Anders een stempeltje in je paspoort, oud ideetje van Geert:quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is straks ook een kwestie van tijd dat je weer je papiertje moet laten zien om aan te tonen of je opa wel Nederlander was.
Dat systeem met die pasjes gebruikt onze gemeenteraad. Werkt volgens mij feilloos. En ja, dan zie je dus ook wat vaker dat fractieleden niet allemaal hetzelfde stemmen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Een systeem voor elektronisch stemmen in de Tweede Kamer zou dan we zo gemaakt moeten worden dat je niet tegelijk ook voor iemand anders kan stemmen die afwezig is.
Dus iemand van een Deense partij roept iets. Daarover gooien we een zogenaamd Afd sausje en iemand van ja21 is dit van plan.quote:
En die zes partijen worden dus ingedeeld op basis van dat ze vooraan mogen zitten enndus ieder hun eigen blok hebben, niet op basis van links/rechts.quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:03 schreef papert het volgende:
[..]
Ja, als je alle kleine partijen niet meeneemt. (Volt zit overigens ook te rechts)
Dan kan je idd het rijtje GL-PvdA, d66, CDA, VVD, JA21, PVV maken.
Maar dat neemt nog steeds niet weg dat JA21 een partij is met facistische trekken.
Kan me niet indenken dat ze de VVD links van GroenLinks of PvdA zetten.quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
En die zes partijen worden dus ingedeeld op basis van dat ze vooraan mogen zitten enndus ieder hun eigen blok hebben, niet op basis van links/rechts.
Natuurlijk kiezen ze er dan voor om die grootste partijen van links naar rechts te zetten.quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:24 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Kan me niet indenken dat ze de VVD links van GroenLinks of PvdA zetten.
Heb je daar voorbeelden van.
Van binnenuit de VVD SP-en.quote:
Ik wil graag iets met rode en groene lampjes die oplichten. Of wellicht dat alle stoelen voor de stemming achterstevoren draaien, en dan de 'voor' stemmen met druk op de stemknop weer naar voren draaien. Natuurlijk ook met lampjes, en rookmachine. Zoals die TV-meuk. Of dat ze allemaal een koffertje openen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, geen idee of ze zoiets hebben ingebouwd in de nieuwe Kamer. Zoals ik zei: met kabels. En dan bijvoorbeeld met een persoonlijk pasje wat je in het stemdeel bij je stoel steekt, waardoor de computer automatisch weet wie waar zit.
Het OM is zeer selectief.quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:02 schreef -XOR- het volgende:
Gek trouwens dat From The River To The Sea gewoon mag, ook in de tweede kamer.
Nee beste Klopkoek,quote:
Ik vraag mij af of die mensen zelf ook wel hier willenquote:
Je krijgt dan natuurlijk wel een probleem als de zesde en zevende partij evenveel zetels hebben. Maar dat zullen ze dan wel oplossen door het aantal stemmen als criterium te nemen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:31 schreef Hanca het volgende:
Zo gaat de indeling: de 6 grootste partijen vooraan en dat gaat voor alles.
Nou dan vraag je ze het toch lekker.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of die mensen zelf ook wel hier willen
Blijven. Als je na zoveel jaar nog geen werk of inkomen hebt.
De vraag is of wij een plicht hebben om die mensen generaties lang te onderhouden met alle problemen die daar bij komen kijken. Wat mij betreft is het antwoord op die vraag een "njet".quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou dan vraag je ze het toch lekker.
Dat hoef je niet zelf voor ze in te vullen.
Dat gebeurt dan ook niet.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
De vraag is of wij een plicht hebben om die mensen generaties lang te onderhouden
Edit2: maar wel leuk geprobeerd hoor, je "ik wil ze niet dus ze moeten weg" verpakken als een zorgzaam "maar misschien willen ze zelf helemaal niet blijven".quote:Op maandag 27 oktober 2025 16:32 schreef probeer het volgende:
Niet echt.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:52 schreef Gia het volgende:
En hun nakomelingen zijn de bijstandsgerechtigden van nu.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)r-achtergrondkenmerk
Bij elke herkomstgroep zie je echt een enorme daling tussen de 1e en 2e generatie. En ja, nog steeds hoger dan onder autochtone bevolking, maar die zit er dan ook al tig generaties.
De enige groep waarbij de 2e generatie procentueel vaker in de bijstand zit dan de 1e, is 'overige Europeanen'. Maar mensen met een Turkse achtergrond gaan van 13% (1e gen) naar 4,2% (2e gen). Marokkaanse van 20,4% naar 7,2%. Van 1 op de 5, naar 1 op de 14. Dat doen ze als groep toch echt erg knap hoor.
2e generatie immigranten zitten echt beduidend minder in de bijstand dan hun ouders.
Niks mis mee om daar voor te pleiten. Migratie kan twee kanten op hé.quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:14 schreef probeer het volgende:
Verplichte remigratie .. Je zal het maar promoten (of in je subforum toestaan) ..
Verplichte remigratie gaat tegen de wil van de emigrant in. Deportatie dus.quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niks mis mee om daar voor te pleiten. Migratie kan twee kanten op hé.
Of het haalbaar is is een tweede.
In het Russisch. Koekoek!quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De vraag is of wij een plicht hebben om die mensen generaties lang te onderhouden met alle problemen die daar bij komen kijken. Wat mij betreft is het antwoord op die vraag een "njet".
Edit2: maar wel leuk geprobeerd hoor, je "ik wil ze niet dus ze moeten weg" verpakken als een zorgzaam "maar misschien willen ze zelf helemaal niet blijven".quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat gebeurt dan ook niet.
Edit:
[..]
Niet echt.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)r-achtergrondkenmerk
Bij elke herkomstgroep zie je echt een enorme daling tussen de 1e en 2e generatie. En ja, nog steeds hoger dan onder autochtone bevolking, maar die zit er dan ook al tig generaties.
De enige groep waarbij de 2e generatie procentueel vaker in de bijstand zit dan de 1e, is 'overige Europeanen'. Maar mensen met een Turkse achtergrond gaan van 13% (1e gen) naar 4,2% (2e gen). Marokkaanse van 20,4% naar 7,2%. Van 1 op de 5, naar 1 op de 14. Dat doen ze als groep toch echt erg knap hoor.
2e generatie immigranten zitten echt beduidend minder in de bijstand dan hun ouders.
Ik promoot niets. Maar we zien dat deze groepen de samenleving enorm veel geld kosten (+ criminaliteit) op enig moment kun je besluiten of tot de conclusie komen dat je de kwaliteit van de samenleving behoudt/verbetert als deze groep mensen niet meer netto ontvangen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Edit2: maar wel leuk geprobeerd hoor, je "ik wil ze niet dus ze moeten weg" verpakken als een zorgzaam "maar misschien willen ze zelf helemaal niet blijven".
Verplichte remigratie .. Je zal het maar promoten (of in je subforum toestaan) ..
Op zaterdag 8 november 2025 19:05 schreef Kickinalfa het volgende:Vreemde redenatie, waarom dan niet iedereen die niet wil werken/bijdragen aan de samenleving een belasting boete geven?quote:Nu is het mijn idee ook niet, maar als je het heel cynisch bekijkt:
We subsidiëren kennis migranten met belastingkorting, we willen af van (goedkope) arbeidsmigratie omdat het "niks oplevert voor Nederland" terwijl de samenleving er wel last van heeft. Als je die lijn doortrekt kun je vast een regeling opzetten waarbij een migrant/asielzoeker welke niet wilt werken/bijdragen aan de samenleving een belasting boete krijgt. Immers "levert dit ook niks op voor Nederland terwijl de samenleving er wel last van heeft".
Tsjah waarom geven niet iedereen belastingkorting op arbeid maar alleen buitenlanders?quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:12 schreef Firuze60 het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 8 november 2025 19:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vreemde redenatie, waarom dan niet iedereen die niet wil werken/bijdragen aan de samenleving een belasting boete geven?
Jij bedoelt hier de expats die vaak maar tijdelijk wonen en die regeling is dus ook tijdelijk, weet waar je over praat, joh.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tsjah waarom geven niet iedereen belastingkorting op arbeid maar alleen buitenlanders?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |