abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2025 @ 18:59:12 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218496704
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 18:58 schreef Spablauw214 het volgende:
en de grenzen sluiten of het deporteren van migranten is simpelweg geen optie.
grenzen sluiten dat gaat niet en is ook niet verstandig, ik heb geen probleem met bevolkingsgroei

ik heb zelf twee vrouwen hierheen gehaald de laatste 20 jaar, ik vind immigratie geen punt

maar er moeten wel woningen gebouwd worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218496711
quote:
Het is een veelgehoorde claim: PvdA-kiezers van weleer zouden inmiddels op de PVV stemmen. Postelectoraal verkiezingsonderzoek toont echter geen grote overgangen van de PvdA naar de PVV. In deze analyse testen we of er wel sprake is geweest van indirecte overgang en of het klopt dat PVV-kiezers "vaak uit een sociaaldemocratisch nest komen"
--
Data uit 2023 tonen aan dat er bij de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen nauwelijks verkeer was tussen de PvdA en de PVV. De PVV snoepte bij deze verkiezingen vooral kiezers weg bij rechtse partijen zoals de VVD, FvD en JA21. Van links-progressieve partijen wist de PVV weinig te winnen. Slechts één procent was afkomstig van de PvdA.
https://www.ipsos-publiek.nl/actueel/zijn-pvda-kiezers-echt-naar-de-pvv-uitgeweken/
conclusie..... GL/PvdA wint niet veel zetels extra door meer PVV-geleuter, mn inspelen op buitenlanderhaat
Als GL/PvdA dat doet dan stem ik op SP of Volt of PvdD
pi_218496729
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 18:54 schreef michaelmoore het volgende:
Als Nederland midden in de Atlantisch oceaan zou liggen,
Dat liggen we als Koninkrijk ook.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_218496762
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 18:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als Nederland midden in de Atlantisch oceaan zou liggen, dan hadden we hetzelfde migratiebeeld als Japan

Overigens haalt Japan wel veel filipijnen daarheen voor de zorg als verpleegster
Maar Japan nodigt ook niet er uit om daarheen te gaan , in tegenstelling tot de filipijnen

Taal is erg moeilijk en in de Filipijnen spreekt iedereen vloeiend Engels
Mwah.

Laten we het erop houden dat er Europees dingen aan het schuiven zijn, en dat ook die open grenzen m.b.t intern reizen steeds minder vanzelfsprekend worden.
pi_218496791
Jan Struijss fv van 50+
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_218496808
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 18:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is totaal geen belangrijk onderwerp inderdaad, het gaat alleen maar over asiel asiel asiel. Als je werkelijk denkt dat migratie een belangrijk thema is voor mensen dan zou ik even in de spiegel kijken. Het is voor jou misschien een groot thema maar dat is natuurlijk wat anders dan dat het belangrijk is voor velen.
Het zou misschien helpen om even wat beter te lezen. Het is een belangrijk verkiezingsthema. Dat heeft niets met mij te maken verder. Maar wel een goed voorbeeld, niet verder kijken dan je neus lang is :)
  woensdag 13 augustus 2025 @ 19:16:32 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218496811
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 19:14 schreef nostra het volgende:
Jan Struijss fv van 50+
Lijsttrekker he, hij moet eerst maar eens een zetel scoren.
pi_218496819
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 19:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Lijsttrekker he, hij moet eerst maar eens een zetel scoren.
I stand corrected.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 19:28:21 #209
323876 michaelmoore
pi_218496884
quote:
6s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 19:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat liggen we als Koninkrijk ook.
ja aruba en bonaire wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218496913
twitter

Nou Queeny, deze 'Kingy' vindt jou maar een verwerpelijke volksvertegenwoordiger (net zoals alle andere VVDers overigens, met hun MAGA programmatje en inspectievakanties). Ga maar weer terug naar Polen en je PiS-partijtje.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 augustus 2025 @ 19:33:17 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218496965
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Nou Queeny, deze 'Kingy' vindt jou maar een verwerpelijke volksvertegenwoordiger (net zoals alle andere VVDers overigens, met hun MAGA programmatje en inspectievakanties). Ga maar weer terug naar Polen en je PiS-partijtje.
Niet is niet normaal. Helaas is een groot deel van dit land geestelijk en moreel niet in orde en ziet niets kwaads in zo'n opmerking.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218496991
quote:
[ x ]
Nou ja eerlijk is eerlijk, waarom kan die opvang niet in de regio plaatsvinden? Ze kunnen ook naar Egypte, Jordanië of de Golfstaten. Stuk voor stuk landen waar Arabisch de officiële landstaal is en de islam de dominante religie. Lijkt me ook makkelijker qua integratie. Europa kan niet iedereen opvangen.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 19:38:40 #213
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218497003
quote:
[ x ]
VVD is moreel compleet failliet
pi_218497005
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 19:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet is niet normaal. Helaas is een groot deel van dit land geestelijk en moreel niet in orde en ziet niets kwaads in zo'n opmerking.
De VVD begint helaas steeds meer een parodie op zichzelf te worden. Zien ze nou echt niet in dat ze het wedstrijdje verpissen met de PVV over buitenlanders echt nooit gaan winnen?
pi_218497011
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou ja eerlijk is eerlijk, waarom kan die opvang niet in de regio plaatsvinden? Ze kunnen ook naar Egypte, Jordanië of de Golfstaten. Stuk voor stuk landen waar Arabisch de officiële landstaal is en de islam de dominante religie. Lijkt me ook makkelijker qua integratie. Europa kan niet iedereen opvangen.
Wat de VVD opschrijft, kun je überhaupt niet meer serieus nemen. Het zijn luchtballonnen en opportunistische dagkoersen, bedoeld als schuifdecor voor hun neoliberale agenda.
pi_218497032
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 19:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De verdedigingslijn was altijd 'ja maar echte vluchtelingen'... dat masker is nu helemaal weg.

Wat me nog kwaaier maakt is dat alle rechtsigheid niks op lost. Het gaat al sinds 2002 elke verkiezing over migratie. PVV, BBB, VVD lossen niks op, verbeteren niks. Nee, de VVD kwam even met een peperduur en ineffectief inburgeringssysteem, dat de migrant vol hing met schulden. PVV doet alles eraan om integratie te frustreren, illegale migratie doen ze niks aan, ze pakken vooral rechten af enzovoort.

Hopeloos, en elke keer is er na de verkiezing weer een rechtse meerderheid. Lekker oppositie tegen jezelf, lekker bashen op links en de EU (ja, de EU stelt wél regels en wil dat gehandhaafd zien) en daar gaan we weer...

Het meest enge van alles: er is een open einde, het gaat steeds een stapje verder. Lekker boe en bah over Trump roepen maar Nederland is gewoon zelf hartstikke stuk (met legio blinde vlekken en een onzichtbare achterkant van de maatschappij)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218497054
quote:

[..]
Jordanië heeft al pakweg 2 miljoen Palestijnse vluchtelingen (en hun nazaten) in huis…
Libanon is overspoeld met 1,5 miljoen Syriërs naast honderdduizenden Palestijnen.
Egypte is economisch en politiek nogal labiel en kan dit er niet bij hebben. En de Golfstaten zijn op vrij veel vlakken kwaadaardig.

Desondanks zal de bulk van de vluchtelingen altijd naar de buurlanden gaan. Wat naar het westen weet te komen is maar een fractie van het totaal.
pi_218497061
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 19:40 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Wat de VVD opschrijft, kun je überhaupt niet meer serieus nemen. Het zijn luchtballonnen en opportunistische dagkoersen, bedoeld als schuifdecor voor hun neoliberale agenda.
En verdomme, wanneer slepen we Mark Rutte voor het gerecht wegens diverse ambtsdelicten?
  woensdag 13 augustus 2025 @ 19:51:52 #219
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218497075
quote:
10s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 19:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De VVD begint helaas steeds meer een parodie op zichzelf te worden. Zien ze nou echt niet in dat ze het wedstrijdje verpissen met de PVV over buitenlanders echt nooit gaan winnen?
Ze hebben met geen woord gerept over asielzoekers bij de presentatie van hun verkiezingsprogramma dus dat realiseren ze zich wel.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218497108
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 19:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ze hebben met geen woord gerept over asielzoekers bij de presentatie van hun verkiezingsprogramma dus dat realiseren ze zich wel.
De inhoud daarentegen is weer een stukje scherper als de vorige programma's. Tienpuntenplan Wilders staat er helemaal in. Ze nemen zeg maar het huidige regeerakkoord (wat wel/niet doorgevoerd gaat worden), wat gewoon sterk op het '23 VVD programma leek, plus een nieuw offensief, een nieuwe frontlijn om te veroveren. Om met Carice van Houten te spreken: houdt het dan ook nooit op.

En het lost ook niks op. Net zoals 15 jaar PVV en VVD bewindspersonen op asiel niks doet. PvdA op dat dossier deed het stukken beter (jaren 90, tweede helft jaren 00).
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 augustus 2025 @ 19:59:13 #221
323876 michaelmoore
pi_218497142
quote:
2s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 19:48 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
En verdomme, wanneer slepen we Mark Rutte voor het gerecht wegens diverse ambtsdelicten?
ja dat zorgstelsel had van mij niet gehoeven en de woningcoporaties hadden ook wel gewoon woningbouwverenigingen mogen blijven

iedereen heeft nu dollartekens in de ogen de artsen, de woningbouw, de pensioenfondsen

maar je moet wel verplicht lid blijven met je marktwerking, niks marktwerking , marktverdeling bedoelen ze
pi_218497193
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 19:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja dat zorgstelsel had van mij niet gehoeven en de woningcoporaties hadden ook wel gewoon woningbouwverenigingen mogen blijven

iedereen heeft nu dollartekens in de ogen de artsen, de woningbouw, de pensioenfondsen

maar je moet wel verplicht lid blijven met je marktwerking, niks marktwerking , marktverdeling bedoelen ze
Mark Rutte heeft gelogen onder ede, jacht gemaakt op politieke ambtsdragers en bevolkingsgroepen, en de Nederlandse staat voor honderden miljarden benadeeld middels malafide fiscale constructies voor (niet zelden) bevriende multinationals.

En de lijst gaat maar door. En door. En door.

De eerste aanklacht loopt, maar het is peanuts.
pi_218497258
quote:
[ x ]
Kan Piri dan weer gelijk terug naar Hongarije? Asking for a friend.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218497315
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Kan Piri dan weer gelijk terug naar Hongarije? Asking for a friend.
Je denkt dat haar gedachtegoed overeenkomt met Orban?

Rajkowski zou in Polen bij de PiS horen. Zeker weten. Absoluut.

En ze weet heel goed dat 90+% van de Gazanen gewoon in eigen regio zullen worden opgevangen. Zoals het altijd gaat.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 augustus 2025 @ 20:20:14 #225
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218497379
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 19:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee hoor, de immigratie zal steeds sneller gaan

Nederland is het California van Europa
heel Afrika wil naar Nederland, Afrikanen zijn dol op oudere blonde nederlandse dames
Daarom hebben we de hoogste instroom van Europa?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 13 augustus 2025 @ 20:22:48 #226
323876 michaelmoore
pi_218497415
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:20 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ook omdat Nederland het spelletje van de economisch divergentie binnen de Unie glansrijk heeft gewonnen , door de enorme voordelen van ligging en efficiency
Daarnaast is de valuta waardering van Nederland vastgezet, dat valutaspelletje is ook in de het voordeel van de noordelijke leden van de unie

Zouden de munten van de unie weer apart gewaardeerd worden, en alle Nederlandse euro's omgezet in guldens dan was de waardering van de gulden minstens twee euro

Nederland is het California van Europa
Nederland heeft ongelofelijk geprofiteerd van de muntunie en dat blijft doorgaan

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 13-08-2025 21:31:46 ]
pi_218497437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:20 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat hebben we dus niet. Onze (asiel)instroom ligt onder het EU gemiddelde.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 augustus 2025 @ 20:29:16 #228
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218497476
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat hebben we dus niet. Onze (asiel)instroom ligt onder het EU gemiddelde.
Dat dacht ik ook, maar de andere user meent dat hij wel bewijzen heeft voor zijn stelling dat wij bovenmatig veel immigranten aantrekken. Voornamelijk bestaand uit seksueel uitgebuitte mannen uit Afrika.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 13 augustus 2025 @ 20:33:58 #229
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218497504
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218497513
Ik vind het wel een belangrijk thema. Migratie.
Dat we de nieuwe groep Palestijnse vluchtelingen goed op kunnen vangen in Nederland en Europa. We moeten ons daarop alvast voorbereiden. Zodat we niet straks weer voor een voldongen feit staan met overvolle aanmeldxentra.

Zodra ze daar weg kunnen, zou je ze gewoon op moeten halen. En nu alvast woningen reserveren voor hun. Het zijn namelijk wel echte vluchtelingen. En die moeten we gewoon opvangen. Dat is menselijk en christelijk en sociaal. Die mensen hebben geen land en geen woning meer.

Wat mij betreft gaat dit wel een verkiezingsthema worden. Kan me niet voorstellen dat mensen hier zo harteloos zijn.
Make my day!
  woensdag 13 augustus 2025 @ 20:35:44 #231
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218497525
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:34 schreef agter het volgende:
Dat we de nieuwe groep Palestijnse vluchtelingen goed op kunnen vangen in Nederland en Europa. We moeten ons daarop alvast voorbereiden. Zodat we niet straks weer voor een voldongen feit staan met overvolle aanmeldxentra.

Zodra ze daar weg kunnen, zou je ze gewoon op moeten halen. En nu alvast woningen reserveren voor hun. Het zijn namelijk wel echte vluchtelingen. En die moeten we gewoon opvangen. Dat is menselijk en christelijk en sociaal. Die mensen hebben geen land en geen woning meer.

Wat mij betreft gaat dit wel een verkiezingsthema worden. Kan me niet voorstellen dat mensen hier zo harteloos zijn.
Of we droppen een paar bommetjes op Israel net zolang tot ze stoppen met de etnische zuivering
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 13 augustus 2025 @ 20:37:54 #232
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218497545
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:34 schreef agter het volgende:

Ben je serieus? Wij hebben compleet niet de capaciteit om deze getraumatiseerde bevolking goed op te vangen in een cultureel totaal verschillende omgeving. Ik Steun liever opvang in de regio, maar ik zie echt niet in hoe Quatar en SA dit niet zelf zouden kunnen oplossen voor hun islamitische broeders.
pi_218497573
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Of we droppen een paar bommetjes op Israel net zolang tot ze stoppen met de etnische zuivering
zou willen beginnen met de kinderen die beide ouders kwijt geraakt zijn. En kinderen die gewond zijn. Kinderen die ondervoed zijn.
Direct hier naartoe halen. Per vliegtuig. Liefst deze week nog.

Maar dat gaat dus niet. Verschrikkelijk. We moeten alles doen wat we kunnen om hun leed te verlichten.
Make my day!
pi_218497577
quote:

[..]
quote:
In het begin van de 19de eeuw waren er zowat 10.000, in 1883 24.000: op beide tijdstippen ongeveer 3,5% van de bevolking. Tussen 1882 en 1948 vestigde zich een toenemend aantal Europese joden in Palestina, gedreven of aangemoedigd achtereenvolgens door de Oost-Europese pogroms, door de zionistische beweging, door de Balfour-verklaring, door de vijandigheid van Hitlers Derde Rijk en door de holocaust. In 1931 waren 17% van de inwoners van Palestina joden, in 1940 30%, in 1948 ongeveer 35%. De autochtone bevolking ervoer de grootschalige joodse immigratie natuurlijk als een bedreiging en verzette zich ertegen met hand en tand.
Dus wij zadelen de Palestijnen op met de Joden, omdat wij al eeuwenlang bewezen hebben niet met ze om te kunnen gaan. En gaan nu dan de Arabieren maar vertellen, dat zij het Palestijnse probleem maar moeten oplossen.

Juist ja.
pi_218497608
quote:
[ x ]
Het is ook van de vreemd als we nu Palestijnen gaan opvangen.

Wat is er gebeurt met opvang in de regio? Europa is helemaal geen partij in dat conflict/regio.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kickinalfa op 13-08-2025 20:49:45 ]
  woensdag 13 augustus 2025 @ 20:46:21 #236
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218497622
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:41 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
[..]
Dus wij zadelen de Palestijnen op met de Joden, omdat wij al eeuwenlang bewezen hebben niet met ze om te kunnen gaan. En gaan nu dan de Arabieren maar vertellen, dat zij het Palestijnse probleem maar moeten oplossen.

Juist ja.
Hun, de Arabieren, hebben hun joodse probleem toch ook opgelost?
pi_218497632
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:37 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ben je serieus? Wij hebben compleet niet de capaciteit om deze getraumatiseerde bevolking goed op te vangen in een cultureel totaal verschillende omgeving. Ik Steun liever opvang in de regio, maar ik zie echt niet in hoe Quatar en SA dit niet zelf zouden kunnen oplossen voor hun islamitische broeders.
We moeten nu al als land, maar ook in de EU, plannen maken voor de opvang, gezamelijk. Maakt me niet uit of dat hier of in de regio is. Maar we moeten wel alles voor gaan bereiden. Je kunt de bulk wel in de regio willen opvangen maar je krijgt toch ook een beweging richting ons en Europa.

Dit moet de inzet van de verkiezingen worden. Hoe ga je met groepen mensen en migratie op een normale humanitaire manier om. Wat zijn onze westelijke waarden? Niet mensen gewoon maar laten verhongeren en krepwren.
Make my day!
pi_218497637
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:29 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook, maar de andere user meent dat hij wel bewijzen heeft voor zijn stelling dat wij bovenmatig veel immigranten aantrekken. Voornamelijk bestaand uit seksueel uitgebuitte mannen uit Afrika.
Ook dat van Afrika is compleet onjuist. Dat zijn leugens door volksmenners. Volksmenners zoals Verdonk, Wilders met geen enkele oplossing en expres het tegendeel doen. Zij hebben het niet het beste met de mensheid voor.

In werkelijkheid kwam en komen er kleine aantallen uit Afrika binnen, zeker afgezet tegen de grote bulk:
https://nl.linkedin.com/p(...)341724208451585-IfzJ

Draadje:
https://x.com/rubenivangaalen/status/1677920408966709248

Deze man is van het CBS. De BBB en PVV oplossing is natuurlijk eenvoudig: deze activist vervangen voor iemand uit de rolodex van Jan van de Beek.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 augustus 2025 @ 20:51:40 #239
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218497663
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:47 schreef agter het volgende:

[..]
We moeten nu al als land, maar ook in de EU, plannen maken voor de opvang, gezamelijk. Maakt me niet uit of dat hier of in de regio is. Maar we moeten wel alles voor gaan bereiden. Je kunt de bulk wel in de regio willen opvangen maar je krijgt toch ook een beweging richting ons en Europa.

Dit moet de inzet van de verkiezingen worden. Hoe ga je met groepen mensen en migratie op een normale humanitaire manier om. Wat zijn onze westelijke waarden? Niet mensen gewoon maar laten verhongeren en krepwren.
Het valt mij wel op dat wij als westen alle shit maar moeten oplossen, maar als het van de andere kant moet komen er niemand thuis is. Die westerse waarden mogen wat mij betreft bij de Bosporus wel ophouden.

Daarbij zijn dit nationale verkiezingen, niet Europese. En hoewel voor mij de grens bij Gibraltar en niet Hazeldonk ligt, lijkt het mij niet de bedoeling om alle verantwoordelijkheid naar ons land toe te trekken.
pi_218497670
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het is ook van de vreemd als we nu Palestijnen gaan opvangen.

Wat is er gebeurt met opvang in de regio? Europa is helemaal geen partij in dat conflict/regio.
Europa is natuurlijk wel partij en miljoenen Palestijnen worden as we speak opgevangen in de regio.

Zo gaat het namelijk altijd. 90% of meer van de opvang is altijd in de regio. Ook nu en straks.

"Wat is er gebeurt met opvang in de regio?" Vooral dat de rechtse leugenfabriek hier hele verhalen omheen bouwt en telkens blijft doen alsof dit nieuw beleid zou zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218497679
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:37 schreef zalkc het volgende:

[..]
Capaciteit is een keuze. Voor Oekraïeners kregen we het zo voor elkaar.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 20:54:26 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218497689
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:51 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het valt mij wel op dat wij als westen alle shit maar moeten oplossen, maar als het van de andere kant moet komen er niemand thuis is. Die westerse waarden mogen wat mij betreft bij de Bosporus wel ophouden.

Daarbij zijn dit nationale verkiezingen, niet Europese. En hoewel voor mij de grens bij Gibraltar en niet Hazeldonk ligt, lijkt het mij niet de bedoeling om alle verantwoordelijkheid naar ons land toe te trekken.
Huh? Niemand thuis? Wat dacht je dat ze in Pakistan deden toen hier de watersnoodramp was?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218497698
quote:

[..]

Ik ken je niet goed genoeg om te weten of je ook een warm kloppend links hart hebt.
Maar die soort medemenselijkheid, je deuren openen voor die ander, er zijn in tijden van nood, is wel waarom ik GL-PvdA zo zie zitten.
En ik hoop dat zij er ook zo in staan.

Je kunt die mensen niet laten stikken daar. We moeten alles doen wat we kunnen.
Make my day!
  woensdag 13 augustus 2025 @ 20:56:47 #244
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218497717
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ook dat van Afrika is compleet onjuist. Dat zijn leugens door volksmenners. Volksmenners zoals Verdonk, Wilders met geen enkele oplossing en expres het tegendeel doen. Zij hebben het niet het beste met de mensheid voor.

In werkelijkheid kwam en komen er kleine aantallen uit Afrika binnen, zeker afgezet tegen de grote bulk:
https://nl.linkedin.com/p(...)341724208451585-IfzJ

Draadje:
https://x.com/rubenivangaalen/status/1677920408966709248

Deze man is van het CBS. De BBB en PVV oplossing is natuurlijk eenvoudig: deze activist vervangen voor iemand uit de rolodex van Jan van de Beek.
In mijn ogen is het migratie en asiel debat ook compleet afleidend van de echte problemen.
- We hebben geen plan voor hoe NL er over 20 jaar uit moet zien. En of we dan een grote stadsconglomeratie zijn of dat we blijven vasthouden aan de agrarische sector en industrie, of van alles een beetje. Kortom waar gaan we straks het geld mee verdienen en hoe zorgen we dat we daar de juiste mensen en omstandigheden voor hebben.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 21:02:16 #245
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218497784
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Huh? Niemand thuis? Wat dacht je dat ze in Pakistan deden toen hier de watersnoodramp was?
Ik heug me meer de fantastische inzet om Rusland en China met open armen binnen te halen en het westen van alles de schuld te geven. Ook na de inval in Oekraïne was er weinig wat er gebeurde buiten het westen om (ik reken Japan en Z-K mee als westers)
pi_218497787
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja dit weten veel mensen niet. In Karachi zamelden ze geld en hulp in voor de Zeeuwen... terwijl Pakistan in dat jaar zelf last had van overstromingen en evacuaties.

In Nederland anno 2025 hoor je dan 'we kunnen onze eigen bevolking niet eens helpen' of 'genoeg eigen problemen'.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 augustus 2025 @ 21:02:58 #247
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218497795
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:02 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik heug me meer de fantastische inzet om Rusland en China met open armen binnen te halen en het westen van alles de schuld te geven. Ook na de inval in Oekraïne was er weinig wat er gebeurde buiten het westen om (ik reken Japan en Z-K mee als westers)
Omdat ze in Afrika en Azie geld kunnen verdienen aan die oorlog.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218497796
quote:

[..]

Dat is dan wel het gewin van landen als de USA en China. Zij zetten de nationale belangen altijd op 1, itt tot Europa.
pi_218497830
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Europa is natuurlijk wel partij en miljoenen Palestijnen worden as we speak opgevangen in de regio.

Zo gaat het namelijk altijd. 90% of meer van de opvang is altijd in de regio. Ook nu en straks.

"Wat is er gebeurt met opvang in de regio?" Vooral dat de rechtse leugenfabriek hier hele verhalen omheen bouwt en telkens blijft doen alsof dit nieuw beleid zou zijn.
Wij zijn helemaal geen partij in dat conflict.
Ze vechten elkaar al jaren de tent uit. Wij zijn ook helemaal niet verantwoordelijk voor de ellende in de regio.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 21:09:06 #250
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218497859
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 21:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja dit weten veel mensen niet. In Karachi zamelden ze geld en hulp in voor de Zeeuwen... terwijl Pakistan in dat jaar zelf last had van overstromingen en evacuaties.

In Nederland anno 2025 hoor je dan 'we kunnen onze eigen bevolking niet eens helpen' of 'genoeg eigen problemen'.
Wij zamelen toch ook nog steeds geld in voor rampen in het buitenland? Misschien niet voor ontwikkelde landen, maar goed, we doen zeker niet niets. (Nederland in 1953 was ook niet in de beste staat zo net na de oorlog.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')