abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219799587
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
[..]
En ik ben van mening dat op het moment dat hij schiet, het gevaar voor zijn eigen persoon al geweken was. Sterker nog, de agent lijkt eerder gefocust op het uitschakelen van de vrouw dan het in veiligheid brengen van zijn eigen persoon.

De bron die jij geeft benoemd dat een agent dodelijk geweld mag gebruiken en onder welke omstandigheden. Die bron beschrijft verder totaal niet of dat in deze case ook daadwerkelijk aan de orde is. Er gaat gewoon een onderzoek komen en zelfs twee en pas dán zal blijken of hij correct heeft gehandeld. En persoonlijk ben ik over dat laatste een stuk minder stellig dan jij.
Dat kan natuurlijk, maar daar blijft het dan ook bij: een mening. En die mening wijkt af van de daadwerkelijk juridische richtlijn.

Ook van deze situatie overigens, want de vrouw in kwestie rijdt gewoon in op de agent. En deze vorm van agressie is blijkbaar iets waar ICE-agenten vaker mee te maken hebben gehad. Zie ook:
quote:
Coalitions similar to ICE Watch have cropped up all over the country — with activists using phone apps, whistles and car horns to warn neighborhoods when ICE shows up.

ICE Watch and adjacent groups can also turn confrontational — with numerous instances of activists ramming agents with their cars in the past.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:46:39 #52
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219799610
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Die drang tot censuur ook altijd.
Compleet doorgeslagen 8)7
pi_219799641
quote:
[ x ]

Tja, Reddit is binnen veel subreddits een radicaal progressief linkse echokamer, waar het niet om feiten of de waarheid gaat maar een bepaald narratief en allerlei ideologische dogma's. Zo ook hier helaas. Mij staat bij dat men ook tijdens de vermeend vredige zomer van 2020 (BLM-rellen) allerlei (tijdelijke) aanpassingen in het beleid deed.

Wees blij dat we hier op een fijn forum zoals FOK! zitten, waar iedereen zijn zegje kan doen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:48:53 #54
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219799674
Het blijft bizar dat mensen deze actie van de ICE agent blijven goedpraten. Überhaupt het goedpraten van wat ICE aan het doen is al bizar.

Met ook het oog op wat Trump liet doen met vermeende drugssmokkelaren in hun bootjes, is het wachten op een kloon van de Einsatzgruppen.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219799681
quote:
[ x ]

Oh jeetje zeg niet de Gestapo
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219799744
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:41 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Dat was vóór een tirannieke overheid.
Ah, dus alleen ok als jij het met de oppositie eens bent. Duidelijk.
pi_219799750
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:48 schreef The-BFG het volgende:
Het blijft bizar dat mensen deze actie van de ICE agent blijven goedpraten. Überhaupt het goedpraten van wat ICE aan het doen is al bizar.

Met ook het oog op wat Trump liet doen met vermeende drugssmokkelaren in hun bootjes, is het wachten op een kloon van de Einsatzgruppen.
Je bent te laat. Amerika en rechtsexpert Howard heeft zijn oordeel al geveld. Dus het topic kan op slot.
pi_219799753
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat kan natuurlijk, maar daar blijft het dan ook bij: een mening. En die mening wijkt af van de daadwerkelijk juridische richtlijn.

Ook van deze situatie overigens, want de vrouw in kwestie rijdt gewoon in op de agent. En deze vorm van agressie is blijkbaar iets waar ICE-agenten vaker mee te maken hebben gehad. Zie ook:
[..]

Net zoals jij een mening hebt. Jouw politieke tribalisme zorgt er echter voor dat je bij voorbaat al weet wie de dader is en of de vrouw terecht door haar hoofd geschoten had mogen worden. De jurisdictie is in elk Westers land gewoon hetzelfde hoor. Maar de vraag is nog altijd wel of de agent dusdanig in gevaar was dat dodelijk geweld geoorloofd is. Het zou een hele fijne wereld worden als we de geweldsmonopolie compleet over laten aan mensen die daar nauwelijks voor opgeleid zijn.

