Gaat geen steun krijgen van partijen die door dat minderheidskabinet ook wat in de melk te brokkelen krijgen. Wat je wel mist is de bescherming langs partijlijnen bij politieke misdragingen van het kabinet, dus dat wordt wel wat problematisch met D66-ers en GL-ers.quote:Op zondag 9 november 2025 20:26 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Zo'n kabinet krijgt meteen een motie van wantrouwen over zich heen. Binnen 1 minuut na aantreden. Dan zijn ze weg en komen er weer verkiezingen.
De Kamer heeft een rechts waterhoofd (waaronder SGP die vaak met het kabinet mee stemt), ik ben het wel met Bontenbal eens dat de 75 zetels van D66-VVD-CDA-JA21 dan in de praktijk gewoon een meerderheid vormen.quote:Op zondag 9 november 2025 21:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het lijkt me heel raar om een minderheidskabient te adviseren vanuit Koolmees. Als hij dat doet kun je net zo goed meteen een kabinet vormen zonder VVD. Dikke kans dat het nog stabieler is ook.
Net wat je zegt, een waterhoofd met 27 niksnutten.quote:Op zondag 9 november 2025 21:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De Kamer heeft een rechts waterhoofd (waaronder SGP die vaak met het kabinet mee stemt), ik ben het wel met Bontenbal eens dat de 75 zetels van D66-VVD-CDA-JA21 dan in de praktijk gewoon een meerderheid vormen.
Oh ja ik bedoelde meer dan duizend totaal niet per jaar, ik moet even beter oplettenquote:Op zondag 9 november 2025 21:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er lag een door de onderhandelaar goedgekeurd akkoord.
En het waren er 70 tot 100 per jaar, waarom lieg je zo keihard?
https://nos.nl/artikel/25(...)deed-het-niet-bewust
Dat plusquote:Artikel 8 EVRM
Van dit soort verzoeken zijn er meer dan 1000 gedaan en 250 goedgekeurd tussen 2019 en 2023. De IND heeft nog niet over alle aanvragen beslist.
Dat zijn er dus sowieso meer dan duizend, maar niet per jaar. Het is niet in de orde van grootte van 'tientallen' in ieder geval.quote:In totaal ging het om 780 ingewilligde gestapelde verzoeken in vier jaar, blijkt uit de cijfers.
quote:Terug naar vorige week. De VVD wilde onderscheid gaan maken tussen twee categorieën vluchtelingen: zij die vluchten omdat ze persoonlijk worden bedreigd (categorie A) en zij die vluchten voor oorlog of geweld (categorie B). Voor die laatste categorie vluchtelingen zou een maximum moeten gaan gelden van 200 nareizende familieleden per maand, een idee waar de ChristenUnie geen verantwoordelijkheid wilde nemen.
Beter lezen, het gaat om verzoeken, waarvan 250 zijn ingewilligd in vier jaar tijd.quote:Op zondag 9 november 2025 22:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh ja ik bedoelde meer dan duizend totaal niet per jaar, ik moet even beter opletten
Meer dan duizend:
[..]
Dat plus
[..]
Dat zijn er dus sowieso meer dan duizend, maar niet per jaar. Het is niet in de orde van grootte van 'tientallen' in ieder geval.
250 + 780 = ?quote:Op zondag 9 november 2025 22:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Beter lezen, het gaat om verzoeken, waarvan 250 zijn ingewilligd.
350 in 5 jaar..... In een jaar waar we 70.000 asielzoekers verwachte is het natuurlijk debiel om als Yesilgoz cijfers te verzinnen en een kabinet te laten vallen op nog geen 100 mensen per jaar. Het was een trucje omdat Yesilgoz dacht dat de VVD er sterker uit zou komen alleen de winnaar werd de PVV. Hoewel in mijn ogen de VVD ook won want de kiezer strafte deze stunt van Yesilgoz niet af.quote:Op zondag 9 november 2025 21:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee het gaat om meer dan duizend per jaar. Dat weet je zelf ook wel.
CU heeft het kabinet laten vallen. Ik snap dat je dat niet wil horen maar zij wilden niet tekenen bij het kruisje. Je kunt niet zomaar zeggen dat onderhandelingen klaar waren als dat nog niet zo was.
quote:Op zondag 9 november 2025 22:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Reken nu zelf eens, 250 zijn ingewilligd en er lopen nog 780.
quote:In totaal ging het om 780 ingewilligde gestapelde verzoeken
De leugen is dan ook dat het kabinet alleen daar om viel. Dat is natuurlijk niet zo, maar veel mensen willen dat graag geloven.quote:Op zondag 9 november 2025 22:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
350 in 5 jaar..... In een jaar waar we 70.000 asielzoekers verwachte is het natuurlijk debiel om als Yesilgoz cijfers te verzinnen en een kabinet te laten vallen op nog geen 100 mensen per jaar
Reken nu zelf eens, 250 zijn ingewilligdquote:
Als je nu eens goed gaat lezen, er staat in totaal 780, daar zit die 250 al bij in, gotsamme.quote:
Wat ze wel heel goed kan is herhalen..quote:Op zondag 9 november 2025 22:10 schreef MoreDakka het volgende:
In ieder geval kunnen we het allemaal eens zijn over de incompetentie van Yesilgoz, die kan echt vrijwel niets.
Daarvoor had je ook Daniel Koerhuis kunnen kiezen.quote:Op zondag 9 november 2025 22:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat ze wel heel goed kan is herhalen..
Vanuit het centrum is het inderdaad eenvoudiger om meerderheden te zoeken.quote:Op zondag 9 november 2025 21:38 schreef Jojoke het volgende:
Een minderheidskabinet blijft zitten zolang er een meerderheid is die geen belang heeft om hen weg te sturen. Een minderheidskabinet aan de flanken (heel rechts of heel links) werkt niet, maar ik denk dat een minderheidskabinet in het centrum meer kansrijk is.
ja van die gedachte moeten we daar eens een keer van afquote:Op zondag 9 november 2025 22:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vanuit het centrum is het inderdaad eenvoudiger om meerderheden te zoeken.
Maar kan me eigenlijk geen scenario voorstellen waarbij een nieuw kabinet begint zonder meerderheid in de Tweede Kamer.
Correct. Maar van een beetje revisionisme is men in de hoek die dit roept helaas nooit vies geweest….quote:Op zondag 9 november 2025 21:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er was een uitonderhandeld akkoord, goedgekeurd door de onderhandelaar van de VVD, waar Rutte en Yeşilgöz plots voor gingen liggen met die nareis op nareis leugen, wetend dat CU een beperking op gezinshereniging dat tegen het EVRM in gaat nooit zou pikken. Bewust opgeblazen terwijl er een volledig akkoord lag, dus. Iets anders kan niemand er van maken.
Hoek? Wat een plat taalgebruik. In deze contreien hebben we het over “bepaalde rechtsgeorienteerde contreien”?quote:Op zondag 9 november 2025 22:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Correct. Maar van een beetje revisionisme is men in de hoek die dit roept helaas nooit vies geweest….
Liever niet eigenlijk. In de basis zou een kabinet stabiel en slagvaardig moeten zijn. Dat gaat nooit lukken als je met een minderheid begint, zeker met de opgaven die er liggen.quote:Op zondag 9 november 2025 22:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
ja van die gedachte moeten we daar eens een keer van af
is de huidige politiek veel te fragmentarisch voor, wen er maar aan. In Scandinavië werkt het ookquote:Op zondag 9 november 2025 22:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Liever niet eigenlijk. In de basis zou een kabinet stabiel en slagvaardig moeten zijn. Dat gaat nooit lukken als je met een minderheid begint, zeker met de opgaven die er liggen.
Het Staatsjournaal van 8 uur ruimde één-derde van de zendtijd in voor antisemitisme en Kristallnacht geklaag.quote:Op zondag 9 november 2025 22:22 schreef Perrin het volgende:
Gelukkig maar, racistische dingen waren dat.
[ x ]
Omdat daar veelal niet om de haverklap nieuwe verkiezen worden gehouden. Dan moet men dus gewoon met elkaar door. Hier niet…quote:Op zondag 9 november 2025 22:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
is de huidige politiek veel te fragmentarisch voor, wen er maar aan. In Scandinavië werkt het ook
Waarom zit je op twitter?quote:Op zondag 9 november 2025 22:22 schreef Perrin het volgende:
Gelukkig maar, racistische dingen waren dat.
[ x ]
Wordt door verschillende kranten gebracht, heeft weinig met twitter te maken.quote:Op maandag 10 november 2025 00:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom zit je op twitter?
Dit is allemaal verzonnen onzin door NRC: https://www.l1nieuws.nl/n(...)an-roulerend-systeem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |