Bij 1 kun je radicaal links noemen. Maar het etiketje extreem is verketteringquote:Op maandag 11 augustus 2025 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Politiek gezien niet echt, Al komt bij1 de buurt.
Eclectisch en ontstuimig, maar ik moet toegeven dat ik hem de laatste jaren uit het oog verloren ben.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die gast is echt zo gek als een deur.
Zelfs bij de Telegraaf hebben ze er weinig fedusie meer in:quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:40 schreef Mutant01 het volgende:
Net terug van vakantie en op tijd om te lezen hoe Dilan weer op haar bek is gegaan. Heerlijke zomer.
Fiduciequote:Op maandag 11 augustus 2025 23:30 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Zelfs bij de Telegraaf hebben ze er weinig fedusie meer in:
https://www.telegraaf.nl/(...)zetels/83071643.html
Gaat niet meer worden vervangen voor de verkiezingen. Dat is electorale zelfmoord.quote:Op maandag 11 augustus 2025 23:41 schreef Hexagon het volgende:
Ze hebben nog tot 15 september om haar te vervangen.
Even? Lijkt me beter als ze 10+ jaar niet meer regeren nadat ze bijna 15 jaar lang een enorme puinhoop hebben gecreëerd en geen enkel groot dossier hebben opgelost.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 00:10 schreef capricia het volgende:
Zou niet slecht zijn als de VVD even de oppositie in gaat. Orde op zaken stellen. Nadenken over de koers en welke leider daarbij past.
PVV en JA21. Het blijft triest, maar goedquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 06:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
Waar gaan al die asociale HRA-VVD'ers dan heen?
Precies dat. Komt ook wel goed uiteindelijk met de VVD, bottom-line is Nederland gewoon centrum-rechts; alleen moet je wel leveren. Dat heeft de VVD jarenlang wel gedaan, maar het is nu, voornamelijk door eigen toedoen, allemaal te fragiel, alhoewel het VP prima is. Nog daargelaten dat de leden intern elkaar de tent uitvechten met Ed Nijpels die Yesilgoz op onbehoorlijke wijze affikt tot Slettenhaar die Wilders in het kwadraat is. Laat Van den Burg maar eens verbinding brengen, dat kan-ie volgens mij prima. Maar daarna wel het stokje door.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 00:10 schreef capricia het volgende:
Zou niet slecht zijn als de VVD even de oppositie in gaat. Orde op zaken stellen. Nadenken over de koers en welke leider daarbij past.
Politiek wel capabel, maar hij is veels te emotioneel. Al die tranen/emotie over de spreidingwet. Verder ook totaal niet charismatisch.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 07:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies dat. Komt ook wel goed uiteindelijk met de VVD, bottom-line is Nederland gewoon centrum-rechts; alleen moet je wel leveren. Dat heeft de VVD jarenlang wel gedaan, maar het is nu, voornamelijk door eigen toedoen, allemaal te fragiel, alhoewel het VP prima is. Nog daargelaten dat de leden intern elkaar de tent uitvechten met Ed Nijpels die Yesilgoz op onbehoorlijke wijze affikt tot Slettenhaar die Wilders in het kwadraat is. Laat Van den Burg maar eens verbinding brengen, dat kan-ie volgens mij prima. Maar daarna wel het stokje door.
Om intern orde op zaken te stellen, speelt charisma niet zo'n grote rol als een partij de verkiezingen doorloodsen natuurlijk. Dan komt het eerder op senioriteit en autoriteit aan. Maar goed, ik roep ook maar wat om 7 uur; het is nu in ieder geval te laat om nog de Karremans/Brekelmans kaart te spelen vóór de verkiezingen en te vroeg voor erná.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Politiek wel capabel, maar hij is veels te emotioneel. Al die tranen/emotie over de spreidingwet. Verder ook totaal niet charismatisch.
En ja dat is Bontenbal ook niet, maar die heeft nog een soort van Balkenende spruitjes charisma.
Het VP van de VVD vind ik funest voor de zwakkeren in de samenleving, het is bijna asociaal te noemenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 07:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies dat. Komt ook wel goed uiteindelijk met de VVD, bottom-line is Nederland gewoon centrum-rechts; alleen moet je wel leveren. Dat heeft de VVD jarenlang wel gedaan, maar het is nu, voornamelijk door eigen toedoen, allemaal te fragiel, alhoewel het VP prima is. Nog daargelaten dat de leden intern elkaar de tent uitvechten met Ed Nijpels die Yesilgoz op onbehoorlijke wijze affikt tot Slettenhaar die Wilders in het kwadraat is. Laat Van den Burg maar eens verbinding brengen, dat kan-ie volgens mij prima. Maar daarna wel het stokje door.
Na Yesilgoz iemand zoeken die wel oprecht betrokken overkomt lijkt me niet gek. Zeker als tussenpaus om rust te brengen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Politiek wel capabel, maar hij is veels te emotioneel. Al die tranen/emotie over de spreidingwet. Verder ook totaal niet charismatisch.
Het is vooral erg goedkoop. Nogal vergelijkbaar met dat van de SP. Veel roepen maar totaal niet realistisch.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 08:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het VP van de VVD vind ik funest voor de zwakkeren in de samenleving, het is bijna asociaal te noemen
Dat Dilan is gewogen en te licht bevonden eens, inclusief dat je iemand wilt die oprecht betrokken is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 08:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Na Yesilgoz iemand zoeken die wel oprecht betrokken overkomt lijkt me niet gek. Zeker als tussenpaus om rust te brengen.
Daarom ook als tussenpaus. Iemand die rust kan brengen in de partij (want er zal onrust ontstaan als ze dik onder de 20 zetels duiken).quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 08:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat Dilan is gewogen en te licht bevonden eens, inclusief dat je iemand wilt die oprecht betrokken is.
Maar ik weet niet of van de burg die persoon is. Je wilt liever iemand met een schone lei lijkt me.
Nou ja, dat is natuurlijk wel een beetje de conceptuele botsing tussen hoe links rechts beschouwt en vice versa. Daar kan je een hele boom over opzetten, maar laten we eerst de amenderingsronde maar eens afwachten. Morgen zitten we met het TN Financiën om onze amendementen vast te stellen, ben benieuwd wat daaruit komt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 08:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het VP van de VVD vind ik funest voor de zwakkeren in de samenleving, het is bijna asociaal te noemen
Helemaal mee eens. Dat laatste verkiezingsprogramma is ronduit schandalig, en dan heb ik het nog niet eens over de verdeling van het geld. Het is autoritair, plutocratisch, autocratisch en dictatoriaal. Het is MAGA.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 06:44 schreef Falco het volgende:
[..]
Even? Lijkt me beter als ze 10+ jaar niet meer regeren nadat ze bijna 15 jaar lang een enorme puinhoop hebben gecreëerd en geen enkel groot dossier hebben opgelost.
VVD naar 16 zetels is het slechtste resultaat sinds Wiegel zijn intrede deed. Uitstekend als dit uitkomt en allemaal op het conto van de valse, hypocriete Yesilgöz.
Zeker. Gaat de kansenongelijkheid nog verder vergroten. Willens en wetens.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 08:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik denk dat je met Vd Burg als boegbeeld naar <10 zetels gaat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 07:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik blijf er ook grote moeite mee houden dat de VVD mensen met minder geluk in het leven of met hun afkomst, aan lagerwal geraakten of andere mensen met sociaal-economische tegenwind structureel wegzet als profiteurs, uitvreters, fraudeurs en parasieten. Dat is voor mij al voldoende reden om er niet op te stemmen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 08:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik weet niet of het alleen door COVID komt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 08:58 schreef Hexagon het volgende:
Dat hele Thatcher/Reagan gedoe is sinds COVID wel helemaal uit de mode. Rutte en ook Wilders voelen dat aan. Yesilgoz totaal niet.
Van der Burg is van de vleugel GroenRechts, en ik denk als kandidaat niet acceptabel voor de stroming die momenteel de dienst uitmaakt in de partij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 08:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat Dilan is gewogen en te licht bevonden eens, inclusief dat je iemand wilt die oprecht betrokken is.
Maar ik weet niet of van de burg die persoon is. Je wilt liever iemand met een schone lei lijkt me.
Die hele trickle down economics is ook al weet ik hoe vaak bij de enkels afgezaagd in onderzoeken. Het werkt niet en het is schaamteloze zelfverrijking van de bovenklasse. Ik snap niet dat dit steeds terug blijft komen en mensen trappen er nog in ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 08:58 schreef Hexagon het volgende:
Dat hele Thatcher/Reagan gedoe is sinds COVID wel helemaal uit de mode. Rutte en ook Wilders voelen dat aan. Yesilgoz totaal niet.
We gaan het zien.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Van der Burg is van de vleugel GroenRechts, en ik denk als kandidaat niet acceptabel voor de stroming die momenteel de dienst uitmaakt in de partij.
Het lijkt qua gedachtengoed ook meer een D66’er.
Tussenpaus, geen boegbeeld. Die mag zich vanuit dat proces destilleren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat je met Vd Burg als boegbeeld naar <10 zetels gaat.
'Jouw' CDA propageerde dat ook heel lang hè?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die hele trickle down economics is ook al weet ik hoe vaak bij de enkels afgezaagd in onderzoeken. Het werkt niet en het is schaamteloze zelfverrijking van de bovenklasse. Ik snap niet dat dit steeds terug blijft komen en mensen trappen er nog in ook.
Wat is er mis met Slettenhaar op zijn naam na dan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Tussenpaus, geen boegbeeld. Die mag zich vanuit dat proces destilleren.
De rust terugbrengen na een verkiezingsnederlaag lijkt me eerlijk gezegd meer een taak die bij de partijvoorzitter thuishoort. Maar de VVD is van oudsher vrij top down, en niet een partij waar van onderaf, vanuit de leden, een brede interne discussie over de koers op gang komt, zoals bij CDA en PvdA gebruikelijker is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
We gaan het zien.
Het lijkt me wel iemand die als politicus en mens heel breed gewaardeerd wordt. Geen ideologische scherprechter maar dat hoeft iemand die rust moet brengen ook echt niet te zijn.
Dat ontken ik ook niet. Al zit er wel een verschil tussen het Rijnlands Model en het matsen van grote bedrijven met belastingvoordelen. Maar het programma van de VVD wat er nu ligt, steun ik niet. Het laakt elke vorm van solidariteit en zwakkeren worden beschouwd als kostenpost.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'Jouw' CDA propageerde dat ook heel lang hè?
Wacht eerst maar eens af waar ze dit keer mee komen. Zou ik zelf zeggen.
Mee eens, ik ben economisch erg links dat besef ik ook wel en dat botst met de VVD plannenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 08:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat is natuurlijk wel een beetje de conceptuele botsing tussen hoe links rechts beschouwt en vice versa. Daar kan je een hele boom over opzetten, maar laten we eerst de amenderingsronde maar eens afwachten. Morgen zitten we met het TN Financiën om onze amendementen vast te stellen, ben benieuwd wat daaruit komt.
Nou, de cadeauverpakking ziet er goed uit (niet zijn gezicht, maar de "klassiek-liberale" vleugel), er is alleen bijzonder weinig klassiek-liberaals aan Klassiek Liberaal en waag het ook niet om daar iets van te vinden, want dan krijg je of Paul of Jan Veerenhuis achter je aan. Ik heb die mannen nog nooit iets over, zeg, Hayek, Monteseqieu of JSM horen oreren, het niveautje is dit:quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat is er mis met Slettenhaar op zijn naam na dan?
Platte benadering ja. In bijna geen enkele partij hoor ik zichtbaar intellectuele discussies. Die heb je denk ik meer op de achtergrond in cafeetjes.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou, de cadeauverpakking ziet er goed uit (niet zijn gezicht, maar de "klassiek-liberale" vleugel), er is alleen bijzonder weinig klassiek-liberaals aan Klassiek Liberaal en waag het ook niet om daar iets van te vinden, want dan krijg je of Paul of Jan Veerenhuis achter je aan. Ik heb die mannen nog nooit iets over, zeg, Hayek, Monteseqieu of JSM horen oreren, het niveautje is dit:
[ x ]
En dan ook alleen maar dat.
Die lui kunnen inderdaad beter gewoon naar PVV of JA21. Uiteindelijk heeft een VVD er meer last dan voordeel van…quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou, de cadeauverpakking ziet er goed uit (niet zijn gezicht, maar de "klassiek-liberale" vleugel), er is alleen bijzonder weinig klassiek-liberaals aan Klassiek Liberaal en waag het ook niet om daar iets van te vinden, want dan krijg je of Paul of Jan Veerenhuis achter je aan. Ik heb die mannen nog nooit iets over, zeg, Hayek, Monteseqieu of JSM horen oreren, het niveautje is dit:
[ x ]
Wat is dit voor populistisch geneuzel johquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:36 schreef nostra het volgende:
[..]
[ x ]
De VVD is ook geen partij waar de kopstukken het land in gaan om met de lokale afdeling van Veendam in een smoezelig zalencentrum onder een systeemplafond te gaan praten over de koers.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Platte benadering ja. In bijna geen enkele partij hoor ik zichtbaar intellectuele discussies. Die heb je denk ik meer op de achtergrond in cafeetjes.
Ik zie COVID wel als een heel duidelijk punt waarin het denken over dat soort zaken zeer sterk veranderd is. Ineens was er een overheid die zeer ineens verregaand ingreep in de economie om deze overeind te houden, bedrijven niet failliet te laten gaan, banen in stand te houden en ontwrichting te voorkomen. En waar het gros van de mensen duidelijk blij mee was dat dat gedaan is, en wat ook succesvol gebleken is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik weet niet of het alleen door COVID komt.
Je ziet ook dat het denktankwereldje (met daar achter het grote geld) van kleur is verschoten, met de Heritage Foundation als meest berucht voorbeeld. Heritage Foundation had elk jaar hun Freedom Index. Wat zij nu als Freedom zien is niet hetzelfde, zullen we maar zeggen.
Het neoliberalisme heeft ondanks alle ontkenningen wel degelijk bestaan, hoewel 'haatpoliticus' - zijn eigen woorden - Reagan geen liberaal was (Thatcher ondanks haar homohaat al stukken meer), maar kwam na de GFC van 2008 onder druk te staan en is nu wel voorlopig verleden tijd geworden. Het neoliberale tijdperk is voorbij.
Centrum-rechtse partijen hebben het overal best moeilijk, of hollen naar uiterst rechts zoals de Tories (met nu een Uncle Tom als een weinig geliefd leider).
Mijn BNW-alter ego verdenkt ze ervan dat ze dat eigenlijk best zouden willen, maar het sterke kader, het kunnen meeliften op de naam en vooral het CV-nadeel van de PVV ze bij de VVD laat hangen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die lui kunnen inderdaad beter gewoon naar PVV of JA21. Uiteindelijk heeft een VVD er meer last dan voordeel van…
Nouja sinds COVID is er bijna niemand die daar nog warm voor loopt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die hele trickle down economics is ook al weet ik hoe vaak bij de enkels afgezaagd in onderzoeken. Het werkt niet en het is schaamteloze zelfverrijking van de bovenklasse. Ik snap niet dat dit steeds terug blijft komen en mensen trappen er nog in ook.
Liz Truss hield het toch iets van 90 dagen vol.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja sinds COVID is er bijna niemand die daar nog warm voor loopt.
Je zag het al toen Wopke Hoekstra op die viool ging spelen bij de campagne van 2021. Dat kwam hem duur te staan. En Dilan overkomt nu hetzelfde.
Klinkt niet onaannemelijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Mijn BNW-alter ego verdenkt ze ervan dat ze dat eigenlijk best zouden willen, maar het sterke kader, het kunnen meeliften op de naam en vooral het CV-nadeel van de PVV ze bij de VVD laat hangen.
Echter bij Dilan ligt het natuurlijk niet aan het partijprogramma. Dat heeft ze nog niet eens geprobeerd uit te dragen. Die gaat gewoon kapot aan domme relletjes die ze zelf op gang brengt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je zag het al toen Wopke Hoekstra op die viool ging spelen bij de campagne van 2021. Dat kwam hem duur te staan. En Dilan overkomt nu hetzelfde.
Er zullen vast wel gesprekstafels zijn in bruine cafe's waar onder het genot van een Belgisch biertje ofzo de intellectuele verdieping wat meer gezocht wordt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De VVD is ook geen partij waar de kopstukken het land in gaan om met de lokale afdeling van Veendam in een smoezelig zalencentrum onder een systeemplafond te gaan praten over de koers.
Maar er is in de partij, vergeleken met de andere traditionele bestuurspartijen, vrijwel geen intern debat over de koers. Dat bepaalt de partijtop samen met de grote donateurs.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zullen vast wel gesprekstafels zijn in bruine cafe's waar onder het genot van een Belgisch biertje ofzo de intellectuele verdieping wat meer gezocht wordt.
Maar dat is meer voor vermaak, daar haal je geen grote groepen kiezers mee binnen.
Het symbool van Hoekstra was de verdere verkorting en afbraak van de WW.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker, maar er is ook bijna niemand die dat VVD programma nog serieus neemt of enige sympathie er voor uitspreekt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Echter bij Dilan ligt het natuurlijk niet aan het partijprogramma. Dat heeft ze nog niet eens geprobeerd uit te dragen. Die gaat gewoon kapot aan domme relletjes die ze zelf op gang brengt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |