Of Obama die in Kenia geboren zou zijn..quote:Op zaterdag 10 januari 2026 18:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zelfde niveau als Pizza-gate dus.
Wij zijn het er over eens dat hij beter niet had kunnen schieten.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk: bedoel je nu echt te zeggen dat jij vindt dat hij beter wel had kunnen schieten, of begrijp je niet dat ik zeg dat ik net als jij vind dat hij beter niet had kunnen schieten?
Die halve zolen zullen er inderdaad ook genoeg bij zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:11 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
hou op hoor, vele borden geven duidelijk aan dat ze deportaties willen stoppen. Ongetwijfeld vanwege de aanpak, maar ook zeker met de gedachte "geen mens is illegaal"
Ik begrijp dit ook niet en dit punt word ook stelselmatig vermeden door onze vrienden op links. Ik heb zelf al meerdere malen de vraag gesteld waarom men denkt dat dit soort gedrag acceptabel is. Buiten wat persoonlijke beledigingen en moralistisch gezever om komt er geen duidelijk antwoord op dit punt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Begin maar eens met een democratie te noemen waar burgers actief de uitzet van migranten proberen te ondermijnen met onder andere wegblokkades of zelfs achtervolgen, intimideren of fysiek bejegenen van mensen in functie?
Dát is ongekend. Moet je eens nagaan dat burgers in bijvoorbeeld Polen of Hongarije het personeel bij de grenzen, die o.a. pushbacks gebruiken met geweld zouden gaan aanvallen. Dat is ondenkbaar.
Klopt. Ze zijn over eraan op het 'Als je de regering dwars zit mag je afgeknalt worden' narratief.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Tot zover het "innocent mother dropping off her child at school" narratief.
Dat klopt inderdaad niet nee.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Tot zover het "innocent mother dropping off her child at school" narratief.
Het is heel simpel. ICE voert aantoonbaar acties uit die niet in hun jurdisch vermogen ligt. Het zijn illegale acties waardoor de burgers, en sommige politici, in opstand komen tegen dat beleid. En nu zie je de gevolgen; er vallen doden. Nu kun je een heel debat houden over wat wel of niet binnen de fatsoensnormen vallen van hoe burgers zich dienen te gedragen richting de overheid, maar een overheidsorgaan wat zich niet aan de grondwet houdt is natuurlijk de basis van deze ellende.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik begrijp dit ook niet en dit punt word ook stelselmatig vermeden door onze vrienden op links. Ik heb zelf al meerdere malen de vraag gesteld waarom men denkt dat dit soort gedrag acceptabel is. Buiten wat persoonlijke beledigingen en moralistisch gezever om komt er geen duidelijk antwoord op dit punt.
Zeer duidelijke en goede analyse. @Wantiequote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:59 schreef VEM2012 het volgende:
En voor wie echt geïnteresseerd is in een goede juridische analyse van experts:
Bekijk deze YouTube-video
Ik ken eigenlijk geen andere democratie waarbij gewapende mannen met maskers op etc op jacht gaan naar illegalen in woonwijken, fabrieken, rechtbanken, etc .quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik begrijp dit ook niet en dit punt word ook stelselmatig vermeden door onze vrienden op links. Ik heb zelf al meerdere malen de vraag gesteld waarom men denkt dat dit soort gedrag acceptabel is. Buiten wat persoonlijke beledigingen en moralistisch gezever om komt er geen duidelijk antwoord op dit punt.
Welke acties zijn dat dan? Ik ben erg benieuwd.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is heel simpel. ICE voert aantoonbaar acties uit die niet in hun jurdisch vermogen ligt. Het zijn illegale acties waardoor de burgers, en sommige politici, in opstand komen tegen dat beleid. En nu zie je de gevolgen; er vallen doden. Nu kun je een heel debat houden over wat wel of niet binnen de fatsoensnormen vallen van hoe burgers zich dienen te gedragen richting de overheid, maar een overheidsorgaan wat zich niet aan de grondwet houdt is natuurlijk de basis van deze ellende.
Het komt voort uit de overtuiging dat als men zelf de regels breekt dan is het omdat het nodig is en dus mag het dan. Dat zagen we ook tijdens de zomer van 2020.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bijzondere claim, want niemand die dit heeft gesteld.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:23 schreef kipknots het volgende:
[..]
Klopt. Ze zijn over eraan op het 'Als je de regering dwars zit mag je afgeknalt worden' narratief.
Tegenstanders van het regime hebben geen rechten in een autoritaire staat.
In veel landen wordt illegaliteit helaas min of meer gedoogd. Waarom hebben we dan überhaupt nog grenzen?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk geen andere democratie waarbij gewapende mannen met maskers op etc op jacht gaan naar illegalen in woonwijken, fabrieken, rechtbanken, etc .
Ik had er een analyse van iemand die het naleven van geweldsinstructies onderzoekt, en die fakkelde je afquote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:28 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Zeer duidelijke en goede analyse. @:Wantie
Andere democratieën hebben vaak fatsoenlijke grensbewaking. De landen die dat niet hebben (VK) bijvoorbeeld zijn hard op weg om straks ook aan deportaties te beginnen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk geen andere democratie waarbij gewapende mannen met maskers op etc op jacht gaan naar illegalen in woonwijken, fabrieken, rechtbanken, etc .
Dat begrijp ik zeer zeker, ik wil alleen van een van onze linkse vrienden eens horen hoe hun hier over denken. Want als ze dit gaan toegeven dan verlies je uiteraard alle geloofwaardigheid als je roept ik sta voor de rechtsstaat en de democratie.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het komt voort uit de overtuiging dat als men zelf de regels breekt dan is het omdat het nodig is en dus mag het dan. Dat zagen we ook tijdens de zomer van 2020.
Ik wel, in NL zelfs. Politie wanneer je ergens van verdacht wordt. DSI als je het echt begaaid hebt. Arrestatieteam bij drugsinval of smokkelaars/uithalers. VS doet het ook bij illegalen, iets waar wij wat van kunnen leren.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
De klacht is al jaren dat de EU overspoeld wordt door migranten.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Andere democratieën hebben vaak fatsoenlijke grensbewaking. De landen die dat niet hebben (VK) bijvoorbeeld zijn hard op weg om straks ook aan deportaties te beginnen.
Pfoe, meer dan genoeg om uit te kiezen. De class-Action lawsuits in Colorado, Chicago en Californië. Bijvoorbeeld. Dat heeft voor een domino-effect gezorgd waardoor politici Trump nu openlijk kunnen aanpakken. Niet dat het uitmaakt, want hij fluit z’n ICE-figuren niet terug.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Welke acties zijn dat dan? Ik ben erg benieuwd.
Maar Dan heb je het over criminelen en voorbereide gerichte acties tegen een individu.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:39 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ik wel, in NL zelfs. Politie wanneer je ergens van verdacht wordt. DSI als je het echt begaaid hebt. Arrestatieteam bij drugsinval of smokkelaars/uithalers. VS doet het ook bij illegalen, iets waar wij wat van kunnen leren.
Is dat ongekend ja? Dat een stel burgers een democratisch gekozen overheid op een of andere manier blokkeert?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Begin maar eens met een democratie te noemen waar burgers actief de uitzet van migranten proberen te ondermijnen met onder andere wegblokkades of zelfs achtervolgen, intimideren of fysiek bejegenen van mensen in functie?
Dát is ongekend. Moet je eens nagaan dat burgers in bijvoorbeeld Polen of Hongarije het personeel bij de grenzen, die o.a. pushbacks gebruiken met geweld zouden gaan aanvallen. Dat is ondenkbaar.
Amerika zit vol met wapens en er is een enorme anti-ICE beweging die geen probleem heeft met aanslagen op agenten dus dat masker is logisch en in bijna alle landen doen arrestatie teams dit.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
We hebben het over fatsoenlijke democratieën, daar valt de EU per definitie niet onder. Maar als we dan toch de EU als voorbeeld moeten nemen dan zien we dat het open grenzen beleid ook in Europa zorgt voor enorme spanningen en dat remigratie steeds meer bespreekbaar wordt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
De klacht is al jaren dat de EU overspoeld wordt door migranten.
Dus ik weet niet welke fatsoenlijke grensbewaking je bedoelt.
En illegalen worden ook al uitgezet.
Ik geloof niet dat het VK nu pas gaat nadenken over het uitzetten.
Met klopjachten en oppakken met gebruik van geweld van mensen die wel legaal zijn maar waar een minimaal vermoeden al groot machtsvertoon oplevert?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Andere democratieën hebben vaak fatsoenlijke grensbewaking. De landen die dat niet hebben (VK) bijvoorbeeld zijn hard op weg om straks ook aan deportaties te beginnen.
Hoeveel aanslagen op ICE-agenten zijn er al geweest?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:48 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Amerika zit vol met wapens en er is een enorme anti-ICE beweging die geen probleem heeft met aanslagen op agenten dus dat masker is logisch en in bijna alle landen doen arrestatie teams dit.
Hier loop je met open ogen in natuurlijk. in b4 'pas nog met een auto'quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hoeveel aanslagen op ICE-agenten zijn er al geweest?
Maar als je dan ziet hoe ze die aanhouding aanpakten, dan lijkt het er niet op.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:48 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Amerika zit vol met wapens en er is een enorme anti-ICE beweging die geen probleem heeft met aanslagen op agenten dus dat masker is logisch en in bijna alle landen doen arrestatie teams dit.
Hoe groot is die enorme groep die geen probleem heeft met aanslagen op agenten? Over hoeveel mensen hebben we het dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:48 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Ho, dit is NWS hè .quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:50 schreef Ali_boo het volgende:
@:HowardRoark
Wat vrijblijvende advies van mijn kant![]()
[ x ]
Wat lees ik hier?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We hebben het over fatsoenlijke democratieën, daar valt de EU per definitie niet onder. Maar als we dan toch de EU als voorbeeld moeten nemen dan zien we dat het open grenzen beleid ook in Europa zorgt voor enorme spanningen en dat remigratie steeds meer bespreekbaar wordt.
Ik sluit het niet uit dat er straks landen zijn die uit de EVRM stappen en beginnen met deporteren van gelukszoekers.
Wat dat betreft zijn de sociaal democraten in Denemarken daar al over aan het spreken alleen het EVRM houd het nog tegen.
Weet je, het is niet alleen een vraag die mij bezighoudt. Ook de mensen op X zijn op zoek naar antwoordden. Daar vond ik iemand die een mogelijke verklaring heeft voor dit fenomeen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ze was dus eerder al de weg aan het blokkeren. Wat bezielt dit soort idioten.
Als er een enorme groep anti-ICE demonstranten zijn die aanslagen niet schuwen dan verwacht ik op zijn minst een aantal voorbeelden waaruit dat dan zou moeten blijken.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hier loop je met open ogen in natuurlijk. in b4 'pas nog met een auto'
Ja Ali, we weten inmiddels allemaal wel dat er bij jou altijd toch op een of andere manier iets seksistisch achter zit.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Weet je, het is niet alleen een vraag die mij bezighoudt. Ook de mensen op X zijn op zoek naar antwoordden. Daar vond ik iemand die een mogelijke verklaring heeft voor dit fenomeen.
[ x ]
En eerlijk gezegd vind ik het niet eens vergezocht
Nee joh, dat is niets meer dan Howards stemmingmakerij tegen een bij elkaar gelogen vijandsbeeld. Doet ie altijd. En blijft lekker vaag, zodat hij nooit hoeft te specificeren hoe groot dat risico/gevaar is.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als er een enorme groep anti-ICE demonstranten zijn die aanslagen niet schuwen dan verwacht ik op zijn minst een aantal voorbeelden waaruit dat dan zou moeten blijken.
Daar gaat je bloed toch van koken.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Weet je, het is niet alleen een vraag die mij bezighoudt. Ook de mensen op X zijn op zoek naar antwoordden. Daar vond ik iemand die een mogelijke verklaring heeft voor dit fenomeen.
[ x ]
Ik denk dat je jezelf hierin vergist dat mensen niets zouden hebben tegen het deporteren van (criminele) illegalen. Het feit dat er zoiets bestaat genaamd sanctuary states en sanctuary cities zegt wat dat betreft al genoeg.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:53 schreef Ericr het volgende:
[..]
Met klopjachten en oppakken met gebruik van geweld van mensen die wel legaal zijn maar waar een minimaal vermoeden al groot machtsvertoon oplevert?
Illegalen en dan vooral criminele illegalen uitzetten zullen weinig tegen zijn. Tegen het opzetten van een politiestaat wel. Die gasten achten zichzelf boven de wet en gedragen zich ook zo.
Waarschijnlijk de natte droom van bepaalde rechtse stromingen hier maar laten we hier maar niet beginnen aan dat hellende vlak. Waarbij dan ook nog eens nazi retoriek als vervangingstheorie wordt gebezigd of groepen worden weg gezet als ongedierte.
Het open grenzen beleid is Schengen, niet EU.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We hebben het over fatsoenlijke democratieën, daar valt de EU per definitie niet onder. Maar als we dan toch de EU als voorbeeld moeten nemen dan zien we dat het open grenzen beleid ook in Europa zorgt voor enorme spanningen en dat remigratie steeds meer bespreekbaar wordt.
Ik sluit het niet uit dat er straks landen zijn die uit de EVRM stappen en beginnen met deporteren van gelukszoekers.
Wat dat betreft zijn de sociaal democraten in Denemarken daar al over aan het spreken alleen het EVRM houd het nog tegen.
Ik denk dat het een epidemie is van mentale gezondheidsproblemen en dan vooral onder jonge liberale vrouwen. Het is ook steeds die groep die je de meest bizarre stunts ziet uithalen bij dit soort protesten.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[ x ]
Nee, die mening van hemquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De EU (of de landen binnen de EU) zijn dus geen fatsoenlijke democratieën… helder
Je moet “X” vervangen voor “twitter”.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:09 schreef Tjoent het volgende:
https://x.com/LibOrNormal/status/2009997666655285318
![]()
Niet zo slim, mevrouw.
Off-topic, waarom kunnen er geen tweets meer worden geplaatst via het vogeltje bovenin?
Die grafiek zegt niets .quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik denk dat het een epidemie is van mentale gezondheidsproblemen en dan vooral onder jonge liberale vrouwen. Het is ook steeds die groep die je de meest bizarre stunts ziet uithalen bij dit soort protesten.
[ afbeelding ]
Bedankt, vriend!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je moet “X” vervangen voor “twitter”.
Ligt alleen een stuk genuanceerder waarom die zaken überhaupt bestaan. Botte bijl methode geeft sommigen een stijfje maar in staten met grote migrantengroepen (legaal) werkt dat averechts. Daarnaast gaat het nog steeds om mensen en geen ongedierte zoals het door sommigen wordt bestempeld. Niet iedere illegaal zorgt voor overlast. Daarmee niet gezegd dat ze mogen blijven maar humanere aanpak gaat meer opleveren dan de huidge.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf hierin vergist dat mensen niets zouden hebben tegen het deporteren van (criminele) illegalen. Het feit dat er zoiets bestaat genaamd sanctuary states en sanctuary cities zegt wat dat betreft al genoeg.
Dat is ook meteen de reden dat ICE op die plaatsen erg zichtbaar te werk gaan, ze moeten immers wel.
Dus nu zijn we al bezig om in plaats van 1 vrouw, maar gewoon hele groepen vrouwen verdacht te maken?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik denk dat het een epidemie is van mentale gezondheidsproblemen en dan vooral onder jonge liberale vrouwen. Het is ook steeds die groep die je de meest bizarre stunts ziet uithalen bij dit soort protesten.
[ afbeelding ]
risicoprofiel gespotquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus nu zijn we al bezig om in plaats van 1 vrouw, maar gewoon hele groepen vrouwen verdacht te maken?
Mijn hemel zeg..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |