?
https://en.wikipedia.org/(...)1si=_brE96nkUJN2d__o

En dan nog de 2 democraten die vlak daarvoor met een Republikeins standpunt instemden
https://en.wikipedia.org/(...)islators?wprov=sfla1

Het is allemaal een grote opeenstapeling van politiek geweld.

Maar goed, ik zeg al ik ben blij dat ik niet in de VS woon ik zou er niet eens op vakantie naar toe willen, ik bedoel in Nederland is het niet perfect maar ik vind de VS hilarische pannenkoeken land..
Ook al kreeg ik geld toe zou ik er nog niet naar toe gaan.

Maar aangezien er tegenwoordig weinig fatsoenlijke series of films zijn door dit politieke gedoe , ben ik de politiek maar wat meer gaan volgen.

Ik kijk veelal naar 2 streamers de 2 grootste politieke streamers op het platform Hasan dog zapper Piker en Zack the roach king Asmongold en op deze manier kan je het beste een conclusie trekken als je iets van beide kampen bekijkt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_219799200
quote:
Tja, dit kun je natuurlijk vinden maar met de realiteit heeft het niets te maken. Volgens de wet heeft deze agent gewoon uit zelfverdediging gehandeld. Ook ICE is een fantastisch instrument dat de taak heeft illegale migranten het land uit te krijgen. Dat heeft verder niets te maken met 'onredelijkheid' 'bedrog' of 'leugens'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219799263
Op social media wordt het inmiddels zo gespind dat de doodgeschoten vrouw vrolijk de dood van Charlie Kirk aan het vieren was, compleet met gephotoshopte images.

In hoeveel bochten kan je jezelf wringen om dit af te doen als domestic terrorism?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219799290
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:02 schreef Questular het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom je nauwelijks leest dat de politie in Europese landen mensen door het hoofd schiet? Zijn ze Amerikanen zoveel beter in mikken?
In Amerika schiet de politie ook zonder aarzeling je hond dood.

Er zijn nogal wat dingen in de VS die behoorlijk extreem zijn. Dat komt omdat het zo'n groot land is, en er vaak heel veel lobby power achter beleid zit. Politievakbonden zijn bijvoorbeeld heel erg goed georganiseerd, en die zitten vaak achter dit soort zaken. Hond niet aangelijnd bij een huiszoeking? De politieagent heeft het recht om op de hond te schieten zodra deze een 'imminent threat' is. En dat is nogal subjectief.

Hetzelfde geldt voor het Amerikaanse onderwijs. Dat is vaak lachwekkend slecht, en ook daar zitten vakbonden achter.

Ergens mag je blij zijn in een klein landje te leven, waar nog vaak het gezonde verstand regeert, omdat lobbygroepen klein zijn en relatief weinig macht hebben. Dit is een van de redenen waarom je geen federale overheid zou willen moeten hebben, en zo veel mogelijk macht moet overdragen naar volksvertegenwoordigers die de hete adem van de kiezer in de nek voelen, zoals in Zwitserland.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 10 januari 2026 @ 15:13:29 #35
485843 crew  Jippie
pi_219799301
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:38 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Al tig keer gerapporteerd
Waar? Niet hier, misschien in een vorig deel?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 10 januari 2026 @ 15:16:58 #36
485843 crew  Jippie
pi_219799353
quote:
Omdat in de VS iedereen een wapen met vergunning op zak mag hebben. Dat in combi met een naar Nederlandse begrippen korte opleiding tot politieagent maakt dat de politie daar vaker naar een wapen grijpt.
pi_219799388
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Er zijn nogal wat dingen in de VS die behoorlijk extreem zijn. Dat komt omdat het zo'n groot land is, en er vaak heel veel lobby power achter beleid zit. Politievakbonden zijn bijvoorbeeld heel erg goed georganiseerd, en die zitten vaak achter dit soort zaken. Hond niet aangelijnd bij een huiszoeking? De politieagent heeft het recht om op de hond te schieten zodra deze een 'imminent threat' is. En dat is nogal subjectief.

Hetzelfde geldt voor het Amerikaanse onderwijs. Dat is vaak lachwekkend slecht, en ook daar zitten vakbonden achter.

Ergens mag je blij zijn in een klein landje te leven, waar nog vaak het gezonde verstand regeert, omdat lobbygroepen klein zijn en relatief weinig macht hebben. Dit is een van de redenen waarom je geen federale overheid zou willen moeten hebben, en zo veel mogelijk macht moet overdragen naar volksvertegenwoordigers die de hete adem van de kiezer in de nek voelen, zoals in Zwitserland.
De invloed van een NRA is ook best beangstigend. En dat is een organisatie die in Europa geen schijn van kans zou hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219799409
Nou, naar het nieuwe filmpje kijkend schrik ik van de agressiviteit en dreiging die er van de betreffende vrouw uitging. Heel begrijpelijk dat je direct denkt dat de vrouw op je in gaat rijden!

Nee maar echt, het is een klucht dat we hier nog moeten discussiëren of de agent proportioneel heeft gehandeld :')

Dit is gewoon moord.
pi_219799428
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:16 schreef Jippie het volgende:

[..]
Omdat in de VS iedereen een wapen met vergunning op zak mag hebben. Dat in combi met een naar Nederlandse begrippen korte opleiding tot politieagent maakt dat de politie daar vaker naar een wapen grijpt.
Mensen onderschatten ook hoe gevaarlijk het beroep van een agent daar is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:23 schreef Breekfast het volgende:
Nou, naar het nieuwe filmpje kijkend schrik ik van de agressiviteit en dreiging die er van de betreffende vrouw uitging. Heel begrijpelijk dat je direct denkt dat de vrouw op je in gaat rijden!

Nee maar echt, het is een klucht dat we hier nog moeten discussiëren of de agent proportioneel heeft gehandeld :')

Dit is gewoon moord.
Integendeel. En deze agent gaat naar alle waarschijnlijkheid ook niet worden gestraft omdat hij correct heeft gehandeld in lijn met de wet, hoe zeer velen (al dan wel niet voortkomend uit politiek tribalisme) vinden van niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219799446
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:25 schreef HowardRoark het volgende:

Integendeel. En deze agent gaat naar alle waarschijnlijkheid ook niet worden gestraft omdat hij correct heeft gehandeld in lijn met de wet, hoe zeer velen (al dan wel niet voortkomend uit politiek tribalisme) vinden van niet.
Ok, het is heel fijn om te weten dat we hier op fok iemand in de gelederen hebben die de Amerikaanse rechtsstaat op zijn duimpje kent en die en passant nog even wat kan roepen over politiek tribalisme. Iets waar deze user zelf totaal geen last van heeft.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:31:21 #41
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219799453
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ok, het is heel fijn om te weten dat we hier op fok iemand in de gelederen hebben die de Amerikaanse rechtsstaat op zijn duimpje kent en die en passant nog even wat kan roepen over politiek tribalisme. Iets waar deze user zelf totaal geen last van heeft.
Volgens mijn kickt hij erop om dat woord te kunnen gebruiken. Als pseudo intelligent.

Maar goed Trump heeft ice immuniteit gegeven dus daar zullen geen veroordelingen uitkomen maar niet vanwege de redenen van Howard.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_219799457
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

En toch zijn er nog steeds talloze Nederlanders die denken dat als je slechts de juiste politici in de federale overheid dat de VS dan op termijn kan veranderen in Nederland. Ze lijken wel blind te zijn voor het idee dat democratie en de controle op de overheid het beste functioneert als het lokaal is.
pi_219799472
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:31 schreef Gunner het volgende:

[..]
Volgens mijn kickt hij erop om dat woord te kunnen gebruiken. Als pseudo intelligent.
Ik wil het woord niet gebruiken want dan krijg ik dat weer over me heen. Maar voor iemand die dat labeltje zo vaak op andere plakt is het behoorlijk hypocriet wanneer hij zelf de user is die het meeste last heeft van tribalisme. Alleen als je aan "de goede" kant staat dan is het opeens oké en mag je van alles roepen over woke en dergelijke.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:34:40 #44
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219799485
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:16 schreef Jippie het volgende:

[..]
niet helemaal dit verschilt per staat.

Ook even het volgende ik heb zo het idee dat men in de VS men veel minder respect hebben voor de politie!
Dit is een heel goed voorbeeld hiervan!
De media en politiek speelt een hele grote rol hierin.

Plus suicide by cop is schijnbaar heel hip! 8)7
pi_219799494
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
In ga simpelweg af op de juridische richtlijnen, die had ik gisteren in meerdere posts al gedeeld. Zie bijvoorbeeld hier.
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:31 schreef Gunner het volgende:

[..]
Mij staat bij dat je in POL steen en been klaagt over 'trollen' en 'ad hominems'. Wellicht is het dan wel zo handig zelf het goede voorbeeld te geven, want dit is een gevalletje van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 10 januari 2026 @ 15:39:56 #46
485843 crew  Jippie
pi_219799530
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:34 schreef theguyver het volgende:

[..]
niet helemaal dit verschilt per staat.

Ook even het volgende ik heb zo het idee dat men in de VS men veel minder respect hebben voor de politie!
Dit is een heel goed voorbeeld hiervan!
De media en politiek speelt een hele grote rol hierin.

Plus suicide by cop is schijnbaar heel hip! 8)7
Ik hoef maar naar de jaarwisseling te kijken om dezelfde tendens te zien. Alleen mogen agenten in Nederland niet snel hun wapen trekken.
pi_219799542
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In ga simpelweg af op de juridische richtlijnen, die had ik gisteren in meerdere posts al gedeeld. Zie bijvoorbeeld hier.
quote:
Law enforcement and correctional officers of the Department of Justice may use deadly force only when necessary, that is, when the officer has a reasonable belief that the subject of such force poses an imminent danger of death or serious physical injury to the officer or to another person.
En ik ben van mening dat op het moment dat hij schiet, het gevaar voor zijn eigen persoon al geweken was. Sterker nog, de agent lijkt eerder gefocust op het uitschakelen van de vrouw dan het in veiligheid brengen van zijn eigen persoon.

De bron die jij geeft benoemd dat een agent dodelijk geweld mag gebruiken en onder welke omstandigheden. Die bron beschrijft verder totaal niet of dat in deze case ook daadwerkelijk aan de orde is. Er gaat gewoon een onderzoek komen en zelfs twee en pas dán zal blijken of hij correct heeft gehandeld. En persoonlijk ben ik over dat laatste een stuk minder stellig dan jij.
pi_219799547
Het was gewoon moord.
pi_219799570
twitter

Die drang tot censuur ook altijd.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 10 januari 2026 @ 15:43:37 #50
485843 crew  Jippie
pi_219799572
quote:

Dit is gewoon moord.
Ik durf er in deze tijd niet meer op te vertrouwen dat wat ik in een filmpje zie ook daadwerkelijk gebeurt is. Uiteraard kun je vanuit een andere hoek een situatie anders beoordelen. Maar velen zijn handig met AI en gebruiken dat om het gelijk maar aan hun kant te krijgen.
pi_219799587
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
[..]
En ik ben van mening dat op het moment dat hij schiet, het gevaar voor zijn eigen persoon al geweken was. Sterker nog, de agent lijkt eerder gefocust op het uitschakelen van de vrouw dan het in veiligheid brengen van zijn eigen persoon.

De bron die jij geeft benoemd dat een agent dodelijk geweld mag gebruiken en onder welke omstandigheden. Die bron beschrijft verder totaal niet of dat in deze case ook daadwerkelijk aan de orde is. Er gaat gewoon een onderzoek komen en zelfs twee en pas dán zal blijken of hij correct heeft gehandeld. En persoonlijk ben ik over dat laatste een stuk minder stellig dan jij.
Dat kan natuurlijk, maar daar blijft het dan ook bij: een mening. En die mening wijkt af van de daadwerkelijk juridische richtlijn.

Ook van deze situatie overigens, want de vrouw in kwestie rijdt gewoon in op de agent. En deze vorm van agressie is blijkbaar iets waar ICE-agenten vaker mee te maken hebben gehad. Zie ook:
quote:
Coalitions similar to ICE Watch have cropped up all over the country — with activists using phone apps, whistles and car horns to warn neighborhoods when ICE shows up.

ICE Watch and adjacent groups can also turn confrontational — with numerous instances of activists ramming agents with their cars in the past.

Bron
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:46:39 #52
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219799610
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Compleet doorgeslagen 8)7
pi_219799641
quote:
[ x ]

Tja, Reddit is binnen veel subreddits een radicaal progressief linkse echokamer, waar het niet om feiten of de waarheid gaat maar een bepaald narratief en allerlei ideologische dogma's. Zo ook hier helaas. Mij staat bij dat men ook tijdens de vermeend vredige zomer van 2020 (BLM-rellen) allerlei (tijdelijke) aanpassingen in het beleid deed.

Wees blij dat we hier op een fijn forum zoals FOK! zitten, waar iedereen zijn zegje kan doen.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:48:53 #54
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219799674
Het blijft bizar dat mensen deze actie van de ICE agent blijven goedpraten. Überhaupt het goedpraten van wat ICE aan het doen is al bizar.

Met ook het oog op wat Trump liet doen met vermeende drugssmokkelaren in hun bootjes, is het wachten op een kloon van de Einsatzgruppen.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219799681
quote:
[ x ]

Oh jeetje zeg niet de Gestapo
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219799744
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:41 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Dat was vóór een tirannieke overheid.
Ah, dus alleen ok als jij het met de oppositie eens bent. Duidelijk.
pi_219799750
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:48 schreef The-BFG het volgende:
Het blijft bizar dat mensen deze actie van de ICE agent blijven goedpraten. Überhaupt het goedpraten van wat ICE aan het doen is al bizar.

Met ook het oog op wat Trump liet doen met vermeende drugssmokkelaren in hun bootjes, is het wachten op een kloon van de Einsatzgruppen.
Je bent te laat. Amerika en rechtsexpert Howard heeft zijn oordeel al geveld. Dus het topic kan op slot.
pi_219799753
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat kan natuurlijk, maar daar blijft het dan ook bij: een mening. En die mening wijkt af van de daadwerkelijk juridische richtlijn.

Ook van deze situatie overigens, want de vrouw in kwestie rijdt gewoon in op de agent. En deze vorm van agressie is blijkbaar iets waar ICE-agenten vaker mee te maken hebben gehad. Zie ook:
[..]

Net zoals jij een mening hebt. Jouw politieke tribalisme zorgt er echter voor dat je bij voorbaat al weet wie de dader is en of de vrouw terecht door haar hoofd geschoten had mogen worden. De jurisdictie is in elk Westers land gewoon hetzelfde hoor. Maar de vraag is nog altijd wel of de agent dusdanig in gevaar was dat dodelijk geweld geoorloofd is. Het zou een hele fijne wereld worden als we de geweldsmonopolie compleet over laten aan mensen die daar nauwelijks voor opgeleid zijn.

Maar goed; we weten van jou ook dat je het leger op mensen af zou willen sturen als ze niet demonstreren voor zaken waar jij voor staat. Jij bent voorstander van een totalitair regime. Ik niet.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:53:15 #59
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219799766
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:48 schreef The-BFG het volgende:

lol... hulpverleners/wetshandhavers die hun functie uitoefenen, daar waar democratisch voor gekozen en gestemd is. Illegalen uitzetten. En als je het er niet mee eens bent moet je er met je auto op inrijden. Heel goed man jij snapt het
pi_219799773
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:56 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lijkt mij eerder de oorzaak, dan het gevolg.
pi_219799799
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Net zoals jij een mening hebt. Jouw politieke tribalisme zorgt er echter voor dat je bij voorbaat al weet wie de dader is en of de vrouw terecht door haar hoofd geschoten had mogen worden. De jurisdictie is in elk Westers land gewoon hetzelfde hoor. Maar de vraag is nog altijd wel of de agent dusdanig in gevaar was dat dodelijk geweld geoorloofd is. Het zou een hele fijne wereld worden als we de geweldsmonopolie compleet over laten aan mensen die daar nauwelijks voor opgeleid zijn.

Maar goed; we weten van jou ook dat je het leger op mensen af zou willen sturen als ze niet demonstreren voor zaken waar jij voor staat. Jij bent voorstander van een totalitair regime. Ik niet.
Nee, hoor. Deze argumenten heb ik ook nooit gemaakt.

Ik baseer mij namelijk niet op politiek tribalisme, maar op de beelden en de juridische richtlijnen die er zijn om te bepalen wat een agent wel of niet mag en deze juist of onjuist heeft gehandeld. Kortom: ik baseer mij op feiten.

En ik zou zeggen, probeer dat ook eens, zonder al die ad hominems en het constante gesneer in elke post. Ook hier weer over dat ik een voorstander zou zijn van een 'totalitair systeem'. Hele rare en ongefundeerde aantijging. Het geeft ook duidelijk aan dat je het op de inhoud alleen niet af lijkt te kunnen.
pi_219799800
quote:

[..]

Het is meer een combinatie van.
pi_219799823
quote:
Ik heb een neutrale video gepost van een Canadees station en die komen tot de conclusie dat het best eens zelfverdediging kan zijn (het grappige is dat de jurist die ze opvoeren die aangeeft dat het geen zelfverdediging was ene Kamala Harris is, die natuurlijk niet als meest neutrale gezien kan worden).

Kortom: lekker afwachten wat het oordeel gaat zijn.
pi_219799825
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ik baseer mij namelijk niet op politiek tribalisme, maar op de beelden en de juridische richtlijnen die er zijn om te bepalen wat een agent wel of niet mag en deze juist of onjuist heeft gehandeld. Kortom: ik baseer mij op feiten.

En ik zou zeggen, probeer dat ook eens, zonder al die ad hominems en het constante gesneer in elke post. Ook hier weer over dat ik een voorstander zou zijn van een 'totalitair systeem'. Hele rare en ongefundeerde aantijging. Het geeft ook duidelijk aan dat je het op de inhoud alleen niet af lijkt te kunnen.
Waarom doe je continu alsof jij alle waarheid in pacht hebt? Neigt naar narcisme.
pi_219799831
Watch it fascist

twitter
pi_219799844
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar je beschuldigt anderen er continu van. Maar in alle topics waar ik je zie posten laat je overduidelijk zien dat je zelf het toonbeeld bent van tribalisme.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:03:44 #67
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219799845
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Bingo. Even los van dat er gewelddadige demonstranten en acties bestaan, neemt het gevaar van escalatie en zelfs een dodelijke afloop toe als de agenten in kwestie minder goed opgeleid zijn.

Hier in Nederland maakt men zich terecht druk om de verkorting van de politieopleiding zodat die nu minder jaren telt. De verantwoordelijkheid die bij het monopolie en de context van het beroep als geheel hoort, die maakt dat je geen veredelde leken de praktijk in moet willen sturen en juist meer moet willen investeren in opleiding, training en het bijhouden van vaardigheden.
pi_219799852
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
[..]
Dat is het wel. Van de ICE website:
[..]
[..]
"Criminal and civil enforcement" is de de definitie van controlerende taak.

Als je het over het leger had gehad, dan had je een punt. Maar ICE is niet het leger.
Wat ICE op dit moment doet is taken uitvoeren waarvoor ze geen mandaat hebben binnen het Deprtment of Homeland Security. Ze zijn er voor de handhaving van de immigratiewetgeving en de bestrijding van grensoverschrijdende criminaliteit zoals drugshandel en fraude.

De reden dat er nu zo veel ellende is met ICE is omdat ze nu taken (visumcontroles aan de deur bijvoorbeeld) aan het uitvoeren zijn waarvoor ze van bijvoorbeeld de U.S. Customs and Border Protection geen opdracht hebben gekregen.
U.S. Citizenship and Immigration Services gaat over de verblijfsvergunningen, asiel(aanvragen), (werk)visa en naturalisatie. Op dit moment voert ICE daar op eigen houtje actie in.

Het is simpelweg krankzinnig dat een relatief klein bewapend onderdeel binnen de Amerikaanse overheid zich ontastbaar waant om over zaken actie uit te voeren waar ze totaal geen mandaat over hebben omdat de overheid ze niet terugfluit.
Dit, dus.
pi_219799855
quote:

Dit is gewoon moord.
Het is hoe dan ook geen moord en hier heb je een neutrale bron.

Bekijk deze YouTube-video
pi_219799882
quote:
[ x ]

En maar gek vinden dat Reddit extreem links genoemd wordt…
pi_219799948
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:00 schreef Questular het volgende:

[..]
Waarom doe je continu alsof jij alle waarheid in pacht hebt? Neigt naar narcisme.
Als ik mij baseer op feiten en anderen op emotie of politiek tribalisme, dan heb ik inderdaad in dit geval de waarheid in pacht.

Mijn redenering: beelden + juridische richtlijnen, waarbij de conclusie vervolgens is dat het een tragische situatie betreft, maar de agent heeft gehandeld in lijn met de wet. Veel anderen daarentegen hekelen Trump en Trump's beleid met ICE en dus is de vrouw is men van mening dat de vrouw in kwestie onschuldig was.

We hebben hier zelfs posts voorbij zien komen over hoe het 'goed' en 'begrijpelijk' zou zijn dat 'het volk' in opstand komt tegen ICE. Nou, dat mogen mensen natuurlijk vinden, maar het betreft geen rationele of feitelijke argumenten, maar ongefundeerde claims komende vanuit emotie en politiek tribalisme.
pi_219799976
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:04 schreef theguyver het volgende:

[..]
Van de miljoenen die Obama het land uit heeft getuft hoeveel waren er legaal in het land? Hoeveel van de 200.000 waren er legaal in het land?
Het aantal weet ik niet, vind ik zelf ook niet echt relevant.

Feit is dat ICE voor Trump ook legale migranten heeft uitgezet.

Maar dat leidde niet tot de enorme ophef die we nu zien.

quote:
In de tijd van Obama kan ik me geen enkel geval herinneren dat ICE zo erg gedwarsboomd werd om hun taak uit te voeren, ja er was wel eens kritiek, maar er werd niet aangespoord om ICE te gaan dwarsbomen door burgers de staart op te laten gaan de weg te gaan blokkeren en om criminelen te beschermen.
Klopt, maar dat wordt ook aangewakkerd door Trump.
Die polariseert en jaagt de Amerikanen tegen elkaar op, ipv zich op te stellen als president voor alle Amerikanen.

ICE wordt daarbij als middel gebruikt

quote:
De grootste reden dat ICE nu in deze staat aanwezig is heeft te maken met het feit dat er momenteel een enorm fraude schandaal bezig is zo erg zelfs dat de huidige senator heeft besloten om zich niet meer verkiesbaar te stellen.

Momenteel zijn er al +-100 mensen opgepakt waarvan 95% een Somalische afkomst heeft.
De Somalische gemeenschap heeft tig healthcare en daycare centers in de staat, de senator is heel blij met deze gemeenschap, die grotendeels verantwoordelijk is voor deze fraude.

Ook een ander feit is dat deze gemeenschap zich niet weet aan te passen.
Maar wel voor elkaar heeft gekregen die overheid van miljoenen te ontdoen.
Is het daarom terecht dat ICE hier aanwezig is, jazeker.
Dat is dan wel weer goed.

Maar ook wat die fraude betreft: die wordt gebruikt voor verdere polarisatie

quote:
Is het slim om overheid functionarissen die daar zijn te dwarsbomen.. zeg het maar...

Heb jij graag dat de overheid dit uitzoekt en daardoor FBI ICE etc daar heen stuurt of heb je zoiets van agh laat maar we missen maar een paar miljard.
Volgens mij is die fraude een probleem van de staat Minnesota en moet die dat uitzoeken.
ICE kan daarin wat betekenen, maar dan in samenspraak met Minnesota. En niet zoals het nu gaat, dat de federale overheid met veel bombarie ingrijpt en daarbij de confrontatie aan gaat met de staat.

quote:
Btw het komt de senator mooi uit, hij heeft in een persconferentie aangegeven dat hij het liefste wil dat de overheid op tyft zodat hij waarschijnlijk zijn eigen betrokkenheid van deze fraude kan verdoezelen. (Speculatie van mijn kant)

Ik heb trouwens geen probleem met immigratie zolang het maar op een correcte manier gebeurt en de persoon zich weer aan te passen aan het land waar hij of zij besluit te wonen.

Momenteel is de VS overspoeld met Illegale immigranten die dat niet doen, vandaar dat Trump dit ook gebruikte als een van de grote punten in zijn campagne.

De volk heeft op hem gestemd en wil dit dus schijnbaar ook.

Nou vraag ik het volgende wat zet aan tot geweld, de overheid die hun werk doet waarom ze verkozen word, of een aantal extreem linkse die er alles op alles doet om deze overheids groep tegen te werken wat uiteindelijk heeft geleid tot de dood van deze burger.
Beide: een regering die niet verbindend, maar polariserend te werk gaat en groeperingen die goed gedijen op die voedingsbodem om de overheid tegen te werken.

quote:
Zoals ik al eerder aangaf, is ten tijde van 8 jaar Obama escaleerde het niet zo.
Waarom niet, niet iedereen had een hekel aan Obama Tuurlijk er was wel kritiek maar ik kan mij niet herinneren dat Obama een nazi of een fascist werd genoemd.
Omdat Obama verbindend was en binnen de constitutie werkte.

Trump en zijn regering heeft fascistische trekken en zaaien verdeeldheid in het land om zo meer macht naar zich toe te kunnen trekken.

quote:
Het grootste probleem momenteel zijn de zogenoemde Karins die overal opduiken herkenbaar aan gekleurd haar en neusring, hebben geen werk of hun werk is protesteren, ze doen er alles op alles aan om tegen alles wat Trump doet tegenaan te schoppen dit word mede aangewakkerd door democratische politici en Amerikaanse linkse media.
Die moet je dan ook geen voedingsbodem geven.
Het fenomeen Karen is al een aantal jaren oud.

quote:
Waarom noem ik dat precies, simpel de linkse media hoor je nooit zeggen ILLEGALE migranten nee ze noemen ze migranten.

Dat woord is extreem belangrijk.
Ik zal het even laten uitleggen door een bekende Legale immigrant en oud senator de Terminator himself!
https://youtube.com/shorts/FjDTxe04_bw?si=MheHoM1mpZbwmpTL
Ik weet niet of het echt belangrijk is, iedereen weet dat ice illegalen uitzet.

Wat je wel ziet is dat er een grijs gebied is, migranten waarvan het visum verstreken is terwijl ze in de procedure zitten voor een vaste verblijfsvergunning. Die worden ook door ICE uitgezet. Soms zelfs uit de rechtbank gehaald waar ze zijn om hun zaak te bespreken.

Dat zet ook kwaad bloed.
Is overigens ook niet nieuw, onder Biden werden die ook uitgezet.

quote:
Zoals ik hier boven al aangaf heeft de VS een 2 tal grote problemen.
Beide partijen dwarsbomen elkaar gewoon zoveel mogelijk.
Klopt, het politieke stelsel is failliet.
En dat is decennia geleden al begonnen.

Trump is daar een symptoom van.
Maar niet de kwaal.

quote:
En het andere probleem is vrouwen die zwaar in de war zijn, de hele dag geen fuck te doen hebben, niet werken teren op overheids geld waarschijnlijk tig persoonlijke issues hebben, daarom kleuren ze hun haar groen en prikken ze zoveel mogelijk piercings door hun hoofd.
Ze schoppen tegen alles waar ze maar tegen kunnen schoppen.
Want alles is het probleem behalve zichzelf.
En er zijn duizenden voorbeelden hiervan iedereen is een nazi fascist racist terwijl ze zelf de ergste zijn, want ze hebben geen idee wat het betekend of wat de gevolgen zijn van hun eigen acties, zie hier een groot voorbeeld hiervan.
Daar kan ik niet over meepraten, ik ken de Amerikaanse vrouw niet.

Het klinkt wel als een karikatuur, maar het echtpaar Good lijkt daar aardig aan te voldoen
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219799987
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als ik mij baseer op feiten en anderen op emotie of politiek tribalisme, dan heb ik inderdaad in dit geval de waarheid in pacht.

Mijn redenering: beelden + juridische richtlijnen, waarbij de conclusie vervolgens is dat het een tragische situatie betreft, maar de agent heeft gehandeld in lijn met de wet. Veel anderen daarentegen hekelen Trump en Trump's beleid met ICE en dus is de vrouw is men van mening dat de vrouw in kwestie onschuldig was.

We hebben hier zelfs posts voorbij zien komen over hoe het 'goed' en 'begrijpelijk' zou zijn dat 'het volk' in opstand komt tegen ICE. Nou, dat mogen mensen natuurlijk vinden, maar het betreft geen rationele of feitelijke argumenten, maar ongefundeerde claims komende vanuit emotie en politiek tribalisme.
Politici promoten weerstand tegen ICE dus een vrijbrief voor velen om dit dan ook te doen blijkbaar.
pi_219800000
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom is dit niet zo’n overduidelijke zaak dat iemand hier een conclusie kan trekken.

Nou ja, het is overduidelijk geen moord en het slachtoffer was niet gewoon in een file terechtgekomen en weet ik wat ik allemaal voor gekkigheid heb gelezen, maar de kernvraag: was dit in dit geval gepast geweld zal tzt bepaald worden aan de hand van alle feiten.

Misschien is het voor iedereen verstandig om dat oordeel gewoon te laten aan diegenen die ervoor aangesteld zijn om daarover te oordelen. De VS is namelijk nog altijd een functionele rechtsstaat. Niet perfect, maar perfectie bestaat nergens.
pi_219800018
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En maar gek vinden dat Reddit extreem links genoemd wordt…
Ja, is het ook

Het is het teken van deze tijd: alles in de linkse of rechtse hoek drukken.
pi_219800022
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]
Die polariseert en jaagt de Amerikanen tegen elkaar op, ipv zich op te stellen als president voor alle Amerikanen.

[..]

[..]
Volgens mij is die fraude een probleem van de staat Minnesota en moet die dat uitzoeken.
ICE kan daarin wat betekenen, maar dan in samenspraak met Minnesota. En niet zoals het nu gaat, dat de federale overheid met veel bombarie ingrijpt en daarbij de confrontatie aan gaat met de staat.
[..]
Beide: een regering die niet verbindend, maar polariserend te werk gaat en groeperingen die goed gedijen op die voedingsbodem om de overheid tegen te werken.
[..]

Trump en zijn regering heeft fascistische trekken en zaaien verdeeldheid in het land om zo meer macht naar zich toe te kunnen trekken.
[..]
[..]

Wat je wel ziet is dat er een grijs gebied is, migranten waarvan het visum verstreken is terwijl ze in de procedure zitten voor een vaste verblijfsvergunning. Die worden ook door ICE uitgezet. Soms zelfs uit de rechtbank gehaald waar ze zijn om hun zaak te bespreken.

Dat zet ook kwaad bloed.
[..]

Maar niet de kwaal.
[..]

Het klinkt wel als een karikatuur, maar het echtpaar Good lijkt daar aardig aan te voldoen
Wat vind je van Tim Walz die ICE aanduidt als Gestapo en de bevolking oproept zich tegen ICE te keren?
  Moderator zaterdag 10 januari 2026 @ 16:22:54 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219800030
Het is gepast geweld maar ze plaatsen zichzelf (door onkunde?) in een situatie waarin ze het moeten gebruiken
pi_219800057
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 08:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is inderdaad gevaarlijk. Je ziet het ook: het slachtoffer dacht gewoon in haar recht te staan en dat haar niets gemaakt kon worden.

Wat dat betreft een beetje te vergelijken met al die idioten die zichzelf vrij verklaren van de overheid op basis van wat ze op het internet gelezen hebben en daardoor flink in de problemen gekomen zijn.

Wat mij betreft ernstig verwijtbaar.

Ook ernstig verwijtbaar: figuren zoals Tampon Tim die ICE aanduidt als Gestapo. Mensen opzwepen om handhavers dwars te gaan zitten. Hij is daarmee medeverantwoordelijk voor wat hier is gebeurd, net zoals Trump bij 1/6 met zijn gestolen verkiezingen een lont in het kruidvat gooide.

Wat dat betreft zou het goed zijn als er een derde partij zou komen waar men zich kan richten op normaal, in plaats van zotheid.
Kruidvat is die drogisterij :D
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:25:53 #79
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219800061
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat vind je van Tim Walz die ICE aanduidt als Gestapo en de bevolking oproept zich tegen ICE te keren?
Ze zijn echt vrij daar in de VS eigenlijk. Moet je in Nederland eens proberen uren lang met je auto politiemensen blokkeren en mensen oproepen om zich tegen de politie te keren en dat soort opruiing. Dat hou je echt niet zo lang vol.
pi_219800081
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:22 schreef sp3c het volgende:
Het is gepast geweld maar ze plaatsen zichzelf (door onkunde?) in een situatie waarin ze het moeten gebruiken
Dat oordeel snap ik, maar van wat ik zie liep die agent rond de auto te filmen (geen idee waarom) en was zij op dat moment gewoon rustig (wel aan het treiteren, maar geen gevaar). Ik denk niet dat iemand dit zag aankomen.
pi_219800084
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb een neutrale video gepost van een Canadees station en die komen tot de conclusie dat het best eens zelfverdediging kan zijn (het grappige is dat de jurist die ze opvoeren die aangeeft dat het geen zelfverdediging was ene Kamala Harris is, die natuurlijk niet als meest neutrale gezien kan worden).

Kortom: lekker afwachten wat het oordeel gaat zijn.
Dit lijkt me in alle gevallen de beste manier en oplossing, wachten op het juridisch systeem dat hun werk moet doen.
pi_219800092
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:25 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Kruidvat is die drogisterij :D
Ook in een drogisterij moet je geen lont gooien.
pi_219800100
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een van de symptomen van het politieke failliet van de VS.
Ik vind ook dat ICE moet samenwerken met de lokale overheden, ipv als federaal orgaan op eigen houtje opereren in de staten.
Dan krijg je dit soort toestanden niet.

Tim probeert zich wellicht in te dekken vanwege zijn betrokkenheid bij het fraudedchandaal in Minnesota.

En Trump geeft hem die stok door als federale overheid in te hakken op individuele staten.
Zoals het federale leger afsturen op steden.
pi_219800105
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
Laten we de hele situatie even samen vatten.

Madam brengt met haar lesbische vriendin haar kind naar school daarna gaat ze de weg op om met haar Overwatch buddy's ja dit is niet de enige auto, op zoek naar ice agents om deze te dwarsbomen met hun werk om illegalen het land uit te typen.
Nadat ze deze ICE agents gevonden te hebben besluiten z de weg te blokkeren en deze overheids functionarissen te dwarsbomen, haar lesbische partner stapt uit nadat mevrouw de weg heeft geblokkeerd om zodoende de situatie te filmen.
Voor een aantal minuten lang blokkeert ze de weg, de ICE agents zijn het beu en mogen op dit moment de persoon oppakken en verwijderen zoals de wet voorschrijft, ze zetten hun lampen aan en stappen uit, de betreffende agen in kwestie gaat nu zelf ook filmen en loopt naar de achterkant van de auto en controleert haar nummer plaat, hij word uitgesnauwd door de lesbo partner, op dit zelfde moment loopt hij verder on de auto en blijft filmen op dat moment komen andere agenten aanlopen om haar uit de auto te verwijderen, zoals de wet toe staat, op het moment dat de agent voor de auto begint te lopen probeert een andere agen de deur te openen van de auto, om zodoende de mevrouw in kwestie te verwijderen, de agent in kwestie is nu aan de voorkant van de auto en de mevrouw besluit nu opzettelijk de auto in de achteruit te zetten de agent ziet de dreiging en trekt zijn wapen, de lesbische vrouw die nu aan het filmen is schreeuwt naar haar partner om te rijden (duidelijk hoorbaar in de video van de betreffende agent) op dat moment geeft ze vol gas en rijd vooruit de agent word geraakt door de bumper en lost zijn eerste schot door de vooruit de auto rijd verder vooruit en de agent schiet nog 2 kogels door de zij ruit, daardoor zie je ook maar 1 kogel gat door de voorruit dit gebeurt in een fractie van een seconde, de agent is ondertussen op de grond gevallen en is doordat de auto hem raakte op de grond gevallen, maar blijft filmen, de auto rijd rechtdoor en knalt tegen een andere auto aan.

Had dit voorkomen kunnen worden, jazeker.

Allereerst de enige reden waarom de vrouw daar is, is om ICE te dwarsbomen, zij is niet alleen.

De vraag is waarom doen ze dit?
Allereerst krijgen deze mensen betaald om dit te doen, ten tweede ze weten wat deze agenten wel en niet mogen doen dus kunnen ze op deze manier de agenten zo goed mogelijk dwarsbomen om hun werk uit te kunnen voeren.

Gebeurt dit vaker, ja er bestaan volledige groeperingen die niks anders doen om deze overheidsfunctionarissen zo veel mogelijk dwars te zitten ze worden aangespoord door andere liberalen om dit te doen veel krijgen ook betaald om dit te doen.

In elk ander land word je gewoon simpelweg opgepakt als je dit soort dingen doen, ICE heeft het recht om deze personen te verwijderen maar niet op te pakken de reguliere politie mag dit wel daarom werken ze vaak samen met regionale politie.

De vraag wat ik me stel is waarom waarom waarom wil je het opnemen voor misdadigers?
Wat bezielt je dat je fraudeurs illegalen verkrachters moordenaars geweld plegers, etc etc wil verdedigen?

Hoe kom ik daarbij?
ICE heeft to nu toe zo'n 200.000 mensen terug naar huis gebracht.

About 41.4 % of deportations were of people with criminal convictions.
Another 25.0 % had pending criminal charges.
Approximately 33.5 % were categorized as “other immigration violators” (i.e., no criminal convictions or pending charges

Dus het gros er van is geen fris persoon, plus en dit is mijn mening.

Als je illegaal bent heb je de wet al overtreden.
Je betreedt een land zonder toestemming.
Tot nu toe is er geen geval bekend dat ICE een legale migrant heeft verwijderd.
De agent die schoot scheen eerder bij een aanhouding meters meegesleurd te zijn door iemand die ervandoor ging. Ik kan me voorstellen dat hij, toen zijn collega bij het raam van die vrouw stond met zijn hand op het stuur, en ze weigerde uit te stappen, het al voor zich zag dat iets vergelijkbaars kon gebeuren.
pi_219800117
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:25 schreef incel het volgende:

[..]
Ze zijn echt vrij daar in de VS eigenlijk. Moet je in Nederland eens proberen uren lang met je auto politiemensen blokkeren en mensen oproepen om zich tegen de politie te keren en dat soort opruiing. Dat hou je echt niet zo lang vol.
Misschien, maar je krijgt geen kogel.

En dat is eigenlijk best fijn.

Maar het is niet anders of Trump er nu zit of een Democraat: de politie in de VS gebruikt veel sneller dodelijk geweld. Deels ook logisch, want ze staan daar aan heel wat gevaar bloot.

Het zou alleen fijn zijn als ze beter opgeleid werden. Het is deels onnodig.
pi_219800120
Van een president zou je mogen verwachten dat ie in dit soort situaties boven de partijen gaat staan en de vaart der volkeren bevaart. Nope. Gas erop.
pi_219800134
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:29 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
De agent die schoot scheen eerder bij een aanhouding meters meegesleurd te zijn door iemand die ervandoor ging. Ik kan me voorstellen dat hij, toen zijn collega bij het raam van die vrouw stond met zijn hand op het stuur, en ze weigerde uit te stappen, het al voor zich zag dat iets vergelijkbaars kon gebeuren.
Des te vreemder is het dat hij zichzelf opnieuw in een gevaarlijke positie plaatst.

Je zou verwachten dat de manier van aanhouden op basis van eerdere ervaringen wordt aangepast.

D
pi_219800143
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind ook dat ICE moet samenwerken met de lokale overheden, ipv als federaal orgaan op eigen houtje opereren in de staten.

Tim probeert zich wellicht in te dekken vanwege zijn betrokkenheid bij het fraudedchandaal in Minnesota.

En Trump geeft hem die stok door als federale overheid in te hakken op individuele staten.
Tim heeft dus een groot probleem en om zijn hachje te redden stookt hij het vuur op, wat met een beetje pech meer doden oplevert.

Dan is hij toch geen haar beter dan Trump?

Ik vind het allemaal bizar om te zien.
pi_219800153
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:30 schreef Harmankardon het volgende:
Van een president zou je mogen verwachten dat ie in dit soort situaties boven de partijen gaat staan en de vaart der volkeren bevaart. Nope. Gas erop.
Volgens mij zijn de verwachting van Trump al niet meer zo hoog.
pi_219800178
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Des te vreemder is het dat hij zichzelf opnieuw in een gevaarlijke positie plaatst.

Je zou verwachten dat de manier van aanhouden op basis van eerdere ervaringen wordt aangepast.

D
Het is wat mij betreft dan ook veel meer dat er in het systeem op meerdere vlakken wat fout gaat en dat de agent daar nu voor een tweede keer de dupe van wordt.
pi_219800195
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:41 schreef HiZ het volgende:
Het was gewoon moord.
Niets persoonlijk richting mijn mede Fok! users, maar mocht ik ooit voor de rechter staan hoop ik niet dat 1 van jullie mijn verdediging is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219800206
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tim heeft dus een groot probleem en om zijn hachje te redden stookt hij het vuur op, wat met een beetje pech meer doden oplevert.

Dan is hij toch geen haar beter dan Trump?

Ik vind het allemaal bizar om te zien.
Ook als hij dit niet doet om zijn hachje te redden: dit is olie op het vuur gooien en hij doet inderdaad niet onder voor Trump in dit geval.
pi_219800221
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het is wat mij betreft dan ook veel meer dat er in het systeem op meerdere vlakken wat fout gaat en dat de agent daar nu voor een tweede keer de dupe van wordt.
Wreedheid is de norm geworden, en niet zorgvuldigheid en professionaliteit.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:43:45 #94
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219800262
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]
[..]
[..]

[..]
[..]

Dat zet ook kwaad bloed.
[..]

Maar niet de kwaal.
[..]

Dat Minnesota dat zelf wil uitzoeken lijkt me een compleet debiel idee.
De reden is simple, ze werkten in het verleden al samen met een aantal opgepakte fraudeurs, in dit geval heeft de FBI een speciale afdeling die dit uit zoekt en momenteel ook doet, waarom ik wel verstandig vind dit ICE hier aan mee werkt is simpel, de VS is groot de fraude kwam eind van het jaar aan het licht door een onafhankelijke youtuber die samen werkte met een paar lokale bewoners die hem hadden ingelicht, als ICE namelijk niet zou ingrijpen kan een gross die bijvoorbeeld illegaal in het land zijn en betrokken zijn bij deze fraude zaak zich makkelijk verplaatsen naar een andere staat en het grapje opnieuw beginnen.
Mijn mening schop ze op tijd het land uit en zorg er voor dat ze het geld niet meenemen naar Somalië.

Maar goed dat is mijn mening en ik denk dat veel Amerikanen hier het wel mee eens zijn.
pi_219800264

Spraakmakende voorpagina weer.
pi_219800321
https://www.whitehouse.go(...)-on-law-enforcement/

Het is gewoon een volkomen verrot land als een overheidssite dit soort retoriek verspreid. En het is verrot aan beiden kanten maar van een regering of overheid verwacht je niet het huidige gedrag waarbij geweld de norm is en empathie niet meer bestaat.

Dit incident, hoe erg ook is een uitwas van de hoe de regering optreedt en hoe bepaalde figuren daarbinnen zich uiten.

Nog niet zo lang geleden (jaartje) riep een bisschop op tot empathie maar het enige wat zij kreeg was blikken van walging van die kliek rond Trump. Plus natuurlijk het label woke omdat medeleven inmiddels door bepaalde groepen wordt gezien als een teken van zwakte.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:52:30 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219800335
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:50 schreef Ericr het volgende:

Het is gewoon een volkomen verrot land als een overheidssite dit soort retoriek verspreid. En het is verrot aan beiden kanten maar van een regering of overheid verwacht je niet het huidige gedrag waarbij geweld de norm is en empathie niet meer bestaat.

Dit incident, hoe erg ook is een uitwas van de hoe de regering optreedt en hoe bepaalde figuren daarbinnen zich uiten.

Nog niet zo lang geleden (jaartje) riep een bisschop op tot empathie maar het enige wat zij kreeg was blikken van walging van die kliek rond Trump. Plus natuurlijk het label woke omdat medeleven inmiddels door bepaalde groepen wordt gezien als een teken van zwakte.
Ik denk dat als Jezus zelve onze Heiland weder tot Aard' kwam, hij gelyncht zou worden door een schuimbekkende MAGA-menigte die hem van socialisme betichtte.
pi_219800357
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:43 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik durf er in deze tijd niet meer op te vertrouwen dat wat ik in een filmpje zie ook daadwerkelijk gebeurt is. Uiteraard kun je vanuit een andere hoek een situatie anders beoordelen. Maar velen zijn handig met AI en gebruiken dat om het gelijk maar aan hun kant te krijgen.
Het meest belastende filmpje komt van de moordenaar zelf.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:56:09 #99
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219800358
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is het probleem van die lokale overheid, die zitten namelijk die in de pocket vand en fraude praktijken, zie hier boven de politie chef is grote vriendjes daarmee.
Het is een grote corrupte bende.
pi_219800367
Trending op Social Media:

Rebecca Good: "It's okay dude, I'm not mad at you".

ICE agent: "You Fucking bitch!"
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:58:32 #101
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219800381
pi_219800389
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]

Hij liep om de auto heen en leek even voor de auto stil te gaan staan. Dat was expliciet verboden voor dit soort situaties. Een agent mag dat niet doen.

Daarnaast kreeg deze vrouw tegelijkertijd de opdracht uit te stappen en de wagen uit de weg te halen.

Je zakt behoorlijk in mijn waardering door je pogingen om deze moord te vergoelijken.
pi_219800392
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:50 schreef Ericr het volgende:

Vind je? In deze tekst zit een grote kern van waarheid. Dit soort teksten ..
quote:
On National Law Enforcement Appreciation Day, the Trump Administration proudly honors the brave patriots of ICE and all law enforcement who put their lives on the line to protect America. In stark contrast, unhinged Radical Left Democrats have escalated their torrent of vicious, inflammatory attacks on these very heroes — branding them as Nazis, terrorists, and Gestapo thugs while inciting their delusional supporters to unleash violence.
.. zien we hier ook terug op FOK! En bij deze claims op de website van de Amerikaanse overheid, worden ook voorbeelden gegeven van deze polariserende en demoniserende retoriek, komende van Amerikaanse bestuurders.

Misschien moet je jezelf eens afvragen hoe het eigenlijk komt dat jij het probleem legt bij het benoemen van deze polarisatie en demonisering en niet bij de mensen die dit doen?

We hebben hier dus te maken met politici die actief federaal beleid ondermijnen en ook burgers opstoken tegen een tak van de federale overheid, wat op straat leidt tot intimidatie en agressie jegens ICE-agenten.

En dit dan alleen omdat de Trump regering, ICE heeft ingezet voor het oppakken van illegale migranten, waar de Amerikaanse burger eind 2023 voor heeft gestemd.
pi_219800397
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:56 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat is het probleem van die lokale overheid, die zitten namelijk die in de pocket vand en fraude praktijken, zie hier boven de politie chef is grote vriendjes daarmee.
Het is een grote corrupte bende.
En federaal is dat anders?

Wat van belang is, is een goede scheiding van machten.

Dus een onafhankelijk onderzoek.
Niet door de slager die zijn eigen vlees keurt.
pi_219800408
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:57 schreef Wantie het volgende:
Trending op Social Media:

Rebecca Good: "It's okay dude, I'm not mad at you".

ICE agent: "You Fucking bitch!"
Dat tussen die twee quotes zit dat ze hem heeft geraakt met haar auto maakt natuurlijk dat dit weer gewoon misinformatie is.
pi_219800411
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:59 schreef HiZ het volgende:

[..]
Hij liep om de auto heen en leek even voor de auto stil te gaan staan. Dat was expliciet verboden voor dit soort situaties. Een agent mag dat niet doen.

Daarnaast kreeg deze vrouw tegelijkertijd de opdracht uit te stappen en de wagen uit de weg te halen.

Je zakt behoorlijk in mijn waardering door je pogingen om deze moord te vergoelijken.
De vrouw koos er zelf voor om op de agent in te rijden, op dat moment is er vanuit het perspectief van de agent een redelijke kans op (ernstig) lichamelijk letsel en mag de agent zijn dienstwapen gebruiken.
quote:
Law enforcement and correctional officers of the Department of Justice may use deadly force only when necessary, that is, when the officer has a reasonable belief that the subject of such force poses an imminent danger of death or serious physical injury to the officer or to another person.

Bron
pi_219800420
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het is niet waar dat het niet mag. Het is de richtlijn om het zoveel mogelijk te voorkomen.

Hij stond rechts voor de auto en wilde (aldus zijn meerdere) naar links lopen om zijn collega bij te staan.
pi_219800422
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat als Jezus zelve onze Heiland weder tot Aard' kwam, hij gelyncht zou worden door een schuimbekkende MAGA-menigte die hem van socialisme betichtte.
Ze hebben waarschijnlijk al een draaiboek liggen voor een nieuwe nacht van de lange messen. Of een kristalnacht 2.0. Verbaas me nergens meer over. Trump heeft al eens geopperd dat een purge een hoop zou oplossen. Daarom begrijp ik ook niet dat er nog aanhangers zijn van dit beleid buiten degenen die daar wonen. Wat is er nou aantrekkelijk aan hoe dat land nu geregeerd wordt en mogelijk een groot deel van de wereld in gevaar brengt met hun voorgestelde of al uitgevoerde acties.

ICE roept weerstand op maar misschien beter eens uitzoeken waarom dan die losgeslagen gekken onvoorwaardelijk steunen. Prima dat ze illegale criminelen willen aanpakken/uitzetten maar nu zijn ze vooral bezig met geweldsescalatie waarbij totaal onschuldigen niet worden ontzien.
pi_219800423
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:43 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Spraakmakende voorpagina weer.
Wel eentje die toegeeft dat Rebecca niet opzettelijk de agent aanreed.

Wat waarschijnlijk niet de bedoeling van de krant was.
pi_219800431
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:53 schreef incel het volgende:

[..]
lol... hulpverleners/wetshandhavers die hun functie uitoefenen, daar waar democratisch voor gekozen en gestemd is. Illegalen uitzetten. En als je het er niet mee eens bent moet je er met je auto op inrijden. Heel goed man jij snapt het
Je weet dat wat hij deed (achter de auto omlopen om ervoor uit te komen) expliciet verboden is voor agenten? Verboden in het kader van een geweldinstructie die het ook al verbied om te schieten op een ‘vluchtauto’?

De enige fout die deze vrouw maakte was het keren van haar auto in de buurt van een vuurgevaarlijke gek.
pi_219800437
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:03 schreef Ericr het volgende:

[..]
Ze hebben waarschijnlijk al een draaiboek liggen voor een nieuwe nacht van de lange messen. Of een kristalnacht 2.0. Verbaas me nergens meer over. Trump heeft al eens geopperd dat een purge een hoop zou oplossen. Daarom begrijp ik ook niet dat er nog aanhangers zijn van dit beleid buiten degenen die daar wonen. Wat is er nou aantrekkelijk aan hoe dat land nu geregeerd wordt en mogelijk een groot deel van de wereld in gevaar brengt met hun voorgestelde of al uitgevoerde acties.

ICE roept weerstand op maar misschien beter eens uitzoeken waarom dan die losgeslagen gekken onvoorwaardelijk steunen. Prima dat ze illegale criminelen willen aanpakken/uitzetten maar nu zijn ze vooral bezig met geweldsescalatie waarbij totaal onschuldigen niet worden ontzien.
Nazi’s hadden ook bewonderaars in de hele wereld hoor.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:06:31 #112
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219800444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:04 schreef HiZ het volgende:

[..]
Je weet dat wat hij deed (achter de auto omlopen om ervoor uit te komen) expliciet verboden is voor agenten? Verboden in het kader van een geweldinstructie die het ook al verbied om te schieten op een ‘vluchtauto’?

De enige fout die deze vrouw maakte was het keren van haar auto in de buurt van een vuurgevaarlijke gek.
Ze was letterlijk zelf aanwezig op die plek voor dat die agenten er waren lol dat is op een filmpje te zien omdat zij die agenten probeerde te onderscheppen en te hinderen door nog voor dat zij er waren haar auto overdwars op de weg te zetten en vervolgens rijdt zij op die agenten in.
pi_219800446
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De vrouw koos er zelf voor om op de agent in te rijden, op dat moment is er vanuit het perspectief van de agent een redelijke kans op (ernstig) lichamelijk letsel en mag de agent zijn dienstwapen gebruiken.
[..]

Er werd niet ingereden op de agent. Kap eens met die onzin.
pi_219800461
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wel eentje die toegeeft dat Rebecca niet opzettelijk de agent aanreed.

Wat waarschijnlijk niet de bedoeling van de krant was.
Haar intentie is echter niet relevant in dezen.
pi_219800462
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:06 schreef incel het volgende:

[..]
Ze was letterlijk zelf aanwezig op die plek voor dat die agenten er waren lol dat is op een filmpje te zien omdat zij die agenten probeerde te onderscheppen en te hinderen door nog voor dat zij er waren haar auto overdwars op de weg te zetten en vervolgens rijdt zij op die agenten in.
Die agenten hadden zichzelf niet in die positie mogen brengen.
Het getuigt van onprofessionaliteit die geleid heeft tot een dode.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:10:07 #116
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219800466
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die agenten hadden zichzelf niet in die positie mogen brengen.
Het getuigt van onprofessionaliteit die geleid heeft tot een dode.
Het zag er amateuristisch uit, maar feiten zijn feiten en dat is dat die vrouw op die agent inreed en daarmee basta
pi_219800469
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vind je? In deze tekst zit een grote kern van waarheid. Dit soort teksten ..
[..]
.. zien we hier ook terug op FOK! En bij deze claims op de website van de Amerikaanse overheid, worden ook voorbeelden gegeven van deze polariserende en demoniserende retoriek, komende van Amerikaanse bestuurders.

Misschien moet je jezelf eens afvragen hoe het eigenlijk komt dat jij het probleem legt bij het benoemen van deze polarisatie en demonisering en niet bij de mensen die dit doen?

We hebben hier dus te maken met politici die actief federaal beleid ondermijnen en ook burgers opstoken tegen een tak van de federale overheid, wat op straat leidt tot intimidatie en agressie jegens ICE-agenten.

En dit dan alleen omdat de Trump regering, ICE heeft ingezet voor het oppakken van illegale migranten, waar de Amerikaanse burger eind 2023 voor heeft gestemd.
Het gaat niet om het idee achter ICE. Het gaat om hun handelen wat zeker parallellen heeft met foute groeperingen uit een niet zover verleden. De escalatie en goedpraten van geweld begon al bij 6 januari tijdens de vorige regeerperiode. ICE met hun doorgeslagen gewelddadig gedrag is exemplarisch hoe graag deze regering geweld wil gebruiken om hun doelen te bereiken. De kans op weerstand tegen dat soort geweld neemt maand op maand toe met een steeds grotere kans dat het volledig escaleert.

Past overigens prima bij de ideeën van een Bannon of anderen die graag chaos zien ipv orde.
pi_219800475
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Haar intentie is echter niet relevant in dezen.
Er zit toch verschil tussen op iemand inrijden om die te raken en proberen weg te komen en daarbij iemand te raken.
pi_219800476
Even een vergelijking: in 2024 zijn er ongeveer 1365 burgers door politiegeweld omgekomen in de VS. In datzelfde jaar kwamen er ca. 167 politieagenten om tijdens hun dienst.

In Uvalde, Texas een aantal jaren terug bleek waarom dat getal zo laag is: pas na 45 minuten wachten op versterking besloten de twintig gewapende agenten bij een, ongetwijfeld door Jezus gewilde, school-shooting in te grijpen.
anonieme razernist
pi_219800477
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:04 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, het is niet verboden.

En je mag niet uitsluitend schieten om het vluchten te verhinderen. Ook wederom anders dan wat jij beweert.

Graag geen desinformatie meer verspreiden. Dank.
pi_219800481
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

quote:
Een agent van ICE valt niet eens onder het Department of Justice. Nu weet ik niet of het Department of Homeland Security ook zo’n disclaimer heeft, maar om inhoudelijk een beetje discussie te kunnen voeren is het wel handig als je daadwerkelijk weet met wat voor handhaving binnen de Amerikaanse overheid je te maken hebt.
Dit, dus.
pi_219800484
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:06 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Hij werd geraakt. Is hij ervoor gedoken volgens jou?
pi_219800486
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:06 schreef incel het volgende:

[..]
Het is overduidelijk te zien dat terwijl ze keert er wagens zowel voor als achter haar langs rijden. En dat neemt niks weg van het feit dat:

1. Hij daar niet mocht staan,
2. Zij de opdracht had gekregen de auto te verplaatsen (wat zij keurig probeerde te doen)
pi_219800498
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er zit toch verschil tussen op iemand inrijden om die te raken en proberen weg te komen en daarbij iemand te raken.
Vanuit degene die rijdt is dat het verschil tussen voorwaardelijk en onvoorwaardelijk opzet, maar dat is slechts van technische aard.

Vanuit degene die schiet is het irrelevant omdat die niet kan weten wat iemand wil. Die moet oordelen op basis van waarneming. In dezen: een auto die ineens in zijn richting rijdt.
pi_219800499
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hij werd geraakt. Is hij ervoor gedoken volgens jou?
Ja, hij is achterom de auto gelopen om er uiteindelijk linksvoor uit te komen (is verboden voor agenten). Hij wisselde ook zijn telefoon naar links om zijn wapen te trekken voor de wagen in beweging kwam (ook verboden)
pi_219800501
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:11 schreef NoCigar het volgende:
Even een vergelijking: in 2024 zijn er ongeveer 1365 burgers door politiegeweld omgekomen in de VS. In datzelfde jaar kwamen er ca. 167 politieagenten om tijdens hun dienst.

In Uvalde, Texas een aantal jaren terug bleek waarom dat getal zo laag is: pas na 45 minuten wachten op versterking besloten de twintig gewapende agenten bij een, ongetwijfeld door Jezus gewilde, school-shooting in te grijpen.
En dit is relevant omdat…?
pi_219800506
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:12 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het is overduidelijk te zien dat terwijl ze keert er wagens zowel voor als achter haar langs rijden. En dat neemt niks weg van het feit dat:

2. Zij de opdracht had gekregen de auto te verplaatsen (wat zij keurig probeerde te doen)
Weer twee leugens. Hij mocht daar wel staan. En ze kreeg op dat moment de opdracht om uit de auto te stappen.
pi_219800509
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vanuit degene die rijdt is dat het verschil tussen voorwaardelijk en onvoorwaardelijk opzet, maar dat is slechts van technische aard.

Vanuit degene die schiet is het irrelevant omdat die niet kan weten wat iemand wil. Die moet oordelen op basis van waarneming. In dezen: een auto die ineens in zijn richting rijdt.
Het ligt veel ingewikkelder; hij had daar niet een mogen staan. En hij was klaar om te schieten in een illegale situatie waarin schieten in het algemeen door de politie expliciet verboden is.
pi_219800511
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:10 schreef Ericr het volgende:

[..]
Het gaat niet om het idee achter ICE. Het gaat om hun handelen wat zeker parallellen heeft met foute groeperingen uit een niet zover verleden. De escalatie en goedpraten van geweld begon al bij 6 januari tijdens de vorige regeerperiode. ICE met hun doorgeslagen gewelddadig gedrag is exemplarisch hoe graag deze regering geweld wil gebruiken om hun doelen te bereiken. De kans op weerstand tegen dat soort geweld neemt maand op maand toe met een steeds grotere kans dat het volledig escaleert.

Past overigens prima bij de ideeën van een Bannon of anderen die graag chaos zien ipv orde.
Nee hoor, er is helemaal geen sprake van paralellen met 'foute' groeperingen uit het verleden. Het op deze manier uitzetten van illegale migranten is eigenlijk nieuw. Je kunt wellicht paralellen maken met het migratiebeleid in Polen en Hongarije langs de grenzen daar, maar ook dat is iets van de laatste jaren.

En de rellen van 6 januari 2021 hebben niets te maken met wat er nu gaande is, we zijn inmiddels ruim vijf jaar verder. Dat nu aanhalen om het geweld tegen ICE te rechtvaardigen is op zijn minst een opmerkelijk staaltje hersengymnastiek.

Het probleem ligt hier toch echt bij de Amerikaanse burgers die denken dat obstructie, intimidatie of zelfs geweld tegen ICE-agenten normaal is en tevens bij de politici die deze burgers opstoken. Dit zou dan ook keihard bestraft moeten worden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:06 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Integendeel, de vrouw heeft wel ingereden op de agent en de beelden hebben dit ook aangetoond.
pi_219800518
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:14 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ja, hij is achterom de auto gelopen om er uiteindelijk linksvoor uit te komen (is verboden voor agenten). Hij wisselde ook zijn telefoon naar links om zijn wapen te trekken voor de wagen in beweging kwam (ook verboden)
Toen ze stil stond liep hij om de auto heen (weer een leugen van je). En het is niet verboden, de richtlijn geeft aan dat je het zoveel mogelijk moet voorkomen.

Zou je ajb jezelf bij de feiten willen houden?
pi_219800528
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:17 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het ligt veel ingewikkelder; hij had daar niet een mogen staan. En hij was klaar om te schieten in een illegale situatie waarin schieten in het algemeen door de politie expliciet verboden is.
Nee, het is niet zo dat hij daar niet mocht staan. De norm is bovendien gericht op zijn eigen veiligheid. En hoe dan ook mag hij dan nog steeds zichzelf verdedigen.

Echt, hou eens op met dit slappe geleuter!
pi_219800547
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:10 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het volk moet gewend raken aan het geweld lijkt wel, ze moeten beseffen dat je bij protesten in de VS voortaan het risico loopt om ter plekke geëxecuteerd te worden.
Zelfs tot in dit topic werkt dat: bij hernieuwde protesten vragen ze zich af of die actievoerders dan niets geleerd hebben?
Het onvermijdelijke dodelijke geweld is een boodschap van Trump, lekker verpakt in fafo-meme-formaat, en een leermomentje voor iedereen met afwijkende ideeën en die het waagt om de miljardairs te bekritiseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 10-01-2026 17:50:23 ]
anonieme razernist
pi_219800549
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit kun je natuurlijk vinden maar met de realiteit heeft het niets te maken. Volgens de wet heeft deze agent gewoon uit zelfverdediging gehandeld. Ook ICE is een fantastisch instrument dat de taak heeft illegale migranten het land uit te krijgen. Dat heeft verder niets te maken met 'onredelijkheid' 'bedrog' of 'leugens'.
Dat weet ik zo net niet. Het verhaal wordt zo gebracht dat het in Trump zijn straatje past. En dat straatje begint eruit te zien als een achterbuurt steeg vol schorem.
Ik ben in principe niet tegen een eenheid die illegale migranten een halt toe roept. Maar het gaat om de manier waarop, en de mensen die het uit moeten voeren. Twijfelachtig.
pi_219800574
quote:

[..]

Mbt punt 2. Keurig zou ik niet willen zeggen. Ik had de indruk dat ze al enige tijd bezig was, ze had toen een auto achter haar plek maakte ook al een stukje achteruit gereden. Ze maakte daarna wel aanstalten om te keren alleen ze bleef treuzelen. Het is mijn invulling maar ik kreeg de indruk dat ze probeerde het bloed onder de nagels van de schutter vandaan te halen en was daarom andere auto's aan het seinen dat ze haar konden passeren.

Ik denk daarnaast dat ze in haar missie geslaagd is (was).
pi_219800576
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]
[..]
Een agent van ICE valt niet eens onder het Department of Justice. Nu weet ik niet of het Department of Homeland Security ook zo’n disclaimer heeft, maar om inhoudelijk een beetje discussie te kunnen voeren is het wel handig als je daadwerkelijk weet met wat voor handhaving binnen de Amerikaanse overheid je te maken hebt.
Bij de meeste departementen zitten daar ook haken en ogen aan.
Zo mag een agent niet schieten op een vluchtende auto en zich verwijderen uit de rijrichting van de vluchtende auto.

Hier zagen we dat de agent eerst zijn pistool trok, en pad daarna probeerde uit de rijrichting van de auto te stappen..
pi_219800595
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:10 schreef incel het volgende:

[..]
Het zag er amateuristisch uit, maar feiten zijn feiten en dat is dat die vrouw op die agent inreed en daarmee basta
Agenten met een geweldsmonopoli worden geacht professioneel en zorgvuldig te handelen, en niet amateuristisch.
pi_219800596
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Mbt punt 2. Keurig zou ik niet willen zeggen. Ik had de indruk dat ze al enige tijd bezig was, ze had toen een auto achter haar plek maakte ook al een stukje achteruit gereden. Ze maakte daarna wel aanstalten om te keren alleen ze bleef treuzelen. Het is mijn invulling maar ik kreeg de indruk dat ze probeerde het bloed onder de nagels van de schutter vandaan te halen en was daarom andere auto's aan het seinen dat ze haar konden passeren.

Ik denk daarnaast dat ze in haar missie geslaagd is (was).
Ze waren allebei heel erg irritant aan het doen, heb ik op een filmpje gezien. Die 2 vrouwen.

Dan hoef je nog niet dood geschoten te worden, nee. Maar het helpt ook niet om tot een oplossing te komen, denk ik.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219800600
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En dit is relevant omdat…?
Er werd hier geschreven hoe ontzetten gevaarlijk dat beroep van politieman in de VS wel niet is. Met 167 doden op ca. 720.652 personen valt dat misschien nog wel mee. Vuilnisophalers hebben in de VS een risicovoller beroep zo lijkt het.
anonieme razernist
pi_219800606
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bij de meeste departementen zitten daar ook haken en ogen aan.
Zo mag een agent niet schieten op een vluchtende auto en zich verwijderen uit de rijrichting van de vluchtende auto.

Hier zagen we dat de agent eerst zijn pistool trok, en pad daarna probeerde uit de rijrichting van de auto te stappen..
Maar dat is niet mijn punt. Het gaat erom, ook in dit topic, dat mensen discussiëren terwijl ze aantoonbaar niet weten wat ICE aan mandaat heeft om te mogen doen en onder welk overheidsorgaan ze opereren.

Je ziet ook geen wijkagent bij de paspoortcontrole op Schiphol.
Dit, dus.
pi_219800625
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarbij schieten zinloos is.
Dat is wel gebleken, want de auto rijdt door en stopt pas als hij tegen een ander obstakel is gebotst.

Bovendien trok de agent het wapen voordat hij opzij ging.
pi_219800642
Vandaag was Omar, het Somalisch Congres lid bij ICE om net te doen of ze kwam controleren.
Dezelfde vrouw is blijkbaar met haar broer getrouwd en opeens heel rijk geworden en Amerika haat, maar deze mooie woorden had ze.

"In Minnesota, we know how to protect one another. And I have been incredibly, incredibly proud the way our neighbors have shown up for one another. It's been beautiful to see. And that kind of resistance is why ICE agents seem so angry and agitated, because they have never experienced the kind of love that we experienced here in Minnesota, and we know that they are going to disappear one day, but we will be here caring for one another and carrying out policy with love here in Minnesota," Omar declared.
pi_219800655
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]
[..]
Die hebben ze zeker. Sterker nog, via een order van de regering Biden is in 2021 besloten dat DHS richtlijnen zal gebruiken in lijn met die van DOJ. Zie ook:
quote:
WASHINGTON – Today, Secretary of Homeland Security Alejandro N. Mayorkas announced updates to the Department of Homeland Security’s (DHS) Use of Force Policy as required by President Biden’s Executive Order to Advance Effective, Accountable Policing and Strengthen Public Safety to meet or exceed the Department of Justice guidance on use of force.

Bron
Kortom, die richtlijnen zijn van toepassing op ICE-agenten, zo stelde ook meerdere media al zoals de BBC:
quote:
What powers does ICE have to use force?

ICE's use of force actions are governed by a combination of the US Constitution, US law and the Department of Homeland Security's own policy guidelines.

Under the US constitution, law enforcement "can only use deadly force if the person poses a serious danger to them or other people, or the person has committed a violent crime", said Chris Slobogin, director of the criminal justice programme at Vanderbilt University Law School.

But the US Supreme Court has historically granted broad leniency to officers making in-the-moment decisions without the benefit of hindsight.

A DHS policy memo from 2023 states that federal officers "may use deadly force only when necessary" when they have "a reasonable belief that the subject of such force poses an imminent threat of death or serious bodily injury" to themself or another person.

Bron
Zie ook de richtlijnen van de DOJ weer ter vergelijking:
quote:

Bron
Dit laatste onderstreepte stuk is dus precies in lijn met de richtlijnen van de DOJ.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:40:47 #143
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219800686
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:17 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor, er is helemaal geen sprake van paralellen met 'foute' groeperingen uit het verleden. Het op deze manier uitzetten van illegale migranten is eigenlijk nieuw.
Pertinente onzin, je kop maar in het zand steken om alles maar goed te blijven praten.

En kunnen we kappen met dat kritiek op ICE etc. alleen vanuit de (extreem)linkse hoek komt, want normaal rechts vindt dit gedonder net zo bizar en onmenselijk. Alleen extreemrechts krijgt van dit soort gedoe een stijve piemel.
pi_219800704
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarbij schieten zinloos is.
Dat is wel gebleken, want de auto rijdt door en stopt pas als hij tegen een ander obstakel is gebotst.

Bovendien trok de agent het wapen voordat hij opzij ging.
Er is geen discussie over de vraag of hij beter niet had kunnen schieten wat mij betreft.

Het oordeel zal gaan over de vraag of hij mocht denken in gevaar te zijn zodanig dat hij mocht schieten en of dat schieten op zichzelf rechtmatig was (en dat zou in theorie per schot anders kunnen liggen).
pi_219800713
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:34 schreef hondonspain het volgende:
Vandaag was Omar, het Somalisch Congres lid bij ICE om net te doen of ze kwam controleren.
Dezelfde vrouw is blijkbaar met haar broer getrouwd en opeens heel rijk geworden en Amerika haat, maar deze mooie woorden had ze.

"In Minnesota, we know how to protect one another. And I have been incredibly, incredibly proud the way our neighbors have shown up for one another. It's been beautiful to see. And that kind of resistance is why ICE agents seem so angry and agitated, because they have never experienced the kind of love that we experienced here in Minnesota, and we know that they are going to disappear one day, but we will be here caring for one another and carrying out policy with love here in Minnesota," Omar declared.
Verschrikkelijk mens is dat.
pi_219800734
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Verschrikkelijk mens is dat.
Was da liefde die tweets dat ze die ICE agenten moesten vermoorden?
pi_219800737
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die hebben ze zeker. Sterker nog, via een order van de regering Biden is in 2021 besloten dat DHS richtlijnen zal gebruiken in lijn met die van DOJ. Zie ook:
[..]
Kortom, die richtlijnen zijn van toepassing op ICE-agenten, zo stelde ook meerdere media al zoals de BBC:
[..]
Zie ook de richtlijnen van de DOJ weer ter vergelijking:
[..]
Dit laatste onderstreepte stuk is dus precies in lijn met de richtlijnen van de DOJ.
Dus eigenlijk gewoon wat alle andere bewapende overheidsorganen hebben. Grondwet + richtlijnen van het overheidsorgaan waar zij onder vallen.
Dit, dus.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:48:22 #148
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219800744
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is geen discussie over de vraag of hij beter niet had kunnen schieten wat mij betreft.

Het oordeel zal gaan over de vraag of hij mocht denken in gevaar te zijn zodanig dat hij mocht schieten en of dat schieten op zichzelf rechtmatig was (en dat zou in theorie per schot anders kunnen liggen).
Het is vrij duidelijk dat ze van hem weg zou gaan rijden. Dat ICE een debiel met onbehandelde PTSS aan het werk zet, is overigens al laakbaar genoeg.
pi_219800749
quote:

Tim Mynett is niet haar broer…?
Dit, dus.
pi_219800777
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:40 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Pertinente onzin, je kop maar in het zand steken om alles maar goed te blijven praten.

En kunnen we kappen met dat kritiek op ICE etc. alleen vanuit de (extreem)linkse hoek komt, want normaal rechts vindt dit gedonder net zo bizar en onmenselijk. Alleen extreemrechts krijgt van dit soort gedoe een stijve piemel.
Nee hoor.

En de kritiek komt inderdaad voornamelijk uit de progressief liberale en progressief links tot radicaal linkse hoek. Vooral uit deze laatste contreien vindt je ook mensen die de straat op trekken om ICE tegen te werken of zelfs fysiek te bejegenen.

Daarnaast val ik afgaande op mijn stemgedrag (afgelopen verkiezingen VVD, daarvoor BBB) en ook talloze uitkomsten van politieke testjes (zoals hier, hier en hier) in de categorie 'normaal rechts', niet 'extreemrechts'.

Dat illegale migratie hard moet worden aangepakt is dan ook niet iets dat alleen 'extreemrechts' vindt, dit is een mening die breed wordt gedragen, niet alleen in de VS, maar ook in Europa. Ik zou het prima vinden als hier een variant van ICE komt.

En mensen die daar tegen zijn, vormen een onderdeel van het probleem aangezien zij alle influx van miljoenen kansarme niet-Westerse migranten, die zowel in de VS als hier in Europa het leven aantoonbaar onveiliger maken, eigenlijk wel prima vinden.

Nou, dat mag natuurlijk, dat kun je vinden, maar ga dan niet doen alsof het probleem bij ICE ligt of de mensen die dat steunen.
pi_219800788
twitter

Hier heb je al die liefde.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:52:40 #152
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_219800791
quote:
In Nederland kun je gewoon met zwaar vuurwerk op de politie schieten en dan doen ze niets. Zeg het maar waar dat aan ligt?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_219800797
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:52 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]

Hier heb je al die liefde.
Het wordt tijd om deze geradicaliseerde activisten eens met het leger te gaan aanpakken.
pi_219800807
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het wordt tijd om deze geradicaliseerde activisten eens met het leger te gaan aanpakken.
Het zijn de nieuwe dictators.
pi_219800816
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:52 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
In Nederland kun je gewoon met zwaar vuurwerk op de politie schieten en dan doen ze niets. Zeg het maar waar dat aan ligt?
Dit is ook een groot probleem. De politie zou in die gevallen het dienstwapen moeten kunnen gebruiken en als mensen in de kraag worden gevat zou daar een jarenlange gevangenisstraf op moeten staan. Je mag in Nederland blij zijn als degenen die dit doen een taakstraf en een paar weken voorwaardelijk krijgen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Het zijn de nieuwe dictators.
Hilarisch genoeg is dit precies waar men de politieke tegenstander van probeert te beschuldigen.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:57:47 #156
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219800845
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor.

En de kritiek komt inderdaad voornamelijk uit de progressief liberale en progressief links tot radicaal linkse hoek. Vooral uit deze laatste contreien vindt je ook mensen die de straat op trekken om ICE tegen te werken of zelfs fysiek te bejegenen.

Daarnaast val ik afgaande op mijn stemgedrag (afgelopen verkiezingen VVD, daarvoor BBB) en ook talloze uitkomsten van politieke testjes (zoals hier, hier en hier) in de categorie 'normaal rechts', niet 'extreemrechts'.

Dat illegale migratie hard moet worden aangepakt is dan ook niet iets dat alleen 'extreemrechts' vindt, dit is een mening die breed wordt gedragen, niet alleen in de VS, maar ook in Europa. Ik zou het prima vinden als hier een variant van ICE komt.

En mensen die daar tegen zijn, vormen een onderdeel van het probleem aangezien zij alle influx van miljoenen kansarme niet-Westerse migranten, die zowel in de VS als hier in Europa het leven aantoonbaar onveiliger maken, eigenlijk wel prima vinden.

Nou, dat mag natuurlijk, dat kun je vinden, maar ga dan niet doen alsof het probleem bij ICE ligt of de mensen die dat steunen.
Het feit dat je op politieke testjes vertrouwt, zegt al genoeg. En ja, de aanpak van illegale immigranten is breed gedragen onder zowel links als rechts. Echter, de manier waarop is zoals extreemrechts het graag ziet.

Want niet elke illegale immigrant is per definitie onwenselijk. Sterker nog, waarom zou iemand minder rechten hebben dan ik op een veilig land zoals Nederland.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 10-01-2026 19:50:33 ]
pi_219800860
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:48 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Feiten, dat is onzin voor minderwaardig volk.
pi_219800883
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor.

Howard, als je zelf niet in ziet dat je hier de puurste vorm van politiek tribalisme ten toon spreidt dan moet je wellicht eens stoppen met het betichten en beschuldigen van anderen, enkel omdat ze jouw mening niet in alles delen.
pi_219800909
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:57 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Het feit dat je op politieke testjes vertrouwt, zegt al genoeg. En ja, de aanpak van illegale immigranten is breed gedragen onder zowel links als rechts. Echter, de manier waarop is zoals extreemrechts het graag ziet.

Want niet elke illegale immigrant is per definitie onwenselijk. Sterker nog, waarom zou iemand minder rechten hebben dan ik op een veilig land zoals Nederland.

Kortom, je bent dus niet echt tegen illegale migratie, daar komt de aap al uit de mouw. En omdat je daar niet volledig tegen bent probeer je mensen die dat wel zijn als 'extreemrechts' weg te zetten.

En jij hebt recht op een veilig land als Nederland omdat je een Nederlands staatsburger bent, een migrant is dat dat niet een illegale migrant mag hier eigenlijk al helemaal niet zijn en hebben vaak ook de hele procedure voor een verblijfsvergunning doorlopen, die is afgewezen en vervolgens verdwijnt men in de anonimiteit. Dat zou hard moeten worden aangepakt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jippie op 10-01-2026 19:51:10 ]
  zaterdag 10 januari 2026 @ 18:11:38 #160
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219800942
https://www.dailymail.co.(...)ing-minneapolis.html

Een triggerhappy incel proudboy met ptsd en een barely legal import bruid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219800959
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:52 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Jij schijnt het te weten dus leg maar uit.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 18:15:03 #162
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219800962
https://www.reddit.com/r/MarchAgainstNazis/s/yVpPILzsig

Op 0:30 neemt hij het besluit te gaan schieten door zijn hand vrij te maken. Terwijl er natuurlijk nooit levensgevaar behalve een hoog irritatie gehalte was.

Gaaf land! dat Amerika
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 10 januari 2026 @ 18:22:06 #163
485843 crew  Jippie
pi_219801029
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:56 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het meest belastende filmpje komt van de moordenaar zelf.
Ik had niet gekeken naar de bronnen van de filmpjes, maar de ontlastende filmpjes zouden van ICE zelf afkomstig kunnen zijn om twijfel te zaaien. Altijd handig voor een eventuele jury in de toekomst.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 18:22:52 #164
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_219801034
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:14 schreef Questular het volgende:

[..]
Jij schijnt het te weten dus leg maar uit.
Wist ik het maar.
pi_219801052
quote:

Omar maakt onderdeel uit van The Squad (onder meer met AOC en Tlaib, die laatste is net als Omar heel erg op de hand van de pro pallies; de staat van Tlaib hoef je trouwens niet te gokken).

Als er iets is van Westers protest zul je 1 van die boegbeelden tegenkomen (op de grond of via SM). Bijvoorbeeld de dochter van Omar was 1 van de activisten op de universiteiten (en Omar was zelfs als een trotse moeder komen buurten O+ ).

Oh ja, en de financiën van Omar zijn plots een 'tikkeltje' gestegen. Maar gelukkig komt ze uit Minnesota, dus dat is vast allemaal verder in orde :P
pi_219801077
Kijk eens wie er daar komt kijken

twitter
pi_219801112
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:27 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Aha...

pi_219801122
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:27 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Dat is nou pas een echte Amerikaanse (volgens sommige mensen) :7
pi_219801175
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:48 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Google is je vriend:

'WASHINGTON (TNND) — The second ex-husband of Congresswoman Ilhan Omar, D-Minn., who calls himself “dirty dandy” on social media, is reported to be in South Africa amid President Donald Trump’s claims that the two are siblings.

Omar was married to Ahmed Elmi from 2009 to 2017 and there have been multiple rumors that they are actually siblings and got married so Ilhan could become a citizen faster.

“She married her brother in order to get in [the US], right?” Trump asked during a Pennsylvania rally earlier this week. “We ought to get her the hell out.”
pi_219801187
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat is nou pas een echte Amerikaanse (volgens sommige mensen) :7
Net zoals een kind geboren in een stal een paard is
pi_219801217
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Google is je vriend:

'WASHINGTON (TNND) — The second ex-husband of Congresswoman Ilhan Omar, D-Minn., who calls himself “dirty dandy” on social media, is reported to be in South Africa amid President Donald Trump’s claims that the two are siblings.

Omar was married to Ahmed Elmi from 2009 to 2017 and there have been multiple rumors that they are actually siblings and got married so Ilhan could become a citizen faster.

“She married her brother in order to get in [the US], right?” Trump asked during a Pennsylvania rally earlier this week. “We ought to get her the hell out.”
Ja, dit is van zo’n ontzettend laag Sesamstraat-niveau. “Het gerucht is dat…” optyfen gauw :')
Dit, dus.
pi_219801228
twitter
pi_219801230
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
_O-
Als een Staat dit soort mensen in het Congres stemt dan is er iets mis. Hoop dat de FBI haar geldstroom heel goed gaat bekijken want schijnt niet echt te kloppen. 9/11 vond ze blijkbaar ook niet echt zo erg.
pi_219801261
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:42 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Ken iemand die fluit bij die vent in zijn strot rammen?
pi_219801296
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, dit is van zo’n ontzettend laag Sesamstraat-niveau. “Het gerucht is dat…” optyfen gauw :')
Is een gerucht dat al langer speelt in Amerika (onder waarschijnlijk republikeinen). Denk dat men in NL daar niet veel van mee zal krijgen, al zit ze wel momenteel onder een vergrootglas.

Daarom heb ik ook al eerder gezegd dat als AOC voor 2028 wilt gaan, dat ze die hele squad overboord dient te kieperen.
pi_219801333
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Is een gerucht dat al langer speelt in Amerika (onder waarschijnlijk republikeinen).
Zelfde niveau als Pizza-gate dus.
Dit, dus.
pi_219801417
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:58 schreef kipknots het volgende:

[..]
<Knip> waarom blijf je dan extremistische taal uiten.
Dit is geen extremistische taal.

Weet je wat daarentegen wél extremistisch is? Een overheidsinstantie die diens werk probeert uit te voeren actief tegenwerken en daarbij agenten intimideren en zelfs fysiek bejegenen.

Als dit in Nederland gebeurt (denk bijvoorbeeld aan agressie tegen hulpverleners) spreken we allemaal schande. Maar binnen bepaalde contreien achter men het nu heel normaal omdat men zo nodig in de bres wil springen voor illegale migranten.

Aangezien dit in de VS alleen maar erger lijkt te worden, moeten deze radicale activisten worden aangepakt. Daar mag het leger best een handje bij helpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 10-01-2026 19:53:33 ]
pi_219801428
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Is een gerucht dat al langer speelt in Amerika (onder waarschijnlijk republikeinen). Denk dat men in NL daar niet veel van mee zal krijgen, al zit ze wel momenteel onder een vergrootglas.

Daarom heb ik ook al eerder gezegd dat als AOC voor 2028 wilt gaan, dat ze die hele squad overboord dient te kieperen.
AOC is toch geen serieuze optie lijkt me. Newson ook niet. Ze zullen iemand moeten zoeken die niet uit LA of NY komt, iemand die verbind.
pi_219801471
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat mij betreft wel.

quote:
Het oordeel van het onderzoek.

Maar daar maken wij hier geen deel van uit.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:13:41 #180
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_219801512
quote:

[..]

Punt 2 is onzin.
pi_219801527
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Weet je wat daarentegen wél extremistisch is? Een overheidsinstantie die diens werk probeert uit te voeren actief tegenwerken en daarbij agenten intimideren en zelfs fysiek bejegenen.

Als dit in Nederland gebeurt (denk bijvoorbeeld aan agressie tegen hulpverleners) spreken we allemaal schande. Maar binnen bepaalde contreien achter men het nu heel normaal omdat men zo nodig in de bres wil springen voor illegale migranten.

Aangezien dit in de VS alleen maar erger lijkt te worden, moeten deze radicale activisten worden aangepakt. Daar mag het leger best een handje bij helpen.
ICE hulpverleners noemen :')
What Would Goku Do
pi_219801551
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het dringt niet tot je door dat je best tegen de acties van ICE, inclusief het doodschieten van demonstranten, kunt hebben en tegelijkertijd ook niets moet hebben van illegalen in je stad/staat of land. Voor jou is ook alles links óf rechts, zwart óf wit. Er bestaat geen tussenweg. En ondertussen ben jij natuurlijk de moreel verhevene die het allemaal bij het rechte eind heeft en het recht denkt te hebben om alles en iedereen die jou of jouw denkbeelden niet welgevallig is in een hokje te mogen stoppen.

Het zijn types als jij, aan beide kanten van het spectrum, die mede verantwoordelijk zijn voor de gruwelijke polarisatie die nu plaats vindt.

Overigens, je laatste alinea… dit doen ze voornamelijk in totalitaire regimes. Probeer me nog een keer dat je voorstander bent van totalitaire regimes zonder dat je zegt dat je voorstander bent van totalitaire regimes.
pi_219801597
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:15 schreef viagraap het volgende:

[..]
ICE hulpverleners noemen :')
Ik ben benieuwd wie ze helpen als ze traangas op een school afschieten.
pi_219801619
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het dringt niet tot je door dat je best tegen de acties van ICE, inclusief het doodschieten van demonstranten, kunt hebben en tegelijkertijd ook niets moet hebben van illegalen in je stad/staat of land. Voor jou is ook alles links óf rechts, zwart óf wit. Er bestaat geen tussenweg. En ondertussen ben jij natuurlijk de moreel verhevene die het allemaal bij het rechte eind heeft en het recht denkt te hebben om alles en iedereen die jou of jouw denkbeelden niet welgevallig is in een hokje te mogen stoppen.

Het zijn types als jij, aan beide kanten van het spectrum, die mede verantwoordelijk zijn voor de gruwelijke polarisatie die nu plaats vindt.

Overigens, je laatste alinea… dit doen ze voornamelijk in totalitaire regimes. Probeer me nog een keer dat je voorstander bent van totalitaire regimes zonder dat je zegt dat je voorstander bent van totalitaire regimes.
Bij ICE schiet men niet zomaar demonstranten dood en niemand hier stelt een voorstander te zijn van een totalitair regime.

En wellicht is het ook een goed idee om wat te minderen met alle ad hominems. Je kunt geen post plaats zonder lijkt het wel.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:30:13 #185
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219801681
Zij heeft niet helemaal goed gereageerd maar meteen doodschieten is natuurlijk ook van de zotte.
En die vrouw dan ook nog eens een 'Domestic Terrorist' benoemen op social media is krankzinnig.
pi_219801686
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bij ICE schiet men niet zomaar demonstranten dood en niemand hier stelt een voorstander te zijn van een totalitair regime.
Meh, noem mij 1 democratie waarin het leger op protestanten wordt gestuurd.
quote:
En wellicht is het ook een goed idee om wat te minderen met alle ad hominems. Je kunt geen post plaats zonder lijkt het wel.
Dat valt bij jou inderdaad niet mee.
pi_219801710
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nederland jaren 80
pi_219801719
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
[..]
Dat valt bij jou inderdaad niet mee.
Begin maar eens met een democratie te noemen waar burgers actief de uitzet van migranten proberen te ondermijnen met onder andere wegblokkades of zelfs achtervolgen, intimideren of fysiek bejegenen van mensen in functie?

Dát is ongekend. Moet je eens nagaan dat burgers in bijvoorbeeld Polen of Hongarije het personeel bij de grenzen, die o.a. pushbacks gebruiken met geweld zouden gaan aanvallen. Dat is ondenkbaar.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 10 januari 2026 @ 19:36:09 #189
485843 crew  Jippie
pi_219801748
Veegslotje
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 10 januari 2026 @ 19:56:17 #190
485843 crew  Jippie
pi_219802001
Persoonlijke aanvallen en off-topic gezwets verwijderd.

Kunnen jullie je een beetje gedragen, bij voorbaat dank *)

pi_219802038
Het belangrijkste punt, ongeacht aan welke kant van het politieke spectrum staat, is dat ICE aantoonbaar acties uitvoert wat buiten hun macht gaat. Dat is ongrondwettelijke en dus zijn niet alleen de mensen die ze zoeken illegaal, maar ook hun eigen handelen. En daarna moet je pas gaan praten over wat binnen de fatsoensnormen valt hoe bijvoorbeeld burgers reageren.
Dit, dus.
pi_219802045
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat mij betreft wel.
Dat lijkt mij sterk: bedoel je nu echt te zeggen dat jij vindt dat hij beter wel had kunnen schieten, of begrijp je niet dat ik zeg dat ik net als jij vind dat hij beter niet had kunnen schieten?
pi_219802065
En voor wie echt geïnteresseerd is in een goede juridische analyse van experts:

pi_219802069
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:33 schreef HowardRoark het volgende: [..] Begin maar eens met een democratie te noemen waar burgers actief de uitzet van migranten proberen te ondermijnen met onder andere wegblokkades of zelfs achtervolgen, intimideren of fysiek bejegenen van mensen in functie? Dát is ongekend. Moet je eens nagaan dat burgers in bijvoorbeeld Polen of Hongarije het personeel bij de grenzen, die o.a. pushbacks gebruiken met geweld zouden gaan aanvallen. Dat is ondenkbaar.
Leuke poging om de vraag te ontwijken. Ook klopt er inhoudelijk geen hol van je tegenargument. Nogmaals: men is niet tegen het uitzetten van migranten, het gaat op de manier waarop, met welke bevoegdheid en met welke gevolgen. Dit heb ik hier al meer dan eens geschreven. Als jij dan stug vol blijft houden dat men tegen het uitzetten van illegalen is, vertel mij dan even hoe ik niet in ad hominems moet vallen.
pi_219802104
quote:
[ x ]

r/publicfreakout?

https://www.piratewires.c(...)a-to-reddit-pipeline
pi_219802180
twitter

Ze was dus eerder al de weg aan het blokkeren. Wat bezielt dit soort idioten.
pi_219802215
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Is dat niet dezelfde gebeurtenis, maar dan een stuk eerder?
pi_219802239
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is dat niet dezelfde gebeurtenis, maar dan een stuk eerder?
Was inderdaad eerder. Het laat alleen wel zien dat het zo'n geesteszieke activist was.
pi_219802250
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Leuke poging om de vraag te ontwijken. Ook klopt er inhoudelijk geen hol van je tegenargument. Nogmaals: men is niet tegen het uitzetten van migranten, het gaat op de manier waarop, met welke bevoegdheid en met welke gevolgen. Dit heb ik hier al meer dan eens geschreven. Als jij dan stug vol blijft houden dat men tegen het uitzetten van illegalen is, vertel mij dan even hoe ik niet in ad hominems moet vallen.
hou op hoor, vele borden geven duidelijk aan dat ze deportaties willen stoppen. Ongetwijfeld vanwege de aanpak, maar ook zeker met de gedachte "geen mens is illegaal" :')
pi_219802276
twitter

Tot zover het "innocent mother dropping off her child at school" narratief.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 20:12:59 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219802278
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Zelfde niveau als Pizza-gate dus.
Of Obama die in Kenia geboren zou zijn.. :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219802292
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat lijkt mij sterk: bedoel je nu echt te zeggen dat jij vindt dat hij beter wel had kunnen schieten, of begrijp je niet dat ik zeg dat ik net als jij vind dat hij beter niet had kunnen schieten?
Wij zijn het er over eens dat hij beter niet had kunnen schieten.
. sowieso zitten we aardig op 1 lijn in deze discussie, wat ook wel eens verfrissend is.

Maar ik vind wel dat daarover discussie mogelijk is.
Anderen kijken hier anders tegenaan.

Als je bedoelt dat daarover tussen ons geen discussie is, dan had ik dat niet zo begrepen.
Ik dacht in het algemeen.
pi_219802320
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:11 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
hou op hoor, vele borden geven duidelijk aan dat ze deportaties willen stoppen. Ongetwijfeld vanwege de aanpak, maar ook zeker met de gedachte "geen mens is illegaal" :')
Die halve zolen zullen er inderdaad ook genoeg bij zijn.
pi_219802383
In de context van de Amerikaanse wetgeving en de bevoegdheden van U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE) is de situatie genuanceerder dan je beschrijft. Er zitten een paar feitelijke onjuistheden in je stellingen.

Hieronder vind je een overzicht van wat wel en niet mag volgens de Amerikaanse federale regels en het beleid van ICE:

1. Het blokkeren van agenten
Grotendeels waar. Als iemand fysiek de weg blokkeert van federale agenten die hun werk uitvoeren (zoals het uitvoeren van een arrestatiebevel), kan dit worden gezien als "obstruction of justice" (belemmering van de rechtsgang). In dat geval hebben agenten inderdaad de bevoegdheid om die persoon aan te houden.

2. Moeten ICE-agenten zich identificeren?
Volgens de officiële richtlijnen van het Department of Homeland Security (DHS) moeten agenten in burger (plainclothes officers) zich identificeren als politie of federale agenten voordat ze een officiële handeling verrichten.

Ze dragen vaak badges of vesten met "POLICE / ICE" erop.

Hoewel ze in bepaalde tactische situaties niet direct hun naam hoeven te noemen, moeten ze wel duidelijk maken dat ze de autoriteit hebben om de handeling uit te voeren.

3. Iemand uit de auto trekken
Gedeeltelijk waar (afhankelijk van de situatie). Agenten mogen alleen fysiek geweld gebruiken (zoals iemand uit een auto trekken) als:

Er een gerechtelijk bevel (judicial warrant) is om de persoon te arresteren.

De persoon weigert mee te werken aan een wettig bevel.

Er een directe dreiging is of sprake is van een misdrijf op heterdaad. Let op: Zonder gerechtelijk bevel (dus enkel met een administratief ICE-bevel) mogen ze een voertuig meestal niet zomaar openbreken of betreden zonder toestemming, tenzij er sprake is van een andere verdenking.

4. Het dragen van maskers
Waar. Het is toegestaan voor ICE-agenten (vooral bij speciale eenheden zoals SRT - Special Response Teams) om maskers of balaclava's te dragen. Dit gebeurt meestal om de identiteit van de agenten te beschermen tijdens gevaarlijke operaties of om te voorkomen dat ze later herkend worden door criminele organisaties.

Belangrijke nuance: De "Know Your Rights" regels
In de VS hebben mensen, ongeacht hun immigratiestatus, bepaalde rechten op basis van het Vierde Amendement van de Grondwet:

Het recht om te zwijgen.

Het recht om de deur dicht te houden als de agenten geen bevel hebben dat ondertekend is door een rechter (een administratief ICE-bevel is niet voldoende om een woning of voertuig zonder toestemming te betreden).

Samenvattend: Hoewel agenten maskers mogen dragen en mogen ingrijpen bij obstructie, zijn ze wel verplicht zich als autoriteit herkenbaar te maken en zijn er strikte grenzen aan wanneer ze geweld of dwang mogen gebruiken bij een voertuig.
pi_219802420
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Begin maar eens met een democratie te noemen waar burgers actief de uitzet van migranten proberen te ondermijnen met onder andere wegblokkades of zelfs achtervolgen, intimideren of fysiek bejegenen van mensen in functie?

Dát is ongekend. Moet je eens nagaan dat burgers in bijvoorbeeld Polen of Hongarije het personeel bij de grenzen, die o.a. pushbacks gebruiken met geweld zouden gaan aanvallen. Dat is ondenkbaar.
Ik begrijp dit ook niet en dit punt word ook stelselmatig vermeden door onze vrienden op links. Ik heb zelf al meerdere malen de vraag gesteld waarom men denkt dat dit soort gedrag acceptabel is. Buiten wat persoonlijke beledigingen en moralistisch gezever om komt er geen duidelijk antwoord op dit punt.
pi_219802453
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Klopt. Ze zijn over eraan op het 'Als je de regering dwars zit mag je afgeknalt worden' narratief.

Tegenstanders van het regime hebben geen rechten in een autoritaire staat.
pi_219802487
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Dat klopt inderdaad niet nee.
De eerste opnames lieten dat in feite al zien.

Het is jammer dat beide zijden van het spectrum alles bij elkaar liegen.
pi_219802509
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik begrijp dit ook niet en dit punt word ook stelselmatig vermeden door onze vrienden op links. Ik heb zelf al meerdere malen de vraag gesteld waarom men denkt dat dit soort gedrag acceptabel is. Buiten wat persoonlijke beledigingen en moralistisch gezever om komt er geen duidelijk antwoord op dit punt.
Het is heel simpel. ICE voert aantoonbaar acties uit die niet in hun jurdisch vermogen ligt. Het zijn illegale acties waardoor de burgers, en sommige politici, in opstand komen tegen dat beleid. En nu zie je de gevolgen; er vallen doden. Nu kun je een heel debat houden over wat wel of niet binnen de fatsoensnormen vallen van hoe burgers zich dienen te gedragen richting de overheid, maar een overheidsorgaan wat zich niet aan de grondwet houdt is natuurlijk de basis van deze ellende.
Dit, dus.
pi_219802528
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:59 schreef VEM2012 het volgende:
En voor wie echt geïnteresseerd is in een goede juridische analyse van experts:

Zeer duidelijke en goede analyse. @Wantie
pi_219802553
quote:

[..]
Ik ken eigenlijk geen andere democratie waarbij gewapende mannen met maskers op etc op jacht gaan naar illegalen in woonwijken, fabrieken, rechtbanken, etc .
pi_219802565
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het is heel simpel. ICE voert aantoonbaar acties uit die niet in hun jurdisch vermogen ligt. Het zijn illegale acties waardoor de burgers, en sommige politici, in opstand komen tegen dat beleid. En nu zie je de gevolgen; er vallen doden. Nu kun je een heel debat houden over wat wel of niet binnen de fatsoensnormen vallen van hoe burgers zich dienen te gedragen richting de overheid, maar een overheidsorgaan wat zich niet aan de grondwet houdt is natuurlijk de basis van deze ellende.
Welke acties zijn dat dan? Ik ben erg benieuwd.
pi_219802578
quote:

[..]
Het komt voort uit de overtuiging dat als men zelf de regels breekt dan is het omdat het nodig is en dus mag het dan. Dat zagen we ook tijdens de zomer van 2020.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:23 schreef kipknots het volgende:

[..]
Klopt. Ze zijn over eraan op het 'Als je de regering dwars zit mag je afgeknalt worden' narratief.

Tegenstanders van het regime hebben geen rechten in een autoritaire staat.
Bijzondere claim, want niemand die dit heeft gesteld.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik ken eigenlijk geen andere democratie waarbij gewapende mannen met maskers op etc op jacht gaan naar illegalen in woonwijken, fabrieken, rechtbanken, etc .
In veel landen wordt illegaliteit helaas min of meer gedoogd. Waarom hebben we dan überhaupt nog grenzen?
pi_219802591
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:28 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Zeer duidelijke en goede analyse. @:Wantie
Ik had er een analyse van iemand die het naleven van geweldsinstructies onderzoekt, en die fakkelde je af O-)

Ik ga deze binnenkort bekijken..
pi_219802603
quote:

[..]
Andere democratieën hebben vaak fatsoenlijke grensbewaking. De landen die dat niet hebben (VK) bijvoorbeeld zijn hard op weg om straks ook aan deportaties te beginnen.
pi_219802662
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het komt voort uit de overtuiging dat als men zelf de regels breekt dan is het omdat het nodig is en dus mag het dan. Dat zagen we ook tijdens de zomer van 2020.

Dat begrijp ik zeer zeker, ik wil alleen van een van onze linkse vrienden eens horen hoe hun hier over denken. Want als ze dit gaan toegeven dan verlies je uiteraard alle geloofwaardigheid als je roept ik sta voor de rechtsstaat en de democratie.
pi_219802723
quote:

[..]
Ik wel, in NL zelfs. Politie wanneer je ergens van verdacht wordt. DSI als je het echt begaaid hebt. Arrestatieteam bij drugsinval of smokkelaars/uithalers. VS doet het ook bij illegalen, iets waar wij wat van kunnen leren.
pi_219802752
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Andere democratieën hebben vaak fatsoenlijke grensbewaking. De landen die dat niet hebben (VK) bijvoorbeeld zijn hard op weg om straks ook aan deportaties te beginnen.
De klacht is al jaren dat de EU overspoeld wordt door migranten.

Dus ik weet niet welke fatsoenlijke grensbewaking je bedoelt.

En illegalen worden ook al uitgezet.
Ik geloof niet dat het VK nu pas gaat nadenken over het uitzetten.
pi_219802815
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Welke acties zijn dat dan? Ik ben erg benieuwd.
Pfoe, meer dan genoeg om uit te kiezen. De class-Action lawsuits in Colorado, Chicago en Californië. Bijvoorbeeld. Dat heeft voor een domino-effect gezorgd waardoor politici Trump nu openlijk kunnen aanpakken. Niet dat het uitmaakt, want hij fluit z’n ICE-figuren niet terug.
Dit, dus.
pi_219802819
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:39 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik wel, in NL zelfs. Politie wanneer je ergens van verdacht wordt. DSI als je het echt begaaid hebt. Arrestatieteam bij drugsinval of smokkelaars/uithalers. VS doet het ook bij illegalen, iets waar wij wat van kunnen leren.
Maar Dan heb je het over criminelen en voorbereide gerichte acties tegen een individu.

Niet alleen criminelen overigens, hier in Groningen heeft een heel arrestatieteam de deur ingeramd bij iemand die beetje erg vaak contact opnam met de gemeente.
Die werd met een zak oid over het hoofd afgevoerd en vastgezet.
Dat heeft het landelijke nieuws nog gehaald.
Blijkbaar een vrij uitzonderlijke actie.
pi_219802874
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Is dat ongekend ja? Dat een stel burgers een democratisch gekozen overheid op een of andere manier blokkeert?

Let wel, ik zeg niet dat het juist is om te doen. Maar ik ben verbaasd dat je er verbaasd over bent.

Echt legio historische gebeurtenissen over de gehele wereld, zowel in moderne tijd als vele decennia/eeuwen terug, waarin uiteindelijk een "en toen kwam een deel van het volk in opstand" plaatsvindt. En ja, ook in democratieën.

Gaat je verbazing dan puur om het "in opstand komen tegen ICE"?

Ik bedoel .. we hadden hier in eigen land afgelopen jaar een aanzienlijke groep mensen die in de hoofdstad van ons land besloot om mensen in functie te intimideren en fysiek te bejegenen én nog eens flinke schade aan te richten, puur en alleen omdat ze vonden dat onze democratisch gekozen overheid niet ver genoeg ging in het aanpakken van illegalen/asielmigratie.

We hadden vorig jaar mensen die vonden dat ze wel even op de stoel van de overheid mochten gaan zitten, en zelf het beleid uit te voeren waarvan ze vonden dat onze democratische overheid er niet voortvarend genoeg in handelde. En dachten het recht te hebben om andere mensen aan te mogen houden en arresteren.

En in de VS is de capitoolbestorming van 6 januari echt een prima voorbeeld van een groep burgers die de democratisch gekozen overheid een dikke fuck you geeft, inclusief fysieke aanvaringen, schade en doden.

Maar omgekeerd wil er niet bij je in? Dat mensen in opstand komen omdat het ze juist té ver gaat?

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 10-01-2026 20:56:34 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_219802882
quote:

[..]
Amerika zit vol met wapens en er is een enorme anti-ICE beweging die geen probleem heeft met aanslagen op agenten dus dat masker is logisch en in bijna alle landen doen arrestatie teams dit.
pi_219802909
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
De klacht is al jaren dat de EU overspoeld wordt door migranten.

Dus ik weet niet welke fatsoenlijke grensbewaking je bedoelt.

En illegalen worden ook al uitgezet.
Ik geloof niet dat het VK nu pas gaat nadenken over het uitzetten.
We hebben het over fatsoenlijke democratieën, daar valt de EU per definitie niet onder. Maar als we dan toch de EU als voorbeeld moeten nemen dan zien we dat het open grenzen beleid ook in Europa zorgt voor enorme spanningen en dat remigratie steeds meer bespreekbaar wordt.
Ik sluit het niet uit dat er straks landen zijn die uit de EVRM stappen en beginnen met deporteren van gelukszoekers.
Wat dat betreft zijn de sociaal democraten in Denemarken daar al over aan het spreken alleen het EVRM houd het nog tegen.
pi_219802911
@HowardRoark

Wat vrijblijvende advies van mijn kant :9

twitter
pi_219802944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Met klopjachten en oppakken met gebruik van geweld van mensen die wel legaal zijn maar waar een minimaal vermoeden al groot machtsvertoon oplevert?

Illegalen en dan vooral criminele illegalen uitzetten zullen weinig tegen zijn. Tegen het opzetten van een politiestaat wel. Die gasten achten zichzelf boven de wet en gedragen zich ook zo.

Waarschijnlijk de natte droom van bepaalde rechtse stromingen hier maar laten we hier maar niet beginnen aan dat hellende vlak. Waarbij dan ook nog eens nazi retoriek als vervangingstheorie wordt gebezigd of groepen worden weg gezet als ongedierte.
pi_219802965
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:48 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Amerika zit vol met wapens en er is een enorme anti-ICE beweging die geen probleem heeft met aanslagen op agenten dus dat masker is logisch en in bijna alle landen doen arrestatie teams dit.
Hoeveel aanslagen op ICE-agenten zijn er al geweest?
  zaterdag 10 januari 2026 @ 20:56:09 #226
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219802972
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hoeveel aanslagen op ICE-agenten zijn er al geweest?
Hier loop je met open ogen in natuurlijk. in b4 'pas nog met een auto'
Laffe huichelaar
pi_219802975
quote:

[..]
Maar als je dan ziet hoe ze die aanhouding aanpakten, dan lijkt het er niet op.
pi_219802986
Ik heb zelf alleen al vele video’s gezien waarin ICE aantoonbaar hun mandaat te buiten gaat. En ik ben niet op zoek naar die materie. Tegelijkertijd zal het ongetwijfeld zo zijn dat het merendeel van de ICE’ers getrouw hun werk doet. Maar het feit dat Amerikanen nogal sceptisch zijn, ik snap het ja.

Daarin oogst links en rechts, extreem en gematigd, Dem en Rep, de winst van tientallen jaren kutbeleid en politiek korte termijn geneuzel. Gefeliciteerd want ze zitten in dezelfde boot.
pi_219802989
quote:

[..]
Hoe groot is die enorme groep die geen probleem heeft met aanslagen op agenten? Over hoeveel mensen hebben we het dan?
pi_219802995
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:50 schreef Ali_boo het volgende:
@:HowardRoark

Wat vrijblijvende advies van mijn kant :9

[ x ]
Ho, dit is NWS hè .
pi_219803000
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
We hebben het over fatsoenlijke democratieën, daar valt de EU per definitie niet onder. Maar als we dan toch de EU als voorbeeld moeten nemen dan zien we dat het open grenzen beleid ook in Europa zorgt voor enorme spanningen en dat remigratie steeds meer bespreekbaar wordt.
Ik sluit het niet uit dat er straks landen zijn die uit de EVRM stappen en beginnen met deporteren van gelukszoekers.
Wat dat betreft zijn de sociaal democraten in Denemarken daar al over aan het spreken alleen het EVRM houd het nog tegen.
Wat lees ik hier?
pi_219803005
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Weet je, het is niet alleen een vraag die mij bezighoudt. Ook de mensen op X zijn op zoek naar antwoordden. Daar vond ik iemand die een mogelijke verklaring heeft voor dit fenomeen.

twitter

En eerlijk gezegd vind ik het niet eens vergezocht
pi_219803018
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Hier loop je met open ogen in natuurlijk. in b4 'pas nog met een auto'
Als er een enorme groep anti-ICE demonstranten zijn die aanslagen niet schuwen dan verwacht ik op zijn minst een aantal voorbeelden waaruit dat dan zou moeten blijken.
pi_219803031
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:58 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Weet je, het is niet alleen een vraag die mij bezighoudt. Ook de mensen op X zijn op zoek naar antwoordden. Daar vond ik iemand die een mogelijke verklaring heeft voor dit fenomeen.

[ x ]

Ja Ali, we weten inmiddels allemaal wel dat er bij jou altijd toch op een of andere manier iets seksistisch achter zit.
pi_219803041
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als er een enorme groep anti-ICE demonstranten zijn die aanslagen niet schuwen dan verwacht ik op zijn minst een aantal voorbeelden waaruit dat dan zou moeten blijken.
Nee joh, dat is niets meer dan Howards stemmingmakerij tegen een bij elkaar gelogen vijandsbeeld. Doet ie altijd. En blijft lekker vaag, zodat hij nooit hoeft te specificeren hoe groot dat risico/gevaar is.

Maar heus, ICE agenten moeten omwille van hun eigen veiligheid toch wel erg gewelddadig en escalerend optreden, want er is een enorme meute extremistische woke-linksen die maar wat graag agenten af wil knallen.

Dus dat rechtvaardigt zijn gewenste 'genadeloze optreden' volledig, snap je?
pi_219803066
quote:

[..]

[ x ]

Daar gaat je bloed toch van koken.
pi_219803082
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:53 schreef Ericr het volgende:

[..]
Met klopjachten en oppakken met gebruik van geweld van mensen die wel legaal zijn maar waar een minimaal vermoeden al groot machtsvertoon oplevert?

Illegalen en dan vooral criminele illegalen uitzetten zullen weinig tegen zijn. Tegen het opzetten van een politiestaat wel. Die gasten achten zichzelf boven de wet en gedragen zich ook zo.

Waarschijnlijk de natte droom van bepaalde rechtse stromingen hier maar laten we hier maar niet beginnen aan dat hellende vlak. Waarbij dan ook nog eens nazi retoriek als vervangingstheorie wordt gebezigd of groepen worden weg gezet als ongedierte.
Ik denk dat je jezelf hierin vergist dat mensen niets zouden hebben tegen het deporteren van (criminele) illegalen. Het feit dat er zoiets bestaat genaamd sanctuary states en sanctuary cities zegt wat dat betreft al genoeg.
Dat is ook meteen de reden dat ICE op die plaatsen erg zichtbaar te werk gaan, ze moeten immers wel.
pi_219803084
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat lees ik hier?
Niets nieuws in ieder geval.
pi_219803111
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het open grenzen beleid is Schengen, niet EU.
Niet alle EU-landen vallen daar onder en een aantal Schengenlanden zijn geen EU.
pi_219803135
https://x.com/LibOrNormal/status/2009997666655285318

:X
Niet zo slim, mevrouw.

Off-topic, waarom kunnen er geen tweets meer worden geplaatst via het vogeltje bovenin?

twitter

twitter

[ Bericht 31% gewijzigd door Tjoent op 10-01-2026 21:16:46 ]
pi_219803140
quote:

[..]

[ x ]

Ik denk dat het een epidemie is van mentale gezondheidsproblemen en dan vooral onder jonge liberale vrouwen. Het is ook steeds die groep die je de meest bizarre stunts ziet uithalen bij dit soort protesten.

pi_219803157
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niets nieuws in ieder geval.
De EU (of de landen binnen de EU) zijn dus geen fatsoenlijke democratieën… helder
pi_219803164
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De EU (of de landen binnen de EU) zijn dus geen fatsoenlijke democratieën… helder
Nee, die mening van hem :7
pi_219803166
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:09 schreef Tjoent het volgende:

Niet zo slim, mevrouw.

Off-topic, waarom kunnen er geen tweets meer worden geplaatst via het vogeltje bovenin?
Je moet “X” vervangen voor “twitter”.
pi_219803170
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik denk dat het een epidemie is van mentale gezondheidsproblemen en dan vooral onder jonge liberale vrouwen. Het is ook steeds die groep die je de meest bizarre stunts ziet uithalen bij dit soort protesten.

[ afbeelding ]
Die grafiek zegt niets .
pi_219803203
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je moet “X” vervangen voor “twitter”.
Bedankt, vriend! :)
pi_219803205
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik denk dat je jezelf hierin vergist dat mensen niets zouden hebben tegen het deporteren van (criminele) illegalen. Het feit dat er zoiets bestaat genaamd sanctuary states en sanctuary cities zegt wat dat betreft al genoeg.
Dat is ook meteen de reden dat ICE op die plaatsen erg zichtbaar te werk gaan, ze moeten immers wel.
Ligt alleen een stuk genuanceerder waarom die zaken überhaupt bestaan. Botte bijl methode geeft sommigen een stijfje maar in staten met grote migrantengroepen (legaal) werkt dat averechts. Daarnaast gaat het nog steeds om mensen en geen ongedierte zoals het door sommigen wordt bestempeld. Niet iedere illegaal zorgt voor overlast. Daarmee niet gezegd dat ze mogen blijven maar humanere aanpak gaat meer opleveren dan de huidge.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:18:05 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219803211
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dus nu zijn we al bezig om in plaats van 1 vrouw, maar gewoon hele groepen vrouwen verdacht te maken? :?