Maar goed; we weten van jou ook dat je het leger op mensen af zou willen sturen als ze niet demonstreren voor zaken waar jij voor staat. Jij bent voorstander van een totalitair regime. Ik niet.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:53:15 #59
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219799766
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:48 schreef The-BFG het volgende:

lol... hulpverleners/wetshandhavers die hun functie uitoefenen, daar waar democratisch voor gekozen en gestemd is. Illegalen uitzetten. En als je het er niet mee eens bent moet je er met je auto op inrijden. Heel goed man jij snapt het
pi_219799773
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:56 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik gok dat het hiermee te maken heeft

[ afbeelding ]

https://threadreaderapp.com/thread/1248823584111439872.html
Lijkt mij eerder de oorzaak, dan het gevolg.
pi_219799799
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Net zoals jij een mening hebt. Jouw politieke tribalisme zorgt er echter voor dat je bij voorbaat al weet wie de dader is en of de vrouw terecht door haar hoofd geschoten had mogen worden. De jurisdictie is in elk Westers land gewoon hetzelfde hoor. Maar de vraag is nog altijd wel of de agent dusdanig in gevaar was dat dodelijk geweld geoorloofd is. Het zou een hele fijne wereld worden als we de geweldsmonopolie compleet over laten aan mensen die daar nauwelijks voor opgeleid zijn.

Maar goed; we weten van jou ook dat je het leger op mensen af zou willen sturen als ze niet demonstreren voor zaken waar jij voor staat. Jij bent voorstander van een totalitair regime. Ik niet.
Nee, hoor. Deze argumenten heb ik ook nooit gemaakt.

Ik baseer mij namelijk niet op politiek tribalisme, maar op de beelden en de juridische richtlijnen die er zijn om te bepalen wat een agent wel of niet mag en deze juist of onjuist heeft gehandeld. Kortom: ik baseer mij op feiten.

En ik zou zeggen, probeer dat ook eens, zonder al die ad hominems en het constante gesneer in elke post. Ook hier weer over dat ik een voorstander zou zijn van een 'totalitair systeem'. Hele rare en ongefundeerde aantijging. Het geeft ook duidelijk aan dat je het op de inhoud alleen niet af lijkt te kunnen.
pi_219799800
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het feit dat de ICE de controles doet waardoor mensen worden uitgezet zal hooguit voor een handjevol linkse deugmensen al reden genoeg zijn om de ICE het werk lastig te maken.

Het gaat erom HOE de ICE door Trump momenteel ingezet wordt als een soort orde handhavers waar ze helemaal niet geschikt en opgeleid voor zijn.
Het is meer een combinatie van.
pi_219799823
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:04 schreef Seeburg54 het volgende:
Dat hele USA kan als verloren worden beschouwd. Net nog wat nieuwe beelden gezien die moeten bewijzen dat de vrouw is doodgeschoten vanwege zelfverdediging van de agent. Ik zie het nog steeds niet overigens. Dat hele ICE belichaamt waar Trump en consorten voor staan. Botte bijl, onredelijkheid, en leugens en bedrog blijkbaar.
Way to go USA. :')
Ik heb een neutrale video gepost van een Canadees station en die komen tot de conclusie dat het best eens zelfverdediging kan zijn (het grappige is dat de jurist die ze opvoeren die aangeeft dat het geen zelfverdediging was ene Kamala Harris is, die natuurlijk niet als meest neutrale gezien kan worden).

Kortom: lekker afwachten wat het oordeel gaat zijn.
pi_219799825
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ik baseer mij namelijk niet op politiek tribalisme, maar op de beelden en de juridische richtlijnen die er zijn om te bepalen wat een agent wel of niet mag en deze juist of onjuist heeft gehandeld. Kortom: ik baseer mij op feiten.

En ik zou zeggen, probeer dat ook eens, zonder al die ad hominems en het constante gesneer in elke post. Ook hier weer over dat ik een voorstander zou zijn van een 'totalitair systeem'. Hele rare en ongefundeerde aantijging. Het geeft ook duidelijk aan dat je het op de inhoud alleen niet af lijkt te kunnen.
Waarom doe je continu alsof jij alle waarheid in pacht hebt? Neigt naar narcisme.
pi_219799831
Watch it fascist

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219799844
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar je beschuldigt anderen er continu van. Maar in alle topics waar ik je zie posten laat je overduidelijk zien dat je zelf het toonbeeld bent van tribalisme.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:03:44 #67
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219799845
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Bingo. Even los van dat er gewelddadige demonstranten en acties bestaan, neemt het gevaar van escalatie en zelfs een dodelijke afloop toe als de agenten in kwestie minder goed opgeleid zijn.

Hier in Nederland maakt men zich terecht druk om de verkorting van de politieopleiding zodat die nu minder jaren telt. De verantwoordelijkheid die bij het monopolie en de context van het beroep als geheel hoort, die maakt dat je geen veredelde leken de praktijk in moet willen sturen en juist meer moet willen investeren in opleiding, training en het bijhouden van vaardigheden.
pi_219799852
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
[..]
Dat is het wel. Van de ICE website:
[..]
[..]
"Criminal and civil enforcement" is de de definitie van controlerende taak.

Als je het over het leger had gehad, dan had je een punt. Maar ICE is niet het leger.
Wat ICE op dit moment doet is taken uitvoeren waarvoor ze geen mandaat hebben binnen het Deprtment of Homeland Security. Ze zijn er voor de handhaving van de immigratiewetgeving en de bestrijding van grensoverschrijdende criminaliteit zoals drugshandel en fraude.

De reden dat er nu zo veel ellende is met ICE is omdat ze nu taken (visumcontroles aan de deur bijvoorbeeld) aan het uitvoeren zijn waarvoor ze van bijvoorbeeld de U.S. Customs and Border Protection geen opdracht hebben gekregen.
U.S. Citizenship and Immigration Services gaat over de verblijfsvergunningen, asiel(aanvragen), (werk)visa en naturalisatie. Op dit moment voert ICE daar op eigen houtje actie in.

Het is simpelweg krankzinnig dat een relatief klein bewapend onderdeel binnen de Amerikaanse overheid zich ontastbaar waant om over zaken actie uit te voeren waar ze totaal geen mandaat over hebben omdat de overheid ze niet terugfluit.
Dit, dus.
pi_219799855
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:23 schreef Breekfast het volgende:
Nou, naar het nieuwe filmpje kijkend schrik ik van de agressiviteit en dreiging die er van de betreffende vrouw uitging. Heel begrijpelijk dat je direct denkt dat de vrouw op je in gaat rijden!

Nee maar echt, het is een klucht dat we hier nog moeten discussiëren of de agent proportioneel heeft gehandeld :')

Dit is gewoon moord.
Het is hoe dan ook geen moord en hier heb je een neutrale bron.

Bekijk deze YouTube-video
pi_219799882
quote:
[ x ]

En maar gek vinden dat Reddit extreem links genoemd wordt…
pi_219799948
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:00 schreef Questular het volgende:

[..]
Waarom doe je continu alsof jij alle waarheid in pacht hebt? Neigt naar narcisme.
Als ik mij baseer op feiten en anderen op emotie of politiek tribalisme, dan heb ik inderdaad in dit geval de waarheid in pacht.

Mijn redenering: beelden + juridische richtlijnen, waarbij de conclusie vervolgens is dat het een tragische situatie betreft, maar de agent heeft gehandeld in lijn met de wet. Veel anderen daarentegen hekelen Trump en Trump's beleid met ICE en dus is de vrouw is men van mening dat de vrouw in kwestie onschuldig was.

We hebben hier zelfs posts voorbij zien komen over hoe het 'goed' en 'begrijpelijk' zou zijn dat 'het volk' in opstand komt tegen ICE. Nou, dat mogen mensen natuurlijk vinden, maar het betreft geen rationele of feitelijke argumenten, maar ongefundeerde claims komende vanuit emotie en politiek tribalisme.
pi_219799976
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:04 schreef theguyver het volgende:

[..]
Van de miljoenen die Obama het land uit heeft getuft hoeveel waren er legaal in het land? Hoeveel van de 200.000 waren er legaal in het land?
Het aantal weet ik niet, vind ik zelf ook niet echt relevant.

Feit is dat ICE voor Trump ook legale migranten heeft uitgezet.

Maar dat leidde niet tot de enorme ophef die we nu zien.

quote:
In de tijd van Obama kan ik me geen enkel geval herinneren dat ICE zo erg gedwarsboomd werd om hun taak uit te voeren, ja er was wel eens kritiek, maar er werd niet aangespoord om ICE te gaan dwarsbomen door burgers de staart op te laten gaan de weg te gaan blokkeren en om criminelen te beschermen.
Klopt, maar dat wordt ook aangewakkerd door Trump.
Die polariseert en jaagt de Amerikanen tegen elkaar op, ipv zich op te stellen als president voor alle Amerikanen.

ICE wordt daarbij als middel gebruikt

quote:
De grootste reden dat ICE nu in deze staat aanwezig is heeft te maken met het feit dat er momenteel een enorm fraude schandaal bezig is zo erg zelfs dat de huidige senator heeft besloten om zich niet meer verkiesbaar te stellen.

Momenteel zijn er al +-100 mensen opgepakt waarvan 95% een Somalische afkomst heeft.
De Somalische gemeenschap heeft tig healthcare en daycare centers in de staat, de senator is heel blij met deze gemeenschap, die grotendeels verantwoordelijk is voor deze fraude.

Ook een ander feit is dat deze gemeenschap zich niet weet aan te passen.
Maar wel voor elkaar heeft gekregen die overheid van miljoenen te ontdoen.
Is het daarom terecht dat ICE hier aanwezig is, jazeker.
Dat is dan wel weer goed.

Maar ook wat die fraude betreft: die wordt gebruikt voor verdere polarisatie

quote:
Is het slim om overheid functionarissen die daar zijn te dwarsbomen.. zeg het maar...

Heb jij graag dat de overheid dit uitzoekt en daardoor FBI ICE etc daar heen stuurt of heb je zoiets van agh laat maar we missen maar een paar miljard.
Volgens mij is die fraude een probleem van de staat Minnesota en moet die dat uitzoeken.
ICE kan daarin wat betekenen, maar dan in samenspraak met Minnesota. En niet zoals het nu gaat, dat de federale overheid met veel bombarie ingrijpt en daarbij de confrontatie aan gaat met de staat.

quote:
Btw het komt de senator mooi uit, hij heeft in een persconferentie aangegeven dat hij het liefste wil dat de overheid op tyft zodat hij waarschijnlijk zijn eigen betrokkenheid van deze fraude kan verdoezelen. (Speculatie van mijn kant)

Ik heb trouwens geen probleem met immigratie zolang het maar op een correcte manier gebeurt en de persoon zich weer aan te passen aan het land waar hij of zij besluit te wonen.

Momenteel is de VS overspoeld met Illegale immigranten die dat niet doen, vandaar dat Trump dit ook gebruikte als een van de grote punten in zijn campagne.

De volk heeft op hem gestemd en wil dit dus schijnbaar ook.

Nou vraag ik het volgende wat zet aan tot geweld, de overheid die hun werk doet waarom ze verkozen word, of een aantal extreem linkse die er alles op alles doet om deze overheids groep tegen te werken wat uiteindelijk heeft geleid tot de dood van deze burger.
Beide: een regering die niet verbindend, maar polariserend te werk gaat en groeperingen die goed gedijen op die voedingsbodem om de overheid tegen te werken.

quote:
Zoals ik al eerder aangaf, is ten tijde van 8 jaar Obama escaleerde het niet zo.
Waarom niet, niet iedereen had een hekel aan Obama Tuurlijk er was wel kritiek maar ik kan mij niet herinneren dat Obama een nazi of een fascist werd genoemd.
Omdat Obama verbindend was en binnen de constitutie werkte.

Trump en zijn regering heeft fascistische trekken en zaaien verdeeldheid in het land om zo meer macht naar zich toe te kunnen trekken.

quote:
Het grootste probleem momenteel zijn de zogenoemde Karins die overal opduiken herkenbaar aan gekleurd haar en neusring, hebben geen werk of hun werk is protesteren, ze doen er alles op alles aan om tegen alles wat Trump doet tegenaan te schoppen dit word mede aangewakkerd door democratische politici en Amerikaanse linkse media.
Die moet je dan ook geen voedingsbodem geven.
Het fenomeen Karen is al een aantal jaren oud.

quote:
Waarom noem ik dat precies, simpel de linkse media hoor je nooit zeggen ILLEGALE migranten nee ze noemen ze migranten.

Dat woord is extreem belangrijk.
Ik zal het even laten uitleggen door een bekende Legale immigrant en oud senator de Terminator himself!
https://youtube.com/shorts/FjDTxe04_bw?si=MheHoM1mpZbwmpTL
Ik weet niet of het echt belangrijk is, iedereen weet dat ice illegalen uitzet.

Wat je wel ziet is dat er een grijs gebied is, migranten waarvan het visum verstreken is terwijl ze in de procedure zitten voor een vaste verblijfsvergunning. Die worden ook door ICE uitgezet. Soms zelfs uit de rechtbank gehaald waar ze zijn om hun zaak te bespreken.

Dat zet ook kwaad bloed.
Is overigens ook niet nieuw, onder Biden werden die ook uitgezet.

quote:
Zoals ik hier boven al aangaf heeft de VS een 2 tal grote problemen.
Beide partijen dwarsbomen elkaar gewoon zoveel mogelijk.
Klopt, het politieke stelsel is failliet.
En dat is decennia geleden al begonnen.

Trump is daar een symptoom van.
Maar niet de kwaal.

quote:
En het andere probleem is vrouwen die zwaar in de war zijn, de hele dag geen fuck te doen hebben, niet werken teren op overheids geld waarschijnlijk tig persoonlijke issues hebben, daarom kleuren ze hun haar groen en prikken ze zoveel mogelijk piercings door hun hoofd.
Ze schoppen tegen alles waar ze maar tegen kunnen schoppen.
Want alles is het probleem behalve zichzelf.
En er zijn duizenden voorbeelden hiervan iedereen is een nazi fascist racist terwijl ze zelf de ergste zijn, want ze hebben geen idee wat het betekend of wat de gevolgen zijn van hun eigen acties, zie hier een groot voorbeeld hiervan.
Daar kan ik niet over meepraten, ik ken de Amerikaanse vrouw niet.

Het klinkt wel als een karikatuur, maar het echtpaar Good lijkt daar aardig aan te voldoen
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219799987
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als ik mij baseer op feiten en anderen op emotie of politiek tribalisme, dan heb ik inderdaad in dit geval de waarheid in pacht.

Mijn redenering: beelden + juridische richtlijnen, waarbij de conclusie vervolgens is dat het een tragische situatie betreft, maar de agent heeft gehandeld in lijn met de wet. Veel anderen daarentegen hekelen Trump en Trump's beleid met ICE en dus is de vrouw is men van mening dat de vrouw in kwestie onschuldig was.

We hebben hier zelfs posts voorbij zien komen over hoe het 'goed' en 'begrijpelijk' zou zijn dat 'het volk' in opstand komt tegen ICE. Nou, dat mogen mensen natuurlijk vinden, maar het betreft geen rationele of feitelijke argumenten, maar ongefundeerde claims komende vanuit emotie en politiek tribalisme.
Politici promoten weerstand tegen ICE dus een vrijbrief voor velen om dit dan ook te doen blijkbaar.
life is like a box of chocolates
pi_219800000
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom is dit niet zo’n overduidelijke zaak dat iemand hier een conclusie kan trekken.

Nou ja, het is overduidelijk geen moord en het slachtoffer was niet gewoon in een file terechtgekomen en weet ik wat ik allemaal voor gekkigheid heb gelezen, maar de kernvraag: was dit in dit geval gepast geweld zal tzt bepaald worden aan de hand van alle feiten.

Misschien is het voor iedereen verstandig om dat oordeel gewoon te laten aan diegenen die ervoor aangesteld zijn om daarover te oordelen. De VS is namelijk nog altijd een functionele rechtsstaat. Niet perfect, maar perfectie bestaat nergens.
pi_219800018
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En maar gek vinden dat Reddit extreem links genoemd wordt…
Ja, is het ook

Het is het teken van deze tijd: alles in de linkse of rechtse hoek drukken.
pi_219800022
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]
Die polariseert en jaagt de Amerikanen tegen elkaar op, ipv zich op te stellen als president voor alle Amerikanen.

[..]

[..]
Volgens mij is die fraude een probleem van de staat Minnesota en moet die dat uitzoeken.
ICE kan daarin wat betekenen, maar dan in samenspraak met Minnesota. En niet zoals het nu gaat, dat de federale overheid met veel bombarie ingrijpt en daarbij de confrontatie aan gaat met de staat.
[..]
Beide: een regering die niet verbindend, maar polariserend te werk gaat en groeperingen die goed gedijen op die voedingsbodem om de overheid tegen te werken.
[..]

Trump en zijn regering heeft fascistische trekken en zaaien verdeeldheid in het land om zo meer macht naar zich toe te kunnen trekken.
[..]
[..]

Wat je wel ziet is dat er een grijs gebied is, migranten waarvan het visum verstreken is terwijl ze in de procedure zitten voor een vaste verblijfsvergunning. Die worden ook door ICE uitgezet. Soms zelfs uit de rechtbank gehaald waar ze zijn om hun zaak te bespreken.

Dat zet ook kwaad bloed.
[..]

Maar niet de kwaal.
[..]

Het klinkt wel als een karikatuur, maar het echtpaar Good lijkt daar aardig aan te voldoen
Wat vind je van Tim Walz die ICE aanduidt als Gestapo en de bevolking oproept zich tegen ICE te keren?
  Moderator zaterdag 10 januari 2026 @ 16:22:54 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219800030
Het is gepast geweld maar ze plaatsen zichzelf (door onkunde?) in een situatie waarin ze het moeten gebruiken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219800057
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 08:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is inderdaad gevaarlijk. Je ziet het ook: het slachtoffer dacht gewoon in haar recht te staan en dat haar niets gemaakt kon worden.

Wat dat betreft een beetje te vergelijken met al die idioten die zichzelf vrij verklaren van de overheid op basis van wat ze op het internet gelezen hebben en daardoor flink in de problemen gekomen zijn.

Wat mij betreft ernstig verwijtbaar.

Ook ernstig verwijtbaar: figuren zoals Tampon Tim die ICE aanduidt als Gestapo. Mensen opzwepen om handhavers dwars te gaan zitten. Hij is daarmee medeverantwoordelijk voor wat hier is gebeurd, net zoals Trump bij 1/6 met zijn gestolen verkiezingen een lont in het kruidvat gooide.

Wat dat betreft zou het goed zijn als er een derde partij zou komen waar men zich kan richten op normaal, in plaats van zotheid.
Kruidvat is die drogisterij :D
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:25:53 #79
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219800061
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat vind je van Tim Walz die ICE aanduidt als Gestapo en de bevolking oproept zich tegen ICE te keren?
Ze zijn echt vrij daar in de VS eigenlijk. Moet je in Nederland eens proberen uren lang met je auto politiemensen blokkeren en mensen oproepen om zich tegen de politie te keren en dat soort opruiing. Dat hou je echt niet zo lang vol.
pi_219800081
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:22 schreef sp3c het volgende:
Het is gepast geweld maar ze plaatsen zichzelf (door onkunde?) in een situatie waarin ze het moeten gebruiken
Dat oordeel snap ik, maar van wat ik zie liep die agent rond de auto te filmen (geen idee waarom) en was zij op dat moment gewoon rustig (wel aan het treiteren, maar geen gevaar). Ik denk niet dat iemand dit zag aankomen.
pi_219800084
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb een neutrale video gepost van een Canadees station en die komen tot de conclusie dat het best eens zelfverdediging kan zijn (het grappige is dat de jurist die ze opvoeren die aangeeft dat het geen zelfverdediging was ene Kamala Harris is, die natuurlijk niet als meest neutrale gezien kan worden).

Kortom: lekker afwachten wat het oordeel gaat zijn.
Dit lijkt me in alle gevallen de beste manier en oplossing, wachten op het juridisch systeem dat hun werk moet doen.
pi_219800092
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:25 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Kruidvat is die drogisterij :D
Ook in een drogisterij moet je geen lont gooien.
pi_219800100
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een van de symptomen van het politieke failliet van de VS.
Ik vind ook dat ICE moet samenwerken met de lokale overheden, ipv als federaal orgaan op eigen houtje opereren in de staten.
Dan krijg je dit soort toestanden niet.

Tim probeert zich wellicht in te dekken vanwege zijn betrokkenheid bij het fraudedchandaal in Minnesota.

En Trump geeft hem die stok door als federale overheid in te hakken op individuele staten.
Zoals het federale leger afsturen op steden.
pi_219800105
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
Laten we de hele situatie even samen vatten.

Madam brengt met haar lesbische vriendin haar kind naar school daarna gaat ze de weg op om met haar Overwatch buddy's ja dit is niet de enige auto, op zoek naar ice agents om deze te dwarsbomen met hun werk om illegalen het land uit te typen.
Nadat ze deze ICE agents gevonden te hebben besluiten z de weg te blokkeren en deze overheids functionarissen te dwarsbomen, haar lesbische partner stapt uit nadat mevrouw de weg heeft geblokkeerd om zodoende de situatie te filmen.
Voor een aantal minuten lang blokkeert ze de weg, de ICE agents zijn het beu en mogen op dit moment de persoon oppakken en verwijderen zoals de wet voorschrijft, ze zetten hun lampen aan en stappen uit, de betreffende agen in kwestie gaat nu zelf ook filmen en loopt naar de achterkant van de auto en controleert haar nummer plaat, hij word uitgesnauwd door de lesbo partner, op dit zelfde moment loopt hij verder on de auto en blijft filmen op dat moment komen andere agenten aanlopen om haar uit de auto te verwijderen, zoals de wet toe staat, op het moment dat de agent voor de auto begint te lopen probeert een andere agen de deur te openen van de auto, om zodoende de mevrouw in kwestie te verwijderen, de agent in kwestie is nu aan de voorkant van de auto en de mevrouw besluit nu opzettelijk de auto in de achteruit te zetten de agent ziet de dreiging en trekt zijn wapen, de lesbische vrouw die nu aan het filmen is schreeuwt naar haar partner om te rijden (duidelijk hoorbaar in de video van de betreffende agent) op dat moment geeft ze vol gas en rijd vooruit de agent word geraakt door de bumper en lost zijn eerste schot door de vooruit de auto rijd verder vooruit en de agent schiet nog 2 kogels door de zij ruit, daardoor zie je ook maar 1 kogel gat door de voorruit dit gebeurt in een fractie van een seconde, de agent is ondertussen op de grond gevallen en is doordat de auto hem raakte op de grond gevallen, maar blijft filmen, de auto rijd rechtdoor en knalt tegen een andere auto aan.

Had dit voorkomen kunnen worden, jazeker.

Allereerst de enige reden waarom de vrouw daar is, is om ICE te dwarsbomen, zij is niet alleen.

De vraag is waarom doen ze dit?
Allereerst krijgen deze mensen betaald om dit te doen, ten tweede ze weten wat deze agenten wel en niet mogen doen dus kunnen ze op deze manier de agenten zo goed mogelijk dwarsbomen om hun werk uit te kunnen voeren.

Gebeurt dit vaker, ja er bestaan volledige groeperingen die niks anders doen om deze overheidsfunctionarissen zo veel mogelijk dwars te zitten ze worden aangespoord door andere liberalen om dit te doen veel krijgen ook betaald om dit te doen.

In elk ander land word je gewoon simpelweg opgepakt als je dit soort dingen doen, ICE heeft het recht om deze personen te verwijderen maar niet op te pakken de reguliere politie mag dit wel daarom werken ze vaak samen met regionale politie.

De vraag wat ik me stel is waarom waarom waarom wil je het opnemen voor misdadigers?
Wat bezielt je dat je fraudeurs illegalen verkrachters moordenaars geweld plegers, etc etc wil verdedigen?

Hoe kom ik daarbij?
ICE heeft to nu toe zo'n 200.000 mensen terug naar huis gebracht.

About 41.4 % of deportations were of people with criminal convictions.
Another 25.0 % had pending criminal charges.
Approximately 33.5 % were categorized as “other immigration violators” (i.e., no criminal convictions or pending charges

Dus het gros er van is geen fris persoon, plus en dit is mijn mening.

Als je illegaal bent heb je de wet al overtreden.
Je betreedt een land zonder toestemming.
Tot nu toe is er geen geval bekend dat ICE een legale migrant heeft verwijderd.
De agent die schoot scheen eerder bij een aanhouding meters meegesleurd te zijn door iemand die ervandoor ging. Ik kan me voorstellen dat hij, toen zijn collega bij het raam van die vrouw stond met zijn hand op het stuur, en ze weigerde uit te stappen, het al voor zich zag dat iets vergelijkbaars kon gebeuren.
pi_219800117
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:25 schreef incel het volgende:

[..]
Ze zijn echt vrij daar in de VS eigenlijk. Moet je in Nederland eens proberen uren lang met je auto politiemensen blokkeren en mensen oproepen om zich tegen de politie te keren en dat soort opruiing. Dat hou je echt niet zo lang vol.
Misschien, maar je krijgt geen kogel.

En dat is eigenlijk best fijn.

Maar het is niet anders of Trump er nu zit of een Democraat: de politie in de VS gebruikt veel sneller dodelijk geweld. Deels ook logisch, want ze staan daar aan heel wat gevaar bloot.

Het zou alleen fijn zijn als ze beter opgeleid werden. Het is deels onnodig.
pi_219800120
Van een president zou je mogen verwachten dat ie in dit soort situaties boven de partijen gaat staan en de vaart der volkeren bevaart. Nope. Gas erop.
pi_219800134
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:29 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
De agent die schoot scheen eerder bij een aanhouding meters meegesleurd te zijn door iemand die ervandoor ging. Ik kan me voorstellen dat hij, toen zijn collega bij het raam van die vrouw stond met zijn hand op het stuur, en ze weigerde uit te stappen, het al voor zich zag dat iets vergelijkbaars kon gebeuren.
Des te vreemder is het dat hij zichzelf opnieuw in een gevaarlijke positie plaatst.

Je zou verwachten dat de manier van aanhouden op basis van eerdere ervaringen wordt aangepast.

D
pi_219800143
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind ook dat ICE moet samenwerken met de lokale overheden, ipv als federaal orgaan op eigen houtje opereren in de staten.

Tim probeert zich wellicht in te dekken vanwege zijn betrokkenheid bij het fraudedchandaal in Minnesota.

En Trump geeft hem die stok door als federale overheid in te hakken op individuele staten.
Tim heeft dus een groot probleem en om zijn hachje te redden stookt hij het vuur op, wat met een beetje pech meer doden oplevert.

Dan is hij toch geen haar beter dan Trump?

Ik vind het allemaal bizar om te zien.
pi_219800153
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:30 schreef Harmankardon het volgende:
Van een president zou je mogen verwachten dat ie in dit soort situaties boven de partijen gaat staan en de vaart der volkeren bevaart. Nope. Gas erop.
Volgens mij zijn de verwachting van Trump al niet meer zo hoog.
pi_219800178
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Des te vreemder is het dat hij zichzelf opnieuw in een gevaarlijke positie plaatst.

Je zou verwachten dat de manier van aanhouden op basis van eerdere ervaringen wordt aangepast.

D
Het is wat mij betreft dan ook veel meer dat er in het systeem op meerdere vlakken wat fout gaat en dat de agent daar nu voor een tweede keer de dupe van wordt.
pi_219800195
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:41 schreef HiZ het volgende:
Het was gewoon moord.
Niets persoonlijk richting mijn mede Fok! users, maar mocht ik ooit voor de rechter staan hoop ik niet dat 1 van jullie mijn verdediging is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219800206
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tim heeft dus een groot probleem en om zijn hachje te redden stookt hij het vuur op, wat met een beetje pech meer doden oplevert.

Dan is hij toch geen haar beter dan Trump?

Ik vind het allemaal bizar om te zien.
Ook als hij dit niet doet om zijn hachje te redden: dit is olie op het vuur gooien en hij doet inderdaad niet onder voor Trump in dit geval.
pi_219800221
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het is wat mij betreft dan ook veel meer dat er in het systeem op meerdere vlakken wat fout gaat en dat de agent daar nu voor een tweede keer de dupe van wordt.
Wreedheid is de norm geworden, en niet zorgvuldigheid en professionaliteit.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:43:45 #94
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219800262
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]
[..]
[..]

[..]
[..]

Dat zet ook kwaad bloed.
[..]

Maar niet de kwaal.
[..]

Dat Minnesota dat zelf wil uitzoeken lijkt me een compleet debiel idee.
De reden is simple, ze werkten in het verleden al samen met een aantal opgepakte fraudeurs, in dit geval heeft de FBI een speciale afdeling die dit uit zoekt en momenteel ook doet, waarom ik wel verstandig vind dit ICE hier aan mee werkt is simpel, de VS is groot de fraude kwam eind van het jaar aan het licht door een onafhankelijke youtuber die samen werkte met een paar lokale bewoners die hem hadden ingelicht, als ICE namelijk niet zou ingrijpen kan een gross die bijvoorbeeld illegaal in het land zijn en betrokken zijn bij deze fraude zaak zich makkelijk verplaatsen naar een andere staat en het grapje opnieuw beginnen.
Mijn mening schop ze op tijd het land uit en zorg er voor dat ze het geld niet meenemen naar Somalië.

Maar goed dat is mijn mening en ik denk dat veel Amerikanen hier het wel mee eens zijn.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_219800264

Spraakmakende voorpagina weer.
pi_219800321
https://www.whitehouse.go(...)-on-law-enforcement/

Het is gewoon een volkomen verrot land als een overheidssite dit soort retoriek verspreid. En het is verrot aan beiden kanten maar van een regering of overheid verwacht je niet het huidige gedrag waarbij geweld de norm is en empathie niet meer bestaat.

Dit incident, hoe erg ook is een uitwas van de hoe de regering optreedt en hoe bepaalde figuren daarbinnen zich uiten.

Nog niet zo lang geleden (jaartje) riep een bisschop op tot empathie maar het enige wat zij kreeg was blikken van walging van die kliek rond Trump. Plus natuurlijk het label woke omdat medeleven inmiddels door bepaalde groepen wordt gezien als een teken van zwakte.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:52:30 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219800335
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:50 schreef Ericr het volgende:
https://www.whitehouse.go(...)-on-law-enforcement/

Het is gewoon een volkomen verrot land als een overheidssite dit soort retoriek verspreid. En het is verrot aan beiden kanten maar van een regering of overheid verwacht je niet het huidige gedrag waarbij geweld de norm is en empathie niet meer bestaat.

Dit incident, hoe erg ook is een uitwas van de hoe de regering optreedt en hoe bepaalde figuren daarbinnen zich uiten.

Nog niet zo lang geleden (jaartje) riep een bisschop op tot empathie maar het enige wat zij kreeg was blikken van walging van die kliek rond Trump. Plus natuurlijk het label woke omdat medeleven inmiddels door bepaalde groepen wordt gezien als een teken van zwakte.
Ik denk dat als Jezus zelve onze Heiland weder tot Aard' kwam, hij gelyncht zou worden door een schuimbekkende MAGA-menigte die hem van socialisme betichtte.
pi_219800357
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:43 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik durf er in deze tijd niet meer op te vertrouwen dat wat ik in een filmpje zie ook daadwerkelijk gebeurt is. Uiteraard kun je vanuit een andere hoek een situatie anders beoordelen. Maar velen zijn handig met AI en gebruiken dat om het gelijk maar aan hun kant te krijgen.
Het meest belastende filmpje komt van de moordenaar zelf.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:56:09 #99
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219800358
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is het probleem van die lokale overheid, die zitten namelijk die in de pocket vand en fraude praktijken, zie hier boven de politie chef is grote vriendjes daarmee.
Het is een grote corrupte bende.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_219800367
Trending op Social Media:

Rebecca Good: "It's okay dude, I'm not mad at you".

ICE agent: "You Fucking bitch!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')