Dat lijkt dus niet aan ze te kleven. Zeker nu is het toch nauwelijks een onderwerp meer.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Inmiddels kleeft er wel iets heel kwalijks aan Nanninga en die hele partij JA21, namelijk dat ze zich tot nu toe bij geen enkele gelegenheid ook maar enigszins kritisch hebben uitgelaten over Israel.
Slim is dan om twee van zijn grootste brulboeien naar voren te schuiven voor een functie in het kabinet.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees kan hij in elk geval eigenlijk niet het kabinet in. Hij zal de boel bij elkaar moeten houden, ook als er compromissen uit rollen die niet bij JA21 passen.
Ze willen degelijk over komen, ik zou iig Coenradie weer naar voren schuiven als ik hen was. Maar goed, ik hoop nog steeds dat het niet zo ver komt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Slim is dan om twee van zijn grootste brulboeien naar voren te schuiven voor een functie in het kabinet.
Het is een rechtse krant met een links lezerspubliek. Philippe Remarque wilde er ooit De Telegraaf van maken.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is nou zelfs De Volkskrant te rechts? Wordt je zelf niet moe van dat complotgeneuzel? Het is gewoon een objectoef feitenrelaas.
Nou sorry hoor, dat artikeltje waar jij net mee aan kwam kakken met de zweep van Dilan is bijna een eenopeen Telegraafwansmaak artikel ala Wilders.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is een rechtse krant met een links lezerspubliek. Philippe Remarque wilde er ooit De Telegraaf van maken.
Ik parafraseerde die uitspraak van Nanninga. Maar over die geruchten van antisemitisme binnen Forum voor Democratie heeft ook niemand het meer.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:44 schreef Hanca het volgende:
Dat lijkt dus niet aan ze te kleven. Zeker nu is het toch nauwelijks een onderwerp meer.
Mot je wel wat voor over hebben dan, een enorme hoop bagger bijvoorbeeld..quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:59 schreef Hiddendoe het volgende:
Lieverds, neem van mij aan, mensen die vandaag de politiek ingaan deugen voor geen meter.
Deze klootzakken en kutwijven komen alleen af op de riante wachtgeldregelingen.
Totale onzin. Dan volg je de commissiedebatten gewoon niet, dat zijn allemaal keihard werkende kamerleden die 70 uur per week draaien (nee, je moet niet naar de PVV of Baudet kijken, die komen nooit en doen niks).quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:59 schreef Hiddendoe het volgende:
Lieverds, neem van mij aan, mensen die vandaag de politiek ingaan deugen voor geen meter.
Misschien wordt het dan toch tijd om de Grondwet te wijzigen in die zin dat de Regering niet langer de bevoegdheid heeft om de Tweede Kamer te ontbinden en nieuwe verkiezingen uit te schrijven, en dat de Tweede Kamer gewoon een vaste zittingsperiode heeft. Dan hoeft de overheid minder wachtgeld uit te keren.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:59 schreef Hiddendoe het volgende:
Moet er niet aan denken, nog drie jaar Faber..quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Misschien wordt het dan toch tijd om de Grondwet te wijzigen in die zin dat de Regering niet langer de bevoegdheid heeft om de Tweede Kamer te ontbinden en nieuwe verkiezingen uit te schrijven, en dat de Tweede Kamer gewoon een vaste zittingsperiode heeft. Dan hoeft de overheid minder wachtgeld uit te keren.
Je noemt nu zelf al de PVV. Die zijn van 37 zetels teruggegaan naar 26 zetels. In het kabinet Schoof hadden ze vijf ministers en vier staatssecretarissen. Dat betekent dat zo'n 20 ex-kamerleden nu wachtgeld genieten.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:01 schreef Hanca het volgende:
Totale onzin. Dan volg je de commissiedebatten gewoon niet, dat zijn allemaal keihard werkende kamerleden die 70 uur per week draaien (nee, je moet niet naar de PVV of Baudet kijken, die komen nooit en doen niks).
Een vaste zittingsperiode van de Tweede Kamer betekent niet per se dat de regering of individuele ministers ook die termijn vol moeten maken.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:05 schreef Firuze60 het volgende:
Moet er niet aan denken, nog drie jaar Faber..
Ja, maar ik reageer op iemand die zegt dat de kamerleden er zitten voor het wachtgeld. Dan schoffeer je gewoon een hele grote groep keihard werkende volksvertegenwoordigers die allemaal het beste willen voor het land.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je noemt nu zelf al de PVV. Die zijn van 37 zetels teruggegaan naar 26 zetels. In het kabinet Schoof hadden ze vijf ministers en vier staatssecretarissen. Dat betekent dat zo'n 20 ex-kamerleden nu wachtgeld genieten.
Anders dan, nog drie jaar 37 minions in de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Een vaste zittingsperiode van de Tweede Kamer betekent niet per se dat de regering of individuele ministers ook die termijn vol moeten maken.
Ja hoor. In hoeverre worden deze hardwerkende oprechte mensen serieus genomen door de echte politici?quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Totale onzin. Dan volg je de commissiedebatten gewoon niet, dat zijn allemaal keihard werkende kamerleden die 70 uur per week draaien (nee, je moet niet naar de PVV of Baudet kijken, die komen nooit en doen niks).
Niet nep, wel voor de buhne. Achter de schermen wordt er volgens mij enorm hard gewerkt. Wat is jouw alternatief dan?quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:17 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja hoor. In hoeverre worden deze hardwerkende oprechte mensen serieus genomen door de echte politici?
Nee, ik kijk nooit naar debatten van Nederlandse politici. Waarom niet? Het is televisie. Het is dus nep, geregisseerd.
En wat vind je van buitenlandse aandeelhouders? Heeft Nederland daar baat bij? Of de rijken die wel veel binnenharken maar nauwelijks belasting betalen? Ook weer uitstekend voor Nederland? Arbeidsmigranten werken nog, die dragen naar ratio veel meer bij.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Nu is het mijn idee ook niet, maar als je het heel cynisch bekijkt:quote:Ik promoot niets. Maar we zien dat deze groepen de samenleving enorm veel geld kosten (+ criminaliteit) op enig moment kun je besluiten of tot de conclusie komen dat je de kwaliteit van de samenleving behoudt/verbetert als deze groep mensen niet meer netto ontvangen.
Deze mensen geven zelf vaak ook aan het hier niet leuk te vinden. Dus het kan best een win win worden.
We subsidiėren kennis migranten met belastingkorting, we willen af van (goedkope) arbeidsmigratie omdat het "niks oplevert voor Nederland" terwijl de samenleving er wel last van heeft. Als je die lijn doortrekt kun je vast een regeling opzetten waarbij een migrant/asielzoeker welke niet wilt werken/bijdragen aan de samenleving een belasting boete krijgt. Immers "levert dit ook niks op voor Nederland terwijl de samenleving er wel last van heeft".
Het is geen televisie. Je weet dat ik doel op de live-opnamen van de echte commissiedebatten? Allemaal te zien via debatdirect of tweedekamer.nl?quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:17 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja hoor. In hoeverre worden deze hardwerkende oprechte mensen serieus genomen door de echte politici?
Nee, ik kijk nooit naar debatten van Nederlandse politici. Waarom niet? Het is televisie. Het is dus nep, geregisseerd.
Hoezo volgens jou?quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Niet nep, wel voor de buhne. Achter de schermen wordt er volgens mij enorm hard gewerkt. Wat is jouw alternatief dan?
Commissiedebatten zijn echt niet voor de buhne. Zoals ik altijd zeg: alle lijsttrekkersdebatten kun je feitelijk negeren, die zijn inhoudsloos. Als je de politiek wil volgen, kies dan een onderwerp dat je interesseert (zorg, onderwijs, belastingen) en volg die commissiedebatten. En het liefst niet die in de grote zaal.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Niet nep, wel voor de buhne. Achter de schermen wordt er volgens mij enorm hard gewerkt. Wat is jouw alternatief dan?
Ja, er is verschil tussen televisie verkiezingsdebatten en live-opnamen van commissiedebatten, maar ook daar zijn veel politici zich zeker bewust van de camera.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is geen televisie. Je weet dat ik doel op de live-opnamen van de echte commissiedebatten? Allemaal te zien via debatdirect of tweedekamer.nl?
En ja, kamerleden worden serieus genomen en zijn de echte politici. Die zitten daar tot in detail wetten en voorstellen te bespreken.
Ik doel niet op verkiezingsdebatten, die hebben nauwelijks iets te maken met het echte politieke handwerk.
Dat bedoel ik dus. Waar gaat het dan over? Over al die naamoze hardwerkende politici die het paadje gladstrijken voor de rockstars van de Nederlandse politici?quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is geen televisie. Je weet dat ik doel op de live-opnamen van de echte commissiedebatten? Allemaal te zien via debatdirect of tweedekamer.nl?
En ja, kamerleden worden serieus genomen en zijn de echte politici. Die zitten daar tot in detail wetten en voorstellen te bespreken.
Ik doel niet op verkiezingsdebatten, die hebben nauwelijks iets te maken met het echte politieke handwerk.
Nu kaats je de vraag terug.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoezo volgens jou?
Wat is jouw alternatief?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |