Dat klopt niet. Dat blijkt uit de partijprogramma's en met name uit de doorrekeningen. En is je iedere 10.000 x dat je dit postte reeds verteld.quote:Op zondag 9 november 2025 13:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lijkt me logisch, uitkeringen en gratis geld verhogen, werkend en huizenbezittend Nederland betaald de rekening.
Heb je de link gelezen? Wat klopt daar inhoudelijk niet aan?quote:Op zondag 9 november 2025 12:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
ChristenUnie en EO kun je absoluut wel los van elkaar zien, hebben niks met elkaar te maken. Zelfs niet in oorsprong: de EO komt uit de Evangelische tak van de protestantse kerk, de 2 voorgangers van de ChristenUnie uit de gereformeerde. Bij oorsprong wilden die beide helemaal niks met elkaar te maken hebben.
En nu staan ze ook minstens net zo ver van elkaar af als de VARA van GL-PvdA en VPRO van D66, als die 2 omroepen wat zeggen doen we ook niet alsof het van een partij komt.
Maar goed, @:Klopkoek wil dus dat we voortaan als we Plasterk wat horen zeggen aannemen dat dat de mening van heel GL-PvdA is en als we Dijkhof wat horen zeggen dat dat de mening van heel VVD is. Zoiets?
Jij zei dat de EO niet los te zien is van de CU, dat is gewoon niet waar. Dat hele verhaal in dat artikel gaat ook uit van deze zin: "In hoofd, hart en nieren was hij van de ChristenUnie, ook wel de politieke arm van de EO." Die zin is gewoon onwaar. En dan valt het hele artikel in stukken.quote:Op zondag 9 november 2025 13:22 schreef papert het volgende:
[..]
Heb je de link gelezen? Wat klopt daar inhoudelijk niet aan?
Het is zeker niet mijn bedoeling om de ChristenUnie aan te vallen, en al helemaal niet om een individueel lid van de ChristenUnie aan te vallen. Maar ik ben wel heel kritisch op de NPO. En dit artikel is voor mij wel een voorbeeld van een systeemfout.
Dat VVD frame van de "hardwerkende Nederlander" is nog lang niet uitgewerkt helaas.quote:Op zondag 9 november 2025 13:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Stop eens met deze leugens. Het is je al 100 keer uitgelegd dat dit niet zo is. En dat juist bij de VVD werkend Nederland de belastingen betaalt en de lonen stil staan.
Mensen zoals jij blijven telkens weer dezelfde onzin herhalen. Omdat de waarheid slechts een buigzaam instrument is. Je doet het opzettelijk.
Educatie, cultuur...quote:Op zondag 9 november 2025 13:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij zei dat de EO niet los te zien is van de EO, dat is gewoon niet waar.
Het hele NPO bestel mag van mij verder over de kop: alleen nieuws, verdieping van het nieuws, documentaires, sport en leerzame programma's voor de jeugd.
Ja, en die quote van mij kwam na het lezen van het artikel. Maar bedankt voor je antwoord, en dat haalt het fundament van het artikel wel onderuit inderdaad. Had deze journalist wel hoog zitten.quote:Op zondag 9 november 2025 13:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij zei dat de EO niet los te zien is van de EO, dat is gewoon niet waar. Dat hele verhaal in dat artikel gaat ook uit van deze zin: "In hoofd, hart en nieren was hij van de ChristenUnie, ook wel de politieke arm van de EO." Die zin is gewoon onwaar. En dan valt het hele artikel in stukken.
Het hele NPO bestel mag van mij verder over de kop: alleen nieuws, verdieping van het nieuws, documentaires, sport en leerzame programma's voor de jeugd. Waarbij de NPO een soort BBC is en de omroepen kunnen blijven bestaan als programmamakers die hun programma's kunnen proberen onder te brengen bij de NPO, maar ook naar commerciële omroepen kunnen gaan als de NPO ze niet wil. Max kan Heel Holland Bakt vast wel bij SBS kwijt.
Segers is inmiddels ook al wel een paar jaar weg. Had deze mening wel ook al als CU kamerlid, maar kon hem toen niet uitten, juist omdat het geen CU standpunt is. Juist dat hij het toen niet zei en nu wel, zegt dat hij het hierin niet met de CU eens is.quote:Op zondag 9 november 2025 13:34 schreef papert het volgende:
[..]
Ja, en die quote van mij kwam na het lezen van het artikel. Maar bedankt voor je antwoord, en dat haalt het fundament van het artikel wel onderuit inderdaad. Had deze journalist wel hoog zitten.
De vergelijking van Segers met Plasterk vind ik dan weer niet helemaal fair. Segers is pas net gestopt bij de ChristenUnie, Plasterk is al jaren weg, en heel erg ver af gaan staan van het sociaal democratische gedachtengoed.
Dat maakt helemal niks uit. Links is inmmers zo machtig, dat het regeringsbesluiten kan doorvoeren zonder in de regering te zitten. Dus ze kunnen ook de media 'links' maken via rechtse commentatoren.quote:Op zondag 9 november 2025 13:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Educatie, cultuur...
NRC had laatst een leuk overzicht. Van de top 30 'deskundigen' was er slechts één links. Dat was de inmiddels 82-jarige Maarten van Rossem. De rest is allemaal rechts. Van Jort Kelder tot Frits Wester.
Plasterk is geen PvdA-lid meerquote:Op zondag 9 november 2025 12:21 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, @Klopkoek wil dus dat we voortaan als we Plasterk wat horen zeggen aannemen dat dat de mening van heel GL-PvdA
*riddancequote:Op zondag 9 november 2025 13:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Plasterk is geen PvdA-lid meer
https://www.nd.nl/nieuws/(...)lidmaatschap-pvda-op
Good riddens !!
Educatie noem ik, cultuur bedoelde ik oa met documentaires. Maar pure kunstprogramma's mogen van mij ook wel, idd. Maar wat mij betreft moet alles bij de NPO leerzaam zijn en dat primair als doel hebben. Enige uitzondering is sport, wat mij betreft. Wat WIDM, HHB en dergelijke bij de NPO moeten is mij echt een raadsel. Ondanks dat ik Heel Holland Bakt wel kijk.quote:Op zondag 9 november 2025 13:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Educatie, cultuur...
NRC had laatst een leuk overzicht. Van de top 30 'deskundigen' was er slechts één links. Dat was de inmiddels 82-jarige Maarten van Rossem. De rest is allemaal rechts. Van Jort Kelder tot Frits Wester.
quote:Op zondag 9 november 2025 13:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat VVD frame van de "hardwerkende Nederlander" is nog lang niet uitgewerkt helaas.
Shows, muziek en zang, spel- en talkshows, comedy, dramafilms waren altijd te zien bij de publieke omroepen.quote:Op zondag 9 november 2025 13:39 schreef Hanca het volgende:
Wat WIDM, HHB en dergelijke bij de NPO moeten is mij echt een raadsel
VVD discrimineren mensen die niet hard werken.quote:Op zondag 9 november 2025 13:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij de VVD werken serieus slimme filosofen met diepe gedachten die ondoorgrondelijk zijn, zo mooi en zoveel schoonheid zit er in. Dat zie je duidelijk aan uitingen zoals hierboven.
Leveren die programma’s niet juist veel geld op voor de NPO waardoor het ook mogelijk wordt om meer leerzame programma’s te kunnen maken?quote:Op zondag 9 november 2025 13:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Educatie noem ik, cultuur bedoelde ik oa met documentaires. Maar pure kunstprogramma's mogen van mij ook wel, idd. Maar wat mij betreft moet alles bij de NPO leerzaam zijn en dat primair als doel hebben. Enige uitzondering is sport, wat mij betreft. Wat WIDM, HHB en dergelijke bij de NPO moeten is mij echt een raadsel. Ondanks dat ik Heel Holland Bakt wel kijk.
Ze binden in ieder geval kijkers aan een zender, zonder die programma's verwordt de PO tot obscure cultuurkanalen.quote:Op zondag 9 november 2025 14:00 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Leveren die programma’s niet juist veel geld op voor de NPO waardoor het ook mogelijk wordt om meer leerzame programma’s te kunnen maken?
https://www.rtl.nl/boulev(...)jetten-premier-wordtquote:Stylist Roy Donders (34) vindt dat Nederlandsers beter kunnen emigreren als D66-partijleider Rob Jetten (38) premier wordt. In een bericht op Instagram deelt Roy een lijst met plannen van de partij, waaronder een verhoogd belastingtarief voor de hoogste inkomens en de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek. 'Mensen, moet ons land nog verder kapot?', schrijft Roy.
Ergens een beetje typisch heikneuterige Nederlandse programmas erbij lijkt me ook helemaal niet verkeerd, een HHB of boer zoekt vrouw. Afgewisseld met sport, nieuws en eventueel wat kleinere zaken klinkt helemaal goed.quote:Op zondag 9 november 2025 13:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Shows, muziek en zang, spel- en talkshows, comedy, dramafilms waren altijd te zien bij de publieke omroepen.
Dat de programma's persé leerzaam en informatief moeten zijn is nooit de eis geweest van de Tweede Kamer en de samenleving. Ook niet de pretentie van de omroepen zelf.
Kan prima door een commerciële zender opgepakt worden. Lijkt me geen publieke taak.quote:Op zondag 9 november 2025 14:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ergens een beetje typisch heikneuterige Nederlandse programmas erbij lijkt me ook helemaal niet verkeerd, een HHB of boer zoekt vrouw. Afgewisseld met sport, nieuws en eventueel wat kleinere zaken klinkt helemaal goed.
Programma s als WIDM kunnen prima naar commerciële zendersz evenals "opiniemakers/panels als Pauw, op1 of Goedemorgen Nederland.
Klopt. Dat is geoorloofde discrminatie.quote:Op zondag 9 november 2025 13:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
VVD discrimineren mensen die niet hard werken.
Dat is het toch al een beetje? Al zul jij het waarschijnlijk op andere vlakken bedoelen.quote:Op zondag 9 november 2025 13:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij zei dat de EO niet los te zien is van de EO, dat is gewoon niet waar. Dat hele verhaal in dat artikel gaat ook uit van deze zin: "In hoofd, hart en nieren was hij van de ChristenUnie, ook wel de politieke arm van de EO." Die zin is gewoon onwaar. En dan valt het hele artikel in stukken.
Het hele NPO bestel mag van mij verder over de kop: alleen nieuws, verdieping van het nieuws, documentaires, sport en leerzame programma's voor de jeugd. Waarbij de NPO een soort BBC is en de omroepen kunnen blijven bestaan als programmamakers die hun programma's kunnen proberen onder te brengen bij de NPO, maar ook naar commerciële omroepen kunnen gaan als de NPO ze niet wil. Max kan Heel Holland Bakt vast wel bij SBS kwijt.
Waar denk je dat de Engelse versie (het origineel) van HHB is gestart?quote:Op zondag 9 november 2025 13:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Educatie noem ik, cultuur bedoelde ik oa met documentaires. Maar pure kunstprogramma's mogen van mij ook wel, idd. Maar wat mij betreft moet alles bij de NPO leerzaam zijn en dat primair als doel hebben. Enige uitzondering is sport, wat mij betreft. Wat WIDM, HHB en dergelijke bij de NPO moeten is mij echt een raadsel. Ondanks dat ik Heel Holland Bakt wel kijk.
Waarom prima ?quote:Op zondag 9 november 2025 14:20 schreef Kickinalfa het volgende:
Programma s als WIDM kunnen prima naar commerciële zendersz evenals "opiniemakers/panels als Pauw, op1 of Goedemorgen Nederland.
De ironie is wel chef's kissquote:Op zondag 9 november 2025 14:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit soort zeurders die Nederland niet kunnen waarderen hebben we niet nodig![]()
![]()
Ik bedoelde dat de VVD vind dat mensen die niet "hard werken" wel geldzorgen verdienen. Althans de VVD vind een vermindering van geldzorgen voor die groep minder belangrijk . Dat is discriminerend a-sociaalquote:Op zondag 9 november 2025 14:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Dat is geoorloofde discrminatie.
Als je niet werkt zou je weinig geld moeten hebben, net genoeg om rond te komen.
*met niet werken bedoel ik niet AOW/WW/WIA
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |