Ja ik zeg ook niet dat ik voor het plan ben en dat het cynisch is.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jij bedoelt hier de expats die vaak maar tijdelijk wonen en die regeling is dus ook tijdelijk, weet waar je over praat, joh.
Ik vond het nogal tam en teveel neigen naar witwassen en normaliseren. Had veel scherper gekund.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:20 schreef Hanca het volgende:
Goede analyse en achtergrondverhaal in de Volkskrant over JA21: https://www.volkskrant.nl(...)af-te-doen~b195b5cc/
Betaalmuur, kun je anders een voor jou belangrijk fragment kopieren? (volgens mij mag dat wel hier..quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:20 schreef Hanca het volgende:
Goede analyse en achtergrondverhaal in de Volkskrant over JA21: https://www.volkskrant.nl(...)af-te-doen~b195b5cc/
En ook pas vanaf een bovenmodaal inkomen. >60 mille dacht ik.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jij bedoelt hier de expats die vaak maar tijdelijk wonen en die regeling is dus ook tijdelijk, weet waar je over praat, joh.
Ik wilde een opmerking maken over Dilan en een zweep, maar laat het in mijn gedachten liggenquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:53 schreef Klopkoek het volgende:
Dit stuk moet iedereen even lezen
[ x ]
[ afbeelding ]
Mooi toch? Eerst zat heel 'rechts Nederland' hem te demoniseren, nu klagen ze dat ie nergens meer te bekennen is? Is wel zeiken om het zeiken hè.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:48 schreef Black_Baron het volgende:
Paar weken geleden, voor de verkiezingen, ging het nog om de vraag of we Timmermans wel of niet premier wilde maken en nu is die man compleet van het toneel verdwenen.
Zo snel gaan dingen.
Je zou er maar op gestemd hebben.
Lijkt een grote maalmachine. Soms wordt er iemand vermalen. En soms spuugt ie een blijvertje uit. Maar het malen gaat altijd door.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mooi toch? Eerst zat heel 'rechts Nederland' hem te demoniseren, nu klagen ze dat ie nergens meer te bekennen is? Is wel zeiken om het zeiken hè.
Je hebt ook kakkerlakken, die zijn nauwelijks te vermalen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:01 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Lijkt een grote maalmachine. Soms wordt er iemand vermalen. En soms spuugt ie een blijvertje uit. Maar het malen gaat altijd door.
Geef gewoon een zak geld, ongeacht of ze werken of niet. Waarom alleen mensen die in de bijstand zitten? Ik zou er ook graag voor in aanmerking willen komen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of die mensen zelf ook wel hier willen
Blijven. Als je na zoveel jaar nog geen werk of inkomen hebt.
Volgens mij deden ze dat ook vlak na WO2, elke migrant kreeg een zak geld mee van de overheid.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geef gewoon een zak geld, ongeacht of ze werken of niet. Waarom alleen mensen die in de bijstand zitten? Ik zou er ook graag voor in aanmerking willen komen.
Het komt neer op: JA21 is ooit opgericht uit ex-FvD mensen (dat weten we), daarbij werd Pouw-Verweij gepasseerd. Aanrichter van de breuk waren Pouw-Verweij en Nanninga (die trouwens ooit een half jaar lang een asielzoeker in huis nam), Eerdmans hield zich nogal op de vlakte, wilde wel lijsttrekker worden van FvD maar wel met Baudet in de partij. Nanninga en Pouw-Verweij namen veel sterker afstand. Nanninga zette uiteindelijk de stap:quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Betaalmuur, kun je anders een voor jou belangrijk fragment kopieren? (volgens mij mag dat wel hier..)
Pouw-Verweij wilde met JA21 eigenlijk een zeer conservatief verhaal, werkte samen met SGPers en probeerde ook Omtzigt binnen te halen. Eerdmans en Nanninga zien zichzelf niet als conservatief, maar als liberaal. Ex-partijmedewerkers noemen Eerdmans wel een soort 'D66-met hek om zijn tuin'. Na de eerste verkiezingen, 3 zetels, slaat het verhaal aan en staan ze in 2022 op 10 zetels in de peilingen. Maar dan komt het geruzie. Met europarlementariër Roos over corona en het bezoeken van Hongaarse partijen, maar ook met Pouw-Verweij over de koers en met andere, ook liberalere leden, over het feit dat Eerdmans een pure pragmaticus is en niet van de vergezichten. De critici, met Pouw-Verweij en ook Eppink, schrijven een brief die uitlekt. Eerdmans is ook in die tijd niet heel actief, Nanninga doet vrijwel al het werk.quote:Nanninga, aldus een ingewijde, zet de drie kandidaat-Kamerleden onder druk: ‘Ik stap uit de partij. Als jullie nu niet opstappen, zal antisemitisme altijd aan jullie blijven kleven.’
In 2023 haalt JA21 net 1 zetel (op 3000 stemmen) maar nu komt wel Eerdmans in actie. Hij laat zien met oa de onderwijsbegroting die hij samen met Bontenbal, Jetten en Bikker verbouwt dat hij een serieuze partij is.quote:Eerdmans reageert intern begripvol, zelfs als de twee Kamerleden een maand later opduiken op de kandidatenlijst van BBB en hun zetel meenemen. Ingewijden, ook critici, vinden dat tekenend voor Eerdmans: ‘een gemoedelijk mens’ dat er voortdurend op gericht is te voorkomen dat het beeld ontstaat dat partijgenoten ruziënd over straat gaan. Maar ook iemand die met zijn flegmatieke opstelling er niet in slaagt de kleine Tweede Kamerfractie bij elkaar te houden.
Toch gaat de machine altijd door.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je hebt ook kakkerlakken, die zijn nauwelijks te vermalen.
Wat mij betreft een DPG witwasartikel. Het heeft heel sterk deze normalisatiegeur.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:09 schreef Hanca het volgende:
Grotendeels wellicht wel bekend, maar wel een duidelijk verhaal over hoe JA21 tot nu toe gaat. En Nanninga komt er wat mij betreft minder negatief uit dan ik altijd een beeld van haar heb.
Ik vind Nanninga op de achtergrond al heel lang een stabiele factor in die partij. Samen met Eerdmans wel.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het komt neer op: JA21 is ooit opgericht uit ex-FvD mensen (dat weten we), daarbij werd Pouw-Verweij gepasseerd. Aanrichter van de breuk waren Pouw-Verweij en Nanninga (die trouwens ooit een half jaar lang een asielzoeker in huis nam), Eerdmans hield zich nogal op de vlakte, wilde wel lijsttrekker worden van FvD maar wel met Baudet in de partij. Nanninga en Pouw-Verweij namen veel sterker afstand. Nanninga zette uiteindelijk de stap:
[..]
Pouw-Verweij wilde met JA21 eigenlijk een zeer conservatief verhaal, werkte samen met SGPers en probeerde ook Omtzigt binnen te halen. Eerdmans en Nanninga zien zichzelf niet als conservatief, maar als liberaal. Ex-partijmedewerkers noemen Eerdmans wel een soort 'D66-met hek om zijn tuin'. Na de eerste verkiezingen, 3 zetels, slaat het verhaal aan en staan ze in 2022 op 10 zetels in de peilingen. Maar dan komt het geruzie. Met europarlementariër Roos over corona en het bezoeken van Hongaarse partijen, maar ook met Pouw-Verweij over de koers en met andere, ook liberalere leden, over het feit dat Eerdmans een pure pragmaticus is en niet van de vergezichten. De critici, met Pouw-Verweij en ook Eppink, schrijven een brief die uitlekt. Eerdmans is ook in die tijd niet heel actief, Nanninga doet vrijwel al het werk.
Het gevolg kennen we: Eppink en Pouw-Verweij stappen uit de partij. Dan iets wat wel heel kenmerkend is voor Eerdmans:
[..]
In 2023 haalt JA21 net 1 zetel (op 3000 stemmen) maar nu komt wel Eerdmans in actie. Hij laat zien met oa de onderwijsbegroting die hij samen met Bontenbal, Jetten en Bikker verbouwt dat hij een serieuze partij is.
En vooral dat laatste helpt met de laatste verkiezingen: ze worden gezien als serieuze partij.
Grotendeels wellicht wel bekend, maar wel een duidelijk verhaal over hoe JA21 tot nu toe gaat. En Nanninga komt er wat mij betreft minder negatief uit dan ik altijd een beeld van haar heb.
Ze vinden het blijkbaar tijd voor een openlijke klassenstrijd.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:32 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, VVD is inmiddels zo opgeschoven dat ze beter kunnen fuseren met de PVV. De redelijke partij die het ooit was is helaas volledig verdwenen. Een Rutte moet toch enorm balen als hij ziet wat voor puinhoop zijn opvolger er van maakt? Dat VVD zo ver uit het midden wordt getrokken?
Nederlanders kregen een zak geld mee om naar Australië te verkassen. Hingen posters voor in de wachtkamer bij de huisarts dat soort dingen. Ik heb daardoor familie Down Under.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Volgens mij deden ze dat ook vlak na WO2, elke migrant kreeg een zak geld mee van de overheid.
Op een of andere manier heeft Annabel Nanninga bij mij toch vooral het imago van een viswijf. In de gemeenteraad van Amsterdam pleitte ze ook ooit tegen de sluiting van een viswinkel.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:09 schreef Hanca het volgende:
Dat CDA/VVD de partijen zijn waar jij je het meeste bij thuis voelt, wil niet zeggen dat ze in het midden zitten. Als je GL/PvdA links vind, is de VVD minstens rechts. Vergeleken met een paar decennia geleden zijn ze zelfs extreem rechts en is GL/PvdA een middenpartij.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:50 schreef capricia het volgende:
[..]
De SP en PvdD vind ik dusdanig kleine partijtjes geworden dat ik die niet eens mee neem in mijn bewering.
Het midden is CDA/VVD geworden. En GLpvda staat daar in deze kamer verder vandaan dan JA21.
Is nou zelfs De Volkskrant te rechts? Wordt je zelf niet moe van dat complotgeneuzel? Het is gewoon een objectoef feitenrelaas.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat mij betreft een DPG witwasartikel. Het heeft heel sterk deze normalisatiegeur.
Toen Nanninga nog bij FvD zat liet ze de notoire Holocaustontkenner David Irving leeglopen. Dat was haar eigen initiatief.
Ze lijkt zo snel buiten adem.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Op een of andere manier heeft Annabel Nanninga bij mij toch vooral het imago van een viswijf. In de gemeenteraad van Amsterdam pleitte ze ook ooit tegen de sluiting van een viswinkel.
Zoals in dit artikel blijkt: het zijn geen echte tweets geweest, maar onderdelen van een column. Praat het zeker niet goed, maar een column is natuurlijk vaak wel een uitvergrootte mening, extra dik aangezet.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:21 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik vind Nanninga op de achtergrond al heel lang een stabiele factor in die partij. Samen met Eerdmans wel.
Alleen heeft zei die idiote tweets van jaren terug tegen zig. Ik zie dat meer als schoppen van de buitenkant naar binnen. Heb nooit de indruk gehad dat dat haar mening was. Meer het ridikuul maken van zaken. Zoals GeenStijl dat doet.
Dank voor je samenvatting. Ik geloof ook wel dat Eerdmans constructief kan samenwerken. Als partijleider moet ie de boel wel bij elkaar kunnen houden, daar zit mijn twijfel.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is nou zelfs De Volkskrant te rechts? Wordt je zelf niet moe van dat complotgeneuzel? Het is gewoon een objectoef feitenrelaas.
Inmiddels kleeft er wel iets heel kwalijks aan Nanninga en die hele partij JA21, namelijk dat ze zich tot nu toe bij geen enkele gelegenheid ook maar enigszins kritisch hebben uitgelaten over Israel.quote:Nanninga, aldus een ingewijde, zet de drie kandidaat-Kamerleden onder druk: ‘Ik stap uit de partij. Als jullie nu niet opstappen, zal antisemitisme altijd aan jullie blijven kleven.’
Als ik dit zo lees kan hij in elk geval eigenlijk niet het kabinet in. Hij zal de boel bij elkaar moeten houden, ook als er compromissen uit rollen die niet bij JA21 passen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dank voor je samenvatting. Ik geloof ook wel dat Eerdmans constructief kan samenwerken. Als partijleider moet ie de boel wel bij elkaar kunnen houden, daar zit mijn twijfel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |