Zeker Lubbers was niet zo super rechts. Meer een ultieme pragmaticus en technocraat. Je moet zijn biografie maar eens lezen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh, Frits ook prima. Brinkman rechtser dan Lubbers?
Brinkman en Ruding stonden rechts van Lubbers, zeker. 'De stofjas' stond links van Lubbers. Lubbers begon ooit als progressief KVPer. Dat was nooit helemaal weg.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh, Frits ook prima. Brinkman rechtser dan Lubbers?
Lui die nog naar Lowlands gaan met deze prijzen zijn ook wel de CDA'ers onder de festivalgangers. Lekker op safe spelen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bontenbal wilde wel komen en Jetten ook. Lijkt me juist een prima mogelijkheid om als Bontenbal scherp neer te zetten dat links teveel van de overheid verwacht (het CDA verhaal), een Transgenderwet/conversieverbod overbodig, en Jetten kan betogen dat je met 'progressief kapitalisme' mooie doelen kan behalen.
De afwezigheid van asielzoekerhaters en moslimdeporteurs biedt mogelijkheden. Gemiste kans.
Dit komt natuurlijk ook slap over. Zal vast niet helpen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:30 schreef Hexagon het volgende:
De VVD campagne zal wel denken dat iedere keer dat Dilan haar mond open doet er weer een zetel vanaf gaat in de peilingen, dus dan maar zo min mogelijk optredens.
Het tegenovergestelde is waar in CDA land. Zolang Bontenbal zijn mond houdt is het iedere dag een zetel erbij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:30 schreef Hexagon het volgende:
De VVD campagne zal wel denken dat iedere keer dat Dilan haar mond open doet er weer een zetel vanaf gaat in de peilingen, dus dan maar zo min mogelijk optredens.
Lubbers enig (bekende) gebrek was dat hij een tomeloos libido had. Poetin had er wel raad mee geweten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Brinkman en Ruding stonden rechts van Lubbers, zeker. 'De stofjas' stond links van Lubbers. Lubbers begon ooit als progressief KVPer. Dat was nooit helemaal weg.
Na zijn premierschap in 1995 zei hij in Trouw (??) dat zijn kabinetten teveel vernielden, deels uit noodzaak vanwege de crisis, maar bepaalde dingen hadden ook anders en socialer gekund, brachten nieuwe problemen naar boven. Wijsheid achteraf, zeker, en je hebt maar één kans om het perfect aan te vliegen (gebeurt bijna nooit) maar dus geen Ruding of Bolkestein met 'nu doorpakken'. Zijn voorgestelde beleidscorrectie had veel weg van Deens beleid.
Lubbers was er later ook vroeg bij met duurzaamheidsbeleid en kringloopdenken. Zorg voor vluchtelingen en humanitaire zorgen. Veel van zijn partijgenoten, ook Ruding en Hillen, bleven klimaatverandering lange tijd betwijfelen of ontkennen.
(over Lubbers zijn karaktergebreken laat ik me even niet uit..)
Dit ja, die wordt duidelijk tegen zichzelf in bescherming genomen. Bizar dat ze dan nog mag blijven zitten, als je als partijtop constateert dat iemand niet functioneert, zoek dan gewoon een ander.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:30 schreef Hexagon het volgende:
Erkennen dat je fout zit is ook killing voor je kansen bij de verkiezing. Ze zitten dus dik in de de shit. Wordt een leuke interne strijd ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit ja, die wordt duidelijk tegen zichzelf in bescherming genomen. Bizar dat ze dan nog mag blijven zitten, als je als partijtop constateert dat iemand niet functioneert, zoek dan gewoon een ander.
Dat raam is wel voorbij natuurlijk, althans dat moment had al veel eerder moeten plaatsvinden. Niet bepaald een black swan dit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
als je als partijtop constateert dat iemand niet functioneert,
Zijn 25 jaar later uitgegeven memoires zijn ook de moeite waard.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker Lubbers was niet zo super rechts. Meer een ultieme pragmaticus en technocraat. Je moet zijn biografie maar eens lezen.
Doe dit nou niet bij visueel ingestelde mensen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:47 schreef kladderadatsch het volgende:
Lubbers enig (bekende) gebrek was dat hij een tomeloos libido had.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook mijn favoriete band, ook al zijn ze kneiter links.
Maar het is nog lang geen Godspeed You Black Emperor!, over linkse bands gesprokenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Massive Attack, heeft Dassen toch een goede smaak.
Op hun wikipedia staan overwegend verstandige dingen. Ze hebben ook weleens LibDem gesteund (dat is minder - was dat voor of na het verraad van Nick Clegg?)quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Massive Attack, heeft Dassen toch een goede smaak.
Zoals ik lees steunden ze vooral een burgemeesterskandidaat vanwege zijn persoon en niet vanwege de partij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op hun wikipedia staan overwegend verstandige dingen. Ze hebben ook weleens LibDem gesteund (dat is minder - was dat voor of na het verraad van Nick Clegg?)
https://en.wikipedia.org/wiki/Massive_Attack
'Vrij links' herken ik wel (niks mis mee, goede punten, Occupy ging over de 99% vs wat later de Trumps, Musks, Thiels, Ackmans werden), 'kneiterlinks' herkende ik niet en daar sloeg ik op aan. Anti-Irak oorlog zou ik zelf niet onder "ik ben fan, ondanks" scharen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zoals ik lees steunden ze vooral een burgemeesterskandidaat vanwege zijn persoon en niet vanwege de partij.
Verder zitten ze vrij links. Waren bijvoorbeeld betrokken bij de anti-Irak oorlog acties en Occupy. En ze hebben ongeveer eigenhandig vorig jaar de zetel van Bristol naar de Green party gekregen.
Waren er twee, Joe en Mickquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'Vrij links' herken ik wel (niks mis mee, goede punten, Occupy ging over de 99% vs wat later de Trumps, Musks, Thiels, Ackmans werden), 'kneiterlinks' herkende ik niet en daar sloeg ik op aan. Anti-Irak oorlog zou ik zelf niet onder "ik ben fan, ondanks" scharen.
De zanger van The Clash, die was pas enorm links!
Mick was naar mijn weten vooral de gitarist. Joe Strummer de zanger.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mick heeft trouwens een vermogen dat geschat wordt op een 20 miljoen, zo kan ik ook links zijn
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'Vrij links' herken ik wel (niks mis mee, goede punten, Occupy ging over de 99% vs wat later de Trumps, Musks, Thiels, Ackmans werden), 'kneiterlinks' herkende ik niet en daar sloeg ik op aan. Anti-Irak oorlog zou ik zelf niet onder "ik ben fan, ondanks" scharen.
De zanger van The Clash, die was pas enorm links!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |