Vooral Attje Kuiken werd wildenthousiast van het idee dat de overheid weer allerlei dingen mocht bepalen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:58 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ja, alleen was de reflex zelfs na vaccinatie te veel om alles toch uit voorzorg dan toch maar dicht te houden. Daar hadden velen veel meer een issue mee dan die druk op vaccinatie of dat bewijs.
Begrijpelijk in de context, echter moet je ook wat hoop bieden.
Niet meer zo relevant voor nu overigens.
Naar het CDA en JA21quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 06:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
Waar gaan al die asociale HRA-VVD'ers dan heen?
Fedoctiequote:Op maandag 11 augustus 2025 23:30 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Zelfs bij de Telegraaf hebben ze er weinig fedusie meer in:
https://www.telegraaf.nl/(...)zetels/83071643.html
ik denk dat zij eerdaags het veld gaat ruimen , misschien vandaag alquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:40 schreef Mutant01 het volgende:
Net terug van vakantie en op tijd om te lezen hoe Dilan weer op haar bek is gegaan. Heerlijke zomer.
Dat eerste is wat-als natuurlijk en op een pakje sigaretten staat ook niet wat BT er aan addititieven heeft bijgeflikkerd (en dat is een hele waslijst). En je pilletje kan je gewoon laten testen als je wil, wat een vrij zinvolle en waardevolle mogelijkheid is. Sterker nog, de voorlichting over 'dat soort' hard drugs is nou iets dat wél op orde is, op festivals bijvoorbeeld, gewoon door mensen die zelf ook recreatief gebruiken en objectief vertellen wat de risico's, doseringen, bijwerkingen en effecten zijn. Zonder waardeoordelen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als iemand vandaag alcohol of tabak op de markt zou brengen zou het direct verboden worden. Nuchter bezien is het ook belachelijk dat iets wat zo veel schade veroorzaakt en waarvan de bij-effecten de maatschappij zo veel geld kosten, überhaupt is toegestaan.
Echter, op een fles wijn of een pakje sigaretten staat wel degelijk wat er qua ingrediënten in zit. En dat is bij de pillen van het lokale dealertje niet het geval.
Dat pillen testen vond men op rechts overigens toen men na de Pimmetje revolutie de macht in handen kreeg maar woke-linkse gekkigheid dus werd dat afgeschaft.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat eerste is wat-als natuurlijk en op een pakje sigaretten staat ook niet wat BT er aan addititieven heeft bijgeflikkerd (en dat is een hele waslijst). En je pilletje kan je gewoon laten testen als je wil, wat een vrij zinvolle en waardevolle mogelijkheid is. Sterker nog, de voorlichting over 'dat soort' hard drugs is nou iets dat wél op orde is, op festivals bijvoorbeeld, gewoon door mensen die zelf ook recreatief gebruiken en objectief vertellen wat de risico's, doseringen, bijwerkingen en effecten zijn. Zonder waardeoordelen.
Ja, dat is ook precies het probleem dat ik persoonlijk met rechts heb, het concept van individuele vrijheid en een ondersteunende (niet: verbiedende/belerende) rol van de overheid is maar iets vies als het op persoonlijke vrijheden aankomt. Tout VVD snuift zich op de Zuidas overigens zijn neusschotje aan gort, maar bon.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat pillen testen vond men op rechts overigens toen men na de Pimmetje revolutie de macht in handen kreeg maar woke-linkse gekkigheid dus werd dat afgeschaft.
Overigens was het Bolkestein zelf die alle drugs wilde legaliseren, maar de afgelopen 25 jaar is vooral de 'lijn Teeven' (geen woordgrappen graag) leidend geweest binnen de VVD.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat is ook precies het probleem dat ik persoonlijk met rechts heb, het concept van individuele vrijheid en een ondersteunende (niet: verbiedende/belerende) rol van de overheid is maar iets vies als het op persoonlijke vrijheden aankomt. Tout VVD snuift zich op de Zuidas overigens zijn neusschotje aan gort, maar bon.
Ja, maar das war einmal helaas. (Hoewel dat praktisch ook wat lastig is vorm te geven zonder de toorn van de rest van de wereld op je te halen). Dat-ie samen met Van Mierlo moge reïncarneren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:40 schreef -XOR- het volgende:
Overigens was het Bolkestein zelf die alle drugs wilde legaliseren,
Ik kan me nog wel herinneren dat men aan rechtse zijde toch echt helemaal niet blij was met het kunnen laten tesen van drugs op festivals, want dat zou gebruik alleen maar in de hand werken. Vooral het CDA was er destijds flink tegen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat eerste is wat-als natuurlijk en op een pakje sigaretten staat ook niet wat BT er aan addititieven heeft bijgeflikkerd (en dat is een hele waslijst). En je pilletje kan je gewoon laten testen als je wil, wat een vrij zinvolle en waardevolle mogelijkheid is. Sterker nog, de voorlichting over 'dat soort' hard drugs is nou iets dat wél op orde is, op festivals bijvoorbeeld, gewoon door mensen die zelf ook recreatief gebruiken en objectief vertellen wat de risico's, doseringen, bijwerkingen en effecten zijn. Zonder waardeoordelen.
Waar komt dat eigenlijk vandaan? Waar zijn ze bang voor?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat is ook precies het probleem dat ik persoonlijk met rechts heb, het concept van individuele vrijheid en een ondersteunende (niet: verbiedende/belerende) rol van de overheid is maar iets vies als het op persoonlijke vrijheden aankomt. Tout VVD snuift zich op de Zuidas overigens zijn neusschotje aan gort, maar bon.
Ik heb geen flauw idee. Ik vermoed nog wel vanuit een soort goedbedoeld protectionisme, maar het past niet bepaald in een liberaal wereldbeeld.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar komt dat eigenlijk vandaan? Waar zijn ze bang voor?
Het nut van dat paddoverbod konden ze even goed verklaren als Faber haar asielbeleid.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel herinneren dat men aan rechtse zijde toch echt helemaal niet blij was met het kunnen laten tesen van drugs op festivals, want dat zou gebruik alleen maar in de hand werken. Vooral het CDA was er destijds flink tegen.
Kan me Ab Klink's paddoverbod met de totaal bij elkaar verzonnen motivatie ook nog wel herinneren. Het verbod MOEST en zou er komen, of er nou voor gelogen moest worden of niet.
De wil tot macht en onderdrukken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar komt dat eigenlijk vandaan? Waar zijn ze bang voor?
Kun je dit concreet maken? Zoals ik het me herinner ging dat vooral over de economie. Dat allemaal TINA taboes nu sneuvelen. Op zichzelf natuurlijk prachtig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vooral Attje Kuiken werd wildenthousiast van het idee dat de overheid weer allerlei dingen mocht bepalen.
Jamaar franse toeriste die van een brug sprong dan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het nut van dat paddoverbod konden ze even goed verklaren als Faber haar asielbeleid.
Ja die had van alles door elkaar op. Maar Klink had in de bijbel gelezen dat het echt door Paddo's kwam. Toevallig ook in de tijd dat hij net bezig was met het proberen te verbieden ervan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jamaar franse toeriste die van een brug sprong dan?
Nixon, maar Reagan was inderdaad een fervent voortzetter ervan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
Reagan - die vent uit nostras avatar - startte de War on Drugs.
uiteraard verloor Reagan die oorlog... die begon ver voor zijn geboorte en nog steeds duurtquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
Volgensmij werd die ingeluid door de Harrison Narcotics Tax Act van 1914 en het oprichten van the federal bureau of narcotics in 1930.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
Ik denk dat er in de Catshuis overleggen van alles is gezegd, besloten op onderbuik, halve feiten, hele feiten die genegeerd worden, beeldvorming en dat het zeker niet "rechtsprakelijk" onderbouwd was of besloten werd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zou een corona enquête commissie komen. Uitgerekend jouw VVD heeft daar altijd moeilijk over gedaan, de VVD met hun voornemen om de Wet Open Overheid te slopen. CDA stond ook niet te springen - passend in een lang patroon overigens.
Deze (parlementaire) enquête staat in de modder door de wappies op rechts. Met Gideon van Meijeren en ook de BBB gekken is niet samen te werken of tot een gezamenlijke conclusie te komen. De samenstelling van de commissie is permanent ruzie over.
De eerste barsten zagen we, terzijde, met de toeslagenaffaire enquête. Vooral PVV deed daar achteraf héél moeilijk over.
Gedeelde feiten, epistomologie en werkelijkheden raken uit zicht.
Ja en je kunt ook de Drooglegging noemen. Prima. Dat raakte ook 'de ondernemer' en de importeur natuurlijk. Rattengif in de supermarkten hoef je niet toe te laten. Zoals ik al zei is het besef over het menselijk brein en hoe hersenen functioneren nu een kwartslag gedraaid.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij werd die ingeluid door de Harrison Narcotics Tax Act van 1914 en het oprichten van the federal bureau of narcotics in 1930.
Er staan anders genoeg goede ideeën en punten in.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker, maar er is ook bijna niemand die dat VVD programma nog serieus neemt of enige sympathie er voor uitspreekt.
Het is ook wel jammer dat een partij die zo liberaal is/voor de individuele vrijheid op dit soort vlakken een keiharde repressie wilt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel herinneren dat men aan rechtse zijde toch echt helemaal niet blij was met het kunnen laten tesen van drugs op festivals, want dat zou gebruik alleen maar in de hand werken. Vooral het CDA was er destijds flink tegen.
Kan me Ab Klink's paddoverbod met de totaal bij elkaar verzonnen motivatie ook nog wel herinneren. Het verbod MOEST en zou er komen, of er nou voor gelogen moest worden of niet.
Tja, vrijheid komt bij een hoop beleidsmakers, aan diverse kanten van het politieke spectrum, nu eenmaal neer op 'vrijheid voor de mensen die dezelfde keuzes maken als ik'.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is ook wel jammer dat een partij die zo liberaal is/voor de individuele vrijheid op dit soort vlakken een keiharde repressie wilt.
Ik snap de gedachte hierachter ook nooit, je wilt een kleine overheid zonder al teveel bemoeienis behalve op 1,2 of 3 punten....
Want elke vrouw maakt minimaal één abortus mee etcetera? Iedereen heeft in zijn leven minimaal één homoseksuele relatie gehad? Iedereen boort een piercing door zijn neus?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, vrijheid komt bij een hoop beleidsmakers, aan diverse kanten van het politieke spectrum, nu eenmaal neer op 'vrijheid voor de mensen die dezelfde keuzes maken als ik'.
Ayn Rand was een 'political grifter' avant de lettre.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De ideeën van Ayn Rand bijvoorbeeld zijn eigenlijk belachelijk. Een nachtwakersstaat waarin alles behalve buitenlandse zaken en defensie door de markt geregeld en ingericht kan worden, elke vorm van belasting diefstal is en het uitgangspunt is dat egoïsme een deugd is.
We hebben hier een aantal zaken geprivatiseerd en we zien nu al dat het een grote teringbende geworden is en de effectieve kostenbesparing zeer discutabel. Moet je je voorstellen wat er gebeurt als je de politie of het onderwijs door private partijen laat verzorgen
Dit blijft een fraaie samenvatting in nog geen vier minuten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:23 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ayn Rand was een 'political grifter' avant de lettre.
Ja, dat is zeer bijzonder, maar wel de MO van rechts over het algemeen. Uitzonderingen (zoals objectivisten als Ayn Rand) daargelaten, waarom ze ook zo'n teringhekel had aan Reagan (abortus, wat ook maar een moetje was voor Reagan). Maar goed, die eerste zeilde dan wel erg scherp aan de wind.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:58 schreef Kickinalfa het volgende:
Het is ook wel jammer dat een partij die zo liberaal is/voor de individuele vrijheid op dit soort vlakken een keiharde repressie wilt.
Ik snap de gedachte hierachter ook nooit, je wilt een kleine overheid zonder al teveel bemoeienis behalve op 1,2 of 3 punten....
Libertarian superstar Ayn Rand defended Native American genocide: “Racism didn’t exist in this country until the liberals brought it up”quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat is zeer bijzonder, maar wel de MO van rechts over het algemeen. Uitzonderingen (zoals objectivisten als Ayn Rand) daargelaten, waarom ze ook zo'n teringhekel had aan Reagan (abortus, wat ook maar een moetje was voor Reagan). Maar goed, die eerste zeilde dan wel erg scherp aan de wind.
klopt , ze is nog rechtser dan rechtsquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Annemarie van Gaal blijft een leuke. Jammer dat die een zo andere afslag heeft genomen dan haar zakenpartner Derk Sauer.
Een naar mens dat al 15 jaar een oorlog voert tegen bijstandsgerechtigden en met de meest mensonterende voorstellen komt.
Met als toppunt: bijstandontvangers in het publieke zicht op een loopband laten lopen en hun eigen energievoorziening bij elkaar laten verdienen in KWh. @:Spablauw214
(Van verheffing komt dan natuurlijk niks terecht - het is een publieke schandpaal)
Heel jammer dat het dan helemaal niet door gaat. Als 'rechts' niet wil komen, jammer dan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:21 schreef nostra het volgende:
Dilan gaat "iets heel erg eyes only" doen en het eerste lijsttrekkersdebat op Lowlands (?) gaat daarom niet door.
https://www.ad.nl/politie(...)n-yesilgoz~a3818d9b/
Dassen en Massive Attack (heten die weer zo na hun pacifistische naamsverandering?) is wel een, tja, bijzondere combinatie. Het is geen fucking darts zeg.
Mits onder leiding van een neutrale moderator als Rick Nieman is dat best interessante televisie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:56 schreef Klopkoek het volgende:
Ik kan me nog RTL debatten herinneren waar (bijna) alleen rechtse partijen werden uitgenodigd en creatief werd omgesprongen met 'kamerzetels nu' en 'peilingen' als onderscheid.
Het was Frits Wester. De rechterhand van de meest rechtse CDA lijsttrekker in de geschiedenis, Eelco Brinkman.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Mits onder leiding van een neutrale moderator als Rick Nieman is dat best interessante televisie.
Ik kan me een verkiezingsdebat herinneren tussen FvD en VVD 'omdat het toch een 2-horse-race zou worden.'quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heel jammer dat het dan helemaal niet door gaat. Als 'rechts' niet wil komen, jammer dan.
Ik kan me nog RTL debatten herinneren waar (bijna) alleen rechtse partijen werden uitgenodigd en creatief werd omgesprongen met 'kamerzetels nu' en 'peilingen' als onderscheid.
Massive Attack, heeft Dassen toch een goede smaak.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:21 schreef nostra het volgende:
Dilan gaat "iets heel erg eyes only" doen en het eerste lijsttrekkersdebat op Lowlands (?) gaat daarom niet door.
https://www.ad.nl/politie(...)n-yesilgoz~a3818d9b/
Dassen en Massive Attack (heten die weer zo na hun pacifistische naamsverandering?) is wel een, tja, bijzondere combinatie. Het is geen fucking darts zeg.
Annemarie van Gaal kun je gemakkelijk onderuit schoffelen met haar idee dat je de economische crisis aanpakt (of sloopt) door klant te worden bij de NEM.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Annemarie van Gaal blijft een leuke. Jammer dat die een zo andere afslag heeft genomen dan haar zakenpartner Derk Sauer.
Een naar mens dat al 15 jaar een oorlog voert tegen bijstandsgerechtigden en met de meest mensonterende voorstellen komt.
Met als toppunt: bijstandontvangers in het publieke zicht op een loopband laten lopen en hun eigen energievoorziening bij elkaar laten verdienen in KWh. @:Spablauw214
(Van verheffing komt dan natuurlijk niks terecht - het is een publieke schandpaal)
En toen won Fransgodquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik kan me een verkiezingsdebat herinneren tussen FvD en VVD 'omdat het toch een 2-horse-race zou worden.'
Wel raar dat het debat direct niet meer doorgaat omdat Yesilgos niet durft. Als ze Wilders toch al niet uitnodigen kunnen ze het helemaal zonder extreem-rechtse Nederlandse politici plaats laten vinden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Massive Attack, heeft Dassen toch een goede smaak.
Ook mijn favoriete band, ook al zijn ze kneiter links.
Ja ik snap het ook niet. Ik zou zeggen "Dan kom je toch niet?"quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wel raar dat het debat direct niet meer doorgaat omdat Yesilgos niet durft. Als ze Wilders toch al niet uitnodigen kunnen ze het helemaal zonder extreem-rechtse Nederlandse politici plaats laten vinden.
Een goede keuze voor zoiets lijkt me You Suffer van Napalm Death, lekker gevat.
Tja, moet ik nu ook niet bij bol.com meer kopen? Beetje vergezocht dit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:09 schreef Klopkoek het volgende:
Bertelsmann was fout in de oorlog hè? (en de nieuwe eigenaar zeker niet minder).
Bontenbal wilde wel komen en Jetten ook. Lijkt me juist een prima mogelijkheid om als Bontenbal scherp neer te zetten dat links teveel van de overheid verwacht (het CDA verhaal), een Transgenderwet/conversieverbod overbodig, en Jetten kan betogen dat je met 'progressief kapitalisme' mooie doelen kan behalen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap het afblazen ook niet zo goed. Het is inderdaad een links feestje waar de verschillen klein zullen zijn maar ja daar doe je ook niets aan.
Oh, Frits ook prima. Brinkman rechtser dan Lubbers?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:09 schreef Klopkoek het volgende:
Het was Frits Wester. De rechterhand van de meest rechtse CDA lijsttrekker in de geschiedenis, Eelco Brinkman.
Zeker Lubbers was niet zo super rechts. Meer een ultieme pragmaticus en technocraat. Je moet zijn biografie maar eens lezen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh, Frits ook prima. Brinkman rechtser dan Lubbers?
Brinkman en Ruding stonden rechts van Lubbers, zeker. 'De stofjas' stond links van Lubbers. Lubbers begon ooit als progressief KVPer. Dat was nooit helemaal weg.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh, Frits ook prima. Brinkman rechtser dan Lubbers?
Lui die nog naar Lowlands gaan met deze prijzen zijn ook wel de CDA'ers onder de festivalgangers. Lekker op safe spelen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bontenbal wilde wel komen en Jetten ook. Lijkt me juist een prima mogelijkheid om als Bontenbal scherp neer te zetten dat links teveel van de overheid verwacht (het CDA verhaal), een Transgenderwet/conversieverbod overbodig, en Jetten kan betogen dat je met 'progressief kapitalisme' mooie doelen kan behalen.
De afwezigheid van asielzoekerhaters en moslimdeporteurs biedt mogelijkheden. Gemiste kans.
Dit komt natuurlijk ook slap over. Zal vast niet helpen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:30 schreef Hexagon het volgende:
De VVD campagne zal wel denken dat iedere keer dat Dilan haar mond open doet er weer een zetel vanaf gaat in de peilingen, dus dan maar zo min mogelijk optredens.
Het tegenovergestelde is waar in CDA land. Zolang Bontenbal zijn mond houdt is het iedere dag een zetel erbij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:30 schreef Hexagon het volgende:
De VVD campagne zal wel denken dat iedere keer dat Dilan haar mond open doet er weer een zetel vanaf gaat in de peilingen, dus dan maar zo min mogelijk optredens.
Lubbers enig (bekende) gebrek was dat hij een tomeloos libido had. Poetin had er wel raad mee geweten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Brinkman en Ruding stonden rechts van Lubbers, zeker. 'De stofjas' stond links van Lubbers. Lubbers begon ooit als progressief KVPer. Dat was nooit helemaal weg.
Na zijn premierschap in 1995 zei hij in Trouw (??) dat zijn kabinetten teveel vernielden, deels uit noodzaak vanwege de crisis, maar bepaalde dingen hadden ook anders en socialer gekund, brachten nieuwe problemen naar boven. Wijsheid achteraf, zeker, en je hebt maar één kans om het perfect aan te vliegen (gebeurt bijna nooit) maar dus geen Ruding of Bolkestein met 'nu doorpakken'. Zijn voorgestelde beleidscorrectie had veel weg van Deens beleid.
Lubbers was er later ook vroeg bij met duurzaamheidsbeleid en kringloopdenken. Zorg voor vluchtelingen en humanitaire zorgen. Veel van zijn partijgenoten, ook Ruding en Hillen, bleven klimaatverandering lange tijd betwijfelen of ontkennen.
(over Lubbers zijn karaktergebreken laat ik me even niet uit..)
Dit ja, die wordt duidelijk tegen zichzelf in bescherming genomen. Bizar dat ze dan nog mag blijven zitten, als je als partijtop constateert dat iemand niet functioneert, zoek dan gewoon een ander.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:30 schreef Hexagon het volgende:
Erkennen dat je fout zit is ook killing voor je kansen bij de verkiezing. Ze zitten dus dik in de de shit. Wordt een leuke interne strijd ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit ja, die wordt duidelijk tegen zichzelf in bescherming genomen. Bizar dat ze dan nog mag blijven zitten, als je als partijtop constateert dat iemand niet functioneert, zoek dan gewoon een ander.
Dat raam is wel voorbij natuurlijk, althans dat moment had al veel eerder moeten plaatsvinden. Niet bepaald een black swan dit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
als je als partijtop constateert dat iemand niet functioneert,
Zijn 25 jaar later uitgegeven memoires zijn ook de moeite waard.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker Lubbers was niet zo super rechts. Meer een ultieme pragmaticus en technocraat. Je moet zijn biografie maar eens lezen.
Doe dit nou niet bij visueel ingestelde mensen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:47 schreef kladderadatsch het volgende:
Lubbers enig (bekende) gebrek was dat hij een tomeloos libido had.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar het is nog lang geen Godspeed You Black Emperor!, over linkse bands gesprokenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op hun wikipedia staan overwegend verstandige dingen. Ze hebben ook weleens LibDem gesteund (dat is minder - was dat voor of na het verraad van Nick Clegg?)quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zoals ik lees steunden ze vooral een burgemeesterskandidaat vanwege zijn persoon en niet vanwege de partij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op hun wikipedia staan overwegend verstandige dingen. Ze hebben ook weleens LibDem gesteund (dat is minder - was dat voor of na het verraad van Nick Clegg?)
https://en.wikipedia.org/wiki/Massive_Attack
'Vrij links' herken ik wel (niks mis mee, goede punten, Occupy ging over de 99% vs wat later de Trumps, Musks, Thiels, Ackmans werden), 'kneiterlinks' herkende ik niet en daar sloeg ik op aan. Anti-Irak oorlog zou ik zelf niet onder "ik ben fan, ondanks" scharen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zoals ik lees steunden ze vooral een burgemeesterskandidaat vanwege zijn persoon en niet vanwege de partij.
Verder zitten ze vrij links. Waren bijvoorbeeld betrokken bij de anti-Irak oorlog acties en Occupy. En ze hebben ongeveer eigenhandig vorig jaar de zetel van Bristol naar de Green party gekregen.
Waren er twee, Joe en Mickquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'Vrij links' herken ik wel (niks mis mee, goede punten, Occupy ging over de 99% vs wat later de Trumps, Musks, Thiels, Ackmans werden), 'kneiterlinks' herkende ik niet en daar sloeg ik op aan. Anti-Irak oorlog zou ik zelf niet onder "ik ben fan, ondanks" scharen.
De zanger van The Clash, die was pas enorm links!
Mick was naar mijn weten vooral de gitarist. Joe Strummer de zanger.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mick heeft trouwens een vermogen dat geschat wordt op een 20 miljoen, zo kan ik ook links zijn
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'Vrij links' herken ik wel (niks mis mee, goede punten, Occupy ging over de 99% vs wat later de Trumps, Musks, Thiels, Ackmans werden), 'kneiterlinks' herkende ik niet en daar sloeg ik op aan. Anti-Irak oorlog zou ik zelf niet onder "ik ben fan, ondanks" scharen.
De zanger van The Clash, die was pas enorm links!
Wel, beste Agter, dat is een goede ingezonden vraag. Goud voor jouw vraag.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:41 schreef agter het volgende:
Hallo allemaal.
Ik lees hier
NWS / Hoeveel Palestijnen gaan wij opvangen?
dat we misschien in Europa Palestijnen kunnen opvangen, permanent, want ze hebben natuurlijk geen plek meer om naar terug te keren.
Ik vind dat we dit zeker moeten overwegen.
Zijn er partijen die hier ook voor zijn?
Dank je wel Mathijsco.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:59 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Wel, beste Agter, dat is een goede ingezonden vraag. Goud voor jouw vraag.
Hoewel er programmatisch niets over dit thema is vastgelegd, is de kans groot dat je bij PvdA/GL aan het juiste adres bent. Voor nadere info, zou je eens een video van hun meest recente partijcongres kunnen nakijken. En dan vooral de inspraakrondes waarbij leden moties kunnen indienen.
Feit blijft: we hebben in Nederland een woningcrisis. Er is simpelweg geen plek meer voor: behalve misschien in een gastenlounge van deze, opvallend vaak ruim gesitueerde, kiezersgroep.
Ik hoop dat dit je vraag zo een beetje heeft beantwoord.
Corbynquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op hun wikipedia staan overwegend verstandige dingen. Ze hebben ook weleens LibDem gesteund (dat is minder - was dat voor of na het verraad van Nick Clegg?)
https://en.wikipedia.org/wiki/Massive_Attack
Ik neem aan dat de partijen en mensen die geen noment onbenut laten om hun liefde en steun voor onze "bondgenoot" in het MO uit te spreken, dit dan ook met alle liefde zullen doen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:41 schreef agter het volgende:
Hallo allemaal.
Ik lees hier
NWS / Hoeveel Palestijnen gaan wij opvangen?
dat we misschien in Europa Palestijnen kunnen opvangen, permanent, want ze hebben natuurlijk geen plek meer om naar terug te keren.
Ik vind dat we dit zeker moeten overwegen.
Zijn er partijen die hier ook voor zijn?
Luister jij toch naar Spandau Ballet en Morissey. Iedereen blij.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 01:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Corbyn![]()
En uiteraard GeNoCiDe, maar dat is gewoon blind intikken daar tenzij je Radiohead heet (totdat je na een bedreiging omslaat, AOC style).
Best wel veel steun voor extreem-rechts in Laren bij recente verkiezingen. Die zien massadeportaties, leger inzetten en doen-wat-je-wil met illegalen wel zitten blijkbaar.quote:
en de bevolkingsgroei en woningnood heeft geen ene zak met asielzoekers te makenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Best wel veel steun voor extreem-rechts in Laren bij recente verkiezingen. Die zien massadeportaties, leger inzetten en doen-wat-je-wil met illegalen wel zitten blijkbaar.
https://allecijfers.nl/verkiezingsuitslagen/gemeente-laren/
Gozer,quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:26 schreef michaelmoore het volgende:
En Groen Link is tegen woningbouw waar gras groeit
Terechte klacht.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gozer,
Kap eens met je ongelofelijke gewauwel elke keer.
Altijd kiezen voor Genee en Wester.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Mits onder leiding van een neutrale moderator als Rick Nieman is dat best interessante televisie.
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gozer,
Kap eens met je ongelofelijke gewauwel elke keer.
Ik post alleen wat ik leesquote:
quote:GroenLinks houdt bouwen in het groen tegen
Linda Voortman: "Nederland heeft maar weinig open ruimte, deze gebieden moeten we daarom goed beschermen.
Projectontwikkelaars willen natuurlijk het liefst op de goedkopere grond buiten de bestaande steden bouwen, maar dat moeten we als overheid zoveel mogelijk voorkomen.
Het helpt daarbij absoluut niet dat de minister de suggestie wekt bouwen in het groen te willen stimuleren
13 feb 2018quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Ik post alleen wat ik lees
https://groenlinks.nl/nie(...)uwen-het-groen-tegen
Daar ben ik het niet mee eens natuurlijk. Niks mis met woke. Wanneer dan vervolgens Yesilgöz tekeer gaat over wokisme als Het Grote Gevaar wordt ik alleen maar meer woke.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wil jij mij niet rechts radicaal noemen?
Op z'n best ben ik centrum-rechts met een conservatieve inslag. Zeker vergeleken met veel andere landen buiten Europa ben ik eerder naar links neigend dan rechts.
Wokisme is gewoon de tegenhanger van fascisme, er is ook helemaal niks goeds aan.
Met praktische politieke kwesties de koffieleut van GroenLinks binnenvallen. Goud! 😄quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
54% van nederland is open landbouw ruimte
[..]
Over selectief quoten gesproken. Laten we eens beginnen met zin 1:quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
54% van nederland is open landbouw ruimte
[..]
Dus jouw redenering volgend wil een meerderheid van de Tweede Kamer niet dat er gebouwd wordt in het groen.quote:Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt de oproep van GroenLinks om de groene open ruimte buiten de steden te beschermen.
Ja, ho ho: in 2018: ten tijde van het Ruttiaanse VVD-kabinet. De links-liberale bondgenoten van GroenLinks.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:44 schreef tizitl2 het volgende:
Dus jouw redenering volgend wil een meerderheid van de Tweede Kamer niet dat er gebouwd wordt in het groen.
Gelukkig allemaal rationeel en niet emotioneel.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens natuurlijk. Niks mis met woke. Wanneer dan vervolgens Yesilgöz tekeer gaat over wokisme als Het Grote Gevaar wordt ik alleen maar meer woke.
In die motie stond in de natuur ,quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:44 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Over selectief quoten gesproken. Laten we eens beginnen met zin 1:
[..]
Dus jouw redenering volgend wil een meerderheid van de Tweede Kamer niet dat er gebouwd wordt in het groen.
Nu is GL nog nooit in de buurt geweest van een absolute meerderheid, dus ik concludeer hieruit dat volgens jou zowel het CDA als de SGP tegen woningbouw zijn waar gras groeit.
Overigens ging de motie enkel over de randstad.
De eeuwige tegenprestatie. Het is allemaal leuk bedacht maar in tegenstelling tot de heersende opinie dat het allemaal uitvreters en profiteurs zijn, is het gros door uiteenlopende oorzaken niet in staat zelf een inkomen te vergaren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Je hebt in de VS kunnen zien hoe dat afloopt. Bovendien is er geen duidelijke opvolger die in korte tijd de hele partij achter zich kan krijgen en met een geloofwaardig programma kan komen. De VVD zal ook wel inzien dat dit een verloren zaak is. Volgende keer beter.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit ja, die wordt duidelijk tegen zichzelf in bescherming genomen. Bizar dat ze dan nog mag blijven zitten, als je als partijtop constateert dat iemand niet functioneert, zoek dan gewoon een ander.
Wat een potsierlijk idee.quote:BBB stelt dat de NVWA zich moet beperken tot haar kerntaken en geen beleid moet maken. Toezicht zou deels aan bedrijven zelf moeten worden overgelaten, een voorstel dat vragen oproept over onafhankelijkheid en handhaving.
De hitte begint echt teveel te wordenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:16 schreef Bluesdude het volgende:
Je kunt 'woke' definiëren als opkomen voor de rechten van minderheden, bijv etnische minderheden.
Niet mijn omschrijving, maar populair in VVD-universum is het idee woke is overdreven opkomen voor de rechten van minderheden.
Dan kun je mevrouw Yesilgoz ook woke noemen door overdreven het zionisme van de etnische minderheid Joden verdedigen.
Zeker, maar ook geen nieuw idee. Het werd en wordt al toegepast in een aantal sectoren, 'horizontaal toezicht' en dat soort hypes. Bij de landbouw zijn de controles weer een beetje aangescherpt, ja - zelfs met (geautomatiseerd) cameratoezicht als ik het goed heb. Het werd wat te gortig met de dierenmishandeling en stront op het vlees. BBB wil dus weer terug naar vroeger, de jaren tachtig.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat een potsierlijk idee.
Daar halen ze hun stemmen vandaan, ja. Ze vertegenwoordigen vooral het grote geld achter die sectoren. Zeg maar VVD met een boerenzakdoek.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
BBB vertegenwoordigd ook de bloemen-teelt- export- import- handel , fruitteelt, tuinbouw , akkerbouw, boomkwekerij, visserij
het is niet allemaal varkens wat de klok slaat
En wie van de BBB gaat die plannen uitwerken dan? Henk Vermeer en Caroline van der Plas?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:44 schreef phpmystyle het volgende:
Héél positief dat de BBB de RvS wil gaan hervormen. Meer diversiteit aldaar zal hopelijk er toe leiden dat niet eenzijdig vanuit politieke kleur traineren meer plaatsvindt.
Hopelijk willen méér partijen dit.
ja net niet beursgenoteerd , maar wel familie BVs zoals in Brabant heel veel zittenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:43 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Daar halen ze hun stemmen vandaan, ja. Ze vertegenwoordigen vooral het grote geld achter die sectoren.
Zeg maar VVD met een boerenzakdoek.
Prima plan, de NVWA slaat veel te veel door, net als overigens elke Autoriteit. Nu is sec zelfregulering (zonder bijvoorbeeld een tuchtrechtelijk kader) ook weer wat te los, maar daartussen zit nog wel een groot grijs gebied.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat een potsierlijk idee.
Ja die RVS denken dat ze god zijn in Nederlandquote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:44 schreef phpmystyle het volgende:
Héél positief dat de BBB de RvS wil gaan hervormen. Meer diversiteit aldaar zal hopelijk er toe leiden dat niet eenzijdig vanuit politieke kleur traineren meer plaatsvindt.
Je kan gewoon aandelen ForFarmers kopen. Zou het niet doen, maar het kan.quote:
nou ik vind het een goed plan en achter de BBB zit wel een heleboel groot geld en grote kennis vergis je nietquote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:47 schreef Raw85 het volgende:
[..]
En wie van de BBB gaat die plannen uitwerken dan? Henk Vermeer en Caroline van der Plas?Laat zulke totale onbenullen zich alsjeblieft met zaken bemoeien waar ze wel iets van begrijpen. Accijnsverlaging op zware shag ofzo
Weet je wel wie daarin zit? Ook gewoon Kees van der Staaij bijvoorbeeld. Benoemd door onze regering, bijna altijd rechtse regeringen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:44 schreef phpmystyle het volgende:
Bam!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:43 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Daar halen ze hun stemmen vandaan, ja. Ze vertegenwoordigen vooral het grote geld achter die sectoren. Zeg maar VVD met een boerenzakdoek.
Waar baseer jij op dat NVWA door slaat? En nee, wat BBB voor stelt is verre van een prima plan. Dat is gewoon weer de klok terugdraaien. Terug naar poep op het vlees.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Prima plan, de NVWA slaat veel te veel door, net als overigens elke Autoriteit. Nu is sec zelfregulering (zonder bijvoorbeeld een tuchtrechtelijk kader) ook weer wat te los, maar daartussen zit nog wel een groot grijs gebied.
Ja maar Kees kan blijkbaar niet voldoende tegenwicht bieden.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Weet je wel wie daarin zit? Ook gewoon Kees van der Staaij bijvoorbeeld. Benoemd door onze regering, bijna altijd rechtse regeringen.
Dit is gewoon Trumpistisch bulldozeren.
Niet zozeer de landbouwsector maar vooral de veevoedergiganten, Bayer en Monsanto.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:53 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Bam!
Puik stukje Wiesenthal Research wel: een partij die zich BoerBurgerBeweging noemt en vervolgens opkomt voor de landbouwsector.
Vooral voor de groothandels en leveranciers, maar niet voor de boeren.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:53 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Bam!
Puik stukje Wiesenthal Research wel: een partij die zich BoerBurgerBeweging noemt en vervolgens opkomt voor de landbouwsector.
monsanto bestaat al 10 jaar niet meerquote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet zozeer de landbouwsector maar vooral de veevoedergiganten, Bayer en Monsanto.
Ja dit vergt inderdaad wat research en inzicht.
ze verkopen wel meer voer aan afnemers met in totaal minder dierenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan gewoon aandelen ForFarmers kopen. Zou het niet doen, maar het kan.
Je kunt ook gewoon betere wetten maken en de wet uitvoeren. Wat BBB niet kan en vertikt.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar Kees kan blijkbaar niet voldoende tegenwicht bieden.
Je hebt wel gelijk ongeveer: ik voorsta Trumpistisch bulldozeren. We kunnen verdomme geen huis bouwen, straks hebben we weer asielzoekers uit weet ik veel welke landen, en we kunnen geen wet veranderen omdat de RvS toch wel tegen is.
Uit persoonlijke ervaring, simpele voorbeelen zijn de handhavingskosten voor restvarkens (waardoor je juist levend transport krijgt), verrassingsbezoeken als je in de media verschijnt, kommaneukerij bij de nette jongens, wegkijken bij de foute jongens (Gosschalk bijvoorbeeld), IOD die Funcaps oppakt en sluit en ga zo maar door.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
Waar baseer jij op dat NVWA door slaat?
men wil nu gaan bouwen zonder stikstof uitstoot met electrische bouwmachinesquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon betere wetten maken en de wet uitvoeren. Wat BBB niet kan en vertikt.
Let wel: ook na forse stikstof reductie zal Nederland nog steeds wereldkampioen ammoniak- stikstofuitstoot zijn. Zo erg is het. Zo ranzig rechts is dit land.
Wat jij zegt over Vd Staaij is nergens op gebaseerd behalve je eigen onderbuik.
Ook kan de veehouderij beter meer kunstmest en minder natuurlijke mest gebruikenquote:Kennisdeling en advies: Gemeenten en andere belanghebbenden kunnen advies inwinnen bij de provincie over stikstof.
Daarnaast heeft de provincie een Handreiking stikstofvrij bouwen opgesteld en een factsheet met stikstofreducerende maatregelen en oplossingen.
Tuchtrecht is vaak een lachertje. Staan zelden serieuze sancties en straffen op (dat is de aard van het instrument). Typisch VVD.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Prima plan, de NVWA slaat veel te veel door, net als overigens elke Autoriteit. Nu is sec zelfregulering (zonder bijvoorbeeld een tuchtrechtelijk kader) ook weer wat te los, maar daartussen zit nog wel een groot grijs gebied.
Het “handwerk” qua toezicht staat er in heel Nederland niet echt briljant voor.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Wegkijken bij foute jongens is dan toch niet door slaanquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Uit persoonlijke ervaring, simpele voorbeelen zijn de handhavingskosten voor restvarkens (waardoor je juist levend transport krijgt), verrassingsbezoeken als je in de media verschijnt, kommaneukerij bij de nette jongens, wegkijken bij de foute jongens (Gosschalk bijvoorbeeld), IOD die Funcaps oppakt en sluit en ga zo maar door.
Ja echt schandalig hoorquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:05 schreef nostra het volgende:
IOD die Funcaps oppakt en sluit en ga zo maar door.
Ach, die VVD.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja echt schandalig hoor
Veel poen en dikke villa’s: het rijke leventje van Funcaps-ondernemers lijkt voorbij
Met het neerhalen van Funcaps.nl brachten de opsporingsdiensten afgelopen week een mokerslag toe aan de wereld van designerdrugs. De schimmige webshop in partydrugs werd eerder gelinkt aan een reeks doden in België.
https://www.destentor.nl/(...)586234e5f3&auth_rd=1
Was de VVD maar ook zo inlevend bij andere groepen. Niet dus. Dan is het hard aanpakken, elk middel inzetten en bij een fout vinkje wordt je geruïneerd. Vaker strafbeschikkingen zonder rechter. Dat is VVD.
Ik heb een aantal jaar terug eens gehoord dat instanties als het UWV, sociale recherche en dergelijke weinig actief onderzoek doen maar voor het leeuwendeel varen op tips. Dus als je als uitkeringsgerechtigde zo’n pipo aan je deur hebt, kan je er wel vanuit gaan dat je buurman de kliklijn heeft gebeld.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Verassingsbezoeken op basis van vermoedens
Kom je nou echt met een bron van 6 jaar geleden om je gelijk te halenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:28 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Ach, die VVD.
zolang de CO₂-normen maar op orde zijn. Niet dan? Ja toch?! 🙂👍
https://www.ad.nl/politie(...)naar-steun~a7b943ab/
Dit is al een tijdje zo. Het laatste onderzoek van 5 jaar terug (!!!) - zo een prioriteit is het dus - geeft dit aan.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het “handwerk” qua toezicht staat er in heel Nederland niet echt briljant voor.
Als je dat aan de markt laat, kan je er donder op zeggen dat het (te) lage niveau nu, dan de bovengrens wordt waar men in het kader van “ risocogericht toezicht” graag onder zal duiken.
Zeker in een sector als de landbouw en voedselverwerkende industrie waar er toch al wat uitdagingen zijn, lijkt me dat geen briljant plan.
Ik heb ook familieleden met een uitkering, maar om er telkens weer de Nazi's bij te halen begint toch ook wel een keer te vervelen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In zo’n Gestapo-samenleving leven we. Vals omdat een ander een dubbeltje meer krijgt.
Je kan vallen over de woordkeus maar deze instelling is wel precies wat uiteindelijk tot het toeslagenschandaal heeft geleid.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik heb ook familieleden met een uitkering, maar om er telkens weer de Nazi's bij te halen begint toch ook wel een keer te vervelen.
Pijnlijk, ja. GroenLinks zat gewoon mee aan het stuur bij de Ruttiaanse schoonmaak.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kom je nou echt met een bron van 6 jaar geleden om je gelijk te halen
Ja, dit is een bekende discussie. Is maar 1.5% BBP, miljarden aan subsidies, veel is voor export, voer wordt uit Zuid-Amerika geïmporteerd en de stront blijft hier etc.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
In plaats van de zoveelste rekenmethode te lanceren die na een paar maanden wordt afgeschoten door de rechter, zou je natuurlijk ook voor een aanpak kunnen kiezen die daadwerkelijk zoden aan de dijk zet, namelijk gedwongen uitkoop.
Er is op deze postzegel met 18 miljoen inwoners and counting gewoon geen ruimte voor een veestapel van deze omvang. Iedereen die iets anders beweert, is een leugenaar. En BBB moet stoppen met dat boerenleven te romantiseren. Uiteindelijk is het gewoon een beroep en niet anders dan fietsenmaker of politieagent. En voor zover ik weet bestaat er geen grondrecht op het uitoefenen van een bepaald beroep.
De mijnen hebben we ook gesloten en met die mijnwerkers is het ook goed gekomen.
Het eerste zijn ze nooit voor veroordeeld, tijdens de "schimmige zaken" liet vooral de overheid na door een absolute interpretatie van Lijst 1. Van Weel "wilde er absoluut niet aan" om te gaan handhaven op Lijst 2 en nu lijken ze juist te zijn gepakt op rc-benzo's, ofwel precies Lijst 2 (of eigenlijk niet, want het zijn rc's). Nulla poena sine lege, dus ik wens het OM veel succes als dat het feitencomplex is.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:20 schreef Klopkoek het volgende:
Veel poen en dikke villa’s: het rijke leventje van Funcaps-ondernemers lijkt voorbij
Met het neerhalen van Funcaps.nl brachten de opsporingsdiensten afgelopen week een mokerslag toe aan de wereld van designerdrugs. De schimmige webshop in partydrugs werd eerder gelinkt aan een reeks doden in België.
Geen zin om deze casus specifiek na te gaan, en hoe het met Van Weel precies zit, wanneer en of hij het beleid veranderde (de man van "ik begrijp de grenscontroles door burgers..." even geparafraseerd).quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Het eerste zijn ze nooit voor veroordeeld, tijdens de "schimmige zaken" liet vooral de overheid na door een absolute interpretatie van Lijst 1. Van Weel "wilde er absoluut niet aan" om te gaan handhaven op Lijst 2 en nu lijken ze juist te zijn gepakt op rc-benzo's, ofwel precies Lijst 2 (of eigenlijk niet, want het zijn rc's). Nulla poena sine lege, dus ik wens het OM veel succes als dat het feitencomplex is.
men moet eens luisteren naar de MOBquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, dit is een bekende discussie. Is maar 1.5% BBP, miljarden aan subsidies, veel is voor export, voer wordt uit Zuid-Amerika geïmporteerd en de stront blijft hier etc.
Wat ik zie is dat D66, PvdD en GroenLinks nogal mee denken en sturen op een gelijk aantal boeren of zelfs meer boeren. NSC en CDA gaan daar een heel eind in mee. BBB niet. Waarom niet? Omdat je dan aan het verdienmodel van VanDrie, Bayer e.d. komt. BBB blijft sturen op schaalvergroting, intensivering en tegelijkertijd krimp van aantal boeren. Dat krimpt nog steeds.
Verder is Nederland veruit wereldkampioen ammoniak en stikstofuitstoot. Ook na halvering uitstoot blijft Nederland in de top.
Alsof dit geen kosten, verlies aan arbeidsproductiviteit of verlies aan welzijn mee brengt:
https://www.trouw.nl/opin(...)tse-longen~bc90e6c6/
https://bron.fontys.nl/br(...)or-stikstofuitstoot/
https://nos.nl/regio/brab(...)door-luchtvervuiling
Vollenbroek is een crimineel die maffiapraktijken toepast op individuele ondernemers.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet eens luisteren naar de MOB
speerpunt is sluiten van Schiphol of sluiten van TATA staal
veehouderij kan heel eenvoudig moderniseren
Of het overnemen van het beroep van je vader of moeder. Juist niet, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
In plaats van de zoveelste rekenmethode te lanceren die na een paar maanden wordt afgeschoten door de rechter, zou je natuurlijk ook voor een aanpak kunnen kiezen die daadwerkelijk zoden aan de dijk zet, namelijk gedwongen uitkoop.
Er is op deze postzegel met 18 miljoen inwoners and counting gewoon geen ruimte voor een veestapel van deze omvang. Iedereen die iets anders beweert, is een leugenaar. En BBB moet stoppen met dat boerenleven te romantiseren. Uiteindelijk is het gewoon een beroep en niet anders dan fietsenmaker of politieagent. En voor zover ik weet bestaat er geen grondrecht op het uitoefenen van een bepaald beroep.
De mijnen hebben we ook gesloten en met die mijnwerkers is het ook goed gekomen.
De rechter oordeeltquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vollenbroek is een crimineel die maffiapraktijken toepast op individuele ondernemers.
“Neem onze eisen over anders maken we er een zaak van, of huur ons adviesbureau in”. Dat is pure afpersing.
Nu ik weer in het buitenland op vakantie ben is het weer eens ingedaald hoe dichtbevolkt Nederland is.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Daar hadden we vroeger een ministerie voor, maar de VVD vond dat we de inrichting van de openbare ruimte beter aan de markt konden overlaten. De rest is geschiedenis.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nu ik weer in het buitenland op vakantie ben is het weer eens ingedaald hoe dichtbevolkt Nederland is.
Totaal lege gebieden of zo goed als onbewoond. Vervolgens nog vele bergachtige gebieden met de omvang van een provincie in Nederland.
Het lijkt me beter om in te zetten op bevolkingskrimp/stabilisatie of om een keuze te gaan maken wat je met de ruimte wilt doen.
Nu discussiëren we over onmeetbare papieren grammen stikstof, maar zelfs bij een enorme reductie is het nog allemaal teveel of is er dat vervolgens wel een ander punt waardoor niks mogelijk is (van vergunningen, geluidsnormen, "groen", diersoorten in een sloot etc etc).
Beter maken we de keuze om de ruimte te voortaan te gebruiken ten behoeve van X en de rest daaraan ondergeschikt te maken ipv x/y/z allemaal proberen te behouden.
Dus als we kiezen voor woningbouw bouwen we gewoon zonder allerlei ingewikkelde milieu onderzoeken/vergunning en bouwen we gewoon huizen.
Als we kiezen voor natuur dan trekken we ergens een grens en aan de linkerkant mag je bouwen en de rechterkant blijft voor altijd natuur.
Wat staat hier nou weerquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De rechter oordeelt
De rechtspraak is niet achtelijk
Ik zou zijn advies bureau inhuren , heel eenvoudig
weet jij wat de staat jaarlijks betaald aan adviesbureaus??
Is het verstandig om zwaar verliesgevend TATA staal 4 miljard subsidie te geven voor een mogelijke oplossing in 2035?
weet jij het beter dan de rechter ??
Of is het beter om voor een snelle oplossing te gaan en je eigenwijsheid ff te dimmen?
Ria krijgt toch niet meer dan een enkele zetelquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:45 schreef Starhopper het volgende:
BBB gaat vol op de PVV tour
https://nos.nl/artikel/25(...)s-en-symboolpolitiek
Wat ik niet teruglees is wat de Nederlander hier aan heeft. Maar dat maakt niet uit, het gaat er natuurlijk om wat ForFarmers er aan heeft.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:45 schreef Starhopper het volgende:
Gewoon vragenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:45 schreef Starhopper het volgende:
Dé partij van de symboolpolitiek wil minder symboolpolitiek en in tegenstelling tot de afgelopen periode kennelijk wel nu opeens iets gaan leverenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:45 schreef Starhopper het volgende:
Of door tips of doordat opvallende zaken zijn vastgesteld bij periodieke controles, zoals geen of te weinig uitgaven.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb een aantal jaar terug eens gehoord dat instanties als het UWV, sociale recherche en dergelijke weinig actief onderzoek doen maar voor het leeuwendeel varen op tips. Dus als je als uitkeringsgerechtigde zo’n pipo aan je deur hebt, kan je er wel vanuit gaan dat je buurman de kliklijn heeft gebeld.
In zo’n Gestapo-samenleving leven we. Vals omdat een ander een dubbeltje meer krijgt.
Je wilt geen adviesbureau inhuren welke zelf een duidelijke agenda heeft. Daar komen ten eerste nooit partijdige adviezen uit en ten tweede is de overheid er niet alleen voor van Vollenbroek maar moet ook de belangen/rechten van "de boer" behartigen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De rechter oordeelt
De rechtspraak is niet achtelijk
Ik zou zijn advies bureau inhuren , heel eenvoudig
weet jij wat de staat jaarlijks betaald aan adviesbureaus??
Is het verstandig om zwaar verliesgevend TATA staal 4 miljard subsidie te geven voor een mogelijke oplossing in 2035?
weet jij het beter dan de rechter ??
Of is het beter om voor een snelle oplossing te gaan en je eigenwijsheid ff te dimmen?
Gezien het vodje dat door moet gaan voor een partijprogramma is het vooral weer een hele hoop populistische prietpraat zonder financiële justificatie.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:04 schreef Jaeger85 het volgende:
De bbb wil loondoorbetaling na ziekte terug naar een jaar. Willen de dan het tweede jaar vullen met de Ziektewet en hebben ze wel doorgerekend hoeveel honderden miljoenen dit gaat kosten?
kloptquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij vooral stoort is een aantal partijen de verkiezingen opnieuw over migratie wil laten gaan.
Het is een thema, sure. Maar ik merk in mijn dagelijks leven relatief weinig van migratie - en hier zit een nota bene een azc waarin 800 mensen verblijven. Bovendien werd het merendeel van de campagnes van de afgelopen 25 jaar gedomineerd door dit onderwerp.
Er zijn tal van onderwerpen die urgenter zijn: de woningnood, stikstof, infrastructuur, de AI-revolutie, Oekraïne, geopolitiek en internationale spanningen, innovatie en het bedrijfsleven, de positie van jongeren de betaalbaarheid van de AOW, de kwetsbaarheid van de minima, ons belastingstelsel.
En ik kan nog wel even doorgaan....
Ha Ha Ha koekdoosquote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je wilt geen adviesbureau inhuren welke zelf een duidelijke agenda heeft.
Daar komen ten eerste nooit partijdige adviezen uit
Nou bij dat betreffende azc zijn wel degelijk legio incidenten geweest en insiders met name bij de brandweer en natuurlijk politie, weten wel beter. Buurtbewoners zijn de overlast spuugzat, de Jumbo heeft al jaren bewakers ingehuurd etc. Bewoners aan de andere kant van het spoor (Sophialaan) zien dagelijks politie met zwaailichten richting dat azc rijden. Nee, het valt daar beslist niet mee. Brandweer hwk zegt onderling ook: alles moet onder de pet blijven.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij vooral stoort is een aantal partijen de verkiezingen opnieuw over migratie wil laten gaan.
Het is een thema, sure. Maar ik merk in mijn dagelijks leven relatief weinig van migratie - en hier zit een nota bene een azc waarin 800 mensen verblijven. Bovendien werd het merendeel van de campagnes van de afgelopen 25 jaar gedomineerd door dit onderwerp.
Er zijn tal van onderwerpen die urgenter zijn: de woningnood, stikstof, infrastructuur, de AI-revolutie, Oekraïne, geopolitiek en internationale spanningen, innovatie en het bedrijfsleven, de positie van jongeren de betaalbaarheid van de AOW, de kwetsbaarheid van de minima, ons belastingstelsel.
Wat is dit voor arrogant gelul? Omdat jij er geen last van hebt, stoort het je dat migratie voor anderen wel een belangrijk punt is?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb hier gelezen dat dat komt doordat Geert door iedereen werd tegengewerkt en is weggelopen omdat het hem allemaal niet snel genoeg ging.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:26 schreef xpompompomx het volgende:
We mogen natuurlijk niet vergeten dat de anti-immigratiepartij bij uitstek echt helemaal geek fuck aan de door hun zo belangrijk geachte immigratie heeft gedaan toen ze de kans hadden. En het is mij dan ook een raadsel waarom mensen er dan weer op zouden stemmen in de hoop dat ze er de volgende keer wel echt wat aan gaan doen.
Dat zegt hij toch niet? Hij zegt alleen dat het te belangrijk gemaakt wordt. Maar die immigranten zitten hier nu eenmaal en ze moeten ergens verblijven, dus wat stel je voor?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:17 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wat is dit voor arrogant gelul? Omdat jij er geen last van hebt, stoort het je dat migratie voor anderen wel een belangrijk punt is?
Hangt natuurlijk ook af van waar je woont. In de grotere steden is het natuurlijk vrij duidelijk in het stadsbeeld.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Het heeft geen zin om te doen alsof het er niet is en alsof de problemen er niet zijn. Iedereen die wel eens een aflevering van Opsporing Verzocht heeft gezien, weet hoe laat het is. En daar moet ook adequaat beleid voor komen. Het is alleen overdreven om te doen alsof onze bestaanszekerheid wordt bedreigd door immigratie en islamisering, en er niet veel grotere vraagstukken zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk ook af van waar je woont. In de grotere steden is het natuurlijk vrij duidelijk in het stadsbeeld.
Omdat ze geloven dat "links" ze tegenwerkt. Het is hetzelfde fenomeen als Amerikanen die alles wat niet goed gaat op de democraten afschuiven, al komt het letterlijk uit Wilders of Trumps mond.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:26 schreef xpompompomx het volgende:
We mogen natuurlijk niet vergeten dat de anti-immigratiepartij bij uitstek echt helemaal geek fuck aan de door hun zo belangrijk geachte immigratie heeft gedaan toen ze de kans hadden. En het is mij dan ook een raadsel waarom mensen er dan weer op zouden stemmen in de hoop dat ze er de volgende keer wel echt wat aan gaan doen.
Heb je ook meegekregen dat de voorzitter van de winkeliersvereniging Tweelingstad - de apotheker - in juni verklaarde dat ze vrijwel geen overlast meer ervaren van het azc? Al jaren niet - sinds er maatregelen zijn getroffen (de zogenaamde 'ketenaanpak').quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:13 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nou bij dat betreffende azc zijn wel degelijk legio incidenten geweest en insiders met name bij de brandweer en natuurlijk politie, weten wel beter. Buurtbewoners zijn de overlast spuugzat, de Jumbo heeft al jaren bewakers ingehuurd etc. Bewoners aan de andere kant van het spoor (Sophialaan) zien dagelijks politie met zwaailichten richting dat azc rijden. Nee, het valt daar beslist niet mee. Brandweer hwk zegt onderling ook: alles moet onder de pet blijven.
En de bewoners van wijk de Sypel zijn ook allesbehalve blij met de komst van een azc aldaar.
Drielanden-Noord: maar liefst 96% van de bewoners was tegen de komst van een azc in hun wijk.
Tel uit je winst.
Daarom stel ik ook: het is een thema. Maar er zijn meer zaken die aandacht behoeven. Laten we aub eens ophouden met die extreme obsessie met migratie.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk ook af van waar je woont. In de grotere steden is het natuurlijk vrij duidelijk in het stadsbeeld.
Misschien moet Wilders ook gaan roepen dat het allemaal de schuld is van Rutte, Balkenende en Wim Kok en dat dit onder hem nooit zo ver gekomen was. In de VS kan je daar president mee worden. Mensen verdiepen zich toch nergens in.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat ze geloven dat "links" ze tegenwerkt. Het is hetzelfde fenomeen als Amerikanen die alles wat niet goed gaat op de democraten afschuiven, al komt het letterlijk uit Wilders of Trumps mond.
Bizar verschijnsel wel.
'Het was kut, soms viel het mee. Dus niet altijd. Over de bank genomen kut. En aan het eind van de rit: blij dat het verdwijnt.'quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je ook meegekregen dat de voorzitter van de winkeliersvereniging Tweelingstad - de apotheker - in juni verklaarde dat ze vrijwel geen overlast meer ervaren van het azc? Al jaren niet - sinds er maatregelen zijn getroffen (de zogenaamde 'ketenaanpak').
En weet je ook dat hij werd uitgejoeld door tegenstanders van de azc-plannen voor de Sypel, aangezien zijn boodschap niet was wat ze wilden horen.
Verder heb ik regelmatig contact met de directe buren van azc - aan de Prins Frederik Hendriklaan. Het stel dat op de hoek woont - bepaald geen azc-knuffelaars - vertelden dat het 'al jaren goed ging', en dat ze pas onlangs weer overlast ervoeren. Ze zijn blij met de kordate aanpak van de gemeente (hun woorden).
Omwonenden geven aan dat de overlast met golven komt. Ze zijn weliswaar blij als het azc volgend jaar verdwijnt, maar het is dus niet een en al ellende, integendeel.
Het helpt natuurlijk niet dat het een thema is dat connecties heeft met andere thema's. Waardoor je er met een zijweg alsnog er op komt.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom stel ik ook: het is een thema. Maar er zijn meer zaken die aandacht behoeven. Laten we aub eens ophouden met die extreme obsessie met migratie.
Ja.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het helpt natuurlijk niet dat het een thema is dat connecties heeft met andere thema's. Waardoor je er met een zijweg alsnog er op komt.
800 menseb zitten op elkaar gepropt naast jouw huis, wat bij vlagen voor overlast zorgt.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:20 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
'Het was kut, soms viel het mee. Dus niet altijd. Over de bank genomen kut. En aan het eind van de rit: blij dat het verdwijnt.'
Right.
Maar: wel heel correct en volledig weergegeven allemaal. 🙂👍
Probleem is vooral dat die connecties door bepaalde partijen worden geforceerd.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het helpt natuurlijk niet dat het een thema is dat connecties heeft met andere thema's. Waardoor je er met een zijweg alsnog er op komt.
ja maar dan gebeurt er tenminste watquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Dus als we kiezen voor woningbouw bouwen we gewoon zonder allerlei ingewikkelde milieu onderzoeken/vergunning en bouwen we gewoon huizen.
Als we kiezen voor natuur dan trekken we ergens een grens en aan de linkerkant mag je bouwen en de rechterkant blijft voor altijd natuur.
Migratie of migratie? Ik kan me niet voorstellen dat jij niet regelmatig je biertje in het Engels moet afrekenen, bijvoorbeeld. En die mensen wonen ook ergens.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Maar ik merk in mijn dagelijks leven relatief weinig van migratie -
Ik ga hier niet de welbekende superlatieven ophalen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
800 menseb zitten op elkaar gepropt naast jouw huis, wat bij vlagen voor overlast zorgt.
Ik snap heel goed dat je blij bent als zoiets verdwijnt, ook al ervaar je niet continu overlast. Zeker als daar een nette woonwijk voor terugkomt.
Laat ik het anders stellen: migratie zorgt nou niet direct voor stress of hoofdbrekens bij mij.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Migratie of migratie? Ik kan me niet voorstellen dat jij niet regelmatig je biertje in het Engels moet afrekenen, bijvoorbeeld. En die mensen wonen ook ergens.
Het is nogal egoistisch en dom als je je eigen situatie als uitgangspunt neemt. Op termijn - gevolgen zien we al en jij ook want je bent slim genoeg - zijn de gevolgen groot. Grote groepen onaangepaste medeburgers waar geen land mee te bezeilen is en alleen maar een beroep doen op de verzorgingsstaat.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen: migratie zorgt nou niet direct voor stress of hoofdbrekens bij mij.
Nogmaals, het is absoluut een thema. Maar het domineert al meerdere verkiezingen de campagnes. Er zijn meer zaken die dringend onze aandacht vragen.
Voor onze regio zijn infrastructuur (ov en wegen) heel belangrijk, evenals de stikstofproblematiek. Om maar iets te noemen.
Maar wel bij heel veel anderen: te beginnen met een historisch tekort aan woonruimte, en (straks) een gigantische druk op onze collectieve middelen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen: migratie zorgt nou niet direct voor stress of hoofdbrekens bij mij.
Nogmaals, het is absoluut een thema. Maar het domineert al meerdere verkiezingen de campagnes. Er zijn meer zaken die dringend onze aandacht vragen.
Voor onze regio zijn infrastructuur (ov en wegen) heel belangrijk, evenals de stikstofproblematiek. Om maar iets te noemen.
Klassiek wegkijken. 🙂quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:03 schreef Janneke141 het volgende:
Het is duidelijk dat het vanuit bepaalde kanten het doel is om immigratie hoog bovenaan de lijst van belangrijke verkiezingsthema's te houden. Als je wil dat dat lukt, blijf er dan vooral de ganse tijd op reageren.
het tegenhouden van immigratie dat gaat niet en is ook niet verstandigquote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:12 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Klassiek wegkijken. 🙂
Klein puntje:
Als om je heen steeds meer Europese landen hetzelfde geluid laten horen en de Europese Unie naar aanleiding daarvan met een migratiepact komt. Dan wordt het wel héél lastig allemaal.
[ afbeelding]afbeelding ]
Correctie asielmigratie. Migratie in het algemeen is juist meer een taboe onderwerp. Zo'n proefballon van Omtzigt om de expatkorting af te schaffen verdwijnt altijd weer heel snel in de la. Of als Otto workforce een belletje naar de VVD doet dan houden ze ook snel weer op om iets over arbeidsmigratie te zeggen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:03 schreef Janneke141 het volgende:
Het is duidelijk dat het vanuit bepaalde kanten het doel is om immigratie hoog bovenaan de lijst van belangrijke verkiezingsthema's te houden. Als je wil dat dat lukt, blijf er dan vooral de ganse tijd op reageren.
immigratie is Popie Jopie praatquote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Correctie asielmigratie. Migratie in het algemeen is juist meer een taboe onderwerp. Zo'n proefballon van Omtzigt om de expatkorting af te schaffen verdwijnt altijd weer heel snel in de la. Of als Otto workforce een belletje naar de VVD doet dan houden ze ook snel weer op om iets over arbeidsmigratie te zeggen.
Ik bedoel wat gaat de pensioen leeftijd eigenlijk zijn als we arbeidsmigratie flink terugbrengen, lekker werken tot 75 in de toekomst? Wie gaat de vervelende baantjes opknappen? Volgens mij is dat best een belangrijke discussie maar er wordt bijna niet over gepraat zelfs door een regering die als enige bestaansrecht had dat er een gevoel leeft dat migratie problematisch zou zijn.
Gelukkig maar, ze hebben alleen maar met golven overlast.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je ook meegekregen dat de voorzitter van de winkeliersvereniging Tweelingstad - de apotheker - in juni verklaarde dat ze vrijwel geen overlast meer ervaren van het azc? Al jaren niet - sinds er maatregelen zijn getroffen (de zogenaamde 'ketenaanpak').
En weet je ook dat hij werd uitgejoeld door tegenstanders van de azc-plannen voor de Sypel, aangezien zijn boodschap niet was wat ze wilden horen.
Verder heb ik regelmatig contact met de directe buren van azc - aan de Prins Frederik Hendriklaan. Het stel dat op de hoek woont - bepaald geen azc-knuffelaars - vertelden dat het 'al jaren goed ging', en dat ze pas onlangs weer overlast ervoeren. Ze zijn blij met de kordate aanpak van de gemeente (hun woorden).
Omwonenden geven aan dat de overlast met golven komt. Ze zijn weliswaar blij als het azc volgend jaar verdwijnt, maar het is dus niet een en al ellende, integendeel.
Dat is natuurlijk je reinste onzin, en natuurlijk kun je migratie wel tegenhouden.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het tegenhouden van immigratie dat gaat niet en is ook niet verstandig
immigratie komt door vakantieliefdes , internetliefdes , INT expats of EU expats, niet door asielzoekers die en een AZC zitten
het woningtekort komt vooral door de huishoudensverdunning,
mensen zoals ik die in hun eentje in een 5 kamer eengezinswoning met grote achter en grote voortuin wonen terwijl ze ook wel naar een bejaardenhuis zouden willen
Het zou natuurlijk ook kunnen dat migratie zoals wel vaker daadwerkelijk een belangrijk verkiezingsthema is. Maar dat mag natuurlijk niet waar zijn héquote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:03 schreef Janneke141 het volgende:
Ik spreek een groot deel van de dag engels op het werk. Scheepsbouw, industrie en ICT.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Migratie of migratie? Ik kan me niet voorstellen dat jij niet regelmatig je biertje in het Engels moet afrekenen, bijvoorbeeld. En die mensen wonen ook ergens.
Het is totaal geen belangrijk onderwerp inderdaad, het gaat alleen maar over asiel asiel asiel. Als je werkelijk denkt dat migratie een belangrijk thema is voor mensen dan zou ik even in de spiegel kijken. Het is voor jou misschien een groot thema maar dat is natuurlijk wat anders dan dat het belangrijk is voor velen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook kunnen dat migratie zoals wel vaker daadwerkelijk een belangrijk verkiezingsthema is. Maar dat mag natuurlijk niet waar zijn héDe ivoren toren laat dat niet toe.
Blijft toch bizar dat er zoveel mensen denken dat een groot deel van de stemmers alleen maar reageert op propaganda. Misschien eens in de spiegel kijken, zou ik zeggen.
Als je het dan hebt over sociaal-maatschappelijke veranderingen in de samenleving dan maak ik me eigenlijk meer zorgen over de doorgeslagen individualisering, het afbreken van basale solidariteit en het ontbreken van respect, normen en waarden dan over asielmigratie of de uitdijende invloed van de islam.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En spreek je thuis ook Engels, met je vrouw? Draag je daar ook je zakelijke outfit?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik spreek een groot deel van de dag engels op het werk. Scheepsbouw, industrie en ICT.
Ok, wat stel je voor?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is nogal egoistisch en dom als je je eigen situatie als uitgangspunt neemt. Op termijn - gevolgen zien we al en jij ook want je bent slim genoeg - zijn de gevolgen groot. Grote groepen onaangepaste medeburgers waar geen land mee te bezeilen is en alleen maar een beroep doen op de verzorgingsstaat.
Dank u.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als je het dan hebt over sociaal-maatschappelijke veranderingen in de samenleving dan maak ik me eigenlijk meer zorgen over de doorgeslagen individualisering, het afbreken van basale solidariteit en het ontbreken van respect, normen en waarden dan over asielmigratie of de uitdijende invloed van de islam.
JAPANquote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:23 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk je reinste onzin, en natuurlijk kun je migratie wel tegenhouden.
Daar kan ik een heel verhaal over houden, maar kijk eens naar Japan.
problemen met moslims dat zijn derde generatie marocs ( De Taghis ) waarvan de zussen met een zwarte sluier lopen tot ze het huis uit zijn, en die zelf absoluut geen relatie krijgen in Nederland, die zijn heel, heel erg gevoelig voor de Homo benamingquote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dank u.
De doorgeslagen individualisering en het totale gebrek aan burgerschap baren ook mij zorgen.
Kan daar nog veel meer over schrijven - misschien doe ik dat binnenkort een keer, als ik het op m'n heupen heb.
Je slaat met hamers op je hoofd en je ligt dubbel van het lachen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
JAPAN![]()
![]()
![]()
![]()
.
wel eens op de landkaart gekeken?/
heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom de inwoners van Cuba niet naar een ander land gaan ??
Ja, maar komt dat door de expats of zit je gewoon internationaal te werken? Ik bedoelde met mijn opmerking meer dat migratie een veel breder begrip (en successievelijk probleem) is dan Eritreërs in Ter Apel: studenten, expats, laaggeschoolde arbeid. Stuk voor stuk vrij complexe problemen ook, die je niet zo snel oplost.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik spreek een groot deel van de dag engels op het werk. Scheepsbouw, industrie en ICT.
Expats en zeelieden vooral. Ik werk niet meer zo vaak in het buitenland.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, maar komt dat door de expats of zit je gewoon internationaal te werken? Ik bedoelde met mijn opmerking meer dat migratie een veel breder begrip (en successievelijk probleem) is dan Eritreërs in Ter Apel: studenten, expats, laaggeschoolde arbeid. Stuk voor stuk vrij complexe problemen ook, die je niet zo snel oplost.
raar voorbeeld Japanquote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:46 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Je slaat met hamers op je hoofd en je ligt dubbel van het lachen.
Daarnaast haal je Cuba aan.
Wat wil je zeggen?
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar of hebben we een miscommunicatie: geen punt.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je kunt alleen naar Japan met het vliegtuig en met een paspoort en visum
heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom de inwoners van Cuba niet naar een ander land gaan ??
Ik vind BBB wel goed doenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:31 schreef RealistAtheist het volgende:
BBBsamen met Denk en voormalige partij BIJ1 de debielste partijen van Nederland.
Als Nederland midden in de Atlantisch oceaan zou liggen, dan hadden we hetzelfde migratiebeeld als Japanquote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:53 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar of hebben we een miscommunicatie: geen punt.
Jij stelde dat het tegenhouden van (massa)migratie schier wel onmogelijk is. Daarop zei ik: dat klopt niet: kijk bijvoorbeeld naar Japan.
En als m’n oude oma 2 wielen had gehad dan was het een fiets geweest. We hebben ons te verhouden tot de situatie waarin we ons nu bevinden, en de grenzen sluiten of het deporteren van migranten is simpelweg geen optie.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als Nederland midden in de Atlantisch oceaan zou liggen, dan hadden we hetzelfde migratiebeeld als Japan
Overigens haalt Japan wel veel filipijnen daarheen voor de zorg als verpleegster
grenzen sluiten dat gaat niet en is ook niet verstandig, ik heb geen probleem met bevolkingsgroeiquote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:58 schreef Spablauw214 het volgende:
en de grenzen sluiten of het deporteren van migranten is simpelweg geen optie.
https://www.ipsos-publiek.nl/actueel/zijn-pvda-kiezers-echt-naar-de-pvv-uitgeweken/quote:Het is een veelgehoorde claim: PvdA-kiezers van weleer zouden inmiddels op de PVV stemmen. Postelectoraal verkiezingsonderzoek toont echter geen grote overgangen van de PvdA naar de PVV. In deze analyse testen we of er wel sprake is geweest van indirecte overgang en of het klopt dat PVV-kiezers "vaak uit een sociaaldemocratisch nest komen"
--
Data uit 2023 tonen aan dat er bij de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen nauwelijks verkeer was tussen de PvdA en de PVV. De PVV snoepte bij deze verkiezingen vooral kiezers weg bij rechtse partijen zoals de VVD, FvD en JA21. Van links-progressieve partijen wist de PVV weinig te winnen. Slechts één procent was afkomstig van de PvdA.
Dat liggen we als Koninkrijk ook.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:54 schreef michaelmoore het volgende:
Als Nederland midden in de Atlantisch oceaan zou liggen,
Mwah.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als Nederland midden in de Atlantisch oceaan zou liggen, dan hadden we hetzelfde migratiebeeld als Japan
Overigens haalt Japan wel veel filipijnen daarheen voor de zorg als verpleegster
Maar Japan nodigt ook niet er uit om daarheen te gaan , in tegenstelling tot de filipijnen
Taal is erg moeilijk en in de Filipijnen spreekt iedereen vloeiend Engels
Het zou misschien helpen om even wat beter te lezen. Het is een belangrijk verkiezingsthema. Dat heeft niets met mij te maken verder. Maar wel een goed voorbeeld, niet verder kijken dan je neus lang isquote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is totaal geen belangrijk onderwerp inderdaad, het gaat alleen maar over asiel asiel asiel. Als je werkelijk denkt dat migratie een belangrijk thema is voor mensen dan zou ik even in de spiegel kijken. Het is voor jou misschien een groot thema maar dat is natuurlijk wat anders dan dat het belangrijk is voor velen.
I stand corrected.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijsttrekker he, hij moet eerst maar eens een zetel scoren.
ja aruba en bonaire welquote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat liggen we als Koninkrijk ook.
Niet is niet normaal. Helaas is een groot deel van dit land geestelijk en moreel niet in orde en ziet niets kwaads in zo'n opmerking.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Nou Queeny, deze 'Kingy' vindt jou maar een verwerpelijke volksvertegenwoordiger (net zoals alle andere VVDers overigens, met hun MAGA programmatje en inspectievakanties). Ga maar weer terug naar Polen en je PiS-partijtje.
Nou ja eerlijk is eerlijk, waarom kan die opvang niet in de regio plaatsvinden? Ze kunnen ook naar Egypte, Jordanië of de Golfstaten. Stuk voor stuk landen waar Arabisch de officiële landstaal is en de islam de dominante religie. Lijkt me ook makkelijker qua integratie. Europa kan niet iedereen opvangen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Nou Queeny, deze 'Kingy' vindt jou maar een verwerpelijke volksvertegenwoordiger (net zoals alle andere VVDers overigens, met hun MAGA programmatje en inspectievakanties). Ga maar weer terug naar Polen en je PiS-partijtje.
VVD is moreel compleet faillietquote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
De VVD begint helaas steeds meer een parodie op zichzelf te worden. Zien ze nou echt niet in dat ze het wedstrijdje verpissen met de PVV over buitenlanders echt nooit gaan winnen?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet is niet normaal. Helaas is een groot deel van dit land geestelijk en moreel niet in orde en ziet niets kwaads in zo'n opmerking.
Wat de VVD opschrijft, kun je überhaupt niet meer serieus nemen. Het zijn luchtballonnen en opportunistische dagkoersen, bedoeld als schuifdecor voor hun neoliberale agenda.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja eerlijk is eerlijk, waarom kan die opvang niet in de regio plaatsvinden? Ze kunnen ook naar Egypte, Jordanië of de Golfstaten. Stuk voor stuk landen waar Arabisch de officiële landstaal is en de islam de dominante religie. Lijkt me ook makkelijker qua integratie. Europa kan niet iedereen opvangen.
De verdedigingslijn was altijd 'ja maar echte vluchtelingen'... dat masker is nu helemaal weg.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet is niet normaal. Helaas is een groot deel van dit land geestelijk en moreel niet in orde en ziet niets kwaads in zo'n opmerking.
Jordanië heeft al pakweg 2 miljoen Palestijnse vluchtelingen (en hun nazaten) in huis…quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja eerlijk is eerlijk, waarom kan die opvang niet in de regio plaatsvinden? Ze kunnen ook naar Egypte, Jordanië of de Golfstaten. Stuk voor stuk landen waar Arabisch de officiële landstaal is en de islam de dominante religie. Lijkt me ook makkelijker qua integratie. Europa kan niet iedereen opvangen.
En verdomme, wanneer slepen we Mark Rutte voor het gerecht wegens diverse ambtsdelicten?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:40 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Wat de VVD opschrijft, kun je überhaupt niet meer serieus nemen. Het zijn luchtballonnen en opportunistische dagkoersen, bedoeld als schuifdecor voor hun neoliberale agenda.
Ze hebben met geen woord gerept over asielzoekers bij de presentatie van hun verkiezingsprogramma dus dat realiseren ze zich wel.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De VVD begint helaas steeds meer een parodie op zichzelf te worden. Zien ze nou echt niet in dat ze het wedstrijdje verpissen met de PVV over buitenlanders echt nooit gaan winnen?
De inhoud daarentegen is weer een stukje scherper als de vorige programma's. Tienpuntenplan Wilders staat er helemaal in. Ze nemen zeg maar het huidige regeerakkoord (wat wel/niet doorgevoerd gaat worden), wat gewoon sterk op het '23 VVD programma leek, plus een nieuw offensief, een nieuwe frontlijn om te veroveren. Om met Carice van Houten te spreken: houdt het dan ook nooit op.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ze hebben met geen woord gerept over asielzoekers bij de presentatie van hun verkiezingsprogramma dus dat realiseren ze zich wel.
ja dat zorgstelsel had van mij niet gehoeven en de woningcoporaties hadden ook wel gewoon woningbouwverenigingen mogen blijvenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:48 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
En verdomme, wanneer slepen we Mark Rutte voor het gerecht wegens diverse ambtsdelicten?
Mark Rutte heeft gelogen onder ede, jacht gemaakt op politieke ambtsdragers en bevolkingsgroepen, en de Nederlandse staat voor honderden miljarden benadeeld middels malafide fiscale constructies voor (niet zelden) bevriende multinationals.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat zorgstelsel had van mij niet gehoeven en de woningcoporaties hadden ook wel gewoon woningbouwverenigingen mogen blijven
iedereen heeft nu dollartekens in de ogen de artsen, de woningbouw, de pensioenfondsen
maar je moet wel verplicht lid blijven met je marktwerking, niks marktwerking , marktverdeling bedoelen ze
Kan Piri dan weer gelijk terug naar Hongarije? Asking for a friend.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Je denkt dat haar gedachtegoed overeenkomt met Orban?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Kan Piri dan weer gelijk terug naar Hongarije? Asking for a friend.
Daarom hebben we de hoogste instroom van Europa?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hoor, de immigratie zal steeds sneller gaan
Nederland is het California van Europa
heel Afrika wil naar Nederland, Afrikanen zijn dol op oudere blonde nederlandse dames
Ook omdat Nederland het spelletje van de economisch divergentie binnen de Unie glansrijk heeft gewonnen , door de enorme voordelen van ligging en efficiencyquote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daarom hebben we de hoogste instroom van Europa?
Dat hebben we dus niet. Onze (asiel)instroom ligt onder het EU gemiddelde.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daarom hebben we de hoogste instroom van Europa?
Dat dacht ik ook, maar de andere user meent dat hij wel bewijzen heeft voor zijn stelling dat wij bovenmatig veel immigranten aantrekken. Voornamelijk bestaand uit seksueel uitgebuitte mannen uit Afrika.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat hebben we dus niet. Onze (asiel)instroom ligt onder het EU gemiddelde.
Of we droppen een paar bommetjes op Israel net zolang tot ze stoppen met de etnische zuiveringquote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:34 schreef agter het volgende:
Ik vind het wel een belangrijk thema. Migratie.
Dat we de nieuwe groep Palestijnse vluchtelingen goed op kunnen vangen in Nederland en Europa. We moeten ons daarop alvast voorbereiden. Zodat we niet straks weer voor een voldongen feit staan met overvolle aanmeldxentra.
Zodra ze daar weg kunnen, zou je ze gewoon op moeten halen. En nu alvast woningen reserveren voor hun. Het zijn namelijk wel echte vluchtelingen. En die moeten we gewoon opvangen. Dat is menselijk en christelijk en sociaal. Die mensen hebben geen land en geen woning meer.
Wat mij betreft gaat dit wel een verkiezingsthema worden. Kan me niet voorstellen dat mensen hier zo harteloos zijn.
Ben je serieus? Wij hebben compleet niet de capaciteit om deze getraumatiseerde bevolking goed op te vangen in een cultureel totaal verschillende omgeving. Ik Steun liever opvang in de regio, maar ik zie echt niet in hoe Quatar en SA dit niet zelf zouden kunnen oplossen voor hun islamitische broeders.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:34 schreef agter het volgende:
Ik vind het wel een belangrijk thema. Migratie.
Dat we de nieuwe groep Palestijnse vluchtelingen goed op kunnen vangen in Nederland en Europa. We moeten ons daarop alvast voorbereiden. Zodat we niet straks weer voor een voldongen feit staan met overvolle aanmeldxentra.
Zodra ze daar weg kunnen, zou je ze gewoon op moeten halen. En nu alvast woningen reserveren voor hun. Het zijn namelijk wel echte vluchtelingen. En die moeten we gewoon opvangen. Dat is menselijk en christelijk en sociaal. Die mensen hebben geen land en geen woning meer.
Wat mij betreft gaat dit wel een verkiezingsthema worden. Kan me niet voorstellen dat mensen hier zo harteloos zijn.
zou willen beginnen met de kinderen die beide ouders kwijt geraakt zijn. En kinderen die gewond zijn. Kinderen die ondervoed zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Of we droppen een paar bommetjes op Israel net zolang tot ze stoppen met de etnische zuivering
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dus wij zadelen de Palestijnen op met de Joden, omdat wij al eeuwenlang bewezen hebben niet met ze om te kunnen gaan. En gaan nu dan de Arabieren maar vertellen, dat zij het Palestijnse probleem maar moeten oplossen.quote:In het begin van de 19de eeuw waren er zowat 10.000, in 1883 24.000: op beide tijdstippen ongeveer 3,5% van de bevolking. Tussen 1882 en 1948 vestigde zich een toenemend aantal Europese joden in Palestina, gedreven of aangemoedigd achtereenvolgens door de Oost-Europese pogroms, door de zionistische beweging, door de Balfour-verklaring, door de vijandigheid van Hitlers Derde Rijk en door de holocaust. In 1931 waren 17% van de inwoners van Palestina joden, in 1940 30%, in 1948 ongeveer 35%. De autochtone bevolking ervoer de grootschalige joodse immigratie natuurlijk als een bedreiging en verzette zich ertegen met hand en tand.
Het is ook van de vreemd als we nu Palestijnen gaan opvangen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Hun, de Arabieren, hebben hun joodse probleem toch ook opgelost?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:41 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
[..]
Dus wij zadelen de Palestijnen op met de Joden, omdat wij al eeuwenlang bewezen hebben niet met ze om te kunnen gaan. En gaan nu dan de Arabieren maar vertellen, dat zij het Palestijnse probleem maar moeten oplossen.
Juist ja.
We moeten nu al als land, maar ook in de EU, plannen maken voor de opvang, gezamelijk. Maakt me niet uit of dat hier of in de regio is. Maar we moeten wel alles voor gaan bereiden. Je kunt de bulk wel in de regio willen opvangen maar je krijgt toch ook een beweging richting ons en Europa.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ben je serieus? Wij hebben compleet niet de capaciteit om deze getraumatiseerde bevolking goed op te vangen in een cultureel totaal verschillende omgeving. Ik Steun liever opvang in de regio, maar ik zie echt niet in hoe Quatar en SA dit niet zelf zouden kunnen oplossen voor hun islamitische broeders.
Ook dat van Afrika is compleet onjuist. Dat zijn leugens door volksmenners. Volksmenners zoals Verdonk, Wilders met geen enkele oplossing en expres het tegendeel doen. Zij hebben het niet het beste met de mensheid voor.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar de andere user meent dat hij wel bewijzen heeft voor zijn stelling dat wij bovenmatig veel immigranten aantrekken. Voornamelijk bestaand uit seksueel uitgebuitte mannen uit Afrika.
Het valt mij wel op dat wij als westen alle shit maar moeten oplossen, maar als het van de andere kant moet komen er niemand thuis is. Die westerse waarden mogen wat mij betreft bij de Bosporus wel ophouden.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:47 schreef agter het volgende:
[..]
We moeten nu al als land, maar ook in de EU, plannen maken voor de opvang, gezamelijk. Maakt me niet uit of dat hier of in de regio is. Maar we moeten wel alles voor gaan bereiden. Je kunt de bulk wel in de regio willen opvangen maar je krijgt toch ook een beweging richting ons en Europa.
Dit moet de inzet van de verkiezingen worden. Hoe ga je met groepen mensen en migratie op een normale humanitaire manier om. Wat zijn onze westelijke waarden? Niet mensen gewoon maar laten verhongeren en krepwren.
Europa is natuurlijk wel partij en miljoenen Palestijnen worden as we speak opgevangen in de regio.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is ook van de vreemd als we nu Palestijnen gaan opvangen.
Wat is er gebeurt met opvang in de regio? Europa is helemaal geen partij in dat conflict/regio.
Capaciteit is een keuze. Voor Oekraïeners kregen we het zo voor elkaar.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ben je serieus? Wij hebben compleet niet de capaciteit om deze getraumatiseerde bevolking goed op te vangen in een cultureel totaal verschillende omgeving. Ik Steun liever opvang in de regio, maar ik zie echt niet in hoe Quatar en SA dit niet zelf zouden kunnen oplossen voor hun islamitische broeders.
Huh? Niemand thuis? Wat dacht je dat ze in Pakistan deden toen hier de watersnoodramp was?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het valt mij wel op dat wij als westen alle shit maar moeten oplossen, maar als het van de andere kant moet komen er niemand thuis is. Die westerse waarden mogen wat mij betreft bij de Bosporus wel ophouden.
Daarbij zijn dit nationale verkiezingen, niet Europese. En hoewel voor mij de grens bij Gibraltar en niet Hazeldonk ligt, lijkt het mij niet de bedoeling om alle verantwoordelijkheid naar ons land toe te trekken.
Ik ken je niet goed genoeg om te weten of je ook een warm kloppend links hart hebt.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het valt mij wel op dat wij als westen alle shit maar moeten oplossen, maar als het van de andere kant moet komen er niemand thuis is. Die westerse waarden mogen wat mij betreft bij de Bosporus wel ophouden.
Daarbij zijn dit nationale verkiezingen, niet Europese. En hoewel voor mij de grens bij Gibraltar en niet Hazeldonk ligt, lijkt het mij niet de bedoeling om alle verantwoordelijkheid naar ons land toe te trekken.
In mijn ogen is het migratie en asiel debat ook compleet afleidend van de echte problemen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook dat van Afrika is compleet onjuist. Dat zijn leugens door volksmenners. Volksmenners zoals Verdonk, Wilders met geen enkele oplossing en expres het tegendeel doen. Zij hebben het niet het beste met de mensheid voor.
In werkelijkheid kwam en komen er kleine aantallen uit Afrika binnen, zeker afgezet tegen de grote bulk:
https://nl.linkedin.com/p(...)341724208451585-IfzJ
Draadje:
https://x.com/rubenivangaalen/status/1677920408966709248
Deze man is van het CBS. De BBB en PVV oplossing is natuurlijk eenvoudig: deze activist vervangen voor iemand uit de rolodex van Jan van de Beek.
Ik heug me meer de fantastische inzet om Rusland en China met open armen binnen te halen en het westen van alles de schuld te geven. Ook na de inval in Oekraïne was er weinig wat er gebeurde buiten het westen om (ik reken Japan en Z-K mee als westers)quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Huh? Niemand thuis? Wat dacht je dat ze in Pakistan deden toen hier de watersnoodramp was?
Ja dit weten veel mensen niet. In Karachi zamelden ze geld en hulp in voor de Zeeuwen... terwijl Pakistan in dat jaar zelf last had van overstromingen en evacuaties.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Huh? Niemand thuis? Wat dacht je dat ze in Pakistan deden toen hier de watersnoodramp was?
Omdat ze in Afrika en Azie geld kunnen verdienen aan die oorlog.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heug me meer de fantastische inzet om Rusland en China met open armen binnen te halen en het westen van alles de schuld te geven. Ook na de inval in Oekraïne was er weinig wat er gebeurde buiten het westen om (ik reken Japan en Z-K mee als westers)
Dat is dan wel het gewin van landen als de USA en China. Zij zetten de nationale belangen altijd op 1, itt tot Europa.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wij zijn helemaal geen partij in dat conflict.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Europa is natuurlijk wel partij en miljoenen Palestijnen worden as we speak opgevangen in de regio.
Zo gaat het namelijk altijd. 90% of meer van de opvang is altijd in de regio. Ook nu en straks.
"Wat is er gebeurt met opvang in de regio?" Vooral dat de rechtse leugenfabriek hier hele verhalen omheen bouwt en telkens blijft doen alsof dit nieuw beleid zou zijn.
Wij zamelen toch ook nog steeds geld in voor rampen in het buitenland? Misschien niet voor ontwikkelde landen, maar goed, we doen zeker niet niets. (Nederland in 1953 was ook niet in de beste staat zo net na de oorlog.)quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja dit weten veel mensen niet. In Karachi zamelden ze geld en hulp in voor de Zeeuwen... terwijl Pakistan in dat jaar zelf last had van overstromingen en evacuaties.
In Nederland anno 2025 hoor je dan 'we kunnen onze eigen bevolking niet eens helpen' of 'genoeg eigen problemen'.
Het is complete onzin dat het Westen alle shit moet oplossen, laat staan dat het ook daadwerkelijk alle shit oplost. Kijken we naar bijv. het conflict rond Israel-Palestina, dan zien we dat met name de omliggende landen - zoals Turkije, Libanon, Jordanie te kampen hebben met mega-vluchtelingenstromen. Dat was ook het geval toen het in Syrië misging. Egypte kampt bovendien met vluchtelingenstromen uit Soedan.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dit conflict is een direct gevolg van het koloniale verleden en een voortvloeisel uit de eerste en tweede wereldoorlog. Nog los van het feit dat we wapens leveren.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wij zijn helemaal geen partij in dat conflict.
Ze vechten elkaar al jaren de tent uit. Wij zijn ook helemaal niet verantwoordelijk voor de ellende in de regio.
Dat inzamelen en grote acties wordt steeds minder (heeft ook met technologie en slopen van NPO te maken) en leunt tevens vooral op de christenen en de linksen. Niet op de BBB en PVVer, ook niet de PVV miljonair uit Laren (sws geven lage en middeninkomens het meest aan goede doelen, de top 10% inkomens stukken minder).quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wij zamelen toch ook nog steeds geld in voor rampen in het buitenland? Misschien niet voor ontwikkelde landen, maar goed, we doen zeker niet niets. (Nederland in 1953 was ook niet in de beste staat zo net na de oorlog.)
Ik ben niet bepaald links, meer de VVD van vroeger, van voor de visieloze Rutte. Nu is de VVD veelsteveel op de radicaal rechtse trom aan het slaan. Dat hele migratieverhaal is overtrokken en we kunnen zeker het een en ander goed regelen met alleen maar winnaars. Het zal dan moeten beginnen met het kweken van vertrouwen bij burgers en politiek naar elkaar, zoiets krijg je niet voor deze situatie voor elkaar.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:54 schreef agter het volgende:
[..]
Ik ken je niet goed genoeg om te weten of je ook een warm kloppend links hart hebt.
Maar die soort medemenselijkheid, je deuren openen voor die ander, er zijn in tijden van nood, is wel waarom ik GL-PvdA zo zie zitten.
En ik hoop dat zij er ook zo in staan.
Je kunt die mensen niet laten stikken daar. We moeten alles doen wat we kunnen.
Ontwikkelingshulp zouden we enorm op kunnen bezuinigen. Schaf het hele ministerie, laat alle ambtenaren uitvloeien en doneer voortaan een x% aan de VN/EU/artsen zonder grenzen. Netto hetzelfde bedrag wat er naar het ontwikkelings hulp gaat en een besparing op uitvoeringskosten.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik ben niet bepaald links, meer de VVD van vroeger, van voor de visieloze Rutte. Nu is de VVD veelsteveel op de radicaal rechtse trom aan het slaan. Dat hele migratieverhaal is overtrokken en we kunnen zeker het een en ander goed regelen met alleen maar winnaars. Het zal dan moeten beginnen met het kweken van vertrouwen bij burgers en politiek naar elkaar, zoiets krijg je niet voor deze situatie voor elkaar.
Ik vind zelf dat opvang in de regio moet worden gefaciliteerd, wat nu ook al veel gebeurd, het laatste wat je dan moet doen is bezuinigen op ontwikkelingshulp lijkt me. En hooguit in een beperkt aantal gevallen opvangen in Europa, omdat ze hier al familie hebben die ze kan opvangen, of dat er specialistische zorg nodig is.
Hoeveel procent van de rijksbegroting gaat er naar ontwikkelingshulp dacht je?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ontwikkelingshulp zouden we enorm op kunnen bezuinigen. Schaf het hele ministerie, laat alle ambtenaren uitvloeien en doneer voortaan een x% aan de VN/EU/artsen zonder grenzen. Netto hetzelfde bedrag wat er naar het ontwikkelings hulp gaat en een besparing op uitvoeringskosten.
Zoals de Hamas-gijzelaars?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:47 schreef agter het volgende:
[..]
We moeten nu al als land, maar ook in de EU, plannen maken voor de opvang, gezamelijk. Maakt me niet uit of dat hier of in de regio is. Maar we moeten wel alles voor gaan bereiden. Je kunt de bulk wel in de regio willen opvangen maar je krijgt toch ook een beweging richting ons en Europa.
Dit moet de inzet van de verkiezingen worden. Hoe ga je met groepen mensen en migratie op een normale humanitaire manier om. Wat zijn onze westelijke waarden? Niet mensen gewoon maar laten verhongeren en krepwren.
Knettergek natuurlijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals de Hamas-gijzelaars?
Heb je daar nog wat mensenrechten voor over?
Weinig, maar je kunt wel de gehele uitvoerings organisatie wegsnijden zonder dat er daadwerkelijk in de hulp wordt gesneden.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de rijksbegroting gaat er naar ontwikkelingshulp dacht je?
Wat is dit voor een rare opmerking?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals de Hamas-gijzelaars?
Heb je daar nog wat mensenrechten voor over?
Die selectiviteit voor welke mensen wel of meer en welke mensen geen of minder recht hebben op menselijkheid vind ik vooral nogal eng.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:29 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Knettergek natuurlijk.
Maar dat is de parallelle dimensie van GroenLinks.
Wat ga je doen als we de grootste worden?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:29 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Knettergek natuurlijk.
Maar dat is de parallelle dimensie van GroenLinks.
Ja, we kunnen natuurlijk wel doen of het leven van de Mizrahi als dhimmi even zwaar was als in de concentratiekampen, maar dat is natuurlijk marchanderen met de feiten.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hun, de Arabieren, hebben hun joodse probleem toch ook opgelost?
Niets, waarom haal je die erbij?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:30 schreef agter het volgende:
[..]
Wat is dit voor een rare opmerking?
Ja natuurlijk heb ik daar ook gevoelens voor.
Maar wat kan ik daarmee?
En wat kan een ondervoed Palestijns jong kind daarmee die zijn ouders verloren heeft?
Door met ademen, denk ik. Zal mijn tijd wel duren.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:32 schreef agter het volgende:
[..]
Wat ga je doen als we de grootste worden?
Vooral de creativiteit waarmee GroenLinks solidair wil zijn met alles en iedereen (tot aan bijen toe), zolang het maar geen modale blanke Nederlander is: hun zelfverklaarde morele superioriteit mag immers niet in gevaar komen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die selectiviteit voor welke mensen wel of meer en welke mensen geen of minder recht hebben op menselijkheid vind ik vooral nogal eng.
Met alle respect, ik heb niet het idee dat je een notie hebt van hoe de ontwikkelingssamenwerking in Nederland traditioneel werd vorm gegeven.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Weinig, maar je kunt wel de gehele uitvoerings organisatie wegsnijden zonder dat er daadwerkelijk in de hulp wordt gesneden.
Verhuizen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:32 schreef agter het volgende:
[..]
Wat ga je doen als we de grootste worden?
Waarom zou ik solidair moeten zijn met een modale blanke Nederlander? Behoeven modale blanke Nederlanders als groep solidariteit?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:37 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Vooral de creativiteit waarmee GroenLinks solidair wil zijn met alles en iedereen (tot aan bijen toe), zolang het maar geen modale blanke Nederlander is: hun zelfverklaarde morele superioriteit mag niet in gevaar komen.
Jij haalt er zelf ook opeens een andere groep bij. Dus waarom ik niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niets, waarom haal je die erbij?
Valt mij gewoon op dat het in heel je betogen over medemenselijkheid en waarom GL daarom zo puik is het nooit over die gegijzelden gaat. Je elders gemaakte redenering dat dit ook allemaal erg met religie van doen schijnt te hebben maakt het voor mij allemaal nog vager, dat hele verhaal over medemenselijkheid.
Nou en of.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom zou ik solidair moeten zijn met een modale blanke Nederlander? Behoeven modale blanke Nederlanders als groep solidariteit?
Omdat ik de gehele mensheid zie als broeders en zusters, denk ik.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:39 schreef agter het volgende:
[..]
Omdat ik me dat gewoon kan voorstellen. Dat als je het mede broeders en zusters overkomt je dit niet in de koude kleren gaat zitten.
Jij kunt dat kennelijk niet. Prima toch.
Dat mogen mensen zelf bepalen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ik de gehele mensheid zie als broeders en zusters, denk ik.
Daarbij, als het enige wat je bindt met mensen heel ver weg toevallig een gedeeld geloof is, ben je wel heel snel tevreden.
Waarom niet?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom zou ik solidair moeten zijn met een modale blanke Nederlander? Behoeven modale blanke Nederlanders als groep solidariteit?
Zit de modale blanke Nederlander in de risee?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom niet?
Solidariteit is rasgebonden of zo?
En dan mag ik vervolgens zeggen dat ik die 'medemenselijkheid' niet serieus neem, maar het ordinair groeps- en kuddedenken vind vermormd als iets nobels.quote:
Dat was zeker niet de bedoeling, ik wijs meer op het feit dat de Arabische landen er ook geen enkel probleem mee hadden om alle Joden naar Israël te werken. Dus om nu het Europa er van te betichten dat we door die paar joden die na WO2 die kant zijn opgegaan het probleem hebben veroorzaakt gaat me wel wat ver. In mijn optiek zijn de Aribische landen hier ook in grote mate verantwoordelijk voor.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:32 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ja, we kunnen natuurlijk wel doen of het leven van de Mizrahi als dhimmi even zwaar was als in de concentratiekampen, maar dat is natuurlijk marchanderen met de feiten.
De Joodse uittocht uit de Arabische wereld begon ook pas na 1948... Toen de Nakba al in volle gang was.
Als hij ziek is, arm, werkloos of oud waarschijnlijk net zoveel als een niet blanke Nederlander.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zit de modale blanke Nederlander in de risee?
Amen, maar dat is met alle herverdeling van de staat. En ondertussen blijft er nog wat hangen bij corrupte en inefficiënte ambtenaren.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die selectiviteit voor welke mensen wel of meer en welke mensen geen of minder recht hebben op menselijkheid vind ik vooral nogal eng.
Dan is hij geen modale Nederlander meer, althans niet in economisch opzicht. Ik verdien bovenmodaal en betaal graag stevig belasting zodat mensen die minder fortuinlijk zijn ook een prettig leven kunnen leiden en voor het instandhouden van publieke voorzieningen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als hij ziek is, arm, werkloos of oud waarschijnlijk net zoveel als een niet blanke Nederlander.
Die dingen gebeuren namelijk bij alle mensen.
De 'steun' van GroenLinks als die arme, zieke, werkloze of oude Nederlander hulp nodig heeft:quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als hij ziek is, arm, werkloos of oud waarschijnlijk net zoveel als een niet blanke Nederlander.
Die dingen gebeuren namelijk bij alle mensen.
Daarom is het zo dom om naar iets als kleur te kijken.
Aldus de 'SP-stemmer' Mathijscoquote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:49 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
De 'steun' van GroenLinks als die arme, zieke, werkloze of oude Nederlander hulp nodig heeft.
https://www.ad.nl/politie(...)naar-steun~a7b943ab/
Dus je hebt vooral geen solidariteit met modale burgers, ongeacht kleur.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan is hij geen modale Nederlander meer, althans niet in economisch opzicht. Ik verdien bovenmodaal en betaal graag stevig belasting zodat mensen die minder fortuinlijk zijn ook een prettig leven kunnen leiden en voor het in standhouden van publieke voorzieningen.
Wat heb jij met kleurtjes?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus je hebt vooral geen solidariteit met modale burgers, ongeacht kleur.
Helaas voor jou werkt de wereld wel zo.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dan mag ik vervolgens zeggen dat ik die 'medemenselijkheid' niet serieus neem, maar het ordinair groeps- en kuddedenken vind vermormd als iets nobels.
Medemenselijkheid heb je met mensen. Niet met etniciteiten. Of religies. Of kleur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |