abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:06:27 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218483266
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:11:44 #2
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218483319
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:58 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ja, alleen was de reflex zelfs na vaccinatie te veel om alles toch uit voorzorg dan toch maar dicht te houden. Daar hadden velen veel meer een issue mee dan die druk op vaccinatie of dat bewijs.

Begrijpelijk in de context, echter moet je ook wat hoop bieden.

Niet meer zo relevant voor nu overigens.
Vooral Attje Kuiken werd wildenthousiast van het idee dat de overheid weer allerlei dingen mocht bepalen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:15:54 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218483341
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 06:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
Waar gaan al die asociale HRA-VVD'ers dan heen?
Naar het CDA en JA21

quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2025 23:30 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Zelfs bij de Telegraaf hebben ze er weinig fedusie meer in:

https://www.telegraaf.nl/(...)zetels/83071643.html
Fedoctie

quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 21:40 schreef Mutant01 het volgende:
Net terug van vakantie en op tijd om te lezen hoe Dilan weer op haar bek is gegaan. Heerlijke zomer.
ik denk dat zij eerdaags het veld gaat ruimen , misschien vandaag al

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 12-08-2025 13:01:59 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218483410
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als iemand vandaag alcohol of tabak op de markt zou brengen zou het direct verboden worden. Nuchter bezien is het ook belachelijk dat iets wat zo veel schade veroorzaakt en waarvan de bij-effecten de maatschappij zo veel geld kosten, überhaupt is toegestaan.

Echter, op een fles wijn of een pakje sigaretten staat wel degelijk wat er qua ingrediënten in zit. En dat is bij de pillen van het lokale dealertje niet het geval.
Dat eerste is wat-als natuurlijk en op een pakje sigaretten staat ook niet wat BT er aan addititieven heeft bijgeflikkerd (en dat is een hele waslijst). En je pilletje kan je gewoon laten testen als je wil, wat een vrij zinvolle en waardevolle mogelijkheid is. Sterker nog, de voorlichting over 'dat soort' hard drugs is nou iets dat wél op orde is, op festivals bijvoorbeeld, gewoon door mensen die zelf ook recreatief gebruiken en objectief vertellen wat de risico's, doseringen, bijwerkingen en effecten zijn. Zonder waardeoordelen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:30:57 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218483469
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat eerste is wat-als natuurlijk en op een pakje sigaretten staat ook niet wat BT er aan addititieven heeft bijgeflikkerd (en dat is een hele waslijst). En je pilletje kan je gewoon laten testen als je wil, wat een vrij zinvolle en waardevolle mogelijkheid is. Sterker nog, de voorlichting over 'dat soort' hard drugs is nou iets dat wél op orde is, op festivals bijvoorbeeld, gewoon door mensen die zelf ook recreatief gebruiken en objectief vertellen wat de risico's, doseringen, bijwerkingen en effecten zijn. Zonder waardeoordelen.
Dat pillen testen vond men op rechts overigens toen men na de Pimmetje revolutie de macht in handen kreeg maar woke-linkse gekkigheid dus werd dat afgeschaft.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218483505
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat pillen testen vond men op rechts overigens toen men na de Pimmetje revolutie de macht in handen kreeg maar woke-linkse gekkigheid dus werd dat afgeschaft.
Ja, dat is ook precies het probleem dat ik persoonlijk met rechts heb, het concept van individuele vrijheid en een ondersteunende (niet: verbiedende/belerende) rol van de overheid is maar iets vies als het op persoonlijke vrijheden aankomt. Tout VVD snuift zich op de Zuidas overigens zijn neusschotje aan gort, maar bon.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:40:11 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218483559
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, dat is ook precies het probleem dat ik persoonlijk met rechts heb, het concept van individuele vrijheid en een ondersteunende (niet: verbiedende/belerende) rol van de overheid is maar iets vies als het op persoonlijke vrijheden aankomt. Tout VVD snuift zich op de Zuidas overigens zijn neusschotje aan gort, maar bon.
Overigens was het Bolkestein zelf die alle drugs wilde legaliseren, maar de afgelopen 25 jaar is vooral de 'lijn Teeven' (geen woordgrappen graag) leidend geweest binnen de VVD.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218483580
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:40 schreef -XOR- het volgende:
Overigens was het Bolkestein zelf die alle drugs wilde legaliseren,
Ja, maar das war einmal helaas. (Hoewel dat praktisch ook wat lastig is vorm te geven zonder de toorn van de rest van de wereld op je te halen). Dat-ie samen met Van Mierlo moge reïncarneren.
pi_218483624
Het lijkt me niet dat alcohol snel verboden zou worden als het nu op de markt wordt gebracht. Dat is toch hetzelfde als met die research chemicals. Zo lang het impopulair is gebeurt er niks mee, als het te populair wordt dan komt men langzaam in actie. Ik weet niet of het even populair zou zijn zonder de cultuur erachter. Als alleen de mensen die nu experimentele drugs gebruiken alcohol zouden proberen duurt het best lang voordat het dan mainstream is.
pi_218483747
Ophouden met name calling en naamsverbasteringen.
Dilan Yeşilgöz heet niet Swiftie.

Dit is de zoveelste waarschuwing. Binnenkort gaan dat soort posts gewoon direct de kliko in.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218483827
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik kan me nog wel herinneren dat men aan rechtse zijde toch echt helemaal niet blij was met het kunnen laten tesen van drugs op festivals, want dat zou gebruik alleen maar in de hand werken. Vooral het CDA was er destijds flink tegen.

Kan me Ab Klink's paddoverbod met de totaal bij elkaar verzonnen motivatie ook nog wel herinneren. Het verbod MOEST en zou er komen, of er nou voor gelogen moest worden of niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218483852
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Waar komt dat eigenlijk vandaan? Waar zijn ze bang voor?
pi_218483935
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb geen flauw idee. Ik vermoed nog wel vanuit een soort goedbedoeld protectionisme, maar het past niet bepaald in een liberaal wereldbeeld.
pi_218484025
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik kan me nog wel herinneren dat men aan rechtse zijde toch echt helemaal niet blij was met het kunnen laten tesen van drugs op festivals, want dat zou gebruik alleen maar in de hand werken. Vooral het CDA was er destijds flink tegen.

Kan me Ab Klink's paddoverbod met de totaal bij elkaar verzonnen motivatie ook nog wel herinneren. Het verbod MOEST en zou er komen, of er nou voor gelogen moest worden of niet.
Het nut van dat paddoverbod konden ze even goed verklaren als Faber haar asielbeleid.
pi_218484109
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De wil tot macht en onderdrukken.

Reagan - die vent uit nostras avatar - startte de War on Drugs.

Republikeinse coke snuivers raakt het niet.

Anderen wel. De Ander.

https://en.wikipedia.org/wiki/13th_(film)

https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_(2000_film)

In de VS is het vrij goed bewezen welke classicistische motieven en belangen hier achter schuil gaan, een two tier justice system.

Nota bene allemaal toegegeven door viespeuk Newt Gingrich.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218484127
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vooral Attje Kuiken werd wildenthousiast van het idee dat de overheid weer allerlei dingen mocht bepalen.
Kun je dit concreet maken? Zoals ik het me herinner ging dat vooral over de economie. Dat allemaal TINA taboes nu sneuvelen. Op zichzelf natuurlijk prachtig.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:06:14 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_218484213
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het nut van dat paddoverbod konden ze even goed verklaren als Faber haar asielbeleid.
Jamaar franse toeriste die van een brug sprong dan?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_218484265
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Jamaar franse toeriste die van een brug sprong dan?
Ja die had van alles door elkaar op. Maar Klink had in de bijbel gelezen dat het echt door Paddo's kwam. Toevallig ook in de tijd dat hij net bezig was met het proberen te verbieden ervan.
pi_218484288
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
Nixon, maar Reagan was inderdaad een fervent voortzetter ervan.
pi_218484433
quote:

uiteraard verloor Reagan die oorlog... die begon ver voor zijn geboorte en nog steeds duurt
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:39:38 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_218484489
quote:
Volgensmij werd die ingeluid door de Harrison Narcotics Tax Act van 1914 en het oprichten van the federal bureau of narcotics in 1930.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_218484580
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Er zou een corona enquête commissie komen. Uitgerekend jouw VVD heeft daar altijd moeilijk over gedaan, de VVD met hun voornemen om de Wet Open Overheid te slopen. CDA stond ook niet te springen - passend in een lang patroon overigens.

Deze (parlementaire) enquête staat in de modder door de wappies op rechts. Met Gideon van Meijeren en ook de BBB gekken is niet samen te werken of tot een gezamenlijke conclusie te komen. De samenstelling van de commissie is permanent ruzie over.

De eerste barsten zagen we, terzijde, met de toeslagenaffaire enquête. Vooral PVV deed daar achteraf héél moeilijk over.

Gedeelde feiten, epistomologie en werkelijkheden raken uit zicht.
Ik denk dat er in de Catshuis overleggen van alles is gezegd, besloten op onderbuik, halve feiten, hele feiten die genegeerd worden, beeldvorming en dat het zeker niet "rechtsprakelijk" onderbouwd was of besloten werd.

Je kunt daar een enquête tegenover zetten ( en eigenlijk zou dat ook wel moeten) maar dan moet je dan laten doen door onafhankelijke partijen en geen verdere (persoonlijke) consequenties aan verbinden maar puur ter lering/educatie.
pi_218484593
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 14:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Volgensmij werd die ingeluid door de Harrison Narcotics Tax Act van 1914 en het oprichten van the federal bureau of narcotics in 1930.
Ja en je kunt ook de Drooglegging noemen. Prima. Dat raakte ook 'de ondernemer' en de importeur natuurlijk. Rattengif in de supermarkten hoef je niet toe te laten. Zoals ik al zei is het besef over het menselijk brein en hoe hersenen functioneren nu een kwartslag gedraaid.

De moderne wijze waarop in de VS en Europa de 'war on drugs' wordt vorm gegeven raakt vooral de onderklasse, simpel en met de grove penseel gezegd, en niet de coke snuiver op de Zuidas. Dat is geen bug maar een feature.

Hier hoeven we geen alu hoedje over op te zetten - vwb de VS althans (wat dan via lobbies en hun culturele invloed ook Europa raakt, zeker Nederland). Een land als Nederland is lastiger hard te maken.

Superieur, verheven, schertsend, cynisch, ironisch en sardonisch op anderen neer kijken (zonder verheffingspretenties)

Heeft raakvlakken met dit onderstaande fenomeen en hoe de Nederlandse overheid ermee om gaat.

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218484594
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 09:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zeker, maar er is ook bijna niemand die dat VVD programma nog serieus neemt of enige sympathie er voor uitspreekt.
Er staan anders genoeg goede ideeën en punten in.
pi_218484624
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het is ook wel jammer dat een partij die zo liberaal is/voor de individuele vrijheid op dit soort vlakken een keiharde repressie wilt.

Ik snap de gedachte hierachter ook nooit, je wilt een kleine overheid zonder al teveel bemoeienis behalve op 1,2 of 3 punten....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')