Mijn hemel zeg.. 8)7
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:19:29 #249
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219803221
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dus nu zijn we al bezig om in plaats van 1 vrouw, maar gewoon hele groepen vrouwen verdacht te maken? :?

Mijn hemel zeg.. 8)7
risicoprofiel gespot
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:20:30 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219803226
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:19 schreef Twiitch het volgende:

[..]
risicoprofiel gespot
Je denkt dat ik jong ben? Wat lief van je! O+
pi_219803232
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mijn hemel zeg.. 8)7
Er zit wel degelijk een patroon in het type vrouwen dat tot de groep protesteerders behoort.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:22:13 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219803248
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:20 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Er zit wel degelijk een patroon in het type vrouwen dat tot de groep protesteerders behoort.
Begaan met de rechtsstaat? Klopt!
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:22:34 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219803251
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Hysterisch overtuigd van uw eigen goedheid vooral
Ik gaf je een uitweg, maar als je die niet pakt..
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:22:59 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219803258
Foutje!
pi_219803264
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, dan hadden ze wel op de republikeinen gestemd :)
pi_219803277
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:09 schreef Tjoent het volgende:

Niet zo slim, mevrouw.

[ x ]

[ x ]
Dominate me dady :9~
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:25:59 #257
319979 Fok-it
All is well
pi_219803290
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:23 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nee, dan hadden ze wel op de republikeinen gestemd :)
:D
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219803295
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:03 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Daar gaat je bloed toch van koken.
Ik vind dat haar onrecht is aangedaan. Overduidelijke schreeuw om hulp en wederom zijn ICE agenten die het niet oppikken

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 10-01-2026 21:35:18 ]
pi_219803323
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
In ieder geval 2 keer in Texas

https://www.reuters.com/w(...)-reports-2025-09-24/

Deze en ook een groep die later is opgepakt en natuurlijk diverse keren zijn auto's gebruikt als wapen.
  Forum Admin zaterdag 10 januari 2026 @ 21:30:22 #260
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219803333
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:20 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Niet relevant voor het schieten.

Waarom blijft dit gelul maar terug komen?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219803396
Nee, dat is absoluut niet waar. In de Verenigde Staten is het voor agenten (of dat nu lokale politie of federale agenten zoals ICE zijn) niet toegestaan om iemand drie keer in het hoofd te schieten puur omdat diegene een bevel om te stoppen negeert.

Hier zijn de feitelijke regels over het gebruik van dodelijk geweld door de politie in de VS:

1. Het "Objectieve Redelijkheid" Criterium
Volgens de uitspraak van het Amerikaanse Hooggerechtshof in de zaak Graham v. Connor, mag dodelijk geweld alleen worden gebruikt als het "objectief redelijk" is. Dit betekent dat een agent alleen mag schieten als er een directe en onmiddellijke dreiging is van dood of ernstig lichamelijk letsel voor de agent zelf of voor omstanders.

2. Is het negeren van een stopteken voldoende?
Nee. In de zaak Tennessee v. Garner heeft het Hooggerechtshof bepaald dat het ongrondwettelijk is om een vluchtende verdachte neer te schieten als diegene geen direct gevaar vormt.

Alleen het niet stoppen voor een verkeerscontrole is een verkeersovertreding of "evading arrest", maar geeft een agent geen recht om te doden.

Pas als de bestuurder de auto als wapen gebruikt (bijvoorbeeld door bewust op agenten in te rijden), kan dodelijk geweld in sommige gevallen juridisch verdedigbaar zijn, maar zelfs dan gelden er strikte regels.

3. Schieten op het hoofd
Politie-opleidingen in de VS trainen agenten om te schieten op het "center mass" (het midden van het lichaam/de romp). Dit is omdat dit het grootste doelwit is en de kans op het stoppen van de dreiging het grootst is. Er is geen enkel officieel protocol dat voorschrijft dat er "drie keer in het hoofd" geschoten moet worden bij een verkeersstop. Dat zou in een rechtszaak worden gezien als een executie en excessief geweld.
pi_219803402
quote:

[..]

[ x ]

Nou ja, beter dat dan de leerlingen :P
pi_219803407
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wij zijn het er over eens dat hij beter niet had kunnen schieten.
. sowieso zitten we aardig op 1 lijn in deze discussie, wat ook wel eens verfrissend is.

Maar ik vind wel dat daarover discussie mogelijk is.
Anderen kijken hier anders tegenaan.

Als je bedoelt dat daarover tussen ons geen discussie is, dan had ik dat niet zo begrepen.
Ik dacht in het algemeen.

Ik bedoelde tussen ons.
pi_219803421
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:26 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik vind dat haar onrecht is aangedaan. Overduidelijke schreeuw om hulp en wederom zijn ICE agenten die het niet oppikken
🤮
pi_219803430
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:38 schreef Elizium het volgende:
Nee, dat is absoluut niet waar. In de Verenigde Staten is het voor agenten (of dat nu lokale politie of federale agenten zoals ICE zijn) niet toegestaan om iemand drie keer in het hoofd te schieten puur omdat diegene een bevel om te stoppen negeert.

Hier zijn de feitelijke regels over het gebruik van dodelijk geweld door de politie in de VS:

Volgens de uitspraak van het Amerikaanse Hooggerechtshof in de zaak Graham v. Connor, mag dodelijk geweld alleen worden gebruikt als het "objectief redelijk" is. Dit betekent dat een agent alleen mag schieten als er een directe en onmiddellijke dreiging is van dood of ernstig lichamelijk letsel voor de agent zelf of voor omstanders.

Nee. In de zaak Tennessee v. Garner heeft het Hooggerechtshof bepaald dat het ongrondwettelijk is om een vluchtende verdachte neer te schieten als diegene geen direct gevaar vormt.

Alleen het niet stoppen voor een verkeerscontrole is een verkeersovertreding of "evading arrest", maar geeft een agent geen recht om te doden.

Pas als de bestuurder de auto als wapen gebruikt (bijvoorbeeld door bewust op agenten in te rijden), kan dodelijk geweld in sommige gevallen juridisch verdedigbaar zijn, maar zelfs dan gelden er strikte regels.

3. Schieten op het hoofd
Politie-opleidingen in de VS trainen agenten om te schieten op het "center mass" (het midden van het lichaam/de romp). Dit is omdat dit het grootste doelwit is en de kans op het stoppen van de dreiging het grootst is. Er is geen enkel officieel protocol dat voorschrijft dat er "drie keer in het hoofd" geschoten moet worden bij een verkeersstop. Dat zou in een rechtszaak worden gezien als een executie en excessief geweld.
Je eerste alinea gaat al fout. Het gaat niet om het begeren van het bevelmaar om het inrijden op een agent ná het bevel uit te stappen. De rest van je post is dus irrelevant.
pi_219803438
quote:

[..]
Begaand met migranten die geen fuck om haar geven.

twitter

twitter
pi_219803445
quote:
3. Schieten op het hoofd
Dit, ook al was ze een provocerende Karin, de gefrustreerde oud Irak veteraan heeft gewoon iemand geexecuteerd.
pi_219803467
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dit, ook al was ze een provocerende Karin, de gefrustreerde oud Irak veteraan heeft gewoon iemand geexecuteerd.
Is ze dan 3x in haar hoofd geschoten? Lijkt mij sterk als ik dat kogelgat in de voorruit zie.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:47:41 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219803469
quote:

3. Schieten op het hoofd
En dan nog het gegeven dat dit een Officer Created Jeopardy was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219803486
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is ze dan 3x in haar hoofd geschoten? Lijkt mij sterk als ik dat kogelgat in de voorruit zie.
Nee, joh, een misser, dat zou hem niet weer gebeuren, op een halve meter afstand gewoon haar schedel doorboren, dat zal de fucking bitch leren!
pi_219803491
quote:

[..]
Niet volgens deze poll.

twitter
pi_219803569
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:47 schreef VEM2012 het volgende:
Ja die 2 daarna via het zijraam op het hoofd gaat hij in rechtbank niet halen. die eerste door de ruit mischien wel.

In de US gelden voor agenten net als hier regels. Laat je niet gek maken door mensen die roepen dat agenten zich niet hoeven te identificeren daar etc of andere gekheid
pi_219803573
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:49 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Niet volgens deze poll.

[ x ]
Lies, damn lies and statistics hè.
pi_219803601
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Toch gek dat de experts die het bespreken het hier niet over hebben.

Heb op Reddit gestaan?
pi_219803605
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:49 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, joh, een misser, dat zou hem niet weer gebeuren, op een halve meter afstand gewoon haar schedel doorboren, dat zal de fucking bitch leren!
Waar is ze precies geraakt?
pi_219803611
Na dertien topics blijf ik verbaasd dat er lui zijn die de 'agent' blijven verdedigen, want 2000 kilo wapen/auto dreigt hem te doden. Eerste schot is verdedigbaar, je ziet in de filmpjes duidelijk dat hij hinkend (want aangereden) na een schot door het raam, niet raak misschien, het nog even afmaakt door het zijraam.

Dat is geen zelfverdediging meer, snap niets van die kronkels.
pi_219803630
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:01 schreef Firuze60 het volgende:
Na dertien topics blijf ik verbaasd dat er lui zijn die de 'agent' blijven verdedigen, want 2000 kilo wapen/auto dreigt hem te doden. Eerste schot is verdedigbaar, je ziet in de filmpjes duidelijk dat hij hinkend (want aangereden) na een schot door het raam, niet raak misschien, het nog even afmaakt door het zijraam.

"Fuck You Bitch!", schreeuwde hij erbij.
pi_219803636
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heb op Reddit gestaan?
Ik heb zelf een expert op youtube gezien die het daar in feite wel over had.
pi_219803651
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:57 schreef Elizium het volgende:

[..]
Ja die 2 daarna via het zijraam op het hoofd gaat hij in rechtbank niet halen. die eerste door de ruit mischien wel.

In de US gelden voor agenten net als hier regels. Laat je niet gek maken door mensen die roepen dat agenten zich niet hoeven te identificeren daar etc of andere gekheid
Gelukkig weet jij het beter dan de experts in de VS en dat zonder alle feiten te kennen.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 22:06:41 #280
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219803660
quote:

Misschien ging ze na hem aanrijden ook nog achter zn collegas aan met haar weaponized vehicle. Dus volledig terecht en conform beleid uitgeschakeld. Dat wijf heeft het compleet aan haarzelf te danken dat ze doorzeefd is. Ze was blijkbaar compleet doorgedraaid. Lintje voor de agent wat mij betreft.
pi_219803690
quote:

Jij lijkt gewoon niet helemaal te snappen dat het allemaal in een split second gaat en bovendien heb jij niet alle feiten.

Dus misschien toch beter om wat minder harde uitspraken te doen? En het onderzoek af te wachten?
pi_219803708
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
"Fuck You Bitch!", schreeuwde hij erbij.
Nee, hij schreeuwt fucking bitch daarna en dat vind ik niet zo heel raar nadat hij is geraakt. Dat zou ik ook kunnen zeggen als iemand mij raakt met de auto en wegrijdt.

Was het daar maar bij gebleven…
  zaterdag 10 januari 2026 @ 22:10:40 #283
319979 Fok-it
All is well
pi_219803711
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Misschien ging ze na hem aanrijden ook nog achter zn collegas aan met haar weaponized vehicle. Dus volledig terecht en conform beleid uitgeschakeld. Dat wijf heeft het compleet aan haarzelf te danken dat ze doorzeefd is. Ze was blijkbaar compleet doorgedraaid. Lintje voor de agent wat mij betreft.
Het feit dat je de term `wijf' gebruikt zegt dan ook weer alles wat voor type jij bent.

Erg mooi hoe voorspelbaar altijd
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219803714
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij lijkt gewoon niet helemaal te snappen dat het allemaal in een split second gaat en bovendien heb jij niet alle feiten.

Dus misschien toch beter om wat minder harde uitspraken te doen? En het onderzoek af te wachten?
Oh en de andere harde uitspraken ook even laten gaan? Prima idee, topic mag dicht.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 22:11:44 #285
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219803728
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het feit dat je de term `wijf' gebruikt zegt dan ook weer alles wat voor type jij bent.

Erg mooi hoe voorspelbaar altijd
Lol dat gekke wijf is dood. Stay mad.
pi_219803737
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:47 schreef Leandra het volgende:
En het gegeven de-escalerend te werk gaan.Ze doe hier precies het omgekeerde, ze escaleren van alles in enkele seconden voor een niet dreigende situatie.
pi_219803744
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb zelf een expert op youtube gezien die het daar in feite wel over had.
In welke zin dan? Want het feit dat hij zichzelf in een vervelende situatie heeft gebracht (waar een prima reden voor kan zijn: daar is het verhoor voor) maakt niet dat hij dan zichzelf niet meer mag verdedigen. Het kan wel een berisping opleveren natuurlijk, maar dat staat toch echt lis van de beoordeling of hij al dan niet mocht schieten.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 22:12:36 #288
319979 Fok-it
All is well
pi_219803745
quote:
80s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:11 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Lol dat gekke wijf is dood. Stay mad.
Stay incel
  zaterdag 10 januari 2026 @ 22:13:26 #289
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219803754
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Stay incel
Het feit dat ik maagd ben heeft hier niks mee te maken.
pi_219803774
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh en de andere harde uitspraken ook even laten gaan? Prima idee, topic mag dicht.
Ik heb meerderen daarop aangesproken hoor.

En van mij mag het topic ook dicht, want het gaat nu langzaam over in een liberal women bash topic en ook al kan ik met verbazing naar sommigen kijken, ik vind het hier bijzonder ongepast.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 22:16:12 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219803787
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heb op Reddit gestaan?
Dan zitten we waarschijnlijk in een andere bubbel, want ik zie het wel langskomen.

En nee, ik zit niet op Reddit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219803839
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan zitten we waarschijnlijk in een andere bubbel, want ik zie het wel langskomen.

En nee, ik zit niet op Reddit.
Misschien een idee om het hier dan te plaatsen, zoals ik heb gedaan. Want ik ben wel benieuwd in welke context het gedaan wordt en wat de expertise is (want misschien zijn het wel advocaten, maar dat maakt ze nog geen expert op dit specifieke rechtsgebied).
pi_219803966
Alles om af te leiden van het schandaal dat is aangericht door haar landgenoten

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_boo op 10-01-2026 22:59:46 ]
pi_219804011
twitter
pi_219804021
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:33 schreef Ali_boo het volgende:
Alles om af te leiden van het schandaal dat is aangericht door haar gemeenschap

[ x ]
Er is kennelijk een misbruik van overheidsgeld schandaal daar met door Somalische immigranten/ondernemers? Zoiets als het misbruik ooit van Roemenen hier door teveel kinderbijslag te krijgen?
pi_219804146
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:33 schreef Ali_boo het volgende:
Alles om af te leiden van het schandaal dat is aangericht door haar gemeenschap

[ x ]
Met wie had ze gemeenschap?
pi_219804155
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Er is kennelijk een misbruik van overheidsgeld schandaal daar met door Somalische immigranten/ondernemers? Zoiets als het misbruik ooit van Roemenen hier door teveel kinderbijslag te krijgen?
Klopt.
Of de Bulgarenfraude.

De oplossing heeft geleid tot de toeslagenaffaire...
pi_219804159
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Met wie had ze gemeenschap?
Met haar broer, true story
pi_219804194
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:59 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Met haar broer, true story
Ja en Obama is geboren in Kenia. Treu story.

Enfin, kennelijk zitten daar een hoop Somaliers legaal als immigrant en tja, daar kan Trump dan weer niks aan doen.
pi_219804211
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In welke zin dan? Want het feit dat hij zichzelf in een vervelende situatie heeft gebracht (waar een prima reden voor kan zijn: daar is het verhoor voor) maakt niet dat hij dan zichzelf niet meer mag verdedigen. Het kan wel een berisping opleveren natuurlijk, maar dat staat toch echt lis van de beoordeling of hij al dan niet mocht schieten.
Dat juridische deel is meer jouw terrein.
Maar ik denk dat ICE fout na fout heeft gemaakt met deze dodelijke verwonding als gevolg, dat daar wel gevolg aan wordt gegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')