Ach, die VVD.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja echt schandalig hoor
Veel poen en dikke villa’s: het rijke leventje van Funcaps-ondernemers lijkt voorbij
Met het neerhalen van Funcaps.nl brachten de opsporingsdiensten afgelopen week een mokerslag toe aan de wereld van designerdrugs. De schimmige webshop in partydrugs werd eerder gelinkt aan een reeks doden in België.
https://www.destentor.nl/(...)586234e5f3&auth_rd=1
Was de VVD maar ook zo inlevend bij andere groepen. Niet dus. Dan is het hard aanpakken, elk middel inzetten en bij een fout vinkje wordt je geruïneerd. Vaker strafbeschikkingen zonder rechter. Dat is VVD.
Ik heb een aantal jaar terug eens gehoord dat instanties als het UWV, sociale recherche en dergelijke weinig actief onderzoek doen maar voor het leeuwendeel varen op tips. Dus als je als uitkeringsgerechtigde zo’n pipo aan je deur hebt, kan je er wel vanuit gaan dat je buurman de kliklijn heeft gebeld.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Verassingsbezoeken op basis van vermoedens
Kom je nou echt met een bron van 6 jaar geleden om je gelijk te halenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:28 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Ach, die VVD.
zolang de CO₂-normen maar op orde zijn. Niet dan? Ja toch?! 🙂👍
https://www.ad.nl/politie(...)naar-steun~a7b943ab/
Dit is al een tijdje zo. Het laatste onderzoek van 5 jaar terug (!!!) - zo een prioriteit is het dus - geeft dit aan.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het “handwerk” qua toezicht staat er in heel Nederland niet echt briljant voor.
Als je dat aan de markt laat, kan je er donder op zeggen dat het (te) lage niveau nu, dan de bovengrens wordt waar men in het kader van “ risocogericht toezicht” graag onder zal duiken.
Zeker in een sector als de landbouw en voedselverwerkende industrie waar er toch al wat uitdagingen zijn, lijkt me dat geen briljant plan.
Ik heb ook familieleden met een uitkering, maar om er telkens weer de Nazi's bij te halen begint toch ook wel een keer te vervelen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In zo’n Gestapo-samenleving leven we. Vals omdat een ander een dubbeltje meer krijgt.
Je kan vallen over de woordkeus maar deze instelling is wel precies wat uiteindelijk tot het toeslagenschandaal heeft geleid.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik heb ook familieleden met een uitkering, maar om er telkens weer de Nazi's bij te halen begint toch ook wel een keer te vervelen.
Pijnlijk, ja. GroenLinks zat gewoon mee aan het stuur bij de Ruttiaanse schoonmaak.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kom je nou echt met een bron van 6 jaar geleden om je gelijk te halen
Ja, dit is een bekende discussie. Is maar 1.5% BBP, miljarden aan subsidies, veel is voor export, voer wordt uit Zuid-Amerika geïmporteerd en de stront blijft hier etc.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
In plaats van de zoveelste rekenmethode te lanceren die na een paar maanden wordt afgeschoten door de rechter, zou je natuurlijk ook voor een aanpak kunnen kiezen die daadwerkelijk zoden aan de dijk zet, namelijk gedwongen uitkoop.
Er is op deze postzegel met 18 miljoen inwoners and counting gewoon geen ruimte voor een veestapel van deze omvang. Iedereen die iets anders beweert, is een leugenaar. En BBB moet stoppen met dat boerenleven te romantiseren. Uiteindelijk is het gewoon een beroep en niet anders dan fietsenmaker of politieagent. En voor zover ik weet bestaat er geen grondrecht op het uitoefenen van een bepaald beroep.
De mijnen hebben we ook gesloten en met die mijnwerkers is het ook goed gekomen.
Het eerste zijn ze nooit voor veroordeeld, tijdens de "schimmige zaken" liet vooral de overheid na door een absolute interpretatie van Lijst 1. Van Weel "wilde er absoluut niet aan" om te gaan handhaven op Lijst 2 en nu lijken ze juist te zijn gepakt op rc-benzo's, ofwel precies Lijst 2 (of eigenlijk niet, want het zijn rc's). Nulla poena sine lege, dus ik wens het OM veel succes als dat het feitencomplex is.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:20 schreef Klopkoek het volgende:
Veel poen en dikke villa’s: het rijke leventje van Funcaps-ondernemers lijkt voorbij
Met het neerhalen van Funcaps.nl brachten de opsporingsdiensten afgelopen week een mokerslag toe aan de wereld van designerdrugs. De schimmige webshop in partydrugs werd eerder gelinkt aan een reeks doden in België.
Geen zin om deze casus specifiek na te gaan, en hoe het met Van Weel precies zit, wanneer en of hij het beleid veranderde (de man van "ik begrijp de grenscontroles door burgers..." even geparafraseerd).quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Het eerste zijn ze nooit voor veroordeeld, tijdens de "schimmige zaken" liet vooral de overheid na door een absolute interpretatie van Lijst 1. Van Weel "wilde er absoluut niet aan" om te gaan handhaven op Lijst 2 en nu lijken ze juist te zijn gepakt op rc-benzo's, ofwel precies Lijst 2 (of eigenlijk niet, want het zijn rc's). Nulla poena sine lege, dus ik wens het OM veel succes als dat het feitencomplex is.
men moet eens luisteren naar de MOBquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, dit is een bekende discussie. Is maar 1.5% BBP, miljarden aan subsidies, veel is voor export, voer wordt uit Zuid-Amerika geïmporteerd en de stront blijft hier etc.
Wat ik zie is dat D66, PvdD en GroenLinks nogal mee denken en sturen op een gelijk aantal boeren of zelfs meer boeren. NSC en CDA gaan daar een heel eind in mee. BBB niet. Waarom niet? Omdat je dan aan het verdienmodel van VanDrie, Bayer e.d. komt. BBB blijft sturen op schaalvergroting, intensivering en tegelijkertijd krimp van aantal boeren. Dat krimpt nog steeds.
Verder is Nederland veruit wereldkampioen ammoniak en stikstofuitstoot. Ook na halvering uitstoot blijft Nederland in de top.
Alsof dit geen kosten, verlies aan arbeidsproductiviteit of verlies aan welzijn mee brengt:
https://www.trouw.nl/opin(...)tse-longen~bc90e6c6/
https://bron.fontys.nl/br(...)or-stikstofuitstoot/
https://nos.nl/regio/brab(...)door-luchtvervuiling
Vollenbroek is een crimineel die maffiapraktijken toepast op individuele ondernemers.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet eens luisteren naar de MOB
speerpunt is sluiten van Schiphol of sluiten van TATA staal
veehouderij kan heel eenvoudig moderniseren
Of het overnemen van het beroep van je vader of moeder. Juist niet, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
In plaats van de zoveelste rekenmethode te lanceren die na een paar maanden wordt afgeschoten door de rechter, zou je natuurlijk ook voor een aanpak kunnen kiezen die daadwerkelijk zoden aan de dijk zet, namelijk gedwongen uitkoop.
Er is op deze postzegel met 18 miljoen inwoners and counting gewoon geen ruimte voor een veestapel van deze omvang. Iedereen die iets anders beweert, is een leugenaar. En BBB moet stoppen met dat boerenleven te romantiseren. Uiteindelijk is het gewoon een beroep en niet anders dan fietsenmaker of politieagent. En voor zover ik weet bestaat er geen grondrecht op het uitoefenen van een bepaald beroep.
De mijnen hebben we ook gesloten en met die mijnwerkers is het ook goed gekomen.
De rechter oordeeltquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vollenbroek is een crimineel die maffiapraktijken toepast op individuele ondernemers.
“Neem onze eisen over anders maken we er een zaak van, of huur ons adviesbureau in”. Dat is pure afpersing.
Nu ik weer in het buitenland op vakantie ben is het weer eens ingedaald hoe dichtbevolkt Nederland is.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Daar hadden we vroeger een ministerie voor, maar de VVD vond dat we de inrichting van de openbare ruimte beter aan de markt konden overlaten. De rest is geschiedenis.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nu ik weer in het buitenland op vakantie ben is het weer eens ingedaald hoe dichtbevolkt Nederland is.
Totaal lege gebieden of zo goed als onbewoond. Vervolgens nog vele bergachtige gebieden met de omvang van een provincie in Nederland.
Het lijkt me beter om in te zetten op bevolkingskrimp/stabilisatie of om een keuze te gaan maken wat je met de ruimte wilt doen.
Nu discussiëren we over onmeetbare papieren grammen stikstof, maar zelfs bij een enorme reductie is het nog allemaal teveel of is er dat vervolgens wel een ander punt waardoor niks mogelijk is (van vergunningen, geluidsnormen, "groen", diersoorten in een sloot etc etc).
Beter maken we de keuze om de ruimte te voortaan te gebruiken ten behoeve van X en de rest daaraan ondergeschikt te maken ipv x/y/z allemaal proberen te behouden.
Dus als we kiezen voor woningbouw bouwen we gewoon zonder allerlei ingewikkelde milieu onderzoeken/vergunning en bouwen we gewoon huizen.
Als we kiezen voor natuur dan trekken we ergens een grens en aan de linkerkant mag je bouwen en de rechterkant blijft voor altijd natuur.
Wat staat hier nou weerquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De rechter oordeelt
De rechtspraak is niet achtelijk
Ik zou zijn advies bureau inhuren , heel eenvoudig
weet jij wat de staat jaarlijks betaald aan adviesbureaus??
Is het verstandig om zwaar verliesgevend TATA staal 4 miljard subsidie te geven voor een mogelijke oplossing in 2035?
weet jij het beter dan de rechter ??
Of is het beter om voor een snelle oplossing te gaan en je eigenwijsheid ff te dimmen?
Ria krijgt toch niet meer dan een enkele zetelquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:45 schreef Starhopper het volgende:
BBB gaat vol op de PVV tour
https://nos.nl/artikel/25(...)s-en-symboolpolitiek
Wat ik niet teruglees is wat de Nederlander hier aan heeft. Maar dat maakt niet uit, het gaat er natuurlijk om wat ForFarmers er aan heeft.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:45 schreef Starhopper het volgende:
Gewoon vragenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:45 schreef Starhopper het volgende:
Dé partij van de symboolpolitiek wil minder symboolpolitiek en in tegenstelling tot de afgelopen periode kennelijk wel nu opeens iets gaan leverenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:45 schreef Starhopper het volgende:
Of door tips of doordat opvallende zaken zijn vastgesteld bij periodieke controles, zoals geen of te weinig uitgaven.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb een aantal jaar terug eens gehoord dat instanties als het UWV, sociale recherche en dergelijke weinig actief onderzoek doen maar voor het leeuwendeel varen op tips. Dus als je als uitkeringsgerechtigde zo’n pipo aan je deur hebt, kan je er wel vanuit gaan dat je buurman de kliklijn heeft gebeld.
In zo’n Gestapo-samenleving leven we. Vals omdat een ander een dubbeltje meer krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |