abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219225064
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord kabinet Schoof
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Regeerprogramma

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Website Tweede Kamer over de formatie

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219225079
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Inmiddels kleeft er wel iets heel kwalijks aan Nanninga en die hele partij JA21, namelijk dat ze zich tot nu toe bij geen enkele gelegenheid ook maar enigszins kritisch hebben uitgelaten over Israel.
Dat lijkt dus niet aan ze te kleven. Zeker nu is het toch nauwelijks een onderwerp meer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219225089
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als ik dit zo lees kan hij in elk geval eigenlijk niet het kabinet in. Hij zal de boel bij elkaar moeten houden, ook als er compromissen uit rollen die niet bij JA21 passen.
Slim is dan om twee van zijn grootste brulboeien naar voren te schuiven voor een functie in het kabinet.
pi_219225106
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:46 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Slim is dan om twee van zijn grootste brulboeien naar voren te schuiven voor een functie in het kabinet.
Ze willen degelijk over komen, ik zou iig Coenradie weer naar voren schuiven als ik hen was. Maar goed, ik hoop nog steeds dat het niet zo ver komt.
pi_219225157
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is nou zelfs De Volkskrant te rechts? Wordt je zelf niet moe van dat complotgeneuzel? Het is gewoon een objectoef feitenrelaas.
Het is een rechtse krant met een links lezerspubliek. Philippe Remarque wilde er ooit De Telegraaf van maken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219225173
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is een rechtse krant met een links lezerspubliek. Philippe Remarque wilde er ooit De Telegraaf van maken.
Nou sorry hoor, dat artikeltje waar jij net mee aan kwam kakken met de zweep van Dilan is bijna een eenopeen Telegraafwansmaak artikel ala Wilders.
pi_219225215
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:44 schreef Hanca het volgende:
Dat lijkt dus niet aan ze te kleven. Zeker nu is het toch nauwelijks een onderwerp meer.
Ik parafraseerde die uitspraak van Nanninga. Maar over die geruchten van antisemitisme binnen Forum voor Democratie heeft ook niemand het meer.
pi_219225225
Lieverds, neem van mij aan, mensen die vandaag de politiek ingaan deugen voor geen meter.
Deze klootzakken en kutwijven komen alleen af op de riante wachtgeldregelingen.
pi_219225238
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:59 schreef Hiddendoe het volgende:
Lieverds, neem van mij aan, mensen die vandaag de politiek ingaan deugen voor geen meter.
Mot je wel wat voor over hebben dan, een enorme hoop bagger bijvoorbeeld.. :D
pi_219225252
quote:
Totale onzin. Dan volg je de commissiedebatten gewoon niet, dat zijn allemaal keihard werkende kamerleden die 70 uur per week draaien (nee, je moet niet naar de PVV of Baudet kijken, die komen nooit en doen niks).
pi_219225271
quote:
Misschien wordt het dan toch tijd om de Grondwet te wijzigen in die zin dat de Regering niet langer de bevoegdheid heeft om de Tweede Kamer te ontbinden en nieuwe verkiezingen uit te schrijven, en dat de Tweede Kamer gewoon een vaste zittingsperiode heeft. Dan hoeft de overheid minder wachtgeld uit te keren.
pi_219225299
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Misschien wordt het dan toch tijd om de Grondwet te wijzigen in die zin dat de Regering niet langer de bevoegdheid heeft om de Tweede Kamer te ontbinden en nieuwe verkiezingen uit te schrijven, en dat de Tweede Kamer gewoon een vaste zittingsperiode heeft. Dan hoeft de overheid minder wachtgeld uit te keren.
Moet er niet aan denken, nog drie jaar Faber.. :o
pi_219225355
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:01 schreef Hanca het volgende:
Totale onzin. Dan volg je de commissiedebatten gewoon niet, dat zijn allemaal keihard werkende kamerleden die 70 uur per week draaien (nee, je moet niet naar de PVV of Baudet kijken, die komen nooit en doen niks).
Je noemt nu zelf al de PVV. Die zijn van 37 zetels teruggegaan naar 26 zetels. In het kabinet Schoof hadden ze vijf ministers en vier staatssecretarissen. Dat betekent dat zo'n 20 ex-kamerleden nu wachtgeld genieten.
pi_219225372
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:05 schreef Firuze60 het volgende:
Moet er niet aan denken, nog drie jaar Faber.. :o
Een vaste zittingsperiode van de Tweede Kamer betekent niet per se dat de regering of individuele ministers ook die termijn vol moeten maken.
pi_219225419
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Je noemt nu zelf al de PVV. Die zijn van 37 zetels teruggegaan naar 26 zetels. In het kabinet Schoof hadden ze vijf ministers en vier staatssecretarissen. Dat betekent dat zo'n 20 ex-kamerleden nu wachtgeld genieten.
Ja, maar ik reageer op iemand die zegt dat de kamerleden er zitten voor het wachtgeld. Dan schoffeer je gewoon een hele grote groep keihard werkende volksvertegenwoordigers die allemaal het beste willen voor het land.

Dat de PVVers daar niet bij horen, klopt. Niet omdat ze nu hun wachtgeld krijgen (wat helemaal geen riante regeling is), maar omdat ze nooit kwamen opdagen bij debatten. Maar gelukkig staan die PVVers niet model voor het gemiddelde kamerlid.
pi_219225422
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Een vaste zittingsperiode van de Tweede Kamer betekent niet per se dat de regering of individuele ministers ook die termijn vol moeten maken.
Anders dan, nog drie jaar 37 minions in de Tweede Kamer.
pi_219225431
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja hoor. In hoeverre worden deze hardwerkende oprechte mensen serieus genomen door de echte politici?
Nee, ik kijk nooit naar debatten van Nederlandse politici. Waarom niet? Het is televisie. Het is dus nep, geregisseerd.
pi_219225475
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja hoor. In hoeverre worden deze hardwerkende oprechte mensen serieus genomen door de echte politici?
Nee, ik kijk nooit naar debatten van Nederlandse politici. Waarom niet? Het is televisie. Het is dus nep, geregisseerd.
Niet nep, wel voor de buhne. Achter de schermen wordt er volgens mij enorm hard gewerkt. Wat is jouw alternatief dan?
pi_219225476
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 19:05 schreef Kickinalfa het volgende:

quote:
Ik promoot niets. Maar we zien dat deze groepen de samenleving enorm veel geld kosten (+ criminaliteit) op enig moment kun je besluiten of tot de conclusie komen dat je de kwaliteit van de samenleving behoudt/verbetert als deze groep mensen niet meer netto ontvangen.

Deze mensen geven zelf vaak ook aan het hier niet leuk te vinden. Dus het kan best een win win worden.
Nu is het mijn idee ook niet, maar als je het heel cynisch bekijkt:
We subsidiëren kennis migranten met belastingkorting, we willen af van (goedkope) arbeidsmigratie omdat het "niks oplevert voor Nederland" terwijl de samenleving er wel last van heeft. Als je die lijn doortrekt kun je vast een regeling opzetten waarbij een migrant/asielzoeker welke niet wilt werken/bijdragen aan de samenleving een belasting boete krijgt. Immers "levert dit ook niks op voor Nederland terwijl de samenleving er wel last van heeft".
En wat vind je van buitenlandse aandeelhouders? Heeft Nederland daar baat bij? Of de rijken die wel veel binnenharken maar nauwelijks belasting betalen? Ook weer uitstekend voor Nederland? Arbeidsmigranten werken nog, die dragen naar ratio veel meer bij.
pi_219225492
quote:

[..]
Het is geen televisie. Je weet dat ik doel op de live-opnamen van de echte commissiedebatten? Allemaal te zien via debatdirect of tweedekamer.nl?

En ja, kamerleden worden serieus genomen en zijn de echte politici. Die zitten daar tot in detail wetten en voorstellen te bespreken.

Ik doel niet op verkiezingsdebatten, die hebben nauwelijks iets te maken met het echte politieke handwerk.
pi_219225508
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Niet nep, wel voor de buhne. Achter de schermen wordt er volgens mij enorm hard gewerkt. Wat is jouw alternatief dan?
Hoezo volgens jou?
Wat is jouw alternatief?
pi_219225513
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Commissiedebatten zijn echt niet voor de buhne. Zoals ik altijd zeg: alle lijsttrekkersdebatten kun je feitelijk negeren, die zijn inhoudsloos. Als je de politiek wil volgen, kies dan een onderwerp dat je interesseert (zorg, onderwijs, belastingen) en volg die commissiedebatten. En het liefst niet die in de grote zaal.
pi_219225516
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is geen televisie. Je weet dat ik doel op de live-opnamen van de echte commissiedebatten? Allemaal te zien via debatdirect of tweedekamer.nl?

En ja, kamerleden worden serieus genomen en zijn de echte politici. Die zitten daar tot in detail wetten en voorstellen te bespreken.

Ik doel niet op verkiezingsdebatten, die hebben nauwelijks iets te maken met het echte politieke handwerk.
Ja, er is verschil tussen televisie verkiezingsdebatten en live-opnamen van commissiedebatten, maar ook daar zijn veel politici zich zeker bewust van de camera.
pi_219225531
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Waar gaat het dan over? Over al die naamoze hardwerkende politici die het paadje gladstrijken voor de rockstars van de Nederlandse politici?
pi_219225537
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoezo volgens jou?
Wat is jouw alternatief?
Nu kaats je de vraag terug.
pi_219225583
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nu kaats je de vraag terug.
Klopt. Want ik heb geen alternatief. De hedendaagse politiek bestaat mijn inziens slechts uit losers en samengeraapt tuig van de richel met een grote bek en het IQ van een uitgedroogde tampon.
pi_219225586
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat bedoel ik dus. Waar gaat het dan over? Over al die naamoze hardwerkende politici die het paadje gladstrijken voor de rockstars van de Nederlandse politici?
Waar het over gaat? Over het besturen van Nederland. Nogmaals: kijk gewoon eens wat commissiedebatten en wetgevingsoverleggen uit de kleine zaaltjes, niet het gedoe om de beste oneliner in de grote zaal tussen de lijsttrekkers.

Dan zie je kwalitatief goede en hardwerkende politici. Dat is verreweg het grootste deel van de Kamer.
pi_219225602
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt. Want ik heb geen alternatief. De hedendaagse politiek bestaat mijn inziens slechts uit losers en samengeraapt tuig van de richel met een grote bek en het IQ van een uitgedroogde tampon.
Moet even hardop lachen hier.. _O-

Maar je hebt dus geen alternatief, dat is best erg wel.
pi_219225647
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:16 schreef Hanca het volgende:
Ja, maar ik reageer op iemand die zegt dat de kamerleden er zitten voor het wachtgeld. Dan schoffeer je gewoon een hele grote groep keihard werkende volksvertegenwoordigers die allemaal het beste willen voor het land.
Of ze allemaal het beste willen voor het land, laat ik even in het midden. Ik heb daar bij bepaalde partijen toch echt mijn twijfels over. Dat verreweg de meeste kamerleden keihard werken en serieus invulling geven aan hun taak, ben ik het wel mee eens.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:16 schreef Hanca het volgende:
Dat de PVVers daar niet bij horen, klopt. Niet omdat ze nu hun wachtgeld krijgen (wat helemaal geen riante regeling is), maar omdat ze nooit kwamen opdagen bij debatten. Maar gelukkig staan die PVVers niet model voor het gemiddelde kamerlid.
Dit geldt natuurlijk ook weer niet voor alle PVV kamerleden. Bij de PVV zitten ook hardwerkende kamerleden die gewoon serieus hun taak uitvoeren. Dan denk ik bijvoorbeeld aan Fleur Agema en Martin Bosma. Die hebben beslist niet ziten flierefluiten, maar hebben ook gewoon keihard gewerkt en serieus hun taak uitgevoerd. En zo zijn er wel meer bij de PVV.

Overigens komt het bij andere partijen ook voor. Ik las ooit een verhaal over een vroeger kamerlid voor de VVD (ik weet haar naam niet meer, alleen dat het een vrouw was) die van de fractie geen echte taak kreeg. De reden was dat de VVD behoorlijk wat zetels gewonnen had, en dat er dus genoeg andere fractieleden waren om al het fractiewerk te doen. Ze werd dus alleen opgetrommeld bij stemmingen.

In deze tijd met sterk fluctuerende verkiezingsuitslagen krijg je dit verschijnsel. Als een partij zetels wint, dan kun je wel meer werk gaan doen en meer taken op je nemen, maar als je bij een volgende verkiezing weer zetels verliest, dan heb je niet genoeg mensen meer om al het fractiewerk te doen en moet je met bepaalde werkzaamheden weer stoppen.

Ik verwacht dan ook niet anders dan dat bij een partij als D66 de komende periode ook een aantal kamerleden geen echte taak krijgen en alleen maar gaan zitten flierefluiten, want ze weten bij D66 drommels goed dat ze de winst van de afgelopen verkiezingen niet gaan vasthouden.
pi_219225760
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:20 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nu is het mijn idee ook niet, maar als je het heel cynisch bekijkt:
We subsidiëren kennis migranten met belastingkorting, we willen af van (goedkope) arbeidsmigratie omdat het "niks oplevert voor Nederland" terwijl de samenleving er wel last van heeft. Als je die lijn doortrekt kun je vast een regeling opzetten waarbij een migrant/asielzoeker welke niet wilt werken/bijdragen aan de samenleving een belasting boete krijgt. Immers "levert dit ook niks op voor Nederland terwijl de samenleving er wel last van heeft".
En wat vind je van buitenlandse aandeelhouders? Heeft Nederland daar baat bij? Of de rijken die wel veel binnenharken maar nauwelijks belasting betalen? Ook weer uitstekend voor Nederland? Arbeidsmigranten werken nog, die dragen naar ratio veel meer bij.
[/quote]
Ik heb niks tegen arbeidsmigranten.
Ik vind het wel enigzins discriminerend dat expats enorme belastingvoordelen krijgen tov in Nederland geboren personen.

Vanuit een rationeel oogpunt valt er wat voor te zeggen dat we in Nederland beleid hebben om "gewenste arbeidsmigratie" te bevorderen en "ongewenste migratie" te willen belemmeren.

Aan de andere kant, wie bepaald wat gewenst is en wat niet, en waarom moet de ene ondernemer (ASML) wel ondersteunt worden met dergelijke wetgeving terwijl een andere ondernemer(boerenbedrijf) juist belemmerd moet worden met wetgeving.

Gevoelensmatig voelt dat niet eerlijk terwijl het rationeel wel te verklaren is. Vanuit de linkse partijen werd juist de Europese integratie gepushed en was het een ideaal beeld als iemand uit polen hier zomaar kan komen werken, dus dat daar nu over geklaagd wordt is wel een beetje hypocriet.

Buitenlandse aandeelhouders staan zover van me af dat het me helemaal niks uitmaakt. Waarschijnlijk is er altijd wel een weg/land/fiscale route te verzinnen voor dergelijke partijen dat nationale wetgeving daar toch niet veel helpt.
pi_219225776
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Of ze allemaal het beste willen voor het land, laat ik even in het midden. Ik heb daar bij bepaalde partijen toch echt mijn twijfels over. Dat verreweg de meeste kamerleden keihard werken en serieus invulling geven aan hun taak, ben ik het wel mee eens.
[..]
Dit geldt natuurlijk ook weer niet voor alle PVV kamerleden. Bij de PVV zitten ook hardwerkende kamerleden die gewoon serieus hun taak uitvoeren. Dan denk ik bijvoorbeeld aan Fleur Agema en Martin Bosma. Die hebben beslist niet ziten flierefluiten, maar hebben ook gewoon keihard gewerkt en serieus hun taak uitgevoerd. En zo zijn er wel meer bij de PVV.

Overigens komt het bij andere partijen ook voor. Ik las ooit een verhaal over een vroeger kamerlid voor de VVD (ik weet haar naam niet meer, alleen dat het een vrouw was) die van de fractie geen echte taak kreeg. De reden was dat de VVD behoorlijk wat zetels gewonnen had, en dat er dus genoeg andere fractieleden waren om al het fractiewerk te doen. Ze werd dus alleen opgetrommeld bij stemmingen.

In deze tijd met sterk fluctuerende verkiezingsuitslagen krijg je dit verschijnsel. Als een partij zetels wint, dan kun je wel meer werk gaan doen en meer taken op je nemen, maar als je bij een volgende verkiezing weer zetels verliest, dan heb je niet genoeg mensen meer om al het fractiewerk te doen en moet je met bepaalde werkzaamheden weer stoppen.

Ik verwacht dan ook niet anders dan dat bij een partij als D66 de komende periode ook een aantal kamerleden geen echte taak krijgen en alleen maar gaan zitten flierefluiten, want ze weten bij D66 drommels goed dat ze de winst van de afgelopen verkiezingen niet gaan vasthouden.
Ook al lijken Agema en Bosma hardwerkende kamerleden, ze staan achter hun leider Wilders die maar een punt op zijn agenda heeft staan, alle onvrede van burgers vertalen in de schuld geven aan allochtonen en asielzoekers. Dat is abject en allesbehalve constructief. Plus nergens een alternatief voor, want al zou je alle allochtonen en asielzoekers het land uit mikken dan houd je absoluut geen mooier Nederland over. Dat er werkelijk mensen zijn die dat sprookje geloven is triest.
  zaterdag 8 november 2025 @ 21:56:14 #32
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219225800
quote:

[..]
Dit is natuurlijk onzin.
Je hebt wel een mening maar je kijkt niets.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 8 november 2025 @ 22:02:06 #33
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219225860
Ik kijk nooit debatten, zie er alleen flarden van in het nieuws of op podcasts en lees hier in POL mee. Wel enkele keren geprobeerd, maar erger me er groen en geel aan. Meestal een muziekje aan als ik niet al te veel hoef na te denken met werk.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219225863
Mensen zouden het eerste deel van Even Tot Hier even moeten bekijken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219225904
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:25 schreef Hanca het volgende:
Commissiedebatten zijn echt niet voor de buhne. Zoals ik altijd zeg: alle lijsttrekkersdebatten kun je feitelijk negeren, die zijn inhoudsloos. Als je de politiek wil volgen, kies dan een onderwerp dat je interesseert (zorg, onderwijs, belastingen) en volg die commissiedebatten. En het liefst niet die in de grote zaal.
Ik kijk niet vaak naar commissiedebatten, maar soms zie ik ze wel. En dan zie ik eigenlijk hetzelfde als bij de debatten in de plenaire zaal. Alle kamerleden die dan het woord voeren hebben hun voorbereide praatje klaar dat ze dan het liefst van papier oplezen en af en toe stellen ze een vraag of een interruptie. Het geeft allemaal de indruk alsof het allemaal voorgekookt is.

Het zou veel interessanter zijn als het anders ging. Bij ieder onderwerp zul je kamerleden hebben met een uitgesproken standpunt, maar ook kamerleden die nog niet van een bepaald standpunt overtuigd zijn. Dan zou je de kamerleden met uitgesproken standpunten met elkaar moeten laten debatteren, met als doel om de kamerleden die hun standpunt nog niet bepaald hebben, te overtuigen. Dat zou de debatten veel interessanter en zinvoller maken.
pi_219226057
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 22:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik kijk niet vaak naar commissiedebatten, maar soms zie ik ze wel. En dan zie ik eigenlijk hetzelfde als bij de debatten in de plenaire zaal. Alle kamerleden die dan het woord voeren hebben hun voorbereide praatje klaar dat ze dan het liefst van papier oplezen en af en toe stellen ze een vraag of een interruptie. Het geeft allemaal de indruk alsof het allemaal voorgekookt is.

Het zou veel interessanter zijn als het anders ging. Bij ieder onderwerp zul je kamerleden hebben met een uitgesproken standpunt, maar ook kamerleden die nog niet van een bepaald standpunt overtuigd zijn. Dan zou je de kamerleden met uitgesproken standpunten met elkaar moeten laten debatteren, met als doel om de kamerleden die hun standpunt nog niet bepaald hebben, te overtuigen. Dat zou de debatten veel interessanter en zinvoller maken.
Dat is ook gewoon wat er gebeurt. Als je goed luistert bďj zo'n commissiedebat, zijn er kamerleden die in ronde 1 al een stellig standpunt deponeren, maar verder een hele hoop waarbij de eerste termijn bijna volledig uit vragen bestaat. Vragen aan de bewindspersoon, maar ze stellen ook via interrupties vragen aan andere kamerleden.

En dan heb je ook nog wetgevingsoverleggen en ronde tafelgesprekken, waar eigenlijk zelden voorgekauwde standpunten zijn.

Nou moet je daarnaast ook nog bedenken dat kamerleden een debat voorbereiden, ook een commissiedebat. Dus allemaal weten ze als het goed is al veel over het onderwerp, hebben ze zich verdiept en er vaak ook specialisten over gesproken, al dan niet via de fractiemedewerkers. Dus helemaal blanco gaat als het goed is niemand er echt in.
pi_219226104
We hebben in Nederland relatief weinig parlementsleden. En die hebben ook relatief weinig ondersteuning. Het kamerlidmaatschap goed doen, is echt wel heel hard werken. Ook als je geen duidelijke portefeuille hebt.
Die ene VVD'r, het FvD en de PVV zijn daar helaas uitzonderingen in. (En ik vergeet/ben vast niet op de hoogte van enkele anderen)
En daar kunnen we maar 1 ding aan doen, en dat is niet meer op die partijen stemmen.
pi_219226263
Ik zie voornamelijk bij de kleinere partijen dat ze een onderwerp kiezen waar ze denken op te kunnen scoren.
En dat ze dat helemaal uitdiepen.

Denk aan FvD bij de commissiedebatten inzake Covid. Die waren daar echt aanwezig. Ook bij de parlementaire onderzoekscommissie deden ze mee.

Maakt me niet uit dat die gasten verders uitgekotst worden maar op dat onderwerp waren ze wel aanwezig.
pi_219226315
Bij 'Ditisdeweek' lukt het de EO en Gert-Jan Segers om kritiek op IDF-misdaden en martelingen te koppelen aan antisemitisme en in één beweging de vrijheid van godsdienst in te perken voor moslims.

Fraai! De ChristenUnie van @Hanca op zijn allerbest.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219226325
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 22:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Denk aan FvD bij de commissiedebatten inzake Covid. Die waren daar echt aanwezig. Ook bij de parlementaire onderzoekscommissie deden ze mee.
Vooral meedoen om kekke filmpjes op social media te zetten. Het dient geen waarheidsvinding of een nobel doel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219226351
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 22:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Vooral meedoen om kekke filmpjes op social media te zetten. Het dient geen waarheidsvinding of een nobel doel.
Daar staat vooral DENK om bekend.
pi_219226358
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 22:54 schreef Klopkoek het volgende:
Bij 'Ditisdeweek' lukt het de EO en Gert-Jan Segers om kritiek op IDF-misdaden en martelingen te koppelen aan antisemitisme en in één beweging de vrijheid van godsdienst in te perken voor moslims.

Fraai! De ChristenUnie van @:Hanca op zijn allerbest.
Welke functie heeft die beste man dan nu bij de ChristenUnie?
pi_219226373
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 22:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Daar staat vooral DENK om bekend.
Niet relevant, welk stigma aan wie plakt dankzij de rechtse media.

FvD is nog veel erger. Ze rouleren hun Kamerleden om wachtgeld te maximaliseren. Dan ben je ook niet serieus bezig in de commissies...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219226410
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Niet relevant, welk stigma aan wie plakt dankzij de rechtse media.

FvD is nog veel erger. Ze rouleren hun Kamerleden om wachtgeld te maximaliseren. Dan ben je ook niet serieus bezig in de commissies...
Ongetwijfeld. Het systeem vindt het prima. Dus ja, wat let ze.

Bij die commissiedebatten en bij de parlementaire onderzoekscommissie waren ze wel aanwezig.
Dus een kleine partij kiest een onderwerp, en zet daar volop op in.
pi_219226458
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 22:54 schreef Klopkoek het volgende:

Fraai! De ChristenUnie van @:Hanca op zijn allerbest.
Segers zit daar niet namens de CU, maar als columnist op persoonlijke titel. En mij daar bij betrekken is nog idioter. Dat persoonsgebash van jou slaat zoals altijd nergens op. Net als de lijnen die jij altijd trekt tussen zaken die niets met elkaar te maken hebben. De columnist Segers heeft niets te maken met de standpunten van de CU.
pi_219226530
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Segers zit daar niet namens de CU, maar als columnist op persoonlijke titel. En mij daar bij betrekken is nog idioter. Dat persoonsgebash van jou slaat zoals altijd nergens op. Net als de lijnen die jij altijd trekt tussen zaken die niets met elkaar te maken hebben. De columnist Segers heeft niets te maken met de standpunten van de CU.
Dacht altijd dat het aan mij lag. Maar jou valt die onsamenhangendheid ook op.
pi_219226548
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:25 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dacht altijd dat het aan mij lag. Maar jou valt die onsamenhangendheid ook op.
Om het dan ook even persoonlijk te maken, Klopkoek is zelf net zo goed niet echt een uithangbord voor verstandig links.
Aan brulboeien en afgeven op anderen hebben we er al genoeg. Plus dat ik enigszins met Zegers eens ben, kerkklokken luiden om een kerkdienst aan te kondigen vind ik toch net wat minder opdringerig dan versterkte Arabische korangebeden met een menselijke stem over een wijk te laten klinken. In Turkije prima, hier liever niet.
Heel veel kerkklokken hoor je trouwens al lang niet meer op zondagen,

[ Bericht 19% gewijzigd door Firuze60 op 08-11-2025 23:41:37 ]
pi_219226591
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Om het dan ook even persoonlijk te maken, Klopkoek is zelf net zo goed niet echt een uithangbord voor verstandig links.
Aan brulboeien en afgeven op anderen hebben we er al genoeg.
Die user komt een beetje standaard boos over. Wel jammer. Want lijkt me geen kwaaie pier.
pi_219226609
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Aan brulboeien en afgeven op anderen hebben we er al genoeg. Plus dat ik enigszins met Zegers eens ben, kerkklokken luiden om een kerkdienst aan te kondigen vind ik toch net wat minder opdringerig dan versterkte Arabische korangebeden met een menselijke stem over een wijk te laten klinken. In Turkije prima, hier liever niet.
Heel veel kerkklokken hoor je trouwens al lang niet meer op zondagen,
CU is de SGP met een wat blijer gezicht en regenboogverpakking.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219226616
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
CU is de SGP met een wat blijer gezicht en regenboogverpakking.
Joh! Wat wil jij dan?
pi_219226624
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Die user komt een beetje standaard boos over. Wel jammer. Want lijkt me geen kwaaie pier.
Ik ben idd standaard boos op Segers. Dat heb je goed gezien.

Een lichte weerzin bekruipt Gert-Jan Segers als hij in Nederland langs een grote moskee rijdt. 'Die hoort hier niet', denkt hij.
https://www.nd.nl/opinie/(...)lims-hier-niet-horen
https://www.nd.nl/opinie/(...)ker-vind-dan-wilders

Een gecertificeerde OTTO Workforce smeerlap.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219226635
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik ben idd standaard boos op Segers. Dat heb je goed gezien.

Een lichte weerzin bekruipt Gert-Jan Segers als hij in Nederland langs een grote moskee rijdt. 'Die hoort hier niet', denkt hij.
https://www.nd.nl/opinie/(...)lims-hier-niet-horen
https://www.nd.nl/opinie/(...)ker-vind-dan-wilders

Een gecertificeerde OTTO Workforce smeerlap.
Bozer op hem dan op bijvoorbeeld yesilguz of Eerdmans?
pi_219226660
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:48 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Op iedereen zowat.. :D

Maar goed, gebedshuizen prima, heeft niemand last van. Wel voor de meeste bewoners dat onverstaanbaar geschal vijf keer per dag door je buurt, ophoepelen, doe dat oproepen maar per Whatsapp.
pi_219226666
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:48 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Bozer dan op Eerdmans, minder boos dan op Yesilgöz.

Yesilgöz beduidend schadelijker, letterlijk levensverwoestend en intrinsiek kwaadaardig gemotiveerd.

Ongeveer zelfde niveau als Baudet
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m55jqw2qi22x
https://www.volkskrant.nl(...)s-hoofdact~bb099dbe/

Baudet is een blinde antisemiet geworden, Segers een blinde Israel fanaat.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219226673
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bozer dan op Eerdmans, minder boos dan op Yesilgöz. Yesilgöz beduidend schadelijker en intrinsiek kwaadaardig gemotiveerd.

Lijkt me zo zonde van het leven om steeds zo boos te zijn op zaken die je toch niet kunt veranderen.
Cheer up!
pi_219226677
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Lijkt me zo zonde van het leven om steeds zo boos te zijn op zaken die je toch niet kunt veranderen.
Cheer up!
En helpt echt niet, net zoals al die boze stemmers op Wilders.
pi_219226701
Die extreme haat tegen Yesilgöz zie je ook dag in dag uit op de publieke omroep en sociale media. Ik hoop wel dat ze d'r beveiliging op orde heeft.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_219226706
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 00:00 schreef mackinac het volgende:
Die extreme haat tegen Yesilgöz zie je ook dag in dag uit op de publieke omroep en sociale media. Ik hoop wel dat ze d'r beveiliging op orde heeft.
Je kletst uit je nek. SM misschien, daar zit sowieso veel troep, maar echt niet op de publieke omroep.
pi_219226751
quote:
De columnist Segers heeft niets te maken met de standpunten van de CU.
Officieel hebben die niets met elkaar te maken. Maar Gert-Jan Segers is wel een prominent lid van de ChristenUnie die belangrijke functies heeft bekleed, zoals directeur van het wetenschappelijk bureau van de ChristenUnie, lid van de Tweede Kamer, waarvan het grootste deel van die periode als fractievoorzitter, en partijleider.

Je kan wel zeggen dat wat hij in zijn columns schrijft in bij de EO op televisie zegt, los staat van de standpunten van de ChristenUnie, maar door zijn verleden straalt het natuurlijk wel op die partij af.
pi_219226757
quote:
Wat is er verkeerd aan dat Forum voor Democratie een Afro-Amerikaanse vrouw op hun congres uitnodigt? Ik vind het heel ruimdenkend en progressief.
pi_219226761
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 00:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Officieel hebben die niets met elkaar te maken. Maar Gert-Jan Segers is wel een prominent lid van de ChristenUnie die belangrijke functies heeft bekleed, zoals directeur van het wetenschappelijk bureau van de ChristenUnie, lid van de Tweede Kamer, waarvan het grootste deel van die periode als fractievoorzitter, en partijleider.

Je kan wel zeggen dat wat hij in zijn columns schrijft in bij de EO op televisie zegt, los staat van de standpunten van de ChristenUnie, maar door zijn verleden straalt het natuurlijk wel op die partij af.
Ik heb de uitzending bekeken waar klopkoek helemaal op los gaat en dat is veel genuanceerder dan hij schetst.
pi_219226765
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 00:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Wat is er verkeerd aan dat Forum voor Democratie een Afro-Amerikaanse vrouw op hun congres uitnodigt? Ik vind het heel ruimdenkend en progressief.
FvD is nu pas echt een partij met fascistisch gedachtegoed. Daar moet iedereen met een IQ onder de 80 gewoon weg worden gesaneerd.
pi_219226830
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Yesilgöz beduidend schadelijker, letterlijk levensverwoestend en intrinsiek kwaadaardig gemotiveerd.

Maar verder gaat het wel goed?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219226839
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 00:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik kan de link niet openen, maar neem aan dat dit over Candace Owens gaat? Dat geeft in elk geval een antwoord op de vraag of links plots achter Owens en Carlson aan gaat lopen nu ze zo gekeerd zijn tegen Israël.

Blijf het wel bizar vinden, want blijkbaar levert het je dat dan weer wel het label antisemiet op. Ik geef het maar op.
pi_219226878
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 01:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Ik kan de link niet openen, maar neem aan dat dit over Candace Owens gaat?
Het gaat inderdaad over Candace Owens.
pi_219226918
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 01:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik kan de link niet openen, maar neem aan dat dit over Candace Owens gaat? Dat geeft in elk geval een antwoord op de vraag of links plots achter Owens en Carlson aan gaat lopen nu ze zo gekeerd zijn tegen Israël.

Blijf het wel bizar vinden, want blijkbaar levert het je dat dan weer wel het label antisemiet op. Ik geef het maar op.
quote:
Following her departure from the Daily Wire after she was accused of antisemitism, Owens downplayed the prevalence of antisemitism, stating that "people who are now screaming 'antisemitism is everywhere!' are actually just racial supremacists."[156] According to Media Matters, Owens criticized Jordan Peterson for calling far-right commentator Nick Fuentes a "psychopathic rat" after Fuentes tweeted that Jews control the Biden administration. Owens suggested that Fuentes could be correct based on the number of Jewish officials appointed to the Biden administration, saying that "it seems a weird tweet for [Peterson] to be so disturbed about." Owens further referred to Fuentes as having "a very long background of focusing his attention on Israel and Zionism, and that's what he is reacting to."[157] Fuentes had previously praised Owens, saying she was waging "a full-fledged war against the Jews."[158] Owens falsely claimed in an interview with Tristan Tate, brother of Andrew Tate, that Joseph Stalin was Jewish, and that Sigmund Freud and Stalinists were part of a Jewish cabal. Owens claimed that Freud studied Kabbalah and promoted pedophilia through psychoanalysis.[159]

In July 2024, Owens suggested that Ashkenazi Jews trace their origin to Khazars and are not related to "biblical Jews". According to her, descendants of Khazars were "so immoral and so corrupt" that they were forced to convert to Judaism by Persians and Russians in the eighth century. However, they did not "meaningfully convert" and "carried on their corruption, carried on their sexual deviancy". She suggested that "their religious teachings tell them to infiltrate everywhere" and "[their] elites are disgusting, despicable people". Owens implied that the war in Ukraine is linked to the Khazars' desire to seek revenge on Russia and Iran. She went on to blame instances of sexual abuse in the Catholic Church on them.[160][161]

During a live broadcast on August 18, 2024, Owens claimed that Leo Frank, a Jewish businessman who was wrongly convicted of murder and lynched in the US state of Georgia in August 17, 1915, had killed Mary Phagan as part of a ritual murder on Passover, again referencing blood libel. Owens further claimed there existed a "Frankish Cult...masquering behind Jews" that engages in pedophilia and incest "as sacramental rites". She stated that there are "tens of thousands of pedophiles [who] hide from justice in Israel".[162] Owens's father-in-law Lord Farmer has publicly repudiated her repeated antisemitic remarks.[163][164] Owens was disinvited from a Trump campaign fundraiser in the summer of 2024 following criticism from Jewish groups.[165] In September 2024, Owens was temporarily suspended from YouTube for violating YouTube's hate speech policies. One video which resulted in her suspension was an interview with Kanye West, during which West claimed that Jewish people control the media.[141]

Owens has suggested that AIPAC, a pro-Israel lobbying group, was responsible for the assassination of President John F. Kennedy.[166][167]

https://en.wikipedia.org/wiki/Candace_Owens
pi_219227138
Volgende week wordt de nieuwe kamer geinstalleerd en wordt er dus ook een nieuwe kamervoorzitter gekozen...

Gaat Martin Bosma voor een nieuwe termijn ? Komen er andere kandidaten naar voren ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 9 november 2025 @ 07:39:02 #68
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219227818
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Relax, wordt een stoďcijn: verspil je energie niet aan zaken die je niet kan veranderen.
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
pi_219227904
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 03:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
Volgende week wordt de nieuwe kamer geinstalleerd en wordt er dus ook een nieuwe kamervoorzitter gekozen...

Gaat Martin Bosma voor een nieuwe termijn ? Komen er andere kandidaten naar voren ?
Hopelijk wordt hij vervangen. Begon best prima vond ik, maar heeft toch wel behoorlijk kleur bekend uiteindelijk.
pi_219227940
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 03:07 schreef LangeTabbetje het volgende:

Van Campen van de VVD wordt genoemd. Van de andere grote fracties hebben D66 en CDA hun ervaren leden nodig om de nieuwelingen aan te sturen en voor de zware dossiers. Over GL-PvdA heb ik nog niks gelezen, wellicht doet Van der Lee weer een poging.

De Kamer was de laatste tijd best tevreden over Bosma, trouwens. Maar ik zou hangende het Arib/Bergkamp onderzoek graag een voorzitter hebben met meer afstand tot die kwestie, Bosma zat onder beide in het presidium.
  zondag 9 november 2025 @ 08:56:00 #71
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219228020
Nederland heeft urgent competent bestuur nodig.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219228032
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 00:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Bovendien kan je de ChristenUnie niet helemaal los zien van de EO, die blijkbaar heel machtig zijn in omroepland.

https://medianieuws.substack.com/p/drie-keer-de-eo
pi_219228086
quote:

[..]

In dat geval vind ik deze poster veel meer met groenlinks-pvda te maken hebben.
Het zijn tenslotte lijstduwers.

Jan Pronk en Hedy d’Ancona, zijn nauw betrokken bij The Rights Forum en zitten daar in de Raad van Advies.

twitter

Gewoon een smerige lastercampagne.
pi_219228114
En begrijp ik nou goed dat Jetten eigenlijk Ja21 ook aan het uitsluiten is?
:+
pi_219228496
quote:

[..]
Prima. Dan noemen we Don Ceder. Lid van de fractie van CU in de Tweede Kamer.

Ik kan mij nog herinneren dat hij op een dinsdagavond op radio NPO 1 Netanyahu half stamelend en kwakkelend zat te verdedigen nadat een rapport naar buiten kwam over genocide. Of er was een ziekenhuis gebombardeerd door het IDF. Dat weet ik niet helemaal zeker.

Groep Wilders foute partij, VVD foute partij, groep Baudet foute partij. Dat is duidelijk en hoeven we niet over te discussiëren over antisemitisme tegen joden of moslims, Palestijnen of Israeliers. Maar dat CU blind loyaal is aan Netanyahu en de neokolonisten op de Westbank die gefundeerd worden door het geallieerde aan CU Christenen voor Israel is toch wel een gotspe te noemen.

Bekijk deze YouTube-video

We moeten als land echt stoppen met dat "wir habbe es nich gewust" politiek te bedrijven en verantwoordelijkheid nemen. Mede door dit heeft volgens Rtl maar 4% vertrouwen in de politiek. CU droeg daarin mee, en dat CU een soort tweede Denk is geworden waar stemmers zich ervoor schamen om op de partij te hebben gestemd is veelzeggend. Jammer dat Don Ceder alsnog zijn zetel kreeg, die hoefde echt niet terug te keren.

@Klopkoek zijn cynische kijk is terecht. De CU is een SGP maar dan zogenaamd links, tenzij het Palestijnen zijn of steun aan ultra right VVD en Rutte. Als we niet oppassen krijgen we in NL ook VS achtige taferelen omdat de democraten ook steeds minder steun genieten.
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 09:11 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
In dat geval vind ik deze poster veel meer met groenlinks-pvda te maken hebben.
Het zijn tenslotte lijstduwers.

Jan Pronk en Hedy d’Ancona, zijn nauw betrokken bij The Rights Forum en zitten daar in de Raad van Advies.

[ x ]

Gewoon een smerige lastercampagne.
Wir habbe es nich gewust.

Die poster klopt gewoon. We moeten niet naar een maatschappij gaan waar de feiten niet meer bestaan. Of zoals Raymond Mens die dagelijks op tv is en vertelt. "De waarheid vervaagt". Krijgen we straks weer een partijkantoor dat vernield wordt, dat half door het kabinet veroordeeld wordt of erger, politieke moorden zoals in de VS

quote:
10s.gif Op zondag 9 november 2025 09:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat zou sowieso verstandig zijn. Een serieuze partij gaat niet met die uiterst rechtse idioten regeren.

Misschien kan Elodie "ik heb de beoogd minister-president gesproken en ik blijf erbij" Verweij van het AD waar fact checking een zonde is, een vraag stellen aan Nanninga dat luidt: "Wat vond u erger, uw interview als journalist met veroordeeld Holocaust ontkenner Dave Irving of uw tweets waarin u de Holocaust verheerlijkte". Dan heeft ze mijn steun weer, en mag ze van mij in alle naďviteit haar praatje dagelijks doen op TV bij Pauw en de Wit.

P.s: https://rightsforum.org/p(...)ndt-de-christenunie/
https://www.nd.nl/opinie/(...)m_source=chatgpt.com

[ Bericht 7% gewijzigd door Rijks-Ambtenaar op 09-11-2025 10:21:22 ]
  zondag 9 november 2025 @ 10:17:34 #76
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_219228549
quote:
2s.gif Op zondag 9 november 2025 08:56 schreef Perrin het volgende:
Nederland heeft urgent competent bestuur nodig.

[ x ]
Niet alleen grote economische spelers willen beleid voor minimaal(!) 20 jaar door een breed gedragen competente middencoalitie.
Garland Briggs wil dat ook. Ook al zitten daar elementen in van de VVD en de rechterkant van het CDA waar ik het inhoudelijk niet mee eens ben...ik snak naar competent breed gedragen bestuur die een visie voor tientallen jaren gaat uitwerken om ons land aan de top van de economische én, nog belangrijker, de welvaartsladder te houden...
pi_219228599
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 10:08 schreef Rijks-Ambtenaar het volgende:

[..].
[..]
Wir habbe es nich gewust.

Die poster klopt gewoon. We moeten niet naar een maatschappij gaan waar de feiten niet meer bestaan. Of zoals Raymond Mens die dagelijks op tv is en vertelt. "De waarheid vervaagt". Krijgen we straks weer een partijkantoor dat vernield wordt, dat half door het kabinet veroordeeld wordt of erger, politieke moorden zoals in de VS
[..]
[ afbeelding ]

Misschien kan Elodie "ik heb de beoogd minister-president gesproken en ik blijf erbij" Verweij van het AD waar fact checking een zonde is, een vraag stellen aan Nanninga dat luidt: "Wat vond u erger, uw interview als journalist met veroordeeld Holocaust ontkenner Dave Irving of uw tweets waarin u de Holocaust verheerlijkte". Dan heeft ze mijn steun weer, en mag ze van mij in alle naďviteit haar praatje dagelijks doen op TV bij Pauw en de Wit.

P.s: https://rightsforum.org/p(...)ndt-de-christenunie/
https://www.nd.nl/opinie/(...)m_source=chatgpt.com
Als dat de overtuiging is, als je echt van mening bent dat de VVD voor genocide kiest zoals die GroenLinks-PVDA figuren zeggen, dan is het wel vreemd om samen met de VVD in een kabinet te willen gaan zitten. Dan ben je gewoon evengoed een enabler.

Hypocriet dus.
pi_219228607
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:27 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Als dat de overtuiging is, als je echt van mening bent dat de VVD voor genocide kiest zoals die GroenLinks-PVDA figuren zeggen, dan is het wel vreemd om samen met de VVD in een kabinet te willen gaan zitten. Dan ben je gewoon evengoed een enabler.

Hypocriet dus.
Ja, als je die logica doortrekt dan zou GroenLinks-PVDA de VVD uit moeten sluiten. Maar alles voor de macht zeg maar.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  zondag 9 november 2025 @ 10:32:00 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219228631
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 00:00 schreef mackinac het volgende:
Nee hoor. Timmermans kreeg steeds de vraag van "waarom vinden mensen u stom?". Bij Yesilgöz was het, ondanks nog lagere waarderingscijfers, telkens "het gaat niet goed met de VVD". Nooit maakten rechtse shills als Verweij, Wester, Jinek etc. het persoonlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219228636
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 10:28 schreef mackinac het volgende:

[..]
Ja, als je die logica doortrekt dan zou GroenLinks-PVDA de VVD uit moeten sluiten. Maar alles voor de macht zeg maar.
Ja.
Of ze vinden die 'genocide' waar de VVD volgens die GroenLinks PvdA figuren voor kiest, helemaal zo erg niet.
Want met partijen die het mogelijk maken, moet je gewoon kunnen regeren.
En vooral niet zo flauw doen.
  zondag 9 november 2025 @ 10:36:07 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219228653
PvdAGL beticht de VVD helemaal niet van medeplichtigheid aan genocide.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219228656
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:27 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Als dat de overtuiging is, als je echt van mening bent dat de VVD voor genocide kiest zoals die GroenLinks-PVDA figuren zeggen,
Welke GL/PvdA kamerlid heeft gezegd dat 'de VVD voor genocide kiest' ?
Ik neem aan dat je dit fantaseert.

Mijn mening: de VVD kiest voor het steunen van Israelische terroristen.
pi_219228663
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 10:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Welke GL/PvdA kamerlid heeft gezegd dat 'de VVD voor genocide kiest' ?
Ik neem aan dat je dit fantaseert.

Mijn mening: de VVD kiest voor het steunen van Israelische terroristen.
Beide lijstduwers.
  zondag 9 november 2025 @ 10:38:31 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219228670
Ik blijf mij verbazen over alle ophef en tumult omtrent de hele Israel-Gaza oorlog/conflict. Er zijn legio andere plekken waar wel aantoonbaar genocide plaatsvindt. Zie de onderdrukking van de Oeigoeren, of Christenen in Nigeria, of de nu gaande genocide in Darfur.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219228676
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:37 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Beide lijstduwers.
Bron ?
quote ?
linkje ?

kun je natuurlijk niet geven., want je fantaseert het
pi_219228687
Jan Pronk en Hedy D’Ancona, die actief zijn binnen The Rights Forum, zijn tevens lijstduwers van GroenLinksPvdA.

Ze staan op nr 79 en nr 80 op de verkiezingslijst.
pi_219228694
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 10:38 schreef phpmystyle het volgende:
Ik blijf mij verbazen over alle ophef en tumult omtrent de hele Israel-Gaza oorlog/conflict. Er zijn legio andere plekken waar wel aantoonbaar genocide plaatsvindt. Zie de onderdrukking van de Oeigoeren, of Christenen in Nigeria, of de nu gaande genocide in Darfur.
Nee, jij verbaast je niet.... je kijkt weg, wijst naar een andere slachtpartij, dan wel je sympathiseert met zionistisch terrorisme
  zondag 9 november 2025 @ 10:41:14 #88
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219228695
quote:
PvdAGL wil de Oeigoerse genocide ook als zodanig benoemd hebbn maar de VVD wil daar niet aan.

https://nos.nl/artikel/23(...)or-china-is-genocide
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 9 november 2025 @ 10:41:47 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219228698
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 10:40 schreef Tjoent het volgende:
Jan Pronk en Hedy D’Ancona, die actief zijn binnen The Rights Forum, zijn tevens lijstduwers van GroenLinksPvdA.

Het is wat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219228701
quote:

Ja en dan ?
Wat wil je zeggen. ?
  zondag 9 november 2025 @ 10:45:39 #91
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219228719
GroenLinks-PvdA en Denk winnen in armere wijken

GroenLinks-PvdA niet meer voor ‘de arbeider’? Niet als je kijkt naar de bijna duizend stembureaus waar die partij de grootste is geworden. In de wijken waar die stemlokalen staan, hoort meer dan de helft van de huishoudens bij de armste van Nederland.

https://www.ad.nl/politie(...)de-feitjes~af92f84d/

Misschien iets voor Josse de Voogd om in zijn oren te knopen. Deze halve PVVer.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219228723
quote:

In het bestuur zelfs.
  zondag 9 november 2025 @ 10:48:35 #93
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219228737
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 10:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PvdAGL wil de Oeigoerse genocide ook als zodanig benoemd hebbn maar de VVD wil daar niet aan.

Ik heb al een stuk of tien keer hier geschreven dat de partijen met zorgen over Gaza óók de partijen zijn met teksten over o.a. Soedan in hun programma. Wat Nederland daar zou kunnen doen of (belangrijker nog!) nalaten.

Men blijft maar deze frames eindeloos herhalen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 november 2025 @ 10:49:11 #94
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219228741
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:46 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
In het bestuur zelfs.
nee
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 9 november 2025 @ 10:49:14 #95
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219228742
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 10:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Snap ik, China is veel te groot om moralistisch tegen te doen. Maar de genocide in Darfur en Nigeria zou veel meer ruchtbaarheid aan gegeven moeten worden. Gebeurt niet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 9 november 2025 @ 10:49:14 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219228743
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:46 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
In het bestuur zelfs.
Ik zie ze hier niet hoor:
https://www.pvda.nl/politici/partijbestuur/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219228746
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 10:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ja en dan ?
Wat wil je zeggen. ?
Het legt zo mooi de hypocrisie bloot.

Als je er echt van overtuigd bent dat de VVD voor genocide kiest, waarom zou je dan in hemelsnaam met die partij willen regeren?
  zondag 9 november 2025 @ 10:50:29 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219228748
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Het legt zo mooi de hypocrisie bloot.

Als je er echt van overtuigd bent dat de VVD voor genocide kiest, waarom zou je dan in hemelsnaam met die partij willen regeren?
Dat is géén partijstandpunt.
En genoemde personen zitten niet in het partijbestuur: https://www.pvda.nl/politici/partijbestuur/
  zondag 9 november 2025 @ 10:51:54 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219228754
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 10:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Snap ik, China is veel te groot om moralistisch tegen te doen. Maar de genocide in Darfur en Nigeria zou veel meer ruchtbaarheid aan gegeven moeten worden. Gebeurt niet.
Ook daar is het PvdAGL die dat aan de kaak stelt:

https://open.overheid.nl/(...)5d-d0981cca336d/file
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219228757
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik zie ze hier niet hoor:
https://www.pvda.nl/politici/partijbestuur/
Beide lijstduwers van GroenLinks PvdA zitten in het bestuur van die Rights Forum. Die met die genocide poster.
  zondag 9 november 2025 @ 10:53:42 #101
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219228763
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:52 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Beide lijstduwers van GroenLinks PvdA zitten in het bestuur van die Rights Forum. Die met die genocide poster.
Ten eerste, het zijn lijstduwers, ten tweede, ze zitten niet in het bestuur van The Rights Forum.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 9 november 2025 @ 10:53:44 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219228764
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:52 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dus? Als dat klopt, nog niet gecheckt.
Dat maakt hun mening nog geen partijstandpunt vd PvdA.
pi_219228765
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is géén partijstandpunt.
En genoemde personen zitten niet in het partijbestuur: https://www.pvda.nl/politici/partijbestuur/
Wie zegt dan dat ze in het partijbestuur van de PvdA zitten?
pi_219228771
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dus? Als dat klopt, nog niet gecheckt.
Dat maakt hun mening nog geen partijstandpunt vd PvdA.
Black_Baron in POL / Nederlandse Politiek #636 Koolmees mag puzzelen
  zondag 9 november 2025 @ 10:54:43 #105
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219228772
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 10:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ook daar is het PvdAGL die dat aan de kaak stelt:

https://open.overheid.nl/(...)5d-d0981cca336d/file
In de basis goed. Maar ik ken de implicaties van dergelijke moties niet. Ik wil ze niet hier opvangen. Ik wil dat de genocide stopt.
Zoals deze teksten triggeren mij dat we veel geld of opvang gaan regelen:

quote:
a. Nederland is in continu gesprek met andere donoren en humanitaire partners
(VN, DRA, Rode Kruis) over hoe we humanitaire hulp effectiever kunnen inzetten
in Soedan. Dit doen we onder andere in multilateraal verband in New York, Rome
en Geneve. Daar hoort het punt van financiering aan lokale organisaties ook bij
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219228781
Als je echt vindt dat de VVD genocide mogelijk maakt, vraag je dan af waarom je zo graag met die partij wil regeren.
Of is de macht belangrijker dan die genocide voor je?
  zondag 9 november 2025 @ 10:56:01 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219228783
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wie zegt dan dat ze in het partijbestuur van de PvdA zitten?
Ze zitten ook niet in het bestuur van The Rights Forum. Ze zitten in de Raad van Advies: https://rightsforum.org/organisatie/
  zondag 9 november 2025 @ 10:56:46 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219228787
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:55 schreef Black_Baron het volgende:
Als je echt vindt dat de VVD genocide mogelijk maakt, vraag je dan af waarom je zo graag met die partij wil regeren.
Of is de macht belangrijker dan die genocide voor je?
Omdat het géén partijstandpunt van GLPvdA is. Voor de miljoenste keer..
pi_219228791
quote:
Omdat dit conflict het enige conflict is waar 99% van alle moslims in de wereld dezelfde standpunten over hebben in grote lijnen en er een gezamenlijke vijand is. Joden die met hulp van het westen de Palestijnen onderdrukken en Palestina koloniseren. Dus het is heel makkelijk om hier aandacht voor te krijgen en de publieke opinie te beďnvloeden.
pi_219228795
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ze zitten ook niet in het bestuur van The Rights Forum. Ze zitten in de Raad van Advies: https://rightsforum.org/organisatie/
Top zeg!

Mede mogelijk gemaakt en met de hartelijke groeten van de lijstduwers glpvda.
Maar we doen net alsof we er niets mee te maken hebben, want we willen zo graag macht. :')
  zondag 9 november 2025 @ 10:59:07 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219228797
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:58 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Top zeg!
[ link | afbeelding ]
Maar we doen net alsof we er niets mee te maken hebben, want we willen zo graag macht. :')
Je frame klopt gewoon niet.
pi_219228801
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je frame klopt gewoon niet.
Je bent hypocrisie aan het goedpraten.
  zondag 9 november 2025 @ 11:00:34 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219228804
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:59 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Je bent hypocrisie aan het goedpraten.
Nee, jij probeert heel hard een frame door te drukken die niet klopt.
pi_219228812
quote:
Wat je zegt is dat je liever hebt dat men zich focust op allesbehalve Israel/Gaza/Palestina omdat je de kritiek op Israel maar vervelend en confronterend vind.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219228829
quote:

De oprichter daarvan is Dries van Agt, CDA ook maar als extreem bestempelen en uitsluiten dan?

Owja, Lauren Jan Brinkhorst van D66 zit in dezelfde raad van advies, hoor je vreemd genoeg nooit wat over.

Ik denk dat de VVD toch maar weer in ee coalitie met de PVV moet dus.
pi_219228834
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:04 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
De oprichter daarvan is Dries van Agt, CDA ook maar als extreem bestempelen en uitsluiten dan?

Owja, Lauren Jan Brinkhorst van D66 zit in dezelfde raad van advies, hoor je vreemd genoeg nooit wat over.

Ik denk dat de VVD toch maar weer in ee coalitie met de PVV moet dus.
Zijn die ook lijstduwers zoals bij GroenLinks PvdA?
  zondag 9 november 2025 @ 11:06:24 #117
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219228836
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:57 schreef oblo het volgende:

[..]
Omdat dit conflict het enige conflict is waar 99% van alle moslims in de wereld dezelfde standpunten over hebben in grote lijnen en er een gezamenlijke vijand is. Joden die met hulp van het westen de Palestijnen onderdrukken en Palestina koloniseren. Dus het is heel makkelijk om hier aandacht voor te krijgen en de publieke opinie te beďnvloeden.
Maar 6% van Nederland is moslim... geen stemmentrekker dus.

Misschien is het gewoon een oprechte mening? Dat Nederland als grootste handelspartner een verantwoordelijkheid draagt (en ja, ook Darfur en Nigeria worden door 'links' niet genegeerd).

Tegelijkertijd gaan Wilders en co doodleuk op hetzelfde podium staan als Candace Owens en Posobiec. Dát zijn de echte opportunisten. Handelaren in haat en moord.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219228840
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 01:49 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]

Daarom is het ook raar dat Owens niet door links in de armen is gesloten (misschien een licht extreme versie, maar het is toch een stuk beter dan voor die zionisten* te zijn).

*grappig verhaal trouwens, het letteralfabet op een film forum is helemaal kwaad omdat er een actrice is die zion als onderdeel van haar naam heeft _O-
  zondag 9 november 2025 @ 11:08:12 #119
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219228848
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Daarom is het ook raar dat Owens niet door links in de armen is gesloten (misschien een licht extreme versie, maar het is toch een stuk beter dan voor die zionisten* te zijn).

*grappig verhaal trouwens, het letteralfabet op een film forum is helemaal kwaad omdat er een actrice is die zion als onderdeel van haar naam heeft _O-
Er is ook een Zion National Park.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 9 november 2025 @ 11:12:32 #120
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219228868
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet raar. Candace Owens heeft niets op met waarden zoals gelijkheid en gelijkwaardigheid. 'Links' wil gewoon dat Israel blijft bestaan hč?

Vreemder is dat Wilders op één podium met haar (en Bayer, Posobiec) gaat staan bij CPAC. Daar zwijg jij over.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 november 2025 @ 11:18:10 #121
3542 Gia
User under construction
pi_219228909
Met een minderheidskabinet over rechts, is er voldoende steun vanuit de oppositie voor nogal wat standpunten.
Over links is met een minderheidskabinet die steun ver te zoeken. Een links kabinet gaat niks voor elkaar krijgen.
pi_219228913
quote:
Denk dat we daar nooit zullen achterkomen (behalve de bekende antwoorden).
  zondag 9 november 2025 @ 11:21:57 #123
66444 Lord_Vetinari
pi_219228933
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:18 schreef Gia het volgende:
Met een minderheidskabinet over rechts, is er voldoende steun vanuit de oppositie voor nogal wat standpunten.
Over links is met een minderheidskabinet die steun ver te zoeken. Een links kabinet gaat niks voor elkaar krijgen.
In tegenstelling tot de enorme resultaten die ‘het meest rechtse kabinet ooit’ de afgelopen twee jaar heeft geboekt? _O-
pi_219228946
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 11:06 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Zijn die ook lijstduwers zoals bij GroenLinks PvdA?
Ex premier (overleden uiteraard) en ex vicepremier. Das een stuk invloedrijker dan 2 omgekozen mensen onderaan de lijst.

Waarschijnlijk ga je af op 1 poster zonder iets van die organisatie te weten, weet je niet wat een raad van advies eigenlijk doet binnen zon stichting (want ze zitten dus helemaal niet in het bestuur) en is het een stok om mee te slaan.

Succes daarmee, het komt niet sterk over.

Overigens heeft de PVV de annexatie van de palestijse gebieden gewoon in het programma staan he, die omgekeerde Rivera tot the sea van mensen als Ben-Gvir is voor jou kennelijk geen bezwaar?

Als iemand dat vanaf Palestijnse zijde beweert dat Israël dient te verdwijnen is het huis terecht te klein, maar dit passeert gewoon kritiekloos.
pi_219228953
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
In tegenstelling tot de enorme resultaten die ‘het meest rechtse kabinet ooit’ de afgelopen twee jaar heeft geboekt? _O-
NSC is zelfs helemaal verdwenen.
pi_219228982
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 10:17 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Niet alleen grote economische spelers willen beleid voor minimaal(!) 20 jaar door een breed gedragen competente middencoalitie.
Garland Briggs wil dat ook. Ook al zitten daar elementen in van de VVD en de rechterkant van het CDA waar ik het inhoudelijk niet mee eens ben...ik snak naar competent breed gedragen bestuur die een visie voor tientallen jaren gaat uitwerken om ons land aan de top van de economische én, nog belangrijker, de welvaartsladder te houden...
Helemaal mee eens. De kortetermijn dingen als stikstof en asiel kunnen prima opgelost worden. Daarna is het tijd om Nederland echt de 21e eeuw in te loodsen.
  zondag 9 november 2025 @ 11:31:21 #127
3542 Gia
User under construction
pi_219229006
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je moet niet achterom kijken, maar vooruit. Met links gaat er niks gebeuren, ook al heeft rechts, vooral vanwege wetgeving, niks voor elkaar gekregen. Links krijgt niet eens een meerderheid voor voorstellen.
pi_219229011
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:58 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Top zeg!
[ link | afbeelding ]
Je begint wat wanhopig te worden met je frame. Daarnaast had de VVD inderdaad helemaal geen zin om de genocide aan te pakken. Zelfs doodzieke kinderen uit Gaza hier laten verzorgen ging ze eigenlijk te ver.

Maar zoals de VVD op dat punt een beetje tot inkeer gekomen, dus er is nog hoop. Het is geen BBB, JA21 of PVV.
Maar als de VVD wil regeren, ook met D66, dan zullen ze wel in moeten binden. Dus zullen ze inbinden.
pi_219229032
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Je moet niet achterom kijken, maar vooruit. Met links gaat er niks gebeuren, ook al heeft rechts, vooral vanwege wetgeving, niks voor elkaar gekregen. Links krijgt niet eens een meerderheid voor voorstellen.
De kans is groot dat er gewoon een middenkabinet komt met VVD en GL/PvdA. Als die de rit uitzitten, dan zullen die wel degelijk veel voor elkaar kunnen krijgen. Daar zitten namelijk competentere mensen dan op uiterst rechts, die krijgen het niet eens voor elkaar fatsoenlijke wetten te maken.
pi_219229034
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 11:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maar 6% van Nederland is moslim... geen stemmentrekker dus.

Misschien is het gewoon een oprechte mening? Dat Nederland als grootste handelspartner een verantwoordelijkheid draagt (en ja, ook Darfur en Nigeria worden door 'links' niet genegeerd).

Tegelijkertijd gaan Wilders en co doodleuk op hetzelfde podium staan als Candace Owens en Posobiec. Dát zijn de echte opportunisten. Handelaren in haat en moord.
Ik ook niet dat het geen oprechte mening kan zijn en dat het alleen maar moslims zijn die zich hier druk om maken. Wat we zien is dat moslims wereldwijd enorm veel energie en middelen steken in het onder aandacht brengen van wat er daar gebeurt. Dat gebeurt bij lange na niet met diezelfde intensiviteit bij andere conflicten. Dus logischerwijs is er veel meer aandacht voor in de wereld dan andere conflicten.
pi_219229138
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:34 schreef oblo het volgende:

Wat we zien is dat moslims wereldwijd enorm veel energie en middelen steken in het onder aandacht brengen van wat er daar gebeurt. Dat gebeurt bij lange na niet met diezelfde intensiviteit bij andere conflicten. Dus logischerwijs is er veel meer aandacht voor in de wereld dan andere conflicten.
De grote aandacht voor Palestina is er al 80 jaar....en dat heeft te maken met de holocaust, dat de westerse landen Joden extra willen beschermen. Ook extra aandacht vanwege de christelijke herkomst...de oorsprong was joden in Palestina, 2000 jaar geleden
pi_219229195
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De grote aandacht voor Palestina is er al 80 jaar....en dat heeft te maken met de holocaust, dat de westerse landen Joden extra willen beschermen. Ook extra aandacht vanwege de christelijke herkomst...de oorsprong was joden in Palestina, 2000 jaar geleden
Volgens mij leef jij onder een steen want de grote aandacht voor Israel komt al jaren niet vanuit christelijke of een andere pro-Israel hoek.
pi_219229231
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat niet raar. Candace Owens heeft niets op met waarden zoals gelijkheid en gelijkwaardigheid. 'Links' wil gewoon dat Israel blijft bestaan hč?
In dat geval zou ik uit WLR blijven.

quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:12 schreef Klopkoek het volgende:
Vreemder is dat Wilders op één podium met haar (en Bayer, Posobiec) gaat staan bij CPAC. Daar zwijg jij over.
Dat komt omdat ik me niet bezig aan het houden ben met Oost-Europese politiek (en verder in dat deel van de wereld) zoals de meeste Nederlanders trouwens.
pi_219229239
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:54 schreef oblo het volgende:

[..]
Volgens mij leef jij onder een steen want de grote aandacht voor Israel komt al jaren niet vanuit christelijke of een andere pro-Israel hoek.
De grote aandacht voor Israël is altijd al vanuit de moslimhoek geweest. Hoe vaak hebben ze Israël wel niet aangevallen en verloren? Hoe lang heeft het geduurd voordat ze überhaupt Israël erkend hebben, en zelf dat nog niet eens allemaal.
pi_219229246
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Judea en Samaria horen dan ook bij Israël.

Nederland zou Israël volledig moeten steunen.
  zondag 9 november 2025 @ 12:02:16 #136
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219229261
quote:
10s.gif Op zondag 9 november 2025 11:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De kans is groot dat er gewoon een middenkabinet komt met VVD en GL/PvdA. Als die de rit uitzitten, dan zullen die wel degelijk veel voor elkaar kunnen krijgen. Daar zitten namelijk competentere mensen dan op uiterst rechts, die krijgen het niet eens voor elkaar fatsoenlijke wetten te maken.
Dat wil jij graag en door dat maar vaak genoeg te blaten hier denk je ook dit gaat gebeuren 🤪
"Hoka Hey!"
pi_219229267
Het gaat hier over de Nederlandse politiek, toch?
Doe die Israëlobsessie lekker ergens anders met z'n allen…
pi_219229292
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:02 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dat wil jij graag en door dat maak vaak genoeg te blaten hier denk je ook dit gaat gebeuren 🤪
haha, dat zal er weinig invloed op hebben. Maar je herinnert je nog dat Dilan na de vorige verkiezingen uitsprak dat ze zeer zeker niet in een kabinet zouden stappen? Ze zagen hooguit een gedoogrol voor zich. Nu zijn ze zelf het laatste restant van het kabinet dat toch gevormd werd…
Uiteindelijk trekt de macht een partij als de VVD altijd meer dan de afkeer van de PvdA.
pi_219229293
quote:

[..]
Het komt inderdaad voornamelijk uit landen die een moslim achtergrond hebben (zie je ook op dit forum met de bepaalde users). Uiteindelijk is dit gewoon een soort van religieuze oorlog die ook hier in NL uitgevochten aan het worden is. Het is eigenlijk van de zotte.
pi_219229313
Dat hele Israël heeft Nederland 0 invloed op en heeft sinds het bestand ook 0 invloed meer op de Nederlandse politiek, ga dus een ander topic vervuilen met die onzin.
pi_219229317
quote:

[..]
Jij leeft onder een steen.
Nu in Nederland zie je ook Nederlandse jongeren van islamitische afkomst die hun zegje doen over de massamoorden. Maar zij hebben niet die interesse veroorzaakt. Die grote aandacht is er al 80 jaar. Niet alleen door israel-activisten of door actieve christenen. Die net zoals de hele samenleving meedeinen met de publieke opinie
pi_219229458
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jij leeft onder een steen.
Nu in Nederland zie je ook Nederlandse jongeren van islamitische afkomst die hun zegje doen over de massamoorden. Maar zij hebben niet die interesse veroorzaakt. Die grote aandacht is er al 80 jaar. Niet alleen door israel-activisten of door actieve christenen. Die net zoals de hele samenleving meedeinen met de publieke opinie
Zijn het de pro-Israel of de pro-Palestina demonstraties die domineren in NL?
Zijn het pro-Israel of pro-Palestina geluiden die domineren in de publieke opinie in NL?
In de politiek, uit welke hoek komen de moties en debatten voornamelijk?
pi_219229466
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 08:59 schreef papert het volgende:

[..]
Bovendien kan je de ChristenUnie niet helemaal los zien van de EO, die blijkbaar heel machtig zijn in omroepland.

https://medianieuws.substack.com/p/drie-keer-de-eo
ChristenUnie en EO kun je absoluut wel los van elkaar zien, hebben niks met elkaar te maken. Zelfs niet in oorsprong: de EO komt uit de Evangelische tak van de protestantse kerk, de 2 voorgangers van de ChristenUnie uit de gereformeerde. Bij oorsprong wilden die beide helemaal niks met elkaar te maken hebben.

En nu staan ze ook minstens net zo ver van elkaar af als de VARA van GL-PvdA en VPRO van D66, als die 2 omroepen wat zeggen doen we ook niet alsof het van een partij komt.

Maar goed, @Klopkoek wil dus dat we voortaan als we Plasterk wat horen zeggen aannemen dat dat de mening van heel GL-PvdA is en als we Dijkhof wat horen zeggen dat dat de mening van heel VVD is. Zoiets?
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 12:37:08 #144
375570 crew  Cyan9
pi_219229633
De Israël - Palestina discussie mag weer naar het betreffende topic. Dank.
Ongeďnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_219229672
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
ChristenUnie en EO kun je absoluut wel los van elkaar zien, hebben niks met elkaar te maken. Zelfs niet in oorsprong: de EO komt uit de Evangelische tak van de protestantse kerk, de 2 voorgangers van de ChristenUnie uit de gereformeerde. Bij oorsprong wilden die beide helemaal niks met elkaar te maken hebben.

En nu staan ze ook minstens net zo ver van elkaar af als de VARA van GL-PvdA en VPRO van D66, als die 2 omroepen wat zeggen doen we ook niet alsof het van een partij komt.

Maar goed, @:Klopkoek wil dus dat we voortaan als we Plasterk wat horen zeggen aannemen dat dat de mening van heel GL-PvdA is en als we Dijkhof wat horen zeggen dat dat de mening van heel VVD is. Zoiets?
^O^
Laat staan als het twee lijstduwers van Groenlinks-pvda zijn. _O-

Maar dan heeft het natuurlijk helemaal niets met de partij te maken. Volgens dezelfde mensen.

Dubbele moraal hier van velen.
  zondag 9 november 2025 @ 12:44:15 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219229698
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:41 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
^O^
Laat staan als het twee lijstduwers van Groenlinks-pvda zijn. _O-

Maar dan heeft het natuurlijk helemaal niets met de partij te maken. Volgens dezelfde mensen.

Dubbele moraal hier van velen.
Je frame werkt niet :{w
pi_219229825
Dit soort artikelen zijn meer nodig: https://www.nrc.nl/nieuws(...)laten-maken-a4909528

Elke gemeente waar hevige anti-AZC protesten zijn geweest en waar toch een AZC is gekomen, zijn er na een jaar helemaal geen klachten als men terug komt om te vragen. Die democratie ontwrichtende anti-AZC protesten richten zelf veel meer schade aan dan alle AZC's bij elkaar. Mensen moeten eens gaan luisteren naar bewoners met ervaring met een AZC in de wijk, dan kunnen die protesten gewoon volledig stoppen.
  zondag 9 november 2025 @ 12:55:24 #148
66444 Lord_Vetinari
pi_219229831
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Rechts zag niet eens kans fatsoenlijke wetsvoorstellen op te stellen om (te proberen) een meerderheid voor te krijgen, dus hou asjeblieft op, zeg.
pi_219229966
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:45 schreef Klopkoek het volgende:

GroenLinks-PvdA niet meer voor ‘de arbeider’? Niet als je kijkt naar de bijna duizend stembureaus waar die partij de grootste is geworden. In de wijken waar die stemlokalen staan, hoort meer dan de helft van de huishoudens bij de armste van Nederland.

Lijkt me logisch, uitkeringen en gratis geld verhogen, werkend en huizenbezittend Nederland betaald de rekening.
  zondag 9 november 2025 @ 13:12:42 #150
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219230007
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Lijkt me logisch, uitkeringen en gratis geld verhogen, werkend en huizenbezittend Nederland betaald de rekening.
Stop eens met deze leugens. Het is je al 100 keer uitgelegd dat dit niet zo is. En dat juist bij de VVD werkend Nederland de belastingen betaalt en de lonen stil staan.

Mensen zoals jij blijven telkens weer dezelfde onzin herhalen. Omdat de waarheid slechts een buigzaam instrument is. Je doet het opzettelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 november 2025 @ 13:21:17 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219230069
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat klopt niet. Dat blijkt uit de partijprogramma's en met name uit de doorrekeningen. En is je iedere 10.000 x dat je dit postte reeds verteld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 09-11-2025 14:47:35 ]
pi_219230076
quote:

[..]

Maar goed, @:Klopkoek wil dus dat we voortaan als we Plasterk wat horen zeggen aannemen dat dat de mening van heel GL-PvdA is en als we Dijkhof wat horen zeggen dat dat de mening van heel VVD is. Zoiets?
Heb je de link gelezen? Wat klopt daar inhoudelijk niet aan?

Het is zeker niet mijn bedoeling om de ChristenUnie aan te vallen, en al helemaal niet om een individueel lid van de ChristenUnie aan te vallen. Maar ik ben wel heel kritisch op de NPO. En dit artikel is voor mij wel een voorbeeld van een systeemfout.
pi_219230096
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:22 schreef papert het volgende:

[..]
Heb je de link gelezen? Wat klopt daar inhoudelijk niet aan?

Het is zeker niet mijn bedoeling om de ChristenUnie aan te vallen, en al helemaal niet om een individueel lid van de ChristenUnie aan te vallen. Maar ik ben wel heel kritisch op de NPO. En dit artikel is voor mij wel een voorbeeld van een systeemfout.
Jij zei dat de EO niet los te zien is van de CU, dat is gewoon niet waar. Dat hele verhaal in dat artikel gaat ook uit van deze zin: "In hoofd, hart en nieren was hij van de ChristenUnie, ook wel de politieke arm van de EO." Die zin is gewoon onwaar. En dan valt het hele artikel in stukken.

Het hele NPO bestel mag van mij verder over de kop: alleen nieuws, verdieping van het nieuws, documentaires, sport en leerzame programma's voor de jeugd. Waarbij de NPO een soort BBC is en de omroepen kunnen blijven bestaan als programmamakers die hun programma's kunnen proberen onder te brengen bij de NPO, maar ook naar commerciële omroepen kunnen gaan als de NPO ze niet wil. Max kan Heel Holland Bakt vast wel bij SBS kwijt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 09-11-2025 21:22:16 ]
  zondag 9 november 2025 @ 13:27:01 #154
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219230105
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 13:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Stop eens met deze leugens. Het is je al 100 keer uitgelegd dat dit niet zo is. En dat juist bij de VVD werkend Nederland de belastingen betaalt en de lonen stil staan.

Mensen zoals jij blijven telkens weer dezelfde onzin herhalen. Omdat de waarheid slechts een buigzaam instrument is. Je doet het opzettelijk.
Dat VVD frame van de "hardwerkende Nederlander" is nog lang niet uitgewerkt helaas.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 9 november 2025 @ 13:29:38 #155
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219230124
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij zei dat de EO niet los te zien is van de EO, dat is gewoon niet waar.

Het hele NPO bestel mag van mij verder over de kop: alleen nieuws, verdieping van het nieuws, documentaires, sport en leerzame programma's voor de jeugd.
Educatie, cultuur...

NRC had laatst een leuk overzicht. Van de top 30 'deskundigen' was er slechts één links. Dat was de inmiddels 82-jarige Maarten van Rossem. De rest is allemaal rechts. Van Jort Kelder tot Frits Wester.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219230193
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 13:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij zei dat de EO niet los te zien is van de EO, dat is gewoon niet waar. Dat hele verhaal in dat artikel gaat ook uit van deze zin: "In hoofd, hart en nieren was hij van de ChristenUnie, ook wel de politieke arm van de EO." Die zin is gewoon onwaar. En dan valt het hele artikel in stukken.

Het hele NPO bestel mag van mij verder over de kop: alleen nieuws, verdieping van het nieuws, documentaires, sport en leerzame programma's voor de jeugd. Waarbij de NPO een soort BBC is en de omroepen kunnen blijven bestaan als programmamakers die hun programma's kunnen proberen onder te brengen bij de NPO, maar ook naar commerciële omroepen kunnen gaan als de NPO ze niet wil. Max kan Heel Holland Bakt vast wel bij SBS kwijt.
Ja, en die quote van mij kwam na het lezen van het artikel. Maar bedankt voor je antwoord, en dat haalt het fundament van het artikel wel onderuit inderdaad. Had deze journalist wel hoog zitten.

De vergelijking van Segers met Plasterk vind ik dan weer niet helemaal fair. Segers is pas net gestopt bij de ChristenUnie, Plasterk is al jaren weg, en heel erg ver af gaan staan van het sociaal democratische gedachtengoed.
pi_219230212
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:34 schreef papert het volgende:

[..]
Ja, en die quote van mij kwam na het lezen van het artikel. Maar bedankt voor je antwoord, en dat haalt het fundament van het artikel wel onderuit inderdaad. Had deze journalist wel hoog zitten.

De vergelijking van Segers met Plasterk vind ik dan weer niet helemaal fair. Segers is pas net gestopt bij de ChristenUnie, Plasterk is al jaren weg, en heel erg ver af gaan staan van het sociaal democratische gedachtengoed.
Segers is inmiddels ook al wel een paar jaar weg. Had deze mening wel ook al als CU kamerlid, maar kon hem toen niet uitten, juist omdat het geen CU standpunt is. Juist dat hij het toen niet zei en nu wel, zegt dat hij het hierin niet met de CU eens is.
  zondag 9 november 2025 @ 13:38:12 #158
66444 Lord_Vetinari
pi_219230218
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Educatie, cultuur...

NRC had laatst een leuk overzicht. Van de top 30 'deskundigen' was er slechts één links. Dat was de inmiddels 82-jarige Maarten van Rossem. De rest is allemaal rechts. Van Jort Kelder tot Frits Wester.
Dat maakt helemal niks uit. Links is inmmers zo machtig, dat het regeringsbesluiten kan doorvoeren zonder in de regering te zitten. Dus ze kunnen ook de media 'links' maken via rechtse commentatoren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord_Vetinari op 09-11-2025 17:34:25 ]
pi_219230219
quote:
Maar goed, @Klopkoek wil dus dat we voortaan als we Plasterk wat horen zeggen aannemen dat dat de mening van heel GL-PvdA
Plasterk is geen PvdA-lid meer
https://www.nd.nl/nieuws/(...)lidmaatschap-pvda-op

Good riddens !!
  zondag 9 november 2025 @ 13:39:18 #160
66444 Lord_Vetinari
pi_219230223
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Plasterk is geen PvdA-lid meer
https://www.nd.nl/nieuws/(...)lidmaatschap-pvda-op

Good riddens !!
*riddance
pi_219230227
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Educatie, cultuur...

Educatie noem ik, cultuur bedoelde ik oa met documentaires. Maar pure kunstprogramma's mogen van mij ook wel, idd. Maar wat mij betreft moet alles bij de NPO leerzaam zijn en dat primair als doel hebben. Enige uitzondering is sport, wat mij betreft. Wat WIDM, HHB en dergelijke bij de NPO moeten is mij echt een raadsel. Ondanks dat ik Heel Holland Bakt wel kijk.
  zondag 9 november 2025 @ 13:54:02 #162
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219230327
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat VVD frame van de "hardwerkende Nederlander" is nog lang niet uitgewerkt helaas.

Bij de VVD werken serieus slimme filosofen met diepe gedachten die ondoorgrondelijk zijn, zo mooi en zoveel schoonheid zit er in. Dat zie je duidelijk aan uitingen zoals hierboven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219230348
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 13:39 schreef Hanca het volgende:
Wat WIDM, HHB en dergelijke bij de NPO moeten is mij echt een raadsel
Shows, muziek en zang, spel- en talkshows, comedy, dramafilms waren altijd te zien bij de publieke omroepen.
Dat de programma's persé leerzaam en informatief moeten zijn is nooit de eis geweest van de Tweede Kamer en de samenleving. Ook niet de pretentie van de omroepen zelf.
pi_219230356
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 13:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Bij de VVD werken serieus slimme filosofen met diepe gedachten die ondoorgrondelijk zijn, zo mooi en zoveel schoonheid zit er in. Dat zie je duidelijk aan uitingen zoals hierboven.
VVD discrimineren mensen die niet hard werken.
pi_219230369
quote:

[..]
Educatie noem ik, cultuur bedoelde ik oa met documentaires. Maar pure kunstprogramma's mogen van mij ook wel, idd. Maar wat mij betreft moet alles bij de NPO leerzaam zijn en dat primair als doel hebben. Enige uitzondering is sport, wat mij betreft. Wat WIDM, HHB en dergelijke bij de NPO moeten is mij echt een raadsel. Ondanks dat ik Heel Holland Bakt wel kijk.
Leveren die programma’s niet juist veel geld op voor de NPO waardoor het ook mogelijk wordt om meer leerzame programma’s te kunnen maken?
  zondag 9 november 2025 @ 14:06:22 #166
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219230407
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 14:00 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Leveren die programma’s niet juist veel geld op voor de NPO waardoor het ook mogelijk wordt om meer leerzame programma’s te kunnen maken?
Ze binden in ieder geval kijkers aan een zender, zonder die programma's verwordt de PO tot obscure cultuurkanalen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219230411
quote:
Stylist Roy Donders (34) vindt dat Nederlandsers beter kunnen emigreren als D66-partijleider Rob Jetten (38) premier wordt. In een bericht op Instagram deelt Roy een lijst met plannen van de partij, waaronder een verhoogd belastingtarief voor de hoogste inkomens en de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek. 'Mensen, moet ons land nog verder kapot?', schrijft Roy.
https://www.rtl.nl/boulev(...)jetten-premier-wordt

Wat nu ? Het land is al kapot dus ? En het gaat verder kapot als Rob Jetten premier wordt, zegt die omhooggevallen tv-ster.
Hij zou net verhuisd zijn naar België, net over de grens... Dus nog vaak werkend en levend in Nederland.
En als bovenmodale tv-ster wordt hij erg arm door Rob Jetten ?
Dit is tekenend voor de verkettering van mensen die niet rechts genoeg zijn.

Van mij mag Donders verhuizen naar Italië en niet vaak terugkomen in dit land die kapot is.
Dit soort zeurders die Nederland niet kunnen waarderen hebben we niet nodig w/ w/ w/
pi_219230527
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Shows, muziek en zang, spel- en talkshows, comedy, dramafilms waren altijd te zien bij de publieke omroepen.
Dat de programma's persé leerzaam en informatief moeten zijn is nooit de eis geweest van de Tweede Kamer en de samenleving. Ook niet de pretentie van de omroepen zelf.
Ergens een beetje typisch heikneuterige Nederlandse programmas erbij lijkt me ook helemaal niet verkeerd, een HHB of boer zoekt vrouw. Afgewisseld met sport, nieuws en eventueel wat kleinere zaken klinkt helemaal goed.

Programma s als WIDM kunnen prima naar commerciële zendersz evenals "opiniemakers/panels als Pauw, op1 of Goedemorgen Nederland.
pi_219230627
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 14:20 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ergens een beetje typisch heikneuterige Nederlandse programmas erbij lijkt me ook helemaal niet verkeerd, een HHB of boer zoekt vrouw. Afgewisseld met sport, nieuws en eventueel wat kleinere zaken klinkt helemaal goed.

Programma s als WIDM kunnen prima naar commerciële zendersz evenals "opiniemakers/panels als Pauw, op1 of Goedemorgen Nederland.
Kan prima door een commerciële zender opgepakt worden. Lijkt me geen publieke taak.
  zondag 9 november 2025 @ 14:37:27 #170
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219230643
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
VVD discrimineren mensen die niet hard werken.
Klopt. Dat is geoorloofde discrminatie.
Als je niet werkt zou je weinig geld moeten hebben, net genoeg om rond te komen.

*met niet werken bedoel ik niet AOW/WW/WIA
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219230782
quote:

[..]
Jij zei dat de EO niet los te zien is van de EO, dat is gewoon niet waar. Dat hele verhaal in dat artikel gaat ook uit van deze zin: "In hoofd, hart en nieren was hij van de ChristenUnie, ook wel de politieke arm van de EO." Die zin is gewoon onwaar. En dan valt het hele artikel in stukken.

Dat is het toch al een beetje? Al zul jij het waarschijnlijk op andere vlakken bedoelen.
pi_219230823
quote:

[..]
Waar denk je dat de Engelse versie (het origineel) van HHB is gestart?

En WIDM is natuurlijk al van voor de NPO en ik zou niet weten waarom dit niet leerzaam is (de aflevering van gisteren speelde zich notabene gedeeltelijk af in een school _O- ).
pi_219230828
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 14:20 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom prima ?
Ze doen het echt niet veel minder prima bij de PO.
pi_219230852
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 14:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit soort zeurders die Nederland niet kunnen waarderen hebben we niet nodig w/ w/ w/
De ironie is wel chef's kiss :7
pi_219230859
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 14:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. Dat is geoorloofde discrminatie.
Als je niet werkt zou je weinig geld moeten hebben, net genoeg om rond te komen.

*met niet werken bedoel ik niet AOW/WW/WIA
Ik bedoelde dat de VVD vind dat mensen die niet "hard werken" wel geldzorgen verdienen. Althans de VVD vind een vermindering van geldzorgen voor die groep minder belangrijk . Dat is discriminerend a-sociaal
pi_219230868
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 15:10 schreef Bluesdude het volgende:
Ik bedoelde dat de VVD vind dat mensen die niet "hard werken" wel geldzorgen verdienen. Althans de VVD vind een vermindering van geldzorgen voor die groep minder belangrijk . Dat is discriminerend a-sociaal
Misschien komt de VVD nu met zo'n campagneposter omdat de VVD nu zelf geldzorgen heeft.
  zondag 9 november 2025 @ 16:41:08 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219231556
Van Haga stopt als partijleider BVNL:
https://www.nu.nl/politie(...)nder-hem-verder.html
pi_219231610
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 16:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gaat hij zich aansluiten bij Ja21? :')
  zondag 9 november 2025 @ 16:49:54 #179
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219231612
quote:
9s.gif Op zondag 9 november 2025 16:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gaat hij zich aansluiten bij Ja21? :')
Joost mag het weten :+
  zondag 9 november 2025 @ 16:54:56 #180
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219231645
quote:
Waarom besteedt NU hier aandacht aan? Doen ze bij Bij1 toch ook niet? Verdacht als je het mij vraagt...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219231646
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 15:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Waarom prima ?
Ze doen het echt niet veel minder prima bij de PO.
De PO doet het ook ok/prima, alleen dit soort programma s hoeven wat mij betreft niet bij de PO omdat het niks toevoegt tov wat commerciële zenders leveren.
pi_219231709
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 16:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Waarom besteedt NU hier aandacht aan? Doen ze bij Bij1 toch ook niet? Verdacht als je het mij vraagt...
Tofik Dibi is dan ook niet weg als lijsttrekker daar.
  zondag 9 november 2025 @ 17:05:11 #183
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_219231714
quote:
Nu al een leiderschapscrisis is de Derde Kamer.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_219231756
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:45 schreef Klopkoek het volgende:

Bij de PVV is dat 45%, statistisch nou niet een enorm verschil.
  zondag 9 november 2025 @ 17:48:37 #185
66444 Lord_Vetinari
pi_219232047
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 17:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Bij de PVV is dat 45%, statistisch nou niet een enorm verschil.
Die hebben een blinde vlek voor alles wat tussen 40 en 45(%) ligt.
  zondag 9 november 2025 @ 18:49:46 #186
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219233104
Nog een ingrediënt van het succes: de blijf-van-mijn-lijf-en-mijn-erf-stem.

https://www.ad.nl/politie(...)jze-kiezer~a7e3b42f/

FvD = "blijf van mijn lijf", maakt het AD hiervan

Jaja. Tenzij je een abortus wil of niet verkracht wil worden (Baudet is fan van Julien Blanc)
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 november 2025 @ 19:29:45 #187
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219233769
twitter

Precies wat de D66 donateurs willen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)nlinks-pvda-a4900031
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219234024
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

D66 wil dan als ze zelf mochten kiezen liever GLPvdA in plaats van de VVD. Gisteren bij 'even tot hier' ook een interessante analyse dat minderheidskabinet met PvdA veel meer overeenkomsten heeft dan met de VVD.
  zondag 9 november 2025 @ 20:12:01 #189
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219234297
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 19:47 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
D66 wil dan als ze zelf mochten kiezen liever GLPvdA in plaats van de VVD. Gisteren bij 'even tot hier' ook een interessante analyse dat minderheidskabinet met PvdA veel meer overeenkomsten heeft dan met de VVD.
Dat had ik ook gezien. Kabinet 'CDA+links' numeriek veel meer overeenkomsten dan kabinet met JA21.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219234382
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Dit is ook de snelste oplossing. Kunnen ze later nog wel kijken welke partijen het bedachte programma constructief willen ondersteunen.
  zondag 9 november 2025 @ 20:20:32 #191
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219234396
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 20:18 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dit is ook de snelste oplossing. Kunnen ze later nog wel kijken welke partijen het bedachte programma constructief willen ondersteunen.
Oh, vast genoeg steun op rechts om de WW en werknemersrechten te slopen. Stakingsrecht, demonstratierecht. Bezuinigingskabinet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219234425
Eerlijk gezegd vind ik ook als linkse stemmer dat minderheidskabinet nog niet zo gek. Het is niet stabiel, en we moeten maar zien hoe lang het duurt, en hoe desastreus het beleid gaat zijn. Maar voor links is het misschien beter om goed voorbereid, met een goed verhaal en aansprekende lijsttrekkers te komen de volgende verkiezingen. En dit vanuit de oppositie goed voor te bereiden. Bovendien blijft er wat invloed op het beleid doordat het een minderheidskabinet is, en ze niet alleen afhankelijk willen zijn van de rechterkant. (Neem ik aan)
  zondag 9 november 2025 @ 20:26:39 #193
511161 Meningbastion
pi_219234462
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 20:23 schreef papert het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik ook als linkse stemmer dat minderheidskabinet nog niet zo gek.
Zo'n kabinet krijgt meteen een motie van wantrouwen over zich heen. Binnen 1 minuut na aantreden. Dan zijn ze weg en komen er weer verkiezingen.
pi_219234482
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 20:26 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Zo'n kabinet krijgt meteen een motie van wantrouwen over zich heen. Binnen 1 minuut na aantreden. Dan zijn ze weg en komen er weer verkiezingen.
Van wie?
pi_219234525
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 20:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Van wie?
Wilders.

Zul je net zien dat PvdA/GL niet meedoen met die MvW en vanuit die positie dingen uit hun programma voor elkaar weten te krijgen. Bekken zullen schuimen!
pi_219234570
quote:
2s.gif Op zondag 9 november 2025 20:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wilders.

Zul je net zien dat PvdA/GL niet meedoen met die MvW en vanuit die positie dingen uit hun programma voor elkaar weten te krijgen. Bekken zullen schuimen!
Wilders heeft geen meerderheid.
pi_219234601
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 19:47 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De bewering was dat GL/PvdA, CDA en D66 69% meestemden met de VVD
En Ja21, CDA, D66 stemden 68% mee. De laatste 2 jaar in kamerstemmingen.

PvdA en VVD zijn van oudsher het oneens over vele zaken. Maar Kok en Samson konden stabiele akkoorden maken met de VVD.
Deze bereidheid is er nu niet bij de VVD. Ze proberen D66 en CDA te forceren over rechts te gaan. Het zou kunnen dat zij dat doen.
pi_219234638
quote:

[..]

Gesproken over de BBC: https://nos.nl/artikel/25(...)umentaire-over-trump

Het is even niet je dag _O-
pi_219234671
quote:

[..]
Dat denk ik niet. Ze zullen wel akkoorden moeten sluiten met partijen om wetgeving erdoor te krijgen. Maar meteen een MvW wordt echt niet gesteund door een meerderheid van de kamer.
pi_219234705
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 20:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Of wat de BBC uitzendt nou klopt of niet, je zou als BBC niet zo moeten buigen voor een buitenlandse heerser, die hebben er gewoon niks over te zeggen.
pi_219234714
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 20:35 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wilders heeft geen meerderheid.
Wilders zal er allicht op het eerste opportune moment eentje indienen.
pi_219234728
Als Koolmees slim is (en ik ga er vanuit dat hij D66 wil helpen) adviseert hij om eerst een kabinet van D66-VVD-CDA-JA21(+ eventueel nog een restpartij) te onderzoeken. D66 moet geloofwaardig gaan onderhandelen maar er uiteindelijk toch niet uitkomen. Bijvoorbeeld vanwege rechtsstatelijke bezwaren of omdat ze de samenwerking niet stabiel genoeg vinden vanwege JA21 of Yeşilgöz. De informateur geeft de opdracht terug omdat het niet gelukt is.

Vervolgens krijgt Wilders de kans om een informateur aan te wijzen. Immers, de PVV heeft evenveel zetels als D66. Deze informateur gaat een kabinet PVV-VVD-CDA-JA21(+ eventueel BBB) onderzoeken. CDA en VVD worden zo voor het blok gezet om kleur te bekennen. Willen ze écht over rechts? De VVD gaat onder druk van ‘klassiek liberaal’ overstag. De zaak ploft uiteindelijk omdat het CDA het écht niet ziet zitten.

Inmiddels zijn de gemeenteraadsverkiezingen allang voorbij. De maatschappelijke onrust begint toe te nemen. VNO-NCW wil snel een kabinet, het buitenland wacht immers niet op Nederland! Om uit de impasse te komen wordt een onafhankelijke informateur aangesteld die een kabinet van D66-VVD-PvdA/GL-CDA gaat onderzoeken. De druk op de VVD is inmiddels zo hoog opgelopen dat ze wel serieus moeten gaan onderhandelen.

Als het lukt dan is er een kabinet. Als het niet lukt kan de schuld van de totale impasse volledig bij de VVD worden gelegd. D66-PvdA/GL-CDA gaan vervolgens uit het landsbelang een minderheidskabinet vormen en zoeken wisselende meerderheden in de Kamer.

Met een beetje geluk kan er zo ook een scheuring binnen de VVD worden bewerkstelligd. Het anti-rechtsstatelijke deel kan dan eindelijk bij JA21, PVV of FvD geloosd worden. Of het rechtsstatelijke deel bij D66.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 09-11-2025 20:56:02 (Correctie spelfouten) ]
pi_219234729
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 20:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ik bedoelde BBC als het systeem, had ook VRT kunnen zeggen. Ze beheren de zender en programmamakers kunnen proberen hun programma's op de zender te krijgen. Die rol zie ik voor de NPO.
pi_219234816
quote:
13s.gif Op zondag 9 november 2025 20:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of wat de BBC uitzendt nou klopt of niet, je zou als BBC niet zo moeten buigen voor een buitenlandse heerser, die hebben er gewoon niks over te zeggen.
Ik voel een complot aankomen :P
pi_219234828
Weg met de extreem rechtse partijen. Daar moet D66 niet mee gaan samenwerken.
pi_219234883
quote:
13s.gif Op zondag 9 november 2025 20:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat bazel jij nou weer man _O- Dit is een interne BBC kwestie, staat ook gewoon in het artikel.
  zondag 9 november 2025 @ 21:14:07 #207
66444 Lord_Vetinari
pi_219234932
quote:

[..]
Jij zei dat de EO niet los te zien is van de EO, dat is gewoon niet waar.
Mij lijkt het een ultieme waarheid, hoor.
pi_219234988
quote:
18s.gif Op zondag 9 november 2025 21:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Mij lijkt het een ultieme waarheid, hoor.
Waar ik de tweede keer EO zei, moet CU zijn, stop de tijd.
pi_219234997
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 20:48 schreef Kowloon het volgende:
Als Koolmees slim is (en ik ga er vanuit dat hij D66 wil helpen) adviseert hij om eerst een kabinet van D66-VVD-CDA-JA21(+ eventueel nog een restpartij) te onderzoeken. D66 moet geloofwaardig gaan onderhandelen maar er uiteindelijk toch niet uitkomen. Bijvoorbeeld vanwege rechtsstatelijke bezwaren of omdat ze de samenwerking niet stabiel genoeg vinden vanwege JA21 of Yeşilgöz. De informateur geeft de opdracht terug omdat het niet gelukt is.

Vervolgens krijgt Wilders de kans om een informateur aan te wijzen. Immers, de PVV heeft evenveel zetels als D66. Deze informateur gaat een kabinet PVV-VVD-CDA-JA21(+ eventueel BBB) onderzoeken. CDA en VVD worden zo voor het blok gezet om kleur te bekennen. Willen ze écht over rechts? De VVD gaat onder druk van ‘klassiek liberaal’ overstag. De zaak ploft uiteindelijk omdat het CDA het écht niet ziet zitten.

Inmiddels zijn de gemeenteraadsverkiezingen allang voorbij. De maatschappelijke onrust begint toe te nemen. VNO-NCW wil snel een kabinet, het buitenland wacht immers niet op Nederland! Om uit de impasse te komen wordt een onafhankelijke informateur aangesteld die een kabinet van D66-VVD-PvdA/GL-CDA gaat onderzoeken. De druk op de VVD is inmiddels zo hoog opgelopen dat ze wel serieus moeten gaan onderhandelen.

Als het lukt dan is er een kabinet. Als het niet lukt kan de schuld van de totale impasse volledig bij de VVD worden gelegd. D66-PvdA/GL-CDA gaan vervolgens uit het landsbelang een minderheidskabinet vormen en zoeken wisselende meerderheden in de Kamer.

Met een beetje geluk kan er zo ook een scheuring binnen de VVD worden bewerkstelligd. Het anti-rechtsstatelijke deel kan dan eindelijk bij JA21, PVV of FvD geloosd worden. Of het rechtsstatelijke deel bij D66.
Het lijkt me heel raar om een minderheidskabient te adviseren vanuit Koolmees. Als hij dat doet kun je net zo goed meteen een kabinet vormen zonder VVD. Dikke kans dat het nog stabieler is ook.
pi_219235029
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:22 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het lijkt me heel raar om een minderheidskabient te adviseren vanuit Koolmees. Als hij dat doet kun je net zo goed meteen een kabinet vormen zonder VVD. Dikke kans dat het nog stabieler is ook.
Alleen D66 en CDA? Dat is wel heel wankel.

Als je eerlijk bent, dan is D66-CDA-VVD helaas stabieler dan D66-CDA-GLPvdA. Omdat GLPvdA wel de neiging heeft goede voorstellen te steunen en ik van VVD verwacht dat ze in de oppositie gewoon 100% met PVV mee gaan stemmen.
pi_219235079
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als je eerlijk bent, dan is D66-CDA-VVD helaas stabieler dan D66-CDA-GLPvdA. Omdat GLPvdA wel de neiging heeft goede voorstellen te steunen en ik van VVD verwacht dat ze in de oppositie gewoon 100% met PVV mee gaan stemmen.
Ik heb geen vertrouwen er in dat deze VVD onder Yesilgoz stabiel opereert. De leugens om Rutte IV te laten exploderen staan me nog goed bij... komt bij dat ze klaarblijkelijk niet de wil hebben om compromissen te sluiten.
pi_219235110
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik heb geen vertrouwen er in dat deze VVD onder Yesilgoz stabiel opereert. De leugens om Rutte IV te laten exploderen staan me nog goed bij... komt bij dat ze klaarblijkelijk niet de wil hebben om compromissen te sluiten.
Oh god, die leugen weer :') Blijft toch apart hoe mensen zichzelf kunnen overtuigen van onzin.
pi_219235179
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Op zich eens, maar dan is de enige mogelijkheid VVD te passeren én een andere meerderheid te zoeken. Als je dan niet afhankelijk wil zijn van een instabiel PvdD en een partij als Denk, dan zal je dan GL-PvdA en JA21 bij elkaar moeten zetten met nog een 5e partij. Ik vind het best aantrekkelijk, maar het klinkt toch niet echt waarschijnlijk. Zeker niet als je ziet dat Koolmees morgen Klaver en Eerdmans niet meer spreekt, die kan hij dit dus niet voor leggen.
pi_219235192
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Oh god, die leugen weer :') Blijft toch apart hoe mensen zichzelf kunnen overtuigen van onzin.
Welke leugen? Dat VVD Rutte IV heeft opgeblazen zeggen ze nota bene zelf (net als D66 en CDA dat zeggen) en dat het om helemaal niks was is gewoon een feit.
pi_219235195
Een minderheidskabinet blijft zitten zolang er een meerderheid is die geen belang heeft om hen weg te sturen. Een minderheidskabinet aan de flanken (heel rechts of heel links) werkt niet, maar ik denk dat een minderheidskabinet in het centrum meer kansrijk is.
pi_219235214
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op zich eens, maar dan is de enige mogelijkheid VVD te passeren én een andere meerderheid te zoeken. Als je dan niet afhankelijk wil zijn van een instabiel PvdD en een partij als Denk, dan zal je dan GL-PvdA en JA21 bij elkaar moeten zetten met nog een 5e partij. Ik vind het best aantrekkelijk, maar het klinkt toch niet echt waarschijnlijk. Zeker niet als je ziet dat Koolmees morgen Klaver en Eerdmans niet meer spreekt, die kan hij dit dus niet voor leggen.
Als je D66 + Pvda/GL + CDA hebt, dan schuurt dat voor CDA waarschijnlijk wel het meest, dus daar moet je dan inderdaad iets mee. Maar op zich heb je met de rest van de kleintjes (behalve SGP) wel een meerderheid van 79 in de Tweede Kamer en ook meteen een meerderheid in de Eerste Kamer.

Maar inderdaad, het zou wel zaak zijn om al die kikkers in de kruiwagen te houden en niet ineens al te principieel te laten zijn als iets ze niet zint.

Je zou zoals je aangeeft ook misschien kunnen denken aan JA21 erbij om het economisch wat meer richting het CDA te trekken al komt dat natuurlijk ook wel met uitdagingen en ik vraag me af of zij daar open voor zouden staan. Jij zal vast CU er dan nog bij willen om tot een meerderheid te komen, maar ik weet niet of dat per se stabieler is. Je hebt dan in ieder geval wel een meerderheidscoalitie.

[ Bericht 7% gewijzigd door SnertMetChoco op 09-11-2025 21:45:44 ]
pi_219235229
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Welke leugen? Dat VVD Rutte IV heeft opgeblazen zeggen ze nota bene zelf (net als D66 en CDA dat zeggen) en dat het om helemaal niks was is gewoon een feit.
Er was geen leugen. Er waren onoverkomelijke verschillen over migratie. De nareis op nareis was daar een onderdeel van en is zeker een dingetje.
pi_219235308
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er was geen leugen. Er waren onoverkomelijke verschillen over migratie. De nareis op nareis was daar een onderdeel van en is zeker een dingetje.
Er was een uitonderhandeld akkoord, goedgekeurd door de onderhandelaar van de VVD, waar Rutte en Yeşilgöz plots voor gingen liggen met die nareis op nareis leugen, wetend dat CU een beperking op gezinshereniging dat tegen het EVRM in gaat nooit zou pikken. Bewust opgeblazen terwijl er een volledig akkoord lag, dus. Iets anders kan niemand er van maken.
pi_219235320
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat nareis op nareis was op zich geen leugen, wel de getallen erbij die ze uit haar duim zoog.
pi_219235344
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er was een uitonderhandeld akkoord, goedgekeurd door de onderhandelaar van de VVD, waar Rutte en Yeşilgöz plots voor gingen liggen met die nareis op nareis leugen
Dat was geen leugen. Daar constant over liegen gaat je niet helpen :D

Gezinshereniging was inderdaad het grote probleem, CU liet daarom het kabinet vallen.
pi_219235368
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als je D66 + Pvda/GL + CDA hebt, dan schuurt dat voor CDA waarschijnlijk wel het meest, dus daar moet je dan inderdaad iets mee. Maar op zich heb je met de rest van de kleintjes (behalve SGP) wel een meerderheid van 79 in de Tweede Kamer en ook meteen een meerderheid in de Eerste Kamer.

Maar inderdaad, het zou wel zaak zijn om al die kikkers in de kruiwagen te houden en niet ineens al te principieel te laten zijn als iets ze niet zint.
Dat zijn teveel kikkers. SP is niet van de compromissen. PvdD ook niet, maar heeft momenteel ook nog te dealen met een uit elkaar vallende partij waar men maar moet zien wat Kostic en Teunissen gaan doen. En Denk is bij vlagen redelijk onnavolgbaar. Die kruiwagen gaat hem niet worden.
pi_219235369
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat nareis op nareis was op zich geen leugen, wel de getallen erbij die ze uit haar duim zoog.
Wel typisch voor Yesilgoz, zelfs als ze een punt heeft doet ze haar best om het alsnog fout te doen.

Maar het maakte niet uit, CU liet het kabinet sowieso klappen op gezinshereniging.
pi_219235404
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat was geen leugen. Daar constant over liegen gaat je niet helpen :D

Gezinshereniging was inderdaad het grote probleem, CU liet daarom het kabinet vallen.
CU heeft het kabinet niet laten vallen, volgens VVD, D66, CDA en CU. Die zeiden allemaal dat het de VVD was. Uit officiële geWOBte stukken blijkt dat ook. Waarom lieg je daar zo over?

En dat nareis op nareis om meer dan enkele tientallen personen gaat is wel gewoon een keiharde leugen, met gegevens die gewoon bekend waren op het ministerie van Yeşilgöz.
pi_219235424
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU heeft het kabinet niet laten vallen, volgens VVD, D66, CDA en CU. Die zeiden allemaal dat het de VVD was. Waarom lieg je daar zo over?

En dat nareis op nareis om meer dan enkele tientallen personen gaat is wel gewoon een keiharde leugen, met gegevens die gewoon bekend waren op het ministerie van Yeşilgöz.
Nee het gaat om meer dan duizend per jaar. Dat weet je zelf ook wel.

CU heeft het kabinet laten vallen. Ik snap dat je dat niet wil horen maar zij wilden niet tekenen bij het kruisje. Je kunt niet zomaar zeggen dat onderhandelingen klaar waren als dat nog niet zo was.
pi_219235452
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

CU heeft het kabinet laten vallen. Ik snap dat je dat niet wil horen maar zij wilden niet tekenen bij het kruisje. Je kunt niet zomaar zeggen dat onderhandelingen klaar waren als dat nog niet zo was.
Er lag een door de onderhandelaar goedgekeurd akkoord.

En het waren er 70 tot 100 per jaar, waarom lieg je zo keihard?
https://nos.nl/artikel/25(...)deed-het-niet-bewust

Zelfs Yeşilgöz erkende dat het maar om enkele tientallen ging.
pi_219235494
quote:

[..]
Gaat geen steun krijgen van partijen die door dat minderheidskabinet ook wat in de melk te brokkelen krijgen. Wat je wel mist is de bescherming langs partijlijnen bij politieke misdragingen van het kabinet, dus dat wordt wel wat problematisch met D66-ers en GL-ers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219235521
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
De Kamer heeft een rechts waterhoofd (waaronder SGP die vaak met het kabinet mee stemt), ik ben het wel met Bontenbal eens dat de 75 zetels van D66-VVD-CDA-JA21 dan in de praktijk gewoon een meerderheid vormen.
pi_219235558
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 21:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]
De Kamer heeft een rechts waterhoofd (waaronder SGP die vaak met het kabinet mee stemt), ik ben het wel met Bontenbal eens dat de 75 zetels van D66-VVD-CDA-JA21 dan in de praktijk gewoon een meerderheid vormen.
Net wat je zegt, een waterhoofd met 27 niksnutten.
pi_219235592
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 21:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er lag een door de onderhandelaar goedgekeurd akkoord.

En het waren er 70 tot 100 per jaar, waarom lieg je zo keihard?
https://nos.nl/artikel/25(...)deed-het-niet-bewust
Oh ja ik bedoelde meer dan duizend totaal niet per jaar, ik moet even beter opletten :D

Meer dan duizend:
quote:
Artikel 8 EVRM

Van dit soort verzoeken zijn er meer dan 1000 gedaan en 250 goedgekeurd tussen 2019 en 2023. De IND heeft nog niet over alle aanvragen beslist.
Dat plus

quote:
In totaal ging het om 780 ingewilligde gestapelde verzoeken in vier jaar, blijkt uit de cijfers.
Dat zijn er dus sowieso meer dan duizend, maar niet per jaar. Het is niet in de orde van grootte van 'tientallen' in ieder geval.

En dit is waar CU het kabinet over liet vallen:
quote:
Terug naar vorige week. De VVD wilde onderscheid gaan maken tussen twee categorieën vluchtelingen: zij die vluchten omdat ze persoonlijk worden bedreigd (categorie A) en zij die vluchten voor oorlog of geweld (categorie B). Voor die laatste categorie vluchtelingen zou een maximum moeten gaan gelden van 200 nareizende familieleden per maand, een idee waar de ChristenUnie geen verantwoordelijkheid wilde nemen.
pi_219235606
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 22:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Oh ja ik bedoelde meer dan duizend totaal niet per jaar, ik moet even beter opletten :D

Meer dan duizend:
[..]
Dat plus
[..]
Dat zijn er dus sowieso meer dan duizend, maar niet per jaar. Het is niet in de orde van grootte van 'tientallen' in ieder geval.
Beter lezen, het gaat om verzoeken, waarvan 250 zijn ingewilligd in vier jaar tijd.
pi_219235616
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 22:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Beter lezen, het gaat om verzoeken, waarvan 250 zijn ingewilligd.
250 + 780 = ?
pi_219235633
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 22:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
250 + 780 = ?
Reken nu zelf eens, 250 zijn ingewilligd en er lopen nog 780.
pi_219235635
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

350 in 5 jaar..... In een jaar waar we 70.000 asielzoekers verwachte is het natuurlijk debiel om als Yesilgoz cijfers te verzinnen en een kabinet te laten vallen op nog geen 100 mensen per jaar. Het was een trucje omdat Yesilgoz dacht dat de VVD er sterker uit zou komen alleen de winnaar werd de PVV. Hoewel in mijn ogen de VVD ook won want de kiezer strafte deze stunt van Yesilgoz niet af.
pi_219235639
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 22:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Reken nu zelf eens, 250 zijn ingewilligd en er lopen nog 780.
quote:
In totaal ging het om 780 ingewilligde gestapelde verzoeken
pi_219235648
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 22:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
350 in 5 jaar..... In een jaar waar we 70.000 asielzoekers verwachte is het natuurlijk debiel om als Yesilgoz cijfers te verzinnen en een kabinet te laten vallen op nog geen 100 mensen per jaar
De leugen is dan ook dat het kabinet alleen daar om viel. Dat is natuurlijk niet zo, maar veel mensen willen dat graag geloven.
pi_219235666
In ieder geval kunnen we het allemaal eens zijn over de incompetentie van Yesilgoz, die kan echt vrijwel niets.
pi_219235668
quote:

[..]
250 + 780 = ?
Reken nu zelf eens, 250 zijn ingewilligd
quote:

[..]
250 + 780 = ?
Als je nu eens goed gaat lezen, er staat in totaal 780, daar zit die 250 al bij in, gotsamme.
pi_219235698
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 22:10 schreef MoreDakka het volgende:
In ieder geval kunnen we het allemaal eens zijn over de incompetentie van Yesilgoz, die kan echt vrijwel niets.
Wat ze wel heel goed kan is herhalen.. :D
  zondag 9 november 2025 @ 22:18:12 #239
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219235729
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 22:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat ze wel heel goed kan is herhalen.. :D
Daarvoor had je ook Daniel Koerhuis kunnen kiezen.
pi_219235735
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:38 schreef Jojoke het volgende:
Een minderheidskabinet blijft zitten zolang er een meerderheid is die geen belang heeft om hen weg te sturen. Een minderheidskabinet aan de flanken (heel rechts of heel links) werkt niet, maar ik denk dat een minderheidskabinet in het centrum meer kansrijk is.
Vanuit het centrum is het inderdaad eenvoudiger om meerderheden te zoeken.
Maar kan me eigenlijk geen scenario voorstellen waarbij een nieuw kabinet begint zonder meerderheid in de Tweede Kamer.
pi_219235741
quote:
10s.gif Op zondag 9 november 2025 22:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vanuit het centrum is het inderdaad eenvoudiger om meerderheden te zoeken.
Maar kan me eigenlijk geen scenario voorstellen waarbij een nieuw kabinet begint zonder meerderheid in de Tweede Kamer.
ja van die gedachte moeten we daar eens een keer van af
pi_219235747
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er was een uitonderhandeld akkoord, goedgekeurd door de onderhandelaar van de VVD, waar Rutte en Yeşilgöz plots voor gingen liggen met die nareis op nareis leugen, wetend dat CU een beperking op gezinshereniging dat tegen het EVRM in gaat nooit zou pikken. Bewust opgeblazen terwijl er een volledig akkoord lag, dus. Iets anders kan niemand er van maken.
Correct. Maar van een beetje revisionisme is men in de hoek die dit roept helaas nooit vies geweest….
pi_219235771
quote:
10s.gif Op zondag 9 november 2025 22:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Correct. Maar van een beetje revisionisme is men in de hoek die dit roept helaas nooit vies geweest….
Hoek? Wat een plat taalgebruik. In deze contreien hebben we het over “bepaalde rechtsgeorienteerde contreien”?
  zondag 9 november 2025 @ 22:22:45 #244
38496 Perrin
pi_219235772
Gelukkig maar, racistische dingen waren dat.

twitter
pi_219235793
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 22:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
ja van die gedachte moeten we daar eens een keer van af
Liever niet eigenlijk. In de basis zou een kabinet stabiel en slagvaardig moeten zijn. Dat gaat nooit lukken als je met een minderheid begint, zeker met de opgaven die er liggen.
pi_219235806
quote:
10s.gif Op zondag 9 november 2025 22:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Liever niet eigenlijk. In de basis zou een kabinet stabiel en slagvaardig moeten zijn. Dat gaat nooit lukken als je met een minderheid begint, zeker met de opgaven die er liggen.
is de huidige politiek veel te fragmentarisch voor, wen er maar aan. In Scandinavië werkt het ook
  zondag 9 november 2025 @ 22:28:28 #247
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219235818
quote:
9s.gif Op zondag 9 november 2025 22:22 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Het Staatsjournaal van 8 uur ruimde één-derde van de zendtijd in voor antisemitisme en Kristallnacht geklaag.

Ook vandaag in Nederland:

Moskee Emmeloord bedreigd: verscheurde korans en dode vogel op deurmat - https://nos.nl/l/2589848

Aan de orde van de dag. Zelden de opening van het Staatsjournaal.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219235819
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 22:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
is de huidige politiek veel te fragmentarisch voor, wen er maar aan. In Scandinavië werkt het ook
Omdat daar veelal niet om de haverklap nieuwe verkiezen worden gehouden. Dan moet men dus gewoon met elkaar door. Hier niet…
Ik zit er niet te wachten op weer een instabiel experiment.
pi_219236095
quote:
9s.gif Op zondag 9 november 2025 22:22 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Waarom zit je op twitter?

Dit is allemaal verzonnen onzin door NRC: https://www.l1nieuws.nl/n(...)an-roulerend-systeem
  maandag 10 november 2025 @ 00:10:43 #250
38496 Perrin
pi_219236103
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 00:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit is allemaal verzonnen onzin door NRC: https://www.l1nieuws.nl/n(...)an-roulerend-systeem
Wordt door verschillende kranten gebracht, heeft weinig met twitter te maken.
  maandag 10 november 2025 @ 06:06:22 #251
511161 Meningbastion
pi_219236255
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 21:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Natuurlijk, een links kabinet zal tot het einde der tijden bestreden worden door de VVD omdat linkse politiek slecht is voor een land.
  maandag 10 november 2025 @ 07:01:21 #252
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219236348
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 06:06 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Natuurlijk, een links kabinet zal tot het einde der tijden bestreden worden door de VVD omdat linkse politiek slecht is voor een land.
Geregistreerd op 4 november en dus binnen een week al op mijn blokkeerlijst. Knap hoor. :W
  maandag 10 november 2025 @ 07:18:48 #253
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219236381
(VVD-)burgemeesters beginnen zich te roeren valt me op. Ik zag iets bij Buitenhof, maar las er al eerder over. Onder andere te weinig geld uit Den Haag en geen/weinig steun uit de partijtop inzake gewelddadige demonstraties.

Door middel van intimidatie politieke besluiten beďnvloeden is en blijft terrorisme. Daar heeft die man helemaal gelijk in.

[ Bericht 2% gewijzigd door Niels0Kurovski op 10-11-2025 07:32:21 ]
  maandag 10 november 2025 @ 07:59:32 #254
38496 Perrin
pi_219236495
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 07:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Geregistreerd op 4 november en dus binnen een week al op mijn blokkeerlijst. Knap hoor. :W
Ook origineel om te klagen over wat een puinzooi ons land is en vervolgens te beweren dat 'linkse politiek' slecht is.

De laatste linkse regering was 30 fucking jaar geleden.

maandag 10 november 2025 @ 08:03:45 #255
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219236515
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 07:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ook origineel om te klagen over wat een puinzooi ons land is en vervolgens te beweren dat 'linkse politiek' slecht is.

De laatste linkse regering was 30 fucking jaar geleden.

[ afbeelding ]
Yesilgoz wordt met de dag ongeloofwaardiger. Ook VVD-stemmers in mijn sociale kring klagen erover. Trek je conclusies zeg ik dan.
  maandag 10 november 2025 @ 08:18:43 #256
38496 Perrin
pi_219236579
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 08:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Yesilgoz wordt met de dag ongeloofwaardiger. Ook VVD-stemmers in mijn sociale kring klagen erover. Trek je conclusies zeg ik dan.
De oplossing voor slecht rechts beleid is voor 'rechts' altijd meer slecht rechts beleid.
  maandag 10 november 2025 @ 08:29:21 #257
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219236636
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 00:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dus jij neemt voetstoots aan wat de BBB schrijft? Dat zeg maar een nogal vooringenomen houding heeft op dit soort thema's
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 10 november 2025 @ 08:31:48 #258
38496 Perrin
pi_219236647
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 08:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dus jij neemt voetstoots aan wat de BBB schrijft? Dat zeg maar een nogal vooringenomen houding heeft op dit soort thema's
Ben iig erg benieuwd wat hier precies de waarheid is.
  maandag 10 november 2025 @ 08:32:30 #259
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219236650
quote:
15s.gif Op maandag 10 november 2025 08:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
De oplossing voor slecht rechts beleid is voor 'rechts' altijd meer slecht rechts beleid.
Rechtser vaak. M'n buurman gaat trouwens de volgende keer na nu weer PVV naar JA21 zegt 'ie. Je doet er verstandiger aan op Bontebal te stemmen vertelde ik 'm en CDA is niet eens mijn partij. Die man zit al zo lang ik 'm ken met een burn out thuis en dan rechts stemmen is goed voor z'n portemonnaie ja. :')
  maandag 10 november 2025 @ 08:36:25 #260
66444 Lord_Vetinari
pi_219236662
quote:

[..]
Ja, dat zien we wel in Scandinavië, dat het zoveel ‘slechter’ doet dan bv GB waar de Tories jarenlang de dienst uitmaakten.
pi_219236672
quote:
De zaak ploft uiteindelijk omdat het CDA het écht niet ziet zitten.
quote:
Als het niet lukt kan de schuld van de totale impasse volledig bij de VVD worden gelegd.
Juist ja.
De enige echte.
pi_219236686
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 08:32 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Rechtser vaak. M'n buurman gaat trouwens de volgende keer na nu weer PVV naar JA21 zegt 'ie. Je doet er verstandiger aan op Bontebal te stemmen vertelde ik 'm en CDA is niet eens mijn partij. Die man zit al zo lang ik 'm ken met een burn out thuis en dan rechts stemmen is goed voor z'n portemonnaie ja. :')
Misschien had je buurman wel heel goed gekeken naar de CPB doorberekeningen van JA21, want die doen het qua inkomen van de laagste 40% en sociale zekerheid nogal wat beter dan CDA
  maandag 10 november 2025 @ 08:44:38 #263
38496 Perrin
pi_219236699
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 08:32 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zo veel mensen stemmen juichend tegen hun eigen belangen in.
  maandag 10 november 2025 @ 08:45:49 #264
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219236704
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 08:42 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Misschien had je buurman wel heel goed gekeken naar de CPB doorberekeningen van JA21, want die doen het qua inkomen van de laagste 40% en sociale zekerheid nogal wat beter dan CDA
JA21 gaf dus niet alles van hun "lang leve Milei" verkiezingsprogramma door aan CPB.

Dan nog staat daar een verlaging met 20% van alle uitkeringen aangekondigd.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 10 november 2025 @ 08:49:44 #265
38496 Perrin
pi_219236717
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 08:42 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als dat het criterium is, had ie beter GL/PvdA kunnen stemmen :P
pi_219236778
Tegen je eigen (korte termijn) belangen instemmen is helemaal niet zo verkeerd als er een echte visie achter je stem en de partij zit.

Ik stem links, niet omdat ik daar zelf in mijn portemonnee beter van word. Maar omdat ik geloof dat we als maatschappij/wereld beter af zijn als de welvaart beter verdeeld wordt en de natuur wordt beschermd.

Op de lange termijn is welzijn meer waard dan welvaart op de korte termijn.
pi_219236873
quote:

[..]
Je bent hier pas een week en je act begint nu al vermoeiend te worden. Heb je niets anders toe te voegen dan LiNkS BaD?
  maandag 10 november 2025 @ 09:24:17 #268
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219236942
Uit berichtgeving gisteren dacht ik dat CDA, VVD en D66 samen bij verkenner zouden komen maar dat is dus niet zo. Ze komen apart na elkaar en dan komt Mei-Li Vos (voorzitter EK) nog.

Dus ja ik denk niet dat perse van te voren te zeggen valt welke route Koolmees als meest realistisch acht.
pi_219236955
quote:

[..]
Kun je uitleggen waarom rechts beter is dan links?
pi_219236960
quote:
15s.gif Op maandag 10 november 2025 08:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er bestaat geen slecht rechts beleid.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  maandag 10 november 2025 @ 09:27:47 #271
66444 Lord_Vetinari
pi_219236967
quote:
6s.gif Op maandag 10 november 2025 09:26 schreef nostra het volgende:

[..]
_O-

Humor op de vroege maandagmorgen.
  maandag 10 november 2025 @ 09:28:50 #272
38496 Perrin
pi_219236975
quote:
6s.gif Op maandag 10 november 2025 09:26 schreef nostra het volgende:

[..]
pi_219236978
:D
  maandag 10 november 2025 @ 09:32:00 #274
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219236997
Vrijdagmiddagborrel is vroeg deze week. :{
  maandag 10 november 2025 @ 09:32:36 #275
38496 Perrin
pi_219237007
Een goed begin is het halve werk. Tobben op maandagochtend is ook niks.
pi_219237024
Niets aan gelogen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  maandag 10 november 2025 @ 09:39:19 #277
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219237065
quote:
6s.gif Op maandag 10 november 2025 09:34 schreef nostra het volgende:
Niets aan gelogen.

:P
  maandag 10 november 2025 @ 09:48:26 #278
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219237109
quote:
Hier had overigens ook een foto van Sander Dekker, Hans Hoogervorst, Marjolein Faber of Fred Teeven kunnen staan, to name but a few.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 10 november 2025 @ 09:52:08 #279
12221 Tijn