Vooral Attje Kuiken werd wildenthousiast van het idee dat de overheid weer allerlei dingen mocht bepalen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:58 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ja, alleen was de reflex zelfs na vaccinatie te veel om alles toch uit voorzorg dan toch maar dicht te houden. Daar hadden velen veel meer een issue mee dan die druk op vaccinatie of dat bewijs.
Begrijpelijk in de context, echter moet je ook wat hoop bieden.
Niet meer zo relevant voor nu overigens.
Naar het CDA en JA21quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 06:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
Waar gaan al die asociale HRA-VVD'ers dan heen?
Fedoctiequote:Op maandag 11 augustus 2025 23:30 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Zelfs bij de Telegraaf hebben ze er weinig fedusie meer in:
https://www.telegraaf.nl/(...)zetels/83071643.html
ik denk dat zij eerdaags het veld gaat ruimen , misschien vandaag alquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:40 schreef Mutant01 het volgende:
Net terug van vakantie en op tijd om te lezen hoe Dilan weer op haar bek is gegaan. Heerlijke zomer.
Dat eerste is wat-als natuurlijk en op een pakje sigaretten staat ook niet wat BT er aan addititieven heeft bijgeflikkerd (en dat is een hele waslijst). En je pilletje kan je gewoon laten testen als je wil, wat een vrij zinvolle en waardevolle mogelijkheid is. Sterker nog, de voorlichting over 'dat soort' hard drugs is nou iets dat wél op orde is, op festivals bijvoorbeeld, gewoon door mensen die zelf ook recreatief gebruiken en objectief vertellen wat de risico's, doseringen, bijwerkingen en effecten zijn. Zonder waardeoordelen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als iemand vandaag alcohol of tabak op de markt zou brengen zou het direct verboden worden. Nuchter bezien is het ook belachelijk dat iets wat zo veel schade veroorzaakt en waarvan de bij-effecten de maatschappij zo veel geld kosten, überhaupt is toegestaan.
Echter, op een fles wijn of een pakje sigaretten staat wel degelijk wat er qua ingrediënten in zit. En dat is bij de pillen van het lokale dealertje niet het geval.
Dat pillen testen vond men op rechts overigens toen men na de Pimmetje revolutie de macht in handen kreeg maar woke-linkse gekkigheid dus werd dat afgeschaft.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat eerste is wat-als natuurlijk en op een pakje sigaretten staat ook niet wat BT er aan addititieven heeft bijgeflikkerd (en dat is een hele waslijst). En je pilletje kan je gewoon laten testen als je wil, wat een vrij zinvolle en waardevolle mogelijkheid is. Sterker nog, de voorlichting over 'dat soort' hard drugs is nou iets dat wél op orde is, op festivals bijvoorbeeld, gewoon door mensen die zelf ook recreatief gebruiken en objectief vertellen wat de risico's, doseringen, bijwerkingen en effecten zijn. Zonder waardeoordelen.
Ja, dat is ook precies het probleem dat ik persoonlijk met rechts heb, het concept van individuele vrijheid en een ondersteunende (niet: verbiedende/belerende) rol van de overheid is maar iets vies als het op persoonlijke vrijheden aankomt. Tout VVD snuift zich op de Zuidas overigens zijn neusschotje aan gort, maar bon.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat pillen testen vond men op rechts overigens toen men na de Pimmetje revolutie de macht in handen kreeg maar woke-linkse gekkigheid dus werd dat afgeschaft.
Overigens was het Bolkestein zelf die alle drugs wilde legaliseren, maar de afgelopen 25 jaar is vooral de 'lijn Teeven' (geen woordgrappen graag) leidend geweest binnen de VVD.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat is ook precies het probleem dat ik persoonlijk met rechts heb, het concept van individuele vrijheid en een ondersteunende (niet: verbiedende/belerende) rol van de overheid is maar iets vies als het op persoonlijke vrijheden aankomt. Tout VVD snuift zich op de Zuidas overigens zijn neusschotje aan gort, maar bon.
Ja, maar das war einmal helaas. (Hoewel dat praktisch ook wat lastig is vorm te geven zonder de toorn van de rest van de wereld op je te halen). Dat-ie samen met Van Mierlo moge reïncarneren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:40 schreef -XOR- het volgende:
Overigens was het Bolkestein zelf die alle drugs wilde legaliseren,
Ik kan me nog wel herinneren dat men aan rechtse zijde toch echt helemaal niet blij was met het kunnen laten tesen van drugs op festivals, want dat zou gebruik alleen maar in de hand werken. Vooral het CDA was er destijds flink tegen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat eerste is wat-als natuurlijk en op een pakje sigaretten staat ook niet wat BT er aan addititieven heeft bijgeflikkerd (en dat is een hele waslijst). En je pilletje kan je gewoon laten testen als je wil, wat een vrij zinvolle en waardevolle mogelijkheid is. Sterker nog, de voorlichting over 'dat soort' hard drugs is nou iets dat wél op orde is, op festivals bijvoorbeeld, gewoon door mensen die zelf ook recreatief gebruiken en objectief vertellen wat de risico's, doseringen, bijwerkingen en effecten zijn. Zonder waardeoordelen.
Waar komt dat eigenlijk vandaan? Waar zijn ze bang voor?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat is ook precies het probleem dat ik persoonlijk met rechts heb, het concept van individuele vrijheid en een ondersteunende (niet: verbiedende/belerende) rol van de overheid is maar iets vies als het op persoonlijke vrijheden aankomt. Tout VVD snuift zich op de Zuidas overigens zijn neusschotje aan gort, maar bon.
Ik heb geen flauw idee. Ik vermoed nog wel vanuit een soort goedbedoeld protectionisme, maar het past niet bepaald in een liberaal wereldbeeld.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar komt dat eigenlijk vandaan? Waar zijn ze bang voor?
Het nut van dat paddoverbod konden ze even goed verklaren als Faber haar asielbeleid.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel herinneren dat men aan rechtse zijde toch echt helemaal niet blij was met het kunnen laten tesen van drugs op festivals, want dat zou gebruik alleen maar in de hand werken. Vooral het CDA was er destijds flink tegen.
Kan me Ab Klink's paddoverbod met de totaal bij elkaar verzonnen motivatie ook nog wel herinneren. Het verbod MOEST en zou er komen, of er nou voor gelogen moest worden of niet.
De wil tot macht en onderdrukken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar komt dat eigenlijk vandaan? Waar zijn ze bang voor?
Kun je dit concreet maken? Zoals ik het me herinner ging dat vooral over de economie. Dat allemaal TINA taboes nu sneuvelen. Op zichzelf natuurlijk prachtig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vooral Attje Kuiken werd wildenthousiast van het idee dat de overheid weer allerlei dingen mocht bepalen.
Jamaar franse toeriste die van een brug sprong dan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het nut van dat paddoverbod konden ze even goed verklaren als Faber haar asielbeleid.
Ja die had van alles door elkaar op. Maar Klink had in de bijbel gelezen dat het echt door Paddo's kwam. Toevallig ook in de tijd dat hij net bezig was met het proberen te verbieden ervan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jamaar franse toeriste die van een brug sprong dan?
Nixon, maar Reagan was inderdaad een fervent voortzetter ervan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
Reagan - die vent uit nostras avatar - startte de War on Drugs.
uiteraard verloor Reagan die oorlog... die begon ver voor zijn geboorte en nog steeds duurtquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
Volgensmij werd die ingeluid door de Harrison Narcotics Tax Act van 1914 en het oprichten van the federal bureau of narcotics in 1930.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
Ik denk dat er in de Catshuis overleggen van alles is gezegd, besloten op onderbuik, halve feiten, hele feiten die genegeerd worden, beeldvorming en dat het zeker niet "rechtsprakelijk" onderbouwd was of besloten werd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zou een corona enquête commissie komen. Uitgerekend jouw VVD heeft daar altijd moeilijk over gedaan, de VVD met hun voornemen om de Wet Open Overheid te slopen. CDA stond ook niet te springen - passend in een lang patroon overigens.
Deze (parlementaire) enquête staat in de modder door de wappies op rechts. Met Gideon van Meijeren en ook de BBB gekken is niet samen te werken of tot een gezamenlijke conclusie te komen. De samenstelling van de commissie is permanent ruzie over.
De eerste barsten zagen we, terzijde, met de toeslagenaffaire enquête. Vooral PVV deed daar achteraf héél moeilijk over.
Gedeelde feiten, epistomologie en werkelijkheden raken uit zicht.
Ja en je kunt ook de Drooglegging noemen. Prima. Dat raakte ook 'de ondernemer' en de importeur natuurlijk. Rattengif in de supermarkten hoef je niet toe te laten. Zoals ik al zei is het besef over het menselijk brein en hoe hersenen functioneren nu een kwartslag gedraaid.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij werd die ingeluid door de Harrison Narcotics Tax Act van 1914 en het oprichten van the federal bureau of narcotics in 1930.
Er staan anders genoeg goede ideeën en punten in.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker, maar er is ook bijna niemand die dat VVD programma nog serieus neemt of enige sympathie er voor uitspreekt.
Het is ook wel jammer dat een partij die zo liberaal is/voor de individuele vrijheid op dit soort vlakken een keiharde repressie wilt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel herinneren dat men aan rechtse zijde toch echt helemaal niet blij was met het kunnen laten tesen van drugs op festivals, want dat zou gebruik alleen maar in de hand werken. Vooral het CDA was er destijds flink tegen.
Kan me Ab Klink's paddoverbod met de totaal bij elkaar verzonnen motivatie ook nog wel herinneren. Het verbod MOEST en zou er komen, of er nou voor gelogen moest worden of niet.
Tja, vrijheid komt bij een hoop beleidsmakers, aan diverse kanten van het politieke spectrum, nu eenmaal neer op 'vrijheid voor de mensen die dezelfde keuzes maken als ik'.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is ook wel jammer dat een partij die zo liberaal is/voor de individuele vrijheid op dit soort vlakken een keiharde repressie wilt.
Ik snap de gedachte hierachter ook nooit, je wilt een kleine overheid zonder al teveel bemoeienis behalve op 1,2 of 3 punten....
Want elke vrouw maakt minimaal één abortus mee etcetera? Iedereen heeft in zijn leven minimaal één homoseksuele relatie gehad? Iedereen boort een piercing door zijn neus?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, vrijheid komt bij een hoop beleidsmakers, aan diverse kanten van het politieke spectrum, nu eenmaal neer op 'vrijheid voor de mensen die dezelfde keuzes maken als ik'.
Ayn Rand was een 'political grifter' avant de lettre.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De ideeën van Ayn Rand bijvoorbeeld zijn eigenlijk belachelijk. Een nachtwakersstaat waarin alles behalve buitenlandse zaken en defensie door de markt geregeld en ingericht kan worden, elke vorm van belasting diefstal is en het uitgangspunt is dat egoïsme een deugd is.
We hebben hier een aantal zaken geprivatiseerd en we zien nu al dat het een grote teringbende geworden is en de effectieve kostenbesparing zeer discutabel. Moet je je voorstellen wat er gebeurt als je de politie of het onderwijs door private partijen laat verzorgen
Dit blijft een fraaie samenvatting in nog geen vier minuten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:23 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ayn Rand was een 'political grifter' avant de lettre.
Ja, dat is zeer bijzonder, maar wel de MO van rechts over het algemeen. Uitzonderingen (zoals objectivisten als Ayn Rand) daargelaten, waarom ze ook zo'n teringhekel had aan Reagan (abortus, wat ook maar een moetje was voor Reagan). Maar goed, die eerste zeilde dan wel erg scherp aan de wind.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:58 schreef Kickinalfa het volgende:
Het is ook wel jammer dat een partij die zo liberaal is/voor de individuele vrijheid op dit soort vlakken een keiharde repressie wilt.
Ik snap de gedachte hierachter ook nooit, je wilt een kleine overheid zonder al teveel bemoeienis behalve op 1,2 of 3 punten....
Libertarian superstar Ayn Rand defended Native American genocide: “Racism didn’t exist in this country until the liberals brought it up”quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat is zeer bijzonder, maar wel de MO van rechts over het algemeen. Uitzonderingen (zoals objectivisten als Ayn Rand) daargelaten, waarom ze ook zo'n teringhekel had aan Reagan (abortus, wat ook maar een moetje was voor Reagan). Maar goed, die eerste zeilde dan wel erg scherp aan de wind.
klopt , ze is nog rechtser dan rechtsquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Annemarie van Gaal blijft een leuke. Jammer dat die een zo andere afslag heeft genomen dan haar zakenpartner Derk Sauer.
Een naar mens dat al 15 jaar een oorlog voert tegen bijstandsgerechtigden en met de meest mensonterende voorstellen komt.
Met als toppunt: bijstandontvangers in het publieke zicht op een loopband laten lopen en hun eigen energievoorziening bij elkaar laten verdienen in KWh. @:Spablauw214
(Van verheffing komt dan natuurlijk niks terecht - het is een publieke schandpaal)
Heel jammer dat het dan helemaal niet door gaat. Als 'rechts' niet wil komen, jammer dan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:21 schreef nostra het volgende:
Dilan gaat "iets heel erg eyes only" doen en het eerste lijsttrekkersdebat op Lowlands (?) gaat daarom niet door.
https://www.ad.nl/politie(...)n-yesilgoz~a3818d9b/
Dassen en Massive Attack (heten die weer zo na hun pacifistische naamsverandering?) is wel een, tja, bijzondere combinatie. Het is geen fucking darts zeg.
Mits onder leiding van een neutrale moderator als Rick Nieman is dat best interessante televisie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:56 schreef Klopkoek het volgende:
Ik kan me nog RTL debatten herinneren waar (bijna) alleen rechtse partijen werden uitgenodigd en creatief werd omgesprongen met 'kamerzetels nu' en 'peilingen' als onderscheid.
Het was Frits Wester. De rechterhand van de meest rechtse CDA lijsttrekker in de geschiedenis, Eelco Brinkman.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Mits onder leiding van een neutrale moderator als Rick Nieman is dat best interessante televisie.
Ik kan me een verkiezingsdebat herinneren tussen FvD en VVD 'omdat het toch een 2-horse-race zou worden.'quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heel jammer dat het dan helemaal niet door gaat. Als 'rechts' niet wil komen, jammer dan.
Ik kan me nog RTL debatten herinneren waar (bijna) alleen rechtse partijen werden uitgenodigd en creatief werd omgesprongen met 'kamerzetels nu' en 'peilingen' als onderscheid.
Massive Attack, heeft Dassen toch een goede smaak.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:21 schreef nostra het volgende:
Dilan gaat "iets heel erg eyes only" doen en het eerste lijsttrekkersdebat op Lowlands (?) gaat daarom niet door.
https://www.ad.nl/politie(...)n-yesilgoz~a3818d9b/
Dassen en Massive Attack (heten die weer zo na hun pacifistische naamsverandering?) is wel een, tja, bijzondere combinatie. Het is geen fucking darts zeg.
Annemarie van Gaal kun je gemakkelijk onderuit schoffelen met haar idee dat je de economische crisis aanpakt (of sloopt) door klant te worden bij de NEM.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Annemarie van Gaal blijft een leuke. Jammer dat die een zo andere afslag heeft genomen dan haar zakenpartner Derk Sauer.
Een naar mens dat al 15 jaar een oorlog voert tegen bijstandsgerechtigden en met de meest mensonterende voorstellen komt.
Met als toppunt: bijstandontvangers in het publieke zicht op een loopband laten lopen en hun eigen energievoorziening bij elkaar laten verdienen in KWh. @:Spablauw214
(Van verheffing komt dan natuurlijk niks terecht - het is een publieke schandpaal)
En toen won Fransgodquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik kan me een verkiezingsdebat herinneren tussen FvD en VVD 'omdat het toch een 2-horse-race zou worden.'
Wel raar dat het debat direct niet meer doorgaat omdat Yesilgos niet durft. Als ze Wilders toch al niet uitnodigen kunnen ze het helemaal zonder extreem-rechtse Nederlandse politici plaats laten vinden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Massive Attack, heeft Dassen toch een goede smaak.
Ook mijn favoriete band, ook al zijn ze kneiter links.
Ja ik snap het ook niet. Ik zou zeggen "Dan kom je toch niet?"quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wel raar dat het debat direct niet meer doorgaat omdat Yesilgos niet durft. Als ze Wilders toch al niet uitnodigen kunnen ze het helemaal zonder extreem-rechtse Nederlandse politici plaats laten vinden.
Een goede keuze voor zoiets lijkt me You Suffer van Napalm Death, lekker gevat.
Tja, moet ik nu ook niet bij bol.com meer kopen? Beetje vergezocht dit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:09 schreef Klopkoek het volgende:
Bertelsmann was fout in de oorlog hè? (en de nieuwe eigenaar zeker niet minder).
Bontenbal wilde wel komen en Jetten ook. Lijkt me juist een prima mogelijkheid om als Bontenbal scherp neer te zetten dat links teveel van de overheid verwacht (het CDA verhaal), een Transgenderwet/conversieverbod overbodig, en Jetten kan betogen dat je met 'progressief kapitalisme' mooie doelen kan behalen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap het afblazen ook niet zo goed. Het is inderdaad een links feestje waar de verschillen klein zullen zijn maar ja daar doe je ook niets aan.
Oh, Frits ook prima. Brinkman rechtser dan Lubbers?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:09 schreef Klopkoek het volgende:
Het was Frits Wester. De rechterhand van de meest rechtse CDA lijsttrekker in de geschiedenis, Eelco Brinkman.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |