https://www.bnr.nl/nieuws(...)ederland-dan-gedachtquote:Ruim miljoen meer arbeidsmigranten in Nederland dan gedacht
Auteur: ANP | 27-10-2025
De omvang van arbeidsmigratie in Nederland is veel groter dan gedacht. Waar de overheid spreekt over 220.000 tot 700.000 arbeidsmigranten, telt de Nederlandse arbeidsmarkt in werkelijkheid rond de 1,7 miljoen buitenlandse werknemers. Dat meldt onderzoeksbureau Intelligence Group naar aanleiding van nieuw onderzoek naar arbeidsmigratie in Nederland.
Van de 1,7 miljoen buitenlandse werknemers zijn ongeveer 1 miljoen niet-Nederlandse werknemers geregistreerd in de polisadministratie van het UWV. Dat is een register waarin gegevens van werknemers in Nederland zijn opgeslagen. Daarnaast zijn er ongeveer 250.000 kennismigranten, 100.000 gedetacheerde buitenlandse werknemers in dienst van buitenlandse werkgevers en 100.000 illegale derdelanders. Daarna volgen nog kleinere groepen als grensarbeiders, Oekraïners en internationale studenten.
'De discussie over arbeidsmigratie wordt gevoerd op basis van cijfers die de werkelijkheid systematisch onderschatten', zegt Geert-Jan Waasdorp, directeur arbeidsmarkt bij Intelligence Group. 'Door registratiegaten, definitiebeperkingen en verouderde data hebben we slechts een klein deel in beeld van wat er werkelijk speelt op de Nederlandse arbeidsmarkt.'
Het onderzoek legt bloot hoe het Nederlandse registratiesysteem onbedoeld een 'achterdeur' naar de arbeidsmarkt biedt. Via de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI) kunnen derdelanders zonder verblijfsrecht een BSN verkrijgen, waarmee zij bankrekeningen openen en aan het werk gaan. Schattingen wijzen op meer dan 100.000 illegaal werkende niet-EU-burgers. De Nederlandse Arbeidsinspectie, Vreemdelingenpolitie en het Expertisecentrum Mensenhandel hebben hierover eerder gezamenlijk een 'bestuurlijk signaal' afgegeven.
Nederland kan niet zonder
'Als we alle werkenden in Nederland zouden meetellen, hebben we geen 10 miljoen werkenden, maar zeker 11 miljoen', aldus Waasdorp. Volgens hem kan de Nederlandse economie simpelweg niet zonder arbeidsmigranten. 'Van de distributiecentra in Brabant tot de kassen in het Westland, en van de bouwplaatsen tot de hotelkamers in Amsterdam. Overal draait de economie op arbeid van buiten Nederland.'
Het onderzoeksrapport bevat een oproep aan zowel bedrijfsleven als politiek. Bedrijven zouden moeten investeren in goed werkgeverschap en zorgvuldig toezicht op hun arbeidsketen om toekomstige risico's te vermijden. De politiek wordt opgeroepen de RNI-sluiproute te sluiten, handhaving te versterken en alle werkenden vanaf de eerste dag te registreren.
Gewoon eisen dat ze per arbeidsmigrant 50.000 euro borg moeten storten op een rekening van het Rijk.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:35 schreef Gia het volgende:
Arbeidsmigratie prima, maar dan moet de werkgever zorgen voor woonruimte. Geen recht op asiel en geen recht op sociale huur. Werk klaar? Terug naar je eigen land.
Ze zijn de laatste tijd ook oververtegenwoordigd in de thuisbezorging van boodschappen. Ik heb het nu al meerdere keren meegemaakt dat er iemand van de Albert Heijn aan de deur staat die geen woord Nederlands spreekt. Sta je daar 10 minuten lang die gast duidelijk te maken wat de bedoeling is van die klapkrat vol met lege flessen die ik bij hem wil inleveren omdat hij geen flauw idee heeft wat statiegeld betekent.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gewoon eisen dat ze per arbeidsmigrant 50.000 euro borg moeten storten op een rekening van het Rijk.
Dan is het snel afgelopen met pizzabezorgers en tomatenplukkers uit andere EU-landen.
Waarom zou je wergwerpartikelen de taal laten leren? Verspilde moeite en slecht voor het verdienmodel.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze zijn de laatste tijd ook oververtegenwoordigd het de thuisbezorging van boodschappen. Ik heb het nu al meerdere keren meegemaakt dat er iemand van de Albert Heijn aan de deur staat die geen woord Nederlands spreekt. Sta je daar 10 minuten lang die gast duidelijk te maken wat de bedoeling is van die klapkrat vol met lege flessen die ik bij hem wil inleveren omdat hij geen flauw idee heeft wat statiegeld betekent.
Prima hoor dat je buitenlanders in dienst neemt, maar de taal machtig zijn zou toch een vereiste moeten zijn.
Omdat het nogal klantonvriendelijk is als je mensen confronteert met lui waarmee niet te communiceren valt.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom zou je wergwerpartikelen de taal laten leren? Verspilde moeite en slecht voor het verdienmodel.
Uiteindelijk is het voor mensen belangrijker dat ze binnen een dag na bestelling een busje voor de deur hebben staan met boodschappen.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Omdat het nogal klantonvriendelijk is als je mensen confronteert met lui waarmee niet te communiceren valt.
Mooi voorbeeld van pot, ketel waaraan veel Nederlanders zich schuldig maken. Omdat jij te lui bent om nog naar de winkel te rijden voor je boodschappen vinden zulke figuren werk hier.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze zijn de laatste tijd ook oververtegenwoordigd in de thuisbezorging van boodschappen. Ik heb het nu al meerdere keren meegemaakt dat er iemand van de Albert Heijn aan de deur staat die geen woord Nederlands spreekt. Sta je daar 10 minuten lang die gast duidelijk te maken wat de bedoeling is van die klapkrat vol met lege flessen die ik bij hem wil inleveren omdat hij geen flauw idee heeft wat statiegeld betekent.
Prima hoor dat je buitenlanders in dienst neemt, maar de taal machtig zijn zou toch een vereiste moeten zijn.
Dat ligt uiteindelijk grotendeels aan de eisen van de consument.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Complete bedrijfstakken draaien inmiddels op arbeidsmigranten. Over het algemeen niet omdat Nederlanders dat werk niet willen doen maar omdat deze - via allerlei constructies - onder de kostprijs van een Nederlander kunnen werken.
Echt, als je dat werk niet rendabel kan laten doen in ons land, vertrek dan lekker met je bedrijf. Het is niet zo dat Nederland ook maar iets terugziet van die winsten die die bedrijven maken (belastingconstructies).
Made in China, programma van Filemon. Leuk programmaquote:Op maandag 27 oktober 2025 15:02 schreef Caland het volgende:
Ik zag laatst een filmpje van in China (of een ander land waar ze gefrituurd gevogelte eten) waarbij er elektronica besteld werd (iets van 10 artikelen) en er vervolgens binnen 20 minuten 10 gastjes op scooters en fietsen dat kwamen afleveren. Welvaart is een bitch.
Die bedrijven moeten alsnog het wettelijk minimumloon betalen. Wat voor iemand uit weet ik veel Litouwen een dokterssalaris is.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Complete bedrijfstakken draaien inmiddels op arbeidsmigranten. Over het algemeen niet omdat Nederlanders dat werk niet willen doen maar omdat deze - via allerlei constructies - onder de kostprijs van een Nederlander kunnen werken.
Echt, als je dat werk niet rendabel kan laten doen in ons land, vertrek dan lekker met je bedrijf. Het is niet zo dat Nederland ook maar iets terugziet van die winsten die die bedrijven maken (belastingconstructies).
Maakt niet eens uit, ook buitenlanders die niet werken doen "de economie groeien"/het BNP stijgen. En daar profiteert het internationale grootbedrijf van, zo veel mogelijk geld verplaatsen van de hardwerkende Nederlander naar aandeelhouders van wat voor nationaliteit dan ook is wat waar de VVD aan toegewijd is.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:40 schreef Caland het volgende:
Buitenlanders slecht
Behalve als je ze kan uitbuiten en het kutwerk voor je doen natuurlijk
Groetjes, VVD-beleid
Weet ik, daarom zeg ik dat dit over het algemeen veelal via constructies gebeurd. Via verplichte kamerhuur (veel te duur), verplichte ziektekostenverzekering (waar wat extra voor gerekend wordt), betalen voor woon-werk vervoer, waar ze veel te veel uren moeten maken enz.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Die bedrijven moeten alsnog het wettelijk minimumloon betalen. Wat voor iemand uit weet ik veel Litouwen een dokterssalaris is.
Moeten we nu medelijden hebben?quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Privatise the profits and socialize the losses.
Ik geloof direct dat we (een bepaald soort) arbeidsmigranten nodig hebben, maar dat zijn geen busjes vol (inmiddels) Bulgaren die karkassen uitsnijden en savonds op de parkeerplaats hun kut dag weg zuipen.
Weten we ook nog hoe we zijn om gegaan met de vorige golven arbeidsmigranten? Die noemden we toen gastarbeiders, hebben we ook als een voetveeg behandeld. We hebben niks geleerd, het is weer visieloos geld harken en dat geld komt ook nog eens niet in de staatskas terecht maar een select groepje volgevreten conglomeraten.
Het werken zou geen probleem zijn als er overal op de wereld fatsoenlijk politiek beleid zou worden gevoerd.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:04 schreef Alpha0 het volgende:
En weer ‘we kunnen niet zonder’, geloof je het zelf!!?? We kunnen makkelijk zonder maar werkgevers zijn verslaafd geraakt aan goedkope arbeid + we hebben sowieso teveel bedrijven.
De enige reden waarom ik niet zelf met boodschappen ga lopen zeulen is vanwege rugklachten en niet omdat ik daar te lui voor ben.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld van pot, ketel waaraan veel Nederlanders zich schuldig maken. Omdat jij te lui bent om nog naar de winkel te rijden voor je boodschappen vinden zulke figuren werk hier.
Zelfde met tientallen miljoenen pakketjes die uit China komen iedereen en zijn moeder die alles op internet bestellen en de helft weer retour sturen en flitsbezorgers.
Dat kun je wel roepen maar heb jij zin om tegen een minimumloontje in een distributiecentrum of slachthuis te werken? Ik niet hoor. En met een historisch lage werkeloosheid liggen de banen letterlijk voor het oprapen en heb je dus ook daadwerkelijk wat te willen wat dat betreft.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Weet ik, daarom zeg ik dat dit over het algemeen veelal via constructies gebeurd. Via verplichte kamerhuur (veel te duur), verplichte ziektekostenverzekering (waar wat extra voor gerekend wordt), betalen voor woon-werk vervoer, waar ze veel te veel uren moeten maken enz.
Ik geloof er niks van dat er zoveel arbeidsmigranten in ons land zouden werken als ze net zoveel of duurder zouden zijn dan de "autochtone" beroepsbevolking.
Vaak ook nog eens geen gegarandeerde uren waardoor je veel beter af bent in de uitkering.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kun je wel roepen maar heb jij zin om tegen een minimumloontje in een distributiecentrum of slachthuis te werken? Ik niet hoor.
En als ze niet zouden komen er is vrijwel niemand hier die voor een minimumloon dat soort werk (karkassen uitsnijden, tomaten plukken etc). gaat doen hier en liggen meerdere bedrijven op hun gat binnen no time.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Moeten we nu medelijden hebben?
Die mensen kiezen er zelf voor om hier te komen en hun zakken te vullen, binnen 10 jaar is driekwart ook weer vertrokken. Even los van kennismigranten die wel de neiging hebben om te blijven plakken.
Nederland onwaardig gedrag. Medelijden is een groot woord, maar het zou niet moeten mogen.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Moeten we nu medelijden hebben?
Die mensen kiezen er zelf voor om hier te komen en hun zakken te vullen, binnen 10 jaar is driekwart ook weer vertrokken. Even los van kennismigranten die wel de neiging hebben om te blijven plakken.
Ik zou daar geen zin in hebben nee, maar ik heb dan ook een luizenbaantje voor misschien het dubbele van dat bedrag.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kun je wel roepen maar heb jij zin om tegen een minimumloontje in een distributiecentrum of slachthuis te werken? Ik niet hoor. En met een historisch lage werkeloosheid liggen de banen letterlijk voor het oprapen en heb je dus ook daadwerkelijk wat te willen wat dat betreft.
Die constructie in de vorm van inhoudingen waar jij het over hebt worden tot 2030 stapsgewijs afgeschaft .
https://www.rijksoverheid(...)oon-voor-huisvesting
Oh dat zal, 95% kiest er voor uit gemakzucht. Laatst was ik een week ziek en je bent als je dan niet oppast goddomme net een PostNLpunt waar de hele dag allerlei pakketjes voor de buren bezorgd worden.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik niet zelf met boodschappen ga lopen zeulen is vanwege rugklachten en niet omdat ik daar te lui voor ben.
Als ik vanavond om 21:34 schoenen koop wil ik die morgen gewoon binnen hebbenquote:Op maandag 27 oktober 2025 15:26 schreef Twiitch het volgende:
Allemaal mooie gigantische loodsen in het landschap waar honderdduizenden arbeidsmigranten voor een hongerloontje niks anders doen dan met dozen schuiven. Dit is allemaal ontzettend belangrijk voor onze economie is mij verteld.
Van wie niet?quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nederland onwaardig gedrag. Medelijden is een groot woord, maar het zou niet moeten mogen.
Die 1,7 miljoen lijkt me op zijn minst ook wel wat twijfelachtig hoor.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:32 schreef L3viathan het volgende:
een miljoen ook.. is maar een klein verschil hoor
Omdat er kwestie is van verdringing en oneerlijke concurrentie. Er gaat heel veel mis qua uitbuiting. Enkel een select groepje werkgevers wordt er beter van.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Van wie niet?![]()
Als ik als jonge gast in Bulgarije 7000 euro netto kan verdienen met wat post sorteren zou ik dat ook serieus gaan overwegen. Half jaartje werken en daarna feesten en zuipen in eigen land. Dat is wat die gasten namelijk doen. En daarnaast nog wat familie onderhouden.
Je doet net alsof het een vorm van moderne slavernij is terwijl het in feite een kwestie is van vraag en aanbod.
Oke en nu krijg je in een ander land het verviervoudige onder gunstige en veilige arbeidsomstandigheden met een CAO.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zou daar geen zin in hebben nee, maar ik heb dan ook een luizenbaantje voor misschien het dubbele van dat bedrag.
quote:Het maandelijkse minimumloon in Bulgarije bedraagt ~$449,47 (780 Bulgaarse leva).
Waarom zou je dat willen? Er is werk zat in allerlei sectoren ook eenvoudig werk waar twee of drie keer zoveel kan verdienen.quote:Maar ik woon in een volksbuurt en ik ken serieus genoeg mensen die dat wel zouden willen hoor (of ook doen). Ik ken iemand die jarenlang in de kassen heeft gewerkt maar helaas plaats moest maken voor een stel Oostblokkers.
Tegenwoordig is het vooral BBB beleid. Echt zielig voor de boeren als ze geen goedkope arbeidskrachten meer kunnen inzetten op hun land.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:40 schreef Caland het volgende:
Buitenlanders slecht
Groetjes, VVD-beleid
Je fixeert op excessen terwijl het om een enorme groep gaat die prima profiteren.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat er kwestie is van verdringing en oneerlijke concurrentie. Er gaat heel veel mis qua uitbuiting. Enkel een select groepje werkgevers wordt er beter van.
En dat is erg dat er wat minder tomaten naar het buitenland gaan?quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:25 schreef Momo het volgende:
[..]
En als ze niet zouden komen er is vrijwel niemand hier die voor een minimumloon dat soort werk (karkassen uitsnijden, tomaten plukken etc). gaat doen hier en liggen meerdere bedrijven op hun gat binnen no time.
En hun nakomelingen zijn de bijstandsgerechtigden van nu.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Privatise the profits and socialize the losses.
Ik geloof direct dat we (een bepaald soort) arbeidsmigranten nodig hebben, maar dat zijn geen busjes vol (inmiddels) Bulgaren die karkassen uitsnijden en savonds op de parkeerplaats hun kut dag weg zuipen.
Weten we ook nog hoe we zijn om gegaan met de vorige golven arbeidsmigranten? Die noemden we toen gastarbeiders, hebben we ook als een voetveeg behandeld.
quote:We hebben niks geleerd, het is weer visieloos geld harken en dat geld komt ook nog eens niet in de staatskas terecht maar een select groepje volgevreten conglomeraten.
Het zijn geen Nederlandse burgers, dus ze zouden geen recht moeten hebben op een sociale huurwoning. Als een bedrijf buitenlanders inhuurt voor werk, moeten ze ook maar zorgen voor huisvesting.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Van wie niet?![]()
Als ik als jonge gast in Bulgarije 7000 euro netto kan verdienen met wat post sorteren zou ik dat ook serieus gaan overwegen. Half jaartje werken en daarna feesten en zuipen in eigen land. Dat is wat die gasten namelijk doen. En daarnaast nog wat familie onderhouden.
Je doet net alsof het een vorm van moderne slavernij is terwijl het in feite een kwestie is van vraag en aanbod.
Nee, maar die bedrijven zouden wel goede reuring maken als hun omzet zou dalen. Wel ironisch, we halen hier veel mensen naar toe om de (brede) landbouwsector te werken voor een minimumloon, maar groot deel van die producten exporteren we weer.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:51 schreef the-eye het volgende:
[..]
En dat is erg dat er wat minder tomaten naar het buitenland gaan?![]()
Tegen de tijd dat ze een keer in aanmerking komen voor een woning zijn ze allang weer vertrokken in de meeste gevallen. Voor tijdelijke opvang is inderdaad de werkgever verantwoordelijk.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zijn geen Nederlandse burgers, dus ze zouden geen recht moeten hebben op een sociale huurwoning. Als een bedrijf buitenlanders inhuurt voor werk, moeten ze ook maar zorgen voor huisvesting.
Jij bent dan ook nog eens goed sociaal bezig, door niet naar goedkopere boodschappen te gaan zoeken in winkels en supermarkten.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik niet zelf met boodschappen ga lopen zeulen is vanwege rugklachten en niet omdat ik daar te lui voor ben.
Het zijn geen excessen Elan. En dat wettelijk minimum betalen is een gotspe, er zijn nog steeds schijn constructies om daar onder uit te komen. Zoals de kosten voor vervoer, verzekering en woning.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Je fixeert op excessen terwijl het om een enorme groep gaat die prima profiteren.
Nogmaals werkgevers moeten het wettelijk minimumloon betalen en niemand dwingt jou om dat werk te doen. Het spekt vervolgens de staatskas plus het is werk wat wij kennelijk belangrijk genoeg vinden om te laten liggen.
Ja, iets met vraag en aanbod. Normaliter zouden de lonen dan moeten stijgen, maar die worden dus gedrukt door de onuitputtelijke stroom goedkope arbeiders. En dat is geen gezonde en normale situatie.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:25 schreef Momo het volgende:
[..]
En als ze niet zouden komen er is vrijwel niemand hier die voor een minimumloon dat soort werk (karkassen uitsnijden, tomaten plukken etc). gaat doen hier en liggen meerdere bedrijven op hun gat binnen no time.
Die inhoudingen worden nogmaals gefaseerd afgeschaft tot 2030. En wat binnen de Nederlandse kaders een hongerig kloteloontje is in andere landen (zoals Bulgarije) 2x modaal of 4x het minimumloon aldaar.quote:Op maandag 27 oktober 2025 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zijn geen excessen Elan. En dat wettelijk minimum betalen is een gotspe, er zijn nog steeds schijn constructies om daar onder uit te komen. Zoals de kosten voor vervoer, verzekering en woning.
Daarom zetten ze er ook geen Nederlanders voor in, die pikken dat niet en willen ook een normaal loon voor wat zwaar en klote werk is, dat zou de werkelijke prijs moeten zijn, maar dat betekent minder winst. Bovendien kun je een moe lander makkelijker om de tuin leiden want die kennen de taal niet (goed) raken ze hun baan kwijt staan ze op straat. Die mensen integreren niet (want dat hoeft ook niet) dus wat is precies het voordeel? De staatskas? De voordelen wegen absoluut niet op tegen de nadelen.
Niet echt.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:52 schreef Gia het volgende:
[..]
En hun nakomelingen zijn de bijstandsgerechtigden van nu.
[..]
Het probleem is iets anders. De buitenlandse kracht hoeft in de eerste vijf jaar maar over 60% van zijn salaris inkomsten belasting te betalen. Dus kan een werkgever een lager bedrag betalen dan aan een NL werknemer en dan nog houdt de buitenlandse kracht netto veel meer over. Hierdoor hebben we verschillende problemen. Dat hele systeem is gewoon onhoudbaar.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Die bedrijven moeten alsnog het wettelijk minimumloon betalen. Wat voor iemand uit weet ik veel Litouwen een dokterssalaris is.
Die expatregeling is niet van toepassing op je gemiddelde flitsbezorger of uitbener in een slachthuis, die regeling gaat over relatief hoogopgeleide en goedbetaalde kennismigranten en brengt weer andere specifieke problemen met zich mee.quote:Op maandag 27 oktober 2025 16:44 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Het probleem is iets anders. De buitenlandse kracht hoeft in de eerste vijf jaar maar over 60% van zijn salaris inkomsten belasting te betalen. Dus kan een werkgever een lager bedrag betalen dan aan een NL werknemer en dan nog houdt de buitenlandse kracht netto veel meer over. Hierdoor hebben we verschillende problemen. Dat hele systeem is gewoon onhoudbaar.
Het lijkt er eerder op dat de onderzoeker in kwestie hier cijfers flink aan het verdraaien is.quote:Op maandag 27 oktober 2025 16:48 schreef matspontius het volgende:
Zo wordt je als bevolking door de overheid belazerd. Ik ben echt geen complotdenker maar dit soort cijfers doelbewust verdraaien en achter houden kan natuurlijk niet.
Past niet in jouw straatje zeker dit soort berichten ..........quote:Op maandag 27 oktober 2025 16:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Het lijkt er eerder op dat de onderzoeker in kwestie hier cijfers flink aan het verdraaien is.
Ik zou zeggen kijk eens naar post 34 en vooral 39. Dan hoor ik je inhoudelijke tegenargumenten welquote:Op maandag 27 oktober 2025 16:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Past niet in jouw straatje zeker dit soort berichten ..........
Mark Rutte approves.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:40 schreef Caland het volgende:
Buitenlanders slecht
Groetjes, VVD-beleid
Beetje vreemd als dat niet bekend is als je o.a. belasting betaald en ingeschreven moet staan.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:27 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ederland-dan-gedacht
bro![]()
En de fatt bike 'buitenlander'.quote:Op maandag 27 oktober 2025 17:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
je hebt 3 soorten buitenlanders:
eenmaal een buitenlander altijd een buitenlander,
vuile vieze tyfus buitenlander,
nette buitenlander
cijfers van de overheid moet je alitjd met heel wat korrels zout nemen.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:32 schreef L3viathan het volgende:
een miljoen ook.. is maar een klein verschil hoor
Hoe denk je dat ze kunnen misgaan met het tellen van het aantal legale inwoners met BSN nummer hier?quote:Op vrijdag 7 november 2025 19:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze knoeien met de cijfers wat ik je zeg.
Misschien wonen er onderhand allang 20miljoen mensen in NL.
Als ze al zo fout zitten met alleen al arbeidsmigranten.
Zo werkt het nu. Wat is je punt?quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:35 schreef Gia het volgende:
Arbeidsmigratie prima, maar dan moet de werkgever zorgen voor woonruimte. Geen recht op asiel en geen recht op sociale huur. Werk klaar? Terug naar je eigen land.
Het waren er eigenlijk wel vijf miljoen, de helft van de werkende bevolking! Het is een groot complot! Ze verdienen door alle belastingvoordelen ook allemaal meer dan jij! Je wordt langs alle kanten voor de gek gehouden, vooral door de overheid!!!quote:Op maandag 27 oktober 2025 16:48 schreef matspontius het volgende:
Zo wordt je als bevolking door de overheid belazerd. Ik ben echt geen complotdenker maar dit soort cijfers doelbewust verdraaien en achter houden kan natuurlijk niet.
Je kan je op zijn minst afvragen hoe het in het belang is van Nederlanders dat er arbeidsmigranten zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2025 20:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het waren er eigenlijk wel vijf miljoen, de helft van de werkende bevolking! Het is een groot complot! Ze verdienen door alle belastingvoordelen ook allemaal meer dan jij! Je wordt langs alle kanten voor de gek gehouden, vooral door de overheid!!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |